PDA

View Full Version : MDP en Blok houden elkaar in leven


Het Skill Effect
10 april 2004, 14:11
Volgens mij werkt de manier waarop jullie strijd voeren niet.
Ik wil het niet hebben over de al dan niet rechtvaardigheid van die strijd, ik constateer alleen maar dat er op deze manier geen einde komt aan de onrechtvaardige zaken ie er zijn.

Probeer eens opbouwend te werken en niet (en daarin vergelijk ik jullie werkwijze met dat van het blok) op een afbrekende manier en met die strijdgedachte die beiden hebben.

Vlamingen en moslims kunnen wel degelijk goed met elkaar om als het moet. In plaats van elkaar met het vingertje te wijzen, geef je beter de hand.

Niet?

Weisse Wolf
10 april 2004, 22:45
geen provocatie

joppe
13 april 2004, 10:14
Probeer eens opbouwend te werken en niet (en daarin vergelijk ik jullie werkwijze met dat van het blok) op een afbrekende manier

Zou je niet beter afgeven op diegenen die alles onder de mat keren dan op diegenen die de mat opheffen?

Ahmed Azzuz
14 april 2004, 12:26
beste,
het stelt me steeds teleur dat mensen strategiën van mensen die ons willen criminaliseren zomaar overnemen, zonder enige moeite te doen om de waarheid te controleren en het tegendeel te willen inzien. MDP is alles behalve vergelijkbaar met het bruin blok. je zou zelf kunnen zeggen dat alle bestaande partijen die in het parlement zetelen structureel met het blok te vergelijken zijn. mijn ervaring binnen de spa heeft mij geleerd dat hun agenda bijna volledig wordt gebaseerd op die van het vlaamsblok, terwijl wij het bruinblok nooit serieus zullen nemen.
wat democratie betreft is mdp tegen het cordon sanitair, al hebben ze niets zinnigs noch inhoudelijk te zeggen, het is niet democratisch!

Prien G.
14 april 2004, 13:10
beste,
het stelt me steeds teleur dat mensen strategiën van mensen die ons willen criminaliseren zomaar overnemen, zonder enige moeite te doen om de waarheid te controleren en het tegendeel te willen inzien. MDP is alles behalve vergelijkbaar met het bruin blok. je zou zelf kunnen zeggen dat alle bestaande partijen die in het parlement zetelen structureel met het blok te vergelijken zijn. mijn ervaring binnen de spa heeft mij geleerd dat hun agenda bijna volledig wordt gebaseerd op die van het vlaamsblok, terwijl wij het bruinblok nooit serieus zullen nemen.
wat democratie betreft is mdp tegen het cordon sanitair, al hebben ze niets zinnigs noch inhoudelijk te zeggen, het is niet democratisch!

gelieve 700.000 kiezers niet te beledigen, forumregels zijn er voor iedereen, mijnheer

HartVanNederland
14 april 2004, 13:32
Nu we het toch over democratie hebben, staan Moslim en Democratie niet in contradictie tot elkaar ? daar de letterlijke vertaling van Islam 'onderwerpen' betekent en Democratie zich eerder beroept op vrijheid van meningsuiting.

BIEL
14 april 2004, 16:23
Als jij, Ahmed Azzuz, zegt dat de MDP niet te vergelijken is met het Vlaams Blok, dan geef ik je daar 100% gelijk in.
Enkele verschillen:

1. Het Vlaams Blok heeft meer dan 7000.00 kiezers achter zich, jullie enkele puberale jongeren.

2. Als het Vlaams Blok betoogt dan breken zij niets van alles af, slagen zij geen onschuldige personen (remember de betoging op de meir (enkele jaren geleden, waar één van jullie leden/sympatisanten een persoon in een rolstoel hebben omvergeduwd?!)

3. Het Vlaams Blok respecteert de scheiding tussen Kerk en staat, en zo hoort het ook in een democratie.

MDP is :twisted: :twisted: :twisted:

Ik kan zo nog een heel rijtje afgaan, maar daar ga ik geen moeite voor doen.

