PDA

View Full Version : Jeronimo is de tweeëntachtigste FvdW

Pluche
27 december 2008, 12:48
Steben heeft zijn opvolger gekozen, de gelukkige is Jeronimo

Jeronimo omschrijft zichzelf als volgt:

Ik woon in de Kempen, en zit in mijn 6de jaar wetenschappen-wiskunde. Ik ben vooral geïnteresseerd in geschiedenis, politiek en wiskunde, en in mijn vrije tijd ben ik meestal aan het lezen, aan het modelbouwen of een computerspelletje aan het spelen.

Politiek ben ik rechts en Vlaams-nationalistisch, en de partij die het dichtste bij mij ligt is het VB.

Pluche
27 december 2008, 12:49
De traditionele openingsvraag: Hoeveel keer eet je frietjes per maand en wat is je lievelingssaus

toccata
27 december 2008, 12:51
Waarom rechts?
Bedoel je ermee economisch liberaal en ethisch conservatief? Of...
Wat ga je volgend jaar doen?

Dronkoers
27 december 2008, 12:52
Ben je een aangenaam cafémakker?

Dronkoers
27 december 2008, 12:52
Heb jij ook zo'n verschrikkelijken dorst?

Dronkoers
27 december 2008, 12:53
:cheer: Slayer :cheer:

Jeronimo
27 december 2008, 17:48
De traditionele openingsvraag: Hoeveel keer eet je frietjes per maand en wat is je lievelingssaus
Ongeveer één keer in de week (meestal zondag) en met stoofvleessaus. ;-)

Jeronimo
27 december 2008, 17:49
Waarom rechts?
Bedoel je ermee economisch liberaal en ethisch conservatief? Of...
Wat ga je volgend jaar doen?
Met rechts bedoel ik eigenlijk vooral een combinatie tussen nationalisme en conservativisme, en volgend jaar ga ik waarschijnlijk psychologie studeren in Gent of Leuven. ;-)

Jeronimo
27 december 2008, 17:50
Ben je een aangenaam cafémakker?
Ik zou het niet weten, ik ga eigenlijk heel weinig op café. :-P

Jeronimo
27 december 2008, 17:50
Heb jij ook zo'n verschrikkelijken dorst?
Ik heb juist een fristi gedronken, dus nee. ;-)

Dajjal
27 december 2008, 18:21
Wat is je favoriete game op het moment ?

Jeronimo
27 december 2008, 20:29
Wat is je favoriete game op het moment ?
Medieval II Total War (Kingdoms)

Pluche
27 december 2008, 21:22
Zomervakantie of wintervakantie?

Pluche
27 december 2008, 21:23
Verhofstadt of Leterme?

Pluche
27 december 2008, 21:23
Dewinter of Annemans?

Derk de Tweede
27 december 2008, 21:26
Modelbouwen.
Bedoel je dit ?

http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/upload/Roco_2400_3.JPG

Jeronimo
27 december 2008, 21:27
Zomervakantie of wintervakantie?
Wintervakantie dan maar.

Jeronimo
27 december 2008, 21:28
Verhofstadt of Leterme?
Leterme

Jeronimo
27 december 2008, 21:29
Dewinter of Annemans?
Dewinter lijkt me een beter politicus, Annemans is niet zo sterk in debatten. Maar als minister denk ik dat Annemans het beter zou doen.

Jeronimo
27 december 2008, 21:36
Modelbouwen.
Bedoel je dit ?

http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/upload/Roco_2400_3.JPG
:-P Geen treintjes voor mij, ik ben meer voor militaire figuren, maar daarin blijf ik redelijk ruim. Ik heb bustes in resin (http://www.amatimodel.com/index.php?option=com_content&task=view&id=72&Itemid=27) gemaakt, vliegtuigjes en tanks, en waar ik me nu vooral mee bezig houdt dat zijn maquettes met figuurtjes in schaal 1/72, zoals deze (http://plasticsoldierreview.com/Review.asp?manu=ZVE&code=8032).

43669

Pluche
27 december 2008, 21:38
Dewinter lijkt me een beter politicus, Annemans is niet zo sterk in debatten. Maar als minister denk ik dat Annemans het beter zou doen.

