PDA

View Full Version : Benelux met 6 ?


roger verhiest
14 april 2009, 19:06
In het Beneluxparlement bereidt men het nieuwe Beneluxverdrag voor :
de "belgische realiteit" met name ons huidig federaal systeem zou moeten blijken in de nieuwe Beneluxconstructie m.a.w. deze zou niet langer bestaan
uit België, Nederland en Luxemburg maar uit Vlaanderen, Brussel/Bruxelles, Wallonie en Deutschsprachige Ostkantone..

Ik neem aan dat U Uw politiek gewicht zou wensen aan te wenden om deze hervorming helemaal of gedeeltelijk tegen te gaan onafgezien hoe U dit zou doen, wat is Uw mening over de verdere ontwikkeling van deze instelling die "de wieg van de EU" genoemd mag worden.

Ruben Cottenjé
14 april 2009, 19:19
In het Beneluxparlement bereidt men het nieuwe Beneluxverdrag voor :
de "belgische realiteit" met name ons huidig federaal systeem zou moeten blijken in de nieuwe Beneluxconstructie m.a.w. deze zou niet langer bestaan
uit België, Nederland en Luxemburg maar uit Vlaanderen, Brussel/Bruxelles, Wallonie en Deutschsprachige Ostkantone..

Ik neem aan dat U Uw politiek gewicht zou wensen aan te wenden om deze hervorming helemaal of gedeeltelijk tegen te gaan onafgezien hoe U dit zou doen, wat is Uw mening over de verdere ontwikkeling van deze instelling die "de wieg van de EU" genoemd mag worden.

Ik ben geen Nederlander, noch Luxemburger, dus kan ik niet namens hen spreken. Maar ik ben er van overtuigd dat gesprekken tussen deze drie landen (België, Nederland en Luxemburg) die grotendeels dezelfde geschiedenis delen en ook met elkaar verweven en verbonden zijn, moet worden aangemoedigd. Daarom is het belangrijk dat in België een eendracht wordt gevonden om dat het voorbeeld te kunnen bieden aan de anderen.

Paracelsus
18 april 2009, 05:56
Was Neder-Saksen ook niet geïnteresseerd om lid te worden van de Benelux?

Als ik me goed herinner waren ze daar zelf vragende partij voor.

Hertog van Gelre
18 april 2009, 09:20
Was Neder-Saksen ook niet geïnteresseerd om lid te worden van de Benelux?

Als ik me goed herinner waren ze daar zelf vragende partij voor. Nordrhein-Westfalen.