PDA

View Full Version : Jodenvervolging de nieuwe generatie ??


dirk001
22 januari 2009, 23:23
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/635224/2009/01/22/Israelische-diplomaten-en-militairen-riskeren-vervolging.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/635024/2009/01/22/VN-dient-mogelijk-schadeclaim-in-tegen-Israel.dhtml

Blijkbaar mogen onze hamasvriendjes heel wat meer dan Israel. Maandenlang raketten afvuren op Israel mag, maar terugschieten niet ? Waar waren al die veroordelingen toen Hamas al die dingen deed ? Die moet ik gemist hebben ... . En wanneer gaan we Iran eens echt doen stoppen met de producite van nucleaire energie en ontwikkeling van nucleaire wapens ?? En wanneer gaan we Iran en anderen eens dwingen om hun steun op te zeggen aan Hamas, Hezbollah en andere terroristische organisaties.

Svennies
22 januari 2009, 23:42
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/635224/2009/01/22/Israelische-diplomaten-en-militairen-riskeren-vervolging.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/635024/2009/01/22/VN-dient-mogelijk-schadeclaim-in-tegen-Israel.dhtml

Blijkbaar mogen onze hamasvriendjes heel wat meer dan Israel. Maandenlang raketten afvuren op Israel mag, maar terugschieten niet ? Waar waren al die veroordelingen toen Hamas al die dingen deed ? Die moet ik gemist hebben ... . En wanneer gaan we Iran eens echt doen stoppen met de producite van nucleaire energie en ontwikkeling van nucleaire wapens ?? En wanneer gaan we Iran en anderen eens dwingen om hun steun op te zeggen aan Hamas, Hezbollah en andere terroristische organisaties.

Hier eens lezen hoe het er in de westbank aan toe gaat...

http://www.refdag.nl/artikel/1378188/Apartheid+op+Westbank+Israelquot.html

Apartheidspolitiek op zijn zionistisch....

system
23 januari 2009, 00:08
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001
Jodenvervolging de nieuwe generatie ??

U bedoelt waarschijnlijk de Palestijnenvevolging in het Getto van Gaza.

Travis66
23 januari 2009, 08:40
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/635224/2009/01/22/Israelische-diplomaten-en-militairen-riskeren-vervolging.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/635024/2009/01/22/VN-dient-mogelijk-schadeclaim-in-tegen-Israel.dhtml

Blijkbaar mogen onze hamasvriendjes heel wat meer dan Israel. Maandenlang raketten afvuren op Israel mag, maar terugschieten niet ? Waar waren al die veroordelingen toen Hamas al die dingen deed ? Die moet ik gemist hebben ... . En wanneer gaan we Iran eens echt doen stoppen met de producite van nucleaire energie en ontwikkeling van nucleaire wapens ?? En wanneer gaan we Iran en anderen eens dwingen om hun steun op te zeggen aan Hamas, Hezbollah en andere terroristische organisaties.
Dirk, heel de wereld aanvaard het feit dat een beest dat in een hoekje wordt gedreven aggresief wordt. De oorlog in Gaza is geen oorlog. Het is het uiteensmijten van een gevangenisopstand.
Als iemand Iran wil doen stoppen met het maken van nucleaire wapens, dan zeker de US of Israel niet, die er beide hebben, en waarvan zelfs israel het bestaan ontkent, inspecties weigert en VN resoluties naast zich neerlegt.

Uw bijbel heeft daar een mooi spreekwoord over. "Wie wind zaait, zal storm oogsten." En de storm moet nog beginnen hé.

liberalist_NL
23 januari 2009, 11:39
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/635224/2009/01/22/Israelische-diplomaten-en-militairen-riskeren-vervolging.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/635024/2009/01/22/VN-dient-mogelijk-schadeclaim-in-tegen-Israel.dhtml

Blijkbaar mogen onze hamasvriendjes heel wat meer dan Israel. Maandenlang raketten afvuren op Israel mag, maar terugschieten niet ? Waar waren al die veroordelingen toen Hamas al die dingen deed ? Die moet ik gemist hebben ... . En wanneer gaan we Iran eens echt doen stoppen met de producite van nucleaire energie en ontwikkeling van nucleaire wapens ?? En wanneer gaan we Iran en anderen eens dwingen om hun steun op te zeggen aan Hamas, Hezbollah en andere terroristische organisaties.
Je mag ook bushokjes kapotslaan, Israëlische en Amerikaanse vlaggen verbranden, en dagenlang moord en brand schreeuwen in rustige woonwijken, maar een Israëlische vlag ophangen wordt door de politie onmiddellijk bestraft door inbeslagname. Een lobby van 30000 kan niet meer op tegen die van een miljoen.

dirk001
23 januari 2009, 20:05
U bedoelt waarschijnlijk de Palestijnenvevolging in het Getto van Gaza.

Wat je wel niet hoort in de media is dat toen de palestijnen naar egypte wouden via die grensovergang egyptische soldaten op hen hebben geschoten en de grens hebben gesloten ... blijkbaar wil egypte (een deel van de palestijnen waren egyptische onderdanen ) ze ook niet opvangen en ook Jordanië (waar een deel van de palestijnen vandaan komen) en Iran (die maar al te graag wapens levert en geld geeft aan die terroristen van hamas) wil ze ook niet opvangen.