Zeer diplomatisch geantwoord:-D

eric v68
27 december 2008, 22:13
welk deel van Nederland is voor jou nog onbekend terrein ?

eric v68
27 december 2008, 22:24
's ff kijken of we de gemoederen wat kunnen verhitten. ;-)

wat vindt je van 'Groot-Turnhout'
(dus Turnhout, Oud Turnhout, Oosthoven, Zevendonk, Vosselaar en Beerse in 1 gemeente )

hihi :twisted:

eric v68
27 december 2008, 22:25
fan van (het nederlandse) PSV ?

Steben
28 december 2008, 00:30
Welke personen binnen het VB vind je ok en welke helemaal niet?

Jeronimo
28 december 2008, 00:54
Zeer diplomatisch geantwoord:-D
:angel:

Jeronimo
28 december 2008, 00:54
welk deel van Nederland is voor jou nog onbekend terrein ?
Ik ben al wel eens in Tilburg en in Utrecht gaan winkelen, verder is heel Noord-Nederland eigenlijk onbekend voor mij... :oops:

Jeronimo
28 december 2008, 00:55
's ff kijken of we de gemoederen wat kunnen verhitten. ;-)

wat vindt je van 'Groot-Turnhout'
(dus Turnhout, Oud Turnhout, Oosthoven, Zevendonk, Vosselaar en Beerse in 1 gemeente )

hihi :twisted:
Eigenlijk zou het bestuurlijk beter zijn, maar dan moeten wij meer belastingen betalen dus OVER MY DEAD BODY!!! :x:x:x :evil::evil:

Jeronimo
28 december 2008, 00:56
fan van (het nederlandse) PSV ?

Ik heb een hekel aan voetbal. :x

Jeronimo
28 december 2008, 01:04
Welke personen binnen het VB vind je ok en welke helemaal niet?
Dewinter, Annemans, Vanhecke, Morel, van Gaever,... vind ik ok.

Coolen (die non), alle personen met èchte nazisitsche sympathieën (doe geen moeite om weer één van je belachelijke linkjes te plaatsen system) en de personen die te liberaal/zionistisch zijn vind ik minder ok.

Dronkoers
28 december 2008, 09:54
Ik zou het niet weten, ik ga eigenlijk heel weinig op café. :-P

Hoe komt dat? ;-)

Dronkoers
28 december 2008, 09:55
Wat is volgens jou de grappigste gemeentenaam?

Dronkoers
28 december 2008, 09:56
Wat is het hoogste dat je gesmeten hebt bij het dartsen?

Pluche
28 december 2008, 09:58
Wat is het hoogste dat je hebt gestoten bij het snookeren

Pluche
28 december 2008, 09:58
En bij het driebanden?

Pluche
28 december 2008, 10:00
Wat wil je nickname zeggen?

Dronkoers
28 december 2008, 10:14
Hoeveel liefjes heb je gesleten in uw leven?

Dronkoers
28 december 2008, 10:15
Heb je ooit eens een blind date gedaan?

Dronkoers
28 december 2008, 10:18
Achter welk vakje zou je eerst willen gluren?

Jeronimo
28 december 2008, 13:33
Hoe komt dat? ;-)
omdat ik geen vrienden heb... :cry:

;-)

Jeronimo
28 december 2008, 13:33
Wat is volgens jou de grappigste gemeentenaam?
Aarsschot

Jeronimo
28 december 2008, 13:34
Wat is het hoogste dat je gesmeten hebt bij het dartsen?
Zou ik eigenlijk niet weten

Jeronimo
28 december 2008, 13:34
Wat is het hoogste dat je hebt gestoten bij het snookeren
Nog nooit gesnookerd :-D

Jeronimo
28 december 2008, 13:35
En bij het driebanden?
Driebanden? 8O ken ik niet eens :oops:

Jeronimo
28 december 2008, 13:36
Wat wil je nickname zeggen?
Het lijkt een beetje op mijn echte naam

Jeronimo
Hoeveel liefjes heb je gesleten in uw leven?
Voorlopig nog geen

Jeronimo
Heb je ooit eens een blind date gedaan?
Nee

Jeronimo
28 december 2008, 13:37
Achter welk vakje zou je eerst willen gluren?
:cheer: rood :cheer:

Pluche
28 december 2008, 13:37
Wat zijn je favoriete sites?

Dronkoers
28 december 2008, 13:40
:cheer: rood :cheer:

:-D

Snoeper ;-)

Heb je al drugs gebruikt in uw leven?

Jeronimo
28 december 2008, 13:45
Wat zijn je favoriete sites?
Dit forum natuurlijk
http://www.nationalisme.info/
http://explosm.net/
http://www.southparkstudios.com/episodes/
...

