PDA

View Full Version : 3 ziekenhuizen, het hoofdkwartier van de VN


ministe van agitatie
15 januari 2009, 22:11
en tal van andere burgerdoelwitten. Met witte fosfor. En meer dan 300 vermoorde kinderen.

Aangezien foto's verboden zijn: de namen van 210 onder hen. Voila:

08 Ibtihal Kechko Girl 10
Ahmed Riad Mohammed Al-Sinwar Boy 3
Ahmed Al-Homs Boy 18
Ahmed Rasmi Abu Jazar Boy 16
Ahmed Sameeh Al-Halabi Boy 18
Tamer Hassan Al-Akhrass Boy 5
Hassan Ali Al-Akhrass Boy 3
Haneen Wael Mohammed Daban Girl 15
Khaled Sami Al-Astal Boy 15
alaat Mokhless Bassal Boy 18
Aaed Imad Kheera Boy 14
Abdullah Al-Rayess Boy 17
Odai Hakeem Al-Mansi Boy 4
Allam Nehrou Idriss Boy 18
Ali Marwan Abu Rabih Boy 18
Anan Saber Atiyah Boy 13
Camelia Al-Bardini Girl 10
Lama Talal Hamdan Girl 10
Mohammed Jaber Howeij Boy 17
Nimr Mustafa Amoom Boy 10
29/12/2008 Ismail Talal Hamdan Boy 10
Ahmed Ziad Al-Absi Boy 14
Ahmed Youssef Khello Boy 18
Ikram Anwar Baaloosha Girl 14
Tahrier Anwar Baaloosha Girl 17
Jihad Saleh Ghobn Boy 10
Jawaher Anwar Baaloosha Girl 8
Dina Anwar Baaloosha Girl 7
Samar Anwar Baaloosha Girl 6
Shady Youssef Ghobn Boy 12
Sudqi Ziad Al-Absi Boy 3
Imad Nabeel Abou Khater Boy 16
Lina Anwar Baaloosha Girl 7
Mohammed Basseel Madi Boy 17
Mohammed Jalal Abou Tair Boy 18
Mohammed Ziad Al-Absi Boy 14
Mahmoud Nabeel Ghabayen Boy 15
Moaz Yasser Abou Tair Boy 6
Wissam Akram Eid Girl 14
30/12/2008 Haya Talal Hamdan Girl 8
31/12/2008 Ahmed Kanouh Boy 10
Ameen Al-Zarbatlee Boy 10
Mohammed Nafez Mohaissen Boy 10
Mustafa Abou Ghanimah Boy 16
Yehya Awnee Mohaissen Boy 10
Ossman Bin Zaid Nizar Rayyan Boy 3
Assaad Nizar Rayyan Boy 2
Moaz-Uldeen Allah Al-Nasla Boy 5
Aya Nizar Rayyan Girl 12
Halima Nizar Rayyan Girl 5
Reem Nizar Rayyan Boy 4
Aicha Nizar Rayyan Girl 3
Abdul Rahman Nizar Rayyan Boy 6
Abdul Qader Nizar Rayyan Boy 12
Oyoon Jihad Al-Nasla Girl 16
Mahmoud Mustafa Ashour Boy 13
Maryam Nizar Rayyan Girl 5
01/01/2009 Hamada Ibrahim Mousabbah Boy 10
Zeinab Nizar Rayyan Girl 12
Sujud Mahmoud Al-Derdesawi Girl 10
Abdul Sattar Waleed Al-Astal Boy 12
Abed Rabbo Iyyad Abed Rabbo Al-Astal Boy 10
Ghassan Nizar Rayyan Boy 15
Christine Wadih El-Turk Boy 6
Mohammed Mousabbah Boy 14
Mohammed Iyad Abed Rabbo Al-Astal Boy 13
Mahmoud Samsoom Boy 16
Ahmed Tobail Boy 16
Ahmed Sameeh Al-Kafarneh Boy 17
Hassan Hejjo Boy 14
Rajeh Ziadeh Boy 18
Shareef Abdul Mota Armeelat Boy 15
Mohammed Moussa Al-Silawi Boy 10
Mahmoud Majed Mahmoud Abou Nahel Boy 16
Mohannad Al-Tatnaneeh Boy 18
Hani Mohammed Al-Silawi Boy 10
01/01/2009 Ahmed Al-Meshharawi Boy 16
Ahmed Khodair Sobaih Boy 17
Ahmed Sameeh Al-Kafarneh Boy 18
Asraa Kossai Al-Habash Girl 10
Assad Khaled Al-Meshharawi Boy 17
Asmaa Ibrahim Afana Girl 12
Ismail Abdullah Abou Sneima Boy 4
Akram Ziad Al-Nemr Boy 18
Aya Ziad Al-Nemr Girl 8
Ahmed Mohammed Al-Adham Boy 1
Akram Ziad Al-Nemr Boy 13
Hamza Zuhair Tantish Boy 12
Khalil Mohammed Mokdad Boy 18
Ruba Mohammed Fadl Abou-Rass Girl 13
Ziad Mohammed Salma Abou Sneima Boy 9
Shaza Al-Abed Al-Habash Girl 16
Abed Ziad Al-Nemr Boy 12
Attia Rushdi Al-Khawli Boy 16
Luay Yahya Abou Haleema Boy 17
Mohammed Akram Abou Harbeed Boy 18
Mohammed Abed Berbekh Boy 18
Mohammed Faraj Hassouna Boy 16
Mahmoud Khalil Al-Mashharawi Boy 12
Mahmoud Zahir Tantish Boy 17
Mahmoud Sami Assliya Boy 3
Moussa Youssef Berbekh Boy 16
Wi'am Jamal Al-Kafarneh Girl 2
Wadih Ayman Omar Boy 4
Youssef Abed Berbekh Boy 10
05/01/2009 Ibrahim Rouhee Akl Boy 17
Ibrahim Abdullah Merjan Boy 13
Ahmed Attiyah Al-Semouni Boy 4
Aya Youssef Al-Defdah Girl 13
Aya Al-Sersawi Girl 5
Ahmed Amer Abou Eisha Boy 5
Ameen Attiyah Al-Semouni Boy 4
Hazem Alewa Boy 8
Khalil Mohammed Helless Boy 12
Diana Mosbah Saad Girl 17
Raya Al-Sersawi Girl 5
Rahma Mohammed Al-Semouni Girl 18
Ramadan Ali Felfel Boy 14
Rahaf Ahmed Saeed Al-Azaar Girl 4
Shahad Mohammed Hijjih Girl 3
Arafat Mohammed Abdul Dayem Boy 10
Omar Mahmoud Al-Baradei Boy 12
Ghaydaa Amer Abou Eisha Girl 6
Fathiyya Ayman Al-Dabari Girl 4
Faraj Ammar Al-Helou Boy 2
Moumen Alewah Boy 9
Moumen Mahmoud Talal Alaw Boy 10
Mohammed Amer Abu Eisha Boy 8
Mahmoud Mohammed Abu Kamar Boy 15
Marwan Hein Kodeih Girl 6
Montasser Alewah Boy 12
Naji Nidal Al-Hamlawi Boy 16
Nada Redwan Mardi Girl 5
Hanadi Bassem Khaleefa Girl 13
06/01/2009 Ibrahim Ahmed Maarouf Boy 14
Ahmed Shaher Khodeir Boy 14
Ismail Adnan Hweilah Boy 15
Aseel Moeen Deeb Boy 17
Adam Mamoun Al-Kurdee Boy 3
Alaa Iyad Al-Daya Girl 8
Areej Mohammed Al-Daya Girl 3 months
Amani Mohammed Al-Daya Girl 4
Baraa Ramez Al-Daya Girl 2
Bilal Hamza Obaid Boy 15
Thaer Shaker Karmout Boy 17
Hozaifa Jihad Al-Kahloot Boy 17
Khitam Iyad Al-Daya Girl 9
Rafik Abdul Basset Al-Khodari Boy 15
Raneen Abdullah saleh Girl 12
Zakariya Yahya Al-Taweel Boy 5
Sahar Hatem Dawood Girl 10
Salsabeel Ramez Al-Daya Girl 6 months
Sharafuldeen Iyad Al-Daya Boy 7
Doha Mohammed Al-Daya Girl 5
Ahed Iyad Kodas Boy 15
Abdullah Mohammed Abdullah Boy 10
Issam Sameer Deeb Boy 12
Alaa Ismail Ismail Boy 18
Ali Iyad Al-Daya Boy 10
Imad Abu Askar Boy 18
Filasteen Al-Daya Girl 5
Kamar Mohammed Al-Daya Boy 3
Lina Abdul Menem Hassan Girl 10
Unidentified Boy 9
Unidentified Boy 15
Mohammed Iyad Al-Daya Boy 6
Mohammed Bassem Shakoura Boy 10
Mohammed Bassem Eid Boy 18
Mohammed Deeb Boy 17
Mohammed Eid Boy 18
Mustafa Moeen Deeb Boy 12
Noor Moeen Deeb Boy 2
Youssef Saad Al-Kahloot Boy 17
Youssef Mohammed Al-Daya Boy 1
07/01/2009 Ibrahim Kamal Awaja Boy 9
Ahmed Jaber Howeij Boy 7
Ahmed Fawzi Labad Boy 18
Ayman Al-Bayed Boy 16
Amal Khaled Abed Rabbo Girl 3
Toufic Khaled Al-Khahloot Boy 10
Habeeb Khaled Al-Khahloot Boy 12
Houssam Raed Sobeh Boy 12
Hassan Rateb Semaan Boy 18
Hassan Ata Hassan Azzam Boy 2
Redwan Mohammed Ashoor Boy 10
Suad Khaled Abed Rabbo Girl 6
Samar Khaled Abed Rabbo Girl 2
Abdul Rahman Mohammmed Ashoor Boy 12
Fareed Ata Hassan Azzam Boy 13
Mohammed Khaled Al-Kahloot Boy 15
Mohammed Samir Hijji Boy 16
Mohammed Fareed Al-Maasawabi Boy 16
Mohammed Moeen Deeb Boy 17
Mohammed Nasseem Salama Saba Boy 16
Mahmoud Hameed Boy 17
Hamam Issa Boy 1
08/01/2009 Anas Arif Abou Baraka Boy 7
Ibrahim Akram Abou Dakkka Boy 12
Ibrahim Moeen Jiha Boy 15
Baraa Iyad Shalha Girl 6
Basma Yasser Al-Jeblawi Girl 5
Shahd Saad Abou Haleema Girl 15
Azmi Diab Boy 16
Mohammed Akram Abou Dakka Boy 14
Mohammed Hikmat Abou Haleema Boy 17
Ibrahim Moeen Jiha Boy 15
Matar Saad Abou Haleema Boy 17
09/01/2009 Ahmed Ibrahim Abou Kleik Boy 17
Ismail Ayman Yasseen Boy 18
Alaa Ahmed Jaber Girl 11
Baha-Uldeen Fayez Salha Girl 5
Rana Fayez Salha Girl 12
Rola Fayez Salha Girl 13
Diyaa-Uldeen Fayez Salah Boy 14
Ghanima Sultan Halawa Girl 11
Fatima Raed Jadullah Girl 10
Mohammed Atef Abou Al-Hussna Boy 15

