PDA

View Full Version : Suggestie: Forumoscars


Dies
9 april 2004, 16:57
De bestaande discussie/topic blijkt verdwenen te zijn, dus we zullen hier maar opnieuw van start gaan.

Het concept zou bestaan uit 2rondes:
- In de 1ste selectieronde zou iedereen 5personen naar voren kunnen schuiven waarvan hij vindt dat ze aanspraak kunnen maken op de forumoscar in kwestie.
- In 2de instantie zouden dan de 5forumleden welke hun naam het vaakst naar voren werd geschoven opgenomen worden voor de uiteindelijke beslissing. Deze zou onder de vorm van een poll gebeuren waarin iedere forumdeelnemer zijn stem kan uitbrengen.
Die met het meeste aantal stemmen krijgt de forumoscar in kwestie.

De categorieën waarvoor een forumoscar zou worden uitgedeeld zijn:
1) ....
....
10) Slimste forumlid (*)

(*) De winnaar van deze oscar wordt op een iets andere wijze bepaalt dan de andere, namelijk door middel van een quiz.

Verhofstadthater
9 april 2004, 17:28
Wel kijk, dat is nu nog een spel waar je plezier aan kan beleven. Iets dat toegankelijk is voor iedereen. Dat vind ik dan ook geen slecht idee.

Spetsnaz
9 april 2004, 20:19
Wel kijk, dat is nu nog een spel waar je plezier aan kan beleven. Iets dat toegankelijk is voor iedereen. Dat vind ik dan ook geen slecht idee.
wat is er niet toegankelijk voor iedereen ?

Dies
9 april 2004, 20:38
wat is er niet toegankelijk voor iedereen ?
Hij allueerde op het forumparlement vermoed ik, maar goed laat ons daar maar niet over herbeginnen! :wink:

Weet jij nog ongeveer tot welk lijstje van forumoscars we waren gekomen?

Spetsnaz
9 april 2004, 20:49
wat is er niet toegankelijk voor iedereen ?

Weet jij nog ongeveer tot welk lijstje van forumoscars we waren gekomen?

kijk je mist het verwijderde forumparlement al ;)

Spelev
10 april 2004, 08:38
wat is er niet toegankelijk voor iedereen ?
Hij allueerde op het forumparlement vermoed ik, maar goed laat ons daar maar niet over herbeginnen! :wink:

Weet jij nog ongeveer tot welk lijstje van forumoscars we waren gekomen?

Ik denk:

-Grappigste forumlid
-Slimste forumlid
-Tofste forumlid
-Extreemste forumlid
-Neutraalste forumlid

Er zijn er nog meer maar daar kan ik niet meteen op komen.

FMisplon
10 april 2004, 08:56
Misschien ook deze?

Leukste avatar
Leukste onderschrift

Dies
10 april 2004, 16:55
Die waren er inderdaad zeker bij. We proberen te reconstrueren:

1) Leukste avatar
2) Leukste onderschrift
3) Slimste forumlid (bepaald via quiz)
4) Grappigste/Geestigste forumlid
5) Aangenaamste/vriendelijkste/tofste forumlid
6) Meest snedige forumlid/oneliner
7) 'Intelligentste' forumlid (of althans wiens reacties zo ogen)
8) Beste debater
9) "Beste" forumlid (algemeen)
10) Er was er een 10de, but I don't remember.

Kan er trouwens iemand (we kijken even zielig naar Spetsnaz) een scriptje of dergelijks maken om iedereen hierover te laten stemmen? Of openen we er gewoon een nieuw topic voor?

Suggesties, aanvullingen, commentaar, bemerkingen, beperkingen van de moderatie trouwens?

Spetsnaz
10 april 2004, 17:02
bwa ja, ik wil der in principe wel zoiets voor maken maar ik zou niet weten hoe ik dubbelaccounts moet gaan tegenhouden (toch niet zonder toegang tot de database van dit forum) dus kun je evengoed een poll of topic openen

ik zou zeggen dat je beste schrijfstijl bent vergeten

Thomas Hx
10 april 2004, 17:02
Beste vrager ( omtrent forumsessies )

Spetsnaz
10 april 2004, 17:03
ik vind nr 4 en nr 6 wel redelijk dicht bijeen liggen

Spetsnaz
10 april 2004, 17:04
Beste vrager ( omtrent forumsessies )
vind ik ook goed
ik voel soms plaatsvervangende schaamte als ik zie wat sommige mensen zeggen tegen die politici die er tijd voor maken

Xanthippe
11 april 2004, 22:43
Hij allueerde op het forumparlement vermoed ik, maar goed laat ons daar maar niet over herbeginnen! :wink:

Weet jij nog ongeveer tot welk lijstje van forumoscars we waren gekomen?

