PDA

View Full Version : katertopic


berre
20 februari 2009, 13:20
:morning:

verdere uitleg overbodig.

Vette Pois(s)on
20 februari 2009, 13:21
Pak een dafalgan :-)

Maar dat is voor mij op zondag pas :-)

ZERO
20 februari 2009, 13:27
Cola light is 't beste anti-katermiddel(en das dan ook de enigste reden waarvoor ik ColaLight drinken).

Libro
20 februari 2009, 13:46
Ibuprofen of beter nog een suppooke (beter voor de maag en pilletjes verteren nu toch bijna niet).

IronChef
20 februari 2009, 14:09
Veel water drinken.

maddox
20 februari 2009, 14:17
Voor het slapen gaan een groot glas water, al dan niet met toegevoegde vitamines.

Bij het opstaan, een glas water, al dan niet met opgeloste vitamines.
Een pijnstiller voor de koppijn en een alfavitje voor het vermoeidheidsgevoel.
Zo snel mogelijk een ontbijt.

Indien kotsmisselijk, na elke aanbidding van de porceleinen god toch een glas water, zelfs al geeft dat meer potaanbidding.

Libro, goed idee van die suppo. 't is geen zicht, en geeft een wee semi, wannabee homofobiegevoel, maar het werkt wel.

IronChef
20 februari 2009, 14:20
Pak een dafalgan :-)

Maar dat is voor mij op zondag pas :-)

Dafalgan is niet zo goed te combineren met andere drugs. Allé ja, het gaat wel maar nuchter word ik er toch niet van.

berre
20 februari 2009, 16:26
Voor het slapen gaan een groot glas water, al dan niet met toegevoegde vitamines.is een pintje ook goed?

maddox
20 februari 2009, 16:31
Nah, tenzij het een NA biertje is.

Jazeker
20 februari 2009, 16:50
Cola light is 't beste anti-katermiddel(en das dan ook de enigste reden waarvoor ik ColaLight drinken).

Morgen dus?

Jazeker
20 februari 2009, 16:55
Ibuprofen

NOOIT als je maag er niet goed aan toe is. Tenzij je het kan verdragen om eerst een liter drinkyoghurt binnen te kappen en binnen te houden.

Ibuprofen is goed als pijnstiller maar is bijzonder hard voor de maag (zelfs maagbloedingen vallen niet uit te sluiten).

Jazeker
20 februari 2009, 16:56
Nah, tenzij het een NA biertje is.

Tjah... het idee is om een kater te verwerken door meer alcohol. Straatje zonder einde maar het werkt wel.

Zwartengeel
20 februari 2009, 17:03
Tjah... het idee is om een kater te verwerken door meer alcohol. Straatje zonder einde maar het werkt wel.

Het heeft op lange termijn ook neveneffecten op de verstandelijke vermogens. Kijk maar naar Ozzy Osbourne.

Savatage
20 februari 2009, 17:06
Dit is mijn kater:

berre
20 februari 2009, 17:08
Tjah... het idee is om een kater te verwerken door meer alcohol. Straatje zonder einde maar het werkt wel.ben nog niet in die spiraal terecht gekomen en hou dat ook graag zo :-)

From_Vlaanderen
20 februari 2009, 17:10
zuipe!

420yeahbaby
20 februari 2009, 17:17
Tegen de kater weet ik wel iets heel goed.
Supervettig eten eten voor je gaat slapen, dat vet breekt de alcohol af.

Als je dan toch in slaap sukkelt zonder een vettige hap gegeten te hebben, en je wordt wakker met die pijn in je buik.
Je drinkt 1L water op, zo snel mogelijk, vinger in de keel en in de wc overgeven.
Dit proces herhaal je tot je iets van betering waarneemt.

Je neemt brocoli, selder, en een soeplepel merikswortel.
Geen bouillon, je gooit dat samen in een soep en mixt deze door. Je mixt het om het sneller te verteren en je maag niet te overbelasten.
Dit drink je op, je gaat nog max een uurtje last hebben.

Melk helpt ook, legt een film over je maag, maar dat is dan weer wat zwaarder.

Jazeker
20 februari 2009, 17:21
Het heeft op lange termijn ook neveneffecten op de verstandelijke vermogens. Kijk maar naar Ozzy Osbourne.

Ben ik al blij dat ik sowieso geen TV kijk.

Jazeker
20 februari 2009, 17:23
Dit is mijn kater:

Flinke snorharen... mooi beestje hoewel ik de zwart-witte beestjes mooier vind. maar een knap beestje heb je daar.

From_Vlaanderen
20 februari 2009, 17:23
Je drinkt 1L water op, zo snel mogelijk, vinger in de keel en in de wc overgeven.


Wette hoe ze da in mijnen tijd deden?
Pils daaronder een rauw ei plus nog een goede scheut melk.
Drink dit op.
Spauwen maar.

