PDA

View Full Version : Erdogan moet geen stelling nemen in het Israelisch-Palestijnse conflict


Turkse Nederlander
5 januari 2009, 12:37
Hij moet zich bezighouden met diplomatie en zich niet uitlaten in keiharde bewoordingen. Israel is een belangrijke bondgenoot van Turkije en dat moet Turkije zo houden. Erdogan heeft harde uitspraken gedaan over Israel:

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/1/5/turkijehaaltharduitnaarisral.html

Derk de Tweede
5 januari 2009, 12:38
Zekers te weten! ;-)

Demosthenes
5 januari 2009, 12:46
Hij moet zich bezighouden met diplomatie en zich niet uitlaten in keiharde bewoordingen. Israel is een belangrijke bondgenoot van Turkije en dat moet Turkije zo houden. Erdogan heeft harde uitspraken gedaan over Israel:

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/1/5/turkijehaaltharduitnaarisral.html

U hebt meer dan 100 procent gelijk .

Hoogmoed
5 januari 2009, 12:50
Hij moet zich bezighouden met diplomatie en zich niet uitlaten in keiharde bewoordingen. Israel is een belangrijke bondgenoot van Turkije en dat moet Turkije zo houden. Erdogan heeft harde uitspraken gedaan over Israel:

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/1/5/turkijehaaltharduitnaarisral.html

Erdogan durft tenminste zijn mond open doen.
En gedraagd zich niet zoals die rat Moebarak...

Hoogmoed
5 januari 2009, 12:50
Hij moet zich bezighouden met diplomatie en zich niet uitlaten in keiharde bewoordingen. Israel is een belangrijke bondgenoot van Turkije en dat moet Turkije zo houden. Erdogan heeft harde uitspraken gedaan over Israel:

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/1/5/turkijehaaltharduitnaarisral.html

Erdogan durft tenminste zijn mond open doen.
En gedraagd zich niet zoals die rat Moebarak...

Demosthenes
5 januari 2009, 13:05
Erdogan durft tenminste zijn mond open doen.
En gedraagd zich niet zoals die rat Moebarak...

Erdogan zou beter eens nadenken alvorens zijne kop open te doen. Israël beschuldigen van genocide, terwijl er amper burgerslachtoffers vallen, zelfs Hamas moet dat bekennen. Datgene wat zijn voorvaderen gedaan hebben met de armeniers mag men dan weer geen genocide noemen daar vielen nochtans ca 1,5 miljoen slachtoffers ;weerloze burgers die vaak op beestachtige wijze werden afgemaakt.
Erdogan is ne zeveraar.

Hoogmoed
5 januari 2009, 13:09
Erdogan zou beter eens nadenken alvorens zijne kop open te doen. Israël beschuldigen van genocide, terwijl er amper burgerslachtoffers vallen, zelfs Hamas moet dat bekennen. Datgene wat zijn voorvaderen gedaan hebben met de armeniers mag men dan weer geen genocide noemen daar vielen nochtans ca 1,5 miljoen slachtoffers ;weerloze burgers die vaak op beestachtige wijze werden afgemaakt.
Erdogan is ne zeveraar.


hahaha grapjas, wat heeft Erdogan met die Armeniers te maken :roll:

De realiteit is dat er NU een genocide word gepleegd.
En dat de meeste zwijgen, terwijl Erdogan zijn mond opendoet.

Demosthenes
5 januari 2009, 13:16
hahaha grapjas, wat heeft Erdogan met die Armeniers te maken :roll:

De realiteit is dat er NU een genocide word gepleegd.
En dat de meeste zwijgen, terwijl Erdogan zijn mond opendoet.

