PDA

View Full Version : Drugs


MartinVeltjen
9 mei 2009, 09:59
Is dat een federale materie die nu niet ter discussie staat omdat het Vlaamse verkiezingen zijn? Nochtans is volksgezondheid (preventie, hulpverlening) een Vlaamse zaak. Gaat SLP iets doen voor Cannabis Social Clubs? Of is dat drugstandpunt enkel een hip jongerenimago?

nihao
9 mei 2009, 18:37
Wat zal ons Gonda hieraf peizen ?

Bhairav
9 mei 2009, 18:51
Wie is Gonda?

MartinVeltjen
9 mei 2009, 22:58
Gonda is een ongelooflijk sexy, superverstandige vrouw ;-)

Jefrey Van der Straeten
11 mei 2009, 16:43
Wij hebben met L², de jongerenorganisatie van SLP waar ik politiek secretaris ben, afgelopen week een actie gedaan voor legalisering van softdrugs. Dat is en blijft dus ook mijn standpunt. Ik kende het fenomeen van de Cannabis Social Clubs vaag en heb er net wat meer over gelezen. Ik vind dit zeker een goede tussenoplossing, maar uiteindelijk wil ik gewoon dat softdrugs gelegaliseerd worden. Dan kan het eindelijk volledig uit de illegale sferen worden gehaald , en kan de kwaliteit gecontroleerd worden. Als sociaal-liberaal vind ik dat men zelf moet kunnen kiezen of men al dan niet wat cannabis rookt. Het individu moet verantwoordelijkheid nemen. Uiteraard speelt de overheid hier een belangrijke rol wat preventie en informatieverstrekking betreft.

jevaly
11 mei 2009, 19:47
Wij hebben met L², de jongerenorganisatie van SLP waar ik politiek secretaris ben, afgelopen week een actie gedaan voor legalisering van softdrugs. Dat is en blijft dus ook mijn standpunt. Ik kende het fenomeen van de Cannabis Social Clubs vaag en heb er net wat meer over gelezen. Ik vind dit zeker een goede tussenoplossing, maar uiteindelijk wil ik gewoon dat softdrugs gelegaliseerd worden. Dan kan het eindelijk volledig uit de illegale sferen worden gehaald , en kan de kwaliteit gecontroleerd worden. Als sociaal-liberaal vind ik dat men zelf moet kunnen kiezen of men al dan niet wat cannabis rookt. Het individu moet verantwoordelijkheid nemen. Uiteraard speelt de overheid hier een belangrijke rol wat preventie en informatieverstrekking betreft.

Is dat ook het standpunt van de 'gewone' SLP? Want laten we wel wezen;
jongerenafdelingen wegen zeer licht in de meeste partijen.

MartinVeltjen
11 mei 2009, 19:59
Ik vind dit zeker een goede tussenoplossing, maar uiteindelijk wil ik gewoon dat softdrugs gelegaliseerd worden.

Wij mogen er dus op rekenen dat je, als je verkozen wordt, een voorstel gaat indienen om de clubs mogelijk te maken?

IronChef
11 mei 2009, 21:51
Wij hebben met L², de jongerenorganisatie van SLP waar ik politiek secretaris ben, afgelopen week een actie gedaan voor legalisering van softdrugs. Dat is en blijft dus ook mijn standpunt. Ik kende het fenomeen van de Cannabis Social Clubs vaag en heb er net wat meer over gelezen. Ik vind dit zeker een goede tussenoplossing, maar uiteindelijk wil ik gewoon dat softdrugs gelegaliseerd worden. Dan kan het eindelijk volledig uit de illegale sferen worden gehaald , en kan de kwaliteit gecontroleerd worden. Als sociaal-liberaal vind ik dat men zelf moet kunnen kiezen of men al dan niet wat cannabis rookt. Het individu moet verantwoordelijkheid nemen. Uiteraard speelt de overheid hier een belangrijke rol wat preventie en informatieverstrekking betreft.

En wat verstaat u precies onder softdrugs?

Enkel cannabis of denkt u aan nog andere middelen?

