PDA

View Full Version : Palliewood: Hoe Hamas de media bedriegt:


Derk de Tweede
6 januari 2009, 12:26
Slechts twee foto's:

http://blog.camera.org/archives/brown%20jacket%20injured.jpg

10 minuten later:

http://blog.camera.org/archives/brown%20jacket%20reacting.jpg

Steben
6 januari 2009, 12:27
???

Red_Dog
6 januari 2009, 12:28
Dnek dat het gaat om de man met de bruine jas, die eerst gewond wordt binnen gebracht en even later blijkbaar in goede gezondheid verkeert.
Lijkt me wel nogal onduidelijk om daar conclusies uit te trekken.

Derk de Tweede
6 januari 2009, 12:30
???

Die man in die bruine jas met die bruine baard staat op beide foto's.
Eerst als gewonde die een ziekenhuis wordt binnen gedragen, op de tweede als rouwende.

http://blog.camera.org/archives/2009/01/from_green_helmet_to_brown_jac.html

E. Gidius
6 januari 2009, 12:32
Die man in die bruine jas met die bruine baard staat op beide foto's.
Eerst als gewonde die een ziekenhuis wordt binnen gedragen, op de tweede als rouwende.

http://blog.camera.org/archives/2009/01/from_green_helmet_to_brown_jac.html

1/ Hoe weet jij dat hij zo zwaar gewond is dat hij niet meer kan rouwen?

2/ Hoe weet jij dat het om dezelfde man gaat? Je ziet zijn gezicht niet op de tweede foto.

3/ Als het om trucage gaat, wie bedrijft die dan? De foto's zijn toch van Reuters, niet van Hamas?

Red_Dog
6 januari 2009, 12:33
Ik moet zeggen dat het Reuters-watermerk in die eerste foto wel heel goed geplaatst is :D

Derk de Tweede
6 januari 2009, 12:45
1/ Hoe weet jij dat hij zo zwaar gewond is dat hij niet meer kan rouwen?

2/ Hoe weet jij dat het om dezelfde man gaat? Je ziet zijn gezicht niet op de tweede foto.

3/ Als het om trucage gaat, wie bedrijft die dan? De foto's zijn toch van Reuters, niet van Hamas?
Al die foto's worden geleverd Ramattan News Agency (RNA) en worden niet geschoten door westerse fotografen. Nog gisteren werd via internet een filmpje verpreid over een aanslag door een Israelische raket, dat achteraf een bedijfsongelukje bleek te zijn tijdens een parade van met raketten beladen trucks van Hamas.
Zelfs de weblog van Anja Meulenbelt was er ingetuind.

Desbetreffende filpje, nu met een ander bovenschrift dan gisteren.
http://www.liveleak.com/view?i=3b3_1230864719

Nr.10
6 januari 2009, 12:46
De man op de foto is niet gekwetst.
Is gewoon in rouw.

Hoe Derk de Tweede ons bedriegt :roll:

Derk de Tweede
6 januari 2009, 12:49
De man op de foto is niet gekwetst.
Is gewoon in rouw.

Hoe Derk de Tweede ons bedriegt :roll:

Wat heeft Brel hiermee te maken ?

E. Gidius
6 januari 2009, 13:05
Al die foto's worden geleverd Ramattan News Agency (RNA) en worden niet geschoten door westerse fotografen. Nog gisteren werd via internet een filmpje verpreid over een aanslag door een Israelische raket, dat achteraf een bedijfsongelukje bleek te zijn tijdens een parade van met raketten beladen trucks van Hamas.
Zelfs de weblog van Anja Meulenbelt was er ingetuind.

Desbetreffende filpje, nu met een ander bovenschrift dan gisteren.
http://www.liveleak.com/view?i=3b3_1230864719

1/ Je antwoordt maar op één van mijn drie vragen (herkomst van de foto's).
2/ Niets in je antwoord wijst er op dat het om bedrog door Hamas zou gaan, zoals je in je onderwerptitel aangeeft.
3/ Aanvoelende dat je aanval de mist ingaat, begin je over iets anders.

parcifal
6 januari 2009, 13:15
Die man in die bruine jas met die bruine baard staat op beide foto's.
Eerst als gewonde die een ziekenhuis wordt binnen gedragen, op de tweede als rouwende.


Als gewonde?
Op wat baseer je dit?

Ik zie 2 maal een rouwende man.

goodwill
6 januari 2009, 13:17
Wat heeft Brel hiermee te maken ?
niet rond de pot draaien Derk.

En al die honderden burgerdoden, waren gewoon ingehuurde figuranten ? Zie je dat zo ?

roodhaar
6 januari 2009, 13:24
De man op de foto is niet gekwetst.
Is gewoon in rouw.

Hoe Derk de Tweede ons bedriegt :roll:

wederom weer zo'n walgelijk "spelen" met Palestijns doden , net zoals hier reeds gedaan werd met dode Palestijnse kinderen.:|

Derk; Je zou beschaamd moeten zijn om jezelf nog als mens te bestempelen.

Hoogmoed
6 januari 2009, 13:24
Als gewonde?
Op wat baseer je dit?

Ik zie 2 maal een rouwende man.

inderdaad, die man is in rouw :-(

Men zou beter die titel van deze draad veranderen.......

Want de bedriegers zitten aan de andere kant :lol:

goodwill
6 januari 2009, 13:26
inderdaad, die man is in rouw :-(

Men zou beter die titel van deze draad veranderen.......

Want de bedriegers zitten aan de andere kant :lol:
inderdaad, die man is een rouwende persoon.
Derk, shame on you, om zo proberen te realiteit te verdraaien en te vervalsen, shame on you.

Red_Dog
6 januari 2009, 13:29
Sorry hoor, maar mij leek het ook alsof de man op die eerste foto gewond is.
Wat niet weg neemt dat er aan beide kanten aan media-manipulatie gedaan wordt.

E. Gidius
6 januari 2009, 13:30
Als gewonde?
Op wat baseer je dit?

Ik zie 2 maal een rouwende man.

Het onderschrift (afkomstig van de fotograaf of van Reuters) suggereert dit: http://blog.camera.org/archives/2009/01/from_green_helmet_to_brown_jac.html.

Als er dus al bedrog zou zijn (het kan ook gewoon een vergissing zijn, de redacties zijn al enkele dagen een hel), dat komt het van de fotograaf of van het persagentschap.

Overigens: waarom zou een gewonde man tien minuten later niet kunnen rouwen voor een dode?

Enfin, Derks verhaal rammelt aan alle kanten. Hij zou dat beter gewoon toegeven.

Sus Iratus
6 januari 2009, 14:28
Mogen wij u even voorstellen aan Khaled Lubbad, buikspreekpop van de Hamas. Khaled werkt voor Ramattan News Agency (RNA) (http://english.ramattan.net/), een soort van Palestijnse ANP, dat strijdt voor een onafhankelijk Palestina. RNA zette zichzelf op de kaart na de publicatie van een foto (http://photos1.blogger.com/blogger/5961/705/400/000_capt.c034ac9cb9f844adb1dac9ffc6aeb12e.mideast_ israel_palestinians_akcf101.jpg) op 9 juni 2006 van een huilend meisje op het strand met aan haar voeten haar dode vader. Meneer zou volgens RNA getroffen zijn door een Israëlische torpedo afgevuurd vanaf open zee als vergelding voor het afschieten van een paar Qassam raketten. Ongeloofwaardig incident natuurlijk, maar de foto ging wel de hele wereld over.

En daarmee had RNA de smaak te pakken (http://74.125.77.132/search?q=cache:Ueaf8_pZDfUJ:mediacleansing.blogspo t.com/2006/06/embedding-with-jihad.html+ramattan+propaganda&hl=nl&ct=clnk&cd=16&gl=nl&client=firefox-a). Want op deze manier Israël een loer draaien, is niet alleen goed voor de beeldvorming in de rest van de wereld, het levert je bovendien serieuze centjes op. Zo betaalt alleen al CNN maandelijks 40.000 dollar om gebruik te mogen maken van de zogenaamde newsfeed van RNA. Ook lopen er contracten met BBC, Reuters en AP (alle foto's uit Gaza zelf komen op dit moment van RNA AP en Reuters). Dat in december nog is gepoogd RNA op zwart te gooien, omdat het door Hamas als spreekbuis wordt gebruikt, doet nu even niet ter zake.

RNA is gewoon een hele frisse club, die verder helemaal niet bevooroordeeld verslag doet van het gewapende conflict op dit moment. En aangezien RNA als enige -westerse journalisten worden tot op heden geweerd- verslag doet vanuit Gaza, is iets voor de actualiteitenrubrieken op het Mediapark altijd beter dan niets. Bovendien doen die beelden van huilende kiddo’s, verminkte vrouwen en gewonde oudjes het altijd goed tijdens een oorlog. "Weet u, de Israëlische tanks en straaljagers schieten niet op militanten. De Israëli's schieten op alles wat beweegt, behalve op Hamas."
Dank je wel (http://www.dumpert.nl/mediabase/352351/ced429b7/onafhankelijke_berichtgeving_vanuit_gaza.html) Khaled Lubbad in Gaza-Stad, dat je ons dit hebt willen vertellen. Heel moedig van je ook. Dit was Een Vandaag, na de STER de collega’s van PowNed met een ongetwijfeld weer zeer verwerpelijke reportage over ditzelfde onderwerp...

Instant Update: Herinnert u zich deze nog (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2006/08/doornbos_green_helmet_guy.html)? Welnu, de Green Helmet Guy doet nu dienst als de Brown Jacket Actor (http://blog.camera.org/archives/2009/01/from_green_helmet_to_brown_jac.html). Mede mogelijk gemaakt door RNA...

geenstijl (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/01/waarom_powned_nodig_is.html)

En daarmee is dus genoeg gezegd over de Palestijnse propagandamachinerie...

ministe van agitatie
6 januari 2009, 14:40
En daarmee is dus genoeg gezegd over de Palestijnse propagandamachinerie...

Hier gaan we weer...

the first casualty of war is truth

Jij gelooft liever het IDF. Dat is je goed recht. Maar aangetoond is daarmee alleen dat jij liever het IDF gelooft. Niets anders.

E. Gidius
6 januari 2009, 14:43
En daarmee is dus genoeg gezegd over de Palestijnse propagandamachinerie...

Tjonge, tjonge, wat een stukje scheld- en insinuatieproza... Leg effe uit wat daar nu eigenlijk mee gezegd is, Sus, want de boodschap komt allesbehalve over.

Andy
6 januari 2009, 14:46
En daarmee is dus genoeg gezegd over de Palestijnse propagandamachinerie...
uw bron was 'geenstijl.nl'. U plaatste uw reactie in ieder geval in de juiste thread.

Sus Iratus
6 januari 2009, 14:55
Tjonge, tjonge, wat een stukje scheld- en insinuatieproza... Leg effe uit wat daar nu eigenlijk mee gezegd is, Sus, want de boodschap komt allesbehalve over.Wat daar gezegd wordt? Heel simpel: dat de foto's die Derk plaatste wel degelijk fake zijn, en dat alle foto's en nieuws uit de Gaza-strook dus afkomstig zijn uit één enkele bron, te weten die Ramattan News Agency, en dat dus Reuters, de BBC, CNN en de rest van de wereld hun foto's en nieuws enkel van Ramattan News Agency krijgen. Dat het dus bij lange na niet een objectieve nieuwsbron is en dat dus ze gewoon acteurs gebruiken om het één en ander behoorlijk aan te dikken en erger te maken dan het wellicht is.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik de burgerslachtoffers onder de Palestijnen, want die zijn er natuurlijk, net zoals onder de Israeli's overigens, niet zou betreuren, want dat doe ik wel.

Maar het één en ander wordt dus enorm grof uitgebuit door RNA, in hoedanigheid van spreekbuis voor hamas, en dat is een zeer kwalijke zaak. En u had dat kunnen weten E. Gidius, als u gewoon even die linkjes had geopend en gelezen en gekeken wat daar staat.

Sus Iratus
6 januari 2009, 14:56
uw bron was 'geenstijl.nl'. U plaatste uw reactie in ieder geval in de juiste thread.Ook voor u geldt dat u gewoon even die linkjes moet openen voordat u over de bron komt zagen die die linkjes geeft.

Derk de Tweede
6 januari 2009, 15:04
niet rond de pot draaien Derk.

En al die honderden burgerdoden, waren gewoon ingehuurde figuranten ? Zie je dat zo ?
Er zullen ongetweifeld burgerdoden vallen, maar de berichtgeving hierover is buitengewoon eenzijdig.
Gisteravond in Netwerk kon je gewoon zien dat een Palestijnse verslaggever zwaar stond te overdrijven, zoniet te liegen.
"They're only shooting on babies, not on Hamas" (They = leger Israel)
Zelfs de Nederlandse presentator voelde nattigheid.

Derk de Tweede
6 januari 2009, 15:08
Wat daar gezegd wordt? Heel simpel: dat de foto's die Derk plaatste wel degelijk fake zijn, en dat alle foto's en nieuws uit de Gaza-strook dus afkomstig zijn uit één enkele bron, te weten die Ramattan News Agency, en dat dus Reuters, de BBC, CNN en de rest van de wereld hun foto's en nieuws enkel van Ramattan News Agency krijgen. Dat het dus bij lange na niet een objectieve nieuwsbron is en dat dus ze gewoon acteurs gebruiken om het één en ander behoorlijk aan te dikken en erger te maken dan het wellicht is.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik de burgerslachtoffers onder de Palestijnen, want die zijn er natuurlijk, net zoals onder de Israeli's overigens, niet zou betreuren, want dat doe ik wel.