Dat doet wel terzake Erdogan ontkent de armeense genocide. Het ontkennen van de armeense genocide is bijvoorbeeld in Frankrijk strafbaar. Welk moreel gezag heeft die man dan om over de gebeurtenissen die zich vandaag afspelen te oordelen. Geen denk ik

Verder moet u blijkbaar dringend de defenitie van genocide eens opzoeken

Hoogmoed
5 januari 2009, 14:32
Dat doet wel terzake Erdogan ontkent de armeense genocide. Het ontkennen van de armeense genocide is bijvoorbeeld in Frankrijk strafbaar. Welk moreel gezag heeft die man dan om over de gebeurtenissen die zich vandaag afspelen te oordelen. Geen denk ik

Verder moet u blijkbaar dringend de defenitie van genocide eens opzoeken

De Verenigde Naties namen in 1948 het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide aan, waarin genocide wordt verboden. Deze conventie definieert in artikel 2 genocide als:

elk van de volgende handelingen met als opzet het vernietigen, geheel dan wel gedeeltelijk, van een nationale, etnische, raciale of religieuze groepering als zodanig: 'Het vermoorden van leden van de groep; Het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; Het welbewust aan de groep opleggen van levensomstandigheden, die bedoeld zijn om de groep geheel dan wel gedeeltelijk fysiek te vernietigen; Het opleggen van maatregelen om geboortes binnen de groep te verhinderen; En het met dwang overbrengen van kinderen uit de groep naar een andere groep'


Zoals ik al zei... genocide !

En wat u zegt over de Armeense kwestie... deze oorlog heeft totaal NIKS te maken met de Armeense kwestie!


U haalt er iets bij dat totaal niks met de gebeurtenissen van dit moment te maken hebben.

Demosthenes
5 januari 2009, 14:58
De Verenigde Naties namen in 1948 het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide aan, waarin genocide wordt verboden. Deze conventie definieert in artikel 2 genocide als:

elk van de volgende handelingen met als opzet het vernietigen, geheel dan wel gedeeltelijk, van een nationale, etnische, raciale of religieuze groepering als zodanig: 'Het vermoorden van leden van de groep; Het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; Het welbewust aan de groep opleggen van levensomstandigheden, die bedoeld zijn om de groep geheel dan wel gedeeltelijk fysiek te vernietigen; Het opleggen van maatregelen om geboortes binnen de groep te verhinderen; En het met dwang overbrengen van kinderen uit de groep naar een andere groep'


Zoals ik al zei... genocide !

En wat u zegt over de Armeense kwestie... deze oorlog heeft totaal NIKS te maken met de Armeense kwestie!


U haalt er iets bij dat totaal niks met de gebeurtenissen van dit moment te maken hebben.

Israël heeft niet de intentie de palestijnen geheel of gedeeltelijk als groep te vernietigen. Als dit uw interpretatie moet zijn van het al bij al gering aantal burgerslachtoffers dat valt? Als ze dat werkelijk van plan waren zouden ze wel andere middelen inzetten neem ik aan.
Waar verhindert Israël geboortes van palestijnse kinderen of deporteert ze palestijnse kinderen ?Als ze geboortes zouden verhinderen is dat hun wel erg slecht gelukt want de palestijnen hebben met 5,8 kinderen per vrouw zo ongeveer het hoogste geboortecijfer ter wereld .
Uw defenitie van genocide is dus compleet niet van toepassing.

Wat betreft Erdogan lijkt u niet te begrijpen wat ik bedoel. Ik zal het voor u dan maar proberen gemakkelijker uit te leggen. Iemand die niet in staat is de moord op 1,5 miljoen armeniers te aanzien als genocide weet niet wat genocide is en neemt woorden in de mond die hij blijkbaar niet begrijpt.

Sus Iratus
5 januari 2009, 14:59
Erdogan is dan ook een ordinaire islamofascist die het gedachtengoed van Ataturk keer op keer verloochent. Ik had niets anders verwacht van hem.

Demosthenes
5 januari 2009, 15:07
De Verenigde Naties namen in 1948 het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide aan, waarin genocide wordt verboden. Deze conventie definieert in artikel 2 genocide als:

elk van de volgende handelingen met als opzet het vernietigen, geheel dan wel gedeeltelijk, van een nationale, etnische, raciale of religieuze groepering als zodanig: 'Het vermoorden van leden van de groep; Het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; Het welbewust aan de groep opleggen van levensomstandigheden, die bedoeld zijn om de groep geheel dan wel gedeeltelijk fysiek te vernietigen; Het opleggen van maatregelen om geboortes binnen de groep te verhinderen; En het met dwang overbrengen van kinderen uit de groep naar een andere groep'


Zoals ik al zei... genocide !

