PDA

View Full Version : Papa en mama onderwerp


420yeahbaby
24 februari 2009, 01:34
Post hier uw opvoeding methodes.

Mijn meiske is zeven maand, kan al swingen, dada zwaaien en is op naar haar eerste woordjes. Ze roept al dada en zwaait dan mooi met haar armpje.
Ze is een engeltje gezonde naar aarde toe :) Echt waar!!!!!!!!!!!

Maar hoe voeden jullie je kids op? Misschien kunnen we hierin onze kids hun movementen catalogiseren? De mijne is in ieder geval echt een meiske om U tegen te zeggen.
Ze danst al als ik swingen zeg, stampen kent ze ook al, en dada zwaaien ook. En ze is amper zeven maand oud. 't Is een echt kapoentje.
Kben apentrots op mijn meisje, en terecht!
Nog mama's en papa's dat trots zijn? Here's your chance!

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 01:43
Post hier uw opvoeding methodes.

Mijn meiske is zeven maand, kan al swingen, dada zwaaien en is op naar haar eerste woordjes. Ze roept al dada en zwaait dan mooi met haar armpje.
Ze is een engeltje gezonde naar aarde toe :) Echt waar!!!!!!!!!!!

Maar hoe voeden jullie je kids op? Misschien kunnen we hierin onze kids hun movementen catalogiseren? De mijne is in ieder geval echt een meiske om U tegen te zeggen.
Ze danst al als ik swingen zeg, stampen kent ze ook al, en dada zwaaien ook. En ze is amper zeven maand oud. 't Is een echt kapoentje.
Kben apentrots op mijn meisje, en terecht!
Nog mama's en papa's dat trots zijn? Here's your chance!

The good old fashion way.

420yeahbaby
24 februari 2009, 02:01
The good old fashion way? Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

HAMC
24 februari 2009, 02:11
Met ijzeren vuist!

420yeahbaby
24 februari 2009, 02:16
Kzit met een dochter he lol, de enige dat de ijzeren vuist ontvangen mag is haar vriendjes lol

maddox
24 februari 2009, 07:51
Wegens geen kinderen heb ik geen idee hoe zo iets op te voeden.

ndob
24 februari 2009, 08:02
Condooms, spiraal, de pil: dat heet "preventief opvoeden"

Txiki
24 februari 2009, 08:03
Ik wil geen "kids" opvoeden. Kinderen, daarentegen, met alle plezier.

Havana
24 februari 2009, 12:19
Ik weet niet of ik kinderen heb.

lombas
24 februari 2009, 12:33
Kinderen, báh.

lombas
24 februari 2009, 12:33
Kzit met een dochter he lol, de enige dat de ijzeren vuist ontvangen mag is haar vriendjes lol

De meest bekrompen mentaliteit die jammer genoeg nog steeds hoog tij viert onder ouders.

cookie@vws
24 februari 2009, 12:50
http://my.detroitmagic.com/fay/wp-content/uploads/2007/09/kid-leash.jpg

lantjes
24 februari 2009, 13:04
Als "in de hoek zetten" niet meer helpt :

46021

Derk de Tweede
24 februari 2009, 13:16
Post hier uw opvoeding methodes.

Mijn meiske is zeven maand, kan al swingen, dada zwaaien en is op naar haar eerste woordjes. Ze roept al dada en zwaait dan mooi met haar armpje.
Ze is een engeltje gezonde naar aarde toe :) Echt waar!!!!!!!!!!!

Maar hoe voeden jullie je kids op? Misschien kunnen we hierin onze kids hun movementen catalogiseren? De mijne is in ieder geval echt een meiske om U tegen te zeggen.
Ze danst al als ik swingen zeg, stampen kent ze ook al, en dada zwaaien ook. En ze is amper zeven maand oud. 't Is een echt kapoentje.
Kben apentrots op mijn meisje, en terecht!
Nog mama's en papa's dat trots zijn? Here's your chance!

Die van mij zei 13 jaar geleden daidaidai!
Toen al een Noord-Nederlands accent!
Tegenwoordig is van 'Fuck'!

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 13:38
The good old fashion way? Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Twee mogelijkheden.
1)Ge verbied alles.
2)Ge verbied bijna niets.

Bij mij zelf was het de twede. Wel best graaf.
Ma, ik ga eens een sigaretje roken è. (14;2)
Ma, ik ga eens naar een schietclub. (13;0)
Ma, ik ga eens naar een feesje. (16;6)
Pa, ik ga eens met een maat wat vissen. (15;0)
Ma, ik zou het effect eens willen zien van een molotov. (9;8) :oops:

Dan kan je denken, dat de ouders niet met hun kinderen inzitten. Toch is dit incorrect. Ik ben namelijk min of meer enigkind.

Zelf ben ik nu niet zo'n rebel. Toch als ik zag hoe mijn leeftijdsgenoten moesten rebelleren voor zaken die ik zo nomaal dunkte. Dacht ik, er moet dus toch nog een andere manier zijn van opvoeden.

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 13:39
Als "in de hoek zetten" niet meer helpt :
46021

Buitensluiten!
Den hof op!

Voltian
24 februari 2009, 13:55
dochter van 10 maanden; dikke fun

Uh-Huh
24 februari 2009, 13:57
De meest bekrompen mentaliteit die jammer genoeg nog steeds hoog tij viert onder ouders.
Moehaha. :-D

*binnenpretje*

filosoof
24 februari 2009, 14:01
Kinderen, báh."Des enfants? Jamais entre les repas!"
Ik lach er mee, maar ik ben toch maar al te fier op mijn zoon, nu volwassen.

We hebben hem geleerd vanaf de eerste weken, dat schreeuwen niet helpt: bedtijd, kamer in, deur toe. En schreeuwen brengt geen gezelschap.
Je legt uit waarom je iets verbiedt, maar je houdt je er dan ook aan: rechtlijnigheid.

filosoof
24 februari 2009, 14:04
Kzit met een dochter he lol, de enige dat de ijzeren vuist ontvangen mag is haar vriendjes lolVaders van dochters, da's een soort apart...

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 14:11
Vaders van dochters, da's een soort apart...

Oppassen met dat soort.
Ik zou zelf ook zo zijn.

filosoof
24 februari 2009, 14:15
Oppassen met dat soort.
Ik zou zelf ook zo zijn.Idd. Ik las al wel enkele posts van jou (vraag me niet welke)

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 14:22
Idd. Ik las al wel enkele posts van jou (vraag me niet welke)

Ik heb nu weel geen dochter, maar mocht ik er een hebben.
Die hare vriend die zal ik toch wel eerst een twee tal maandjes aan zijn vet zitten.

420yeahbaby
24 februari 2009, 14:24
Nouja, noem me ouderwerts... MAar een meisje vraagt meer zorgen dan een man.
Dat is nu eenmaal zo, en daar ga ik ook niet over discussieren. :)
Ik begrijp nu al mijn ex lieven hun vaders hun zorgen roflol. Ik ben zelf een man en ik weet hoe een puber geleid kan worden door zijn hormonen. Tot soms zodanig ver om een meisje te manipuleren haar in je bed te krijgen. Ja ik weet er wat van, net daarom ga ik streng toekijken op haar relaties in haar jonge jaartjes. Ik ben nu ook geen uil, ik weet ook wel dat ik niet constant zal kunnen toekijken... Maar het vriendje zal de boodschap wel snel begrijpen ;)
"Papa mogen wij naar boven?"
-Tuurlijk da klein kapoentje
*haalt deur uit haar slaapkamer en loopt om de tien seconden voorbij*

Maar wie "bah" op kinderen zegt, ja ... ik herken het gevoel. Ik moest nooit kinderen hebben, maar nu ik er eentje heb, ja ik voel me toch een gezegend mens. Dat is werkelijk het beste dat iemand kan overkomen.

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 14:26
Nouja, noem me ouderwerts... MAar een meisje vraagt meer zorgen dan een man.
Dat is nu eenmaal zo, en daar ga ik ook niet over discussieren. :)
Ik begrijp nu al mijn ex lieven hun vaders hun zorgen roflol. Ik ben zelf een man en ik weet hoe een puber geleid kan worden door zijn hormonen. Tot soms zodanig ver om een meisje te manipuleren haar in je bed te krijgen. Ja ik weet er wat van, net daarom ga ik streng toekijken op haar relaties in haar jonge jaartjes. Ik ben nu ook geen uil, ik weet ook wel dat ik niet constant zal kunnen toekijken... Maar het vriendje zal de boodschap wel snel begrijpen ;)
"Papa mogen wij naar boven?"
-Tuurlijk da klein kapoentje
*haalt deur uit haar slaapkamer en loopt om de tien seconden voorbij*

Maar wie "bah" op kinderen zegt, ja ... ik herken het gevoel. Ik moest nooit kinderen hebben, maar nu ik er eentje heb, ja ik voel me toch een gezegend mens. Dat is werkelijk het beste dat iemand kan overkomen.
:rofl:
*Proest*

420yeahbaby
24 februari 2009, 14:27
Inderdaad tis gieren :D Maar het ergste is, ik meen het nog ook :D

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 14:29
Inderdaad tis gieren :D Maar het ergste is, ik meen het nog ook :D

Let niet op die AR-15 die daar op tafel staat.
Ik ga daar wat aan modificeren.
:rofl:
Nog 17 jaar wachten. :lol:

420yeahbaby
24 februari 2009, 14:32
ROFLOL gieren!!!
Nog tips?

