PDA

View Full Version : Stierf Hitler op Antarctica?


Vorenus
1 februari 2009, 17:55
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...arctica-.dhtml

Volgens de hypothese zou Hitler naar de zuidpool gevlucht zijn in een tweede Berchtesgaden. Vervolgens zouden de Amerikanen een expeditie opgezet hebben om deze te vinden om tenslotte er een einde aan te maken met 3 a-bommen.


Op het eerste gezich lijkt het idioot maar het verhaal heeft wel wel wetenschappelijke feiten.

* het Ahnenerbe heeft inderdaad bestaan en heeft verschillende missies waaronder Tibet en de Zuidpool opgezet om het bestaan van Atlantis te onderzoeken.

* Op de zuidpool is er een cirkelvormige structuur onder het ijs ontdekt.

* op de zuidpool zijn er radioactieve sporen gevonden.

* 'Operatie Highjump' heeft bestaan.

* Men heeft Hitler pas geïdentificeerd na meer dan 30 jaar na zijn dood en dit op basis van een kaak. Ik blijf skeptisch erover.

Deze feiten kunnen afzonderlijk van elkaar bestaan maar kunnen ook met elkaar gelinkt worden.

Ik ga deze hypothese niet voor waar aannemen maar er zijn immers nog zaken uit de 2de wereldoorlog waar wij geen weet van hebben.

kiko
1 februari 2009, 18:10
De link werkt niet.

lollysticky
1 februari 2009, 20:53
je was mij voor... ik wou ook dit topic aanmaken :P

over de dood van hitler zijn vele verhalen... het verhaal over de zelfmoord in de bunker onder de kanselarij (samen met zijn vrouw) en de verbranding buiten in de tuin (zoals voorgesteld in de film Der Untergang) is er maar één van de zovelen...

het feit dat de identificatie (zoals gezegd door de topic starter) van Hitler niet echt zo betrouwbaar was, leidt natuurlijk ook tot veel speculatie. Ik denk ook niet dat het mysterie rond Hitler zijn dood ooit 'echt' zal opgelost worden, want de meeste zaken die ermee te maken hebben liggen opgeborgen in geheime archieven die niet kunnen ingekeken worden.

Nu, dat maakt dit verhaal nog niet waar... het is niet omdat je enkele (weliswaar historische en correcte) feiten bij elkaar plaatst, dat er een 'verband' tussen zou zijn! Het verhaal lijkt mij nogal ver gezocht... :/

lombas
1 februari 2009, 21:06
je was mij voor... ik wou ook dit topic aanmaken :P

over de dood van hitler zijn vele verhalen... het verhaal over de zelfmoord in de bunker onder de kanselarij (samen met zijn vrouw) en de verbranding buiten in de tuin (zoals voorgesteld in de film Der Untergang) is er maar één van de zovelen...

het feit dat de identificatie (zoals gezegd door de topic starter) van Hitler niet echt zo betrouwbaar was, leidt natuurlijk ook tot veel speculatie. Ik denk ook niet dat het mysterie rond Hitler zijn dood ooit 'echt' zal opgelost worden, want de meeste zaken die ermee te maken hebben liggen opgeborgen in geheime archieven die niet kunnen ingekeken worden.

Nu, dat maakt dit verhaal nog niet waar... het is niet omdat je enkele (weliswaar historische en correcte) feiten bij elkaar plaatst, dat er een 'verband' tussen zou zijn! Het verhaal lijkt mij nogal ver gezocht... :/

In welke "geheime" archieven zou dat liggen?

lollysticky
1 februari 2009, 22:29
In welke "geheime" archieven zou dat liggen?

