PDA

View Full Version : Alcohol of Cannabis?


van Maerlant
23 juni 2007, 18:08
Gedaan met de complotten :twisted:

van Maerlant
23 juni 2007, 18:10
Ola, mss toch niet: http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13&page=555&order=desc

BigF
23 juni 2007, 18:11
eerst juist genoeg alcohol
dan net iets teveel cannabis


meer moet dat niet zijn

Mitgard
23 juni 2007, 18:12
geen van beide.
steeds helder van geest.

BigF
23 juni 2007, 18:13
geen van beide.
steeds helder van geest.
ik mag er niet aan denken

duveltje382
23 juni 2007, 18:13
Raar,heel raar,het forum is aan het flippen,de thread starter is Akila http://forum.politics.be/images/statusicon/user_offline.gif en wat zie ik :roll:
Zo zat ben ik toch niet hé :lol:

duveltje382
23 juni 2007, 18:16
Dit komt op mijn scherm
Alcohol of Cannabis? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=11738)
Akila

SethMoN
23 juni 2007, 18:19
1. Avondje uit met vrienden: gin tonics, exclusieve witte wijn, Cohiba-sigaartjes, whiskey-cola's, exclusief gedans, nl. Joe Dassin, BeeGees, Serge Gainsbourg, George Clinton, Curtis Mayfield
2. Het halen van een pitta, Bicky Cheese met frieten en Coctail
3. Het roken van een pretsigaret met bij voorkeur Nepalese hashj of Citral-wiet
4. Seks

duveltje382
23 juni 2007, 18:19
Hier zijn posten gewist,daar ben ik zeker van,zie naar het aantal lezers!!!!!

Essevee_VL
23 juni 2007, 19:07
:snipersm: Canabis
:2gunfire: Canabis

Bhairav
23 juni 2007, 21:15
:snipersm: Canabis
:2gunfire: Canabis

Na al dat bestrijden van cannabis kunde wel een goei pint verzetten zeker?;-)

Voodoo Child
23 juni 2007, 21:49
Canabis heel af en toe en op het juiste moment met de juiste mensen en activiteiten > all

Savatage
23 juni 2007, 22:57
Alcohol.

Gun
23 juni 2007, 23:08
Gedaan met de complotten :twisted:None of both ... been there, done that ...

Ambiorix
23 juni 2007, 23:22
alles op zijn tijd.
Nuchterheid is pas fijn als het in contrast staat met beneveling.
Beneveling pas als het in contrast staat met nuchterheid.

Zodus, mate is deugd;-)

Jazeker
24 juni 2007, 00:50
alles op zijn tijd.
Nuchterheid is pas fijn als het in contrast staat met beneveling.
Beneveling pas als het in contrast staat met nuchterheid.

Zodus, mate is deugd;-)

Je moet dronken zijn om zulke post te plaatsen... of in je afkickperiode in de examens.

Heftruck
24 juni 2007, 01:51
Je moet dronken zijn om zulke post te plaatsen... of in je afkickperiode in de examens.

Ik gok op dronken. Of ik ben te moe om wat van zijn bericht te kunnen maken.

AdrianHealey
24 juni 2007, 01:55
Heel af en toe eens een glaasje alcohol. Maar dan omdat ik bepaalde alcoholische dranken lekker vind.

Internaut
24 juni 2007, 02:20
Heel weinig alcohol en dagelijks toch een paar jointjes, anders lukt het slapen niet zo makkelijk. Vermits buitenkweek slechtere resultaten teweeg brengt dan binnenkweek met kunstlicht verkies ik het te kopen in een coffeeshop (indoor wiet) dan een plant buiten te zetten met het slechte belgische weer en laag THC gehalte.
Ik hoop wel in de toekomst een iGrowBox aan te schaffen voor indoor kweek maar kost nogal wat.

BigF
24 juni 2007, 09:55
:snipersm: Canabis
:2gunfire: Canabis
er zijn nog zekerheden in het leven

berre
24 juni 2007, 09:57
alles op zijn tijd.
Nuchterheid is pas fijn als het in contrast staat met beneveling.
Beneveling pas als het in contrast staat met nuchterheid.

Zodus, mate is deugd;-)segseg gaan wij hier de auream mediocritatem verkondigen??

horatius heeft wel wat beters geschreven hoor:

"wees wijs, zeef de wijn, en daar de tijd kort is, knip de draad van verre verwachtingen door. terwijl we erover praten zal de jaloerse tijd reeds gevlucht zijn, pluk dus de dag en vertrouw zo weinig mogelijk op de dag van morgen."

de examens hebben ook mij niet onberoerd gelaten:?

BigF
24 juni 2007, 09:57
er zijn nog zekerheden in het leven

zoals dat onze taalpurist cannabis met slecht 1 n schrijft en
zoals dat hij vergeet dat hennep een beetje meer Nederlands klinkt dan cannabis

komaan, essevee, niet verzwakken eh?

Dronkoers
24 juni 2007, 10:33
Geef mij maar de alcohol

En mijn laatste joint dateert van augustus 1999

DaBlacky
24 juni 2007, 10:53
zoals dat onze taalpurist cannabis met slecht 1 n schrijft en
zoals dat hij vergeet dat hennep een beetje meer Nederlands klinkt dan cannabis

komaan, essevee, niet verzwakken eh?

zeg dan dat je hennep gebruikt. Waarschijnlijk heeft ie er niets op tegen

Omdat ie niet begrijpt wat je dan doet

Essevee_VL
24 juni 2007, 12:22
zoals dat onze taalpurist cannabis met slecht 1 n schrijft en
zoals dat hij vergeet dat hennep een beetje meer Nederlands klinkt dan cannabis

komaan, essevee, niet verzwakken eh?

Ik vind het gewoonweg de moeite niet om dat verderfelijk onkruid een taalzuivering te geven. Maar dit wil niet zeggen dat U geen gelijk hebt.
Kwikbladbitter, hennep en andere roesmiddelen... , je m'en fou, allemaal vuiligheid!

"Alcohol" is een woord dat ontleend werd vanuit het Arabisch. Een taalzuivering voor dit leenwoord is wijngeest. Een drank dat wijngeest bevat wordt aangeduid als sterke drank. Als U de scheidkundige stof bedoelt wordt dit met de taalzuivering vuurwater aangeduid.