Camerabewaking in de kamer zou ook geen slecht idee zijn;
Zo'n babyfoon met ingebouwde camera bv.

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 14:33
ROFLOL gieren!!!
Nog tips?

Camerabewaking in de kamer zou ook geen slecht idee zijn;
Zo'n babyfoon met ingebouwde camera bv.

Niet vergeten er een luidspreker bij te zetten. Dat je iets kunt zeggen.

Djiezes
24 februari 2009, 14:36
Niet vergeten er een luidspreker bij te zetten. Dat je iets kunt zeggen.


:rofl:

POTEN THUIS, KRAPUUL!!

420yeahbaby
24 februari 2009, 14:38
Ja inderdaad, onze babyfoon heeft zo'n functie. Ge zie, da kan nog multifunctioneel werken he...

Ja, tzal zware bewaking worden en zero privacy als ze met een vriendje thuiskomt.
Mama kan er gelukkig met lachen, maar ze beseft nog niet half hoe streng ik werkelijk ga zijn lol

Uh-Huh
24 februari 2009, 15:05
Amai ja, de leugens en truuken die ik bijvoorbeeld al heb moeten verzinnen om vaderlief om de tuin te leiden zijn dan ook ontelbaar. 8O :twisted:

ossaert
24 februari 2009, 15:24
Ik wil geen "kids" opvoeden. Kinderen, daarentegen, met alle plezier.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Er is nog één ding erger dan kids en dat is fun hebben met de kids. En er is nog één ding erder dan fun hebben met de kids, en dat is fun hebben tijdens het shoppen met de kids. Dan heb ik zoiets van 'Ohmaagóóóód', weetewel.

Voltian
24 februari 2009, 15:33
Hier ben ik het helemaal mee eens. Er is nog één ding erger dan kids en dat is fun hebben met de kids. En er is nog één ding erder dan fun hebben met de kids, en dat is fun hebben tijdens het shoppen met de kids. Dan heb ik zoiets van 'Ohmaagóóóód', weetewel.

gij hebt geen kinderen zeker ;-)

(aaah..., het eeuwige argument)

ossaert
24 februari 2009, 15:43
gij hebt geen kinderen zeker ;-)

(aaah..., het eeuwige argument)

Nee, maar daar gaat het niet om. Waar het wel om gaat, is dat kinderen lief, leuk en aardig zijn, zeker wanneer ze plezier hebben, maar kids per definitie ettertjes zijn, en dan vooral wanneer ze fun hebben- enfin, hun ouders toch.

Voltian
24 februari 2009, 15:56
ah oei, da wist ik niet. ik zal erop letten.

Steben
24 februari 2009, 16:04
Zelf vader van 2 jarige meid en 5 jarige kereltje.
Kinderen zijn een alternatief op een leven zonder. Voor en nadelen. Juist en wel, maar wacht totdat ge op uw sterfbed ligt... en dan ziet ge de balans toch wel overhellen.

@420yeahbaby: meisje vraagt minder zorg in het begin, maar wellicht meer zorgen later. Mijn dochter is met de meeste dagdagelijkse zaken vlugger weg dan mijn zoontje ooit was.

barfo
24 februari 2009, 16:10
Juist en wel, maar wacht totdat ge op uw sterfbed ligt... en dan ziet ge de balans toch wel overhellen.


klinkt heel egoistisch, "om niet alleen te sterven"

Steben
24 februari 2009, 16:11
klinkt heel egoistisch, "om niet alleen te sterven"

Alsof je kinderen krijgt om een "externe" reden ...
Uiteraard niet. Kinderen kiezen nooit zelf om geboren te worden.

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 16:23
Hier ben ik het helemaal mee eens. Er is nog één ding erger dan kids en dat is fun hebben met de kids. En er is nog één ding erder dan fun hebben met de kids, en dat is fun hebben tijdens het shoppen met de kids. Dan heb ik zoiets van 'Ohmaagóóóód', weetewel.

Lol shoppen, dat ze dat maar met wat vriendinnen doen. Anders komt er niets goeds van.

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 16:24
Zelf vader van 2 jarige meid en 5 jarige kereltje.
Kinderen zijn een alternatief op een leven zonder. Voor en nadelen. Juist en wel, maar wacht totdat ge op uw sterfbed ligt... en dan ziet ge de balans toch wel overhellen.

@420yeahbaby: meisje vraagt minder zorg in het begin, maar wellicht meer zorgen later. Mijn dochter is met de meeste dagdagelijkse zaken vlugger weg dan mijn zoontje ooit was.

Dat is ne man.
Logisch.

420yeahbaby
24 februari 2009, 16:25
Ja int begin... kleine kindjes, kleine zorgen he :D
We hebben heel veel geluk met ons klein kapoentje, ze slaapt ganse nacht door en is niet snel lastig. Ze kan wel dagen hebben dat je ze absoluut niet mag neerzetten in haar wipper of box. Ze moet dan dichtbij papa of mama zijn. Maarja, van die momenten kunt ge alleen maar genieten he :D
't is echt leuk een kindje te hebben, dat maakt U compleet vind ik. Er komt zoveel boven U waarvan ge denkt, verdekke seg, ben ik zo'n softy? LOL

Maar zoals ge het zegt, later vraagt da veel meer toezicht he. Tblijven meisjes he, en niet iedereen gaat daar zo geteerliefd met om

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 16:27
Ja int begin... kleine kindjes, kleine zorgen he :D
We hebben heel veel geluk met ons klein kapoentje, ze slaapt ganse nacht door en is niet snel lastig. Ze kan wel dagen hebben dat je ze absoluut niet mag neerzetten in haar wipper of box. Ze moet dan dichtbij papa of mama zijn. Maarja, van die momenten kunt ge alleen maar genieten he :D
't is echt leuk een kindje te hebben, dat maakt U compleet vind ik. Er komt zoveel boven U waarvan ge denkt, verdekke seg, ben ik zo'n softy? LOL

Maar zoals ge het zegt, later vraagt da veel meer toezicht he. Tblijven meisjes he, en niet iedereen gaat daar zo geteerliefd met om

De conservatieve kloot uithangen helpt ook niet.
Dan zijn ze weg zonder opleiding, en doen ze nog hun goesting.

420yeahbaby
24 februari 2009, 16:28
Zij zal bijna alles mogen man ;)
Haar vriendjes daarintegen haha

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 16:36
Zij zal bijna alles mogen man ;)
Haar vriendjes daarintegen haha

Kort houden die mannen.

420yeahbaby
24 februari 2009, 16:43
Zal ik doen, no worries (no warries)

Maarja, ze moeten hun ook welkom voelen of ze gaat altijd naar hem thuis gaan, en da moeten we langs ene kant ook zien te vermijden he :D

Steben
24 februari 2009, 16:45
Kort houden die mannen.

Neen, de foute gewoonweg wegfilteren. Dat volstaat. Een deftige jongen zal geen remmen hoeven.

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 17:06
Neen, de foute gewoonweg wegfilteren. Dat volstaat. Een deftige jongen zal geen remmen hoeven.

Het crapuul wegjagen.
De fatsoenlijke (naar mijn evenbeeld ;-)) die houden we.
De rest die plagen we wat.

MonaLisaOverDrive
24 februari 2009, 17:15
Het belangrijkste in een goede opvoeding is rechtlijnigheid. Consequent opvoeden lijkt eenvoudig maar dat is het niet. Vaak zullen je partner en jij verschillen van opvatting hoe iets juist moet aangepakt worden, maar het is van het grootste belang steeds samen één front te vormen.

Een kind zal van nature altijd de grenzen aftasten van wat mag en wat niet. Als het voor een kind duidelijk is waar de grens ligt, zal het zich een stuk veiliger en rustiger voelen en op de lange duur ook minder proberen steeds de grens te overschrijden.

Verder vind ik duidelijkheid en een goede communicatie ook heel vitaal. Zelf heb ik altijd veel met mijn kinderen gepraat. Ook over de moeilijke dingen.