Jefrey Van der Straeten
12 mei 2009, 00:12
Is dat ook het standpunt van de 'gewone' SLP? Want laten we wel wezen;
jongerenafdelingen wegen zeer licht in de meeste partijen.

Ik kan zeggen dat L² wel enige invloed heeft binnen SLP. Maar op dit punt is dat helemaal niet nodig. Ook SLP is voor de legalisering van softdrugs. Nogmaals: niet om te stimuleren, maar om te controleren en uit het criminele milieu te halen.

PAUL27
12 mei 2009, 06:50
Als je softdrugs gaat legaliseren mogen we misschien dan ook terug roken waar we willen?
ik vind het werkelijk een schande om zulke dingen te legaliseren maar de rokers te bekijken als crimineel!

brother paul
12 mei 2009, 07:07
Als je softdrugs gaat legaliseren mogen we misschien dan ook terug roken waar we willen?
ik vind het werkelijk een schande om zulke dingen te legaliseren maar de rokers te bekijken als crimineel!

ik vind het prachtig in het restaurant;..
maar uw anomalie heb je ook gelijk hoor, het ene verbieden en het andere legaliseren

hotschizodiscocop
12 mei 2009, 07:39
Is dat een federale materie die nu niet ter discussie staat omdat het Vlaamse verkiezingen zijn? Nochtans is volksgezondheid (preventie, hulpverlening) een Vlaamse zaak. Gaat SLP iets doen voor Cannabis Social Clubs? Of is dat drugstandpunt enkel een hip jongerenimago?

Ja want enkel mensen jonger dan achttien gebruiken roesmiddelen :roll:

Jefrey Van der Straeten
12 mei 2009, 15:16
"Als je softdrugs gaat legaliseren mogen we misschien dan ook terug roken waar we willen?
ik vind het werkelijk een schande om zulke dingen te legaliseren maar de rokers te bekijken als crimineel!"

> Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Je mag op sommige plaatsen niet meer roken omdat het andere mensen hun gezondheid schaadt. Als ik een jointje rook bij mij thuis of in mijn tuin, heeft niemand daar last van he. Ik hanteer steeds het principe "Iemands vrijheid stopt waar de vrijheid van een ander begint". U kiest om te roken. Ik kies om niet te roken. In een kleine ruimte zoals een café beschadigt u dan mijn gezondheid. Wanneer iemand in zijn tuin of thuis een joint rookt, schaadt hij uw gezondheid niet he.

Beide dingen hebben dus absoluut niets met elkaar te maken.

MartinVeltjen
12 mei 2009, 18:48
Ja want enkel mensen jonger dan achttien gebruiken roesmiddelen :roll:

Point taken - en die min achttienjarigen mogen nog niet stemmen. Maar jongeren is dan te bekijken tot 25, of zo. 30-ers, 40-ers etc... roesen inderdaad ook. Maar waar het mij om ging is of dat nu een 'standpunt' was waar SLP ook iets mee gaat doen. Er zijn al verschillende politici van verschillende strekkingen gepasseerd die ook dat standpunt innamen, maar achteraf was er altijd wel iets belangrijkers te doen, of werden ze flink genaaid aan de compromissentafel. De regulering van persoonlijk cannabisgebruik lijkt me een prima test om te zien of de verkozene geen pruikje op de tanden draagt.

Wat roken in cafés en restaurants betreft scoort Jeffrey, m.i.. Brother Paul en Paul27 (en ikzelf) kunnen misschien eens beginnen denken aan tabak social clubs.

Turkje
12 mei 2009, 20:57
Als sociaal-liberaal vind ik dat men zelf moet kunnen kiezen of men al dan niet wat cannabis rookt. Het individu moet verantwoordelijkheid nemen. Uiteraard speelt de overheid hier een belangrijke rol wat preventie en informatieverstrekking betreft.

