PDA

View Full Version : Doel


Pelgrim
12 april 2009, 12:37
Wat denkt u van Doel en het geplande Saeftinghedok?

Jedd
12 april 2009, 13:31
Wat denkt u van Doel en het geplande Saeftinghedok?

Pelgrim,

ik weet niet of je recent nog in Doel geweest bent, maar Doel is verleden tijd.

Pelgrim
12 april 2009, 14:19
ik ben recent nog in Doel geweest ja. Doel is nog geen verleden tijd.

Jedd
12 april 2009, 14:32
ik ben recent nog in Doel geweest ja. Doel is nog geen verleden tijd.

je kan toch moeilijk beweren dat dat nog een levend dorp is, met de gaten die geslagen zijn en de krotten die verder staan te rotten.

MaGNiFiCaT
12 april 2009, 14:39
Het lot van doel is al lang bezegeld; de eigenaars werden onteigend en vergoed, ieder die iets te maken had met Doel heeft intussen een ander leven opgebouwd, buiten Doel. Niemand kan nog aanspraak maken op Doel.

Dus is er niets meer wat de sloophamer tegenhoudt. (Behalve enkele eeuwige dwarsliggers die denken het boeltje wat te moeten sabotteren, maar dat is enkel hun aard, en daar moet helemaal geen rekening mee worden gehouden, vooral al omdat zij helemaal geen enkele aanspraken maken.)

Trouwens, geheel Doel is een spookdorp geworden, met enkel bouwvallige woonsten. Het is een schande in antwerpen geworden, en het wordt dus best zo snel mogelijk verwijdert.

Woetse
12 april 2009, 14:45
Je vindt het precies de logica zelf dat dorpen verdwijnen voor de industrie...

Pelgrim
12 april 2009, 15:28
je kan toch moeilijk beweren dat dat nog een levend dorp is, met de gaten die geslagen zijn en de krotten die verder staan te rotten.

Jij bent er blijkbaar al lang niet meer geweest eh. Er wonen nog steeds mensen. Ze wonen daar trouwens rechtmatig.

Kingsale
12 april 2009, 16:27
Wat denkt u van Doel en het geplande Saeftinghedok?

Als men er zo vlug mogelijk aan begint en niet te veel over zeveren

Jedd
13 april 2009, 00:40
Jij bent er blijkbaar al lang niet meer geweest eh. Er wonen nog steeds mensen. Ze wonen daar trouwens rechtmatig.

het gaat er niet om of er nog volk woont maar of het dorp nog een bestaansmogelijkheid heeft.

en daarop is het antwoord "nee"


enfin, tenzij jij een plek als meestoof 'leefbaar' wilt noemen

Pelgrim
13 april 2009, 10:58
Je bent er duidelijk al lang niet meer geweest hoor. Doel is wel degelijk nog steeds leefbaar.

John Crombez
13 april 2009, 14:20
Ik heb daar een heel simpele stelling over eigenlijk, en die geldt voor alle grote infrastructuurwerken, ofwel is het het enige en het beste alternatief om een nood aan te pakken, ofwel is het dat niet. En ik ga er eerlijk aan toevoegen dat ik de alternatieven voor het dok niet genoeg ken, ben er nooit mee in aanraking gekomen. Maar een overheid moet - soms zelfs na jaren - op een beslissing kunnen terugkomen als ze eerder niet de juiste blijkt te hebben genomen. Dat gezegd zijnde weet ik maar al te goed dat alle grote infrastructuurbeslissingen controversieel zijn, er bestaan geen andere. J

Jaani_Dushman
13 april 2009, 21:24
En ik ga er eerlijk aan toevoegen dat ik de alternatieven voor het dok niet genoeg kenAlternatieven? Maar het naburige Deurganckdok wordt vandaag slecht voor een kwart gebruikt.

hurricane
13 april 2009, 21:27
Wat denkt u van Doel en het geplande Saeftinghedok?

Ben er verleden week nog gaan wandelen.
Intriest om te zien hoe een pittoresk dorp moet verdwijnen voor het kapitaal.
Ik heb erg veel respect voor de mensen die daar nog 'de wacht' optrekken.

djimi
14 april 2009, 00:33
Het lot van Doel is al lang bezegeld; de eigenaars werden onteigend en vergoed, ieder die iets te maken had met Doel heeft intussen een ander leven opgebouwd, buiten Doel. Niemand kan nog aanspraak maken op Doel.

Dus is er niets meer wat de sloophamer tegenhoudt. (Behalve enkele eeuwige dwarsliggers die denken het boeltje wat te moeten saboteren, maar dat is enkel hun aard, en daar moet helemaal geen rekening mee worden gehouden, vooral al omdat zij helemaal geen enkele aanspraken maken.)

Trouwens, geheel Doel is een spookdorp geworden, met enkel bouwvallige woonsten. Het is een schande in antwerpen geworden, en het wordt dus best zo snel mogelijk verwijderd.

D�*t klopt allemaal niet - stemt niet overeen met de werkelijkheid -zoals elke onverschrokken waarnemer ter plaatse kan gaan vaststellen.


U leest de verkeerde sprookjes.

Praat er eens over met uw koningin.

djimi
14 april 2009, 00:37
...
Intriest om te zien hoe een pittoresk dorp moet verdwijnen voor het kapitaal.
Ik heb erg veel respect voor de mensen die daar nog 'de wacht' optrekken.

Een dorp hoeft zelfs niet pittoresk te zijn, vind ik.

Voor de rest kan ik me zonder aarzelen achter uw mening scharen.

jogo
14 april 2009, 01:11
Dus is er niets meer wat de sloophamer tegenhoudt. (Behalve enkele eeuwige dwarsliggers die denken het boeltje wat te moeten sabotteren, maar dat is enkel hun aard, en daar moet helemaal geen rekening mee worden gehouden, vooral al omdat zij helemaal geen enkele aanspraken maken.)
dat klooster in Opgrimbie ?

Maximus Aurelius
14 april 2009, 08:07
Ben er verleden week nog gaan wandelen.
Intriest om te zien hoe een pittoresk dorp moet verdwijnen voor het kapitaal.
Ik heb erg veel respect voor de mensen die daar nog 'de wacht' optrekken.




het kapitaal. lol. gij zijt waarsch de eerste om te roepen dat ge een job moet hebben en dat uw loon wel omhoog moet en si en la.