Jeronimo
28 december 2008, 13:45
:-D

Snoeper ;-)

Heb je al drugs gebruikt in uw leven?
Voor zover ik weet niet ;-)

Dronkoers
28 december 2008, 13:57
Kom jij wel eens in den Biebob?

Jeronimo
28 december 2008, 14:02
Kom jij wel eens in den Biebob?
Ik niet nee, maar de kerel waar mee ik naar school fiets komt er wekelijks. ;-)

Dronkoers
28 december 2008, 14:05
Ik niet nee, maar de kerel waar mee ik naar school fiets komt er wekelijks. ;-)

Zeg maar dat er op oudjaar ne rare gaat komen dan :-P

Hoe ziet een gemiddeld weekend eruit bij u?

Jeronimo
28 december 2008, 14:27
Zeg maar dat er op oudjaar ne rare gaat komen dan :-P

Hoe ziet een gemiddeld weekend eruit bij u?
Veel slapen :-D

Another Jack
28 december 2008, 15:44
Zou het je storen moest iemand je als een rasechte 'nerd' omschrijven?

Jeronimo
28 december 2008, 16:26
Zou het je storen moest iemand je als een rasechte 'nerd' omschrijven?
neu, doe gerust :-P

From_Vlaanderen
29 december 2008, 20:11
Ik weet dat er een strenge katholieke school is in Vosselaar, Sint-Victor geloof ik. Zegt u dat iets?

toccata
29 december 2008, 20:35
Wat vind je van de oorlog in Palestina die op dit moment aan de gang is?

Burkide
29 december 2008, 21:21
Mijn traditionele vraag: welk boek moet ik dringend eens lezen?

Mr. Orange
29 december 2008, 21:41
Welk dialect vind je het mooist?

Hou je je bezig met Warhammer (40k) ?

Wat is je favoriete first person shooter?

Wat is je top 5 games allertijden?

Jeronimo
30 december 2008, 00:37
Ik weet dat er een strenge katholieke school is in Vosselaar, Sint-Victor geloof ik. Zegt u dat iets?
Sint-Victor is een school in Turnhout, in Vosselaar heb je alleen een katholieke basisschool, nl. het Heilig Graf. ;-)

Jeronimo
30 december 2008, 00:39
Wat vind je van de oorlog in Palestina die op dit moment aan de gang is?
Ik hoop dat de Palestijnen hun land ooit zullen terugkrijgen, en dat er niet te veel mensen meer voor hoeven te sterven... Maar ik vrees dat dit voorlopig nog niet zal gebeuren. :|

toccata
30 december 2008, 00:42
Is psychologie geen rare keuze voor iemand die wet-wisk doet(6 of 8 u?) doet?

Jeronimo
30 december 2008, 00:42
Mijn traditionele vraag: welk boek moet ik dringend eens lezen?
Als je van Suske en Wiske houdt zou ik je zeker "De schat van Beersel" aanraden. ;-)

(Ik heb eigenlijk nog niet veel filosofische of politieke boeken gelezen dus daarover kan ik je weinig wijzer maken vrees ik... Als je toch een antwoord zou willen kan ik alleen met een cliché zoals Animal Farm afkomen...)

Jeronimo
30 december 2008, 00:50
Welk dialect vind je het mooist?
Arendonks (:cheer: Jehan en Petrik :cheer:)

Hou je je bezig met Warhammer (40k) ?
Nee, maar ik heb er al wel eens een tinnen figuurtje uit een modelbouwwinkel van geschilderd.

Wat is je favoriete first person shooter?
Ik speel normaal eerder strategische spelletjes, van shooters speel(de) ik alleen Battlefield 2 en die is niet slecht.

