PDA

View Full Version : Ik heb beslist ...


Steben
16 februari 2009, 17:25
...
binnen twee jaar verkoop ik mijnen octavia en koop ik een A6 avant 2.7 tdi multitronic. Eentje van 163pk, waardoor ik 1000€ minder taks betaal. Na wat chiptuning komt dat dan toch weer op 220pk en geldt enkel de fiscale pk nog. :cheer:
nu nog een teletijdsmachine...

HAMC
16 februari 2009, 17:34
Ik begrijp het, binnen twee jaar zijn die in occazie een pak goedkoper.

Derk de Tweede
16 februari 2009, 20:20
...
binnen twee jaar verkoop ik mijnen octavia en koop ik een A6 avant 2.7 tdi multitronic. Eentje van 163pk, waardoor ik 1000€ minder taks betaal. Na wat chiptuning komt dat dan toch weer op 220pk en geldt enkel de fiscale pk nog. :cheer:
nu nog een teletijdsmachine...

Gezien de economische verwachtingen rij jij over twee jaar op een oude fiets met door de Vlaamse steppen op zoek naar suikerbieten.

http://www.transportfiets.net/foto/transportfiets_1475.jpg

Steben
17 februari 2009, 09:52
Ik begrijp het, binnen twee jaar zijn die in occazie een pak goedkoper.

Hehehe
eigenlijk is dat amper waar. 2 jaartjes is niets. Zeer vlakke waardecurve...
Je koopt die beter nieuw om zelf te verkopen eens je toch BTW en afschrijvingen inbrengt.

Steben
17 februari 2009, 09:53
Gezien de economische verwachtingen rij jij over twee jaar op een oude fiets met door de Vlaamse steppen op zoek naar suikerbieten.

http://www.transportfiets.net/foto/transportfiets_1475.jpg

Suikerbieten krijgen geen bankgaranties, automobielsector wel.

Vette Pois(s)on
17 februari 2009, 10:09
Nooit wensen dat de tijd voorbij vliegt -voor we het weten liggen we op ons sterfbed hoor.

Steben
17 februari 2009, 10:11
Nooit wensen dat de tijd voorbij vliegt -voor we het weten liggen we op ons sterfbed hoor.

Ah nee hoor. Ik ga mijn skoda'tje nog wat koesteren en wellicht wat "reform" geven tegen de verkoop.

Maar je mag juist wel uitkijken. Het omgekeerde is juist schrik voor de tijd en dat sterfbed. ;-)

Vette Pois(s)on
17 februari 2009, 10:15
Ja, altijd fijn naar iets uit te kijken (kleine haalbare dromen enzo), maar ik sprak maar uit mijn eigen ervaring.

Weet ge voor ge het weet rijdt ge al een jaar rond met uw A6 en denkt ge nog maar es terug aan deze onnozele post van mij hier :-)

Steben
17 februari 2009, 10:37
Ja, altijd fijn naar iets uit te kijken (kleine haalbare dromen enzo), maar ik sprak maar uit mijn eigen ervaring.

Weet ge voor ge het weet rijdt ge al een jaar rond met uw A6 en denkt ge nog maar es terug aan deze onnozele post van mij hier :-)

Ik begrijp je wel hoor, wees gerust er is meer dan een wagen in mijn dagdagelijks leven.Verbouwen enzo... opbouw van het leven van kinderen
Maar toch bedankt voor de bezorgdheid.

lantjes
17 februari 2009, 10:38
http://www.autogids.be/prijs-nieuwe-wagens/audi/a5/2-7-v6-tdi-163-multitronic-s-line-57412.htm?xmodeleId=3058&xmarqueid=70&xmodeleId=3058&xmarqueid=&xmodelegen=&xVersionprix=0&xVersionprixmax=&xVersionidentcategorie=&xVersionidentcarburant=&xVersioncvdinA=&xVersionidenttransmission=&xVersioncylindree=&xBoite=&xVersioncvkwMax=&xVersionnbcylindre=&xVersioncvfiscA=&xVersionnbsiege=&xVersionEmissionCO2=&xVersionconsommation=

is deze qua lijn niet aantrekkelijker Steben?

Derk de Tweede
17 februari 2009, 10:38
Steun de toekomstige werklozen: rij DAF..

Steben
17 februari 2009, 10:38
Steun de toekomstige werklozen: rij DAF..

Dat ze nog maar eens met hun kleine wagentjes afkomen: dat is nu wel "hot".

Vette Pois(s)on
17 februari 2009, 10:43
De "kleine" Volvo lijkt me echt iets zeer degelijk en bovenal veilig.

Mischiens niet de mooiste, maar al ik eentje zou kiezen was het deze.

Steben
17 februari 2009, 10:58
http://www.autogids.be/prijs-nieuwe-wagens/audi/a5/2-7-v6-tdi-163-multitronic-s-line-57412.htm?xmodeleId=3058&xmarqueid=70&xmodeleId=3058&xmarqueid=&xmodelegen=&xVersionprix=0&xVersionprixmax=&xVersionidentcategorie=&xVersionidentcarburant=&xVersioncvdinA=&xVersionidenttransmission=&xVersioncylindree=&xBoite=&xVersioncvkwMax=&xVersionnbcylindre=&xVersioncvfiscA=&xVersionnbsiege=&xVersionEmissionCO2=&xVersionconsommation=

is deze qua lijn niet aantrekkelijker Steben?

