PDA

View Full Version : Palestijnen, andere moslims en linksen breken half Oslo af


Sus Iratus
8 januari 2009, 23:30
In de Noorse hoofdstad Oslo zijn vandaag gevechten uitgebroken tussen pro-Israëlische betogers en hun tegenpolen. Dat liet de politie vanavond weten.

Molotovcocktail

Er waren zo'n vijfhonderd mensen in het centrum van Oslo bijeengekomen om steun te betuigen aan Israël in het conflict rond de Gazastrook. Een groep van ongeveer duizend pro-Palestijnse betogers viel de demonstranten aan met stenen, eieren en molotovcocktails. Ook werden Israëlische vlaggen in de fik gezet. De oproerpolitie moest traangas van stal halen om de orde te herstellen.

bron (http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2009/01/fittie_in_oslo_om_gaza.html)

De berichtgeving hierboven klopt niet helemaal, want volgens de Noorse TV-zenders was de pro-Israel demonstratie eerder vandaag in Oslo vreedzaam verlopen, totdat een aantal heetgebakerde Palestijnse 'vluchtelingen', bijgestaan door extreem-linksen en moslims uit de wijde omgeving besloten dat er intifadah'tje gespeeld moest worden, net zoals in Antwerpen en zovele andere Europese steden.
Er zijn dus geen gevechten uitgebroken tussen pro- en anti-Israel demonstranten zoals het bericht hierboven zegt, maar tussen anti-Israel demonstranten en de Noorse politie.
Gelukkig is de Noorse oproerpolitie nu dit drek van de straten aan het vegen waarbij het gebruik van matrakken, honden en traangas gelukkig niet geschuwd wordt. Tot nu toe zijn er 28 van opgepakt.

Volgens de Noorse media was die pro-Israel betoging het eerste tegengeluid nadat er in Oslo en andere Noorse steden al veel anti-Israel betogingen gehouden zijn de afgelopen tijd, waarvan er een aantal uit de hand gelopen is, met de welbekende groepen 'kansenjongeren', 'internationalisten' en aanverwant gespuis in de negatieve hoofdrollen.

Hier nog wat TV-beelden uit Oslo:

http://www.aftenposten.no/webtv/?id=12574

http://www.aftenposten.no/webtv/?id=12572

http://www.nrk.no/nyheter/1.6425012 <-- naar beneden scrollen en video starten

En een fotoreportage:

http://www.aftenposten.no/spesial/bildeserier/article2856510.ece

Dixie
8 januari 2009, 23:37
mep op dat zootje ongeregeld

Tamam
8 januari 2009, 23:50
:roll: Een betoging van mensen die een regime steunen dat mensen systematisch uitmoord... die woede uitlokt van vele mensen ? Je meent het.

Sus Iratus
8 januari 2009, 23:53
:roll: Een betoging van mensen die een regime steunen dat mensen systematisch uitmoord... die woede uitlokt van vele mensen ? Je meent het.
En daarom mag volgens u dan maar meteen de halve stad afgebroken worden?

Let wel, niet een Israelische stad of zo, maar gewoon ergens een hoofdstad van een land in Europa dat part noch deel heeft aan wat er in het Midden-Oosten aan de hand is, afgezien van de welbekende Oslo-akkoorden natuurlijk.

longhorn
9 januari 2009, 00:30
:roll: Een betoging van mensen die een regime steunen dat mensen systematisch uitmoord... die woede uitlokt van vele mensen ? Je meent het.

Groot gelijk Sarah. Een vreedzame betoging door die mensen moet gewelddadig beantwoord worden. Je meent het echt, he?

manta
9 januari 2009, 08:34
Dat zijn dan dezelfde "Palestijnen" als degenen die stonden te dansen en te feesten toen de WTCtorens neergingen . :roll:

Sus Iratus
9 januari 2009, 10:47
Dat zijn dan dezelfde "Palestijnen" als degenen die stonden te dansen en te feesten toen de WTCtorens neergingen . :roll:Of dezelfden uit het volgende berichtje:

'Joden aan het gas'-leuzes in Utrecht

Bij de demonstratie gisteravond in Utrecht tegen Israel, werden leuzen als "Hamas, Hamas, joden aan het gas' gescandeerd.

