PDA

View Full Version : De Loge


Den Duisteren Duikboot
3 mei 2009, 18:13
Beste Kristof,

Bent u lid van de loge? Hoeveel macht of invloed dicht u dit gezelschap toe?

Vriendelijke groet,
Den Duisteren Duikboot

Dajjal
3 mei 2009, 18:17
DD...waarom die interesse in de vrijmetselarij ?

U laat het uitschijnen alsof de loge een duistere secte is.

Den Duisteren Duikboot
3 mei 2009, 18:18
DD...waarom die interesse in de vrijmetselarij ?

U laat het uitschijnen alsof de loge een duistere secte is.

Ik stel gewoon een vraag...

Dajjal
3 mei 2009, 18:38
Ik stel gewoon een vraag...

En wat is de relevantie ?

Den Duisteren Duikboot
3 mei 2009, 18:59
En wat is de relevantie ?

De relevantie blijkt alleen al uit uw panische reactie op mijn vraag.

De loge wordt er door sommige lieden van verdacht een soort parapolitieke organisatie te zijn. Aangezien dit gezelschap in een waas van geheimzinnigheid opereert, lijkt het mij op zijn minst belangwekkend te weten wie er deel van uitmaakt en welke macht of invloed ervan uitgaat.

Dajjal
3 mei 2009, 19:05
De relevantie blijkt alleen al uit uw panische reactie op mijn vraag.

De loge wordt er door sommige lieden van verdacht een soort parapolitieke organisatie te zijn. Aangezien dit gezelschap in een waas van geheimzinnigheid opereert, lijkt het mij op zijn minst belangwekkend te weten wie er deel van uitmaakt en welke macht of invloed ervan uitgaat.

Moet U misschien ook weten wie er deel uitmaakt van de mannenkookclub waar ik lid van ben ? Die opereert ook in een waas van geheimzinnigheid... :roll:

Den Duisteren Duikboot
3 mei 2009, 19:08
Moet U misschien ook weten wie er deel uitmaakt van de mannenkookclub waar ik lid van ben ? Die opereert ook in een waas van geheimzinnigheid... :roll:

Als die kookclub bestaat uit toppolitici, rechters, bedrijfsleiders en dies meer, is enige achterdocht wel op zijn plaats.

Dajjal
3 mei 2009, 19:12
Als die kookclub bestaat uit toppolitici, rechters, bedrijfsleiders en dies meer, is enige achterdocht wel op zijn plaats.

Man man man... die mensen mogen dus niks doen van jou...en ook niet sociaal omgaan met hun peers. :roll:

Den Duisteren Duikboot
3 mei 2009, 19:13
Man man man... die mensen mogen dus niks doen van jou...en ook niet sociaal omgaan met hun peers. :roll:

Waar heb ik dat beweerd?

Dajjal
3 mei 2009, 19:15
Als die kookclub bestaat uit toppolitici, rechters, bedrijfsleiders en dies meer, is enige achterdocht wel op zijn plaats.

Waar heb ik dat beweerd?

Lees bovenste quote. Als mensen in een prominente functie in de samenleving met hun gelijken sociaal samen komen is dat voor jou de facto verdacht.

Den Duisteren Duikboot
3 mei 2009, 19:20
Lees bovenste quote. Als mensen in een prominente functie in de samenleving met hun gelijken sociaal samen komen is dat voor jou de facto verdacht.

"Verdacht zijn" is toch niet hetzelfde als "verboden moeten worden"? Ik wil gewoon graag weten of die kookclub daadwerkelijk rond koken draait. Anders gesteld: of wat in de loge gebeurt meer is dan gezellig samenzijn onder "peers". Welke effecten hebben de netwerken die zich daar ontwikkelen op de verhoudingen tussen politiek, gerecht en bedrijfswereld. Per slot van rekening gaat het hier niet om zomaar "peers", maar om lieden die in hun beroepsleven verondersteld worden enige distantie te bewaren.

Dajjal
3 mei 2009, 19:24
Als je in de hogere regionen, zowel in het bedrijfsleven, de entertainmentindustrie, als de politiek komt, kom je op om het even welk event je peers tegen. De gesprekken gaan dan onvermijdelijk OOK over hetgeen men in zijn dagdagelijks leven doet.

Daar is niks verdachts aan.

Als je een conferentie samenroept van bakkers, ga je dan ook van hen eisen dat ze niet over bakkersonderwerpen praten ?

Mensen discussieren in gezelschap over dingen die zij belangrijk achten, en over dingen binnen hun invloedssfeer. Daar is niets verdachts aan.

Uh-Huh
3 mei 2009, 19:31
Als je in de hogere regionen, zowel in het bedrijfsleven, de entertainmentindustrie, als de politiek komt, kom je op om het even welk event je peers tegen. De gesprekken gaan dan onvermijdelijk OOK over hetgeen men in zijn dagdagelijks leven doet.

Daar is niks verdachts aan.

Als je een conferentie samenroept van bakkers, ga je dan ook van hen eisen dat ze niet over bakkersonderwerpen praten ?

