PDA

View Full Version : Volgens mij is de grondoorlog tegen Hamas begonnen.

Pagina's : [1] 2

Derk de Tweede
3 januari 2009, 16:51
Artilleriebeschietingen zijn meestal een voorbode van een grondoffensief.
Ook hebben Israelische vliegtuigen pamfletten uitgeworpen, waarin de burgerbevolking wordt gemaand een veilig heenkomen te zoeken.
Hopelijk wordt het een snelle actie en zullen de kopstukken van Hamas opgepakt of uitgeschakeld worden.
http://img61.imageshack.us/img61/6315/gaza702grwl3.jpg

nabat54
3 januari 2009, 17:24
Ook hebben Israelische vliegtuigen pamfletten uitgeworpen, waarin de burgerbevolking wordt gemaand een veilig heenkomen te zoeken.
Hopelijk wordt het een snelle actie en zullen de kopstukken van Hamas opgepakt of uitgeschakeld worden.

Waarom werpen ze nu die pamfletten pas uit ? (Na een paar honderd doden)

"Veilig heenkomen"......heb je mss ook een voorstel? Of is het gewoon de bedoeling dat Israel de Palstijnen platbombardeert....en dat ze dus een "veilig heenkomen" zoeken ergens anders dan in Gaza??

ministe van agitatie
3 januari 2009, 17:35
Voor wie het aankan: resultaat van de eerste artilleriebombardementen in een marktstraat in Gaza.
't Is nogal gruwelijk om zien:

video (http://muslimtv.magnify.net/video/ISRAEL-CARNAGE-CIVILIANS-CHILDR)

Derk de Tweede
3 januari 2009, 17:44

"Veilig heenkomen"......heb je mss ook een voorstel? Of is het gewoon de bedoeling dat Israel de Palstijnen platbombardeert....en dat ze dus een "veilig heenkomen" zoeken ergens anders dan in Gaza??
Driekwartvan de doden zijn Hamsstrijders, omdat Hamas gebruikt maakt van burgers als menselijk schild zijn burgerslachtoffers helaas niet te vermijden. In weze zijn al die burgerslachtoffers de schuld van Hamas. Als zij geen raketten hadden afgevuurd was deze oorlog nooit begonnen.

Kallikles
3 januari 2009, 17:46
Driekwartvan de doden zijn Hamsstrijders, omdat Hamas gebruikt maakt van burgers als menselijk schild zijn burgerslachtoffers helaas niet te vermijden. In weze zijn al die burgerslachtoffers de schuld van Hamas. Als zij geen raketten hadden afgevuurd was deze oorlog nooit begonnen.

Heb jij naar die video gekeken?

Dit is dus wat jij bejubeld hebt:
http://muslimtv.magnify.net/video/ISRAEL-CARNAGE-CIVILIANS-CHILDR

Ga je goed slapen vannacht?

diminike
3 januari 2009, 17:47
Voor wie het aankan: resultaat van de eerste artilleriebombardementen in een marktstraat in Gaza.

Link opent zich niet

ministe van agitatie
3 januari 2009, 17:55
Link opent zich niet

bij mij wel:

diminike
3 januari 2009, 18:04
bij mij wel:

niks, verbindenverbinden... wat is er te zien?
Mss overbevolkt op dit moment?

ministe van agitatie
3 januari 2009, 18:09
niks, verbindenverbinden... wat is er te zien?
Mss overbevolkt op dit moment?

Dan ligt het aan je verbinding of je computer.
Wat er te zien is? Tientallen verhakkelde kinderen en volwassenen, sommigen nog half levend, andere in stukken uiteen gereten. Speelgoed, een kinderfiets, puin. De klank kan alleen maar aangeduid worden als Dantesk. 'fin, de beelden ook eigenlijk.
Ik zal zien of ik hem kan capturen en elders plaatsen. de beeldkwaliteit is niet zo goed, wellicht met een gsm opgenomen.

Derk de Tweede
3 januari 2009, 18:09
Heb jij naar die video gekeken?

Dit is dus wat jij bejubeld hebt:

Ga je goed slapen vannacht?

Het bekijken van dergelijke beelden is mijn vak geweest, wat niet wil zeggen dat dergelijke beelden mij nu onberoerd laten. Ik heb bv de ruwe beelden van de executie van het echtpaar Ceauşescu gezien.
Het trieste van deze oorlog is is dat deze totaal niet nodig was als de Palestijnen nu eens andere leiders gingen zoeken, dan bij Fatah en Hamas, en serieuze onderhandelingen beginnen. Overgens geldt dat natuurlijk voor alle oorlogen.

Geert C
3 januari 2009, 18:11
Ook precisiebombardementen gericht op Hamas-doelwitten, of zijn het ordinaire terreurbombardementen? :|

Derk de Tweede
3 januari 2009, 18:11
Link opent zich niet
Met de link is technisch niks mis.

PollyCorrect
3 januari 2009, 18:12
Het bekijken van dergelijke beelden is mijn vak geweest, wat niet wil zeggen dat dergelijke beelden mij nu onberoerd laten. Ik heb bv de ruwe beelden van de executie van het echtpaar Ceauşescu gezien.
Het trieste van deze oorlog is is dat deze totaal niet nodig was als de Palestijnen nu eens andere leiders gingen zoeken, dan bij Fatah en Hamas, en serieuze onderhandelingen beginnen. Overgens geldt dat natuurlijk voor alle oorlogen.

En dan nog. Met de Fatah club in de westbank gaat het best ok. Nog nooit zoveel toeristen op bezoek gehad als afgelopen jaar (1.000.000!).

Vergeet niet dat Hamas de hele Gaza strip wilde, en die hebben ze gekregen. Totaal 100% judenfrei. Nog niet goed.

Nu raketten op Israel, SINDS 2006. Geen haan die daar naar kraaide twee jaar lang. Geen protestacties - al dan niet met geweld - overal ter wereld. Twee jaar lang hebben de Israeli's gewacht en geprobeerd te onderhandelen.

Kallikles
3 januari 2009, 18:12
Het bekijken van dergelijke beelden is mijn vak geweest, wat niet wil zeggen dat dergelijke beelden mij nu onberoerd laten.

Durf jij dit te zeggen, goed wetende dat jij deze slachtpartij net bejubeld hebt?

Derk de Tweede
3 januari 2009, 18:13
Ook precisiebombardementen gericht op Hamas-doelwitten, of zijn het ordinaire terreurbombardementen? :|
Eindelijk een bericht op nu.nl hierover, ik kwoot hem volledig:

Israëlische artillerie neemt Gaza onder vuur
Uitgegeven: 3 januari 2009 17:19
Laatst gewijzigd: 3 januari 2009 17:47

TEL AVIV - De Gazastrook is zaterdagmiddag door Israëlische artillerie onder vuur genomen. Dat meldde de Israëlische krant Haaretz. Volgens getuigen wordt onder meer Gaza-stad bestookt. Israël voerde tot dusver alleen aanvallen uit met vliegtuigen en raketten.
Sommige waarnemers denken dat de artilleriebeschieting een opmaat is voor een invasie van Gaza. Israël heeft langs de grens met Gaza een grote troepenmacht verzameld met onder meer tanks. Hamas liet eerder weten Israëlische militairen te gaan ontvoeren bij een invasie.

Het is de achtste dag dat de kuststrook wordt beschoten. De luchtmacht viel zaterdag meer dan veertig doelen aan. Bij een luchtaanval op een moskee in Jabalya kwamen zeven Palestijnen om en raakten vijftig mensen gewond, aldus een zegsman van Hamas.

Er vielen al zeker 440 doden aan Palestijnse zijde en ruim 2200 gewonden. Aan Israëlische zijde kwamen drie burgers en een militair om door de Palestijnse raketbeschietingen. Volgens een ''conservatieve schatting'' van de VN is een kwart van de Palestijnse slachtoffers burger.

Derk de Tweede
3 januari 2009, 18:13
Durf jij dit te zeggen, goed wetende dat jij deze slachtpartij net bejubeld hebt?
Dat is absoluut niet waar. :evil:

ministe van agitatie
3 januari 2009, 18:14
De titel van de topic is overigens fout. Een grondoorlog tegen Hamas is onmogelijk. Dat is de facto een grondoorlog tegen de Palestijnen.

PollyCorrect
3 januari 2009, 18:14

En dat de Hamas niet zoals gewoonlijk veilig gaat wegvluchten en de burgerbevolking laat creperen en als schild/martelaars in de vuurlinie propt.

De teringlijers. Het zijn me smiechten.

Geert C
3 januari 2009, 18:15
Eindelijk een bericht op nu.nl hierover, ik kwoot hem volledig:
Ik zal de vraag herformuleren: als de artillerie een stad beschiet, kunnen ze dan gericht Hamas-doelwitten treffen of bombarderen ze maar lukraak?

ministe van agitatie
3 januari 2009, 18:15
En dat de Hamas niet zoals gewoonlijk veilig gaat wegvluchten en de burgerbevolking laat creperen

Als je het filmpje gezien hebt, dan weet je dat Israël zo ook op kinderen schiet. Met of zonder Hamas. Israël heeft de afgelopen jaren al 2.000 Palestijnse kinderen vermoord. Die hebben Hamas daar niet voor nodig.

Kallikles
3 januari 2009, 18:17
Dat is absoluut niet waar. :evil:

Dus jij veroordeelt de Israëlische bombardementen?

Derk de Tweede
3 januari 2009, 18:20
En dan nog. Met de Fatah club in de westbank gaat het best ok. Nog nooit zoveel toeristen op bezoek gehad als afgelopen jaar (1.000.000!).

Vergeet niet dat Hamas de hele Gaza strip wilde, en die hebben ze gekregen. Totaal 100% judenfrei. Nog niet goed.

Nu raketten op Israel, SINDS 2006. Geen haan die daar naar kraaide twee jaar lang. Geen protestacties - al dan niet met geweld - overal ter wereld. Twee jaar lang hebben de Israeli's gewacht en geprobeerd te onderhandelen.
Dringt dat nou maar eens door tot al die Hamasfans, Israel wil niets liever dan vrede.
Harry van Bommel van de SP en rechts even in beeld de vrouw van "zes miljoen" en vm Arafataanbidster Greetje Duisenberg).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gretta_Duisenberg

http://ie.youtube.com/watch?v=23bM58hhFk8

barbaar
3 januari 2009, 18:22

Hun broeders in geloof zouden hen kunnen uitnodigen ? Wist je trouwens dat Arafat uit Egypte afkomstig was ? Een heleboel " Palestijnen " komen trouwens uit buurlanden zoals Syrië, Jordanië, Libanon...Palestina was nauwelijks bevolkt toen de joden daar beginnen aankomen zijn. En daarna verschaften ze werk aan de gastarbeiders uit alle landen in de omtrek. Eens dat de barre woestijn vruchtbaar geworden was door de noeste arbeid der joden was het opeens de grond der " Palestijnen " (lees de gastarbeiders )...

Jaani_Dushman
Ik zal de vraag herformuleren: als de artillerie een stad beschiet, kunnen ze dan gericht Hamas-doelwitten treffen of bombarderen ze maar lukraak?Hamas is ook maar een mooi uitvlucht om hun genocide verder te zetten. Had Fatah de macht in handen gehad in Gaza, dan gingen we te horen krijgen dat het de schuld zou zijn van de PLO of de Al Aqsa Brigades...
Les excuses sont faits pour s'en servir. En Hamas is het gedroomde excuus om hun genocide tegen het niet-joodse Palestijnse volk op te schroeven.

Kallikles
Dringt dat nou maar eens door tot al die Hamasfans, Israel wil niets liever dan vrede.
Harry van Bommel van de SP en rechts even in beeld de vrouw van "zes miljoen" en vm Arafataanbidster Greetje Duisenberg).

http://ie.youtube.com/watch?v=23bM58hhFk8

Israël wil vrede met kolonies, vrede met bezetting en vrede met dit:
http://muslimtv.magnify.net/video/IS...VILIANS-CHILDR

Quixote

Kijk de video nog eens, en herhaal dan nog maar eens dat Israël "niets dan vrede" wilt.

Jaani_Dushman
3 januari 2009, 18:24

http://ie.youtube.com/watch?v=23bM58hhFk8Dus van zodra iemand deze zionistische holocaust op de korrel neemt, is hij of zij direct een Hamasfan? :roll:

Derk de Tweede
3 januari 2009, 18:25

Als dat terreurbombardementen zijn dan veroordeel ik ze ten stelligste. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik meeloop in een betogen TEGEN militair geweld.
Hoewel ik volledig achter Israel sta, zal ik zeker kritiek leveren zoals destijds in de jaren '80 tegen de zinloze oorlog in Libanon, waar ook Isarel fout na fout maakte.

Jaani_Dushman
3 januari 2009, 18:26

http://ie.youtube.com/watch?v=23bM58hhFk8Mocht je nu ook nog ineens een verband tussen de Intifada en Hamas kunnen uit je duim zuigen...

barbaar
3 januari 2009, 18:26

Afschuwelijk inderdaad . Ik ben zeker dat beelden van ontplofte joodse familiewoningen er even afschrikwekkend uitzien. Oorlog is nu éénmaal gruwelijk.

barbaar
3 januari 2009, 18:29
dubbel

Jaani_Dushman
Hoewel ik volledig achter Israel staWat vind jij zo fantastisch aan een project tot liquidatie van alle niet-joden uit Palestina?

Derk de Tweede
Dus van zodra iemand deze zionistische holocaust op de korrel neemt, is hij of zij direct een Hamasfan? :roll:

De Palestijnen zijn beter af zonder Hamas en ze zouden eens betere leiders moeten krijgen.
Leiders die als ze A zeggen dat ook uitvoerene niet achter de rug om alsnog zelfmoordterroristen op pad sturen.
Ik ben er even uit voor een eenvoudige hap: Turkse pizza.

Kallikles
3 januari 2009, 18:31
Afschuwelijk inderdaad . Ik ben zeker dat beelden van ontplofte joodse familiewoningen er even afschrikwekkend uitzien. Oorlog is nu éénmaal gruwelijk.

Vandaar de noodzaak om de huidige escalatie ondubbelzinnig te veroordelen, en op te roepen tot een onmiddellijke wapenstilstand die door blauwhelmen ook effectief bewaakt wordt. Deze blauwhelmen moeten een sterk mandaat krijgen dat hen toestaat hun wapens te gebruiken, zowel in de bezette gebieden als in Israël zelf, om elke schending van het bestand te voorkomen.

E. Gidius
3 januari 2009, 18:34
Wat er te zien is? Tientallen verhakkelde kinderen en volwassenen, sommigen nog half levend, andere in stukken uiteen gereten. Speelgoed, een kinderfiets, puin. De klank kan alleen maar aangeduid worden als Dantesk.

Aan welke kant je in dit conflict ook wil staan, dit is inderdaad niet te doen. Shame, shame on you Israël! Geen enkele zaak is zoiets waard.

nabat54
3 januari 2009, 18:36
Hun broeders in geloof zouden hen kunnen uitnodigen ? Wist je trouwens dat Arafat uit Egypte afkomstig was ? Een heleboel " Palestijnen " komen trouwens uit buurlanden zoals Syrië, Jordanië, Libanon...Palestina was nauwelijks bevolkt toen de joden daar beginnen aankomen zijn. En daarna verschaften ze werk aan de gastarbeiders uit alle landen in de omtrek. Eens dat de barre woestijn vruchtbaar geworden was door de noeste arbeid der joden was het opeens de grond der " Palestijnen " (lees de gastarbeiders )...

Kijk je kan het me best kwalijk nemen, dan doe je dat maar !
Maar de combinatie van je nickname, signature en je opmerking hier is te belachelijk om daarop verder te reageren.
Het ga je goed.

Fabke
3 januari 2009, 18:39
Israël heeft het recht om zijn burgers te verdedigen.

wat zou jij doen, indien er elke dag een paar raketten worden afgevuurd en op dorpen belanden en soms iemand dood?

De Hamas is een terroristische groepering en hoeft van mij geen medelijden te verwachten.
wat ik wel betreur is dat er doden en gewonden zijn bij de gewone bevolking.
maar daar kan men niet vermijden als een land zulke luchtaanvallen uitvoert.

heb nog een paar dagen geleden in de krant gelezen (juiste cijfers ken ik niet meer) maar volgens de VN waren er +-360 doden waaronder +-50 burgerslachtoffers.

De_Laatste_Belg
3 januari 2009, 18:39

Wie is er hier Hamasfan ?

En.

Welke aanwijzingen heb jij dat Israël niets dan Vrede wil ?

diminike
3 januari 2009, 18:42

wat zou jij doen, indien er elke dag een paar raketten worden afgevuurd en op dorpen belanden en soms iemand dood?

Dan zou ik voor iedere Israelische dode, 100 palestijen doden...:roll:
dat is toch wat ze doen e?

ministe van agitatie
3 januari 2009, 18:43
maar ...

Als er staat 'maar', dan vertaalt men dat in het Engels als: 'I don't give a shit' of ook wel eens: 'Couldn't care less'.

heb nog een paar dagen geleden in de krant gelezen (juiste cijfers ken ik niet meer) maar volgens de VN waren er +-360 doden waaronder +-50 burgerslachtoffers.

Het zijn er nu meer dan 400 waaronder een hondertal vrouwen en kinderen. Wat men verder 'Hamasstrijders' noemt, zijn evengoed verkeersagenten, bedienden, beveiliging, enz. Allemaal onschuldige mensen dus, alleen is hun werkgever Hamas.

Romeo
3 januari 2009, 18:44

De Hamas is een terroristische groepering en hoeft van mij geen medelijden te verwachten.
maar daar kan men niet vermijden als een land zulke luchtaanvallen uitvoert.

Terrorism is the weapon of the poor !!
Geef de Palestijnen vliegtuigen en tanks, en ze zullen zichzelf niet meer opblazen.
Daarbij is een terrorist voor de ene, een vrijheidstrijder voor de andere.