Eigenaardig ... Israel houdt ze daar niet gevangen, ze zijn vrij om naar een arabisch land van hun keuze te verhuizen, maar ze willen niet weg. Daarnaast er leven veel arabieren in Israel zelf en die hebben daar geen problemen. Dus het is geen kwestie van haat tov arabieren enkel een probleem van terroristen die zich niet aan de wetten willen houden. Als Hamas nu eens zou ontwapenen dan is dat probleem onmiddellijk opgelost. Daarbij Hamas heeft in zijn grondwet staan dat Israel moet vernietigd worden en dan vraag je erom.

En de grensovergang met Israel is niet gesloten. Maar er staat wel een controlepost om zelfmoordaanslagen in Israel te vermijden. (maar ook dat vertellen ze hier niet op het nieuws, vraag me af waarom)

Andro
23 januari 2009, 21:26
Jodenvervolging de nieuwe generatie ??

Als de huidige Israëlische staat op deze manier verder blijft reageren --> 100 Palestijnen voor 1 Jood...ja, dan is het niet onwaarschijnlijk dat in de nabije toekomst een nieuwe holocaust uitbreekt, en het zal ditmaal niet bij 6 miljoen slachtoffers blijven vrees ik.

beste vriend
23 januari 2009, 23:57
Als de huidige Israëlische staat op deze manier verder blijft reageren --> 100 Palestijnen voor 1 Jood...ja, dan is het niet onwaarschijnlijk dat in de nabije toekomst een nieuwe holocaust uitbreekt, en het zal ditmaal niet bij 6 miljoen slachtoffers blijven vrees ik. Een bedreiging ? Of waarzeggerij ? Maar ik moet jou teleurstellen : de hedendaagse joden zijn een stuk assertiever als degenen die zich braaf naar de slachtbank lieten leidden, in de jaren 40 , of naar de brandstapel, een paar eeuwen vooraf.

Andro
24 januari 2009, 07:59
Een bedreiging ? Of waarzeggerij ?

Geen van beide.

Maar ik moet jou teleurstellen : de hedendaagse joden zijn een stuk assertiever als degenen die zich braaf naar de slachtbank lieten leidden, in de jaren 40 , of naar de brandstapel, een paar eeuwen vooraf.

De Israëlische staat hoeft slechts de druk op de hoofdketel wat hoger te zetten, en een paar demagogen in het midden-oosten zouden wel eens een serieuze tegenreactie kunnen leveren met alle destructieve gevolgen vandien.

Travis66
24 januari 2009, 09:55
Eigenaardig ... Israel houdt ze daar niet gevangen, ze zijn vrij om naar een arabisch land van hun keuze te verhuizen, maar ze willen niet weg.



De arrogantie. Je jaagt iemand uit zijn huis, verplicht hem van in een tuinhuisje te gaan wonen. Dan smijt je dat tuinhuisje plat en pak je die man zijn fiets af, zodat hij niet kan gaan werken. Vermoord nog een paar van zijn kinderen en dan zeg je dat.

Ik heb dat idee ook eens gehad, toen er mieren in mijn gang zaten. Ze wilden niet dood, ze wilden niet weg, frustrerend he.
Iemand moet die joden eens vertellen dat Palestijnen ook mensen zijn en geen ongedierte.

goodwill
5 februari 2009, 15:00
Dirk, heel de wereld aanvaard het feit dat een beest dat in een hoekje wordt gedreven aggresief wordt. De oorlog in Gaza is geen oorlog. Het is het uiteensmijten van een gevangenisopstand.
Als iemand Iran wil doen stoppen met het maken van nucleaire wapens, dan zeker de US of Israel niet, die er beide hebben, en waarvan zelfs israel het bestaan ontkent, inspecties weigert en VN resoluties naast zich neerlegt.

Uw bijbel heeft daar een mooi spreekwoord over. "Wie wind zaait, zal storm oogsten." En de storm moet nog beginnen hé.

Wie zich christen noemt en tegelijkertijd een onderdrukkende land steunt kan volgens mij GEEN echte christen zijn, aangezien deze de filosofie van Jezus met de voeten treed.
Dus, de zogenaamde 'christenen voor Israel' zijn voor mij valse christenen!

filosoof
5 februari 2009, 15:10
Geen van beide.



De Israëlische staat hoeft slechts de druk op de hoofdketel wat hoger te zetten, en een paar demagogen in het midden-oosten zouden wel eens een serieuze tegenreactie kunnen leveren met alle destructieve gevolgen vandien.Israel is inmiddels gelukkig ver genoeg geraakt om te kunnen antwoorden "Wij moeten eraan? Dan jullie mee". Dat koelt heel wat heethoofden af.

filosoof
5 februari 2009, 15:13
De arrogantie. Je jaagt iemand uit zijn huis, verplicht hem van in een tuinhuisje te gaan wonen. Dan smijt je dat tuinhuisje plat en pak je die man zijn fiets af, zodat hij niet kan gaan werken. Vermoord nog een paar van zijn kinderen en dan zeg je dat.

Ik heb dat idee ook eens gehad, toen er mieren in mijn gang zaten. Ze wilden niet dood, ze wilden niet weg, frustrerend he.
Iemand moet die joden eens vertellen dat Palestijnen ook mensen zijn en geen ongedierte.Iemand moet die zogenaamde "Palestijnen" eens vertellen dat joden ook mensen zijn en geen ongedierte.