En wat u zegt over de Armeense kwestie... deze oorlog heeft totaal NIKS te maken met de Armeense kwestie!


U haalt er iets bij dat totaal niks met de gebeurtenissen van dit moment te maken hebben.

De bommen van Hamas brengen ook lichamelijke en geestelijke letsels toe aan de israëlische bevolking, wel dan is dat ook genocide.
Volgens artikel 7 van het handvest van Hamas dienen de joden zelfs te worden uitgeroeid, als dat geen oproep tot genocide is weet ik het ook niet meer.

Steben
5 januari 2009, 15:08
Wat betreft Erdogan lijkt u niet te begrijpen wat ik bedoel. Ik zal het voor u dan maar proberen gemakkelijker uit te leggen. Iemand die niet in staat is de moord op 1,5 miljoen armeniers te aanzien als genocide weet niet wat genocide is en neemt woorden in de mond die hij blijkbaar niet begrijpt.

Laten we even verder gaan: Van zodra Erdogan de Armeense kwestie erkent, mag hij spreken over Israel, zo niet moet hij zwijgen?

Steben
5 januari 2009, 15:10
De bommen van Hamas brengen ook lichamelijke en geestelijke letsels toe aan de israëlische bevolking, wel dan is dat ook genocide.
Volgens artikel 7 van het handvest van Hamas dienen de joden zelfs te worden uitgeroeid, als dat geen oproep tot genocide is weet ik het ook niet meer.

U heeft dat goed gezien: zowel Israel als Hamas begeven zich op de rand van genocide. One tends to call it war.

Rabin en Arafat waren misschien wel jeugdige heethoofden, ze waren zeer rationeel op oudere leeftijd.

Demosthenes
5 januari 2009, 15:16
De Verenigde Naties namen in 1948 het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide aan, waarin genocide wordt verboden. Deze conventie definieert in artikel 2 genocide als:

elk van de volgende handelingen met als opzet het vernietigen, geheel dan wel gedeeltelijk, van een nationale, etnische, raciale of religieuze groepering als zodanig: 'Het vermoorden van leden van de groep; Het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; Het welbewust aan de groep opleggen van levensomstandigheden, die bedoeld zijn om de groep geheel dan wel gedeeltelijk fysiek te vernietigen; Het opleggen van maatregelen om geboortes binnen de groep te verhinderen; En het met dwang overbrengen van kinderen uit de groep naar een andere groep'


Zoals ik al zei... genocide !

En wat u zegt over de Armeense kwestie... deze oorlog heeft totaal NIKS te maken met de Armeense kwestie!


U haalt er iets bij dat totaal niks met de gebeurtenissen van dit moment te maken hebben.

De omstandigheden waarin de palestijnen leven zijn betreurenswaardig maar ze zijn opgelegd om te beletten dat er door hen Israëlische burgers zouden worden opgeblazen. Ze hebben geenszins als bedoeling de palestijnen uit te roeien.De maatregelen zijn er puur uit zelfbehoud.
Dus weerom geen genocide.
Hamas heeft wel de bedoeling de joden uit te roeien, ze hebben hun intentie zelfs op papier gezet (zie artikel 7 van hun handvest). En dat is dus wel oproepen tot genocide.

Demosthenes
5 januari 2009, 15:18
Laten we even verder gaan: Van zodra Erdogan de Armeense kwestie erkent, mag hij spreken over Israel, zo niet moet hij zwijgen?

Wees gerust, hij zal dat niet doen.

Demosthenes
5 januari 2009, 15:18
Laten we even verder gaan: Van zodra Erdogan de Armeense kwestie erkent, mag hij spreken over Israel, zo niet moet hij zwijgen?

Wees gerust, hij zal dat niet doen.

Demosthenes
5 januari 2009, 15:18
Laten we even verder gaan: Van zodra Erdogan de Armeense kwestie erkent, mag hij spreken over Israel, zo niet moet hij zwijgen?

Wees gerust, hij zal dat niet doen.

Steben
5 januari 2009, 15:36
Wees gerust, hij zal dat niet doen.