Essevee_VL
24 juni 2007, 12:24
zeg dan dat je hennep gebruikt. Waarschijnlijk heeft ie er niets op tegen

Omdat ie niet begrijpt wat je dan doet

Dhr. BigF zal wel zijn gedacht doen zeker!

BigF
24 juni 2007, 12:27
zeg dan dat je hennep gebruikt. Waarschijnlijk heeft ie er niets op tegen

Omdat ie niet begrijpt wat je dan doet

ge moet niet met zijn voeten gaan spelen eh?

die jongen heeft het al moeilijk genoeg met al die overzeese woorden hier.
straks gaat-ie helemaal gaga

BigF
24 juni 2007, 12:28
(gaga=door het lint)

Dronkoers
24 juni 2007, 12:36
(gaga=door het lint)

ga·ga (bn.; alleen pred.)
1 [inf.] knettergek => krankzinnig


er staat niks over linten

BigF
24 juni 2007, 12:38
ga·ga (bn.; alleen pred.)
1 [inf.] knettergek => krankzinnig


er staat niks over linten
ga jij ook al beginnen ja?

Essevee_VL
24 juni 2007, 12:46
ge moet niet met zijn voeten gaan spelen eh?

die jongen heeft het al moeilijk genoeg met al die overzeese woorden hier.
straks gaat-ie helemaal gaga

Ik gebruik tenminste geen overzeese vuiligheid!

:snipersm: Canabis
:2gunfire: Canabis

Dronkoers
24 juni 2007, 12:50
ga jij ook al beginnen ja?

'k Had er zin in, dus spijtig voor u :-D

Essevee_VL
24 juni 2007, 12:56
ge moet niet met zijn voeten gaan spelen eh?

die jongen heeft het al moeilijk genoeg met al die overzeese woorden hier.
straks gaat-ie helemaal gaga

ga jij ook al beginnen ja?

Zou U alstblieft het gebruik van "jij" en "ge" goed en rechtlijnig willen toepassen.

DaBlacky
24 juni 2007, 12:56
Ik gebruik tenminste geen overzeese vuiligheid!

:snipersm: Canabis
:2gunfire: Canabis

Ah, tiens... Ik wist niet dat de Maas een zee was...

DaBlacky
24 juni 2007, 12:57
Zou U alstblieft het gebruik van "jij" en "ge" goed en rechtlijnig willen toepassen.

Zegt de persoon die de ene typ- en spelfout na de andere maakt :rofl:

Dronkoers
24 juni 2007, 13:01
Zou U alstblieft het gebruik van "jij" en "ge" goed en rechtlijnig willen toepassen.

De boertige "ge" is aan u gericht, en de beleefde, respecterende "jij" vorm is aan mij gericht, dus zie ik er geen fout in ;-)

Essevee_VL
24 juni 2007, 13:01
Ah, tiens... Ik wist niet dat de Maas een zee was...

Ah U weet meer van waar dat verderfelijk onkruid komt!

DaBlacky
24 juni 2007, 13:02
Ah U weet meer van waar dat verderfelijk onkruid komt!

Als jij niet weet dat er in Nederland hennep zowel geteeld als verkocht wordt, ben je ofwel jonger dan tien jaar, ofwel een inwoner van Mars.

Essevee_VL
24 juni 2007, 13:03
De boertige "ge" is aan u gericht, en de beleefde, respecterende "jij" vorm is aan mij gericht, dus zie ik er geen fout in ;-)

Nog een dat neerkijkt op de boeren... Ga eens lekker lachen met U zelf want zonder de "boerkes" hebt U geen eten in uw bord.

Essevee_VL
24 juni 2007, 13:04
Als jij niet weet dat er in Nederland hennep zowel geteeld als verkocht wordt, ben je ofwel jonger dan tien jaar, ofwel een inwoner van Mars.

Verdomme! Iemand kent mijn leeftijd. Trouwens op Mars is er geen zuurstof zodat er daar geen leven mogelijk is.

DaBlacky
24 juni 2007, 13:06
Verdomme! Iemand kent mijn leeftijd. Trouwens op Mars is er geen zuurstof zodat er daar geen leven mogelijk is.

Als boer zou je trouwens zeker moeten weten hoe de Nederlandse situatie in verband met hennep is. Nog geen aanbod gehad?

Dronkoers
24 juni 2007, 13:10
Nog een dat neerkijkt op de boeren... Ga eens lekker lachen met U zelf want zonder de "boerkes" hebt U geen eten in uw bord.

Sinds wanneer is "boertige" neerkijkend? Ik heb 26 jaar tussen de boeren geleefd, en dat waren 1 voor 1 toffe pees. Veel respect voor boeren, maar met moet wel toegeven (hoewel er totaal niks verkeerd mee is) dat boeren minder gemanierd zijn eh ;-)

b@w
24 juni 2007, 19:30
man made booze...

nature made grass...

who do you trust ?

tja, enige voorkennis is wel nodig :

begin vorige eeuw was Hennep de grootste concurrent van Katoen
(de touwen o.a. Columbus zijn schepen waren hennep en werd reeds honderden jaren gebruikt in de textiel en touwambacht)

de katoenlobby heeft het roken vd hennep aangegrepen om zijn concurrent te vloeren, voor die reden alleen is Hennep gekraakt in de 20er en 30er jaren

wat hasj betreft : de Fransen hebben de Marrokanen geleerd om efficienter hasj te kweken, de marrokanen rookten oorspronkelijk meer Kif (fijngesneden kifplantdelen die puur gerookt word in een "sipsu" lange fijne pijp met heel kleine kop) maar dankzij de Franse kolonisatie zijn ze en masse hasj gaan produceren

een joint, een glaasje wijn, een fluitje bubbels...
op gepaste momenten in het juiste gezelschap kan dat wel lekker zijn ;-)

DaBlacky
24 juni 2007, 19:53
man made booze...

nature made grass...

who do you trust ?

tja, enige voorkennis is wel nodig :

begin vorige eeuw was Hennep de grootste concurrent van Katoen
(de touwen o.a. Columbus zijn schepen waren hennep en werd reeds honderden jaren gebruikt in de textiel en touwambacht)

de katoenlobby heeft het roken vd hennep aangegrepen om zijn concurrent te vloeren, voor die reden alleen is Hennep gekraakt in de 20er en 30er jaren

wat hasj betreft : de Fransen hebben de Marrokanen geleerd om efficienter hasj te kweken, de marrokanen rookten oorspronkelijk meer Kif (fijngesneden kifplantdelen die puur gerookt word in een "sipsu" lange fijne pijp met heel kleine kop) maar dankzij de Franse kolonisatie zijn ze en masse hasj gaan produceren

een joint, een glaasje wijn, een fluitje bubbels...
op gepaste momenten in het juiste gezelschap kan dat wel lekker zijn ;-)

Ik dacht dat marihuana verboden was gemaakt in USA door gelobby van de farmaceutische industrie. Hennep is namelijk een spotgoedkoop, makkelijk zelf te maken (en veel gezondere) pijnstiller dan pakweg aspirine.

