PDA

View Full Version : Dat kleine landje, genaamd Israel:


Derk de Tweede
19 februari 2009, 22:09
Kijk eens wat een prachtige technologische uitvindingen er uit Israel komen. De meeste zijn al bekend ( Zoals Intel-chips, ICQ, Firewall, drup-irrigratie en hart-stents), maar wekelijks hoor en lees je over nieuwe producten.
Is het soms jaloezie dat de Palestijnen drijft, wat hebben zij van het land gemaakt ?
Een paar sinaasappelbomen en de productie van raketten en natuurlijk de bomgordel.
.
Neem dit nu, de Cat-Genie een wc voor katten en poezen. Geen afval en stank meer.
http://video.google.com/videosearch?...-1&oq=&start=0

2. Een anti-snurk patent: soort horloge om, sensor onder het matras, zwakke stroom in het horloge bij snurken en men houdt al slapende op.

3. Een prothese die kan worden geïmplanteerd in een kloppend hart met behulp van een katheter, onder plaatselijke verdoving.
Repareert lekkende hartkleppen, zonder operatie.

http://www.globes.co.il/serveen/glob...426561&fid=942

Verder zoeken op het internet levert dit op:

4. Oramed Pharmaceuticals (OTC:ORMP.OB) is developing proprietary technology for the oral delivery of drugs presently administered by way of injection. Through its patented flagship product, an oral insulin capsule currently in Phase 2 trials, the Company is seeking to revolutionize the treatment of diabetes.
( pillen, ipv injectie voor suikerziekte patienten)

5. The unique technology of Brainsway Deep TMS System enables direct non-invasive activation of deep brain structures.

Deep TMS is a breakthrough in the search for a non-invasive approach for treating common brain disorders. Deep TMS uses a unique, patented coil design to produce directed electromagnetic fields that can induce excitation or inhibition of neurons deep inside the brain. The treatment is non-invasive, with no significant side effects, no systemic effect (in contrast to drugs), and no need of hospitalization or anesthesia.

( diep-hersenonderzoek, zonder naalden of medicijnen)

6.Tel Aviv, Israel, February 3, 2009 --- Compugen Ltd. (NASDAQ: CGEN) disclosed today the discovery and experimental verification of CGEN-327, a novel molecular biomarker candidate for the diagnosis of ovarian cancer. CGEN-327 is a previously unknown splice variant of the HE4 (Human Epididymis Protein 4) gene, which is a known biomarker for ovarian cancer. The company also announced that it has entered into a research and license option agreement for the product candidate with a leading diagnostic company. Patent coverage for this discovery is being pursued by Compugen.

(nieuwe manier om eierstok-kanker te ontdekken)

moser
19 februari 2009, 22:13
Ja, probeer het eens op die manier ...

nabat54
19 februari 2009, 22:41
Kijk eens wat een prachtige technologische uitvindingen er uit Israel komen. De meeste zijn al bekend ( Zoals Intel-chips, ICQ, Firewall, drup-irrigratie en hart-stents), maar wekelijks hoor en lees je over nieuwe producten.
Is het soms jaloezie dat de Palestijnen drijft, wat hebben zij van het land gemaakt ?
Een paar sinaasappelbomen en de productie van raketten en natuurlijk de bomgordel.
.
Neem dit nu, de Cat-Genie een wc voor katten en poezen. Geen afval en stank meer.
http://video.google.com/videosearch?...-1&oq=&start=0

2. Een anti-snurk patent: soort horloge om, sensor onder het matras, zwakke stroom in het horloge bij snurken en men houdt al slapende op.

3. Een prothese die kan worden geïmplanteerd in een kloppend hart met behulp van een katheter, onder plaatselijke verdoving.
Repareert lekkende hartkleppen, zonder operatie.

http://www.globes.co.il/serveen/glob...426561&fid=942

Verder zoeken op het internet levert dit op:

4. Oramed Pharmaceuticals (OTC:ORMP.OB) is developing proprietary technology for the oral delivery of drugs presently administered by way of injection. Through its patented flagship product, an oral insulin capsule currently in Phase 2 trials, the Company is seeking to revolutionize the treatment of diabetes.
( pillen, ipv injectie voor suikerziekte patienten)

5. The unique technology of Brainsway Deep TMS System enables direct non-invasive activation of deep brain structures.

Deep TMS is a breakthrough in the search for a non-invasive approach for treating common brain disorders. Deep TMS uses a unique, patented coil design to produce directed electromagnetic fields that can induce excitation or inhibition of neurons deep inside the brain. The treatment is non-invasive, with no significant side effects, no systemic effect (in contrast to drugs), and no need of hospitalization or anesthesia.

( diep-hersenonderzoek, zonder naalden of medicijnen)

6.Tel Aviv, Israel, February 3, 2009 --- Compugen Ltd. (NASDAQ: CGEN) disclosed today the discovery and experimental verification of CGEN-327, a novel molecular biomarker candidate for the diagnosis of ovarian cancer. CGEN-327 is a previously unknown splice variant of the HE4 (Human Epididymis Protein 4) gene, which is a known biomarker for ovarian cancer. The company also announced that it has entered into a research and license option agreement for the product candidate with a leading diagnostic company. Patent coverage for this discovery is being pursued by Compugen.

(nieuwe manier om eierstok-kanker te ontdekken)

zielig gast, echt zielig hoe je nu bezig bent !

Francientje
19 februari 2009, 22:44
zielig gast, echt zielig hoe je nu bezig bent !

Zijn de druiven te groen, misschien?

Derk de Tweede
19 februari 2009, 22:51
Ja, probeer het eens op die manier ...

Even een break, en iets anders dan raketten en bommen.
Kwoot maar eens wat positief Palestijns nieuws, ik sta er open voor.
Ook voor opbouwende kritiek op Israel.
Zo valt mij de stembusuitslag van Israel niet echt lekker.
Ik had Kadima een grotere en absolute winst gegund.

lombas
19 februari 2009, 22:59
Geef de Palestijnen dan eerst de erkenning, de hulp, de ontwikkeling en de centen als voor Israel he.

Uit Sudan, Somalië en Afghanistan komen ook niet echt de nieuwste snufjes.

ministe van agitatie
19 februari 2009, 23:05
De uitvinding van een hightch-wc voor katten vergoeilijkt geenszins de diefstal van land, water en het degraderen van anderen tot tweederangsburgers of het bombarderen van vrouwen en het vermoorden en verwonden van honderden kinderen.

Dat er uit Israël ook goede dingen komen, is zeker waar en het verbaast me niet. Men kan over elk land of regime wel goede dingen vinden. Zo kwamen in het Italië van Mussolini de treinen op tijd en liet Hitler mooie autostrades aanleggen.

nabat54
19 februari 2009, 23:06
Zijn de druiven te groen, misschien?

Ik weet wat "druiven" zijn, ik weet zelfs dat er een kleur "groen" bestaat, en ik weet zelfs wat "niet rijp" wil zeggen, alleen moet JIJ nu nog even verduidelijken wat je juist wil zeggen met "Zijn de druiven te groen"
Maar gezien je post die je hier doorgaans plaatst heb ik zo wel een vermoeden van waaruit de wind waait, dus nog een leuk leven gewenst hé.

liberalist_NL
19 februari 2009, 23:10
En ook in het buitenland zijn de Joden goed bezig. Ze zijn zwaar oververtegenwoordigd in wetenschappelijke kringen. Vrijwel alle belangrijke ontdekkingen in de 19e en 20e eeuw zijn te danken aan Joods vrijdenken en intelligentie. Een van de belangrijkste lijstduwers van de Verlichting was een Jood, en ook hun moderne staat in het Midden-Oosten, samen met hun waardering voor menselijk leven ondanks alle moeilijkheden, geeft hier blijk van.

De wereld zou er totaal anders uitzien zonder dit kleine doch invloedrijke volk. Laten we dankbaar zijn.

nabat54
19 februari 2009, 23:15
En ook in het buitenland zijn de Joden goed bezig. Ze zijn zwaar oververtegenwoordigd in wetenschappelijke kringen. Vrijwel alle belangrijke ontdekkingen in de 19e en 20e eeuw zijn te danken aan Joods vrijdenken en intelligentie. Een van de belangrijkste lijstduwers van de Verlichting was een Jood, en ook hun moderne staat in het Midden-Oosten, samen met hun waardering voor menselijk leven ondanks alle moeilijkheden, geeft hier blijk van.

De wereld zou er totaal anders uitzien zonder dit kleine doch invloedrijke volk. Laten we dankbaar zijn.


En denk je nu echt dat het de "vrijdenkers" of aanhangers van de "verlichting" zijn die sedert het ontstaan van de staat Israel de plak zwaaien in dat land ?

liberalist_NL
19 februari 2009, 23:16
En denk je nu echt dat het de "vrijdenkers" of aanhangers van de "verlichting" zijn die sedert het ontstaan van de staat Israel de plak zwaaien in dat land ?

Het is een democratie. Daar zwaait de elite nooit de plak.

De_Laatste_Belg
19 februari 2009, 23:20
Israël gaat ver in 't onder de knoet houden van betogers. Nog een uitvindinkje.
http://www.romow.com/culture-blog/skunk-bomb-israel-takes-chemical-warfare-to-a-stinky-new-level/

Of door muren kijken. Waarom zouden ze dat willen gebruiken ?
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=39246

Ook 'verfijnd' in Israël.
http://www.spacewar.com/2005/050309185801.4zvckihh.html

Een oog dat kan geworpen worden naar waar men wil spioneren. Uitgevonden in Israël.
http://www.defensereview.com/modules.php?name=News&file=article&sid=728

Oorlog korter bij het principe van een videospelletje brengen. Een Israëlische uitvinding.
http://www.janes.com/articles/Janes-Unmanned-Aerial-Vehicles-and-Targets/IAI-Mosquito-Israel.html

Een systeem om vanuit een veilige positie en ongemoeid te kunnen doden. UItgevonden in Israël.
http://www.youtube.com/watch?v=-yVdwvodPo8


Veel 'burgelijke' uitvindingen zijn gewoon spinoffs van militaire uitvindingen.


In 2008 werd het door Olmert nog verwoord als volgt:

Israel is not shaking. Born from the ashes of the Holocaust, Ehud Olmert, the Mossad, the Israel Defense Forces and the people of Israel are more than ready to prevent a second Holocaust. Israel will never be wiped off the map, but if Iran continues to make threats as it prepares nuclear weapons against the Jewish democratic state, it will soon find itself thrown back into the Middle Ages with weapons never seen nor used before.

bron: (http://www.israelnewsagency.com/iranisraelattacksarkozymossadidfexercisenuclearwar ahmadinejadolmertterrorism48062208.html)

liberalist_NL
19 februari 2009, 23:22
In 2008 werd het door Olmert nog verwoord als volgt:


Ik zie daar geen problemen mee. Laat ons met rust, of anders...

nabat54
19 februari 2009, 23:23
Het is een democratie. Daar zwaait de elite nooit de plak.

Oei, we springen van de hak op de tak, even veranderen van onderwerp......even een discussie starten over de "democratie"........wel, weet je wat, men heeft nooit de democratie geconsulteerd wat betreft het "stichten" van een "Israel".


en nu nog graag een antwoord op :

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
En ook in het buitenland zijn de Joden goed bezig. Ze zijn zwaar oververtegenwoordigd in wetenschappelijke kringen. Vrijwel alle belangrijke ontdekkingen in de 19e en 20e eeuw zijn te danken aan Joods vrijdenken en intelligentie. Een van de belangrijkste lijstduwers van de Verlichting was een Jood, en ook hun moderne staat in het Midden-Oosten, samen met hun waardering voor menselijk leven ondanks alle moeilijkheden, geeft hier blijk van.

De wereld zou er totaal anders uitzien zonder dit kleine doch invloedrijke volk. Laten we dankbaar zijn.


En denk je nu echt dat het de "vrijdenkers" of aanhangers van de "verlichting" zijn die sedert het ontstaan van de staat Israel de plak zwaaien in dat land ?
Vandaag 23:10

liberalist_NL
19 februari 2009, 23:25
Oei, we springen van de hak op de tak, even veranderen van onderwerp......even een discussie starten over de "democratie"........wel, weet je wat, men heeft nooit de democratie geconsulteerd wat betreft het "stichten" van een "Israel".

De stichting van de staat Israël was een resultaat van Arabisch terrorisme tegen de aanwezigheid van Joden.

en nu nog graag een antwoord op :

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
En ook in het buitenland zijn de Joden goed bezig. Ze zijn zwaar oververtegenwoordigd in wetenschappelijke kringen. Vrijwel alle belangrijke ontdekkingen in de 19e en 20e eeuw zijn te danken aan Joods vrijdenken en intelligentie. Een van de belangrijkste lijstduwers van de Verlichting was een Jood, en ook hun moderne staat in het Midden-Oosten, samen met hun waardering voor menselijk leven ondanks alle moeilijkheden, geeft hier blijk van.