eric v68
15 januari 2009, 22:15
naar ik heb begrepen werden Israelische militairen uit het VN-gebouw beschoten :evil:

ik eis onmiddellijke excuses van de VN.
waar halen ze het vandaan om de Israelische militairen te beschieten. laat die Ban-Ki-Moon zijn biezen pakken. :evil:

liberalist_NL
15 januari 2009, 22:19
Emotionele chantage, zo'n namenlijst. Natuurlijk wel mijn gedachten bij de nabestaanden.

ministe van agitatie
15 januari 2009, 22:24
Das Oberkommando der Wehrmacht gibt bekannt:

naar ik heb begrepen werden Israelische militairen uit het VN-gebouw beschoten :evil:

ik eis onmiddellijke excuses van de VN.
waar halen ze het vandaan om de Israelische militairen te beschieten. laat die Ban-Ki-Moon zijn biezen pakken. :evil:

Ende der Meldung
•••

Now, we know that the Israeli foreign ministry itself is orchestrating propaganda efforts designed to flood news websites with pro-Israel arguments and information (http://forum.politics.be/showthread.php?t=117678)


http://www.redecontraviolencia.org/rcms_repos/images/4/gaza3_300x500.jpeg

Lincoln
15 januari 2009, 23:26
Emotionele chantage, zo'n namenlijst. Natuurlijk wel mijn gedachten bij de nabestaanden.Mja, zou de holocaust ook niet een emotionele chantage kunnen zijn, in uw logica ? ik denk het wel...:twisted:

liberalist_NL
15 januari 2009, 23:41
Mja, zou de holocaust ook niet een emotionele chantage kunnen zijn, in uw logica ? ik denk het wel...:twisted:

Ik heb nog geen Joden zich in Duitsland zien opblazen anders.

Jaani_Dushman
15 januari 2009, 23:49
Ik heb nog geen Joden zich in Duitsland zien opblazen anders.

liberalist_NL
15 januari 2009, 23:50
Onderschrift?

Jaani_Dushman
15 januari 2009, 23:53
Onderschrift?Alsof er geen zionistische terroristische groeperingen zouden zijn...

eric v68
16 januari 2009, 00:10
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7690

verder commentaar overbodig

1207
16 januari 2009, 00:22
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7690verder commentaar overbodig
dat de Israelische regering de levens van zijn eigen burgers in gevaar brengt om electorale redenen is mijn enige opmerking.
blokkade opheffen en op 4 november geen aanval uitvoeren zou minstens 20 Israeli's (burgers als soldaten) het leven gered hebben

E. Gidius
16 januari 2009, 00:22
Emotionele chantage, zo'n namenlijst.

Dus al die namen op dat holocaustmonument in New York zijn "emotionele chantage"?

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 00:22
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7690

verder commentaar overbodigOK. Dit de extreem-subjectieve mening van E.J. Bron. Wat is hier de relevantie van?

E. Gidius
16 januari 2009, 00:22
Ik heb nog geen Joden zich in Duitsland zien opblazen anders.

Nee, ze blazen nu veilig vanuit de lucht kinderen op in Gaza.

lombas
16 januari 2009, 00:25
De VN is een orgaan van Hamas, dat is al lang geweten.

E. Gidius
16 januari 2009, 00:51
OK. Dit de extreem-subjectieve mening van E.J. Bron. Wat is hier de relevantie van?

Bovendien van een bijzonder truttig niveau. Die argumenten "uit het boekje" konden we 20 jaar geleden ook al lezen bij de jong-PVV. Nergens overstijgt hij het niveau van de gemiddelde Laatste Nieuws-lezer.

liberalist_NL
16 januari 2009, 00:53
Nee, ze blazen nu veilig vanuit de lucht kinderen op in Gaza.