Gentenaar
14 april 2004, 17:00
Het Chill-effect schreef:

Probeer eens opbouwend te werken en niet (en daarin vergelijk ik jullie werkwijze met dat van het blok) op een afbrekende manier en met die strijdgedachte die beiden hebben.

Vlamingen en moslims kunnen wel degelijk goed met elkaar om als het moet. In plaats van elkaar met het vingertje te wijzen, geef je beter de hand.

Ik volg je redenering niet helemaal, Chill: vredelievendheid en samenwerking zijn jammer genoeg zelden aanleiding tot rechtvaardigheid. Het zorgt alleen voor een versteviging van de posities.
Wanneer een dwerg de aandacht wil van de reus naast hem trapt hij best eens flink tegen zijn schenen. Eens op zijn schouder tikken kan hij immers niet...

chiquillo
14 april 2004, 18:05
beste,
het stelt me steeds teleur dat mensen strategiën van mensen die ons willen criminaliseren zomaar overnemen, zonder enige moeite te doen om de waarheid te controleren en het tegendeel te willen inzien. MDP is alles behalve vergelijkbaar met het bruin blok. je zou zelf kunnen zeggen dat alle bestaande partijen die in het parlement zetelen structureel met het blok te vergelijken zijn. mijn ervaring binnen de spa heeft mij geleerd dat hun agenda bijna volledig wordt gebaseerd op die van het vlaamsblok, terwijl wij het bruinblok nooit serieus zullen nemen.
wat democratie betreft is mdp tegen het cordon sanitair, al hebben ze niets zinnigs noch inhoudelijk te zeggen, het is niet democratisch!

gelieve 700.000 kiezers niet te beledigen, forumregels zijn er voor iedereen, mijnheer

een deel van die 700 000 kiezers dweept anders nog wel openlijk met de nazi-dictatuur :evil:

Prien G.
14 april 2004, 18:20
gelieve 700.000 kiezers niet te beledigen, forumregels zijn er voor iedereen, mijnheer

een deel van die 700 000 kiezers dweept anders nog wel openlijk met de nazi-dictatuur :evil:

wel , mijnheer , een deel van de Allochtone jongeren zijn boefjes , mag ik dan vanaf nu heel de allochtone gemeenschap als krapuul beschouwen ???

Volgens uw redenering wel :!:

Verhofstadthater
14 april 2004, 18:50
gelieve 700.000 kiezers niet te beledigen, forumregels zijn er voor iedereen, mijnheer

een deel van die 700 000 kiezers dweept anders nog wel openlijk met de nazi-dictatuur :evil:

En hoeveel percent zou dat zijn denk je? Trouwens, een deel van jouw smerige achterban dweept met het communisme die vier maal meer doden op zijn geweten heeft dan het nazisme, Ernesto. :roll:

Gentenaar
14 april 2004, 18:57
Verhofstadthater schreef:

En hoeveel percent zou dat zijn denk je? Trouwens, een deel van jouw smerige achterban dweept met het communisme die vier maal meer doden op zijn geweten heeft dan het nazisme, Ernesto.

Rekening houdend met het feit dat het Nazisme slechts een vijftal jaren heeft bestaan, en er sinds 1917 communistisch geregeerde landen bestaan, met een veel grotere populatie, valt dat cijfer 4 dan eigenlijk nog mee... :wink:

Nu serieus, op welke school ben je er in geslaagd je diploma secundair onderwijs te halen zonder geschiedenis te hoeven afleggen?

