PDA

View Full Version : Kop er af ...


manta
1 mei 2009, 15:59
Heeft er iemand hier ervaring met het schoonmaken van schedels en zo ???

'k Ben met m'n dochter bezig om een kop af te koken , maar het zou uiteindelijk de bedoeling zijn dat we een mooie witte schedel overhouden ...
Hoe doen we dat het beste ??? Kop ligt al van vanochtend af te koken , en af en toe prutsen we er wat losse stukjes vel en vlees af ....

Moet er product mee gekookt worden of zijn er trukjes voor ???

420yeahbaby
1 mei 2009, 16:01
nachtje in bleekwater/javel

Heftruck
1 mei 2009, 16:01
Wa voor beest is 't? Als 't u zuiver om de schedel gaat kunt ge dat 't best gewoon efkes naast ne mierenest leggen.

420yeahbaby
1 mei 2009, 16:01
Eerst afkoken he!
En dan nachtje javel/bleekwater

Sus Iratus
1 mei 2009, 16:04
Heeft er iemand hier ervaring met het schoonmaken van schedels en zo ???

'k Ben met m'n dochter bezig om een kop af te koken , maar het zou uiteindelijk de bedoeling zijn dat we een mooie witte schedel overhouden ...
Hoe doen we dat het beste ??? Kop ligt al van vanochtend af te koken , en af en toe prutsen we er wat losse stukjes vel en vlees af ....

Moet er product mee gekookt worden of zijn er trukjes voor ???Het meest eenvoudige en effectieve is die kop in de nabijheid van een mierenhoop half begraven, maar op een dusdanige manier dat zowel mieren als bacterien er goed bijkunnen. Binnen een week of twee is die schedel helemaal, of zo goed als helemaal kaalgevreten door die nijvere mieren. Dan eventuele restjes handmatig verwijderen en daarna die schedel een dag of wat in een chloorbadje leggen om te bleken, en voila.

manta
1 mei 2009, 16:06
Wa voor beest is 't? Als 't u zuiver om de schedel gaat kunt ge dat 't best gewoon efkes naast ne mierenest leggen.

Konijn om eens te oefenen ...
Als het goed lukt beginnen we volgende week aan het grote werk (als ik ne kop vind ...)

'k Heb net gaan kijken in den hof , maar 'k heb geen mieren in de tuin , mss eens zien in de GB , daar hebben ze mierendoosjes :-D

manta
1 mei 2009, 16:08
Eerst afkoken he!
En dan nachtje javel/bleekwater

Het meest eenvoudige en effectieve is die kop in de nabijheid van een mierenhoop half begraven, maar op een dusdanige manier dat zowel mieren als bacterien er goed bijkunnen. Binnen een week of twee is die schedel helemaal, of zo goed als helemaal kaalgevreten door die nijvere mieren. Dan eventuele restjes handmatig verwijderen en daarna die schedel een dag of wat in een chloorbadje leggen om te bleken, en voila.

Javel dus ...8-)

't zou snel snel moeten klaarzijn , 't is voor een halskettingetje ... ;-)

Heftruck
1 mei 2009, 16:09
Javel dus ...8-)

't zou snel snel moeten klaarzijn , 't is voor een halskettingetje ... ;-)

Cool! 'k Ben wel benieuwd nu. :-o

Sus Iratus
1 mei 2009, 16:12
Javel dus ...8-)

't zou snel snel moeten klaarzijn , 't is voor een halskettingetje ... ;-)
Aha, ik dacht natuurlijk gelijk aan het grote werk zoals koeien-, herten- en wilde zwijnenschedels (het enige waarmee ik ervaring heb op dat gebied).

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 16:15
Aha, ik dacht natuurlijk gelijk aan het grote werk zoals koeien-, herten- en wilde zwijnenschedels (het enige waarmee ik ervaring heb op dat gebied).

Ik heb er een van een kat, maar het proces is gelijk.

manta
1 mei 2009, 16:21
Aha, ik dacht natuurlijk gelijk aan het grote werk zoals koeien-, herten- en wilde zwijnenschedels (het enige waarmee ik ervaring heb op dat gebied).

Ne koeiekop met deftige hoorns er nog aan schijnt volgens m'nen beenhouwer niet makkelijk te krijgen zijn ...
'k zal 't van de week wel zien :-D

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 16:22
Eerst afkoken he!
En dan nachtje javel/bleekwater

Hedde dat al getest, klink me niet logisch.

