PDA

View Full Version : Legerdienst


Patriot!
11 april 2009, 16:30
Beste,

Toen u nog lid was van BUB verkondigde u ooit dat u de legerdienst opnieuw wilde verplicht maken. Staat u nog achter dit vreemde standpunt?

largo_w
12 april 2009, 09:48
een aangepaste versie van die verkondiging kan zeer interessant zijn m.i.
nice!

Cottenjé
12 april 2009, 11:09
Beste,

Toen u nog lid was van BUB verkondigde u ooit dat u de legerdienst opnieuw wilde verplicht maken. Staat u nog achter dit vreemde standpunt?

Defensie is en blijft een punt waarin geïnvesteerd moet blijven worden dit zowel ter verdediging van ons land als in het kader van deelname aan internationale vredesmissies. Daarom pleit de Belgische Alliantie voor de herinvoering van de legerdienst of burgerdienst op vrijwillige basis. Deze legerdienst kan in de andere landstaal gebeuren en dit voor een duur van 6 maanden, die door de jongeren op vrijwillige basis verlengd kan worden .
Leger- en burgerdienst moeten zo worden ingevuld dat wij de burgerzin en het maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef bij jonge mensen versterken.

Pelgrim
12 april 2009, 12:39
en wat als ik niet wil deelnemen aan die legerdienst?

Ruben Cottenjé
12 april 2009, 12:40
en wat als ik niet wil deelnemen aan die legerdienst?

Dan kunt U intekenen voor de Burgerdienst.

Patriot!
12 april 2009, 12:44
En als ik dat niet wil vlieg ik de gevangenis in?

Ruben Cottenjé
12 april 2009, 12:49
En als ik dat niet wil vlieg ik de gevangenis in?

Defensie is en blijft een punt waarin geïnvesteerd moet blijven worden dit zowel ter verdediging van ons land als in het kader van deelname aan internationale vredesmissies. Daarom pleit de Belgische Alliantie voor de herinvoering van de legerdienst of burgerdienst op vrijwillige basis. Deze legerdienst kan in de andere landstaal gebeuren en dit voor een duur van 6 maanden, die door de jongeren op vrijwillige basis verlengd kan worden .
Leger- en burgerdienst moeten zo worden ingevuld dat wij de burgerzin en het maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef bij jonge mensen versterken.

Er staat "op vrijwillige basis" dus dat betekent dat je niet in de gvangenis vliegt als je verzaakt aan de leger-of burgerdienst.

Patriot!
12 april 2009, 12:50
Dan ga je niet veel volk bijeenkrijgen.

Ruben Cottenjé
12 april 2009, 12:57
Dan ga je niet veel volk bijeenkrijgen.

Het is aan de overheid om dit aan te moedigen. Eveneens ook een "loon" te voorzien, waardoor intekening aantrekkelijk wordt. Intekening is vrijwillig, maar daarna is men gebonden aan het contract van intekening.

driewerf
12 april 2009, 13:01
Het is aan de overheid om dit aan te moedigen. Eveneens ook een "loon" te voorzien, waardoor intekening aantrekkelijk wordt. Intekening is vrijwillig, maar daarna is men gebonden aan het contract van intekening.

Een "loon" tussen aanhalingsrtekens?
Hmmmmm.
Dus een jongere die intekent krijgt geen loon, maar een "loon".
Bouwt die pensioenrechten op? Rechten op werkloosheid etc?
Als hij dan na zijn dienst moet gaan solliciteren, verliest hij op zijn loopbaan dus minstens zes maand ancienniteit. Zeker voor ambtenaren een zeer slechte zaak.

maw, de jongere die daar op in gaat verliest op alle vlakken.

Ruben Cottenjé
12 april 2009, 13:09
Een "loon" tussen aanhalingsrtekens?
Hmmmmm.
Dus een jongere die intekent krijgt geen loon, maar een "loon".
Bouwt die pensioenrechten op? Rechten op werkloosheid etc?
Als hij dan na zijn dienst moet gaan solliciteren, verliest hij op zijn loopbaan dus minstens zes maand ancienniteit. Zeker voor ambtenaren een zeer slechte zaak.

maw, de jongere die daar op in gaat verliest op alle vlakken.

Ik weet niet in hoever een jongere die werkloosheidssteun geniet ook zijn pensioenrechten opbouwt.

Het is beter dat jongeren intekenen in de leger- of burgerdienst dan dat zij zich vergrijpen aan het vandaliseren van auto's in Gent "uit pure verveling".

largo_w
12 april 2009, 13:29
Dan ga je niet veel volk bijeenkrijgen.

ik denk dat je je daarin vergist... Het voorstel zou volgens mij heel wat jong volk kunnen aantrekken.
Mooi voorstel volgens mij eigenlijk!

MaGNiFiCaT
12 april 2009, 14:14
en wat als ik niet wil deelnemen aan die legerdienst?

T'is niet van willen maar van moeten. Voor jouw gaat geen uitzondering gemaakt worden!

MaGNiFiCaT
12 april 2009, 14:17
ik denk dat je je daarin vergist... Het voorstel zou volgens mij heel wat jong volk kunnen aantrekken.
Mooi voorstel volgens mij eigenlijk!

En heel veel mensen die daar achter staan. En vooral ook uit het gemenigte.
Hier op het forum heb ik het ook vaak gelezen, dat men vindt dat de legerdienst terug zou moeten verplicht worden. Al die mietjes tegenwoordig.

Pelgrim
12 april 2009, 14:20
ik denk dat je je daarin vergist... Het voorstel zou volgens mij heel wat jong volk kunnen aantrekken.
Mooi voorstel volgens mij eigenlijk!

zolang het maar geen verplichting is.

largo_w
12 april 2009, 14:21
zolang het maar geen verplichting is.

daar heb je ook gelijk in...
Nu ik denk dat er wel zoiets bestaat hoor of dat ze dat gingen invoeren maar er mag wat meer blabla rond komen...