Bertie
6 februari 2009, 20:40
Dus, de zogenaamde 'christenen voor Israel' zijn voor mij valse christenen!Ze zijn "gejudaïseerd". Ze hebben een verdeelde loyaliteit (naar twee kanten/twee goden (Christus en een onroerend goed - oftewel Christus en Belial)

system
6 februari 2009, 20:57
Ze zijn "gejudaïseerd". Ze hebben een verdeelde loyaliteit (naar twee kanten/twee goden (Christus en een onroerend goed - oftewel Christus en Belial)

U bent nu toch wat aan het demoniseren. Niet?

Bertie
7 februari 2009, 17:03
U bent nu toch wat aan het demoniseren. Niet?Ummm... nee.

Dat dubbele loyaliteit is nu eenmaal een feit. En dat is niet koosjer (gebod #1: Vereer naast mij geen andere goden).

Rogge
7 februari 2009, 17:12
Wat je wel niet hoort in de media is dat toen de palestijnen naar egypte wouden via die grensovergang egyptische soldaten op hen hebben geschoten en de grens hebben gesloten ... blijkbaar wil egypte (een deel van de palestijnen waren egyptische onderdanen ) ze ook niet opvangen en ook Jordanië (waar een deel van de palestijnen vandaan komen) en Iran (die maar al te graag wapens levert en geld geeft aan die terroristen van hamas) wil ze ook niet opvangen.

Eigenaardig ... Israel houdt ze daar niet gevangen, ze zijn vrij om naar een arabisch land van hun keuze te verhuizen, maar ze willen niet weg.

spreekt u uzelf niet een beetje tegen?

als ze aan grensovergangen beschoten worden, zijn ze niet meteen vrij om te immigreren, lijkt me...

Kallikles
7 februari 2009, 17:25
Je mag ook bushokjes kapotslaan, Israëlische en Amerikaanse vlaggen verbranden, en dagenlang moord en brand schreeuwen in rustige woonwijken, maar een Israëlische vlag ophangen wordt door de politie onmiddellijk bestraft door inbeslagname. Een lobby van 30000 kan niet meer op tegen die van een miljoen.

Een lobby van ruim vijf miljard and counting...

Ik raad je even aan van Jean Ziegler's "La haine de l'Occident" te lezen. Zeg daarna niet dat je niet gewaarschuwd bent.

bgf324
6 juli 2009, 22:53
De joden zitten altijd maar te mokkeren dat ze gehaat worden en dat 'ze' een genocide meegemaakt hebben... welk volk niet? De Galiërs en Ariërs werden toch ook onderdrukt door de Romeinen? De holocaust is pure geschiedenis.
De meeste joden die zitten te mopperen over de holocaust waren toen nog niet geboren, en de meeste die wel al geboren waren toen leefden in de VS of elders. De enige die recht hebben op klagen zijn de mensen die het meegemaakt hebben! Respect voor hen!

Vraag aan een kind van een jaar of 14: Welke mensen werden er gedood tijdens WO2? Verder dan 'de joden' komen ze niet. Waarom? Omdat die het hardst neuten natuurlijk. Nog niet veel homo's, zigeuners, politiek tegenstanders, gehandicapten, ... horen zagen over de holocaust. It happend, it's sad... maar leef toch eens verder. Zoals J. Goodman in "The big Lebowski" zei (daar speelde ie ene jood): "you're damn right I'm living in the past"
Aan de joden: stop it.

Daarnaast kan ik me enorm ergeren aan het beloofde land gedoe. De Joden zijn blijkbaar de enige mensen ter wereld die het recht hebben een ander volk te onderdrukken.
- "jamaja, we zijn in 1945 ook onderdrukt" is excuus 1. Iedereen zijn beurt. Kunnen de palestijnen binnen een jaar of 50 ook eens ene volkje uitkiezen om langzaam de strot om te wringen. En dat 'we' is al zeer relatief (zie hierboven).
- "Jamaja, we verdedigen ons" Excuus 2. Buitensporig geweld ja. Als je je huis zet op een moeras kan het ook gebeuren dat de muggen je stekken. Het laatste stukje moeras in je tuin droog leggen en vakkundig platsmijten is de beste oplossing. Dat de Palestijnen zich verdedigen is toch meer dan logisch?

Ik zie hamas ook niet als criminele/terroristische organisatie, maar als 'het verzet'. Dat hadden we destijds ook hier in België.. vechten tegen onrecht!


Waar in godsnaam halen de Joden het recht om een land op te eisen?
- "we hadden dit land al 2000 jaar geleden"
De vikingen hadden dit land ook in het jaar 800. Kheb nog geen enkele Noor weten klagen dat heel West-Europa van hem is.
En moest dat zo zijn, ik zou dan ook wel raketten op zijn nederzetting afschieten.
- "Het staat in het heilig boek"
De grootste bullshit die ik ooit gelezen heb. Een sprookjesboek van duizenden jaren geleden gebruiken om genocide te rechtvaardigen? Als er nu nog enige waarheid zou in staan! Er is geen enkel bewijs voor welke religie dan ook!

De wereld heeft in 1948 de verkeerde beslissing genomen! De Zigeuners kregen toch geen eigen land waar ze dan even de mensen gingen omleggen die in 'hun land' woonden?
Kan ook zijn omdat de Joodse invloed op de wereld toen groot was. Joden zaten overal in de hoogste politieke kringen.
In 1 groot land is dit nu nog altijd, en valt dit nog steeds op. USA, dat nog steeds die hielen likt van Israel.