Jaani_Dushman
3 januari 2009, 18:45
De Palestijnen zijn beter af zonder Hamas en ze zouden eens betere leiders moeten krijgen.Ik ben ook geen fan van Hamas. Religieus geïnspireerd politiek denken, is het laatste wat we daar nodig hebben. Ik heb het meer voor het PFLP. Ideologisch kan ik mij ook wel tergvinden in Fatah, maar die zijn in de loop der jaren volstrekt corrupt geworden.
Ik pik het dus niet dat jij mij een "Hamasfan" noemt.

Echter, als de Palestijnen Hamas verkiezen (Hamas heeft 76 van de 132 zetels in de Palestijnse Wetgevende Raad), dan heeft de Israëlische staat nergens het recht om die politieke partij te proberen omver werpen. Of gaan wij ook Israël bombarderen, als een verkiezingsoverwinning van Likoed of Kadima ons niet aanstaat??

Fabke
3 januari 2009, 18:49
Terrorism is the weapon of the poor !!
Geef de Palestijnen vliegtuigen en tanks, en ze zullen zichzelf niet meer opblazen.
Daarbij is een terrorist voor de ene, een vrijheidstrijder voor de andere.

dus jij steunt de hamas?
de zelfmoordaanslagen? ohh..jaa... dat is, volgens jouw, een vrijheids-oorlog..

komaan zeg..dat jij zoiets zegt :evil:

Jaani_Dushman
3 januari 2009, 18:49
Terrorism is the weapon of the poor!!Niet noodzakelijk. Ik zie niet in waarom de IDF niet als een terroristische groepering kan worden aanzien.
De IDF vermoordt willekeurige burgers, omdat ze gelooft voordeel te halen uit de demoralisering van die burgerbevolking. Dat is puur terrorisme.

Lincoln
3 januari 2009, 18:51

video (http://muslimtv.magnify.net/video/ISRAEL-CARNAGE-CIVILIANS-CHILDR)Volgens pattalk zijn de doden niet meer te tellen, ik denk dat er zelfs geen tijd meer is om ze te tellen,. Volgens de palestijnen die de doden met hun namen vrijgeven op pattalk ,zijn het meer dan 1000 doden !

Derk de Tweede
Wie is er hier Hamasfan ?

En.

Welke aanwijzingen heb jij dat Israël niets dan Vrede wil ?

Denk je dat het een pretje is om jarenlang te wonen in een land waarvan de buren zo vaak hebben gezegd dat het "totaal vernietigd moet worden"
Wat dat betreft was de vm Egyptische president en groot staatsman Sadat een uitzonderig, hij sloot vrede, maar moest dat met zijn leven betalen.
Er is nu al 30 jaar geen schot gelost tussen Israelische en Egyptische soldaten.
Dan kan ook met de andere Arabische landen.

Romeo
dus jij steunt de hamas?

Waar zeg ik dat ?? Ben je ook al zo'n simpelaar, die iemand het label van "Hamasfan" opkleeft, als hij/zij de bombardementen van Israël niet voor 100% steunt ???

Lincoln
3 januari 2009, 18:52
De titel van de topic is overigens fout. Een grondoorlog tegen Hamas is onmogelijk. Dat is de facto een grondoorlog tegen de Palestijnen.
² :lol:

Jaani_Dushman
3 januari 2009, 18:53
maar daar kan men niet vermijden als een land zulke luchtaanvallen uitvoert.Als je burgerslachtoffers wil vermijden, dan voer je geen luchtbombardementen uit.
Het feit dat de IDF dat wel doet, laat haar werkelijke intentie zien: het fysiek uitroeien van de burgerbevolking.

Romeo
Niet noodzakelijk. .

Ik bedoel daarmee, de Palestijnen verdedigen zich met de wapens die ze hebben. Veel meer keuze dan terrorisme rest hen niet imo.

Derk de Tweede
Ik ben ook geen fan van Hamas. Religieus geïnspireerd politiek denken, is het laatste wat we daar nodig hebben. Ik heb het meer voor het PFLP. Ideologisch kan ik mij ook wel tergvinden in Fatah, maar die zijn in de loop der jaren volstrekt corrupt geworden.
Ik pik het dus niet dat jij mij een "Hamasfan" noemt.

Echter, als de Palestijnen Hamas verkiezen (Hamas heeft 76 van de 132 zetels in de Palestijnse Wetgevende Raad), dan heeft de Israëlische staat nergens het recht om die politieke partij te proberen omver werpen. Of gaan wij ook Israël bombarderen, als een verkiezingsoverwinning van Likoed of Kadima ons niet aanstaat??

Dat was niet voor jou persoonlijk bedoelt, maar meer algemeen en in dit geval eigenlijk voor mevrouw Duisenberg en meneer Van Bommel.

E. Gidius

dus jij steunt de hamas?

Ach, laten we hiermee stoppen.

Tegenover wat momenteel gebeurt, kan een normaal mens alleen verbijsterd en stil worden.

Fuck you, aanhangers van dit en van dat! En damn you, die van mij eist dat ik ook een aanhanger word!

Derk de Tweede
3 januari 2009, 18:54
Ik bedoel daarmee, de Palestijnen verdedigen zich met de wapens die ze hebben. Veel meer keuze dan terrorisme rest hen niet imo.

Er is nog een andere optie: serieuze onderhandelingen.

ministe van agitatie
3 januari 2009, 18:57
Ach, laten we hiermee stoppen.

Tegenover wat momenteel gebeurt, kan een normaal mens alleen verbijsterd en stil worden.

Fuck you, aanhangers van dit en van dat! En damn you, die van mij eist dat ik ook een aanhanger word!

I second that opinion.

Jaani_Dushman
3 januari 2009, 19:00
Dat was niet voor jou persoonlijk bedoelt, maar meer algemeen en in dit geval eigenlijk voor mevrouw Duisenberg en meneer Van Bommel.Ik heb het filmpje met Harry Van Bommel gezien (mevr. Duisenberg ken ik niet). Wat zegt hij dan verkeerd?
De Intifada is gewoon de opstand tegen de bezetting van de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook.

Jaani_Dushman
3 januari 2009, 19:03
Er is nog een andere optie: serieuze onderhandelingen.Waaarom verbrak Israël dan het staakt het vuren in november?

Derk de Tweede
3 januari 2009, 19:12
Waaarom verbrak Israël dan het staakt het vuren in november?
Zelfs een hoge Egyptische functionaris zei dat Hamas zelf verantwoordelijk was voor het opblazen van het bestand.

diminike
3 januari 2009, 19:14
http://www.liveleak.com/view?i=3b3_1230864719

dit is wss hetzelfde clipje in een ander topic....

Jaani_Dushman
3 januari 2009, 19:15
Zelfs een hoge Egyptische functionaris zei dat Hamas zelf verantwoordelijk was voor het opblazen van het bestand.Dan weet die hoge Egyptische functionaris er geen knijt van:
http://www.guardian.co.uk/world/2008/nov/05/israelandthepalestinians

Derk de Tweede
3 januari 2009, 19:25
Dan weet die hoge Egyptische functionaris er geen knijt van:
http://www.guardian.co.uk/world/2008/nov/05/israelandthepalestinians
Wat waren die gunmen dan van plan ?
Maar net zoals op Nederlandse fora lijkt het wel of men over deze kwestie diep en diepverdeeld is.
Ik zit dit net dit draadje van Heel-Nederlander te bestuderen en er zitten wellicht punten in die het overwegen waard zijn.
Maar eerst moet de geweldspiraal gestopt worden, van beiden kanten.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=116828

Jaani_Dushman
3 januari 2009, 19:30
Wat waren die gunmen dan van plan?Waren zij wel iets van plan? Wie zal het zeggen?
En wat ga jij zeggen als Duitsland Amsterdam bombardeert omdat er volgens hen een snoodaard tussenliep?

Maar eerst moet de geweldspiraal gestopt wordenIk heb geloof niet dat men daar langs zionistische kant in geïnteresseerd is. Echt niet.

Derk de Tweede
3 januari 2009, 19:39
Waren zij wel iets van plan? Wie zal het zeggen?
En wat ga jij zeggen als Duitsland Amsterdam bombardeert omdat er volgens hen een snoodaard tussenliep?

Ik heb geloof niet dat men daar langs zionistische kant in geïnteresseerd is. Echt niet.

Welk voordeel heeft Israel met een voortdurende staat van oorlog ?

Quixote
3 januari 2009, 19:42

Je kan even goed vragen welke voordelen de VS heeft in Afghanistan en Irak.
Toch vind je ze als je de moeite doet om te zoeken.

bloedverwant
3 januari 2009, 19:43

Het zijn daar binnenkort verkiezingen. Een "war on terror" scoort daar evengoed als in Amerika. Livni en Barak lagen achter in de peilingen, nu plots niet meer.

Kallikles
3 januari 2009, 19:43

Goede vraag.

De verlichte geesten onder de Israëli's beseffen wel dat deze geweldspiraal op lange termijn nadelig is voor Israël. Maar de rest van de samenleving lijkt te lijden aan een collectieve vervolgingswaanzin: "alle niet-Joden haten ons en willen ons vermoorden."

Angst is een zeer slechte raadgever. Angst leidt tot woede en agressie.

Geert C
3 januari 2009, 19:47
Zelfs een hoge Egyptische functionaris zei dat Hamas zelf verantwoordelijk was voor het opblazen van het bestand.
Wie begon er vanaf dag één van het bestand een grootschalige militaire operatie in de Gazastrook te plannen? :roll:

roskam
Israel launches ground operation in Gaza Strip

Bron: http://www.haaretz.com/

Doel is naar alle waarschijnlijkheid niet een nieuwe bezetting van Gaza maar zeer compacte gerichte acties om nog wat poten onder de stoelen van Hamas af te zagen zodat Israël wat sterker staat voor een volgende bestand.

Derk de Tweede
Je kan even goed vragen welke voordelen de VS heeft in Afghanistan en Irak.
Toch vind je ze als je de moeite doet om te zoeken.
Economische voordelen heeft het zeker niet, ook het fabeltje dat oorlog goed is voor technische vooruitgang is achterhaald.
Obama zal er een harde klus aan hebben.

Derk de Tweede
3 januari 2009, 19:50
Wie begon er vanaf dag één van het bestand een grootschalige militaire operatie in de Gazastrook te plannen? :roll:
Ik denk dat beide partijen dat al jaren doen, die Palestijnen tunnels zijn er niet voor niets gekomen.
Pas na een duurzame vrede kan dat doorbroken worden.

roskam
3 januari 2009, 19:50
Jeps, het is zover!

Last update - 20:40 03/01/2009
Israel launches ground offensive in the Gaza Strip
By Amos Harel, Yoav Stern and Yanir Yagana, Haaretz Correspondents, and News Agencies

Palestinian witnesses said the artillery barrage caused a large explosion in Gaza City as well as a series of blasts stitching the nearby frontier with Israel.

Channel 10 television quoted a witness as saying that Israel was shelling targets along the entire length of the shared border.

At one tank base along the border, the roar of tank engines and the rumble of their movements toward the border could be heard after dark, though none moved across the frontier. Hamas officials also reported tank movement toward the border near the northern Erez crossing point.

Defense officials said some 10,000 troops, including tank, artillery and special operations units, were massed on the Gaza border and prepared to invade. They said top commanders were split over whether to send in ground forces, in part because such an operation could lead to heavy casualties but also because they believe Hamas already has been dealt a heavy blow.

A family in Beit Lahiya said that an Israeli artillery shell had hit a house there, wounding many people. Ambulances could not immediately reach
them because of the resulting fire, they said.

bloedverwant
3 januari 2009, 19:51
Economische voordelen heeft het zeker niet, ook het fabeltje dat oorlog goed is voor technische vooruitgang is achterhaald.
Obama zal er een harde klus aan hebben.

De wapenhandel vaart er wel bij. Net als het leger. Israël en Amerika zijn twee van de grootste legerstaten ter wereld. En een leger dat ligt te luieren, dat wil niemand. Het leger is in deze kapitalistische wereld een bedrijf als een ander. Het moet een product hebben om te verkopen, anders gaat het failliet. En dat product is oorlog.

Jean-Pierre
3 januari 2009, 19:52
En dat de Hamas niet zoals gewoonlijk veilig gaat wegvluchten en de burgerbevolking laat creperen en als schild/martelaars in de vuurlinie propt. De teringlijers. Het zijn me smiechten.Waarschijnlijk gaat Israël doen wat ze zo succesvol in Jenin hebben gedaan. Met buldozers over de woningen gaan...met de Palestijnen er nog in. Natuurlijk zullen de zionisten dan weer staan te janken dat het hun schuld niet is!

roskam
3 januari 2009, 19:53
Voila, op hoop van zege.

Israël is één uur later dan Brussel.

20:50 IDF ground troops trading fire with Hamas gunmen in Gaza (Channel 10)
20:49 Israeli cabinet okays call up of thousands of reservist soldiers (Channel 10)
20:49 Cabinet decides to call up tens of thousands of IDF reservists (Ch. 10)
20:48 IDF troops exchange fire with Hamas militants in Gaza (Ch. 10)
20:44 IDF: Gaza ground incursion will seize some areas used to launch rockets (Reuters)
20:26 Israel launches ground offensive in Gaza (Channel 2)

Metternich
3 januari 2009, 19:54
zeer compacte gerichte actiesZeer compact gerichte acties? Dit is gewoon een offensief om een volk weeral eens plat tegen de grond te slaan. Alsof de Palestijnen een bos zijn dat de Israëli's even gaan rooien om zeker te zijn dat er ook weer niet teveel bomen zijn.

Zionisme is moord.

Geert C
3 januari 2009, 19:55
:cheer: De verkiezingsoverwinning is binnen! :cheer:

Jean-Pierre
3 januari 2009, 19:58
Afschuwelijk inderdaad . Ik ben zeker dat beelden van ontplofte joodse familiewoningen er even afschrikwekkend uitzien. Oorlog is nu éénmaal gruwelijk....Kunt ge mij van die 'ontplofte joodse familiewoningen' de referenties geven?

roskam
3 januari 2009, 19:59
Zeer compact gerichte acties? Dit is gewoon een offensief om een volk weeral eens plat tegen de grond te slaan. Alsof de Palestijnen een bos zijn dat de Israëli's even gaan rooien om zeker te zijn dat er ook weer niet teveel bomen zijn.

Zionisme is moord.

Nee nee, niet het volk: Hamas. 25.000 Hamassers wachten het IDF op. Benieuwd

Jean-Pierre
3 januari 2009, 20:00
Nee nee, niet het volk: Hamas. 25.000 Hamassers wachten het IDF op. BenieuwdAllé, we krijgen hier weer een slimme uitleg. Al die bombardementen hebben alleen maar Hamas leden gedood... Wat gaat ge ons daarna proberen wijs te maken?

Geert C
3 januari 2009, 20:04
Allé, we krijgen hier weer een slimme uitleg. Al die bombardementen hebben alleen maar Hamas leden gedood... Wat gaat ge ons daarna proberen wijs te maken?
Ook de Israëlische propaganda laat al eens een steekje vallen:
Israel released video of an air attack on 28 December, which appeared to show rockets being loaded onto a truck. The truck and those close to it were then destroyed by a missile.

(...)

It turned out, however, that a 55-year-old Gaza resident named Ahmed Sanur, or Samur, claimed that the truck was his and that he and members of his family and his workers were moving oxygen cylinders from his workshop.

(...)

The Israeli human rights group B'Tselem put Mr Sanur's account on its website, together with a photograph of burned out oxygen cylinders.

Mr Sanur said that eight people, one of them his son, had been killed. He subsequently told the Israeli newspaper Haaretz: "These were not Hamas, they were our children... They were not Grad missiles.".
Bron. (http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7809371.stm)

Ja ja, precisie-bombardementen uitsluitend gericht op Hamas-doelwitten... Wie gelooft die mensen nog? :roll:

roskam
3 januari 2009, 20:05
Allé, we krijgen hier weer een slimme uitleg. Al die bombardementen hebben alleen maar Hamas leden gedood... Wat gaat ge ons daarna proberen wijs te maken?

Als ge een wapendepot opslaat in een moskee (in feite een gebedshuis) bestaat er inderdaad het risico dat wanneer het IDF dat detecteert dat er burgerslachtoffers kunnen vallen. Op dit ogenblik zouden 1 op 8 burgerslachtoffers zijn. Nog altijd veel te veel. Het IDF probeert nu een nieuwe tactiek: ze bellen eerst de buurtbewoners op [!] van het bâtiment dat ze gaan opblazen, en hopen dan dat de mensen op tijd weg zijn voor het boeltje ontploft.

Geert C
3 januari 2009, 20:06
Als ge een wapendepot opslaat in een moskee (in feite een gebedshuis) bestaat er inderdaad het risico dat wanneer het IDF dat detecteert dat er burgerslachtoffers kunnen vallen. Op dit ogenblik zouden 1 op 8 burgerslachtoffers zijn. Nog altijd veel te veel. Het IDF probeert nu een nieuwe tactiek: ze bellen eerst de buurtbewoners op [!] van het bâtiment dat ze gaan opblazen, en hopen dan dat de mensen op tijd weg zijn voor het boeltje ontploft.
*kuch*

Een kwart, zul je bedoelen, volgens voorzichtige schattingen. ;-)

roskam
3 januari 2009, 20:07
*kuch*

Een kwart, zul je bedoelen, volgens voorzichtige schattingen. ;-)

Ge hebt ze weer zelf gaan tellen zeker ;)

Geert C
3 januari 2009, 20:08
Ge hebt ze weer zelf gaan tellen zeker ;)
Neen, dat heeft de VN in onze plaats gedaan. ;-)

roskam
3 januari 2009, 20:09
Neen, dat heeft de VN in onze plaats gedaan. ;-)

Shortly after the ground operation began, a heavy exchange of fire was reported between Israeli troops and Hamas militants inside the Gaza Strip.

