PDA

View Full Version : Miss België 2009: Zeynep Sever


Pagina's : [1] 2

-=EXCALIBUR=-
24 december 2008, 14:49
Vorig jaar was het van Tsjechische afkomst Alizée Poulicek die Miss België geworden was. Helaas begreep deze dame geen woord Nederlands laat staan dat ze het sprak. Haar optreden in de laatste show was zelfs meelijwekkend.

Dit jaar is de van Turkse afkomst Zeynep Sever de mooiste van het land.

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/cultuur%2Ben%2Bmedia/081223_MissBelgie

Is er iets bekend over de talenkennis van deze jongedame? Was het interview tijdens de verkiezing ook in het Nederlands? Ik heb de uitzending niet bekeken vandaar mijn vraag.

In feite hoort dit topic niet thuis in K&K maar ik zou niet weten waar het wel op de juiste plaats staat.

Anna List
24 december 2008, 15:00
Vorig jaar was het van Tsjechische afkomst Alizée Poulicek die Miss België geworden was. Helaas begreep deze dame geen woord Nederlands laat staan dat ze het sprak. Haar optreden in de laatste show was zelfs meelijwekkend.

Dit jaar is de van Turkse afkomst Zeynep Sever de mooiste van het land.

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/cultuur%2Ben%2Bmedia/081223_MissBelgie

Is er iets bekend over de talenkennis van deze jongedame? Was het interview tijdens de verkiezing ook in het Nederlands? Ik heb de uitzending niet bekeken vandaar mijn vraag.

In feite hoort dit topic niet thuis in K&K maar ik zou niet weten waar het wel op de juiste plaats staat.

in de Gazet van Antwerpen stond iets in de trand van : is op 11 jarige leeftijd naar B gekomen, heeft vlot Fr geleerd, maar is aan Nl nog niet toegekomen ...

mooie illustratie van wat Belgie nog voorstelt anno 2008

circe
24 december 2008, 15:03
in de Gazet van Antwerpen stond iets in de trand van : is op 11 jarige leeftijd naar B gekomen, heeft vlot Fr geleerd, maar is aan Nl nog niet toegekomen ...

mooie illustratie van wat Belgie nog voorstelt anno 2008

Volgens DS was ze op negenjarige leeftijd naar belgique gekomen. Op die leeftijd moesten mijn kinderen dus wèl Nederlands én Frans leren op school. Ongeacht welke taal we thuis spraken.

Anna List
24 december 2008, 15:07
Volgens DS was ze op negenjarige leeftijd naar belgique gekomen. Op die leeftijd moesten mijn kinderen dus wèl Nederlands én Frans leren op school. Ongeacht welke taal we thuis spraken.

in Vlaanderen kan je geen diploma lagere school bemachtigen zonder Frans te kennen. De tweede landstaal is er verplicht.

in Wallonie kan je probleemloos een diploma lagere school behalen zonder Nederlands te leren. De eerste landstaal is er niet verplicht, doch slechts een keuzevak.

Zwartengeel
24 december 2008, 15:09
in de Gazet van Antwerpen stond iets in de trand van : is op 11 jarige leeftijd naar B gekomen, heeft vlot Fr geleerd, maar is aan Nl nog niet toegekomen ...

mooie illustratie van wat Belgie nog voorstelt anno 2008

Dit keer zelfs geen mooi tweetalig zwart eredametje meer... :-(

43475

Anna List
24 december 2008, 15:11
nee idd eerste eredame was ook eentalig Frans ...

HAMC
24 december 2008, 15:15
in Vlaanderen kan je geen diploma lagere school bemachtigen zonder Frans te kennen. De tweede landstaal is er verplicht.

in Wallonie kan je probleemloos een diploma lagere school behalen zonder Nederlands te leren. De eerste landstaal is er niet verplicht, doch slechts een keuzevak.

Wees blij zeg ik dan maar, of wil je dat Belgie dan toch nog in orde komt?

van Maerlant
24 december 2008, 15:15
:cheer:
Leve belgië!
:cheer:

HAMC
24 december 2008, 15:15
Dit keer zelfs geen mooi tweetalig zwart eredametje meer... :-(

Er zijn geen negerinnen bij? Waar gaat dat naar toe in Belgie?

Zwartengeel
24 december 2008, 15:16
Wees blij zeg ik dan maar, of wil je dat Belgie dan toch nog in orde komt?

Volgens straatrue komt het nochtans allemaal in orde en zullen we binnen 10 jaar eens wat zien.

azert
24 december 2008, 15:17
Was het interview tijdens de verkiezing ook in het Nederlands?

De Vlaamse presentatrice Veronique De Cock spreekt zo goed FR dat ze soms vergat dat het een tweetalige uitzending was.
Waarom wordt die geen premier? Meteen geen kloof meer tussen politiek en de burgers.

De vorige miss Alizée Poulichek is op het einde ook nog eens op het podium gekomen om in het NL te laten horen hoeveel vooruitgang ze in het NL gemaakt had. Wilde het zo perfect mogelijk doen en struikelde daarbij over haar woorden naar het einde toe; maar ze mag best wel trots zijn.

De Franstalige presentator heeft voor de eerste keer ook wat NL gesproken.

Op school beseffen de jongeren niet altijd meer dat FR & NL belangrijk zijn, maar eenmaal wat ouder merken ze dat NL & FR toch wel interessant is.

-=EXCALIBUR=-
24 december 2008, 15:27
De Vlaamse presentatrice Veronique De Cock spreekt zo goed FR dat ze soms vergat dat het een tweetalige uitzending was.
Waarom wordt die geen premier? Meteen geen kloof meer tussen politiek en de burgers.

De vorige miss Alizée Poulichek is op het einde ook nog eens op het podium gekomen om in het NL te laten horen hoeveel vooruitgang ze in het NL gemaakt had. Wilde het zo perfect mogelijk doen en struikelde daarbij over haar woorden naar het einde toe; maar ze mag best wel trots zijn.

De Franstalige presentator heeft voor de eerste keer ook wat NL gesproken.

Op school beseffen de jongeren niet altijd meer dat FR & NL belangrijk zijn, maar eenmaal wat ouder merken ze dat NL & FR toch wel interessant is.
Vijgen na Pasen. Voor Miss België is VL en FR kennen een must.

Met de van Russische afkomst Miss World 2008 hetzelfde: wil je een internationale wedstrijd meedoen spreek dan op z'n minst Engels. Ik vond het maar een rare vertoning dat er een tolk kwam bij staan.

azert
24 december 2008, 15:31
Vijgen na Pasen. Voor Miss België is VL en FR kennen een must.

Met de van Russische afkomst Miss World 2008 hetzelfde: wil je een internationale wedstrijd meedoen spreek dan op z'n minst Engels. Ik vond het maar een rare vertoning dat er een tolk kwam bij staan.

Zoals de organisatrice Darlien Devos zegt: Schoonheid kun je niet leren. Een taal die je nodig blijkt te hebben; kun je achteraf nog wel aanleren.

ze heeft gelijk: wie voor zijn 10de niet in contact gekomen is met een andere taal; zal toch niet meer accentloos spreken.
Franstaligen komen zelden in contact met NL; zeker niet in Wallonië.

HAMC
24 december 2008, 15:33
Zoals de organisatrice Darlien Devos zegt: Schoonheid kun je niet leren. Een taal die je nodig blijkt te hebben; kun je achteraf nog wel aanleren.

ze heeft gelijk: wie voor zijn 10de niet in contact gekomen is met een andere taal; zal toch niet meer accentloos spreken.
Franstaligen komen zelden in contact met NL; zeker niet in Wallonië.

Houden zo zou ik zeggen.

Dat we elkaar niet verstaan is de beste garantie voor het einde van Belgie.

-=EXCALIBUR=-
24 december 2008, 15:38
Zoals de organisatrice Darlien Devos zegt: Schoonheid kun je niet leren. Een taal die je nodig blijkt te hebben; kun je achteraf nog wel aanleren.
En ik maar denken dat het geen vleeskeuring was en dat er toch enige vorm van intelligentie moest aanwezig zijn. :-D

azert
24 december 2008, 15:40
En ik maar denken dat het geen vleeskeuring was en dat er toch enige vorm van intelligentie moest aanwezig zijn. :-D

Iedereen kijkt eerst naar de verpakking en pas daarna naar de inhoud.

Duupje
24 december 2008, 15:42
Wat mij opviel was de lelijke uitspraak van het Frans door madam Darline Devos.

azert
24 december 2008, 15:43
Wat mij opviel was de lelijke uitspraak van het Frans door madam Darline Devos.

VL denken inderdaad veel te snel dat ze perfect tweetalig zijn, terwijl Franstaligen veel te snel zeggen dat ze geen NL kennen.

Txiki
24 december 2008, 15:52
Ach, missen zijn toch maar mussen... Ik kom op straat, in de cafés... veel knapper volk tegen.

azert
24 december 2008, 15:56
Ach, missen zijn toch maar mussen... Ik kom op straat, in de cafés... veel knapper volk tegen.

De Cock is toch wel body and brains heb ik de indruk.

Zwartengeel
24 december 2008, 16:01
De Cock is toch wel body and brains heb ik de indruk.

Gelukkig maar dat ik mijn brains niét in mijn 'cock' heb zitten, zullen we maar zeggen.

-=EXCALIBUR=-
24 december 2008, 16:02
Gelukkig maar dat ik mijn brains niét in mijn 'cock' heb zitten, zullen we maar zeggen.

:lol:

van Maerlant
24 december 2008, 16:07
terwijl Franstaligen veel te snel zeggen dat ze geen NL kennen.

Nah, is meestal wel juist.

Txiki
24 december 2008, 16:10
De Cock is toch wel body and brains heb ik de indruk.

:lol: en koning Albert is ne jonge hippe gast

Dixie
24 december 2008, 16:27
als men dan toch een miss 'belgie' verkiezing wil houden dat men dan selecteert onder tweetalige kandidaten zoniet schaffen ze het maar af!

PollyCorrect
24 december 2008, 16:31
Volgens DS was ze op negenjarige leeftijd naar belgique gekomen. Op die leeftijd moesten mijn kinderen dus wèl Nederlands én Frans leren op school. Ongeacht welke taal we thuis spraken.

:cheer: circe :cheer:

wat een leuk ... kerstcadeau jou terug hier te zien!

Bah Humbug! ;-)

largo_w
24 december 2008, 17:05
als men dan toch een miss 'belgie' verkiezing wil houden dat men dan selecteert onder tweetalige kandidaten zoniet schaffen ze het maar af!

Je bent blijkbaar vergeten dat ons land 3 talen rijk is...?
Voor mij is de talenkennis inderdaad ook belangerijk maar ook verder dan dat de interessante babbel, de ambities die verder gaan dan "ik wil model worden",... en jah ook wel een beetje de looks maar ze moeten leren dat minder te accentueren er moet een onderscheid gemaakt worden tussen miss belgium beauty en miss belgium tout court.

Ik weet niet hoe het zit vandejaar niet gevolgd alleen weet ik dat kleindochter vastapane erbij zat. Laurent zal fier geweest zijn :lol:

Txiki
24 december 2008, 17:07
Ik weet niet hoe het zit vandejaar niet gevolgd alleen weet ik dat kleindochter vastapane erbij zat. Laurent zal fier geweest zijn :lol:

echt of wa? :lol:

largo_w
24 december 2008, 17:09
echt of wa? :lol:

niet de dochter van Laurent hé die krijgt de naam "van saxen coburg", formaliteiten ;-)

edit: let op hoor twas een lekker ding hoor (http://www.missbelgie.be/index.php?l=nl-BE&p=mb2009&k=20) en meer belgisch dan dat kan je waarschijnlijk niet...een beetje fake misschien :?

largo_w
24 december 2008, 17:17
ach is ook wel lekker die nieuwe miss belgium ma "apprentissage du néerlandais" :boe:

tis in feite een echte turkse hé...

-=EXCALIBUR=-
24 december 2008, 17:19
edit: let op hoor twas een lekker ding hoor (http://www.missbelgie.be/index.php?l=nl-BE&p=mb2009&k=20) en meer belgisch dan dat kan je waarschijnlijk niet...een beetje fake misschien :?
Inderdaad. Klik je daar op die website op FR dan blijft het hetzelfde. Klik je dan weer op NL dan is alles nog steeds in het frans.
Belgischer kan dus idd ( weer ) niet.

largo_w
24 december 2008, 17:22
Inderdaad. Klik je daar op die website op FR dan blijft het hetzelfde. Klik je dan weer op NL dan is alles nog steeds in het frans.
Belgischer kan dus idd ( weer ) niet.

think again:
http://www.missbelgie.be/index.php?l=fr-BE&p=mb2009&k=19
wat een poppeke heeft iets misha barton vinden jullie niet?
http://www.missbelgie.be/index.php?l=nl-BE&p=mb2009&k=17
http://www.missbelgie.be/index.php?l=nl-BE&p=mb2009&k=1
...

-=EXCALIBUR=-
24 december 2008, 17:24
think again:
http://www.missbelgie.be/index.php?l=fr-BE&p=mb2009&k=19
wat een poppeke heeft iets misha barton vinden jullie niet?
http://www.missbelgie.be/index.php?l=nl-BE&p=mb2009&k=17
http://www.missbelgie.be/index.php?l=nl-BE&p=mb2009&k=1
...
Ah... het ligt aan de makers van de website?

largo_w
24 december 2008, 17:27
Ah... het ligt aan de makers van de website?

ze hebben de vragen en antwoorden opgeschreven zoals gesteld...Is behoorlijk logisch... Je gaat niet "for the joke" een vragenlijst in het nederlands geven aan een franstalige en omgekeerd en dan de antwoorden gaan vertalen is ook niet zo fantastisch hé... Is logisch maar wat me wel verbijsterd is waar jij op let als je p die links klikt ;-)

filosoof
24 december 2008, 17:56
Vorig jaar was het van Tsjechische afkomst Alizée Poulicek die Miss België geworden was. Helaas begreep deze dame geen woord Nederlands laat staan dat ze het sprak. Haar optreden in de laatste show was zelfs meelijwekkend.