Eerder dan de slaapkamer van je dochter te barricaderen, vind ik het zinvoller om met je kind open over sexualiteit te praten, en vooral veel informatie geven over voorbehoedsmiddelen. Want geloof me vrij, als de tijd er is, zal je dochter toch manieren vinden om intiem te zijn, als het niet thuis is dan ergens anders. Dan heb je toch liever dat het in een fijne omgeving gebeurd, maar met voldoende bescherming ? Je kop in het zand steken of alles tegenwerken levert meestal het tegengestelde resultaat op...

Duupje
24 februari 2009, 17:23
Kinderen...als ze klein zijn, zou je ze opeten.
Later als ze groot zijn... heb je er soms spijt van dat je ze toen niet opgegeten hebt.

420yeahbaby
24 februari 2009, 17:30
Ja, maar, als ik wegben dan krijgt ze een ijzeren onderbroek aan met slot op he.

:rofl:

Neen hoor, zeer mooie post dat je daar neerpent, Monalisa
Maar dat heb ik al besproken met die van ons, da zij da maar voorlicht en de pil regelt enzo.
Ik trek er mijn handjes vanaf, want ik wil het niet weten. Maar ze moeten zeker niet gaan seksen onder mijn dak als ik er ben. Amai ... kpak hem bij zijne kraag en smijt hem buiten gelijk Jazz in de Fresh Prince

Preitje
24 februari 2009, 18:00
Structuur, regels, regelmaat, duidelijkheid, consequentie, warmte en liefde, niet te veel aandacht en niet te weinig. Meer vragen ze op die leeftijd niet. ;)


't Is helaas wat minder eenvoudig dan het klinkt.

Jazeker
24 februari 2009, 18:03
Kinderen...als ze klein zijn, zou je ze opeten.
Later als ze groot zijn... heb je er soms spijt van dat je ze toen niet opgegeten hebt.

:-D

Txiki
24 februari 2009, 20:39
Ik wil er toch ooit een paar in mijn armen houden zenne...

Duupje
24 februari 2009, 22:15
Ik wil er toch ooit een paar in mijn armen houden zenne...

We zullen wij wel ne keer in uw armen komen liggen.

Txiki
24 februari 2009, 22:17
We zullen wij wel ne keer in uw armen komen liggen.

8O ma gijle weegt teveel

Flanelcondoom
24 februari 2009, 23:39
Men moet een rijbewijs hebben voor een auto, en een diploma psychiater om in de desbetreffende instellingen te mogen werken.

Maar kinderen en huisdieren mag zomaar.

420yeahbaby
24 februari 2009, 23:43
Flanellen, op uw laatste posts afgaand, ge daalt ze man ;)

filosoof
24 februari 2009, 23:45
Men moet een rijbewijs hebben voor een auto, en een diploma psychiater om in de desbetreffende instellingen te mogen werken.

Maar kinderen en huisdieren mag zomaar.Voor die huisdieren is dat minder erg.

Flanelcondoom
24 februari 2009, 23:45
Flanellen, op uw laatste posts afgaand, ge daalt ze man ;)

Ik kom nog maar in gang.

Flanelcondoom
24 februari 2009, 23:46
Voor die huisdieren is dat minder erg.

In het beste geval dienen ze als meubel. In het ergste geval...

Ik ken er toch wel erge, hoor.

420yeahbaby
24 februari 2009, 23:46
Oh Behave :)

filosoof
24 februari 2009, 23:48
Ja, maar, als ik wegben dan krijgt ze een ijzeren onderbroek aan met slot op he.

:rofl:

Neen hoor, zeer mooie post dat je daar neerpent, Monalisa
Maar dat heb ik al besproken met die van ons, da zij da maar voorlicht en de pil regelt enzo.
Ik trek er mijn handjes vanaf, want ik wil het niet weten. Maar ze moeten zeker niet gaan seksen onder mijn dak als ik er ben. Amai ... kpak hem bij zijne kraag en smijt hem buiten gelijk Jazz in de Fresh PrinceZe kan nog niet lopen en je bent al jaloers:roll::evil:

420yeahbaby
24 februari 2009, 23:49
Ja bitje vooruit plannen he...
Kan nooit gene kwaad... twordt er alleen maar erger op.
Wa ik vroeger als grof aanzag vinden de jongeren nu grappig... Tijd voor actie en planning.

En dat is niet van jaloers zijn, dat is van ongerust zijn

From_Vlaanderen
24 februari 2009, 23:52
Ja bitje vooruit plannen he...
Kan nooit gene kwaad... twordt er alleen maar erger op.
Wa ik vroeger als grof aanzag vinden de jongeren nu grappig... Tijd voor actie en planning.

En dat is niet van jaloers zijn, dat is van ongerust zijn

Bezorgd.

filosoof
24 februari 2009, 23:54
Amai ja, de leugens en truuken die ik bijvoorbeeld al heb moeten verzinnen om vaderlief om de tuin te leiden zijn dan ook ontelbaar. 8O :twisted:Mijn schoonmoeder hielp me daarbij:lol:

420yeahbaby
24 februari 2009, 23:56
Ja bezorgd, dat is een gepaster woord :)

filosoof
24 februari 2009, 23:58
Het belangrijkste in een goede opvoeding is rechtlijnigheid. Consequent opvoeden lijkt eenvoudig maar dat is het niet. Vaak zullen je partner en jij verschillen van opvatting hoe iets juist moet aangepakt worden, maar het is van het grootste belang steeds samen één front te vormen.

Een kind zal van nature altijd de grenzen aftasten van wat mag en wat niet. Als het voor een kind duidelijk is waar de grens ligt, zal het zich een stuk veiliger en rustiger voelen en op de lange duur ook minder proberen steeds de grens te overschrijden.

Verder vind ik duidelijkheid en een goede communicatie ook heel vitaal. Zelf heb ik altijd veel met mijn kinderen gepraat. Ook over de moeilijke dingen.

Eerder dan de slaapkamer van je dochter te barricaderen, vind ik het zinvoller om met je kind open over sexualiteit te praten, en vooral veel informatie geven over voorbehoedsmiddelen. Want geloof me vrij, als de tijd er is, zal je dochter toch manieren vinden om intiem te zijn, als het niet thuis is dan ergens anders. Dan heb je toch liever dat het in een fijne omgeving gebeurd, maar met voldoende bescherming ? Je kop in het zand steken of alles tegenwerken levert meestal het tegengestelde resultaat op...:clapping:Goede post.:-D

Flanelcondoom
24 februari 2009, 23:59
Seksualiteit is doodnormaal. Geen kleinburgerlijkheid in de opvoeding.

filosoof
25 februari 2009, 00:00
Ja bitje vooruit plannen he...
Kan nooit gene kwaad... twordt er alleen maar erger op.
Wa ik vroeger als grof aanzag vinden de jongeren nu grappig... Tijd voor actie en planning.

En dat is niet van jaloers zijn, dat is van ongerust zijnJe moet alléén ongerust zijn indien je je dochter niet leerde voor zichzelf te zorgen en op te komen, indien haar opvoeding dus onvolledig was.

420yeahbaby
25 februari 2009, 00:01
ut tut tut niet met mijn dochter of tzal vliegen zijn :)

420yeahbaby
25 februari 2009, 00:02
Je moet alléén ongerust zijn indien je je dochter niet leerde voor zichzelf te zorgen en op te komen, indien haar opvoeding dus onvolledig was.

Ja ok akkoord. Maar toch, liefde maakt blind. We gaan ze zeker op de best mogelijke manier opvoeden. Maar als der dan zo'ne pippo langskomt die haar blindpraat met mooipraatjes, ja dan staat ge daar als vader he. Machteloos.

Mitgard
25 februari 2009, 00:09
Seksualiteit is doodnormaal. Geen kleinburgerlijkheid in de opvoeding.


gij zijt echt wel het beste wat de kleinburgerij ooit heeft voortgebracht, flanel.

420yeahbaby
25 februari 2009, 00:10
Ik eis dat er in mijn topics alleen maar liefde zegeviert...
En als dat niet gaat kunde verdoemme mijn vuist vangen :p

From_Vlaanderen
25 februari 2009, 00:11
Ja ok akkoord. Maar toch, liefde maakt blind. We gaan ze zeker op de best mogelijke manier opvoeden. Maar als der dan zo'ne pippo langskomt die haar blindpraat met mooipraatjes, ja dan staat ge daar als vader he. Machteloos.

Toeken op die gast.

Flanelcondoom
25 februari 2009, 00:20
gij zijt echt wel het beste wat de kleinburgerij ooit heeft voortgebracht, flanel.

