PDA

View Full Version : De dun beleg draad


duveltje382
19 januari 2009, 15:23
Ik sta op punt om terug erg arm te worden

Wat zouden jullie eten moest je in mijn plaats zijn
Ik en boterham(aldi brood) met een klein beetje boter en confituur

Derk de Tweede
19 januari 2009, 15:24
Wordt je ontslagen dan ?

duveltje382
19 januari 2009, 15:27
Wordt je ontslagen dan ?
Nee,werk das het enige dat ik nog zou hebben ....
Ik zou zelfs mss de eerste werkende dakloze kunnen worden,mooi he

Wat zou jij dus eten?

largo_w
19 januari 2009, 15:27
Ik sta op punt om terug erg arm te worden
nooit leuk om te horen hé :-(
Wat zouden jullie eten moest je in mijn plaats zijn
Ik en boterham(aldi brood) met een klein beetje boter en confituur
op eten moet je niet zoooo veel sparen hé...
Leeft moser niet op 300€/maand trouwens?

Maar wacht groentje-18 gaat haar goedkoop eten draad terug ontstoffen kunnen we daar keuvelen over goedkoop eten!

Anna List
19 januari 2009, 15:29
gisteren nog spek gebakken ...


daarna :

boterham in de pan ... nog lopend vet van t spek

dan krokant hard gebakken reepjes ontbijtspek op dien boterham

en daar dan lichtenbruine suiker over


:cheer: decadent lekker :cheer:


dat kan met brood en ontbijtspek van dunAldi ook !
dat kost geen stukkenvanmensen hoor ...

moser
19 januari 2009, 15:30
Leeft moser niet op 300€/maand trouwens?
Neen, dat was savatage. Ik heb realiteitszin.

Nelle
19 januari 2009, 15:31
oei da's niet goed :-(

largo_w
19 januari 2009, 15:32
Wat zou jij dus eten?

die andere draad is terug actief...

largo_w
19 januari 2009, 15:33
Neen, dat was savatage. Ik heb realiteitszin.

:rofl:
okey dan kunnen we savatage vragen hoe we goedkoop kunnen eten hé...

Anna List
19 januari 2009, 15:34
:rofl:
okey dan kunnen we savatage vragen hoe we goedkoop kunnen eten hé...

dat zal dan wsl bij zijn mama aan tafel zijn :lol:

moser
19 januari 2009, 15:36
:rofl:
okey dan kunnen we savatage vragen hoe we goedkoop kunnen eten hé... Veel knolseldersoep heeft ie gezegd. :-P

Groentje-18
19 januari 2009, 15:37
Duveltje, wat ik in een andere draad al zei maar waar je niet op reageerde (begrijpelijk want is ook erg privé, je hoeft dat hier dus ook niet (publiek) te doen) is dat ik een bejaardenhulp ken (TSO-achtergrond) die pas begonnen is, 3/4e werkt en daar 1200 euro netto mee verdiend. Of ik heb me wat laten wijsmaken.
Dus ofwel werk jij minder, of misschien te goedkoop (in een ocmw bejaardentehuis misschien?). Dat laatste zou zonde zijn want de vraag naar goede bejaardenhulpen is erg groot en zal enkel stijgen.

't Is maar dat je 't weet. ;)

Groentje-18
19 januari 2009, 15:39
Veel knolseldersoep heeft ie gezegd. :-P

6 liter waren met één knolselder in fijnmixen hé, dat was dan eten (en wrs drinken ineens?) voor drie �* vier dagen.

:silly:

netslet
19 januari 2009, 15:44
Ga gewoon eens naar de supermarkt rond sluitingstijd (pakt wschl wel niet zo makkelijk bij Aldi en andere discount-supermarkten, maar zeker wel bij delhaize en gb) en vraag daar gewoon of je geen producten die niet meer te verkopen (vervallen of bijna vervallen dus) zijn kunt verkrijgen.

Wel vriendelijk blijven natuurlijk.

Dat werkt. Ik ken mensen die zo heel hun studententijd gratis hebben gegeten en gedronken.