De wereld zou er totaal anders uitzien zonder dit kleine doch invloedrijke volk. Laten we dankbaar zijn.


En denk je nu echt dat het de "vrijdenkers" of aanhangers van de "verlichting" zijn die sedert het ontstaan van de staat Israel de plak zwaaien in dat land ?
Vandaag 23:10
Ik heb daarop geantwoord. Het is een democratie. Dus elk deel van de bevolking, namelijk elite, middenklasse, religieuzen, zelfs Arabieren, zijn vertegenwoordigd.

Renesse
19 februari 2009, 23:29
Ik weet wat "druiven" zijn, ik weet zelfs dat er een kleur "groen" bestaat, en ik weet zelfs wat "niet rijp" wil zeggen, alleen moet JIJ nu nog even verduidelijken wat je juist wil zeggen met "Zijn de druiven te groen"
Maar gezien je post die je hier doorgaans plaatst heb ik zo wel een vermoeden van waaruit de wind waait, dus nog een leuk leven gewenst hé.

Dat is giftig...

nabat54
19 februari 2009, 23:39
De stichting van de staat Israël was een resultaat van Arabisch terrorisme tegen de aanwezigheid van Joden..

dus geen democratie......duh

[/QUOTE]
Ik heb daarop geantwoord. Het is een democratie. Dus elk deel van de bevolking, namelijk elite, middenklasse, religieuzen, zelfs Arabieren, zijn vertegenwoordigd.[/QUOTE]
Neen , jij had het over "vrijdenkers "en de "verlichting", dat moet je mij eens uitleggen , als het gaat over het "beloofde " land.....door Jaweh beloofd.....

Francientje
19 februari 2009, 23:44
Geef de Palestijnen dan eerst de erkenning, de hulp, de ontwikkeling en de centen als voor Israel he.

Uit Sudan, Somalië en Afghanistan komen ook niet echt de nieuwste snufjes.

Helaas ook niet uit Saudi Arabië of de Emiraten.

liberalist_NL
19 februari 2009, 23:50
dus geen democratie......duh

Hoewel ik betwijfel dat niet een meerderheid van de Joden een eigen staat wilde, zou ik u liever een voorbeeld van een land noemen dat wél democratisch tot stand kwam (wat geen afscheuring zoals Kosovo e.d. was, hè).

Neen , jij had het over "vrijdenkers "en de "verlichting", dat moet je mij eens uitleggen , als het gaat over het "beloofde " land.....door Jaweh beloofd.....
Vrijdenkers dat waren en zijn de Joodse wetenschappers e.d. (Einstein, Stiglitz, enz... zoek maar op hoeveel Joden nobelprijzen kregen ;-)), Spinoza bijvoorbeeld, een Sefardische Jood, had de Verlichting in Nederland ingeluid.

Francientje
19 februari 2009, 23:55
Ik weet wat "druiven" zijn, ik weet zelfs dat er een kleur "groen" bestaat, en ik weet zelfs wat "niet rijp" wil zeggen, alleen moet JIJ nu nog even verduidelijken wat je juist wil zeggen met "Zijn de druiven te groen"
Maar gezien je post die je hier doorgaans plaatst heb ik zo wel een vermoeden van waaruit de wind waait, dus nog een leuk leven gewenst hé.

Veel te groen, dus. Lol.

ministe van agitatie
20 februari 2009, 00:06
De stichting van de staat Israël was een resultaat van Arabisch terrorisme tegen de aanwezigheid van Joden.

Wat een idiote en achterlijke stelling.

De stichting van de staat en alle ideeën die aan die stichting zijn vooraf gegaan, zijn het resultaat van Europees terrorisme tegen de joden. Terrorisme en pogroms in Oosteuropa, genocide en uitroeiïng in Nazi-Duitsland, anti-semitisme in de meeste andere landen. Daar hebben de Arabieren niets mee te maken.

De stichting is gerealiseerd door middel van zionistisch terrorisme. Tegen de Britten en tegen de Arabieren.

Het Arabisch geweld is een reactie op dat terrorisme en op de illegale immigratie van zionisten.

liberalist_NL
20 februari 2009, 00:08
Wat een idiote en achterlijke stelling.

De stichting van de staat en alle ideeën die aan die stichting zijn vooraf gegaan, zijn het resultaat van Europees terrorisme tegen de joden. Terrorisme en pogroms in Oosteuropa, genocide en uitroeiïng in Nazi-Duitsland, anti-semitisme in de meeste andere landen.

Dat ontken ik niet, maar ik heb het nu over het gebied Palestina na de massa-emigratie ernaartoe.

De stichting is gerealiseerd door middel van zionistisch terrorisme. Tegen de Britten en tegen de Arabieren.

Het Arabisch geweld is een reactie op dat terrorisme en op de illegale immigratie van zionisten.
Wie begon geweld tegen de Joden? Wie kon zo nodig niet samenleven met Joden? Juist, de moslims.

ministe van agitatie
20 februari 2009, 00:11
Wie begon geweld tegen de Joden? Wie kon zo nodig niet samenleven met Joden? Juist, de moslims.

Complete onzin: joden en moslims leefden al bijzonder lang quasi probleemloos samen in de meeste Arabische landen, ook in het mandaatgebied Palestina.

Daar is pas verandering in gekomen door de illegale migratie en de eenzijdige uitroeping van de staat Israël. Dat mag u dus op het conto van Israël schrijven.

liberalist_NL
20 februari 2009, 00:12
Complete onzin: joden en moslims leefden al bijzonder lang quasi probleemloos samen in de meeste Arabische landen, ook in het mandaatgebied Palestina.

Daar is pas verandering in gekomen door de illegale migratie en de eenzijdige uitroeping van de staat Israël. Dat mag u dus op het conto van Israël schrijven.
Laten we eens zijn dat dit een foutje in de geschiedenis is. Maar laten we niet vergeten wat de onafhankelijkheidsoorlog veroorzaakt heeft.

ministe van agitatie
20 februari 2009, 00:27
Laten we eens zijn dat dit een foutje in de geschiedenis is. Maar laten we niet vergeten wat de onafhankelijkheidsoorlog veroorzaakt heeft.

Die oorlog is een gevolg van het eenzijdig uitroepen van de staat, de illegale migratie en de ethnische zuivering die ermee gepaard is gegaan.
En we zien wat dat allemaal veroorzaakt heeft: de puinzooi waar we vandaag mee zitten.
De stichting van de staat Israël heeft het antisemitisme niet opgelost, het heeft de joden geen zekerheid en veiligheid gebracht. Het is een schijnoplossing voor een reëel probleem en het heeft andere problemen gecreëerd.

Jozef Ostyn
20 februari 2009, 08:22
Oei, we springen van de hak op de tak, even veranderen van onderwerp......even een discussie starten over de "democratie"........wel, weet je wat, men heeft nooit de democratie geconsulteerd wat betreft het "stichten" van een "Israel".




Welke democratie werd geconsulteerd bij het stichten van andere staten?

Jozef Ostyn
20 februari 2009, 08:23
Complete onzin: joden en moslims leefden al bijzonder lang quasi probleemloos samen in de meeste Arabische landen, ook in het mandaatgebied Palestina.

Daar is pas verandering in gekomen door de illegale migratie en de eenzijdige uitroeping van de staat Israël. Dat mag u dus op het conto van Israël schrijven.

Dat is een manifeste leugen. Dat Joden en Palestijnen probleemloos in Palestona samenleefden voor 1948 is gewoon een fabeltje.

hotschizodiscocop
20 februari 2009, 08:25
Da's de max van een land. I love Tel Aviv. Fuck the Palesti's.

hotschizodiscocop
20 februari 2009, 08:26
Laten we eens zijn dat dit een foutje in de geschiedenis is. Maar laten we niet vergeten wat de onafhankelijkheidsoorlog veroorzaakt heeft.

Yes, and let's not forget who shot J.R. either, there yeah dammit...

goodwill
20 februari 2009, 09:45
Kijk eens wat een prachtige technologische uitvindingen er uit Israel komen. De meeste zijn al bekend ( Zoals Intel-chips, ICQ, Firewall, drup-irrigratie en hart-stents), maar wekelijks hoor en lees je over nieuwe producten.
Is het soms jaloezie dat de Palestijnen drijft, wat hebben zij van het land gemaakt ?
Een paar sinaasappelbomen en de productie van raketten en natuurlijk de bomgordel..


Nee beste Derk, de Palestijnen worden niet gedreven door jaloezie.
Wat hen drijft is iets anders ..... en dat weet jij ook heel goed.

Ken je deze slogan 'een land zonder volk voor een volk zonder land'.
Ja, daarmee is het allemaal begonnen.

Nee, beste Derk, wat de Palestijnen drijft is hun verdrijving van hun land waar ze al eeuwen wonen.
En door wie zijn ze verdreven? Ja, inderdaad door zionisten, kolonisten van overal die graag een landje voor hun eigen willen ten koste van de ander; deze zionisten hebben veel slachtoffers gemaakt: niet alleen Palestijnen, maar ook gewone joodse mensen, die door de zionisten aangezet zijn om hun oorspronkelijke landen te verlaten.
Zo zien we dat er nu is Israel etnische Russen, Marokkanen, Nederlanders, ... wonen, het ENIGSTe dat ze gemeen hebben is dat ze het joodse geloof aanhangen.

Dit is het Derkje.

goodwill
20 februari 2009, 09:49
En ook in het buitenland zijn de Joden goed bezig. Ze zijn zwaar oververtegenwoordigd in wetenschappelijke kringen. Vrijwel alle belangrijke ontdekkingen in de 19e en 20e eeuw zijn te danken aan Joods vrijdenken en intelligentie. Een van de belangrijkste lijstduwers van de Verlichting was een Jood, en ook hun moderne staat in het Midden-Oosten, samen met hun waardering voor menselijk leven ondanks alle moeilijkheden, geeft hier blijk van.

De wereld zou er totaal anders uitzien zonder dit kleine doch invloedrijke volk. Laten we dankbaar zijn.
Niemand ontkent dat mensen die het joodse geloof aanhangen veel verwezelijkt hebben.
Maar deze joodse medemensen staan niet gelijk aan zionisten, die het alnd van een ander stelen.
Deze joodse medemensen hebben hun verwezelijkingen gedaan als etnische burger van een bepaald land, vb. Rusland, Duitsland, Nederland, Frankrijk, ...

goodwill
20 februari 2009, 09:49
Het is een democratie. Daar zwaait de elite nooit de plak.

mooie democratie.... het apartheidsregime had ook een democratie, maar enkel voor blanken.

goodwill
20 februari 2009, 09:51
Helaas ook niet uit Saudi Arabië of de Emiraten.

off topic

goodwill
20 februari 2009, 09:53
Dat is een manifeste leugen. Dat Joden en Palestijnen probleemloos in Palestona samenleefden voor 1948 is gewoon een fabeltje.

je hebt wel gelijk in de zin van dat de Palestijnen reeds voor 48 van hun land verdreven zijn voor de missie van zionisten want "land zonder volk voor een colkk zonder land"

goodwill
20 februari 2009, 09:54
Da's de max van een land. I love Tel Aviv. Fuck the Palesti's.
waar waren je voorouders tijdens WOII ? Waarom hebben ze niets gedaan om de nazi's tegen te houden?

IkbenLara
20 februari 2009, 10:11
Dat is een manifeste leugen. Dat Joden en Palestijnen probleemloos in Palestona samenleefden voor 1948 is gewoon een fabeltje.
PRobleemloos is een groot woord. Palestina was altijd een probleemgebiedje. Maar dat er daar minder problemen waren is wél waar.
En als je gaat kijken naar de rest van de arabische wereld, zoals de persoon die je quote zei, maar je beleefd negeerde, kan je het al helemaa niet ontkennen.
Marokko, Algerije, Iraq, woonden allemaal Joden die min of meer naast hun islamitische buren leefden. Zonder noemanswaardige problemen, niet meer als in andere landen.

Na 1948 is Israël zélf trouwens Joodse doelwitten in islamitische landen gaan opblazen om de emigratie te versnellen.

Basy Lys
20 februari 2009, 10:44
Tientallen joodse wetenschappers hebben reeds een Nobelprijs verdiend.

Tot nu toe is er slechts één enkele mohammedaanse wetenschapper die een Nobelprijs gewonnen heeft, een man van Egyptische origine die -- als vanzelfsprekend -- in de VS studeerde en werkte.

In de joodse leer is discuteren en leren belangrijk.

In de mohammedaanse leer is onderdrukken en vernietigen belangrijk.