volgens mijn BBC en History Channel documentaire (ik ga de naam nog eens opzoeken in mijn 'archief' :P) zijn die 'restanten' van hitler (afkomstig van de 'verbranding' zoals te zien in Der Untergang) opgenomen in een russisch archief (de russen waren immers de eerste aan de bunker)... OF die 'restanten' echt afkomstig zijn uit Hitler, en OF de russen ze eventueel zouden hebben, kan ik niet garanderen he... ik was er immers niet bij :P

lombas
1 februari 2009, 22:59
volgens mijn BBC en History Channel documentaire (ik ga de naam nog eens opzoeken in mijn 'archief' :P) zijn die 'restanten' van hitler (afkomstig van de 'verbranding' zoals te zien in Der Untergang) opgenomen in een russisch archief (de russen waren immers de eerste aan de bunker)... OF die 'restanten' echt afkomstig zijn uit Hitler, en OF de russen ze eventueel zouden hebben, kan ik niet garanderen he... ik was er immers niet bij :P

Vermits overblijfselen onder geen beding archiefstukken zijn, zie ik niet goed in hoe die in een archief kunnen terecht komen - tenzij onder zéér uitzonderlijke voorwaarden (en dan zijn ze nog meestal in informele bruikleen). Ik denk dat je zaken verwart. Ik dacht dat je het had over stukken waaruit zou blijken dat Hitler dit of dat. Bij mijn weten zou die informatie niet 'geheim' kunnen zijn.

Metternich
1 februari 2009, 23:45
Vermits overblijfselen onder geen beding archiefstukken zijn,
http://english.pravda.ru/main/18/90/363/15422_hitler.html
Incidentally, the examination report on the charred mortal remains dated May 8th, 1945, says that “a cranium is partially missing.” The investigators also discovered some blood stains on the upholstery of a couch in Hitler' bunker where he reportedly shot himself. The cranium and parts of the couch were sent to Moscow. The State Archive of the Russian Federation still keeps those pieces of “material evidence.”

The jaws of Hitler removed in May 1945 are kept by the FSB archive.

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/russians-put-the-last-remains-of-hitler-on-display-for-first-time-719435.html

Russians will today see for the first time a fragment of Hitler's skull with a bullet hole in it which Soviet soldiers found in a shallow grave in Berlin in 1945. The skull, along with a piece of a jaw, are the only remains of Hitler still surviving, according to the organisers of an exhibition on the death agony of the Third Reich which is opening in Moscow.[...] he exhibition brings together 150 items, hitherto held in the archives of the FSB, the successor to the NKVD, the defence ministry and the foreign ministry.

Jarno
2 februari 2009, 00:15
Geef de link nog eens aub.

filosoof
2 februari 2009, 00:24
De link werkt niet.


http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/655215/2009/01/30/Stierf-Hitler-op-Antarctica.dhtmlWho the shit cares waar hij rotte... (aan de Pool is zijn bal er mogelijk afgevroren, je weet maar nooit. Zou dat pijnlijk zijn?:-) Ik hoop het.:twisted:

lollysticky
2 februari 2009, 02:17
Vermits overblijfselen onder geen beding archiefstukken zijn, zie ik niet goed in hoe die in een archief kunnen terecht komen - tenzij onder zéér uitzonderlijke voorwaarden (en dan zijn ze nog meestal in informele bruikleen). Ik denk dat je zaken verwart. Ik dacht dat je het had over stukken waaruit zou blijken dat Hitler dit of dat. Bij mijn weten zou die informatie niet 'geheim' kunnen zijn.

gelieve u te wenden tot Metternich zijn post :P Stoffelijke overschotten (zoals beenderen) kunnen wel opgenomen worden in een archief... u mag nu gerust over het de invulling van het woord 'archief' gaan lullen in de hoop uw gelijk te halen...

P.S. dank u, Metternich, nu moet ik al die moeite niet doen :P ik twijfel echter enorm hard of die beenderen die ze ten toon spreiden op die moskou tentoonstelling 'echt' zijn...

Nefertete
2 februari 2009, 15:05
Bij de "kwaliteitskrant" Bild hebben er enkelen weer eens te veel aan de Cava gezeten.

