PDA

View Full Version : Wat is uw raciale afkomst?


Kallikles
29 maart 2009, 13:06
Zie boven.

Dronkoers
29 maart 2009, 13:07
Bierbuikgorilla

PimFortuyn
29 maart 2009, 13:10
Noors

Kallikles
29 maart 2009, 13:12
Noors

Noors is een nationaliteit. Het Noorders subras komt nauwelijks voor in Vlaanderen. Ben je "nen Ollander"? 8-)

PimFortuyn
29 maart 2009, 13:14
Noors is een nationaliteit. Het Noorders subras komt nauwelijks voor in Vlaanderen. Ben je "nen Ollander"? 8-)

Ik vrees dat captain obvious hier een woordje moet komen spreken om me vrij te pleiten van enige erfzonde die je mag ontwaren in het geslacht der Nederlanders.

Kallikles
29 maart 2009, 13:17
Ik vrees dat captain obvious hier een woordje moet komen spreken om me vrij te pleiten van enige erfzonde die je mag ontwaren in het geslacht der Nederlanders.

Erfzonde? Wat bazel je, man?

Zwartengeel
29 maart 2009, 13:17
[Everytime-modus=]Franstalig.[/Everytime-modus]

Kallikles
29 maart 2009, 13:19
[Everytime-modus=]Franstalig.[/Everytime-modus]

De zelfhatende gedegenereerden heb ik bewust weggelaten uit de enquête. :-P

PimFortuyn
29 maart 2009, 13:25
Ik vrees dat captain obvious hier een woordje moet komen spreken om me vrij te pleiten van enige erfzonde die je mag ontwaren in het geslacht der Nederlanders.

Ik ben een Nederlander, meneer. Geen Hollander!

Kallikles
29 maart 2009, 13:28
Ik ben een Nederlander, meneer. Geen Hollander!

Boven de Moerdijk? Dan ben je in onze contreien "nen Ollander". Niet "Hollander", wel "Ollander"! :-P

Jazeker
29 maart 2009, 13:33
Boven de Moerdijk? Dan ben je in onze contreien "nen Ollander". Niet "Hollander", wel "Ollander"! :-P

Dat vind ik nu een racistische stelling. Gaan we eens in de gevangenissen kijken welk volgens u een ras is of durf je dat niet?

Kallikles
29 maart 2009, 13:39
Dat vind ik nu een racistische stelling. Gaan we eens in de gevangenissen kijken welk volgens u een ras is of durf je dat niet?

Wat heeft dat te maken met de Ollanders?

Als je toch de anti-racistische gedachtenpolitie wil inschakelen, dan zal ik je daartoe gelegenheid geven, zie! Racisme in een draad over raciale afkomst, duh!

Maar het ging dus over Ollanders. Je weet wel, zo van die blonde gevaarten van twee meter, die op een camping wonen, plots uit hun Mercedes springen & de brave, nietsvermoedende Vlaam in een woordenvloed allerlei rotzooi verpatsen. :-P

Vroeger hadden we de pastoors en onze Heilige Moeder de Kerk om ons van dergelijke uitwassen te vrijwaren. Nu zijn we willoos overgeleverd aan de Ollandse Frechheit.

Jazeker
29 maart 2009, 13:41
Wat heeft dat te maken met de Ollanders?

Als je toch de anti-racistische gedachtenpolitie wil inschakelen, dan zal ik je daartoe gelegenheid geven, zie! Racisme in een draad over raciale afkomst, duh!

Maar het ging dus over Ollanders. Je weet wel, zo van die blonde gevaarten van twee meter, die op een camping wonen, plots uit hun Mercedes springen & de brave, nietsvermoedende Vlaam in een woordenvloed allerlei rotzooi verpatsen. :-P

Vroeger hadden we de pastoors en onze Heilige Moeder de Kerk om ons van dergelijke uitwassen te vrijwaren. Nu zijn we willoos overgeleverd aan de Ollandse Frechheit.

Ik vind je een racist. En terecht.

Jazeker
29 maart 2009, 13:44
Ik vind je een racist. En terecht.

En niet zomaar terecht... het tekent je poging om intellectueel over te komen met Nietzsche en dergelijke terwijl je eigenlijk gewoon een volk HAAT.

Zwartengeel
29 maart 2009, 13:45
Wat heeft dat te maken met de Ollanders?

Als je toch de anti-racistische gedachtenpolitie wil inschakelen, dan zal ik je daartoe gelegenheid geven, zie! Racisme in een draad over raciale afkomst, duh!

Maar het ging dus over Ollanders. Je weet wel, zo van die blonde gevaarten van twee meter, die op een camping wonen, plots uit hun Mercedes springen & de brave, nietsvermoedende Vlaam in een woordenvloed allerlei rotzooi verpatsen. :-P

Vroeger hadden we de pastoors en onze Heilige Moeder de Kerk om ons van dergelijke uitwassen te vrijwaren. Nu zijn we willoos overgeleverd aan de Ollandse Frechheit.

We hebben Tom Lanoye en Karel De Gucht toch nog?

Derk de Tweede
29 maart 2009, 13:49
Volbloed Arabier.

Everytime
29 maart 2009, 13:50
Je suis Métisse
Un mélange de couleurs
Je suis Métisse
Je viens d'ici et d'ailleurs
http://www.youtube.com/watch?v=EEaob9ucSi4

http://www.youtube.com/watch?v=RK5GqA7LW08
http://www.youtube.com/watch?v=o8u1GNOMTso
http://www.youtube.com/watch?v=cUF-RduIabE

Kallikles
29 maart 2009, 13:57
En niet zomaar terecht... het tekent je poging om intellectueel over te komen met Nietzsche en dergelijke terwijl je eigenlijk gewoon een volk HAAT.

Man, man, man, wat ben je toch een gecomplexeerde antiracist! Je kan zo gaan solliciteren bij het CGKR...

Weet dat ik veel 'Ollandse' vrienden heb, en ik vind hen ook heel cool. Maar kan ik het helpen dat mijn eerste indruk van Nederlanders nu eenmaal die was van de Nederlanders die op de camping van mijn geboortedorp woonden (& zich bezighielden met drugs, prosititutie, smokkel, heling, e.d.), net zoals mijn eerste indruk van Marokkanen het uitschot was dat zich niet waste en de buurt onveilig maakte?

Ik heb geen last van complexen en beoordeel mensen niet op hun afkomst. Maar clichés over volkeren kloppen wel vaak, hoor!

Je weet wel het soort clichés als "Joden zijn sterk in financiën & machtspolitiek. Afrikanen zijn lui. Maghrebijnen zijn macho en onmogelijke karakters. Vlamingen zijn laf, schichtig en bekrompen. Chinezen zijn gedwee. Enzovoort."

Hoeveel veroordelingen heb ik ondertussen opgelopen? Wie komt er de brandstapel aansteken?

maddox
29 maart 2009, 14:06
Ik ben humanoïde, maar niet menselijk.

HAMC
29 maart 2009, 14:18
Maar het ging dus over Ollanders. Je weet wel, zo van die blonde gevaarten van twee meter, die op een camping wonen, plots uit hun Mercedes springen & de brave, nietsvermoedende Vlaam in een woordenvloed allerlei rotzooi verpatsen. :-P

:cheer: Trailertrash! :cheer:

Zwartengeel
29 maart 2009, 14:26
Man, man, man, wat ben je toch een gecomplexeerde antiracist! Je kan zo gaan solliciteren bij het CGKR...