Is een tweepersoonscoupe, lantjes. Prachtig hoor, dat wel. Ik wens echter een gezinswagen met laadmogelijkheden.

lantjes
17 februari 2009, 11:04
Is een tweepersoonscoupe, lantjes. Prachtig hoor, dat wel. Ik wens echter een gezinswagen met laadmogelijkheden.

Vermoedelijk kan je daar toch wel met 4 in en is er een koffertje aan...ruim voldoende. :-P maar ieder zijn ding hé, anders reden we allemaal met dezelfde rond. ;-)

Steben
17 februari 2009, 11:10
De "kleine" Volvo lijkt me echt iets zeer degelijk en bovenal veilig.

Mischiens niet de mooiste, maar al ik eentje zou kiezen was het deze.

C30 ?
wat mij opvalt is nu ook bij volvo de mogelijkheid tot waanzinnig sterke motorblokken in de kleine wagens. bv. de D5 (180pk) of T5 (230pk).
Dat doet mij denken aan de Golf VR6 zaliger: stabiliteitsproblemen

Vette Pois(s)on
17 februari 2009, 11:34
Zo ene:

http://www.blablablog.nl/B1038127581/C611305730/E20061218224205/Media/volvoc30.jpg

Te veel pk in kleine autos is nooit goed he :-)
Lijkt me wel een zeer gemakkelijke gebruikswagen zonder al te veel tralala.

Gewoon simpel en degelijk, is natuurlijk gene racewagen, maar dat is toch ook niet nodig.
(of hij zijn waarde goed weet te houden weet ik niet, kost wel allemaal veel geld dat wel)

Heb al met verschillende merken mogen rijden, en Volvo is me het meest bevallen.

Jazeker
17 februari 2009, 11:41
...
binnen twee jaar verkoop ik mijnen octavia en koop ik een A6 avant 2.7 tdi multitronic. Eentje van 163pk, waardoor ik 1000€ minder taks betaal. Na wat chiptuning komt dat dan toch weer op 220pk en geldt enkel de fiscale pk nog. :cheer:
nu nog een teletijdsmachine...

Van Skoda naar een A6 met verdomd veel pk's. En dan nog aan het verbouwen ook. Rijke mens... 8O

Jazeker
17 februari 2009, 11:43
Te veel pk in kleine autos is nooit goed he :-)


Ze hebben de Peugeot 205 ooit wel aangeboden met een V-6 motor 8O

Doodskist...

Steben
17 februari 2009, 11:43
Zo ene:

http://www.blablablog.nl/B1038127581/C611305730/E20061218224205/Media/volvoc30.jpg

Te veel pk in kleine autos is nooit goed he :-)
Lijkt me wel een zeer gemakkelijke gebruikswagen zonder al te veel tralala.

Gewoon simpel en degelijk, is natuurlijk gene racewagen, maar dat is toch ook niet nodig.
(of hij zijn waarde goed weet te houden weet ik niet, kost wel allemaal veel geld dat wel)

Heb al met verschillende merken mogen rijden, en Volvo is me het meest bevallen.

Ik zou voor de 1.6 common rail turbodiesel (110pk) kiezen in deze wagen indien veel gebruikt. Of de benzine 1.6 (100pk) of 1.8 (125pk) indien minder dan 15 000 km per jaar. Jammer dat ze geen mini turbobenzine hebben zoals VW daar mee uitpakt (1.4 Tsi bv) want dat is zuinig lage toerenplezier.

Steben
17 februari 2009, 11:46
Ze hebben de Peugeot 205 ooit wel aangeboden met een V-6 motor 8O

Doodskist...

VR6 is ooit 285pk geweest in een Golfke ... bijna zo steil omhoog als een ariane raket.

Steben
17 februari 2009, 11:48
Van Skoda naar een A6 met verdomd veel pk's. En dan nog aan het verbouwen ook. Rijke mens... 8O

chiptuning kost maar 300-500€ hoor.
Een zescilinder zoals die 2.7 rijdt vooral romiger dan een vierkoppertje aan lagere toeren. Zescilinders hebben een betere slagverdeling en koppel. Voor wie veel snelwegkilometers aflegt is dat allemaal comfortabeler en de motor is stugger op lange termijn. Denk maar aan een mobiletteke waarmee je 20 000 km aflegt per jaar. Hoe lang houdt het vol?
Er zijn immers viercilinders die meer pk's spuwen, maar die mij niet interesseren. Ik zou bv. met een 2.0 tdi nooit boven de 136pk gaan, al was het maar wederom fiscaal.

Jazeker
17 februari 2009, 11:52
chiptuning kost maar 300-500€ hoor.
Een zescilinder zoals die 2.7 rijdt vooral romiger dan een vierkoppertje. Er zijn immers viercilinders die meer pk's spuwen, maar die mij niet interesseren. Ik zou met een 2.0 tdi nooit boven de 136pk gaan.

Och... 300 tot 500 euro zou ik ook nog wel willen ophoesten. De prijs van een nieuwe A6 met een 2.7 motor in avant uitvoering is dan weer iets dat wel nogal zwaar op mijn budget zou wegen. En dan ben ik nog niet aan het verbouwen.

Ge zijt ne rijke mens. Geef dat maar toe ;-)

Edit: let op met die chiptuning... is niet altijd legaal.

Vette Pois(s)on
17 februari 2009, 11:52
Stom vraagje, ik weet dat turbos het vermogen seriues opdrijven en dat ze zeer betrouwbaar zijn geworden, maar hoe zit dat met het verbruik?