Lord Vader
24 juni 2007, 20:03
And I don't need no drugs to calm me.

Schoon gezegd van die gasten.

b@w
25 juni 2007, 14:36
Ik dacht dat marihuana verboden was gemaakt in USA door gelobby van de farmaceutische industrie. Hennep is namelijk een spotgoedkoop, makkelijk zelf te maken (en veel gezondere) pijnstiller dan pakweg aspirine.

nop, de katoenlobby was/is de boosdoener...

industriele hennep (dus niet de "wiet met thc" uit de coffeeshop) groeit overal en is makkelijk te telen


baaidewee : uit een onderzoek is onlangs berekend dat coffeeshop Checkpoint in Terneuzen gemiddeld 3000 bezoekers per dag over de vloer krijgt, 90 mensen in dienst heeft en na aftrek belastingen een nettowinst van 3,2 miljoen euro per jaar boekt...
8 op 10 klanten van die shop zijn belgen en fransen..

dus wiens systeem werkt er niet ? waarom laten we het niet toe en belasten we het zoals benzine/sigaretten ? dit gaat over tientallen miljoenen euro, zou wel van pas komen denk k :roll:

Essevee_VL
25 juni 2007, 14:40
Hennep is namelijk een spotgoedkoop, makkelijk zelf te maken (en veel gezondere) pijnstiller dan pakweg aspirine.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

BigF
25 juni 2007, 15:04
ik kan niet veel meer doen dan b@w bijtreden in zijn betoog

naar verluidt zat ook de petrochemische lobby er voor iets tussen omdat hennepvezels een te duchten concurrent vormden voor de in optocht zijnde synthetische vezels.

en tenslotte maakt Essevee zich nog maar eens grandioos belachelijk, al was het maar wegens het feit dat hij met 1 :lol: ook zijn punt gemaakt zou hebben.
maar Essevee is nen eerlijke mens, hij gaat vast argumenten geven die zijn polonaise van :lols: staven.
;-)

jurgen79
25 juni 2007, 15:12
eerst juist genoeg alcohol
dan net iets teveel cannabis


meer moet dat niet zijn

²

exodus
25 juni 2007, 17:56
Paddestoelen vind ik veel beter dan weed qua bewustzijnsverruiming. Tof aan paddestoelen is dat je als je genoeg neemt gegidst wordt. Vorige keer dat ik het nam was er een vrouwelijke gids aanwijzig. De geest van de paddestoel willen zaken duidelijk maken, en helpen. De intense vreugde dat je eronder voelt is superieur aan weed vind ik.

Ambiorix
25 juni 2007, 18:02
8O

paddestoelen zijn echt wel niet aan te raden hoor. Als er ergens mensen van beginnen door het lint te gaan is het dat wel.
Ik hoor veel mensen kappen op drugs terwijl ze niet weten over wat ze bezig zijn, bv. als het over marihuana gaat.µ

Maar paddo's?? geen goede zaak als ge't mij vraagt.

exodus
25 juni 2007, 18:12
8O

paddestoelen zijn echt wel niet aan te raden hoor. Als er ergens mensen van beginnen door het lint te gaan is het dat wel.
Ik hoor veel mensen kappen op drugs terwijl ze niet weten over wat ze bezig zijn, bv. als het over marihuana gaat.µ

Maar paddo's?? geen goede zaak als ge't mij vraagt.

Het is geen partydrug, maar je kan er wel een zeer fijne tijd mee hebben. Het is zeker niet iets dat je moet nemen op drukke plaatsen. Als je goed nadenkt over de dosis en je dat indachtig bent zal het zelden mislopen onder paddestoelen. Er gaan veel meer mensen door het lint onder de alcohol dan onder de paddestoelen.

b@w
25 juni 2007, 18:14
@exodus oppassen met paddo's ;)

de oorspronkelijke manier om paddo's te gebruiken is ze te roken (verschrikkelijke smaak dat wel :roll:)

@essevee van een bruinhemd met oogkleppen had ik niets anders verwacht :lol:

Essevee_VL
25 juni 2007, 18:29
ik kan niet veel meer doen dan b@w bijtreden in zijn betoog

naar verluidt zat ook de petrochemische lobby er voor iets tussen omdat hennepvezels een te duchten concurrent vormden voor de in optocht zijnde synthetische vezels.

en tenslotte maakt Essevee zich nog maar eens grandioos belachelijk, al was het maar wegens het feit dat hij met 1 :lol: ook zijn punt gemaakt zou hebben.
maar Essevee is nen eerlijke mens, hij gaat vast argumenten geven die zijn polonaise van :lols: staven.
;-)

Natuurlijk zal ik een bewijsgrond geven waarom dat verderfelijk onkruid schadelijker is dan Aspirine:

""Cannabis is onschadelijk," zeggen ze wel eens. Cannabis onschuldig? Een gevaarlijke misvatting! Regelmatig gebruik van cannabis tast het geheugen en het concentratievermogen aan. Deze drug verandert de persoonlijkheid van de gebruiker. Cannabis ondermijnt de natuurlijke veerkracht van het menselijke lichaam en de geest en richt op die manier onherstelbare schade aan. De drempel voor angstaanvallen en schizofrenie verlaagt en er is hoe dan ook een sterk verhoogd risico op kanker. Recente studies bevestigen trouwens opnieuw dat cannabis sterk verslavend kan werken. En dan hebben we het nog niet eens over de vele auto-ongevallen in het weekeinde, door druggebruik."

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=21&id=6

Ik denk niet dat de voorgaande zaken ook veroorzaakt worden door Aspirine.

