PDA

View Full Version : stand van zaken van uw belangrijkste programmapunt


kwelduvel
20 april 2004, 17:59
Beste mevrouw Dillen,

U weet beter als ons dat het Vlaams Blok door de media geboycot wordt.

Zo wordt van de talloze inspanningen die door het Vlaams Blok in het parlement worden geleverd om de Vlaamse Onafhankelijkheid in de goede richting te duwen geen woord gesproken.

Maar nu hebt u de unieke kans om vrijuit te praten! Kan u ons daarom eens vertellen wat het Vlaams Blok (en u in het bijzonder!) de laatste weken op dat gebied gedaan heeft? (als ik me niet vergis is de Vlaamse Onafhankelijkheid hét belangrijkste thema van uw partij)

Marijke Dillen
20 april 2004, 18:48
Hooggeachte Heer,

Ik dank U van harte voor Uw belangstelling en Uw boeiende vraag.
Zoals U weet is het Vlaams Blok dé partij bij uitstek die een onafgebroken pleidooi houdt voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

In ons verkiezingsprogramma dat inmiddels door de partijraad werd goedgekeurd, wordt uitvoerig aandacht besteed aan het thema 'Vlaamse onafhankelijkheid', waarbij onze stazndpunten gedetailleerd worden weergegeven.
Dit programma wordt op 15 mei a.s. officiëel voorgesteld en op Uw eerste verzoek bezorg ik U graag een exemplaar.

Uitgangspunt hierbij is het principe dat Valanderen geen nood heeft aan bijkomende nieuwe staatshervormingen maar aan een echte staatsvorming.
Aangezien het Vlaams Parlement recehtstreeks verkozen is, en dus de legitieme vertegenwoordiger van het Vlaamse volk, kan en moet het Vlaams Parlement de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen.

Wij hebben middels talrijke interpellaties en tussenkomsten in de plenaire vergadering van het Vlaams parlement de Vlaamse regering steeds opnieuw opgeroepen zich kordater en assertiever op te stellen bij de verdediging van de Vlaamse belangen in het algemeen en de Vlaamse belangen van Brussel en de Rand in het bijzonder.

Het Vlaams Blok heeft de voorbije jaren talrijke voorstellen van resolutie en moties ingediend. Deze worden helaas door alle andere partijen steeds weggestemd.

Bijzondere aandacht wordt ook besteed aan de overtredingen van de taalwetgeving.

Eveneens hebben we een ontwerp van Vlaamse grondwet uitgewerkt.

Zoals U evenwel weet, zijn de bevoegdheden van het Vlaams Parlement terzake beperkt en blijft de bevoegdheid betreffende de staatshervorming - helaas - een federale materie.

Een volledig overzicht kan U vinden op de website van het Vlaams Parlement.

Met beleefde groeten,

MARIJKE DILLEN

S.
20 april 2004, 19:30
Als U het Vlaams Parlement beschouwt als legitieme vertegenwoordiger van het Vlaamse volk, betekent dat dan dat U zo'n beslissing niet zou voorleggen aan het volk? Waarom spreekt U maw niet van een referendum?

pielewuiter
20 april 2004, 19:34
Ik dank U van harte voor Uw belangstelling en Uw boeiende vraag.

MARIJKE DILLEN

spijtig dat hij niet vroeg ,
wat heeft het vlaams blok al bereikt .
anders kon je een veel eenvoudiger antwoord geven
evenveel als hetgeen hieronder staat , niks !!!

muys
20 april 2004, 19:37
Ik dank U van harte voor Uw belangstelling en Uw boeiende vraag.