Rijd zelf met een turbodiesel 1,4 en heb de indruk dat die meer verbruikt dan mijn vorige turbodiesel 1,7 met ongeveer zelfde vermogen (de trend is bij diesels precies in kleine autos zo weinig mogelijk CC te stoppen)

OP de tankbeurten (en sponsering) na, altijd liever een benzine voor mij :-)

lantjes
17 februari 2009, 11:57
Uiteindelijk, die +200pk, wat doe je daar nog mee? Van het ene rood licht naar het andere om vervolgens, na af te remmen voor een flitspaal, aan te schuiven in de file. Niet liever wat meer comfort en "snufjes" in de plaats?

Steben
17 februari 2009, 11:58
Stom vraagje, ik weet dat turbos het vermogen seriues opdrijven en dat ze zeer betrouwbaar zijn geworden, maar hoe zit dat met het verbruik?

"Passieve" turbowerking is evenredig met toerental (uitlaatgassen worden gebruikt om inkomende lucht te comprimeren). Turbo's zullen dus vooral zuinig zijn op de snelweg en constante snelheid, eerder dan in dorpbochtjes.
turbo's kunnen dus de topsnelheid verhogen (denk aan tijdrijders in het wielrenen)

Anders is het bij een "compressor". Deze werkt actief (op de accu) en comprimeert de lucht, ongeacht het toerental. Een compressor verhoogt dus het vermogen bij lagere toeren. compressors verhogen dus vooral de acceleratie (aanvallers, sprinters)

De VW Tsi's werken met compressor én turbo, wat resulteert in een maximum koppel plateau (van 1500 tot 4500 toeren bv) ipv een piek.


Rijd zelf met een turbodiesel 1,4 en heb de indruk dat die meer verbruikt dan mijn vorige turbodiesel 1,7 met ongeveer zelfde vermogen (de trend is bij diesels precies in kleine autos zo weinig mogelijk CC te stoppen)

Merk?
die trend is trouwens overal merkbaar, niet alleen bij diesels. Men probeert zo weinig CO² uitstoot te halen.


OP de tankbeurten (en sponsering) na, altijd liever een benzine voor mij :-)

Na lang met diesel te rijden, mis ik het "koppige tandenbijten" dat je bij een (gewone)benzine niet hebt: je moet dan altijd vol gas geven om vooruit te komen.

Jazeker
17 februari 2009, 12:01
Stom vraagje, ik weet dat turbos het vermogen seriues opdrijven en dat ze zeer betrouwbaar zijn geworden, maar hoe zit dat met het verbruik?

Rijd zelf met een turbodiesel 1,4 en heb de indruk dat die meer verbruikt dan mijn vorige turbodiesel 1,7 met ongeveer zelfde vermogen (de trend is bij diesels precies in kleine autos zo weinig mogelijk CC te stoppen)

OP de tankbeurten (en sponsering) na, altijd liever een benzine voor mij :-)

Ik ben geen grote kenner, maar veel hangt gewoon af van wat je autoconstructeur in elkaar kan flansen qua motor. Ik rij zelf met de 1.8 TDci van Ford en kan niet klagen over prestaties tov. verbruik. Als ik ietsje minder wil voor minder geld dan kan ik de 1.6 TDci kiezen (halve liter minder op 100 km). Maar ik wil net dat beetje meer op een dieselmotor.

Maar de discussie daaromtrent is een beetje ouderwets. Tenzij je oude tweedehands wagens gaat kopen kan je vandaag geen dieselmotor zonder turbo meer vinden. Het hangt er gewoon vanaf of je merk iets geeft om het verbruik of niet.

Jazeker
17 februari 2009, 12:05
Na lang met diesel te rijden, mis ik het "koppige tandenbijten" dat je bij een (gewone)benzine niet hebt: je moet dan altijd vol gas geven om vooruit te komen.

Laat dat nu net het argument zijn van de verbruikersorganisaties. Bij een dieselmotor is het geen probleem om het gaspedaal volledig in te drukken. Het motormanagement regelt het voor je.

Steben
17 februari 2009, 12:05
Maar de discussie daaromtrent is een beetje ouderwets. Tenzij je oude tweedehands wagens gaat kopen kan je vandaag geen dieselmotor zonder turbo meer vinden.

precies. en maar goed ook. Diesels zijn altijd gekocht geweest voor lange afstanden, pendelen. Laat turbo's nu net daar hun voordeel uitspelen.

Steben
17 februari 2009, 12:06
Laat dat nu net het argument zijn van de verbruikersorganisaties. Bij een dieselmotor is het geen probleem om het gaspedaal volledig in te drukken. Het motormanagement regelt het voor je.

benzines werken ook met manegement, maar geraken niet vooruit op een hellingske als eens opgehouden wordt en dan moet je steeds schakelen en schakelen. Een diesel bijt zich wat koppiger door die lage toeren zonder stil te vallen. Er zijn er die graag in de schakelpot roeren, maar ik niet. Ik roer liever in kookpotten.

Jazeker
17 februari 2009, 12:09
Uiteindelijk, die +200pk, wat doe je daar nog mee? Van het ene rood licht naar het andere om vervolgens, na af te remmen voor een flitspaal, aan te schuiven in de file. Niet liever wat meer comfort en "snufjes" in de plaats?