BigF
25 juni 2007, 19:21
Natuurlijk zal ik een bewijsgrond geven waarom dat verderfelijk onkruid schadelijker is dan Aspirine:

""Cannabis is onschadelijk," zeggen ze wel eens. Cannabis onschuldig? Een gevaarlijke misvatting! Regelmatig gebruik van cannabis tast het geheugen en het concentratievermogen aan. Deze drug verandert de persoonlijkheid van de gebruiker. Cannabis ondermijnt de natuurlijke veerkracht van het menselijke lichaam en de geest en richt op die manier onherstelbare schade aan. De drempel voor angstaanvallen en schizofrenie verlaagt en er is hoe dan ook een sterk verhoogd risico op kanker. Recente studies bevestigen trouwens opnieuw dat cannabis sterk verslavend kan werken. En dan hebben we het nog niet eens over de vele auto-ongevallen in het weekeinde, door druggebruik."

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=21&id=6

Ik denk niet dat de voorgaande zaken ook veroorzaakt worden door Aspirine.
faut le faire; als argument een stukje copypasten uit de site van het vlaams belang.


weet je wat Essevee?
laten we hetvolgende afspreken;
jij gebruikt wat je zelf wilt. en daar ga ik niet over zagen.
ik gebruik wat ik wil. en dan geldt voor jou hetzelfde.
deal?

jurgen79
25 juni 2007, 19:22
Natuurlijk zal ik een bewijsgrond geven waarom dat verderfelijk onkruid schadelijker is dan Aspirine:

""Cannabis is onschadelijk," zeggen ze wel eens. Cannabis onschuldig? Een gevaarlijke misvatting! Regelmatig gebruik van cannabis tast het geheugen en het concentratievermogen aan. Deze drug verandert de persoonlijkheid van de gebruiker. Cannabis ondermijnt de natuurlijke veerkracht van het menselijke lichaam en de geest en richt op die manier onherstelbare schade aan. De drempel voor angstaanvallen en schizofrenie verlaagt en er is hoe dan ook een sterk verhoogd risico op kanker. Recente studies bevestigen trouwens opnieuw dat cannabis sterk verslavend kan werken. En dan hebben we het nog niet eens over de vele auto-ongevallen in het weekeinde, door druggebruik."

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=21&id=6

Ik denk niet dat de voorgaande zaken ook veroorzaakt worden door Aspirine.

Weerlegbaar artikel.

BigF
25 juni 2007, 19:22
en als je met deftige argumenten komt, wil ik daar op reageren.

niet als je zo'n 'argumenten' gebruikt als hierboven.

daar ga ik mijn tijd niet langer insteken.

Dronkoers
25 juni 2007, 19:44
...
weet je wat Essevee?
laten we hetvolgende afspreken;
jij gebruikt wat je zelf wilt. en daar ga ik niet over zagen.
ik gebruik wat ik wil. en dan geldt voor jou hetzelfde.
deal?

²

en ik zeg dit nu eens als niet-gebruiker ;-)

DaBlacky
25 juni 2007, 21:40
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vind je de harde wetenschappelijke feiten grappig? Dat maakt jou eigenlijk des te grappiger, meneer dogma.

Essevee_VL
25 juni 2007, 21:53
faut le faire; als argument een stukje copypasten uit de site van het vlaams belang.


weet je wat Essevee?
laten we hetvolgende afspreken;
jij gebruikt wat je zelf wilt. en daar ga ik niet over zagen.
ik gebruik wat ik wil. en dan geldt voor jou hetzelfde.
deal?

Kan ik er iets doen dat het progammapunt over roesmiddelen van Groen! U meer bevalt dan dat van VB.

Een overeenkomst sluiten met een drugsnemer... uh neen. Maar dit bericht zal het laatste bericht zijn dat ik in deze redetwist zal plaatsen zodat U zich met rust gelaten voelt en ik geen berichten meer moet tikken waarmee toch gelachen wordt door jullie drugsnemers.

Trouwens ik zou het aangenaam vinden indien U mij nooit meer in verbinding brengt met roesmiddelen zoals U dat wel doet door een fijnzinnige verwijzing in de voorlaatste zin van uw bericht waarop ik terughandel.

DaBlacky
25 juni 2007, 21:55
Kan ik er iets doen dat het progammapunt over roesmiddelen van Groen! U meer bevalt dan dat van VB.

Een overeenkomst sluiten met een drugsnemer... uh neen. Maar dit bericht zal het laatste bericht zijn dat ik in deze redetwist zal plaatsen zodat U zich met rust gelaten voelt en ik geen berichten meer moet tikken waarmee toch gelachen wordt door jullie drugsnemers.

Trouwens ik zou het aangenaam vinden indien U mij nooit meer in verbinding brengt met roesmiddelen zoals U dat wel doet door een fijnzinnige verwijzing in de voorlaatste zin van uw bericht waarop ik terughandel.

Ik geloof er geen barst van dat jij geen drugs neemt. Hoeveel pinten per week drink je?

DaBlacky
25 juni 2007, 21:56
Natuurlijk zal ik een bewijsgrond geven waarom dat verderfelijk onkruid schadelijker is dan Aspirine:

""Cannabis is onschadelijk," zeggen ze wel eens. Cannabis onschuldig? Een gevaarlijke misvatting! Regelmatig gebruik van cannabis tast het geheugen en het concentratievermogen aan. Deze drug verandert de persoonlijkheid van de gebruiker. Cannabis ondermijnt de natuurlijke veerkracht van het menselijke lichaam en de geest en richt op die manier onherstelbare schade aan. De drempel voor angstaanvallen en schizofrenie verlaagt en er is hoe dan ook een sterk verhoogd risico op kanker. Recente studies bevestigen trouwens opnieuw dat cannabis sterk verslavend kan werken. En dan hebben we het nog niet eens over de vele auto-ongevallen in het weekeinde, door druggebruik."

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=21&id=6

Ik denk niet dat de voorgaande zaken ook veroorzaakt worden door Aspirine.

He! Dat kan ik ook!

"Het uitgangspunt van Groen! is de volksgezondheid: Groen! wil het drugmisbruik terugdringen. Een doorgedreven preventiebeleid is een absolute prioriteit

Een louter repressief beleid biedt geen oplossing. Het heeft geen zin om gebruikers van drugs in de gevangenis te stoppen en te vervolgen indien zij buiten het gebruik geen daden tegen de wet hebben gesteld.