Maar mijn piemel, hij komt recht.

420yeahbaby
25 februari 2009, 00:22
Toeken op die gast.

Tzal nog ni zijn hahaha

lantjes
25 februari 2009, 09:32
Als je geen hebt kan je er ook geen problemen mee hebben, laat staan ze missen...

Is het niet opmekelijk dat je, als je er bewust geen wil, je steeds weer moet verantwoorden waarom dat zo is? Net of er dan in uw leven iets ontbreekt, je maar half man of vrouw zou zijn...Staan we echt nog zo dicht bij "de aap" dat zorgen dat uw genen worden doorgegeven het hoogste goed is? Soms, als er al eens in alle objectiviteit over wordt gesproken, hoor je toch eens "konden we hem/haar maar terugduwen van waar hij/zij komt".... 't Is dus blijkbaar toch niet allemaal rozengeur en maneschijn...

artisjok
25 februari 2009, 13:01
Ja ok akkoord. Maar toch, liefde maakt blind. We gaan ze zeker op de best mogelijke manier opvoeden. Maar als der dan zo'ne pippo langskomt die haar blindpraat met mooipraatjes, ja dan staat ge daar als vader he. Machteloos.

Het is veel waard dat je het beseft. Je hebt dus dik 16 a 18 jaar de tijd om er tegen te vechten.

Immers, bezorgd zijn, zal je ook in andere situaties.
Eens ze naar de onthaalmoeder gaat of naar school, moet je haar toevertrouwen aan "vreemden". Zijn er andere kinderen waarmee ze ruzie zal maken. Ze zal al eens een duw krijgen, geplaagd worden...
Je kan je kind(eren) nooit beschermen tegen alles.

Dat noem ik de vloek van vader/moeder zijn: bezorgd, ongerust zijn voor wat er zou kunnen gebeuren.

420yeahbaby
25 februari 2009, 15:27
Lantjes, eens je uw kind vasthoudt en ze kijkt u in de ogen en ze kijkt zo met verliefde kijkers naar u, en het besef dringt door dat je papa bent geworden... die moment is heilig man.
Ik zou ze NOOIT meer kunnen missen, ik dank God elke dag om deze ervaring mogelijk te maken. Een kind is het heiligste dat er is, dat is een full continu job dat je echt met plezier doet.
Ze krijgt nu haar eerste tandjes, en geloof me, ik kan al is grommen in mijn eigen en beetje gek worden. Maar eens ge die dan troost en ze valt in slaap op uwen arm, ja ge zijt gewoonweg verkocht. Dat is het mooiste dat er bestaat, een huilend kindje troosten. Ik vind dat toch. Ze is mijn alles en ze zal altijd mijn steun/liefde/genegenheid/support/trots/... ONVOORWAARDELIJK krijgen.
Al mag ze mij uitscheiten voor het rot van het straat, ik zal niet kwaad blijven. Ik zal haar steeds keer op keer met open armen verwelkomen.

Inderdaad Artisjok, je kan ze niet constant beschermen, maar toch ga ik proberen vanop afstand altijd toe te kijken. Natuurlijk moet ze ook haar eigen weg vinden en haar mannetje leren staan. Maar verdekke, de vriendjes zullen gene gemakkelijke schoonpa aan mij hebben, dat weet ik nu al. Kruisverhoor allom als ze op bezoek komen, maar eens die in goede gratie valt en mijn vertrouwen wint zal hem wel een toffe schoonpa aan mij hebben. Maar ze moeten zich absoluut eerst bewijzen en niet flikflooien voor mijne neus.

Ons ma zei altijd: wacht maar tot je zelf kids hebt... en nu begrijp ik het.
Als we van huis zijn en de babysit zit er, ja die weet al vooraf dat ik minstens drie maal bel om te vragen of alles goed gaat.
Zo ben ik, overbezorgd... Maar beter te bezorgd dan te roekeloos denk ik zo.
Ik kan snel uitvliegen als het om mijn dochter gaat en ik sta snel op mijn strepen als iets niet gaat zoals het moet. Hygiëne is een ABSOLUTE VEREISTE voor ge fruitpapke of groentenpapke moogt maken. En der was zo ene die krabte eerst is goe aan zijn ballen en wou over haar kaakske wrijven, ja die zen hand heb ik toch bruut weggetrokken en gemeld: wast mor eest oew handen .

Ik ben streng, maar rechtvaardig. En later zal ze dat ook doorhebben, maar gelijk het er nu uitziet... draait ze mij zo rond haar vingerke met haar mooie blauwe kijkers. Ik hoop dat ze die kleur ogen gaat blijven behouden.

Maar allez, kga erover stoppen voor ik heel dat venster vollul... waar het hart van vol is....

barfo
25 februari 2009, 15:48
Alsof je kinderen krijgt om een "externe" reden ...
Uiteraard niet. Kinderen kiezen nooit zelf om geboren te worden.

nee idd ze kiezen er niet voor, maar ze maken omdat ze u zouden zien sterven is toch maar laag

lantjes
25 februari 2009, 15:51
Best mogeljk wat je ervaart maar even in mijn directe omgeving kijken leert me ook wat anders. Als je het even emotieloos durft bekijken.
-Een neefje die voor nummerplaatdiefstal op zijn 17 is moeten voorkomen.
-Eentje die op 15 voor vernielingen aan een bedrijf en brandstichting voor de rechtbank is mogen verschijnen.
-Een zus die haar kleinkind meer bij haar heeft dan de eigenlijke moeder, een nichtje dus.
-Eentje met een genetisch defect waar ze het eerste jaar bijna niet mee geslapen hebben en bijgevolg de wanhoop nabij waren.
-Een schoonzus die niet weet wat eerst te doen met 4 exemplaren tussen 6 en 2 en een voltijdse baan.
....
Laat ons ook eens het argment "voor uw oude dag" ontkrachten :

Bij mijn vriendin zijn ze met 5. Eentje woont in Moskou, eentje in Limburg, eentje in Leuven, eentje in de buurt maar komt enkel naar huis om iets mee te graaien en wij die ook eens in de 2 maand naar haar thuis gaan....Veel bezoek van "de kinderen" krijgen ze dus niet te zien.
Wij waren/zijn met 4 maar de deur plat lopen doen we ook niet echt...wie heeft daar trouwens nog tijd voor als je met twee gaat werken?

Aan kinderen moet je zonder redeneren beginnen, anders laat je het liever zoals het is, rustig zonder... maar aangezien wij beiden eerst denken en dan pas doen zal het er wel nooit van komen, gelukkig maar.

Maar het is u van harte gegund hoor !!;-)

420yeahbaby
25 februari 2009, 15:55
Ach, voor sommige is het nooit gepast....
Eens dat uw kind er is, past ge automatisch uw levensstijl aan hoor.
Dat is gewoon zo, ge moet ook wel dan :D

En ja, wie niet bereid is deze opofferingen te maken, begint inderdaad beter niet aan kids.
Maar wij hebben het vooral gedaan om ons te verENEgen (verenigen lol)
Maar ook omdat wij onze liefde wouden uiten, en geloof me, wij hebben daar geen seconde spijt van. En believe me, wij zitten niet in de beste positie om kids te hebben, maar wij doen dat goed.
Haar eten staat er altijd, haar pamperkes, zalfke, en noem maar op.
't kost wat geld een kindje, zo'n babystoeleke 85 euro zenne lol... Maar tis letterlijk elken euro waard, zo'n liefde is prijsloos.

Ik wou nooit kids vroeger, maar nu zou ik niet meer zonder kunnen

barfo
25 februari 2009, 16:07
Ach, voor sommige is het nooit gepast....
Eens dat uw kind er is, past ge automatisch uw levensstijl aan hoor.
Dat is gewoon zo, ge moet ook wel dan :D

En ja, wie niet bereid is deze opofferingen te maken, begint inderdaad beter niet aan kids.
Maar wij hebben het vooral gedaan om ons te verENEgen (verenigen lol)
Maar ook omdat wij onze liefde wouden uiten, en geloof me, wij hebben daar geen seconde spijt van. En believe me, wij zitten niet in de beste positie om kids te hebben, maar wij doen dat goed.
Haar eten staat er altijd, haar pamperkes, zalfke, en noem maar op.
't kost wat geld een kindje, zo'n babystoeleke 85 euro zenne lol... Maar tis letterlijk elken euro waard, zo'n liefde is prijsloos.

Ik wou nooit kids vroeger, maar nu zou ik niet meer zonder kunnen

is een kind dat nog niet kan denken, spreken of iets nuttigs doen wel in staat om liefde te tonen, of verwar je glim-lachen met liefde tonen?