Mensen discussieren in gezelschap over dingen die zij belangrijk achten, en over dingen binnen hun invloedssfeer. Daar is niets verdachts aan.
Je lijkt wel heel goed op de hoogte van hoe het er in de Loge aan toe zou (kunnen) gaan. Ben je er zelf misschien ook lid van? :? Gelieve in elk geval de heer Bossuyt Kristof eveneens de kans geven om op de openingsvraag te antwoorden. Er zijn, buiten DDD, nog nieuwsgierige forummers. Dank.

Den Duisteren Duikboot
3 mei 2009, 19:38
Als je in de hogere regionen, zowel in het bedrijfsleven, de entertainmentindustrie, als de politiek komt, kom je op om het even welk event je peers tegen. De gesprekken gaan dan onvermijdelijk OOK over hetgeen men in zijn dagdagelijks leven doet.

Daar hoef je dus geen apart gezelschap voor op te richten.

Daar is niks verdachts aan.

Tenzij je daar een apart gezelschap voor opricht.

Als je een conferentie samenroept van bakkers, ga je dan ook van hen eisen dat ze niet over bakkersonderwerpen praten ?

Het gaat hier over lieden die in hun gewone omgang verondersteld worden enige distantie te bewaren om te vermijden dat er zich parapolitieke netwerken vormen die ontsnappen aan democratische controle. Het ergste waar een bakkersclubje toe in staat is, zijn geheime prijsafspraken. En ook die zijn bij mijn weten niet zonder reden verboden.

Mensen discussieren in gezelschap over dingen die zij belangrijk achten, en over dingen binnen hun invloedssfeer. Daar is niets verdachts aan.

Waarom dan al die geheimzinnigheid?

roger verhiest
3 mei 2009, 20:24
Erfgoeddag is helaas voorbij : je had er gerust een loge-lokaal kunnen opzoeken..

Er zijn overigens loge's voor elke smaak en naar elke wens. richt er zelf eentje op,
het kan best leuk zijn - af en toe een feestje "onder vrienden" en zo...
nuttig vrijwilliugerswerk doen, zoals zieken bezoeken enz..

Meestal moet men wel verklaren dat men in een "opperwezen of alregelende macht gelooft" - de meeste loge's zijn theïstische genootschappen. Men zou bv. "de loge van de grote vliegende spaghetti" kunnen oprichten.

Smakelijk !

Knipp
4 mei 2009, 10:45
Aansluitende vragen :
indien u lid bent van de loge / een loge,
is de rechterlijke macht er evengoed vertegenwoordigd dan de wetgevende ?
of zijn de ondernemers in de meerderheid ?

( Vragen die uiteraard niet kunnen worden gesteld bij een bakkersclubje ... )

Kristof Bossuyt
4 mei 2009, 11:02
Ik ga u in het ongewisse laten. ;-)
Een beetje mysterie kan geen kwaad.
Wat betreft de al dan niet invloed van hen, denk ik dat u die vraag bter kunt stellen aan een gekend loge-lid.

mvg

Den Duisteren Duikboot
4 mei 2009, 19:02
Ik ga u in het ongewisse laten. ;-)
Een beetje mysterie kan geen kwaad.
Wat betreft de al dan niet invloed van hen, denk ik dat u die vraag bter kunt stellen aan een gekend loge-lid.

mvg

Nou. Daar schieten we mee op... :roll:

Knipp
4 mei 2009, 19:15
Nou. Daar schieten we mee op... :roll:

Nee nee, glashelder antwoord.
Hij zit in 't soort loge dat het mysterie wil bewaren. ;)

Knipp
4 mei 2009, 19:20
Er zijn er maar 20 in A'pen.
Met een beetje geluk kunnen we de helft al elimineren...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_loges_in_Antwerpen

Flanelcondoom
4 mei 2009, 19:29
Ik ga u in het ongewisse laten. ;-)
Een beetje mysterie kan geen kwaad.
Wat betreft de al dan niet invloed van hen, denk ik dat u die vraag bter kunt stellen aan een gekend loge-lid.

mvg

Leuk antwoord. U heeft alvast mijn sympathie.

Nu nog mijn stem winnen ;-)

voicelesscharlie
5 mei 2009, 13:35
De basistrategie van de loge is "heers en verdeel".
De mulitcuturele samenleving maakt deel uit van dat plan.
Uiteindelijk streeft de loge naar een heerschappîj over de hele wereld.
Niet door oorlog maar overheidsbetutteling en naatsenliefde.
Door in te spelen op het "collectief schuldgevoel".

Dope
5 mei 2009, 13:54
Ik ga u in het ongewisse laten. ;-)
Een beetje mysterie kan geen kwaad.


U bent dus lid.

Knipp
5 mei 2009, 16:10
De basistrategie van de loge is "heers en verdeel".
De mulitcuturele samenleving maakt deel uit van dat plan.
Uiteindelijk streeft de loge naar een heerschappîj over de hele wereld.
Niet door oorlog maar overheidsbetutteling en naatsenliefde.
Door in te spelen op het "collectief schuldgevoel".

Ach nee.
Broederkens van liefde.
Met de kosmos op een kier.

Fieseler
6 mei 2009, 16:55
Ik ga u in het ongewisse laten. ;-)
Een beetje mysterie kan geen kwaad.
Wat betreft de al dan niet invloed van hen, denk ik dat u die vraag bter kunt stellen aan een gekend loge-lid.

mvg

Leert de loge zijn leden met dit soort antwoorden de Caloten te immiteren?