Compleet gelijk. Ik heb zelf een zitje achter het stuur van een wagen met 115 pk en dat is me genoeg. Hitsig genoeg om een vrachtwagen die je tegen de vangrail gaat duwen te ontsnappen en verder zuinig genoeg om geen milieuramp te zijn (of geen ramp voor mijne portemonee).

Steben
17 februari 2009, 12:12
Uiteindelijk, die +200pk, wat doe je daar nog mee? Van het ene rood licht naar het andere om vervolgens, na af te remmen voor een flitspaal, aan te schuiven in de file. Niet liever wat meer comfort en "snufjes" in de plaats?

Het vermogen is meer dan pk's. Uiteindelijk spreek je de pk's nooit volledig aan. Wie van jullie rijdt aan de toptoeren (4000 bij diesels, 5000-6000 bij benzine) ?
Ik niet. Maar net daar heb je die top pk's. Hogere Pk's vertellen je wat over de topsnelheid, maar ook onrechtstreeks over hoger koppel. Een hoog koppel garandeert koppigheid, trekkracht en acceleratie. En diesels hebben hoger koppel aan lagere toeren.

Jazeker
17 februari 2009, 12:13
precies. en maar goed ook. Diesels zijn altijd gekocht geweest voor lange afstanden, pendelen. Laat turbo's nu net daar hun voordeel uitspelen.

Mag ik een beetje van mening verschillen? Een diesel koop je uiteraard voor de lange levensduur (en ook wel de lage prijs van de brandstof). Maar de turbo maakt dat een dieselmotor eigenlijk doenbaar is in het verkeer. Een diesel zonder turbo is als een traktor in de verkeersstroom.

Steben
17 februari 2009, 12:13
Compleet gelijk. Ik heb zelf een zitje achter het stuur van een wagen met 115 pk en dat is me genoeg. Hitsig genoeg om een vrachtwagen die je tegen de vangrail gaat duwen te ontsnappen en verder zuinig genoeg om geen milieuramp te zijn (of geen ramp voor mijne portemonee).

Nogmaals: die vrachtwagen haal je niet in met je pk's, maar met je koppel.

Steben
17 februari 2009, 12:14
Mag ik een beetje van mening verschillen? Een diesel koop je uiteraard voor de lange levensduur (en ook wel de lage prijs van de brandstof). Maar de turbo maakt dat een dieselmotor eigenlijk doenbaar is in het verkeer. Een diesel zonder turbo is als een traktor in de verkeersstroom.

Natuurlijk, ik spreek dat niet tegen, maar een compressor zou nog veel meer helpen. Tis te zeggen: om weg te sprinten. Als ik het goed begrijp bedoel je vooral veiligheid op de snelweg (vrachtwagens enzo) en daar zit je ongeveer op de kruistoeren van de diesel (volle turbowerking).

Jazeker
17 februari 2009, 12:14
Het vermogen is meer dan pk's. Uiteindelijk spreek je de pk's nooit volledig aan. Wie van jullie rijdt aan de toptoeren (4000 bij diesels, 5000-6000 bij benzine) ?
Ik niet. Maar net daar heb je die top pk's. Hogere Pk's vertellen je wat over de topsnelheid, maar ook onrechtstreeks over hoger koppel. Een hoog koppel garandeert koppigheid, trekkracht en acceleratie. En diesels hebben hoger koppel aan lagere toeren.

Als ik dit lees dan vraag ik me af waarom je rond de 170 PK's wil. Is 120 niet genoeg?

lantjes
17 februari 2009, 12:17
Compleet gelijk. Ik heb zelf een zitje achter het stuur van een wagen met 115 pk en dat is me genoeg. Hitsig genoeg om een vrachtwagen die je tegen de vangrail gaat duwen te ontsnappen en verder zuinig genoeg om geen milieuramp te zijn (of geen ramp voor mijne portemonee).

Jammer dat het ene meestal hand in hand gaat met het andere. Een tip voor autoconstructeurs, maak eens een aantrekkelijke luxueuze wagen met een fiscaal redelijke motor. Ook al heeft de onze (maar) 165 pk om 1800kg verder te slepen, dan nog mogen er, bij normaal gebruik, meestal enkele paarden op stal blijven....;-)

Steben
17 februari 2009, 12:20
Als ik dit lees dan vraag ik me af waarom je rond de 170 PK's wil. Is 120 niet genoeg?

Ik ben op zoek naar voldoende accelaratie en rijgenot op lange afstand. Ik wil dus souplesse en koppel. Ik rij ook graag in de bergen op hoogte op reis. Weet je, dat 163pk model is een ingetoomde versie van de normale 2.7 van 190pk. Begrenzing van toptoeren helpt ook bij dezelfde motor om officieel minder topvermogen te halen. Het optrekken van het koppel met tuning zorgt nu ook eenmaal weer voor meer topvermogen... tja...

Vergeet niet dat je zelf een 1.8 verkiest boven een 1.6 vanwege "dat ietsje meer". Nu ik weet niet welke wagen je precies hebt, maar "dat ietsje meer" is voor een zwaardere wagen ook zwaarder.

Steben
17 februari 2009, 12:22
Jammer dat het ene meestal hand in hand gaat met het andere. Een tip voor autoconstructeurs, maak eens een aantrekkelijke luxueuze wagen met een fiscaal redelijke motor. Ook al heeft de onze (maar) 165 pk om 1800kg verder te slepen, dan nog mogen er, bij normaal gebruik, meestal enkele paarden op stal blijven....;-)

Passat 110pk tdi.
Audi A6 120pk tdi.

en de kleine benzines uiteraard.