athena
14 april 2004, 20:19
gelieve 700.000 kiezers niet te beledigen, forumregels zijn er voor iedereen, mijnheer

een deel van die 700 000 kiezers dweept anders nog wel openlijk met de nazi-dictatuur :evil: Het is anders niet het Vlaams Blok die betogingen organiseert waar slogans als dood aan de joden, het leger van Mohamed zal de joden vernietigen en Hamas alle joden aan de gas worden gescandeerd. Wie op zoek is naar anti- semitisme en neo- nazisme moet het niet zoeken bij het Vlaams Blok, maar wel bij de AEL/MDP. Of moet ik de recente uitspraken van de heer Azzuz, naar aanleiding van de dood van Achmed Yassin, in herinnering brengen, ik citeer: "het zionisme van de fascistische premier Sharon bestaat ook in België en moet bestreden worden als hoe men terrorisme bestrijdt" en verder de oproep aan SP-a en VLD op de zionisten ( o.a. Gantman, Marinower en Ertman) onder hun middens te weren, want (ik citeer) "de gevolgen zouden ernstig kunnen zijn voor België , en voor Antwerpen in het bijzonder." Een nauwelijks verholen bedreiging aan het adres van de Antwerpse joodse gemeenschap.

dagallemaal
14 april 2004, 21:56
Nu serieus, op welke school ben je er in geslaagd je diploma secundair onderwijs te halen zonder geschiedenis te hoeven afleggen?
Zijn de boeken van Han en Christof nu al verplicht in het S.O. ?

Verhofstadthater
14 april 2004, 21:58
Verhofstadthater schreef:

En hoeveel percent zou dat zijn denk je? Trouwens, een deel van jouw smerige achterban dweept met het communisme die vier maal meer doden op zijn geweten heeft dan het nazisme, Ernesto.

Rekening houdend met het feit dat het Nazisme slechts een vijftal jaren heeft bestaan, en er sinds 1917 communistisch geregeerde landen bestaan, met een veel grotere populatie, valt dat cijfer 4 dan eigenlijk nog mee... :wink:

Nu serieus, op welke school ben je er in geslaagd je diploma secundair onderwijs te halen zonder geschiedenis te hoeven afleggen?

Als je weet dat Europa toen in een wereldoorlog verzeild raakte, waarin genocides zich altijd versneld afspelen, dan stel ik me nog altijd vragen bij jouw macabere relativering. En wat geschiedenis betreft wil ik best nog wat met jou quizzen hoor. Ik weet gerust wie als eerste de boksring zal mogen verlaten. :roll:

Gentenaar
15 april 2004, 08:35
... als overwinnaar. :wink:

Hit me!

(P.S., de Nazi's hebben de wereldoorlog zelf uitgelokt!!, en het communisme in de Sovjet-Unie bestond gelijktijdig met het Nazisme, dus de omstandigheden waren toen in ieder geval gelijkaardig...)

Verhofstadthater
15 april 2004, 09:36
... als overwinnaar. :wink:

Hit me!

(P.S., de Nazi's hebben de wereldoorlog zelf uitgelokt!!, en het communisme in de Sovjet-Unie bestond gelijktijdig met het Nazisme, dus de omstandigheden waren toen in ieder geval gelijkaardig...)

Dus jij verwijt iemand een gebrek aan historische kennis omdat hij de absolute cijfers gebruikt en niet de relatieve? Da's een vorm van methodologie.

Gentenaar
15 april 2004, 09:48
Je cijfers zijn gewoon uit de lucht gegrepen, en staan los van elke historische realiteit.
Als je echt communisme en nazisme wil vergelijken, doe dat dan op een objectieve manier! (ik geef toe dat ik ook niet de aangewezen persoon ben, is er een historicus die hier iets kan op zeggen)

Verhofstadthater
15 april 2004, 10:01
De cijfers zijn neit uit de lucht gegrepen. Het algehele communisme heeft zo'n 200 miljoen slachtoffers gemaakt. Natuurlijk is het wel zo dat een miljoen in een genocide altijd min of meer een gok is.
Net als bij het nazisme en het communisme moet je dan ook eens een extrapolatie maken naar het aantal doden die er gevallen zijn als gevolg van de ontbering. Als je nu kijkt naar het geval Kronstadt onder Lenin waar miljoenen mensen gestorven zijn, waar plaats je dat dan?