420yeahbaby
25 februari 2009, 16:09
Tuurlijk man!!!
Stel dat maar niet in vraag, die babytjes kennen hun mama en papa snel hoor.
Ze is hier nu zeven maand en een half. En ze ziet ons graag man, daar ben ik honderd procent zeker van.

barfo
25 februari 2009, 16:10
Tuurlijk man!!!
Stel dat maar niet in vraag, die babytjes kennen hun mama en papa snel hoor.
Ze is hier nu zeven maand en een half. En dat ziet ons graag man, daar ben ik honderd procent zeker van.

delusional :p, je maakt jezelf iets wijs

sperekn jullie ook constant over jezelf in derde persoon tegen dat kind?

"de pappa is blij" enzo :)

420yeahbaby
25 februari 2009, 16:11
Of ik spreek vanuit ervaring? :p
Ze zijn slimmer dan je denkt hoor.

Flanelcondoom
25 februari 2009, 16:14
Hamsters kunnen ook de link leggen tussen een verschijning van iets groot en het krijgen van eten.

barfo
25 februari 2009, 16:15
Hamsters kunnen ook de link leggen tussen een verschijning van iets groot en het krijgen van eten.

lol, idd zelfs onze kat toont "liefde", maar deze is natuurlijk al 2 jaar oud (das 12 in katte jaren? ;)

420yeahbaby
25 februari 2009, 16:18
delusional
"de pappa is blij" enzo :)

Dat gebeurt ja. We brabbelen al zeker geen onbestaande woorden.
Ik wijs wel eens met de vinger naar mij en zeg dan "papa" en dan wijs ik naar de mama en zeg ik "mama" en dan wijs ik naar haar en zeg ik "klein kapoentje"
En dat vindt ze grappig, wat ze ook enorm kan apprecieren is dat ik begin te dansen en met ballekes begin te gooien.

Maar we proberen het zeker niet te moeilijk te maken als we woordjes aanleren.
Ze kent al "dada" dan zwaait ze, en swingen kent ze nu ook al.
En als ze in hare wipper ligt kan ze zo al is met haar beentjes stampen, en dan zeggek: stamp stamp stamp en dan stampt ze en lacht ze...

Echt man, onderschat die kleine kindjes maar niet. Ze weten veel hoor :)
En ask zeg bij het verversen van hare pamper: eikebah kaka, bweeeeiihhh
Dan kan ze zo onschuldig lachen van

Nynorsk
25 februari 2009, 16:20
Lantjes, eens je uw kind vasthoudt en ze kijkt u in de ogen en ze kijkt zo met verliefde kijkers naar u, en het besef dringt door dat je papa bent geworden... die moment is heilig man.
Ik zou ze NOOIT meer kunnen missen, ik dank God elke dag om deze ervaring mogelijk te maken. Een kind is het heiligste dat er is, dat is een full continu job dat je echt met plezier doet.
Ze krijgt nu haar eerste tandjes, en geloof me, ik kan al is grommen in mijn eigen en beetje gek worden. Maar eens ge die dan troost en ze valt in slaap op uwen arm, ja ge zijt gewoonweg verkocht. Dat is het mooiste dat er bestaat, een huilend kindje troosten. Ik vind dat toch. Ze is mijn alles en ze zal altijd mijn steun/liefde/genegenheid/support/trots/... ONVOORWAARDELIJK krijgen.
Al mag ze mij uitscheiten voor het rot van het straat, ik zal niet kwaad blijven. Ik zal haar steeds keer op keer met open armen verwelkomen.

Inderdaad Artisjok, je kan ze niet constant beschermen, maar toch ga ik proberen vanop afstand altijd toe te kijken. Natuurlijk moet ze ook haar eigen weg vinden en haar mannetje leren staan. Maar verdekke, de vriendjes zullen gene gemakkelijke schoonpa aan mij hebben, dat weet ik nu al. Kruisverhoor allom als ze op bezoek komen, maar eens die in goede gratie valt en mijn vertrouwen wint zal hem wel een toffe schoonpa aan mij hebben. Maar ze moeten zich absoluut eerst bewijzen en niet flikflooien voor mijne neus.

Ons ma zei altijd: wacht maar tot je zelf kids hebt... en nu begrijp ik het.
Als we van huis zijn en de babysit zit er, ja die weet al vooraf dat ik minstens drie maal bel om te vragen of alles goed gaat.
Zo ben ik, overbezorgd... Maar beter te bezorgd dan te roekeloos denk ik zo.
Ik kan snel uitvliegen als het om mijn dochter gaat en ik sta snel op mijn strepen als iets niet gaat zoals het moet. Hygiëne is een ABSOLUTE VEREISTE voor ge fruitpapke of groentenpapke moogt maken. En der was zo ene die krabte eerst is goe aan zijn ballen en wou over haar kaakske wrijven, ja die zen hand heb ik toch bruut weggetrokken en gemeld: wast mor eest oew handen .

Ik ben streng, maar rechtvaardig. En later zal ze dat ook doorhebben, maar gelijk het er nu uitziet... draait ze mij zo rond haar vingerke met haar mooie blauwe kijkers. Ik hoop dat ze die kleur ogen gaat blijven behouden.

Maar allez, kga erover stoppen voor ik heel dat venster vollul... waar het hart van vol is....

ga je ze ook haar eigen fouten laten maken of ga je iedere keer proberen ingrijpen?

420yeahbaby
25 februari 2009, 16:21
te zien hoe groot de fout is, wel op weg helpen naar de oplossing

Pieke
25 februari 2009, 16:21
is een kind dat nog niet kan denken, spreken of iets nuttigs doen wel in staat om liefde te tonen, of verwar je glim-lachen met liefde tonen?

duidelijk geen kinderen...

Flanelcondoom
25 februari 2009, 16:23
duidelijk geen kinderen...

Ik blijf hier wijzelijk buiten ;-)

Pieke
25 februari 2009, 16:25
Hamsters kunnen ook de link leggen tussen een verschijning van iets groot en het krijgen van eten.

ah ja, pavlovs conditionering enzo

hoe denk je dat opvoeden gebeurt?

Flanelcondoom
25 februari 2009, 16:27
ah ja, pavlovs conditionering enzo

hoe denk je dat opvoeden gebeurt?

Dit is fout! *pets*


-Ja papa!

barfo
25 februari 2009, 16:27
te zien hoe groot de fout is, wel op weg helpen naar de oplossing


klinkt allemaal heel romantisch en tof, en er zijn idd maar weinig mensen die durven toegeven dat ze nooit meer aan kinderen zouden beginnen moesten ze de keus hebben (mij ma geeft dat gewoon toe na 3 hellsangels op te voeden of toch te proberen :p)

Pieke
25 februari 2009, 16:27
delusional :p, je maakt jezelf iets wijs
op zeven maanden kennen ze het verschil tussen mamma/pappa en vreemde man/vrouw

Pieke
25 februari 2009, 16:28
Dit is fout! *pets*


-Ja papa!

je gaat ervan uit dat opvoeden pas begint wanneer ze beginnen spreken?

edit: *bzzz* is beter, electrische "stimulatie"

Flanelcondoom
25 februari 2009, 16:31
je gaat ervan uit dat opvoeden pas begint wanneer ze beginnen spreken?

Het grootste deel daarvan.

Denk ik.


EDIT: bzzz is voor de hippe, moderne ouders.

lantjes
25 februari 2009, 16:44
lol, idd zelfs onze kat toont "liefde", maar deze is natuurlijk al 2 jaar oud (das 12 in katte jaren? ;)

Zelfs ons goudvissen zien ons graag. Telkens als hun licht opspringt gooien ze met hun staart voor ons wat water over de vloer omdat de lunch er dan aankomt. :-P

420yeahbaby
25 februari 2009, 16:44
Opvoeden, dat begint van dag 1 :)
Eigenlijk praat ge al tegen die buik van uw vrouwke voor het er is haha

Maar pampers verversen en noem maar op is ook opvoeden he
En 't is niet dat ge nog is op uw gemakske kunt gaan kakken als ge alleen op de kleine moet letten zenne. Alles verandert compleet, maar wat je terugkrijgt is prijsloos.

Pieke
25 februari 2009, 16:45
Het grootste deel daarvan.

Denk ik.