Weet dat ik veel 'Ollandse' vrienden heb, en ik vind hen ook heel cool. Maar kan ik het helpen dat mijn eerste indruk van Nederlanders nu eenmaal die was van de Nederlanders die op de camping van mijn geboortedorp woonden (& zich bezighielden met drugs, prosititutie, smokkel, heling, e.d.), net zoals mijn eerste indruk van Marokkanen het uitschot was dat zich niet waste en de buurt onveilig maakte?

Ik heb geen last van complexen en beoordeel mensen niet op hun afkomst. Maar clichés over volkeren kloppen wel vaak, hoor!

Je weet wel het soort clichés als "Joden zijn sterk in financiën & machtspolitiek. Afrikanen zijn lui. Maghrebijnen zijn macho en onmogelijke karakters. Vlamingen zijn laf, schichtig en bekrompen. Chinezen zijn gedwee. Enzovoort."

Hoeveel veroordelingen heb ik ondertussen opgelopen? Wie komt er de brandstapel aansteken?

Ik herken dat wel van ergens. De laatste jaren bestel ik af en toe dingen in Nederland op websites als marktplaats.nl, waarbij alles totnogtoe op een faire en correcte manier verlopen is. Er is ooit een tijd geweest dat ikzelf ook dacht dat alle 'ollanders' maar één doel voor ogen hadden, nl. die domme Belgen een kloot aftrekken.

Zipper
29 maart 2009, 14:37
asbakkenras.

Jazeker
29 maart 2009, 15:29
Man, man, man, wat ben je toch een gecomplexeerde antiracist! Je kan zo gaan solliciteren bij het CGKR...


Blij dat je toegeeft dat het CGKR een instituut is dat dringend moet worden afgeschaft.

Uh-Huh
29 maart 2009, 18:05
PUJABI dappa..u wanna know y u guyz Hvae lighter complexuon ,,,,cuz u guyz slepot with WHITE ( meanin BRTiSH ppl)!!! NOo wondr GANdhi wanna kick out all da british ppl out of da countryy!!!!

Kallikles
29 maart 2009, 19:22
Blij dat je toegeeft dat het CGKR een instituut is dat dringend moet worden afgeschaft.

Ik geef dat niet toe, ik ben daar heilig van overtuigd. Het CGKR produceert aan de lopende band racisten (én gecomplexeerde antiracisten, wat eigenlijk een soort omgekeerde racisten zijn).

Het racisme jegens Vlamingen is overigens nog steeds wijdverbreid in dit land en daar heb ik het CGKR nog niet over gehoord. Mijn grootvader was er reeds het slachtoffer van (en daarom werd hij waarschijnlijk terecht lid van het Verdinaso), maar elke dag zie ik nog steeds mensen in Brussel die dit anti-Vlaams racisme aanhangen.

Ik geef je een kleine anekdote die de absurditeit van het racismedebat aantoont. Ik kwam een knappe Latina tegen in Brussel en aangezien ik aardig mijn plan trek in het Spaans startte ik een gesprek. In de loop van het gesprek zei ze me dat ze niets moest hebben van "los arabes" omdat dat toch allemaal macho's en uitschot en criminelen enzovoort zouden zijn (je kent het gebruikelijke gezeik).

Ik merkte op dat ten eerste er heel weinig "arabes" waren in Brussel, daar de meeste Marokkanen van Amazigh-afkomst waren en dat ten tweede ze toch aan het verkeerde adres was aangezien ik half Vlaming, half Algerijn was.

Nu springt dat wicht toch wel twee passen achteruit zeker en gilt: "Wat? Een Vlaming? Vlamingen zijn racisten!" :lol:

Kallikles
29 maart 2009, 19:42
dubbel

Uh-Huh
29 maart 2009, 19:49
Ik zal waarschijnlijk caucasisch of mongoloïde zijn. Of misschien een mengeling, God knows...

Kallikles
29 maart 2009, 19:57
Ik zal waarschijnlijk caucasisch of mongoloïde zijn. Of misschien een mengeling, God knows...

Een mengeling van Caucasisch en Mongoloïde... Een Turkmeense?

Jazeker
29 maart 2009, 20:05
Ik zal waarschijnlijk caucasisch of mongoloïde zijn. Of misschien een mengeling, God knows...

Ooit je foto gezien. Je bent gewoon mooi. Laten we het daar op houden?

Jazeker
29 maart 2009, 20:06
Ik geef dat niet toe, ik ben daar heilig van overtuigd. Het CGKR produceert aan de lopende band racisten (én gecomplexeerde antiracisten, wat eigenlijk een soort omgekeerde racisten zijn).

Het racisme jegens Vlamingen is overigens nog steeds wijdverbreid in dit land en daar heb ik het CGKR nog niet over gehoord. Mijn grootvader was er reeds het slachtoffer van (en daarom werd hij waarschijnlijk terecht lid van het Verdinaso), maar elke dag zie ik nog steeds mensen in Brussel die dit anti-Vlaams racisme aanhangen.

Ik geef je een kleine anekdote die de absurditeit van het racismedebat aantoont. Ik kwam een knappe Latina tegen in Brussel en aangezien ik aardig mijn plan trek in het Spaans startte ik een gesprek. In de loop van het gesprek zei ze me dat ze niets moest hebben van "los arabes" omdat dat toch allemaal macho's en uitschot en criminelen enzovoort zouden zijn (je kent het gebruikelijke gezeik).

Ik merkte op dat ten eerste er heel weinig "arabes" waren in Brussel, daar de meeste Marokkanen van Amazigh-afkomst waren en dat ten tweede ze toch aan het verkeerde adres was aangezien ik half Vlaming, half Algerijn was.

Nu springt dat wicht toch wel twee passen achteruit zeker en gilt: "Wat? Een Vlaming? Vlamingen zijn racisten!" :lol:

Ik ben het vaak oneens met je, maar hier begin je mijn sympathie te krijgen.

Uh-Huh
29 maart 2009, 20:17
Een mengeling van Caucasisch en Mongoloïde... Een Turkmeense?
Eerder Perzisch dan, geloof ik.

Uh-Huh
29 maart 2009, 20:17
Ooit je foto gezien. Je bent gewoon mooi. Laten we het daar op houden?
Ik ben dus een mongoloïde, capoïdische negroïde. :-D

Jazeker
29 maart 2009, 20:18
Eerder Perzisch dan, geloof ik.

Lijkt me ook. Alleszinds niet Arabisch.

Kallikles
29 maart 2009, 20:19
Eerder Perzisch dan, geloof ik.

Kom jij uit het land der Ariërs? 8O

Jazeker zei dat je mooi was. Perzische dames hebben inderdaad doorgaans klasse.

Jazeker
29 maart 2009, 20:20
Perzische dames hebben inderdaad doorgaans klasse.

Ik zal niet te veel tussen jullie komen maar door mijn ogen gezien klopt dat ook.