Derk de Tweede
20 februari 2009, 11:31
Nee beste Derk, de Palestijnen worden niet gedreven door jaloezie.
Wat hen drijft is iets anders ..... en dat weet jij ook heel goed.

Ken je deze slogan 'een land zonder volk voor een volk zonder land'.
Ja, daarmee is het allemaal begonnen.

Nee, beste Derk, wat de Palestijnen drijft is hun verdrijving van hun land waar ze al eeuwen wonen.
En door wie zijn ze verdreven? Ja, inderdaad door zionisten, kolonisten van overal die graag een landje voor hun eigen willen ten koste van de ander; deze zionisten hebben veel slachtoffers gemaakt: niet alleen Palestijnen, maar ook gewone joodse mensen, die door de zionisten aangezet zijn om hun oorspronkelijke landen te verlaten.
Zo zien we dat er nu is Israel etnische Russen, Marokkanen, Nederlanders, ... wonen, het ENIGSTe dat ze gemeen hebben is dat ze het joodse geloof aanhangen.

Dit is het Derkje.
In Israel is men vrij om te geloven wat men wil, je kan daar ook Christen, Druus, atheïst of agnost zijn.
Zo zijn enkele hoge Israelische militairen Druus en geen jood.
Op het gelukkig hypothetische moment dat de Palestijnen hun Islamitische republiek, geralateerd aan de Moslim Broederschap, zal het afgelopen zijn met de individuele vrijheid.
Die vrijheid geeft de mens kans om zich te ontplooien, te ontwikkelen en wellicht wetenschapper in dienst van de mensheid te worden.
Nog zie ik hoe Irak in 1968 tientallen joden in het openbaar liet ophangen, niet vanwege de nepaanklacht voor spionage, maar louter en alleen uit frustatie na de verloren oorlog.
Hoe intolerant de Islam wel niet is bewijst dit bericht, de Engelse bibliotheken moeten hun bijbels in hun collecties verstoppen en de Koran op ooghoogte plaatsen.
De Britse Museums, Libraries and Archives Council, een adviesorgaan van de minister van Cultuur in Engeland, Andy Burnham, heeft bibliotheken in het hele land opgeroepen de Bijbel op een ‘niet-zichtbare plaats’ te leggen. Anders zouden moslims er aanstoot aan kunnen nemen.
http://www.manna-vandaag.nl/?post=4917

liberalist_NL
20 februari 2009, 12:04
Die oorlog is een gevolg van het eenzijdig uitroepen van de staat, de illegale migratie en de ethnische zuivering die ermee gepaard is gegaan.
En we zien wat dat allemaal veroorzaakt heeft: de puinzooi waar we vandaag mee zitten.
De stichting van de staat Israël heeft het antisemitisme niet opgelost, het heeft de joden geen zekerheid en veiligheid gebracht. Het is een schijnoplossing voor een reëel probleem en het heeft andere problemen gecreëerd.
De staat Israël is niet verantwoordelijk voor nieuw antisemitisme. Antisemitisme ligt verankerd in Islamitische geschriften, Katholieke traditie, en neonazistische kringen. Zolang deze ideologieën worden aangehangen zal er antisemitisme zijn.

Jozef Ostyn
20 februari 2009, 12:37
je hebt wel gelijk in de zin van dat de Palestijnen reeds voor 48 van hun land verdreven zijn voor de missie van zionisten want "land zonder volk voor een colkk zonder land"

Ik verwijs naar de anti-Joodse pogroms van de jaren 20 en 30 en naar een hele reeks van eerdere incidenten waarbij Joden steeds weer voor hun leven moesten vrezen.

liberalist_NL
20 februari 2009, 12:39
mooie democratie.... het apartheidsregime had ook een democratie, maar enkel voor blanken.

In Israël mogen echter ook Arabieren stemmen.

goodwill
20 februari 2009, 12:51
Tientallen joodse wetenschappers hebben reeds een Nobelprijs verdiend.

Tot nu toe is er slechts één enkele mohammedaanse wetenschapper die een Nobelprijs gewonnen heeft, een man van Egyptische origine die -- als vanzelfsprekend -- in de VS studeerde en werkte.

In de joodse leer is discuteren en leren belangrijk.

In de mohammedaanse leer is onderdrukken en vernietigen belangrijk.

Allemaal goed en wel.
Maar dit rechtvaardigt nog niet dat zionisten mensen van hun land verdrijven!!


En by the way, deze joodse medemensen, zijn in de eerste plaats burger van hun oorspronkelijk land, namelijk US, Duitsland, Rusland, ... waar ze etnisch geizen vandaan komen.

En laat het in het vervolg om de joodse medemens te misbruiken (!!!) voor de malafide doelen van zionisten.

goodwill
20 februari 2009, 12:55
In Israel is men vrij om te geloven wat men wil, je kan daar ook Christen, Druus, atheïst of agnost zijn.
Zo zijn enkele hoge Israelische militairen Druus en geen jood.
Op het gelukkig hypothetische moment dat de Palestijnen hun Islamitische republiek, geralateerd aan de Moslim Broederschap, zal het afgelopen zijn met de individuele vrijheid.
Die vrijheid geeft de mens kans om zich te ontplooien, te ontwikkelen en wellicht wetenschapper in dienst van de mensheid te worden.
Nog zie ik hoe Irak in 1968 tientallen joden in het openbaar liet ophangen, niet vanwege de nepaanklacht voor spionage, maar louter en alleen uit frustatie na de verloren oorlog.
Hoe intolerant de Islam wel niet is bewijst dit bericht, de Engelse bibliotheken moeten hun bijbels in hun collecties verstoppen en de Koran op ooghoogte plaatsen.
De Britse Museums, Libraries and Archives Council, een adviesorgaan van de minister van Cultuur in Engeland, Andy Burnham, heeft bibliotheken in het hele land opgeroepen de Bijbel op een ‘niet-zichtbare plaats’ te leggen. Anders zouden moslims er aanstoot aan kunnen nemen.
http://www.manna-vandaag.nl/?post=4917

het gedeelte over de bijbel is off topic, evenals het gedeelte over "de Palestijnen hun Islamitische republiek, geralateerd aan de Moslim Broederschap, zal het afgelopen zijn met de individuele vrijheid."==> sinds wanneer gata het hiet over 'de' Palestijnen; je hebt diverse strekkingen. Dus aub maak er geen amalgaam van door ondoordacht iedereen op ene hoop te gooien.

goodwill
20 februari 2009, 12:58
De staat Israël is niet verantwoordelijk voor nieuw antisemitisme. Antisemitisme ligt verankerd in Islamitische geschriften, Katholieke traditie, en neonazistische kringen. Zolang deze ideologieën worden aangehangen zal er antisemitisme zijn.
Ridicuul gewoon wat je hier neerzet.

Ten eerste, Plaestijnen zijn ook semieten.
Ten tweede: in de islamitsiche geschriften worden joodse gelovigen (= deze staan niet gelijk aan zionisten!!!!!) als mensen van het boek beschouwd, naast christenen.

Israel is wel verantwoordelijk voor haar zionistische politiek, die een puur rascistische en discriminerende politiek aanhangt.

liberalist_NL
20 februari 2009, 13:01
het gedeelte over de bijbel is off topic, evenals het gedeelte over "de Palestijnen hun Islamitische republiek, geralateerd aan de Moslim Broederschap, zal het afgelopen zijn met de individuele vrijheid."==> sinds wanneer gata het hiet over 'de' Palestijnen; je hebt diverse strekkingen. Dus aub maak er geen amalgaam van door ondoordacht iedereen op ene hoop te gooien.

Hij gooit niet iedereen op een hoop. Dit is geen volksnationalistisch conflict. Het is een religieus conflict tussen de moslims en de grootste bedreiging voor hun godsdienst (volgens Mohammed), de Joden en de polytheïsten.

goodwill
20 februari 2009, 13:02
Ik verwijs naar de anti-Joodse pogroms van de jaren 20 en 30 en naar een hele reeks van eerdere incidenten waarbij Joden steeds weer voor hun leven moesten vrezen.

Anti-joodse progroms zijn inderdaad niet goed te keuren. Evenals de pogroms op de Palestijnen , die uit meer dan 400 dorpen verdreven zijn en waarvan heel veel genadeloos zijn vermoord door zionisten.

Ook wat er tijdens WOI is gebeurd inj Europa is onaanvaardbaar, namelijk de holocaust, waaraan zoveel hebben meegewerkt, ook de lage landen, en meer specifiek Nederlanders (zie NSBers en vrienden).

liberalist_NL
20 februari 2009, 13:04
Ridicuul gewoon wat je hier neerzet.

Ten eerste, Plaestijnen zijn ook semieten.

Niet zo aan semantische spraakverwarring doen. Semieten zijn slechts een talengroep (tot waar het Arabisch ook behoort) en antisemitisme is alleen van toepassing (vanwege herhaaldelijk gebruik in het verleden) op aanhangers van het judaïsme en mensen van de Joodse etnie.

Ten tweede: is de islamitsiche geschriften worden joodse gelovigen (= deze staan niet gelijk aan zionisten!!!!!) als mensen van het boek beschouwd, naaste christenen.

Moslims moeten als de Ramadan voorbij is alle Joden en christenen zonder genade doden. Mooi, hebben we dat ook weer uit de weg.

Israel is wel verantwoordelijk voor haar zionistische politiek, die een puur rascistische en discriminerende politiek aanhangt.
Als we in een Midden-Oosten context spreken, heeft u totaal geen recht van spreken. Israël is nu juist het enige land daar dat hun minderheden met menselijkheid behandelt.

goodwill
20 februari 2009, 13:05
In Israël mogen echter ook Arabieren stemmen.

De Palestijnen binnen Israel (binnn grenzen 1967) wordeen aan heel veel discriminerende regels onderworpen, zoals kopen en verkopen van huizen en gronden, in beslagnames, verbieden van hun partijen, rechtonzekerheid, ....

goodwill
20 februari 2009, 13:07
Hij gooit niet iedereen op een hoop. Dit is geen volksnationalistisch conflict. Het is een religieus conflict tussen de moslims en de grootste bedreiging voor hun godsdienst (volgens Mohammed), de Joden en de polytheïsten.
joden (of te wel joodse gelovigen) worden beschouwd als mensen van het boek en worden uidrukkelijk erkend door de islam.

goodwill
20 februari 2009, 13:11
Niet zo aan semantische spraakverwarring doen. Semieten zijn slechts een talengroep (tot waar het Arabisch ook behoort) en antisemitisme is alleen van toepassing (vanwege herhaaldelijk gebruik in het verleden) op aanhangers van het judaïsme en mensen van de Joodse etnie.

allemaal goed en wel.
Toch blijven Palestijnen ook semieten. Punt ander lijn.
Het is beter om te spreken van anti-judaisme of anti-zionisme naargelang het geval.

Moslims moeten als de Ramadan voorbij is alle Joden en christenen zonder genade doden. Mooi, hebben we dat ook weer uit de weg.
.
Geef hiervoor ene onbetwistbaar bewijs.


Als we in een Midden-Oosten context spreken, heeft u totaal geen recht van spreken. Israël is nu juist het enige land daar dat hun minderheden met menselijkheid behandelt.
We hebben het hier niet over de andere landen in het MO: ik heb nooit gezegd dat het daar paradijselijk aan toegaat.

Mbt israel en minderheden: Palestijnen zijn in Israel aan willekeur onderworpen. Israel deinst er niet voor terug om hele appartementsgebouwen, met inwoners en al, neer te halen, met ene precisiebom. Mooi menselijke behandeling is dit.

liberalist_NL
20 februari 2009, 13:18
joden (of te wel joodse gelovigen) worden beschouwd als mensen van het boek en worden uidrukkelijk erkend door de islam.

Die verzen stammen uit Mohammeds tijd in Mekka en worden ongedaan gemaakt door chronologisch nieuwere verzen uit Mohammeds tijd in Medina, waarin hij oorlog voerde tegen de Joden, er persoonlijk minstens 600 heeft onthoofd, en heel Arabië van hun aanwezigheid heeft gezuiverd.

liberalist_NL
20 februari 2009, 13:26
Geef hiervoor ene onbetwistbaar bewijs.

Bijvoorbeeld: “The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. 'O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him.'” Bukhari Vol. 4, Book 52, Num. 177 also 179 and 180.

We hebben het hier niet over de andere landen in het MO: ik heb nooit gezegd dat het daar paradijselijk aan toegaat.