Het onderscheid wat betreft het maatschappelijke risico van de verschillende illegale drugs maakt een genuanceerde aanpak noodzakelijk. Wetenschappelijke informatie (toxicologisch, farmacologisch,…) geeft aan dat cannabis eerder op dezelfde hoogte gebracht zou moeten worden als tabak en alcohol."

http://www.groen.be/nieuwseninformatie/standpunten/stdp_item.asp?standpunt_id=22

Dronkoers
25 juni 2007, 21:58
Kan ik er iets doen dat het progammapunt over roesmiddelen van Groen! U meer bevalt dan dat van VB.

Een overeenkomst sluiten met een drugsnemer... uh neen. Maar dit bericht zal het laatste bericht zijn dat ik in deze redetwist zal plaatsen zodat U zich met rust gelaten voelt en ik geen berichten meer moet tikken waarmee toch gelachen wordt door jullie drugsnemers.

Trouwens ik zou het aangenaam vinden indien U mij nooit meer in verbinding brengt met roesmiddelen zoals U dat wel doet door een fijnzinnige verwijzing in de voorlaatste zin van uw bericht waarop ik terughandel.

Ik kan begrijpen dat mensen tegen drugs zijn, maar dit is toch al het strafste wat ik gehoord heb 8O

Het moet toch best mogelijk zijn om er over te spreken?

Dronkoers, NIET-druggebruiker

BigF
26 juni 2007, 16:09
Kan ik er iets doen dat het progammapunt over roesmiddelen van Groen! U meer bevalt dan dat van VB.
er is een enorm verschil tussen een programmapunt van welke partij dan ook en argumenten pro of contra. Bovendien heb ik echt geen flauw idee wat het programmapunt van Groen! in deze is. Programmapunten interesseren mij niet. Ik volg mijn eigen programma wel.

Een overeenkomst sluiten met een drugsnemer... uh neen. Maar dit bericht zal het laatste bericht zijn dat ik in deze redetwist zal plaatsen zodat U zich met rust gelaten voelt en ik geen berichten meer moet tikken waarmee toch gelachen wordt door jullie drugsnemers.
Ligt het aan de 'drugsnemers' of aan uw berichten dat ermee gelachen wordt?

Trouwens ik zou het aangenaam vinden indien U mij nooit meer in verbinding brengt met roesmiddelen zoals U dat wel doet door een fijnzinnige verwijzing in de voorlaatste zin van uw bericht waarop ik terughandel.
ik breng u op geen enkele manier in verbinding met roesmiddelen. In die befaamde voorlaatste zin hanteer ik het woord 'gebruik'. Dit woord slaat echter lang niet alleen op drugs. Misschien bent u een autogebruiker, of gebruikt u al eens alcohol (wat wel een drug is, ma soit). U gebruikt vast en zeker toiletpapier op de gepaste momenten en verder gebruikt u de Vlaamse taal (of een over-the-top variant ervan) om u uit te drukken.

U bent wel de laatste hier op het forum die ik van drugsgebruik verdenk.

BigF
26 juni 2007, 16:13
Ik kan begrijpen dat mensen tegen drugs zijn, maar dit is toch al het strafste wat ik gehoord heb 8O

Het moet toch best mogelijk zijn om er over te spreken?

Dronkoers, NIET-druggebruiker
:thumbsup:

b@w
26 juni 2007, 17:03
koffie (= drug)
chocolade (= drug)
alcohol (= drug)

@essevee dus geen van bovenstaande "gebruik"jij ?

Vox Populi
26 juni 2007, 17:04
Heb vroeger zowel alcohol (vrij regelmatig) als cannabis (zeer af en toe) gebruikt, maar om medische redenen gebruik ik nu geen van beiden meer. Roken doe ik wel nog.

Spliff
26 juni 2007, 19:29
Heb vroeger zowel alcohol (vrij regelmatig) als cannabis (zeer af en toe) gebruikt, maar om medische redenen gebruik ik nu geen van beiden meer. Roken doe ik wel nog.

raar er zijn mensen die net cannabis gebruiken vanwege medische redenen... Niet dat ik me wil moeien in je gezondheidstoestand

jurgen79
26 juni 2007, 19:51
raar er zijn mensen die net cannabis gebruiken vanwege medische redenen... Niet dat ik me wil moeien in je gezondheidstoestand

Of misschien heeft hij aanleg tot depressiviteit?

DebianFox
26 juni 2007, 20:06
Van alcohol ben ik al genoeg slecht geweest, van cannabis nog niet :lol:

jurgen79
26 juni 2007, 20:12
Van alcohol ben ik al genoeg slecht geweest, van cannabis nog niet :lol:

Dan heb je duidelijk nog niet genoeg gesmoord :lol:

Savatage
26 juni 2007, 20:23
koffie (= drug)
chocolade (= drug)
alcohol (= drug)

:roll:

Spliff
26 juni 2007, 20:41
koffie (= drug)
chocolade (= drug)
alcohol (= drug)

@essevee dus geen van bovenstaande "gebruik"jij ?

je vergeet fastfood nog...SUPERSIZE ME!!!!

Savatage
26 juni 2007, 20:49
koffie (= drug)
chocolade (= drug)
alcohol (= drug)

@essevee dus geen van bovenstaande "gebruik"jij ?

zet er de volgende anders ook nog bij als ge toch bezig zijt:

- aspirines
- dafalgan
- cola
- redbull
- cocktails
- neusdruppels
- ........

Spliff
26 juni 2007, 21:05
zet er de volgende anders ook nog bij als ge toch bezig zijt:

- aspirines
- dafalgan
- cola
- redbull
- cocktails
- neusdruppels
- ........

woooot, ik ben een wandelende verslaving!!!!

BigF
26 juni 2007, 23:10
Heb vroeger zowel alcohol (vrij regelmatig) als cannabis (zeer af en toe) gebruikt, maar om medische redenen gebruik ik nu geen van beiden meer. Roken doe ik wel nog.
euh?
roken is medisch gezien geen probleem ofzo?

La Chunga
26 juni 2007, 23:18
Kijk, ik heb nog wat over van in de Ardennen en dat ga ik nu oproken...


Maar, alcohol of cannabis? Dit weekend ben ik wezen wandelen in Fraipont en gerookt. Ideëen...Niemand die het zich kan voorstellen...Maar met m'n roken is altijd een zekere en vooral volhardende vorm van dementie verbonden..Dus, gedachten...mooi..maar welke het waren...Ik zou het begod niet weten...Toch, rook ik - nog zelden - graag 'nen joint'...Zonder alcohol weliswaar...

