PDA

View Full Version : Cordon Sanitaire


Xnorf
10 april 2004, 20:14
Is een Cordon Sanitaire nog wel langer houdbaar voor uw partij? Kan u niet beter met het Blok een sterk rechts front vormen om zo tot een rechts Vlaanderen te komen , rechts en links gaan zoals we zien niet bijster goed samen. Men beweert trouwens altijd dat het cordon er is om partijen die de democratische beginselen niet nastreven uit te sluiten. Vindt u het VB een ondemocratische partij?

zoja , waarom... (met concrete bewezen feiten)

Ik vond het niet echt democratisch hoe Guyke u van uw voorzitterschap heeft verdrongen :? We zien zo wie de baas is bij de VLD :wink:

Het cordon heeft nu hopelijk toch wel lang genoeg geduurd , wanneer gaan de ogen van de traditionele partijen eens open , wanneer zien ze in dat het cordon hen zelf nekt en een behoorlijk bestuur onmogelijk maakt. 1 miljoen vlamingen kunnen zich niet vergissen.

Seba
10 april 2004, 23:33
Ik vond het niet echt democratisch hoe Guyke u van uw voorzitterschap heeft verdrongen :? We zien zo wie de baas is bij de VLD :wink:


sorry dat ik hier even off-topic ga, maar waarom had Karel de Gucht de moed niet om het volgende aan te kaarten in de media: schending van de scheiding uitvoerende en wetgevende macht: waar haalt Verhofstadt immers de pretentie vandaan om als premier een parlementslid te verbieden een amendement in te dienen bij een wetsvoorstel?