Mbt israel en minderheden: Palestijnen zijn in Israel aan willekeur onderworpen. Israel deinst er niet voor terug om hele appartementsgebouwen, met inwoners en al, neer te halen, met ene precisiebom. Mooi menselijke behandeling is dit.
Ze waarschuwen daarentegen wel telefonisch de inwoners voor gevaar. Het is niet hun schuld dat Hamas zich daar schuil houdt.

goodwill
20 februari 2009, 13:27
Die verzen stammen uit Mohammeds tijd in Mekka en worden ongedaan gemaakt door chronologisch nieuwere verzen uit Mohammeds tijd in Medina, waarin hij oorlog voerde tegen de Joden, er persoonlijk minstens 600 heeft onthoofd, en heel Arabië van hun aanwezigheid heeft gezuiverd.
ik ben er niet zo zeker van de oudere verzen door de meest recentere worden te niet gedaan.
Als dit in inderdaad zo is dan waren de verzen gewoonweg weggelaten.

Het is heel belangrijk om niet zo maar los verzen en zinsnedes uit hun context te halen==> foute interpretaties zullen het gevolg zijn.
Verder worden de onthoofdingen waarvan sprake door historici weergegeven==> wat was hun agenda ? voor wie schreven ze hun hsitorische verslagen? in welke context worden ze vermeld.

Zowiezo staat de geschiedenis bol van wreedheden: de ene wreedheid is NIET minder erg dan een ander.
Zelfs in onze hedendaagse geschiedenis zien we veel wreedheden: holocaust, uitroeing van een groot van de roma, pogroms, wreedheden tegen Palestijnen (door je weet wel wie in de 20e eeuw), Oost-Congo, cambodja, ...

goodwill
20 februari 2009, 13:33
Bijvoorbeeld: “The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. 'O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him.'” Bukhari Vol. 4, Book 52, Num. 177 also 179 and 180.
.
Bukhari is een historicus; Wat is zijn agenda ? Welke koningen dient hij ?
We weten allemaal dat in de geschiedenisbeschrijving veel wordt beschreven uit eigen belang en waardoor zaken worden vervormd of verdraaid of geminimaliseerd of juist uitvergroot.
Ik zie nog altijd geen koranteksten waarin opgeroepen wordt tot geweld tegen joden.


Ze waarschuwen daarentegen wel telefonisch de inwoners voor gevaar. Het is niet hun schuld dat Hamas zich daar schuil houdt.
telefonisch ?
welke telefoon ? alles ligt plat toch.
Per sms zeg je ? hoe ? alles is toch platgelegd?
Hoeveel tijd kregen de mensen eigenlijk ? 5 minuten ?
naar waar moeten ze? naar een ander gebouw, waar ze ook op een 'beschaafde" manier telefonisch worden gewaarschuwd ?
"Goeiedag mevrouw, we komen u vragen om binnen 5 minuten het gebouw te verlaten. We gaan namelijk aan renovatie doen. Als u nog vragen hebt, kan u altijd nog terecht bij onze telefoondienst. Nog een prettige dag verder."

liberalist_NL
20 februari 2009, 13:34
ik ben er niet zo zeker van de oudere verzen door de meest recentere worden te niet gedaan.
Als dit in inderdaad zo is dan waren de verzen gewoonweg weggelaten.

Het is heel belangrijk om niet zo maar los verzen en zinsnedes uit hun context te halen==> foute interpretaties zullen het gevolg zijn.
Verder worden de onthoofdingen waarvan sprake door historici weergegeven==> wat was hun agenda ? voor wie schreven ze hun hsitorische verslagen? in welke context worden ze vermeld.

De hele Koran wordt gezien als letterlijke Goddelijke openbaring. Natuurlijk was het dit niet, elke passage in de Koran geeft een momentopname van wat Mohammed op dat gegeven moment van iemand dacht.

2.106 (Hilali/Khan) Whatever a Verses (revelation) do We abrogate or cause to be forgotten, We bring a better one or similar to it. (Mohammed was volgens historische bronnen om fysieke redenen nogal vergeetachtig)

Zowiezo staat de geschiedenis bol van wreedheden: de ene wreedheid is NIET minder erg dan een ander.
Zelfs in onze hedendaagse geschiedenis zien we veel wreedheden: holocaust, uitroeing van een groot van de roma, pogroms, wreedheden tegen Palestijnen (door je weet wel wie in de 20e eeuw), Oost-Congo, cambodja, ...
Helaas moet de Koran letterlijk geïnterpreteerd worden en staat er wat er staat.

liberalist_NL
20 februari 2009, 13:37
Bukhari is een historicus; Wat is zijn agenda ? Welke koningen dient hij ?
We weten allemaal dat in de geschiedenisbeschrijving veel wordt beschreven uit eigen belang en waardoor zaken worden vervormd of verdraaid of geminimaliseerd of juist uitvergroot.
Ik zie nog altijd geen koranteksten waarin opgeroepen wordt tot geweld tegen joden.

Je bent niet 'van goede wil'. :-) Het gaat erom dat moslims dit geloven. Dat is het probleem, niet dat het er staat.

telefonisch ?
welke telefoon ? alles ligt plat toch.
Per sms zeg je ? hoe ? alles is toch platgelegd?
Hoeveel tijd kregen de mensen eigenlijk ? 5 minuten ?
naar waar moeten ze? naar een ander gebouw, waar ze ook op een 'beschaafde" manier telefonisch worden gewaarschuwd ?
"Goeiedag mevrouw, we komen u vragen om binnen 5 minuten het gebouw te verlaten. We gaan namelijk aan renovatie doen. Als u nog vragen hebt, kan u altijd nog terecht bij onze telefoondienst. Nog een prettige dag verder."
:roll:

goodwill
20 februari 2009, 13:39
Helaas moet de Koran letterlijk geïnterpreteerd worden en staat er wat er staat.
Buiten extremisten, zullen moslims het niet met je eens zijn met deze stelling.

in het volgend artikel wordt de letterlijke toepassing van de koran in vraag gesteld.
http://www.telquel-online.com/358/couverture_358.shtml

goodwill
20 februari 2009, 13:46
Je bent niet 'van goede wil'. :-) Het gaat erom dat moslims dit geloven. Dat is het probleem, niet dat het er staat.


beste,

in de geschiedenis zijn er altijd met slechte bedoelingen geweest om mensen tegen elkaar op te zetten.

Francientje
20 februari 2009, 13:51
ik ben er niet zo zeker van de oudere verzen door de meest recentere worden te niet gedaan.
Als dit in inderdaad zo is dan waren de verzen gewoonweg weggelaten.

Het is heel belangrijk om niet zo maar los verzen en zinsnedes uit hun context te halen==> foute interpretaties zullen het gevolg zijn.
Verder worden de onthoofdingen waarvan sprake door historici weergegeven==> wat was hun agenda ? voor wie schreven ze hun hsitorische verslagen? in welke context worden ze vermeld.

Zowiezo staat de geschiedenis bol van wreedheden: de ene wreedheid is NIET minder erg dan een ander.
Zelfs in onze hedendaagse geschiedenis zien we veel wreedheden: holocaust, uitroeing van een groot van de roma, pogroms, wreedheden tegen Palestijnen (door je weet wel wie in de 20e eeuw), Oost-Congo, cambodja, ...

Mag ik suggereren dat iedereen en jij in het bijzonder zich met eigen
begane wreedheden bezig houdt? Je wou van start kunnen gaan met
wat er zoal tijdens de laatste twintig jaar in Algerije is gebeurd.

ministe van agitatie
20 februari 2009, 14:14
Bijvoorbeeld: “The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. 'O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him.'”

Het goedpraten van zionistische misdaden door te verwijzen naar achterlijke citaten uit de islamitische geloofsleer is nogal idioot: two wrongs don't make a right.
Bovendien is de kwestie niet òf joods òf islamitisch, het is een geo-politiek conflict en geen religieuze oorlog al willen sommigen dat er maar al te graag van maken.
Het is wellicht daarom dat Israël Sheik Yassin financieel en praktich heeft gesteund bij de oprichting van Hamas en Arafat heeft geïsoleerd en politiek irrelevant gemaakt.
Er zijn bovendien evengoed christelijke Palestijnen die zich tegen het zionisme en de kolonisatie van hun land verzetten, zoals Azmi Bishara, Emil Habibi, George Habash, Nayif Hawatmeh, Dr Hanan Ashrawi of Afif Safieh. Je kan die mensen moeilijk verwijten dat ze zich op de Koran inspireren of van Palestina een islamitische staat willen maken.

Dat is een manifeste leugen. Dat Joden en Palestijnen probleemloos in Palestona samenleefden voor 1948 is gewoon een fabeltje.

U leest (gemakshalve en zoals gewoonlijk volstrekt kwaadwillig) niet wat ik schrijf maar maakt er uw eigen onzin van. Ik schreef niet geheel toevallig:

joden en moslims leefden al bijzonder lang quasi probleemloos samen in de meeste Arabische landen, ook in het mandaatgebied Palestina.

Het woordje 'quasi' staat er niet toevallig. En ik schreef ook:

Daar is pas verandering in gekomen door de illegale migratie en de eenzijdige uitroeping van de staat Israël.


De illegale migratie van zionisten laat u gemakshalve achterwege en u laat uitschijnen dat ik het alleen over de eenzijdige uitroeping van de staat Israël zou hebben, wat dus niet zo is. U vermeldt elders de opstanden van Palestijnen in de jaren '20 en '30 maar u vertelt er de oorzaak niet bij. Ook hier opnieuw weer de migratie die u dus onder de mat van de geschiedenis wenst te vagen.
Ze ligt nochtans aan de basis van quasi �*lle problemen in de regio vandaag.

goodwill
20 februari 2009, 14:16
Mag ik suggereren dat iedereen en jij in het bijzonder zich met eigen
begane wreedheden bezig houdt? Je wou van start kunnen gaan met
wat er zoal tijdens de laatste twintig jaar in Algerije is gebeurd.
Francientje toch.

Dus wat jij beweert is dat men moet toelaten dat er zich wreedheden voordoen. mooi is dat.

En wat er in Algerije gebeurt vind elk rechtvaardig mens, een misdaad.
Deze topic gaat toevallig over israel; laten we het daar bij houden.

Start anders een aparte topic over Algerije. Thanks

ministe van agitatie
20 februari 2009, 14:16
Mag ik suggereren dat iedereen en jij in het bijzonder zich met eigen
begane wreedheden bezig houdt? Je wou van start kunnen gaan met
wat er zoal tijdens de laatste twintig jaar in Algerije is gebeurd.

Waarom totaal willekeurig van start gaan met 'de laatste twintig jaar'? Interesseert het u niet wat er daarvoor in Algerije is gebeurd? Al eens een cijfermatige vergelijking gemaakt tussen de slachtoffers van de islamisten en die van de kolonisten daar? Enig idee waar dat geweld van de islamisten vandaan komt? Franz Fanon gelezen?

JeeBee
20 februari 2009, 14:30
ik ben er niet zo zeker van de oudere verzen door de meest recentere worden te niet gedaan.
Als dit in inderdaad zo is dan waren de verzen gewoonweg weggelaten.


Ken je het principe van de abrogatie?

Het is door 'god' zelf in de koran vastgelegd, zo nodig zoek ik het juiste vers op.

Wanneer 'god' van gedacht verandert, en dat gebeurt nog al eens, vooral in de periode in Medina waarin Mohammed als politiek en militair leider nogal eens moest schipperen, dan zegt god 'zelf' dat het laatste wat hij heeft gezegd telt.

Het simpelste en ontschuldigste voorbeeld is het drinken van wijn dat in de koran 3 keer op verschillende manier wordt behandeld plus nog een vierde keer waarin wijn als een van de genoegens van de hemel is overeind gebleven.

JeeBee
20 februari 2009, 14:34
Buiten extremisten, zullen moslims het niet met je eens zijn met deze stelling.

in het volgend artikel wordt de letterlijke toepassing van de koran in vraag gesteld.
http://www.telquel-online.com/358/couverture_358.shtml

Heb je de tekst écht grondig gelezen?

Deze tekst is een van de voorbeelden van modernisten die heel voorzichtig moeten schipperen om zonder aan de woordelijkhheid van de tekst te twijfelen toch te komen tot een ietwat modernere invulling.

Maar je hebt gelijk, het is goed dat het al héél voorzichtig kan.

Fiere Jood
20 februari 2009, 14:52
Ik ken de Koran niet en weet niet wat in staat.
Dus sommige citaten kunnen verzinsels zijn of enkel gebruikt worden door bepaalde groepen.
In ieder geval lees de handvest van Hamas en zie dat ze die Koran versen gebruiken.



Een illegale stroming,geeft dat recht om door enkele landen helemaal vermoord te worden ?
Ik hoop dat je antwoord NEE is.

Francientje
20 februari 2009, 15:16
edit. Dubbel gepost. Mijn excuses

Francientje
20 februari 2009, 15:17
Francientje toch.