Ook werd Hitler bezongen (http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-462160/), zo was vanmorgen bij Radio 1 te horen. De leuzes werden aan het eind van de demonstratie geroepen. De politie pakte vijf jongeren op. Een woordvoerder van een organisatie van Marokkanen die zelf meeliep, zei de uitingen 'afschuwelijk' te vinden.

Pro-Israel

Vandaag om 11.00 wordt een pro-Israël demonstratie gehouden op Het Plein in Den Haag. De jongeren die gisteren in Utrecht demonstreerden, hebben voor morgen een nieuwe bijeenkomst uitgeroepen.

bron (http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/01/grove_leuzes_bij_demonstratie.html)

Weer waren het dezelfde types die erbij betrokken waren: de zogenaamde 'kansenjongeren' voor wie de umma toch wel heel erg belangrijk schijnt te zijn, en uiteraard ontbraken de welbekende internationalisten van extreemlinkse strekking ook niet.

Dat ze maar naar ginder reizen om daar hun debiele acties te houden. Ik ben alvast bereid om ze te sponsoren met een enkele reis.

Fiere Jood
9 januari 2009, 11:13
Dat is precies wat ik al enkele weken beweer.
Gisteren een reportage 'Koppen' gezien van een ex-gaza inwoner die nu in België woont.
Ik moest een traantje laten vallen toen ik zijn situatie zag.
Zijn familie leeft in Gaza-in oorlogzone-en kan(hopelijk niet)elke moment sterven.
Maar de meeste Europese Moslims(in tegenstelling tot veel Vlaamse vredebetogers)die betogen hebben geen shit aan wat het gebeuren is,ze zien de situatie als een deel van een Jihad.Niet voor niets al de antisemitische slogans en daden.
Blijkbaar als de tegenstander niet Israel(die een Jodenland is) is gaan ze gewoon verder met hun leven wanneer Moslims afgeslacht worden.

Ik citeer de woorden van Malinski(bekend van de trialoog tussen Joden-Moslims-Christenen)

Dit is een persoonlijke bedenking van internationale aard. Haast geen enkele Moslim- of allochtone organisatie heeft bij andere conflicten verbaal iets laten horen , laat staan een optocht gehouden. In Centraal-Afrika , in Indonesie , in Punjab , in Bosnie en Albanie en op veel andere plaatsen worden moslims van hun menswaardigheid ontzet en massaal de dood ingejaagd. De cijfers liggen met duizend procenten hoger dan in het conflict tussen Israelis en Palestijnen. Vooral toen onlangs een groot Moslimland , nl. Tchetchenie , brutaal is gemassacreerd door Rusland bleef het opvallend stil bij de Moslims hier. De russische ambassadeur heeft zelfs geen officieel protestbriefje ontvangen. Wanneer de joodse staat erbij betrokken is komen jongeren gewelddadig op straat , dat doet bij veel joodse mensen hier een alarmbel rinkelen

Sus Iratus
9 januari 2009, 11:24
Hier nog eens vier video's van de rellen in Oslo gisteravond:

http://www.dagbladet.no/2009/01/08/nyheter/gaza/israel/krigen_i_gaza/utenriks/4301540/

Goed is te zien dat de stenen-, flessen-, ijsballen-, vuurwerk- en brandbomgooiende relschoppers vrijwel zonder uitzondering géén etnische Noren zijn, net zoals het tuig dat een politiewagen aanvalt en sloopt.

Verder maken ook de Noorse media gewag van vele regelrechte uitingen van jodenhaat, is er onlangs een molotovcocktail naar een synagoge gegooid (hoewel niet gisteren), is er een oudere vrouw die met een Israelische vlag liep, neergeslagen door 'kansenjongeren' waarna de vlag ritueel in brand werd gestoken, en zijn ook mensen die met hun kinderen bij de pro-Israel demonstratie aanwezig waren, belaagd geweest door deze 'kansenjongeren'.