"The objective is to destroy the Hamas terror infrastructure in the area of operations," said Israel Defense Forces Major Avital Leibovitch, a military spokeswoman, confirming that incursions were under way. "We are going to take some of the launch areas used by Hamas." ;)

Jean-Pierre
3 januari 2009, 20:09
Als ge een wapendepot opslaat in een moskee (in feite een gebedshuis) bestaat er inderdaad het risico dat wanneer het IDF dat detecteert dat er burgerslachtoffers kunnen vallen. Op dit ogenblik zouden 1 op 8 burgerslachtoffers zijn. Nog altijd veel te veel. Het IDF probeert nu een nieuwe tactiek: ze bellen eerst de buurtbewoners op [!] van het bâtiment dat ze gaan opblazen, en hopen dan dat de mensen op tijd weg zijn voor het boeltje ontploft.Gij gelooft dat zelf niet zeker. In Jenin hebben ze een voorproefje gegeven van de acties van het IDF. ... De internationale pers mocht er de eerste weken zelfs niet aanwezig zijn.

roskam
3 januari 2009, 20:12
Gij gelooft dat zelf niet zeker. In Jenin hebben ze een voorproefje gegeven van de acties van het IDF. ... De internationale pers mocht er de eerste weken zelfs niet aanwezig zijn.

Nee, het zijn deze mannen (zie foto) waar ze naar op zoek gaan. Deze man is niet op zoek naar Zionisten bloed maar naar JOODS bloed.

Dwz: anti-Zionisme= antisemitisme/Jodenhaat

http://vwt.d2g.com:8081/jewish_blood420.jpg

Voor diegenen die zich afvragen waarom het AEL tijdens de recnte betogingen in Brussel en Antwerpen 'Joden buiten! Joden buiten!' riepen ipv 'Zionisten buiten!' of 'Israël buiten!' snappen het verschil wel: anti-Zionisme = Jodenhaat/antisemitisme

Kallikles
3 januari 2009, 20:13
Nee, het zijn deze mannen (zie foto) waar ze naar op zoek gaan.

Op deze manier:

roskam
3 januari 2009, 20:13
anti-Zionisme= antisemitisme/Jodenhaat

Althans toch volgens deze Hamas kwiet

Nee, het zijn deze mannen (zie foto) waar ze naar op zoek gaan. Deze man is niet op zoek naar Zionisten bloed maar naar JOODS bloed.

Dwz: anti-Zionisme= antisemitisme/Jodenhaat

http://vwt.d2g.com:8081/jewish_blood420.jpg

Romeo
3 januari 2009, 20:14
Waarschijnlijk gaat Israël doen wat ze zo succesvol in Jenin hebben gedaan. Met buldozers over de woningen gaan...met de Palestijnen er nog in. Natuurlijk zullen de zionisten dan weer staan te janken dat het hun schuld niet is!

Idd, herinner ik mij nog heel goed :-(
Dat was pure massamoord.

Geert C
3 januari 2009, 20:14
anti-Zionisme= antisemitisme/Jodenhaat
Als je een leugen maar vaak genoeg vertelt...

roskam
3 januari 2009, 20:16
Als je een leugen maar vaak genoeg vertelt...

Zet uw brilleke op een lees opnieuw. Of kunt ge geen engels?

Jean-Pierre
3 januari 2009, 20:16
Shortly after the ground operation began, a heavy exchange of fire was reported between Israeli troops and Hamas militants inside the Gaza Strip. "The objective is to destroy the Hamas terror infrastructure in the area of operations," said Israel Defense Forces Major Avital Leibovitch, a military spokeswoman, confirming that incursions were under way. "We are going to take some of the launch areas used by Hamas." ;)De zionistische propaganda heeft het steeds over de 'Hamas Terror infrastructure'. In feite gaat het om scholen, ministeries, bedrijven en hospitalen. Sinds jaren bombarderen de zionisten alle Palestijnse bedrijven om de Arabische bevolking zoveel mogelijk afhankelijk te maken van de terreurstaat Israël...

Geert C
3 januari 2009, 20:17
Gaan we die toer op? :roll:

Allez, toon eens aan dat die "kwiet" namens de voltallige anti-zionistische beweging spreekt... Ik wacht. :|

Romeo
3 januari 2009, 20:18

Zeg, als je de schijn wilt ophouden om zogezegd aan objectieve berichtgeving te doen, kan je misschien een andere bron hanteren dan Haaretz.

Derk de Tweede
3 januari 2009, 20:19
Wie weet er een redelijke oplossing voor dit drama ?
Een oplossing waarin beide partijen zich kunnen vinden, hoewel er altijd extremisten overblijven die iets anders willen. Ook in Israel.

Jean-Pierre
3 januari 2009, 20:19
Nee, het zijn deze mannen (zie foto) waar ze naar op zoek gaan. Deze man is niet op zoek naar Zionisten bloed maar naar JOODS bloed. Dwz: anti-Zionisme= antisemitisme/JodenhaatDit is nu het voorbeeld van de leugen die de zionisten de wereld insturen. Wie kritiek heeft op het corrupte en misdadige regime in Israël is een jodenhater!

roskam
3 januari 2009, 20:20
Gaan we die toer op? :roll:

Allez, toon eens aan dat die "kwiet" namens de voltallige anti-zionistische beweging spreekt... Ik wacht. :|

Waarom riepen de AEL manifestanten op de manifestaties in Brussel en Antwerpen dan 'Joden buiten! Joden buiten!' als het over Gaza ging?

Geert C
3 januari 2009, 20:22
Waarom riepen de AEL manifestanten op de manifestaties in Brussel en Antwerpen dan 'Joden buiten! Joden buiten!' als het over Gaza ging?
Ik herhaal mijn vraag, maar dan met betrekking tot die enkelingen die dat riepen op die betoging. :-)

Als je echt niet verder komt dan het aanhalen van een aantal individuele gevallen, geef dan toe dat anti-zionisme =/= Jodenhaat. ;-)

Romeo
Een oplossing waarin beide partijen zich kunnen vinden, hoewel er altijd extremisten overblijven die iets anders willen. Ook in Israel.

Wees maar zeker, nog niet zolang geleden hoorde ik een orthodoxe Jood in een BBC-reportage verklaren dat de grenzen van "Groot-Israël" tot aan de Tigris en Eufraat dient te gaan. Er is dus nog wel wat "werk".

Jean-Pierre
Waarom riepen de AEL manifestanten op de manifestaties in Brussel en Antwerpen dan 'Joden buiten! Joden buiten!' als het over Gaza ging?...Waarschijnlijk voor dezelfde reden als dat de zionisten riepen 'Palestijnen buiten' wanneer het over Israël ging!

ministe van agitatie
3 januari 2009, 20:23

In Brussel is dat al helemaal niet geroepen en in Antwerpen werd het zeer zeker niet geroepen door dé AEL. Wel door zeer jonge mannekes die van het conflict niet veel begrijpen maar alleen in staat zijn hun woede uit te schreeuwen.

roskam
3 januari 2009, 20:24

Moeilijk. Ik vrees alleen met wapengekletter. Het fanatisme zit zo diep ingebakken, al vanop het lager onderwijs worden die kinderen volgepropt met anitsemitische ouwe koek.... hopeloze zaak vrees ik.

Beter is snel af te rekenen met Hamas en het kabinet van Mahmoud Abas herstellen in Gaza. Die wil wèl met Israël praten.

Romeo
3 januari 2009, 20:27
Moeilijk. Ik vrees alleen met wapengekletter. Het fanatisme zit zo diep ingebakken, al vanop het lager onderwijs worden die kinderen volgepropt met anitsemitische ouwe koek.... hopeloze zaak vrees ik.

Beter is snel af te rekenen met Hamas en het kabinet van Mahmoud Abas herstellen in Gaza. Die wil wèl met Israël praten.

Praten of zich onderwerpen aan de Israëlische meesters ???

roskam
3 januari 2009, 20:28
In Brussel is dat al helemaal niet geroepen en in Antwerpen werd het zeer zeker niet geroepen door dé AEL. Wel door zeer jonge mannekes die van het conflict niet veel begrijpen maar alleen in staat zijn hun woede uit te schreeuwen.

Ah wat, waar maak ik me druk om. Het zijn hier altijd dezelfde vijf of tien Hamaspamperaars op dit forum waar ik mee bezig ben. Waarschijnlijk zullen ze denken dat zij de ganse wereldbol vertegenwoordigen.

Die honderd amokmakers in Antwerpen vertegenwoordigen ook niet het half miljoen moslims van België. Ik richt me tot de gematigde clan enerzijds en met de linkse moskee anderzijds doe ik niet eens de moeite meer. Salut, victorie voor het IDF ! Tot later weer.

Svennies
3 januari 2009, 20:28
En dat de Hamas niet zoals gewoonlijk veilig gaat wegvluchten en de burgerbevolking laat creperen en als schild/martelaars in de vuurlinie propt.
De teringlijers. Het zijn me smiechten.

Tja met een bevolkingsdichtheid van méér dan 3400 mensen per vierkante kilometer kan dit niet anders .....

Als U dit niet begrijpt, denk er dan maar eens aan dat men belgië al een van de dichtsbevolkte landen in de wereld beschouwd met een bevolkingsdichtheid van 350 mensen per vierkante kilometer....

Daarom alleen al zijn Uw joodjes immoreel om eerst bombardementen en nu artilleriebeschietingen te houden op zo een dichtbevolkt gebied...

Uw joodjes zijn nog grotere lafaards mijn beste....

Jean-Pierre
3 januari 2009, 20:30
Moeilijk. Ik vrees alleen met wapengekletter. Het fanatisme zit zo diep ingebakken, al vanop het lager onderwijs worden die kinderen volgepropt met anitsemitische ouwe koek.... hopeloze zaak vrees ik.Ik onderstel dat ge daarbij niet de kinderen rekent die volgepropt worden met zionistische ouwe koek!

Dajjal
3 januari 2009, 20:31
Israël wil vrede met kolonies, vrede met bezetting en vrede met dit:

Hoeveel keer ga je die video nu nog posten ? Dode kindjes. Erg. We get it.

Aan de Israelische kant zijn er door de jarenlange aanslagen en raketbeschietingen ook dode kindjes te betreuren.

Dode kindjes zijn erg.

Als Hamas nu eens zou *STOPPEN* met de raketbeschietingen, zou eindelijk een dialoog kunnen beginnen die tot een oplossing leidt.

Maar dat zal nietgeberuen, vermits Hamas onrealistisch is, en buitensporige eisen stelt om tot een wapenstilstand over te gaan.

Als alle joden het hier aftrappen en zichzelf braafjes gaan verdrinken in de Middellandse Zee, zullen wij stoppen met de terreur.

Tja, zo geraken we nergens natuurlijk.

Vroeg of laat bergijpen de Palestijnen dat, alleen spijtig dat daarvoor eerst zoveel doden nodig zijn, voor ze de haatzaaiers van Hamas als de kanker die ze zijn laten vallen. :(

Geert C
3 januari 2009, 20:32
Ah wat, waar maak ik me druk om. Het zijn hier altijd dezelfde vijf of tien Hamaspamperaars op dit forum waar ik mee bezig ben. Waarschijnlijk zullen ze denken dat zij de ganse wereldbol vertegenwoordigen.
Nog eens diezelfde leugen... Hoop je nog steeds dat die ooit waarheid zal worden? :-)

Die honderd amokmakers in Antwerpen vertegenwoordigen ook niet het half miljoen moslims van België. Ik richt me tot de gematigde clan enerzijds en met de linkse moskee anderzijds doe ik niet eens de moeite meer. Salut, victorie voor het IDF ! Tot later weer.
Dank voor het nederig toegeven uwer nederlaag. ;-)

Derk de Tweede
Praten of zich onderwerpen aan de Israëlische meesters ???

Bij deze zaak moet een onafhankelijke derde partij komen bemiddelen, gezien het verleden liever niet de VS, de EU of de VN.
Ik zit te denken aan Vietnam, een land dat ook veel te maken heeft gehad met oorlogen.

Jean-Pierre
Uw joodjes zijn nog grotere lafaards mijn beste.......ik denk dat ze de Palestijnen nog gaan verwijten dat ze zich niet voor de loop van een kanon gaan plaatsen! Of ligt het aan het feit dat de Palestijnen niet zo kunnen janken als de joden.

Kallikles
3 januari 2009, 20:33

Wat zei ik ook weer over vervolgingswaanzin:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3898987&postcount=65

Op die manier dus:

Steun jij deze massamoord of veroordeel jij ze, zoals ieder fatsoenlijk mens?

Mahalingam
3 januari 2009, 20:37
Tja met een bevolkingsdichtheid van méér dan 3400 mensen per vierkante kilometer kan dit niet anders .....

Als U dit niet begrijpt, denk er dan maar eens aan dat men belgië al een van de dichtsbevolkte landen in de wereld beschouwd met een bevolkingsdichtheid van 350 mensen per vierkante kilometer....

Daarom alleen al zijn Uw joodjes immoreel om eerst bombardementen en nu artilleriebeschietingen te houden op zo een dichtbevolkt gebied...

Uw joodjes zijn nog grotere lafaards mijn beste....
Dus Hamas stelt zijn materiaal op tussen burgers omdat er geen vrije plekken zijn? Ooit wel eens op Google de luchtfoto's van Gaza bekeken?
En waarom scheert U alle joden over 1 kam?
Hebt u aangename emoties als U intijpt:
"Uw joodjes zijn nog grotere lafaards mijn beste...." ?

Svennies
3 januari 2009, 20:40
...ik denk dat ze de Palestijnen nog gaan verwijten dat ze zich niet voor de loop van een kanon gaan plaatsen! Of ligt het aan het feit dat de Palestijnen niet zo kunnen janken als de joden.

Aan dat laatste mijn beste,op tijd en stond herinneren ze de wereld wel wat ze zoal hebben moeten ondergaan tijdens de holocaust.....

En nou blijken ze véél erger te zijn dan hun beulen van destijds,maar toch hebben alléén de palestijnen er schuld aan volgens het joods gejengel te horen...

Een palestijnse qassam raket die een gat slaat in het dak van een joodse woning is volgens hun véél gevaarlijker dan een israelische bom die een hele palestijnse woning vernietigd,inwoners inbegrepen......

Svennies
3 januari 2009, 20:41
Dus Hamas stelt zijn materiaal op tussen burgers omdat er geen vrije plekken zijn? Ooit wel eens op Google de luchtfoto's van Gaza bekeken?
En waarom scheert U alle joden over 1 kam?
Hebt u aangename emoties als U intijpt:
"Uw joodjes zijn nog grotere lafaards mijn beste...." ?

Eerder realistische mijn beste.....grotere lafaards vindt je niet meer.....

Dajjal
3 januari 2009, 20:52
Eerder realistische mijn beste.....grotere lafaards vindt je niet meer.....

Toch wel.

De lafaards die vanuit hun veilige moskee al theedrinkend jonge goedgelovigen indoctrineren en brainwashen om met enkele kilo's C-4 om hun lijf een bus vol joodse vrouwen en kinderen op te stappen en op het knopje te drukken.

roskam
3 januari 2009, 20:57
Toch wel.

De lafaards die vanuit hun veilige moskee al theedrinkend jonge goedgelovigen indoctrineren en brainwashen om met enkele kilo's C-4 om hun lijf een bus vol joodse vrouwen en kinderen op te stappen en op het knopje te drukken.

Binnen tien minuten (21u05) begint op Ned 3 'Het uur van de wolf".

Programma van vanavond:

Pink Floyd - wie is Pink?

Pink Floyd-bandleden David Gilmour, Roger Waters, Richard Wright en Nick Mason spreken openhartig over hun successen, hun crisis en over de beladen relatie met hun eerste frontman Syd Barrett.

Ik ga me nu een flinke Duvel van 't schab uitschenken en anderhalf uur genieten van de muziek van de beste band van de wereld en omstreken OOIT!

Lijkt me vast boeiender dan mijn tijd hier te verslijten tussen een stel klein mannen. ;)

Schol en tot later!

Derk de Tweede
3 januari 2009, 21:01

Programma van vanavond:

Pink Floyd-bandleden David Gilmour, Roger Waters, Richard Wright en Nick Mason spreken openhartig over hun successen, hun crisis en over de beladen relatie met hun eerste frontman Syd Barrett.

Ik ga me nu een flinke Duvel van 't schab uitschenken en anderhalf uur genieten van de muziek van de beste band van de wereld en omstreken OOIT!

Lijkt me vast boeiender dan mijn tijd hier te verslijten tussen een stel klein mannen. ;)

Schol en tot later!

Wie is Pink ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pink_Anderson

Kallikles
3 januari 2009, 21:10

Programma van vanavond:

Schol en tot later!

Veel plezier. Ondertussen gebeurt er dit en jij bejubelt dit:

Kallikles
3 januari 2009, 21:11
Hoeveel keer ga je die video nu nog posten ? Dode kindjes. Erg. We get it.

Dit is geen tv-serie, het gaat er om mensen van vlees en bloed. Steun jij deze moord op kinderen, of veroordeel jij deze moord, zoals ieder fatsoenlijk mens?

Dajjal
3 januari 2009, 21:14
Dit is geen tv-serie, het gaat er om mensen van vlees en bloed. Steun jij deze moord op kinderen, of veroordeel jij deze moord, zoals ieder fatsoenlijk mens?

Erg, maar dat is oorlog altijd.

Dajjal
3 januari 2009, 21:14
Post anders nog even de link, het is ondertussen al terug enkele posts geleden en misschien zijn de mensen het ondertussen weer vergeten.

Kallikles
3 januari 2009, 21:18
Post anders nog even de link, het is ondertussen al terug enkele posts geleden en misschien zijn de mensen het ondertussen weer vergeten.

Nogmaals: het is hier geen soap, noch een komische reeks. Het gaat hier over mensen van vlees en bloed die vermoord worden.