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/8/16/10/large_771085.jpg

Een aantal andere (kwaliteits ?)kranten nemen dan het hele verhaal over zonder zelfs de minste voorafgaande research te doen.

:boo:

Summerhayes en Beeching weerleggen met hun rapport deze Antartica mythe.


Hitler's Antarctic base: the myth and the reality

--------------------------------------------------------------------------------
Colin Summerhayes a1 and Peter Beeching a2
a1 Scott Polar Research Institute, University of Cambridge, Lensfield Road, Cambridge CB2 1ER
a2 402–800 Eglinton Av. W., Toronto, M5N 1G1, Canada

Abstract

In January-February 1939, a secret German expedition visited Dronning (or Queen) Maud Land, Antarctica, apparently with the intention inter alia of establishing a base there. Between 1943 and 1945 the British launched a secret wartime Antarctic operation, code-named Tabarin. Men from the Special Air Services Regiment (SAS), Britain's covert forces for operating behind the lines, appeared to be involved. In July and August 1945, after the German surrender, two U-boats arrived in Argentina. Had they been to Antarctica to land Nazi treasure or officials? In the southern summer of 1946–1947, the US Navy appeared to ‘invade’ Antarctica using a large force. The operation, code-named Highjump, was classified confidential. In 1958, three nuclear weapons were exploded in the region, as part of another classified US operation, code-named Argus.

Given the initial lack of information about these various activities, it is not, perhaps, surprising that some people would connect them to produce a pattern in which governments would be accused of suppressing information about ‘what really happened’, and would use these pieces of information to construct a myth of a large German base existing in Antarctica and of allied efforts to destroy it.

Using background knowledge of Antarctica and information concerning these activities that has been published since the early 1940s, it is demonstrated:

that the two U-Boats could not have reached Antarctica;
that there was no secret wartime German base in Dronning Maud Land; that SAS troops did not attack the alleged German base;
that the SAS men in the region at the time had civilian jobs;
that Operation Highjump was designed to train the US Navy for a possible war with the Soviet Union in the Arctic, and not to attack an alleged German base in Antarctica;
and that Operation Argus took place over the ocean more than 2000 km north of Dronning Maud Land.

Activities that were classified have subsequently been declassified and it is no longer difficult to separate fact from fancy, despite the fact that many find it attractive not to do so.



Het volledige rapport : http://www.scribd.com/doc/25311/Hitlers-Antarctic-Base-the-Myth-and-the-Reality

lollysticky
2 februari 2009, 15:13
dank je voor die link Nefertete :)

lombas
2 februari 2009, 15:49
gelieve u te wenden tot Metternich zijn post :P Stoffelijke overschotten (zoals beenderen) kunnen wel opgenomen worden in een archief... u mag nu gerust over het de invulling van het woord 'archief' gaan lullen in de hoop uw gelijk te halen...

P.S. dank u, Metternich, nu moet ik al die moeite niet doen :P ik twijfel echter enorm hard of die beenderen die ze ten toon spreiden op die moskou tentoonstelling 'echt' zijn...

Je moet niet zo meteen beginnen jip-jippen, ik stelde gewoon een vraag. Ik heb niet gezegd dat ze niet (zeer uitzonderlijk) in een archief te vinden zijn, ik heb gezegd dat het geen archiefstukken zijn.

Blijkbaar gaat het ook niet om de overblijfselen van Hitler zelf maar een kaakbeen, als annex bij een rapport. Dat is inderdaad één van de (zeer uitzondelijke) omstandigheden waarbij menselijke resten in een archief te vinden zijn.

lombas
2 februari 2009, 15:51
http://english.pravda.ru/main/18/90/363/15422_hitler.html


Zelfs de goede Pravda zegt niet dat het een archiefstuk is, waar je op meent te antwoorden.