Just the way Hamas likes it.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 00:55
Just the way Hamas likes it.Ah, inderdaad... Ik was vergeten dat het IDF de gewapende tak van Hamas was. :|

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 00:57
Just the way Hamas likes it.Dus als Israël Hamas eens een flinke kloot wil aftrekken, dan stoppen ze onmiddelijk met hun bombardementen op Gaza. Heb ik het juist begrepen?

liberalist_NL
16 januari 2009, 00:59
Ah, inderdaad... Ik was vergeten dat het IDF de gewapende tak van Hamas was. :|

Wees nou niet zo naïef te denken dat Israël mikt op kinderen. Hamas zet ze neer als schietschijf op plekken waarvan ze weten dat Israël er op gaat mikken omdat het Israëlische leger eerst buurtbewoners waarschuwt. En waarvoor? Lijstjes zoals de openingspost, die de wereldlijke opinie omtrent Israël moet doen keren.

Wal-ge-lijk.

E. Gidius
16 januari 2009, 01:02
Wees nou niet zo naïef te denken dat Israël mikt op kinderen. Hamas zet ze neer als schietschijf op plekken waarvan ze weten dat Israël er op gaat mikken omdat het Israëlische leger eerst buurtbewoners waarschuwt. En waarvoor? Lijstjes zoals de openingspost, die de wereldlijke opinie omtrent Israël moet doen keren.

Wel, er zijn er, ook Joden, die zeggen dat namenlijstjes zoals in New York moeten dienen om het westers schuldgevoel te onderhouden en zo geld en steun voor Israël te produceren. Er bestaat daar zelfs een naam voor, dacht ik.

Wal-ge-lijk.

Ja, hé?

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:05
Wel, er zijn er, ook Joden, die zeggen dat namenlijstjes zoals in New York moeten dienen om het westers schuldgevoel te onderhouden en zo geld en steun voor Israël te produceren. Er bestaat daar zelfs een naam voor, dacht ik.

U bedoelt holocaust monumenten? Niet grappig...

Kallikles
16 januari 2009, 01:06
Wel, er zijn er, ook Joden, die zeggen dat namenlijstjes zoals in New York moeten dienen om het westers schuldgevoel te onderhouden en zo geld en steun voor Israël te produceren. Er bestaat daar zelfs een naam voor, dacht ik.


The Holocaust Industry.

E. Gidius
16 januari 2009, 01:12
U bedoelt holocaust monumenten? Niet grappig...

Neen hé? Uw laatdunkende commentaar op de dode-kinderen-lijst is evenmin grappig. Om niet te zeggen: wal-ge-lijk.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:12
Wees nou niet zo naïef te denken dat Israël mikt op kinderen. Hamas zet ze neer als schietschijf op plekken waarvan ze weten dat Israël er op gaat mikken omdat het Israëlische leger eerst buurtbewoners waarschuwt. En waarvoor? Lijstjes zoals de openingspost, die de wereldlijke opinie omtrent Israël moet doen keren.

Wal-ge-lijk.

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:13
Neen hé? Uw laatdunkende commentaar op de dode-kinderen-lijst is evenmin grappig. Om niet te zeggen: wal-ge-lijk.

Natuurlijk wel mijn gedachten bij de nabestaanden.

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:15
Ah ja, het verhaal van die stenengooiende snotneus die even in de afkoelhoek moest zitten. Volledig opgeblazen.

E. Gidius
16 januari 2009, 01:16
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Natuurlijk wel mijn gedachten bij de nabestaanden.

Sorry, een kotsneiging verhinderde me zover door te lezen.

ministe van agitatie
16 januari 2009, 01:16
Wees nou niet zo naïef te denken dat Israël mikt op kinderen. Hamas zet ze neer als schietschijf op plekken waarvan ze weten dat Israël er op gaat mikken

Zoals scholen (4), ziekenhuizen (3) en gebouwen van de VN (2). Wel bijzonder smerig van Hamas dat ze hun kinderen daar naar toe brengen terwijl ze toch wéten dat Israël zich van het internationaal humanitair recht geen reet aantrekt en juist die gebouwen zal bombarderen.

Hamas doet het erom. Zoals men vroeger over de joden zei: "die eten zelfs kinderen, die mensen hebben geen enkel gevoel".

E. Gidius
16 januari 2009, 01:17
Ah ja, het verhaal van die stenengooiende snotneus die even in de afkoelhoek moest zitten. Volledig opgeblazen.

De arme politie-agenten hadden geen keus tegenover die fundamentalistische monsters van kinderen. Israël heeft het recht zijn bevolking te beschermen!

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:18
Sorry, een kotsneiging verhinderde me zover door te lezen.

Ik vind het anders oprecht zielig voor de familie en vrienden van de gesneuvelde kinderen. Mijn medeleven hebben ze. Maar even goed de slachtoffers van de Hamas-raketten.

Nogmaals, je kunt nooit tot een oplossing komen door middel van slachtoffers tellen.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:19
Ah ja, het verhaal van die stenengooiende snotneus die even in de afkoelhoek moest zitten. Volledig opgeblazen.Het feit dat het Israëlisch leger 13-jarige kinderen aan hun pantserwagens vastbindt als menselijk schild, vindt u niets? Het zal weer Pallywood zijn, zeker?

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:20
De arme politie-agenten hadden geen keus tegenover die fundamentalistische monsters van kinderen. Israël heeft het recht zijn bevolking te beschermen!

Alsof ze die bescherming nodig hadden. Dat is het punt helemaal niet. Ze wilden die kleine onruststokers gewoon een lesje leren. En een belangrijke ook, als je het mij vraagt.

ministe van agitatie
16 januari 2009, 01:20
Ah ja, het verhaal van die stenengooiende snotneus die even in de afkoelhoek moest zitten. Volledig opgeblazen.

Zoals het verhaal van die Palestijnen die door het Israëlisch leger gesommeerd worden om hun huis te verlaten. Vrouwen en kinderen eerst. Waarna het leger de vrouwen neerschiet.

(Vandaag en gisteren opgepikt door drie verschillende bronnen).

En zoals het Israëlisch op vluchtende mensen schiet.

Zoals ze met witte fosfor bombarderen in stedelijke gebieden, scholen, ziekenhuizen en VN-gebouwen bombarderen, al meer dan 1.000 mensen hebben gedood en 5.000 verminkt.

Allemaal propaganda van antisemieten natuurlijk. De wereld zit vol antisemieten. Israëlis doen nooit wat verkeerd en elk woord van kritiek aan hun adres is je reinste racisme.

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:21
Het feit dat het Israëlisch leger 13-jarige kinderen aan hun pantserwagens vastbindt als menselijk schild, vindt niets? Het zal weer Pallywood zijn, zeker?

Dat het een menselijk schild was dat is er gewoon bij bedacht, een interpretatie. Ik denk eerlijk gezegd niet dat gewapende legermannen angst moeten hebben van een paar stenengooiende kwajochies. Ik denk dat die jongen een hele wijze levensles heeft meegekregen.

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:22
Zoals het verhaal van die Palestijnen die door het Israëlisch leger gesommeerd worden om hun huis te verlaten. Vrouwen en kinderen eerst. Waarna het leger de vrouwen neerschiet.

(Vandaag en gisteren opgepikt door drie verschillende bronnen).

En zoals het Israëlisch op vluchtende mensen schiet.

Zoals ze met witte fosfor bombarderen in stedelijke gebieden, scholen, ziekenhuizen en VN-gebouwen bombarderen, al meer dan 1.000 mensen hebben gedood en 5.000 verminkt.

Allemaal propaganda van antisemieten natuurlijk. De wereld zit vol antisemieten. Israëlis doen nooit wat verkeerd en elk woord van kritiek aan hun adres is je reinste racisme.

Dat hoor je mij niet zeggen.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:22
Alsof ze die bescherming nodig hadden. Dat is het punt helemaal niet. Ze wilden die kleine onruststokers gewoon een lesje leren. En een belangrijke ook, als je het mij vraagt.Dus het gebruik van kinderen als menselijk schild, is nu niets meer dan een pedagogisch middeltje?