MARIJKE DILLEN

spijtig dat hij niet vroeg ,
wat heeft het vlaams blok al bereikt .
anders kon je een veel eenvoudiger antwoord geven
evenveel als hetgeen hieronder staat , niks !!!

als ik al uw stompzinnige antwoorden en belachelijke vragen hier lees kan ik mij inbeelden wat u ooit al bereikt hebt, het busje van levensvreugde misschien......

pielewuiter
20 april 2004, 20:01
spijtig dat hij niet vroeg ,
wat heeft het vlaams blok al bereikt .
anders kon je een veel eenvoudiger antwoord geven
evenveel als hetgeen hieronder staat , niks !!!

als ik al uw stompzinnige antwoorden en belachelijke vragen hier lees kan ik mij inbeelden wat u ooit al bereikt hebt, het busje van levensvreugde misschien......

alvast bedankt voor uw duidelijk antwoord
buiten dat uw antwoord een begin van bewijs is dat mijn antwoord juist is
geeft het duidelijk ook een voorbeeld hoe het vlaams blok te werk gaat
waarvoor nogmaals een dank u wel !!!

muys
20 april 2004, 20:18
als ik al uw stompzinnige antwoorden en belachelijke vragen hier lees kan ik mij inbeelden wat u ooit al bereikt hebt, het busje van levensvreugde misschien......

alvast bedankt voor uw duidelijk antwoord
buiten dat uw antwoord een begin van bewijs is dat mijn antwoord juist is
geeft het duidelijk ook een voorbeeld hoe het vlaams blok te werk gaat
waarvoor nogmaals een dank u wel !!!

kunt u mij misschien 1 zinnige vraag geven die u reeds gesteld hebt, de meeste van uw "vragen" zijn gewoon uitbarstingen van frustraties die voor niemand interessant zijn.

Marijke Dillen
20 april 2004, 20:43
Hooggeachte,

Uiteraard is het Vlaams Blok voorstander van een zo volledig en rechtstreeks mogelijke democratie en kan dit thema in een referendum worden voorgelegd aan alle Vlamingen.

Wij zijn ervan overtuigd dat een overgrote meerderheid van de Vlamingen zal kiezen voor een Vlaamse onafhankelijkheid wanneer zij op een objectieve, correcte en eerlijke wijze kunnen worden overtuigd.

Met vriendelijke groeten,

MARIJKE DILLEN

abramis brama
20 april 2004, 20:52
.

Wij zijn ervan overtuigd dat een overgrote meerderheid van de Vlamingen zal kiezen voor een Vlaamse onafhankelijkheid wanneer zij op een objectieve, correcte en eerlijke wijze kunnen worden overtuigd.

Met vriendelijke groeten,

MARIJKE DILLEN

APPLAUS !!! Dit is de nagel op de kop ! Zo kernachtig werd het nog niet eerder uitgedrukt. Het moet maar eens gedaan zijn met de PS-dictatuur die de Vlamingen komt vertellen wat goed voor ons is. Weg met die oogkleppen ! belgië is een onding, een fout van de geschiedenis, en dient zo snel mogelijk ontmanteld te worden. En de beste manier om dat te bereiken is eindelijk de mensen correct te informeren over hoe de zaakjes in dit landje reilen en zeilen. Het kan niet zijn dat een financiële transfer van een danig grote omvang zoals we die nu kennen in de media doodgezwegen wordt en blijft.

Laat ze de mensen maar eens zwart op wit tonen waar de inkomsten van dit land precies vandaan komen, en waar de uitgaven precies naartoe gaan.

S.
21 april 2004, 07:38
Hooggeachte,

Uiteraard is het Vlaams Blok voorstander van een zo volledig en rechtstreeks mogelijke democratie en kan dit thema in een referendum worden voorgelegd aan alle Vlamingen.

Wij zijn ervan overtuigd dat een overgrote meerderheid van de Vlamingen zal kiezen voor een Vlaamse onafhankelijkheid wanneer zij op een objectieve, correcte en eerlijke wijze kunnen worden overtuigd.