Bent u consequent aan dit principe en moet de overheid dan ook maar alles legaliseren? Of trekt u toch grenzen, bvb voor vrije verstrekking opiaten, geneesmiddelen, etc? Die grenzen zijn echter per definitie arbitrair: welk criterium gebruikt u dan om die grens te stellen?

brother paul
12 mei 2009, 21:17
Laten we zeggen dat we stillekes aan naarmate we het touw wat vieren ontdekken wat de voor of nadelen zijn van het blowen...

Nu het is crisis, en we hebben geen tijd om stoned te lopen, we moeten allemaal meer werk zoeken en efficienter werken en harder werken. Dat is de enige oplossingen. We kunnen ons die luxe nu niet permitteren. Dus discussie verzet tot binnen 8 jaar

cdekeule
13 mei 2009, 00:32
"Als je softdrugs gaat legaliseren mogen we misschien dan ook terug roken waar we willen?
ik vind het werkelijk een schande om zulke dingen te legaliseren maar de rokers te bekijken als crimineel!"

> Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Je mag op sommige plaatsen niet meer roken omdat het andere mensen hun gezondheid schaadt. Als ik een jointje rook bij mij thuis of in mijn tuin, heeft niemand daar last van he. Ik hanteer steeds het principe "Iemands vrijheid stopt waar de vrijheid van een ander begint". U kiest om te roken. Ik kies om niet te roken. In een kleine ruimte zoals een café beschadigt u dan mijn gezondheid. Wanneer iemand in zijn tuin of thuis een joint rookt, schaadt hij uw gezondheid niet he.

Beide dingen hebben dus absoluut niets met elkaar te maken.

Nu hebben we binnenkort al politiekers die joints roken.
Ach, ik denk niet dat we het verschil gaan merken. :-)

Bhairav
13 mei 2009, 05:26
Die hebben we nu al. Zelfs op de WC's in het Europese parlement vonden ze sporen van cocaine.

Jefrey Van der Straeten
13 mei 2009, 11:52
Nu het is crisis, en we hebben geen tijd om stoned te lopen, we moeten allemaal meer werk zoeken en efficienter werken en harder werken. Dat is de enige oplossingen. We kunnen ons die luxe nu niet permitteren. Dus discussie verzet tot binnen 8 jaar

Beste,

We moeten inderdaad -zeker in tijden van crisis- allemaal een tandje bij steken. Maar dat wil niet zeggen dat iemand na zijn 8uren of meer werk geen tijd mag besteden aan wat ontspanning. De een zal op café gaan en een pintje drinken, de ander kijkt wat tv, de ander gaat naar de voetbal gaan kijken en nog iemand anders ... rookt een jointje. Laat iedereen vrij zijn, zolang men de anderen maar niet stoort is het voor mij allemaal goed. Vrijheid en verantwoordelijkheid zijn voor mij twee sleutelwoorden!

Jefrey Van der Straeten
13 mei 2009, 11:54
Nu hebben we binnenkort al politiekers die joints roken.
Ach, ik denk niet dat we het verschil gaan merken. :-)

Beste,

Het wil niet zeggen dat omdat ik softdrugs wil legaliseren dat ik zelf gebruiker ben he. Laat ik het zo formuleren: ik ben ook voor de legalisering van prostitutie, maar bezoek zelf geen prostituees :-o. (over dat laatste open ik zo dadelijk een nieuwe thread. Wil graag iedereen zijn mening horen daarover).

IronChef
13 mei 2009, 13:38
Geachte, ik ben zeer verheugd om te horen dat u pleit voor het legaliseren van softdrugs.

Ik had hieromtrent al een verduidelijking gevraagd maar die zal waarschijnlijk verloren gegaan zijn in het gewoel.

U heeft het letterlijk over softdrugs, meervoud dus.

Mijn vraag is nu, welke middelen buiten cannabis rekent u nog onder deze noemer? Of heb ik mij vergist?

Jefrey Van der Straeten
13 mei 2009, 14:19
Ik bedoel wel degelijk cannabis. Softdrugs ligt makkelijker in de mond. Maar ik bedoel daar niet direct andere middelen mee. Wil u andere dingen dan cannabis legaliseren?