Het schorem is werkelijk waar overal in Europa hetzelfde en luistert ook altijd naar dezelfde namen, en die zijn niet Jan, Piet of Sjefke, en ook niet Pål, Ragnar of Halvar, maar wél Achmed, Rachid en Mohammed...

Red_Dog
9 januari 2009, 11:30
Tijd dat die Vikings nog eens hun bijlen van onder het stof halen :P

E. Gidius
9 januari 2009, 12:00
Het is anders erg simpel. Ontruim alle Palestijnse gebieden volgens het verdelingsplan van 1947 en geef de Palestijnen daar een staat en laat ze gerust.

Hamas & co zullen van de ene dag op de andere verschrompelen tot groupuscules.

Sus Iratus
9 januari 2009, 12:10
Het is anders erg simpel. Ontruim alle Palestijnse gebieden volgens het verdelingsplan van 1947 en geef de Palestijnen daar een staat en laat ze gerust.

Hamas & co zullen van de ene dag op de andere verschrompelen tot groupuscules.En kunt u me nu uitleggen wat dit te maken heeft met het slopen van een halve binnenstad ergens in Europa? En met het molesteren daar van mensen die een andere mening toegedaan zijn?

Keurt u het dan goed wat er in Oslo, Antwerpen, Brussel, Utrecht, Amsterdam en vele andere Europese steden aan rellen, vandalisme etc is gebeurd de afgelopen tijd?

E. Gidius
9 januari 2009, 12:12
En kunt u me nu uitleggen wat dit te maken heeft met het slopen van een halve binnenstad ergens in Europa?

Neen, dat kan ik niet. Ik voel er ook geen ambitie voor.

Savatage
9 januari 2009, 12:19
Het is anders erg simpel. Ontruim alle Palestijnse gebieden volgens het verdelingsplan van 1947 en geef de Palestijnen daar een staat en laat ze gerust.

Hamas & co zullen van de ene dag op de andere verschrompelen tot groupuscules.

Of pak extreem-links en moslimcrapule dat rellen voert keihard aan en het probleem is ook opgelost ..

captain jack
9 januari 2009, 12:28
Men moet dringend ophouden met het exporteren van dit conflict naar Europa. Het is ironisch hoe deze mensen de Palestijnse zaak die ze zo hevig steunen in gevaar durven brengen door amok te gaan maken. Moest dit van Palestijnen zelf komen, zou dit nog op enig begrip kunnen rekenen van mijn part...

E. Gidius
9 januari 2009, 12:29
Of pak extreem-links en moslimcrapule dat rellen voert keihard aan

Dat moet inderdaad ook gebeuren.

en het probleem is ook opgelost ..

Neen, dat denk ik niet.

Buzz
9 januari 2009, 14:05
Krapuul, dat is dan "vreedzaam". Gevangenis binnen.

Sus Iratus
10 januari 2009, 19:05
Het is vanmiddag alweer tot ongeregeldheden in Oslo gekomen na een anti-Israel demonstratie aldaar.

Ditmaal copiëerden sommige demonstranten de uiterst laffe taktieken van hamas, door zich, gewapend met molotov-cocktails, stenen en flessen, achter de vrouwen en kinderen die vooraan de demonstratie liepen, te verschuilen. De demonstratie die overigens bij de Israelische ambassade had moeten eindigen.

Tot op heden zijn er al meer dan honderd van gearresteerd, de meesten daarvan immigrantenjongeren...
Volgens de Noorse media zijn de rellen systematisch georganiseerd. Zo worden bijvoorbeeld fillialen van McDonalds stuk voor stuk aangevallen en vernield, er worden meldingen gemaakt van vernielde etalages van winkels en bijhorende plunderingen, de politie heeft alweer traangas en de lange lat moeten gebruiken nadat met stenen, ijzeren staven en flessen gegooid werd, enz., enz..

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2859446.ece

TV-reportage:

http://www.aftenposten.no/webtv/?id=12574&cat=22

http://www.dagbladet.no/tv/index.html?clipid=30222

En jawel, weeral dezelfden als altijd in de hoofdrol: boze moslims met ellenlange tenen en hun extreemlinkse vriendjes.