Je kan ons misschien nog proberen wijsmaken dat Hamas in het geniep hun kinderen vastgebonden heeft aan die Israëlische pantserwagens... :roll:

ministe van agitatie
16 januari 2009, 01:23
Ze wilden die kleine onruststokers gewoon een lesje leren. En een belangrijke ook, als je het mij vraagt.

Over wat voor volk Israëli zijn? Dat soort lesjes? Ik denk dat de meeste Palestijnse kinderen dat wel door hebben. tenzij ze dood zijn natuurlijk. Maar dan zien hun broertjes en zusjes het wel.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:24
Dat het een menselijk schild was dat is er gewoon bij bedacht, een interpretatie. Ik denk eerlijk gezegd niet dat gewapende legermannen angst moeten hebben van een paar stenengooiende kwajochies. Ik denk dat die jongen een hele wijze levensles heeft meegekregen.Waarom gebruikt het IDF dan Palestijnse kinderen als menselijk schild, als ze het volgens jou toch niet nodig hebben?
En als die kwajochies toch niets kunnen doen, waarom zijn er dan intussen al 300 brutaal afgeslacht door het Israëlisch leger? Ook pedagogische lesjes?

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:25
Dus het gebruik van kinderen als menselijk schild, is nu niets meer dan een pedagogisch middeltje?

Als het werkelijk een menselijk schild was, dan zou het inderdaad erg zijn. Maar zeg nu zelf... tegen een paar stenengooiende oproerkraaiertjes? Kom op zeg, beetje logica...

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:27
Waarom gebruikt het IDF dan Palestijnse kinderen als menselijk schild, als ze het volgens jou toch niet nodig hebben?
En als die kwajochies toch niets kunnen doen, waarom zijn er dan intussen al 300 brutaal afgeslacht door het Israëlisch leger? Ook pedagogische lesjes?

Niet zo suggestief zijn. Dat siert je niet. Het verlies van onschuldige levens, als resultaat van een conflict waar ze niets mee te maken hadden maar toch door hun medeburgers in mee werden gesleurd, niets is erger dan dat. Maar het is helaas de realiteit. Ik kan daar niets aan doen, jij kan daar niets aan doen. U legt graag de schuld bij Israël, ik kijk liever naar het totaalplaatje.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:27
Als het werkelijk een menselijk schild was, dan zou het inderdaad erg zijn. Maar zeg nu zelf... tegen een paar stenengooiende oproerkraaiertjes? Kom op zeg, beetje logica...Enkele minuten geleden was het arme Zuid-Israël nog het slachtoffer van een niet te stoppen regen aan Qassam- en Kayusha-raketten. En nu blijkt het plots over een paar onschuldige stenengooiende jochies te gaan.

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:28
Enkele minuten geleden was het arme Zuid-Israël nog het slachtoffer van een niet te stoppen regen aan Qassam- en Kayusha-raketten. En nu blijkt het plots over een paar onschuldige stenengooiende jochies te gaan.

Ik begon er niet over...

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:28
Ik kijk liever naar het totaalplaatje.Neen. U bekijkt eenzijdig de propaganda van één van de brutaalste moordregimes van de 2e helft van de 20e eeuw.

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:29
Neen. U bekijkt eenzijdig de propaganda van één van de brutaalste moordregimes van de 2e helft van de 20e eeuw.

Ik kan geen Hebreeuws.

E. Gidius
16 januari 2009, 01:30
Dat het een menselijk schild was dat is er gewoon bij bedacht, een interpretatie. Ik denk eerlijk gezegd niet dat gewapende legermannen angst moeten hebben van een paar stenengooiende kwajochies. Ik denk dat die jongen een hele wijze levensles heeft meegekregen.

Ja, dat soort levenslessen krijgen de jongeren daar momenteel massaal. De resultaten zal Israël binnen enkele jaren ondervinden, en dan zal er weer een gejank van jewelste opsteken.

Het is kenmerkend voor diepgewortelde racisten dat ze zich totaal niet kunnen inleven in hun slachtoffers.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:31
Ik kan geen Hebreeuws.Geen zorgen. Hun racistische praat wordt je wel in het Nederlands, in het Engels, of in welke taal je ook wil ingelepeld.

E. Gidius
16 januari 2009, 01:32
Neen. U bekijkt eenzijdig de propaganda van één van de brutaalste moordregimes van de 2e helft van de 20e eeuw.

²

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:33
Ja, dat soort levenslessen krijgen de jongeren daar momenteel massaal. De resultaten zal Israël binnen enkele jaren ondervinden, en dan zal er weer een gejank van jewelste opsteken.

Het is kenmerkend voor diepgewortelde racisten dat ze zich totaal niet kunnen inleven in hun slachtoffers.

Hmm... op een paar ultra-orthodoxe Joden na, ben ik helemaal niet van mening dat de Israëliërs een haatdragend volk zijn. Integendeel. Het is een multicultureel pareltje in een gebied waar Islamitisch monoculturalisme hoogtij viert.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:36
Hmm... op een paar ultra-orthodoxe Joden na, ben ik helemaal niet van mening dat de Israëliërs een haatdragend volk zijn.Het beleid van de Israëlische staat en haar ideologische fundamenten is dat daarentegen wel.

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:37
Geen zorgen. Hun racistische praat wordt je wel in het Nederlands, in het Engels, of in welke taal je ook wil ingelepeld.

Ik kan best wel kritisch nadenken. Ik haal mijn achtergrondinformatie ook liever uit encyclopedieën en dergelijke. Wat kranten en televisie te zeggen hebben interesseert me niet eens zoveel. En zeker 'zionistische' bronnen niet. In een religieus conflict als dit heeft het eenmaal niet zoveel zin om slachtoffers te tellen en vinger te wijzen (dat vingerwijzen van de media gaat trouwens elke dag op en neer; dan weer is Hamas de schuldige, dan weer Israël, ze weten kennelijk niet eens meer wat ze willen).

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:38
Het beleid van de Israëlische staat en haar ideologische fundamenten is dat daarentegen wel.

Ik ben ook tegenstander van nederzettingen en handelsblokkades, maar zoals het er nu naar uitziet zullen dat slechts lange termijn perspectieven zijn.

E. Gidius
16 januari 2009, 01:39
Hmm... op een paar ultra-orthodoxe Joden na, ben ik helemaal niet van mening dat de Israëliërs een haatdragend volk zijn. Integendeel. Het is een multicultureel pareltje in een gebied waar Islamitisch monoculturalisme hoogtij viert.

Je bent van een andere planeet.

Een multicultureel pareltje dat partijen verbiedt op rassenbasis...

I rest my case.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:47
Het is een multicultureel pareltje in een gebied waar Islamitisch monoculturalisme hoogtij viert.Daarom dat het Israëlische beleid al meer dan een halve eeuw gericht is op de zuivering van Israël van alle niet-joodse elementen. Met alle mogelijke middelen: mensen afslachten, deporteren, in kampen steken, dorpen platgooien, etc...

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:48
Ik ben ook tegenstander van nederzettingen en handelsblokkades, maar zoals het er nu naar uitziet zullen dat slechts lange termijn perspectieven zijn.Waarom? Wat belet Israël daartoe? Behalve dan het racisme dat het fundament van haar staat vormt...

E. Gidius
16 januari 2009, 01:50
Daarom dat het Israëlische beleid al meer dan een halve eeuw gericht is op de zuivering van Israël van alle niet-joodse elementen. Met alle mogelijke middelen: mensen afslachten, deporteren, in kampen steken, dorpen platgooien, etc...