Steun jij deze moord, of veroordeel jij deze moord, zoals ieder fatsoenlijk mens?

Dajjal
3 januari 2009, 21:22
Nogmaals: het is hier geen soap, noch een komische reeks. Het gaat hier over mensen van vlees en bloed die vermoord worden.

Steun jij deze moord, of veroordeel jij deze moord, zoals ieder fatsoenlijk mens?

Geen moord. OORLOG.

Deze oorlogsslachtoffers vallen als rechtstreeks gevolg van het opzeggen van het bestand op 19 december door hun verkozen leiders.

Dit bestand was op zich al eenzijdig, vermits Israel meer dan 2 jaar raketaanvallen (dagelijks) op het Zuiden heeft moeten slikken. Hier vielen ook burgerslachtoffers (ook kindjes, ja).

Dit bloed kleeft aan de handen van Hamas.

Dajjal
3 januari 2009, 21:23
Veroordeel jij de raketaanvallen door Hamas op burgerdoelen in Isael, zoals ieder fatsoenlijk mens ?

Kallikles
3 januari 2009, 21:23
Deze oorlogsslachtoffers vallen als rechtstreeks gevolg van

Dat was de vraag niet. De vraag was: steunt u dit geweld, of veroordeelt u het?

Dajjal
3 januari 2009, 21:24
Nogmaals, veroordeel jij de raketaanvallen door Hamas op burgerdoelen in Isael, zoals ieder fatsoenlijk mens ?

Dajjal
3 januari 2009, 21:24
Nogmaals, steunt U die raketaanvallen of veroordeelt u die ?

longhorn
3 januari 2009, 21:26
...ik denk dat ze de Palestijnen nog gaan verwijten dat ze zich niet voor de loop van een kanon gaan plaatsen! Of ligt het aan het feit dat de Palestijnen niet zo kunnen janken als de joden.

Durf je de Hamas aanvallen ook te veroordelen of zou dat je 'trots' krenken?

Dajjal
3 januari 2009, 21:28
Kallikles... Kom jongen, leg hem eens op tafel....

Nogmaals, steunt U die raketaanvallen op Israelische burgerdoelen door Hamas of veroordeelt u die ? (Zoals elk fatsoenlijk mens natuurlijk...)

Kallikles
3 januari 2009, 21:31
Veroordeel jij de raketaanvallen door Hamas op burgerdoelen in Isael, zoals ieder fatsoenlijk mens ?

Je moet de vraag geen vier maal stellen, zonder mij eerst de tijd te geven om te antwoorden, en zonder op één van mijn vragen te antwoorden!

Een minimum aan beleefdheid in een discussie is wel een vereiste...

Nogmaals: dat was de vraag niet. Iedereen veroordeelt de aanvallen van Hamas. Maar je kan het afschieten van enkele amateuristische raketten die quasi uitsluitend materiële schade veroorzaken niet vergelijken met het beschieten van residentiële zones met artillerie.

Nu is het aan u om te antwoorden: steunt u deze moordpartij, of veroordeelt u ze?

Dajjal
3 januari 2009, 21:39
Je moet de vraag geen vier maal stellen, zonder mij eerst de tijd te geven om te antwoorden, en zonder op één van mijn vragen te antwoorden!

Een minimum aan beleefdheid in een discussie is wel een vereiste...

Nogmaals: dat was de vraag niet. Iedereen veroordeelt de aanvallen van Hamas. Maar je kan het afschieten van enkele amateuristische raketten die quasi uitsluitend materiële schade veroorzaken niet vergelijken met het beschieten van residentiële zones met artillerie.

Nu is het aan u om te antwoorden: steunt u deze moordpartij, of veroordeelt u ze?

Ik veroordeel het feit dat er burgerslachtoffers vallen. Aan beide kanten.

Uh-Huh
3 januari 2009, 21:53
Nogmaals, steunt U die raketaanvallen of veroordeelt u die ?
Die raketaanvallen hebben hoogstens aan twee man en paardekop (max. 4-5 personen) over de afgelopen PAAR JAREN het leven gekost in Oost-Israël. Die zogenaamde zelfverdediging van Israël is helemaal buiten proportie, want hoeveel tientallen (misschien zelfs hondertallen) slachtoffers gaan er nu in Palestina vallen?!

Laat ons eerlijk zijn: dit is geen oorlog maar een AFSLACHTING. De Israeli's wil Palestina met veel gewelddadig machtsvertoon en koelbloedigheid duidelijk maken dat ze volledig met rust willen worden gelaten in hun "beloofde land". Het probleem daarbij is dat ze een ideologie, want daar staan uiteindelijk Hamas, Hezbollah, etc. voor, met geweld proberen uit te roeien en dat is tot op heden nog geen enkele natie gelukt.

OK, toegegeven, de Palestijnen krijgen nu een flinke slag van de hamer te verwerken maar hoe lang zal het resultaat daarvan in stand blijven?? Deze afslachting wakkert de gemoederen van vele moslims in en rondom Israel alleen maar verder aan. Denkt Israel werkelijk dat ze dit allemaal gauw zullen vergeten? Beseft Israel dan niet dat de Palestijnen ook op internationele steun van vele symphatisanten, of mensen die in dit conflict partij kiezen, kan rekenen? Ik vrees dat er nu nog meer mensen (niet enkel Palestijnen) tot "terrorist" zullen worden opgeleid en ik kan het ze niet helemaal kwalijk nemen.

Tot zover my two cents in deze kwestie.

Daimanta
3 januari 2009, 22:01
Die raketaanvallen hebben hoogstens aan twee man en paardekop (max. 4-5 personen) over de afgelopen PAAR JAREN het leven gekost in Oost-Israël. Die zogenaamde zelfverdediging van Israël is helemaal buiten proportie, want hoeveel tientallen (misschien zelfs hondertallen) slachtoffers gaan er nu in Palestina vallen?!

Dus Hamas cq zijn van de haak vanwege hun incompententie? Ik snap dit dus niet. Hamas probeert doelbewust zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken in de poging Israël compleet te vernietigen. Vele duizenden raketten zijn naar (absoluut onbetwist) Israël geschoten met de bedoeling zoveel mogelijk schade en slachtoffers te maken.

Israël zegt daar nu een halt aan. Zij laten niet toe dat Hamas cq de soevereiniteit van Israël probeert aan te tasten en lanceren een tegenaanval tegen de organisatie van Hamas(en dus niet de burgers). Maar omdat Hamas cq zo lafhartig zijn dat ze midden in woonwijken gaan nestelen met als doel de onschuldige burgers als menselijk schild te gebruiken vallen er helaas burgerslachtoffers. Dat u dit steekt op Israël ipv de Hamas lafbekken is tekenend voor een enge vorm van propaganda voor de zaak van Hamas(en niet zoals u wilt doen laten lijken voor het Palestijnse volk en hun zaak).

Kallikles
3 januari 2009, 22:05
Hamas probeert doelbewust zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken in de poging Israël compleet te vernietigen.

Give me a break. Hamas probeert iets terug te doen tegen een verpletterende bezetting. Het is Israël dat Palestina vernietigt, niet omgekeerd!

Daimanta
3 januari 2009, 22:07
Give me a break. Hamas probeert iets terug te doen tegen een verpletterende bezetting. Het is Israël dat Palestina vernietigt, niet omgekeerd!

Hoe vaak moet je nog het handvest van Hamas lezen?
Hoe vaak moet je hun optochten en leuzen aanhoren?
Hoe vaak moet je een moeder horen die haar zoon prijst omdat hij een bus Joodse schoolkinderen heeft opgeblazen?
Hoe vaak moet je naar hun leiders luisteren?

Hoe vaak moet je op Hamas letten om hun intenties te vatten?
Hoe vaak?

Kallikles
3 januari 2009, 22:16
Hoe vaak moet je nog het handvest van Hamas lezen?
Hoe vaak moet je hun optochten en leuzen aanhoren?
Hoe vaak moet je een moeder horen die haar zoon prijst omdat hij een bus Joodse schoolkinderen heeft opgeblazen?
Hoe vaak moet je naar hun leiders luisteren?

Hoe vaak moet je op Hamas letten om hun intenties te vatten?
Hoe vaak?

Hoe vaak ga je nog je haat en je leugens verspreiden?
Hoe vaak ga je nog de vernietiging van een volk goedpraten?

Zelfmoordaanslagen zijn al jaren geleden gestopt door de Hamas-leiding. De Israëli's zijn echter gedurende 8 jaar doorgegaan met het bombarderen van vrouwen en kinderen.

Tijdens de Libanese oorlog in 2006 bombardeerde Israël massaal Palestijnse vluchtelingenkampen, met massale doden tot gevolg. Anders dan de Zuid-Libanese bevolking hadden zij niet de middelen om naar het Noorden te vluchten.

Ik heb toen een grootmoeder in tranen gezien: haar hele familie was in 1967 uitgemoord door Israël, maar zij kon vluchten naar Libanon. In 2006 hebben de Israëli's haar zoon vermoord.

Hoe lang ga je deze moorden nog ondersteunen? Hoeveel bloed wil jij nog zien?

reinaert68
3 januari 2009, 22:16

Programma van vanavond:

Schol en tot later!

http://www.youtube.com/watch?v=GxfJCS_8W9U (http://www.youtube.com/watch?v=GxfJCS_8W9U)

Blijkbaar zijn er zelfs "klein mannen" in de beste band van de wereld.

Uh-Huh
3 januari 2009, 22:20
Dus Hamas cq zijn van de haak vanwege hun incompententie? Ik snap dit dus niet. Hamas probeert doelbewust zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken in de poging Israël compleet te vernietigen. Vele duizenden raketten zijn naar (absoluut onbetwist) Israël geschoten met de bedoeling zoveel mogelijk schade en slachtoffers te maken.
Dat heb ik nooit beweerd. Ik zei dat Hamas voor een ideologie staat die niet met (nog meer) geweld valt uit te roeien. Of u het al dan niet eens bent met die ideologie doet niet terzake.

Israël zegt daar nu een halt aan. Zij laten niet toe dat Hamas cq de soevereiniteit van Israël probeert aan te tasten en lanceren een tegenaanval tegen de organisatie van Hamas(en dus niet de burgers). Maar omdat Hamas cq zo lafhartig zijn dat ze midden in woonwijken gaan nestelen met als doel de onschuldige burgers als menselijk schild te gebruiken vallen er helaas burgerslachtoffers.
U begrijpt het niet. De burgers aldaar steunen Hamas. Waarom denkt u anders dat ze enkele jaren geleden de verkiezingen hebben gewonnen? Het zijn geen marsmannetjes die zomaar uit de lucht zijn komen vallen, hé?! Hamas is de bevolking. Er heerst nu eenmaal een anti-Israelisch sentiment onder een groot deel van de bevolking in het Midden-Oosten. En dat sentiment gaat men niet kunnen uitroeien met nog meer geweld tegen Palestina, integendeel zelfs.

Dat u dit steekt op Israël ipv de Hamas lafbekken is tekenend voor een enge vorm van propaganda voor de zaak van Hamas(en niet zoals u wilt doen laten lijken voor het Palestijnse volk en hun zaak).
Als u werkelijk dit in mijn woorden leest, dan bent u nog meer onderhevig aan propaganda dan mij. Ik gebruik tenminste geen scheldwoorden om mijn punt te benadrukken en ben daar dus ook niet van onder de indruk. Gelieve geen valse beschuldigen aan mijn adres te uiten. Dank u.

roskam
3 januari 2009, 22:26
Ze vallen bij bosjes:

(tijdzone Israël + 1 uur)

23:15 IDF: Some 30 terrorists killed in Gaza (Channel 2)
23:08 France condemns Israeli ground action in Gaza, Palestinian rocket fire (Reuters)
22:47 Barak orders naval blockade on 20 nautical miles from Gaza (Channel 2)
22:46 Israel strikes Islamic Jihad compound in Gaza (Channel 2)
22:46 Israeli Navy ships bombard Gaza (Ch. 10)
21:56 Dozens of Hamas gunmen killed as IDF ground troops enter Gaza (Channel 2)

Max van Dietschland
3 januari 2009, 22:29
Jammer dat Achmadinejad zijn kernwapen nog niet heeft :-(

Kallikles
3 januari 2009, 22:29
Zelfde vraag voor jou: hoeveel bloed wil jij nog zien?

Daimanta
3 januari 2009, 22:30
Dat heb ik nooit beweerd. Ik zei dat Hamas voor een ideologie staat die niet met (nog meer) geweld valt uit te roeien. Of u het al dan niet eens bent met die ideologie doet niet terzake.

Maar het militaire apparaat van Hamas is wel degelijk er uit te vissen. Iets dat Israël, na vele jaren en nog veel meer beschietingen, eindelijk poogt er iets aan te doen.

U begrijpt het niet. De burgers aldaar steunen Hamas. Waarom denkt u anders dat ze enkele jaren geleden de verkiezingen hebben gewonnen? Het zijn geen marsmannetjes die zomaar uit de lucht zijn komen vallen, hé?! Hamas is de bevolking. Er heerst nu eenmaal een anti-Israelisch sentiment onder een groot deel van de bevolking in het Midden-Oosten. En dat sentiment gaat men niet kunnen uitroeien met nog meer geweld tegen Palestina, integendeel zelfs.

Gaza is geen democratie. Je kan onmogelijk publiekelijk te kennen geven dat je Hamas niet steunt, dat levert gevaar op voor jezelf en je familie. Die anti-Israëlische houding komt trouwens voort uit Hamas propaganda. Ze daar lekker hun gangetje laten gaan zorgt niet voor meer begrip maar voor minder.

Als u werkelijk dit in mijn woorden leest, dan bent u nog meer onderhevig aan propaganda dan mij. Ik gebruik tenminste geen scheldwoorden om mijn punt te benadrukken en ben daar dus ook niet van onder de indruk. Gelieve geen valse beschuldigen aan mijn adres te uiten. Dank u.

"Ik vrees dat er nu nog meer mensen (niet enkel Palestijnen) tot "terrorist" zullen worden opgeleid en ik kan het ze niet helemaal kwalijk nemen."

Uw woorden, niet de mijne. Verder gebruik ik enkel scheldwoorden voor de mensen(als je ze zo wilt noemen) van Hamas, niet voor u. Hoezo zijn er bezwaren als ik hun uitscheld? Ik neem enkel waar dat u uw woorden zo gebruikt dat het propagandiserend werkt. U maakt dus propaganda voor Hamas, of u nou die intentie hebt of niet.

Quixote
3 januari 2009, 22:32
Ze vallen bij bosjes:

23:08 France condemns Israeli ground action in Gaza, Palestinian rocket fire (Reuters)

Moet ik uit uw schermafbeelding afleiden dat u dit geweldig vindt ?

Kallikles
3 januari 2009, 22:32
Diamanta, jij bent hier de enige, met Roskam, die massamoord goedpraat.

Quixote
3 januari 2009, 22:33
Die anti-Israëlische houding komt trouwens voort uit Hamas propaganda

Gelooft u uzelf nog ?
Palestina wordt al jaren onderdrukt

Op de maan gewoond ?
Of gewoon niet de moeite gedaan om het nieuws te volgen ?

Romeo
3 januari 2009, 22:39
Ze vallen bij bosjes:

Kijk eens aan, we krijgen de moordpartijen "Live" op ons bord...............als is het een fucking voetbalmatch :roll::roll:

Jean-Pierre
3 januari 2009, 22:44
Kijk eens aan, we krijgen de moordpartijen "Live" op ons bord...............als is het een fucking voetbalmatch :roll::roll:Och weet ge... dat zijn juist die lui die anderen beschuldigen van een holocaust. Iets waar zij al meer dan 50 jaar mee bezig zijn op Palestijnen...

Daimanta
3 januari 2009, 22:44
Gelooft u uzelf nog ?
Palestina wordt al jaren onderdrukt

Op de maan gewoond ?
Of gewoon niet de moeite gedaan om het nieuws te volgen ?

De Palestijnen net als de Israëlis willen vrede, anders zouden er geen pogingen worden gedaan om het gehele probleem op te lossen. Hamas heeft als enig doel de vernietiging van Israël en propagandeert dat over heel Gaza. Hun ideeën dringen ze aan de mensen op in scholen, televisiezenders, parades en dergelijke.

In de Westbank, waar een verstandiger bestuur zit is er veel minder gedoe omdat de leiders daar niet half zo bloeddorstig zijn.

Jean-Pierre
3 januari 2009, 22:47
... Hamas heeft als enig doel de vernietiging van Israël en propagandeert dat over heel Gaza. Hun ideeën dringen ze aan de mensen op in scholen, televisiezenders, parades en dergelijke... Het zionisme heeft als enig doel de vernietiging van Palestina en propageert dat met behulp van de Bush administratie over de rest van de wereld. Hun ideeën dringen ze op aan de mensen in scholen, televisiezenders, parades en dergelijke...

Quixote
3 januari 2009, 22:48
Hun ideeën dringen ze aan de mensen op in scholen, televisiezenders, parades en dergelijke.

Lijkt een beetje op dat wat hier over de joden gebeurt he ?

de holocaust, de "terroristen" die Israël koste wat kost willen vernietigen, eenzijdige verslaggeving in kranten en op tv, .... ?

Jean-Pierre
3 januari 2009, 22:51
Lijkt een beetje op dat wat hier over de joden gebeurt he ?

de holocaust, de "terroristen" die Israël koste wat kost willen vernietigen, eenzijdige verslaggeving in kranten en op tv, .... ?Ik weet niet wat Hamas hier in belgië wil opdringen... maar ik weet wel wat de zionisten ons hier willen opdringen als ideeën... eventueel hand in hand met het Inquisitiecentrum van Jozef De Witte.

Quixote
3 januari 2009, 22:55
Ik weet niet wat Hamas hier in belgië wil opdringen... maar ik weet wel wat de zionisten ons hier willen opdringen als ideeën... eventueel hand in hand met het Inquisitiecentrum van Jozef De Witte.