Havana
10 januari 2009, 19:17
Ach, Gaza-betogingen. Zonet op het nieuws ook wat beelden gezien van een betoging in Hasselt.

Waarom er op een Gaza-betoging betoogt werd met een Turkse vlag van 25 m² is mij een groot vraagteken. Is er een link die ik gemist heb?

Buzz
10 januari 2009, 19:29
Ach, Gaza-betogingen. Zonet op het nieuws ook wat beelden gezien van een betoging in Hasselt.

Waarom er op een Gaza-betoging betoogt werd met een Turkse vlag van 25 m² is mij een groot vraagteken. Is er een link die ik gemist heb?

Ja heb ik ook gezien, dacht ook van "WTF?".

De vrouw die aan het woord was vernoemde ten minste dat er ook raketten in Israel geschoten worden, maar ik betwijfel of de meerderheid van de mensen in die betoging iets tegen de raketten van Hamas hebben. Waarom noemen ze deze dingen eigenlijk nog "vredes"-betogingen?

kilgore
10 januari 2009, 20:44
Het is anders erg simpel. Ontruim alle Palestijnse gebieden volgens het verdelingsplan van 1947 en geef de Palestijnen daar een staat en laat ze gerust.

Hamas & co zullen van de ene dag op de andere verschrompelen tot groupuscules.

Het figuurtje leeft duidelijk in een land van verbeelding.:lol:

Tamam
10 januari 2009, 21:21
onrealistisch of niet.. hij heeft gelijk..

manta
10 januari 2009, 21:56
Men moet dringend ophouden met het exporteren van dit conflict naar Europa. Het is ironisch hoe deze mensen de Palestijnse zaak die ze zo hevig steunen in gevaar durven brengen door amok te gaan maken. Moest dit van Palestijnen zelf komen, zou dit nog op enig begrip kunnen rekenen van mijn part...

Het gaat hen ook niet om het conflict daar ... Ze zijn er enkel op uit om rel te schoppen en de maatschappij te destabiliseren ...
Het enige wat ze aan het conflict veranderen is dat meer en meer mensen de Palestijnse kant laten vallen ...
In de ogen van de gewone burger is het simpel : Palestijnen = relschoppers op straat ...

ministe van agitatie
10 januari 2009, 22:26
Het gaat hen ook niet om het conflict daar ... Ze zijn er enkel op uit om rel te schoppen en de maatschappij te destabiliseren ...
Het enige wat ze aan het conflict veranderen is dat meer en meer mensen de Palestijnse kant laten vallen ...
In de ogen van de gewone burger is het simpel : Palestijnen = relschoppers op straat ...

Ik denk dat u zich vergist. Veel mensen komen dezer dagen op straat en ze zijn meer verontwaardigd om wat Israël doet dan om een ingeslagen autoruit of een getrasht buskotje:

http://www.israel-vs-palestine.com/gz/?stats

Bertie
10 januari 2009, 23:05
Let wel, niet een Israelische stad of zo, maar gewoon ergens een hoofdstad van een land in Europa dat part noch deel heeft aan wat er in het Midden-Oosten aan de hand is...Bullshit.

Zonder de financiele en militaire steun van Europa en de VS zou Israel allang geschiedenis zijn geweest.

Bertie
10 januari 2009, 23:17
En kunt u me nu uitleggen wat dit te maken heeft met het slopen van een halve binnenstad ergens in Europa? En met het molesteren daar van mensen die een andere mening toegedaan zijn?Niks. Maar er waren ook vreedzame demonstraties (in Europa en daarbuiten)

Keurt u het dan goed wat er in Oslo, Antwerpen, Brussel, Utrecht, Amsterdam en vele andere Europese steden aan rellen, vandalisme etc is gebeurd de afgelopen tijd?In Londen, Parijs, New York, Tokyo en vele andere plaatsen waren er geen rellen en vandalisme.