Ik denk:

-Grappigste forumlid
-Slimste forumlid
-Tofste forumlid
-Extreemste forumlid
-Neutraalste forumlid

Er zijn er nog meer maar daar kan ik niet meteen op komen.

Ik zou "extreemste" forumlid vervangen door "radicaalste" forumlid.

The Paulus Experience
11 april 2004, 22:56
ik steun het voorstel.

groenejongen
11 april 2004, 23:29
Ik steun het voorstel, ik zou er nog een paar oscars aan willen toevoegen:

meest constructieve forumlid
vriendelijkste forumlid
objectiefste forumlid
meest oprechte forumlid

Ik denk dat we door die oscars, de verzuring van het forum kunnen tegengaan. Als iemand emotioneel wordt, moet dat toch gerespecteerd kunnen worden. Nu schelden forumleden je de huid vol als je een beetje emoties toont, ben je onmiddellijk een pathetische loser.

Spetsnaz
17 april 2004, 15:15
zeg Dies, wanneer komen die forumoscars er ?

Dies
17 april 2004, 17:23
Ik was eigenlijk aan het wachten op een beetje feedback van de moderatie, maar ik zal hen straks eens een mailtje sturen, want ik zou volgende week eigenlijk van start wensen te gaan.

The Paulus Experience
17 april 2004, 17:25
Ik was eigenlijk aan het wachten op een beetje feedback van de moderatie, maar ik zal hen straks eens een mailtje sturen, want ik zou volgende week eigenlijk van start wensen te gaan.

Euh.. is dat niet iets voor de ombudsman?

:wink:

Spelev
17 april 2004, 17:25
Ik was eigenlijk aan het wachten op een beetje feedback van de moderatie, maar ik zal hen straks eens een mailtje sturen, want ik zou volgende week eigenlijk van start wensen te gaan.

Wie kiest de genomineerde?

Dies
17 april 2004, 17:26
De categorieën waarin men een oscar kan winnen zullen trouwens de volgende zijn:

1) Leukste avatar
2) Leukste onderschrift
3) Slimste forumlid (bepaald via quiz)
4) Grappigste/Geestigste forumlid
5) Aangenaamste/vriendelijkste/tofste forumlid
6) Meest snedige forumlid/oneliner
7) 'Intelligentste' forumlid (of althans wiens reacties zo ogen)
8) Beste debater
9) Meest constructieve forumlid
10) 'Best questions' (forumsessies)
11)"Beste" forumlid (algemeen)

Dies
17 april 2004, 17:28
Euh.. is dat niet iets voor de ombudsman?
Dat is misschien eigenlijk wel een taak voor de ombudsmannen, maar zijn die reeds verkozen?

Wie kiest de genomineerde?
Wie genomineerd is zal bepaald worden door de forumleden zelf.
In de 1ste selectieronde zou iedereen 5personen naar voren kunnen schuiven waarvan hij vindt dat ze aanspraak kunnen maken op de forumoscar in kwestie. Dit zou kunnen gebeuren in een apart topic of eventueel via een aparte site of dergelijks.

FMisplon
17 april 2004, 20:22
Ik stel voor dat de organisatie van forumoscars gebeurt o.l.v. de ombudsdienst... De stemming hiervoor loopt zondagnacht af. Ik stel dan voor dat er eventueel een speciale commissie voor opgericht wordt waarin o.a. Dies e.d. kan zetelen.

Fribre
17 april 2004, 22:57
Ook 'irritanste' forummer kan misschien verkozen worden? (of mogen het enkel positieve bekers zijn?)

Dies
17 april 2004, 23:19
Ik stel voor dat de organisatie van forumoscars gebeurt o.l.v. de ombudsdienst... De stemming hiervoor loopt zondagnacht af. Ik stel dan voor dat er eventueel een speciale commissie voor opgericht wordt waarin o.a. Dies e.d. kan zetelen.
Goed idee, daar kan ik mij zonder probleem mee akkoord verklaren.