Dit jaar is de van Turkse afkomst Zeynep Sever de mooiste van het land.

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/cultuur%2Ben%2Bmedia/081223_MissBelgie

Is er iets bekend over de talenkennis van deze jongedame? Was het interview tijdens de verkiezing ook in het Nederlands? Ik heb de uitzending niet bekeken vandaar mijn vraag.

In feite hoort dit topic niet thuis in K&K maar ik zou niet weten waar het wel op de juiste plaats staat.Missen moeten zelfs niet weten of een rechte hoek kookt op 100° dan wel op 90°...
Who cares anyway? On s'en fout!(*)(*) en( | )
en meer niet.

largo_w
24 december 2008, 17:57
Missen moeten zelfs niet weten of een rechte hoek kookt op 100° dan wel op 90°...
Who cares anyway? On s'en fout!

da vind ik nu niet hoor :|

Jedd
24 december 2008, 18:29
ze doet het met de keeper van Turkije
een echte Belgische dus :-o

Kallikles
24 december 2008, 21:29
Vorig jaar was het van Tsjechische afkomst Alizée Poulicek die Miss België geworden was. Helaas begreep deze dame geen woord Nederlands laat staan dat ze het sprak. Haar optreden in de laatste show was zelfs meelijwekkend.

Dit jaar is de van Turkse afkomst Zeynep Sever de mooiste van het land.

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/cultuur%2Ben%2Bmedia/081223_MissBelgie

Is er iets bekend over de talenkennis van deze jongedame? Was het interview tijdens de verkiezing ook in het Nederlands? Ik heb de uitzending niet bekeken vandaar mijn vraag.

In feite hoort dit topic niet thuis in K&K maar ik zou niet weten waar het wel op de juiste plaats staat.

Gebuisd voor Miss Turkije, maar wel geslaagd voor Miss België...
Tja, er zullen niet veel mooie Belgische meisjes zijn, zeker?

Op de tien finalistes waren er twee mooie meisjes: een Turkse en een Italiaanse. Als ze alleen maar tweetalige kandidates toelaten, kunnen ze de boel sluiten.

Vorenus
24 december 2008, 23:51
Gebuisd voor Miss Turkije, maar wel geslaagd voor Miss België...
Tja, er zullen niet veel mooie Belgische meisjes zijn, zeker?

Op de tien finalistes waren er twee mooie meisjes: een Turkse en een Italiaanse. Als ze alleen maar tweetalige kandidates toelaten, kunnen ze de boel sluiten.

Ik vond ie 2 juist de lelijkste.

filosoof
24 december 2008, 23:53
Ik vond ie 2 juist de lelijkste.ja... JIJ :lol:

Adam Smith
25 december 2008, 00:22
Zoals de organisatrice Darlien Devos zegt: Schoonheid kun je niet leren. Een taal die je nodig blijkt te hebben; kun je achteraf nog wel aanleren.

ze heeft gelijk: wie voor zijn 10de niet in contact gekomen is met een andere taal; zal toch niet meer accentloos spreken.
Franstaligen komen zelden in contact met NL; zeker niet in Wallonië. Dat is nu juist een verschil en het probleem. Nederlanders, eigenlijk alle Nederlandstaligen, hebben vaak een (zwaar) accent, maar ze hebben tenminste wel de lef om een vreemde taal te spreken en durven fouten te maken; als je je daar druk om blijft maken blokkeert het spreken. Anderstaligen kunnen dit meestal waarderen, tenzij ze Nederlands willen leren. Echter in een drietalig de facto tweetalig land, lijkt het me niet meer dan normaal dat het voor beide (grootste) groepen verplicht is elkaars taal te leren.... Kortom moedig die Franstaligen aan Nederlands te proberen en kraak ze niet meteen af; maar het is wel essentieel dat Franstaligen tenminste een poging doen of hebben ze daar de lef niet voor?

Cisalpina
25 december 2008, 00:32
tis wel een schoon madammeke precies.

van mij moet ze geen nederlands kennen. voor mooie madammekes geldt nog meer hetgeen in feite voor alle madammekes geldt: zodra ze hun kwebbel opendoen, is de verliefdheid over. is het door het (licht)gewicht van hun woorden, dan is het door de klank van hun stem.

dat ze dus maar zwijgt en mooi weest.

een negerinneke ware wel leuker geweest.

Zwartengeel
25 december 2008, 00:33
tis wel een schoon madammeke precies.

van mij moet ze geen nederlands kennen. voor mooie madammekes geldt nog meer hetgeen in feite voor alle madammekes geldt: zodra ze hun kwebbel opendoen, is de verliefdheid over. is het door het (licht)gewicht van hun woorden, dan is het door de klank van hun stem.

dat ze dus maar zwijgt en mooi weest.

een negerinneke ware wel leuker geweest.

:cheer: Fabienne Kabeya :cheer:

azert
25 december 2008, 00:51
:cheer: Fabienne Kabeya :cheer:

Hoor je nog iets van haar?

Zwartengeel
25 december 2008, 00:53
Hoor je nog iets van haar?

Is ze te min voor jou soms? :evil:

Vette Pois(s)on
25 december 2008, 00:59
Dat Vlaamse meisjes nog willen meedoen aan deze farce...

barbaar
25 december 2008, 01:44
Dit keer zelfs geen mooi tweetalig zwart eredametje meer... :-(

43475

Zolang het geen domme Vlaamse meisjes zijn die Miss Belzik worden, zal alles wel politiek correct in orde zijn zeker ? Turkse Miss Belzik, negerinne-eredames !!:clapping: Alles dik in orde !

barbaar
25 december 2008, 01:50
Vijgen na Pasen. Voor Miss België is VL en FR kennen een must.

Met de van Russische afkomst Miss World 2008 hetzelfde: wil je een internationale wedstrijd meedoen spreek dan op z'n minst Engels. Ik vond het maar een rare vertoning dat er een tolk kwam bij staan. Belangrijker dan Vlaams kunnen spreken vind ik of die Mis-sen goed kunnen neuken.:-) Er zou dus een speciale jury moeten aangesteld worden om hen daarop te testen. En als ze daar goede resultaten in behalen, krijgen ze " faciliteiten " in verband met hun talenkennis, dat komt dan op het 2de plan qua belanbgrijkheid8-) Wie is vrijwillger om in deze neuk-jury te zetelen ?

barbaar
25 december 2008, 01:54
ach is ook wel lekker die nieuwe miss belgium ma "apprentissage du néerlandais" :boe:

tis in feite een echte turkse hé...

Schoon meisje, echt ! Maar dat is geen Miss België, hé. Ze heeft helemaal het type niet van de meisjes in België . Men kan dat niet ontkennen.

MaGNiFiCaT
25 december 2008, 05:19
Schoon meisje, echt ! Maar dat is geen Miss België, hé. Ze heeft helemaal het type niet van de meisjes in België . Men kan dat niet ontkennen.

tutttutttutt!!! tis een beeldscboon lmeisje!!! ze is een waqre miss belgie!! ze is een princesse gewoon, zo mooi!!!!!

Vette Pois(s)on
25 december 2008, 06:32
tutttutttutt!!! tis een beeldscboon lmeisje!!! ze is een waqre miss belgie!! ze is een princesse gewoon, zo mooi!!!!!

Ja ze is mooi, maar ze is ook een ambassadrice van belgique, en haar Nederlands is niet echt denderend, of wel?

Vorenus
25 december 2008, 09:41
Belangrijker dan Vlaams kunnen spreken vind ik of die Mis-sen goed kunnen neuken.:-) Er zou dus een speciale jury moeten aangesteld worden om hen daarop te testen. En als ze daar goede resultaten in behalen, krijgen ze " faciliteiten " in verband met hun talenkennis, dat komt dan op het 2de plan qua belanbgrijkheid8-) Wie is vrijwillger om in deze neuk-jury te zetelen ?

Daarvoor hebben we voetballers voor.

Vorenus
25 december 2008, 09:45
ja... JIJ :lol:

Ik vond deze nochtans veel schoner dan de Turkse winnares.

http://images.shareapic.net/images4/012289216.jpg

bentje
25 december 2008, 09:48
Poulicek, Zeynep... :roll:
Jep, dat zou wel eens België kunnen zijn :roll:
't Is écht om zeep hoor :lol: écht :lol:
*zucht* aiaiai...

circe
25 december 2008, 09:58
http://www.infomonde.be/static/FOTO/pe/15/16/1/art_large_709171.jpg

Mooi meisje. Helemaal turks. écht Belgique.

Deden er trouwens ook nog wat Vlaamse boerinnen mee? of werden die er al in de kwartfinales uitgegooid of zo?
Verleden jaar een Tsjechische, voordien een kaapverdiaanse, (maar die sprak tenminste nederlands), volgend jaar een Chinese? of is dat niet multiculti genoeg? Chinese allochtonen zijn zo integreerbaar hé! tellen niet mee dus.

azert
25 december 2008, 10:05
Is ze te min voor jou soms? :evil:

Waarom altijd zo negatief?

Het zag er mij een :thumbsup: meisje uit. Niet akkoord?

Zou jammer zijn mocht ze in de anonimiteit verdwijnen.

circe
25 december 2008, 10:32
Ik zit met ongeduld te wachten op de eerste zwarte Miss China... altijd dat geel en die spleetogen... een mens wil wel eens iets anders hé.

BigF
25 december 2008, 13:51
Wat een ongelooflijke hoop slap gezeik hier seg.

Wat maakt het in godsnaam uit welke taal de nieuwe Miss Belgie spreekt?
Noem het ouderwets maar een Miss moet er vooral goed uit zien.
Daar gaat ze het hele volgende jaar voor opgetrommeld worden.
En ze ziet er goed uit, zoveel is zeker.

Ik word dat gezeik tussen Walen en Vlamen stilletjes zo kots en kotsbeu dat dat waarschijnlijk ooit de reden gaat zijn dat ik het hier afbol. We zijn politiek gezien ongeveer een jaar verloren met een non-probleem als BHV maar nog zijn die idiote Vlamen niks wijzer geworden.
Zelfs een non-event als een Miss-verkiezing wordt gebruikt om de zaak nog maar eens op te porren.
Als Belg word ik in het buitenland misschien bekeken als inwoner van een bananenstaat, als Vlaming word ik in het buitenland bekeken als Klein Klein Kleutertje. En terecht.
Heel die Vlaamse zaak begint ferm mijn strot uit te hangen, toch zeker als ze zo vaak in K&K opduikt.

Slu.
:evil:

HAMC
25 december 2008, 14:05
Wat een ongelooflijke hoop slap gezeik hier seg.

Wat maakt het in godsnaam uit welke taal de nieuwe Miss Belgie spreekt?
Noem het ouderwets maar een Miss moet er vooral goed uit zien.
Daar gaat ze het hele volgende jaar voor opgetrommeld worden.
En ze ziet er goed uit, zoveel is zeker.

Ik word dat gezeik tussen Walen en Vlamen stilletjes zo kots en kotsbeu dat dat waarschijnlijk ooit de reden gaat zijn dat ik het hier afbol. We zijn politiek gezien ongeveer een jaar verloren met een non-probleem als BHV maar nog zijn die idiote Vlamen niks wijzer geworden.
Zelfs een non-event als een Miss-verkiezing wordt gebruikt om de zaak nog maar eens op te porren.
Als Belg word ik in het buitenland misschien bekeken als inwoner van een bananenstaat, als Vlaming word ik in het buitenland bekeken als Klein Klein Kleutertje. En terecht.
Heel die Vlaamse zaak begint ferm mijn strot uit te hangen, toch zeker als ze zo vaak in K&K opduikt.

Slu.
:evil:

Vermits het non-probleem BHV in de toekomst enorme afmeting gaat aannemen zal ik hier dan al afscheid van u nemen.

Dag BigF.

Derk de Tweede
25 december 2008, 14:15
Wat een ongelooflijke hoop slap gezeik hier seg.

Wat maakt het in godsnaam uit welke taal de nieuwe Miss Belgie spreekt?
Noem het ouderwets maar een Miss moet er vooral goed uit zien.
Daar gaat ze het hele volgende jaar voor opgetrommeld worden.
En ze ziet er goed uit, zoveel is zeker.

Ik word dat gezeik tussen Walen en Vlamen stilletjes zo kots en kotsbeu dat dat waarschijnlijk ooit de reden gaat zijn dat ik het hier afbol. We zijn politiek gezien ongeveer een jaar verloren met een non-probleem als BHV maar nog zijn die idiote Vlamen niks wijzer geworden.
Zelfs een non-event als een Miss-verkiezing wordt gebruikt om de zaak nog maar eens op te porren.
Als Belg word ik in het buitenland misschien bekeken als inwoner van een bananenstaat, als Vlaming word ik in het buitenland bekeken als Klein Klein Kleutertje. En terecht.
Heel die Vlaamse zaak begint ferm mijn strot uit te hangen, toch zeker als ze zo vaak in K&K opduikt.

Slu.
:evil:

http://www.youtube.com/watch?v=SV0BSPzBw50

Dronkoers
25 december 2008, 14:16
Wat een ongelooflijke hoop slap gezeik hier seg.

Wat maakt het in godsnaam uit welke taal de nieuwe Miss Belgie spreekt?
Noem het ouderwets maar een Miss moet er vooral goed uit zien.
Daar gaat ze het hele volgende jaar voor opgetrommeld worden.
En ze ziet er goed uit, zoveel is zeker.

Ik word dat gezeik tussen Walen en Vlamen stilletjes zo kots en kotsbeu dat dat waarschijnlijk ooit de reden gaat zijn dat ik het hier afbol. We zijn politiek gezien ongeveer een jaar verloren met een non-probleem als BHV maar nog zijn die idiote Vlamen niks wijzer geworden.
Zelfs een non-event als een Miss-verkiezing wordt gebruikt om de zaak nog maar eens op te porren.
Als Belg word ik in het buitenland misschien bekeken als inwoner van een bananenstaat, als Vlaming word ik in het buitenland bekeken als Klein Klein Kleutertje. En terecht.
Heel die Vlaamse zaak begint ferm mijn strot uit te hangen, toch zeker als ze zo vaak in K&K opduikt.