Een andere mogelijkheid is schakelen tussen programma's. Je hebt dan reserve die niet benut wordt, bv zoals de economy of sport standen bij automaten, maar dan inwerkend op de manegementsystemen.

Het is trouwens fout om te denken dat verhoogd pk en cilinderinhoud zomaar leidt tot meer verbruik. Niets is minder waar. Rijstijl en je motor kennen is doorslaggevend. Vandaag zat ik weer aan gecombineerd verbruik van 4.8liter/100km met mijn 1.9tdi, met automaat he!

Vette Pois(s)on
17 februari 2009, 12:27
"Passieve" turbowerking is evenredig met toerental (uitlaatgassen worden gebruikt om inkomende lucht te comprimeren). Turbo's zullen dus vooral zuinig zijn op de snelweg en constante snelheid, eerder dan in dorpbochtjes.
turbo's kunnen dus de topsnelheid verhogen (denk aan tijdrijders in het wielrenen)

Anders is het bij een "compressor". Deze werkt actief (op de accu) en comprimeert de lucht, ongeacht het toerental. Een compressor verhoogt dus het vermogen bij lagere toeren. compressors verhogen dus vooral de acceleratie (aanvallers, sprinters)

De VW Tsi's werken met compressor én turbo, wat resulteert in een maximum koppel plateau (van 1500 tot 4500 toeren bv) ipv een piek.



Merk?
die trend is trouwens overal merkbaar, niet alleen bij diesels. Men probeert zo weinig CO² uitstoot te halen.



Na lang met diesel te rijden, mis ik het "koppige tandenbijten" dat je bij een (gewone)benzine niet hebt: je moet dan altijd vol gas geven om vooruit te komen.

Om te beginnen bedankt voor de alweer duidelijke en begrijpbare uitleg :-)
(ik kende het verschil zelfs niet tussen turbo en compressor (dacht dat het een duitse term was voor turbo ofzo)

Mijn sportvwatuur is een Corsake (geeft geen echt veilig gevoel op de grote banen, maar nooit problemen dat mormel ergens tussen te wringen op een parking)

Geef echt niet om met de versnellingen te roeren, denk daar zelfs niet bij na, als ik de motor maar soepel voel draaien.

Vind ook dat de autoindustrie zich nu es eindelijk volop mag toeleggen op een alternatief dan de olie - en niet zoiets blits om op een autosalon mee uit te pakken ,maar daarna in de schuif omdat het niet rendabel of praktisch is.

Vroeger was de auto meer een soort status symbool, nu iets minder denk ik.
Autorijden is vandaag de dag meer een jacht en zeer stresserend, om nog maar te zwijgen van de kosten.

Maar ja, mannen en autos he :-)

Vette Pois(s)on
17 februari 2009, 12:30
Ik ben geen grote kenner, maar veel hangt gewoon af van wat je autoconstructeur in elkaar kan flansen qua motor. Ik rij zelf met de 1.8 TDci van Ford en kan niet klagen over prestaties tov. verbruik. Als ik ietsje minder wil voor minder geld dan kan ik de 1.6 TDci kiezen (halve liter minder op 100 km). Maar ik wil net dat beetje meer op een dieselmotor.

Maar de discussie daaromtrent is een beetje ouderwets. Tenzij je oude tweedehands wagens gaat kopen kan je vandaag geen dieselmotor zonder turbo meer vinden. Het hangt er gewoon vanaf of je merk iets geeft om het verbruik of niet.

Das waar, maar automerken willen verkoopen en zuinig is in.
Op mijne koffer staat economic (of iets soortgelijks), daarom ook die gekozen, maar toch heb ik de indruk dat hij meer verbruikt.
Soit, ik probeer nu gewoon minder te rijden :-)

Steben
17 februari 2009, 12:33
Om te beginnen bedankt voor de alweer duidelijke en begrijpbare uitleg :-)
(ik kende het verschil zelfs niet tussen turbo en compressor (dacht dat het een duitse term was voor turbo ofzo)

Logisch, die verwarring is er niet enkel in jouw hoofd, maar overal.
Turbo wordt ook turbocompressor genoemd...


Mijn sportvwatuur is een Corsake (geeft geen echt veilig gevoel op de grote banen, maar nooit problemen dat mormel ergens tussen te wringen op een parking)Geef echt niet om met de versnellingen te roeren, denk daar zelfs niet bij na, als ik de motor maar soepel voel draaien.

Is het misschien een driecilinder waar de 1.7 een viercilinder was?


Vind ook dat de autoindustrie zich nu es eindelijk volop mag toeleggen op een alternatief dan de olie - en niet zoiets blits om op een autosalon mee uit te pakken ,maar daarna in de schuif omdat het niet rendabel of praktisch is.

volledig elektrisch van 0 tot 100 in 4sec (http://images.google.be/imgres?imgurl=http://gearcrave.com/content/sept07/lightning.jpg&imgrefurl=http://www.gearcrave.com/2007-09-28/simply-amazing-the-electric-lightning-gts/&usg=__TxRyvo-eSexag5KYwcx6M7ieXC0=&h=295&w=445&sz=37&hl=nl&start=3&tbnid=WE0m6mHmdoloyM:&tbnh=84&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dlightning%2BGTS%26gbv%3D2%26hl%3Dnl%2 6sa%3DG)


Vroeger was de auto meer een soort status symbool, nu iets minder denk ik.
Autorijden is vandaag de dag meer een jacht en zeer stresserend, om nog maar te zwijgen van de kosten.