Uh-Huh
29 maart 2009, 20:28
Lijkt me ook. Alleszinds niet Arabisch.
Dat gedeelte wordt gecompenseerd door mijn vriend. Die heeft zoveel Arabisch bloed door z'n aderen stromen dat-ie op een jood lijkt. :-P

Kallikles
29 maart 2009, 20:30
Dat gedeelte wordt gecompenseerd door mijn vriend. Die heeft zoveel Arabisch bloed door z'n aderen stromen dat-ie op een jood lijkt. :-P

Ik vind Arabieren maar een barbaars woestijnvolk. Dan ben ik toch fier dat ik Vlaming en Amazigh (letterlijk "vrij man"!) ben. 8-)

Jazeker
29 maart 2009, 20:53
Ik ben dus een mongoloïde, capoïdische negroïde. :-D

Nee, je bent gewoon een mooi mens... of een mens uberhaupt.

liberalist_NL
29 maart 2009, 20:54
Ik vind Arabieren maar een barbaars woestijnvolk. Dan ben ik toch fier dat ik Vlaming en Amazigh (letterlijk "vrij man"!) ben. 8-)

:-D

Zo denkt Geert Wilders er ook over.

Maar om on-topic te blijven: Ik ben 100% Kaukasisch, maar daar put ik verder geen trots uit. ;-)

Uh-Huh
29 maart 2009, 21:03
Ik vind Arabieren maar een barbaars woestijnvolk. Dan ben ik toch fier dat ik Vlaming en Amazigh (letterlijk "vrij man"!) ben. 8-)
Wel, ik kan natuurlijk niet voor alle Arabieren spreken maar mijn ventjeuh is geen barbaarse woesteling. Da's een heel lieve, beschaafde en intellectuele jongen.

Trouwens, wie ziet er op deze foto woester uit? De Berber (nr. 10) of de Arabier (nr. 8)? Hein, hein, hein! :-D

http://img72.imageshack.us/img72/6255/histman3os3.jpg

Kallikles
29 maart 2009, 21:10
Wel, ik kan natuurlijk niet voor alle Arabieren spreken maar mijn ventjeuh is geen barbaarse woesteling. Da's een heel lieve, beschaafde en intellectuele jongen.

Ik was er maar mee aan het lachen hé. Want geef toe: een Arische dame met een Semiet, wat zou mijn grootvader daarvan gedacht hebben? ;-)

Neen, eigenlijk is dat allemaal heel goed. Eigenlijk herhaalt de geschiedenis zeg: de Arabische krijgers hebben na de inname van het Perzische Rijk de wijsheid gehad zich door Perzische geleerden en filosofen te omringen, Perzische vrouwen te huwen en op basis van dit nieuwe syncretisme een schitterende beschaving op te bouwen.

Ik vind het ook mooi hoe je hier je man verdedigt. Er zijn dus toch nog echte vrouwen. 8-)



Trouwens, wie ziet er op deze foto woester uit? De Berber (nr. 10) of de Arabier (nr. 8)? Hein, hein, hein! :-D

http://img72.imageshack.us/img72/6255/histman3os3.jpg

Ik vind toch dat de Arabier er hier woester uitziet dan de Syriër en de Berber. Nu zul je wel begrijpen wat ik denk van een rassenhiërarchie waarbij de Angelsaksers, volgens Nietzsche "das Vieh von Trunkebolden und Umschweifenden" (gedierte van dronkaards en ontuchtigen) zichzelf van boven plaatsen...

Paracelsus
29 maart 2009, 21:15
Ik ben een Nederlander, meneer. Geen Hollander!

Ollandere

Alles boven de Belgische grens = Olland

:-P

liberalist_NL
29 maart 2009, 21:17
Ollandere

Alles boven de Belgische grens = Olland

:-P

Die bestaat slechts in uw fantasie. :-P

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 21:18
Ollandere

Alles boven de Belgische grens = Olland

:-PZiehier, een Øllånder.

alice
29 maart 2009, 21:26
Maar mannen! Das een Viking, geen Ollander! Je kunt net zo goed een Arabier met een Amazigh vergelijken!

Paracelsus
29 maart 2009, 21:29
Die bestaat slechts in uw fantasie. :-P

Au contraire mon frère, u neemt uw Dietsche fantasiëen voor realiteit.

Paracelsus
29 maart 2009, 21:31
Ziehier, een Øllånder.

Als je dat zo uitspreekt klinkt dat meer Limburgs... Eulloander

Hier spreken wij eerder van nen Ollander, ook wel samengetrokken tot nollander, meervoud dollanders

liberalist_NL
29 maart 2009, 21:34
Au contraire mon frère, u neemt uw Dietsche fantasiëen voor realiteit.

Pas du tout, Audrey Tautou. Maar ik beschouw Vlaanderen wel als het overgangsgebied wat het is. Het hoort net zozeer bij 'Olland' als Groningen.

PimFortuyn
29 maart 2009, 21:35
Ziehier, een Øllånder.

Kan u even het onderscheid bewaren tussen een Nederlander en een Hollander. Dank je wel hoor.

Paracelsus
29 maart 2009, 21:39
Pas du tout, Audrey Tautou. Maar ik beschouw Vlaanderen wel als het overgangsgebied wat het is. Het hoort net zozeer bij 'Olland' als Groningen.

Olland dat begint waar ze dat irritante accentje gebruiken.

Uh-Huh
29 maart 2009, 21:41
Ik vind toch dat de Arabier er hier woester uitziet dan de Syriër en de Berber. Nu zul je wel begrijpen wat ik denk van een rassenhiërarchie waarbij de Angelsaksers, volgens Nietzsche "das Vieh von Trunkebolden und Umschweifenden" (gedierte van dronkaards en ontuchtigen) zichzelf van boven plaatsen...
Dat was ook maar een grapje. Ik denk net hetzelfde over die rassenhiërarchie, hoor.

Paracelsus
29 maart 2009, 21:41
Kan u even het onderscheid bewaren tussen een Nederlander en een Hollander. Dank je wel hoor.

Je bent tegen de verkeerde bezig, dat was sarcastisch bedoeld. Dat persoon in kwestie is al ik me niet vergis orangist. Ik ben hier den Ollandervreter bij uitstek, dergelijke opmerkingen moet je naar mij richten.

Jazeker
29 maart 2009, 21:42
Olland dat begint waar ze dat irritante accentje gebruiken.

Racisme is je niet vreemd, lijkt me. Of welk accentje van marrokanen ga je anders dan een Nederlands accentje vinden?

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 21:45
Kan u even het onderscheid bewaren tussen een Nederlander en een Hollander. Dank je wel hoor.En dit weze een Zuid-Nederlander, niet?

PimFortuyn
29 maart 2009, 21:46
Je bent tegen de verkeerde bezig, dat was sarcastisch bedoeld. Dat persoon in kwestie is al ik me niet vergis orangist. Ik ben hier den Ollandervreter bij uitstek, dergelijke opmerkingen moet je naar mij richten.

Waarom haat je Nederlanders, beste vriend? Durf je in mijn gezicht zeggen dat je me haat?

liberalist_NL
29 maart 2009, 21:47
Olland dat begint waar ze dat irritante accentje gebruiken.

Ik wist niet dat u iemands karakter en persoon aan de tongval ontleent. Belgicisme noemt zichzelf een tolerante stroming, maar het is eigenlijk een van de meest racistische stromingen die je in België kunt vinden. Het heeft de staat doen ontstaan, en is gebaseerd op exact dezelfde soort stereotypen als men voor Joden e.d. gebruikte.

Wat Belgicisme eigenlijk zegt, is: De Nederlands(talig)e cultuur is walgelijk, de Belgisch-(franstalig)e is superieur.

Dat is hun enige argument, want verder dan bier en chocolade komt het anders niet.