Slu.
:evil:

:-(

Gelukkige feesten :-(

De Waal
25 december 2008, 14:50
Wat een ongelooflijke hoop slap gezeik hier seg.

Wat maakt het in godsnaam uit welke taal de nieuwe Miss Belgie spreekt?
Noem het ouderwets maar een Miss moet er vooral goed uit zien.
Daar gaat ze het hele volgende jaar voor opgetrommeld worden.
En ze ziet er goed uit, zoveel is zeker.

Ik word dat gezeik tussen Walen en Vlamen stilletjes zo kots en kotsbeu dat dat waarschijnlijk ooit de reden gaat zijn dat ik het hier afbol. We zijn politiek gezien ongeveer een jaar verloren met een non-probleem als BHV maar nog zijn die idiote Vlamen niks wijzer geworden.
Zelfs een non-event als een Miss-verkiezing wordt gebruikt om de zaak nog maar eens op te porren.
Als Belg word ik in het buitenland misschien bekeken als inwoner van een bananenstaat, als Vlaming word ik in het buitenland bekeken als Klein Klein Kleutertje. En terecht.
Heel die Vlaamse zaak begint ferm mijn strot uit te hangen, toch zeker als ze zo vaak in K&K opduikt.

Slu.
:evil:

2
:thumbsup:

largo_w
25 december 2008, 14:55
Noem het ouderwets maar een Miss moet er vooral goed uit zien.
en goed overkomen, en een klapke kunnen doen en verder kunnen tellen dan 10, en...
Heel die Vlaamse zaak begint ferm mijn strot uit te hangen, toch zeker als ze zo vaak in K&K opduikt.
welkom op p.be :-(

Pelgrim
25 december 2008, 15:28
wil je een internationale wedstrijd meedoen spreek dan op z'n minst Engels.

Waarom?

Kallikles
25 december 2008, 22:56
Jongens, we zitten hier bij Koetjes & Kalfjes over mooie vrouwen te praten...

Het is niet hier dat je BHV moet komen uitvechten. Uiteraard is een Miss bij voorkeur tweetalig, maar de tweetalige dames in de missverkiezing waren helaas niet echt mooi.

filosoof
25 december 2008, 23:15
Wat een ongelooflijke hoop slap gezeik hier seg.

Wat maakt het in godsnaam uit welke taal de nieuwe Miss Belgie spreekt?
Noem het ouderwets maar een Miss moet er vooral goed uit zien.
Daar gaat ze het hele volgende jaar voor opgetrommeld worden.
En ze ziet er goed uit, zoveel is zeker.

Ik word dat gezeik tussen Walen en Vlamen stilletjes zo kots en kotsbeu dat dat waarschijnlijk ooit de reden gaat zijn dat ik het hier afbol. We zijn politiek gezien ongeveer een jaar verloren met een non-probleem als BHV maar nog zijn die idiote Vlamen niks wijzer geworden.
Zelfs een non-event als een Miss-verkiezing wordt gebruikt om de zaak nog maar eens op te porren.
Als Belg word ik in het buitenland misschien bekeken als inwoner van een bananenstaat, als Vlaming word ik in het buitenland bekeken als Klein Klein Kleutertje. En terecht.
Heel die Vlaamse zaak begint ferm mijn strot uit te hangen, toch zeker als ze zo vaak in K&K opduikt.

Slu.
:evil:Helemaal mee akkoord.

Weezer
25 december 2008, 23:16
2
:thumbsup:

*knip*

Gelieve dergelijke opmerkingen achterwege te laten.

Zwartengeel
25 december 2008, 23:23
Jongens, we zitten hier bij Koetjes & Kalfjes over mooie vrouwen te praten...

Het is niet hier dat je BHV moet komen uitvechten. Uiteraard is een Miss bij voorkeur tweetalig, maar de tweetalige dames in de missverkiezing waren helaas niet echt mooi.

Wat heeft de talenkennis van een Miss België met BHV te maken? Jongens, kan het nog meer 'emo'... :roll:

Kallikles
25 december 2008, 23:28
Wat heeft de talenkennis van een Miss België met BHV te maken? Jongens, kan het nog meer 'emo'... :roll:

Wel, het begon met de talenkennis van de missen en eindigde met gezeik over BHV. Het is hier Koetjes & Kalfjes en eigenlijk zouden we het in deze draad over mooie vrouwen hebben...

Weezer
25 december 2008, 23:30
Wel, het begon met de talenkennis van de missen en eindigde met gezeik over BHV. Het is hier Koetjes & Kalfjes en eigenlijk zouden we het in deze draad over mooie vrouwen hebben...

Groot gelijk. Zeer mooi meisje imho!

Zwartengeel
25 december 2008, 23:33
Wel, het begon met de talenkennis van de missen en eindigde met gezeik over BHV. Het is hier Koetjes & Kalfjes en eigenlijk zouden we het in deze draad over mooie vrouwen hebben...

BHV is er bijgesleept door iemand die de klok van ver horen luiden heeft maar totaal niet weet waar de klepel hangt. Dat was in deze discussie even relevant alsof ik in een draad over de liefde ineens wild om mij heen begin te schoppen dat ik het gehad heb met gezever over anale sex...

Mitgard
26 december 2008, 00:16
:cheer: hamc :cheer:

:-)

lantjes
26 december 2008, 01:05
Even weer on-topic.
Hoe is de uiteindelijke stemming verlopen? Via SMS.... Het is dus niet verwonderlijk dat het een Turkse is, België ziet er net zoals de rest van Europa van vergeven...presies die andere zotte zever, The Eurovision Song Contest...these are the votes from Belgium, The Netherlands, Germany....: Turkey 12 points.

Savatage
26 december 2008, 01:13
Ik word dat gezeik tussen Walen en Vlamen stilletjes zo kots en kotsbeu dat dat waarschijnlijk ooit de reden gaat zijn dat ik het hier afbol. We zijn politiek gezien ongeveer een jaar verloren met een non-probleem als BHV maar nog zijn die idiote Vlamen niks wijzer geworden.
Zelfs een non-event als een Miss-verkiezing wordt gebruikt om de zaak nog maar eens op te porren.
Als Belg word ik in het buitenland misschien bekeken als inwoner van een bananenstaat, als Vlaming word ik in het buitenland bekeken als Klein Klein Kleutertje. En terecht.
Heel die Vlaamse zaak begint ferm mijn strot uit te hangen, toch zeker als ze zo vaak in K&K opduikt.

Slu.
:evil:

Ga dan bij de BUB eh. (of BAB of hoe ze zich ook noemen)

azert
26 december 2008, 07:37
Even weer on-topic.
Hoe is de uiteindelijke stemming verlopen? Via SMS.... Het is dus niet verwonderlijk dat het een Turkse is, België ziet er net zoals de rest van Europa van vergeven...presies die andere zotte zever, The Eurovision Song Contest...these are the votes from Belgium, The Netherlands, Germany....: Turkey 12 points.

Inderdaad, daar ligt de verklaring.
Limburg had deze keer pech. Bij de laatste 5 zaten 2 Limburgse meisjes zodat hun stemmen verdeeld waren, anders stemmen zij ook en bloc voor de Limburgse kandidaat.

Dat SMS-gedoe is enkel om geld te verdienen en ik denk zelfs dat je zoveel keer kon stemmen als je wilde. Commerciële tv hé.

Maes_P
26 december 2008, 08:04
Even weer on-topic.
Hoe is de uiteindelijke stemming verlopen? Via SMS.... Het is dus niet verwonderlijk dat het een Turkse is, België ziet er net zoals de rest van Europa van vergeven...presies die andere zotte zever, The Eurovision Song Contest...these are the votes from Belgium, The Netherlands, Germany....: Turkey 12 points.


Interessante hypothese...

eventjes toetsen aan de feiten:



De punten die Duitsland gaf sinds 1975 op het songfestival:
Land / Totaal aantal punten / Aantal deelnames / Gemiddeld aantal punten:
1 Serbia 26 3 8,7
2 Serbia & Montenegro 25 3 8,3
3 Armenia 28 5 5,6
4 Poland 70 13 5,4
5 Turkey 162 31 5,2
6 Azerbaijan 9 2 4,5
7 United Kingdom 138 33 4,2
8 Ireland 120 32 3,8
9 Israel 114 31 3,7
10 Sweden 119 33 3,6

Oesje,
Turkije kirjgt gemiddeld 5 .2 punten van Duitsland (5e plaats)
Armenie krijgt meer punten; opvallend...
En volgens de hypothese wonen er bijna 30% meer serviers in Duitsland vergeleken met de Turken...

De punten die Nederland gaf sinds 1975 op het songfestival:
Land / Totaal aantal punten / Aantal deelnames / Gemiddeld aantal punten:
1 Armenia 56 5 11,2
2 Serbia 26 3 8,7
3 Serbia & Montenegro 26 3 8,7
4 Turkey 130 28 4,6
5 Belgium 121 27 4,5
6 Israel 111 27 4,1
7 Ireland 117 30 3,9
8 France 113 29 3,9
9 Germany 110 29 3,8
10 Greece 98 26 3,8

Oesje,
Turkije staat niet eens in de top 10...
En waar zitten al de Armenen in Holland??? :lol:

De punten die Belgie gaf sinds 1975 op het songfestival:
Land / Totaal aantal punten / Aantal deelnames / Gemiddeld aantal punten:
1 Armenia 58 5 11,6
2 Azerbaijan 12 2 6,0
3 United Kingdom 145 31 4,7
4 Netherlands 129 28 4,6
5 Ireland 126 30 4,2
6 Germany 117 30 3,9
7 Serbia 11 3 3,7
8 Spain 112 31 3,6
9 Switzerland 98 28 3,5
10 Israel 104 30 3,5

Weeral oesje,
geen Turkije in de top 10
Maar de Armenen doen het weer goed...


Daar gaat uw hypothese...

"Het Armeense complot bij het eurovision songfestival"
Een ideetje voor een thesis?
:twisted:

azert
26 december 2008, 08:29
"Het Armeense complot bij het eurovision songfestival"
Een ideetje voor een thesis?
:twisted:

Aan de hand van de stemmen kun je wellicht nagaan waar de Oost-Europeanen verspreid wonen in Europa.

Zou ook kunnen dat op een bep. dag alle Turken naar iets anders keken op hun Turkse zenders.

Maes_P
26 december 2008, 08:36
Aan de hand van de stemmen kun je wellicht nagaan waar de Oost-Europeanen verspreid wonen in Europa.

Zou ook kunnen dat op een bep. dag alle Turken naar iets anders keken op hun Turkse zenders.
Misschien is het wel zo dat ze gewoon betere muziek maken? ;-)

En in het geval van de Miss verkiezing; dat meisje dat won was wel degelijk de knapste (niet mijn smaak, maar soit) en getipt als topfavoriet voor de finale...

barbaar
26 december 2008, 09:30
Misschien is het wel zo dat ze gewoon betere muziek maken? ;-)

En in het geval van de Miss verkiezing; dat meisje dat won was wel degelijk de knapste (niet mijn smaak, maar soit) en getipt als topfavoriet voor de finale...
Leugens ! Er zijn veel mooiere Vlaamse meisjes. Alleen in mijn buurt lopen er al een stuk of 3/4 rond die stukken knapper zijn als die turkse griet. Wat een belachelijk gezever allemaal , comedie, verkochte jury enz enz. "Promotion Canapé " mischien ?:twisted:

Pietje
26 december 2008, 10:11
Vorig jaar was het van Tsjechische afkomst Alizée Poulicek die Miss België geworden was.
Dit jaar is de van Turkse afkomst Zeynep Sever de mooiste van het land.


So what ??? Beide dames zijn even Belgisch als Obama Amerikaan is, en die is zelfs President geworden.

Pietje
26 december 2008, 10:17
Wat een ongelooflijke hoop slap gezeik hier seg.

Wat maakt het in godsnaam uit welke taal de nieuwe Miss Belgie spreekt?
Noem het ouderwets maar een Miss moet er vooral goed uit zien.
Daar gaat ze het hele volgende jaar voor opgetrommeld worden.
En ze ziet er goed uit, zoveel is zeker.

Ik word dat gezeik tussen Walen en Vlamen stilletjes zo kots en kotsbeu dat dat waarschijnlijk ooit de reden gaat zijn dat ik het hier afbol. We zijn politiek gezien ongeveer een jaar verloren met een non-probleem als BHV maar nog zijn die idiote Vlamen niks wijzer geworden.
Zelfs een non-event als een Miss-verkiezing wordt gebruikt om de zaak nog maar eens op te porren.
Als Belg word ik in het buitenland misschien bekeken als inwoner van een bananenstaat, als Vlaming word ik in het buitenland bekeken als Klein Klein Kleutertje. En terecht.
Heel die Vlaamse zaak begint ferm mijn strot uit te hangen, toch zeker als ze zo vaak in K&K opduikt.

Slu.
:evil:

Amen !!!!!!
Iedereen is dat gezeik tussen Vlamingen en Walen meer dan spuugzat (zowel Vlamingen als Walen).
Vroeger was er Voeren, nu is er BHV.
Dat soort conflicten wordt in stand gehouden en gevoed door een stelletje extremisten EN meelopers (van beide zijden) waarvan er "hier" een paar exemplaren ronddwalen.

Ke Nan
26 december 2008, 10:37
Ook in Nederland is een Turkse Miss Nederland geworden. Het Tweede Ottomaanse Rijk nadert met rasse schreden. Ik zal mijn troon maar eens gaan opblinken. :cheer:

Maes_P
26 december 2008, 10:44
Leugens ! Er zijn veel mooiere Vlaamse meisjes. Alleen in mijn buurt lopen er al een stuk of 3/4 rond die stukken knapper zijn als die turkse griet. Wat een belachelijk gezever allemaal , comedie, verkochte jury enz enz. "Promotion Canapé " mischien ?:twisted:


't was een missverstand wil je zeggen?