Aan manta.
:thumbsup: Het doet me deugd te horen dat er tenminste nog een paar mensen zijn, die als eens een dood dier durven vast te nemen. Het feit dat ge dat doorgeeft aan u dochter is helemaal geweldig.

Hierdoor zal ze later tenminste in de buurt kunnen komen van een dier. Er zijn genoeg meisjes die schrik hebben van koeien,vogels, ratten, spinnen,… .
Direct een hoofd eraf draaien moet voor mij ook niet, liest zelfs.

Bovenstaande zouden ‘vies’ zijn. Uiteraard ketsten we de bal terug door te zeggen dat een blowjob ook ‘vies’ is.

420yeahbaby
1 mei 2009, 16:22
Kop eraf?
Tand eruit hier ... :p

PAAAAAAAAAAAIIIIIINNNNNNNNNNNNNN Ik ken pijn! Zat zo'n zware abces op, en ze konden niet direct trekken dus ik moest een week anti biotica slikken.
Maar doordat die abces niet volledig weg was, werkte de verdoving maar half zijn gat. Ze heeft de abces tot op het bot eraf moeten schrapen!
Ik weet echt wel wat pijn is mannen!

Sus Iratus
1 mei 2009, 16:26
:cheer: kaakabcessen :cheer:

420yeahbaby
1 mei 2009, 16:28
was niet normaal, ik denk dat ik in die week twee dooskes opiaten heb geslikt tegen de pijn (dafalgan codeïne)
Ik laat het nooit meer zo ver komen :D jamais de ma vie !
Als ik nu nog maar het minste pijn voel in mijn mond, direct afspraak maken
Want nu ben ik wel een tijd kwijt he, moet ik binnekort achter zo'n valse tand dat heel de tijd in de weg gaat steken

manta
1 mei 2009, 16:33
Hedde dat al getest, klink me niet logisch.

Aan manta.
:thumbsup: Het doet me deugd te horen dat er tenminste nog een paar mensen zijn, die als eens een dood dier durven vast te nemen. Het feit dat ge dat doorgeeft aan u dochter is helemaal geweldig.

Hierdoor zal ze later tenminste in de buurt kunnen komen van een dier. Er zijn genoeg meisjes die schrik hebben van koeien,vogels, ratten, spinnen,… .
Direct een hoofd eraf draaien moet voor mij ook niet, liest zelfs.
M'n bengels weten allemaal goed genoeg van waar hun vlees komt , 't konijntje dat we hebben gegeten hebben ze ook mee klaar gemaakt . Enkel de lever vonden ze raar om vast te houden :-D
Tegenwoordig laten ze hun kinderen in de waan dat koteletjes aan de bomen groeien of zo :?
't Geen bij den beenhouwer mooi in schijfjes ligt ziet er totaal anders uit dan de koe die ze een kwartier eerder wat gras hebben gegeven , maar 't komt van 't zelfde hé ;-)

En als wij op kamp gaan is't geen aardigheid dat er al eens iemand een heel zwijn boven 't vuur hangt ...
Ene keer hebben we eens een varken klaargemaakt in ne put vol kolen , maar verdorie , dat duurt lang voor het klaar is ...

420yeahbaby
1 mei 2009, 16:37
Daarom is vis vangen en stropen gemakkelijker op kamp he :p

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 16:46
M'n bengels weten allemaal goed genoeg van waar hun vlees komt , 't konijntje dat we hebben gegeten hebben ze ook mee klaar gemaakt . Enkel de lever vonden ze raar om vast te houden :-D
Tegenwoordig laten ze hun kinderen in de waan dat koteletjes aan de bomen groeien of zo :?
't Geen bij den beenhouwer mooi in schijfjes ligt ziet er totaal anders uit dan de koe die ze een kwartier eerder wat gras hebben gegeven , maar 't komt van 't zelfde hé ;-)

En als wij op kamp gaan is't geen aardigheid dat er al eens iemand een heel zwijn boven 't vuur hangt ...
Ene keer hebben we eens een varken klaargemaakt in ne put vol kolen , maar verdorie , dat duurt lang voor het klaar is ...

Voil�* se.
Voor ge het weet worden ze vegetarieër ;-).
Maar echt lekker vlees vind ik kalfslever. Gebakken met wat ajuin.