Mensen als Liberalist ontkennen dat allemaal, of als ze iets verstandiger zijn minimaliseren of vergoelijken ze het. Ze duwen het gewoon weg, zoals de Duitsers de holocaust wegduwden. Als de negationismewet alle mensenrassen evenwaardig zou behandelen, hingen ze.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:50
Ik kan best wel kritisch nadenken.Iemand die het uitroeien van een hele bevolking onder de noemer "zelfverdediging" catalogeert, blinkt volgens mij niet veel uit in kritische ingesteldheid...

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:51
Daarom dat het Israëlische beleid al meer dan een halve eeuw gericht is op de zuivering van Israël van alle niet-joodse elementen. Met alle mogelijke middelen: mensen afslachten, deporteren, in kampen steken, dorpen platgooien, etc...

Zo ver van de waarheid. Zoek maar eens uit hoeveel moslims in Israël vrij hun geloof uitoefenen. En christenen. Het enige volwaardige seculiere land in de regio.

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:52
Iemand die het uitroeien van een hele bevolking onder de noemer "zelfverdediging" catalogeert, blinkt volgens mij niet veel uit in kritische ingesteldheid...

Niet zomaar doel en resultaat door elkaar halen.

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:53
Waarom? Wat belet Israël daartoe? Behalve dan het racisme dat het fundament van haar staat vormt...

Als Israël de handelsbarrières weghaalt kan Palestina onbeperkt wapens importeren, en nederzettingen slopen kost tijd. Maar dat kan opzich wel sneller.

liberalist_NL
16 januari 2009, 01:57
Mensen als Liberalist ontkennen dat allemaal, of als ze iets verstandiger zijn minimaliseren of vergoelijken ze het. Ze duwen het gewoon weg, zoals de Duitsers de holocaust wegduwden. Als de negationismewet alle mensenrassen evenwaardig zou behandelen, hingen ze.

Ik breng begrip op voor beide partijen. Voor u en andere mensen die met de terroristen sympathiseren, is dat één partij teveel. Het spijt me dat ik niet zomaar akkoord ga met het uitgangspunt van één van de partijen. Want dit is niet zomaar een oorlog, maar een conflict (een gewapende strijd tussen twee schuldige partijen vanwege tegenstrijdige belangen).

Uw stellingname lijkt me eerder radicaal, eenzijdig en bovendien bigotant. Wie het niet met je eens is, moet maar hangen.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 01:58
Het enige volwaardige seculiere land in de regio.Syrië en Turkije zijn de enige twee seculiere staten in de regio. Tot enkele jaren geleden hoorde daar ook Irak bij, maar zoals je weet heeft de VS daar een stokje voor gestoken.

liberalist_NL
16 januari 2009, 02:00
Syrië en Turkije zijn de enige twee seculiere staten in de regio. Tot enkele jaren geleden hoorde daar ook Irak bij, maar zoals je weet heeft de VS daar een stokje voor gestoken.
In Turkije is scheiding tussen Kerk en staat maar enkel de Islam wordt getolereerd. Een synagoge of een Kerk krijgt het daar bijzonder moeilijk. Ook in Syrië ervaren christenen bijzonder veel moeilijkheden; voornamelijk door de Islamitische opvattingen van de dictator.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 02:04
Als Israël de handelsbarrières weghaalt kan Palestina onbeperkt wapens importerenJuist niet.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3923821&postcount=186

nederzettingen slopen kost tijd.Het vernielen van Palestijnse huizen gaat precies wel snel vooruit. Met een beetje wilskracht moet het mogelijk zijn om even snel zionistische kolonies te slopen...

ministe van agitatie
16 januari 2009, 02:04
In Turkije is scheiding tussen Kerk en staat maar enkel de Islam wordt getolereerd. Een synagoge of een Kerk krijgt het daar bijzonder moeilijk. Ook in Syrië ervaren christenen bijzonder veel moeilijkheden; voornamelijk door de Islamitische opvattingen van de dictator.

In die zin is het voor christenen en moslims in Israël natuurlijk een pretje ...

(wat mij betreft: allemaal gekken)

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 02:06
In Turkije is scheiding tussen Kerk en staat maar enkel de Islam wordt getolereerd. Een synagoge of een Kerk krijgt het daar bijzonder moeilijk. Ook in Syrië ervaren christenen bijzonder veel moeilijkheden; voornamelijk door de Islamitische opvattingen van de dictator.Worden in deze landen de mensen het land uitgezet en in kampen gejaagd als ze de "verkeerde" godsdienst hebben? Neen? In Israël wel.
Of gaat uw kritische geest nu ook het vluchtelingenprobleem in Palestina ontkennen?

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 02:08
u en andere mensen die met de terroristen sympathiserenIs dat uw manier om te bewijzen dat je een kritische geest hebt (you're with us or with the terrorists)? Dan heeft George Bush ook een kritische geest...

daiwa
16 januari 2009, 03:26
=ministe van agitatie;3923602]en tal van andere burgerdoelwitten. Met witte fosfor. En meer dan 300 vermoorde kinderen.


Een heel spijtige zaak maar je moet ook de andere kant van de medaille laten zien.



http://www.youtube.com/watch?v=eTGbP55HGi8&feature=related

lollysticky
16 januari 2009, 03:34
en dan durven ze nog zeggen dat ze beschoten werden uit dat VN-gebouw... YEAH RIGHT... op tv zag je dat gebouw branden, en toevallig lagen daar immense hopen medicijnen en voedsel die nu allemaal in de vlammen opgingen.

juist zoals dat VN-konvooi dat ze beschoten hebben; daar zaten volgens hen hamas-mensen tussen :')

er is een reden waarom het israëlische leger al de GSMs heeft moeten afgeven, en waarom er geen journalisten worden toegelaten in gaza; ze willen niet dat de wereld ziet hoe ze hen constant voorliegen over alles wat er zogezegd gebeurt...

de joden zijn bezig met hun eigen holocaust uit te voeren op een ander volk... :roll: de logica ontgaat me

Hertog van Gelre
16 januari 2009, 03:45
de joden zijn bezig met hun eigen holocaust uit te voeren op een ander volk... :roll: de logica ontgaat me
Deze ook:
de joden zijn bezig met hun eigen holocaust uit te voeren op een ander volk... de logica ontgaat me
__________________
Belangrijk voor de forum-ganger:

Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one."

Alvader
16 januari 2009, 07:12
eens nagaan wanneer Israël begonnen is met deze technieken om burgers als schild te gebruiken ?

Hoomer
16 januari 2009, 08:13
Als hamas de mogelijkheden van Israël moest hebben, bestond er geen Israël niet meer.
Ik vind dat Israël zeer voorzichtig te werk gaat, als ze er moesten met de grove borstel doorgaan kan je het aantal slachtoffers maal duizend doen.
Men kan makkelijk vrouwen en kinderen in veiligheid brengen in de gaza, maar dat wenst hamas niet, dan zouden er bepaalde idioten niet meer kunnen van overtuigd worden dat Israëlieten eigenlijk kinderen eten op de sabbat en nu gewoon hunnen diepvries aan het aanvullen zijn. pfffffff

eric v68
16 januari 2009, 09:05
Mensen als Liberalist ontkennen dat allemaal, of als ze iets verstandiger zijn minimaliseren of vergoelijken ze het. Ze duwen het gewoon weg, zoals de Duitsers de holocaust wegduwden. Als de negationismewet alle mensenrassen evenwaardig zou behandelen, hingen ze.

wat je hiermee in feite zegt is dat Israel een holocaust toepast op de Palestijnen.

dat is in de eerste plaats beledigend naar de slachtoffers van de echte Holocaust.

in de tweede plaats ben je volgens mij elk gevoel van verhouding kwijt als je de beheerste, gerichte en beperkte actie van Israel als een holocaust omschrijft. Dat Hamas zich achter kinderen verstoppen moet je Hamas verwijten, niet Israel.