Vandalisme is vandalisme
Demonstraties zijn demonstraties

barbaar
11 januari 2009, 00:54
Ik denk dat u zich vergist. Veel mensen komen dezer dagen op straat en ze zijn meer verontwaardigd om wat Israël doet dan om een ingeslagen autoruit of een getrasht buskotje:
http://www.israel-vs-palestine.com/gz/?stats
Ik zou akkoord zijn als enkel de auto's van Hamas-supporters sneuvelden...De jouwe bvb.:lol:

barbaar
11 januari 2009, 00:56
Bullshit.

Zonder de financiele en militaire steun van Europa en de VS zou Israel allang geschiedenis zijn geweest.
En Palestina niet mischien ? Die zijn 100 % afhankelijk van internationale donaties. Moesten de joden in vrede leven, zouden die rustig handel drijven en groenten en fruit exporteren.

ministe van agitatie
11 januari 2009, 00:58
Ik zou akkoord zijn als enkel de auto's van Hamas-supporters sneuvelden...De jouwe bvb.:lol:

U bent ziende blind of u kan niet lezen. Ik ben geen Hamas-supporter. En just for the record: ik rijd niet met een auto. Ik ben namelijk niet gek.

andev
12 januari 2009, 15:08
Dat zijn dan dezelfde "Palestijnen" als degenen die stonden te dansen en te feesten toen de WTCtorens neergingen . :roll:
En dezelfden die door Europese landen als "mensen zonder papieren" enz worden opgevangen, zich daar laten kweken nadat ze zoveel mogelijk "familie" ook nog laten overkomen, en om hun dankbaarheid te betuigen voor de opvang en het verder kweken bij elke gelegenheid waar ze kans toe zien de straten openbreken en de burgers en de maatschappij een hoop kosten en vernielingen cadeau geven...
Mochten ze ooit toch buitengebonjoerd worden zullen ze niet weten waarom...

andev
12 januari 2009, 15:14
Tijd dat die Vikings nog eens hun bijlen van onder het stof halen :P
Tijd dat alle Europese landen die multicul-augiasstal eens opkuisen door eruit te gooien want enkel maar last, kosten en gezever geeft als tegenprestatie voor hun "opvang"...

andev
12 januari 2009, 15:22
Bullshit.

Zonder de financiele en militaire steun van Europa en de VS zou Israel allang geschiedenis zijn geweest.
Zonder de olie onder hun gat was de ganse regio aldaar nog woestijn en gingen ze met hun kamelen niet tot hier geraken.
Als men het zo uitlegt...

andev
12 januari 2009, 15:27
Ik zou akkoord zijn als enkel de auto's van Hamas-supporters sneuvelden...De jouwe bvb.:lol:
Doet me denken aan een beeld op het journaal waar een Noord-Afrikaanse burger die zich blijkbaar afzijdig had gehouden naar zijn auto aan het staren was die zijn "vriendjes" beschadigd hadden, met als bijgevoegde commentaar: en dat is dan alles wat ze vandaag verwezenlijkt hebben... (zoiets in dien aard...)
Het zal maar "jouw" auto zijn die daar half vernield achterblijft. Misschien heb je dan wel zin om volgas eens door die bende idioten te vlammen...
Daar wonende moslims zullen er moeten iets op vinden om hun auto's aan te duiden zodat ze niet door "jongeren" mee de vernieling in gaan wanneer die zich aan het amuseren zijn...

longhorn
12 januari 2009, 18:08
Niks. Maar er waren ook vreedzame demonstraties (in Europa en daarbuiten)

In Londen, Parijs, New York, Tokyo en vele andere plaatsen waren er geen rellen en vandalisme.

Vandalisme is vandalisme
Demonstraties zijn demonstraties

Op de BBC-site kun je lezen hoe synagogen in Frankrijk aangevallen werden met molotov cocktails.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7824009.stm

Antoon
12 januari 2009, 22:28
Een groep van ongeveer duizend pro-Palestijnse betogers viel de demonstranten aan met stenen, eieren en molotovcocktails

What else is new?

Mahalingam
12 januari 2009, 22:58
Tijd dat die Vikings nog eens hun bijlen van onder het stof halen :P
http://chromatism.net/images/holgervagner.jpg