420yeahbaby
1 mei 2009, 16:52
gemicrogolfde kippenhartjes vind ik ook nog wel te pruimen
of gebakken in de pan met goed wat komijn en kippenkruiden, njam njam

berre
1 mei 2009, 16:54
Hedde dat al getest, klink me niet logisch.

Aan manta.
:thumbsup: Het doet me deugd te horen dat er tenminste nog een paar mensen zijn, die als eens een dood dier durven vast te nemen. Het feit dat ge dat doorgeeft aan u dochter is helemaal geweldig.

Hierdoor zal ze later tenminste in de buurt kunnen komen van een dier. Er zijn genoeg meisjes die schrik hebben van koeien,vogels, ratten, spinnen,… .
Direct een hoofd eraf draaien moet voor mij ook niet, liest zelfs.

Bovenstaande zouden ‘vies’ zijn. Uiteraard ketsten we de bal terug door te zeggen dat een blowjob ook ‘vies’ is.een vriend van mij gaat één van deze eens een paar kipkes slachten wegens teveel nieuwe kuikens. ik ga hem eens helpen. besef ik ook eens wat erbij komt kijken. ik zie maar altijd de kipfiletkes en gehaktballekes zo op m'n bord verschijnen!

Mitgard
1 mei 2009, 17:44
Heeft er iemand hier ervaring met het schoonmaken van schedels en zo ???

'k Ben met m'n dochter bezig om een kop af te koken , maar het zou uiteindelijk de bedoeling zijn dat we een mooie witte schedel overhouden ...
Hoe doen we dat het beste ??? Kop ligt al van vanochtend af te koken , en af en toe prutsen we er wat losse stukjes vel en vlees af ....

Moet er product mee gekookt worden of zijn er trukjes voor ???

ah, het klassieke vader-dochter ritueel.

koppen afkoken.

420yeahbaby
1 mei 2009, 17:46
:rofl: mitgard

berre
1 mei 2009, 17:47
ah, het klassieke vader-dochter ritueel.

koppen afkoken.het heeft zo iets romantisch over zich:-)

Dronkoers
1 mei 2009, 18:01
ah, het klassieke vader-dochter ritueel.

koppen afkoken.

Wat moet een vader anders aan zijn dochters leren? ;-)

420yeahbaby
1 mei 2009, 18:04
Wat moet een vader anders aan zijn dochters leren? ;-)

Waar ze de man moet stampen in geval hij te handtastelijk wordt :p

Dronkoers
1 mei 2009, 18:09
Waar ze de man moet stampen in geval hij te handtastelijk wordt :p

Bas Rutten inhuren ofzo ;-)

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 21:13
een vriend van mij gaat één van deze eens een paar kipkes slachten wegens teveel nieuwe kuikens. ik ga hem eens helpen. besef ik ook eens wat erbij komt kijken. ik zie maar altijd de kipfiletkes en gehaktballekes zo op m'n bord verschijnen!

:thumbsup:
Gewoon 'kap'
en dan vetzakkerij.

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 21:14
ah, het klassieke vader-dochter ritueel.

koppen afkoken.

Ik vind dat een goed ritueel. Het is belangrijk dat ge de jeugd een aantal waarden meegeeft waar ze het later ver mee kunnen schoppen in de maatschappij.

manta
1 mei 2009, 21:18
:thumbsup:
Gewoon 'kap'
en dan vetzakkerij.

???

Niet : Poten bijeenbinden , kieken ondersteboven aan het hek hangen met de bijeengebonden poten , met deftige snee de kip haar strot oversnijden ...
Bak onder kip zetten om bloed op te vangen , anders teveel kuiswerk ...
Opletten voor de kleren , da beest spartelt nog een beetje en der zouden wel eens plakken op uw broek kunnen spatten ...

Daarna beest in kokend water dompelen en plukken ... (gaat heel goed als ge ne crosband hebt die ge laat draaien , door die dikke toppen vliegen die pluimen er goe af , spâart veel werk ...

enfin , 'k ken da ni , 'k koop geen kip , enkel kippefil"ts bij de poelier ...;-)

manta
1 mei 2009, 21:21
ah, het klassieke vader-dochter ritueel.

koppen afkoken.

Ne mens moet wa over hebben voor z'n kinderen hé ... :lol:

't Had erger kunnen zijn , stel dat ze barbies zou verzamelen of zo ...:?

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 21:21
???