Maar het één en ander wordt dus enorm grof uitgebuit door RNA, in hoedanigheid van spreekbuis voor hamas, en dat is een zeer kwalijke zaak. En u had dat kunnen weten E. Gidius, als u gewoon even die linkjes had geopend en gelezen en gekeken wat daar staat.
Dat is precies wat ik bedoel! Of het beroepsacteurs zijn lijkt me stug, maar het komt allemaal zo ongeloofwaardig over.
Rest nog dat de Gaza natuurlijk geen persvrijheid kent zoals we hier kennen.

ministe van agitatie
6 januari 2009, 15:12
Dat is precies wat ik bedoel! Of het beroepsacteurs zijn lijkt me stug, maar het komt allemaal zo ongeloofwaardig over.

Moeilijk om te geloven vind ik het ook. dat betekent niet dat het niet waar is.

Rest nog dat de Gaza natuurlijk geen persvrijheid kent zoals we hier kennen.


Omdat Israël ondanks een vonnis van het Hooggerechtshof geen journalisten toelaat. So far for democracy ...

Derk de Tweede
6 januari 2009, 15:16
Moeilijk om te geloven vind ik het ook. dat betekent niet dat het niet waar is.



Omdat Israël ondanks een vonnis van het Hooggerechtshof geen journalisten toelaat. So far for democracy ...

Dat laatste is waar en daar heb ik dan ook geen begrip voor.

Sus Iratus
6 januari 2009, 15:19
Moeilijk om te geloven vind ik het ook. dat betekent niet dat het niet waar is.



Omdat Israël ondanks een vonnis van het Hooggerechtshof geen journalisten toelaat. So far for democracy ...Ik dacht dat in Gaza de Palestijnen toch autonoom waren en derhalve niets met het Israelische Hooggerechtshof te maken hebben, waardoor er makkelijk buitenlandse journalisten naar Gaza zouden kunnen komen. Althans, niet door Israel gehinderd. Blijkbaar kan dat niet, en ligt het aan interne zaken in Gaza zelf (lees: hamas, die de berichtgeving zelf voor 100% wil kunnen controleren), en dat stinkt nogal, vindt u ook niet?

EDIT: ik kan het bij het foute eind hebben natuurlijk.

Steben
6 januari 2009, 15:21
Israel leeft in een continue staat van oorlog. dan is het gemakkelijk om martial law te hanteren, wat tijdelijk democratische instellingen en mentaliteit opzij schuift.

ministe van agitatie
6 januari 2009, 15:29
Ik dacht dat in Gaza de Palestijnen toch autonoom waren en derhalve niets met het Israelische Hooggerechtshof te maken hebben, waardoor er makkelijk buitenlandse journalisten naar Gaza zouden kunnen komen. Althans, niet door Israel gehinderd. Blijkbaar kan dat niet, en ligt het aan interne zaken in Gaza zelf (lees: hamas, die de berichtgeving zelf voor 100% wil kunnen controleren), en dat stinkt nogal, vindt u ook niet?

EDIT: ik kan het bij het foute eind hebben natuurlijk.

Je hebt het bij het foute eind:

JERUZALEM (ANP) - Israël moet buitenlandse journalisten toelaten tot de Gazastrook. Dat heeft het Israëlische Hooggerechtshof woensdag bepaald.
Voor donderdagochtend moet de grens tussen Israël en de Gazastrook open zijn voor de pers. Het hof legde wel beperkingen op. Maximaal twaalf journalisten mogen tegelijk de grens passeren. Ook mogen alleen verslaggevers die zijn aangesloten bij de Vereniging van Buitenlandse Journalisten in Israel (FPA), de Gazastrook in.
Het Israëlische leger had maandag het grensgebied met de Gazastrook tot gesloten militaire zone uitgeroepen. Bewoners werden geëvacueerd en de pers mocht het gebied niet meer in. Daardoor kwam onafhankelijke berichtgeving over het conflict in gevaar, aldus de FPA.

Maar het leger legt die beslissing dus flagrant naast zich neer:

(Novum/AP) - Israël ontzegt journalisten nog altijd de toegang tot de Gazastrook. Dat terwijl het Israëlische hooggerechtshof woensdag oordeelde dat het land een beperkt aantal verslaggevers zou moeten toelaten.

Israël verbiedt journalisten de Gaza-strook binnen te gaan sinds het staakt-het-vuren tussen Israël en Hamas begin november steeds vaker werd geschonden. Buitenlandse journalisten vroegen het hooggerechtshof dat verbod op te heffen. Het hof oordeelde daarop dat Israël een beperkt aantal journalisten zou moeten toelaten op het moment dat de Erez-grensovergang open is.

Israël opende die grenspassage vrijdag om Palestijnen met buitenlandse paspoorten de gelegenheid te bieden de Gaza-strook te verlaten. Verslaggevers werden echter geweerd.

Sus Iratus
6 januari 2009, 15:35
Je hebt het bij het foute eind:



Maar het leger legt die beslissing dus flagrant naast zich neer:OK, dat is dan duidelijk, hoewel het natuurlijk wel de vraag blijft of hamas, in geval Israel uiteindelijk wél journalisten toelaat, ook doorgang zal willen verlenen aan diezelfde journalisten. Ik heb daar vooralsnog, tot het tegendeel bewezen is, mijn twijfels bij.

Andy
6 januari 2009, 15:35
Ook voor u geldt dat u gewoon even die linkjes moet openen voordat u over de bron komt zagen die die linkjes geeft.

Wees gerust: kheb het ondertussen gelezen, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Gesteld dat het idd om vervalsingen van foto's gaat: wat toont men dan aan? Dat de RNA gewonden ensceneert? Misschien doen ze dat. Dat zou betekenen dat het aantal gewonden in Gaza van 2000 naar 1999 moet teruggebracht worden.

Kijk: de enige manier hoe je zou kunnen proberen ahv een 'palliewood' (ik walg van de term) de Israëlische misdaden in Gaza te minimaliseren, is door aan te tonen dat:
-er substantieel minder slachtoffers zijn gevallen dan voordien door de media vermeld. 1 slachtoffer meer of minder maakt de aanvallen voor mij niet minder gruwelijk
-er veel minder onschuldigen getroffen zijn dan aanvankelijk gemeld
-de economische infrastructuur in Gaza minder sterk getroffen is dan aanvankelijk gemeld
-er geen oorlogsmisdaden zijn gepleegd door Israël (zoals daar o.m. zijn de inzet van fosfor, clustermunitie en het blokkeren van humanitaire hulp)

Bronnen als deze extrapoleren vanuit een enkele foto dat zowat alles wat in de pers verschijnt sterk door het RNA gekleurd is, en dit om sensationeler te zijn. Deze bron baseert zich daarvoor op een enkele foto. Het is idd zo dat dit veel zegt over de werking van onze media (die zouden kunnen melden dat er weinig beeldmateriaal mbt de humanitaire situatie in Gaza is door bvb de Israëlische weigering om journalisten toe te laten). Maar het zegt bijna niets over de gruwel in het conflict. Ook de VN telt immers het aantal slachtoffers, en hun bodycount is vergelijkbaar met datgene wat totnogtoe onze pers haalde. Op dat vlak lijkt er me weinig reden om zo'n zware conclusies te trekken als het artikel doet.

Wat de oorlogsmisdaden van Israël betreft:
-de aanwezigheid van witte fosfor werd afgeleid uit beeldmateriaal (althans die indruk wekt de Times door het niet nader te specifieren van andere bronnen). Ook het gebruik van clustermunitie door Israël werd afgeleid uit beeldmateriaal. Uiteraard zal de toekomst uitwijzen of het effectief om witte fosfor/clusterbommen gaat, maar vooralsnog lijkt het relevant dit te melden in de media.
-het niet doorlaten van Rode Kruis medewerkers werd door het Rode Kruis naar buiten gebracht. Bovendien is het tegenhouden van humanitaire goederen iets dat makkelijk gecontroleerd kan worden aan de grens.
-Tenslotte gaat het voorbij aan de verschillende correspondenten die andere media in de Gazastrook hebben zitten. Zo sprak de minister van agitatie over een Noorse dokter in een Gazahospitaal die contacten had met de BBC (en dus als een 'eigen bron' kan gezien worden), en zo heeft de openbare omroep een Palestijnse journalist die vanuit de Gazastrook live bericht. Voor deze twee gevallen lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze de zaken bewust overdrijven uit winstbejag.

Als Geenstijl - wat zelf een Israëlisch gezinde bron bij uitstek is - aan wil tonen dat enkele foto's, beelden of wat dan ook vervalst is, dan moeten ze dat vooral doen. Sterker nog: dan is het de morele plicht om te waken over de kwaliteit van (andere) media.
Als Geenstijl (of iemand anders) deze vermeende voorvallen gebruikt om te stellen dat alle berichtgeving over de bombardementen gekleurd is, dan verschilt het in niets meer van riooljournalistiek.

mvg,

Andy

Sus Iratus
6 januari 2009, 15:47
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pallywood

http://www.youtube.com/watch?v=t_B1H-1opys&search=pallywood/

captain jack
6 januari 2009, 16:13
Welke nieuwswaarde heeft dit nu?
Natuurlijk wordt de media gemanipuleerd en dat is niet alleen een palestijns fenomeen. Moeten we daarom geloven dat het er ook werkelijk minder hard aan toe gaat in die gebieden?

PollyCorrect
6 januari 2009, 16:27
Interessante draad over Pallywood, Derk.
Ben benieuwd wat we nog allemaal gaan krijgen.

Anja Meulen-Leugenbelt is in elk geval al goed bezig :oops:
met het plaatsen van fake video's om haar "argumenten" te illustreren:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/01/pijnlijk_anja_meulenbelt_plaa.html

Pijnlijk hoor, Anja.

Lincoln
6 januari 2009, 18:53
Wat daar gezegd wordt? Heel simpel: dat de foto's die Derk plaatste wel degelijk fake zijn, en dat alle foto's en nieuws uit de Gaza-strook dus afkomstig zijn uit één enkele bron, te weten die Ramattan News Agency, en dat dus Reuters, de BBC, CNN en de rest van de wereld hun foto's en nieuws enkel van Ramattan News Agency krijgen. Dat het dus bij lange na niet een objectieve nieuwsbron is en dat dus ze gewoon acteurs gebruiken om het één en ander behoorlijk aan te dikken en erger te maken dan het wellicht is.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik de burgerslachtoffers onder de Palestijnen, want die zijn er natuurlijk, net zoals onder de Israeli's overigens, niet zou betreuren, want dat doe ik wel.

Maar het één en ander wordt dus enorm grof uitgebuit door RNA, in hoedanigheid van spreekbuis voor hamas, en dat is een zeer kwalijke zaak. En u had dat kunnen weten E. Gidius, als u gewoon even die linkjes had geopend en gelezen en gekeken wat daar staat.:lol:

Lincoln
6 januari 2009, 19:00
Het is toch ironisch lachwekkend hoe sommigen hier goedgelovig zijn, hun goede recht natuurlijk,.

Maar om te zeggen dat de zionistjes vredelievend zijn, kan je gewoon gelijk te stellen met iemand die een beul uit de SAW afleveringen afschildert als een brave altruistische engel,.

Derk de Tweede
6 januari 2009, 19:31
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pallywood

http://www.youtube.com/watch?v=t_B1H-1opys&search=pallywood/


Hoewel ik het niet zo heb op filmpjes van YouTube. Dit fragment van het doodschieten van de Palestijnse jongen Muhamad Al-Dura.
"Why so meny secrets, why so many lies ?"
http://www.youtube.com/watch?v=DzsCBFhCsyY&feature=related

E. Gidius
6 januari 2009, 19:33
Interessante draad over Pallywood, Derk.
Ben benieuwd wat we nog allemaal gaan krijgen.

Hier Polly, nog zo'n "geënsceneerde" slachting:

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF06012009_001&ref=front

'Veertigtal doden bij aanval op VN-school'

Bij een Israëlische aanval op het vluchtelingenkamp Jabaliya in het noorden van de Gazastrook zijn minstens veertig mensen omgekomen, aldus Palestijnse medische bronnen. De slachtoffers zijn mensen die naar een door de VN bestuurde school waren gevlucht. Zij bevonden zich daarbinnen of er rond, aldus de eerste berichten.


Ze gaan wel ver hé, die mannen van Palliewood!

Romeo
6 januari 2009, 19:48
Hier Polly, nog zo'n "geënsceneerde" slachting:

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF06012009_001&ref=front



Ze gaan wel ver hé, die mannen van Palliewood!

De VN beweren nochtans dat het Israelische leger de coördinaten van die (VN)-school kende. :?

captain jack
6 januari 2009, 19:49
Hier Polly, nog zo'n "geënsceneerde" slachting:

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF06012009_001&ref=front


Ze gaan wel ver hé, die mannen van Palliewood!

Straks gaan ze nog oscars krijgen...

deryz
6 januari 2009, 20:34
1/ Je antwoordt maar op één van mijn drie vragen (herkomst van de foto's).
2/ Niets in je antwoord wijst er op dat het om bedrog door Hamas zou gaan, zoals je in je onderwerptitel aangeeft.
3/ Aanvoelende dat je aanval de mist ingaat, begin je over iets anders.
Hamas pleegt al jaren bedrog, niets nieuws.

RodeLantaarn
6 januari 2009, 22:56
Slechts twee foto's:

http://blog.camera.org/archives/brown%20jacket%20injured.jpg

10 minuten later:

http://blog.camera.org/archives/brown%20jacket%20reacting.jpg

Is het lompheid die u verblindt in het niet zien van rouw? Het kan even goed zijn dat de heer in kwestie moest gedragen worden van verdriet. Dit weer te gaan bestempelen als hamas-manipulatie is dan ook redelijk laag.

