PDA

View Full Version : Stemrecht vreemdelingen


YVAN
5 mei 2009, 16:25
Is het waar dat open vld stemrecht ga geven of gegeven heeft al aan de alochtonen ?

Is uw partij voor- of tegenstander ?

daiwa
5 mei 2009, 19:36
Is het waar dat open vld stemrecht ga geven of gegeven heeft al aan de alochtonen ?

Is uw partij voor- of tegenstander ?


VLD heeft al stemrecht gegeven aan allochtonen, dus ze zijn voor.

YVAN
6 mei 2009, 07:08
VLD heeft al stemrecht gegeven aan allochtonen, dus ze zijn voor.


Goed om weten nu ...... met de komende verkiezingen.

Kristof Bossuyt
6 mei 2009, 11:40
Het is een feit dat elke vreemdeling die gedurende enkele jaren reeds op het grondgebied verblijft en zich heeft laten registreren, kan stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Mijn partij, ook ikzelf wareb hier geen voorstander van. Ondermeer omdat er zoiets bestaat als een Snel-Belgwet, onze mening was wordt Belg en dan kun je gaan stemmen. Persoonlijk vind ik wel dat de Sbel-Belgwet verstrengd zou moeten worden

Pieke
6 mei 2009, 11:56
Persoonlijk was u dus tegen. Welke acties heeft u persoonlijk ondernemen om die tegenstem kenbaar te maken?

Welke acties heeft u al ondernomen om de snel-belg-wet af te schaffen? Vind u het persoonlijk een goede zaak dat "kunnen stemmen" een geldig excuus is om Belg te worden?

Hoe ziet de geïntegreerde allochtoon, al dan niet genaturaliseerd, eruit in uw ogen?

YVAN
6 mei 2009, 12:04
Het centrum van gelijkheid en rascisme bestrijding zou afgeschaft of bijgeschaaft moeten worden, want in de praktijk is het eerste woord dat de allochtonen zeggen : " U bent een racist". Dat hebben wij zelf aan den lijve meermaals ondervonden en nochtans heeft het niets te maken met racisme om een voorval op te noemen is met een wisseltruc, afleidingstactiek etc. Heeft dit te maken met racisme? Nee toch, integendeel trachtte ons in verwarring te brengen. Maar ja, wat doe je dan maar, zwijgen ? Het begint mijn strot uit te lopen stilaan en daarom leggen wij misschien de boeken neer van de zaak. Is dit laatste de bedoeling soms?

De politiekers zouden zich wat meer onder de bevolking moeten komen en eens aftasten hoe een burger zich voelt in de praktijk dan ipv de theoretische weg op te gaan.

daiwa
6 mei 2009, 12:05
. Mijn partij, ook ikzelf wareb hier geen voorstander van.


Maar keurden het wel goed.

YVAN
6 mei 2009, 12:06
Het centrum van gelijkheid en rascisme bestrijding zou afgeschaft of bijgeschaaft moeten worden, want in de praktijk is het eerste woord dat de allochtonen zeggen : " U bent een racist". Dat hebben wij zelf aan den lijve meermaals ondervonden en nochtans heeft het niets te maken met racisme om een voorval op te noemen is met een wisseltruc, afleidingstactiek etc. Heeft dit te maken met racisme? Nee toch, integendeel trachtte ons in verwarring te brengen. Hij wou een klacht indienen. Maar ja, wat doe je dan maar, zwijgen ? Het begint mijn strot uit te lopen stilaan en daarom leggen wij misschien de boeken neer van de zaak. Is dit laatste de bedoeling soms?

De politiekers zouden zich wat meer onder de bevolking moeten komen en eens aftasten hoe een burger zich voelt in de praktijk dan ipv de theoretische weg op te gaan.

Kristof Bossuyt
6 mei 2009, 12:12
reactie op Pieke
Ik maakte destijds deel uit van het jongerenbestuur in Antwerpen, dat het initiatief heeft ondernomen om hierover een congres bijeen te roepen. Hierop zijn alle standpunten aan bod gekomen en heeft men zich neergelegd bij een democratische beslissing.
Ik wist niet dat men over een excuss moest beschikken om een nationaliteit te verwerven, maar persoonlijk ben ik wel tegenstander van dubbele nationaliteit

Pieke
6 mei 2009, 12:16
reactie op Pieke
Ik maakte destijds deel uit van het jongerenbestuur in Antwerpen, dat het initiatief heeft ondernomen om hierover een congres bijeen te roepen. Hierop zijn alle standpunten aan bod gekomen en heeft men zich neergelegd bij een democratische beslissing.
je stelde zelf dat de partij (de VLD) tegen het gemeentelijk stemrecht was. Dit is toch in tegenspraak met je huidige bewering?

Ik wist niet dat men over een excuss moest beschikken om een nationaliteit te verwerven, maar persoonlijk ben ik wel tegenstander van dubbele nationaliteit
Je stelde zelf: onze mening was wordt Belg en dan kun je gaan stemmen
natuurlijk is er altijd wel een excuus om van nationaliteit te veranderen.