Derk de Tweede
19 januari 2009, 16:01
Een dak boven je hoofd is een recht voor een ieder!

HAMC
19 januari 2009, 16:05
Ik sta op punt om terug erg arm te worden

Wat zouden jullie eten moest je in mijn plaats zijn
Ik en boterham(aldi brood) met een klein beetje boter en confituur

Schuifworst!

Je haalt bij de beenhouwer een schijfje worst. Je legt dat tussen je boterham en telkens je erin bijt schuif je de worst op naar achter.

Is je boterham op dan leg je je schijfje worst tussen je volgende boterham.

Voila, schuifworst.

HAMC
19 januari 2009, 16:06
Een dak boven je hoofd is een recht voor een ieder!

Alleen is dat dan voor sommigen het dak van de Metro.

duveltje382
19 januari 2009, 16:09
Duveltje, wat ik in een andere draad al zei maar waar je niet op reageerde (begrijpelijk want is ook erg privé, je hoeft dat hier dus ook niet (publiek) te doen) is dat ik een bejaardenhulp ken (TSO-achtergrond) die pas begonnen is, 3/4e werkt en daar 1200 euro netto mee verdiend. Of ik heb me wat laten wijsmaken.
Dus ofwel werk jij minder, of misschien te goedkoop (in een ocmw bejaardentehuis misschien?). Dat laatste zou zonde zijn want de vraag naar goede bejaardenhulpen is erg groot en zal enkel stijgen.

't Is maar dat je 't weet. ;)

Ik werk dus ook 3/4 de en verdien 1100€ per maand,meer uren krijg ik niet
Nu mijn huisbaas begint mij voor de rechtbank te dagen terwijl ik wel altijd braaf mijn huishuur heb betaalt
Het zit namelijk zo dat hij een aantal keren op één jaar de vaste kosten heeft opslagen,water zou de opslag moeten rechtvaardigen
2 van mijn drie kranen geven geen druk meer,de derde kraan is mijn douche die stuk is wegens geen warm water
Dus ik kan geen water meer af nemen,dus rechtbank is het gevolg

manta
19 januari 2009, 16:13
Schuifworst!

Je haalt bij de beenhouwer een schijfje worst. Je legt dat tussen je boterham en telkens je erin bijt schuif je de worst op naar achter.

Is je boterham op dan leg je je schijfje worst tussen je volgende boterham.

Voila, schuifworst.

:rofl::rofl::rofl:
Da's iet da'k morgevroeg aan de ontbijttafel introduceer ... :lol:

largo_w
19 januari 2009, 16:16
Schuifworst!

Je haalt bij de beenhouwer een schijfje worst. Je legt dat tussen je boterham en telkens je erin bijt schuif je de worst op naar achter.

Is je boterham op dan leg je je schijfje worst tussen je volgende boterham.

Voila, schuifworst.

da's nu wel nen free oude lol ze maat!

Savatage
19 januari 2009, 16:20
dat zal dan wsl bij zijn mama aan tafel zijn :lol:

Nope, op eigen kosten. Je kan misschien ook wat beginnen te besparen, na je recente kbc investering ;-)

Savatage
19 januari 2009, 16:24
6 liter waren met één knolselder in fijnmixen hé, dat was dan eten (en wrs drinken ineens?) voor drie �* vier dagen.

:silly:

2 a 3 kilo knolselder met bouillon, water, zout, peper en daarbij evt gebakken broodkorstjes (van oud of goedkoop brood). Als je het echt goedkoop wilt houden, en niet vies bent van soep, kan je zo spotgoedkoop leven. Je zal er wel geen vlees of vis voor hebben, maar dat zal voor zo'n groene als jij wel geen probleem zijn ;-)

Savatage
19 januari 2009, 16:25
Neen, dat was savatage. Ik heb realiteitszin.