Dus wat jij beweert is dat men moet toelaten dat er zich wreedheden voordoen. mooi is dat.

En wat er in Algerije gebeurt vind elk rechtvaardig mens, een misdaad.
Deze topic gaat toevallig over israel; laten we het daar bij houden.

Start anders een aparte topic over Algerije. Thanks

My point is dat je eventueel als Palestijn aan dit soort discussies kunt
deelnemen maar dus niet als Moslim als je eerlijk wil blijven.
Want de schijnheiligheid druipt er toch met STROMEN af. Algerije is niet
MIJN probleem. Het is een moslimprobleem. Net als Darfoer trouwens.
En als ik iemand die op sterven na bijna dood is in mijn huis heb door mijn eigen stommiteiten, dan ga ik dus niet proberen vuurtje te stoken in het
huis van mijn buurman.
Israel dit, Israel dat. En dit vanwege mensen die verdomme in hun eigen
thuisland niet eens de kans kregen om een fatsoenlijk leven op te bouwen.
Die braaf zwijgen als daar de ene stam de andere uitroeit, gewoon omdat
ze daar anders niets te doen hebben.
Breng je eigen kot in orde en kom dan nog eens terug.
Of verhuis gewoon terug naar al die moslimparadijsjes en we verhuizen
Israel als souveraine staat met al zijn hebben en houden gewoon terug
naar Europa.
Denk vooral niet dat dit niet gebeuren kan. Denk vooral niet dat braaf, heilig
vrijgevend en genereus Europa niet kan omslaan als een blad en moslims een fikse fles van hun eigen medicijn te drinken kan geven.
Ondertussen mist het alle stijl (maar ken je de betekenis van dat woord wel)
hier te zitten geuren over een mogelijke verkoudheid van je buurman als je
zelf de pest in huis hebt.

Met al mijn minachting.

goodwill
20 februari 2009, 16:21
My point is dat je eventueel als Palestijn aan dit soort discussies kunt
deelnemen maar dus niet als Moslim als je eerlijk wil blijven.
Want de schijnheiligheid druipt er toch met STROMEN af. Algerije is niet
MIJN probleem. Het is een moslimprobleem. Net als Darfoer trouwens.
En als ik iemand die op sterven na bijna dood is in mijn huis heb door mijn eigen stommiteiten, dan ga ik dus niet proberen vuurtje te stoken in het
huis van mijn buurman.
Israel dit, Israel dat. En dit vanwege mensen die verdomme in hun eigen
thuisland niet eens de kans kregen om een fatsoenlijk leven op te bouwen.
Die braaf zwijgen als daar de ene stam de andere uitroeit, gewoon omdat
ze daar anders niets te doen hebben.
Breng je eigen kot in orde en kom dan nog eens terug.
Of verhuis gewoon terug naar al die moslimparadijsjes en we verhuizen
Israel als souveraine staat met al zijn hebben en houden gewoon terug
naar Europa.
Denk vooral niet dat dit niet gebeuren kan. Denk vooral niet dat braaf, heilig
vrijgevend en genereus Europa niet kan omslaan als een blad en moslims een fikse fles van hun eigen medicijn te drinken kan geven.
Ondertussen mist het alle stijl (maar ken je de betekenis van dat woord wel)
hier te zitten geuren over een mogelijke verkoudheid van je buurman als je
zelf de pest in huis hebt.

Met al mijn minachting.

Dank u voor uw minachting.:roll:

Voor alle duidelijkheid: jij bent begonnen over Algerije, niet ik.

Ik, zoals vele anderen, trek mij alle wantoestanden aan, waar ze zich ook voordoen.
Alle wantoestanden moeten tegengehouden en gestopt worden, waar ze zich ook voordoen. En als er wantoestanden zijn in Algerije dna moet er iest tegen gedaan worden, net als er wantoestanden door Israel veroorzaakt worden, of wantoestanden die zich in Congo of waar dan ook voordoen.
Men moet geen palestijn of moslim zijn om zich het lot aan te trekken van de verdrukte palestijnen, of nu deze verdrukking komt door het hamas-regime of door israel, het maakt niet uit.
De waarheid moet gezegd worden, of men het leuk vind of niet.

En mbt het verplaatsen van Israel naar Europa==> een compleet riidicuul standpunt van jou.
Men kan zich welk de vraag stellen welke relatie een etnische Rus (die joods is) heeft met het MO, en meer specifiek met israel, behalve de religie.

system
20 februari 2009, 18:42
Francientje toch.

Dus wat jij beweert is dat men moet toelaten dat er zich wreedheden voordoen. mooi is dat.

En wat er in Algerije gebeurt vind elk rechtvaardig mens, een misdaad.
Deze topic gaat toevallig over israel; laten we het daar bij houden.

Start anders een aparte topic over Algerije. Thanks

En sinds wanneer is die draad nu 'brandend actueel'? Want dat is toch deze rubriek. Het zou eens tijd worden dat men dat geleuter over Israel eindelijk zou afvoeren. Zo belangrijk is Israel nu ook weer niet. Israel krijgt hier een aparte rubriek. Waarom? Waarvoor? Is Israel een beter of belangrijker land dan een ander? Neen, verre van.

Waarom dan zoveel aandacht voor Israel op dit forum??

DE rubriek was toch: Brandend Actueel: Gaza offensief. Of vergis ik me maar? Ik dacht toch dat de oorlog in Gaza toch al lang voorbij was. Of vergis ik me weer?

nabat54
20 februari 2009, 19:21
Welke democratie werd geconsulteerd bij het stichten van andere staten?


Even een bijsturing van mijnentwege.

Men heeft niet de Arabische landen geconsulteerd, laat staan dat ze er mochten over stemmen, als de VN
de staat Israel heeft doen ontstaan.Dus een gebrek aan democratie.....akkoord ?

Trouwens je moet de opm zien in de context, liberalist NL maakte zich er wel heel gemakkelijk van af.

Jozef Ostyn
20 februari 2009, 19:35
Even een bijsturing van mijnentwege.

Men heeft niet de Arabische landen geconsulteerd, laat staan dat ze er mochten over stemmen, als de VN
de staat Israel heeft doen ontstaan.Dus een gebrek aan democratie.....akkoord ?

Trouwens je moet de opm zien in de context, liberalist NL maakte zich er wel heel gemakkelijk van af.

Het ontstaan van een staat heeft met democratie niets te maken.

Overigens, de Arabische landen waarnaar u verwijst waren (en helaas zijn) verre van democratisch.

djimi
20 februari 2009, 19:48
...

Met al mijn minachting.



:rofl:

Trekt ge nu een pruillip, of staat het schuim al op uw lippen?

:rofl:

JeeBee
20 februari 2009, 20:13
Even een bijsturing van mijnentwege.

Men heeft niet de Arabische landen geconsulteerd, laat staan dat ze er mochten over stemmen, als de VN
de staat Israel heeft doen ontstaan.Dus een gebrek aan democratie.....akkoord ?

Akkoord.

Maar wanneer er nog eens iemand langskomt die protesteert omdat een of ander land de VN resoluties niet toepast, dan moet je dit standpunt telkens komen herhalen.

Overigens hebben de Arabische landen natuurlijk wél gestemd, alle leden zijn stemgerechtigd.

Akkoord?

nabat54
21 februari 2009, 06:09
Akkoord.

Maar wanneer er nog eens iemand langskomt die protesteert omdat een of ander land de VN resoluties niet toepast, dan moet je dit standpunt telkens komen herhalen.
Overigens hebben de Arabische landen natuurlijk wél gestemd, alle leden zijn stemgerechtigd.

Akkoord?


Kan je dat wat verduidelijken aub ? In welke context moet ik deze opm plaatsen.

Ze hebben niet echt pro gestemd dacht ik ?

nabat54
21 februari 2009, 06:15
Het ontstaan van een staat heeft met democratie niets te maken.

Overigens, de Arabische landen waarnaar u verwijst waren (en helaas zijn) verre van democratisch.

Dat beweer ik ook niet.
btw Belgie een Europees land is zelfs niet "democratisch".

Het ontstaan van een staat heeft inderdaad niets met democratie te maken, daar heeft u een punt. Maar kunnen we akkoord gaan dat men met de tijdsgeest van toen, gewoon gezegd heeft we (VN) "maken" een nieuwe staat en de plaatselijke bewoners hebben zich daar maar naar te schikken....
Zou je dan ook niet een beetje kwaad zijn als je als lokale bewoner daarmee geconfronteerdt wordt ?

Francientje
21 februari 2009, 10:24
De plaatselijke bewoners hebben zich daar inderdaad maar naar te schikken ja.
Een voorbeeld? Ik woon al jaren in een bepaalde straat van een bepaald dorp.
Het leuke (enfin voor mij dan toch) hier is dat het min of meer een vergeten dorp
is. Iedereen kent iedereen en er is voldoende open ruimte (weiden, bosterrein) om je
de indruk te geven dat je in de natuur woont. Het is geen rijk dorp.Anders zou het trouwens niet lang vergeten zijn gebleven.
Op een bepaald ogenblik wordt er van hogerhand beslist (niet door het dorp, niet door
de gemeenteraad) dat er sociale woningen hier horen gebouwd te worden. Niemand is
enthousiast.
Die sociale woningen staan er nu. Tot nu toe is het nog bij niemand opgekomen de nieuwkomers te pesten of te proberen ze te verjagen. Punt.

1207
21 februari 2009, 11:03
Die sociale woningen staan er nu. Tot nu toe is het nog bij niemand opgekomen de nieuwkomers te pesten of te proberen ze te verjagen. Punt.
ik denk niet dat nieuwkomers jullie gas- en waterleidingen illegaal aftappen en jullie de factuur laten betalent om maar iets te zeggen
ik denk neit dat die nieuwkomers rondgekeken hebben om de mooiste huizen in te palmen waarna de eigenaars nu ergens in een tentje in het bos moeten leven.

los vh feit dat zo'n VN stemming hoogstbedenkelijk is.
stel je voor dat 1 of andere islamstroming/scientology/jehova meent dat VLaanderen hun beloofde land is. als ze genoeg stemmen halen in de VN moeten 6 000 000 vlamingen maar oprotten?

djimi
21 februari 2009, 11:04
De plaatselijke bewoners hebben zich daar inderdaad maar naar te schikken ja.
Een voorbeeld? Ik woon al jaren in een bepaalde straat van een bepaald dorp.
Het leuke (enfin voor mij dan toch) hier is dat het min of meer een vergeten dorp
is. Iedereen kent iedereen en er is voldoende open ruimte (weiden, bosterrein) om je
de indruk te geven dat je in de natuur woont. Het is geen rijk dorp.Anders zou het trouwens niet lang vergeten zijn gebleven.
Op een bepaald ogenblik wordt er van hogerhand beslist (niet door het dorp, niet door
de gemeenteraad) dat er sociale woningen hier horen gebouwd te worden. Niemand is
enthousiast.
Die sociale woningen staan er nu. Tot nu toe is het nog bij niemand opgekomen de nieuwkomers te pesten of te proberen ze te verjagen. Punt.

Een vraagje:

hebben ze daar bij u in dat dorp mensen wederrechtelijk verjaagd en eventueel zelfs vermoord om die sociale woningen te kunnen bouwen?

Kallikles
21 februari 2009, 13:48
Wie begon geweld tegen de Joden? Wie kon zo nodig niet samenleven met Joden? Juist, de moslims.

De moslims? Je aanmatigende domheid begint alsmaar groteskere vormen aan te nemen. Het gaat niet over joden of moslims, wel om Palestijnen (christenen en moslims) die in vrede in hun eigen land leefden versus gewapende kolonisten die dit land onder de voet liepen. Hele dorpen, met huizen, Kerk én Moskee werden met de grond gelijkgemaakt. Wat heeft het bulldozeren van een christelijke Kerk door Zionistische kolonisten te maken met moslims?

Francientje
21 februari 2009, 14:25
Een vraagje:

hebben ze daar bij u in dat dorp mensen wederrechtelijk verjaagd en eventueel zelfs vermoord om die sociale woningen te kunnen bouwen?

Ik vrees dat een hoop van ons gewoon in de gevangenis terecht gekomen zouden zijn als we het gewaagd hadden ook maar de kleinste poging te doen om de nieuwe bewoners eruit te trappen. Ik zwijg nog over de enorme boetes
die we opgelopen zouden hebben.
Het lag definitief NIET in de bedoeling van de Zionisten wiens woning dan
ook aan te slaan. Je vergeet wat: de Arabieren hadden beslist de Joden
in de zee te schoppen.
En terug te nemen wat voor veel meer dan zijn prijs aangekocht werd. Dat weten jullie allemaal wel maar omdat het jullie vriendjes waren die aanvielen is alles hun vergeven, niet.
Betreffende gas en water: Kom met één voorbeeld voor de proppen waarin een Zionist een Arabier heeft laten opdraaien voor zijn gas- en waterrekening.
Dit gezegd zijnde, ik zou het ook enorm waarderen als Brandend actueel eindelijk een nieuw onderwerp kreeg.

djimi
21 februari 2009, 14:37
1. Ik vrees dat een hoop van ons gewoon in de gevangenis terecht gekomen zouden zijn als we het gewaagd hadden ook maar de kleinste poging te doen om de nieuwe bewoners eruit te trappen. Ik zwijg nog over de enorme boetes die we opgelopen zouden hebben.