PimFortuyn
29 maart 2009, 21:47
En dit weze een Zuid-Nederlander, niet?

Dat zal Hagar wezen als ik me niet vergis.

Paracelsus
29 maart 2009, 21:48
Racisme is je niet vreemd, lijkt me. Of welk accentje van marrokanen ga je anders dan een Nederlands accentje vinden?

Wie wel?

Racisme is sowieso overrated, hoe meer men dat in het wilde weg gaat gebruiken hoe inhoudslozer dat begrip wordt.

Trouwens, ik zeg wat vele Vlamingen denken :) En de Hollanders kunnen heus wel tegen een stootje.

(zij die dat niet kunnen zijn dan weer typische bekrompen Ollandse chagrijnigaards :P )

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 21:49
Dat persoon in kwestie is al ik me niet vergis orangist.Laat ons zeggen dat ik een doorgedreven samenwerking tussen Vlaanderen en (Noord-)Nederland genegen ben.
Maar "orangisme" doet me teveel aan het koningshuis Oranje-Nassau denken. En ieder koningshuis (of het nu de Van Saksen-Coburgs, de Oranje-Nassau's of de Winsors betreft) hoort volgens mij op het schavot.

PimFortuyn
29 maart 2009, 21:50
Trouwens, ik zeg wat vele Vlamingen denken :) En de Hollanders kunnen heus wel tegen een stootje.

(zij die dat niet kunnen zijn dan weer typische bekrompen Ollandse chagrijnigaards :P )

Nou ik vind jouw manier van reageren tegen ons anders best wel bekrompen hoor. Als je dat deed tegen een Turk dan was je nu geband en had je een proces aan je broekje hangen omwille van racisme.

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 21:51
Belgicisme noemt zichzelf een tolerante stroming, maar het is eigenlijk een van de meest racistische stromingen die je in België kunt vinden.Zoiets hoort in een kadertje! :-D

Paracelsus
29 maart 2009, 21:51
Waarom haat je Nederlanders, beste vriend? Durf je in mijn gezicht zeggen dat je me haat?

De een begint over racisme, de ander over haat. Al die sterke emoties, om van een mug een olifant te maken.

Ik haat helemaal geen Ollanders, ik hou gewoon van de Belgische grens.

En ik verkies zoals hier gewoonlijk is in de volksmond de term (H)Olland boven Nederland.

Moet ik nu heropgevoed worden?

Kallikles
29 maart 2009, 21:51
Waarom haat je Nederlanders, beste vriend? Durf je in mijn gezicht zeggen dat je me haat?

Maar natuurlijk niet. Eigenlijk houden we van jullie hoor. Ik denk dat de Vlamingen nog veel kunnen leren van het zelfbewustzijn en de mondigheid van de Nederlanders. De Vlaming is te dikwijls niet assertief genoeg om zijn wil te bekomen en gaat dan achteraf zeuren, zagen & natrappen. De Vlamingen moeten meer leren op een constructieve manier voor zichzelf op te komen.

Paracelsus
29 maart 2009, 21:54
Ik wist niet dat u iemands karakter en persoon aan de tongval ontleent. Belgicisme noemt zichzelf een tolerante stroming, maar het is eigenlijk een van de meest racistische stromingen die je in België kunt vinden. Het heeft de staat doen ontstaan, en is gebaseerd op exact dezelfde soort stereotypen als men voor Joden e.d. gebruikte.

Wat Belgicisme eigenlijk zegt, is: De Nederlands(talig)e cultuur is walgelijk, de Belgisch-(franstalig)e is superieur.

Dat is hun enige argument, want verder dan bier en chocolade komt het anders niet.

Maar nee waar haal jij dat allemaal. Zo de boel opblazen.

Dat typische accentje, dat kom je tegen vanaf je de grens overschrijdt. Daarom noemen de mensen hier ze ook Ollanders.

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 21:54
En ik verkies zoals hier gewoonlijk is in de volksmond de term (H)Olland boven Nederland.En ik verkies daaruit te begrijpen dat je dit bedoelt met Holland:

PimFortuyn
29 maart 2009, 21:55
Maar natuurlijk niet. Eigenlijk houden we van jullie hoor. Ik denk dat de Vlamingen nog veel kunnen leren van het zelfbewustzijn en de mondigheid van de Nederlanders. De Vlaming is te dikwijls niet assertief genoeg om zijn wil te bekomen en gaat dan achteraf zeuren, zagen & natrappen. De Vlamingen moeten meer leren op een constructieve manier voor zichzelf op te komen.

Wel beste man, ik geef je gelijk. Wij Nederlanders zijn mondiger. We staan meer voor wat we willen. We voelen veel voor onze zuiderburen maar met lede ogen kijken we aan hoe ze zichzelf steeds ten schande maken.

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 21:56
Maar nee waar haal jij dat allemaal. Zo de boel opblazen.

Dat typische accentje, dat kom je tegen vanaf je de grens overschrijdt. Daarom noemen de mensen hier ze ook Ollanders.Over welk typisch accent heb je het juist?

http://www.youtube.com/watch?v=CCHyToiY3Lw

PimFortuyn
29 maart 2009, 21:58
Over welk typisch accent heb je het juist?

http://www.youtube.com/watch?v=CCHyToiY3Lw

Jeetje... die man is mijn held.

Paracelsus
29 maart 2009, 21:59
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik representeer hier de heersende gewoonte in VL met mijn stelling :-D

Dat heeft niets met belgicisme te maken.

http://www.google.be/search?hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=Ujh&q=ollander&btnG=Zoeken&meta=cr%3DcountryBE
Resultaten 1 - 10 van circa 4.960 voor ollander (0,36 seconden)

Paracelsus
29 maart 2009, 22:00
Wel beste man, ik geef je gelijk. Wij Nederlanders zijn mondiger. We staan meer voor wat we willen. We voelen veel voor onze zuiderburen maar met lede ogen kijken we aan hoe ze zichzelf steeds ten schande maken.

Nogal arrogant en zelfingenomen vind je niet?

Paracelsus
29 maart 2009, 22:04
En ik verkies daaruit te begrijpen dat je dit bedoelt met Holland:

elck segge ooc tsyne

PimFortuyn
29 maart 2009, 22:05
Nogal arrogant en zelfingenomen vind je niet?

Nee joh... ik hoef er toch geen tekeningentje bij te maken? Is het niet erg hoe jullie omgaan met Dutroux of de vorming van een nog amper bestaande regering. Getver! Ik had het parlement al belegerd maar jullie liggen maar te slapen kussen de belgische tepel nietwaar? vind ik zonde.

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:05
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik representeer hier de heersende gewoonte in VL met mijn stelling :-D

Dat heeft niets met belgicisme te maken.

http://www.google.be/search?hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=Ujh&q=ollander&btnG=Zoeken&meta=cr%3DcountryBE
Resultaten 1 - 10 van circa 4.960 voor ollander (0,36 seconden)4.960? Dat zou inderdaad het aantal belgicisten in Vlaanderen kunnen benaderen, ja.

PimFortuyn
29 maart 2009, 22:05
elck segge ooc tsyne

als ik iets van esperanto wist dan kon ik je van woord dienen.

Paracelsus
29 maart 2009, 22:06
Nou ik vind jouw manier van reageren tegen ons anders best wel bekrompen hoor. Als je dat deed tegen een Turk dan was je nu geband en had je een proces aan je broekje hangen omwille van racisme.