Ja Hugo, we weten het :-)

largo_w
19 januari 2009, 16:25
Nope, op eigen kosten. Je kan misschien ook wat beginnen te besparen, na je recente kbc investering ;-)

yeahright...precies of je kan huur, eten, drinken, uitgaan, hygiene,... allemaal doen met 300€... nu je kan veel sparen ma 300€ da's een grap. Behalve als je net zoals anna list zei bij mama en papa gaat schooien (sweekend rap de restjes meenemen naar je kot en zo), papas scheerschuim pieken, mamas douchegel,... jaja ;-)

largo_w
19 januari 2009, 16:27
2 a 3 kilo knolselder met bouillon, water, zout, peper en daarbij evt gebakken broodkorstjes (van oud of goedkoop brood). Als je het echt goedkoop wilt houden, en niet vies bent van soep, kan je zo spotgoedkoop leven. Je zal er wel geen vlees of vis voor hebben, maar dat zal voor zo'n groene als jij wel geen probleem zijn ;-)

ach ja uiteraard goedkoop soep eten ma daarvan kan een mens niet leven hoor...ik lust wel eens een soupke maar ik heb nood aan m'n vlees en andere luxe hoor :?

Anna List
19 januari 2009, 16:34
Nope, op eigen kosten. Je kan misschien ook wat beginnen te besparen, na je recente kbc investering ;-)

:rofl:

nee, dat was puur gokken ... ben voorzichtig genoeg om te weten waar je mee kan gokken en waarmee niet hoor ...

en zeggen dat er hier nog een draad moet circuleren waar in ik Desiderius was het geloof ik ... bezweer van af de beurs te blijven en toch maar in vastgoed te investeren ...

ik zal me in t vervolg maar aan mijn eigen advies houden ... dat wil toch wel lukken he rente laag grondstoffen tuimelen ...

:cheer: Anna gaat bouwen in 2009 :cheer:

Steben
19 januari 2009, 16:36
Ik zou gewoon knippen in de vleesconsumptie en vlees vervangen door melk en eieren. Veel aardappelen en brood en streekeigen groenten.

Steben
19 januari 2009, 16:37
:cheer: Anna gaat bouwen in 2009 :cheer:

Ik voel mij gepasseerd

moser
19 januari 2009, 16:38
yeahright...precies of je kan huur, eten, drinken, uitgaan, hygiene,... allemaal doen met 300€... nu je kan veel sparen ma 300€ da's een grap. Behalve als je net zoals anna list zei bij mama en papa gaat schooien (sweekend rap de restjes meenemen naar je kot en zo), papas scheerschuim pieken, mamas douchegel,... jaja ;-) Uw wc nooit doortrekt, uw wc-papier langs twee kanten gebruikt, soep kookt van uw vuil sokken enzov..... :-P

Anna List
19 januari 2009, 16:41
Ik voel mij gepasseerd

heuh ?

Steben
19 januari 2009, 16:43
heuh ?

:lol:

architect zijnde ...

Anna List
19 januari 2009, 16:45
:lol:

architect zijnde ...

welke regio ?

heb eind 2007 begin 08 al eens met een drietal architecten gebabbeld, maar dat klikte ni echt ...

Steben
19 januari 2009, 16:53
welke regio ?

heb eind 2007 begin 08 al eens met een drietal architecten gebabbeld, maar dat klikte ni echt ...

waarom?

Morduk
19 januari 2009, 16:56
Veel water drinken. Onderdrukt het hongergevoel.

Rauwe pasta ook. Als je goede tanden hebt.

En voor de rest jezelf voorhouden dat je nu niet te weinig eet, maar vroeger gewoon te veel.

stab
19 januari 2009, 17:15
Ik sta op punt om terug erg arm te worden

Wat zouden jullie eten moest je in mijn plaats zijn
Ik en boterham(aldi brood) met een klein beetje boter en confituurBrood (toch wel liefst van bij de bakker), margarine en cacao (dus melk)
3x dag, 6 dagen op 7;
's zondags mag het brood vervangen worden door een pistolé, picollo of sandwich, de margarine door vet en de cacao door een stukse vet spek.
Bij feestelijkheden, verjaardag of zo , friet met boulet of curryworst (niet beide!) liefst niet , maar wel niet verboden, een smak mayonnaise.

Steben
19 januari 2009, 17:18
Yoghurt met bruine suiker als avondeten.