E. Gidius
6 januari 2009, 23:39
Hamas pleegt al jaren bedrog, niets nieuws.

Echt, mijn jongen?

En waarom zouden we u moeten geloven?

bentje
7 januari 2009, 09:14
Is het lompheid die u verblindt in het niet zien van rouw? Het kan even goed zijn dat de heer in kwestie moest gedragen worden van verdriet. Dit weer te gaan bestempelen als hamas-manipulatie is dan ook redelijk laag.


Je kan een ander nu lomp gaan noemen, maar dat neemt niet weg dat het er op de eerste foto op het eerste zicht niet echt uitziet als rouw.
Het lijkt mij dan eerder sensatiedrang of zoiets.
Maar ok, ik kan er inkomen, het is mogelijk.
Vooral als je ziet op het nieuws en zo hoe die mensen hun emoties niet in de hand hebben.
Ze gaan er altijd een beetje over met hun schreeuwen en grote gebaren.
Maar je kán dus gelijk hebben.

goodwill
7 januari 2009, 09:53
Je kan een ander nu lomp gaan noemen, maar dat neemt niet weg dat het er op de eerste foto op het eerste zicht niet echt uitziet als rouw.
Het lijkt mij dan eerder sensatiedrang of zoiets.
Maar ok, ik kan er inkomen, het is mogelijk.
Vooral als je ziet op het nieuws en zo hoe die mensen hun emoties niet in de hand hebben.
Ze gaan er altijd een beetje over met hun schreeuwen en grote gebaren.
Maar je kán dus gelijk hebben.
Mooi manneke,

als men na het neerhalen van een complete faltgebouw met burgerbevolking en al erin of het platleggen van een school met tientallen dode kinderen en vrouwen en mannen tot gevolg, niet mag treuren om de doden, .... dan is het erg.

Het is wel waar dat nazi's en hun vriendjes weinig tranen hebben gelaten na het afmaken van 6 miljoen joden en miljoenen andere onschuldigen: zij waren pas koelbloedig ....

bentje
7 januari 2009, 09:57
Mooi manneke,

als men na het neerhalen van een complete faltgebouw met burgerbevolking en al erin of het platleggen van een school met tientallen dode kinderen en vrouwen en mannen tot gevolg, niet mag treuren om de doden, .... dan is het erg.

Het is wel waar dat nazi's en hun vriendjes weinig tranen hebben gelaten na het afmaken van 6 miljoen joden en miljoenen andere onschuldigen: zij waren pas koelbloedig ....

Ik weet niet wat dit alles met nazi's te maken heeft, maar het zal wel érgens in je hersenkronkels kloppen.
Ik zeg niet dat ze niet mogen rouwen, ik zeg gewoon dat ze er nogal wat over gaan als er een camera bij is.
Nu goed, het kan ook gewoon de aard van die mensen daar zijn.
Wat het ook moge zijn, ik schrijf gewoon neer wat mijn gevoel veelal is bij die beelden

Hertog van Gelre
7 januari 2009, 10:28
Berichtgeving uit het midden-oosten is al jaren een probleem, zoals ook wordt aangegeven door de pro-Palestijnse correspondent Joris Luyendijk. Om twee redenen:

- De Israëlische kant liegt niet maar laat je alleen maar zien wat zij willen dat je ziet. De Israëliërs hebben een keurig perscentrum, informatiemappen e.d.. De informatie daarin is betrouwbaar alleen...het is niet álle informatie en het vertelt natuurlijk de Israëlische kant van de zaak.

- De Palestijnse kant liegt wél en behoorlijk ook. Pallywood is niet voor niets een begrip geworden. Dat het onderschrift bij de eerste foto suggereert dat deze man gewond is verbaast mij ook niet. Dit is structureel.
Acht jaar geleden had je het geval Al Durah, eigenlijk de directe aanleiding tot de tweede intifada. De beelden bleken vervalst. Andere beelden geënsceneerd. Het geval met de twee gelynchte politieagenten bleek anders te zijn dan de Palestijnen zeiden. In de eerste dagen van deze aanval was iedereen verontwaardigd (ook ik) over het filmpje met de 'burgerslachting' wat een ontplofte vrachtwagen uit 2005 bleek te zijn. Later blijken al deze beelden niet waar te zijn maar ze zetten wél de toon en in het geval van Al Durah zelfs een opstand in gang.

Gisteren waren we weer allemaal verontwaardigd over de aangevallen VN-school met minstens 30 doden. Vandaag blijkt het een opslagplaats van wapens te zijn van waaruit mortiergranaten werden afgeschoten.

Het is weldegelijk belangrijk om berichtgeving uit het midden-oosten met een korreltje zout te nemen en een paar dagen te wachten alvorens conclusies te trekken.

Voor wat voorbeelden van ''Pallywood'': http://www.seconddraft.org/cur_invest.php

Red_Dog
7 januari 2009, 10:34
Berichtgeving uit het midden-oosten is al jaren een probleem, zoals ook wordt aangegeven door de pro-Palestijnse correspondent Joris Luyendijk. Om twee redenen:

- De Israëlische kant liegt niet maar laat je alleen maar zien wat zij willen dat je ziet. De Israëliërs hebben een keurig perscentrum, informatiemappen e.d.. De informatie daarin is betrouwbaar alleen...het is niet álle informatie en het vertelt natuurlijk de Israëlische kant van de zaak.

- De Palestijnse kant liegt wél en behoorlijk ook. Pallywood is niet voor niets een begrip geworden. Dat het onderschrift bij de eerste foto suggereert dat deze man gewond is verbaast mij ook niet. Dit is structureel.
Acht jaar geleden had je het geval Al Durah, eigenlijk de directe aanleiding tot de tweede intifada. De beelden bleken vervalst. Andere beelden geënsceneerd. Het geval met de twee gelynchte politieagenten bleek anders te zijn dan de Palestijnen zeiden. In de eerste dagen van deze aanval was iedereen verontwaardigd (ook ik) over het filmpje met de 'burgerslachting' wat een ontplofte vrachtwagen uit 2005 bleek te zijn. Later blijken al deze beelden niet waar te zijn maar ze zetten wél de toon en in het geval van Al Durah zelfs een opstand in gang.

Gisteren waren we weer allemaal verontwaardigd over de aangevallen VN-school met minstens 30 doden. Vandaag blijkt het een opslagplaats van wapens te zijn van waaruit mortiergranaten werden afgeschoten.

Het is weldegelijk belangrijk om berichtgeving uit het midden-oosten met een korreltje zout te nemen en een paar dagen te wachten alvorens conclusies te trekken.

Voor wat voorbeelden van ''Pallywood'': http://www.seconddraft.org/cur_invest.php

Heb je daar een bron van ? Is het eerste wat ik er van hoor (Heb thuis geen internet, dus het kan zijn dat het al sinds gisteren bekend is).

bentje
7 januari 2009, 10:36
Ik dacht daar ook iets van gelezen te hebben... :|
Hmmm, bron, eventjes zoeken.
't Kan trouwens ook zijn dat het niet waar is hoor ;-)

E. Gidius
7 januari 2009, 10:38
Gisteren waren we weer allemaal verontwaardigd over de aangevallen VN-school met minstens 30 doden. Vandaag blijkt het een opslagplaats van wapens te zijn van waaruit mortiergranaten werden afgeschoten.

Bron?

De VN zou dus eerst in zijn gebouwen onderdak aanbieden aan radeloze burgers en vervolgens vanuit diezelfde gebouwen granaten laten afschieten?

Zou het niet beter zijn deze goede raad te volgen:

Het is weldegelijk belangrijk om berichtgeving uit het midden-oosten met een korreltje zout te nemen en een paar dagen te wachten alvorens conclusies te trekken.

Hertog van Gelre
7 januari 2009, 10:50
Bron? Ja diverse, maar...

De VN zou dus eerst in zijn gebouwen onderdak aanbieden aan radeloze burgers en vervolgens vanuit diezelfde gebouwen granaten laten afschieten? Het is een door de VN gefinancierde school. De school zelf is gewoon Palestijns.

Zou het niet beter zijn deze goede raad te volgen: Je hebt gelijk.

pissebed
7 januari 2009, 10:54
Wat valt daar nu op te zeggen? Die man op de eerste foto kan misschien hysterisch zijn van verdriet. Als bijvoorbeeld mijn kind(eren) of vrouw zou(den) vermoord worden, zou ik alleszins ook buiten mijn zinnen zijn.

Anderzijds herinner ik mij de cursus "Historische Kritiek" van Prof. Prevenier aan de RUG.
Die had een case -studie over Sabra en Shatilla en de desinformatie daarrond!

Desinformatie is een wapen dat gebruikt wordt door alle partijen in conflict.

bentje
7 januari 2009, 10:56
Het is wel zo dat hamasstrijders zich schuilhouden in scholen (klik) (http://www.spitsnieuws.nl/archives/gaza/2009/01/israel_bestookt_school_vn.html)
Waardoor ze eigenlijk zelf hun burgers in gevaar brengen.
Maar of er wapens opgeslagen lagen heb ik nog niet gevonden.

bentje
7 januari 2009, 11:04
VN-gebouwen zijn in principe onschendbaar, maar toch werden twee scholen geraakt. In de ene vielen drie doden, in een andere school maakten Israëlische tankgranaten 40 slachtoffers.

Die tweede aanval kwam er volgens getuigen nadat militante Palestijnen in de aangrenzende zone Israëlische troepen met mortiergranaten hadden beschoten.

Israël zegt dat het probeert om zo weinig mogelijk burgerslachtoffers te maken, maar dat Hamas zich systematisch tussen de bevolking verschuilt.



bron (http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/buitenland/090106_gaza_dag11)

Dat was wat ik gelezen had.
Ik wist niet meer waar ik het gezien had :lol:
Nu zeggen ze eigenlijk niet dat het mortiervuur uit de school kwam, maar van een aangrenzend gebied :|

Red_Dog
7 januari 2009, 11:05
Toen het conflict begon las ik ergens dat inwoners van Gaza kloegen dat ze het beu waren dat Hamas raketten verborg in scholen, eens zien of ik het nog kan vinden.

edit:

http://www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=178&nid=15634

http://www.youtube.com/watch?v=zmXXUOs27lI&eurl=http://michellemalkin.com/2009/01/06/about-that-israeli-strike-on-the-un-school/

Een UNRWA school in Gaza, 2007.

roodhaar
7 januari 2009, 11:08
Heb je daar een bron van ? Is het eerste wat ik er van hoor (Heb thuis geen internet, dus het kan zijn dat het al sinds gisteren bekend is).

is de "spin" die het Israelisch leger aan de aanval op de Vn scholen wil geven.
(je weet wel, diegene die enkele dagen geleden verkondigden dat er géén humantaire crisis is in Gaza, en de voorraden er tot de "nok" hoog liggen!)8O

De wereldwijde verontwaardiging begon té erg te worden...

Hertog van Gelre
7 januari 2009, 11:14
bron (http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/buitenland/090106_gaza_dag11)

Dat was wat ik gelezen had.
Ik wist niet meer waar ik het gezien had :lol:
Nu zeggen ze eigenlijk niet dat het mortiervuur uit de school kwam, maar van een aangrenzend gebied :|
Deze had ik o.m. gelezen en is wat explicieter:
Terroristen gebruiken burgers als schild

woensdag 7 januari 2009 00:23

Israëlische soldaten hebben bij een aanval op een school in Jabaliya zeker twee strijders van de terroristische beweging Hamas uitgeschakeld. Vanuit de school – die door de Verenigde Naties wordt geleid – werden de Israëliërs beschoten met mortiergranaten.

Explosieven
Vermoedelijk hadden Hamas-strijders munitie en explosieven in de scholen opgeslagen, want na Israëlisch vuur volgde een reeks ontploffingen.
Stond in Elsevier, Refdag etc. Maar ook: Dat heeft een woordvoerder van het Israëlische leger dinsdag gezegd Laten we dus maar een paar dagen wachten.

Derk de Tweede
7 januari 2009, 11:58
Het is wel zo dat hamasstrijders zich schuilhouden in scholen (klik) (http://www.spitsnieuws.nl/archives/gaza/2009/01/israel_bestookt_school_vn.html)
Waardoor ze eigenlijk zelf hun burgers in gevaar brengen.
Maar of er wapens opgeslagen lagen heb ik nog niet gevonden.

Die VN-school was al een tijdje "gekraakt" door Hamas.

E. Gidius
7 januari 2009, 12:02
Die VN-school was al een tijdje "gekraakt" door Hamas.

Bron, Derk?

In een draad die over media-bedrog en manipulatie van feiten gaat, zou je toch minstens een bron mogen opgeven voor straffe beweringen?

Edina
7 januari 2009, 13:10
De Israëlische kant liegt niet maar laat je alleen maar zien wat zij willen dat je ziet. De Israëliërs hebben een keurig perscentrum, informatiemappen e.d.. De informatie daarin is betrouwbaar alleen...het is niet álle informatie en het vertelt natuurlijk de Israëlische kant van de zaak.

Geloof jij dat nu echt? De voorbeelden ervan zijn nochtans legio... Zoals toen ze enkele dagen geleden beweerden dat er geen humanitaire crisis was in Gaza bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het niet toelaten van journalisten in Gaza door Israël de reden is waarom we alleen maar gekleurde informatie krijgen! Dat doen ze niet omdat je betrouwbare informatie zou krijgen vanuit Gaza hé...