Pietje
26 december 2008, 10:53
Belangrijker dan Vlaams kunnen spreken vind ik of die Mis-sen goed kunnen neuken.:-) Er zou dus een speciale jury moeten aangesteld worden om hen daarop te testen. En als ze daar goede resultaten in behalen, krijgen ze " faciliteiten " in verband met hun talenkennis, dat komt dan op het 2de plan qua belanbgrijkheid8-) Wie is vrijwillger om in deze neuk-jury te zetelen ?

De enige echte constante op dit forum : de gore vetzakkerij van :

Carlgustaaf (http://forum.politics.be/member.php?find=lastposter&t=76129) aka forumspook (http://forum.politics.be/member.php?find=lastposter&t=94943) aka sfinx666 (http://forum.politics.be/member.php?find=lastposter&t=25946) aka piraat (http://forum.politics.be/member.php?find=lastposter&t=111127) en nu dus ook als barbaar (http://forum.politics.be/member.php?u=13835)

-=EXCALIBUR=-
26 december 2008, 11:00
De enige echte constante op dit forum : de gore vetzakkerij van :
Dit topic gaat dan ook over pure vetzakkerij: een miss moet volgens sommigen alleen maar mooi zijn en hoeft verder geen inhoud te hebben. Een Koreaanse die alleen maar Koreaans spreekt maar door goede omstandigheden een Belgisch paspoort heeft kan voor jou ook een Miss België zijn want ze is mooi en ze is Belgisch. Als dat geen vetzakkerij is dan weet ik het ook niet meer.

Pietje
26 december 2008, 11:06
Dit topic gaat dan ook over pure vetzakkerij: een miss moet volgens sommigen alleen maar mooi zijn en hoeft verder geen inhoud te hebben. Een Koreaanse die alleen maar Koreaans spreekt maar door goede omstandigheden een Belgisch paspoort heeft kan voor jou ook een Miss België zijn want ze is mooi en ze is Belgisch. Als dat geen vetzakkerij is dan weet ik het ook niet meer.

Deze kersverse Miss België lijkt mij alleszins meer inhoud te hebben dan het gros vd individuen, "hier" aanwezig, die geen moeite sparen om haar persoon en haar verkiezing af te kraken.

circe
26 december 2008, 11:17
Deze kersverse Miss België lijkt mij alleszins meer inhoud te hebben dan het gros vd individuen, "hier" aanwezig, die geen moeite sparen om haar persoon en haar verkiezing af te kraken.

Hebt gij er dan al eens mee gesproken? Of baseer je je waarde-oordeel enkel op de omtrek van haar boobs?

HAMC
26 december 2008, 11:18
Amen !!!!!!
Iedereen is dat gezeik tussen Vlamingen en Walen meer dan spuugzat (zowel Vlamingen als Walen).
Vroeger was er Voeren, nu is er BHV.
Dat soort conflicten wordt in stand gehouden en gevoed door een stelletje extremisten EN meelopers (van beide zijden) waarvan er "hier" een paar exemplaren ronddwalen.

Zeg zo geen dingens Piet want nu weet iedereen dat u totaal geen verstand heeft van belgische politiek.

Anders zou je zo geen domme en simplistische zaken vertellen.

largo_w
26 december 2008, 11:21
Hebt gij er dan al eens mee gesproken? Of baseer je je waarde-oordeel enkel op de omtrek van haar boobs?

waarschijnlijk niet maar om dat oordeel te vellen moet je niet zo ver gaan als ermee spreken hoor... Indien ze twee woorden na elkaar kan plaatsen zonder "poco","islam","vuile walen","belziek",... te gebruiken zal ze wel meer inhoud hebben dan...awel dan u eigenlijk oa :lol:

-=EXCALIBUR=-
26 december 2008, 11:21
Deze kersverse Miss België lijkt mij alleszins meer inhoud te hebben dan het gros vd individuen, "hier" aanwezig, die geen moeite sparen om haar persoon en haar verkiezing af te kraken.
Ik vroeg in mijn startpost of ze de landstalen kon. Meer niet.

largo_w
26 december 2008, 11:22
Zeg zo geen dingens Piet want nu weet iedereen dat u totaal geen verstand heeft van belgische politiek.

Anders zou je zo geen domme en simplistische zaken vertellen.

:rofl: zei de forumnar (in ledervestje) van het forum...

HAMC
26 december 2008, 11:23
:rofl: zei de forumnar (in ledervestje) van het forum...

Zelfs uw provacaties zijn van een bedenkelijk niveau.

Pietje
26 december 2008, 11:26
Zeg zo geen dingens Piet want nu weet iedereen dat u totaal geen verstand heeft van belgische politiek.

Anders zou je zo geen domme en simplistische zaken vertellen.


Oei, er is er ene die de woorden extremisten en meelopers gezien heeft, en zich direct aangesproken voelt.
Troost je, jou beschouw ik enkel als meeloper.

largo_w
26 december 2008, 11:28
Zelfs uw provacaties zijn van een bedenkelijk niveau.

provOcaties wind u niet zo op jong...

HAMC
26 december 2008, 11:29
provOcaties wind u niet zo op jong...

Provocaties.

Opwinden?

Maar jongen toch...

HAMC
26 december 2008, 11:30
Oei, er is er ene die de woorden extremisten en meelopers gezien heeft, en zich direct aangesproken voelt.
Troost je, jou beschouw ik enkel als meeloper.

Uw provocaties zijn dan wel van een hogere klasse dan die van Larga, maar veel soeps zijn ze toch ook niet Piet.

Pietje
26 december 2008, 11:32
Uw provocaties zijn dan wel van een hogere klasse dan die van Larga, maar veel soeps zijn ze toch ook niet Piet.

Alsof jouw beoordeling van enig belang zou zijn.

HAMC
26 december 2008, 11:33
Alsof jouw beoordeling van enig belang zou zijn.

Aan uw reakties tezien had ik die indruk ja.

Pietje
26 december 2008, 11:35
Aan uw reakties tezien had ik die indruk ja.

Dan wordt het hoogtijd dat je begrijpend leert lezen.

largo_w
26 december 2008, 11:37
Dan wordt het hoogtijd dat je begrijpend leert lezen.

bedoel je dat die VOLWASSEN man nog steeds niet doorheeft dat bitter weinig volk hem ng au serieux neemt? 8O
Zou hij echt niet weten dat wij maar selectief zijn posts lezen?

hoe erg :|

HAMC
26 december 2008, 11:40
Dan wordt het hoogtijd dat je begrijpend leert lezen.

Redelijk zwakk antwoord nadat ik je verbaal rond de oren heb geslagen Piet.

HAMC
26 december 2008, 11:41
bedoel je dat die VOLWASSEN man nog steeds niet doorheeft dat bitter weinig volk hem ng au serieux neemt? 8O
Zou hij echt niet weten dat wij maar selectief zijn posts lezen?

hoe erg :|

Uw moeder zal ook niet veel waard zijn vermits ze u niet geleerd heeft dat kinderen moeten zwijgen als grote mensen praten.

Maes_P
26 december 2008, 11:44
Vroeger, op de speelplaats en uit het zicht van de juf, stond er altijd eentje de boel nog meer op te hitsen door te scanderen 'BLOED, BLOED, BLOED'



Nu moet ik het doen met een pipo op Radio 1 over Michael Jackson.

"The times, they are a changing."

Pietje
26 december 2008, 11:44
Redelijk zwakk antwoord nadat ik je verbaal rond de oren heb geslagen Piet.

Dat zou dan de eerste keer zijn dat jij iemand verbaal om de oren slaagt.

Pietje
26 december 2008, 11:45
Uw moeder zal ook niet veel waard zijn vermits ze u niet geleerd heeft dat kinderen moeten zwijgen als grote mensen praten.

Met grote mensen bedoel je toch jezelf niet, mag ik hopen ??

HAMC
26 december 2008, 11:46
Dat zou dan de eerste keer zijn dat jij iemand verbaal om de oren slaagt.

Verklaar u nader?

Maes_P
26 december 2008, 11:46
Dat zou dan de eerste keer zijn dat jij iemand verbaal om de oren slaagt.
Ge zou nog verschieten Piet, in de debatclub van de Hells Angels is hij een vaste waarde!

largo_w
26 december 2008, 11:46
Uw moeder zal ook niet veel waard zijn vermits ze u niet geleerd heeft dat kinderen moeten zwijgen als grote mensen praten.

wind u niet zo op jong...

HAMC
26 december 2008, 11:47
Met grote mensen bedoel je toch jezelf niet, mag ik hopen ??

Hoop doet leven Piet.

HAMC
26 december 2008, 11:47
Oorspronkelijk geplaatst door larga_w
wind u niet zo op jong...
Is dat alles jongen?

Pietje
26 december 2008, 11:48
Hoop doet leven Piet.

...mais le temps fait mourir, mon cher .

HAMC
26 december 2008, 11:52
...mais le temps fait mourir, mon cher .

Qui, avec beaucoup de mayonaise.

largo_w
26 december 2008, 11:53
Is dat alles jongen?

:?

HAMC
26 december 2008, 12:09
Ge zou nog verschieten Piet, in de debatclub van de Hells Angels is hij een vaste waarde!

Maes! :cheer:

En je staat bij de jongens die tegen mij zijn...

Wat een verrassing...

:)

roskam
26 december 2008, 12:11
Vorig jaar was het van Tsjechische afkomst Alizée Poulicek die Miss België geworden was. Helaas begreep deze dame geen woord Nederlands laat staan dat ze het sprak. Haar optreden in de laatste show was zelfs meelijwekkend.

Dit jaar is de van Turkse afkomst Zeynep Sever de mooiste van het land.

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/cultuur%2Ben%2Bmedia/081223_MissBelgie

Is er iets bekend over de talenkennis van deze jongedame? Was het interview tijdens de verkiezing ook in het Nederlands? Ik heb de uitzending niet bekeken vandaar mijn vraag.

In feite hoort dit topic niet thuis in K&K maar ik zou niet weten waar het wel op de juiste plaats staat.

Ze spreekt goed Turks. :)

Maes_P
26 december 2008, 12:11
Maes! :cheer:

En je staat bij de jongens die tegen mij zijn...

Wat een verrassing...

:)

Dat was een compliment :|

HAMC
26 december 2008, 12:13
Dat was een compliment :|

:(

Jaani_Dushman
26 december 2008, 12:15
Deze kersverse Miss België lijkt mij alleszins meer inhoud te hebben dan het gros vd individuen, "hier" aanwezigUw zelfrelativering siert u.

circe
26 december 2008, 12:16
Ook in Nederland is een Turkse Miss Nederland geworden. Het Tweede Ottomaanse Rijk nadert met rasse schreden. Ik zal mijn troon maar eens gaan opblinken. :cheer:

en een paar jaar geleden werd een turkse toch Miss Nederland die nadien Miss World won?

Ht is nu gewoon wachten tot een natuurlijke blondine Miss Senegal wordt! Of zou dat té racistisch zijn zeker hé? Wéér die kolonisten en zo?

HAMC
26 december 2008, 12:17
Uw zelfrelativering siert u.

:)

Pietje
26 december 2008, 12:20
Ge zou nog verschieten Piet, in de debatclub van de Hells Angels is hij een vaste waarde!

Nu slaagt mijn verbeelding wel op hol :

http://www.boekje-pienter.nl/images/hellsangels.jpg

Dronkoers
26 december 2008, 12:22
Nu slaagt mijn verbeelding wel op hol :

http://www.boekje-pienter.nl/images/hellsangels.jpg

Het was precies koud, zijn oren zijn rood

Maes_P
26 december 2008, 12:24
Het was precies koud, zijn oren zijn rood

Ofwel hebben ze te hard geduwd met de tondeuse.

HAMC
26 december 2008, 12:25
Nu slaagt mijn verbeelding wel op hol :

http://www.boekje-pienter.nl/images/hellsangels.jpg

Er bestaat precies maar èèn foto van ons op het net Piet? Gebruik die verbeelding is wat meer.

Pietje
26 december 2008, 12:28
Er bestaat precies maar èèn foto van ons op het net Piet? Gebruik die verbeelding is wat meer.

Bedoel je, dat al de anderen hersenchirurgen zijn ???

Jaani_Dushman
26 december 2008, 12:28
Er bestaat precies maar èèn foto van ons op het net Piet? Gebruik die verbeelding is wat meer.Zo?

Jaani_Dushman
26 december 2008, 12:30
Bedoel je, dat al de anderen hersenchirurgen zijn ???Wel, euh...

HAMC
26 december 2008, 12:31
Bedoel je, dat al de anderen hersenchirurgen zijn ???

Hah! Die Piet.

Denk je echt dat wij niet naar school gaan?

Mensen beoordelen op hun uitzicht, ik dacht dat je iets slimmer was dan dat Piet.

Dronkoers
26 december 2008, 12:35
Hah! Die Piet.

Denk je echt dat wij niet naar school gaan?

Mensen beoordelen op hun uitzicht, ik dacht dat je iets slimmer was dan dat Piet.

Gaan jullie dan nog steeds naar school? 8O


;-)

Pietje
26 december 2008, 12:37
Hah! Die Piet.

Denk je echt dat wij niet naar school gaan?

Bij sommigen heb ik alleszins grote twijfels.

Mensen beoordelen op hun uitzicht, ik dacht dat je iets slimmer was dan dat Piet.

Ik heb "hen" gedurende vele jaren kunnen beoordelen ; en dat deed ik niet op het uitzicht, maar op hun gedragingen.

HAMC
26 december 2008, 12:43
Bij sommigen heb ik alleszins grote twijfels.



Ik heb "hen" gedurende vele jaren kunnen beoordelen ; en dat deed ik niet op het uitzicht, maar op hun gedragingen.

Neen Piet, zo werkt het niet.

Ik heb u al gezegd, als iedere keer dat je Hells Angels tegenkomt je er zever mee hebt is de kans groot dat het aan jezelf ligt.

HAMC
26 december 2008, 12:44
Gaan jullie dan nog steeds naar school? 8O


;-)

Alleen als het moet.

ik begin trouwens in Januari aan een zes maanden durende VDAB-cursus. :(

Gelukkig is het een thuisleer cursus.