Groentje-18
19 januari 2009, 17:38
2 a 3 kilo knolselder met bouillon, water, zout, peper en daarbij evt gebakken broodkorstjes (van oud of goedkoop brood). Als je het echt goedkoop wilt houden, en niet vies bent van soep, kan je zo spotgoedkoop leven. Je zal er wel geen vlees of vis voor hebben, maar dat zal voor zo'n groene als jij wel geen probleem zijn ;-)

:)
Merci voor het recept.
Ik ben inderdaad niet zo'n soepmens maar ik zal het misschien ooit wel eens maken, in de winter kan zo'n kommetje wel gezellig zijn.

Wat wel klopt is dat zelfgemaakte maaltijden obv verse ingrediënten meestal een pak goedkoper zijn dan kant-en-klaar gekochte dingen. Zeker op lange termijn, want je gezondheid vaart er wel bij.

Savatage
19 januari 2009, 17:39
:)
Merci voor het recept.
Ik ben inderdaad niet zo'n soepmens maar ik zal het misschien ooit wel eens maken, in de winter kan zo'n kommetje wel gezellig zijn.

Wat wel klopt is dat zelfgemaakte maaltijden obv verse ingrediënten meestal een pak goedkoper zijn dan kant-en-klaar gekochte dingen. Zeker op lange termijn, want je gezondheid vaart er wel bij.

Idd en de smaak is bovendien ook beter.

Havana
19 januari 2009, 18:55
Koop een zak rijst van 40 kilo. Daar kan je even mee voort.

Havana
19 januari 2009, 18:56
Koop een zak rijst van 40 kilo. Daar kan je even mee voort.

En, sterkte hé gast.

Anna List
20 januari 2009, 10:41
waarom?

omdat ik er ene zoek om een hob in Brasschaat te zetten.

Steben
20 januari 2009, 10:43
omdat ik er ene zoek om een hob in Brasschaat te zetten.

Ik had een studiegenoot uit Brasschaat, maar die zit nu in HongKong.
Ikzelf woon wat dieper in de vlaanders.

Tussen haakjes: ik zou het huis nooit zetten, dat doet de aannemer. ;-)

Nelle
20 januari 2009, 10:46
Hoeveel architecten zijn er hier zo wel?

Steben
20 januari 2009, 10:47
Hoeveel architecten zijn er hier zo wel?

2 tot zover ik weet

Anna List
20 januari 2009, 10:54
Ik had een studiegenoot uit Brasschaat, maar die zit nu in HongKong.
Ikzelf woon wat dieper in de vlaanders.

Tussen haakjes: ik zou het huis nooit zetten, dat doet de aannemer. ;-)

jamaja, dien heb ik al ... niet dat die nen architect nodig heeft 8-) had m bij mijn vorig huis ook ni nodig :-P

Nelle
20 januari 2009, 10:56
jamaja, dien heb ik al ... niet dat die nen architect nodig heeft 8-) had m bij mijn vorig huis ook ni nodig :-P

:lol: Dat hebben alle aannemers die ik ken ook niet nodig en als ze dan een architect nodig hebben dan is't gegarandeerd discussie ;-)

Steben
20 januari 2009, 11:04
Men is wettelijk verplicht om architect te hebben bij alles wat vergunning nodig heeft. En eerlijk gezegd: verhalen genoeg van aannemerspellekes. Architect heeft als hoofdtaak naast de ontwerp/opmaak van de plannen: controle op uitvoering en facturen. Als de bouwheer dat wenst naast zich te leggen, is het risico groot dat de kostprijs toch hoger ligt, of de kwaliteit lager.

Nelle
20 januari 2009, 11:07
Men is wettelijk verplicht om architect te hebben bij alles wat vergunning nodig heeft. En eerlijk gezegd: verhalen genoeg van aannemerspellekes. Architect heeft als hoofdtaak naast de ontwerp/opmaak van de plannen: controle op uitvoering en facturen. Als de bouwheer dat wenst naast zich te leggen, is het risico groot dat de kostprijs toch hoger ligt, of de kwaliteit lager.