Ook 'irritanste' forummer kan misschien verkozen worden? (of mogen het enkel positieve bekers zijn?)
Als het van mij afhangt dan zullen het enkel 'positieve' zaken zijn waarvoor men een stem kan uitbrengen. Ik denk namelijk niet dat er iemand zit op te wachten om verkozen en uitgeroepen te worden tot meest irritante forumgebruiker en dies meer. Het valt ook ten zeerste te betwijfelen of zoiets de sfeer op het forum zou verbeteren.

Thomas Hx
18 april 2004, 09:52
Ik stel voor dat de organisatie van forumoscars gebeurt o.l.v. de ombudsdienst... De stemming hiervoor loopt zondagnacht af. Ik stel dan voor dat er eventueel een speciale commissie voor opgericht wordt waarin o.a. Dies e.d. kan zetelen.
Goed idee, daar kan ik mij zonder probleem mee akkoord verklaren.

Ook 'irritanste' forummer kan misschien verkozen worden? (of mogen het enkel positieve bekers zijn?)
Als het van mij afhangt dan zullen het enkel 'positieve' zaken zijn waarvoor men een stem kan uitbrengen. Ik denk namelijk niet dat er iemand zit op te wachten om verkozen en uitgeroepen te worden tot meest irritante forumgebruiker en dies meer. Het valt ook ten zeerste te betwijfelen of zoiets de sfeer op het forum zou verbeteren.

Absoluut gelijk Dies :)

The Paulus Experience
18 april 2004, 19:04
Ik stel voor dat de organisatie van forumoscars gebeurt o.l.v. de ombudsdienst... De stemming hiervoor loopt zondagnacht af. Ik stel dan voor dat er eventueel een speciale commissie voor opgericht wordt waarin o.a. Dies e.d. kan zetelen.
Goed idee, daar kan ik mij zonder probleem mee akkoord verklaren.

Ook 'irritanste' forummer kan misschien verkozen worden? (of mogen het enkel positieve bekers zijn?)
Als het van mij afhangt dan zullen het enkel 'positieve' zaken zijn waarvoor men een stem kan uitbrengen. Ik denk namelijk niet dat er iemand zit op te wachten om verkozen en uitgeroepen te worden tot meest irritante forumgebruiker en dies meer. Het valt ook ten zeerste te betwijfelen of zoiets de sfeer op het forum zou verbeteren.

Dies, als Fribre nu ook kans wil maken op een oscar..

:wink: :twisted: :lol: :o :? :P :idea:

Gentenaar
19 april 2004, 08:32
Nog een suggestie:

beste jongere (<3 maand op het forum)

FMisplon
19 april 2004, 12:16
Ok, ik merk dat er genoeg animo is voor forumoscars. Normaal moet zulks uitgewezen worden door een stemming, maar ik denk dat we deze stap even kunnen overslaan.

Ik heb een speciale commissie geopend voor de organisatie van de forumoscars omdat dit nogal een groots project is.

Zoals in de forumdemocratie-regels voorzien is kunnen er naast ikzelf & de twee forumombudsmannen 5 forumgebruikers zetelen in deze commissie

Ikzelf heb alvast Dies tot commissielid gebombardeerd (hopelijk vind je dat goed Dies?). Wie ook wil zetelen in deze commissie kan dat hier even laten weten.

1handclapping
19 april 2004, 16:17
Zou niet te veel verschillende oscars in het leven roepen maar vermits we hier op een politiek forum zitten : waarom geen oscar voor de vrede ?
Voor die persoon die voor het harmonieus verderzetten van de diskussies
en een zweem van democratisch welbehagen heeft gezorgd ?

Patriot!
19 april 2004, 16:19
Ik wil er in zetelen, als derde ombudsdienstkandidaat, en populairste forumgebruiker 8)

Spetsnaz
19 april 2004, 16:21
De bevoegde commissie zal zich over dit levensbelangrijke probleem buigen

Dies
19 april 2004, 16:23
Ikzelf heb alvast Dies tot commissielid gebombardeerd (hopelijk vind je dat goed Dies?).
Daar kunnen we wel mee leven. :wink:

Thomas Hx
19 april 2004, 16:24
Ikzelf heb alvast Dies tot commissielid gebombardeerd (hopelijk vind je dat goed Dies?).
Daar kunnen we wel mee leven. :wink:

Toch leuk democratie 8)

Fribre
19 april 2004, 17:59
Zoals in de forumdemocratie-regels voorzien is kunnen er naast ikzelf & de twee forumombudsmannen 5 forumgebruikers zetelen in deze commissie

Ikzelf heb alvast Dies tot commissielid gebombardeerd (hopelijk vind je dat goed Dies?). Wie ook wil zetelen in deze commissie kan dat hier even laten weten.