Het kan toch niet zo zijn dat Hamas scholen, VN-gebouwen, ziekenhuizen etc. als lanceerbasis kan gebruiken omdat Israel dergelijke zachte doelen met rust moet laten in verband met de publieke opinie ?
Hamas pleegt (voor de zoveelste keer) een oorlogsmisdaad door dergelijke zachte doelen te gebruiken voor militaire activiteiten.
activiteiten overigens met als enig doel om burgerslachtoffers te maken.

eric v68
16 januari 2009, 09:07
waarbij ik nog wil toevoegen dat als Iran dit jaar aangevallen wordt, dan vallen er heel wat meer slachtoffers dan nu in de Ghaza.
en ook een aanval op Iran is volkomen begrijpelijk.

stab
16 januari 2009, 09:31
Neen. U bekijkt eenzijdig de propaganda van één van de brutaalste moordregimes van de 2e helft van de 20e eeuw.Jongen, toch.

Svennies
16 januari 2009, 09:37
waarbij ik nog wil toevoegen dat als Iran dit jaar aangevallen wordt, dan vallen er heel wat meer slachtoffers dan nu in de Ghaza.
en ook een aanval op Iran is volkomen begrijpelijk.

O ja,en voor wat is dat volkomen begrijpelijk.....

U draait door mijn beste.....;-)

de mensen
16 januari 2009, 09:39
Sorry, een kotsneiging verhinderde me zover door te lezen.
Van bepaalde eenzijdige haatberichten zullen sommigen ook wel kotsneigingen krijgen.

de mensen
16 januari 2009, 09:42
Hoe meer gedode kinderen (die meestal als schild gebruikt werden) hoe groter de sympathie voor Hamas...

Dat het gebruiken van vrouwen en kinderen als schild een oorlogsmisdaad is daar staan de Hamaslovers niet bij stil...

Svennies
16 januari 2009, 09:54
Hoe meer gedode kinderen (die meestal als schild gebruikt werden) hoe groter de sympathie voor Hamas...
Dat het gebruiken van vrouwen en kinderen als schild een oorlogsmisdaad is daar staan de Hamaslovers niet bij stil...

En hier is natuurlijk de zionistische propaganda weer....

Om hun eigen misdaad goed te kunnen praten.....

Wie heeft wie aangevallen mijn beste.....

En wie is er begonnen met een dichtbevolkt gebied te bombarderen...

En moeten volgens U alle hamasstrijders zich maar midden op een stukje woestijn verzamelen ,even wuiven naar de gevechtsvliegtuigen en met zijn allen roepen "joehoe ,hier zijn we,schiet ons allemaal maar dood"...

Zo een dichtbevolkt gebied bombarderen en beschieten is ook een oorlogsmisdaad,en daar staan zionistenlovers ook niet bij stil.....

de mensen
16 januari 2009, 10:02
En hier is natuurlijk de zionistische propaganda weer....

Om hun eigen misdaad goed te kunnen praten.....

Wie heeft wie aangevallen mijn beste.....

En wie is er begonnen met een dichtbevolkt gebied te bombarderen...

En moeten volgens U alle hamasstrijders zich maar midden op een stukje woestijn verzamelen ,even wuiven naar de gevechtsvliegtuigen en met zijn allen roepen "joehoe ,hier zijn we,schiet ons allemaal maar dood"...

Zo een dichtbevolkt gebied bombarderen en beschieten is ook een oorlogsmisdaad,en daar staan zionistenlovers ook niet bij stil.....

Zou de poster eens willen noteren dat de mensen neutraal is en de zaken langs twee kanten wil bekijken (wat door de eenzijdige haatberichten van Hamaslovers praktisch onmogelijk is). 8-)

Svennies
16 januari 2009, 10:07
Zou de poster eens willen noteren dat de mensen neutraal is en de zaken langs twee kanten wil bekijken (wat door de eenzijdige haatberichten van Hamaslovers praktisch onmogelijk is). 8-)

Natuurlijk mijn beste,Als U dát als neutraal wil omschrijven....:rofl::rofl::rofl:

En rond de rest van de post draaien....
We hebben Uw "neutraliteit" allang door mijn beste....

de mensen
16 januari 2009, 10:25
Natuurlijk mijn beste,Als U dát als neutraal wil omschrijven....:rofl::rofl::rofl:

En rond de rest van de post draaien....
We hebben Uw "neutraliteit" allang door mijn beste....

Zo ziet men maar...:oops:

En wie is we :lol:

Svennies
16 januari 2009, 10:41
En wéér een ziekenhuis beschoten...


Israël heeft ook vanochtend zijn beschietingen van de Gazastrook voortgezet. In de wijk Tel al-Hawa van Gaza-stad vloog het Al-Quds-ziekenhuis in brand, waar honderden Palestijnen een veilig heenkomen hadden gezocht.

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/618545/2009/01/16/Israel-schiet-op-ziekenhuis.dhtml

Ze kunnen het niet laten,zullen we weer moeten aanhoren dat hamasstrijders zich tussen de bevolking verschuilden ...

Niet moeilijk overigens aangezien blijkbaar israel iedere palestijn als een hamasstrijder beschouwd,en als hij samen met zijn gezin in hun huis wordt platgebombardeerd die door de zionistische propagandamachine wordt omschreven als onschuldige burgers als schild gebruiken om hun eigen wandaden goed te kunnen praten....

Red_Dog
16 januari 2009, 11:01
En wéér een ziekenhuis beschoten...



http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/618545/2009/01/16/Israel-schiet-op-ziekenhuis.dhtml

Ze kunnen het niet laten,zullen we weer moeten aanhoren dat hamasstrijders zich tussen de bevolking verschuilden ...

Niet moeilijk overigens aangezien blijkbaar israel iedere palestijn als een hamasstrijder beschouwd,en als hij samen met zijn gezin in hun huis wordt platgebombardeerd die door de zionistische propagandamachine wordt omschreven als onschuldige burgers als schild gebruiken om hun eigen wandaden goed te kunnen praten....

Je kan het natuurlijk ook in het belachelijke trekken en doen alsof Hamas er zelfs niet aan denkt zich te verschuilen tussen burgers.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 11:47
Hoe meer gedode kinderen hoe groter de sympathie voor Hamas...Mocht ik dan een Israëlisch generaal zijn, dan zou ik stoppen met Palestijnse kinderen af te slachten, en zo de sympathie voor Hamas te laten afnemen. :|

Red_Dog
16 januari 2009, 11:48
Mocht ik dan een Israëlisch generaal zijn, dan zou ik stoppen met Palestijnse kinderen af te slachten, en zo de sympathie voor Hamas te laten afnemen. :|

Waarop Hamas omroept dat ze winnen, wat meer vrijwilligers lokt.

:?

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 11:50
Deze ook:Het wordt wel moeilijk om over de geschiedenis van Israël te praten, als er niet over de holocaust mag worden gepraat. Vooral aangezien de zionisten zélf te pas en vooral te onpas de holocaust aangrijpen als excuus om hun genocide op de Palestijnse bevolking te verantwoorden...

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 11:51
Waarop Hamas omroept dat ze winnen, wat meer vrijwilligers lokt.

:?Dus dan maar kindjes afmaken?

Red_Dog
16 januari 2009, 11:52
Je deductie-vermogen blijft me verbazen.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 11:55
Je deductie-vermogen blijft me verbazen.Tja...
Als ik je posts lees, dan blijkt het dat Hamas sympathie verwerft wanneer het IDF kinderen uitmoordt. Maar dat ze ook sympathie zouden krijgen, als dit bloedbad zou stoppen.