Beetje doorzichtig hoor.
Daarmee ontwijkt u mijn vraag en de zin van mijn vraag.
Vervang Erdogan door Steben in mijn vraag en antwoord dan eens.

liberalist_NL
5 januari 2009, 15:43
hahaha grapjas, wat heeft Erdogan met die Armeniers te maken :roll:

De realiteit is dat er NU een genocide word gepleegd.
En dat de meeste zwijgen, terwijl Erdogan zijn mond opendoet.

Egypte en Jordanië bekritiseren Israëls acties niet omdat zij zelf met soortgelijke Islamistische bewegingen problemen hebben in eigen land (Radio 1). Erdogan �*s een islamist, hij heeft al geprobeerd de scheiding tussen Kerk en staat in Turkije op te heffen; hij zal dus wel sympathiseren met Hamas.

Demosthenes
5 januari 2009, 15:45
Beetje doorzichtig hoor.
Daarmee ontwijkt u mijn vraag en de zin van mijn vraag.
Vervang Erdogan door Steben in mijn vraag en antwoord dan eens.

Het is net het probleem dat hij niet weet wat genocide is, hoe kan hij dan over deze gebeurtenissen een ernstig oordeel geven. :-D
Als hij wist wat genocide is, zou hij de armeense genocide zeker hebben erkend.:-D:-D
Erdogan heeft dringend bijscholing nodig. :-D:-D

Steben
5 januari 2009, 15:46
Egypte en Jordanië bekritiseren Israëls acties niet omdat zij zelf met soortgelijke Islamistische bewegingen problemen hebben in eigen land (Radio 1). Erdogan �*s een islamist, hij heeft al geprobeerd de scheiding tussen Kerk en staat in Turkije op te heffen; hij zal dus wel sympathiseren met Hamas.

Wel vreemd dat hij dat nu pas doet, gezien zijn staat van dienst als bondgenoot van israel.

liberalist_NL
5 januari 2009, 15:46
De bommen van Hamas brengen ook lichamelijke en geestelijke letsels toe aan de israëlische bevolking, wel dan is dat ook genocide.
Volgens artikel 7 van het handvest van Hamas dienen de joden zelfs te worden uitgeroeid, als dat geen oproep tot genocide is weet ik het ook niet meer.

In West-Europa wordt criminaliteit uitgevoerd door moslims ook altijd afgedaan als gevolg van ''het moeilijk vinden te integreren'', of ''dat is hun cultuur''. Je moet je vooral indenken hoe het voor die persoon is en je vervolgens rigoureus aanpassen. Respect geven terwijl je er niets-nada-noppes voor terug krijgt. Zo werkt het linkse pro-religieuze sprookje.

Steben
5 januari 2009, 15:48
Het is net het probleem dat hij niet weet wat genocide is, hoe kan hij dan over deze gebeurtenissen een ernstig oordeel geven. :-D
Als hij wist wat genocide is, zou hij de armeense genocide zeker hebben erkend.:-D:-D
Erdogan heeft dringend bijscholing nodig. :-D:-D

Ondanks het feit dat u spijtig genoeg nog steeds niet antwoordde, zal ik toch zo vriendelijk zijn u van repliek te voorzien: ja Erdogan kan wat bijscholen, zoals zo velen.

Demosthenes
5 januari 2009, 15:56
In West-Europa wordt criminaliteit uitgevoerd door moslims ook altijd afgedaan als gevolg van ''het moeilijk vinden te integreren'', of ''dat is hun cultuur''. Je moet je vooral indenken hoe het voor die persoon is en je vervolgens rigoureus aanpassen. Respect geven terwijl je er niets-nada-noppes voor terug krijgt. Zo werkt het linkse pro-religieuze sprookje.

In Nederland is de linkerzij tenminste toch tot het besef gekomen dat ze overdreven gepamperd hebben . Hier in België pamperen ze gewoon voort.