Ik had het dan ook niet over Hamas.

Ik wou maar zeggen dat de meeste verslaggeving in België even eenzijdig is, maar dan in de andere richting.
Je kan geen kwaad woord over Israël of de joden zeggen of men sleurt er de holocaust bij.
Je kan geen forel bakken op tv, of men sleurt er de holocaust bij.

Bushmans die zegt dat dit alles de schuld van Hamas is, en het staat in het groot op tv.

Het lijstje gaat verder he...

Daimanta
3 januari 2009, 23:02
Het zionisme heeft als enig doel de vernietiging van Palestina en propageert dat met behulp van de Bush administratie over de rest van de wereld. Hun ideeën dringen ze op aan de mensen in scholen, televisiezenders, parades en dergelijke...

Het feit is dat Gaza nog steeds Palestijns is. Het feit is dat Israël zich volledig heeft teruggetrokken uit Gaza. Het feit is dat Israël geen raketten op Palestijnse burgers aan het afschieten is.

Quixote
3 januari 2009, 23:04
Het feit is dat Israël geen raketten op Palestijnse burgers aan het afschieten is

Gaan we nu ook al ontkennen wat er in het nieuws komt ?

Daimanta
3 januari 2009, 23:05
Gaan we nu ook al ontkennen wat er in het nieuws komt ?

Ga jij de aard van dit offensief miskennen?

Jean-Pierre
3 januari 2009, 23:06
Gaan we nu ook al ontkennen wat er in het nieuws komt ?Ontkennen dat kunnen ze ook.... Iets later gaan ze zelfs de geschiedenis herschrijven... en andere versies strafbaar stellen. Volgens Daimanta zou er zelfs een discussie moeten zijn over de 'aard' (?) van het offensief. Misschien gebruikt Israël bommen die alleen maar Hamasleden raken!... We staan gewoon versteld van de zionistische technologie!... of propaganda!

Quixote
3 januari 2009, 23:08
Ga jij de aard van dit offensief miskennen?

Een viertal slachtoffers en wat materiële schade als excuus om een slachtpartij aan te richten onder de Palestijnse burgers ?

Gedurende de jaren dat deze slachtoffers in Israël vielen, waren er zelfs nog meer doden in Palestina.

De laatste maanden blokkeerde Israël de toevoer van voedsel en medicijnen naar de Gaza strook... Zoek mijn topic maar op waar ik dit aanklaagde.

Ik kijk er eerlijk gezegd niet van op dat deze mensen dan projectielen op Israël afschieten, hoewel ik dit natuurlijk niet goedkeur.

Jean-Pierre
3 januari 2009, 23:10
Een viertal slachtoffers en wat materiële schade als excuus om een slachtpartij aan te richten onder de Palestijnse burgers ?... .Vergeet ook de zionistische clusterbommen niet in Libanon...

Jean-Pierre
3 januari 2009, 23:14
In feite kunnen we ook de boycot van Irak en Afghanistan, gevolgd door de oorlog en de bezetting van hun grondgebied op rekening van het zionisme zetten. Daar ook stierven miljoenen mensen om het machtsgeile zionisme te bestendigen. Tiens... waarom niet... we kunnen nog eens herinneren aan Sabra en Shatila!... Oops! dat was zeker een uitschuiver. Sabra and Shatila massacre http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre

Geert C
3 januari 2009, 23:25
Dat uitgerekend Tsjechië op dit moment EU-voorzitter is... :evil:

CZECH EU PRESIDENCY SPOKESMAN JIRI POTUZNIK

At the moment, from the perspective of the last days, we understand this step as a defensive, not offensive, action.
Bron. (http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7810123.stm)

Een Europese aanpak of zelfs maar een gemeenschappelijk Europees standpunt kunnen we wel vergeten. :-(

En met de VS die Israël steunen... ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker? :?

Fiere Jood
3 januari 2009, 23:25
Son of Hamas Leader Gives Glimpse Into Terror Organization

As Secretary of State Condoleezza Rice and other world leaders try to broker a cease-fire agreement between Israel and Hamas, one former member of the militant Islamic organization said there will never be lasting peace between the two groups.

"There is no chance. Is there any chance for fire to co-exist with the water?" said Mosab Hassan Yousef, the son of one of the group's founding members.

Yousef added: "It's not about Israel, it's not about Hamas: it's about both ideologies."

Yousef, son of Sheikh Hassan Yousef, one of the most influential leaders of the militant group, said the organization betrays the Palestinian cause and tortures its own members.

Hamas, formed in the late 1980's as an outgrowth of the Palestinian branch of the radical Muslim Brotherhood, is considered a terror organization by the U.S. government. Hamas seized power in the Gaza strip in 2007 in a violent coup against the more moderate Palestinian Authority led by Mahmoud Abbas.

RelatedVideo
Renouncing Islam Son of Hamas Leader Speaks Out Yousef said he was indoctrinated at an early age to use violence to challenge Israeli control in the region. As a teenager he moved up within the organization and became the leader of the radical Islamic Youth Movement that fought Israeli tanks and troops in the streets, celebrated suicide bombings and recruited young men to the cause.

Yousef, 30, said he realized the true nature of Hamas and radical Islam during a stint in an Israeli prison. He renounced his Muslim faith, left his family behind in Ramallah and converted to Christianity.

"Islam is not the word of God," said Yousef. "If you want to be offended it's your problem. But you know something? Go study. Think for a second that I might be right. So wake up, look at your path, see where you're going. Are you really going to heaven with 72 virgins after you kill yourself and kill another 20 people?"

Yousef has sought asylum in the United States and now attends an evangelical Christian church in San Diego, Calif.

"The Hamas leadership, including my father, they're responsible; they're responsible for all the violence that happened from the organization. I know they describe it as reaction to Israeli aggression, but still, they are part of it and they had to make decisions in those operations against Israel (for) which there was the killing of many civilians."

Yousef talks more about his extraordinary story of faith, courage, violence and betrayal in a FOX News documentary, "Escape From Hamas," hosted by Bill Hemmer.

.

Jean-Pierre
3 januari 2009, 23:42
[U]...Hamas, formed in the late 1980's as an outgrowth of the Palestinian branch of the radical Muslim Brotherhood, is considered a terror organization by the U.S. government. Hamas seized power in the Gaza strip in 2007 in a violent coup against the more moderate Palestinian Authority led by Mahmoud Abbas.De Stern en de Irgoen deden vanaf 1947 wat Hamas nu doet. Irgun, http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun_gang en Lehi (group) http://en.wikipedia.org/wiki/Lehi_(group). Een probleem daarmee?

Fiere Jood
4 januari 2009, 00:03
De Stern en de Irgoen deden vanaf 1947 wat Hamas nu doet. Een probleem daarmee?

Ik herhaal(want blijkbaar ben je nieuw op deze topics) dat er op de laatste 60jaar zoveel te discussieren valt en ik met plezier zal participeren,maar op een ander topic.

Jammer genoeg is er momenteel een conflict van Israel tegen Hamas(die Gazastrook veroverd heeft ).
Hamas vuurt al jaren raketten op Israelische erkende steden(enkel op burgerdoelen),de schade is enorm,de mensen hebben geen leven meer en vallen gelukkig weinig slachtoffers door 24/7 in schuilkelders te leven.
Israel(die al jaren weg is uit de Gazastrook) waarschuwde meerdermaals en Hamas(die de bestand opzegde) negeerde en vuurde/t verder op burgerdoelen.
Na jaren beslist Israel om Hamasdoelwitten uit te schakelen.
Nu sommigen vinden dat terecht,sommigen niet.
Sommigen vinden dat terecht maar de manier niet op.
Anderen vinden dat Israel niks moet doen en zich laten doen door Hamasterroristen.

Laten we dus over deze conflict discussieren en wat Israel of Hamas(en wie ze echt zijn) van plan zijn..

Kallikles
4 januari 2009, 00:09
Er worden honderden Palestijnen vermoorden, maar fiere jood blijft zeuren over enkele amateurraketten die het Palestijns verzet heeft afgevuurd in reactie op acht jaar blokkade en bombardementen.

me5678
4 januari 2009, 00:14
*** Please watch:
http://sderot.aish.com/SderotPetitions/15Seconds.php

Israel has tried to "sit and talk" for over 7 years, nothing has helped to promote peace. Hamas doesn't want peace. Hamas is a terror organization, they are who responsible for the humanitarian problems in Gaza. 7 days after the Israeli attack started, Hamas is still shooting rockets at Israel (80 rockets yesterday only!). How did they get it and why do they have so many rockets?
Hamas is taking advantage of the children in Gaza! They trick you to think Israel tries to hurt children, Hamas wants your support against Israel! Hamas uses Gaza's people as human shields! If you want peace, rise against Hamas!
Remember that Israel, on the other hand, tries to support its citizens in south Israel and this war is for every tear of every Israeli child for the last 7 years ... AND FOR GILAD SHALIT!
Israel's target is Hamas only, Hamas's target is Israeli people - they want to see blood. Israel has restrained itself for 7 years-but not more! Hamas broke the ceasefire first, so it's time to react against the terror!
The Jewish have only one place in the world- Israel.

Jean-Pierre
4 januari 2009, 00:16
...Hamas vuurt al jaren raketten op Israelische erkende steden(enkel op burgerdoelen),de schade is enorm,de mensen hebben geen leven meer en vallen gelukkig weinig slachtoffers door 24/7 in schuilkelders te leven...Het is weer wat ik dacht. Ze beginnen weer te janken... dat kunnen ze goed.

Intussen hebben we de de talloze uitroeiingen meegemaakt, te beginnen met Deir Yassin, langs Sabra en Shatilla, de clusterbommen in Libanon... en die Palestijnen hadden niet het geluk om weinig slachtoffers te hebben of in schuilkelders te gaan. Regelmatig wordt het ghetto van Warschau herdacht met de eraan gevestigde nazi misdaden... Nu wordt in Gaza een veelvoud van dit aantal slachtoffers gemaakt door nog grotere misdadigers.

Jean-Pierre
4 januari 2009, 00:25
*** Please watch:
http://sderot.aish.com/SderotPetitions/15Seconds.php
Israel has tried to "sit and talk" for over 7 years, nothing has helped to promote peace. Ze vinden al niemand meer die nog prietpraat kan komen vertellen in het Nederlands. Dus Israël heeft 7 jaar niets gedaan? Jenin was maar een daguitstap! Libanon... Oeps, vergeten! ... de clusterbommen waren waarschijnlijk een verjaardagsgeschenkje? Waar blijven die idioten vandaan komen?

PollyCorrect
4 januari 2009, 00:25
Oh hebben we nu het "niveau" bereikt van "ze beginnen weer te janken" :roll:

longhorn
4 januari 2009, 00:36
Regelmatig wordt het ghetto van Warschau herdacht met de eraan gevestigde nazi misdaden... Nu wordt in Gaza een veelvoud van dit aantal slachtoffers gemaakt door nog grotere misdadigers.

Geschiedenis (en waarschijnlijk veel andere vakken) was uw sterkste kant niet?
Verder is uw post eentje om van te kotsen.

Jean-Pierre
4 januari 2009, 00:44
Geschiedenis (en waarschijnlijk veel andere vakken) was uw sterkste kant niet? Verder is uw post eentje om van te kotsen.Wel uw uitleg is nu niet bepaald een monument van inhoudelijke betekenis. Behalve scheldpartijen ...is er nog iets anders dat ge kunt?

Jean-Pierre
4 januari 2009, 00:46
Wel onze longhorn is ineens vertrokken. Waarschijnlijk van zattigheid gaan kotsen...

longhorn
4 januari 2009, 00:47
Wel uw uitleg is nu niet bepaald een monument van inhoudelijke betekenis. Behalve scheldpartijen ...is er nog iets anders dat ge kunt?

Ja, tussen '41 en '43 werd de bevolking van het ghetto in Warsau gereduceerd van 450.000 tot 71.000. En gij durft Gaza erger noemen?

Tjolder
4 januari 2009, 00:49
Vandaar dat ze de west-bank ook beschieten en binnentrekken.

Metternich
4 januari 2009, 00:49
Ja, tussen '41 en '43 werd de bevolking van het ghetto in Warsau gereduceerd van 450.000 tot 71.000. En gij durft Gaza erger noemen?Op 2 jaar werden daar veel te veel mensen vermoord. Israël rekt het lijden van de Palestijnen enkel maar, al was het een kat die met zijn verminkte prooi speelt en genoeg neemt in de pijn en het lijden ervan.

longhorn
4 januari 2009, 00:50
Wel onze longhorn is ineens vertrokken. Waarschijnlijk van zattigheid gaan kotsen...

Ge geeft me 2 minuten:?. En nu ben ik wel weg. Nie vergeten om morgen te gaan betogen met uw mede-Hamas-sympathisanten.

Jean-Pierre
4 januari 2009, 00:55
Ja, tussen '41 en '43 werd de bevolking van het ghetto in Warsau gereduceerd van 450.000 tot 71.000. En gij durft Gaza erger noemen?Ja! In Warschau werden ze gedeporteerd naar werkkampen. In Gaza worden ze door de bombardementen onmiddellijk geliquideerd. Gij durft dat dus niet erger noemen?

Tjolder
4 januari 2009, 01:02
Ja! In Warschau werden ze gedeporteerd naar werkkampen. In Gaza worden ze door de bombardementen onmiddellijk geliquideerd. Gij durft dat dus niet erger noemen?

In Warschau had men wel geen broeders aan de zuidgrens die OOK de grens potdicht houden.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Gz-map.png

Fiere Jood
4 januari 2009, 01:25
Er worden honderden Palestijnen vermoorden, maar fiere jood blijft zeuren over enkele amateurraketten die het Palestijns verzet heeft afgevuurd in reactie op acht jaar blokkade en bombardementen.

En Kalikkes draait weer rond de pot,laat weer zijn ware zien,en negeert weer alle feiten en al dat omdat er langs ene kant meer slachtoffers zijn gevallen.

Mensen leven al 8 jaar in schuilkelders maar dat is niks omdat ze nog leven.
Moeten er eerst 600 mensen sterven tot Israel mag aanvallen,rare(rasictisch) logica !!!
Lees eens wat de zoon van een Hamaslid verteld over de organisatie,of bevalt het je niet.En vuurt Hamas op Egypte,not !!Nochtans blokkeerd Egypte de Gazastrook.
Enkele amateur raketten ???
Ten eerste zijn het van Iraanse makelarij die 40km bereiken,ten 2de zijn het maar enkele ???Daarmee bewijs je een leugenaar te zijn,ik hoop dat iedereen dat ziet.

Met 'ministe van agitatie' ben ik vaak oneens maar die lult geen leugens.

Hertog van Gelre
4 januari 2009, 01:30
Dit principe mag je me eens proberen uit te leggen, net als de woorden in het vet.

Dus die duizenden (geen: ''enkele'') raketten die zijn afgevuurd met de bedoeling burgers te treffen tellen niet omdat die ''amateurs'' het zo knullig doen dat er niet zo verschrikkelijk veel mensen worden getroffen?

Tellen die doden niet? Zijn ze minder dood soms? Telt de intentie niet?

Als uw vrouw en kinderen moedwillig worden gedood moet u niet zeuren want de moordenaars wilden eigenlijk uw hele familie uitmoorden maar omdat ze zo knullig opereerden is ze dát niet gelukt? Dus waar bent u zo kwaad over? Het waren toch maar een paar doden en het zijn maar stuntelige moordenaars?

Hamas is geen ''Palestijns verzet''. Hamas is bezig met een ordinaire interne strijd met Fatah, over de rug van het Palestijnse volk. Fatah heeft een overeenkomst met Egypte dat de zuidgrens van Gaza hermetisch gesloten moet blijven.

Hamas is al drie jaar de baas in Gaza, Israel is er weg. Hamas heeft doelbewust het bestand met Israel niet verlengd omdat het Palestijnse volk begon te morren. Hamas had namelijk beloofd dat zij de situatie voor de Palestijnen zou verbeteren maar het blijkt dat 'het volk' Hamas ging verwijten dat het niets voor hen deed ''en al even corrupt werd als Fatah''.

Tjolder
4 januari 2009, 01:50
Raar dat er nog geen systeem bestaat die die raketten uit de lucht kan halen.

Misschien enkele verbeterde "goalkeepers (http://en.wikipedia.org/wiki/Goalkeeper_CIWS)" plaatsen ?

Jean-Pierre
4 januari 2009, 01:53
Dit principe mag je me eens proberen uit te leggen, net als de woorden in het vet.

Dus die duizenden (geen: ''enkele'') raketten die zijn afgevuurd met de bedoeling burgers te treffen tellen niet omdat die ''amateurs'' het zo knullig doen dat er niet zo verschrikkelijk veel mensen worden getroffen?

Tellen die doden niet? Zijn ze minder dood soms? Telt de intentie niet?

Als uw vrouw en kinderen moedwillig worden gedood moet u niet zeuren want de moordenaars wilden eigenlijk uw hele familie uitmoorden maar omdat ze zo knullig opereerden is ze dát niet gelukt? Dus waar bent u zo kwaad over? Het waren toch maar een paar doden en het zijn maar stuntelige moordenaars?

Hamas is geen ''Palestijns verzet''. Hamas is bezig met een ordinaire interne strijd met Fatah, over de rug van het Palestijnse volk. Fatah heeft een overeenkomst met Egypte dat de zuidgrens van Gaza hermetisch gesloten moet blijven.

