PDA

View Full Version : Flanelcondoom is de tweede zelfverklaarde forummer van de week

Pagina's : [1] 2

Flanelcondoom
16 mei 2009, 15:11
Een vervolg op deze draad:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=123255

Dronkoers
16 mei 2009, 15:15
Wist je dat BigF (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4070287&postcount=1) eigenlijk de eerste zelfverkaarde fvdw is? ;-)

Flanelcondoom
16 mei 2009, 15:16
Wist je dat BigF (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4070287&postcount=1) eigenlijk de eerste zelfverkaarde fvdw is? ;-)

Probleem opgelost.

IronChef
16 mei 2009, 17:56
Ken je veel magische spreuken?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 18:00
Ken je veel magische spreuken?

De woorden die je uitspreekt zijn irrelevant, het gaat om de stemming die wordt opgeroepen.

In feite gaat het om een bijectie tussen een bepaalde "spreuk" en een bepaald geestestoestand die een actie veroorzaakt. Voordeel is natuurlijk als men erin gelooft: dan kan men het quasi machinaal oproepen.

IronChef
16 mei 2009, 18:09
Naar wat voor muziek luister je?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 18:13
Naar wat voor muziek luister je?

Voornamelijk rockmuziek uit de jaren '60-'70. Richting Pink Floyd, Doors, Soft Machine, Velvet Underground et cetera.

Qua andere genres kan er vrij veel in, behalve repetitive generic music, zwart- en doodsrock, en populaire muziek.

Zelfs reggae vind ik goed, op voorwaarde dat er niet teveel uitlatingen gebeuren over de onderwerpen Jah, Gan-Jah en keizer Haile Selassie I.

IronChef
16 mei 2009, 18:25
Vond je dat Nico bij de Velvet Underground paste of was je blij toen die teef het eindelijk was afgebold?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 18:38
Vond je dat Nico bij de Velvet Underground paste of was je blij toen die teef het eindelijk was afgebold?

Moeilijke vraag. Ze kon wel zingen, en ze paste er wel in feite bij, maar het is eerder Warhol die kwam met zijn "ja, nu moeten jullie allemaal draaien rond Nico".

IronChef
16 mei 2009, 18:43
Rode of witte wijn?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 18:44
Ik krijg beide eigenlijk binnen. Weet toch niks af van wijn. Krijg nooit de gelegenheid om goed te ontdekken. Bier is de courante drank in mijn leven.

IronChef
16 mei 2009, 18:57
"ja, nu moeten jullie allemaal draaien rond Nico".

Een aantal bandleden hebben dat trouwens nogal letterlijk opgevat. 8-)

IronChef
16 mei 2009, 18:57
Heb je al eens met een helikopter gevlogen?

Knipp
16 mei 2009, 19:00
Welke job zie je voor jezelf in de toekomst ?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:00
Heb je al eens met een helikopter gevlogen?

Zowel de Mi-4 als de modderfokking Mi-24.

Dus mijn uitspraak:

Wie tevreden is met een zitje in de tram heeft nooit gezeten in een gevechtshelicopter

heeft een basis.

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:02
Welke job zie je voor jezelf in de toekomst ?

Nadat ik ben afgestudeerd wil ik de eerste jaren ontmijner worden, bij voorkeur in Angola.

Later wil ik graag de onderzoek/ontwikkeling in. Als ik de kans krijg, doctoreer ik.

Knipp
16 mei 2009, 19:04
Nadat ik ben afgestudeerd wil ik de eerste jaren ontmijner worden, bij voorkeur in Angola.

Later wil ik graag de onderzoek/ontwikkeling in. Als ik de kans krijg, doctoreer ik.

Wat is je band met Afrika ? Je refereert veel naar Afrikaanse landen.

Research & Development : aan wat denk je dan ?
en aan een universiteit ? of in de privé ?

Dronkoers
16 mei 2009, 19:05
Je bent een wiskundige eh.

Ben je met me eens al ik zeg dat ge een oneven aantal posts moet hebben als alle vragen beantwoord zijn in een fvdw-sessie?

Knipp
16 mei 2009, 19:05

Tell us more. Hoe versier je zo'n ritjes ?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:09
Wat is je band met Afrika ? Je refereert veel naar Afrikaanse landen.

Research & Development : aan wat denk je dan ?
en aan een universiteit ? of in de privé ?

