PDA

View Full Version : Wat is uw recept om de huidige crisis op te lossen ?


Herman Desmedt ©HD
10 april 2004, 10:42
Wat is uw recept om de huidige crisis op te lossen ?

Stel dat U het alleen voor 't zeggen had.
Wat zijn dan de voorstellen van uw partij om NU te zorgen dat deze crisis zo snel mogelijk voorbij gaat.

- Hoe de economie stimuleren , zonder dat dit de overheid nog eens fortuinen kost ?
- Hoe de nodige jobs te creëren(in de privé natuurlijk, er is al genoeg ambtenarij) ?
- Hoe de knelpuntberoepen en langdurig openstaande vacatures invullen. ?
Of wacht U met dat laatste liever tot 1 mei, als de oostblokkers die "te-moeilijk, te-vies, te-veel-risico & ik-kan-het-mij-permitteren-iets-beter-te-zoeken" jobs op legale manier komen invullen.

Het spreekt ook vanzelf dat er vraag is naar vooral zeer specifiek en hooggeschoolde werknemers. Dat wil zeggen dat er ook een bijscholingsprogramma nodig is, maar dat mag geen geld kosten, want datis er niet.
Het spreekt vanzelf dat je met een avondcursusje moeilijk een hartchirurg kan maken van een beenhouwer (en zelfs beenhouwer is een knelpuntberoep) Dus de basisscholing blijft hoofdzaak. Daarom is het zo spijtig dat zovele jongeren vroegtijdig afhaken, want de enige plaats die er dan voor hen overblijft is in de werkloosheid.
Voor ongeschoolden is er hier véél te weinig werkaanbod. Dat komt gewoon omdat men dat soort werk in het buitenland evengoed kan doen en bovendien tegen véél lagere loonkost.
Dat soort werk, voor zover het hier nog aanwezig is, verhuist dan ook vroeg of laat naar het buitenland.
Door eisen te stellen zoals 32 uren en werkgelegenheid voor ongeschoolden gaat U bedrijven alleen nog sneller weg jagen.
De terugval van 40 naar 36 uur heeft dat al genoeg bewezen.

Teren op bestaande werkgevers is alvast geen goede oplossingen. Er moeten werkgevers en ondernemers in het algemeen bijkomen.
Wat gaat U bijvoorbeeld doen om het zelfstandigenstatuut terug aantrekkelijker te maken ?

Als U met voorstellen afkomt, dan ook graag haalbare initiatieven voor de méér dan 400000 werklozen, of toch een groot gedeelte ervan en géén absurde extrapolaties van "dat is een tof jobke" en dromen dat je dat idee 400000 keer kan gebruiken.

Als het ook even kan, graag met maatregelen die de werkloosheid aanpakt en niet in de eerste plaats de werklozen. Wat bijvoorbeeld wel kan is beide tegelijkertijd aanpakken met bijvoorbeeld gemeenschapswerk.
(Zie voor een iets vollediger uitleg over wat ik versta onder gemeenschapswerk onder
http://www.fora.be/viewtopic.php?t=12018 )

Dank bij voorbaat.

Herman Desmedt ©HD
16 april 2004, 08:17
Deze hier wat promoten in de lijst. Staat al bijna ganse week zonder commentaar en is nochtans véél relevanter dan de ethische discussies.

cyrus_v2000
16 april 2004, 10:44
Deze hier wat promoten in de lijst. Staat al bijna ganse week zonder commentaar en is nochtans véél relevanter dan de ethische discussies.

Ik moet toegeven dat ik uw doorzettingsvermogen bewonder :)
Blijven gaan Herman :lol:

Herman Desmedt ©HD
16 april 2004, 10:47
Deze hier wat promoten in de lijst. Staat al bijna ganse week zonder commentaar en is nochtans véél relevanter dan de ethische discussies.

Ik moet toegeven dat ik uw doorzettingsvermogen bewonder :)
Blijven gaan Herman :lol:
Ja maar...
Als die mannen wel degelijk politieke ambitie hebben dan zouden ze zich toch OOK (en eigenlijk voornamelijk) met die problemen moeten bezighouden.
Juist of niet ?

LA'er
16 april 2004, 11:54
Zo zie je maar dat Azzuz niets meer is dan een praatjesmaker die de moslims opjut en constant leugens verteld. Hun echte politieke inhoud trekt dan ook op niks en hun huidige stellingen zijn gebaseerd op louter en alleen maar discriminatie van de autochtoon.

Ahmed Azzuz
16 april 2004, 17:16
beste,
heel wat antwoorden kunt u vinden op www.mdp-pmd.be, indien je geen antwoorden vind op één van je vragen gelieve deze dan apart te stellen.
en wat het commentaar betreft.... hou het inhoudelijk aub

khaled
16 april 2004, 21:34
en wat het commentaar betreft.... hou het inhoudelijk aub

Mogen wij U op onze beurt dan ook vragen om hetzelfde te doen met uw toch al zo schaarse antwoorden ?

Alvast bedankt.

Herman Desmedt ©HD
18 april 2004, 16:12
beste,
heel wat antwoorden kunt u vinden op www.mdp-pmd.be, indien je geen antwoorden vind op één van je vragen gelieve deze dan apart te stellen.
en wat het commentaar betreft.... hou het inhoudelijk aub

Er zijn een aantal punten die ik gevonden heb economisch achterhaald.
De islam beschouwt kapitaal of productiemiddelen niet als essentiële factoren bij de bepaling van het eigenaarschap van de daardoor gegenereerde goederen. De machines die zijn gebruikt om een bepaald product te maken, geven hun eigenaar bijvoorbeeld geen recht op eigendom van dat product.
Met een dergelijke visie gaat U niet veel investeerders vinden, tenzij mischien overtuigde Islamieten. Niet dat al uw puntjes waardeloos zijn, maar econoisch gaat U weggeconcurreerd worden door de eerst de beste die het niet dot volgens die principes.
Ik zou graag een bedrijf zien dat hier draait, waar dergelijke principes worden gehanteerd en dat economisch moet overleven.
Waarom begint U zelf niet met zo een bedrijf om te tonen dat het kan ?

32 uren en werkherverdeling
De vorige "werkherverdeling" van 40 uur naar 36 uur is al compleet mislukt en heeft alleen geleid to extra werkvlucht. Waarom ?
- Ten eerste omdat dat een effectieve loonlastenverhoging was van 10% voor de werkgever (voor hetzelfde loon 10% minder gepresteerde uren)
- Ten tweede omdat voor een groot aantal job het werk zomaar niet kan herverdeeld worden. Een ingenieur vervang je zomaar niet door ongeschoolden. Een chirurg vervang je zomaar niet door beenhouwers.
Werk dat wel zomaar herverdeeld kan worden, dat is al lang vertrokken naar de lage loonlanden of staat op het punt te vertrekken, zeker als nog eens de loonkost hier naar omhoog gaat.