Hamas is al drie jaar de baas in Gaza, Israel is er weg. Hamas heeft doelbewust het bestand met Israel niet verlengd omdat het Palestijnse volk begon te morren. Hamas had namelijk beloofd dat zij de situatie voor de Palestijnen zou verbeteren maar het blijkt dat 'het volk' Hamas ging verwijten dat het niets voor hen deed ''en al even corrupt werd als Fatah''.Heu...Hertog... er zijn wel bepaalde delen van uw betoog die beter moeten onderzocht worden. Fatach is altijd corrupt geweest (net zoals de ganse Israëlische regering!)... trouwens ze staan nu op de loonlijst van Israël. Omwille van goed gedrag(?) krijgen ze nu gelden die normaal de EU al lang voor het Palestijnse volk had gestort. Hamas heeft zoveel aanhang omdat het niet corrupt is. Hamas is niet alleen een politieke partij, maar beheert ook hospitalen, scholen, ... en die worden nu (en dat sinds jaren!) platgelegd door een misdadig zionistisch regime.

Nu zet de corrupte Israëlische regering alles in het werk om de economie van Gaza te vernietigen. Regelmatig horen we dat fabrieken worden gebombardeerd waar 'bommen gemaakt werden'. Nadien blijkt het over een fietsenfabriek te gaan of een verdeler van gasflessen,... Israël vernietigt doelbewust alles wat infrastructuur is. Israël sluit grenzen, Israël en de ganse Bush administratie kunnen zelfs naburige landen dwingen alle contacten af te sluiten. Israël heeft ook het voordeel dat ze eender wat kunnen vertellen in de media wat als 'absolute waarheid' aanvaard wordt door een Westerse samenleving. Een samenleving die hier in België de mond gesnoerd wordt met inquisitiewetten.

Hertog van Gelre
4 januari 2009, 02:11
Heu...Hertog... er zijn wel bepaalde delen van uw betoog die beter moeten onderzocht worden. Fatach is altijd corrupt geweest (net zoals de ganse Israëlische regering!)... trouwens ze staan nu op de loonlijst van Israël. Omwille van goed gedrag(?) krijgen ze nu gelden die normaal de EU al lang voor het Palestijnse volk had gestort. Hamas heeft zoveel aanhang omdat het niet corrupt is. Hamas is niet alleen een politieke partij, maar beheert ook hospitalen, scholen, ... en die worden nu (en dat sinds jaren!) platgelegd door een misdadig zionistisch regime.

Nu zet de corrupte Israëlische regering alles in het werk om de economie van Gaza te vernietigen. Regelmatig horen we dat fabrieken worden gebombardeerd waar 'bommen gemaakt werden'. Nadien blijkt het over een fietsenfabriek te gaan of een verdeler van gasflessen,... Israël vernietigt doelbewust alles wat infrastructuur is. Israël sluit grenzen, Israël en de ganse Bush administratie kunnen zelfs naburige landen dwingen alle contacten af te sluiten. Israël heeft ook het voordeel dat ze eender wat kunnen vertellen in de media wat als 'absolute waarheid' aanvaard wordt door een Westerse samenleving. Een samenleving die hier in België de mond gesnoerd wordt met inquisitiewetten. Lees dit:
Gaza-stad, 1 nov. „Zijn er geen Israëlische tanks, hebben we dit weer”, moppert de commandant van Hamas die een controlepost bemant dichtbij grenspost Erez in de Gazastrook. Met een zwabber probeert hij het water uit zijn geïmproviseerde kantoor te krijgen. Veel zin heeft het dweilen niet, besluit de commandant. Hij gaat weer zitten om de paspoortnummers van buitenlandse bezoekers in een schrift te noteren. Met zijn legerschoenen tikt hij kringen in de plassen op de grond.

Hevige regen is even het grootste probleem in de Gazastrook. De riolen zijn overstroomd, en de zelden verharde wegen zijn vaak onbegaanbaar. Het eeuwige geweld in het geïsoleerde en dichtbevolkte gebied aan de Middellandse Zee is al enkele maanden weg.

In juni sloot de moslimfundamentalistische beweging Hamas, oppermachtig in de Gazastrook, een staakt-het-vuren van zes maanden met Israël. Ook de kleinere, met Hamas concurrerende strijdgroepen in Gaza stemden toe. De rol van Al-Fatah, de min of meer seculiere partij van president Abbas en gesprekspartner van Israël, is in Gaza sinds Hamas’ machtsovername vorig jaar feitelijk uitgespeeld.

Het goede nieuws, zeggen inwoners van Gazastad, is dat het staakt-het-vuren het tenminste houdt. Israëlische invallen zijn er niet meer geweest, al worden wel af en toe schietpartijen aan de grens gemeld. Maar het nachtelijke gedreun van mortiervuur, de tankbeschietingen en de invallen van het leger zijn weg.

Ook de raketbeschietingen op Israël zijn vrijwel opgehouden. Hamas bewaakt met vliegende grensposten alle toegangswegen naar de grens met Israël. Ze wil voorkomen dat splintergroeperingen met beschietingen het wankele bestand schenden. Deze week sloot Israël de grenzen een dag, nadat een Qassamraket vanuit Gaza op Israël was afgeschoten.

De inwoners van Gaza rusten enkele maanden uit, zegt Asad Abu Shark, taalkundige en politiek commentator. Hij wijst naar buiten. „Kijk, hier tegenover zit een kantoor van Hamas. Dat was regelmatig het doelwit van Israëlische vliegtuigen. Zo ontspannen naast het raam zitten, zou ik een half jaar geleden niet durven.”

Mohammad al-Zibna, eigenaar van een kleine groentezaak in Gazastad, slaapt weer goed, zegt hij. Maar, voegt hij toe, „denk niet dat ik stond te juichen toen Hamas een staakt-het-vuren sloot”. Al-Zibna was altijd een aanhanger van Hamas, omdat de partij weigerde compromissen te sluiten met de internationale gemeenschap en Israël. (...)

Zijn stem krijgt Hamas niet meer, zegt hij. „En die van heel veel anderen ook niet, kan ik vertellen. Ze vertegenwoordigen mij niet meer.”
Volgens hoogleraar Abu Shark is de situatie in de Gazastrook, behalve het beëindigde geweld, de afgelopen maanden niet wezenlijk veranderd. „In veel opzichten is de situatie zelfs verslechterd. Gaza-stad is een spookstad. Er is geen economie op gang gebracht, de werkloosheid is zelfs alleen maar groter geworden.” „Er is niet gebeurd wat de inwoners van Gaza is beloofd. Integendeel”, aldus Abu Shark.

Abu Shark bemiddelt als onpartijdige intellectueel tussen de partijen in Gaza. Over anderhalve maand loopt het bestand af. Hamas, Islamitische Jihad, de Volksverzetscomités en nog een paar splintergroepen moeten het eens worden over de vraag of het bestand met een half jaar verlengd moet worden.

Volgens de hoogleraar linguïstiek zit Hamas met een groot dilemma. „Mensen zijn blij met het staakt-het-vuren, maar velen vinden tegelijk dat Hamas het niet goed doet. Ook onder de kleinere strijdgroepen is Hamas niet meer populair. Die lijken niet voor verlenging te zijn. Al met al is het schadelijk voor de reputatie van Hamas gebleken.”

Hamas moet calculeren. Schaarse opiniepeilingen wijzen op een dalende populariteit, met name in Gaza. Fawzy Barhoon, woordvoerder van Hamas-premier Ismail Haniyeh, speelt dan ook hard to get. Hij zegt dat het bestand maar weinig kans maakt op verlenging, omdat ''aan belangrijke voorwaarden niet is voldaan''.

Dit is een bericht van 1 november. Hamas moest toen weer gaan beslissen of ze het bestand wilde verlengen.
Bah! Ik walg van bewegingen die zo spelen met de veiligheid van hun volk om opportunistische redenen.

Hertog van Gelre
4 januari 2009, 02:30
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft opgeroepen om de gewelddadigheden onmiddellijk stop te zetten. De Palestijnse president Mahmoud Abbas stelde vandaag dat Hamas de Israëlische aanvallen aan zichzelf te danken heeft omdat de organisatie het bestand met Israël niet heeft willen verlengen. „We hebben met ze gesproken en hen op het hart gedrukt om het bestand alsjeblieft niet te beëindigen”, aldus Abbas die voor spoedoverleg in Egypte is. Ook de Verenigde Staten hebben een beroep gedaan op Hamas om verder bloedvergieten te voorkomen.

In verschillende landen in het Midden-Oosten is gedemonstreerd tegen het Israëlische optreden in Gaza. Diverse Arabische landen en Iran hebben aangeboden om medische hulp te sturen aan de inwoners van Gaza. Maar volgens Egypte houdt Hamas het transport van gewonden naar de grens met Egypte tegen. Intussen worden er vanuit Israël vandaag voor het eerst in dagen wel medicijnen en voedsel doorgelaten naar Gaza.

Jean-Pierre
4 januari 2009, 03:22
Lees dit:...
Dit is een bericht van 1 november. Hamas moest toen weer gaan beslissen of ze het bestand wilde verlengen. Bah! Ik walg van bewegingen die zo spelen met de veiligheid van hun volk om opportunistische redenen.Wat wilt ge nu bewijzen met dit artikel? Er worden uitspraken van personen vermeld zonder verwijzing. Wat is daarvan de essentie om tot het besluit te komen dat Israël nu de ganse omgeving mag platleggen?

Ik noteer dat het afwijzen van Israëlische voorwaarden volgens u opportunistisch is en met walging moet worden behandeld. ...Het uitmoorden daarentegen van een bevolking is (volgens u) niet opportunistisch en verdient niet met walging te worden behandeld. Wel, ik heb daarover een andere opinie. Sedert jaren beschiet Israël alles wat beweegt in Gaza...zie http://www.liveleak.com/view?i=3b3_1230864719... het viel zelfs een naburig land aan om er rijkelijk te sproeien met allerlei lekkers zoals de clusterbommen... Intussen houdt er geen Israëlische regering langer dan 1 jaar stand wegens allerlei fraude en corruptiezaken. Dat is ...opportunisme!

roodhaar
4 januari 2009, 08:09
Als je het filmpje gezien hebt, dan weet je dat Israël zo ook op kinderen schiet. Met of zonder Hamas. Israël heeft de afgelopen jaren al 2.000 Palestijnse kinderen vermoord. Die hebben Hamas daar niet voor nodig.

Het is absoluut walgelijk als je nog maar BEGINT te beseffen hoeveel Palestijnse kinderen door de Israeli's reeds zijn afgemaakt de laatste jaren.
Nu zijn er weer meer dan 50 Palestijnse kinderen afgemaakt deze week...:|

En het toch wel domme plan dat Hamas nu minder populair zou worden onder de Palestijnen, lijkt compleet in duigen te vallen.Zelfs diegenen die er niet voor gestemd hadden , zijn nu als één voor Hamas.

Israel wil geen vrede, maar illegale landconfiscatie ; dat is wel duidelijk.

Depth of Field
4 januari 2009, 09:23
k zal zien of ik hem kan capturen en elders plaatsen. de beeldkwaliteit is niet zo goed, wellicht met een gsm opgenomen.

Ik heb niks kunnen zien, de video is veel te vlekkerig.

Er zijn figuren die daar liggen op de grond, en mensen die daar rondlopen.

Dat is al.

De_Laatste_Belg
4 januari 2009, 09:51
Denk je dat het een pretje is om jarenlang te wonen in een land waarvan de buren zo vaak hebben gezegd dat het "totaal vernietigd moet worden"
Wat dat betreft was de vm Egyptische president en groot staatsman Sadat een uitzonderig, hij sloot vrede, maar moest dat met zijn leven betalen.
Er is nu al 30 jaar geen schot gelost tussen Israelische en Egyptische soldaten.
Dan kan ook met de andere Arabische landen.

Neen.

Maar een geweldspiraal is niet dit eenvoudig te ontrafelen door kamp te kiezen.

Door kamp te kiezen gooit ge uwzelve in de spiraal. Ge wordt een onderdeel en verliest uw onberispelijkheid. En daarmee ook de kansen en de mogelijkheden om een oplossing te zien.

Fabke
4 januari 2009, 11:03
moest de Hamas geen raketten afgevuurd hebben (wat dagelijks gebeurt, al maanden lang, en niet alleen sinds hamas het bestand éénzijdig heeft verbroken) dat was dit (deze oorlog) niet aan de gang.

Ik steun Israël 100%.( en natuurlijk hoop ik op weinig burgerslachtoffers)

over die burgerslachtoffers gesproken, toen ze die 1ste hamasleider gedood hadden, hij was in zijn huis, 2 van zijn vrouwen (hij had 4 vrouwen) en 4 van kinderen (hoeveel kinderen?) zijn samen met hem overleden.

natuurlijk dat er veel burgerslachtoffers zijn, ieder normale man zou toch eerst zijn gezin veilig stellen...

roodhaar
4 januari 2009, 11:10
Neen.

Door kamp te kiezen gooit ge uwzelve in de spiraal. Ge wordt een onderdeel en verliest uw onberispelijkheid. En daarmee ook de kansen en de mogelijkheden om een oplossing te zien.

ik denk dat Israel die oplossing voor zichzelf nu voorgoed onmogelijk heeft gemaakt.

Welke Palestijn zal hen dat nog kunnen vergeven... en dat kan ik hen zelfs geeneens kwalijk nemen.

Fabke
4 januari 2009, 11:13
Welke Palestijn zal hen dat nog kunnen vergeven... en dat kan ik hen zelfs geeneens kwalijk nemen.

en weer wordt er geen woord gesproken over de dagelijkse raketaanvallen en de zelfmoordaanslagen (oh ja, door sommigen word dit gezien als een vrijheidsdaad)

en de meeste arabieren moesten toch al niets weten van Israël, dus zoveel gaat er niet veranderen

Jean-Pierre
4 januari 2009, 11:37
en weer wordt er geen woord gesproken over de dagelijkse raketaanvallen en de zelfmoordaanslagen (oh ja, door sommigen word dit gezien als een vrijheidsdaad)Ik herinner me ook niet ergens een protest van u gezien te hebben tegen de 50 jaar lange bezetting van Palestina en de uitdrijving van Palestijnen...met ALLE mogelijke middelen... Maar ik vind het bijzonder misselijk wanneer iemand de uitmoording van een gezin verheerlijkt en daarbij nog de schuld zet op de man...omdat hij bij zijn familie was. (zie http://forum.politics.be/showpost.php?p=3899859&postcount=188)

E. Gidius
4 januari 2009, 12:29

Een redelijke oplossing was na de tweede WO een staat te stichten waarin iedereen welkom was en niemand een tweederangsburger was. Geen "joodse" staat dus, maar en moderne democratische staat gebaseerd op samenwerking en wederzijds respect.

Maar we zijn meer dan een halve eeuw verder, en ondertussen is er zoveel bloed gevloeid, en zoveel terreur geweest, dat dit schijnbaar niet meer tot de mogelijkheden behoort.

E. Gidius
4 januari 2009, 12:37
Steun jij deze moord op kinderen, of veroordeel jij deze moord, zoals ieder fatsoenlijk mens?

Deze mens wordt alvast onwel van dit soort manipulatie om bloed en verscheurd vlees alsnog in te zetten voor politieke doeleinden.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 12:38
Welk voordeel heeft Israel met een voortdurende staat van oorlog?Het zionisme voorziet de creatie van een joodse staat op de plaats waar Palestina lag/ligt.
Om die reden zijn enerzijds joodse migranten aangetrokken, die geen enkele etnische of taalkundige verwantschap hebben, maar een loutere religieuze en culturele band: het joods-zijn.
Anderzijds worden de andere religieuze gemeenschappen (in de eerste plaats moslims, maar ook orthodoxe christenen) verjaagd uit Palestina. Een deel ervan is koppig in Israël gebleven (waar zij het hard te verduren krijgen), een deel ervan zit in kampen in het buitenland (Jordanië, Libanon,...) en een groot deel zit geconcentreerd in wat we vandaag "de Palestijnse Gebieden" noemen.
De hele politiek van Israël is er de laatste 60 jaar (en eigenlijk zélfs nog voor de creatie van de staat Israël door joodse aanslagen) op gericht om de niet-joden te verjagen. Dat gaat van economische terreur (het vernietigen van olijfgaarden), het afsnijden van drinkbaar water tot het fysiek liquideren.

Vandaar dat ik meer en meer geloof dat de vernietiging van de staat Israël inderdaad de enige oplossing op langere termijn kan zijn. Alleen een seculiere staat Palestina met religieuze vrijheid kan op langere termijn een oplossing bieden.

Alleen zie ik moeilijk in hoe dit vandaag nog te verwezelijken valt. Zeker aangezien de zionisten erin geslaagd zijn om de islamisten (Hamas) binnen Palestina de overhand te doen halen op de Palestijns-nationalisten (PLO). Israël heeft nu het religieuze geweld gecreëerd waar ze zo lang aan gewerkt hebben.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 12:46
De wapenhandel vaart er wel bij. Net als het leger. Israël en Amerika zijn twee van de grootste legerstaten ter wereld. En een leger dat ligt te luieren, dat wil niemand. Het leger is in deze kapitalistische wereld een bedrijf als een ander. Het moet een product hebben om te verkopen, anders gaat het failliet. En dat product is oorlog.Niet te vergeten dat tal van toppolitici in Israël uit de militaire wereld komen.

E. Gidius
4 januari 2009, 12:52
Hamas is geen ''Palestijns verzet''.

Is dat zo simpel te stellen? Zelfs als het inhoudelijk waar zou zijn, dan nog ziet de bevolking die hen verkozen heeft dat anders. En die mensen, voor het overgrote deel mensen zoals gij en ik, voelden wel degelijk de nood aan verzet. En daarvoor kozen ze de groep die in hun ogen de juiste taal sprak en de juiste stijl hanteerde. Hoe is het zo ver kunnen komen dat zij de taal en de stijl van Hamas als de juiste in hun situatie gingen zien?

E. Gidius
4 januari 2009, 12:55
De Palestijnse president Mahmoud Abbas

Waarom is die man alleen maar president van een "autoriteit" en niet al lang van een volwassen Palestijnse staat?