Ik vind dat je dat met turken enz ook moet kunnen.

Mensen hebben veel te lange tenen de dag van vandaag.

Kallikles
29 maart 2009, 22:08
Wel beste man, ik geef je gelijk. Wij Nederlanders zijn mondiger. We staan meer voor wat we willen. We voelen veel voor onze zuiderburen maar met lede ogen kijken we aan hoe ze zichzelf steeds ten schande maken.

De Nederlanders maken zich ook vaak ten schande door hun optreden in toeristische middens, door hun gesjacher, door hun extreme liberalisme op vele vlakken (m.n. op sexueel vlak), door hun plat op de buik gaan voor VS en Israël, door hun gebrek aan katholieke gemoedelijkheid, ...

De Vlaming is inderdaad te weinig assertief en te weinig mondig, maar anderzijds is de Vlaming en zijn cultuur wel doordrongen van drie culturen, de Latijns-Franse, de Duits-Mitteleuropese en de Angelsaksische, terwijl Nederland steeds meer verschraalt tot een exclusief Angelsaksisch wingewest.

Ok, de generatie die vloeiend Frans én Duits sprak en tegelijkertijd vocht voor de eigen Vlaamse specificiteit sterft misschien uit en ook hier wint het Angelsaksen über Alles veld. Maar toch...

PimFortuyn
29 maart 2009, 22:08
Ik vind dat je dat met turken enz ook moet kunnen.

Mensen hebben veel te lange tenen de dag van vandaag.

tot het moment dat ze op jouw tenen stappen, lieverd... tot ze op jouw tenen stappen. Dan ga je gillen.

Paracelsus
29 maart 2009, 22:09
Nee joh... ik hoef er toch geen tekeningentje bij te maken? Is het niet erg hoe jullie omgaan met Dutroux of de vorming van een nog amper bestaande regering. Getver! Ik had het parlement al belegerd maar jullie liggen maar te slapen kussen de belgische tepel nietwaar? vind ik zonde.

Tjonge jonge, je doet het clichébeeld eer aan mag ik wel zeggen.

Maak er toch maar eens een tekeningetje bij, waarom NL dan zoveel beter zou zijn dat je hier je compassie moet komen tonen.

beste vriend
29 maart 2009, 22:11
Ik ben een Nederlander, meneer. Geen Hollander!
Nederlander, Ollander, allemaal hetzelfde : kaaskoppen !:lol:

PimFortuyn
29 maart 2009, 22:12
Tjonge jonge, je doet het clichébeeld eer aan mag ik wel zeggen.

In welke zin? Ik hou van de vlamingen en ik zou zelfs graag hebben dat ze bij ons kwamen. maar geef me nu dat clichebeeld aan dan.

Paracelsus
29 maart 2009, 22:12
4.960? Dat zou inderdaad het aantal belgicisten in Vlaanderen kunnen benaderen, ja.

de eerste keer dat ik u zag, 'k dacht dat ge een belgicist waart :lol:

Er wordt hier tegenwoordig te pas en ten onpas met dat woord gesmeten, terwijl het in niet-Vlaamsnationalistische kringen, toch nog altijd de meerderheid van de Vlamingen dus, nauwelijks bekend is.

PimFortuyn
29 maart 2009, 22:13
Nederlander, Ollander, allemaal hetzelfde : kaaskoppen !:lol:

Nooit les gehad in aardijkskunde?

Jazeker
29 maart 2009, 22:15
En dit weze een Zuid-Nederlander, niet?

:rofl:

lang niet gezien die hagar...

Kallikles
29 maart 2009, 22:16
Nooit les gehad in aardijkskunde?

Beste vriend houdt niet zo van "vreemdelingen". Of ze nu komen van Congo, of van het naburige dorp. 8-)

Paracelsus
29 maart 2009, 22:16
In welke zin? Ik hou van de vlamingen en ik zou zelfs graag hebben dat ze bij ons kwamen. maar geef me nu dat clichebeeld aan dan.

Arrogantie en zelfingenomenheid.

Maar het is je vergeven. Weet je, het gros van de Vlamingen hebben helemaal niets tegen Ollanders, maar er zijn vele (teveel) culturele verschillen en onhebbelijkheden, we houden die grens best waar hij is, hij ligt daar goed.

Jazeker
29 maart 2009, 22:18
Arrogantie en zelfingenomenheid.

Maar het is je vergeven. Weet je, het gros van de Vlamingen hebben helemaal niets tegen Ollanders, maar er zijn vele (teveel) culturele verschillen en onhebbelijkheden, we houden die grens best waar hij is, hij ligt daar goed.

ehm... wat is een Ollander?

Paracelsus
29 maart 2009, 22:19
ehm... wat is een Ollander?

Stel die vraag eens aan honderd mensen op straat

Jazeker
29 maart 2009, 22:21
Stel die vraag eens aan honderd mensen op straat

Die mensen die in Nederland weed gaan kopen of moet ik gaan selecteren?

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:22
de eerste keer dat ik u zag, 'k dacht dat ge een belgicist waart :lol:[PARANOIA-MODUS]Waar hebt gij mij al gezien? 8O

*Trekt bliksemsnel de gordijnen dicht, en kijkt of er geen spion onder mijn tafel zit te loeren.* [/PARANOIA-MODUS]

;-)

beste vriend
29 maart 2009, 22:22
Waarom haat je Nederlanders, beste vriend? Durf je in mijn gezicht zeggen dat je me haat? Ik haat geen Nederlanders.

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:23
de eerste keer dat ik u zag, 'k dacht dat ge een belgicist waart :lol:Misschien toen ik dit citaat van Karl Marx nog in mijn onderschrift had:
"Er bestaat maar één land in de beschaafde wereld waar de overheid elke staking enthousiast en opgewekt begroet als een gelegenheid om de Werkende Klasse af te slachten. Dat unieke en gezegende land is België!"

beste vriend
29 maart 2009, 22:24
Nooit les gehad in aardijkskunde? Nederlanders zijn wij allemaal . Van Vlaanderen tot in Friesland.

beste vriend
29 maart 2009, 22:25
Beste vriend houdt niet zo van "vreemdelingen". Of ze nu komen van Congo, of van het naburige dorp. 8-)
Op wat baseer jij je om zulke onzin te vertellen ?

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:25
Arrogantie en zelfingenomenheid.

Maar het is je vergeven. Weet je, het gros van de Vlamingen hebben helemaal niets tegen Ollanders, maar er zijn vele (teveel) culturele verschillen en onhebbelijkheden, we houden die grens best waar hij is, hij ligt daar goed.Dan heb je het ongetwijfeld over deze grens, niet?

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 22:26
ehm... wat is een Ollander?

Domme vraag. Een arrogant, luidruchtig volkje dat boven onze landsgrenzen leeft. Het spreekt een vies taaltje dat goed op ons Nederlands gelijkt.

die ollanders zijn helemaal geen slecht volk hoor, helemaal niet, goede mensen, dat wel. Maar wel wat hoovaardig, arrogant, luidruchtig....

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 22:27
Nederlanders zijn wij allemaal . Van Vlaanderen tot in Friesland.

Wat voor gekke dingen zegt gij?:-o

Vorenus
29 maart 2009, 22:29
Nederlanders zijn wij allemaal . Van Vlaanderen tot in Friesland.

tarara,

Ben geen heinekenzuipende gepaneerde whiskas etende koninginnenpoeper.