Niet : Poten bijeenbinden , kieken ondersteboven aan het hek hangen met de bijeengebonden poten , met deftige snee de kip haar strot oversnijden ...
Bak onder kip zetten om bloed op te vangen , anders teveel kuiswerk ...
Opletten voor de kleren , da beest spartelt nog een beetje en der zouden wel eens plakken op uw broek kunnen spatten ...

Daarna beest in kokend water dompelen en plukken ... (gaat heel goed als ge ne crosband hebt die ge laat draaien , door die dikke toppen vliegen die pluimen er goe af , spâart veel werk ...

enfin , 'k ken da ni , 'k koop geen kip , enkel kippefil"ts bij de poelier ...;-)

:rofl:
We spreken hier over een kip hé, niet over een koei.
Ge doe eens slechte broek aan. Kap.
Dan niks plukken gewoon even en vil langs dat borstbeen, en ge haalt daar zo alles uit, behalve de darmen en de botten.

manta
1 mei 2009, 21:23
:rofl:
We spreken hier over een kip hé, niet over een koei.
Ge doe eens slechte broek aan. Kap.
Dan niks plukken gewoon even en vil langs dat borstbeen, en ge haalt daar zo alles uit, behalve de darmen en de botten.

KAP ??? 8O

En dan gelijk een kieken zonder kop achter da kieken zonder kop kunnen lopen zeker ... ;-)

Graziëlla
1 mei 2009, 21:26
Ne koeiekop met deftige hoorns er nog aan schijnt volgens m'nen beenhouwer niet makkelijk te krijgen zijn ...
'k zal 't van de week wel zien :-D

Je moet naar slachthuizen gaan. Daar zullen ze alles hebben wat je hartje verlangt!

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 21:31
KAP ??? 8O

En dan gelijk een kieken zonder kop achter da kieken zonder kop kunnen lopen zeker ... ;-)

Anekdote

Thuis, daar hadden ze (een tijd geleden) vetkippen. Toch, die beesten moeten op 3 weken geslacht worden of zo iets. Nu waren die beesten al 2 maand. Allez, de 2 laatste van de tien toch.
Dus ik pak een bijltje, maar mijn hand ging daar niet veilig rond dus ik vraag aan mijn moeder voor dat beestje even vast te houden en ik zeg dan KAP. Ik bind dus eerst een strop aan die nek, en steek dat touwtje met een pin in de grond. Mijn moeder moest dus dat dier enkel wat naar achter trekken. Dus ik zeg KAP. Dat beest vliegt naar boven, breekt zijn eigen vleugel, ons ma verschiet en werpt dat beest nog is wat naar boven.
Ik vol met bloed, dat beest komt op het terras terecht, en tegen de gevel. Dat hing dus ook helemaal onder.
Die beesten waren ook iets te groot eigenlijk.

Normaal pak ik dat met mijn linker vast en trek ik die beesten wat naar achter. Met mijn rechter kap ik dan.

Hoe zit het nu met je konijn?

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 21:32
Je moet naar slachthuizen gaan. Daar zullen ze alles hebben wat je hartje verlangt!

Dat mogen die niet geven.

manta
1 mei 2009, 21:35
Dat mogen die niet geven.

Klopt , het moet via-via gaan , schijnt iet met de koeienziekte te maken te hebben ...
alsof ik nog doller zou kunnen worden dan da'k nu al ben ...:?

manta
1 mei 2009, 21:37
Normaal pak ik dat met mijn linker vast en trek ik die beesten wat naar achter. Met mijn rechter kap ik dan.

Hoe zit het nu met je konijn?
Steekt in den tobbe in nen hoop grond , kleinsten hebben pieren gaan trekken in den hof :-D
Xal me daar morgen wel verder mee bezighouden ... ;-)

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 21:39
Steekt in den tobbe in nen hoop grond , kleinsten hebben pieren gaan trekken in den hof :-D
Xal me daar morgen wel verder mee bezighouden ... ;-)

Goed!

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 21:40
Klopt , het moet via-via gaan , schijnt iet met de koeienziekte te maken te hebben ...
alsof ik nog doller zou kunnen worden dan da'k nu al ben ...:?

Allez, als ge de juiste mensen kent. Dan is da niet zo moeilijk.
Ge kent die types wel;-).