Johan Bollen
6 juli 2009, 23:15
Blijkbaar mogen onze hamasvriendjes heel wat meer dan Israel. Maandenlang raketten afvuren op Israel mag, maar terugschieten niet ? Waar waren al die veroordelingen toen Hamas al die dingen deed ? Die moet ik gemist hebben ... . En wanneer gaan we Iran eens echt doen stoppen met de producite van nucleaire energie en ontwikkeling van nucleaire wapens ?? En wanneer gaan we Iran en anderen eens dwingen om hun steun op te zeggen aan Hamas, Hezbollah en andere terroristische organisaties.Je stuurt op oorlog aan. Is dat ook niet wat de christelijke fundamentalisen uit de VS willen? Die groepen komen me soms over als aanhangend een religie die zichzelf ondergeschikt acht aan een andere religie. Vraag u eens af wie dat financiert. Wees u tenminste bewust van het politiek spel dat boven uw hoofd gespeeld wordt.

okke
7 juli 2009, 07:25
De oorlog in Gaza is geen oorlog. Het is het uiteensmijten van een gevangenisopstand.
Een late reactie, maar deze zin veel mij op door zijn duidelijke taal. Kort en krachtig.

Gun
7 juli 2009, 07:43
Hier eens lezen hoe het er in de westbank aan toe gaat...

http://www.refdag.nl/artikel/1378188/Apartheid+op+Westbank+Israelquot.html

Apartheidspolitiek op zijn zionistisch....:thumbsup:

Gun
7 juli 2009, 07:46
Je mag ook bushokjes kapotslaan, Israëlische en Amerikaanse vlaggen verbranden, en dagenlang moord en brand schreeuwen in rustige woonwijken, maar een Israëlische vlag ophangen wordt door de politie onmiddellijk bestraft door inbeslagname. Een lobby van 30000 kan niet meer op tegen die van een miljoen.
Israëlische en Amerikaanse vlaggen verbranden, dagenlang moord en brand schreeuwen in rustige woonwijken, so what?

Gun
7 juli 2009, 07:49
Wat je wel niet hoort in de media is dat toen de palestijnen naar egypte wouden via die grensovergang egyptische soldaten op hen hebben geschoten en de grens hebben gesloten ... blijkbaar wil egypte (een deel van de palestijnen waren egyptische onderdanen ) ze ook niet opvangen en ook Jordanië (waar een deel van de palestijnen vandaan komen) en Iran (die maar al te graag wapens levert en geld geeft aan die terroristen van hamas) wil ze ook niet opvangen.Nogal wiedes, hun grondgebied van oorsprong is het huidige Israël en NIET Egypte, NIET Jordanië, NIET Iran, NIET ...

Eigenaardig ... Israel houdt ze daar niet gevangen, ze zijn vrij om naar een arabisch land van hun keuze te verhuizen, maar ze willen niet weg. Daarnaast er leven veel arabieren in Israel zelf en die hebben daar geen problemen. Dus het is geen kwestie van haat tov arabieren enkel een probleem van terroristen die zich niet aan de wetten willen houden. Als Hamas nu eens zou ontwapenen dan is dat probleem onmiddellijk opgelost. Daarbij Hamas heeft in zijn grondwet staan dat Israel moet vernietigd worden en dan vraag je erom.Juist:roll:

En de grensovergang met Israel is niet gesloten. Maar er staat wel een controlepost om zelfmoordaanslagen in Israel te vermijden. (maar ook dat vertellen ze hier niet op het nieuws, vraag me af waarom)Whouha, wat een giller!

Gun
7 juli 2009, 07:55
Je mag ook bushokjes kapotslaan, Israëlische en Amerikaanse vlaggen verbranden, en dagenlang moord en brand schreeuwen in rustige woonwijken, maar een Israëlische vlag ophangen wordt door de politie onmiddellijk bestraft door inbeslagname. Een lobby van 30000 kan niet meer op tegen die van een miljoen.
Een lobby van ruim vijf miljard and counting...

Ik raad je even aan van "The Israellobby and U.S. Foreign Policy" van John Mearsheimer en Stephen Walt te lezen. Zeg daarna niet dat je niet gewaarschuwd bent.

Zoethout002
8 juli 2009, 01:25
Iemand moet die zogenaamde "Palestijnen" eens vertellen dat joden ook mensen zijn en geen ongedierte.

haha hoor wie het zegt meneer ''de joden zijn het uitverkoren volk van god''

Iemand moet de joden eens leren dat ze niet boven de rest staan en dat ze alle israelische lobbies buiten irael moeten opdoeken, ook weg met de kosher voedselbelasting in de USA en de miljarden stroming naar israel toe.

porpo
8 juli 2009, 10:01
Hoort niet thuis, het is hier godsdienst en levensovertuiging, geen politiek.

filosoof
8 juli 2009, 15:00
Hoort niet thuis, het is hier godsdienst en levensovertuiging, geen politiek.Zoethout 002 haalt een post van 5 Februari 2009, 15:13 "gewoon" even uit context om zijn jodenhaat te spuwen...

haha hoor wie het zegt meneer ''de joden zijn het uitverkoren volk van god''

Iemand moet de joden eens leren dat ze niet boven de rest staan en dat ze alle israelische lobbies buiten irael moeten opdoeken, ook weg met de kosher voedselbelasting in de USA en de miljarden stroming naar israel toe.
Geef dan een link naar de post waar ik zoiets schreef ipv citaten uit te vinden of bij een andere te halen en die mij toe te schrijven.

zondebok
8 juli 2009, 22:01
Dirk, heel de wereld aanvaard het feit dat een beest dat in een hoekje wordt gedreven aggresief wordt. De oorlog in Gaza is geen oorlog. Het is het uiteensmijten van een gevangenisopstand.
Als iemand Iran wil doen stoppen met het maken van nucleaire wapens, dan zeker de US of Israel niet, die er beide hebben, en waarvan zelfs israel het bestaan ontkent, inspecties weigert en VN resoluties naast zich neerlegt.