Beide kun je vergelijken omdat ze vertrekken vanuit een radicale ideologie die voor hun verwezenlijking verschillende slachtoffers hebben gemaakt. Natuurlijk zijn er heel wat verschillen. Zo was het nazisme in zijn toepassing veel technischer dan het communisme, etc.

Gentenaar
15 april 2004, 10:30
OK, stel dat je cijfer klopt, dan vind ik het nuttig eens te vergelijken met het algehele kapitalisme, en nadien ook de denkoefening te maken wie de slachtoffers waren ("communistische" doden zijn vaak infiltranten, saboteurs, machthebbers, onderdrukkers, collaborateurs, "kapitalistische" doden zijn meestal "inferieuren" (kolonies, joden, Moslims, ...), ofwel "pechvogels" (Afrikaanse hongersnood)), wat eraan vooraf ging ("communistische" doden volgen meestal op een periode van uitbuiting, "kapitalistische" doden zijn eerder slachtoffer van economische en strategische belangen), ...

Pelgrim
15 april 2004, 10:32
In het algemeen volg ik u Gentenaar, maar ik vind het moeilijk om te geloven dat er 200 miljoen infiltranten, saboteurs, machthebbers, onderdrukkers en collaborateurs waren.

Maar jullie zijn wel serieus afgeweken van het onderwerp he.

Gentenaar
15 april 2004, 10:37
Natuurlijk is het zo dat er een groot gedeelte onschuldige slachtoffers zal geweest zijn (ik steek mijn hand niet in het vuur voor alle potentaatjes ter wereld die zichzelf communist genoemd hebben). Maar in ieder geval is de systematiek van onschuldige slachtoffers afwezig, die we wel vinden bij de kapitalistische doden.

Vicky
15 april 2004, 11:27
beste,
het stelt me steeds teleur dat mensen strategiën van mensen die ons willen criminaliseren zomaar overnemen, zonder enige moeite te doen om de waarheid te controleren en het tegendeel te willen inzien. MDP is alles behalve vergelijkbaar met het bruin blok. je zou zelf kunnen zeggen dat alle bestaande partijen die in het parlement zetelen structureel met het blok te vergelijken zijn. mijn ervaring binnen de spa heeft mij geleerd dat hun agenda bijna volledig wordt gebaseerd op die van het vlaamsblok, terwijl wij het bruinblok nooit serieus zullen nemen.
wat democratie betreft is mdp tegen het cordon sanitair, al hebben ze niets zinnigs noch inhoudelijk te zeggen, het is niet democratisch!


Het "bruin" Blok!! :P Grappig hoe jij de zelfbenoemde democraten napraat. En nog grappiger als het uit de mond komt van iemand die Arafat aanhangt die nog steeds Hitler als het grote voorbeeld stelt.
Je weet misschien niet dat ze onlangs Mein Kampf hebben laten vertalen naar het Arabisch?
En niet alleen dit boek, maar nog vele anderen:

http://ub.leidenuniv.nl/bc/tentoonstelling/Duistere_Machten/Images/68klein.jpg
[68] Kifāḥī, Adūlf Hitlir. 2e druk, Bayrūt : Dār al-Kutub al-�*a`biyya, 1975.

http://ub.leidenuniv.nl/bc/tentoonstelling/Duistere_Machten/Images/69klein.jpg
[69] Kifāḥī, Adūlf Hitlir, tarğamat Luwīs Al-Ḥāğğ. Bayrūt : Dār Ṣādir, 1963. Reprint [Bayrūt] : Bīsān, 1995.


http://ub.leidenuniv.nl/bc/tentoonstelling/Duistere_Machten/Images/70klein.jpg
[70] Kavgam, Adolf Hitler, tercüme Mine Toker. 10e Druk, İstanbul : Toker Yayınları, 1994.