(Ik kan er niet aan geraken, zonder hier hemel en aarde te verzetten)

Graziëlla
1 mei 2009, 22:24
Anekdote

Thuis, daar hadden ze (een tijd geleden) vetkippen. Toch, die beesten moeten op 3 weken geslacht worden of zo iets. Nu waren die beesten al 2 maand. Allez, de 2 laatste van de tien toch.
Dus ik pak een bijltje, maar mijn hand ging daar niet veilig rond dus ik vraag aan mijn moeder voor dat beestje even vast te houden en ik zeg dan KAP. Ik bind dus eerst een strop aan die nek, en steek dat touwtje met een pin in de grond. Mijn moeder moest dus dat dier enkel wat naar achter trekken. Dus ik zeg KAP. Dat beest vliegt naar boven, breekt zijn eigen vleugel, ons ma verschiet en werpt dat beest nog is wat naar boven.
Ik vol met bloed, dat beest komt op het terras terecht, en tegen de gevel. Dat hing dus ook helemaal onder.
Die beesten waren ook iets te groot eigenlijk.

Normaal pak ik dat met mijn linker vast en trek ik die beesten wat naar achter. Met mijn rechter kap ik dan.

Hoe zit het nu met je konijn?


Ben jij een mietje!!! Mijn man scheert dat kieken vast, draait zijn nek om en kapt meteen zijn kop eraf.

Maar al dat gestuntel van jou! De mensen zijn week geworden tegenwoordig!!!

Dronkoers
1 mei 2009, 22:27
Ben jij een mietje!!! Mijn man scheert dat kieken vast, draait zijn nek om en kapt meteen zijn kop eraf.

Maar al dat gestuntel van jou! De mensen zijn week geworden tegenwoordig!!!

't Is te zeggen, ze kunnen zelfs al geen naakt verdragen :-P

From_Vlaanderen
1 mei 2009, 22:27
Ben jij een mietje!!! Mijn man scheert dat kieken vast, draait zijn nek om en kapt meteen zijn kop eraf.

Maar al dat gestuntel van jou! De mensen zijn week geworden tegenwoordig!!!

We kunnen niet allemaal zo geweldig zijn als u man nietwaar.

Hij moet dat natuurlijk wel goed kunnen, als hij zo'n geweldige vrouw als u moet onderhouden.

Jaani_Dushman
1 mei 2009, 22:27
Ben jij een mietje!!! Mijn man scheert dat kieken vast, draait zijn nek om en kapt meteen zijn kop eraf.Terwijl jij stiekem op tinternet naar blote mannenkonten zit te loeren?

Graziëlla
1 mei 2009, 22:30
Terwijl jij stiekem op tinternet naar blote mannenkonten zit te loeren?

Ik zit niet te loeren op die konten! Die kwamen opeens naar mij toe! Wist ik veel dat er door op dat knopje te drukken mannenkonten zouden verschijnen!!
Een mens is tegenwoordig niet meer veilig op het net.

toccata
1 mei 2009, 22:30
Terwijl jij stiekem op tinternet naar blote mannenkonten zit te loeren?

:rofl:

toccata
1 mei 2009, 22:31
Ik zit niet te loeren op die konten! Die kwamen opeens naar mij toe! Wist ik veel dat er door op dat knopje te drukken mannenkonten zouden verschijnen!!
Een mens is tegenwoordig niet meer veilig op het net.

Het was de kontjesdraad...
:-D

Uh-Huh
1 mei 2009, 22:48
Ik zit niet te loeren op die konten! Die kwamen opeens naar mij toe! Wist ik veel dat er door op dat knopje te drukken mannenkonten zouden verschijnen!!
Een mens is tegenwoordig niet meer veilig op het net.
Een mens is tegenwoordig nergens meer "veilig". Kuisheid, oprecht-en eerlijkheid worden steeds minder gewaardeerd in onze maatschappij. Kijk, die jeanetten hier lachen u zelfs uit. Je moet gewoon proberen jezelf te beschermen en alle informatie die op je afkomt door een persoonlijke zeef halen...

Vorenus
1 mei 2009, 22:59
Heeft er iemand hier ervaring met het schoonmaken van schedels en zo ???

'k Ben met m'n dochter bezig om een kop af te koken , maar het zou uiteindelijk de bedoeling zijn dat we een mooie witte schedel overhouden ...
Hoe doen we dat het beste ??? Kop ligt al van vanochtend af te koken , en af en toe prutsen we er wat losse stukjes vel en vlees af ....

Moet er product mee gekookt worden of zijn er trukjes voor ???

Eindelijk uw schoonmoeder van kant gemaakt?