PDA

View Full Version : Toekomstig burgemeester in Berlare?


Sniff
13 april 2004, 10:45
Je voert al reeds jaren "oppositie" in de gemeente tegen de gevestigde waarde cd&v, die al jaren op een amateuristische en ongeïnteresseerde manier de gemeente leidt.

U pleit, wanneer u aan de macht komt, dat u orde op zaken zult stellen.
Dat het allemaal anders zal worden.

Toch merk ik altijd je lege stoel op in de gemeenteraad...
Overal waar ik kom, stel ik mij steeds de zelfde vraag.
Waar is Karel?

Ik begrijp dat je te druk heb met de vele mandaten die je moet vervullen.
Maar ik stel mij de vraag waarom kiezen voor een burgemeester, die geen voeling heeft wat er in zijn gemeente leeft en zich toch laat plaatsvervangen (laten we eerlijk zijn, na juni vertrek je toch naar europa.), dan voor de gevestigde waarde?
Veel zal er toch niet veranderen, als jullie zetelen.

yvonne
13 april 2004, 15:41
Of er niet veel zal veranderen, zullen we wel zien als het zover is.
In ieder geval zal mijn stem naar de VLD gaan, aangezien deze partij als enige een alternatief is voor de CD&V.
Of Karel al dan niet burgemeester wordt van Berlare, vind ik dan ook niet zo belangrijk, het voornaamste is dat er eens een frisse wind waait in het gemeentehuis.

abramis brama
13 april 2004, 15:45
In ieder geval zal mijn stem naar de VLD gaan, aangezien deze partij als enige een alternatief is voor de CD&V.

:lol: :lol: :lol:

Dat hebben we nu wel gezien, ja... :roll:

yvonne
13 april 2004, 15:56
Ben jij van Berlare?
Weet jij hoe de CD&V deze gemeente leidt?
Waarschijnlijk niet. Wel, ik woon hier en ik kan je dit zeggen: De CD&V en de VLD zijn de enige twee partijen die hier groot genoeg zijn om de macht uit te oefenen.
De sp.a is hier een kleine partij met weinig aanhang.
Dus als men een ander beleid wil in Berlare, kan men bijna niet anders dan VLD stemmen. Ik snap niet wat daar lachwekkend aan is.

Sniff
13 april 2004, 18:00
Ja, Yvonne maar spijtig genoeg merk ik in de gemeenteraad op dat de oppositie niet veel beter is dan de gevestigde waarden.

Ook vindt ik dat je niet moet stemmen op de grootste omdat zij het meest kans maken, een verandering in het beleid te brengen.

Voor de komende gemeenteraadsverkiezing zal noch cd&v, noch VLD mijn stem krijgen.

Sinds verleden jaar ben toegetreden als bestuurslid van het Vlaams Blok.
En probeer een degelijk lokaal bestuur uit de grond te stampen.
Dit echter blijkt moeilijker dan verwacht, maar in mijn ogen noodzakelijk als drukkingsmiddel voor de huidige partijen.

Of we met een onafhankelijke lijst opkomen of onder Vlaams Blok. Weet ik niet. Deze beslissing ligt niet aan mij om nu te nemen. De nadere toekomst zal dit wel uitwijzen. In ieder geval kan u een verkiezingslijst verwachten aan mijn zijde

Eigenlijk had ik een reactie gehoopt van Karel de Gucht, maar blijkbaar is zijn interesse voor dit forum nihil.