BigF
26 december 2008, 12:45
BHV is er bijgesleept door iemand die de klok van ver horen luiden heeft maar totaal niet weet waar de klepel hangt.
Aangezien ik in deze draad de eerste was die de letters BHV bezigde veronderstel ik dat je het hier over mij hebt.
Dan moet ik u echter zwaar teleurstellen.

1) 't Is niet dat ik me hier steeds ver weg hou van politieke discussies (deze draad is de spreekwoordelijke uitzondering) dat ik geen politieke mening heb.

2) 'Niet weten waar de klepel hangt?' Zware vergissing again. Ongeveer de helft van mijn familie woont in BHV en ik heb zelf ooit een vijftal jaren in die omgeving gewoond. Ik denk dan ook dat ik de situatie aldaar veel beter kan inschatten dan de meeste Vlaamse roepers die er waarschijnlijk zelfs nog nooit geweest zijn.

3) BHV is in deze topic idd serieus off-topic maar ik gebruikte het enkel om de waanzin van de discussie tussen Vlamen en Walen aan te duiden.

Pietje
26 december 2008, 12:47
Neen Piet, zo werkt het niet.

Ik heb u al gezegd, als iedere keer dat je Hells Angels tegenkomt je er zever mee hebt is de kans groot dat het aan jezelf ligt.

Juist ja, daarom waarschijnlijk dat ik nog steeds een blanco strafregister heb, in tegenstelling tot een groot deel van de HA's.

Maes_P
26 december 2008, 12:47
Neen Piet, zo werkt het niet.

Ik heb u al gezegd, als iedere keer dat je Hells Angels tegenkomt je er zever mee hebt is de kans groot dat het aan jezelf ligt.

Zeg HAMC, zouden er ook mensen zijn die die redenering laten opgaan voor, mmmm, laat ons zeggen Turken?

ALs volgt:


"Ik heb u al gezegd, als iedere keer dat je Turken tegenkomt je er zever mee hebt is de kans groot dat het aan jezelf ligt"

HAMC
26 december 2008, 12:49
Juist ja, daarom waarschijnlijk dat ik nog steeds een blanco strafregister heb, in tegenstelling tot een groot deel van de HA's.

Sommigen wel sommigen niet, wat is de relevantie?

HAMC
26 december 2008, 12:50
Zeg HAMC, zouden er ook mensen zijn die die redenering laten opgaan voor, mmmm, laat ons zeggen Turken?

ALs volgt:


"Ik heb u al gezegd, als iedere keer dat je Turken tegenkomt je er zever mee hebt is de kans groot dat het aan jezelf ligt"

Dat weet ik niet of er ook mensen zijn die dat zeggen Maes, wat denk je erzelf van?

Zwartengeel
26 december 2008, 12:54
Aangezien ik in deze draad de eerste was die de letters BHV bezigde veronderstel ik dat je het hier over mij hebt.
Dan moet ik u echter zwaar teleurstellen.

1) 't Is niet dat ik me hier steeds ver weg hou van politieke discussies (deze draad is de spreekwoordelijke uitzondering) dat ik geen politieke mening heb.

2) 'Niet weten waar de klepel hangt?' Zware vergissing again. Ongeveer de helft van mijn familie woont in BHV en ik heb zelf ooit een vijftal jaren in die omgeving gewoond. Ik denk dan ook dat ik de situatie aldaar veel beter kan inschatten dan de meeste Vlaamse roepers die er waarschijnlijk zelfs nog nooit geweest zijn.

3) BHV is in deze topic idd serieus off-topic maar ik gebruikte het enkel om de waanzin van de discussie tussen Vlamen en Walen aan te duiden.

Goed. Dan neem ik bij deze mijn woorden terug.

Maes_P
26 december 2008, 12:56
Dat weet ik niet of er ook mensen zijn die dat zeggen Maes, wat denk je erzelf van?
Ik denk het wel.
Men noemt ze "Turken".

HAMC
26 december 2008, 13:01
Ik denk het wel.
Men noemt ze "Turken".

Ah ok.

Pelgrim
26 december 2008, 13:05
De hysterische Belgicisten zijn er weer. 't zou eens een Vlaamse moeten geweest zijn die geen Frans kon, dan was ze ongetwijfeld een vuile Flamin.

Geert C
26 december 2008, 13:57
De hysterische Belgicisten zijn er weer. 't zou eens een Vlaamse moeten geweest zijn die geen Frans kon, dan was ze ongetwijfeld een vuile Flamin.
En nu het een Franstalige is die geen Nederlands kan is het een vuile francofone imperialiste. Die hysterische separatistjes toch... :roll:

Pelgrim
26 december 2008, 14:25
Ik w�*st gewoon dat er iemand zou reageren :D

Geert C
26 december 2008, 14:48
Ik w�*st gewoon dat er iemand zou reageren :D
'k Kon u toch moeilijk teleurstellen hé. ;-)

Dronkoers
26 december 2008, 14:49
Ik w�*st gewoon dat er iemand zou reageren :D

Ha! Daar ben ik dan toch niet ingetrapt ;-)

circe
26 december 2008, 14:58
Maar in feite is het helemaal niet erg dat het nu al twee jaar op een rij franstalige Missen Belgique zijn die niet weten dat 60% van Belgique een andere taal spreekt.

Als Vlaanderen onafhankelijk wordt moeten we dié al niet mee splitsen! ze krijgen miss Belgique er gratis bij.

Wat vertegenwoordigen die Missen in feite? Anvers? Gand? Bruges? Of enkel Bruxelles?
doen ze daar ook Sars La bruissière bij? Bertrix? Neufchateau? of niet?

Kallikles
26 december 2008, 15:08
En nu het een Franstalige is die geen Nederlands kan is het een vuile francofone imperialiste. Die hysterische separatistjes toch... :roll:

Eigenlijk is het een Turkstalige die behoorlijk Frans spreekt, zij het met een Turks accent, en die ook een beetje Nederlands spreekt.

In New York zijn er taxichauffeurs, nanny's, ... die geen Engels spreken. Geen enkele Amerikaan die er zich over opwindt. Zij zijn blij met deze arbeidsmigratie. Hier in België verwacht men van nieuwkomers dat zij meteen de twee landstalen spreken, en wel perfect. En dit terwijl de autochtonen de landstalen nog niet eens beheersen.

Kallikles
26 december 2008, 15:10
Maar eigenlijk doet het er allemaal niet toe: het is een schoonheidswedstrijd en Zeynep was nu eenmaal de mooiste. De spiegel aan de wand zou het beamen. Tot spijt van de boze koningin Circe die het benijdt.

Txiki
26 december 2008, 15:12
:sleeping:

Dronkoers
26 december 2008, 15:14
:sleeping:

:cheer: Opstaaaaan! :cheer:


Weekend! :cheer:

Zuipen! :cheer:

Pelgrim
26 december 2008, 15:14
Ik vond die eigenlijk niet echt de mooiste.

Jazeker
26 december 2008, 15:15
Kan het mij schelen wie een Miss wordt. Stomme vleeskeuring.

HAMC
26 december 2008, 15:16
Ik vond die eigenlijk niet echt de mooiste.

En wat vond je van haar snor?

Txiki
26 december 2008, 15:21
:cheer: Opstaaaaan! :cheer:


Weekend! :cheer:

Zuipen! :cheer:

:cheer: letz roque (http://www.youtube.com/watch?v=OmxVe3ux_jw&feature=related) :cheer:

-=EXCALIBUR=-
26 december 2008, 15:23
Maar eigenlijk doet het er allemaal niet toe: het is een schoonheidswedstrijd en Zeynep was nu eenmaal de mooiste. De spiegel aan de wand zou het beamen. Tot spijt van de boze koningin Circe die het benijdt.
Dat is het juist: het gaat niet om de mooiste alleen maar om de mooiste èn de "slimste". Als het alleen om uiterlijke schoonheid gaat dan moeten ze meedoen aan Miss Belgian Beauty.

Kallikles
26 december 2008, 15:25
Dat is het juist: het gaat niet om de mooiste alleen maar om de mooiste èn de "slimste". Als het alleen om uiterlijke schoonheid gaat dan moeten ze meedoen aan Miss Belgian Beauty.

De slimste???

Veel analytische tests hebben de missen niet moeten ondergaan...

-=EXCALIBUR=-
26 december 2008, 15:26
ze hebben de vragen en antwoorden opgeschreven zoals gesteld...Is behoorlijk logisch... Je gaat niet "for the joke" een vragenlijst in het nederlands geven aan een franstalige en omgekeerd en dan de antwoorden gaan vertalen is ook niet zo fantastisch hé... Is logisch maar wat me wel verbijsterd is waar jij op let als je p die links klikt ;-)
Op de website van Miss Belgium Beauty zijn ze meer Belgischer dan op de website van Miss België.

http://www.missbelgianbeauty.be/2009/functions/list.asp?Lid=21&pnav=;1;8;&lang=fr

http://www.missbelgianbeauty.be/2009/functions/list.asp?Lid=21&pnav=;1;8;&lang=nl

Denk jij nu nog maar eens na. ;-)

circe
26 december 2008, 15:27
Eigenlijk is het een Turkstalige die behoorlijk Frans spreekt, zij het met een Turks accent, en die ook een beetje Nederlands spreekt.

In New York zijn er taxichauffeurs, nanny's, ... die geen Engels spreken. Geen enkele Amerikaan die er zich over opwindt. Zij zijn blij met deze arbeidsmigratie. Hier in België verwacht men van nieuwkomers dat zij meteen de twee landstalen spreken, en wel perfect. En dit terwijl de autochtonen de landstalen nog niet eens beheersen.

ja, verleden jaar sprak Miss Texas enkel Vlaams! Niks over gehoord hé. Ze zweeg hoofdzakelijk want ge moogt ginds niet binnen als je geen Engels kent hé!

Kallikles
26 december 2008, 15:40
ja, verleden jaar sprak Miss Texas enkel Vlaams! Niks over gehoord hé. Ze zweeg hoofdzakelijk want ge moogt ginds niet binnen als je geen Engels kent hé!

De Vlamingen zitten eerder in Detroit, hoor, mevrouw *knip* :-P

Geknipt op vraag van de geviseerde.

Ke Nan
26 december 2008, 16:03
en een paar jaar geleden werd een turkse toch Miss Nederland die nadien Miss World won?

Klopt.

Ht is nu gewoon wachten tot een natuurlijke blondine Miss Senegal wordt! Of zou dat té racistisch zijn zeker hé? Wéér die kolonisten en zo?

Geen probleem voor mij. Zolang de wereldheerschappij maar de Turken toekomt.

Turken! :cheer: Wereldheerschappij! :cheer:

largo_w
26 december 2008, 16:08
Op de website van Miss Belgium Beauty zijn ze meer Belgischer dan op de website van Miss België.

http://www.missbelgianbeauty.be/2009/functions/list.asp?Lid=21&pnav=;1;8;&lang=fr

http://www.missbelgianbeauty.be/2009/functions/list.asp?Lid=21&pnav=;1;8;&lang=nl

Denk jij nu nog maar eens na. ;-)

jah je bewijst wat ik wou zeggen denk ik hoor kijk maar vb;
In welke landen was je reeds op reis: Kroatië, Zwitserland, Frankrijk, Oostenrijk, Nederland, Duitsland, Griekenland, Mallorca, Tenerife, België , Spanje, Portugal, Italië, Engeland
=>
Quel pays avez-vous déj�* visités: L’italie, la Suisse, L’Autriche, La Belgique, les Pays-Bass, le Tenerife, La Mallorca,Le croatie, l’Anglais,..
of dit hier:
Favoriet gedicht (+ Argumenteer): De spin Sebastiaan. (Annie M.G. Schmidt)
Het is een gedicht vanuit mijn kindertijd dat mij altijd is bijgebleven.
Het gaat over een spin die eigenwijs en koppig is en niet wil luisteren naar de rest. Wat uiteindelijk hem in de dood zal leiden.
Ik vind het een mooi gedicht waar meer achter zit dan alleen maar de woorden. Als ieder van ons even aan zelfreflectie doet, is dit op ieder van ons toepasbaar.
=>
Poème favori (+Argumente): L’ araignée Sebastiaan ( Annie M.G. Schmidt)
Ça date de mon enfance et ça m’ a toujours surpris.
C’ est superbement beau et il y a beaucoup plus derrière que seulement les mots.
Si tout le monde regarderais �* l’ intérieure de soi-même , ça ferais l’ affaire.

best van gewoon die antwoorden te laten in taal van oorsprong hé denk je niet ;-). En wat was je punt nu weer? ah ja... meer Belgisch omdat ze het vertalen dat vind ik nu niet hé, integendeel ;-)

-=EXCALIBUR=-
26 december 2008, 16:37
jah je bewijst wat ik wou zeggen denk ik hoor kijk maar vb;

best van gewoon die antwoorden te laten in taal van oorsprong hé denk je niet ;-). En wat was je punt nu weer? ah ja... meer Belgisch omdat ze het vertalen dat vind ik nu niet hé, integendeel ;-)
Een mening is geen vaststaand feit. :-P

Mijn mening is dat een website over een Belgische wedstrijd minimum in het NL en het FR moeten zijn. ;-) Weer naar af. ;-)

Jaani_Dushman
26 december 2008, 16:43
Een mening is geen vaststaand feit. :-P

Mijn mening is dat een website over een Belgische wedstrijd minimum in het NL en het FR moeten zijn. ;-) Weer naar af. ;-)En in het Duits! :-P

Txiki
26 december 2008, 16:58
En in het Duits! :-P

En in het Waals! :-P

Jaani_Dushman
26 december 2008, 17:02
En in het Waals! :-PEn in het Picardisch, Gaumais, Champenois en Letzeburgs! :-D

Geert C
26 december 2008, 17:06
En in het Picardisch, Gaumais, Champenois en Letzeburgs! :-D
En in het Antwaaarps! :evil:

Txiki
26 december 2008, 17:07
En in het Antwaaarps! :evil:

en in Txikisch

Jaani_Dushman
26 december 2008, 17:09
En in het Antwaaarps! :evil:Dat is toch gewoon Noord-Lotharings.