Met vriendelijke groeten,

MARIJKE DILLEN

Jamaar, wat is het nu? Vlaamse onafhankelijkheid door het Vlaams parlement, of rechtstreeks door het Vlaamse volk? U schrijft dat dit thema kan voorgelegd worden aan de Vlamingen. Vindt U dat zelf niet wat vreemd? Over zoiets belangrijk in het Vlaams Blok-programma als de onafhankelijkheid van Vlaanderen wilt U blijkbaar nog geen uitspraak doen over of er al dan niet een referendum wordt georganiseerd.

alain26100
22 april 2004, 10:41
Mevrouw Dillen,

aangezien ik geen antwoord kreeg van de heer Annemans, stel ik dezelfde vraag hier nog eens opnieuw:

Uw partij pretendeert de enige te zijn die echt de Vlaamse belangen verdedigt. Nu geloof ik best dat een aantal van uw mandatarissen en leden ovetuigde Vlaamsnationalisten zijn, maar hoe komt het dan dat het Blok tegen stemde bij het voorstel over de splitisng van het Arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde? Hoe kan iemand die beweert de Vlaamse belangen te verdedigen, hier tegen zijn?

En waarom is er in de Brusselse Blokpropaganda (mooit tweetalig trouwens) niets terug te vinden over Vlaamse onfhankelijkheid?
betekent dat dat het Blok wel voor Vlaamse onafhankelijkheid is, maar daar in Brussel liever niet over spreekt? Gaan jullie zo snel overstag? Is dit niet het plat opportunisme dat het Blok altijd verwijt aan de andere politieke partijen?

En bovenal: is dit geen verraad van de de Vlaamse zaak?

bedankt voor uw antwoord.

zarathustra
22 april 2004, 10:56
Ik dank U van harte voor Uw belangstelling en Uw boeiende vraag.

MARIJKE DILLEN

spijtig dat hij niet vroeg ,
wat heeft het vlaams blok al bereikt .
anders kon je een veel eenvoudiger antwoord geven
evenveel als hetgeen hieronder staat , niks !!!

het is wel grappig hoor, langs de ene kant er alles aan doen dat het Vlaams Blok geen beslissingsrechten krijgt en aan de andere kant hen verwijten dat ze niks realiseren. :roll:

Marijke Dillen
22 april 2004, 22:18
Beste,

Ik wil hierover geen enkel misverstand laten bestaan :

Het Vlaams Blok is altijd en overal, ook in Brussel, voorstander van Vlaamse onafhankelijkheid.
Dit komt steeds duidelijk en ondubbelzinnig tot uiting in al onze publicaties. Het Vlaams Blok windt hierom geen doekjes.

Ook wat de splitsing van de kieskring Brussel Halle Vilvoorde betreft zeg ik kort en krachtig : het Vlaams Blok is hier een absolute voorstander van en wij houden dit pleidooi voor deze splitsing reeds gedurende jaren.
Om U hiervan te overtuigen verwijs ik naar het debat gisteren in het Vlaams Parlement waar de woordvoerder van onze fractie hier een duidelijk standpunt pro heeft ingenomen en waarbij dit ook zonder enige mogelijkheid tot twijfel duidelijk tot uiting is gekomen in ons stemgedrag.

Met vriendelijke groeten,

Marijke Dillen

alain26100
23 april 2004, 10:34
Beste,

Ik wil hierover geen enkel misverstand laten bestaan :

Het Vlaams Blok is altijd en overal, ook in Brussel, voorstander van Vlaamse onafhankelijkheid.
Dit komt steeds duidelijk en ondubbelzinnig tot uiting in al onze publicaties. Het Vlaams Blok windt hierom geen doekjes.

Ook wat de splitsing van de kieskring Brussel Halle Vilvoorde betreft zeg ik kort en krachtig : het Vlaams Blok is hier een absolute voorstander van en wij houden dit pleidooi voor deze splitsing reeds gedurende jaren.
Om U hiervan te overtuigen verwijs ik naar het debat gisteren in het Vlaams Parlement waar de woordvoerder van onze fractie hier een duidelijk standpunt pro heeft ingenomen en waarbij dit ook zonder enige mogelijkheid tot twijfel duidelijk tot uiting is gekomen in ons stemgedrag.

Met vriendelijke groeten,

Marijke Dillen

hoe komt het dan dat uw antwoord niet overeen stemt met de realiteit. In Brussel worden er wel doekjes om gewonden....
in Brussel wordt niet of nauwelijks gesproken over Vlaamse onafhankelijkheid...