Natuurlijk maken beide kanten zich schuldig aan propaganda. Maar je hebt geen propaganda nodig om te weten dat bombardementen op zo'n dichtbevolkt (én afgesloten!) gebied als Gaza zorgen voor talloze burgerslachtoffers (doden en gewonden). En ik zie dan ook niet in waarom moet afgewacht worden tot de bombardementen ophouden om het offensief van Israël streng te veroordelen. En afleidingsmanoeuvres zoals deze topic veranderen daar niets aan.

goodwill
7 januari 2009, 13:14
Berichtgeving uit het midden-oosten is al jaren een probleem, zoals ook wordt aangegeven door de pro-Palestijnse correspondent Joris Luyendijk. Om twee redenen:

- De Israëlische kant liegt niet maar laat je alleen maar zien wat zij willen dat je ziet. De Israëliërs hebben een keurig perscentrum, informatiemappen e.d.. De informatie daarin is betrouwbaar alleen...het is niet álle informatie en het vertelt natuurlijk de Israëlische kant van de zaak.
Ja, keurige perscentra en mapkes, met kleurige prentjes, en goed opgeleide woordvoerders... om hun propaganda te verspreiden en alles wat niet in hun kraampje past te minimaliseren of te verdraaien.


- De Palestijnse kant liegt wél en behoorlijk ook. Pallywood is niet voor niets een begrip geworden. Dat het onderschrift bij de eerste foto suggereert dat deze man gewond is verbaast mij ook niet. Dit is structureel.
Acht jaar geleden had je het geval Al Durah, eigenlijk de directe aanleiding tot de tweede intifada. De beelden bleken vervalst. Andere beelden geënsceneerd. Het geval met de twee gelynchte politieagenten bleek anders te zijn dan de Palestijnen zeiden. In de eerste dagen van deze aanval was iedereen verontwaardigd (ook ik) over het filmpje met de 'burgerslachting' wat een ontplofte vrachtwagen uit 2005 bleek te zijn. Later blijken al deze beelden niet waar te zijn maar ze zetten wél de toon en in het geval van Al Durah zelfs een opstand in gang.

Gisteren waren we weer allemaal verontwaardigd over de aangevallen VN-school met minstens 30 doden. Vandaag blijkt het een opslagplaats van wapens te zijn van waaruit mortiergranaten werden afgeschoten.
.
Hertog, we hebben natuurlijk hier allemaal te maken met figuranten, he.
En die Palestijnse kindjes bedolven onder het puin, met alleen de armpjes zichtbaar, waren ofwel Palestijnse strijders of ingehuurde figuranten.
Er is een bureau die acteurs kan leveren vanaf de leeftijd van 1 maand tot 80 jaar.

goodwill
7 januari 2009, 13:16
Het is een door de VN gefinancierde school. De school zelf is gewoon Palestijns.
.
Dus is het minder erg als het plat wordt gelegd?

goodwill
7 januari 2009, 13:19
Toen het conflict begon las ik ergens dat inwoners van Gaza kloegen dat ze het beu waren dat Hamas raketten verborg in scholen, eens zien of ik het nog kan vinden.

edit:

http://www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=178&nid=15634

http://www.youtube.com/watch?v=zmXXUOs27lI&eurl=http://michellemalkin.com/2009/01/06/about-that-israeli-strike-on-the-un-school/

Een UNRWA school in Gaza, 2007.
ja, zorg maar voor betouwbare en neutrale bron en laat die oonduidelijke filmpjes die iedereen in elkaar kan steken.

goodwill
7 januari 2009, 13:24
Deze had ik o.m. gelezen en is wat explicieter:
Citaat:
Terroristen gebruiken burgers als schild

woensdag 7 januari 2009 00:23

Israëlische soldaten hebben bij een aanval op een school in Jabaliya zeker twee strijders van de terroristische beweging Hamas uitgeschakeld. Vanuit de school – die door de Verenigde Naties wordt geleid – werden de Israëliërs beschoten met mortiergranaten.
Explosieven
Vermoedelijk hadden Hamas-strijders munitie en explosieven in de scholen opgeslagen, want na Israëlisch vuur volgde een reeks ontploffingen.
.
'Vermoedelijk': dit woord zegt al genoeg ... de propaganda machine is op volle toeren aan het draaien.
Men heeft over twee strijders, maar over de tientallen burger-doden zwijgt men !!!!
Deze
Stond in Elsevier, Refdag etc. Maar ook:
Citaat:
Dat heeft een woordvoerder van het Israëlische leger dinsdag gezegd

Laten we dus maar een paar dagen wachten.
'woordvoerder' van het IDF--> mooie referntiebron.

Hertog, laten we eerder wachten op neutrale en onbetwistbare bronnen.

goodwill
7 januari 2009, 13:25
Die VN-school was al een tijdje "gekraakt" door Hamas.
heb je daar weer van die foto's van, jij als specialist van het plaatsen van onbetwistbare en duidelijke foto's.

Derk de Tweede
7 januari 2009, 13:35
heb je daar weer van die foto's van, jij als specialist van het plaatsen van onbetwistbare en duidelijke foto's.
Zou zeggen, ga op zoek!

Sus Iratus
7 januari 2009, 13:53
heb je daar weer van die foto's van, jij als specialist van het plaatsen van onbetwistbare en duidelijke foto's.Lees maar even post #18 in deze draad. Vergeet ook niet om op alle linkjes te klikken en die dan heel goed nader te bestuderen.

Daar staat het nodige over die 'gewonde' en 'rouwende' meneer, en nog veel meer. Erg interessant, al zeg ik het zelf.

maddox
7 januari 2009, 14:14
Ja, keurige perscentra en mapkes, met kleurige prentjes, en goed opgeleide woordvoerders... om hun propaganda te verspreiden en alles wat niet in hun kraampje past te minimaliseren of te verdraaien.
En die arme Palestijnen met hun moedige vrijheidsstrijders doen dat allemaal niet he. Die uitgehongerde hoopjes ellende hebben niet de kracht noch de materialen om een propaganda oorlog te voeren.


Hertog, we hebben natuurlijk hier allemaal te maken met figuranten, he.
En die Palestijnse kindjes bedolven onder het puin, met alleen de armpjes zichtbaar, waren ofwel Palestijnse strijders of ingehuurde figuranten.
Er is een bureau die acteurs kan leveren vanaf de leeftijd van 1 maand tot 80 jaar.
Nope, die arme kindjes zijn gewoon slachtoffers van de Israëlische terreur. Die vuige Zionisten mikken speciaal op kinderen. Of op de gebouwen waar ze al die kindjes in samengedreven hebben. En dan gaan die bloeddorstige IDF soldaten nog speciaal op die kinderlijkjes pissen ,vooraleer ze de bloederig filmbeelden maken en die uitdelen onder de Palestijnen, om zo hun onmenselijkheid en terreur diepe wortels te geven zodanig onze arme Palestijntjes uit angst bij elkaar kruipen in de krotten van in elkaar geschoten gebouwen.

En ja, de Israëlies kunnen met hun geld ook Hollywood firma's inhuren om alles nog een tikje beter aan te kleden. Hele scenaristenbureaus werken aan de meest indrukwekkende scenes.

ministe van agitatie
7 januari 2009, 14:19
De Israëlische kant liegt niet

http://ministerievanagitatie.files.wordpress.com/2009/01/humanitariancrisis.jpg
COMICAL LIVNI

Hertog van Gelre
7 januari 2009, 14:23
Geloof jij dat nu echt? De voorbeelden ervan zijn nochtans legio... Zoals toen ze enkele dagen geleden beweerden dat er geen humanitaire crisis was in Gaza bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het niet toelaten van journalisten in Gaza door Israël de reden is waarom we alleen maar gekleurde informatie krijgen! Dat doen ze niet omdat je betrouwbare informatie zou krijgen vanuit Gaza hé... Ten eerste zijn het mijn woorden niet maar ten tweede geloof ik het wel, ja. De informatie is eenzijdig en belicht alleen de Israëlische kant van de zaak maar men kan zich niet veroorloven te liegen. Ze hebben ook niet de reputatie dat ze liegen. Vergis je niet, de nationale pers en de internationale media zijn behoorlijk kritisch en wegen elk woord. Waar aan Palestijnse kant het excuus geldt dat het allemaal losse groepen zijn en niet één overkoepelende leiding, is dat niet zo aan Israëlische kant.

Natuurlijk maken beide kanten zich schuldig aan propaganda. Maar je hebt geen propaganda nodig om te weten dat bombardementen op zo'n dichtbevolkt (én afgesloten!) gebied als Gaza zorgen voor talloze burgerslachtoffers (doden en gewonden). En ik zie dan ook niet in waarom moet afgewacht worden tot de bombardementen ophouden om het offensief van Israël streng te veroordelen. En afleidingsmanoeuvres zoals deze topic veranderen daar niets aan.
Lieve Edina, vind één post van mij waarin ik dit offensief goedkeur. En dit topic, niet door mij gestart, is m.i. niet bedoeld als afleidingsmanoeuvre.

Hertog van Gelre
7 januari 2009, 14:24
Ja, keurige perscentra en mapkes, met kleurige prentjes, en goed opgeleide woordvoerders... om hun propaganda te verspreiden en alles wat niet in hun kraampje past te minimaliseren of te verdraaien.
Hertog, we hebben natuurlijk hier allemaal te maken met figuranten, he.
En die Palestijnse kindjes bedolven onder het puin, met alleen de armpjes zichtbaar, waren ofwel Palestijnse strijders of ingehuurde figuranten.
Er is een bureau die acteurs kan leveren vanaf de leeftijd van 1 maand tot 80 jaar. Waar zeg ik dat?

Hertog van Gelre
7 januari 2009, 14:27
Dus is het minder erg als het plat wordt gelegd? Waar zeg ik dat?

Het ging hier over het feit 'waarom de VN toestemming zou hebben gegeven dat er vanuit de school geschoten werd''.

Welnu, de VN heeft de school gefinancierd maar heeft niet de dagelijkse leiding.

Derk de Tweede
7 januari 2009, 14:54
Kijken hoe Hamas reageert op het eenzijdig afgeroepen bestand.

barfo
7 januari 2009, 15:36
http://willyloman.files.wordpress.com/2009/01/the-rocket-comparison.jpg?w=431&h=575

Red_Dog
7 januari 2009, 15:37
http://willyloman.files.wordpress.com/2009/01/the-rocket-comparison.jpg?w=431&h=575

En dan ?
Doet dat ertoe dat die raketten van Hamas primitief zijn ?
Moest Israël misschien eerst wachten tot ze kernkoppen kunnen bouwen ?

Neptunus
7 januari 2009, 17:34
Inderdaad en de VRT loopt er gewoon in en doet onbewust mee aan deze Hamaspropaganda.

*KNIP*

Gelieve niet te flooden.

Andro
7 januari 2009, 18:34
Oorlog, media en propaganda in de 20ste eeuw. (http://www.extra-media.nl/nummer14/index.html?oorlogspropaganda.html)

Neptunus
7 januari 2009, 20:18
'Wij zijn het gewoon om waakzaam te zijn'
Volgens Michaël Freilich is van angstpsychose binnen Antwerps-joodse gemeenschap geen sprake
ANTWERPEN - 'Wij zijn het gewoon om waakzaam te zijn', zegt Michaël Freilich, hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel. 'Als wij ergens zomaar een rugzak zien staan, bellen we meteen de politie. Ook in meer normale tijden.'
'Die waakzaamheid wordt ons van kindsbeen af ingeprent', vertelt Freilich. 'En we worden ook elke week nog eens met onze neus op de feiten gedrukt. In de synagoge worden immers altijd wel folders uitgedeeld met de vraag om verdachte individuen of pakketjes altijd te melden bij de bevoegde instanties.'

Van een angstpsychose binnen de Antwerps-joodse gemeenschap is volgens Freilich dan ook zeker geen sprake. Wel is er veel steun voor de Israëlische zaak. 'Bijna iedereen staat achter de aanval in Gaza. Voor ons is dit niet meer of minder dan een oorlog tegen terrorisme.'

Freilich heeft het vooral moeilijk met het onbegrip van sommigen voor de Israëlische kant van de zaak. 'Het eenzijdige beeld dat de media ophangen van de strijd in Gaza, stoort veel Joden', zegt Freilich. 'De VRT heeft het bijvoorbeeld over de vervelende Qassamraketten die Hamas vanuit de Gazastrook afvuurt op Israël. Oké, het klopt dat die raketten niet zo krachtig en nauwkeurig zijn en de afgelopen jaren maar een twintigtal Israëlische slachtoffers geëist hebben, maar er werden er wel zo'n vijfduizend van afgevuurd.'

'Stel je eens voor: in de getroffen gebieden gaat het luchtalarm verscheidene keren per dag af, en binnen de vijftien seconden moet je in een schuilkelder zitten. Een normaal leven is daar compleet onmogelijk. Kinderen kunnen niet meer buiten spelen en 200.000 mensen zijn bang om zich op straat te begeven. Al jarenlang waarschuwt Israël dat het gedaan moet zijn of dat Hamas anders met wortel en al uitgeroeid zal worden. Wel, nu is het zover.'

Dat het geweld overdreven kan lijken, beseft Freilich maar al te goed: 'Maar kijk eens naar de Navo-operaties in Afghanistan. Daar zijn sinds het begin van de oorlog 100.000 burgers gedood, om de aanslagen te vergelden in Madrid en Londen waarbij 200 doden vielen. Hetzelfde in Irak: meer dan een half miljoen doden vergeleken met 3.000 op 9/11. Maar als het Israël betreft, gelden er blijkbaar andere regels.'

