PDA

View Full Version : Aan welke toon heb je een gloeiende hekel ?


Knipp
8 mei 2009, 08:40
M'n haar komt zelden recht van wat er hier inhoudelijk wordt verteld.

Na een tijdje weet je wat hier zoal aan inhoud circuleert,
en wordt het vrij voorspelbaar wie wat voor soort radicale inhoud verkondigt. Verrassen doet het niet meer.
En je relativeert. Uiteindelijk draait de wereld gewoon door en al die radicale ideeën zijn niet meer dan een korrel zwarte peper in de grote emmer pap.

Maar de toon !

De toon van een aantal mensen hier, die blijft me dus wel op stang jagen.
Ik ben soms al bang als er weer es eentje heeft gereageerd op wat ik heb gepost. Het is voorspelbaar.
Ik weet dat de toon me niet zal bevallen, nog voor ik het gelezen heb.
En ondanks die voorspelbaarheid, blijft het op m'n nekhaar werken.

Het fenomeen intrigeert me zo erg, dat ik van plan ben een aantal toonportretten te schrijven.

Een soort galerij van de tonen die op dit forum circuleren.

Ik denk dat het zelfs mogelijk moet zijn aan de hand van tonen een alternatieve geschiedenis van politiek denken te schrijven.

...

Erg benieuwd of ik de enige ben die zo toongevoelig is ?

Djiezes
8 mei 2009, 09:37
Toon Hermans ;-)

Knipp
8 mei 2009, 09:41
Toon Hermans ;-)

O boy :lol:

Knipp & Djiezes have something in common.

eno2
8 mei 2009, 09:59
Aan welke toon heb je een gloeiende hekel ?

Antoon.


('t is niet waar hoor, 't is maar voor de grap)

eno2
8 mei 2009, 10:00
De overheersende toon is denigrerend.

beste vriend
8 mei 2009, 11:32
M'n haar komt zelden recht van wat er hier inhoudelijk wordt verteld.

Na een tijdje weet je wat hier zoal aan inhoud circuleert,
en wordt het vrij voorspelbaar wie wat voor soort radicale inhoud verkondigt. Verrassen doet het niet meer.
En je relativeert. Uiteindelijk draait de wereld gewoon door en al die radicale ideeën zijn niet meer dan een korrel zwarte peper in de grote emmer pap.

Maar de toon !

De toon van een aantal mensen hier, die blijft me dus wel op stang jagen.
Ik ben soms al bang als er weer es eentje heeft gereageerd op wat ik heb gepost. Het is voorspelbaar.
Ik weet dat de toon me niet zal bevallen, nog voor ik het gelezen heb.
En ondanks die voorspelbaarheid, blijft het op m'n nekhaar werken.

Het fenomeen intrigeert me zo erg, dat ik van plan ben een aantal toonportretten te schrijven.

Een soort galerij van de tonen die op dit forum circuleren.

Ik denk dat het zelfs mogelijk moet zijn aan de hand van tonen een alternatieve geschiedenis van politiek denken te schrijven.

...

Erg benieuwd of ik de enige ben die zo toongevoelig is ?

Het schoolmeestertoontje dat redelijk veel mensen hier zich aanmatigen, het betweterstoontje, en dat pietlullig gezaag over kleine spellingsfouten als ze verder niks meer weten uit hun duim te zuigen...Zeer irriterend, langs de andere kant kan ik er wel mee lachen. De enige mensen waar ik in r.l. soms ambras mee heb, zijn nu juist dit soort hoog-uit-de-lucht-doende zeveraars, die zichzelf ô zo belangrijk vinden...

Flanelcondoom
8 mei 2009, 11:40
kiko.

Hij heeft er vaak weinig van begrepen, maar de steroid boosted dosis gezond boerenverstand dat men erbij krijgt is soms echt wel walgelijk.

Flanelcondoom
8 mei 2009, 11:40
Verder heb ik een hekel aan relplebejers die komen beweren dat universitair onderwijs voor niks goed is omdat men zonder ook rijk kan worden.

Knipp
8 mei 2009, 12:26
Verder heb ik een hekel aan relplebejers

relplebejers :lol:

Nieuwe draad starten ? Taxologie van plebejers.

vlijmscherp
8 mei 2009, 12:29
Verder heb ik een hekel aan relplebejers die komen beweren dat universitair onderwijs voor niks goed is omdat men zonder ook rijk kan worden.

mijnen electrieker heeft geen universitair diploma, maar rijk is hij toch zulle

Djiezes
8 mei 2009, 12:32
Ik denk dat ik weet wie Flanelcondoom is...

http://2.bp.blogspot.com/_ZJIII74zuT8/SdGofucER_I/AAAAAAAABkg/vZSF_NOntGI/s400/gargamel.jpg

Knipp
8 mei 2009, 12:33
mijnen electrieker heeft geen universitair diploma, maar rijk is hij toch zulle

Die electroplebejers. Grr. Profiteurs !