2. Het lag definitief NIET in de bedoeling van de Zionisten wiens woning dan
ook aan te slaan. Je vergeet wat: de Arabieren hadden beslist de Joden
in de zee te schoppen. En terug te nemen wat voor veel meer dan zijn prijs aangekocht werd.

3. Dat weten jullie allemaal wel maar omdat het jullie vriendjes waren die aanvielen is alles hun vergeven, niet.

4. Betreffende gas en water: Kom met één voorbeeld voor de proppen waarin een Zionist een Arabier heeft laten opdraaien voor zijn gas- en waterrekening.

5. Dit gezegd zijnde, ik zou het ook enorm waarderen als Brandend actueel eindelijk een nieuw onderwerp kreeg.



1. Dat is geen antwoord op de vraag.
2. U lijkt te vergeten dat WOII nog niet begonnen was toen er al sprake was van Joods terrorisme. En als ik in uw plaats was, zou ik eens op de Westelijke Jordaanoever rondlopen, en mijn ogen opentrekken.
3. Het zijn 'mijn vriendjes' niet, maar hoe vaak ik dat ook zal herhalen, ik zal dat waanidee wel niet uit uw hoofd krijgen.
4. De Palestijnen mogen opdraaien voor de Shoah. Da's ook niet mis, hé.
5. Dat kan ik me goed voorstellen.

ministe van agitatie
21 februari 2009, 16:36
Het lag definitief NIET in de bedoeling van de Zionisten wiens woning dan
ook aan te slaan. Je vergeet wat: de Arabieren hadden beslist de Joden
in de zee te schoppen.

Het omdraaien van de chronologie verandert de geschiedenis niet. Natuurlijk ging de illegale migratie van honderduizend zionisten, het terrorisme van zionistische milities tegen Britten en Palestijnen de Palestijnse reactie, de betogingen en de Algemene Staking vooraf. De migratie en het zionistisch terrorisme gingen samen met de eenzijdige uitroeping van de staat Israël ook de oorlog van 1948 vooraf.
Die oorlog is dus het resultaat van de zionistische migratie en praktijk.

En terug te nemen wat voor veel meer dan zijn prijs aangekocht werd. Dat weten jullie allemaal wel maar omdat het jullie vriendjes waren die aanvielen is alles hun vergeven, niet.


Het is nogal kinderachtig om een politieke analyse en de daaruit voortvloeiende conclusies of stellingnames te vergelijken met 'vriendjes' maken. We zitten hier niet op de speelplaats van de kindertuin. Ik heb geen 'vriendjes' in Palestina. Er zijn organisaties waar ik het in meer of mindere mate mee eens kan zijn en er zijn organisaties die ik in theorie of praktijk steun. Dat is iets heel anders dan 'vriendjes' maken.

Overigens is het simplistisch en intellectueel oneerlijk en historisch gewoon fout om de ethnische zuivering te reduceren tot de vrijwillige verkoop van huizen of gronden door Palestijnen aan joden. Als je studies zou lezen over de periode - zoals 'De Ethnische Zuivering van Palestina' door Ilan Pappé - dan kan je niet anders dan toegeven dat jouw versie van de feiten niet strookt met de geschiedenis.

Dit gezegd zijnde, ik zou het ook enorm waarderen als Brandend actueel eindelijk een nieuw onderwerp kreeg.


Waarmee je doet alsof het conflict is opgelost, afgelopen of verdwenen, terwijl er nog regelmatig raketten afgevuurd worden of Israëlische bombardementen plaatsvinden. Het is niet omdat die feiten nauwelijks het nieuws halen, dat ze niet brandend actueel zijn.
Zeker met de verkiezingen en de vorming van de regering, blijft het thema bijzonder actueel. Want die regering zal haar weerslag hebben op het conflict en het verdere verloop van eventuele onderhandelingen, een mogelijk staakt-het-vuren of de uitwisseling van krijgsgevangenen waaronder Marwan Barghouti.

JeeBee
22 februari 2009, 12:04
Door jou gericht aan Francientje:

Het omdraaien van de chronologie verandert de geschiedenis niet. Natuurlijk ging de illegale migratie van honderduizend zionisten, het terrorisme van zionistische milities tegen Britten en Palestijnen de Palestijnse reactie, de betogingen en de Algemene Staking vooraf. De migratie en het zionistisch terrorisme gingen samen met de eenzijdige uitroeping van de staat Israël ook de oorlog van 1948 vooraf.
Die oorlog is dus het resultaat van de zionistische migratie en praktijk.


Wanneer je de chronologie belangrijk acht moet je ze zelf in acht nemen anders verander je zelf de geschiedenis:

Natuurlijk ging de illegale migratie van honderduizend zionisten

Vergelijk met: In september 1922 keurde de Volkerenbond (voorloper van de Verenigde Naties) een aanbeveling goed waarin:

1. Gevraagd werd de Joodse inwijking NIET te belemmeren.
2. Het voor Joden opengestelde Palestijnse gebied strikt werd omschreven: tussen de Middelandse Zee en de Jordaan.

Het is pas na de bloedige ontladingen tussen de Joden en de Palestijnen in 1921 (vandaar de hogerstaande resolutie), 1929 en vooral 1936-1938 dat in 1939 de Britse regering éénzijdig de resolutie aan haar laars lapte en in een Witboek nagenoeg volledig de eisen van het Hoog Arabisch Komitee in Palestina volgde en besliste enkel nog 75.000 bijkomende Joden de 5 volgende jaren toe te laten om de verhoudingen 1/3 Joden en 2/3 Palestijnen te bevriezen. Helaas zullen een aantal van die Joden nooit toegekomen zijn omdat ze blijven steken zijn in tussenstation Dachau en de gevolgen kennen we: de massale immigratie pogingen na die 5 jaar.

het terrorisme van zionistische milities tegen Britten

Lees als: Het verzet tegen de kolonisator Groot Brittanië. In wezen is het dank zij het Joodse verzet dat aan de bezetting van Palestina - voor de eerste keer in 2.000 jaar - een einde kwam. Toegegeven, 2/3 van de bewoners van Palestina zijn er niet beter van geworden.

ging met de eenzijdige uitroeping van de staat Israël ook de oorlog van 1948...

Vergelijk met: op 29 november 1947 werd een resolutie goedgekeurd voor de oprichting van twee staten op het voormalig Britse maandaatgebied Palestina, een Joodse en een Arabische staat.

Op 15 mei 1948 heeft de Britse bezetter eenzijdig het voormalige mandaatgebied verlaten en was er de facto een machtsvacuum omdat één partij de resolutie aanvaardde en de andere partij niet die waarbij de onhafhankelijkheidsverklaring van ene partij werd beschouwd als een oorlogsverklaring aan de ganse Arabische wereld.

Jaani_Dushman
22 februari 2009, 22:15
En ook in het buitenland zijn de Joden goed bezig. Ze zijn zwaar oververtegenwoordigd in wetenschappelijke kringen. Vrijwel alle belangrijke ontdekkingen in de 19e en 20e eeuw zijn te danken aan Joods vrijdenken en intelligentie. Een van de belangrijkste lijstduwers van de Verlichting was een Jood, en ook hun moderne staat in het Midden-Oosten, samen met hun waardering voor menselijk leven ondanks alle moeilijkheden, geeft hier blijk van.

De wereld zou er totaal anders uitzien zonder dit kleine doch invloedrijke volk. Laten we dankbaar zijn.We hadden het niet over de joden, maar over Israël.

Basy Lys
22 februari 2009, 22:15
Om alles in zijn juiste perspectief te kunnen zien is het nuttig van dit kaartje te bekijken met de grenzen van het Ottomaans Rijk:

http://ww1.huntingdon.edu/jlewis/syl/IRcomp/Maps/OttomanMap.jpg

Al die gebieden werden grotendeels door de Britten en Fransen bevrijd.

Er ontstond de idee van een stukje voor te behouden voor de Christenen, en een stukje voor de Joden, en het grootste deel zou vanzelfsprekend door de mohammedanen gecontroleerd worden.

Libanon zou het land worden waar de Christenen zouden domineren -- er wordt vandaag zelfs al niet meer over gesproken dat Libanon intussen door de mohammedanen geruineerd werd.

Israël zou het land worden waar de joden zouden domineren. De mohammedanen zijn er tot vandaag nog niet in geslaagd van de joden eronder te krijgen.

Welk percentage van dat gebied vertegenwoordigt Israël? 0,25%?

Israël heeft wel het meeste te lijden onder de mohammedaanse onverdraagzaamheid, maar ook dichter bij huis zijn er historische problemen. Neem Servië.

En intussen bestaan er in gans West-Europa enclaves die door de volgelingen van Mohammed tot no-zone area verklaard werden voor de ongelovige en onreine politiemannen, hulpverleners, ambtenaren allerlei, en vanzelfsprekend de gewone burger.

Jaani_Dushman
22 februari 2009, 22:20
Laten we eens zijn dat dit een foutje in de geschiedenis is. Maar laten we niet vergeten wat de onafhankelijkheidsoorlog veroorzaakt heeft.Wat een pervert idee om de bezettingsoorlog van Israël over Palestina te omschrijven als een "onafhankelijkheidsoorlog"...

Jaani_Dushman
22 februari 2009, 22:23
Israël zou het land worden waar de joden zouden domineren.Als je weet dat toen slechts 10% van Palestina joods was, dan hoop ik dat je beseft wat voor een ziekelijk idee dat was...

Jaani_Dushman
22 februari 2009, 22:37
In Israel is men vrij om te geloven wat men wil, je kan daar ook Christen, Druus, atheïst of agnost zijn.
Zo zijn enkele hoge Israelische militairen Druus en geen jood.
Op het gelukkig hypothetische moment dat de Palestijnen hun Islamitische republiek, geralateerd aan de Moslim Broederschap, zal het afgelopen zijn met de individuele vrijheid.
Die vrijheid geeft de mens kans om zich te ontplooien, te ontwikkelen en wellicht wetenschapper in dienst van de mensheid te worden.
Nog zie ik hoe Irak in 1968 tientallen joden in het openbaar liet ophangen, niet vanwege de nepaanklacht voor spionage, maar louter en alleen uit frustatie na de verloren oorlog.
Hoe intolerant de Islam wel niet is bewijst dit bericht, de Engelse bibliotheken moeten hun bijbels in hun collecties verstoppen en de Koran op ooghoogte plaatsen.
De Britse Museums, Libraries and Archives Council, een adviesorgaan van de minister van Cultuur in Engeland, Andy Burnham, heeft bibliotheken in het hele land opgeroepen de Bijbel op een ‘niet-zichtbare plaats’ te leggen. Anders zouden moslims er aanstoot aan kunnen nemen.
http://www.manna-vandaag.nl/?post=4917Verklaart u dan eens waarom de joodse gemeenschap van Iran weigert te emigreren naar Israël? Ondanks dat Israël de Iraanse joden een bedrag van 45.000€ aanbood per gemigreerd joods gezin. Of is Iran plots geen Iraanse republiek meer?

Jaani_Dushman
22 februari 2009, 22:41
De staat Israël is niet verantwoordelijk voor nieuw antisemitisme. Antisemitisme ligt verankerd in Islamitische geschriften, Katholieke traditie, en neonazistische kringen. Zolang deze ideologieën worden aangehangen zal er antisemitisme zijn.De staat Israël is in essentie antisemitisch. Of zijn Palestijnen plots geen semieten meer?

Jaani_Dushman
22 februari 2009, 22:45
Hij gooit niet iedereen op een hoop. Dit is geen volksnationalistisch conflict. Het is een religieus conflict tussen de moslims en de grootste bedreiging voor hun godsdienst (volgens Mohammed), de Joden en de polytheïsten.De zionisten willen er een religieus conflict van maken. De Palestijnse Bevrijdingsorganisatie heeft zich steeds verzet tegen religieuze segregatie. Daarom dat zij de oorspronkelijke joden (van voor de zionistische migratie) beschouwen als 'volwaardige' Palestijnen.