Geloof me nu in dit geval maar even.

roger verhiest
2 februari 2009, 16:51
Hitler is naar een of andere exoplaneet gevlucht en leeft daar nu nog veel en heeft lange kinderen.

Wautd
3 februari 2009, 10:35
Zever.

Hitler leeft nog steeds op zijn geheime nazi maanbasis :-P

Paracelsus
3 februari 2009, 13:09
Kort na de oorlog werd in kranten over heel West-Europa melding gemaakt dat Hitler gezien was in Ierland, verkleed als vrouw. (geen grap)

Derk de Tweede
12 februari 2009, 10:15
Ik zag hem gisteren nog in Wenen, hij is zelfs gefilmd.


http://www.youtube.com/watch?v=_EBgi-5Gjqg

Queensburry
13 februari 2009, 17:51
De idee lijkt op het eerste zicht te gek voor woorden. Maar ik heb in Le Monde van 24 november 2007 een artikel gevonden dat aantoont dat er blijkbaar een belg is die een opzienbarende ontdekkling heeft gedaan.


Dixie Dansercoer (1962) est un Flamand qui a effectué plusieurs expéditions en Antarctique et dans le Grand Nord. En 1997, il est parti au Pôle Sud avec Alain Hubert. En 99 jours, ils ont parcouru près de 3.932 km (un record). En 2005, il a essayé de traverser le détroit de Béring depuis l'Alaska jusqu'en Sibérie, en nageant, en marchant, en pagayant et en skiant. Malheureusement, les conditions climatiques ne lui a pas permis d'arriver �* destination. En 2007, Dixie Dansercoer a décidé de refaire le célèbre voyage �* la voile vers le Pôle Sud réalisé par le Belgica, sous la direction d'Adrien de Gerlache. Ce voyage a été interrompu pour des raisons inexpliquées. Des témoins ont confirmés que Mr Dansercoer avait trouvés une base polaire datant des années quarante. Dans cette base, il a récupéré un cadavre surgelé. La question reste ouverte pourquoi il a manqué de déclarer cette découverte. L’identité du cadavre n’est guerre connu. Les témoins ont seulement confirmés qu’il s’agit d’un homme moustachu, ou avec leurs propres mots « avec une petite moustachu comme Charlie Chaplin ». :hitler:
Dixie Dansercoer s’est abstenu de tout commentaire.

Nefertete
13 februari 2009, 18:13
ik geloof eigenlijk geen reet van die tekst. Als ik er op google kom ik op dit fragment uit :

http://www.vosvacances.be/BEFR/site/theater-sessions.aspx

een fragment dus.

Waarom zou DD zwijgen over een dergelijke ontdekking ?
Waarom geen foto's gemaakt ?
Hij zou een lijk gevonden hebben, en blijkbaar net dit van den Dolf. Wat een toeval.

Een dergelijke vondst zou hem beroemder gemaakt dan Bob Ballard.
Spijtig genoeg kan ik geen mail adres vinden van DD.

Mvg.

Queensburry
13 februari 2009, 23:37
:-P Beste Nefertete. Je bent geweldig want je hebt me goed aan het lachen gekregen.
'You just made my day'

Nefertete
15 februari 2009, 10:00
:-P Beste Nefertete. Je bent geweldig want je hebt me goed aan het lachen gekregen.
'You just made my day'

Argumenteer eens ?

Een mooi voorbeeld om de zoveelste hoax te lanceren. You made my day :lol:

Queensburry
15 februari 2009, 23:01
Tja, het onderwerp leek me té absurd om er geen grap over te willen maken.
No hard feelings, I hope? ;-)

Nefertete
16 februari 2009, 11:54
Tja, het onderwerp leek me té absurd om er geen grap over te willen maken.
No hard feelings, I hope? ;-)

Hard feelings ? Neen hoor, integendeel.

Prachtig gedaan ! Zo zie je maar weer. :scatter:

Queensburry
16 februari 2009, 17:23
Hard feelings ? Neen hoor, integendeel.

