PDA

View Full Version : Jeugd


Denker
26 april 2009, 18:01
Niet alleen bent u uw collega Bert Anciaux gevolgd van volksunie -> id21 -> spirit -> VlaamsProgressieven ... naar een plaats als onafhankelijke op de sp.a-lijst, u deelt met hem ook een beleidsthema: jeugd! Wat denkt de schepen van jeugd van het werk van de minister voor die bevoegd is voor jeugd?

Het is moeilijk om kritisch te zijn over een collega. Probeer het toch maar even. ;-)

Denker
26 april 2009, 18:08
Misschien kan u ook toelichten waar u het verschil zou leggen met het beleid van Anciaux en wat u belangrijk acht voor het jeugdbeleid. Meer fuifkoffers?

Wouter Van Bellingen
28 april 2009, 18:33
Voor alle duidelijkheid ben ik nooit lid geweest van de VU of ID21, maar ben ik pas lid geworden van spirit voor zijn standpunt rond de interculturele samenleving en dan nog om het feit dat er in Sint-Niklaas een kartel was met alle progressieve partijen ; sp.a.-spirit-Groen!.
Ivm het jeugdbeleid op Vlaams niveau vind ik dat Bert Anciaux een uitstekend beleid heeft gevoerd. In 1999 heb ik een opiniestuk geschreven met de prioriteiten voor de komende jaren. Ik kan alleen maar vaststellen dat deze bijna allemaal vervuld.
Het belangrijkste wat er nu moet gebeuren is het consolideren van het huidige beleid en vooral nog meer linken naar sectoren buiten cultuur en sport. En gezien de toekomst nog meer werk maken van het wegnemen van drempels en aandacht voor de maatschappelijk kwetsbaren.

fransV
29 april 2009, 18:26
Voor alle duidelijkheid ben ik nooit lid geweest van de VU of ID21, maar ben ik pas lid geworden van spirit voor zijn standpunt rond de interculturele samenleving en dan nog om het feit dat er in Sint-Niklaas een kartel was met alle progressieve partijen ; sp.a.-spirit-Groen!.
Ivm het jeugdbeleid op Vlaams niveau vind ik dat Bert Anciaux een uitstekend beleid heeft gevoerd. In 1999 heb ik een opiniestuk geschreven met de prioriteiten voor de komende jaren. Ik kan alleen maar vaststellen dat deze bijna allemaal vervuld.
Het belangrijkste wat er nu moet gebeuren is het consolideren van het huidige beleid en vooral nog meer linken naar sectoren buiten cultuur en sport. En gezien de toekomst nog meer werk maken van het wegnemen van drempels en aandacht voor de maatschappelijk kwetsbaren.


Dan heeft Anciaux toch voor één iemand degelijk werk verricht.

Denker
30 april 2009, 15:24
Dan heeft Anciaux toch voor één iemand degelijk werk verricht.

Er zijn heel wat mensen die aan de kwaliteiten van Anciaux twijfelen, maar vanuit het jeugdwerk kwamen indertijd heel wat positieve reacties op de aanpak ervan. Zo maakte hij komaf met bepaalde stevig verzuilde jeugdorganisaties die vooral in vorm bestonden en massa's subsidies kregen. En de initiatieven rond 'vernieuwend jeugdwerk' kregen eveneens bijval. Geen idee of die sector nog altijd lovend is, maar enkele jaren geleden was men positief over zijn bijdrage.

Flanelcondoom
30 april 2009, 17:41
Cultuurinitiatieven voor jeugd slaan er vaak naast.

De "kansarmen" zullen er geen gebruik van maken omwille van interne, niet externe drempels.

Smijt dus niet met geld.