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 22:30
Arrogantie en zelfingenomenheid.

Maar het is je vergeven. Weet je, het gros van de Vlamingen hebben helemaal niets tegen Ollanders, maar er zijn vele (teveel) culturele verschillen en onhebbelijkheden, we houden die grens best waar hij is, hij ligt daar goed.


Uiteraard, en het wegnemen van die grens zal er enkel toe leiden dat de Vlamingen een haat zullen öpdoen tegen de Ollanders nog groter dan de Walen. De Walen zijn veel gemakkelijker dan die Ollanders.

Neen dat gaat nooit passen. Trouwens, we moeten geen lafaards die ooit de RKK de rug toekeerden voor die lutheraanse sekte.

beste vriend
29 maart 2009, 22:31
ehm... wat is een Ollander? Autochtoon van Holland.
www.holland.com

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:33
Domme vraag. Een arrogant...
Van Saksen-Coburgs dus.

...luidruchtig volkje...Yep, wat heb ik gezegd? Van Saksen-Coburgs.

...dat boven onze landsgrenzen leeft.
Die Van Saksen-Coburgs wanen zich inderdaad verheven boven onze menselijke beperkingen.

Het spreekt een vies taaltje dat goed op ons Nederlands gelijkt.Ah, nee. Dus toch geen Van Saksen-Coburgs.

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 22:33
De Nederlanders maken zich ook vaak ten schande door hun optreden in toeristische middens, door hun gesjacher, door hun extreme liberalisme op vele vlakken (m.n. op sexueel vlak), door hun plat op de buik gaan voor VS en Israël, door hun gebrek aan katholieke gemoedelijkheid, ...

De Vlaming is inderdaad te weinig assertief en te weinig mondig, maar anderzijds is de Vlaming en zijn cultuur wel doordrongen van drie culturen, de Latijns-Franse, de Duits-Mitteleuropese en de Angelsaksische, terwijl Nederland steeds meer verschraalt tot een exclusief Angelsaksisch wingewest.

Ok, de generatie die vloeiend Frans én Duits sprak en tegelijkertijd vocht voor de eigen Vlaamse specificiteit sterft misschien uit en ook hier wint het Angelsaksen über Alles veld. Maar toch...


Iedereen weet wat men niet durft te zeggen: Hollanders zijn vulgair, plat........leeg........

Paracelsus
29 maart 2009, 22:34
tot het moment dat ze op jouw tenen stappen, lieverd... tot ze op jouw tenen stappen. Dan ga je gillen.

Ah jong, op het werk hoor ik hele dagen "dien westvloet dit" en "dien westvloet dat". Denk je dat ik daar van wakker lig?

(integendeel gezien Gent de hoofdstad van West-Vlaanderen is 8-):mrgreen:)

beste vriend
29 maart 2009, 22:35
Wat voor gekke dingen zegt gij?:-o

Vlamingen en Hollanders zijn broeders.

beste vriend
29 maart 2009, 22:36
tarara,

Ben geen heinekenzuipende gepaneerde whiskas etende koninginnenpoeper.
Poept gij liever met Koning Albert mischien ?8O

Kallikles
29 maart 2009, 22:39
Iedereen weet wat men niet durft te zeggen: Hollanders zijn vulgair, plat........leeg........

Sommigen zijn vulgair, plat en leeg.

Anderen zijn zeer voornaam. Zo botste ik onlangs met de auto tegen een Nederlander. Ik beging duidelijk de overtreding: ik drukte op het gaspedaal i.p.v. op de rem. 8-)

De doorsnee-Vlaming zou net als de doorsnee-Waal als een Basjieboezoek uit de auto gestormd zijn en onder grote armbewegingen allerlei verwensingen naar mijn hoofd geslingerd hebben. De Nederlander stapte echter beheerst uit de auto, gaf mij een hand, en nam rustig de documenten uit zijn auto.

Paracelsus
29 maart 2009, 22:39
Dan heb je het ongetwijfeld over deze grens, niet?

De politici en de Brusselse francofone elite buiten beschouwing gelaten, zijn er minder culturele verschillen en onhebbelijkheden tussen Vlamingen en Walen.

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 22:39
tarara,

Ben geen heinekenzuipende gepaneerde whiskas etende koninginnenpoeper.
Poept gij liever met Koning Albert mischien ?8O

Zeg gelieve het een beetje beschaafd te houden, wil je?:?

Paracelsus
29 maart 2009, 22:40
Vlamingen en Hollanders zijn broeders.

en Walen en Luxemburgers niet dan?

beste vriend
29 maart 2009, 22:41
Arrogantie en zelfingenomenheid.

Maar het is je vergeven. Weet je, het gros van de Vlamingen hebben helemaal niets tegen Ollanders, maar er zijn vele (teveel) culturele verschillen en onhebbelijkheden, we houden die grens best waar hij is, hij ligt daar goed.

Ik ben voor een Groot-Nederland, waarin ook Wallonië, en Frans Vlaanderen ingelijfd word. Maar met één enkele voertaal, Nederlands , ook in Wallonië en ex-Frans Vlaanderen .

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:41
De politici en de Brusselse francofone elite buiten beschouwing gelaten, zijn er minder culturele verschillen en onhebbelijkheden tussen Vlamingen en Walen.:rofl: :rofl: :rofl:

beste vriend
29 maart 2009, 22:42
en Walen en Luxemburgers niet dan? Jawel, maar ze moeten Nederlands leren praten.:-)

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 22:43
Ik ben voor een Groot-Nederland, waarin ook Wallonië, en Frans Vlaanderen ingelijfd word. Maar met één enkele voertaal, Nederlands , ook in Wallonië en ex-Frans Vlaanderen .

OK, maar die Hollanders zullen voor heel veel problemen zorgen. En dat land zou veel beter Groot-België genoemd worden. Klinkt veel mooier.


Maar toch, de Nederlanders, samen met de Belgen, dat gaat nooit klikken.....

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:43
Ik ben voor een Groot-Nederland, waarin ook Wallonië, en Frans Vlaanderen ingelijfd word. Maar met één enkele voertaal, Nederlands , ook in Wallonië en ex-Frans Vlaanderen .:magniet:
Niets van! In Wallonië worden Picardisch, Waals, Champenois, Gaumais, Letzeburgs en Duits voertalen. :-P

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 22:43
:rofl: :rofl: :rofl:

zotje.....

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:44
zotje.....Even dacht ik dat hij dit serieus meende. ;-)

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 22:45
Even dacht ik dat hij dit serieus meende. ;-)

Ik méén het serieus, je werkt hier in deze draad op mijn zenuwen!:x

Kallikles
29 maart 2009, 22:46
Even dacht ik dat hij dit serieus meende. ;-)

Dat is toch jouw politieke lijn anders, Vlamingen en Walen tegen de Brusselse elite?

Paracelsus
29 maart 2009, 22:47
Uiteraard, en het wegnemen van die grens zal er enkel toe leiden dat de Vlamingen een haat zullen öpdoen tegen de Ollanders nog groter dan de Walen. De Walen zijn veel gemakkelijker dan die Ollanders.

Neen dat gaat nooit passen. Trouwens, we moeten geen lafaards die ooit de RKK de rug toekeerden voor die lutheraanse sekte.