Jaani_Dushman
22 februari 2009, 22:48
antisemitisme is alleen van toepassing op aanhangers van het judaïsme en mensen van de Joodse etnie.Een originele gedachtenkronkel om niet te moeten toegeven dat de staat Israël in essentie antisemitisch is?

Jaani_Dushman
22 februari 2009, 22:52
Israël is nu juist het enige land daar dat hun minderheden met menselijkheid behandelt.Israël behandelt één bepaalde minderheid (lees: de joodse migranten) prima, maar terroriseert haar meerderheid (lees: de Palestijnen).

Jaani_Dushman
22 februari 2009, 22:57
DE rubriek was toch: Brandend Actueel: Gaza offensief. Of vergis ik me maar? Ik dacht toch dat de oorlog in Gaza toch al lang voorbij was. Of vergis ik me weer?U vergist zich schromelijk.

ministe van agitatie
22 februari 2009, 23:03
Om alles in zijn juiste perspectief te kunnen zien is het nuttig van dit kaartje te bekijken met de grenzen van het Ottomaans Rijk:


Waarop dus wel 'Palestina' staat vermeld maar nergens 'Israël'...

Maar misschien plaats die kaart dingen in een juist perspectief, uw uitleg trekt dat perspectief weer helemaal fout.

Al die gebieden werden grotendeels door de Britten en Fransen bevrijd.

Als u een verovering van Britten en Fransen op Ottomanen als een bevrijding wil omschrijven, ja dan. Maar dat was het natuurlijk niet. Noch in theorie, noch in de praktijk. U moet maar eens bekijken hoe bevrijd Libanon was onder het Frans regime en hoe bevrijd Egypte of Palestina of Mesopotamië waren onder de Britten. Het waren kolonies en zo werden de mensen er ook behandeld. Het was voor de meesten niet echt een vooruitgang. Vandaar ook het Arabisch nationalisme en de problemen in bv. Lybië, Syrië, Egypte, enz.

Er ontstond de idee van een stukje voor te behouden voor de Christenen, en een stukje voor de Joden, en het grootste deel zou vanzelfsprekend door de mohammedanen gecontroleerd worden.

Een typisch koloniale praktijk om willekeurig en rechtlijnig (letterlijk) grenzen te gaan trekken en mensen te verdelen zonder rekening te houden met plaatselijke gewoontes of aangehorigheden. Dat is overigens één van de redenen waarom er in zoveel ex-kolonies nog altijd oorlog is, precies door dat divide-et-impera-gedoe dat overigens helemaal werd bepaald door achterlijke Europese noties als 'natiestaat' of 'volksstaat' die hier in Europa al voor zoveel ellende hadden gezorgd en dat nog veel meer zouden doen in de 20ste eeuw.

Libanon zou het land worden waar de Christenen zouden domineren -- er wordt vandaag zelfs al niet meer over gesproken dat Libanon intussen door de mohammedanen geruineerd werd.

U bent onwetend of hypercynisch. U bent wellicht niet bekend met de Falangisten van Gemayel die zich zowel qua structuur als ideologie baseerden of de Spaanse fascistische Falange. Ze opereerden onder het motto "God, Natie en Familie." Ze vochten tegen de Franse kolonisten -die volgens u het land bevrijd hadden - en het waren de Falangisten die in 1975 betrokken waren bij het zgn. 'bus-incident' waarbij ze 26 leden van het PFLP vermoordden. Dat incident was de aanleiding voor de burgeroorlog die het land gedurende 3 jaar het land in een ruïne veranderde.
Het waren eveneens de Falangisten die in 1982 in Sabra en Shatila huishielden onder het goedkeurend oog van Israëlische troepen en er meer dan 2.000 onschuldige Palestijnen vermoordden.

Israël zou het land worden waar de joden zouden domineren. De mohammedanen zijn er tot vandaag nog niet in geslaagd van de joden eronder te krijgen.

'Zou het land worden waar de joden zouden domineren'... Zoals u het beschrijft klopt het historisch wel. Dat was inderdaad de bedoeling: in Palestina een joods bruggenhoofd dat sympathiseerde met het Westen en in Libanon een gelijkaardig christelijk bruggenhoofd. Dat is een mooi voorbeeld van de koloniale politiek die in Libanon falikant is afgelopen en die in Palestina nog altijd aansleept. En zoals de christenen zich in Libanon in semi-fascistische milities organiseerden, terreur uitoefenden op de meerderheid van de bevolking en aan de basis lagen van de burgeroorlog en slachtingen onder de Palestijnen, zo doen joden dat in Palestina.

Israël heeft wel het meeste te lijden onder de mohammedaanse onverdraagzaamheid,

Die onverdraagzaamheid is niet typisch 'mohammedaans' maar algemeen menselijk. Kijk maar eens hoe mensen hier reageren op de migratie van een grote groep mensen die hier economisch hun bijdrage willen leveren en het geluk komen beproeven. In tegenstelling tot de zionisten lopen ze hier niet tot de tanden gewapend rond, nemen ze geen huizen of gronden in beslag, stelen ze geen water, dringen ze hun eigen manier van leven niet op en bombarderen ze niet mat artillerie of vanuit F16's en toch zijn de mensen hier al hysterisch. Het is niet logisch dat Palestijnen onverdraagzaam zijn ten opzichte van zionisten. Iedereen zou dat zijn als hij het slachtoffer was van hun praktijken.
Bovendien moet je maar eens bekijken hoe verdraagzaam de Israelis zijn ten opzichte van de Palestijnen. Eeerst verdrijven ze hen van hun land, uit hun eigen huizen en gronden, later jagen ze ze in vluchtelingenkampen en sindsdien worden ze onafgebroken geterroriseerd en gediscrimineerd.

http://www.inminds.co.uk/img/hebron.graffiti.3.jpg
verdraagzame graffitti van verdraagzame Zionisten in Israël 1

http://www.inminds.co.uk/img/hebron.graffiti.1.jpg
verdraagzame graffitti van verdraagzame Zionisten in Israël 2

http://sabbah.biz/mt/wp-content/uploads/2008/12/image.jpg
verdraagzame graffitti van verdraagzame Zionisten in Israël 3

http://www.ifamericansknew.org/images/kill-arabs.jpg
verdraagzame graffitti van verdraagzame Zionisten in Israël 4

maar ook dichter bij huis zijn er historische problemen. Neem Servië.

Als u wil doen uitschijnen dat de belangrijkste problemen van Servië te maken hebben met de islam of moslims, dan kent u ook van die geschiedenis geen knijt.

En intussen bestaan er in gans West-Europa enclaves die door de volgelingen van Mohammed tot no-zone area verklaard werden voor de ongelovige en onreine politiemannen, hulpverleners, ambtenaren allerlei, en vanzelfsprekend de gewone burger.

het gaat wellicht om zones waar u zelf nog nooit een voet hebt gezet. Maar ik kan u zeggen, ik woon in Borgerhout en ik werk in Molenbeek en soms in Kuregem. Daar zijn occasioneel problemen en soms hebben die met criminaliteit te maken. Maar het zijn absoluut geen 'no-go-area', noch voor politie- of andere officiële diensten, noch voor mij of voor u. Maar feiten interesseren u waarschijnlijk geen snars, geen knijt en geen sikkepit.

Pericles
23 februari 2009, 10:09
Waarop dus wel 'Palestina' staat vermeld maar nergens 'Israël'...

Maar misschien plaats die kaart dingen in een juist perspectief, uw uitleg trekt dat perspectief weer helemaal fout.



Als u een verovering van Britten en Fransen op Ottomanen als een bevrijding wil omschrijven, ja dan. Maar dat was het natuurlijk niet. Noch in theorie, noch in de praktijk. U moet maar eens bekijken hoe bevrijd Libanon was onder het Frans regime en hoe bevrijd Egypte of Palestina of Mesopotamië waren onder de Britten. Het waren kolonies en zo werden de mensen er ook behandeld. Het was voor de meesten niet echt een vooruitgang. Vandaar ook het Arabisch nationalisme en de problemen in bv. Lybië, Syrië, Egypte, enz.



Een typisch koloniale praktijk om willekeurig en rechtlijnig (letterlijk) grenzen te gaan trekken en mensen te verdelen zonder rekening te houden met plaatselijke gewoontes of aangehorigheden. Dat is overigens één van de redenen waarom er in zoveel ex-kolonies nog altijd oorlog is, precies door dat divide-et-impera-gedoe dat overigens helemaal werd bepaald door achterlijke Europese noties als 'natiestaat' of 'volksstaat' die hier in Europa al voor zoveel ellende hadden gezorgd en dat nog veel meer zouden doen in de 20ste eeuw.


U bent onwetend of hypercynisch. U bent wellicht niet bekend met de Falangisten van Gemayel die zich zowel qua structuur als ideologie baseerden of de Spaanse fascistische Falange. Ze opereerden onder het motto "God, Natie en Familie." Ze vochten tegen de Franse kolonisten -die volgens u het land bevrijd hadden - en het waren de Falangisten die in 1975 betrokken waren bij het zgn. 'bus-incident' waarbij ze 26 leden van het PFLP vermoordden. Dat incident was de aanleiding voor de burgeroorlog die het land gedurende 3 jaar het land in een ruïne veranderde.
Het waren eveneens de Falangisten die in 1982 in Sabra en Shatila huishielden onder het goedkeurend oog van Israëlische troepen en er meer dan 2.000 onschuldige Palestijnen vermoordden.



'Zou het land worden waar de joden zouden domineren'... Zoals u het beschrijft klopt het historisch wel. Dat was inderdaad de bedoeling: in Palestina een joods bruggenhoofd dat sympathiseerde met het Westen en in Libanon een gelijkaardig christelijk bruggenhoofd. Dat is een mooi voorbeeld van de koloniale politiek die in Libanon falikant is afgelopen en die in Palestina nog altijd aansleept. En zoals de christenen zich in Libanon in semi-fascistische milities organiseerden, terreur uitoefenden op de meerderheid van de bevolking en aan de basis lagen van de burgeroorlog en slachtingen onder de Palestijnen, zo doen joden dat in Palestina.



Die onverdraagzaamheid is niet typisch 'mohammedaans' maar algemeen menselijk. Kijk maar eens hoe mensen hier reageren op de migratie van een grote groep mensen die hier economisch hun bijdrage willen leveren en het geluk komen beproeven. In tegenstelling tot de zionisten lopen ze hier niet tot de tanden gewapend rond, nemen ze geen huizen of gronden in beslag, stelen ze geen water, dringen ze hun eigen manier van leven niet op en bombarderen ze niet mat artillerie of vanuit F16's en toch zijn de mensen hier al hysterisch. Het is niet logisch dat Palestijnen onverdraagzaam zijn ten opzichte van zionisten. Iedereen zou dat zijn als hij het slachtoffer was van hun praktijken.
Bovendien moet je maar eens bekijken hoe verdraagzaam de Israelis zijn ten opzichte van de Palestijnen. Eeerst verdrijven ze hen van hun land, uit hun eigen huizen en gronden, later jagen ze ze in vluchtelingenkampen en sindsdien worden ze onafgebroken geterroriseerd en gediscrimineerd.

http://www.inminds.co.uk/img/hebron.graffiti.3.jpg
verdraagzame graffitti van verdraagzame Zionisten in Israël 1

http://www.inminds.co.uk/img/hebron.graffiti.1.jpg
verdraagzame graffitti van verdraagzame Zionisten in Israël 2

http://sabbah.biz/mt/wp-content/uploads/2008/12/image.jpg
verdraagzame graffitti van verdraagzame Zionisten in Israël 3

http://www.ifamericansknew.org/images/kill-arabs.jpg
verdraagzame graffitti van verdraagzame Zionisten in Israël 4



Als u wil doen uitschijnen dat de belangrijkste problemen van Servië te maken hebben met de islam of moslims, dan kent u ook van die geschiedenis geen knijt.



het gaat wellicht om zones waar u zelf nog nooit een voet hebt gezet. Maar ik kan u zeggen, ik woon in Borgerhout en ik werk in Molenbeek en soms in Kuregem. Daar zijn occasioneel problemen en soms hebben die met criminaliteit te maken. Maar het zijn absoluut geen 'no-go-area', noch voor politie- of andere officiële diensten, noch voor mij of voor u. Maar feiten interesseren u waarschijnlijk geen snars, geen knijt en geen sikkepit.

U spreekt van uw ervaringen. Ik zal het eens hebben over de mijne. Ik ben nog nooit door autochtone Belgen overvallen , door uw islamitische vrienden al een paar keer maar dat zal wel toeval zijn zeker. ;-)

goodwill
23 februari 2009, 10:10
U bent onwetend of hypercynisch.