Wat is je top 5 games allertijden?
1: Age of Empires I (voor zijn tijd een fantastisch spel, mijn favoriete genre is hier uitgevonden)
2: Age of Empires II (een serieuze verbetering op de eerste versie, en nog altijd leuk om te spelen)
3: Medieval II Total War (heel uitgebreid, en vooral de opdeling tussen de gevechten en de strategische map vind ik handig)
4: Cossacks, European Wars (het eerste spel dat ik speelde waarin je praktisch onbeperkt soldaten kan maken, en het lijkt me historisch ook correct.)
5: Command & Conquer: Generals (heel uitgebreid spel met veel speciale soldaten, onbeperkt aantal troepen, en een stuk realistischer dan de andere spelletjes uit die reeks (Red Alert en dat soort futuristische toestanden))

Jeronimo
30 december 2008, 00:53
Is psychologie geen rare keuze voor iemand die wet-wisk doet(6 of 8 u?) doet?
Wat had ik dan moeten doen? Humane wetenschappen leek me eigenlijk een te zwakke richting, zeker omdat er nogal wat psychologiestudenten struikelen over statistiek, en ik dacht dat ik met wetenschappen-wiskunde meer mogenlijkheden openhield (omdat ik ook aan geneeskunde, om daarna psychiater te worden, heb overwogen). ;-)

From_Vlaanderen
30 december 2008, 00:58
Zwijg me van dat Arendonks.

Ik speel normaal eerder strategische spelletjes, van shooters speel(de) ik alleen Battlefield 2 en die is niet slecht.
jeroen_vm_yume (check maar eens;-))

1: Age of Empires I (voor zijn tijd een fantastisch spel, mijn favoriete genre is hier uitgevonden)
2: Age of Empires II (een serieuze verbetering op de eerste versie, en nog altijd leuk om te spelen)
Age of Mythology was het bij mij.

3: Medieval II Total War (heel uitgebreid, en vooral de opdeling tussen de gevechten en de strategische map vind ik handig)
Tof idd

4: Cossacks, European Wars (het eerste spel dat ik speelde waarin je praktisch onbeperkt soldaten kan maken, en het lijkt me historisch ook correct.)
Waar is de tijd dat met 1000 soldaten de pc begon te koken.

From_Vlaanderen
30 december 2008, 00:59
Wat voor sport doe je?

Jeronimo
30 december 2008, 01:03
Zwijg me van dat Arendonks.
Ik vond Jehan en Petrik eigenlijk belachelijk en overdreven... Tot ik een paar weken geleden een paar mensen in exact diezelfde taal hoorde praten. :lol:

Age of Mythology was het bij mij.
Die had ook wel iets, maar ik vond de I en de II nog historischer. En de uitbreiding op Age of Mythology vond ik eerder belachelijk. ;-)
Waar is de tijd dat met 1000 soldaten de pc begon te koken.
*nostalgie* :-D

Jeronimo
30 december 2008, 01:04
Wat voor sport doe je?
Ik heb tot vorig jaar karaté gedaan. Nu fiets ik alleen nog naar school. (toch wel 12 km per dag) ;-)

toccata
30 december 2008, 01:05
Lievelingsmuziek?

Jeronimo
30 december 2008, 01:08
Lievelingsmuziek?
Goh, eigenlijk van uiteenlopende genres. Meestal luister ik naar metal denk ik, Elvenking bijvoorbeeld. (danku forummer met de citroen als avatar waarvan ik de naam vergeten ben.)

Dronkoers
30 december 2008, 01:13
Goh, eigenlijk van uiteenlopende genres. Meestal luister ik naar metal denk ik, Elvenking bijvoorbeeld. (danku forummer met de citroen als avatar waarvan ik de naam vergeten ben.)

Ganzenbordfan.

en nu:
Elvenking.

Enkel Elvenking?

Jeronimo
30 december 2008, 01:31
Ganzenbordfan.
Den dieje ja. :-D

en nu:
Elvenking.

Enkel Elvenking?
Iron Maiden, Rise Against, Disturbed, In Extremo, Queens of the Stone Age, Trivium, maar even goed iets helemaal anders zoals Twarres, Boudewijn de Groot, Sardou of zelfs klassieke muziek. ;-)

Jazeker
30 december 2008, 08:33
Wat hing als posters in je kamer als tiener?

Burkide
30 december 2008, 10:46
Als je van Suske en Wiske houdt zou ik je zeker "De schat van Beersel" aanraden. ;-)

De schat van Beisel is inderdaad een leuk verhaal, maar ik heb altijd een grotere penchant voor De Knokkersburcht.

(Ik heb eigenlijk nog niet veel filosofische of politieke boeken gelezen dus daarover kan ik je weinig wijzer maken vrees ik... Als je toch een antwoord zou willen kan ik alleen met een cliché zoals Animal Farm afkomen...)

Orwell heerscht inderdaad enigszins. Heb je nog iets anders van heb gelezen dan hem? (1984? Hommage to Catalonia?)