Knipp
8 mei 2009, 12:34
Ik denk dat ik weet wie Flanelcondoom is...

http://2.bp.blogspot.com/_ZJIII74zuT8/SdGofucER_I/AAAAAAAABkg/vZSF_NOntGI/s400/gargamel.jpg

ROFL
En Firestone de smurfin dan ?

Flanelcondoom
8 mei 2009, 12:35
mijnen electrieker heeft geen universitair diploma, maar rijk is hij toch zulle

Awel, dat dus.

Niko Bellic
8 mei 2009, 12:40
De toon waarbij iedereen die het niet eens is met 'A' direct een nazi is en iedereen die het niet eens is met 'B' direct 'links' is.

HAMC
8 mei 2009, 13:54
Do groot.

Antoon
8 mei 2009, 14:08
Antoon.


('t is niet waar hoor, 't is maar voor de grap)

:lol::lol::lol:

lantjes
8 mei 2009, 14:25
on topic

Aan corrupt dienstbe-toon...... :-P

moser
8 mei 2009, 21:23
Merk ook de variatie op ... hoe een toon anders wordt naar gelang de nickname waar tegen men fulmineert of nog hoe bepaalde forummers een bepaalde toon exclusief reserveren voor een welbepaalde andere forummer. Fascinating stuff.

Flanelcondoom
8 mei 2009, 21:25
Merk ook de variatie op ... hoe een toon anders wordt naar gelang de nickname waar tegen men fulmineert of nog hoe bepaalde forummers een bepaalde toon exclusief reserveren voor een welbepaalde andere forummer. Fascinating stuff.

Ja hoor, ik heb een aparte toon voor Liberalist_NL, Savatage en beste vriend.

From_Vlaanderen
8 mei 2009, 21:28
Die geile toon die sommige vrouwen hebben. Van dat schoon AN, met zo'n sletterige toon. :cheer::cheer:

MaGNiFiCaT
8 mei 2009, 22:05
Het schoolmeestertoontje dat redelijk veel mensen hier zich aanmatigen, het betweterstoontje, en dat pietlullig gezaag over kleine spellingsfouten als ze verder niks meer weten uit hun duim te zuigen...Zeer irriterend, langs de andere kant kan ik er wel mee lachen. De enige mensen waar ik in r.l. soms ambras mee heb, zijn nu juist dit soort hoog-uit-de-lucht-doende zeveraars, die zichzelf ô zo belangrijk vinden...

Soms heb ik aan jouw toon een gloeiende hekel, forumspook. Ze komt soms héél bijzonder erg spottend over.

Ik heb zo soms de indruk dat je erg weinig respect hebt voor de dingen en de mensen.

MaGNiFiCaT
8 mei 2009, 22:06
Neen, geen gloeiende hekel, maar je toon komt gewoon soms eng over.

Ik kan zo al ongeveer inschatten wat me te wachten staat.:-P

moser
8 mei 2009, 22:09
Kunnen we er geen wedstrijd van maken zo �* la "wie heeft de meest arrogante toon van p.be?" Of mag dat niet?

Flanelcondoom
8 mei 2009, 22:13
Kunnen we er geen wedstrijd van maken zo �* la "wie heeft de meest arrogante toon van p.be?" Of mag dat niet?

Doen! Doen!

MaGNiFiCaT
8 mei 2009, 22:15
Kunnen we er geen wedstrijd van maken zo �* la "wie heeft de meest arrogante toon van p.be?" Of mag dat niet?


Dat kan beslist heel leuk en leerrijk zijn, maar ik vrees dat dit echter niet haalbaar is. Ik denk dat sommigen algauw hier hun vete's zullen uitvechten.

De posts van mij hierboven zijn eigenlijk niet correct en niet zo verstandig, omdat ze nogal direct en persoonlijk zijn. Maar ik beledig niemand en ik ben bereid het een en ander teruggesmeten te krijgen.:-)

beste vriend
8 mei 2009, 22:28
Neen, geen gloeiende hekel, maar je toon komt gewoon soms eng over.

Ik kan zo al ongeveer inschatten wat me te wachten staat.:-P Jouw toon komt heel SCHIJNheilig over .

MaGNiFiCaT
8 mei 2009, 22:32
Jouw toon komt heel SCHIJNheilig over .

:-):-)spookje.....................................:-P

Knipp
8 mei 2009, 23:16
Kunnen we er geen wedstrijd van maken zo �* la "wie heeft de meest arrogante toon van p.be?" Of mag dat niet?

Doen! Doen!

Count me in.

eno2
9 mei 2009, 09:55
Kunnen we er geen wedstrijd van maken zo �* la "wie heeft de meest arrogante toon van p.be?" Of mag dat niet?