Als Hamas tòch meer sympathie krijgt, los van het feit of er nu kinderen afgemaakt worden of niet, zou ik zeggen: stop er dan toch maar mee en laat die kindjes leven.

Red_Dog
16 januari 2009, 11:56
Zo kan ik ook zeggen dat Hamas moet stoppen met zich te verschuilen achter kinderen. :)

Antoon
16 januari 2009, 12:02
Vergeet niet dat de "kinderen" van 16-17 en 18 jaar op de bovenstaande lijst er dikwijls zo uitzien:

http://img60.imageshack.us/img60/2788/hamasterrorists736856oh2.jpg

En ze schuilen dat achter hun eigen burgers, dikwijls jongeren kinderen, die dan dikwijls in hun 'heldenverhaal' worden meegesleept.

http://img133.imageshack.us/img133/3026/hamaskidszi9.gif

ministe van agitatie
16 januari 2009, 12:10
Das Oberkommando der Wehrmacht gibt bekannt:

Als hamas de mogelijkheden van Israël moest hebben, bestond er geen Israël niet meer.
Ik vind dat Israël zeer voorzichtig te werk gaat, als ze er moesten met de grove borstel doorgaan kan je het aantal slachtoffers maal duizend doen.
Men kan makkelijk vrouwen en kinderen in veiligheid brengen in de gaza, maar dat wenst hamas niet, dan zouden er bepaalde idioten niet meer kunnen van overtuigd worden dat Israëlieten eigenlijk kinderen eten op de sabbat en nu gewoon hunnen diepvries aan het aanvullen zijn. pfffffff

Ende der Meldung
•••

Now, we know that the Israeli foreign ministry itself is orchestrating propaganda efforts designed to flood news websites with pro-Israel arguments and information (http://forum.politics.be/showthread.php?t=117678)


http://www.redecontraviolencia.org/rcms_repos/images/4/gaza3_300x500.jpeg

Red_Dog
16 januari 2009, 12:14
Wens jij eigenlijk nog serieus genomen te worden ?

liberalist_NL
16 januari 2009, 13:25
Is dat uw manier om te bewijzen dat je een kritische geest hebt (you're with us or with the terrorists)? Dan heeft George Bush ook een kritische geest...

Kom op zeg, ga nu niet zeggen dat u geen kant hebt gekozen. Dat is al even ridicuul als Al Gore die de nobelprijs voor de vrede krijgt.

liberalist_NL
16 januari 2009, 13:26
Worden in deze landen de mensen het land uitgezet en in kampen gejaagd als ze de "verkeerde" godsdienst hebben? Neen? In Israël wel.
Of gaat uw kritische geest nu ook het vluchtelingenprobleem in Palestina ontkennen?

Niet, dat is geschiedenisvervalsing. Er leven heel veel moslims vrij in Israël. Ook veel Bahaï'�*.

E. Gidius
16 januari 2009, 13:30
Of gaat uw kritische geest nu ook het vluchtelingenprobleem in Palestina ontkennen?

Een uitbreiding van de negationismewet met de etnische zuivering van Palestina sinds 1948 wordt stilaan een noodzaak.

In dat geval zouden heel wat posters hier morgen voor de rechtbank staan.

E. Gidius
16 januari 2009, 13:31
wat je hiermee in feite zegt is dat Israel een holocaust toepast op de Palestijnen.

Neen, Eric, dat zeg ik niet.

Wat ik zeg is dat het ontkennen, minimaliseren of vergoelijken van grove misdaden tegen de mensheid door Israël zoals etnische zuivering, grootschalige moordpartijen en verdrijving, volgens hetzelfde mechanisme verloopt als dat waarmee "de Duitsers de holocaust wegduwden".

Ik vind het belangrijk dat je dat correct weergeeft.

in de tweede plaats ben je volgens mij elk gevoel van verhouding kwijt als je de beheerste, gerichte en beperkte actie van Israel als een holocaust omschrijft.

Dat jij dat leest in mijn bericht, wijst op een blinde vlek in je perceptie. Dezelfde blinde vlek die zovele Israël-aanhangers blind maakt voor het onnoemelijk geweld dat Israël dagelijks, al 60 jaar, aanricht.

Je schrijft "als", en ik hou er dus rekening mee dat jij er rekening mee houdt dat ik dat niet als een holocaust omschrijf. Dat geeft me de kans om je deze eigenzinnige interpretatie van mijn woorden niet kwalijk te nemen.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 13:34
Niet, dat is geschiedenisvervalsing. Er leven heel veel moslims vrij in Israël. Ook veel Bahaï'�*.En waar woonden de Palestijnen die momenteel in vluchtelingenkampen wonen?

liberalist_NL
16 januari 2009, 13:37
En waar woonden de Palestijnen die momenteel in vluchtelingenkampen wonen?

In de naburige landen, waar men ze ook niet moet. Heel erg spijtig, voor diegenen die het goed voor hadden; van diegenen wonen de meesten overigens nog in Israël.

Red_Dog
16 januari 2009, 13:38
En waar woonden de Palestijnen die momenteel in vluchtelingenkampen wonen?

Wie heeft hen aangemaand te vertrekken, zodat ze de vuile Joden konden aanvallen zonder zich zorgen te maken over Arabische slachtoffers ?

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 13:38
In de naburige landenKijk, dit is dus je reinste geschiedvervalsing.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 13:39
Wie heeft hen aangemaand te vertrekken, zodat ze de vuile Joden konden aanvallen zonder zich zorgen te maken over Arabische slachtoffers ?De zionisten geruggesteund door de Britten.

liberalist_NL
16 januari 2009, 13:39
Kijk, dit is dus je reinste geschiedvervalsing.

Zegt u mij dan eens hoe het werkelijk zit.

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 13:40
Zegt u mij dan eens hoe het werkelijk zit.

liberalist_NL
16 januari 2009, 13:42
O ja, dat plaatje ken ik goed genoeg. Ik had het over Palestijnen die in de naburige landen nog steeds wachten op een paspoort. Die landen steken geen vinger uit naar die mensen.

Die verdeelplannen zijn overigens in het merendeel door de Arabieren afgekeurd.

E. Gidius
16 januari 2009, 13:44
Je kan het natuurlijk ook in het belachelijke trekken en doen alsof Hamas er zelfs niet aan denkt zich te verschuilen tussen burgers.

Heb jij, buiten de propaganda van Israël, enkele concrete, verifieerbare bewijzen voor deze aantijging?

E. Gidius
16 januari 2009, 13:45
Waarop Hamas omroept dat ze winnen, wat meer vrijwilligers lokt.

Neen, het werkt omgekeerd: hoe smeriger Israël optreedt, tegen de Palestijnse burgerbevolking zowel als tegen Hamas, hoe meer vrijwilligers.

Vrijwilligers zijn mensen die niets meer te verliezen hebben, dat ligt toch voor de hand?

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 13:48
O ja, dat plaatje ken ik goed genoeg. Ik had het over Palestijnen die in de naburige landen nog steeds wachten op een paspoort. Die landen steken geen vinger uit naar die mensen.Dat landen als Jordanië een smerige rol spelen, zal ik nooit ontkennen. Maar beweren dat Israël die Palestijnse vluchtelingen nooit verdreven zou hebben, is pure geschiedvervalsing.