E. Gidius
4 januari 2009, 12:58

Wat een opluchting dit standpunt te lezen in deze ziekmakende draad vol kampkiezers, eenzijdige geweldapologeten en nog eenzijdiger misbruikers van geweld voor politieke doeleiden.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 13:05
Toch wel.

De lafaards die vanuit hun veilige moskee al theedrinkend jonge goedgelovigen indoctrineren en brainwashen om met enkele kilo's C-4 om hun lijf een bus vol joodse vrouwen en kinderen op te stappen en op het knopje te drukken.Het zijn niet de Palestijnen die er een religieus conflict van gemaakt hebben.

Enkele citaten uit het handvest van de PLO:
Artikel 6: De joden die inwoners waren van Palestina tot aan het begin van de zionistische invasie worden beschouwd als Palestijnen.

Artikel 16: De bevrijding van Palestina, gezien vanuit een geestelijk standpunt, zal het Heilige Land voorzien van een sfeer van veiligheid en rust, wat op zijn beurt een garantie zal vormen voor de religieuze heiligdommen in het land en voor de vrijheid van godsdienst, geldend voor iedereen, zonder onderscheid naar ras, kleur, taal of godsdienst. Daarmee in overeenstemming richt het volk van Palestina de blik op alle geestelijke krachten in de wereld voor hun steun.

Ook in de statuten van Fatah:
Artikel 13: Vestiging van een onafhankelijke democratische staat met volledige soevereiniteit in alle Palestijnse gebieden, en met Jeruzalem als hoofdstad; en met bescherming van de rechten en de gelijkberechtiging van de burgers, zonder enige vorm van raciale of religieuze discriminatie.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 13:17
Dat uitgerekend Tsjechië op dit moment EU-voorzitter is... :evil:Israël heeft blijkbaar gewacht totdat Frankrijk geen EU-voorzitter meer is.

Derk de Tweede
4 januari 2009, 13:31
Een redelijke oplossing was na de tweede WO een staat te stichten waarin iedereen welkom was en niemand een tweederangsburger was. Geen "joodse" staat dus, maar en moderne democratische staat gebaseerd op samenwerking en wederzijds respect.

Maar we zijn meer dan een halve eeuw verder, en ondertussen is er zoveel bloed gevloeid, en zoveel terreur geweest, dat dit schijnbaar niet meer tot de mogelijkheden behoort.
Bovendien zijn vele zoniet de meeste Israelische burgers in Israel geboren.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 13:35
Bovendien zijn vele zoniet de meeste Israelische burgers in Israel geboren.Nog zo'n leugen...

E. Gidius
4 januari 2009, 13:36
Weet iemand trouwens vanwaar al die graancirkels komen aan de Israëlische kant van de grens met Gaza?

Als je "Rafa" intipt op Google Earth, krijg je een zicht op de samenstelling van het landschap in Gaza en de aangrenzende strook in handen van Israël. Interessant!

hurricane
4 januari 2009, 13:41

Bejubeld ? Waar lees jij dat ?

PollyCorrect
4 januari 2009, 13:53
Waar blijft de solidariteit van de Arabische landen met de Palestijnen? (Er zijn ook christelijke Palestijnen maar het grootste deel is verdreven en weggetrokken onder de pesterijen van radicale islamitische broeders).

Het enige Arabische land dat iets heeft gedaan voor de Palestijnen is Jordanië: dit land heeft heel veel Palestijnen opgevangen en zij zijn er nu volwaardige staatsburgers, deze Palestijnen willen voor geen geld weg uit Jordanië. In Libanon worden de Palestijnen gediscrimineerd: ze mogen, bepaalde beroepen niet uitoefenen, mogen geen grond bezitten en zijn er tweederangsburgers. Destijds was er in Europa en de VS wel solidariteit met de vervolgde joden, ze werden er overal opgevangen en zijn er nu volwaardige staatsburgers. Waarom kunnen die Arabische landen dit niet? De Palestijnse kwestie wordt door hen, evenals door AEL en door extreemrechtse radicale moslims hier uitbebuit om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en op te hitsen.

Ik was zelf in Palestina (het land waar Jezus is geboren en heeft geleefd, waar dus het christendom is ontstaan) enkele jaren geleden. We hadden er ook contacten met Hamas. Wel die contacten leerden me dat het gaat om een bende intolerante fascisten die enkel de wetten volgen van de radicale islam, al de rest moet worden bestreden. De hamas-ideologie is fascistische waanzin, die andersdenkenden het liefst zou uitroeien, vrouwen onderdrukt en kinderen opvoedt met haat en wraak.

Toen we enkele dagen later in Nazareth in de Westelijke Jordaanoever waren (de stad waar Jezus heeft geleefd) sprak ik in een souvenirwinkel met de twee verkopers (een christelijke en een islamitische Palestijn).
De islamitische Palestijn zei dat 'die van Hamas moesten stoppen met het gooien van bommen en dat dit als een boemerang op de Palestijnse bevolking terugkomt' en hij voegde eraan toe: "DIE VAN HAMAS WILLEN PALESTINA BEVRIJDEN DAT ZE DAN MAAR EENS EERST HUN VROUWEN BEVRIJDEN"

Wow. Just wow. Goed gezegd, Marjan.

En zéér interessante ervaring heb je daar opgedaan.

Ik wou dat mensen als Harry van Bommel en Gretta Duisenberg zoveel redelijkheid konden opbrengen, ipv op te roepen tot... intifada.

E. Gidius
4 januari 2009, 13:58
De hamas-ideologie is fascistische waanzin, die andersdenkenden het liefst zou uitroeien, vrouwen onderdrukt en kinderen opvoedt met haat en wraak.

Hier staan twee ideologieën tegenover elkaar die elkaar uitsluiten.

Het zionisme dat stelt dat het het recht heeft een joodse staat te stichten op grond die men enerzijds met geld en anderzijds met geweld verworven heeft. Die staat is in de feiten een racistische staat, die burgers indeelt op basis van hun etnie en godsdienst. Wie van de joodse godsdienst/etnie is, is meteen een volwaardig burger. Wie zich daar niet bij neerlegt wordt verdreven met bulldozers, bommen en muren.

Daar tegenover is het islamitisch fundamentalisme gegroeid, dat stelt dat alle leden van de joodse godsdienst/etnie verdreven moeten worden.

De haatopbouw van beide ideologieën is meer dan een halve eeuw oud, en het is maar moeilijk te zien hoe die nog kan afgebouwd worden.

Het grote probleem - en de Israël-aanhangers laten dit stelselmatig buiten beschouwing - is de grondverovering door Israël en het vestigen van een staat op de verworven grond. Terwijl de hele wereld nu naar de Gazastrook kijkt, gaat de bouw van Joodse nederzettingen op Palestijnse grond gewoon door. Dat is onverdraaglijk. De afbraak van alle nederzettingen buiten de grenzen van 1967 is de enige manier waarop een vorm van vrede in Israël/Palestina kan ontstaan. Ongeacht of Hamas nu verslagen wordt of niet.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 13:59
Ik wou dat mensen als Harry van Bommel en Gretta Duisenberg zoveel redelijkheid konden opbrengen, ipv op te roepen tot... intifada.Hebben de Palestijnen dan niet het recht om te vechten tegen bezetting?

Derk de Tweede
4 januari 2009, 14:04
Weet iemand trouwens vanwaar al die graancirkels komen aan de Israëlische kant van de grens met Gaza?

Als je "Rafa" intipt op Google Earth, krijg je een zicht op de samenstelling van het landschap in Gaza en de aangrenzende strook in handen van Israël. Interessant!

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=Rafa&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.768179,10.206299&ie=UTF8&ll=31.210452,34.502993&spn=0.041329,0.079737&t=h&z=14

Volgens mij watersproeiers!

PollyCorrect
4 januari 2009, 14:09
Hebben de Palestijnen dan niet het recht om te vechten tegen bezetting?

Sinds wanneer zijn Harry en Gretta.. euh... Palestijnen? :lol:
Wat een klucht!

En neen, intifada is burgeroorlog. Beetje sick.
Alsof er Israeli's op straat gaan oproepen om oorlog.
Laat staan Belgen.

Lekker Links zeker.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 14:14
Sinds wanneer zijn Harry en Gretta.. euh... Palestijnen? :lol:
Wat een klucht!Mogen zij daarom niet oproepen tot solidariteit met het Palestijnse volk? Ik denk niet dat jij een joodse bent (doet er ook niet toe...), maar niets verbiedt jou (tenzij misschien de aanwezigheid van een gezond geweten) de terreur van de IDF te steunen.
Of moeten wij als Vlamingen en Nederlanders de andere kant opkijken wanneer de IDF bezig is met een regelrechte genocide? Sorry, maar dat kan ik niet.

intifada is burgeroorlog.Intifada is het verzet tegen de bezetting van de Palestijnse Gebieden. Als je de betekenis van het woord niet kent, gebruik het dan ook niet.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 14:16
Alsof er Israeli's op straat gaan oproepen om oorlog.Maar het IDF staat wel vandaag in Gaza, Palestijnse burgers af te knallen. Noem het "oorlog" of noem het "geen oorlog", maar het resultaat is hetzelfde: het afslachten van een Palestijnse burgerbevolking.

Laat staan Belgen.Ik weet niet wat dat is, "Belgen".

PollyCorrect
4 januari 2009, 14:18
Maar het IDF staat wel vandaag in Gaza, Palestijnse burgers af te knallen. Noem het "oorlog" of noem het "geen oorlog", maar het resultaat is hetzelfde: het afslachten van een Palestijnse burgerbevolking.

Ik weet niet wat dat is, "Belgen".

Nee, en je weet duidelijk ook niet wat "Palestijnen" zijn.

Noem je Gretta en Harry nog steeds Palestijnen? Dat zijn namelijk Nederlanders.
En vind je dat goed, Europeanen die op straat oproepen tot burgeroorlog in een ander land??
Vind je dat moreel, ethisch en ok?
Of is het gewoon LINKS?

Salonlinks natuurlijk, vooral wanneer je hun salarissen bekijkt, maar dat terzijde. :oops: :lol:

Dajjal
4 januari 2009, 14:22
Mogen zij daarom niet oproepen tot solidariteit met het Palestijnse volk? Ik denk niet dat jij een joodse bent (doet er ook niet toe...), maar niets verbiedt jou (tenzij misschien de aanwezigheid van een gezond geweten) de terreur van de IDF te steunen.
Of moeten wij als Vlamingen en Nederlanders de andere kant opkijken wanneer de IDF bezig is met een regelrechte genocide? Sorry, maar dat kan ik niet.

Intifada is het verzet tegen de bezetting van de Palestijnse Gebieden. Als je de betekenis van het woord niet kent, gebruik het dan ook niet.

De (Hamas) palestijnen en hun aanhangers zwieren nogal kwistog met het woordje genocide rond...

Kijk, als je een genocide wil plegen, ga je er meteen gewoon zwaar tegen aan. Dan leg je gewoon alles plat met napalm.

Als je de moeite neemt van pamfletjes uit te strooien om te zeggen wat de volgende Hamasdoelen zijn die je gaat aanvallen, zodat de (burger)bevolking zich uit de voeten kan maken, ben je als kandidaat-genocidenaar (bestaat dit ? Misschien eens voorstellen aan Van Dale...) niet goed bezig.

Als je dan ook nog eens hulpgoederen tot bij de bevolking laat komen, ben je helemaal gebuisd voor genocide 101...

Ze zijn een week bezig, en er zijn 500 slachtoffers, van wie een zeer groot deel militante Hamas. Als genocide het doel was, hadden het er op een week meer dan 100.000 kunnen zijn.

Bovenstaande dien dus om aan te tonen dat Israel NIET bezig is met een genocide, maar enkel met het gerich uitschakelen van de infrastructuur en Hamas-militairen die verantwoordelijk zijn voor de jarenlange beschietingen op BURGERdoelen in Zuid-Israel.

En als Hamas er zou in geslaagd zijn van gifgas of nukes te vergaren, zouden ze geen moment twijfelen om die op de Israelische bevolking los te laten.

De Israelis tonen een verregaande terughoudendheid !

Another Jack
4 januari 2009, 14:30
Maar het IDF staat wel vandaag in Gaza, Palestijnse burgers af te knallen. Noem het "oorlog" of noem het "geen oorlog", maar het resultaat is hetzelfde: het afslachten van een Palestijnse burgerbevolking.

Ik weet niet wat dat is, "Belgen".

Dat zijn staatsburgers van het koninkrijk België.

Gewoon vermoeiend en niets terzake doende, uw pedante taalspelletjes...

Demosthenes
4 januari 2009, 14:31
Mogen zij daarom niet oproepen tot solidariteit met het Palestijnse volk? Ik denk niet dat jij een joodse bent (doet er ook niet toe...), maar niets verbiedt jou (tenzij misschien de aanwezigheid van een gezond geweten) de terreur van de IDF te steunen.

Intifada is het verzet tegen de bezetting van de Palestijnse Gebieden. Als je de betekenis van het woord niet kent, gebruik het dan ook niet.

Ik zou de definitie van genocide eens gaan opzoeken.
Dat wat de turken in 1917 met de armeniërs gedaan hebben, dat was genocide. 50 , 100 of misschien 200 burgerslachtoffers in een conflict dan nu op de grond wordt uitgevochten is haast niet te vermijden. Natuurlijk is elk slachtoffer er een te veel maar een genocide is het zeer zeker niet.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 14:34
Noem je Gretta en Harry nog steeds Palestijnen?Lees mijn post. Het zijn Nederlanders die solidair zijn met het Palestijnse volk. Wanneer iemand weet heeft van genocide, dan kan of mag die zich niet afzijdig houden. Zie het Nürenbergtribunaal.

En vind je dat goed, Europeanen die op straat oproepen tot burgeroorlog in een ander land??
Vind je dat moreel, ethisch en ok?
Of is het gewoon LINKS?Ik sta zeker achter hun steun aan het Palestijnse verzet tegen de bezetting.
Met moraliteit en ethiek hou ik mij niet bezig. Dat zijn meestal toch verkrachtte begrippen. Maar opstand tegen bezetting is zeker links, ja.

Salonlinks natuurlijk, vooral wanneer je hun salarissen bekijkt, maar dat terzijde. :oops: :lol:SP-mandatarissen dragen hun loon af aan de partijkas, en krijgen van de partij het loon van een doorsnee werknemer.
Als je met dat populistisch truukje wil afkomen, ben je de verkeerde partij aan het aanvallen!

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 14:35
Dat wat de turken in 1917 met de armeniërs gedaan hebben, dat was genocide.Dat is ook een genocide, ja.

Demosthenes
4 januari 2009, 14:39
Dat is ook een genocide, ja.

Daar zijn we het dan toch over eens , over de rest blijkbaar niet.

Hertog van Gelre
4 januari 2009, 14:40
Is dat zo simpel te stellen? Zelfs als het inhoudelijk waar zou zijn, dan nog ziet de bevolking die hen verkozen heeft dat anders. En die mensen, voor het overgrote deel mensen zoals gij en ik, voelden wel degelijk de nood aan verzet. En daarvoor kozen ze de groep die in hun ogen de juiste taal sprak en de juiste stijl hanteerde. Hoe is het zo ver kunnen komen dat zij de taal en de stijl van Hamas als de juiste in hun situatie gingen zien?
Dat vraag je aan mij? Ik kan je alleen maar vertellen hoe ik denk dat het zit.

Hamas had verschrikkelijk veel succes, zoals veel van dit soort islamitische bewegingen in andere arabische landen, omdat het deed wat door de officiële leiders werd nagelaten. In tegenstelling tot veel regimes zorgde het wél voor scholing, voor ziekenhulp, voor buurthulp. Met andere woorden: Het volk had het gevoel dat iemand zich wél hun lot aantrok.
Een ander belangrijk verschil met de meeste regimes is dat Hamas niet corrupt was. Waar het meeste (ontwikkelings)geld richting PLO/Fatah in eigen zakken verdween, deed Hamas daadwerkelijk wat, zónder strijkstokken.

Verder is het denk ik zo, dat het 'volk' (tussen aanhalingstekens omdat er natuurlijk ook veel verschillen van mening zijn) duidelijke keuzes wil en zwaar was teleurgesteld in PLO/Fatah. Ik geloof dat Arafat wel minstens drie keer de kans op een Palestijnse staat heeft verpest. Aan de andere kant is er dan een beweging die stevige taal uitslaat en belooft de situatie van de Palestijnen te verbeteren, zoals Hamas. Tot zover begrijp ik de keus van de mensen die hen verkozen heeft heel goed en zelfs dat ze het religieus fanatisme op de koop toe nemen. Sterker nog, ik was er zelf voorstander van dat Israël met Hamas ging praten, wat ze trouwens ook hebben gedaan.

Maar dan de situatie van het afgelopen half jaar: In het stukje wat ik hierboven plaatste zie je dat het bestand goed werkte. Afgezien van wat pesterijtjes over en weer was het afgelopen met de wederzijdse agressie.
(BTW, je ziet ook dat Hamas de macht heeft/had de raketaanvallen te stoppen.)
Maar nu moest Hamas gaan waarmaken wat ze had beloofd: Verbetering van de leefomstandigheden, verbetering van de economie, maar dat bleek niet te lukken. Zelfs niet, zoals toegegeven in hetzelfde stukje door een Palestijnse official, doordat Israël wél normaal goederen doorliet. En vergeet niet dat de Gazastrook een volledige kustlijn heeft én een zuidgrens met Egypte. Toegegeven, het werd Hamas moeilijk gemaakt door de onderlinge rivaliteit met Fatah, die met Egypte de afspraak maakte dat de grens met Egypte hermetisch gesloten moest blijven.

Het blijkt dat Hamas uit betere actievoerders dan bestuurders bestaat. Het volk begon te morren, noemde Hamas al 'net zo corrupt als Fatah' en de kleinere strijdgroepen verloren hun geloof in Hamas. Vandaar dat Hamas op 1 november eigenlijk al de beslissing had genomen het bestand niet te verlengen. En wat gebeurt er, zoals altijd als er twee conflicterende arabische groepen zijn: raketten op Israël.