EDIT: bzzz is voor de hippe, moderne ouders.

moderne ouders gebruiken de "time-out stoel"

dit model is, mits een beetje omtunen, perfect voor de condition... euh opvoeding

Derk de Tweede
25 februari 2009, 16:46
Op een mooie Pinksterdag
Als het even kon
Liep ik met mijn dochter aan het handje in het parrekie te kuieren in de zon
Gingen madeliefjes plukken
Eendjes voeren
Eindeloos
Kijk nou toch, je jurk wordt nat
Je handjes vuil
En papa boos

Vader was een mooie held
Vader was de baas
Vader was een duidelijke mengeling van Onze Lieve Heer en Sinterklaas
Ben je bang voor 't hondje
Hondje bijt niet
Papa zegt dat ie niet bijt
Op een mooie Pinksterdag
Met de kleine meid

13 jaar later:

Als het kindje groter wordt
Roossie in de knop
Zou je tegen alle jongens willen zeggen: "Handen thuis en lazer op"
Hebbu dat nou ook meneer?
Jawel, meneer
Precies als iedereen
Op een mooie Pinksterdag
Laat ze je alleen

Morgen kan ze zwanger zijn
't Kan ook nog vandaag
't Kan van de behanger zijn of van een Franse zanger zijn
Of iemand uit Den Haag
Vader kan gaan smeken
En gaan preken
Tot hij purper ziet
Vader zegt: "Pas op, m'n kind
Dat hondje bijt"
Ze luistert niet

Vader is een hypocriet
Vader is een lul
Vader is er enkel en alleen maar voor de centen en de rest is flauwekul
Ik wou dat ik nog één keer
Met mijn dochter
Aan het handje lopen kon
Op een mooie Pinksterdag
Samen in de zon

lantjes
25 februari 2009, 16:50
Dit is fout! *pets*


-Ja papa!

Zoals onze buur, het schoolmeesterke, de trotse vader van een tweeling:

Niet met zand in uw zus haar ogen gooien.
na 30"
NIET met zand in uw zus haar ogen gooien
na15"
NIET MET ZAND in uw zus haar ogen gooien zeg ik u
na 10"
GODVERDOMME NI ME ZAND IN A ZISTER EER OEIGE SMOITEN ZEGGEK A !!GODVERDOMSE JONGEREN !!!
Klets !

en hopla, wenen voor 10 minuten..... :-P

artisjok
25 februari 2009, 16:53
op zeven maanden kennen ze het verschil tussen mamma/pappa en vreemde man/vrouw

Inderdaad, dat verschil kennen ze, maar ik zou dat niet "liefde" durven noemen.

Plaats een baby van bij de geboorte bij een vreemde man/vrouw, en de baby zal hen aanzien als mama/papa.

lombas
25 februari 2009, 19:17
Als ik heel deze draad doorlees: Hond, bespaar me van kinderen!

Uh-Huh
25 februari 2009, 19:56
Als ik heel deze draad doorlees: Hond, bespaar me van kinderen!
Is dat het nieuwste troetelnaampje voor uw mademoiselle? :twisted:

420yeahbaby
25 februari 2009, 20:33
Op een mooie Pinksterdag
Als het even kon
Liep ik met mijn dochter aan het handje in het parrekie te kuieren in de zon
Gingen madeliefjes plukken
Eendjes voeren
Eindeloos
Kijk nou toch, je jurk wordt nat
Je handjes vuil
En papa boos

Vader was een mooie held
Vader was de baas
Vader was een duidelijke mengeling van Onze Lieve Heer en Sinterklaas
Ben je bang voor 't hondje
Hondje bijt niet
Papa zegt dat ie niet bijt
Op een mooie Pinksterdag
Met de kleine meid

13 jaar later:

Als het kindje groter wordt
Roossie in de knop
Zou je tegen alle jongens willen zeggen: "Handen thuis en lazer op"
Hebbu dat nou ook meneer?
Jawel, meneer
Precies als iedereen
Op een mooie Pinksterdag
Laat ze je alleen

Morgen kan ze zwanger zijn
't Kan ook nog vandaag
't Kan van de behanger zijn of van een Franse zanger zijn
Of iemand uit Den Haag
Vader kan gaan smeken
En gaan preken
Tot hij purper ziet
Vader zegt: "Pas op, m'n kind
Dat hondje bijt"
Ze luistert niet

Vader is een hypocriet
Vader is een lul
Vader is er enkel en alleen maar voor de centen en de rest is flauwekul
Ik wou dat ik nog één keer
Met mijn dochter
Aan het handje lopen kon
Op een mooie Pinksterdag
Samen in de zon

Oei? of is het een grapje? :p

420yeahbaby
25 februari 2009, 20:34
Zoals onze buur, het schoolmeesterke, de trotse vader van een tweeling:

Niet met zand in uw zus haar ogen gooien.
na 30"
NIET met zand in uw zus haar ogen gooien
na15"
NIET MET ZAND in uw zus haar ogen gooien zeg ik u
na 10"
GODVERDOMME NI ME ZAND IN A ZISTER EER OEIGE SMOITEN ZEGGEK A !!GODVERDOMSE JONGEREN !!!
Klets !

en hopla, wenen voor 10 minuten..... :-P

LOL

lantjes
25 februari 2009, 20:46
LOL

Behalve als dat regelmatig en net naast het groententuintje, waar je in alle rust het onkruid met wortel en al probeert uit te roeien, voorvalt....Maar niet getreurd, ook zijn vrouw krijgt het nogal eens naar haar hoofd gesmeten...'t zijn niet enkel de kinderen die het slachtoffer zijn.
Een voorbeeldje : KENDJE GOI NA NIKS STOMME TRIT !! toen ze zijn gsm naar hem moest werpen en er wat naast zat....dat zou ik tegen de onze maar 1 keer kunnen doen.....:P

420yeahbaby
25 februari 2009, 20:50
Zalig zo'n gebuur te hebben :D
Kzou mijn camera bovenhalen en dat op youtube smijten man ;)

filosoof
25 februari 2009, 21:15
Oei? of is het een grapje? :p
Goed liedje van Annie M.G. Schmidt:
http://www.youtube.com/watch?v=TWs3wmYwxEA :d

lombas
25 februari 2009, 21:17
Is dat het nieuwste troetelnaampje voor uw mademoiselle? :twisted:

Mijn naam is niet Socrates maar soms maak ik wel dankbaar gebruik van zijn woordspelletjes.

420yeahbaby
25 februari 2009, 21:19
Goed liedje van Annie M.G. Schmidt:
http://www.youtube.com/watch?v=TWs3wmYwxEA :d

Ok dat lieke sleur ik binnen via kickyoutube hahaha gieren :D

DenDane
25 februari 2009, 21:31
Dat gebeurt ja. We brabbelen al zeker geen onbestaande woorden.
Ik wijs wel eens met de vinger naar mij en zeg dan "papa" en dan wijs ik naar de mama en zeg ik "mama" en dan wijs ik naar haar en zeg ik "klein kapoentje"
En dat vindt ze grappig, wat ze ook enorm kan apprecieren is dat ik begin te dansen en met ballekes begin te gooien.

Maar we proberen het zeker niet te moeilijk te maken als we woordjes aanleren.
Ze kent al "dada" dan zwaait ze, en swingen kent ze nu ook al.
En als ze in hare wipper ligt kan ze zo al is met haar beentjes stampen, en dan zeggek: stamp stamp stamp en dan stampt ze en lacht ze...

Echt man, onderschat die kleine kindjes maar niet. Ze weten veel hoor :)
En ask zeg bij het verversen van hare pamper: eikebah kaka, bweeeeiihhh
Dan kan ze zo onschuldig lachen van

Geniet ervan zou ik zo zeggen, en geef dat kind vooral veel liefde, dat is 1000maal beter dan welke manier van opvoeden ook...

420yeahbaby
25 februari 2009, 21:36
Love conquers all

From_Vlaanderen
25 februari 2009, 22:45
Geniet ervan zou ik zo zeggen, en geef dat kind vooral veel liefde, dat is 1000maal beter dan welke manier van opvoeden ook...

Daar is eens een experiment van geweest in de jaren 40.
Duitse psycholoog.
En idd die kinderen hebben in de eerste plaats hechting, en vertouwen nodig.

Vandaar de kiekeboe game
Zo weet de kleine dat als ge weg bent, je terug komt.

420yeahbaby
25 februari 2009, 22:52
Ah goe om te weten...
Ik speel namelijk veel "kiekeboe" met mijn meiske. Ze vindt da ook kei grappig he...
Amai, echt, ik ga het eens opnemen hoe mooi ze kan lachen. Kga da echt eens doen en op youtube zetten en de link hier zetten.
Ik overdrijf echt ni ask zeg, dak een mega cute dochter heb en da zij echt kei gelukkig is en veel kan lachen.