Turkse Nederlander
26 december 2008, 20:03
Miss Nederland is van Turkse afkomst
Miss Turkije is van Turkse afkomst
en nu is ook miss Belgie van Turkse afkomst

http://turksnl.net/nieuws/uploads/zeynep%20sever.jpg

Dit is haar vriend, keeper van het Turkse nationale elftal:

http://www.kolayresim.com/up/Volkan-Demirel_eT8e.jpg

Scarabaeida
26 december 2008, 21:19
De knapste heeft gewonnen, dus ja. :)

groene flamingant
26 december 2008, 22:44
en een paar jaar geleden werd een turkse toch Miss Nederland die nadien Miss World won?

Ht is nu gewoon wachten tot een natuurlijke blondine Miss Senegal wordt! Of zou dat té racistisch zijn zeker hé? Wéér die kolonisten en zo?
Wat ben jij verzuurd zeg. Ben jij er ooit al in geslaagd om iets positiefs te posten op dit forum?

lantjes
26 december 2008, 23:29
Interessante hypothese...

eventjes toetsen aan de feiten:



De punten die Duitsland gaf sinds 1975 op het songfestival:
Land / Totaal aantal punten / Aantal deelnames / Gemiddeld aantal punten:
1 Serbia 26 3 8,7
2 Serbia & Montenegro 25 3 8,3
3 Armenia 28 5 5,6
4 Poland 70 13 5,4
5 Turkey 162 31 5,2
6 Azerbaijan 9 2 4,5
7 United Kingdom 138 33 4,2
8 Ireland 120 32 3,8
9 Israel 114 31 3,7
10 Sweden 119 33 3,6

Oesje,
Turkije kirjgt gemiddeld 5 .2 punten van Duitsland (5e plaats)
Armenie krijgt meer punten; opvallend...
En volgens de hypothese wonen er bijna 30% meer serviers in Duitsland vergeleken met de Turken...

De punten die Nederland gaf sinds 1975 op het songfestival:
Land / Totaal aantal punten / Aantal deelnames / Gemiddeld aantal punten:
1 Armenia 56 5 11,2
2 Serbia 26 3 8,7
3 Serbia & Montenegro 26 3 8,7
4 Turkey 130 28 4,6
5 Belgium 121 27 4,5
6 Israel 111 27 4,1
7 Ireland 117 30 3,9
8 France 113 29 3,9
9 Germany 110 29 3,8
10 Greece 98 26 3,8

Oesje,
Turkije staat niet eens in de top 10...
En waar zitten al de Armenen in Holland??? :lol:

De punten die Belgie gaf sinds 1975 op het songfestival:
Land / Totaal aantal punten / Aantal deelnames / Gemiddeld aantal punten:
1 Armenia 58 5 11,6
2 Azerbaijan 12 2 6,0
3 United Kingdom 145 31 4,7
4 Netherlands 129 28 4,6
5 Ireland 126 30 4,2
6 Germany 117 30 3,9
7 Serbia 11 3 3,7
8 Spain 112 31 3,6
9 Switzerland 98 28 3,5
10 Israel 104 30 3,5

Weeral oesje,
geen Turkije in de top 10
Maar de Armenen doen het weer goed...


Daar gaat uw hypothese...

"Het Armeense complot bij het eurovision songfestival"
Een ideetje voor een thesis?
:twisted:


Je hebt er uw eindwerkje van gemaakt?
Uw statistieken zijn wel niet meer van toepassing op de laatste, laat ons zeggen, 5 jaar. De "Grote Invasie" kan dan al begonnen zijn in '75, tot waar uw cijfers spreken, maar vandaag zitten er honderdduizenden in uw landje, al dan niet met Belgische pas, die zich nog steeds ten voeten uit Turk voelen.
Geen wonder dus dat de nieuwe Miss Baksel een Turkse is.
Daar staat mijn hypothese terug....

lantjes
26 december 2008, 23:32
Miss Nederland is van Turkse afkomst
Miss Turkije is van Turkse afkomst
en nu is ook miss Belgie van Turkse afkomst

[]

Het Verdriet Van België.....of eerder van Europa?

azert
27 december 2008, 07:10
Hadise is toch ook en Turkse.
Razend populair in Turkije; maar mocht je het niet weten dat haar ouders uit Turkije komen, dan zou je zweren dat ze van Mol is wanneer je haar hoort praten.

http://www.mp3indirbedava.com/wp-content/uploads/2008/04/hadise_2_400x400.jpg

Jazeker
27 december 2008, 07:50
Hadise is toch ook en Turkse.
Razend populair in Turkije; maar mocht je het niet weten dat haar ouders uit Turkije komen, dan zou je zweren dat ze van Mol is wanneer je haar hoort praten.

http://www.mp3indirbedava.com/wp-content/uploads/2008/04/hadise_2_400x400.jpg

En waarom zou iemand bezwaar hebben tegen een Turkse? Maar verder blijf ik erbij... Miss-dinges zijn ordinaire vleeskeuringen.

azert
27 december 2008, 07:51
En waarom zou iemand bezwaar hebben tegen een Turkse?

Ik niet hoor.

circe
27 december 2008, 09:28
En waarom zou iemand bezwaar hebben tegen een Turkse? Maar verder blijf ik erbij... Miss-dinges zijn ordinaire vleeskeuringen.

Ik denk niet dat iemand een bezwaar heeft tegen een turkse nadat een Kaapverdiaanse, een Tsjechische haar zijn voorgegaan als Miss Belgique, maar het lijkt me wèl evident dat die Turkse en die Tsjechische dan ook de taal van 60% van het land kan spreken ... alhoewel... de familie van Laeken kan dat ook niet: dat zijn Duitsers en Italianen en een aangetrouwde halve Poolse die ook geen Nederlands spreken.

Maar net zoals bij "nationale" voetbalploegen vraagt ik me dan ook wel gewoon af wat er nog "nationaal" aan is.
Als men de nationale voetbalploeg de Rode (sic) Duivels noemt, waarom dan die Miss niet : De Groene Prinses?
En als ze dan willen winnen bij Miss Universe, dat ze dan toch in het vervolg hun vlees eens uit Zuid Amerika gaan halen mensen! Dan hebben ze misschien nog een kanske. En die spreekt gewoonlijk Spaans, dus het frans zal dan wel lukken.

HAMC
27 december 2008, 10:28
Hadise is toch ook en Turkse.
Razend populair in Turkije; maar mocht je het niet weten dat haar ouders uit Turkije komen, dan zou je zweren dat ze van Mol is wanneer je haar hoort praten.

http://www.mp3indirbedava.com/wp-content/uploads/2008/04/hadise_2_400x400.jpg

Die doet het een pak beter dan de Walen dus.

azert
27 december 2008, 10:43
En als ze dan willen winnen bij Miss Universe, dat ze dan toch in het vervolg hun vlees eens uit Zuid Amerika gaan halen mensen!

Die zijn daar heel erg "bijgewerkt"

circe
27 december 2008, 10:52
Die zijn daar heel erg "bijgewerkt"

En dan?

circe
27 december 2008, 10:54
Ik bekeek net zo'n videoke over Zeyneb.

ze kan dus geen nederlands omdat ze hier pas op haar elfde is aan komen waaien en ze DUS nooit Nederlands heeft geleerd in de LAGERE school!

En nu jullie!

Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar volgens mij heeft ze hier dus wèl het zesde leerjaar, en zes jaren middelbaar moeten doorlopen. en NOOIT geen Nederlands geleerd? In Jette?

Flink hé.

Stuur nog maar wat solidariteitseuro's naar onze franstalige medebelges.

largo_w
27 december 2008, 11:09
Ik bekeek net zo'n videoke over Zeyneb.

ze kan dus geen nederlands omdat ze hier pas op haar elfde is aan komen waaien en ze DUS nooit Nederlands heeft geleerd in de LAGERE school!

En nu jullie!

Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar volgens mij heeft ze hier dus wèl het zesde leerjaar, en zes jaren middelbaar moeten doorlopen. en NOOIT geen Nederlands geleerd? In Jette?

Flink hé.

Stuur nog maar wat solidariteitseuro's naar onze franstalige medebelges.

sure sure... je komt een land binnen kan geen één van de talen en het eerste wat je doet is BEIDE landstalen zo goed mogelijk beheersen. Zelf al leef je in een stad waar je in feite helemaal de twee niet nodig hebt :-o... Gezien de internationale ambities van dat meisje lijkt me het engels meer toegewezen. En ze blijkt nederlands te leren nu...dus da's allemaal positief. Gij kunt ngal janken ze gij...

Kallikles
27 december 2008, 11:31
sure sure... je komt een land binnen kan geen één van de talen en het eerste wat je doet is BEIDE landstalen zo goed mogelijk beheersen. Zelf al leef je in een stad waar je in feite helemaal de twee niet nodig hebt :-o... Gezien de internationale ambities van dat meisje lijkt me het engels meer toegewezen. En ze blijkt nederlands te leren nu...dus da's allemaal positief. Gij kunt ngal janken ze gij...

De vraag is ook: leren alle Belgen die in Luxemburg gaan wonen en werken Luxemburgs, of zijn ze al blij als ze zich in het Frans of het Duits kunnen behelpen?

Ke Nan
27 december 2008, 11:56
De vraag is ook: leren alle Belgen die in Luxemburg gaan wonen en werken Luxemburgs, of zijn ze al blij als ze zich in het Frans of het Duits kunnen behelpen?


Serieus blijven, hé mannen. Die Belgen zijn geen moslims. Alleen moslims moeten alle talen kennen.
Verdorie, als men al geen onderscheid meer mag maken!!!

circe
27 december 2008, 12:08
sure sure... je komt een land binnen kan geen één van de talen en het eerste wat je doet is BEIDE landstalen zo goed mogelijk beheersen. Zelf al leef je in een stad waar je in feite helemaal de twee niet nodig hebt :-o... Gezien de internationale ambities van dat meisje lijkt me het engels meer toegewezen. En ze blijkt nederlands te leren nu...dus da's allemaal positief. Gij kunt ngal janken ze gij...

nee dat zeg ik niet.

Probeer maar eens in Vlaanderen een school te vinden waar je vanaf het zesde leerjaar en gedurende de zes jaren van het middelbaar GEEN FRANS verplicht krijgt aangeleerd!

Niet als eerste, niet als tweede, niet als derde taal.....

Hoe slaagt dat turks meiske er dan in om in Jette in al die ZEVEN STUDIEJAREN nooit één woord Nederlands te hebben geleerd.
D�*t is mijn vraag.

En ja, ook ik vind dat ENGELS meer bijdraagt tot je ontwikkeling dan Frans. Nochtans hadden MIJN dochters die keuze niet hoor: die moésten als tweede taal Frans leren. Voor het geval ze ooit Miss Belgique zouden worden zeker?

largo_w
27 december 2008, 12:09
Serieus blijven, hé mannen. Die Belgen zijn geen moslims. Alleen moslims moeten alle talen kennen.
Verdorie, als men al geen onderscheid meer mag maken!!!

Niet alle talen...enkel het nederlands te taal van brus...ah nee wacht. Gvd gewoon het nederlands zo hoort het!

Pelgrim
27 december 2008, 12:10
De vraag is ook: leren alle Belgen die in Luxemburg gaan wonen en werken Luxemburgs, of zijn ze al blij als ze zich in het Frans of het Duits kunnen behelpen?

Zo zien we maar weer wat België betekent. Als ze zich in Frans kunnen behelpen is dat voldoende.

Kallikles
27 december 2008, 12:22
Zo zien we maar weer wat België betekent. Als ze zich in Frans kunnen behelpen is dat voldoende.

In Luxemburg heb je dezelfde discussie. De Luxemburgers ergeren zich ook aan de vele buitenlanders die tientallen jaren in Luxemburg wonen en geen Luxemburgs praten. Maar hoeveel Belgen die naar Luxemburg trekken spreken perfect Luxemburgs?

Zeynep is Turkstalige en is (als ik me niet vergis) op elf jaar naar Brussel gekomen, een stad met een verpletterende meerderheid Franstaligen. Uiteraard heeft ze dus eerst Frans geleerd om in Brussel te kunnen overleven. Nederlands spreekt ze een beetje en ze doet nu moeite om het te leren.

Het is weer typisch Belgische perversie dat men aan "allochtonen" eisen gaat stellen waar de meeste autochtone Franstaligen en vele Vlamingen niet aan voldoen. Zeynep spreekt twee talen perfect (Turks en Frans) en probeert haar Nederlands bij te spijkeren. Als alle Franstaligen (inclusief jouw Waalse "broedervolk") evenveel talen spraken, dan waren we al veel verder.

circe
27 december 2008, 12:41
Het is weer typisch Belgische perversie dat men aan "allochtonen" eisen gaat stellen waar de meeste autochtone Franstaligen en vele Vlamingen niet aan voldoen. Zeynep spreekt twee talen perfect (Turks en Frans) en probeert haar Nederlands bij te spijkeren. Als alle Franstaligen (inclusief jouw Waalse "broedervolk") evenveel talen spraken, dan waren we al veel verder.

Pardon? kan je me dan eens netjes uitleggen waarom MIJN kinderen VERPLICHT werden om FRANS te leren in VLAANDEREN?

Thuis spreken wij namelijk hottentots als moedertaal, maar daar hebben ze geen rekening mee gehouden zenne!

En welke extra eisen worden aan allochtonen gesteld?

Ik vind dat het doodnormaal is dat iemand die mee wenst te doen aan de jaarlijkse Miss Belgique verkiezingen, minstens de drie officiele landstalen
moet kennen wil ze dat land vertegenwoordigen. Voor mijn part komt ze verder uit Uzbekistan en spreekt ze alle Afrikaanse talen vloeiend, toch zal het noodzakelijk zijn dat ze de drie talen uit het land dat ze vertegenwoordigt kan spreken. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet? Al ooit een Miss Espana gezien die geen woord Spaans spreekt?

Van geen enkele allochtoon wordt dus iets anders verwacht. Enkel franstaligen krijgen blijkbaar dispensatie, want die moeten enkel frans kennen. Een vlaming daarentegen is verplicht om buiten Nederlands ook nog eens als tweede taal frans te leren en geen eigen keuze.