Dat er bij die strijd ook heel wat burgerdoden vallen betreurt Freilich, maar het is een onvermijdelijk kwaad, zegt hij. 'Soms kan je niet anders dan geweld gebruiken. Vergelijk het met de Tweede Wereldoorlog. Toen zijn er ook heel wat onschuldige slachtoffers gevallen bij de bombardementen van de geallieerden op Duitse steden, maar het was de enige mogelijkheid op vrede. Ik ben ervan overtuigd dat wat nu gebeurt op lange termijn ook tot vrede zal leiden.'
Het Nieuwsblad 6/1

deryz
7 januari 2009, 21:11
Echt, mijn jongen?

En waarom zouden we u moeten geloven?
omdat u kranten leest bijvoorbeeld? omdat u af en toe tv kijkt?

deryz
7 januari 2009, 21:16
Inderdaad en de VRT loopt er gewoon in en doet onbewust mee aan deze Hamaspropaganda.

Ik was zelf ook in Israël en in de Palestijnse gebieden, ook in Gaza en deze kennismaking met de realiteit ter plaatse heeft mijn opvatting daarover wel veranderd. Ik merk alleen maar dat de berichtgeving op de VRT erg eenzijdig en sterk gekleurd is, zeker niet objectief. Het scheelt niet veel of ze werpen zich op als verdediger van het fascistoide Hamas. Een jonge vrouw die werd geïnterviewd scheen het voor deze extreemrechtse islamitische terreurorganisatie op te nemen en zei erbij dat Hamas zou zorgen voor allerlei sociale voorzieningen, wat pertinent onjuist is. Scholen, ziekenhuizen, uitkeringen voor de talloze werklozen in Gaza worden voorzien door de VN, UNRWA die er sinds de oprichting van Israël de bevolking helpt (zelf gezien), waardoor deze zelf niet de moeite doet om de handen uit de mouwen te steken, om bijvoorbeeld voedsel te telen (Gaza is een potentieel vruchtbaar gebied, de joodse kolonisten bewerkten er met succes de grond).
De mensen in Gaza worden groot met haat , wraak , antisemitisme en leren niet om zelf hun verantwoordelijkheid op te nemen.

Sinds de opkomst van Hamas is alles er bergafwaarts gegaan. Hamas is niets meer dan een fascistoïde terreurorganisatie die vrouwen onderdrukt, kort geleden de sharia heeft ingevoerd en de eigen bevolking gijzelt.
Zelfs gematigde moslims worden er nu onderdrukt. Palestijnse christenen en ongelovigen zijn er al langer verdreven.
Hamas is vergelijkbaar met destijds de nazi-partij. Deze werd destijds door de geallieerden bestookt en uitgeroeid, waarbij ook vele onschuldige Duitse slachtoffers vielen (Dresden, Berlijn). En wie herinnert zich nog de konvooien met vluchtelingen in ex-Joegoslavië die in 1999 door de NAVO werden gebombardeerd (per ongeluk?)

Er is gewoon geen andere mogelijkheid dan het elimineren van deze nazi's van Hamas en daarna kan men beter Gaza onder internationaal mandaat plaatsen.

Wie zich degelijk wil informeren kan best eerst eens ter plaatse gaan om overal eens polshoogte te nemen en vandaaruit kan men beter de berichtgebving hier plaatsen en beoordelen. Ik herhaal nog eens: de berichtgeving op de VRT is schandalig, lijkt wel een propagandaooorlog ten dienste van de terreurbeweging Hamas.

Als straks terug vernielingen zullen worden aangebracht door opgehitste onwetende moslimjongeren in steden als Antwerpen en Brussel en het antisemitisme steeds hogere toppen zal scoren, draagt de VRT hierin een zware verantwoordelijkheid.

Er zijn nog zoveel andere informatiebronen: NOVA, verschillende weekbladen en dagbladen, internetsites, magazines, oude boeken en literatuur.......

maw hamas wil eigenlijk vooral de bevolking naar hen doen opzien en doet alsof ze vanalles regelen?

Kallikles
7 januari 2009, 21:22
Scholen, ziekenhuizen, uitkeringen voor de talloze werklozen in Gaza worden voorzien door de VN, UNRWA die er sinds de oprichting van Israël de bevolking helpt (zelf gezien), waardoor deze zelf niet de moeite doet om de handen uit de mouwen te steken, om bijvoorbeeld voedsel te telen (Gaza is een potentieel vruchtbaar gebied, de joodse kolonisten bewerkten er met succes de grond). .

De leugens van de Israëlische haatpropaganda worden weer eens ontmaskerd: het is precies door de blokkade van Gaza dat de Palestijnen hun landbouwproducten niet meer kunnen uitvoeren!

Neptunus
7 januari 2009, 21:40
De Palestijnen in Gaza doen NIET aan landbouw, hoewel ze over grond en het water van de Middellandse zee beschikken. Er wordt in Gaza echt niets verbouwd of gekweekt (met eigen ogen gezien). Voor voedselvoorziening zijn ze afhankelijk van de VN ( en import) die hen daar al 60 jaar voedt, waardoor ze zelf geen enkele verantwoordelijkheid opnemen voor de eigen voedselvoorziening en zich blijven opstellen als slachtoffer.

Kallikles
7 januari 2009, 21:58
Toch ongelofelijk hoe vaak sommigen weerlegde nonsens blijven serveren.

Zie b.v.:
http://www.imemc.org/article/54031

Of nog:
Agriculture

Depuis toujours, la bande de Gaza dépend de l’exportation substantielle de produits agricoles commerciaux comme les œillets, les fraises et les tomates cerises. Ces cultures essentielles ont été plantées en juin. Si l’embargo actuel sur les exportations de Gaza est maintenu pendant le mois de novembre 2007, il en résultera probablement un manque �* gagner total. Selon le ministère de l’Agriculture de Gaza, les 5 000 fermiers qui dépendent des exportations agricoles pour leur subsistance risqueraient, dans ce cas, de perdre en tout 12 millions de dollars américains.

D’autres fermiers se sont plaints au CICR d’avoir perdu des terrains agricoles et des infrastructures en raison du conflit en cours. La communauté agricole �* Gaza est composée de quelque 20 000 familles – environ 12% de la population.

http://www.icrc.org/web/fre/sitefre0.nsf/htmlall/palestine-news-051107?OpenDocument&style=custo_print

Neptunus
7 januari 2009, 22:22
Toch slagen ze er in Gaza niet in om te voorzien in de eigen voedselvoorziening. Waarom moet dan al dat voedsel worden geïmporteerd denk je? Zelfs de armste Afrikanen in doodarme dorpen, die zelfs worden geteisterd door oorlogen, plunderingen en moorden slagen er wél in om minstens te voorzien in de eigen voedselvoorziening. Ook op gevaar van hun eigen leven gaan vrouwen en mannen in Oost-Congo toch nog werken op de velden (ze krijgen immers geen voedselhulp en geen materiële hulp van de VN zoals de Palestijnen in Gaza).

IK heb in Gaza geen velden, noch serres gezien en heb niemand zien werken op velden, want zo goed als onbestaande. De Palestijnen hebben er een vluchtelingenkaart van de VN die hen recht geeft op gratis voedsel, onderwijs, ziekenzorg en zelfs een uitkering. Eigenlijk houdt de VN de lethargie en de onverantwoordelijkheid van de Palestijnen in de Gaza in stand. Ze nemen hun lot niet in eigen hand, tenzij als het gaat om strijd te voeren tegen Israël, waarin Hamas de hele bevolking van de Gaza meesleurt. Velen zijn niet gediend van Hamas en moeten er niet van weten, maar ze mogen het niet luidop zeggen. Deze informatie kreeg ik van een Palestijn in Gaza zelf.

Op de Westelijke Jordaanoever daarentegen, ook Palestijns gebied, bewerken de Palestijnen wél hun velden en kweken er groeten en fruit.
Ga er gewoon zelf eens naartoe en stel vast met je eigen ogen, in plaats van op het internet te surfen (waar om het even wat kan op geplaatst worden).
Bovendien is het Rode KRUIS NIET in Gaza aanwezig, wel de RODE HALVE MAAN. (alle ambulances zijn er voorzien van een halve maan, niet van een 'heidens' kruis)

filosoof
7 januari 2009, 22:28
Dergelijke fotos kwamen ook boven tijdens de oorlog in Libanon, sommige zwaar gephotoshopt.

Kallikles
7 januari 2009, 22:30
It's the embargo, stupid!

(Disclaimer: deze slogan refereert naar de verkiezingscampagne van William Clinton en is geenszins bedoelt als belediging t.o.v. enige discussiepartner. Ik wens ook niet te suggereren dat William Clinton, stupide personen of personen met een mentale handicap minderwaardig zijn. Deze disclaimer is geïnspireerd door de Minister van Agitatie. Ik heb gepoogd zijn intellectuele eigendom hierbij niet te schenden. In geval van betwisting zullen wij hem meteen offline halen.)

Neen, serieus, kerel: in plaats van steeds dezelfde flauwe zever te posten, zou je beter lezen wat alle serieuze internationale waarnemers, zoals het Internationaal Comité van het Rode Kruis, hierover geschreven hebben: het is het embargo dat de export van landbouwproducten onmogelijk maakt.

PollyCorrect
7 januari 2009, 22:31
Dergelijke fotos kwamen ook boven tijdens de oorlog in Libanon, sommige zwaar gephotoshopt.
Oh ja, weet je nog, Green Helmet, met die rookpluimen? :lol:

Dit was een beroemderik, waar ze die rookpluimen van brandende autobanden gewoon gecopy/paste hadden:

http://www.honestreporting.com/a/images/communiques/upload1/beirutfake.jpg

Dat was lachen als het niet vreselijk tragisch was.
Wat een gebrek aan deontologie, wat een corruptie. En dat kwam op de covers van grote bladen.

En nu weer, met Pallywood Productions made by Hamas.

Hoewel, het was soms best wel érg:

http://aycu38.webshots.com/image/4117/1390091744240622072_rs.jpg

Neptunus
7 januari 2009, 22:40
It's the embargo, stupid!

(Neen, serieus, kerel: in plaats van steeds dezelfde flauwe zever te posten, zou je beter lezen wat alle serieuze internationale waarnemers, zoals het Internationaal Comité van het Rode Kruis, hierover geschreven hebben: het is het embargo dat de export van landbouwproducten onmogelijk maakt.

Toch slagen ze er in Gaza niet in om te voorzien in de eigen voedselvoorziening. Waarom moet dan al dat voedsel worden geïmporteerd denk je? Zelfs de armste Afrikanen in doodarme dorpen, die zelfs worden geteisterd door oorlogen, plunderingen en moorden slagen er wél in om minstens te voorzien in de eigen voedselvoorziening. Ook op gevaar van hun eigen leven gaan vrouwen en mannen in Oost-Congo toch nog werken op de velden (ze krijgen immers geen voedselhulp en geen materiële hulp van de VN zoals de Palestijnen in Gaza).

IK heb in Gaza geen velden, noch serres gezien en heb niemand zien werken op velden, want zo goed als onbestaande. De Palestijnen hebben er een vluchtelingenkaart van de VN die hen recht geeft op gratis voedsel, onderwijs, ziekenzorg en zelfs een uitkering. Eigenlijk houdt de VN de lethargie en de onverantwoordelijkheid van de Palestijnen in de Gaza in stand. Ze nemen hun lot niet in eigen hand, tenzij als het gaat om strijd te voeren tegen Israël, waarin Hamas de hele bevolking van de Gaza meesleurt. Velen zijn niet gediend van Hamas en moeten er niet van weten, maar ze mogen het niet luidop zeggen. Deze informatie kreeg ik van een Palestijn in Gaza zelf.

Op de Westelijke Jordaanoever daarentegen, ook Palestijns gebied, bewerken de Palestijnen wél hun velden en kweken er groeten en fruit.
Ga er gewoon zelf eens naartoe en stel vast met je eigen ogen, in plaats van op het internet te surfen (waar om het even wat kan op geplaatst worden).

Bovendien is het Rode KRUIS NIET in Gaza aanwezig, wel de RODE HALVE MAAN. (alle ambulances zijn er voorzien van een halve maan, niet van een 'heidens' kruis)

Kallikles
7 januari 2009, 22:47
Zucht... je hebt het niet begrepen.

Er is een verschil tussen het Internationaal Comité van het Rode Kruis (International Committee of the Red Cross) en de veschillende nationale Rode Kruisen en Rode Halve Manen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Cross_Movement

Wat de christenen in Palestina betreft, die lijden onder de Israëlische terreur:
http://news.xinhuanet.com/english/2008-12/25/content_10559703.htm

abou Anis
7 januari 2009, 23:42
Toch slagen ze er in Gaza niet in om te voorzien in de eigen voedselvoorziening. Waarom moet dan al dat voedsel worden geïmporteerd denk je? Zelfs de armste Afrikanen in doodarme dorpen, die zelfs worden geteisterd door oorlogen, plunderingen en moorden slagen er wél in om minstens te voorzien in de eigen voedselvoorziening. Ook op gevaar van hun eigen leven gaan vrouwen en mannen in Oost-Congo toch nog werken op de velden (ze krijgen immers geen voedselhulp en geen materiële hulp van de VN zoals de Palestijnen in Gaza).Met uw eigen ogen gezien? Of gewoon demagogie?