(Verder kun je je de vraag stellen waarom ze na een een half jaar geen goederen het land binnenkregen maar wel ineens beschikten over Iraanse raketten.)

Deze hele situatie is misselijkmakend. Er sterven onschuldige mensen op de meest verschrikkelijke manier en een vreedzame oplossing is weer verder weg dan ooit. Hamas wilde weer oorlog omdat hun populariteit zakte, en heeft het gekregen. Israël treedt buitenproportioneel op, mede omdat de verkiezingen er aankomen. Hoe cynisch kun je worden?

Kallikles
4 januari 2009, 14:49
Hertog, als je er The Guardian op naleest (toch een kwaliteitskrant bij uitstek), is wat je zegt incorrect, althans op twee punten:
- ondanks het bestand dat volgens jou "goed werkte. Afgezien van wat pesterijtjes over en weer" werden volgens The Guardian de afgelopen drie jaar 1700 (!) Palestijnen gedood tijdens Israëlische acties.
- jij stelt dat Hamas oorlog wilde en dat Israël buitenproportioneel optreedt, mede o.w.v. verkiezingen; nochtans vermeldt The Guardian dat Israël de operatie reeds maanden voorbereidt.

E. Gidius
4 januari 2009, 14:50
Dat vraag je aan mij? Ik kan je alleen maar vertellen hoe ik denk dat het zit.

Ik stelde de vraag aan jou omdat jij lapidair stelde "Hamas is geen ''Palestijns verzet''.

Bedankt voor de uitgebreide - en vrij evenwichtige - visie die je als antwoord gaf.

Ik haal er nog twee elementen uit:

Ik geloof dat Arafat wel minstens drie keer de kans op een Palestijnse staat heeft verpest. Aan de andere kant is er dan een beweging die stevige taal uitslaat en belooft de situatie van de Palestijnen te verbeteren, zoals Hamas. Tot zover begrijp ik de keus van de mensen die hen verkozen heeft heel goed en zelfs dat ze het religieus fanatisme op de koop toe nemen.

Het hoge corruptiegehalte van de PLO lijkt me inderdaad een belangrijk element in de opgang van Hamas. Maar het volstaat imho niet om de vrij steile opgang van religieus fanatisme in een beschaafde bevolking als die van Palestina te verklaren. Ik denk dat het geweld, de verdrukking en vooral de steeds voortdurende bouw van nederzettingen op Palestijns grondgebied doorslaggevend waren.

Er kan niets positiefs gebeuren in Israël/Palestina als niet eerst al die nederzettingen afgebroken worden, en de correcte grens tussen Israël en de Palestijnse Westoever hersteld wordt.

Deze hele situatie is misselijkmakend. Er sterven onschuldige mensen op de meest verschrikkelijke manier en een vreedzame oplossing is weer verder weg dan ooit. Hamas wilde weer oorlog omdat hun populariteit zakte, en heeft het gekregen. Israël treedt buitenproportioneel op, mede omdat de verkiezingen er aankomen. Hoe cynisch kun je worden?

Hier kan ik het inderdaad alleen maar volkomen eens mee zijn.

2009, I guess.

Hertog van Gelre
4 januari 2009, 14:56
Hier staan twee ideologieën tegenover elkaar die elkaar uitsluiten.

Het zionisme dat stelt dat het het recht heeft een joodse staat te stichten op grond die men enerzijds met geld en anderzijds met geweld verworven heeft. Die staat is in de feiten een racistische staat, die burgers indeelt op basis van hun etnie en godsdienst. Wie van de joodse godsdienst/etnie is, is meteen een volwaardig burger. Wie zich daar niet bij neerlegt wordt verdreven met bulldozers, bommen en muren.

Daar tegenover is het islamitisch fundamentalisme gegroeid, dat stelt dat alle leden van de joodse godsdienst/etnie verdreven moeten worden.

De haatopbouw van beide ideologieën is meer dan een halve eeuw oud, en het is maar moeilijk te zien hoe die nog kan afgebouwd worden.

Het grote probleem - en de Israël-aanhangers laten dit stelselmatig buiten beschouwing - is de grondverovering door Israël en het vestigen van een staat op de verworven grond. Terwijl de hele wereld nu naar de Gazastrook kijkt, gaat de bouw van Joodse nederzettingen op Palestijnse grond gewoon door. Dat is onverdraaglijk. De afbraak van alle nederzettingen buiten de grenzen van 1967 is de enige manier waarop een vorm van vrede in Israël/Palestina kan ontstaan. Ongeacht of Hamas nu verslagen wordt of niet. Met de rest van je post ben ik het eens maar niet met het in het vet geplaatste. Israël is een seculiere parlementaire democratie met arabische- en moslim-partijen die ook worden verkozen in het parlement.
De ''zionisten'', zoals jij die bedoelt, hebben maar 10 van de 120 zetels in het parlement.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 14:56
Hertog, een bericht met zeer veel waarheid. Chapeau!

Maar toch een paar punten:Ik geloof dat Arafat wel minstens drie keer de kans op een Palestijnse staat heeft verpest.Het Handvest van de PLO stelt duidelijk dat het doel is: de creatie van een Palestijnse staat die de grenzen heeft van het Britse mandaatgebied Palestina. Een staat met godsdienstvrijheid, en waarbij de autochtone joden als volwaardige Palestijnen worden beschouwd.
Arafat en zijn Fatah hebben telkens de wankele koord bewandeld, van het proberen voorstellen van deze Palestijnse staat als een tussenstap naar meer. Maar hoe geloofwaardig is dat, als Israël zelfs de soevereiniteit van die "embryostaat" niet erkent? Als zij grote delen van de Westelijke Jordaanoever blijft bezetten, enzomeer?
Indien Arafat de creatie van "een" Palestijnse staat zou geaccepteerd hebben als uiteindelijk doel, dan had hij zichzelf buiten de PLO gezet. Dan had er zelfs nog een gevaarlijker machtsvacuüm ontstaan.
Bovendien... "Een" Palestijnse staat, OK... Maar is dat een levensvatbare Palestijnse staat indien alle waterbronnen gecontroleerd worden door Israël?
En wat met de naleving van Resolutie 194 van de VN over de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen?

Vandaar dat Hamas op 1 november eigenlijk al de beslissing had genomen het bestand niet te verlengen. En wat gebeurt er, zoals altijd als er twee conflicterende arabische groepen zijn: raketten op Israël.Het is al meermaals op dit form aangehaald: het staakt-het-vuren is door Israël verbroken door bombardementen op Gaza begin november. De Qassamraketten waren hierop een reactie.

Jean-Pierre
4 januari 2009, 15:31
Ze zijn een week bezig, en er zijn 500 slachtoffers, van wie een zeer groot deel militante Hamas. Als genocide het doel was, hadden het er op een week meer dan 100.000 kunnen zijn.Kan ik hier enige verklaring krijgen op welke manier beslist werd... of gemeten(!) dat een 'zeer groot' deel van de slachtoffers militante Hamas waren? Op basis van welke uitwendige kenmerken kan men de politieke instelling van het slachtoffer bepalen. Hoe werd dit gemeten in volledige afwezigheid van de pers... want die wordt door het IDF niet toegelaten in de oorlogszones. Op welke manier hebt u bepaald dat er niet meer slachtoffers zijn?

Als ik van u deze antwoorden niet krijg, dan betekent dit gewoon dat ge hier staat te lullen...

Jean-Pierre
4 januari 2009, 15:35
Met de rest van je post ben ik het eens maar niet met het in het vet geplaatste. Israël is een seculiere parlementaire democratie met arabische- en moslim-partijen die ook worden verkozen in het parlement.
De ''zionisten'', zoals jij die bedoelt, hebben maar 10 van de 120 zetels in het parlement.Het heeft geen belang of de 'zionisten' de meerderheid hebben. De feiten tonen aan dat het recht op terugkeer alleen bestaat voor joden en niet voor arabieren. Dus is er een discriminatie naar ras. Israël is een racistische staat.

Gargamel
4 januari 2009, 15:37
Israël is daar bezig met grote kuis te houden,goed zo.

E. Gidius
4 januari 2009, 15:40
Het heeft geen belang of de 'zionisten' de meerderheid hebben. De feiten tonen aan dat het recht op terugkeer alleen bestaat voor joden en niet voor arabieren. Dus is er een discriminatie naar ras. Israël is een racistische staat.

Daar valt niets tegen in te brengen, denk ik.

Dajjal
4 januari 2009, 16:05
Kan ik hier enige verklaring krijgen op welke manier beslist werd... of gemeten(!) dat een 'zeer groot' deel van de slachtoffers militante Hamas waren? Op basis van welke uitwendige kenmerken kan men de politieke instelling van het slachtoffer bepalen. Hoe werd dit gemeten in volledige afwezigheid van de pers... want die wordt door het IDF niet toegelaten in de oorlogszones. Op welke manier hebt u bepaald dat er niet meer slachtoffers zijn?

Als ik van u deze antwoorden niet krijg, dan betekent dit gewoon dat ge hier staat te lullen...

Gaan we woordspelletjes spelen ? In een post zeggen de Hamasfans dat "Palestijs volk = Hamas". In dat opzicht is er dus geen enkel burgerslachtoffer.

Vermits een groot percentage van de bevolking in Gaza (toch de mannelijke Gazanen) Hamas is, lijkt het me aanneembaar dat ook een groot precentage van de slachtoffers Hamas is.

En dan nog trippelt U stijlvol langs het punt dat ik in mijn post maak. 500 slachtoffers, van wie een deel te betreuren burgerslachtoffers in een oorlogssituatie is GEEN genocide.

Genocide is 6 MILJOEN joden tijdens WO2, Genocide is 1 MILJOEN Tutsi's in Rwanda, 2 MILJOEN doden in Cambodia.

Genocide zou zijn als de Israelis de volledige Gazastrook omtoveren in een parkeerterrein dmv napalm.

Nu gooien ze eerst pamfletjes uit om de "burger"bevolking te waarschuwen wat het volgende doelwit is.

Stop dus met janken over genocide, het is een belediging aan het adres van elk volk dat een echte genocide ondergaan heeft.

PollyCorrect
4 januari 2009, 16:09
Gaan we woordspelletjes spelen ? In een post zeggen de Hamasfans dat "Palestijs volk = Hamas". In dat opzicht is er dus geen enkel burgerslachtoffer.

Vermits een groot percentage van de bevolking in Gaza (toch de mannelijke Gazanen) Hamas is, lijkt het me aanneembaar dat ook een groot precentage van de slachtoffers Hamas is.

En dan nog trippelt U stijlvol langs het punt dat ik in mijn post maak. 500 slachtoffers, van wie een deel te betreuren burgerslachtoffers in een oorlogssituatie is GEEN genocide.

Genocide is 6 MILJOEN joden tijdens WO2, Genocide is 1 MILJOEN Tutsi's in Rwanda, 2 MILJOEN doden in Cambodia.

Genocide zou zijn als de Israelis de volledige Gazastrook omtoveren in een parkeerterrein dmv napalm.

Nu gooien ze eerst pamfletjes uit om de "burger"bevolking te waarschuwen wat het volgende doelwit is.

Stop dus met janken over genocide, het is een belediging aan het adres van elk volk dat een echte genocide ondergaan heeft.

Yes. Eindelijk weer een post met inhoud. ;-)

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 16:10
...de Hamasfans...:roll:

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 16:11
Yes. Eindelijk weer een post met inhoud. ;-)Toch nog iemand met een gezond gevoel voor ironie.

Dajjal
4 januari 2009, 16:11
:roll:

Hoe stel je voor dat ik de fans van Hamas anders noem ? Hamas-cheerleaders ? :roll:

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 16:13
Hoe stel je voor dat ik de fans van Hamas anders noem ? Hamas-cheerleaders ? :roll:En wie mogen die Hamas-fans, Hamas-cheerleaders of Hamas-groupies dan wel wezen?
Kan u mij hier op het forum één voorbeeld van geven?

Dajjal
4 januari 2009, 16:15
En wie mogen die Hamas-fans, Hamas-cheerleaders of Hamas-groupies dan wel wezen?
Kan u mij hier op het forum één voorbeeld van geven?

Neen, want je mag op dit forum niets posten dat kan opgevat worden als een persoonlijke aanval.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 16:17
Neen, want je mag op dit forum niets posten dat kan opgevat worden als een persoonlijke aanval.Geef dan citaten van mensen die Hamas toejuichen.

Depth of Field
4 januari 2009, 16:17
Kan ik hier enige verklaring krijgen op welke manier beslist werd... of gemeten(!) dat een 'zeer groot' deel van de slachtoffers militante Hamas waren?

Het feit dat Fatah afzijdig blijft, zo niet zelfs in het geniep met de Zionisten meewerkt, lijkt die stelling nochtans te bevestigen. Moesten de Israelis inderdaad op de willen boef Gaza bombarderen, dan zou Fatah zich dit niet kunnen permitteren.

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1230733155685&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Dajjal
4 januari 2009, 16:26
Geef dan citaten van mensen die Hamas toejuichen.

Neem gewoon elke post waarin geponeerd wordt dat het toch volledig normaal is dat Hamas raketten afvuurt tegen "de bezetter". Er zijn er vele.

E. Gidius
4 januari 2009, 16:36
is een seculiere parlementaire democratie met arabische- en moslim-partijen die ook worden verkozen in het parlement.

Dat is de theorie. Alsof je de Vlaamse kritiek op België zou beantwoorden met "België is een parlementaire democratie, waarin alle strekkingen vertegenwoordigd zijn" of iets dergelijks.

Ik ken de situatie niet grondig, maar in wat fragmentair tot mij komt zie ik toch een hele reeks elementen die het idyllische beeld dat je hierboven schetst te niet doen. Ik denk hierbij aan:
- gewapende kolonisten in Nabloes;
- kolonistenmilities die overal in Palestijns gebied grondgebied opeisen onder bescherming van het leger;
- de nooit aflatende en illegitieme bouw van Israëlische nederzettingen in Oost-Jeruzalem en ander duidelijk Palestijns grondgebied;
- het racistisch immigatiebeleid dat Joden van over de hele wereld (zonder band met het land) zonder meer toelaat, maar Palestijnse vluchtelingen (afkomstig uit het land) de toegang weigert;
- de muur die systematisch gebieden van de Westoever "voorgoed" inpalmt;
- het vernietigen van Palestijnse huizen, soms zelfs hele woonkernen;
- de obstructie van de Palestijnse landbouw door de bouw van fysieke hindernissen (de muur, hekkens, afsluiting van wegen, controleposten...);

etc., etc.

De lijst van onderdrukkingsinstrumenten is ellenlang. Ik denk niet dat een democratische rechtstaat dit soort middelen gebruikt, noch het soort doelstellingen huldigt dat Israël huldigt.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 16:37
Neem gewoon elke post waarin geponeerd wordt dat het toch volledig normaal is dat Hamas raketten afvuurt tegen "de bezetter". Er zijn er vele.Waarom zet u "bezetter" tussen aanhalingstekens? Hoe noemt u dan de aanwezigheid van Israël op de Westelijke Jordaanoever (en nu ook in de Gazastrook)?

E. Gidius
4 januari 2009, 16:38
Yes. Eindelijk weer een post met inhoud. ;-)

Nee, een post die jou gelijk geeft, en dan nog op een tamelijke domme manier. Meer niet.

Dajjal
4 januari 2009, 16:39
Maar op langere termijn is er geen andere oplossing van de vernietiging van Israël.

Dajjal
4 januari 2009, 16:41
Nee, een post die jou gelijk geeft, en dan nog op een tamelijke domme manier. Meer niet.

Toch niet. Tenzij je ook wilt stellen dat hier ieder jaar in Belgie een genocide plaatsvindt.

Er sterven namelijk honderden mensen per jaar in het verkeer. Spijtig ? Ja. Genocide ? Nee.

PollyCorrect
4 januari 2009, 16:41
Huh?? Is d*t wat Jaani gezegd heeft, Dajjal? :shock:

E. Gidius
4 januari 2009, 16:43
Toch niet. Tenzij je ook wilt stellen dat hier ieder jaar in Belgie een genocide plaatsvindt.

Ik heb niet geschreven dat je ongelijk hebt. Wel dat je je stelling op een tamelijk domme manier bekrachtigt.

Jaani_Dushman
4 januari 2009, 16:43
(met citaat van mij)Ja en?

Dajjal
4 januari 2009, 16:46
Huh?? Is d*t wat Jaani gezegd heeft, Dajjal? :shock:

In een andere post hier, ja. Die van "waarom Israel aanvalt"

Dajjal
4 januari 2009, 16:48
Ja en?

Je vroeg toch om een post van een Hamas-cheerleader ?

Jaani_Dushman
Huh?? Is d*t wat Jaani gezegd heeft, Dajjal? :shock:Maar op langere termijn is er geen andere oplossing van de vernietiging van Israël. En daarmee bedoeling ik (want blijkbaar schrikt die zin nogal wat mensen af): het verwerpen van het concept van "een joodse staat". Voor mij kan er op langere termijn alleen een oplossing komen, als godsdienst geen twistpunt meer is. En dus kan er geen plaats zin voor het islamisme van Hamas, maar evenmin van het bestaan van een Israëlische staat.Ik verwerp het concept om een staat uit te bouwen op religieuze basis (maw het zionisme). Voor mij moet Israël dus plaats ruimen voor een staat waar joden, moslims, christenen en anderen in volledige godsdienstvrijheid kunnen leven.

Dajjal
Ik heb niet geschreven dat je ongelijk hebt. Wel dat je je stelling op een tamelijk domme manier bekrachtigt.

En wat is er dan juist zo dom aan O Wijze ?

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 16:49

Hopelijk. Maar we moeten daarin realistisch zijn. Snel en éénvoudig verloopt dit meestal niet.