Die calvinistische mentaliteit is nog altijd diep ingeworteld, en die staat haaks op de meer Bourgondische, katholieke mentaliteit der Belgen.

Kallikles
29 maart 2009, 22:49
Die calvinistische mentaliteit is nog altijd diep ingeworteld, en die staat haaks op de meer Bourgondische, katholieke mentaliteit der Belgen.

De verschillen in mentaliteit tussen Vlamingen & Nederlanders zijn inderdaad groot.

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:49
Dat is toch jouw politieke lijn anders, Vlamingen en Walen tegen de Brusselse elite?Ja, maar het bindmiddel moet hun socialistische strijd zijn, en niet het wegvegen van de culturele diversiteit tussen beide volkeren. :-P

Paracelsus
29 maart 2009, 22:49
:rofl: :rofl: :rofl:

zal 't gaan ja? :lol:

Toch niet meer onhebbelijkheden dan tussen pakweg West-Vlamingen en Antwerpenaars.

Paracelsus
29 maart 2009, 22:51
Ik ben voor een Groot-Nederland, waarin ook Wallonië, en Frans Vlaanderen ingelijfd word. Maar met één enkele voertaal, Nederlands , ook in Wallonië en ex-Frans Vlaanderen .

Veel succes, maar ik denk niet dat dat ooit realiteit zal worden... :-D

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:53
Toch niet meer onhebbelijkheden dan tussen pakweg West-Vlamingen en Antwerpenaars.:rofl: :rofl: :rofl:

Je hebt je karikatuur van hardcore-belgicist lang kunnen volhouden, maar hier overdrijf je wel echt! :lol:

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 22:55
:rofl: :rofl: :rofl:

Je hebt je karikatuur van hardcore-belgicist lang kunnen volhouden, maar hier overdrijf je wel echt! :lol:


Jaani stop met dromen! Hollanders en Belgen zullen nooit kunnen samengaan. Naïevelingetjes gelijk jij zullen dat maar pas beseffen wanneer de miserie zich aandient.....:?


God, ik wordt hier kwaad als ik hier die flamingantische pro-nederlandse idiote commentaren zie.:x

Vorenus
29 maart 2009, 22:57
Jaani stop met dromen! Hollanders en Belgen zullen nooit kunnen samengaan. Naïevelingetjes gelijk jij zullen dat maar pas beseffen wanneer de miserie zich aandient.....:?


God, ik wordt hier kwaad als ik hier die flamingantische pro-nederlandse idiote commentaren zie.:x

Lang leve de confederatie der Nederlanden. :twisted:

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 22:59
Jaani stop met dromen! Hollanders en Belgen zullen nooit kunnen samengaan.Hollanders en watte?

God, ik wordt hier kwaad als ik hier die flamingantische pro-nederlandse idiote commentaren zie.:xIk vind jou ook een snoezig baasje! :-D
*wrijft even over MaGNi's bolletje*

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 23:01
Lang leve de confederatie der Nederlanden. :twisted::cheer: de Dietse Demokratische Republiek :cheer:

Kallikles
29 maart 2009, 23:02
Op zich wel grappig dat een draad over raciale afkomst uiteindelijk uitmondt bij Nederlanders versus Vlamingen... ;-)

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 23:03
Paracelsus, we trekken ons best hier uit deze "discussie" terug, want het is één en al provocatie van hun kant.

Paracelsus
29 maart 2009, 23:05
:rofl: :rofl: :rofl:

Je hebt je karikatuur van hardcore-belgicist lang kunnen volhouden, maar hier overdrijf je wel echt! :lol:

Maar enfin, als West-Vlaming ga ik liever naar Namen dan naar Antwerpen. Buiten de taal zie ik niet zoveel verschil in mentaliteit met de (echte) Vlamingen. En daar moeten ze ook niet weten van de carolo's.

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 23:07
Maar enfin, als West-Vlaming ga ik liever naar Namen dan naar Antwerpen. Buiten de taal zie ik niet zoveel verschil in mentaliteit met de (echte) Vlamingen. En daar moeten ze ook niet weten van de carolo's.Wat is er mis met de Carolo's?

Paracelsus
29 maart 2009, 23:08
Paracelsus, we trekken ons best hier uit deze "discussie" terug, want het is één en al provocatie van hun kant.

Niets van aantrekken m'n beste MaGNiFiCaT, we mogen de kracht van de zwijgende meerderheid niet onderschatten.

De orangisten zijn en blijven een klein groepje dat veel lawaai maakt, maar op weinig instemming van de bevolking kan rekenen.

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 23:11
Niets van aantrekken m'n beste MaGNiFiCaT, we mogen de kracht van de zwijgende meerderheid niet onderschatten.

De orangisten zijn en blijven een klein groepje dat veel lawaai maakt, maar op weinig instemming van de bevolking kan rekenen.

Dit is héél juist! En het is net omdat zij zo zwak zijn, en zich -bewust of onbewust- zo zwak voelen, dat zij zo luid roepen.

Maar ik zal daar niet meer langer op in gaan.

Paracelsus
29 maart 2009, 23:11
Wat is er mis met de Carolo's?

Ja, 't is daar grauw, grijs en vuil. En 't stinkt daar. En er leeft veel krapuul, niet enkel in de plaatselijke politiek.

Ik hou niet van die stad. Net zoals de meeste Namenaars.

Vorenus
29 maart 2009, 23:13
Paracelsus, we trekken ons best hier uit deze "discussie" terug, want het is één en al provocatie van hun kant.

Fabiola, patroonheilige van het Verenigde Nederlandse opus Dei. :-P

Kallikles
29 maart 2009, 23:13
Wel fantastisch wat hier allemaal naar bovenkomt: Ollandervrees, Carolokrapuul, onmondige schaapachtige Vlamingen, ...

Daar horen we het CGKR natuurlijk nooit over... ;-)

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 23:16
Ja, 't is daar grauw, grijs en vuil. En 't stinkt daar. En er leeft veel krapuul, niet enkel in de plaatselijke politiek.

Ik hou niet van die stad. Net zoals de meeste Namenaars.

Heel juist. En de Antwaarpenaars hebben veel gelijkenissen met de Hollanders: ze zijn ook bijzonder zelfingenomen, hoovaardig, luidruchtig, arrogant.

Ik heb ook nooit van Antwerpen gehouden, en zal er ook nooit van houden.
Ik zou direct Antwerpen willen laten schieten voor Lille.

Maar nu vergelijk ik een hamburger (Antwerpen dus) met kaviaar (Rijsel).

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 23:16
Ja, 't is daar grauw, grijs en vuil. En 't stinkt daar. En er leeft veel krapuul, niet enkel in de plaatselijke politiek.

Ik hou niet van die stad. Net zoals de meeste Namenaars.Ik vind Namen wat te chi-chi. Niet zo erg als Gent, maar toch... Geef mij maar het Aalst aan de Samber: Charleroi. :-P
Die stad heeft karakter, charme,...

Paracelsus
29 maart 2009, 23:16
Wel fantastisch wat hier allemaal naar bovenkomt: Ollandervrees, Carolokrapuul, onmondige schaapachtige Vlamingen, ...

Daar horen we het CGKR natuurlijk nooit over... ;-)

:-P Allemaal met een korrrel zout te nemen hé. ;-)

Twee mag ook

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 23:18
Ik zou direct Antwerpen willen laten schieten voor Lille.Maar Lille ligt in de provincie Antwerpen. :?