Maarja, wij hebben die ook een beetje verwend opgevoed.
Sommige ouders zeggen "laat die nu is schreeuwen". MAar wij doen da niet, wij zijn van mening dat een baby niet kan vertellen wat er scheelt. Dus als ze huilt staan we direct paraat...
Ik ga het echt eens filmen jongens, je zal zien dat ik niet overdrijf. 't Is echt een schattig kinneke, zeker als ze lacht, amai... ge zou ze kunnen opeten van schattigheid, meen ik oprecht. God is mijn getuige

From_Vlaanderen
25 februari 2009, 22:58
Ah goe om te weten...
Ik speel namelijk veel "kiekeboe" met mijn meiske. Ze vindt da ook kei grappig he...
Amai, echt, ik ga het eens opnemen hoe mooi ze kan lachen. Kga da echt eens doen en op youtube zetten en de link hier zetten.
Ik overdrijf echt ni ask zeg, dak een mega cute dochter heb en da zij echt kei gelukkig is en veel kan lachen.

Maarja, wij hebben die ook een beetje verwend opgevoed.
Sommige ouders zeggen "laat die nu is schreeuwen". MAar wij doen da niet, wij zijn van mening dat een baby niet kan vertellen wat er scheelt. Dus als ze huilt staan we direct paraat...
Ik ga het echt eens filmen jongens, je zal zien dat ik niet overdrijf. 't Is echt een schattig kinneke, zeker als ze lacht, amai... ge zou ze kunnen opeten van schattigheid, meen ik oprecht. God is mijn getuige

's Nachts schreeuwen, lijkt me vrij irritant.
Zo een keer of 5 dat ge uit u nest moet.
Mij hebben ze eens op de hof gezwiert om dat ik te lank bleite.
Alez ge kent dat kleine buiten deur op slot en aan de deur blijven wachten.

420yeahbaby
25 februari 2009, 23:06
Awel man, wij hebben echt chance...
Ze slaapt klokje rond... Tegen acht a negen uur 's avonds beddeke in, en wakker tegen negen a tien uur 's morgens.
Gene swans. Daarin hebben wij echt chance als we zo moeten vergelijken met de rest. 't is een echt kapoentje in de goede zin.

Maar echt man, vanaf ze wakker komt en huilt, staan we direct daar. Tzelfde in de dag als ze haar dutje doet... ze jankt, we staan er...

En als ze al even wakker is en jankt, ja dan is ze moe en wilt ze in slaap gewiegd worden.. wij doen da echt met plezier... Soms hebben die ook gewoon dorst he, en als ge die dan laat schreeuwen is da barbaars...
't is aftasten en aanvoelen wat er scheelt he... ge moet gewoon naar die baby zien he... ze zijn maar ene keer baby he :)

From_Vlaanderen
25 februari 2009, 23:10
Awel man, wij hebben echt chance...
Ze slaapt klokje rond... Tegen acht a negen uur 's avonds beddeke in, en wakker tegen negen a tien uur 's morgens.
Gene swans. Daarin hebben wij echt chance als we zo moeten vergelijken met de rest. 't is een echt kapoentje in de goede zin.

Maar echt man, vanaf ze wakker komt en huilt, staan we direct daar. Tzelfde in de dag als ze haar dutje doet... ze jankt, we staan er...

En als ze al even wakker is en jankt, ja dan is ze moe en wilt ze in slaap gewiegd worden.. wij doen da echt met plezier... Soms hebben die ook gewoon dorst he, en als ge die dan laat schreeuwen is da barbaars...
't is aftasten en aanvoelen wat er scheelt he... ge moet gewoon naar die baby zien he... ze zijn maar ene keer baby he :)

Ik heb van horen zeggen (ouders).
Ik was eens een halve dag aan het bleiten.
Mijn moe wist gene raad.
Toen mijn vader rond tien terug kwam van z'n werk.
Mijn moeder radeloos naar mijn vader.
Mijn vader heel droog: "Bebde'm al eten gegeven?"
Dat was ze dus vergeten.

Txiki
25 februari 2009, 23:13
Awel man, wij hebben echt chance...
Ze slaapt klokje rond... Tegen acht a negen uur 's avonds beddeke in, en wakker tegen negen a tien uur 's morgens.
Gene swans. Daarin hebben wij echt chance als we zo moeten vergelijken met de rest. 't is een echt kapoentje in de goede zin.

Maar echt man, vanaf ze wakker komt en huilt, staan we direct daar. Tzelfde in de dag als ze haar dutje doet... ze jankt, we staan er...

En als ze al even wakker is en jankt, ja dan is ze moe en wilt ze in slaap gewiegd worden.. wij doen da echt met plezier... Soms hebben die ook gewoon dorst he, en als ge die dan laat schreeuwen is da barbaars...
't is aftasten en aanvoelen wat er scheelt he... ge moet gewoon naar die baby zien he... ze zijn maar ene keer baby he :)

Ik vind het gewoon tof wanneer ze schreeuwt om dan helemaal stil in slaap te vallen als ge ze vastpakt in uw armen. Gewoon, voelen dat ge er bent en ze slaapt, of ligt stil te kijken naar de grote wereld. :-D

From_Vlaanderen
25 februari 2009, 23:17
Ik vind het gewoon tof wanneer ze schreeuwt om dan helemaal stil in slaap te vallen als ge ze vastpakt in uw armen. Gewoon, voelen dat ge er bent en ze slaapt, of ligt stil te kijken naar de grote wereld. :-D

:oops:Ik heb dat met mijn hond als ze vuurwerk afschieten.:oops:

420yeahbaby
25 februari 2009, 23:17
Ja FromVlaanderen, haar eten vergeten we zeker niet. Ze is er ook telkens om ons eraan te herinneren. Wij geven haar eten nu om da drie uur.

Ze wordt wakker en krijgt dan haar melkje
dan haar groentenpap
dan haar fruitpap
en voor het slapengaan nog eens melkje, maar dan met nog rijstpoeder extra in voor baby's.

Haar eten is standaard ingekookt hier, en ja soms is da wa langer dan drie uur ertussen omda ze doorslaapt. Maar vergeten doen we het zeker niet. Ze krijgt ook al eens zo'n speciale babythee tussendoor.

Txiki, zeker waar. Als ze eerst huilen en dan zo vredig in slaap vallen en die kreungeluidjes maken van het genot van de rustvolle warme slaap, ja dat is den hemel op aarde he?
Kben echt apentrots op mijn kindje, kga da nog filmen ook en hier tonen mannen :)
't is een echt kapoentje :)

From_Vlaanderen
25 februari 2009, 23:18
Ja FromVlaanderen, haar eten vergeten we zeker niet. Ze is er ook telkens om ons eraan te herinneren. Wij geven haar eten nu om da drie uur.

Ze wordt wakker en krijgt dan haar melkje
dan haar groentenpap
dan haar fruitpap
en voor het slapengaan nog eens melkje, maar dan met nog rijstpoeder extra in voor baby's.

Haar eten is standaard ingekookt hier, en ja soms is da wa langer dan drie uur ertussen omda ze doorslaapt. Maar vergeten doen we het zeker niet. Ze krijgt ook al eens zo'n speciale babythee tussendoor.

Txiki, zeker waar. Als ze eerst huilen en dan zo vredig in slaap vallen en die kreungeluidjes maken van het genot van de rustvolle warme slaap, ja dat is den hemel op aarde he?
Kben echt apentrots op mijn kindje, kga da nog filmen ook en hier tonen mannen :)
't is een echt kapoentje :)

Ze zijn het ook maar 1 keer vergeten. Kan gebeuren.

420yeahbaby
25 februari 2009, 23:20
Ge leeft nog he :) Das wat telt

From_Vlaanderen
25 februari 2009, 23:21
Ge leeft nog he :) Das wat telt

En ik heb een atwoord als een hysterische vrouw vraagt of ze me toen ik klein was op mijn hoofd hebben laten vallen. ;-)

420yeahbaby
25 februari 2009, 23:22
Voila ;)
En ask u zo bezig hoor, zenk meer dan overtuigd dat uw ouders u goed opgevoed hebben man ;)

From_Vlaanderen
25 februari 2009, 23:48
Voila ;)
En ask u zo bezig hoor, zenk meer dan overtuigd dat uw ouders u goed opgevoed hebben man ;)

'k Heb ook mijn mindere kanten.

420yeahbaby
26 februari 2009, 00:27
Iedereen heeft da... ge zou de enigste zijn als het bijzonder zou zijn.
Iedereen heeft mindere kanten. Hell kwas ne paddo en wiet teler voor mijn gesprekske da heel mijne voorraad kostte. Maar toen was ik ook ne papa he..