Nee, mijn beste, het "bruine" Blok is een fabeltje...het is niet bruiner dan de andere zelfbenoemde democratische partijen. Maar heel wat minder bruin dat wat jullie aanhangen. Lees de geschiedenis van de grootmufti Hoesseini - de mentor van Arafat. Zeer interessante lectuur.

http://www.us-israel.org/jsource/images/People/muftihitler.jpg

Prien G.
15 april 2004, 11:40
Van: Prien G.
Aan: Maarten Malaise
Geplaatst: Do Apr 15, 2004 11:52
Onderwerp: provocatie
Maarten ,

Ik heb op de blauwe knop gedrukt ivm Azzuz zijn opmerking : Bruin Blok

in http://www.fora.be/viewtopic.php?t=13154&start=0&postdays=0&postorder =asc&highlight=

Gelden forumregels inzake provocatie & beledigingen niet meer ??

Mag ik dan MDP vertalen naar Marrouffen Democratische partij zonder sancties ??

graag antwoord

MVG
Prien

Antwoord van Maarten

Nee dat mag jij niet
Ik kuis het op

Maar ondertussen staat het er nog :evil:

Vicky
15 april 2004, 12:09
Over dat "bruin" zou ik maar zwijgen, als ik hem was.

http://www.fdj.de/infoportal/dbz/images/image425.jpg
"13. Moslim Waffengebirgsdivision der SS Handschar”.

Gentenaar
15 april 2004, 12:26
Vicky, als Mein kampf niet vertaald zou geweest zijn naar het Arabisch zou jij zeggen dat er sprake was van censuur.
Trouwens, je kan een boek ook lezen als historisch document, en als basis voor een kritische studie van het fascisme bijvoorbeeld.
Niet iedereen die Mein Kampf leest is een neo-nazi!

Gentenaar
15 april 2004, 12:27
Is het je trouwens opgevallen dat de kaftfoto's niet echt flatterend zijn voor Dolf?

Gentenaar
15 april 2004, 12:28
En je opmerking over Arafat die Hitler als voorbeeld zou hebben moet je eens staven met een citaat met bronvermelding.

athena
15 april 2004, 16:08
Vicky, als Mein kampf niet vertaald zou geweest zijn naar het Arabisch zou jij zeggen dat er sprake was van censuur.
Trouwens, je kan een boek ook lezen als historisch document, en als basis voor een kritische studie van het fascisme bijvoorbeeld.
Niet iedereen die Mein Kampf leest is een neo-nazi! Mein Kampf is het tweede best verkopende boek in de Arabische wereld,na de Koran, goed om weten dat in het Midden- Oosten zoveel mensen kritisch staan t.o.v het fascisme :roll: . (trouwens fascisme en nazisme zijn geen synoniemen, maar dat vormt een aparte discussie).
Weet je trouwens dat Adolf Hitler een veel gegeven tweede naam is in de Palestijnse gebieden, maar dat zal waarschijnlijk ook zijn omdat ze zo kritisch staan t.o.v. het nazisme. :roll:

athena
15 april 2004, 16:10
Van: Prien G.
Aan: Maarten Malaise
Geplaatst: Do Apr 15, 2004 11:52
Onderwerp: provocatie
Maarten ,

Ik heb op de blauwe knop gedrukt ivm Azzuz zijn opmerking : Bruin Blok

in http://www.fora.be/viewtopic.php?t=13154&start=0&postdays=0&postorder =asc&highlight=

Gelden forumregels inzake provocatie & beledigingen niet meer ??

Mag ik dan MDP vertalen naar Marrouffen Democratische partij zonder sancties ??

graag antwoord

MVG
Prien

Antwoord van Maarten

Nee dat mag jij niet
Ik kuis het op

Maar ondertussen staat het er nog :evil: En het staat er nog steeds, blijkbaar gelden de forumregels niet voor iedereen. 8O

Prien G.
15 april 2004, 16:28
inderdaad

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: 49. 50 ja