PDA

View Full Version : Israel Kills 11 Palestinians In Gaza Incursion


Lincoln
21 april 2004, 14:37
Israel Kills 11 Palestinians In Gaza Incursion


A 17-year-old boy fatally shot by occupation forces in the incursion (AFP)

By Yasser Al Banna, IOL Correspondent

GAZA CITY, April 21 (IslamOnline.net & News Agencies) – Eleven Palestinians were killed by Israeli occupation forces sweeping into the northern Gaza Strip over the past two days, medical sources confirmed on Wednesday, April 21.

"Six dead people and 13 wounded were brought to hospitals Wednesday," Moawya Hassanein, the director of the Health Ministry Emergency Unit, told IslamOnline.net.

He said the deaths include civilians shot dead during an Israeli incursion into Beit Lahia.

At least 30 Israeli military vehicles backed by bulldozers were seen rolling into Abrag Al-Nada area, witnesses said.

"The occupation soldiers opened intensive fire at random on the houses of the populated area, with bulldozers devastating farmlands around," local sources said.

At least 30 Palestinians were wounded, three of them seriously, in the Israeli incursion.

The deaths brought the overall death toll since the September 2000 start of the Palestinian Intifada against the Israeli occupation to 3,919, including 2,950 Palestinians and 899 Israelis.

The Israeli radio said that occupation soldiers seized 26 buildings of the Palestinian Authority in the incursion.

Palestinian sources said the Israeli forces seized the Education Administration headquarters and turned it into a military barracks.

Five Palestinians were killed and 21 others wounded in the first day of the Israeli incursion into the north of the Gaza Strip.

Israeli military sources said troops had been deployed in the Beit Lahiya area after around 15 makeshift rockets were fired from the Gaza Strip and landed in Israel, wounding nine people and damaging property.

Ezzudin Al-Qassam Brigades, the armed wing of the Palestinian resistance movement Hamas, claimed responsibility for the rocket attacks that came two days after Israel extra-judicial execution of Hamas leader in the Gaza Strip.

Abdelaziz Rantissi was assassinated Saturday in an Israeli air strike that also killed at least two other Palestinians.

The assassination sparked a chorus of international condemnation with the exception of the United States, which said Israel "has the right to defend itself".

The brigades vowed "a volcano of revenge" in retaliation.

Meanwhile, international aid groups slammed Israel for hampering their work and failing to provide relief to occupied Palestinian areas.

"We have huge problems of employment, education, water and food but nobody is dying of hunger in the territories," Stephane Odeja, a legal adviser with the International Committees of the Red Cross (ICRC), told press conference.

"Humanitarian organizations cannot and should not act as substitute for occupying powers," said Odeja in reference to the Fourth Geneva Convention of 1949 that outlines civilians' right of relief in times of war.

Kitten
27 april 2004, 12:56
Dit zegt al veel over degenen die deze site frequenteren.

Palestijnen die vermoord worden kan niemand wat schelen. Een topic daarentegen over Palestijnse terroristen die kolonisten beschieten gaat eeuwig mee.

Deze post van mij is louter omdat ik deze thread een week geleden had opgemerkt samen met de thread over kolonisten die beschoten werden... en moet je maar eens zien...

Grappige vaststelling.

dagallemaal
27 april 2004, 14:41
Dit zegt al veel over degenen die deze site frequenteren.

Palestijnen die vermoord worden kan niemand wat schelen. Een topic daarentegen over Palestijnse terroristen die kolonisten beschieten gaat eeuwig mee.

Deze post van mij is louter omdat ik deze thread een week geleden had opgemerkt samen met de thread over kolonisten die beschoten werden... en moet je maar eens zien...