MaGNiFiCaT
29 maart 2009, 23:20
Maar Lille ligt in de provincie Antwerpen. :?

Ge weet wat ik bedoel, dus niet dat klein schijtdorp eh.:? Maar Rijsel.8-)

Paracelsus
29 maart 2009, 23:20
Heel juist. En de Antwaarpenaars hebben veel gelijkenissen met de Hollanders: ze zijn ook bijzonder zelfingenomen, hoovaardig, luidruchtig, arrogant.

Ik heb ook nooit van Antwerpen gehouden, en zal er ook nooit van houden.
Ik zou direct Antwerpen willen laten schieten voor Lille.

Maar nu vergelijk ik een hamburger (Antwerpen dus) met kaviaar (Rijsel).

Ik had het eigenlijk over Charleroi, maar ik deel uw mening over Antwerpen(aars).

Onze directeur, ook West-Vlaming, zei me eens op een bedrijfsfeestje: "Vind je ook niet, dat Antwerpenaars een beetje halve Hollanders zijn?". Het lijkt me dus een welbekend gegeven.

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 23:20
:-P Allemaal met een korrrel zout te nemen hé. ;-)

Twee mag ookLaat ons besluiten met hetgeen waarover we het allemaal eens zijn:Belgicisme noemt zichzelf een tolerante stroming, maar het is eigenlijk een van de meest racistische stromingen die je in België kunt vinden.

Kallikles
29 maart 2009, 23:21
:-P Allemaal met een korrrel zout te nemen hé. ;-)

Twee mag ook

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting en tegen CGKR en andere muilkorfinstituten.

Jaani_Dushman
29 maart 2009, 23:22
Onze directeur, ook West-Vlaming, zei me eens op een bedrijfsfeestje: "Vind je ook niet, dat Antwerpenaars een beetje halve Hollanders zijn?". Het lijkt me dus een welbekend gegeven.Bazenpoeper! :twisted:

Paracelsus
29 maart 2009, 23:28
Ik vind Namen wat te chi-chi. Niet zo erg als Gent, maar toch... Geef mij maar het Aalst aan de Samber: Charleroi. :-P
Die stad heeft karakter, charme,...

Gent is gauchistisch alternaïef chi-chi. De "wat zijn we toch hipper en progressiever en vooruit op de rest" mentaliteit is hier alom overheersend, samen met de daaruit volgende denigrerende mentaliteit t.o.v. de belangrijkste minderheidsgroep, de geëmigreerde West-Vlamingen.

Namen is toch meer down-to-earth, en het is gewoonweg een prachtige stad, de stad van Félicien Rops.

Charleroi had waarschijnlijk charme zo'n vijftig jaar terug, nu wordt ik keer op keer geconfronteerd met vuil, stank, overlast, agressief bedelende junks en carico's allerhande.

Paracelsus
29 maart 2009, 23:30
Bazenpoeper! :twisted:

:lol:

West-Vlamingen onder elkaar hé

Kallikles
29 maart 2009, 23:37
:lol:

West-Vlamingen onder elkaar hé

Waalse varkens daarentegen:
http://www.youtube.com/watch?v=0A7O8v0BmDs&NR=1

Jaani_Dushman
30 maart 2009, 00:18
samen met de daaruit volgende denigrerende mentaliteit t.o.v. de belangrijkste minderheidsgroep, de geëmigreerde West-Vlamingen.Heb jij niet wat teveel N-GA-pamfletjes gelezen?

Paracelsus
30 maart 2009, 00:29
Ik maak dat al 8 jaar mee. Er zijn er hier die echt geen "westvloet" kunnen rieken of zien, en ze menen dat ook nog. Allemaal tsjeven en achterlijke boerkes die hun mooie stad komen verpesten.

Diegenen waar ik aan denk zijn dan nog eens keer op keer lidkaart dragende sossen. Ga maar eens naar café Hotsy totsy, goeie kans dat je er van die soort tegen komt.

Jaani_Dushman
30 maart 2009, 00:34
Ik maak dat al 8 jaar mee. Er zijn er hier die echt geen "westvloet" kunnen rieken of zien, en ze menen dat ook nog. Allemaal tsjeven en achterlijke boerkes die hun mooie stad komen verpesten.

Diegenen waar ik aan denk zijn dan nog eens keer op keer lidkaart dragende sossen. Ga maar eens naar café Hotsy totsy, goeie kans dat je er van die soort tegen komt.Dat soort sp.a'ertjes ken ik goed genoeg. En mijn maag keert er iedere keer van. Maar dat zijn zowel West-Vlaamse, Gentse, Antwerpse,... sp.a'ertjes.

liberalist_NL
30 maart 2009, 12:37
De Nederlanders maken zich ook vaak ten schande door hun optreden in toeristische middens, door hun gesjacher, door hun extreme liberalisme op vele vlakken (m.n. op sexueel vlak), door hun plat op de buik gaan voor VS en Israël, door hun gebrek aan katholieke gemoedelijkheid, ...

De Vlaming is inderdaad te weinig assertief en te weinig mondig, maar anderzijds is de Vlaming en zijn cultuur wel doordrongen van drie culturen, de Latijns-Franse, de Duits-Mitteleuropese en de Angelsaksische, terwijl Nederland steeds meer verschraalt tot een exclusief Angelsaksisch wingewest.

Ok, de generatie die vloeiend Frans én Duits sprak en tegelijkertijd vocht voor de eigen Vlaamse specificiteit sterft misschien uit en ook hier wint het Angelsaksen über Alles veld. Maar toch...
Nederland gaat wat sneller dan Vlaanderen mee met de mode. Wacht maar, over een halve eeuw is Chinees de lingua franca.

Paracelsus
30 maart 2009, 14:26
Nederland gaat wat sneller dan Vlaanderen mee met de mode. Wacht maar, over een halve eeuw is Chinees de lingua franca.

Mandarijns of Kantonees?

liberalist_NL
31 maart 2009, 11:12
Mandarijns of Kantonees?

Dat zien we dan wel weer. :-)

Paracelsus
31 maart 2009, 11:14
Dat zien we dan wel weer. :-)

Als Ollander ben jij wat sneller mee met de mode, daarom vraag ik het liever nu al aan jou...

:twisted:

lombas
31 maart 2009, 11:15
Ge weet wat ik bedoel, dus niet dat klein schijtdorp eh.:? Maar Rijsel.8-)

Schijtdorp, schijtstad, whatever...

circe
31 maart 2009, 11:34
Boven de Moerdijk? Dan ben je in onze contreien "nen Ollander". Niet "Hollander", wel "Ollander"! :-P

neenee je bent mis.

ONDER de Moerdijk wonen de Ollanders

BOVEN de Moerdijk zijn het Hollanders!

bij de les blijven! (ik weet het, ik ben een halve Ollander).

circe
31 maart 2009, 11:34
Boven de Moerdijk? Dan ben je in onze contreien "nen Ollander". Niet "Hollander", wel "Ollander"! :-P

neenee je bent mis.

ONDER de Moerdijk wonen de Ollanders

BOVEN de Moerdijk zijn het Hollanders!

bij de les blijven! (ik weet het, ik ben een halve Ollander).

Paracelsus
31 maart 2009, 11:37
Al één pot nat :P

Paracelsus
31 maart 2009, 11:41
ergens tussen Dollard en Antwerpen :-D