Geen idee, altijd al een fascinatie gehad. Misschien door een vriend van mijn vader vroeger, die was ex-Executive Outcomes.
Lijkt mij avontuurlijk, in ieder geval. Een beetje anders dan die schijnbaar beschaafde wereld van vette apen die zich Europeaan noemen.

Ik denk aan vrij theoretisch onderzoek, ofwel in de natuurkunde ofwel in de communicatieleer. Bij voorkeur voor universiteiten, ben ik niet gebonden aan de wil van de o zo heilige Consument.

Knipp
16 mei 2009, 19:10
En nog een vraag die ik al lang had moeten stellen :
Wat is je moedertaal ?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:11
Je bent een wiskundige eh.

Ben je met me eens al ik zeg dat ge een oneven aantal posts moet hebben als alle vragen beantwoord zijn in een fvdw-sessie?

Wel, in een ideaal model is dit uiteraard waar.

2 keer N, N = aantal vragen + openingspost.

In de praktijk krijgt het aantal antwoorden een nonlineair karakter.

Knipp
16 mei 2009, 19:12
In feite gaat het om een bijectie tussen een bepaalde "spreuk" en een bepaald geestestoestand die een actie veroorzaakt.

Waarom omschrijf je taal dan in termen van informatie overdracht ergens in een andere draad ??

Flanelcondoom
Tell us more. Hoe versier je zo'n ritjes ?

Een commando als buurman. Papa was veel weg, mama ging eten zoeken, wat niet makkelijk was in een tijd wanneer alleen schoensmeer en thee in de winkels liggen.

De man moest babysit spelen.

Flanelcondoom
En nog een vraag die ik al lang had moeten stellen :
Wat is je moedertaal ?

Russisch.

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:14
Waarom omschrijf je taal dan in termen van informatie overdracht ergens in een andere draad ??

Informatie enkel indien er twee decoders zijn die op elkaar afgestemd zijn en weten wat een bepaalde symbolencombinatie betekent.

Los van de decoders hebben woorden geen betekenis. Daarom kan een woord in absolute wijze niet als spreuk dienen.

Knipp
16 mei 2009, 19:14
aan de wil van de o zo heilige Consument.

Is die consument dan in jouw ogen voor eeuwig verdoemd ?

Of kan je je voorstellen dat de consument de sleutel in handen heeft naar veranderingen ?

IronChef
16 mei 2009, 19:16
Rook je? Zo ja, welk merk?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:16
Is die consument dan in jouw ogen voor eeuwig verdoemd ?

Of kan je je voorstellen dat de consument de sleutel in handen heeft naar veranderingen ?

De consument dient een duwtje in de rug te krijgen.

Stoppen met het zichzelf definieren door middel van artikelen. Zoals ik hier eerder al zei tegen iemand: een groot man is nog steeds groot in een patattenzak met een kruiwagentje.

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:17
Rook je? Zo ja, welk merk?

Zelden. Meestal Lucky Strike.

Een keer per maand ofzo. Nooit op eigen kosten.

Knipp
16 mei 2009, 19:19
Een commando als buurman. Papa was veel weg, mama ging eten zoeken, wat niet makkelijk was in een tijd wanneer alleen schoensmeer en thee in de winkels liggen.

De man moest babysit spelen.

Veronderstel dat er morgen - als bij toverslag - een boek van jou in de winkel ligt.

Wat zou je dan het liefst zien ?
Een roman van jou, of de neerslag van je theoretisch onderzoek of een kritiek op het liberalisme ?

Dronkoers
16 mei 2009, 19:19
Wel, in een ideaal model is dit uiteraard waar.

2 keer N, N = aantal vragen + openingspost.

In de praktijk krijgt het aantal antwoorden een nonlineair karakter.

En hoe groot is die kans in theorie? ;-)

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:22
En hoe groot is die kans in theorie? ;-)

Afhankelijk van veel factoren. De kans dat twee mensen dezelfde vraag stellen is er eentje van.

Knipp
16 mei 2009, 19:23
Informatie enkel indien er twee decoders zijn die op elkaar afgestemd zijn en weten wat een bepaalde symbolencombinatie betekent.

Maar da's toch eerder uitzondering dan regel ?

Nou ja, deze discussie doen we wel es ergens in een onderonsje.