YVAN
6 mei 2009, 12:19
reactie op Pieke
Ik maakte destijds deel uit van het jongerenbestuur in Antwerpen, dat het initiatief heeft ondernomen om hierover een congres bijeen te roepen. Hierop zijn alle standpunten aan bod gekomen en heeft men zich neergelegd bij een democratische beslissing.
Ik wist niet dat men over een excuss moest beschikken om een nationaliteit te verwerven, maar persoonlijk ben ik wel tegenstander van dubbele nationaliteit

Nog zoiets de dubbele nationaliteit : dat zouden ze moeten afschaffen want daar kan ik over meespreken, zelf gehoord en meegemaakt in een zaak want daar wordt ook gefoefeld ten nadele van de staat maw inkomstenverlies. Dit laatste is de bedoeling toch niet ofwel. ALs ik terugdenk, was mijn conclusie toch zo maar kan verkeerd besluit genomen hebben ook.

Ik zou graag eens weten hoe dat wettelijk gaat ?

brother paul
6 mei 2009, 19:52
Je kunt ook bij een dubbele nationaliteit stellen dat ze maar half verzekerd zijn in Belgie en dus van alles half kunnen trekken...

manuel
8 mei 2009, 15:23
Het centrum van gelijkheid en rascisme bestrijding zou afgeschaft of bijgeschaaft moeten worden, want in de praktijk is het eerste woord dat de allochtonen zeggen : " U bent een racist". Dat hebben wij zelf aan den lijve meermaals ondervonden en nochtans heeft het niets te maken met racisme om een voorval op te noemen is met een wisseltruc, afleidingstactiek etc. Heeft dit te maken met racisme? Nee toch, integendeel trachtte ons in verwarring te brengen. Maar ja, wat doe je dan maar, zwijgen ? Het begint mijn strot uit te lopen stilaan en daarom leggen wij misschien de boeken neer van de zaak. Is dit laatste de bedoeling soms?

De politiekers zouden zich wat meer onder de bevolking moeten komen en eens aftasten hoe een burger zich voelt in de praktijk dan ipv de theoretische weg op te gaan.

Dus omdat u een 'allochtoon' (moeten we lezen 'persoon met iets donkerder huid' ?) tegenkwam die volgens u niet correct handelde, moet het Centrum voor Gelijke Kansen (en niet 'Gelijkheid, nietwaar) en Racismebestrijding' afgeschaft worden ?
Ik begrijp het niet. Als een wat u 'allochtoon' noemt iets verkeerd doet, dan moet daar de nadruk op gelegd worden dat het een wat u 'allochtoon' noemt is, maar dat heeft niets met racisme te maken. Als een allochtoon de omgekeerde redenering maakt, is het weer niet goed.

YVAN
8 mei 2009, 17:05
Dus omdat u een 'allochtoon' (moeten we lezen 'persoon met iets donkerder huid' ?) tegenkwam die volgens u niet correct handelde, moet het Centrum voor Gelijke Kansen (en niet 'Gelijkheid, nietwaar) en Racismebestrijding' afgeschaft worden ?
Ik begrijp het niet. Als een wat u 'allochtoon' noemt iets verkeerd doet, dan moet daar de nadruk op gelegd worden dat het een wat u 'allochtoon' noemt is, maar dat heeft niets met racisme te maken. Als een allochtoon de omgekeerde redenering maakt, is het weer niet goed.

Ik wil gewoon zeggen bij het minste voorval roepen ze : klacht indienen bij het centrum want dat is hun sterkste punt. Daarvoor zouden ze het niet moeten afschaffen maar je moet begrijpen dat ze daaruit hun voordeel halen tenopzichte van ons. Wat doe je dan ? Zwijgen en nog eens zwijgen.

voicelesscharlie
8 mei 2009, 17:29
Het is een feit dat elke vreemdeling die gedurende enkele jaren reeds op het grondgebied verblijft en zich heeft laten registreren, kan stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Mijn partij, ook ikzelf wareb hier geen voorstander van. Ondermeer omdat er zoiets bestaat als een Snel-Belgwet, onze mening was wordt Belg en dan kun je gaan stemmen. Persoonlijk vind ik wel dat de Sbel-Belgwet verstrengd zou moeten worden

Maar jou partij wil die nog wat gaan versoepelen.
60.000 vreemdelingen erbij in 2008.

voicelesscharlie
8 mei 2009, 17:31
reactie op Pieke
Ik maakte destijds deel uit van het jongerenbestuur in Antwerpen, dat het initiatief heeft ondernomen om hierover een congres bijeen te roepen. Hierop zijn alle standpunten aan bod gekomen en heeft men zich neergelegd bij een democratische beslissing.
Ik wist niet dat men over een excuss moest beschikken om een nationaliteit te verwerven, maar persoonlijk ben ik wel tegenstander van dubbele nationaliteit


Voor jou partij kan dat geen reet schelen.

YVAN
8 mei 2009, 17:33
Maar jou partij wil die nog wat gaan versoepelen.
60.000 vreemdelingen erbij in 2008.

Dan moeten ze wel de dubbele nationaliteit afschaffen ofwel belg ofwel iets anders..... maar niet de twee te samen.

daiwa
8 mei 2009, 23:21
Voor jou partij kan dat geen reet schelen.



2

YVAN
9 mei 2009, 07:18
Aan de heer Bossuyt Kristof,

U vraagt niet aan mij waarom ik tegen de dubbele nationaliteit ben want ik weet en gehoord heb, daar zou ik nu eens het fijne van willen weten hoe dat wettelijk gaat ? Om een tipje van de sluier op te lichten zeg ik gewoon dat de belgische staat btw inkomsten misloopt. Ik heb niets tegen allochtonen maar het systeem laat het toe. Persoonlijk zou ik het ook doen als ik het krijg.