Maar ja, mannen en autos he :-)

Vroeger was auto enkel status, daar waar het functioneler is geworden.

lantjes
17 februari 2009, 12:38
Passat 110pk tdi.
Audi A6 120pk tdi.
en de kleine benzines uiteraard.

Het is trouwens fout om te denken dat verhoogd pk en cilinderinhoud zomaar leidt tot meer verbruik. Niets is minder waar. Rijstijl en je motor kennen is doorslaggevend. Vandaag zat ik weer aan gecombineerd verbruik van 4.8liter/100km met mijn 1.9tdi, met automaat he!

Van enige exclusiviteit is bij deze echter ook geen sprake hé. 'k Dacht eerder aan bv de Esprit van Lotus waar ze vroeger een 2.2 turbo instaken maar wat zonder twijfel een impressionante verschijning was.

Vette Pois(s)on
17 februari 2009, 12:42
Weet ik echt niet van de cilinders, zou goed kunnen.
Op de koffer staat economic.

Ja die electrische auto is fantastisch - maar heeft zoiets van een toekomstdroom.
De dag dat electrische autos de norm zijn, zal de lucht wat properder zijn.
En ook geen reden meer om als westerlingen in de arabische wereld te moeien (maar dat is een ander verhaal zker)

Jazeker
17 februari 2009, 12:56
Weet ik echt niet van de cilinders, zou goed kunnen.
Op de koffer staat economic.

Ja die electrische auto is fantastisch - maar heeft zoiets van een toekomstdroom.
De dag dat electrische autos de norm zijn, zal de lucht wat properder zijn.
En ook geen reden meer om als westerlingen in de arabische wereld te moeien (maar dat is een ander verhaal zker)

Helaas is dat nog een flinke toekomstdroom. De batterijen zijn steeds het probleem. Ze zijn niet sterk genoeg om het op te nemen tegen zelfs maar een benzine- of dieseltank van 40 liter in een kleine middenklasser. Niet als diesel maar wel als benzine vormen ze een serieus brandgevaar. Ik ben wederom geen ingewijde kenner maar las wel wat artikels dat als het membraan in zo'n sterke batterijen scheurt, dat je een steekvlam krijgt dat alles binnen de 5 meter omtrek verschroeit. Ik mag hopen dat onze meer technisch onderlegde medeforummer Maddox meeleest en me kan corrigeren maar dat is niet iets dat ik in mijn koffer wil hebben liggen. Bovendien kunnen redelijk weinig mensen zeggen dat ze hun auto kunnen opladen op hun eigen netwerk. Iedereen die een appartement heeft kan je al vergeten en reken maar dat die mensen niet 2 uur gaan wachten in een tankstation om weer 80 km verder te raken.

Jazeker
17 februari 2009, 12:57
Weet ik echt niet van de cilinders, zou goed kunnen.
Op de koffer staat economic.

Staat dat niet op je gelijkvormigheidsattest of je verzekeringspapieren?

Steben
17 februari 2009, 13:30
Van enige exclusiviteit is bij deze echter ook geen sprake hé. 'k Dacht eerder aan bv de Esprit van Lotus waar ze vroeger een 2.2 turbo instaken maar wat zonder twijfel een impressionante verschijning was.

Audi TT 1.8 TFsi ?http://www.audi-tt.nl/images/Audi-TT-4.jpg
Of ne VW Passat CC 1.8 TFsi?http://www.thetorquereport.com/2009_vw_passat_cc_18.jpg
niet exclusief genoeg :lol:


Ik dacht trouwens dat die esprits toch ook serieus "charged" waren. versie S3 in jaren tachtig: 215 pk.

lantjes
17 februari 2009, 13:39
Bwa...'t blijft nen audi of passat hé...;-) zoals je er, wel niet in deze versie natuurlijk, honderden tegenkomt. :roll:

Op die Esprit zat inderdaad ook nen turbo (of twee) op..;-)

Steben
17 februari 2009, 13:40
Bwa...'t blijft nen audi of passat hé...;-) zoals je er, wel niet in deze versie natuurlijk, honderden tegenkomt. :roll:

nog eens benadrukken: 2.2 turbo S3 in de lotus : 215 pk. Is dta dan niet al wat erover op zichzelf?

Toch liever een sportief auto'tje met een sereen zuinig motorke. Denk maar aan een VW Eos of Scirocco met een TSI 1.4, waar zelfs keuze mogelijk is tussen de "brave" 122 pk of "turbo+compressor" 160pk. Waarbij de gemiddelde verbruiken respectievelijk 6.5 en 6.7l zijn.

Steben
17 februari 2009, 13:46
Bwa...'t blijft nen audi of passat hé...;-) zoals je er, wel niet in deze versie natuurlijk, honderden tegenkomt. :roll:

Op die Esprit zat inderdaad ook nen turbo (of twee) op..;-)

ne passat cc is wel niet vergelijkbar met een polooke... :roll:

Nelle
17 februari 2009, 13:47
zijn er nu nog geen auto-draden genoeg?

lantjes
17 februari 2009, 13:48
Elk zijn ding hé, voor mij tellen prestaties minder, ik koop (tot op vandaag toch) een auto in de eerste plaats omdat ik die mooi vind. Ook functionaliteit komt niet op de eerste plaats. En verbruikt die dan, zoals nu 12 liter, wtf...;-)

Steben
17 februari 2009, 13:49
Elk zijn ding hé, voor mij tellen prestaties minder, ik koop (tot op vandaag toch) een auto in de eerste plaats omdat ik die mooi vind. Ook functionaliteit komt niet op de eerste plaats.