Hoedanook, slaapwel, vanuit de zekerheid dat ik toch niet meer weet ...

Dronkoers
27 juni 2007, 05:26
zet er de volgende anders ook nog bij als ge toch bezig zijt:

- aspirines
- dafalgan
- cola
- redbull
- cocktails
- neusdruppels
- ........

-televisie
-pc (forummen e.d. :mrgreen: )
-thee
-seks
...

DaBlacky
27 juni 2007, 08:08
-televisie
-pc (forummen e.d. :mrgreen: )
-thee
-seks
...

Buiten (sommige soorten) thee, zijn die echter geen drugs en de rest wel :p

Dronkoers
27 juni 2007, 16:06
Buiten (sommige soorten) thee, zijn die echter geen drugs en de rest wel :p

Dan zul jij het laat doorhebben als je een theïneverslaving hebt :-P

Stratcat
27 juni 2007, 22:59
eerst juist genoeg alcohol
dan net iets teveel cannabis


meer moet dat niet zijn


²

³

Vox Populi
28 juni 2007, 15:52
euh?
roken is medisch gezien geen probleem ofzo?
Het was niet gewoon voor mijn gezondheid dat ik ben gestopt, ik heb een aanleg voor epilepsie, wat kan worden uitgelokt door zowel alcohol als cannabis. Heb het nog maar enkele keren meegemaakt, zo'n aanval, en volg momenteel een behandeling waardoor de kans bestaat dat die aandoening verdwijnt, aangezien ze niet in mijn familie zit. Alcohol- en druggebruik zijn dan uit den boze. ;-)

Ik was eigenlijk niet van plan dit te zeggen, maar ik schaam me er niet voor, en ik heb liever dat dit bekend is dan dat er allerlei geruchten ontstaan zoals dat ik aanleg zou hebben tot depressiviteit, wat dus niet het geval is.

Pølle
28 juni 2007, 17:44
Als jij niet weet dat er in Nederland hennep zowel geteeld als verkocht wordt, ben je ofwel jonger dan tien jaar, ofwel een inwoner van Mars.

Die wordt eigenlijk ook voor een groot deel in België gekweekt hoor, dan gaat ie naar de coffeeshops in Holland om weer terug te komen naar de gebruikers in België :-D

En Essevee, laten we nou even een onafhankelijke, objectieve bron nemen, bv. de druglijn:

Risico’s van cannabisgebruik

Op korte termijn

* Cannabis versterkt de stemming van het moment. Wie zich slecht voelt, kan zich nog slechter gaan voelen. Bij mensen die psychisch kwetsbaar zijn of aanleg hebben voor psychotische stoornissen, kan cannabisgebruik de problemen uitlokken of verergeren.
* Een cannabisroes maakt het gebruikers moeilijker zich te concentreren, logisch na te denken en iets te onthouden. Cannabis en werken, studeren of verkeer gaan dus moeilijk samen, ook al hebben gebruikers soms de indruk dat alles vlotter gaat.
* Cannabis doet je bloeddruk dalen en zorgt voor een snellere hartslag. Dat kan gevaarlijk zijn voor mensen met hartproblemen.
* Door een te hoge dosis THC kan je duizelig en misselijk worden en soms zelfs flauwvallen. Dat risico bestaat vooral als je cannabis eet, omdat je dan minder goed kan inschatten hoeveel THC je binnenkrijgt.
Een te hoge dosis THC kan ook een heleboel negatieve gevoelens opwekken, zoals hevige angstgevoelens, paniekaanvallen, neerslachtigheid, rusteloosheid, verwarring en hallucinaties. Die negatieve gevoelens, waardoor je ‘flipt’, kunnen in de dagen of weken nadien terug de kop op steken.

Op lange termijn

* Langdurig en veelvuldig cannabisgebruik vermindert het concentratievermogen, het geheugen en de leerprestaties. Na het stoppen met gebruiken kunnen deze problemen nog enkele maanden aanhouden voor ze verdwijnen.
* Wie veel en vaak gebruikt, kan er geestelijk afhankelijk van worden. Dat betekent dat cannabis centraal komt te staan in je gedachten, gevoelens en activiteiten en dat je er moeilijk mee kan stoppen.
* Langdurig cannabisgebruik houdt geen risico in voor lichamelijke afhankelijkheid, maar kan de gezondheid wel schaden. Roken is slecht voor de gezondheid. Dat geldt ook voor cannabis roken. Een joint bevat veel meer teer dan een sigaret. Zelfs wie cannabis puur rookt (zonder tabak), krijgt veel meer teer binnen. Daarom loop je het risico om een longziekte (bronchitis, longkanker, ziekte aan de luchtwegen) of hartproblemen te krijgen. Bovendien inhaleren veel cannabisrokers de rook dieper, wat de schadelijkheid nog vergroot. Wie cannabis met tabak rookt, kan ook lichamelijk afhankelijk worden van de nicotine uit de tabak.


Bron: druglijn.be (http://www.druglijn.be/info_drugs/drugsABC/cannabis/risicos_gebruik.html)

Over die onherstelbare schade zie ik precies toch niet veel, al geef ik toe dat er toch een correlatie is tussen psychische ziekten en overmatig cannabisgebruik. Maar om daar meteen een causaal verband tussen te plaatsen, dat zou nogal onwetenschappelijk zijn.

Trouwens, als iemand zijn "natuurlijke veerkracht van het lichaam" (:D) wil ondermijnen, dan moet hij dat maar doen. Wie ben jij om hem dat te verbieden, zolang je er geen last van hebt?

Van alcohol word je een agressieve debiel, van weed word je gewoon rustig.

Spliff
28 juni 2007, 17:55
Als ik naar je objectieve bronlink van de druglijn surf, merk ik vooral op dat ze een onderscheid maken tussen pillen en drank enerzijds en al de andere 'verslavingen' onder de noemer drugs plaatsen. Fraai beeld wordt er weer geschetst door cannabis netjes naast heroine en cocaine te zetten. Alvorens ik die druglijn als objectief beschouw, wil ik graag eerst zien dat zij hun voorlichting opsplitsen in enerzijds softdrugs (waaronder canabis) en anderzijds harddrugs (waaronder drank). Verder worden enkel nadelen opgesomd. Als je oprechte objectieve voorlichting wil verstrekken, moet je naast de nadelen ook de voordelen in beeld brengen, medisch gebruik van cannabis bvb., of het inhaleren van bioweed liefst zelfs nog met vaporisateur. Bij deze nodig ik je alvast uit op de eerstvolgende hennepbeurs.