:lol: mja ik kan daar alleen maar op zeggen dat architecten vaak buiten spel gezet worden door aannemers en mijn ervaring is echt dat ze niet goed overeenkomen ;-) Maar dat is hetzelfde in vele jobs, ik ken iemand die de electriciteit tekent voor gebouwen en ik ken een electricien...de gesprekken tussen die 2 zijn interessant maar ze komen niet overeen ;-)

manta
20 januari 2009, 11:11
Men is wettelijk verplicht om architect te hebben bij alles wat vergunning nodig heeft. En eerlijk gezegd: verhalen genoeg van aannemerspellekes. Architect heeft als hoofdtaak naast de ontwerp/opmaak van de plannen: controle op uitvoering en facturen. Als de bouwheer dat wenst naast zich te leggen, is het risico groot dat de kostprijs toch hoger ligt, of de kwaliteit lager.

Schandalig , de mensen verplichten om extra geld aan zo'n dingen uit te geven ... :-(

:cheer: weg met architecten :cheer:


:-D

Anna List
20 januari 2009, 11:13
Men is wettelijk verplicht om architect te hebben bij alles wat vergunning nodig heeft. En eerlijk gezegd: verhalen genoeg van aannemerspellekes. Architect heeft als hoofdtaak naast de ontwerp/opmaak van de plannen: controle op uitvoering en facturen. Als de bouwheer dat wenst naast zich te leggen, is het risico groot dat de kostprijs toch hoger ligt, of de kwaliteit lager.


ja, dat klopt

maar bij een jonge/domme architect is het risico bestaand dat de architect de enige is met fouten op zijn palmares (meegemaakt) van de drie partijen hoor ...

*de pippo was op het vooraanzicht vergeten de schouwen te tekenen (die wel op de andere lagen getekend waren ... bouw stilgelegd :?
*de pippo was vergeten op t gelijkvloers rolluikkasten te voorzien ... een fout die we niet meer konden rechtzetten ...

uiteraard is dit geen veralgemening ... maar toch, enige kritische houding tov het werk van je architect is aan te raden ...

Steben
20 januari 2009, 11:15
:lol: mja ik kan daar alleen maar op zeggen dat architecten vaak buiten spel gezet worden door aannemers en mijn ervaring is echt dat ze niet goed overeenkomen ;-) Maar dat is hetzelfde in vele jobs, ik ken iemand die de electriciteit tekent voor gebouwen en ik ken een electricien...de gesprekken tussen die 2 zijn interessant maar ze komen niet overeen ;-)

Hoe gaat dat?

Bouwheer wil X
Architect zeg: dat kost zoveel omdat X ook Y inhoudt
Bouwheer verschiet: ok dan.
Aannemer maakt prijs voor X
Bouwheer verschiet nogmaals: X is niet zo duur bij die aannemer.
Bouwheer die wat verstand en er wat van weet heeft zegt tegen aannemer: moet daar Y niet bij?
Aannemer: och ja, als ge luxe wilt, maar dat lukt allemaal e zo meneer.
Bouwheer en Architect hebben twistpunt, bouwheer wil minder betalen.
Aannemer maakt X, maar X staat na een week wat scheef en is wat verkleurd.
Bouwheer boos op aannemer: wat is dat?
Aannemer zegt: nu ja, we hadden Y erbij kunnen zetten, maar dat is extra luxe. Bouwheer beslist dan toch maar Y erbij te nemen, maar aannemer had dat niet voorzien en vraagt extra prijs.
Architect krijgt volle lading, want is het uw taak niet om dat te controleren? Wat weet ik als bouwheer daar van?

Anna List
20 januari 2009, 11:16
Schandalig , de mensen verplichten om extra geld aan zo'n dingen uit te geven ... :-(

:cheer: weg met architecten :cheer:


:-D

:cheer: freedom :cheer:

Steben
20 januari 2009, 11:16
ja, dat klopt

maar bij een jonge/domme architect is het risico bestaand dat de architect de enige is met fouten op zijn palmares (meegemaakt) van de drie partijen hoor ...