Knipp
16 mei 2009, 19:24
Wanneer en hoe heb je nederlands geleerd ?
Welke talen beheers je nog zoal ?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:24
Veronderstel dat er morgen - als bij toveslag - een boek van jou in de winkel ligt.

Wat zou je dan het liefst zien ?
Een roman van jou, of de neerslag van je theoretisch onderzoek of een kritiek op het liberalisme ?

Als ik moet kiezen van die drie, denk ik dat het laatste nu het meest actuele is.

Het onderzoek wil ik zelf verrichten. Mijn gedachten over het liberalisme dienen enkel in een structuur te worden gestoken. Dat kan het toverslag wel voor mij doen.

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:25
Maar da's toch eerder uitzondering dan regel ?

Nou ja, deze discussie doen we wel es ergens in een onderonsje.

Wel, twee gsms in een gsmnetwerk zijn (indien niet defect) perfect afgestemd. Maar ze hebben dan ook een eenvoudige interface.

Mensen hebben veel complexere decoders. Da's inderdaad onderwerp voor een aparte discussie, of zelfs een onderzoek.

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:27
Wanneer en hoe heb je nederlands geleerd ?
Welke talen beheers je nog zoal ?

In de lagere school, in't zesde middelbaar. Door te observeren en te syntheseren.

Ik spreek vloeiend Zweeds, vloeiend Engels, en verder wat Frans en dat is alles.

IronChef
16 mei 2009, 19:27
Zet jij soms je gsm af, gewoon om niet bereikbaar te zijn?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:28
Zet jij soms je gsm af, gewoon om niet bereikbaar te zijn?

Die staat altijd op tril. Dus soms neem ik gewoon niet op.

Knipp
16 mei 2009, 19:33
Stoppen met het zichzelf definieren door middel van artikelen.

Is die ascese van jou te koppelen aan die winkels waar alleen schoensmeer en thee in de rekken ligt ?

Met twintig euro een week willen overleven, ik herken me daar honderd % in.

Maar begrijpen ? ik weet niet waar ik die neiging vandaan heb, jij wel wat die van jou betreft ?

Flanelcondoom
16 mei 2009, 19:48
Ik moet nu door, als alles goed gaat, vanavond een uitgebreid antwoord.

Burkide
16 mei 2009, 20:13
Een banale vraag dan maar: welk boek moet ik eens dringend aan mijn te-lezenlijst toevoegen?

Flanelcondoom
17 mei 2009, 02:45
Ik moet nu door, als alles goed gaat, vanavond een uitgebreid antwoord.

Ben nu wat te dronken. Morgen beter.

Flanelcondoom
17 mei 2009, 02:46
Een banale vraag dan maar: welk boek moet ik eens dringend aan mijn te-lezenlijst toevoegen?

De slak op de helling, van de gebroeders Strugatski.

Dat werk (in't Russisch, weliswaar) heeft mij op stang gejaagd.

IronChef
17 mei 2009, 09:26

Google kent het niet.

Tell us more.

IronChef
17 mei 2009, 09:27
Wat zou je doen als je nog maar 3 weken te leven had?

Knipp
17 mei 2009, 11:54
Google kent het niet.

Maar Knipp kent het wel ! ;-)

http://www.ab-strugatsky.info/1/5/sheet.php

Integraal dan nog.

IronChef
17 mei 2009, 12:18
Maar Knipp kent het wel ! ;-)

http://www.ab-strugatsky.info/1/5/sheet.php

Integraal dan nog.

:cheer:

Flanelcondoom
17 mei 2009, 12:28
Is die ascese van jou te koppelen aan die winkels waar alleen schoensmeer en thee in de rekken ligt ?

Met twintig euro een week willen overleven, ik herken me daar honderd % in.

Maar begrijpen ? ik weet niet waar ik die neiging vandaan heb, jij wel wat die van jou betreft ?

Neenee, het heeft weinig tot niks te maken met mijn vroege jeugd. Het is eerder een gevolg van mijn grote liefde voor vrijheid.

From_Vlaanderen
17 mei 2009, 12:46

Waar studeerd u dan momenteel?

Flanelcondoom
17 mei 2009, 12:51
Waar studeerd u dan momenteel?

Ergens waar het gras groen is, de hemel blauw, en de mensen geen dt-fouten maken.

From_Vlaanderen
17 mei 2009, 12:51
Ergens waar het gras groen is, de hemel blauw, en de mensen geen dt-fouten maken.