Ik zou mijzelf wil kandidaat stellen om in die commissie te zetelen. Als zijnde ex-forumminister en forumparlementslid op rust ben ik vertrouwd met projectwerken en ik doe het natuurlijk ook graag.

Thomas Hx
19 april 2004, 19:01
Zoals in de forumdemocratie-regels voorzien is kunnen er naast ikzelf & de twee forumombudsmannen 5 forumgebruikers zetelen in deze commissie

Ikzelf heb alvast Dies tot commissielid gebombardeerd (hopelijk vind je dat goed Dies?). Wie ook wil zetelen in deze commissie kan dat hier even laten weten.


Ik zou mijzelf wil kandidaat stellen om in die commissie te zetelen. Als zijnde ex-forumminister en forumparlementslid op rust ben ik vertrouwd met projectwerken en ik doe het natuurlijk ook graag.

Ik herhaal mijn zin: Toch leuk democratie :)

Fribre
19 april 2004, 19:04
Het gaat hier om een vrijblijvend project, georganiseerd door vrijwilligers, democratie is hier niet op zijn plaats.

Thomas Hx
19 april 2004, 19:06
Het gaat hier om een vrijblijvend project, georganiseerd door vrijwilligers, democratie is hier niet op zijn plaats.

We verschillen blijkbaar van mening.

Dies
19 april 2004, 19:35
Moeten we misschien verkiezingen gaan houden over wie al dan niet mee in die commissie mag zetelen?
Democratie is hier van geen tel, we hebben hier goden rondhuppelen. :P

The Paulus Experience
19 april 2004, 19:47
=> :roll:

Patriot!
19 april 2004, 20:13
:lol: :lol: :lol: volledig akkoord met paulus!

Spetsnaz
19 april 2004, 20:14
ik ook, misschien kunnen we eens een maand zonder verkiezingen hebben aub

Zoals ik in de andere topic reeds duidelijk maakte: als het onderwerp je interesseert, vraag dan gewoon om commissielid te worden...

Patriot!
19 april 2004, 20:17
ja maar ik zie dat bureaucraat thomaske alweer ellenlange topics over commissies zit op te richten :roll:

Spetsnaz
19 april 2004, 20:18
ja maar ik zie dat bureaucraat thomaske alweer ellenlange topics over commissies zit op te richten :roll:

thomas is ne echte aparatsjik 8)

The Paulus Experience
19 april 2004, 20:36
ic zaI ooc nneetoen aIz tat nog nnag :?:

FMisplon
20 april 2004, 01:15
Fribre & Patriot toegevoegd aan de commissie. Er zijn nog maximum 2 plaatsen vrij. Paulus, is jouw kandidatuur ernstig of niet? Laat iets weten...

The Paulus Experience
20 april 2004, 08:32
Fribre & Patriot toegevoegd aan de commissie. Er zijn nog maximum 2 plaatsen vrij. Paulus, is jouw kandidatuur ernstig of niet? Laat iets weten... :? http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=13564

FMisplon
20 april 2004, 11:12
Paulus is toegevoegd aan de commissie.

Spelev
20 april 2004, 15:37
Kunnen ook commisieleden oscars winnen?

Dies
20 april 2004, 15:50
Kunnen ook commisieleden oscars winnen?
Why not? Anders doe ik niet meer mee zenne. :twisted:

Thomas Hx
20 april 2004, 17:46
Ik zou er graag over praten, maar ik stel mij geen kandidaat wegens democratische principes.

Thomas Hx
20 april 2004, 17:47
ja maar ik zie dat bureaucraat thomaske alweer ellenlange topics over commissies zit op te richten :roll:

thomas is ne echte aparatsjik 8)

Blijkbaar de enigste democraat, maar ik onthoud het voor de volgende ombudsverkiezingen 8)

Dies
20 april 2004, 18:20
Ik zou er graag over praten, maar ik stel mij geen kandidaat wegens democratische principes.
Ge verwart democratie met bureaucratie.

Thomas Hx
20 april 2004, 18:51
Ik zou er graag over praten, maar ik stel mij geen kandidaat wegens democratische principes.
Ge verwart democratie met bureaucratie.

Waar stel ik iets bureaucratisch voor? Mijn voorstel was enkel om iedereen te laten discussieren... 8)

En op zijn minst om de 5 drempel te verwijderen.