Kallikles
5 januari 2009, 16:49
Hij moet zich bezighouden met diplomatie en zich niet uitlaten in keiharde bewoordingen. Israel is een belangrijke bondgenoot van Turkije en dat moet Turkije zo houden. Erdogan heeft harde uitspraken gedaan over Israel:

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/1/5/turkijehaaltharduitnaarisral.html

Erdogan slaat de nagel op de kop. Israël zou beter naar hem luisteren, i.p.v. zich in suïcidale acties te verliezen.

DEMOKRATOS
1 februari 2009, 09:12
Kerdogan moet eerst in eigen boezem kijken. Los eerst de Koerdische vraagstuk op! Koerden willen hun rechten waar ze recht op hebben, Koerden willen hun kinderen Koerdische namen geven, willen hun eigen taal spreken, willen uitzending in eigen taal, onderwijs in eigen taal. Turkije moet eerst zijn eigen bevolking bevrijden van het staatsterreur die er woed. Koerd zijn in Turkije is veel moeilijker als Palestijn in Gaza.

Turkse Nederlander
2 februari 2009, 00:52
Demokratos,

Je bent weer de Kalimero aan het uithangen. Koerden hebben veel meer rechten dan vroeger en het gaat steeds beter. Heb jij weleens van de DTP gehoord? De leden van deze partij zijn vooral PKK sympathisanten. Ze zijn vertegenwoordigd in het parlement en doen mee aan lokale verkiezingen. Hun keiharde anti Turkse preken worden toegestaan en uitgezonden op tv.

Koerdisch spreken is niet verboden in Turkije. Er wordt in het Koerdisch onderwezen maar zeer beperkt. Hier zal zeker verandering komen in de komende periode.

Turkije is een vrij en open land. Journalisten hebben vrije toegang tot Turkije. De hele wereld weet wat er in Turkije gebeurt.

DEMOKRATOS
2 februari 2009, 10:53
Demokratos,

Je bent weer de Kalimero aan het uithangen. Koerden hebben veel meer rechten dan vroeger en het gaat steeds beter. Heb jij weleens van de DTP gehoord? De leden van deze partij zijn vooral PKK sympathisanten. Ze zijn vertegenwoordigd in het parlement en doen mee aan lokale verkiezingen. Hun keiharde anti Turkse preken worden toegestaan en uitgezonden op tv.

Koerdisch spreken is niet verboden in Turkije. Er wordt in het Koerdisch onderwezen maar zeer beperkt. Hier zal zeker verandering komen in de komende periode.

Turkije is een vrij en open land. Journalisten hebben vrije toegang tot Turkije. De hele wereld weet wat er in Turkije gebeurt.


Beste turk om mij kalimero te noemen moet je eerst veel gegeten hebben, waar in Turkije wordt in Koerdisch onderwezen?? nergens! ik weet niet waarop u zich bazeerd. Dat de Koerden meer rechten hebben klopt ook van geen kanten, ik denk dat jij veel show tv kijkt, kijk es wa meer na Rojtv dan zie je de echte beelden, de realiteit!

barfo
2 februari 2009, 11:01
IEDEREEN moet een stelling innemen en de moordlust van israhell aankaarten

roodhaar
2 februari 2009, 11:24
IEDEREEN moet een stelling innemen en de moordlust van israhell aankaarten


zo is dat !

liberalist_NL
2 februari 2009, 13:02
IEDEREEN moet een stelling innemen en de moordlust van israhell aankaarten

En de moordlust van zwaardheffende Jodenjagers dan?

Gorkum
2 februari 2009, 17:03
Naastgetekende vond het wel een kosmisch gebeuren dat juist een journalist van Armeense achtergrond in luttele minuten een Turk tot leider van de Arabische en Perzische volksmassa's wist te bevorderen. Erdogan het woord ontnemen om reden dat anders de kippensoep koud werd !

willem1940NLD
3 februari 2009, 02:58
Naastgetekende vond het wel een kosmisch gebeuren dat juist een journalist van Armeense achtergrond in luttele minuten een Turk tot leider van de Arabische en Perzische volksmassa's wist te bevorderen. Erdogan het woord ontnemen om reden dat anders de kippensoep koud werd !

Koude kippensoep is erg, ja.