Pølle
28 juni 2007, 18:18
Dan moet je dringend eens leren lezen.

Dronkoers
28 juni 2007, 18:22
:cheer: drank :cheer:

Spliff
28 juni 2007, 18:40
Dan moet je dringend eens leren lezen.

Ik lees alleen nadelen en veel blahblah over concentratieverlies en geheugenverlies.

In 2006 organiseerde de Nederlandse zender BNN een IQ-test voor verscheiden lagen van de bevolking. Ik denk dat je het systeem wel kent. Er was een verscheidenheid aan groepen: quizfanaten (van het kaliber 'per seconde wijzer'), het hoeft geen uitleg dat zij dehoogste score haalden met een gemiddeld iq van 125. Natuurlijk is een televisietest geen objectieve waardemeter maar het geeft al wel een kleine indicatie. Op de tweede plaats eindigde een groep van blowers, die net voor de uitzending nog snel even elks drie jointen verbruikten. Paranoïde, suf en vergeetachtig door het blowen, vergeet het maar, gemiddelde score: 119.
Een andere toch wel prominente groep van uitvinders, mensen die van nature over een creatieve geest beschikken dus, scoorde gemiddeld 'slechts' 111. Tot slot even vermelden dat de groep vuilnismannen een score van 106 haalde.

Spliff
28 juni 2007, 19:01
Alcohol is na koffie en thee de meest gebruikte drug in Nederland. Het is de werkzame stof in verschillende dranken zoals bier, wijn en jenever maar ook in mixdranken en shooters. Het gebruik en de verkoop van alcoholhoudende dranken is legaal. De verkoop van zwak-alcoholhoudende dranken aan jongeren onder de 16 jaar is verboden. Voor sterke drank geldt een minimum leeftijd van 18 jaar.

Verslavend? Bij sociaal gebruik kan er sprake zijn van matige geestelijke afhankelijkheid, bij intensief gebruik van grote geestelijke en lichamelijke afhankelijkheid.
Steeds meer nodig voor zelfde effect? Ja.
Effecten korte termijn: Verdovend en ontremmend, aantasting beoordelings- en reactievermogen, sentimentaliteit, agressie, zelfoverschatting, onverschilligheid, aantasting van motoriek en spraak.
Gevolgen lange termijn: Ernstige schade aan de lever, hersenen, hart en maag bij overmatig gebruik.
Belangrijk: Gevaar bij combinatie met andere middelen (slaapmiddelen en opiaten).

*****************

Hasj en weed zijn afkomstig van een plant met de Latijnse naam Cannabis Sativa, kortweg cannabis. In het Nederlands noemen we de plant hennep.
Hasj en weed worden meestal vermengd met tabak en dan met één of meer vloeitjes tot een sjekkie gerold: een stickie of joint. Het roken heet blowen. Er zijn ook mensen die hasj en weed in het eten verwerken, meestal in taart of 'space-cake'.

Verslavend? Bij intensief gebruik kan lichamelijke afhankelijkheid optreden. Geestelijke afhankelijkheid komt voor.
Steeds meer nodig voor zelfde effect? Nee.
Effecten korte termijn: Ontspannend, versterkt gevoelens, vermindering concentratie- en reactievermogen, verandering zintuigelijke waarneming. Bij hogere dosering angst, paniek en soms bewustzijnsverlies.
Gevolgen lange termijn: Schade aan ademhalingsorganen, kanker (bij roken).
Belangrijk: Bij combinatie met alcohol worden effecten van alcohol versterkt. Kans op een te hoge dosering bij het eten van 'space-cake'.

Pølle
29 juni 2007, 18:29
Ik lees alleen nadelen en veel blahblah over concentratieverlies en geheugenverlies.

Misschien omdat je zit te kijken op de pagina over de risico's van cannabisgebruik. En als je jouw bron moet geloven... tjonge, dat is dan wél objectief of wat?!

Spliff
29 juni 2007, 18:30
Misschien omdat je zit te kijken op de pagina over de risico's van cannabisgebruik. En als je jouw bron moet geloven... tjonge, dat is dan wél objectief of wat?!

kijk en oordeel zelf eh:

http://www.trimbos.nl/default2.html

Pølle
4 juli 2007, 00:53
kijk en oordeel zelf eh:

http://www.trimbos.nl/default2.html

Ik had het over die IQ-test. En waar in jouw bron (Trimbos) staan dan wel die vele positieve effecten die je niet terugvindt op de druglijn?

Jonge toch, echt.

Havana
10 januari 2009, 16:23
ok,

maar welke drug is nu het meest gevaarlijk, schadelijk etc?

Dronkoers
10 januari 2009, 16:34
ok,

maar welke drug is nu het meest gevaarlijk, schadelijk etc?

Liefde

manta
10 januari 2009, 16:38
Liefde

:cheer: Zatte verliefde vrouwen :cheer:

Dronkoers
10 januari 2009, 16:40
:cheer: Zatte verliefde vrouwen :cheer:

:cheer: Schuimende liters bier :cheer:

manta
10 januari 2009, 16:42
:cheer: Schuimende liters bier :cheer:

:cheer:Vul de kelken, we willen zwelgen :cheer:

Dronkoers
10 januari 2009, 16:44
:cheer:Vul de kelken, we willen zwelgen :cheer:

:cheer: Waard, breng ons bier :cheer:

toccata
10 januari 2009, 18:56
beide

From_Vlaanderen
10 januari 2009, 19:00
Ik prefereer gewoon Bier boven Cannabis. Bier vind ik beter. Zelf stop ik bijna altijd juist voor ik zat ben.

Havana
10 januari 2009, 19:02
Ik prefereer gewoon Bier boven Cannabis. Bier vind ik beter. Zelf stop ik bijna altijd juist voor ik zat ben.

Welk bier?

Gforce
10 januari 2009, 19:21
Van bier begint ge sentimenteel te doen en te zagen, kunt ge niet meer rijden, krijgt ge koppijn... In feite word ge dan een wijf.

