PDA

View Full Version : De Middenstatie-appreciation-draad


Pelgrim
6 februari 2009, 12:13
Het amerikaanse tijdschrift nieuwsweek heeft een onderzoek gedaan naar wat de mooiste treinstations in de wereld zijn.

#1 St.Pancras, Londen (Groot-Brittannië)
#2 Grand Central Terminal, New York (Verenigde Staten)
#3 Chhatrapati Shivaji, Mumbai (India)
#4 Centraal Station, Antwerpen :cheer:
#5 Gare des Bénédictins, Limoges (Frankrijk)

http://blog.bitprocessor.be/images/20080421213221_antwerpen_centraal_railway_station_-_belgium-border.jpg

Uh-Huh
6 februari 2009, 12:15
Leuk maar bizar, ik dacht dat die van Frankrijk mooier waren en China of Japan er ook heel mooie had...

Zwartengeel
6 februari 2009, 12:25
Dan heb je Balegem-Dorp nog niet gezien... :-P

45488

Pelgrim
6 februari 2009, 12:26
oh maar dat heeft ook wel iets charmant hoor.

netslet
6 februari 2009, 12:46
Ik dacht bijna dat Pelgrim hier de loftrompet over de middenstand wou steken. :-P

Maar 't is inderdaad wel een mooi station dat van Antwerpen.

liberalist_NL
6 februari 2009, 13:07
Het amerikaanse tijdschrift nieuwsweek heeft een onderzoek gedaan naar wat de mooiste treinstations in de wereld zijn.

#1 St.Pancras, Londen (Groot-Brittannië)
#2 Grand Central Terminal, New York (Verenigde Staten)
#3 Chhatrapati Shivaji, Mumbai (India)
#4 Centraal Station, Antwerpen :cheer:
#5 Gare des Bénédictins, Limoges (Frankrijk)

http://blog.bitprocessor.be/images/20080421213221_antwerpen_centraal_railway_station_-_belgium-border.jpg

Antwerpen heeft inderdaad een indrukwekkend station. Iets om trots op te zijn. Het Brusselse station daarentegen is nogal eng.

Morduk
6 februari 2009, 13:08
De middenstatie regeert het land, maar niet zo goed als ooit tevoren.

Morduk
6 februari 2009, 13:10
Antwerpen heeft inderdaad een indrukwekkend station. Iets om trots op te zijn. Het Brusselse station daarentegen is nogal eng.


Centraal, Zuid of Noord?

Centraal = claustrofobisch (soms heb je lange benen nodig om van perron op trein te raken
Noord = oud met een likje verf
Zuid = volledig gemoderniseerd en zeer groot maar weinig bijzonder qua architectuur.

circe
6 februari 2009, 13:14
Ik kwam er per toeval in de kerstperiode.

Het was werkelijk indrukwekkend. Kan me goed inbeelden dat ze de vierde plaats kregen.

Zwartengeel
6 februari 2009, 13:19
Centraal, Zuid of Noord?

Centraal = claustrofobisch (soms heb je lange benen nodig om van perron op trein te raken
Noord = oud met een likje verf
Zuid = volledig gemoderniseerd en zeer groot maar weinig bijzonder qua architectuur.

Balegem-Zuid?

45489

Morduk
6 februari 2009, 13:33
Alleszins niet claustrofobisch :-D

SP.A Bruin
6 februari 2009, 13:54
Dan heb je Balegem-Dorp nog niet gezien... :-P

45488

Of nog erger: Balegem-Zuid

SP.A Bruin
6 februari 2009, 13:55
Landskouter-Zeehaven

SP.A Bruin
6 februari 2009, 14:00
Zwankendamme station is ook prachtig van architectuur

Morduk
6 februari 2009, 14:01
Bwaa, knap dat gebouwtje wat op, neem een goeie perspectieffoto en die van newsweek komen misschien wel kijken ;-)

Morduk
6 februari 2009, 14:04
Trouwens al lang niet meer gezien, maar de Luchtbal in Antwerpen krijg je daar nog altijd een instant-depressie als je daar bij slecht weer uitstapt?

Zwartengeel
6 februari 2009, 14:04
Hier, dit is een mooie: Trooz (tussen Luik en Verviers).

45495

Metternich
6 februari 2009, 14:05
#4 Centraal Station, Antwerpen :cheer:Leopold II, een rotzak zonder geweten of scrupules, maar hij kende toch wel iets van bouwprojecten ;)

liberalist_NL
6 februari 2009, 14:12
Leopold II, een rotzak zonder geweten of scrupules, maar hij kende toch wel iets van bouwprojecten ;)

Net als andere criminelen, zoals de Katholieke Kerk, de Russische Tsaren, de Egyptische farao's, de Chinese keizers, enz... :-)

Dronkoers
6 februari 2009, 14:17
Het amerikaanse tijdschrift nieuwsweek heeft een onderzoek gedaan naar wat de mooiste treinstations in de wereld zijn.

