PDA

View Full Version : Electronisch stemmen


brother paul
7 mei 2009, 06:51
Beste

als je met de computer de volledige stemming in één seconde foutloos kunt samentellen, waarom moeten wij nog in dat kotje gaan en waarom moeten wij nog met duizenden mensen daar stemmen zitten tellen ?

IK ben vrijwilliger om de query te schrijven die de stemming samentelt. Ik zal het hier zelfs doen voor u , gratis


SELECT partij,sum(stem) FROM Verkiezing2009 GROUP BY partij

Dat is het programma die je nodig hebt om de stemming samen te tellen...
Als je een manier ziet om hier te frauderen mag je het mij zeggen

Hans Van de Cauter
7 mei 2009, 13:28
Persoonlijk ben ik nog niet overtuigd van de eerlijkheid van elektronisch stemmen. Natellen is onmogelijk en fraude blijft dus ongestraft. Misschien zou het toch beter zijn terug te keren naar pen en papier ofwel een ingenieuze en waterdichte elektronische oplossing te vinden.

brother paul
7 mei 2009, 15:57
Persoonlijk ben ik nog niet overtuigd van de eerlijkheid van elektronisch stemmen. Natellen is onmogelijk en fraude blijft dus ongestraft. Misschien zou het toch beter zijn terug te keren naar pen en papier ofwel een ingenieuze en waterdichte elektronische oplossing te vinden.

Ja hans, ik ben het beu van voorzitter te zijn voor iets dat de computer kan teleln in één seconde, jongen vergeet het, met zo'n antwoord scoor je niet, echt sorry hoor, mijn stem krijg je niet. Je hebt uw kans gehad;

Hans Van de Cauter
7 mei 2009, 19:22
Ik ben zelf voorzitter geweest van een kiesbureau in 2000. Dat was redelijk saai. Sindsdien sta ik op een kieslijst en laat men mij met rust. Misschien een idee voor u.;-)