Ze woont in Saharabeek of Mollahbeek geloof ik, maar liep school in Jette. Me dunkt zijn dat toch plaatskes waar men verondersteld is tweetalig te zijn? (Nederlands Frans dan wel). Of geldt dat enkel voor Vlamingen die menen dat dit Vlaams grondgebied is?

Pelgrim
27 december 2008, 12:46
In Luxemburg heb je dezelfde discussie. De Luxemburgers ergeren zich ook aan de vele buitenlanders die tientallen jaren in Luxemburg wonen en geen Luxemburgs praten. Maar hoeveel Belgen die naar Luxemburg trekken spreken perfect Luxemburgs?

Geen idee, ben nog nooit in Luxemburg gaan wonen en ken zo ook niemand. Maar moest ik daar gaan wonen zou ik het leren ja, maar ik zit nu wel in een organisatie die talen en taalbescherming nogal na aan het hart draagt.

Zeynep is Turkstalige en is (als ik me niet vergis) op elf jaar naar Brussel gekomen, een stad met een verpletterende meerderheid Franstaligen. Uiteraard heeft ze dus eerst Frans geleerd om in Brussel te kunnen overleven.

Ze is op haar elfde naar hier gekomen. Ze heeft dus het hele middelbaar hier gedaan. Ik kreeg van het eerste tot het zesde vier uur per week les Frans.

Het is weer typisch Belgische perversie dat men aan "allochtonen" eisen gaat stellen waar de meeste autochtone Franstaligen en vele Vlamingen niet aan voldoen. Zeynep spreekt twee talen perfect (Turks en Frans) en probeert haar Nederlands bij te spijkeren. Als alle Franstaligen (inclusief jouw Waalse "broedervolk") evenveel talen spraken, dan waren we al veel verder.

Ze doén het niet. Laat dat nu net de reden zijn waarom deze staat al 178 jaar zich versleept van de ene communautaire rel naar de andere.

Jaani_Dushman
27 december 2008, 13:24
Hadise is toch ook en Turkse.Neen, zij is van Mol.

Den Ardennees
27 december 2008, 13:27
in Vlaanderen kan je geen diploma lagere school bemachtigen zonder Frans te kennen. De tweede landstaal is er verplicht.

in Wallonie kan je probleemloos een diploma lagere school behalen zonder Nederlands te leren. De eerste landstaal is er niet verplicht, doch slechts een keuzevak.

en blijkbaar ook het diploma middelbaar zonder deftig Nederlands te kunnen. Bedroevend!

Jaani_Dushman
27 december 2008, 15:04
De vraag is ook: leren alle Belgen die in Luxemburg gaan wonen en werken Luxemburgs, of zijn ze al blij als ze zich in het Frans of het Duits kunnen behelpen?Vlaamse, Waalse of Duitse immigranten in Luxemburg zouden ook Luxemburgs moeten leren. Zeker als zij de ambitie claimen om hun land te vertegenwoordigen.

Feitelijk zou ook iedere zichzelf respecterende Miss België Luxemburgs moeten kennen, om zo ook de landgenoten uit Aarlen te kunnen vertegenwoordigen. ;-)

Kallikles
27 december 2008, 15:17
Pardon? kan je me dan eens netjes uitleggen waarom MIJN kinderen VERPLICHT werden om FRANS te leren in VLAANDEREN?

Omdat de Vlaamse Gemeenschap dat zo beslist heeft. Onderwijs is namelijk een Gemeenschapsmaterie.


Thuis spreken wij namelijk hottentots als moedertaal, maar daar hebben ze geen rekening mee gehouden zenne!


Wij ook. Klachten bij de Vlaamse Gemeenschap.


En welke extra eisen worden aan allochtonen gesteld?

Ik vind dat het doodnormaal is dat iemand die mee wenst te doen aan de jaarlijkse Miss Belgique verkiezingen, minstens de drie officiele landstalen
moet kennen wil ze dat land vertegenwoordigen. Voor mijn part komt ze verder uit Uzbekistan en spreekt ze alle Afrikaanse talen vloeiend, toch zal het noodzakelijk zijn dat ze de drie talen uit het land dat ze vertegenwoordigt kan spreken. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet? Al ooit een Miss Espana gezien die geen woord Spaans spreekt?


Ooit al een Miss Zwitserland gezien die Retoromaans spreekt?


Van geen enkele allochtoon wordt dus iets anders verwacht. Enkel franstaligen krijgen blijkbaar dispensatie, want die moeten enkel frans kennen. Een vlaming daarentegen is verplicht om buiten Nederlands ook nog eens als tweede taal frans te leren en geen eigen keuze.


Nogmaals: klachten bij de Vlaamse Gemeenschap. Maar laat ons ernstig blijven: niet alle Vlamingen leren Frans.


Ze woont in Saharabeek of Mollahbeek geloof ik, maar liep school in Jette. Me dunkt zijn dat toch plaatskes waar men verondersteld is tweetalig te zijn? (Nederlands Frans dan wel). Of geldt dat enkel voor Vlamingen die menen dat dit Vlaams grondgebied is?

De administratie is er tweetalig. De burgers zijn niet verplicht tweetalig te zijn. Vele Europese burgers in Brussel spreken noch Frans, noch Nederlands.

barbaar
27 december 2008, 15:29
Het punt is : Miss België is een Turkse, vrijt met een Turk, en kent niet eens Nederlands...Voil�*, dat is het zowat. Fuck Belgium.

Jaani_Dushman
27 december 2008, 15:35
Miss België is een TurkseBij mijn weten woont ze in België.

vrijt met een TurkDat is haar privé-zaak.

en kent niet eens Nederlands...Dat schijnt een noodzakelijke voorwaarde te zijn om "een goeie Belg" te zijn.

circe
27 december 2008, 16:03
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Pardon? kan je me dan eens netjes uitleggen waarom MIJN kinderen VERPLICHT werden om FRANS te leren in VLAANDEREN?
Omdat de Vlaamse Gemeenschap dat zo beslist heeft. Onderwijs is namelijk een Gemeenschapsmaterie.
correct. Waar zit de discriminatie tegenover allochtonen die je aankloeg?


Citaat:
Thuis spreken wij namelijk hottentots als moedertaal, maar daar hebben ze geen rekening mee gehouden zenne!

Wij ook. Klachten bij de Vlaamse Gemeenschap.
Waarom zouden wij moeten gaan klagen bij de Vlaamse gemeenschap omdat wij thuis zelf op eigen initiatief beslissen om met onze kinderen hottentots te spreken?


Citaat:
En welke extra eisen worden aan allochtonen gesteld?

Ik vind dat het doodnormaal is dat iemand die mee wenst te doen aan de jaarlijkse Miss Belgique verkiezingen, minstens de drie officiele landstalen
moet kennen wil ze dat land vertegenwoordigen. Voor mijn part komt ze verder uit Uzbekistan en spreekt ze alle Afrikaanse talen vloeiend, toch zal het noodzakelijk zijn dat ze de drie talen uit het land dat ze vertegenwoordigt kan spreken. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet? Al ooit een Miss Espana gezien die geen woord Spaans spreekt?

Ooit al een Miss Zwitserland gezien die Retoromaans spreekt?
Als dat één van de officiele Zwitserse talen is, lijkt het me normaal dat Miss Swiss die taal onder de knie heeft ja. Anders kunnen ze gewoon elk jaar een Miss uit het andere taalgebied afvaardigen. Dat zouden ze in Belgique ook kunnen doen natuurlijk maar dan krijgen ze moeilijkheden. Miss Vlaanderen en Miss WallonieBrux Miss Duitstalig gebied


Citaat:
Van geen enkele allochtoon wordt dus iets anders verwacht. Enkel franstaligen krijgen blijkbaar dispensatie, want die moeten enkel frans kennen. Een vlaming daarentegen is verplicht om buiten Nederlands ook nog eens als tweede taal frans te leren en geen eigen keuze.
Nogmaals: klachten bij de Vlaamse Gemeenschap. Maar laat ons ernstig blijven: niet alle Vlamingen leren Frans.
Elk kind dat in Vlaanderen school loopt is verplicht om Frans te leren. Niet elk kind zal vloeiend Frans spreken als het van school komt, maar kent in elk geval meer noties dan Miss Tsjechie en miss Turkye samen.



Ze woont in Saharabeek of Mollahbeek geloof ik, maar liep school in Jette. Me dunkt zijn dat toch plaatskes waar men verondersteld is tweetalig te zijn? (Nederlands Frans dan wel). Of geldt dat enkel voor Vlamingen die menen dat dit Vlaams grondgebied is?

De administratie is er tweetalig. De burgers zijn niet verplicht tweetalig te zijn. Vele Europese burgers in Brussel spreken noch Frans, noch Nederlands.

Nogmaals:
het gaat over
a) het onderwijs
b) het feit dat iemand gekozen werd voor een functie zonder de nodige kwalificaties daarvoor te hebben.
c) tenzij de Miss Belgique toch enkel kont en borsten is, dat heeft ze.

Den Ardennees
27 december 2008, 16:52
Bij mijn weten woont ze in België.

Dat is haar privé-zaak.

Dat schijnt een noodzakelijke voorwaarde te zijn om "een goeie Belg" te zijn.

ik blijf vinden dat wanneer je een land vertegenwoordigt, je de voornaamste landstaal dient te kennen.

Daarnaast is het bedroevend dat blijkbaar zelfs jonge Belgen (sic) blijkbaar niet de grootste landstaal machtig zijn

azert
27 december 2008, 19:19
ik blijf vinden dat wanneer je een land vertegenwoordigt, je de voornaamste landstaal dient te kennen.



Ze kent toch de voornaamste taal, namelijk Frans. Daarna zal ze verder geraken dan met NL.

circe
27 december 2008, 19:21
Ze kent toch de voornaamste taal, namelijk Frans. Daarna zal ze verder geraken dan met NL.

Waar haal je het uit dat 30% de "voornaamste taal" schijnt te zijn? de voornaamste taal van wat? Toch niet van belgiek?

azert
27 december 2008, 19:31
Waar haal je het uit dat 30% de "voornaamste taal" schijnt te zijn? de voornaamste taal van wat? Toch niet van belgiek?

Een buitenlander die in Brussel toekomt en moet kiezen welke taal hij eerst leert, zal toch eerst FR kiezen.
Net zoals een Pool die in Ierland toekomt, eerst Engels zal leren.

circe
27 december 2008, 20:02
Een buitenlander die in Brussel toekomt en moet kiezen welke taal hij eerst leert, zal toch eerst FR kiezen.
Net zoals een Pool die in Ierland toekomt, eerst Engels zal leren.

Ja en een Chinees die in Oostende toekomt zal Letzenbergs kiezen zeker?

De meeste buitenlanders die ik in Zaventem (VLAANDEREN) tegenkom kiezen nochtans voor het ENGELS... tiens tiens. oekandana

azert
27 december 2008, 20:24
De meeste buitenlanders die ik in Zaventem (VLAANDEREN) tegenkom kiezen nochtans voor het ENGELS... tiens tiens. oekandana

oekandana: wellicht omdat ze denken; indien ik niet in VL blijf, kan ik wel met het aangeleerde Engels terecht.
Wie in Brussel FR leert, denkt: ook als ik niet in BE blijf zal ik later zeker geen spijt hebben dat ik FR ken (mocht ik NL leren en ik ga naar een ander land; dan zal ik niets kunnen doen met dat NL).

van Maerlant
27 december 2008, 20:25
Ah, 't is dus eigenlijk onze eigen fout omdat we een minderwaardige taal spreken?

azert
27 december 2008, 20:36
Ah, 't is dus eigenlijk onze eigen fout omdat we een minderwaardige taal spreken?

NL is niet minderwaardig maar met Frans kun je meer doen.
Fries is ook niet minderwaardig; maar als je moet kiezen; leer dan NL want het is toch een iets grotere taal.

circe
27 december 2008, 20:45
NL is niet minderwaardig maar met Frans kun je meer doen.
Fries is ook niet minderwaardig; maar als je moet kiezen; leer dan NL want het is toch een iets grotere taal.

met frans kan je nog naar frankrijk emigreren! is dat niet leuk!

met nederlands geraak je dan weer in Nederland en in Zuidafrika, maar het veel leukere: naar INDONESIE, DE NEDERLANDSE ANTILLEN, SURINAME etc... vergeten hé makker?

het amusement met je franstalige vriendjes in je beperkt kringetje. Denk je dat ze je gaan verstaan in quebecq?

From_Vlaanderen
27 december 2008, 20:47
Frans is officieel in:
Frankrijk en overzeese gebiedsdelen, Algerije, België, Benin, Burkina Faso, Burundi, Cambodja, Canada, Centraal-Afrikaanse Republiek, Comoren, Congo-Brazzaville, Congo-Kinshasa, Djibouti, Equatoriaal-Guinea, Gabon, Guinee, Ivoorkust, Kameroen, Laos, Luxemburg, Madagaskar, Mali, Marokko, Mauritanië, Monaco, Niger, Senegal, Seychellen, Tsjaad, Togo, Tunesië, Vanuatu, Vietnam en Zwitserland. Ook Europese Unie, Italië (Valle d'Aosta), Verenigde Naties en Verenigde Staten (Louisiana).

Terwijl Nederlands "slechts" in:
Nederland, België (Vlaams Gewest, Brussels Hoofdstedelijk Gewest 6%), Suriname, Aruba, Nederlandse Antillen, Indonesië, Zuid-Afrika.


De kunst is om er verschillende te leren en er een te meesteren.

Zwartengeel
27 december 2008, 20:51
Frans is officieel in:
Frankrijk en overzeese gebiedsdelen, Algerije, België, Benin, Burkina Faso, Burundi, Cambodja, Canada, Centraal-Afrikaanse Republiek, Comoren, Congo-Brazzaville, Congo-Kinshasa, Djibouti, Equatoriaal-Guinea, Gabon, Guinee, Ivoorkust, Kameroen, Laos, Luxemburg, Madagaskar, Mali, Marokko, Mauritanië, Monaco, Niger, Senegal, Seychellen, Tsjaad, Togo, Tunesië, Vanuatu, Vietnam en Zwitserland. Ook Europese Unie, Italië (Valle d'Aosta), Verenigde Naties en Verenigde Staten (Louisiana).