Cannabis is zwaar overrated en overgedemoniseerd m.b.t alcohol. Appelen met peren vergelijken...

From_Vlaanderen
10 januari 2009, 19:25
Van bier begint ge sentimenteel te doen en te zagen, kunt ge niet meer rijden, krijgt ge koppijn... In feite word ge dan een wijf.
Cannabis is zwaar overrated en overgedemoniseerd m.b.t alcohol. Appelen met peren vergelijken...

:rolf:

Havana
10 januari 2009, 19:27
:rolf:

rofl

Nelle
10 januari 2009, 19:41
:cheer: Zatte verliefde vrouwen :cheer:

wat is daar fijn aan?

From_Vlaanderen
10 januari 2009, 19:42
wat is daar fijn aan?

Ge moest is weten.

Nelle
10 januari 2009, 19:44
Ge moest is weten.

ik zou nooit meer drinken?

From_Vlaanderen
10 januari 2009, 19:46
ik zou nooit meer drinken?

Watte, ik ben niet meer zo snel mee, in mijne toestand.

Nelle
10 januari 2009, 19:48
Watte, ik ben niet meer zo snel mee, in mijne toestand.

ben je zat?

From_Vlaanderen
10 januari 2009, 19:51
ben je zat?

...

Nelle
10 januari 2009, 19:51
...

stoned?

From_Vlaanderen
10 januari 2009, 19:55
stoned?

Zolang ik niet beweeg valt het nogal mee, maar ik ben niet stoned.

Nelle
10 januari 2009, 19:55
Zolang ik niet beweeg valt het nogal mee, maar ik ben niet stoned.

en ook niet zat?

From_Vlaanderen
10 januari 2009, 19:56
en ook niet zat?

Het begrip zat is relatief.

Nelle
10 januari 2009, 19:56
Het begrip zat is relatief.

u bent een mysterieus persoon op dit moment ;-)

From_Vlaanderen
10 januari 2009, 20:00
u bent een mysterieus persoon op dit moment ;-)

T valt nogal mee.

manta
10 januari 2009, 20:00
wat is daar fijn aan?

Zijn nuchtere verliefde vrouwen fijner ??? ;-)

Nelle
10 januari 2009, 20:06
Zijn nuchtere verliefde vrouwen fijner ??? ;-)

Volgens mij zagen ze dan minder, zijn ze minder aanhankelijk, durven ze minder (gelukkig voor degene op wie ze verliefd is), eist ze minder aandacht...nu ja der zijn vrouwen van soorten eh :-D

From_Vlaanderen
10 januari 2009, 20:15
Volgens mij zagen ze dan minder, zijn ze minder aanhankelijk, durven ze minder (gelukkig voor degene op wie ze verliefd is), eist ze minder aandacht...nu ja der zijn vrouwen van soorten eh :-D

:cheer:

manta
10 januari 2009, 20:19
Volgens mij zagen ze dan minder, :-D

:cheer: :cheer: :cheer:

Derk de Tweede
10 januari 2009, 20:39
Voor mij geen hash of wiet meer.

From_Vlaanderen
10 januari 2009, 20:39
Voor mij geen hash of wiet meer.

te oud?

Derk de Tweede
10 januari 2009, 20:46
te oud?

Nee, de laatste keer viel het helemaal verkeerd.
Begon hele zinnen te zeggen...8-)

manta
10 januari 2009, 20:49
Voor mij geen hash of wiet meer.

Enkel af en toe een tripje ??? :smilecol:

Derk de Tweede
10 januari 2009, 21:14
Enkel af en toe een tripje ??? :smilecol:

Wat ik ooit geprobeerd heb:
Hash en wiet: ervaringen matig, kan goed vallen maar ook helemaal verkeerd.
Alcohol, is wel leuk maar veroorzaakt hoofdpijn.
Speed (dexedrine) 1 keer gebruikt, kreeg er alleen hartkloppingen van, daarna nooit weer.
Mescaline: 2 keer gebruikt, is wel aardig.
Mandrax (barbituraat): paar keer gebruikt, levensgevaar spul. Geeft een soort roes als alcohol met een stevige blow erbij, daarna diepe slaap van precies 8 uur. Gelukkig op tijd gestopt, want is extreem verslavend en dodelijk bij overdosering. Wordt ook niet meer gemaakt.

Nooit gebruikt: opiaten, LSD, paddo's, XTC.

Nu alleen nog maar koffie en tot mijn spijt nicotine en heel af en toe een borrel. Voorkeur voor ambachtelijke genever uit Schiedam. Ik hou niet van wijn en bier.

Dronkoers
11 januari 2009, 00:17
Ik prefereer gewoon Bier boven Cannabis. Bier vind ik beter. Zelf stop ik bijna altijd juist voor ik zat ben.

Je drinkt dan toch door? ;-)

From_Vlaanderen
11 januari 2009, 00:20
Je drinkt dan toch door? ;-)

Vaak niet.

Dronkoers
11 januari 2009, 00:27
Van bier begint ge sentimenteel te doen en te zagen, kunt ge niet meer rijden, krijgt ge koppijn... In feite word ge dan een wijf.

Cannabis is zwaar overrated en overgedemoniseerd m.b.t alcohol. Appelen met peren vergelijken...

Leert eens drinken ;-)

Dronkoers
11 januari 2009, 00:33
Vaak niet.

Wanneer ben je trouwens zat?

Voel je dat op voorhand? ;-)

From_Vlaanderen
11 januari 2009, 01:51
Wanneer ben je trouwens zat?

Voel je dat op voorhand? ;-)

Vanaf, dat ge ergens tegen begint de lopen dan stop ik meestal.

Dronkoers
11 januari 2009, 10:00
Vanaf, dat ge ergens tegen begint de lopen dan stop ik meestal.

tegen de lamp ofzo ;-)

From_Vlaanderen
11 januari 2009, 13:02
tegen de lamp ofzo ;-)

Tegen mensen enzo.

Dronkoers
11 januari 2009, 13:08
Tegen mensen enzo.

Met of zonder kepie?

From_Vlaanderen
11 januari 2009, 13:09
Met of zonder kepie?

Maakt niet uit.

Dronkoers
11 januari 2009, 13:13
Maakt niet uit.

Allez dan ;-)

manta
11 januari 2009, 13:52
Vanaf, dat ge ergens tegen begint de lopen dan stop ik meestal.

Nen deegrol ??? :-D