Het moet een beetje een wedstrijd blijven hé, zolang ik meedoe kan dat niet.

eno2
9 mei 2009, 09:57
mijnen electrieker heeft geen universitair diploma, maar rijk is hij toch zulle

Mijn loodgieter is burgerlijk ingenieur, plus mijn huiseigenaar, plus huisjesmelker.

Jazeker
9 mei 2009, 10:09
Mijn loodgieter is burgerlijk ingenieur, plus mijn huiseigenaar, plus huisjesmelker.

Andere huisjesmelker zoeken.

Jazeker
9 mei 2009, 10:22
Ik kan hier alle meningen hebben op dit forum maar qua toon ben ik allergisch aan arrogantie of sloganesk taalgebruik. Dat geldt voor linkse of rechtse meningen, libertarische of conservatieve meningen. Iemand die hier in hoofdletters "Alle makakken buiten" of "weg met dat vlaams blok" komt roepen is voor mij meteen intelectueel verticaal geclasseerd. Evenzeer mensen die zich een arrogant - ik ben beter dan jij - taaltje aanmatigen. De toon is ook gezet als iemand oneerlijk wordt en zich niet houdt aan zijn eigen principes.

Dus bij deze mag pakweg een Max zijn visie hier uiten. Hij doet het meestal zonder iemand persoonlijk te viseren. Hij heeft extreme ideetjes maar dat is zijn mening nu eenmaal. Er zijn mensen (ik ga geen namen noemen) die er meer vuile technieken op na houden.

Driewerf verwijt ik dan weer dat hij intellectueel oneerlijk is. Als een Vlaams Belanger klaagt over hoe de media die partij aanpakt dan gaat hij van "weer het calimero gedrag van een vlaams blokker" en als een LSP-er uit de VRT studio wordt gesmeten dan is het kot te klein. Consequent hoor... Verder heeft hij het over het vlaggen-fetisjisme van de Nationalist maar als je hem een foto toont van de hoop vlaggen op een vakbondsbetoging dan hoor je hem niet meer.

eno2
9 mei 2009, 13:34
Andere huisjesmelker zoeken.

Jazeker.

Zodra hij mijn lekkende kranen en gebroken ruiten niet meer herstelt

eno2
9 mei 2009, 13:34
Ik tracht altijd mijn toonje sardonisch te houden.

Burkide
9 mei 2009, 15:09
De toon van Mathilde d'Udekem. Dat heeft op zich niets met m'n republikanisme te maken, maar gewoon dat die dame (als ze al eens iets meer zegt dan assimilfrases 'koedendak' of 'oeaar oewerkt u') consequent iedereen op kleuterleidsterniveau lijkt te bejegenen.

(Ook Siegfried Bracke heeft die neiging, maar dat heeft minder met de toon en meer met de inhoud te maken.)

eno2
9 mei 2009, 15:16
Aan welke toon heb je een gloeiende hekel ?
Aan kwarttonen en komma's, die staan niet op mijn gitaarnek en ook niet op
mijn bluesharp.

Terwijl ik toch zo graag Oosterse muziek zou spelen.

eno2
9 mei 2009, 15:18
x

eno2
9 mei 2009, 15:19
Dat toontje van Raf, dat opklinkt uit zijn obligate "Dat is iets voor K&K"- reacties op vrijwel al mijn threads.

Burkide
9 mei 2009, 15:23
Aan kwarttonen en komma's, die staan niet op mijn gitaarnek en ook niet op
mijn bluesharp.

Terwijl ik toch zo graag Oosterse muziek zou spelen.

Verhuis naar het oosten (Japan of zo), en vraag daar het staatsburgerschap aan. Dan wordt je muziek per definitie oosters. Probleem opgelost.

Jedd
9 mei 2009, 15:44
Dat toontje van die twee homo's, toen ik de sauna binnenstapte.


het toontje van veelposters op internet die er daardoor van uitgaan dat ze meer mgoen dan een gewone gebruiker


het toontje van de doorgedreven volgehouden domme praat van sommige forummers alhier.


het toontje van Jean-Marie Dedecker, als hij na een kritische vraag van een journaliste die aantoont dat hij een opgeblazen luchtblaas is, hij zijn antwoord altijd begint met "mevrouw"

kiko
9 mei 2009, 16:39
het toontje van Jean-Marie Dedecker, als hij na een kritische vraag van een journaliste die aantoont dat hij een opgeblazen luchtblaas is, hij zijn antwoord altijd begint met "mevrouw"
De smeerlap...!

eno2
11 mei 2009, 08:56
Verhuis naar het oosten (Japan of zo), en vraag daar het staatsburgerschap aan. Dan wordt je muziek per definitie oosters. Probleem opgelost.


Als ik (terug) expatrieer, zal het niet naar Japan zijn.

eno2
11 mei 2009, 09:14
Verhuis naar het oosten (Japan of zo), en vraag daar het staatsburgerschap aan. Dan wordt je muziek per definitie oosters. Probleem opgelost.

Een toontje lager, aub.