Is Frans in Louisiana een officiële taal?

circe
27 december 2008, 20:52
Frans is officieel in:
Frankrijk en overzeese gebiedsdelen, Algerije, België, Benin, Burkina Faso, Burundi, Cambodja, Canada, Centraal-Afrikaanse Republiek, Comoren, Congo-Brazzaville, Congo-Kinshasa, Djibouti, Equatoriaal-Guinea, Gabon, Guinee, Ivoorkust, Kameroen, Laos, Luxemburg, Madagaskar, Mali, Marokko, Mauritanië, Monaco, Niger, Senegal, Seychellen, Tsjaad, Togo, Tunesië, Vanuatu, Vietnam en Zwitserland. Ook Europese Unie, Italië (Valle d'Aosta), Verenigde Naties en Verenigde Staten (Louisiana).

Leuk die afrikaanse ontwikkelingslanden hé. Daarvoor moet je dus écht frans gaan leren, goed voor je carrière als onderontwikkelingshelper zeker?

From_Vlaanderen
27 december 2008, 20:53
Is Frans in Louisiana een officiële taal?

Ja, samen met het Engels. Hoewel slecht "vijf man en een apenkop"Frans spreekt.

From_Vlaanderen
27 december 2008, 20:55
Leuk die afrikaanse ontwikkelingslanden hé. Daarvoor moet je dus écht frans gaan leren, goed voor je carrière als onderontwikkelingshelper zeker?

Ja, daarvoor moet je Frans kennen. Het is absurd te beweren, dat je ginder je brood niet kunt verdienen.

Kallikles
27 december 2008, 20:58
Als dat één van de officiele Zwitserse talen is, lijkt het me normaal dat Miss Swiss die taal onder de knie heeft ja. Anders kunnen ze gewoon elk jaar een Miss uit het andere taalgebied afvaardigen. Dat zouden ze in Belgique ook kunnen doen natuurlijk maar dan krijgen ze moeilijkheden. Miss Vlaanderen en Miss WallonieBrux Miss Duitstalig gebied


Miss Zwitserland is dit jaar de Franstalige met "multiculturele roots" Whitney Toyloy, tot grote woede van de Zwitserse populisten:

http://www.fdesouche.com/articles/4702

circe
27 december 2008, 21:03
Miss Zwitserland is dit jaar de Franstalige met "multiculturele roots" Whitney Toyloy, tot grote woede van de Zwitserse populisten:

http://www.fdesouche.com/articles/4702

sorry! vergeten! heb geen geld genoeg om daar binnen te geraken.

From_Vlaanderen
27 december 2008, 21:07
sorry! vergeten! heb geen geld genoeg om daar binnen te geraken.

Daarvoor heb je die Afrikaanse landen nodig.

azert
27 december 2008, 21:38
met frans kan je nog naar frankrijk emigreren! is dat niet leuk!

met nederlands geraak je dan weer in Nederland en in Zuidafrika, maar het veel leukere: naar INDONESIE, DE NEDERLANDSE ANTILLEN, SURINAME etc... vergeten hé makker?

het amusement met je franstalige vriendjes in je beperkt kringetje. Denk je dat ze je gaan verstaan in quebecq?

o.a. veel Nederlanderss en Engelsen vinden het best wel leuk om naar FRankrijk te emigreren..

Mensen uit Quebec kijken erg op naar het Europees FR en hebben geen moeite om het te begrijpen; omgekeerd is het soms wat lastiger.

From_Vlaanderen
27 december 2008, 21:43
o.a. veel Nederlanderss en Engelsen vinden het best wel leuk om naar FRankrijk te emigreren..

Mensen uit Quebec kijken erg op naar het Europees FR en hebben geen moeite om het te begrijpen; omgekeerd is het soms wat lastiger.

Frans met een Engels accent, perfect verstaanbaar. De lonen ligen daar ook hoger.

Jazeker
27 december 2008, 21:44
Ban azert van K&K of ik leg de hele moderatie bloot.

azert
27 december 2008, 21:53
Ban azert van K&K of ik leg de hele moderatie bloot.

Waarom alles opsplitsen?
In een echt gesprek spring je ook van het 1 naar het ander.
Storen mijn woorden soms?

Kallikles
27 december 2008, 22:04
o.a. veel Nederlanderss en Engelsen vinden het best wel leuk om naar FRankrijk te emigreren..

Mensen uit Quebec kijken erg op naar het Europees FR en hebben geen moeite om het te begrijpen; omgekeerd is het soms wat lastiger.

Frans uit Québec is heel charmant en helemaal niet moeilijk om te begrijpen. Maar zij kijken helemaal niet op naar Europees Frans! Zij zijn juist erg fier op hun eigen accent.

Een aanrader: http://www.tetesaclaques.tv/index.php

azert
27 december 2008, 22:09
Frans uit Québec is heel charmant en helemaal niet moeilijk om te begrijpen. Maar zij kijken helemaal niet op naar Europees Frans! Zij zijn juist erg fier op hun eigen accent.

Een aanrader: http://www.tetesaclaques.tv/index.php

Van iemand die er enkel maanden gestudeerd heeft heb ik het volgende:
Hoe hoger men is opgeleid hoe meer het Quebec FR er er op FR van Parijs lijkt.

Kallikles
27 december 2008, 22:13
Van iemand die er enkel maanden gestudeerd heeft heb ik het volgende:
Hoe hoger men is opgeleid hoe meer het Quebec FR er er op FR van Parijs lijkt.

Dat is normaal. In West-Vlaanderen is het ook zo dat hoe hoger men opgeleid is hoe discreter het West-Vlaams accent zal zijn. Dat betekent niet dat de West-Vlamingen "opkijken" naar andere regionen.

Mitgard
27 december 2008, 22:17
Dat is normaal. In West-Vlaanderen is het ook zo dat hoe hoger men opgeleid is hoe discreter het West-Vlaams accent zal zijn.

of hoe kleiner de hete kroket in hun mond.

hihi.

azert
27 december 2008, 22:24
Dat is normaal. In West-Vlaanderen is het ook zo dat hoe hoger men opgeleid is hoe discreter het West-Vlaams accent zal zijn. Dat betekent niet dat de West-Vlamingen "opkijken" naar andere regionen.

In de Franstalige landen is Parijs toch wel hét centrum.

Jaani_Dushman
27 december 2008, 22:31
Waar blijven die foto's van Miss Québec, Miss Burkina Faso, Miss Algerije, etc...?

Havana
27 december 2008, 22:32
Ik vind ze de mooiste, maar van een Miss België verwacht ik op zijn minst dat ze tweetalig is.

Nu, ik ken de werking van zulke verkiezing niet:
Het volk heeft gekozen zeker?

Havana
27 december 2008, 22:33
Ik vind ze de mooiste, maar van een Miss België verwacht ik op zijn minst dat ze tweetalig is.

Nu, ik ken de werking van zulke verkiezing niet:
Het volk heeft gekozen zeker?

En wat voor een onnuttigheid eigenlijk om een miss te verkiezen.

azert
27 december 2008, 22:34
Ik vind ze de mooiste, maar van een Miss België verwacht ik op zijn minst dat ze tweetalig is.

Nu, ik ken de werking van zulke verkiezing niet:
Het volk heeft gekozen zeker?

Er is een stemgerechtigde "vakjury" en de kijkers mogen zoveel keer stemmen als ze willen. Wie dus een goede fanclub heeft.. kan zelfs een doofstomme laten winnen.

From_Vlaanderen
27 december 2008, 22:39
En wat voor een onnuttigheid eigenlijk om een miss te verkiezen.

Stel:
P.be organiseerd een miss verkiezing( in bikinni), met de vrouwelijke forummers en in de jury zitten de voltallige K&K spammers en last but not least Duvel �* volenté. Zou jij komen?

Havana
27 december 2008, 22:43
Stel:
P.be organiseerd een miss verkiezing( in bikinni), met de vrouwelijke forummers en in de jury zitten de voltallige K&K spammers en last but not least Duvel �* volenté. Zou jij komen?

In dat geval ben ik bereid mijn mening te herzien :-D:-D:-D

Kallikles
27 december 2008, 22:50
In de Franstalige landen is Parijs toch wel hét centrum.

Uiteraard. Daarom ben ik er ook een tijd gaan wonen.

Maar dat betekent niet dat de belangrijkste culturele producties in het centrum gebeuren, wel dat zij dikwijls via het centrum in "l'espace culturel francophone" verspreid raken.

Ke Nan
29 december 2008, 00:33
Er is maar drie dagen ophef geweest rond deze missverkiezing. Als de regering niet was gevallen had ik toch zeker een ontslag van de regering verwacht in deze materie. Ik ben diep ontgoocheld.

gomer
29 december 2008, 12:13
sure sure... je komt een land binnen kan geen één van de talen en het eerste wat je doet is BEIDE landstalen zo goed mogelijk beheersen. Zelf al leef je in een stad waar je in feite helemaal de twee niet nodig hebt :-o... Gezien de internationale ambities van dat meisje lijkt me het engels meer toegewezen. En ze blijkt nederlands te leren nu...dus da's allemaal positief. Gij kunt ngal janken ze gij...

*knip*

azert
29 december 2008, 12:49
Dus deze turkse gaat in het Engels ons Belgiëlandje vertegenwoordigen. Je bent oh zo zielig dat het grappig is. Goh dan zit het hier vol met muslimse turkse engelssprekende mensen. Ga nog wat verder leven in je stripwereldje, waar alles roos is. :-D

Het buitenland zal er zeker niet over vallen dat ze geen NL kent. De meeste buitenlanders zullen niet eens weten dat er naast FR nog NL gesproken wordt.

Jaani_Dushman
29 december 2008, 13:07
Het buitenland zal er zeker niet over vallen dat ze geen NL kent. De meeste buitenlanders zullen niet eens weten dat er naast FR nog NL gesproken wordt.

Pelgrim
29 december 2008, 13:12
Het buitenland zal er zeker niet over vallen dat ze geen NL kent. De meeste buitenlanders zullen niet eens weten dat er naast FR nog NL gesproken wordt.

Reden te meer om deze staat op te doeken zodat Vlaanderen eindelijk zichzelf kan vertegenwoordigen.

Jaani_Dushman
29 december 2008, 13:18
Miss BeNeLux(-finaliste)...
Ziet er best wel een schatje uit. :-P

circe
29 december 2008, 13:20
Het buitenland zal er zeker niet over vallen dat ze geen NL kent. De meeste buitenlanders zullen niet eens weten dat er naast FR nog NL gesproken wordt.

en dat moet je vooral zo houden hé azert? Stel je voor dat ze zouden denken dat hier voor meer dan 60% NEDERLANDS wordt gesproken. Je weetwel dat boerentaaltje dat ze in Nederland ook spreken (tiens, d�*t weten de buitenlanders dan weer wel natuurlijk, hoe zou d�*t toch komen?)

azert
29 december 2008, 13:42
Reden te meer om deze staat op te doeken zodat Vlaanderen eindelijk zichzelf kan vertegenwoordigen.

Wie weet er iets over BE? Ongeveer niemand.
VL zal nog eens de helft kleiner zijn; interesse dus 0,0 (vergelijkbaar met Denemarken)

Jaani_Dushman
29 december 2008, 13:48
Wie weet er iets over BE? Ongeveer niemand.
VL zal nog eens de helft kleiner zijn; interesse dus 0,0 (vergelijkbaar met Denemarken)Wat die Deense missen toch allemaal niet doen om Dronkoers te plezieren... ;-)

Dronkoers
29 december 2008, 14:15
Wat die Deense missen toch allemaal niet doen om Dronkoers te plezieren... ;-)

:cheer: Denemarken :cheer:

Pelgrim
29 december 2008, 14:22
Wie weet er iets over BE? Ongeveer niemand.
VL zal nog eens de helft kleiner zijn; interesse dus 0,0 (vergelijkbaar met Denemarken)

Denemarken heeft wel net iets meer prestige dan 0,0, maar in het provincialistisch bekrompen Brussel zullen ze wellicht alleen in Parijs geïnteresseerd zijn, dat begrijp ik best.
En ook al heeft Vlaanderen 0,0 bekendheid (uit ervaring weet ik al dat dat niet zo is) dan nog is dat beter dan Belgique. Want zoals je zelf zegt: Belgique heeft de reputatie eentalig Frans te zijn, wat een compleet negeren is van de zes miljoen Nederlandstaligen.

Pelgrim
29 december 2008, 14:22
Miss BeNeLux(-finaliste)...
Ziet er best wel een schatje uit. :-P

Die Benelux verkiezingen zijn precies wel interessanter :D

Txiki
29 december 2008, 14:30
Die Benelux verkiezingen zijn precies wel interessanter :D

Ik start de miss Txiki-verkiezingen

Pelgrim
29 december 2008, 14:34
Mag ik in de juri zitten?

Txiki
29 december 2008, 14:35
Mag ik in de juri zitten?

Awel ja, da moogde

Jaani_Dushman
29 december 2008, 14:36
Ik start de miss Txiki-verkiezingenDie is er toch al? :mrgreen:
http://forum.politics.be/member.php?u=5101

Pelgrim
29 december 2008, 14:38
Awel ja, da moogde

OK.

Ik stem op Asia (http://www.asiargento.it/home.html)Argento (http://www.odetoazia.com/).

:mrgreen:

Txiki
29 december 2008, 14:39
Die is er toch al? :mrgreen:
http://forum.politics.be/member.php?u=5101

ge hebt u van miss-verkiezing vergist, Jaani. Ik heb het niet over de miss Piggy-verkiezing he

Txiki
29 december 2008, 14:40
OK.

Ik stem op Asia (http://www.asiargento.it/home.html)Argento (http://www.odetoazia.com/).

:mrgreen:

ik ook. en op nog veel meer schoon volk

Dronkoers
29 december 2008, 16:00
Ik start de miss Txiki-verkiezingen

Mag ik de preselecties doen? :-P