Als je die CC niet mooi vindt... :roll:

Steben
17 februari 2009, 13:50
zijn er nu nog geen auto-draden genoeg?

Minder dan die waar tetten en bottekes welig tieren. :evil:

Steben
17 februari 2009, 13:51
Elk zijn ding hé, voor mij tellen prestaties minder, ik koop (tot op vandaag toch) een auto in de eerste plaats omdat ik die mooi vind. Ook functionaliteit komt niet op de eerste plaats. En verbruikt die dan, zoals nu 12 liter, wtf...;-)

Laat hem afstellen he op minder verbruik. Blokkeert 2 of 3 cilinders of zo.... :mrgreen:

Nelle
17 februari 2009, 13:52
Minder dan die waar tetten en bottekes welig tieren. :evil:

oké da's waar maar tetten en bottekes interesseren mij ook niet! (allé dat laatste wel, ik heb het nu eenmaal voor schoenen). Maar dit onderwerp is gewoon vrouwonvriendelijk!

Steben
17 februari 2009, 13:55
oké da's waar maar tetten en bottekes interesseren mij ook niet! (allé dat laatste wel, ik heb het nu eenmaal voor schoenen). Maar dit onderwerp is gewoon vrouwonvriendelijk!

Is dat zo? 8O

Nelle
17 februari 2009, 13:58
Is dat zo? 8O

het enige wat ik (als vrouw) weet over auto's is het kleur en dat ik misschien ooit wel eens een minicooper wil omdat zo'n auto schattig is! Maar wat weet ik nu over pk's en dergelijke?

lantjes
17 februari 2009, 14:01
Als je die CC niet mooi vindt... :roll:

Die foto van u ziet er best leuk uit maar dit is dezelfde en dat is toch maar een standaard berline hé :

45743

Txiki
17 februari 2009, 14:02
het enige wat ik (als vrouw) weet over auto's is het kleur en dat ik misschien ooit wel eens een minicooper wil omdat zo'n auto schattig is! Maar wat weet ik nu over pk's en dergelijke?

Nooit gedacht dat jij zo'n sexist zou zijn...

Nelle
17 februari 2009, 14:03
http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/154/mini_cooper_01.jpg

zo eentje dus

lantjes
17 februari 2009, 14:04
oké da's waar maar tetten en bottekes interesseren mij ook niet! (allé dat laatste wel, ik heb het nu eenmaal voor schoenen). Maar dit onderwerp is gewoon vrouwonvriendelijk!

Jamaar Nelle, van breien en kruiskessteek weten wij dan weer niet veel zelle. :hug:

Nelle
17 februari 2009, 14:07
Nooit gedacht dat jij zo'n sexist zou zijn...

ik heb daar vandaag es zin in!

Nelle
17 februari 2009, 14:08
Jamaar Nelle, van breien en kruiskessteek weten wij dan weer niet veel zelle. :hug:

ja maar der zijn toch onderwerpen waar we allebei iets over weten?

Txiki
17 februari 2009, 14:08
ja maar der zijn toch onderwerpen waar we allebei iets over weten?

Dat betwijfel ik ten zeerste :lol:

Steben
17 februari 2009, 14:10
Die foto van u ziet er best leuk uit maar dit is dezelfde en dat is toch maar een standaard berline hé :

45743

standaard? helemaal niet

passat =/= passat cc

http://www.autobytel.com/images/carcom/06_VW_Passat/400/06_VW_Passat_exrrdrvr34.jpgPassat

http://static.taume.com/image/2009-Volkswagen-Passat-CC-Back.jpg Passat CC

Txiki
17 februari 2009, 14:10
ik heb daar vandaag es zin in!

ge gaat trouwens moeten wachten

Nelle
17 februari 2009, 14:13
Dat betwijfel ik ten zeerste :lol:

het is ons toch ooit gelukt eh ;-)

Nelle
17 februari 2009, 14:13
ge gaat trouwens moeten wachten

mja oké...

lantjes
17 februari 2009, 14:13
standaard? helemaal niet

passat =/= passat cc

euh....het fototje kwam van een passat cc site....:oops: is het geen?

lantjes
17 februari 2009, 14:15
ja maar der zijn toch onderwerpen waar we allebei iets over weten?

Zijnde? en of die dan de moeite lonen der nen boom, euh draad over op te zetten?

Steben
17 februari 2009, 14:15
euh....het fototje kwam van een passat cc site....:oops: is het geen?

jawel, maar ik noem dat niet standaard.

Steben
17 februari 2009, 14:15
http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/154/mini_cooper_01.jpg

zo eentje dus

Nelle post een foto van een wagen :cheer:
En nog fijn ook :cheer:

Txiki
17 februari 2009, 14:16
het is ons toch ooit gelukt eh ;-)

ons?

Nelle
17 februari 2009, 14:26
Zijnde? en of die dan de moeite lonen der nen boom, euh draad over op te zetten?

oké ik kan niet direct op iets komen...maar er moet toch iets zijn?