Grappige vaststelling.
Ga dan maar terug naar Indymedia.be daar kan je je botvieren op Israel en de Joden. Hier komt tenminste alles aan bod en wordt antisemitisme evenveel verwijderd als ander racisme. Dat kan je van die stalino-islamistische site niet zeggen, zoals onze nieuwe antisemieten nu zijn:
http://www.indymedia.be/news/2003/01/46730.php

en waartegen lemanneken-centrum niets tegen doet. Alleen wanneer het van rechts komt kan er sprake zijn van racisme .... volgens hen!

dagallemaal
27 april 2004, 14:44
en nog iets:
Deze staat er ook al 48 uur, maar die arabieren interesseert niemand... heb zo al een idee waarom de vermeende neo-linksen dat ook laten links liggen:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=14095
jij inclusief!

Kitten
27 april 2004, 15:20
:roll:

Ik heb het over 2 threads die ongeveer tegelijkertijd zijn geopend en die gaan over dezelfde problematiek, enkel in spiegelbeeld.

En ik heb het over politics.be en niet over indymedia. Who cares about indymedia??

dagallemaal
27 april 2004, 18:46
:roll:

Ik heb het over 2 threads die ongeveer tegelijkertijd zijn geopend en die gaan over dezelfde problematiek, enkel in spiegelbeeld.

En ik heb het over politics.be en niet over indymedia. Who cares about indymedia??
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste in het land :lol: :lol:

Jozef Ostyn
27 april 2004, 19:38
Dit zegt al veel over degenen die deze site frequenteren.

Palestijnen die vermoord worden kan niemand wat schelen. Een topic daarentegen over Palestijnse terroristen die kolonisten beschieten gaat eeuwig mee.

Deze post van mij is louter omdat ik deze thread een week geleden had opgemerkt samen met de thread over kolonisten die beschoten werden... en moet je maar eens zien...

Grappige vaststelling.

Enkele opmerkingen:

1) Ik vind niets van dit alles grappig. De dood van om het even wie is nooit grappig (al kan die dood wel nuttig, gerechtvaardigd, onvermijdelijk ... zijn).

2) Als u ziet wat voor threads op dit forum lang of niet lang meegaan, dan zult u zien dat dit van allerlei zaken afhangt. Uw poging om hier één of ander waardeoordeel aan te verbinden is vrij waardeloos.

3) Wat de twee incidenten betreft zijn er m.i. maar drie zinnige zaken te zeggen:
de dood van al deze mensen is een spijtige zaak
de aanval op de kolonisten (wat men ook mag denken van die kolonies) was per definitie een terroristische aanslag en dus een moord en dus te veroordelen
de dood van de Palestijnen was het gevolg van een militaire actie vanwege een geregeld en erkend leger; of deze actie en/of het dodelijke geweld dat ermee gepaard ging gerechtvaardigd waren staat uiteraard ter discussie

dagallemaal
28 april 2004, 08:36
Dit zegt al veel over degenen die deze site frequenteren.

Palestijnen die vermoord worden kan niemand wat schelen. Een topic daarentegen over Palestijnse terroristen die kolonisten beschieten gaat eeuwig mee.

Deze post van mij is louter omdat ik deze thread een week geleden had opgemerkt samen met de thread over kolonisten die beschoten werden... en moet je maar eens zien...

Grappige vaststelling.

Enkele opmerkingen:

1) Ik vind niets van dit alles grappig. De dood van om het even wie is nooit grappig (al kan die dood wel nuttig, gerechtvaardigd, onvermijdelijk ... zijn).

2) Als u ziet wat voor threads op dit forum lang of niet lang meegaan, dan zult u zien dat dit van allerlei zaken afhangt. Uw poging om hier één of ander waardeoordeel aan te verbinden is vrij waardeloos.

3) Wat de twee incidenten betreft zijn er m.i. maar drie zinnige zaken te zeggen:
de dood van al deze mensen is een spijtige zaak
de aanval op de kolonisten (wat men ook mag denken van die kolonies) was per definitie een terroristische aanslag en dus een moord en dus te veroordelen
de dood van de Palestijnen was het gevolg van een militaire actie vanwege een geregeld en erkend leger; of deze actie en/of het dodelijke geweld dat ermee gepaard ging gerechtvaardigd waren staat uiteraard ter discussie

Jozef, zeer goed geschreven. 8)