Laat Erdoĝan maar flink tekeergaan want dat zou de kans kunnen verkleinen dat Turkije in de EU komt.

forzaflandria
3 februari 2009, 03:33
Erdogan is vrij zijn mening te verkondigen, alleen zou iemand hem dan moeten vertellen dat hij een hypocriet is want wat Turken met Armeniers en Koerden gedaan hebben, moet niet onderdoen voor de Israelische actie tegen Gaza.

1207
3 februari 2009, 08:58
Israel is een belangrijke bondgenoot van Turkije en dat moet Turkije zo houden. Erdogan heeft harde uitspraken gedaan over Israel:

Alle Europese staten + de Vs nemen een keihard standpunt in. ISrael's heeft het recht internationaal recht en mensenrechten naast zich neer te leggen in functie van hun bezettings - en kolonisatiepolitiek. een extra cadeau'tje toen ze ISrael kregen

Erdogan 's tandpunt is ook hard maar dat staat mensen niet aan.
om hem het zwijgen op te leggen sleurt men er dus Turkse geschiedenis bij ipv effectief op zijn argumenten in te gaan.
itt Europese staten is bondgenootschap, wat hem betreft, geen vrijbrief voor Israel.

Jean-Pierre
5 februari 2009, 00:23
Wees gerust, hij zal dat niet doen.Dus mogen wij wel praten over de Israëlische genocide?... Wanneer gaat men het ontkennen van de Israëlische genocide ook strafbaar stellen?

willem1940NLD
5 februari 2009, 01:28
Alle Europese staten + de Vs nemen een keihard standpunt in. ISrael's heeft het recht internationaal recht en mensenrechten naast zich neer te leggen in functie van hun bezettings - en kolonisatiepolitiek. een extra cadeau'tje toen ze ISrael kregen

Erdogan 's tandpunt is ook hard maar dat staat mensen niet aan.
om hem het zwijgen op te leggen sleurt men er dus Turkse geschiedenis bij ipv effectief op zijn argumenten in te gaan.
itt Europese staten is bondgenootschap, wat hem betreft, geen vrijbrief voor Israel.Wat wil je dan; zie jij als enige oplossing dat de Joden zich uit Israël laten verdrijven? Want iets anders wil de tegenpartij niet, heeft dat ook schriftelijk vastgelegd en blijft doorgaan met beschietingen en aanslagen.

Beschouwingen over de "proportionaliteit" van oorlogshandelingen draaien alleen maar om de kernvraag heen "mogen de Joden daar blijven of niet".

-JUSTICE-
5 februari 2009, 21:11
Wat wil je dan; zie jij als enige oplossing dat de Joden zich uit Israël laten verdrijven? Want iets anders wil de tegenpartij niet, heeft dat ook schriftelijk vastgelegd en blijft doorgaan met beschietingen en aanslagen.

Beschouwingen over de "proportionaliteit" van oorlogshandelingen draaien alleen maar om de kernvraag heen "mogen de Joden daar blijven of niet".

Hoezo wil de tegenpartij niet? Zowel de hamas als de arabische liga en de plo staan open voor een vreedzame oplossing voor dit langdurig probleem en voor diplomatische oplossingen binnen de grenzen van 1967. Hiermee doen zij dus eigenlijk afstand van ongeveer 78 procent palestijns land van het oorsponkelijk VN opdelingsplan. in feite eisen deze drie dus, inclusief hamas, niet meer van isreal dan wat de internationale gemeenschap al jaren aan een stuk vraagt: de stopzetting van de illegale bezetting, terugtrekking naar de gebieden van 1967 en een twee staten oplossing.

willem1940NLD
5 februari 2009, 22:28
Hoezo wil de tegenpartij niet? Zowel de hamas als de arabische liga en de plo staan open voor een vreedzame oplossing voor dit langdurig probleem en voor diplomatische oplossingen binnen de grenzen van 1967. Hiermee doen zij dus eigenlijk afstand van ongeveer 78 procent palestijns land van het oorsponkelijk VN opdelingsplan. in feite eisen deze drie dus, inclusief hamas, niet meer van isreal dan wat de internationale gemeenschap al jaren aan een stuk vraagt: de stopzetting van de illegale bezetting, terugtrekking naar de gebieden van 1967 en een twee staten oplossing.Ik denk dat je liegt, maar misschien zonder het te weten.