Uw bijbel heeft daar een mooi spreekwoord over. "Wie wind zaait, zal storm oogsten." En de storm moet nog beginnen hé.
Als dat spreekwoord waarheid word, gaan de marokkanen nogal wat meemaken in belgië en Nederland !

liberalist_NL
8 juli 2009, 22:04
Als dat spreekwoord waarheid word, gaan de marokkanen nogal wat meemaken in belgië en Nederland !

Dat valt wel mee. Een Westers geluid is een geweldloos geluid. Om wonden te deppen hebben we tegenwoordig pijnloos ontsmettingsmiddel, in tegenstelling tot het vroegere ammonia.

Zoethout002
8 juli 2009, 22:20
Zoethout 002 haalt een post van 5 Februari 2009, 15:13 "gewoon" even uit context om zijn jodenhaat te spuwen...


Geef dan een link naar de post waar ik zoiets schreef ipv citaten uit te vinden of bij een andere te halen en die mij toe te schrijven.

Dat zegt het jodendom notabene zelf :roll:

Jaani_Dushman
8 juli 2009, 23:49
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/635224/2009/01/22/Israelische-diplomaten-en-militairen-riskeren-vervolging.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/635024/2009/01/22/VN-dient-mogelijk-schadeclaim-in-tegen-Israel.dhtml

Blijkbaar mogen onze hamasvriendjes heel wat meer dan Israel. Maandenlang raketten afvuren op Israel mag, maar terugschieten niet ? Waar waren al die veroordelingen toen Hamas al die dingen deed ? Die moet ik gemist hebben ... . En wanneer gaan we Iran eens echt doen stoppen met de producite van nucleaire energie en ontwikkeling van nucleaire wapens ?? En wanneer gaan we Iran en anderen eens dwingen om hun steun op te zeggen aan Hamas, Hezbollah en andere terroristische organisaties.Ik heb op dit forum al veel nonsens gelezen, maar dit moet wel het summum zijn.

Ten eerste: de Europese Unie beschouwt Hamas als een terroristische organisatie. De Europese Unie gaat zelfs zover dat ze van Hamas eist dat ze Israël erkent als staat en het geweld afzweert.
Aan de andere kant heeft ze een associatieakkoord met de staat Israël. De handelsverdragen tussen Israël en de EU zorgen er onder andere voor dat producten geproduceerd in kolonies op de Westelijke Jordaanoever tegen gunstige tarieven kunnen ingevoerd worden in de EU. De EU maakt op deze manier de bezetting van steeds meer Palestijns gebied financiëel winstgevend.
Ook België zelf heeft formeel, bij monde van Karel De Gucht, de raketaanvallen veroordeeld.

Ten tweede: is het niet behoorlijk hypocriet, wanneer men weet dat Israël kernwapens heeft, en dat België niet alleen Amerikaanse kernwapens op zijn grondgebied toelaat, maar tevens zijn piloten opleidt om deze kernwapens effectief te gebruiken, dat net deze landen Iran gaan met de vinger wijzen?
Laat het duidelijk zijn: Iran heeft in mijn ogen geen recht op een kernwapen, maar net zo min heeft Israël of de VS dat recht.

Ten derde: bepaalde landen, zoals Nederland, Israël, de VS,... beschouwen Hezbollah als een terroristische organisatie. Echter, net zoals Hamas, is Hezbollah een politieke partij die vertegenwoordigd is in het parlement. Het zou je ook sieren, mocht je de ontstaansgeschiedenis van beide organisaties kennen. Hezbollah is opgericht als reactie tegen de Israëlische bezetting van Libanon. Als Israël Libanon niet was binnengevallen, was er waarschijnlijk nooit sprake geweest van een Hezbollah. Hamas is een organisatie die jarenland op financiële en logistieke steun kon reken van de Israëlische overheid. Israël beschouwde het moslimfundamentalisme van Hamas als een manier om het seculiere Palestijns-nationalisme van de PLO te counteren. Het dus behoorlijk hypocriet om de vermeende Iraanse steun aan Hamas aan te klagen, maar met geen woord te reppen over de Israëlische steun.

Jaani_Dushman
9 juli 2009, 00:05
Iemand moet die joden eens vertellen dat Palestijnen ook mensen zijn en geen ongedierte.Volgens rabbijn Ovadia Yosef zijn de Palestijnen slangen, waar je niet dient mee te praten, maar die je dient uit te roeien.
Ovadia Yosef is de geestelijke leider van de Shas-partij, een partij die langetijd de derde grootste partij van Israël was, en die vandaag 4 ministers van de Israëlische regering levert.

filosoof
9 juli 2009, 00:10
Dat zegt het jodendom notabene zelf :roll:Sommige joden zeggen dat.
Geen enkele reden om het leugenachtig te doen uitschijnen alsof ik dat ooit schreef of zei.

liberalist_NL
9 juli 2009, 13:18
Volgens rabbijn Ovadia Yosef zijn de Palestijnen slangen, waar je niet dient mee te praten, maar die je dient uit te roeien.
Ovadia Yosef is de geestelijke leider van de Shas-partij, een partij die langetijd de derde grootste partij van Israël was, en die vandaag 4 ministers van de Israëlische regering levert.