#1 St.Pancras, Londen (Groot-Brittannië)
#2 Grand Central Terminal, New York (Verenigde Staten)
#3 Chhatrapati Shivaji, Mumbai (India)
#4 Centraal Station, Antwerpen :cheer:
#5 Gare des Bénédictins, Limoges (Frankrijk)

http://blog.bitprocessor.be/images/20080421213221_antwerpen_centraal_railway_station_-_belgium-border.jpg
Manmanman

Leuven en Luik zijn toch wel 10 keer schoner ;-)

Burkide
6 februari 2009, 14:21
Centraal, Zuid of Noord?

Centraal = claustrofobisch (soms heb je lange benen nodig om van perron op trein te raken
Noord = oud met een likje verf
Zuid = volledig gemoderniseerd en zeer groot maar weinig bijzonder qua architectuur.

Ik weet eerlijk gezegd niet waarom sommige mensen, behalve omwille van een of andere algemenere Brusselfobie, iets tegen de Brusselse stations hebben. Ze zijn uiteraard niet zo mooi als Antwerpen-Centraal, maar ik vind niet dat ze noemenswaardig mooier of lelijker zijn dan bvb. Gent-Sint-Pieters.

Vermoedelijk heb ik geen smaak.

Dronkoers
6 februari 2009, 14:24
Ik weet eerlijk gezegd niet waarom sommige mensen, behalve omwille van een of andere algemenere Brusselfobie, iets tegen de Brusselse stations hebben. Ze zijn uiteraard niet zo mooi als Antwerpen-Centraal, maar ik vind niet dat ze noemenswaardig mooier of lelijker zijn dan bvb. Gent-Sint-Pieters.

Vermoedelijk heb ik geen smaak.

De Centraal is toch iets lelijk zeker :|

Struik500
6 februari 2009, 14:27
Het amerikaanse tijdschrift nieuwsweek heeft een onderzoek gedaan naar wat de mooiste treinstations in de wereld zijn.

#1 St.Pancras, Londen (Groot-Brittannië)
#2 Grand Central Terminal, New York (Verenigde Staten)
#3 Chhatrapati Shivaji, Mumbai (India)
#4 Centraal Station, Antwerpen :cheer:
#5 Gare des Bénédictins, Limoges (Frankrijk)

http://blog.bitprocessor.be/images/20080421213221_antwerpen_centraal_railway_station_-_belgium-border.jpg
Niet slecht

Burkide
6 februari 2009, 14:28
De Centraal is toch iets lelijk zeker :|

Bah, de hal vind ik best wel ok, al was het maar omwille van die afbeelding van de spoorweglui.

Over de vernieuwingen beneden: daar heb ik nog geen mening over.

De gang naar de metro's is inderdaad wel lelijk. Maar hij stinkt vooral.

Zwartengeel
6 februari 2009, 14:29
Ik weet eerlijk gezegd niet waarom sommige mensen, behalve omwille van een of andere algemenere Brusselfobie, iets tegen de Brusselse stations hebben. Ze zijn uiteraard niet zo mooi als Antwerpen-Centraal, maar ik vind niet dat ze noemenswaardig mooier of lelijker zijn dan bvb. Gent-Sint-Pieters.

Vermoedelijk heb ik geen smaak.

Brussel-Zuid is mooi in de ontvangsthal, maar eens je op de perrons komt piep je wel even anders.

En Brussel-Centraal is momenteel een bouwwerf die zich zéér langzaam verder haast.

Burkide
6 februari 2009, 14:32
Brussel-Zuid is mooi in de ontvangsthal, maar eens je op de perrons komt piep je wel even anders.

Klopt. En in Gent-Sint-Pieters is de hal nietszeggend, de gang naar de perrons lelijk en de perrons zelf maar zo-zo. 't Is mij dus ongeveer gelijk.

Het lelijkst van al zijn echter de stations die niet veel meer zijn dan een voetgangerstunnel onder de perrons. Bij voorkeur zijn ze vuil en vol graffiti.

Dronkoers
6 februari 2009, 14:33
Ach, de trein stopt er, dat is het voornaamste ;-)

SP.A Bruin
6 februari 2009, 14:47
Ach, de trein stopt er, dat is het voornaamste ;-)

Passagierstreinen ook?

Burkide
6 februari 2009, 14:56
Passagierstreinen ook?

Ik ben een frequent treingebruiker, en ik mag eerlijk gezegd niet klagen over de stiptheid ervan. Hoogstens af en toe eens vijf minuutjes... Uiteraard is er af en toe een langere vertraging, en die komt natuurlijk altijd ongelegen. En die onthoud je dan ook gemakkelijker.
De prijzen daarentegen...

Dronkoers
6 februari 2009, 15:01
Passagierstreinen ook?

Tuurlijk, ikke nie ze :-D

L. J. Brutus
6 februari 2009, 22:42
Tuurlijk, ikke niezen :-D

Gezondheid.