Ik denk dat onze intellectueel Basy Lys eerder onwetend is over deze kwesties of vergis ik mij? ;)

goodwill
23 februari 2009, 10:14
U spreekt van uw ervaringen. Ik zal het eens hebben over de mijne. Ik ben nog nooit door autochtone Belgen overvallen , door uw islamitische vrienden al een paar keer maar dat zal wel toeval zijn zeker. ;-)

arme Pericles.
Nee, het is inderdaad toeval. Maar nu terug ontopic aub. Als je het over 'islamitische vrienden' wenst te hebben dan moet je maar een nieuwe topic openen.

Pericles
23 februari 2009, 10:19
arme Pericles.
Nee, het is inderdaad toeval. Maar nu terug ontopic aub. Als je het over 'islamitische vrienden' wenst te hebben dan moet je maar een nieuwe topic openen.

30 kantoren op één jaar, allen op één uitzondering na door de islamitische vrienden, is toeval zeker. De statistiek heeft daar een andere verklaring voor.
Voor de rest heb ik enkel gereageerd op de reactie van mijn voorganger.

Fiere Jood
23 februari 2009, 11:03
Ik ken de Koran niet en weet niet wat in staat.
Dus sommige citaten kunnen verzinsels zijn of enkel gebruikt worden door bepaalde groepen.
In ieder geval lees de handvest van Hamas en zie dat ze die Koran versen gebruiken.



Een illegale stroming,geeft dat recht om door enkele landen helemaal vermoord te worden ?
Ik hoop dat je antwoord NEE is.

Ministe ?

Basy Lys
23 februari 2009, 11:18
..[snip]

het gaat wellicht om zones waar u zelf nog nooit een voet hebt gezet. Maar ik kan u zeggen, ik woon in Borgerhout en ik werk in Molenbeek en soms in Kuregem. Daar zijn occasioneel problemen en soms hebben die met criminaliteit te maken. Maar het zijn absoluut geen 'no-go-area', noch voor politie- of andere officiële diensten, noch voor mij of voor u. Maar feiten interesseren u waarschijnlijk geen snars, geen knijt en geen sikkepit.

Je hebt me ervan overtuigd dat je al in Borgerhout geweest bent, en waarschijnlijk naar Körperwelten bent gaan kijken, maar daar blijft het dan bij. Je hele betoog toont duidelijk aan dat je niet het minste historische inzicht hebt, noch vertrouwd bent met het reilen en zeilen in de mohammedaanse wereld, noch in het Oosten, noch hier.

Je bent nog jong genoeg om veel te lezen en te reizen. En te leren, als het mag.

Bye

Francientje
23 februari 2009, 12:45
1. Dat is geen antwoord op de vraag.
2. U lijkt te vergeten dat WOII nog niet begonnen was toen er al sprake was van Joods terrorisme. En als ik in uw plaats was, zou ik eens op de Westelijke Jordaanoever rondlopen, en mijn ogen opentrekken.
3. Het zijn 'mijn vriendjes' niet, maar hoe vaak ik dat ook zal herhalen, ik zal dat waanidee wel niet uit uw hoofd krijgen.
4. De Palestijnen mogen opdraaien voor de Shoah. Da's ook niet mis, hé.
5. Dat kan ik me goed voorstellen.

Joods terrorisme? Welk Joods terrorisme? Het enige wat de Joden deden
was antwoorden op aanvallen van diverse arabische facties
Maar goed, het is net als met Gaza. Je moet maar braaf en stil blijven terwijl
er op je geschoten wordt, niet?
Mijn Voeten!

JeeBee
23 februari 2009, 20:19
Citaat:
En intussen bestaan er in gans West-Europa enclaves die door de volgelingen van Mohammed tot no-zone area verklaard werden voor de ongelovige en onreine politiemannen, hulpverleners, ambtenaren allerlei, en vanzelfsprekend de gewone burger.

het gaat wellicht om zones waar u zelf nog nooit een voet hebt gezet. Maar ik kan u zeggen, ik woon in Borgerhout en ik werk in Molenbeek en soms in Kuregem. Daar zijn occasioneel problemen en soms hebben die met criminaliteit te maken. Maar het zijn absoluut geen 'no-go-area', noch voor politie- of andere officiële diensten, noch voor mij of voor u. Maar feiten interesseren u waarschijnlijk geen snars, geen knijt en geen sikkepit.

Ik heb in zulke zones al wél voet gezet. Maar die feiten interesseren u waarschijnlijk geen snars, geen knijt, geen sikkepit.

Maar ik geef ze toch.

In de tijd toen de dieren nog bijna spraken, zo'n 15 jaar geleden was ik o.a. werkzaam in Parijs in de sector van de digitale navigeerbare cartografie, zeg maar de GPS kaarten.

Dat werk omvatte periodiek ook zogenaamd veldwerk, het verifiëren ter plaatse van de gegevens. Dat gebeurde in een team van 2 met een wagen waarbij traag werd gereden, genoteerd, uitgestapt, nog wat geschreven, nog eens gekeken. In Parijs, net als op de meeste andere plaatsen: geen enkel probleem.

In bepaalde voorsteden en wijken echter, niet bij toeval diegene waaar enkel halal vlees te verkrijgen was, was dit niet mogelijk en werden we binnen de paar minuten 'wandelen' gestuurd op een nogal duidelijke en gebiedende wijze die niets aan de verbeelding overliet. Altijd.

De oplossing was snel gevonden. De campagnes werden verlegd naar de schoolvakanties en onze werkneemster Fatiha trommelde haar Frans/Algerijnse buurjongens en vriendjes en vriendjes van vriendjes op met rijbewijs. Nooit nog problemen ondervonden met een dergelijke jobstudent in het team......

djimi
23 februari 2009, 21:09
Joods terrorisme? Welk Joods terrorisme? Het enige wat de Joden deden
was antwoorden op aanvallen van diverse arabische facties
Maar goed, het is net als met Gaza. Je moet maar braaf en stil blijven terwijl
er op je geschoten wordt, niet?
Mijn Voeten!

Bon, ik had misschien beter van 'Zionistisch terrorisme' gesproken, maar voor zover ik weet waren die 'zionisten' toch ook Joden.

U wilt wellicht namen? Welnu, hier komen er een paar:

"Haganah, Irgun, Lehi, Palmah." En die smeerlappen keerden zich niet alleen tegen onschuldige Arabieren, maar ook tegen de Britten en zèlfs tegen Joden die het niet met hen eens waren!!!

Google er maar eens op, u zult wel een en ander vinden.

Omdat ik ervan uit ga dat u �*lles zult proberen om aan dat beetje inspanning te ontsnappen, kunt u hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Zionist_terrorism alvast beginnen. Veel leesplezier.


Overigens presteert u het nog maar eens niet op mijn vraag te antwoorden.

Zal ik ze nog eens herhalen?

Allez, vooruit dan, ik ben in een toegeeflijke bui:

Zijn er voor de bouw van die sociale woningen daar bij u in de buurt mensen op onwettelijke wijze uit hun woningen en van hun landerijen verdreven? Zijn er voor de bouw van die sociale woningen daar bij u in de buurt mensen vermoord?


Een eenvoudig 'ja' of 'neen' volstaat.


Hoe lang zal het duren voor u u zelf er toe krijgt twéé of vier lettertjes te typen?

Mahalingam
23 februari 2009, 21:28
En intussen bestaan er in gans West-Europa enclaves die door de volgelingen van Mohammed tot no-zone area verklaard werden voor de ongelovige en onreine politiemannen, hulpverleners, ambtenaren allerlei, en vanzelfsprekend de gewone burger.
Hier een filmpje uit de wijk Rosengård in Malmö die vol zit met Irakese vluchtelingen:
http://www.youtube.com/watch?v=YJfFXIz3p4o

djimi
23 februari 2009, 21:54
Hier een filmpje uit de wijk Rosengård in Malmö die vol zit met Irakese vluchtelingen:
http://www.youtube.com/watch?v=YJfFXIz3p4o

Dat ziet er, zeker in vergelijking met sommige voorsteden van Parijs, toch erg rustig en vreedzaam uit, vind ik. Een 'no go area' is dat toch niet echt, hé.

Ik bedoel maar: twéé politiemannen, en die laten zelfs de deuren van hun auto openstaan terwijl ze zich, weliswaar duidelijk gewapend, zelfs onder de mensen begeven.

Is er geen 'spectaculairder' materiaal te vinden?

goodwill
24 februari 2009, 10:52
Citaat:
En intussen bestaan er in gans West-Europa enclaves die door de volgelingen van Mohammed tot no-zone area verklaard werden voor de ongelovige en onreine politiemannen, hulpverleners, ambtenaren allerlei, en vanzelfsprekend de gewone burger.



Ik heb in zulke zones al wél voet gezet. Maar die feiten interesseren u waarschijnlijk geen snars, geen knijt, geen sikkepit.

Maar ik geef ze toch.

In de tijd toen de dieren nog bijna spraken, zo'n 15 jaar geleden was ik o.a. werkzaam in Parijs in de sector van de digitale navigeerbare cartografie, zeg maar de GPS kaarten.

Dat werk omvatte periodiek ook zogenaamd veldwerk, het verifiëren ter plaatse van de gegevens. Dat gebeurde in een team van 2 met een wagen waarbij traag werd gereden, genoteerd, uitgestapt, nog wat geschreven, nog eens gekeken. In Parijs, net als op de meeste andere plaatsen: geen enkel probleem.

In bepaalde voorsteden en wijken echter, niet bij toeval diegene waaar enkel halal vlees te verkrijgen was, was dit niet mogelijk en werden we binnen de paar minuten 'wandelen' gestuurd op een nogal duidelijke en gebiedende wijze die niets aan de verbeelding overliet. Altijd.

De oplossing was snel gevonden. De campagnes werden verlegd naar de schoolvakanties en onze werkneemster Fatiha trommelde haar Frans/Algerijnse buurjongens en vriendjes en vriendjes van vriendjes op met rijbewijs. Nooit nog problemen ondervonden met een dergelijke jobstudent in het team......
allemaal off topic.
Blijf bij het onderwerp aub.

goodwill
24 februari 2009, 10:52
Hier een filmpje uit de wijk Rosengård in Malmö die vol zit met Irakese vluchtelingen:
http://www.youtube.com/watch?v=YJfFXIz3p4o
off topic

JeeBee
24 februari 2009, 13:00
allemaal off topic.
Blijf bij het onderwerp aub.

Geachte,

Ik reageerde op onjuiste informatie geplaatst door ministe van agitatie.

Ik stelde dus in de eerste plaats onjuiste informatie bij en reageerde daarbij - volgens je opmerkingen - 'off topic'.

Mocht je ten gepaste tijde hogervermelde poster verweten hebben dat hij off topic (en bovendien onjuist) bezig was dan had ik me de moeite kunnen besparen.

Helaas speelt off topic - niet de eerste keer dat je daar op speelt - zwaarder wanneer juiste informatie in plaats van bepaalde vormen van graag gelezen desinformatie wordt gegeven..

En daarmee mag je dan jezelf wel 'goodwill' noemen, maar dat betekent nog niet dat je van 'goede wil' bent.

Francientje
24 februari 2009, 13:58
Bon, ik had misschien beter van 'Zionistisch terrorisme' gesproken, maar voor zover ik weet waren die 'zionisten' toch ook Joden.

U wilt wellicht namen? Welnu, hier komen er een paar:

"Haganah, Irgun, Lehi, Palmah." En die smeerlappen keerden zich niet alleen tegen onschuldige Arabieren, maar ook tegen de Britten en zèlfs tegen Joden die het niet met hen eens waren!!!

Google er maar eens op, u zult wel een en ander vinden.

Omdat ik ervan uit ga dat u �*lles zult proberen om aan dat beetje inspanning te ontsnappen, kunt u hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Zionist_terrorism alvast beginnen. Veel leesplezier.


Overigens presteert u het nog maar eens niet op mijn vraag te antwoorden.

Zal ik ze nog eens herhalen?

Allez, vooruit dan, ik ben in een toegeeflijke bui:

Zijn er voor de bouw van die sociale woningen daar bij u in de buurt mensen op onwettelijke wijze uit hun woningen en van hun landerijen verdreven? Zijn er voor de bouw van die sociale woningen daar bij u in de buurt mensen vermoord?


Een eenvoudig 'ja' of 'neen' volstaat.


Hoe lang zal het duren voor u u zelf er toe krijgt twéé of vier lettertjes te typen?
Haganah en Palmach, terrorisme? Nee maar u droomt!
Ik ben es efkes op pro palestijnse sites gaan kijken. En wie tussen de regels
door kan lezen ontdekt dit: Arabieren verkochten grond aan Joden die tot dan bewerkt werd door pachters. Door de verkoop verloren die pachters hun
werk. Heel erg, heel ellendig. Maar het is dus niet aan de nieuwe eigenaar
daarvoor op te draaien.