Burkide
30 december 2008, 10:46
Ben je voorstander van het Esperanto, of verkeer je liever op ongelijke voet met Engelstaligen?

Burkide
30 december 2008, 10:47
Hoe vaak lees jij in de Bijbel?

Jeronimo
30 december 2008, 12:48
Wat hing als posters in je kamer als tiener?
Euhm, ik heb (voor ik tiener was vermoed ik) wel eens een LEGO-poster gehad, en nu heb ik nog altijd een ingekaderde poster van Lord of the Rings.
http://www.popartuk.com/g/l/lg2931+lotr-illustration-lord-of-the-rings-poster.jpg

Jeronimo
30 december 2008, 12:50
De schat van Beisel is inderdaad een leuk verhaal, maar ik heb altijd een grotere penchant voor De Knokkersburcht.
De Knokkersburcht is inderdaad ook erg goed. Maar ik heb De Schat van Beersel altijd de beste gevonden. (waarschijnlijk omdat de speelgoedkoffer van die bengel mij als kind aansprak. ;-) )

Orwell heerscht inderdaad enigszins. Heb je nog iets anders van heb gelezen dan hem? (1984? Hommage to Catalonia?)
1984 heb ik ook gelezen.

Jeronimo
30 december 2008, 12:54
Ben je voorstander van het Esperanto, of verkeer je liever op ongelijke voet met Engelstaligen?
Ik ken geen Esperanto, dus mijn oordeel is niet erg objectief, maar ik zou voor het Engels kiezen, omdat ik een levende natuurlijke taal boven een kunstmatige taal verkies, en omdat ik nogal goed ben in Engels.

Jeronimo
30 december 2008, 12:55
Hoe vaak lees jij in de Bijbel?
Niet vaak, maar ik zou het Oude Testament toch wel eens willen lezen.

Pluche
30 december 2008, 17:05
Planckendael of de Zoo

Pluche
30 december 2008, 17:06
Monarchie of president?

Ambiorix
30 december 2008, 17:11
ge lijkt mij -zonder daar een waardeoordeel aan vast te knopen- niet echt een spannend leven te leiden. Denkt ge dat dit zal veranderen als ge gaat studeren, of denkt ge dat er niet veel zal veranderen?

Mr. Orange
30 december 2008, 17:19

Nee, maar ik heb er al wel eens een tinnen figuurtje uit een modelbouwwinkel van geschilderd.

5: Command & Conquer: Generals (heel uitgebreid spel met veel speciale soldaten, onbeperkt aantal troepen, en een stuk realistischer dan de andere spelletjes uit die reeks (Red Alert en dat soort futuristische toestanden))

Ik raad je aan Warhammer 40k: Dawn of War eens te spelen (deel 2 komt uit in maart). Leuke RTS met over the top- animaties. Squads kan je zelf upgraden met allerhande wapens, en music score en unit responses zijn echt super.

Als je trouwens de laatste expansie koopt (Soulstorm), laat deze je toe te spelen met de 9 verschillende rassen.

http://www.gametrailers.com/player/27201.html

http://www.gametrailers.com/player/43666.html

Jeronimo
30 december 2008, 18:27
Planckendael of de Zoo
Planckendael

Jeronimo
30 december 2008, 18:28
Monarchie of president?
Een verlicht despotisme lijkt me in theorie het beste, maar ik denk dat een president voorlopig nog haalbaarder is.

Jeronimo
30 december 2008, 18:29
ge lijkt mij -zonder daar een waardeoordeel aan vast te knopen- niet echt een spannend leven te leiden. Denkt ge dat dit zal veranderen als ge gaat studeren, of denkt ge dat er niet veel zal veranderen?
Bwah, dan ben ik eigenlijk nog niet van plan om heel gekke dingen te gaan doen. ;-)

MaGNiFiCaT
1 januari 2009, 16:13
Jérome, bij het slapengaan; tel jij vaak schaapjes? Of tel je enkel de pootjes die je dan deelt door vier?

PollyCorrect
1 januari 2009, 22:30
Wie vind je knapper?

Deze

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/14/11/4/art_large_271144.jpg

of Deze?

http://www.zonnenberg.net/starnet/media/gallery/India_Ratjasthan_2007/090-lelijke_aap.jpg

toccata
1 januari 2009, 22:32
Wie vind je knapper?