420yeahbaby
20 februari 2009, 17:23
Ik denk nu wel dat ozzy wat achterstand heeft door wat andere middeltjes dan alcohol hoor ;)
Zijn rug is ook helemaal kromgetrokken, dat doet drugs nu eenmaal met je.
Het tast het ruggenmerg aan.

Vette Pois(s)on
20 februari 2009, 17:28
Dafalgan is niet zo goed te combineren met andere drugs. Allé ja, het gaat wel maar nuchter word ik er toch niet van.

Ik weet niet, maar het werkt gelukkig wel goed bij mij (bruistablet 500)

Niet dat ik meteen fris ben, moet toch in bed bliven, maar de gonzende hoofdpijn mindert wat.

Heb me ooit laten wijsmaken dat er iets is als alcaselsor (spelling?) en dat zou specifiek voor katers zijn?

maddox
20 februari 2009, 19:21
Alka Selzer. Is een US variante op maagzout.

duveltje382
20 februari 2009, 19:30
Zo dikwijls al zat geweest,nog nooit een kater gehad

From_Vlaanderen
20 februari 2009, 23:45
Zo dikwijls al zat geweest,nog nooit een kater gehad

Ge hebt tof zat (een duvel of 4-5)
En ge hebt "ni gezond" zat (een duvel of 9+)
Zelf werkt mijn lever nog goed, toch stop ik meestal voor ik "ni gezond" zat ben.

bentje
21 februari 2009, 11:48
aaaa... morgeuh :morning: ...middag...

Paracelsus
21 februari 2009, 13:51
Cola light is 't beste anti-katermiddel(en das dan ook de enigste reden waarvoor ik ColaLight drinken).

bweurk.

Aquarius is beter, en Schweppes.

Paracelsus
21 februari 2009, 13:54
Water drinken vóór je gaat gaan slapen, anders liggen je hersenen nog eens een uur of 8 uit te drogen.

Tegen hoofdpijn is ibuprofen best. Of geen Chateau Migraine drinken.

Jazeker
21 februari 2009, 14:39
Tegen hoofdpijn is ibuprofen best.

Zorg dan toch dat je geen zwakke maag hebt...

Jazeker
21 februari 2009, 14:41
Alka Selzer. Is een US variante op maagzout.

Kan je dat krijgen in de apotheek? Ik zoek al lang een vervanger van maagzout dat hier blijkbaar niet meer te krijgen is.

cookie@vws
21 februari 2009, 14:46
http://www.thetinbox.com/Ads/Misc/ToeNails/AlkaSelzer0738.jpg

Jazeker
21 februari 2009, 14:49
Kent iemand nog de naam van dat maagzout dat je hier vroeger in van die metalen potjes kon krijgen? Was goed spul als je maag van streek was... ofwel maakte je dat meteen aan het kotsen ofwel was je maag meteen goed. In elk geval was je er op 5 minuten vanaf.

Pietje
22 februari 2009, 08:17
Kent iemand nog de naam van dat maagzout dat je hier vroeger in van die metalen potjes kon krijgen? Was goed spul als je maag van streek was... ofwel maakte je dat meteen aan het kotsen ofwel was je maag meteen goed. In elk geval was je er op 5 minuten vanaf.


Denk dat het "Andrews Salt" is/was. Vind zo goed als niks meer terug op Internet, dus waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar.

Pietje
22 februari 2009, 15:21
Denk dat het "Andrews Salt" is/was. Vind zo goed als niks meer terug op Internet, dus waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar.


Dit bedoelde ik dus :

Jazeker
22 februari 2009, 15:23
Denk dat het "Andrews Salt" is/was. Vind zo goed als niks meer terug op Internet, dus waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar.

Ja, het was Andrews Salt. Goed spul.

berre
26 februari 2009, 03:24
ik heb een zaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig ideeee!
ik post hier duys nuu al ern dan moetik da nieeee morgen meer doen als ik aant bealen ben héé!g

slaaaapgoeddd

420yeahbaby
26 februari 2009, 03:26
LOL eet maar een boke met goe veel boter op man, en een half liter fleske water is ook geen overbodige luxe haha

Johan217
26 februari 2009, 07:54
Een paar eetlepels hoestsiroop (bevat codeïne) 8-)
En zeker geen koffie + sigaretten.

BigF
26 februari 2009, 10:05
Tegen de kater weet ik wel iets heel goed.
Supervettig eten eten voor je gaat slapen, dat vet breekt de alcohol af.
Zever. Vet breekt geen alcohol af.
Trouwens; op cafe liggen zuipen om zoveel mogelijk alcohol binnen te krijgen en dan thuis snelsnel iets eten om sneller van die alcohol vanaf te raken...
Had je dan niet beter gewoon niet gaan zuipen?