*de pippo was op het vooraanzicht vergeten de schouwen te tekenen (die wel op de andere lagen getekend waren ... bouw stilgelegd :?
*de pippo was vergeten op t gelijkvloers rolluikkasten te voorzien ... een fout die we niet meer konden rechtzetten ...

uiteraard is dit geen veralgemening ... maar toch, enige kritische houding tov het werk van je architect is aan te raden ...

Ja, dat klopt. Zo zijn er ook crémekes van aannemers hoor, ik ken er een paar, maar die werken voor grote werken (vaste opdrachtgevers) en hebben er dus belang bij om correct te zijn. That's the way it goes...

Nelle
20 januari 2009, 11:17
Hoe gaat dat?

Bouwheer wil X
Architect zeg: dat kost zoveel omdat X ook Y inhoudt
Bouwheer verschiet: ok dan.
Aannemer maakt prijs voor X
Bouwheer verschiet nogmaals: X is niet zo duur bij die aannemer.
Bouwheer die wat verstand en er wat van weet heeft zegt tegen aannemer: moet daar Y niet bij?
Aannemer: och ja, als ge luxe wilt, maar dat lukt allemaal e zo meneer.
Bouwheer en Architect hebben twistpunt, bouwheer wil minder betalen.
Aannemer maakt X, maar X staat na een week wat scheef en is wat verkleurd.
Bouwheer boos op aannemer: wat is dat?
Aannemer zegt: nu ja, we hadden Y erbij kunnen zetten, maar dat is extra luxe. Bouwheer beslist dan toch maar Y erbij te nemen, maar aannemer had dat niet voorzien en vraagt extra prijs.
Architect krijgt volle lading, want is het uw taak niet om dat te controleren? Wat weet ik als bouwheer daar van?


mja, soms zouden aannemers en architecten beter naar elkaar luisteren ;-)

Steben
20 januari 2009, 11:18
Schandalig , de mensen verplichten om extra geld aan zo'n dingen uit te geven ... :-(
:cheer: weg met architecten :cheer:
:-D

Het zijn niet de architecten die zichzelf verplichten, vergeet dat niet.
Architecten hebben als taak de verplichtingen over te maken aan de bouwheer, maar krijgen steeds de vinger voor het bestaan van die verplichtingen.
Ik wil gerust die taak niet meer op mij hoeven te nemen, weet je. Laat dat maar over aan boeman de staat.

Anna List
20 januari 2009, 11:18
de dun beleg draad wordt ne :cheer: 'scheven architectendraad' :cheer:

Steben
20 januari 2009, 11:20
mja, soms zouden aannemers en architecten beter naar elkaar luisteren ;-)

Maar dan gaan veel aannemers failliet. Denk nog eens goed na.

Ik stel voor dat men de verantwoordelijkheden van de architecten wat aanpast. Veel architecten moeten zaken regelen waarvoor ze niet opgeleid zijn. En de bouwheer heeft het foutief beeld dat de architect enkel de plannekes tekent.

Anna List
20 januari 2009, 11:21
Ja, dat klopt. Zo zijn er ook crémekes van aannemers hoor, ik ken er een paar, maar die werken voor grote werken (vaste opdrachtgevers) en hebben er dus belang bij om correct te zijn. That's the way it goes...


tuurlijk, maar met wat gezond verstand en bouwinzicht, zie en controleer je die aannemer zelf dagelijks ... en zet je dingen ddll recht.

(ik heb toen geleerd dat ik dat met t plan vd aannemer ook had moeten doen, terwijl ik in eerste instantie met een misplaatst vertrouwen vertrok)

Weezer
20 januari 2009, 11:21
On topic! M'n ouders vertelden vroeger weleens dat ze stropievet op brood kregen, een mengsel van spekvet en stroop. Was ook goedkoop...

duveltje382
20 januari 2009, 11:21
de dun beleg draad wordt ne :cheer: 'scheven architectendraad' :cheer:
Tja en daar moet ik mijn boterhammetje mee beleggen :?

