PDA

View Full Version : De financiele crisis zal leiden tot meer macht voor de grote bedrijven


Turkse Nederlander
26 januari 2009, 23:20
Er zal een enorme hoeveelheid belastinggeld aangewend worden om de grote bedrijven te redden. De ineenstorting van deze bedrijven zal namelijk desastreus zijn voor de economie. De kleine bedrijven krijgen echter niets. Die zullen of kapotgaan of ze zullen overgenomen worden door de grote bedrijven met uw beslastinggeld.

Aan het einde van de crisis zullen er minder en grotere bedrijven over zijn.

liberalist_NL
26 januari 2009, 23:26
Er zal een enorme hoeveelheid belastinggeld aangewend worden om de grote bedrijven te redden. De ineenstorting van deze bedrijven zal namelijk desastreus zijn voor de economie. De kleine bedrijven krijgen echter niets. Die zullen of kapotgaan of ze zullen overgenomen worden door de grote bedrijven met uw beslastinggeld.

Aan het einde van de crisis zullen er minder en grotere bedrijven over zijn.
Het beste wat de overheid kan doen is, net zoals in Frankrijk, zelf als bank gaan fungeren; en dus rentes incasseren.

Verder ben ik niet voorstander van overheidshulp voor bedrijven.

Turkse Nederlander
26 januari 2009, 23:31
Het beste wat de overheid kan doen is, net zoals in Frankrijk, zelf als bank gaan fungeren; en dus rentes incasseren.

Verder ben ik niet voorstander van overheidshulp voor bedrijven.

Een echte liberaal:-D

liberalist_NL
26 januari 2009, 23:42
Een echte liberaal:-D

Ik snap wel dat bedrijven in problemen komen doordat ze nu geen krediet kunnen krijgen; dit moet de overheid dan doen. Maar voor de rest zie ik geen reden om slechtpresterende bedrijven van de ondergang te redden; daarmee verpest je de stimulans om goed te presteren.

Turkse Nederlander
26 januari 2009, 23:50
Ik snap wel dat bedrijven in problemen komen doordat ze nu geen krediet kunnen krijgen; dit moet de overheid dan doen. Maar voor de rest zie ik geen reden om slechtpresterende bedrijven van de ondergang te redden; daarmee verpest je de stimulans om goed te presteren.

Het zou inderdaad bij kredieten moeten blijven en niet omgezet worden in giften.

Valentine Julien
27 januari 2009, 02:21
Het is hoog tijd dat het sluipende gif voor de democratie ter sprake komt.
Er heerst binnen de partijen meer sympathie voor de top dan voor de kiezers ....

http://forum.politics.be/showthread.php?t=118274