Laat u nix wijsmaken, zolang ge uw kids graag ziet, zijde ne perfecte pa... Love knows best. Wat zou liefde doen? (Christenen vragen, wat zou jezus doen, anderen vragen: wat zou liefde doen)
Maak u zeker geen zorgen; We zijn wat we zijn, en we kunnen niet meer doen als ons best.
Zolang ge probeert en uw fouten erkent, zijde niet meer en niet minder dan een perfect vader. Iedereen doet het anders. Daarom niet slechter.
Zie het goede in uzelf, ik ben meer dan overtuigd dat gij een goede pa zijt! Laat de moet niet zakken, zolang ge probeert, doede nix verkeerd, en uit fouten leer je. Kids zijn kids he, ze groeien op, en terwijl zij opgroeien, groeit uw ervaren.

zet uzelf niet in zo'n lage schoenen, kben er zeker van da gij beter zijt dan ge u voorschrijft. Dus please man ;) Blijf wie je bent, zolang ge handelt in naam van liefde, kunde weinig verkeerd doen

Nelle
26 februari 2009, 12:37
8O hier ook al, miljaar de dju man! 't is gewoon nie normaal meer!

From_Vlaanderen
26 februari 2009, 13:00
8O hier ook al, miljaar de dju man! 't is gewoon nie normaal meer!

Wat Nelle?

Nelle
26 februari 2009, 14:09
Wat Nelle?

BABY's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

From_Vlaanderen
26 februari 2009, 14:18
BABY's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toch tof.

Nelle
26 februari 2009, 14:20
Toch tof.

8O eentje ja, twee ook, maar geen 20!

From_Vlaanderen
26 februari 2009, 14:25
8O eentje ja, twee ook, maar geen 20!

Op een ander hé;-).

Nelle
26 februari 2009, 14:32
Op een ander hé;-).

de baby's in mijn vriendenkring produceren zichzelf

DenDane
26 februari 2009, 15:20
8O eentje ja, twee ook, maar geen 20!

Die moeten later ons pensioen betalen, dus hoe meer hoe liever :-P

420yeahbaby
26 februari 2009, 15:30
Ja das goe tegen de vergrijzijng. :)

Kindjes rulen :D De toekomst van morgen, dus draag er zorg voor :)

lantjes
26 februari 2009, 15:45
Die moeten later ons pensioen betalen, dus hoe meer hoe liever :-P

Als je 40 jaar hebt afgedragen mag je toch wel iets in return verwachten zeker? Laat me anders maar zelf voor mijn pensioen zorgen, dan hoef je er de volgende generatie niet mee te belasten.

barfo
26 februari 2009, 16:25
Als je 40 jaar hebt afgedragen mag je toch wel iets in return verwachten zeker? Laat me anders maar zelf voor mijn pensioen zorgen, dan hoef je er de volgende generatie niet mee te belasten.

mja, tzit nu zo in elkaar, alles wordt altijd op de volgende generatie geschoven

dat al hun kleinkinderen en achterkleinkinderen met kanker zullen zitten, is niet ons probleem, dat er binnen paar generaties geen grondstoffen meer zijn, niet ons probleem, de lucht, ons water en voedsel als maar meer chemiek en gif bevat, ons probleem niet, de kleinkinderen zullen het wel oplossen

toch plezant als je ze een mooie toekomst kunt geven eh

Nelle
26 februari 2009, 16:33
Aan mijn vriendenkring zal het zeker niet liggen, ik krijg zo wat iedere week een kaartje in de bus van een nieuw kindje...ik zit nie eens meer in met mijn pensioen :-D

Txiki
26 februari 2009, 16:51
Aan mijn vriendenkring zal het zeker niet liggen, ik krijg zo wat iedere week een kaartje in de bus van een nieuw kindje...ik zit nie eens meer in met mijn pensioen :-D

Waarom niet?

Nelle
26 februari 2009, 16:53
Waarom niet?

Als ik het zo bereken, krijgen mijn vrienden gemiddeld 3 kinderen per koppel, da's dus redelijk in orde als het gaat over pensioenen eh, want dan zijn ze al met 1 meer om te werken tegen dat ik op pensioen ben :-D

DenDane
26 februari 2009, 16:55
Als ik het zo bereken, krijgen mijn vrienden gemiddeld 3 kinderen per koppel, da's dus redelijk in orde als het gaat over pensioenen eh, want dan zijn ze al met 1 meer om te werken tegen dat ik op pensioen ben :-D

Als het allemaal geen doppers worden hé ;-)

Nelle
26 februari 2009, 16:56
Als het allemaal geen doppers worden hé ;-)

tuurlijk niet, 't zijn wel Vlamingen eh! :-P

Txiki
26 februari 2009, 16:58
Als ik het zo bereken, krijgen mijn vrienden gemiddeld 3 kinderen per koppel, da's dus redelijk in orde als het gaat over pensioenen eh, want dan zijn ze al met 1 meer om te werken tegen dat ik op pensioen ben :-D

Amai, da's een simpele redenering :roll:

Maak allegauw per persoon drie kinderen, en het probleem is opgelost? Als dat zo zou zijn, waarom hebben zo weinig mensen dan veel kinderen?

Txiki
26 februari 2009, 16:59
tuurlijk niet, 't zijn wel Vlamingen eh! :-P

Nog racisme ook.

Nelle
26 februari 2009, 16:59
Amai, da's een simpele redenering :roll:

Maak allegauw per persoon drie kinderen, en het probleem is opgelost? Als dat zo zou zijn, waarom hebben zo weinig mensen dan veel kinderen?

vreemd eh, maar ik had je reactie voorspeld :-D

barfo
26 februari 2009, 16:59
Nog racisme ook.

zijn vlamingen of walen nu ook al een ras?

Txiki
26 februari 2009, 17:00
vreemd eh, maar ik had je reactie voorspeld :-D

Dat is niet vreemd. Dat is voorspelbaar.

Txiki
26 februari 2009, 17:00
zijn vlamingen of walen nu ook al een ras?

Nice try, but try again.

Nelle
26 februari 2009, 17:01
Dat is niet vreemd. Dat is voorspelbaar.

ah hier heb ik geen goesting in, pfff...ben weg

Txiki
26 februari 2009, 17:03
ah hier heb ik geen goesting in, pfff...ben weg

:cheer: daaaag :cheer:

Uh-Huh
26 februari 2009, 20:26
Mijn naam is niet Socrates maar soms maak ik wel dankbaar gebruik van zijn woordspelletjes.
Liegebeest! Welk woordspelletje mag dat dan wel zijn?!

Vrij naar Plato...

Uh-Huh
26 februari 2009, 20:26
:cheer: baby's :cheer:

From_Vlaanderen
26 februari 2009, 20:38
Liegebeest! Welk woordspelletje mag dat dan wel zijn?!

Vrij naar Plato...

"Voordat de vrouwen stemrecht hadden waren er ook geen nucleaire wapens".

lombas
26 februari 2009, 22:39
Liegebeest! Welk woordspelletje mag dat dan wel zijn?!

Vrij naar Plato...

Grieken hadden de neiging om nogal eens dure eden te zweren: "Bij Hera" dit of "Bij Hercules" dat. Enfin, het is in elk geval beschaafder dan: "En ik zweer u op het hoofd van mijn overleden bomma" ...

Hoe dan ook, Socrates gebruikte "bij de Hond" en nog extacter: "Bij de Hond van Egypte." Anubis dus, de god die het hart van de mensen afwoog tegen de veer van de waarheid (Ma'at).

Typisch Socrates. En ik kan de kerel niet goed hebben (waarschijnlijk is het Plato die daar een fiks stuk in de pap te brokken heeft), maar dat is wel geniaal. We weten allemaal dat de Griekse goden een bende allegaartjes was en dat de Egyptische cultus een stuk gecompliceerder en verfijnder in elkaar zat; desondanks maakte het veel meer gebruik van persoonlijke levenservaringen en grote concepten.

Uh-Huh
26 februari 2009, 22:55
Grieken hadden de neiging om nogal eens dure eden te zweren: "Bij Hera" dit of "Bij Hercules" dat. Enfin, het is in elk geval beschaafder dan: "En ik zweer u op het hoofd van mijn overleden bomma" ...

Hoe dan ook, Socrates gebruikte "bij de Hond" en nog extacter: "Bij de Hond van Egypte." Anubis dus, de god die het hart van de mensen afwoog tegen de veer van de waarheid (Ma'at).

Typisch Socrates. En ik kan de kerel niet goed hebben (waarschijnlijk is het Plato die daar een fiks stuk in de pap te brokken heeft), maar dat is wel geniaal. We weten allemaal dat de Griekse goden een bende allegaartjes was en dat de Egyptische cultus een stuk gecompliceerder en verfijnder in elkaar zat; desondanks maakte het veel meer gebruik van persoonlijke levenservaringen en grote concepten.
Ah ja, da's waar. Ik wist dat ook wel maar het zat nogal diep in mijn geheugen. Bedankt voor de opfrissing. :-)