PDA

View Full Version : Dance puppet! Dance!


Fonske
14 januari 2009, 10:56
Israëlische premier zet Condoleezza Rice te kijk

JERUZALEM (REUTERS) - De Israëlische premier Ehud Olmert heeft publiekelijk gepocht over zijn grote invloed op president George Bush. Tot schande van minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice. De VS ontkennen.
De VN-Veiligheidsraad stemde vorige week over een resolutie die opriep tot een onmiddellijk staakt-het-vuren door Hamas en Israël in de Gazastrook. De Amerikaanse diplomatie steunde de tekst, die inging tegen de Israëlische plannen om het offensief in Gaza voort te zetten.

Premier Ehud Olmert vertelde maandagavond in een speech in Jeruzalem hoe hij president George W. Bush tien minuten voor de stemming telefonisch kon bereiken. 'Toen we merkten dat de minister van Buitenlandse Zaken voor de VN-resolutie wilde stemmen - voor redenen die wij niet echt begrepen - ging ik op zoek naar Bush. Ze vertelden me dat hij een speech gaf in Philadelphia.'

Het was heel dringend, zei Olmert. 'Ze haalden hem van het podium, brachten hem naar een andere kamer waar ik met hem sprak. Ik zei hem dat de VS niet voor deze resolutie konden stemmen. Hij zei: 'Luister, ik ben er niet van op de hoogte, ik zag de tekst niet, ik ben niet vertrouwd met de bewoording'. Olmert: 'Ik vertelde hem dat ik vertrouwd was met de tekst en dat hij niet voor de resolutie kon stemmen.'

'Hij gaf zijn minister van Buitenlandse Zaken een opdracht, en zij (Condoleezza Rice, nvdr.) stemde niet voor. Het was een resolutie die zij in elkaar gedraaid had, die zij verwoord had en waar zij voor gemanoeuvreerd had. Ze bleef met het schaamrood op de kaken achter en onthield zich bij de stemming over de resolutie die zij opgesteld had.' Olmert noemde Bush maandagavond 'een vriend zonder voorgaande' van Israël.

De resolutie, die de steun kreeg van 14 van de 15 leden van de Veiligheidsraad, bleef ook gisteren dode letter. Israëlische soldaten trokken dieper binnen in de stedelijke gebieden van de Gazastrook, na een nacht van zware bombardementen. Volgens Palestijnse dokters zijn al 971 mensen om het leven gekomen in Gaza en stond het aantal gewonden gisterenavond op 4.200. Aan Israëlische kant zijn al dertien doden gevallen.

Ondanks het Israëlische offensief schoten Palestijnse militanten gisteren volgens Israël 25 mortieren en raketten af op het zuiden van Israël. VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon is vandaag in de regio om druk uit te oefenen voor een bestand.

Bron De Standaard http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=H8250RRJ&ref=front

Dit is toch wel erg straf. Bush is blijkbaar van zin met de laatste dagen van zijn presidentschap het Midden Oosten nog eens extra te schofferen.
Anderzijds stelt Bush dat Obama's grootste uitdaging erin bestaat een aanval op het grondgebied van de VS te voorkomen.
Bush lijkt blijkbaar vastberaden om die uitdaging nog groter te maken.

Uh-Huh
14 januari 2009, 12:15
... 'Toen we merkten dat de minister van Buitenlandse Zaken voor de VN-resolutie wilde stemmen - voor redenen die wij niet echt begrepen - ...
:rofl:

Volgens mij zijn het echt gekken die in een zelfgeschapen, wereldvreemde bubbel leven. Het is d�*t en/of waarschijnlijk het feit dat het sowieso zware, gansterachtige misdadigers zijn.

Metternich
14 januari 2009, 15:41
http://www.iht.com/articles/2009/01/13/america/13olmert.php

Privately, Olmert has said Rice sometimes had to be reined in for getting ahead of the president on policy. "They have a good relationship, but there have been some ups and downs," the State Department official said.Kan je nog duidelijker een verwijzing maken naar een hond zonder het woord hond te noemen?

labyrinth
14 januari 2009, 15:43
:rofl:

Volgens mij zijn het echt gekken die in een zelfgeschapen, wereldvreemde bubbel leven. Het is d�*t en/of waarschijnlijk het feit dat het sowieso zware, gansterachtige misdadigers zijn.

Echt eerlijk spelen ze het spel niet. En het is ook geen spel want er gaan veel onschuldigen dood aan hun interne vieze manipulaties.

Nr.10
15 januari 2009, 01:05
Bron De Standaard http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=H8250RRJ&ref=front

Dit is toch wel erg straf. Bush is blijkbaar van zin met de laatste dagen van zijn presidentschap het Midden Oosten nog eens extra te schofferen.
Anderzijds stelt Bush dat Obama's grootste uitdaging erin bestaat een aanval op het grondgebied van de VS te voorkomen.
Bush lijkt blijkbaar vastberaden om die uitdaging nog groter te maken.

De zionistische geïnspireerde bezetting is (zoals alle bezettingen) gebaseerd op bruut geweld, ondrukking en angst, collaboratie en verraad, folterkamers, en dagelijkse intimidatie, vernedering en manipulatie. Zonder de bemoeienissen van de VS zou Israel zich nooit dergelijke racistische agressiviteit kunnen permitteren.

De VS levert steun aan de racistische kolonisatie, aan het afpakken van land, aan het verdrijven van de inheemse bevolking.

Enorme hefboom van destabilisering.

Israel doet niets zonder goedkeuring van de baas, de VS.
En die baas, die wil niet dat er een oplossing komt.
Die steunt de verderzetting van het afpakken van land,
het uitbreiden van de nederzettingen in bezette gebieden.

Dat Israel, onder VS-paraplu, iedere aanzet tot politiek akkoord weigert leidt 'recht naar de catastrofe'.
(dixit vier voormalige leiders van de binnenlandse inlichtingendienst Shin Bet).

djimi
15 januari 2009, 01:13
...

Dat Israel, onder VS-paraplu, iedere aanzet tot politiek akkoord weigert leidt 'recht naar de catastrofe'.
(dixit vier voormalige leiders van de binnenlandse inlichtingendienst Shin Bet).

Dat zijn ongetwijfeld antisemitische agent-provocateurs of misschien zelfs wel mosliminfiltranten.

Nr.10
16 januari 2009, 00:37
Al Jazeera: Israeli PM GLOATS over its control over Washington.
Bush administration denies.

Al Jazeera: Eerste Minister Israel verkneukelt zich over z'n controle over Washington.
Bush woordvoerder ontkent.

Zie: http://nl.youtube.com/watch?v=zHmaFoz61Fg

Tavek
16 januari 2009, 00:52
Wapenstilstand komt er als Obama president is.