Deze

of Deze?

http://www.zonnenberg.net/starnet/media/gallery/India_Ratjasthan_2007/090-lelijke_aap.jpg

:lol::lol:

Jeronimo
2 januari 2009, 00:04
Jérome, bij het slapengaan; tel jij vaak schaapjes? Of tel je enkel de pootjes die je dan deelt door vier?
Deze nacht denk ik dat ik de keren dat mijn zus naar het toilet gaat kotsen ga kunnen tellen. :-D

Jeronimo
2 januari 2009, 00:05
Wie vind je knapper?

Deze

of Deze?

Als ik een keuze zou moeten maken, zou ik voor de onderste kiezen. (en dat meen ik echt...) :|

toccata
2 januari 2009, 00:18
Favoriete royalty?

Jeronimo
2 januari 2009, 02:15
Favoriete royalty?
Prince Charles vind ik een heel correcte en intelligente kerel, verder zijn de leden van het Nederlandse koningshuis ook best sympathiek. (Nuja, als je dit apenkot gewoon bent zal iedere buitenlandse royalty wel intelligent lijken... ;-) )

Savatage
2 januari 2009, 02:23
Als je ooit zou verhuizen naar een ander land, welk land zou dat dan zijn?

Jeronimo
2 januari 2009, 02:28
Als je ooit zou verhuizen naar een ander land, welk land zou dat dan zijn?
Zuid-Afrika, als de situatie er wat anders was dan nu. Nu zou ik eerder naar één van de Scandinavische landen gaan.

Savatage
2 januari 2009, 02:35
Waarom wil je psychologie gaan studeren?

Jeronimo
2 januari 2009, 02:42
Waarom wil je psychologie gaan studeren?
Natuurlijk uit interesse, maar ook vanwege de jobs die je er mee kan doen. (Ik zou dus waarschijnlijk arbeids- en organisatiepsychologie gaan studeren.)
;-)

roger verhiest
2 januari 2009, 13:50
Wat had ik dan moeten doen? Humane wetenschappen leek me eigenlijk een te zwakke richting, zeker omdat er nogal wat psychologiestudenten struikelen over statistiek, en ik dacht dat ik met wetenschappen-wiskunde meer mogenlijkheden openhield (omdat ik ook aan geneeskunde, om daarna psychiater te worden, heb overwogen). ;-)

Geneeskunde en daarna psychiater worden is alleszins een betere keuze..
je moet hoog mikken ! Twijfelen is geen zonde : maar beter een stoutmoedige foute beslissing dan geen of een gemakkerlijkheidshalve oplossing.

roger verhiest
2 januari 2009, 13:51
Zuid-Afrika, als de situatie er wat anders was dan nu. Nu zou ik eerder naar één van de Scandinavische landen gaan.

Overal wordt de situatie anders dan nu.. wat had je gedacht ?

roger verhiest
2 januari 2009, 13:54
Wat is het verschil tussen zionisme en nationalisme ?

MaGNiFiCaT
2 januari 2009, 15:07
Prince Charles vind ik een heel correcte en intelligente kerel, verder zijn de leden van het Nederlandse koningshuis ook best sympathiek. (Nuja, als je dit apenkot gewoon bent zal iedere buitenlandse royalty wel intelligent lijken... ;-) )

8O 8O :? :evil:

Samen met post 96;

Je-ro-ni-mo!!!!!! Hoe durf je?!?!?!:evil::evil:

Jeronimo
2 januari 2009, 15:31
Geneeskunde en daarna psychiater worden is alleszins een betere keuze..
je moet hoog mikken ! Twijfelen is geen zonde : maar beter een stoutmoedige foute beslissing dan geen of een gemakkerlijkheidshalve oplossing.
Dacht ik eerst ook, maar biologie vind ik eigenlijk verschrikkelijk saai... :|

Jeronimo
2 januari 2009, 15:34
Overal wordt de situatie anders dan nu.. wat had je gedacht ?
Maar het is de manier waarop ze verandert. Zuid-Afrika is nu een verschrikkelijk onveilig land. Zo erg zal het in Scandinavië wel niet zijn. ;-)

Jeronimo
2 januari 2009, 15:38
Wat is het verschil tussen zionisme en nationalisme ?
Ik vind dat je als nationalist je volk en haar grondgebied moet beschermen, maar je moet wel respect hebben voor andere volkeren en hun territorium. Zionisten eisen land op dat niet van hen is en hebben totaal geen respect voor andere volkeren (zowat zoals de Mare Nostrum- en de Lebensraum-gedachten). Dit wordt dan wel eens extreem-nationalisme genoemd, maar ik zie totaal geen overeenkomst tussen dit imperialisme en het nationalisme dat ik aanhang.