-JUSTICE-
5 februari 2009, 22:30
Ik denk dat je liegt, maar misschien zonder het te weten.

kom eens met argumenten ipv onzin te brabbelen. als je denkt dat ik lieg, mag je me altijd ongelijk bewijzen met tegenargumenten. zolang het maar niet met nutteloze gebrabbel is waar niemand wat aan heeft ;-)

willem1940NLD
5 februari 2009, 22:58
kom eens met argumenten ipv onzin te brabbelen. als je denkt dat ik lieg, mag je me altijd ongelijk bewijzen met tegenargumenten. zolang het maar niet met nutteloze gebrabbel is waar niemand wat aan heeft ;-)Andersom graag: kom maar eens met bronnen voor je beweringen.

-JUSTICE-
5 februari 2009, 23:11
Andersom graag: kom maar eens met bronnen voor je beweringen.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1035414.html

http://www.ad.nl/buitenland/2935976/Palestijnen_blijven_bij_grenzen_1967.html

http://www.dag.nl/buitenland/peres-arabisch-vredesplan-biedt-kansen-18815

Volgende keer moet je misschien beter nadenken vooraleer je iemand beticht van leugens ;-)

willem1940NLD
6 februari 2009, 00:34
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1035414.html

http://www.ad.nl/buitenland/2935976/Palestijnen_blijven_bij_grenzen_1967.html

http://www.dag.nl/buitenland/peres-arabisch-vredesplan-biedt-kansen-18815

Volgende keer moet je misschien beter nadenken vooraleer je iemand beticht van leugens ;-)Dat zijn beleefdheids-uitingen van enige maanden geleden, die Mijnheer Peres (volgens de 3e link) ook minstens zo beleefd heeft beantwoord.

Nergens staat vermeld dat de 2 "palestijnse" organisaties hun hoofddoel, Israël / de Joden van de kaart te vegen, ooit zullen wijzigen.

Bovendien geeft de 2e link weer dat terugtrekking achter de 1967-grenzen "een begin kan betekenen voor onderhandelingen". Fraai idee, ja want vanuit zulke stellingen veel betere kansen om de Israëli te beschieten.

===

Betichten = beschuldigen en nee dat deed en doe ik niet, ik geef slechts mijn mening, daarbij rekening houdend met (nog steeds mijn mening) een mogelijkheid dat je uit onwetendheid liegt.

===

Een totaal ander punt is de rechtmatigheid waarmee de de huidige Israëlische staat zou zijn gesticht; het lijkt mij niet waarschijnlijk dat bijvoorbeeld de Bretons ooit op vergelijkbare wijze Engeland zouden kunnen opeisen, waaruit ze toch ooit ook volgens geschiedenisboeken verdreven zijn, zoals de Grieken uit Turkije.

De Israëli kan ik echter in zoverre begrijpen dat zij zich, zoals nu eenmaal gevestigd, niet de zee in laten jagen cq uitmoorden.

-JUSTICE-
6 februari 2009, 22:38
Dat zijn beleefdheids-uitingen van enige maanden geleden, die Mijnheer Peres (volgens de 3e link) ook minstens zo beleefd heeft beantwoord.

Ik denk eerder dat u zich vanuit een onwetende positie uitspreekt over de zaak. Anders had u toch wel moeten weten dat dat arabisch vredesplan geen beleefdheids-uiting(en) voorstelt maar een werkelijke plan, bestand is. dat vrede biedt in ruil voor de stopzetting van israel's illegale bezettingen. De 22 staten van de arabische liga zijn bereidt voor vrede, als israel bereidt is haar illegale, volledig in tegenspraak met het internationaal gerecht, beleid te stoppen. Het plan is ingediend ergens in 2002 maar nog steeds actief en "levend". Zoals u misschien al zult hebben opgemerkt kwamen er tijdens het gaza offensief omtrent dit plan reacties/uitlatingen vanuit londen door blair en saudië, het is dus nog intact en niets iets van enige maanden geleden.