Nelle
20 januari 2009, 11:22
Maar dan gaan veel aannemers failliet. Denk nog eens goed na.

dat weet ik zo nog niet, ik hoor toch ook vaak dat aannemers zeggen dat die architecten niet weten hoe het is om bepaalde zaken te maken, met sommige materialen te werken...architecten kunnen niet zonder aannemers want een architect kan het wel tekenen, maar hij kan het nog altijd niet zelf maken ;-)

Steben
20 januari 2009, 11:25
On topic! M'n ouders vertelden vroeger weleens dat ze stropievet op brood kregen, een mengsel van spekvet en stroop. Was ook goedkoop...

al dat vleesvet en suiker doet mij denken aan gegrilde ribbetjes met zoete saus (op basis van pruim).

Steben
20 januari 2009, 11:27
dat weet ik zo nog niet, ik hoor toch ook vaak dat aannemers zeggen dat die architecten niet weten hoe het is om bepaalde zaken te maken, met sommige materialen te werken...architecten kunnen niet zonder aannemers want een architect kan het wel tekenen, maar hij kan het nog altijd niet zelf maken ;-)

Ach, hogeschoolarchitecten.... :twisted: Dat zijn kunstenaars die denken dat architectuur een loutere "kunst" is.
Op 't unief zie je wel wat materialen en bouwtechnieken inhouden.
Architecten ergeren zich ook aan elkaar onderling omdat sommige het beroep in diskrediet brengen.

Nelle
20 januari 2009, 11:29
Ach, hogeschoolarchitecten.... :twisted: Dat zijn kunstenaars die denken dat architectuur een loutere "kunst" is.
Op 't unief zie je wel wat materialen en bouwtechnieken inhouden.
Architecten ergeren zich ook aan elkaar onderling omdat sommige het beroep in diskrediet brengen.

:lol: doet er niet toe, ik ken er waarschijnlijk niks van, maar ik vind dat altijd zo erg als beide weinig respect hebben voor elkaar ;-)

Dronkoers
20 januari 2009, 11:29
Hoeveel architecten zijn er hier zo wel?

Ik kan een huisje tekenen met een kruis in zonder mijn pen op te heffen en 2 keer over dezelfde lijn te gaan :cheer:

duveltje382
20 januari 2009, 11:31
Ik kan een huisje tekenen met een kruis in zonder mijn pen op te heffen en 2 keer over dezelfde lijn te gaan :cheer:
Die ken ik ook hoor,niks moeilijks aan:-P

manta
20 januari 2009, 11:35
Die ken ik ook hoor,niks moeilijks aan:-P

Jamaar , bij hem heeft da huisje ramen , een terras en een schoorsteen met een ooievaar op ... 8-)

Dronkoers
20 januari 2009, 11:41
Die ken ik ook hoor,niks moeilijks aan:-P
:-(

Jamaar , bij hem heeft da huisje ramen , een terras en een schoorsteen met een ooievaar op ... 8-)
Ooievaar?

Ben je een schieting aan het houden ofzo? ;-)

Zwartengeel
20 januari 2009, 11:42
omdat ik er ene zoek om een hob in Brasschaat te zetten.

Een hob?

Anna List
20 januari 2009, 11:43
Een hob?

snelbouwwoning : 1, 2, 3 , allez hob ! ... en het staat er.

manta
20 januari 2009, 11:45
Een hob?

Hobbithuis ... ;-)

filosoof
20 januari 2009, 11:47
Duveltje, wat ik in een andere draad al zei maar waar je niet op reageerde (begrijpelijk want is ook erg privé, je hoeft dat hier dus ook niet (publiek) te doen) is dat ik een bejaardenhulp ken (TSO-achtergrond) die pas begonnen is, 3/4e werkt en daar 1200 euro netto mee verdiend. Of ik heb me wat laten wijsmaken.
Dus ofwel werk jij minder, of misschien te goedkoop (in een ocmw bejaardentehuis misschien?). Dat laatste zou zonde zijn want de vraag naar goede bejaardenhulpen is erg groot en zal enkel stijgen.

't Is maar dat je 't weet. ;)dan zal 't eerder Caritas zijn: OCMW betalen volgens barema.

