PDA

View Full Version : Unitarisme/Seperatistisch - Republikeins/Royalistisch


§tijn
10 april 2004, 11:35
Is de MDP unitaristisch, federalistisch, confederalistisch, seperatistisch. Wat vindt de MDP van de huidige staatsstructuur?
Welke oplossing schuift de MDP naar voor om de huidige staatsstructuur te veranderen.
Is de MDP koningsgezind of wilde MDP juist een republiek installeren in België.
Is Uw partij solidair met de andere taalgemeenschappen, wat is het standpunt van de MDP over de transfers.
Is de MDP pro-Europees, bent U voor de uitbreiding van de Europese Unie. Vindt U dat er een EU-defensiemacht moet komen als tegenhanger van de NATO.
Vind U dat België uit de NATO moet stappen?

mvg

Boer
10 april 2004, 12:13
De MDP komt heus alleen op voor de belangen van moslims.
Afgelopen week las ik in de krant "GVA" dat Abou JahJah aparte scholen voor moslims eist, een aparte arabische tv-zender, dat arabisch als 4e landstaal moet worden gesproken (dit weten we allemaal al wel), dat er meer moskees moeten komen (supermoskees welliswaar).
Ik denk niet dat je de MDP iets zal horen zeggen over staatsvorming ed.
Alles waar ze het over hebben is racisme en discriminatie.
Van discriminatie gesproken.........

yvonne
10 april 2004, 13:00
Waarom wil men eigenlijk aparte scholen voor moslims? Ik zie daar geen enkele meerwaarde in, sterker nog: ik ben ervan overtuigd dat dit de afstand tussen moslims en niet moslims alleen maar vergroot.
En hoe ziet men dat dan "arabisch als 4de landstaal"? Wordt dit verplicht onderricht in het secundair onderwijs? Of is dit gewoon een gemakszuchtige oplossing, zo moeten moslims immers geen inspanning meer doen om Nederlands te leren en om zich te integreren in deze maatschappij.

Groot Bakkes
10 april 2004, 17:58
Op zich een interessante vraag, Stijn, eens zien wat Ahmed antwoordt.

Goebbels
12 april 2004, 13:51
en hop

terug naar boven :idea:

§tijn
12 april 2004, 18:32
Het duurt wel lang voordat hij antwoordt, maar soit,
maar in hun partijprogramma staat geen woord over de Belgische staatsstructuur.

100% VLAMING
12 april 2004, 18:41
Goei vraag?
Hoe ziet de MDP het België van de toekomst?

Taalfaciliteiten voor de migranten in de grote steden?
Op den duur een Arabisch gewest in Borgerhout?

Patriot!
13 april 2004, 12:53
en hop :!:

§tijn
14 april 2004, 12:42
Het duurt wel lang voordat hij deze vraag antwoord....

Groot Bakkes
15 april 2004, 17:49
Het duurt wel lang voordat hij deze vraag antwoord....
Mr. Azzuz, wil u aub de vraag beantwoorden? Of weet u niet wat de termen unitarisme, federalisme, confederalisme en separatisme betekenen.

§tijn
19 april 2004, 15:12
nooit antwoord gekregen :cry:
op toch een belangrijke vraag....

Groot Bakkes
19 april 2004, 17:42
nooit antwoord gekregen :cry:
op toch een belangrijke vraag....

Inderdaad, wie stuurt hem hieromtrent een mailtje? Ik ben echt benieuwd naar zijn antwoord? Wat is zijn mailadres trouwens?

athena
19 april 2004, 19:18
De MDP komt heus alleen op voor de belangen van moslims.
Afgelopen week las ik in de krant "GVA" dat Abou JahJah aparte scholen voor moslims eist, een aparte arabische tv-zender, dat arabisch als 4e landstaal moet worden gesproken (dit weten we allemaal al wel), dat er meer moskees moeten komen (supermoskees welliswaar).
Ik denk niet dat je de MDP iets zal horen zeggen over staatsvorming ed.
Alles waar ze het over hebben is racisme en discriminatie.
Van discriminatie gesproken......... Er zijn in België meer mensen met Italiaans als moedertaal dan Arabisch, hebben zij ooit het recht opgeeist om van Italiaans de vierde taal te maken?
Het verkiezingsprogramma van de MDP is er één van neo-kolonialisme en imperialisme.

§tijn
20 april 2004, 17:29
Mh. Azzuz, antwoord u nu eens op de vraag!
Of is die al weg van dit forum....

Groot Bakkes
20 april 2004, 20:48
Mh. Azzuz, antwoord u nu eens op de vraag!
Of is die al weg van dit forum....

Denket.


.................................................. ...................................