IronChef
13 mei 2009, 14:25
Ik bedoel wel degelijk cannabis. Softdrugs ligt makkelijker in de mond. Maar ik bedoel daar niet direct andere middelen mee. Wil u andere dingen dan cannabis legaliseren?

Ja, alle stoffen die vrij in de natuur terug te vinden zijn en door verschillende culturen al eeuwenlang traditioneel gebruikt worden.

IronChef
13 mei 2009, 15:53
Ja, alle stoffen die vrij in de natuur terug te vinden zijn en door verschillende culturen al eeuwenlang traditioneel gebruikt worden.

Nu, ik besef dat dit voor veel mensen te ver zou gaan.

Ik blijf dus pragmatisch, het legaliseren van cannabis is een logische eerste stap.

Ars_Nova
7 juni 2009, 10:26
Ja, alle stoffen die vrij in de natuur terug te vinden zijn en door verschillende culturen al eeuwenlang traditioneel gebruikt worden.

Cocaïne, morfine, codeïne, dimethyltryptamine, amphetamine, methamphetamine, gamma-hydroxyboterzuur (GHB), alcohol, nicotine, mescaline, caffeïne, ibogaïne, cannabinoïden, psilocine en psilocybine vallen allemaal in die categorie 8-)

420yeahbaby
24 juli 2009, 14:49
niet cocaïne, maar coca ars nova :)

dejohan
27 juli 2009, 09:25
Nu het is crisis, en we hebben geen tijd om stoned te lopen, we moeten allemaal meer werk zoeken en efficienter werken en harder werken. Dat is de enige oplossingen. We kunnen ons die luxe nu niet permitteren. Dus discussie verzet tot binnen 8 jaar

Ge zit zelf uw tijd te verspelen op een forum ipv te werken.

IronChef
28 juli 2009, 13:06
Cocaïne, morfine, codeïne, dimethyltryptamine, amphetamine, methamphetamine, gamma-hydroxyboterzuur (GHB), alcohol, nicotine, mescaline, caffeïne, ibogaïne, cannabinoïden, psilocine en psilocybine vallen allemaal in die categorie 8-)

Dat weet ik.

420yeahbaby
28 juli 2009, 13:49
Nu, ik besef dat dit voor veel mensen te ver zou gaan.

Ik blijf dus pragmatisch, het legaliseren van cannabis is een logische eerste stap.

Legaliseren is een ILLUSIE!
Zie dat toch in jongens. Zelfs alcohol is niet volstrikt legaal, daar hangen voorwaarden aan vast ;)

Ars_Nova
29 juli 2009, 00:12
niet cocaïne, maar coca ars nova :)

Cocaïne is een natuurlijk produkt en dus blijf ik bij mijn 1e zin.

Ars_Nova
29 juli 2009, 00:13
Legaliseren is een ILLUSIE!
Zie dat toch in jongens. Zelfs alcohol is niet volstrikt legaal, daar hangen voorwaarden aan vast ;)

Oh jeez, wacht.... hoeveel keer hebben we nu al niet gezegd dat legaliseren niet hetzelfde is als alles volledig toelaten?
100 miljoen keer??????????

420yeahbaby
29 juli 2009, 00:18
Ik heb de discussie al ff ni meer gevolgd...
MAar kdenk dat ge dan REGULARISEREN bedoelt en niet legaliseren?

Want legaal is gelijk ge dan sla bezit he, ongelimiteerd mag je da hebben.
Anyway boeit niet...
Wat ze gewoon moeten doorhebben is dat: Cannabis is de minst schadelijke genotgever. En dat hebben ze denk ik ook door. Zolang gij daar niet in gaat overdrijven, neem ik aan vrij veilig te zijn? BE doet er ook heel onzeker over en ne mens weet niet meer waaraan en waaraf. Maar zolang er gene overlast bij komt kijken, snap ik niet wat het prob is? Moet dat persé verkocht worden?

Groeit die shit gewoon zelf, oogst da, knipt da, droogt da, cured da, smoort da, gedaan met de kous.

Emancipeer u desnoods van het beleid, maar schep geen overlast.