IK heb in Gaza geen velden, noch serres gezien en heb niemand zien werken op velden, want zo goed als onbestaande. De Palestijnen hebben er een vluchtelingenkaart van de VN die hen recht geeft op gratis voedsel, onderwijs, ziekenzorg en zelfs een uitkering. Eigenlijk houdt de VN de lethargie en de onverantwoordelijkheid van de Palestijnen in de Gaza in stand. Ze nemen hun lot niet in eigen hand, tenzij als het gaat om strijd te voeren tegen Israël, waarin Hamas de hele bevolking van de Gaza meesleurt. Velen zijn niet gediend van Hamas en moeten er niet van weten, maar ze mogen het niet luidop zeggen. Deze informatie kreeg ik van een Palestijn in Gaza zelf.http://maps.google.be/maps?ie=UTF8&ll=31.341615,34.353304&spn=0.028076,0.077248&t=h&z=14

Op de Westelijke Jordaanoever daarentegen, ook Palestijns gebied, bewerken de Palestijnen wél hun velden en kweken er groeten en fruit.
Ga er gewoon zelf eens naartoe en stel vast met je eigen ogen, in plaats van op het internet te surfen (waar om het even wat kan op geplaatst worden).
Bovendien is het Rode KRUIS NIET in Gaza aanwezig, wel de RODE HALVE MAAN. (alle ambulances zijn er voorzien van een halve maan, niet van een 'heidens' kruis)
Bedankt voor de veelzeggende toevoeging op het einde.

E. Gidius
7 januari 2009, 23:52
Oorspronkelijk geplaatst door Internationaal Comité van het Rode Kruis

Agriculture

Depuis toujours, la bande de Gaza dépend de l’exportation substantielle de produits agricoles commerciaux comme les œillets, les fraises et les tomates cerises. Ces cultures essentielles ont été plantées en juin. Si l’embargo actuel sur les exportations de Gaza est maintenu pendant le mois de novembre 2007, il en résultera probablement un manque �* gagner total. Selon le ministère de l’Agriculture de Gaza, les 5 000 fermiers qui dépendent des exportations agricoles pour leur subsistance risqueraient, dans ce cas, de perdre en tout 12 millions de dollars américains.

D’autres fermiers se sont plaints au CICR d’avoir perdu des terrains agricoles et des infrastructures en raison du conflit en cours. La communauté agricole �* Gaza est composée de quelque 20 000 familles – environ 12% de la population.

LOOOOOOOOOOL!

Maar meneer Neptunus-ik-ben-er-zelf-geweest-en-dat-zou-je-beter-ook-doen heeft geen enkel veld gezien...

Waar zat u dan met uw ogen, meneer Neptunus? Met uw drietand in zee, of wat?

goodwill
8 januari 2009, 09:27
De Palestijnen in Gaza doen NIET aan landbouw, hoewel ze over grond en het water van de Middellandse zee beschikken. Er wordt in Gaza echt niets verbouwd of gekweekt (met eigen ogen gezien). Voor voedselvoorziening zijn ze afhankelijk van de VN ( en import) die hen daar al 60 jaar voedt, waardoor ze zelf geen enkele verantwoordelijkheid opnemen voor de eigen voedselvoorziening en zich blijven opstellen als slachtoffer.

aha, we hebben hier te maken met een objectieve en neutrale getuige.
hahaha

goodwill
8 januari 2009, 09:29
Oh ja, weet je nog, Green Helmet, met die rookpluimen? :lol:

Dit was een beroemderik, waar ze die rookpluimen van brandende autobanden gewoon gecopy/paste hadden:

Dat was lachen als het niet vreselijk tragisch was.
Wat een gebrek aan deontologie, wat een corruptie. En dat kwam op de covers van grote bladen.

En nu weer, met Pallywood Productions made by Hamas.

Hoewel, het was soms best wel érg:


natuurlijk, polieke, en jij bent de grote ontmaskeraar van al deze valserikken.
;)

maddox
8 januari 2009, 09:50
aha, we hebben hier te maken met een objectieve en neutrale getuige.
hahaha

Voor zover ik weet kan ik Neptunus getuigenis beter staven dan dan de beweringen van anderen hier op't forum die het tegendeel beweren.

Om maar 1 voorbeeld te geven, om het zoute middelandse zeewater te ontzilten heb je of grote installaties nodig, of zeer energie-intensieve instalaties. Deze zijn nooit gebouwd. Of anders hadden we de puinhopen wel gezien. Denk je nu echt dat Pallywood zulke "humane" rampen zou ontwijken?

Welk voorbeeld hebt U dat het tegendeel beweerd?

omaplop
8 januari 2009, 10:25
Ik herinner mij het hartverscheurende verslag van een aanval op een ziekenhuis in de golfoorlog.

Kinderen werden in hun bedjes gedood, baby's werden uit de couveuses gehaald en gedood, te wreed om te horen en te zien en verontwaardiging alom.

Na de oorlog werd verklaard dat alles geensceneerd was om de publieke opinie te manipuleren.

Niemand herinnert zich dat nog, of zijn jullie allemaal te jong??

Met beelden en getuigenissen kan men alle berichtgeving "kleuren" in de kleur die men zelf wil.
Als men zgz een opinie vraagt aan toevallige voorbijgangers, knipt men ook datgene wat niet strookt met de strekking eruit en hier zal dat ook wel van beide kanten gebeuren.

Zolang men niet het fijne van de zaak kent en met eigen ogen kan constateren, heeft men altijd een gekleurde versie.

Dat Hamas helemaal niet geeft om eigen burgers en enkel en alleen en ten koste van alles zijn doel wil bereiken, is algemeen bekend.

In de Islam is immers de mens niet van tel, enkel het doel, de anderen zijn martelaren voor het goede doel.

Als je zelf mensen als menselijk schild gebruikt, moet je niet verwonderd zijn dat er veel doden vallen.

goodwill
8 januari 2009, 13:42
Met beelden en getuigenissen kan men alle berichtgeving "kleuren" in de kleur die men zelf wil.
Als men zgz een opinie vraagt aan toevallige voorbijgangers, knipt men ook datgene wat niet strookt met de strekking eruit en hier zal dat ook wel van beide kanten gebeuren.

Zolang men niet het fijne van de zaak kent en met eigen ogen kan constateren, heeft men altijd een gekleurde versie.
.
alle partijen maken zich hieraan schulidg.


Dat Hamas helemaal niet geeft om eigen burgers en enkel en alleen en ten koste van alles zijn doel wil bereiken, is algemeen bekend.
In de Islam is immers de mens niet van tel, enkel het doel, de anderen zijn martelaren voor het goede doel.
Als je zelf mensen als menselijk schild gebruikt, moet je niet verwonderd zijn dat er veel doden vallen.
een beetje te simplistisch voorgesteld omaplop.

barfo
8 januari 2009, 13:46
de 12 regels voor MO correspondentie (alhoewel vlaamse zenders hun nieuws kopen bij israel-us bedrijven)

1) In the Middle East it is always the Arabs who attack first and always Israel that is defending themselves. This defense is called a reprisal.

2) The Arabs, Palestinian or Lebanese have no right to kill civilians. That is called “terrorism.”

3) Israel has the right to kill civilians. That is called “legitimate defense.”

4) When Israel kills civilians en masse, the western powers claim that it is more measured. This is called “reaction of the international community.”

5) The Palestinians and the Lebanese have no right to capture soldiers of Israel inside military installations with sentries and combat posts. This is called, “Kidnapping of defenseless people.”

6) Israel has the right to kidnap anytime and anywhere as many Lebanese and Palestinians as they want. Currently there are more than 10 thousand, 300 of whom are children and a thousand are women. No proof of guilt is needed. Israel has the right to keep kidnapped prisoners indefinitely, even if they are authorities democratically elected by the Palestinians. This is called "terrorist prisoners.”

7) When the word Hezbollah is mentioned, it is compulsory in the same sentence to contain the words “supported and financed by Syria and by Iran.”

8) When you mention "Israel" it is forbidden to make any mention of the words "supported and financed by the U.S." This may give the impression that the conflict is uneven and that Israel’s existence is not in danger.

9) When referring to Israel, expressions that are prohibited: "Occupied Territories," "UN resolutions," "Violations of human rights" or "Geneva Convention.”

10) Both the Palestinians and the Lebanese are always “cowardly,” they are hidden among the civilian population, which does not want them. If they sleep in their homes, with their families, that gives them the name of “cowards.“ Israel has a right to destroy with bombs and missiles the neighborhoods where they are sleeping. This is called a “precision surgical action.”

11) The Israelis speak better English, French, Spanish or Portuguese than the Arabs. Therefore they and those who support them must be interviewed more and have more opportunities than the Arabs to explain the present Rules of the Editorial Staff (from 1 to 10) to the general public. That is called “journalistic neutrality.”

12) All those who are not in accordance with the Rules of Writing above are "highly dangerous anti-Semitic terrorists."

Derk de Tweede
8 januari 2009, 13:58
De Palestijnen in Gaza doen NIET aan landbouw, hoewel ze over grond en het water van de Middellandse zee beschikken. Er wordt in Gaza echt niets verbouwd of gekweekt (met eigen ogen gezien). Voor voedselvoorziening zijn ze afhankelijk van de VN ( en import) die hen daar al 60 jaar voedt, waardoor ze zelf geen enkele verantwoordelijkheid opnemen voor de eigen voedselvoorziening en zich blijven opstellen als slachtoffer.

Er was wel degelijk landbouw, er waren sinaasappelen bij ons op de mart te koop met de ongelukkige tekst op een sticketje "Made In Palestine".

Derk de Tweede
8 januari 2009, 14:01
de 12 regels voor MO correspondentie (alhoewel vlaamse zenders hun nieuws kopen bij israel-us bedrijven)

1) In the Middle East it is always the Arabs who attack first and always Israel that is defending themselves. This defense is called a reprisal.

2) The Arabs, Palestinian or Lebanese have no right to kill civilians. That is called “terrorism.”

3) Israel has the right to kill civilians. That is called “legitimate defense.”

4) When Israel kills civilians en masse, the western powers claim that it is more measured. This is called “reaction of the international community.”

5) The Palestinians and the Lebanese have no right to capture soldiers of Israel inside military installations with sentries and combat posts. This is called, “Kidnapping of defenseless people.”

6) Israel has the right to kidnap anytime and anywhere as many Lebanese and Palestinians as they want. Currently there are more than 10 thousand, 300 of whom are children and a thousand are women. No proof of guilt is needed. Israel has the right to keep kidnapped prisoners indefinitely, even if they are authorities democratically elected by the Palestinians. This is called "terrorist prisoners.”

7) When the word Hezbollah is mentioned, it is compulsory in the same sentence to contain the words “supported and financed by Syria and by Iran.”

8) When you mention "Israel" it is forbidden to make any mention of the words "supported and financed by the U.S." This may give the impression that the conflict is uneven and that Israel’s existence is not in danger.

9) When referring to Israel, expressions that are prohibited: "Occupied Territories," "UN resolutions," "Violations of human rights" or "Geneva Convention.”

10) Both the Palestinians and the Lebanese are always “cowardly,” they are hidden among the civilian population, which does not want them. If they sleep in their homes, with their families, that gives them the name of “cowards.“ Israel has a right to destroy with bombs and missiles the neighborhoods where they are sleeping. This is called a “precision surgical action.”

11) The Israelis speak better English, French, Spanish or Portuguese than the Arabs. Therefore they and those who support them must be interviewed more and have more opportunities than the Arabs to explain the present Rules of the Editorial Staff (from 1 to 10) to the general public. That is called “journalistic neutrality.”

12) All those who are not in accordance with the Rules of Writing above are "highly dangerous anti-Semitic terrorists."

Ik zie dus alleen het tegenovergestelde bij NOS/VRT en commerciële omroepen (RTL).
Gisteren was het wederom raak in het kwartiertje "Hier spreekt Hamas" op Netwerk.

maddox
8 januari 2009, 15:11
de 12 regels voor MO correspondentie
1) In the Middle East it is always the Arabs who attack first and always Israel that is defending themselves. This defense is called a reprisal.
Het lijkt erop dat het zo is. De 6 daagse Oorlog en de Yom Kippoer oorlog bijvoorbeeld.

2) The Arabs, Palestinian or Lebanese have no right to kill civilians. That is called “terrorism.”
3) Israel has the right to kill civilians. That is called “legitimate defense.”
In vredestijd is het voor niemand toegelaten om burgers te doden.
Toch blijven de Palestijnse vrijheidsstrijders overmaatse vuurpijlen lanceren en hun zelfdenkende wapens de Israëlische menigten insturen.

4) When Israel kills civilians en masse, the western powers claim that it is more measured. This is called “reaction of the international community.”
Oh, is het geen colateral damage dan?
5) The Palestinians and the Lebanese have no right to capture soldiers of Israel inside military installations with sentries and combat posts. This is called, “Kidnapping of defenseless people.”
Nope, ze hebben dat recht niet, tenzij de Palestijnse overheid de oorlog verklaart aan Israël. En dan nog is het een dubieuze zaak.

6) Israel has the right to kidnap anytime and anywhere as many Lebanese and Palestinians as they want. Currently there are more than 10 thousand, 300 of whom are children and a thousand are women. No proof of guilt is needed. Israel has the right to keep kidnapped prisoners indefinitely, even if they are authorities democratically elected by the Palestinians. This is called "terrorist prisoners.”
Dat komt ervan dat de vrijheidsstrijders onherkenbaar zijn van burgers, en dat diezelfde vrijheidsstrijders ook vrouwen en kinderen (vooral die kinderen stoort me) ingezet hebben om vrijheidsstrijd daden te verrichten

7) When the word Hezbollah is mentioned, it is compulsory in the same sentence to contain the words “supported and financed by Syria and by Iran.”
Men vergeet even en passant Europa en Saoudi Arabië te vermelden. Sorry.