Patriot!
20 april 2004, 19:11
Ge verwart democratie met bureaucratie.

Waar stel ik iets bureaucratisch voor? Mijn voorstel was enkel om iedereen te laten discussieren... 8)

En op zijn minst om de 5 drempel te verwijderen.


:roll: Thomas, ge zijt den ENIGSTE die in die bureaucratische zever geïnteresseerd is.

Spetsnaz
20 april 2004, 19:12
Waar stel ik iets bureaucratisch voor? Mijn voorstel was enkel om iedereen te laten discussieren... 8)

En op zijn minst om de 5 drempel te verwijderen.


:roll: Thomas, ge zijt den ENIGSTE die in die bureaucratische zever geïnteresseerd is.

vreselijk genoeg moet ik het eens zijn met Patriot!

DaBlacky
20 april 2004, 20:31
Wat heeft dat nu met bureaucratie te maken? Waarom mag niet iedereen mee discussieren? Dit is een terugschroeving sinds het forumparlement.

Spetsnaz
20 april 2004, 20:34
Wat heeft dat nu met bureaucratie te maken? Waarom mag niet iedereen mee discussieren? Dit is een terugschroeving sinds het forumparlement.

:roll:
nogmaals
als je wil engageren om een bepaald probleem aan te pakken, word dan commissielid van de betreffende commissie.
Indien niet ernstig, zich onthouden.

DaBlacky
20 april 2004, 20:39
Wat heeft dat nu met bureaucratie te maken? Waarom mag niet iedereen mee discussieren? Dit is een terugschroeving sinds het forumparlement.

:roll:
nogmaals
als je wil engageren om een bepaald probleem aan te pakken, word dan commissielid van de betreffende commissie.
Indien niet ernstig, zich onthouden.

Waarom een drempel invoeren? Zeg mij gewoon eens waarom. Net zoals hulpverlening zou forumdemocratie zo laagdrempelig mogelijk moeten zijn ;)

Spetsnaz
20 april 2004, 20:41
:roll:
nogmaals
als je wil engageren om een bepaald probleem aan te pakken, word dan commissielid van de betreffende commissie.
Indien niet ernstig, zich onthouden.

Waarom een drempel invoeren? Zeg mij gewoon eens waarom. Net zoals hulpverlening zou forumdemocratie zo laagdrempelig mogelijk moeten zijn ;)
omdat er anders altijd ne hoop zijn die komen zeveren zonder echt constructief te zijn.
we willen enig niveau introduceren door een klein drempeltje te handhaven.

FMisplon
21 april 2004, 02:22
Mannen, het heeft geen zin nog discussies over de regels te houden... Ze zijn nu zoals ze zijn. Jullie hebben zelf lang genoeg bewezen dat jullie kunnen aanmodderen... sorry hoor. Maar er moesten eens beslissingen genomen.

Waarom 5? Tja, waarom 5... omdat ik wou dat er voor bepaalde zaken beslissingen genomen worden. In kleine groepen gaat dat beter dan in grote groepen... Dat is nu eenmaal zo. En zeveren over de 5 is eigenlijk ook quatsch... want bijv. voor forumoscars hebben zich nog maar 4 mensen kandidaat gesteld om in de commissie te zetelen.
Zijn er meer kandidaten dan plaatsen? Mogelijk... dan zal ik idd totaal arbitrair oordelen over wie wel en wie niet kan zetelen. Sorry mannen, het is hier een forum... geen land. En trouwens: volgens mij is dit forum - ondanks die ene regel van 5 leden per commissie, zelfs nog een pak democratischer dan ons landje. Overigens is het ook niet de bedoeling dat er voor alles een commissie geopend wordt. Het meeste zal beslist worden in stembus m.b.v. ombudsdienst & moderatoren. Maar voor grote organisaties als oscars richten we een commissie op waar de eigenlijke uitwerking kan gebeuren. En kunnen we nu eindelijk deze non-discussies stoppen en werken aan een tof forum met nieuwe ideeën?

Dies
21 april 2004, 03:48
En kunnen we nu eindelijk deze non-discussies stoppen en werken aan een tof forum met nieuwe ideeën?
Goed idee, heb nog eventjes geduld en het forumoscaridee zal u volledig uitgewerkt worden voorgeschoteld. :wink:

Thomas Hx
22 april 2004, 18:26
Ik hoop ons ook 8)