Als we alle domme dingen die mensen zeggen moesten opzeggen, bleef er geen tijd meer over voor de goede.

barfo
9 juli 2009, 15:55
Als we alle domme dingen die mensen zeggen moesten opzeggen, bleef er geen tijd meer over voor de goede.

het probleem is; als 1 of andere onbeduidende islamiet iets negatief zegt, komt het in alle gazetten, maar alle rasistische zever die van joden komt en niet de meest onbelangrijke wordt stil gehouden

liberalist_NL
9 juli 2009, 16:08
het probleem is; als 1 of andere onbeduidende islamiet iets negatief zegt, komt het in alle gazetten, maar alle rasistische zever die van joden komt en niet de meest onbelangrijke wordt stil gehoudenIk zie die bebaarde gekken hier niet op televisie verschijnen, hoor. Daarvoor moet je naar MEMRI.

roodhaar
9 juli 2009, 16:10
Daarvoor moet je naar MEMRI.

dé zionistische propagandamachine bij uitstek. compleet ongeloofwaardig geworden. en terecht !

liberalist_NL
9 juli 2009, 16:12
dé zionistische propagandamachine bij uitstek. compleet ongeloofwaardig geworden. en terecht !Daar komen toch geen Israëlische standpunten aan bod, enkel Arabische. Wat degenen zeggen, zeggen ze. Dáár gaat het om. Een andere bron om aan vertalingen van de filmpjes te komen is er niet.

roodhaar
9 juli 2009, 16:17
Daar komen toch geen Israëlische standpunten aan bod, enkel Arabische. Wat degenen zeggen, zeggen ze
Dáár gaat het om. Een andere bron om aan vertalingen van de filmpjes te komen is er niet



wederom een leugen, net zoals het niet gebruiken van een rood driehoekje.:oops:

De Memri vertalingen zijn herhaaldelijk als fout bewezen. en TOEVALLIG waren deze steeds in het voordeel van Israel. Memri is een zionistiche propagandamachine en steeds meer beseffen het.

liberalist_NL
9 juli 2009, 16:22
wederom een leugen, net zoals het niet gebruiken van een rood driehoekje.:oops:

De Memri vertalingen zijn herhaaldelijk als fout bewezen. en TOEVALLIG waren deze steeds in het voordeel van Israel. Memri is een zionistiche propagandamachine en steeds meer beseffen het.

Dat valt wel mee hoor.


The accuracy of MEMRI's translations is sometimes disputed,[16] as in the case of MEMRI's translation of a 2004 Osama bin Laden video, which MEMRI defended.[11][30][34][35][36] Norman Finkelstein, in an interview with the Muslim newspaper In Focus said MEMRI "uses the same sort of propaganda techniques as the Nazis... [I]t’s a reliable assumption that anything MEMRI translates from the Middle East is going to be unreliable."[23]
Reporter Steven Erlanger wrote in the New York Times that "No one disputes" MEMRI's translations.[37] Brad Sherman, a Congressman, has praised MEMRI's translations as helping his work on the House International Relations Committee.[38]

Finkelstein staat, zoals altijd, weer als eerste op de barricaden om zijn volk zwart te maken. :roll:

roodhaar
9 juli 2009, 16:33
Finkelstein staat, zoals altijd, weer als eerste op de barricaden om zijn volk zwart te maken. :roll


nee, niet zijn volk . MAAR ZIONISTEN. héél wat anders !
en zionisten zijn idd oorlogszoekende ,moorddadige en leugenachtige wezens die niet genoeg aangeklaagd kunnen worden.

even een background over memri :

MEMRI: een geducht onderdeel van de Israëlische propagandamachine en als tekstleverancier volstrekt onbetrouwbaar. Het ‘Instituut’ werd in 1998 opgericht door Yigal Carmon en Meyrav Wurmser, twee hardliners van het zionisme. Carmon had er op dat ogenblik een carrière van tweeëntwintig jaar opzitten bij de Israëlische inlichtingendienst Mossad en was ook adviseur in terrorismebestrijding geweest van de Israëlische premiers Yitzhak Shamir (Likoed) en Yitzhak Rabin (Arbeiderspartij). Meyrav Wurmser is evenmin een onbekende. Zij staat aan het hoofd van het Center For Middle East Policy (beter bekend als het Hudson Institute). Ook haar goede vriend Richard Perle zit in de raad van bestuur van dit instituut. Perle is één van de boegbeelden van het Amerikaanse neoconservatisme en de Amerikaanse zionistische lobby, adviseur van het Pentagon onder Ronald Reagan en George W. Bush jr.. Wurmser en Perle behoorden in 1996 tot het select clubje dat in opdracht van de Israëlische Likoedpremier Benyamin Nethanyahu het strategische rapport ‘A Clean Break: A New Strategy for Securing The Realm’ opstelde. Daarin pleitten ze voor een snelle militaire interventie tegen Irak om er het regime van Saddam Hoessein omver te werpen.