8) When you mention "Israel" it is forbidden to make any mention of the words "supported and financed by the U.S." This may give the impression that the conflict is uneven and that Israel’s existence is not in danger.
Het conflikt is oneven. Maar Israël heeft ondertussen al genoeg geleerd om de US steun niet zo hard meer nodig te hebben, alleen op VN vlak, om die bende corrupte bureaucraten uit hun nek te houden.

9) When referring to Israel, expressions that are prohibited: "Occupied Territories," "UN resolutions," "Violations of human rights" or "Geneva Convention.”
Daarom dat deze dingen constant rond de oren geslagen worden. Het is eigenlijk verbazingwekkend dat men niet telkenmale verwijst hoeveel resoluties Israël gewoon negeerd.

10) Both the Palestinians and the Lebanese are always “cowardly,” they are hidden among the civilian population, which does not want them. If they sleep in their homes, with their families, that gives them the name of “cowards.“ Israel has a right to destroy with bombs and missiles the neighborhoods where they are sleeping. This is called a “precision surgical action.”
Het resultzaat van de assymetrische oorlogsvoering die de vrijheidsstrijders voeren, kwestie, rechtdoor rechtaan "propere" oorlog, waar de Islamitische hordes met Sovjet materiaal met enorme overmacht tegen het kleine IDF met US en eigen materiaal te pletter liepen. Weerom de 2 "officieële" oorlogen aanhalend. Als de Libanezen (als ze al niet onderling aan't knokken zijn) en de Palestijnen geen bommen op hun kop willen, en geen grondgebied bezet willen zien, moeten ze maar eens stoppen met die idiote acties van hen. Welke randdebiel schiet nu een vuurpijl af op een een zwaar bewapende paranoide persoon, en gaat dan bleiten als er een massa kogels zijn kant op komt?

11) The Israelis speak better English, French, Spanish or Portuguese than the Arabs. Therefore they and those who support them must be interviewed more and have more opportunities than the Arabs to explain the present Rules of the Editorial Staff (from 1 to 10) to the general public. That is called “journalistic neutrality.”
Da's hetzelfde als zeggen dat Vlamingen in't algemeen meer talen machtig zijn dan Walen.

12) All those who are not in accordance with the Rules of Writing above are "highly dangerous anti-Semitic terrorists."
En al diegenen die het tegenbeweren zijn communisten die vergeten zijn dat Marx schreef, Religie is de opium van 't volk.

Derk de Tweede
8 januari 2009, 15:59
geïntroduceerd door een Palestijn:

"Real Face of Hamas, the Murderer Of Palestinians"

http://nl.youtube.com/watch?v=7_OGhj43GAE

goodwill
8 januari 2009, 16:43
geïntroduceerd door een Palestijn:

"Real Face of Hamas, the Murderer Of Palestinians"

http://nl.youtube.com/watch?v=7_OGhj43GAE
weer iets uit je trukkendoos?

goodwill
8 januari 2009, 16:44
de 12 regels voor MO correspondentie (alhoewel vlaamse zenders hun nieuws kopen bij israel-us bedrijven)

1) In the Middle East it is always the Arabs who attack first and always Israel that is defending themselves. This defense is called a reprisal.

2) The Arabs, Palestinian or Lebanese have no right to kill civilians. That is called “terrorism.”

3) Israel has the right to kill civilians. That is called “legitimate defense.”

4) When Israel kills civilians en masse, the western powers claim that it is more measured. This is called “reaction of the international community.”

5) The Palestinians and the Lebanese have no right to capture soldiers of Israel inside military installations with sentries and combat posts. This is called, “Kidnapping of defenseless people.”

6) Israel has the right to kidnap anytime and anywhere as many Lebanese and Palestinians as they want. Currently there are more than 10 thousand, 300 of whom are children and a thousand are women. No proof of guilt is needed. Israel has the right to keep kidnapped prisoners indefinitely, even if they are authorities democratically elected by the Palestinians. This is called "terrorist prisoners.”

7) When the word Hezbollah is mentioned, it is compulsory in the same sentence to contain the words “supported and financed by Syria and by Iran.”

8) When you mention "Israel" it is forbidden to make any mention of the words "supported and financed by the U.S." This may give the impression that the conflict is uneven and that Israel’s existence is not in danger.

9) When referring to Israel, expressions that are prohibited: "Occupied Territories," "UN resolutions," "Violations of human rights" or "Geneva Convention.”

10) Both the Palestinians and the Lebanese are always “cowardly,” they are hidden among the civilian population, which does not want them. If they sleep in their homes, with their families, that gives them the name of “cowards.“ Israel has a right to destroy with bombs and missiles the neighborhoods where they are sleeping. This is called a “precision surgical action.”

11) The Israelis speak better English, French, Spanish or Portuguese than the Arabs. Therefore they and those who support them must be interviewed more and have more opportunities than the Arabs to explain the present Rules of the Editorial Staff (from 1 to 10) to the general public. That is called “journalistic neutrality.”

12) All those who are not in accordance with the Rules of Writing above are "highly dangerous anti-Semitic terrorists."
Treffend verwoord.
In al deze woorden zit veel waarheid en is spijtig genoeg de realiteit.

PollyCorrect
8 januari 2009, 18:34
geïntroduceerd door een Palestijn:

"Real Face of Hamas, the Murderer Of Palestinians"

http://nl.youtube.com/watch?v=7_OGhj43GAE

Ik heb deze ook gevonden, over hoe Hamas aan de macht kwam en Fatah people in de knieën schoot:

http://www.dailymotion.com/video/x7uy07_le-hamas-gaza_people

Sommige gewonden rekenden op Israëlische dokters om hun benen te redden. Lekkere Hamas. Goed voor het volk.

filosoof
9 januari 2009, 00:37
De media slaan ons om de oren met Palestijnse vluchtelingenkamp in Gaza.
Dit is een foto van Gaza:
http://vwt.d2g.com:8081/gaza-city.jpg

Kijk zelf ook eens naar de flms van de kampen, niet die van "het lijden van het Palestijnse Volke, made in Paliwood" of zoiets, maar naar de gewone achtergrond van nieuwsbeelden:
huizen met twee of meer verdiepingen, huizen met tuintje, moderne buildings, winkels, kramen, verwaarloosde straten en ook plantsoentjes hier en daar, en toch horen we erbij steeds weer spreken over "Palestijnse vluchtelingenkampen", terwijl de bebouwing dezelfde is als 90% van Noord Afrika, Egypte, Turkije, Irak, Iran, Syrië, Libanon, en ook kleinere Israelische gemeentes. Maar in onze media zijn en blijven het "kampen", met de Dachau-Auschwitz-Breendonk-connotatie die er onbewust bijkomt.


Waarom noemt men die steden en gemeenten "kampen"?
IMHO omdat dit een tijdelijk verblijf suggereert, tijdelijk tot Israel zal veroverd zijn.

Let er ook eens op, de volgende keer dat een "Palestijns vluchtelingenkamp' als achtergrond op jullie TV-scherm komt. Ik zocht enkele beelden op in Google images:
Een luchtfoto van Rafah:
http://www.palestineremembered.com/GeoPoints/Rafah_1500/Rafah-11252.jpg
Kahn Younes (recente foto,tijdens de gevechten), kijk naar de bouw:
http://www.laprovence.com/business/img/photos/afp/2009-01/2009-01-06/photo_1231220152944-1-original.jpg
Het terecht spijtig beruchte Chatilah (in Libanon):
http://mappemonde.mgm.fr/num12/articles/Clerc_ph6.jpg

Degenen die ooit in Tunesië en Turkije waren weten dat het er daar (buiten de grootsteden Istamboel en Ankara en de toeristenstranden) niet altijd zo veel anders uitziet.

Ik geloof niet meer zo in die "kampen" Er zal wel mizerie zijn, ongetwijfeld, en grote mizerie, véél méér dan in Israel, maar zoals in Turkije, Egypte, Iran, Libanon, Tunesië.
Een Duits kamp in Frankrijk (Gurs)
http://gurs.free.fr/Vue%20gene2.gif

Een kamp in Rwanda:
http://www.effet-freudien.com/effetfreudien/guerres_genocides/rwandais_414000.jpg
http://www.itineraire.ca/images/archives/ACDIRwanda.jpg

Ik wens het de Palestijnen niet toe
Ik wens het niemand toe.
J�*, er zijn zeker Palestijnen die te véél miserie ondergingen en ondergaan. Er zijn er zeker die in barslechte omstandigheden leven. Onder Turken, Tunesiërs, Marokkanen en nog vele andere volkeren zijn er ook. Er bestaan waarschijnlijk échte kampen ergens in Palestina. Ik zag ze nog niet.

Hier wou ik vooral dat oneigenlijk gebruik van het woord "kamp" door de media onder de aandacht brengen, meer niet.

Edina
9 januari 2009, 11:20
Ten eerste zijn het mijn woorden niet maar ten tweede geloof ik het wel, ja. De informatie is eenzijdig en belicht alleen de Israëlische kant van de zaak maar men kan zich niet veroorloven te liegen. Ze hebben ook niet de reputatie dat ze liegen. Vergis je niet, de nationale pers en de internationale media zijn behoorlijk kritisch en wegen elk woord. Waar aan Palestijnse kant het excuus geldt dat het allemaal losse groepen zijn en niet één overkoepelende leiding, is dat niet zo aan Israëlische kant.

Ik had begrepen dat het niet jouw woorden waren, maar ik vroeg me dus af of je dat geloofde. Ik begrijp namelijk echt niet hoe je dat kan, terwijl in het verleden al zo vaak is aangetoond dat ze dat wel doen (zoals recent nog met de ontkenning van de humanitaire crisis in Gaza)! Ik vraag me dan ook af waar je het vandaan haalt dat Israël niet de reputatie zou hebben te liegen... Natuurlijk worden ze erg kritisch benaderd door de media, maar ik zie niet in waarom dat een belemmering zou zijn (Bush wordt bijvoorbeeld ook kritisch benaderd, maar zit niet om een leugen verlegen). Nogmaals: waarom denk je dat Israël geen buitenlandse journalisten toelaat in Gaza? Dan is het natuurlijk makkelijk om alle nieuws dat ons bereikt af te doen als propaganda van Hamas (die er zonder twijfel ook is, zoals ik al zei). En is "informatie achterhouden of enkel de Israëlische kant van verhaal brangen" eigenlijk in essentie niet een vorm van liegen?

Lieve Edina, vind één post van mij waarin ik dit offensief goedkeur. En dit topic, niet door mij gestart, is m.i. niet bedoeld als afleidingsmanoeuvre.

Ik weet dat jij dit offensief niet goedkeurt... die paragraaf was dan ook niet aan jou gericht! Sorry voor de onduidelijkheid, had niet veel tijd en wou alles kwijt in één post.

Toch blijf ik erbij dat topics als deze wel degelijk afleidingsmanoeuvres zijn - of misschien beter nog - niet meer als ordinaire propaganda zijn. Iedereen met een beetje verstand weet dat er in een oorlog altijd propaganda is van beide kanten. Dat enkel van één zijde belichten, is op zijn minst dubieus. Er zijn geen foto's/beelden nodig om te weten welk drama er zich op dit moment afspeelt in Gaza. Net zo min als er foto's/beelden nodig zijn om de angst te begrijpen van de mensen die in in het zuiden van Israël wonen.

Hoomer
9 januari 2009, 11:28
De media slaan ons om de oren met Palestijnse vluchtelingenkamp in Gaza.
Dit is een foto van Gaza:
http://vwt.d2g.com:8081/gaza-city.jpg

Kijk zelf ook eens naar de flms van de kampen, niet die van "het lijden van het Palestijnse Volke, made in Paliwood" of zoiets, maar naar de gewone achtergrond van nieuwsbeelden:
huizen met twee of meer verdiepingen, huizen met tuintje, moderne buildings, winkels, kramen, verwaarloosde straten en ook plantsoentjes hier en daar, en toch horen we erbij steeds weer spreken over "Palestijnse vluchtelingenkampen", terwijl de bebouwing dezelfde is als 90% van Noord Afrika, Egypte, Turkije, Irak, Iran, Syrië, Libanon, en ook kleinere Israelische gemeentes. Maar in onze media zijn en blijven het "kampen", met de Dachau-Auschwitz-Breendonk-connotatie die er onbewust bijkomt.


Waarom noemt men die steden en gemeenten "kampen"?
IMHO omdat dit een tijdelijk verblijf suggereert, tijdelijk tot Israel zal veroverd zijn.

Let er ook eens op, de volgende keer dat een "Palestijns vluchtelingenkamp' als achtergrond op jullie TV-scherm komt. Ik zocht enkele beelden op in Google images:
Een luchtfoto van Rafah:
http://www.palestineremembered.com/GeoPoints/Rafah_1500/Rafah-11252.jpg
Kahn Younes (recente foto,tijdens de gevechten), kijk naar de bouw:
http://www.laprovence.com/business/img/photos/afp/2009-01/2009-01-06/photo_1231220152944-1-original.jpg
Het terecht spijtig beruchte Chatilah (in Libanon):
http://mappemonde.mgm.fr/num12/articles/Clerc_ph6.jpg

Degenen die ooit in Tunesië en Turkije waren weten dat het er daar (buiten de grootsteden Istamboel en Ankara en de toeristenstranden) niet altijd zo veel anders uitziet.