Als je dan toch in slaap sukkelt zonder een vettige hap gegeten te hebben, en je wordt wakker met die pijn in je buik.
Je drinkt 1L water op, zo snel mogelijk, vinger in de keel en in de wc overgeven.
Dit proces herhaal je tot je iets van betering waarneemt.
Zever. Kotsen helpt niet meer 's morgens. En met die liter water ben je een koppel uren te laat. Die drink je beter voor je gaat maffen. Om te voorkomen dat je hersenen door de alcohol uitdrogen. Dat veroorzaakt immers de hoofdpijn.

Je neemt brocoli, selder, en een soeplepel merikswortel.
Geen bouillon, je gooit dat samen in een soep en mixt deze door. Je mixt het om het sneller te verteren en je maag niet te overbelasten.
Dit drink je op, je gaat nog max een uurtje last hebben.
Zever. Als soep zou helpen tegen een kater zouden we dat ondertussen al wel geweten hebben. Het kan helpen tegen dat mottig gevoel in de maag, maar daartegen kan je net zo goed een boterham of eender wat eten.


Melk helpt ook, legt een film over je maag, maar dat is dan weer wat zwaarder.
Zever. Melk legt niks film over de maag. Niks legt trouwens een film over de maag. Ook een blik sardientjes voor het zuipen niet.


Laten we in de eerste plaats toch niet vergeten dat een echte zuipschuit zich koestert in zijn katers. Het hoort erbij. Als je ze niet de baas kan stop je beter met zuipen.

Jazeker
26 februari 2009, 11:35
Zever. Vet breekt geen alcohol af.

Meer nog. Je belast je lever extra waardoor de afbraak van alcohol trager verloopt.

Steben
26 februari 2009, 11:43
Fysieke arbeid.
Vraag mij niet waarom, maar helpt enorm. Onderdrukt misselijkheid.
Ligt aan de productie van adrenaline, endorfine misschien?

fb718882
26 februari 2009, 13:33
Kan je dat krijgen in de apotheek? Ik zoek al lang een vervanger van maagzout dat hier blijkbaar niet meer te krijgen is.

Maagzout ? Is dat niet gewoon natriumbicarbonaat ? Dat kun je toch kopen in elk grootwarenhuis denk ik ?

420yeahbaby
26 februari 2009, 15:37
Zever. Vet breekt geen alcohol af.
Trouwens; op cafe liggen zuipen om zoveel mogelijk alcohol binnen te krijgen en dan thuis snelsnel iets eten om sneller van die alcohol vanaf te raken...
Had je dan niet beter gewoon niet gaan zuipen?^

Als ik in slaap val na het drinken zonder een vettige hap, ja dan weet ik het den dag erna wel zenne.
ZE noemen dat in de volksmond "een vetlaagske leggen".


Zever. Kotsen helpt niet meer 's morgens. En met die liter water ben je een koppel uren te laat. Die drink je beter voor je gaat maffen. Om te voorkomen dat je hersenen door de alcohol uitdrogen. Dat veroorzaakt immers de hoofdpijn.

Da helpt dus wel degelijk he. Ge moet enorm veel water drinken en uw maag dan uitspoelen met water. Drinken doe je zowiezo voor en na het slapen gaan.
Der is zo'n regelke: voor elk glas alcohol een glas water.


Zever. Als soep zou helpen tegen een kater zouden we dat ondertussen al wel geweten hebben. Het kan helpen tegen dat mottig gevoel in de maag, maar daartegen kan je net zo goed een boterham of eender wat eten.

Soep is gewoon gemakkelijk binnen te kappen, brokken eten al wat minder.
En met die soep komt ge terug op krachten. Plus soep moet ge bijna niet verteren dus overbelast ge uw katermaag niet.


Zever. Melk legt niks film over de maag. Niks legt trouwens een film over de maag. Ook een blik sardientjes voor het zuipen niet.^

Melk legt wel degelijk nen film op uw maag.
En een blikske sardientjes voor het zuipen ga mss ni veel doen, maar erna wel. Ge moet zowiezo een vetlaagske leggen voor ge in uwe nest kruipt en zeker veel water drinken.

Laten we in de eerste plaats toch niet vergeten dat een echte zuipschuit zich koestert in zijn katers. Het hoort erbij. Als je ze niet de baas kan stop je beter met zuipen.

Een echte zuipschuit krijgt immers al geen katers mee.

berre
27 februari 2009, 17:14
Fysieke arbeid.
Vraag mij niet waarom, maar helpt enorm. Onderdrukt misselijkheid.
Ligt aan de productie van adrenaline, endorfine misschien?mwa ik heb het wel soms dat ik zo wat lig te balen in bed, en dan na een tijd gaat dat wat beter totdat ge denkt dat ge er bovenop zijt. als ge dan uit bed kruipt en u begint te bewegen is het weer even hard balen als voordien geblazen!