liberalist_NL
9 juli 2009, 16:39
nee, niet zijn volk . MAAR ZIONISTEN. héél wat anders !
en zionisten zijn idd oorlogszoekende ,moorddadige en leugenachtige wezens die niet genoeg aangeklaagd kunnen worden.

even een background over memri :

MEMRI: een geducht onderdeel van de Israëlische propagandamachine en als tekstleverancier volstrekt onbetrouwbaar. Het ‘Instituut’ werd in 1998 opgericht door Yigal Carmon en Meyrav Wurmser, twee hardliners van het zionisme. Carmon had er op dat ogenblik een carrière van tweeëntwintig jaar opzitten bij de Israëlische inlichtingendienst Mossad en was ook adviseur in terrorismebestrijding geweest van de Israëlische premiers Yitzhak Shamir (Likoed) en Yitzhak Rabin (Arbeiderspartij). Meyrav Wurmser is evenmin een onbekende. Zij staat aan het hoofd van het Center For Middle East Policy (beter bekend als het Hudson Institute). Ook haar goede vriend Richard Perle zit in de raad van bestuur van dit instituut. Perle is één van de boegbeelden van het Amerikaanse neoconservatisme en de Amerikaanse zionistische lobby, adviseur van het Pentagon onder Ronald Reagan en George W. Bush jr.. Wurmser en Perle behoorden in 1996 tot het select clubje dat in opdracht van de Israëlische Likoedpremier Benyamin Nethanyahu het strategische rapport ‘A Clean Break: A New Strategy for Securing The Realm’ opstelde. Daarin pleitten ze voor een snelle militaire interventie tegen Irak om er het regime van Saddam Hoessein omver te werpen.
Waar heb je dat vandaan geplukt?

roodhaar
9 juli 2009, 16:42
:-P en zeg eens , waarom wil je dat weten ?

te pijnlijk dat de waarheid boven water komt he.

liberalist_NL
9 juli 2009, 16:46
:-P en zeg eens , waarom wil je dat weten ?

te pijnlijk dat de waarheid boven water komt he.

Als ik dat opzoek, kom ik op een ander forum uit. Tja, als je daar je informatie haalt, kunnen we net zo goed elkaar quoten. Een mening is niet een bron. En ik snap wel dat u de bron niet wilde geven.

Het is namelijk een kat in de zak, en dat weet u.

roodhaar
9 juli 2009, 16:54
en toch kloppen de feiten. die zijn nu eenmaal wat ze zijn en die kan je niet ontkennen. enkel zionisten doen dat, maar dat ligt nu eenmaal in hun aard.

Het Middle East Media Research Institute (MEMRI) is een rechtse, pro-Israëlische, internationale denktank en lobbygroep gebaseerd in Washington D.C., met kantoren in Berlijn, Jeruzalem en Londen. MEMRI maakt vertalingen vanuit het Arabisch, Farsi en Hebreeuws van teksten en mediafragenten en het publiceert ook haar eigen analyses en commentaar op de politieke, ideologische, intellectuele, sociale, culturele en religieuze evoluties in het Midden-Oosten

MEMRI werd in februari 1998 opgericht door Yigal Carmon en Dr. Meyrav Wurmser. Deze organisatie kreeg verhoogde aandacht in de wereldpers na de aanslagen van 11 september 2001.
.bron :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Middle_East_Media_Research_Institute


Net zoals de verkeerdelijke vertalingen van het Palestijns meisje in het mickey mouse filmpje.

of de verkeerdelijke vertaling van achmedinejahd

etc etc.

die kat in de zak blijkt véél waard te zijn 8-)

liberalist_NL
9 juli 2009, 17:00
Neen, jongentje, pro-Israëlisch is niet hetzelfde als fout. Je kunt nu eenmaal niet fout vertalen. Je kunt er wel een draai aan geven, maar in de meeste gevallen zeggen alle vertalingen hetzelfde.

Bijvoorbeeld, de twee zinnen; ik ga je doden, en ik wil jou dood, geven toch dezelfde toonzetting. Ik kan me voorstellen dat Arabisch moeilijk te vertalen is, maar het gaat toch om de toon en de bedoeling.

roodhaar
9 juli 2009, 17:03
Neen, jongentje,.

:-o yep, hij is goed geraakt

pro-Israëlisch is niet hetzelfde als fout. Je kunt nu eenmaal niet fout vertalen


:jerry::rofl::rofl::rofl:

Jaani_Dushman
11 juli 2009, 12:53
Als we alle domme dingen die mensen zeggen moesten opzeggen, bleef er geen tijd meer over voor de goede.Ik heb het hier niet over een onbenullige gek, maar over een bijzonder invloedrijk en machtig figuur binnen de Israëlische staat en de joodse samenleving. Hij was opperrabbijn en zijn partij zit in de regering met vier ministers.

liberalist_NL
11 juli 2009, 12:55
Ik heb het hier niet over een onbenullige gek, maar over een bijzonder invloedrijk en machtig figuur binnen de Israëlische staat en de joodse samenleving. Hij was opperrabbijn en zijn partij zit in de regering met vier ministers.

En toch krijgt zo'n regering een doorbraak als dit voor elkaar op zéér korte termijn: http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1257024.ece/Nablus_veert_op_na_versoepelen_controles

Jaani_Dushman
11 juli 2009, 13:00
Je kunt nu eenmaal niet fout vertalen.Jeetje, jeetje... Wat krijgt een mens hier toch allemaal te lezen... :?

liberalist_NL
11 juli 2009, 13:02
Jeetje, jeetje... Wat krijgt een mens hier toch allemaal te lezen... :?
Je kunt vertalingen wel een beetje je eigen kant op verdraaien, maar op een gegeven moment houdt het op.