Ik geloof niet meer zo in die "kampen" Er zal wel mizerie zijn, ongetwijfeld, en grote mizerie, véél méér dan in Israel, maar zoals in Turkije, Egypte, Iran, Libanon, Tunesië.
Een Duits kamp in Frankrijk (Gurs)
http://gurs.free.fr/Vue%20gene2.gif

Een kamp in Rwanda:
http://www.effet-freudien.com/effetfreudien/guerres_genocides/rwandais_414000.jpg
http://www.itineraire.ca/images/archives/ACDIRwanda.jpg

Ik wens het de Palestijnen niet toe
Ik wens het niemand toe.
J�*, er zijn zeker Palestijnen die te véél miserie ondergingen en ondergaan. Er zijn er zeker die in barslechte omstandigheden leven. Onder Turken, Tunesiërs, Marokkanen en nog vele andere volkeren zijn er ook. Er bestaan waarschijnlijk échte kampen ergens in Palestina. Ik zag ze nog niet.

Hier wou ik vooral dat oneigenlijk gebruik van het woord "kamp" door de media onder de aandacht brengen, meer niet.

Verdorie ik ben net van men stoel gevallen!!!! Ik ben het eens met Filo :?

Red_Dog
9 januari 2009, 11:34
Klopt, de media gebruikt maar wat graag het woord 'vluchtelingenkamp', wat dan bij veel mensen de beelden opwekt uit Afrika.
Zijnde moeders die een kind in de armen hebben dat sterft van de honger, vol hangt met vliegen,...

Zoethout002
9 januari 2009, 14:03
Goh, mijn vooroordelen zijn waar, een bepaalde pro massa-immigratie persoon hier op dit forum die naar iedereen scheld als degene ook maar kritiek heeft op de Islam en of immigratie komt hier op voor Israel.

Wat mijn vooroordeel was ? dat hij Joods is, kom je vaker voor, Joden die Europa vol willen pompen met immigranten maar Israel Joods willen houden, zieke lui.

De kenners hier weten over wie ik het heb.

TheHunter
9 januari 2009, 14:56
http://cid-92aa638f9b6ea940.skydrive.live.com/browse.aspx/.res/92AA638F9B6EA940!1880/

Allemaal "pallywood"?

goodwill
9 januari 2009, 16:15
Goh, mijn vooroordelen zijn waar, een bepaalde pro massa-immigratie persoon hier op dit forum die naar iedereen scheld als degene ook maar kritiek heeft op de Islam en of immigratie komt hier op voor Israel.

Wat mijn vooroordeel was ? dat hij Joods is, kom je vaker voor, Joden die Europa vol willen pompen met immigranten maar Israel Joods willen houden, zieke lui.

De kenners hier weten over wie ik het heb.
zoetje, een beetje in de war ?

filosoof
9 januari 2009, 16:53
Goh, mijn vooroordelen zijn waar, een bepaalde pro massa-immigratie persoon hier op dit forum die naar iedereen scheld als degene ook maar kritiek heeft op de Islam en of immigratie komt hier op voor Israel.

Wat mijn vooroordeel was ? dat hij Joods is, kom je vaker voor, Joden die Europa vol willen pompen met immigranten maar Israel Joods willen houden, zieke lui.

De kenners hier weten over wie ik het heb.Dan ben ik volgens jouw criteria geen kenner.:lol:
(volgens jouw criteria...)

filosoof
9 januari 2009, 17:06
http://cid-92aa638f9b6ea940.skydrive.live.com/browse.aspx/.res/92AA638F9B6EA940!1880/

Allemaal "pallywood"?Wie zal het zeggen? Hamas?

TheHunter
9 januari 2009, 18:16
Wie zal het zeggen? Hamas?

Och god, nog zo ene die zijn voeten veegt aan het feit dat er dagelijk kinderen vermoord worden of zonder lichaamsdelen blijven. De propaganda om al dit goed te keuren ter bestrijding van hamas heeft jouw naïeve ziel ook gekraakt blijkbaar.

Duym
9 januari 2009, 18:31
De man op de foto is niet gekwetst.
Is gewoon in rouw.

Hoe Derk de Tweede ons bedriegt :roll:

Nee, nee! Die man wás gewond, maar je vergeet de zalvende hand van allah!

Derk de Tweede
10 januari 2009, 14:26
http://cid-92aa638f9b6ea940.skydrive.live.com/browse.aspx/.res/92AA638F9B6EA940!1880/

Allemaal "pallywood"?

Bekijk deze analyse van de "moord op Muhamad Al-Dura". Toch één van de meest walgelijke Pallywood-producties die op internet te zien zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=DzsCBFhCsyY&feature=related

Kallikles
11 januari 2009, 18:21
de 12 regels voor MO correspondentie (alhoewel vlaamse zenders hun nieuws kopen bij israel-us bedrijven)

1) In the Middle East it is always the Arabs who attack first and always Israel that is defending themselves. This defense is called a reprisal.

2) The Arabs, Palestinian or Lebanese have no right to kill civilians. That is called “terrorism.”

3) Israel has the right to kill civilians. That is called “legitimate defense.”

4) When Israel kills civilians en masse, the western powers claim that it is more measured. This is called “reaction of the international community.”

5) The Palestinians and the Lebanese have no right to capture soldiers of Israel inside military installations with sentries and combat posts. This is called, “Kidnapping of defenseless people.”

6) Israel has the right to kidnap anytime and anywhere as many Lebanese and Palestinians as they want. Currently there are more than 10 thousand, 300 of whom are children and a thousand are women. No proof of guilt is needed. Israel has the right to keep kidnapped prisoners indefinitely, even if they are authorities democratically elected by the Palestinians. This is called "terrorist prisoners.”

7) When the word Hezbollah is mentioned, it is compulsory in the same sentence to contain the words “supported and financed by Syria and by Iran.”

8) When you mention "Israel" it is forbidden to make any mention of the words "supported and financed by the U.S." This may give the impression that the conflict is uneven and that Israel’s existence is not in danger.

9) When referring to Israel, expressions that are prohibited: "Occupied Territories," "UN resolutions," "Violations of human rights" or "Geneva Convention.”

10) Both the Palestinians and the Lebanese are always “cowardly,” they are hidden among the civilian population, which does not want them. If they sleep in their homes, with their families, that gives them the name of “cowards.“ Israel has a right to destroy with bombs and missiles the neighborhoods where they are sleeping. This is called a “precision surgical action.”

11) The Israelis speak better English, French, Spanish or Portuguese than the Arabs. Therefore they and those who support them must be interviewed more and have more opportunities than the Arabs to explain the present Rules of the Editorial Staff (from 1 to 10) to the general public. That is called “journalistic neutrality.”

12) All those who are not in accordance with the Rules of Writing above are "highly dangerous anti-Semitic terrorists."

Rake beschrijving van de mediamanipulatie.

Geert C
11 januari 2009, 18:38
Nope, ze hebben dat recht niet, tenzij de Palestijnse overheid de oorlog verklaart aan Israël. En dan nog is het een dubieuze zaak.
Het feit dat er sprake is van "bezette gebieden" en "militaire bezetting" veronderstelt toch dat er een staat van oorlog is?

PollyCorrect
11 januari 2009, 18:53
De media slaan ons om de oren met Palestijnse vluchtelingenkamp in Gaza.
Dit is een foto van Gaza:
http://vwt.d2g.com:8081/gaza-city.jpg

Kijk zelf ook eens naar de flms van de kampen, niet die van "het lijden van het Palestijnse Volke, made in Paliwood" of zoiets, maar naar de gewone achtergrond van nieuwsbeelden:
huizen met twee of meer verdiepingen, huizen met tuintje, moderne buildings, winkels, kramen, verwaarloosde straten en ook plantsoentjes hier en daar, en toch horen we erbij steeds weer spreken over "Palestijnse vluchtelingenkampen", terwijl de bebouwing dezelfde is als 90% van Noord Afrika, Egypte, Turkije, Irak, Iran, Syrië, Libanon, en ook kleinere Israelische gemeentes. Maar in onze media zijn en blijven het "kampen", met de Dachau-Auschwitz-Breendonk-connotatie die er onbewust bijkomt.


Waarom noemt men die steden en gemeenten "kampen"?
IMHO omdat dit een tijdelijk verblijf suggereert, tijdelijk tot Israel zal veroverd zijn.

Let er ook eens op, de volgende keer dat een "Palestijns vluchtelingenkamp' als achtergrond op jullie TV-scherm komt. Ik zocht enkele beelden op in Google images:
Een luchtfoto van Rafah:
http://www.palestineremembered.com/GeoPoints/Rafah_1500/Rafah-11252.jpg
Kahn Younes (recente foto,tijdens de gevechten), kijk naar de bouw:
http://www.laprovence.com/business/img/photos/afp/2009-01/2009-01-06/photo_1231220152944-1-original.jpg
Het terecht spijtig beruchte Chatilah (in Libanon):
http://mappemonde.mgm.fr/num12/articles/Clerc_ph6.jpg

Degenen die ooit in Tunesië en Turkije waren weten dat het er daar (buiten de grootsteden Istamboel en Ankara en de toeristenstranden) niet altijd zo veel anders uitziet.

Ik geloof niet meer zo in die "kampen" Er zal wel mizerie zijn, ongetwijfeld, en grote mizerie, véél méér dan in Israel, maar zoals in Turkije, Egypte, Iran, Libanon, Tunesië.
Een Duits kamp in Frankrijk (Gurs)
http://gurs.free.fr/Vue%20gene2.gif

Een kamp in Rwanda:
http://www.effet-freudien.com/effetfreudien/guerres_genocides/rwandais_414000.jpg
http://www.itineraire.ca/images/archives/ACDIRwanda.jpg

Ik wens het de Palestijnen niet toe
Ik wens het niemand toe.
J�*, er zijn zeker Palestijnen die te véél miserie ondergingen en ondergaan. Er zijn er zeker die in barslechte omstandigheden leven. Onder Turken, Tunesiërs, Marokkanen en nog vele andere volkeren zijn er ook. Er bestaan waarschijnlijk échte kampen ergens in Palestina. Ik zag ze nog niet.

Hier wou ik vooral dat oneigenlijk gebruik van het woord "kamp" door de media onder de aandacht brengen, meer niet.

Zeer goede post, Filosoof.
Dank hiervoor.
Zeer interessant en informatief ook.

Of hoe er ook door de VRT voortdurend aan volksverlakkerij wordt gedaan.

Felix (be)
11 januari 2009, 21:07
http://www.youtube.com/watch?v=g0wJXf2nt4Y

En dit is wss een Israëlisch acteur die een Palestijns parlementslid impersoneert.

BAH. Dream on.
ff verdersnuffele op U-dinges en je vindt TIG andere voorbeelden.

filosoof
11 januari 2009, 22:37
Rake beschrijving van de mediamanipulatie.Bron8-):
http://english.pravda.ru/world/asia/06-01-2009/106901-middleeasteditorial-0

Felix (be)
11 januari 2009, 23:08
Bron8-):
http://english.pravda.ru/world/asia/06-01-2009/106901-middleeasteditorial-0

Maw het eerder geposte "twaalfpuntenprogramma" is volledig off-topic :offtopic: :boo:, en gaat zelfs over mediamanipulatie in Rusland.
(Lees de titel van het draadje is, en begin gerust een nieuwe discussie.)

Heb nog geen enkele reactie gezien die de grootschalige mediamanipulatie van Palestijnen & islamieten weerlegt. Mediamanipulatie waarin het westen zich op grote schaal door laat misleiden.
"De waarheid" boven water halen of objectieve berichten de wereld insturen lijkt maw niet echt de bedoeling. Liegen, misleiden en bedriegen zijn wel aan de orde van de dag. Hiermee beweer ik natuurlijk niet dat Palestijnen & andere islamieten daar het monopolie op hebben.

(Once again: lees de titel van het draadje, en begin gerust een nieuwe discussie als u dat wenselijk lijkt.)

ministe van agitatie
12 januari 2009, 00:35
[I]Heb nog geen enkele reactie gezien die de grootschalige mediamanipulatie van Palestijnen & islamieten weerlegt. Mediamanipulatie waarin het westen zich op grote schaal door laat misleiden.

Major Avital Leibovich, the head of the Israeli military's Foreign Press branch, told reporters, "the blogosphere and new media are another war zone [and] we have to be relevant there."

Gideon Doron, who headed the agency overseeing the privatization of Israel's media, said, "Many of the victories of modern warfare are mediated by the media. We have Internet and all kinds of modern communication, and the Israeli military decided that it has to broadcast its message through these tools."

Part of the Israeli plan to control the information that gets out to the world about the Gaza assault has been to keep foreign journalists out of Gaza. The Foreign Press Association for Israel and the Palestinian territories, made up of foreign journalists in Israel and Palestine, launched a petition to the Israeli High Court, saying, “We believe the Israeli government should ensure unfettered access for the world’s media to Gaza during this crisis”.

The High Court ruled that foreign journalists should be allowed into Gaza, but the Israeli military has refused to honor that High Court decision.

filosoof
12 januari 2009, 00:39
tsahal schiet ook in zijn communicatie schromelijk tekort.

filosoof
12 januari 2009, 00:39
2x

Felix (be)
12 januari 2009, 07:27
@ministe van agitatie
1) Ik herhaal: :offtopic: (zoveelste keer). U schakelt over naar een ander onderwerp. Gelieve voor dit andere onderwerp een nieuwe discussie op te starten.

2) Gelieve mij volledig te citeren of minstens door ... aan te geven dat u mij niet volledig citeert. Door mij niet volledig te citeren bewijst u mijn punt: er wordt hier aan de lopende band gelogen en misleid. U negeert de feiten.

@filosoof: u bent een dhimmi.