Red_Dog
16 januari 2009, 13:49
Heb jij, buiten de propaganda van Israël, enkele concrete, verifieerbare bewijzen voor deze aantijging?

http://standwithus.org/app/iNews/view_n.asp?ID=728

Dat had je zelf ook kunnen zoeken.

liberalist_NL
16 januari 2009, 13:50
Dat landen als Jordanië een smerige rol spelen, zal ik nooit ontkennen. Maar beweren dat Israël die Palestijnse vluchtelingen nooit verdreven zou hebben, is pure geschiedvervalsing.

Dat is maar hoe je het wilt stellen:
-Welke Palestijnen zijn verdreven?
-Waarom zijn zij verdreven?
-Tijdens welke gebeurtenissen zijn zij verdreven?
-Waarom geven de landen die vluchtelingen opvangen 0,0 rechten aan die vluchtelingen?

Jaani_Dushman
16 januari 2009, 13:55
-Welke Palestijnen zijn verdreven?Diegene die woonden op plaatsen waar de zionisten hun nederzettingen wilden bouwen.

-Waarom zijn zij verdreven?Omdat zij geen joden waren.

-Tijdens welke gebeurtenissen zijn zij verdreven?http://www.palestineremembered.com/

-Waarom geven de landen die vluchtelingen opvangen 0,0 rechten aan die vluchtelingen?Omdat zij ook hun eigen agenda hebben.

lollysticky
16 januari 2009, 14:11
Deze ook:

ik zeg nergens iets over nazi's... de uitdrukking gaat dan ook op mijn beste! Indien u wilt zal ik 'genocide' schrijven... hetgeen ik feitelijk bedoelde :|

Je kan toch ook niet ontkennen dat het wat raar is dat een volk dat zelf refereert naar het leed dat zij moeten dragen hebben zovele jaren terug, dizo'n dingen aan een ander volk gaat aandoen... het is gewoon zeer ironisch.

Zoals u dus ziet gaat uw vergelijking niet op; daar ik het over 'berokkend leed' aan een volk heb, niet over de enige relaties met nazi's of whatsoever.

ines
16 januari 2009, 14:15
naar ik heb begrepen werden Israelische militairen uit het VN-gebouw beschoten :evil:

ik eis onmiddellijke excuses van de VN.
waar halen ze het vandaan om de Israelische militairen te beschieten. laat die Ban-Ki-Moon zijn biezen pakken. :evil:

als jij dat eist zal zeker gebeuren.

TheHunter
16 januari 2009, 23:35
http://standwithus.org/app/iNews/view_n.asp?ID=728

Dat had je zelf ook kunnen zoeken.

Met onderaan een link naar een youtube video waarin een Joodse acteur zich als een hamas strijder voordoet en alles vertelt wat zionisten willen horen :lol:

Hoe dom moet je zijn om die propaganda te blijven slikken :|

E. Gidius
16 januari 2009, 23:48
Met onderaan een link naar een youtube video waarin een Joodse acteur zich als een hamas strijder voordoet en alles vertelt wat zionisten willen horen :lol:

Hoe dom moet je zijn om die propaganda te blijven slikken :|

Ik heb er niet op gereageerd omdat het er zo dik op ligt... Standwithus is een zionistische lobby-organisatie die tot doel heeft de media over de hele wereld te beïnvloeden met zionistische propaganda. Ze zeggen het zelf.

En schatrijk ook, blijkbaar.

http://www.standwithus.org/ABOUT/

Our Mission

StandWithUs is an international education organization that ensures that Israel's side of the story is told in communities, campuses, libraries, the media and churches through brochures, speakers, conferences, missions to Israel, and thousands of pages of Internet resources.

StandWithUs was founded in 2001 in response to the misinformation that often surrounds the Middle East conflict, and the inappropriate often anti-Semitic language used about Israel and/or the Jewish people worldwide. StandWithUs has offices and chapters in Los Angeles, New York, Denver, Michigan, Chicago, Seattle, Orange County, San Francisco, Santa Cruz, the UK, Australia, and Israel.

Nu ben ik niet iemand die systematisch bronnen afbreekt, maar dit soort platte propaganda als argument gebruiken is toch wat al te gortig.

Geen aandacht waard.

djimi
17 januari 2009, 00:54
Als hamas de mogelijkheden van Israël moest hebben, bestond er geen Israël niet meer.
Ik vind dat Israël zeer voorzichtig te werk gaat, als ze er moesten met de grove borstel doorgaan kan je het aantal slachtoffers maal duizend doen.
Men kan makkelijk vrouwen en kinderen in veiligheid brengen in de gaza, maar dat wenst hamas niet, dan zouden er bepaalde idioten niet meer kunnen van overtuigd worden dat Israëlieten eigenlijk kinderen eten op de sabbat en nu gewoon hunnen diepvries aan het aanvullen zijn. pfffffff

W�*�*r?

Op het strand? In het putje van de winter? Zal Israël toelaten dat er tenten worden gebracht?


Of ziet u ze liever in zee in een duikerspak?

Svennies
17 januari 2009, 01:13
Wie heeft hen aangemaand te vertrekken, zodat ze de vuile Joden konden aanvallen zonder zich zorgen te maken over Arabische slachtoffers ?

De zionisten natuurlijk die destijds met hun bulldozers de huizen in 417 palestijnse dorpen hebben platgewalst ,zodat de palestijnen wél moesten vertrekken in de richting die de zionisten hun aanwezen teneinde nog een dak,in die tijd eerder een tentendak boven hun hoofd wilden zien....

Mooie keuze dat die mensen destijds kregen,uit hun huis gezet worden,hun verleden,heden en toekomst in één klap uitgewist zien,en er dan nog moeten op toekijken hoe de bulldozers hun hele dorp verwoesten alvorens afgevoerd te worden....

En dan durft U nog te vragen waar die haat vandaan komt....

U moest beschaamd zijn mijn beste....

Bolsjewiek
17 januari 2009, 10:28
Alsof er geen zionistische terroristische groeperingen zouden zijn...

De zionistische terroristen regeren Israel...

Bolsjewiek
17 januari 2009, 10:30
De aanval op de VN laat duidelijk de tactiek van Israel zien: ales platbombarderen en iedereen vermoorden: man, vrouw, kind, burger, Hamasstrijder, voorbijganger of dokter.
De Conventie van Genève en alle oorlogswetten worden volledig aan de laars gelapt in deze genocide.

De aanval op Gaza is niets meer dan een holocaust op de Arabieren.

liberalist_NL
17 januari 2009, 15:09
De aanval op de VN laat duidelijk de tactiek van Israel zien: ales platbombarderen en iedereen vermoorden: man, vrouw, kind, burger, Hamasstrijder, voorbijganger of dokter.
De Conventie van Genève en alle oorlogswetten worden volledig aan de laars gelapt in deze genocide.

De aanval op Gaza is niets meer dan een holocaust op de Arabieren.

U heeft kennelijk geen gevoel voor proporties.

Zoals ik eerder gezegd heb in een andere draad, moeten de Verenigde Staten en de Arabische wereld (+Iran) hun financiële steun aan respectievelijk Israël en Hamas opzeggen. Dan zal het grootste deel van het geweld als sneeuw voor de zon verdwijnen.

de mensen
17 januari 2009, 15:26
De aanval op de VN laat duidelijk de tactiek van Israel zien: ales platbombarderen en iedereen vermoorden: man, vrouw, kind, burger, Hamasstrijder, voorbijganger of dokter.
De Conventie van Genève en alle oorlogswetten worden volledig aan de laars gelapt in deze genocide.

De aanval op Gaza is niets meer dan een holocaust op de Arabieren.
Je bedoelt zoals Rusland tegenover de Tsjetsjeense moslims gedaan heeft en waar de hele wereld ook geweldig tegen geprotesteerd heeft :oops:.

Remember de geweldige betogingen in onze Westerse hoofdsteden met 0 aantal betogers.