Jaani_Dushman
11 juli 2009, 13:04
En toch krijgt zo'n regering een doorbraak als dit voor elkaar op zéér korte termijn: http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1257024.ece/Nablus_veert_op_na_versoepelen_controlesDus uw voorspelling dat een versoepeling van de beztting zou leiden tot een qassam-rakettenregen, bleek niet te kloppen?

liberalist_NL
11 juli 2009, 13:06
Dus uw voorspelling dat een versoepeling van de beztting zou leiden tot een qassam-rakettenregen, bleek niet te kloppen?Dit is de Westelijke Jordaanoever. Daar gaat het meestal beter aan toe.

Mass13
11 juli 2009, 13:06
Ik kijk ook af en toe eens naar die filmpjes van Memri TV en erger me niet eens meer aan de opzettelijke blunders in hun subtitles, als je Arabisch begrijpt is het meer dan duidelijk dat die vertalingen opzettelijk worden verdraaid, btw Arabisch is mijn moedertaal...

Jaani_Dushman
11 juli 2009, 13:10
Je kunt vertalingen wel een beetje je eigen kant op verdraaien, maar op een gegeven moment houdt het op.Als je...
"Wij willen dat het regime dat Jeruzalem bezet, omver geworpen wordt zoals het Sovjetregime Zuid-Afrikaanse arartheidsregime omver geworpen werd."
...vertaalt als...
"Wij zullen Israël van de kaart vegen"
...geef je er toch wel een fikse draai aan.

Jaani_Dushman
11 juli 2009, 13:13
Dit is de Westelijke Jordaanoever. Daar gaat het meestal beter aan toe.Dus volgens jou gaat het er redelijk goed aan toe in de zones die donkerrood gekleurd zijn op deze kaart. Waarom breiden we die zone dan niet uit tot héél Palestina?

liberalist_NL
11 juli 2009, 15:53
Als je...
"Wij willen dat het regime dat Jeruzalem bezet, omver geworpen wordt zoals het Sovjetregime Zuid-Afrikaanse arartheidsregime omver geworpen werd."
...vertaalt als...
"Wij zullen Israël van de kaart vegen"
...geef je er toch wel een fikse draai aan.Je vergelijkt nu twee verschillende uitspraken.

liberalist_NL
11 juli 2009, 15:54
Dus volgens jou gaat het er redelijk goed aan toe in de zones die donkerrood gekleurd zijn op deze kaart. Waarom breiden we die zone dan niet uit tot héél Palestina?Omdat Israël op alle terreinen beter scoort dan de Palestijnse Autoriteit, zelfs op gebieden waar handelsblokkades, watervoorziening of grondbezit niets mee te maken hebben.

Andy
11 juli 2009, 17:24
Je vergelijkt nu twee verschillende uitspraken.
In dat geval mag u me altijd de bron van de laatste uitspraak geven. Die wordt hier opmerkelijk weinig gepost.

Jaani_Dushman
12 juli 2009, 22:50
Je vergelijkt nu twee verschillende uitspraken.Neen, dat doe ik niet.

Jaani_Dushman
12 juli 2009, 22:54
Omdat Israël op alle terreinen beter scoort dan de Palestijnse Autoriteit, zelfs op gebieden waar handelsblokkades, watervoorziening of grondbezit niets mee te maken hebben.En wat mogen die gebieden zijn die niet beïnvloed worden door zionistische blokkades, bombardementen, etc...? Graag een voorbeeldje.

liberalist_NL
12 juli 2009, 22:56
En wat mogen die gebieden zijn die niet beïnvloed worden door zionistische blokkades, bombardementen, etc...? Graag een voorbeeldje.

Persvrijheid bijvoorbeeld. De rechten van homo's, bijvoorbeeld. De bescherming van religieuze minderheden, bijvoorbeeld.

Jaani_Dushman
12 juli 2009, 23:42
Persvrijheid bijvoorbeeld. De rechten van homo's, bijvoorbeeld. De bescherming van religieuze minderheden, bijvoorbeeld.Ik zei: NIET beïnvloed.

liberalist_NL
13 juli 2009, 00:55
Ik zei: NIET beïnvloed.

Persvrijheid wordt toch niet beïnvloed door handelsblokkades of bombardementen? Kom op toch...

Jaani_Dushman
14 juli 2009, 19:46
Persvrijheid wordt toch niet beïnvloed door handelsblokkades of bombardementen? Kom op toch...Als jij beweert dat een bezetting geen invloed heeft op zaken zoals persvrijheid, dan heb jij geen besef van wat bezetting inhoudt.

Maar goed, laat ons jouw baken van persvrijheid eens bekijken.
Israël staat op plaats 19 van landen waar meest journalisten vermoord worden.

Hier heb je ook een mooi beeld van de persvrijheid in jouw Israël:
http://www.cpj.org/mideast/israel-and-the-occupied-palestinian-territory/
Het staat bol van berichten over journalisten die worden opgesloten, over journalisten die de toegang tot relevante gebieden wordt ontzegd,... tot en met het botweg bombarderen van mediacentra.
Mooie persvrijheid, daar in uw Israël...