Zwartengeel
20 januari 2009, 11:48
snelbouwwoning : 1, 2, 3 , allez hob ! ... en het staat er.

Nu snap ik vanwaar de naam van dat jeugdhuis daar in Brasschaat komt: 'Hob Nob'. ;-)

Steben
20 januari 2009, 11:51
Hobbithuis ... ;-)

Mmmm sterk geïsoleerd.

Derk de Tweede
20 januari 2009, 12:32
Vandaag veel ruilhandel: CD voor een vaste telefoon.
Zak drop voor een pak karnemelk.

duveltje382
20 januari 2009, 12:38
dan zal 't eerder Caritas zijn: OCMW betalen volgens barema.

Ik vrees dat groentje gelijk heeft nu,ik werk dus in een Caritas rusthuis en zou meer verdienen in een OCMW rusthuis

Ook het onterecht veel moeten opbrengen voor mijn kind zorgt er voor dat mijn inkomen echt zo laag is

HAMC
20 januari 2009, 12:39
Ik vrees dat groentje gelijk heeft nu,ik werk dus in een Caritas rusthuis en zou meer verdienen in een OCMW rusthuis

Ook het onterecht veel moeten opbrengen voor mijn kind zorgt er voor dat mijn inkomen echt zo laag is

Happy birthday vriend.

duveltje382
20 januari 2009, 12:40
Happy birthday vriend.
Thnx HAMC :-D

FDM
24 maart 2009, 13:29
de Dunne Belg draad

BigF
24 maart 2009, 13:40
Schuifworst!

Je haalt bij de beenhouwer een schijfje worst. Je legt dat tussen je boterham en telkens je erin bijt schuif je de worst op naar achter.

Is je boterham op dan leg je je schijfje worst tussen je volgende boterham.

Voila, schuifworst.

:rofl:

Scherven A. Mok
24 maart 2009, 18:14
witte suiker op brood

Mitgard
24 maart 2009, 19:03
witte suiker op brood

wreed.

Jazeker
24 maart 2009, 20:26
wreed.

ROFL!

Jazeker
24 maart 2009, 20:28
broodrooster = 19 euro. Oud brood = bijna gratis. Pot choco = bijna nikske. Plaats ze tezamen en je eet iets lekker.

Ambiorix
24 maart 2009, 23:59
Vandaag veel ruilhandel: CD voor een vaste telefoon.
Zak drop voor een pak karnemelk.

drop? karnemelk??

8O

Maximus Aurelius
25 maart 2009, 00:27
Leeft moser niet op 300€/maand trouwens?




allez, wie gelooft er dat nu... mijn appartement bv kost al ruim het dubbele...

Maximus Aurelius
25 maart 2009, 00:28
voor 300 heb je nog geen deftig studentenkot. hoe kun je daar dus van leven. zever in pakskes.

Kritische Theorie
25 maart 2009, 01:17
Ik sta op punt om terug erg arm te worden

Wat zouden jullie eten moest je in mijn plaats zijn
Ik en boterham(aldi brood) met een klein beetje boter en confituur

sandwichkes uit de supermarkt.

Monocle
25 maart 2009, 13:58
Ik sta op punt om terug erg arm te worden

Wat zouden jullie eten moest je in mijn plaats zijn
Ik en boterham(aldi brood) met een klein beetje boter en confituur


Vraag dat maar eens aan Titus Clarysse ...

giserke
25 maart 2009, 14:24
Ik sta op punt om terug erg arm te worden

Wat zouden jullie eten moest je in mijn plaats zijn
Ik en boterham(aldi brood) met een klein beetje boter en confituur

schuifkaas

ZERO
25 maart 2009, 14:29
Ik ben dan wel niet arm, maar eet altijd droog brood. Vindt dat lekkerder

From_Vlaanderen
25 maart 2009, 15:54
Ik ben dan wel niet arm, maar eet altijd droog brood. Vindt dat lekkerder

'k Heb dat ook een paar maand gegeten.
Toch ging ik nadien toch terug verlangen naar die salades.