Nelle
17 februari 2009, 14:26
Nelle post een foto van een wagen :cheer:
En nog fijn ook :cheer:

mja...ik heb een zwak voor minicoopers ;-)

Nelle
17 februari 2009, 14:27
ons?

gij en ik hebben toch ooit over dingen kunnen praten die ons beide interesseerden?

Txiki
17 februari 2009, 14:28
gij en ik hebben toch ooit over dingen kunnen praten die ons beide interesseerden?

dat herinner ik me niet? ah ja natuurlijk!!! :cheer: tetten :cheer:

Nelle
17 februari 2009, 14:29
dat herinner ik me niet? ah ja natuurlijk!!! :cheer: tetten :cheer:

nee 't ging over iets anders :?

Txiki
17 februari 2009, 14:30
nee 't ging over iets anders :?

a? .... ja natuurlijk!! :cheer: Eskorbuto (http://www.youtube.com/watch?v=SrPm3Li44Y4&feature=related) :cheer:

Steben
17 februari 2009, 14:31
mja...ik heb een zwak voor minicoopers ;-)

+/- 20 000 € ... :oops: (met opties toch)

(ook hier weer: model mogelijk met 175 pk 8O bestaat er een cursus voor het veilig besturen van dergelijke wildchasers )

Nelle
17 februari 2009, 14:32
+/- 20 000 € ... :oops: (met opties toch)

ja, da's voor als ik in mijn midlifecrisis zit ;-)

Steben
17 februari 2009, 14:33
ja, da's voor als ik in mijn midlifecrisis zit ;-)

ah, geen knappe jongere man dan?

Nelle
17 februari 2009, 14:34
ah, geen knappe jongere man dan?

euhm...misschien ook :mrgreen:

Steben
17 februari 2009, 14:35
euhm...misschien ook :mrgreen:

twordt een vette crisis zie ik ...

Nelle
17 februari 2009, 14:36
twordt een vette crisis zie ik ...

mja, ik moet wel nog ongeveer 25 jaar wachten ofzo maar allé :-D

ndob
17 februari 2009, 15:14
Ik heb beslist en besloten:
het haar moet van mijn kloten!

Steben
17 februari 2009, 15:15
Ik heb beslist en besloten:
het haar moet van mijn kloten!

poging om de draad vrouwvriendelijker te maken?

ndob
17 februari 2009, 15:26
poging om de draad vrouwvriendelijker te maken?

Zijn er hier dan vrouwen? 8O

Steben
17 februari 2009, 15:27
Zijn er hier dan vrouwen? 8O

Weet jij iets meer over Nelle?

ndob
17 februari 2009, 16:24
Weet jij iets meer over Nelle?

Wie is dat ? Toch niet die met zijn avatar van pipi langström?

Geert C
17 februari 2009, 18:32
oké da's waar maar tetten en bottekes interesseren mij ook niet! (allé dat laatste wel, ik heb het nu eenmaal voor schoenen). Maar dit onderwerp is gewoon vrouwonvriendelijk!
Zal ik dan maar het Hunk-topic weer opdiepen? :-D

Kwestie van dit subforum wat vrouwvriendelijker te maken. 8-)

ndob
17 februari 2009, 19:03
Zal ik dan maar het Hunk-topic weer opdiepen? :-D

Kwestie van dit subforum wat vrouwvriendelijker te maken. 8-)
Voor welke vrouwen? That's the kweestjen.

Jazeker
17 februari 2009, 19:23
Wie is dat ? Toch niet die met zijn avatar van pipi langström?

Pipi :cheer:

ndob
17 februari 2009, 19:26
Pipi :cheer:

Ik wou antwoorden en beginnen met "Jazeker,", maar niet als aanspreking maar als bevestiging. Dus:

Jazeker, en meneer Nielson

Jazeker
17 februari 2009, 19:33
http://www.kindertv.net/screenshots/albums/platen/Pippi%20Langkous/pippiplaat3.jpg

:cheer:

ndob
17 februari 2009, 19:35
http://www.kindertv.net/screenshots/albums/platen/Pippi%20Langkous/pippiplaat3.jpg

:cheer:

Meneer Nielsen :cheers:

Steben
18 februari 2009, 17:22
Ja, lap, 't systeem heeft het al door: de 163pk versie is niet meer een optie... toch op internet. tmoet de full 190pk zijn. :evil: dat betekent meer dan 2000€ voor de in bedrijfstelling.

Geert C
18 februari 2009, 17:55
Voor welke vrouwen? That's the kweestjen.
Voor de homo's dan. :-D

Txiki
18 februari 2009, 21:31
pipi langkous... ooit een debieler programma geweten?

From_Vlaanderen
18 februari 2009, 22:37
pipi langkous... ooit een debieler programma geweten?

Thuis, Familie, bolt & beautiful, dr pfil, en nog wat van die shit. Pipi langkous was niet slecht. Alleen in mijn tijd keken de "mannen" naar de POWERRangers en niet naar die janetten shit/... Malfffen qs0.

Nelle
19 februari 2009, 09:40
pipi langkous... ooit een debieler programma geweten?

allé jong, da's toch fantastisch!

Txiki
19 februari 2009, 09:48
allé jong, da's toch fantastisch!

Inderdaad gemaakt door een fantast.

Steben
19 februari 2009, 10:48
Ik ken pippi enkel van op LP vinyl... Geen tv gezien.

Nelle
19 februari 2009, 10:52
mja...pipi is de max :-D