Nergens staat vermeld dat de 2 "palestijnse" organisaties hun hoofddoel, Israël / de Joden van de kaart te vegen, ooit zullen wijzigen.

het conflict is al decennia jaren gaande, ik heb nog geen één jood in de zee gezien. wel een 800 000 tal palestijnen die zich plots buiten hun huizen bevonden. de plo heeft israel al ergens in de jaren tachtig, negentig een resolutie aangenomen en het bestaansrecht van de soevereine staat israel erkent (het heeft de palestijnen niet veel opgebracht). hamas is bereidt om dit te settelen binnen de grenzen van 1967 en biedt aan tot langdurige hudna/vrede. Wel opmerkelijk dat u aan de degene die bezet worden vraagt om zich aan te passen en de wapens neer te leggen. laten we niet vergeten dat het israel is die de bezet en het de bezettende palestijnen zijn die het meest recht op zelfverdediging hebben (mits zij handelen volgens het internationaal gerecht). Verder zou u eens moeten kijken naar het zionisme, wat eigenlijk het bestaansrecht vormt van israel. het zionisme is al eens tot racistisch, imperialistisch etc verklaard door de VN, dus zo proper zal het daar ook niet zijn. ook schrappen maar?

Bovendien geeft de 2e link weer dat terugtrekking achter de 1967-grenzen "een begin kan betekenen voor onderhandelingen". Fraai idee, ja want vanuit zulke stellingen veel betere kansen om de Israëli te beschieten.

Ik zie niet in wat daar mis mee is? Alle partijen hebben laten weten dat zij bereidt zijn om te onderhandelen binnen de grenzen van voor 1967, men vraagt dus gewoon dat israel haar illegale bezettingen stopt.


Een totaal ander punt is de rechtmatigheid waarmee de de huidige Israëlische staat zou zijn gesticht; het lijkt mij niet waarschijnlijk dat bijvoorbeeld de Bretons ooit op vergelijkbare wijze Engeland zouden kunnen opeisen, waaruit ze toch ooit ook volgens geschiedenisboeken verdreven zijn, zoals de Grieken uit Turkije.

De Israëli kan ik echter in zoverre begrijpen dat zij zich, zoals nu eenmaal gevestigd, niet de zee in laten jagen cq uitmoorden.

Het internationaal gerecht is eigenlijk vrij duidelijk; westbank en gaza zijn palestijnse gebieden. de andere zijn door israel opgeslorpt/bezet. de westbank en gaza zijn slechts 22% van het oorspronkelijke opdelingsplan. het palesetijnse volk doet eigenlijk dus, zoals ik al zei, afstand van zo'n 78 procent van hun land. ook stelt het arabisch vredesplan en volgens mij ook de partij van abbas voor om een rechtvaardig oplossing te zoeken voor de vluchtelingen (men wil dus ook over de vluchtelingen handelen, compensatie of terugkeer). Wat doet israel buiten op haar luie gat de bezettingen verder uitbreiden, provoceren en oorlogjes op voorhand plannen om naderhand bij de internationale gemeenschap tranen te laten en zeggen dat ze aangevallen wordt?

willem1940NLD
7 februari 2009, 01:32
Hudna betekent niet "vrede" maar hooguit wapenstilstand en een uitwerkingsvoorbeeld is gegeven in koran hoofdstuk 9.

Hamas en Fatah hebben schriftelijk vastgelegd dat zij geen Joodse staat in hun nabijheid ooit zullen dulden en zij blijven onder alle omstandigheden doorgaan met raketten richting de Joden te schieten, liefst met eigen burgers en vooral kinderen als "menselijk schild".

Zelfs als ik hiervoor enig begrip zou kunnen opbrengen dan zou dat nog niet maken dat ik ook maar een woord geloof van de af en toe geprobeerde vredelievende verhaaltjes.

De Joden hebben geen andere keuzemogelijkheid dan wegtrekken of zich drastisch verdedigen; had de balans aan technische middelen en kennis andersom gelegen dan zouden de Joden ter plekke reeds zijn uitgeroeid.

Het gaat er niet om naar welke van de partijen mijn sympathie uitgaat, ik zie geen mogelijke oplossing.