Jeronimo
2 januari 2009, 15:40
8O 8O :? :evil:

Samen met post 96;

Je-ro-ni-mo!!!!!! Hoe durf je?!?!?!:evil::evil:
Geen fan van Charles veronderstel ik? ;-)

MaGNiFiCaT
2 januari 2009, 17:58
Geen fan van Charles veronderstel ik? ;-)

Toch wel, Charles is een héél intelligent man!;-)
Maar een beetje meer trots voor onze eigen Royals zou je niet misstaan.;-)

Jeronimo
2 januari 2009, 18:15
Toch wel, Charles is een héél intelligent man!;-)
Maar een beetje meer trots voor onze eigen Royals zou je niet misstaan.;-)

:rofl:

roger verhiest
2 januari 2009, 18:40
Ik vind dat je als nationalist je volk en haar grondgebied moet beschermen, maar je moet wel respect hebben voor andere volkeren en hun territorium. Zionisten eisen land op dat niet van hen is en hebben totaal geen respect voor andere volkeren (zowat zoals de Mare Nostrum- en de Lebensraum-gedachten). Dit wordt dan wel eens extreem-nationalisme genoemd, maar ik zie totaal geen overeenkomst tussen dit imperialisme en het nationalisme dat ik aanhang.

Weet je : ook dit gebied was oorspronkelijk van een ander "volk" ; de oorspronkelijke Kelten zijn ofwel door de romeinen afgeslacht ofwel uitgeweken naar Schotland, Ierland en Wales...

De duitsers hadden een oorlog verloren en prompt zijn miljoenen Duitsers gereloceerd naar West en Oostduitsland (de inwoners uit silezië, Sudetenland, Dantzig, Oostpruisen). De arabische bewoners van het huidige Israël hebben zo ook een oorlog verloren in 1947...

NU gewoon praktisch : zou jij het rechtvaardig vinden dat men de staat Israël eventjes uitgomd en de inwoners verplaatst naar... welk land van herkomst ?

Kortom : het begrip "volk" dat recht heeft op een "staat" is abstract je kan er niet veel mee aanvangen - dat ieder individu het recht heeft om zich ergens een thuis te bezorgen en ergens thuis te zijn is veel concreter en realizeerbaarder (hij moet zich dan wel inpassen in een staat, waar hij mogelijk tot een of andere minderheid zou kunnen behoren).

Namen zijn hier veelzeggend : hoeveel Oostenrijkers - volbloed duitstalige oostenrijkers - hebben er geen typisch hongaarse/oosteuropese namen
en zijn dus in wezen van middeneuropese afkomst ? Idem dito voor Walen
met duidelijk Nederlndstalige namen en/of Nederlanders met Franse en andere
namen die een duidelijk andere oorsprong aanduiden.

Kort : er is geen verschil tussen zionisme en nationalisme - beide ideologieën ontkennen in wezen de gelijkwaardigheid van mensen : zij staan op een irreeële voorstelling van "bijzondere eigenschappen" van een groep mensen die hen exclusiviteitsrechten zou geven op een stuk van deze planeet.

Wat niet wil zeggen dat er een "eenheidsworstcultuur" moet komen, bevorderd worden : het is onze verscheidenheid die de kracht uitmaakt van de menselijke soort, ons vermogen om iets van elkaar te leren.

roger verhiest
2 januari 2009, 18:44
Maar het is de manier waarop ze verandert. Zuid-Afrika is nu een verschrikkelijk onveilig land. Zo erg zal het in Scandinavië wel niet zijn. ;-)

Zuid-Afrika was voor de meerderheid van de bevolking ook in het verleden een zeer onveilig land. Op dit forum stellen dat het in de stille kempen nog het veiligst is van overal op deze aarde klinkt al niet geloofwaardig.

In 1980 was Anaba de onveiligste stad in Algerije... men leert er mee leven.

roger verhiest
2 januari 2009, 18:47
Dacht ik eerst ook, maar biologie vind ik eigenlijk verschrikkelijk saai... :|

Je lijkt nochtans redelijk begaafd - de psychiatrische benadering van patiënten
is alleszins beter gefundeerd dan de psychologische... enfin je kan natuurlijk ook nog sexuoloog worden (er zijn gradaties in het niet-saai studeren)