Prachtig gedaan ! Zo zie je maar weer. :scatter:

Bedankt. Dat 'snorretje zoals dat van Charly Chaplin' vond ik zelf ook een goede vondst, al zeg ik het zelf.

Scherven A. Mok
16 februari 2009, 18:08
We zullen het antwoord kortelings te weten komen dankzij onze nieuwe zuipoolbasis.

Queensburry
20 februari 2009, 09:33
Hitler duikt wel eens vaker op de meest onverwachte plaats op!
Maar dit kort fragment hier is toch wel de allergrappigste 'verschijning' van snorremans:
http://www.youtube.com/watch?v=7GkZFBmBYSM

eno2
24 februari 2009, 11:26
Stierf Hitler op Antarctica?

Nee, in eenboom tussen de apen onder de evenaar.

backfire
31 maart 2009, 11:25
je was mij voor... ik wou ook dit topic aanmaken :P

over de dood van hitler zijn vele verhalen... het verhaal over de zelfmoord in de bunker onder de kanselarij (samen met zijn vrouw) en de verbranding buiten in de tuin (zoals voorgesteld in de film Der Untergang) is er maar één van de zovelen...

het feit dat de identificatie (zoals gezegd door de topic starter) van Hitler niet echt zo betrouwbaar was, leidt natuurlijk ook tot veel speculatie. Ik denk ook niet dat het mysterie rond Hitler zijn dood ooit 'echt' zal opgelost worden, want de meeste zaken die ermee te maken hebben liggen opgeborgen in geheime archieven die niet kunnen ingekeken worden.

Nu, dat maakt dit verhaal nog niet waar... het is niet omdat je enkele (weliswaar historische en correcte) feiten bij elkaar plaatst, dat er een 'verband' tussen zou zijn! Het verhaal lijkt mij nogal ver gezocht... :/

Inderdaad veel verhalen over Hitler's dood. Zijn zelfmoord en verbranding zijn echter FEITEN, gezien het groot aantal getuigenverklaringen, bv zijn lijfwacht Rochus Mish. Er is voor al deze getuigen geen enkele reden dat ze zouden liegen.

beste vriend
5 april 2009, 20:50
Inderdaad veel verhalen over Hitler's dood. Zijn zelfmoord en verbranding zijn echter FEITEN, gezien het groot aantal getuigenverklaringen, bv zijn lijfwacht Rochus Mish. Er is voor al deze getuigen geen enkele reden dat ze zouden liegen.
Toch wel . Om Hitler te beschermen. Dat waren toch allemaal nazi's, laat je niks wijsmaken. Ik voor mijn part geloof dat Hitler , zoals zovele anderen, naar Z-Amerika getrokken is, en dat er dubbelgangers van hemzelf en Eva Braun vermoord zijn . Mischien zelfs wel joden !
Nu is die man natuurlijk dood, of toch echt heel oud, maar waarschijnlijk heeft hij kinderen gekregen , die de familietraditie verder zetten, financiël ondersteund door de enorme oorlogsbuit der nazi's.

Alvas
22 april 2009, 16:49
volgens mijn BBC en History Channel documentaire (ik ga de naam nog eens opzoeken in mijn 'archief' :P) zijn die 'restanten' van hitler (afkomstig van de 'verbranding' zoals te zien in Der Untergang) opgenomen in een russisch archief (de russen waren immers de eerste aan de bunker)... OF die 'restanten' echt afkomstig zijn uit Hitler, en OF de russen ze eventueel zouden hebben, kan ik niet garanderen he... ik was er immers niet bij :P

Kan het dat ik deze gezien heb op canvas tijdje terug? Het leek wel of die russen het als een victory claim beschouden.

Bovenbuur
22 april 2009, 23:50
De VS hebben Hitler gedood maar lieten al die tijd de Russen met de eer strijken? Echt niet...