PDA

View Full Version : Ander Palestijns geluid


Fiere Jood
22 januari 2009, 12:05
De laatste weken was er duidelijk(zoals altijd) te zien dat er tussen de Joden verschillende meningen bestaan over het conflict.
Ik wou weten of het ook zo was in de andere kamp.
En inderdaad er bestaan gelukkig verschillende meningen,wel niet zo extreem als die tussen Joden bestaan.

Ik heb een interview/debat gezien van Ramsey Nasr en een van Karim Hassoun en kwam tot volgende verschillen.(ik kan me vergissen,dus verbeteren mag)


Ramsey Nasr

Volgens hem was er helemaal geen pers in de Gazastrook.
De beelden kwamen van inwoners,dat kon de Israelische regering niet terughouden.

Israel mag blijven bestaan,het moet wel zijn nederzettingen ontmantelen,VN resoluties volgen enz...

Hij is tegen Hamas,vindt hun ideeën onaanvaardbaar,maar begrijpt de mensen-in hun moeilijke situatie-dat ze voor Hamas stemmen.De inwoners in Gaza denken ook niet meer helder volgens hem.

De Israelische invasie was nutteloos,Hamas bestaat nog altijd,onschuldige kinderen zijn gestorven en de toekomst zal nog erger worden.


Karim Hassoun

Volgens hem was de pers wel aanwezig.

Israel is een kunstmatige staat en mag niet blijven bestaan.

Hamas is een verzetspartij en mag legitiem strijden tegen Israel.
Het is goed dat ze bestaan.

De Israelische invasie was een genocide,niet meer en niet minder.


Interviews te zien :

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/mediatheek/1.451185?mode=popupplayer


http://blog.joodsactueel.be/2009/01/19/phara-vanavond-om-2300u-op-canvas/#more-3351

roodhaar
22 januari 2009, 12:17
Je "vergeet" er wel bij te vermelden dat Ramsey ook het recht op terugkeer aanduidt.

Fiere Jood
22 januari 2009, 12:25
Je "vergeet" er wel bij te vermelden dat Ramsey ook het recht op terugkeer aanduidt.

Israel mag blijven bestaan,het moet wel zijn nederzettingen ontmantelen,VN resoluties volgen enz...

roodhaar
22 januari 2009, 12:30
Israel mag blijven bestaan,het moet wel zijn nederzettingen ontmantelen,VN resoluties volgen enz...

idd verwijst er ook naar, maar Ramsey vermlde het wel specifiek; als alle vluchtelingen terugkeren denk ik dat democratisch de naam vlug gewijzigd zal worden naar: Palestina.

als de joden daar ook mogen wonen en elke burger gelijk voor de wet is, zou dat zo slecht nog niet zijn.

Maar of de Palestijnen nog zo veel kunnen vergeven...zeker na de laatste slachtpartij van de Israelis...

Francientje
22 januari 2009, 14:39
idd verwijst er ook naar, maar Ramsey vermlde het wel specifiek; als alle vluchtelingen terugkeren denk ik dat democratisch de naam vlug gewijzigd zal worden naar: Palestina.

als de joden daar ook mogen wonen en elke burger gelijk voor de wet is, zou dat zo slecht nog niet zijn.

Maar of de Palestijnen nog zo veel kunnen vergeven...zeker na de laatste slachtpartij van de Israelis...

Dit is écht te gek om waar te zijn. De originele vn resolutie spreekt dus
wel degelijk over een Joodse staat en een Arabische staat. En in géén
geval over een staat waar Joden eventueel ook zouden 'mogen' wonen.

ItalianStallion
22 januari 2009, 18:09
Dit is écht te gek om waar te zijn. De originele vn resolutie spreekt dus
wel degelijk over een Joodse staat en een Arabische staat. En in géén
geval over een staat waar Joden eventueel ook zouden 'mogen' wonen.

Wie heeft er volgens jou het meest geleden onder dit circus?