Kwas iets te snel, excuses.

toccata
17 mei 2009, 12:53
Favoriete onderdeel van wiskunde?

Flanelcondoom
17 mei 2009, 12:57
Favoriete onderdeel van wiskunde?

Da's een moeilijke.

Getaltheorie vind ik leuk omdat het zo simpel is om te begrijpen, zo glashelder om mee bezig te zijn, en zo moeilijk om te beheersen.

Verder twijfel ik tussen systeemtheorie en algebra. Ik denk niet dat ik ga kunnen kiezen.

Flanelcondoom
17 mei 2009, 12:57
Kwas iets te snel, excuses.

RUG.

Knipp
17 mei 2009, 20:17
Neenee, het heeft weinig tot niks te maken met mijn vroege jeugd. Het is eerder een gevolg van mijn grote liefde voor vrijheid.

Liever rondkomen met 20 euro per week dan je ziel te moeten verkopen aan McDonald's, om dan uiteindelijk
4 inch flatscreen en een mojito meer te hebben op 't eind van de week ?

Zoiets ?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 01:10
Liever rondkomen met 20 euro per week dan je ziel te moeten verkopen aan McDonald's, om dan uiteindelijk
4 inch flatscreen en een mojito meer te hebben op 't eind van de week ?

Zoiets ?

Ik heb geen tv. Maar ja, soms heb ik de neiging om in een keer veel op te doen. Aan kleding, vooral. Ik ben een losgebarsten tienermeisje als ik in een winkelstraat kom.

Kwade tongen zullen nu beweren dat ik hetzelfde doe als wat de huppelburger met zijn BMW, maar ik counter: het is meer een vorm van expressie dan een nodige voorwaarde voor zelfbevestiging. Ik zou mij prima voelen in patattenzak.

Knipp
18 mei 2009, 05:33
het is meer een vorm van expressie

Hop hop losgebarsten tienermeisje :)
Zet je biecht maar verder.

Wat heb je zoal aan kleren gekocht de voorbije maanden ?

Dronkoers
18 mei 2009, 10:26
Ben nu wat te dronken. Morgen beter.

Wat was da nu weer van die kastelozen met teveel geld? :-P

Flanelcondoom
18 mei 2009, 10:28
Wat was da nu weer van die kastelozen met teveel geld? :-P

Bij mij is het okkasioneel gebruik, vaak gelegenheidsgebonden (verjaardagsfeestje). Bij jou is het een routine die ontstaan is omdat jij teveel geld had maar niet genoeg cultuur om te weten wat te doen met dat geld.

Flanelcondoom
18 mei 2009, 10:32
Hop hop losgebarsten tienermeisje :)
Zet je biecht maar verder.

Wat heb je zoal aan kleren gekocht de voorbije maanden ?

Niet zoveel. Ik vind weinig kleding tegenwoordig. De "consument" bepaalt de mode, en dan passen de winkels zich aan, en tegenwoordig heeft die consument geen smaak.

Nee serieus, ik zou een pak beter kunnen ontwerpen dan hetgeen er nu hangt. De kleren hebben geen vorm meer. Ze nemen gewoon een truitje, drukken er een willekeurige tekst op in de trant van "Club Zanzibar 45600 special cool" en dan vragen ze er 40 euro voor.

Getrainde apen kunnen, mits wat conditioning, hetzelfde doen.

En als dat hetgeen is wat de consument wil, dan is die fameuze consument maar een smakeloze sukkel. Nog een argument pro cultuurverheffing door middel van een aristocratie.

Dronkoers
18 mei 2009, 10:33
Bij mij is het okkasioneel gebruik, vaak gelegenheidsgebonden (verjaardagsfeestje). Bij jou is het een routine die ontstaan is omdat jij teveel geld had maar niet genoeg cultuur om te weten wat te doen met dat geld.

Wat versta je onder "cultuur"?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 10:35
Wat versta je onder "cultuur"?

Dingen leren apprecieren die een klein beetje moeite en geduld kosten.

En niet gewoon een boer laten, uitkramen dat het saai is en naar cafe gaan.

Esperanza
18 mei 2009, 10:37
"Zélfverklaarde forummer van de week".

Hmm. Zoveel aandacht nodig?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 10:44
"Zélfverklaarde forummer van de week".

Hmm. Zoveel aandacht nodig?

Wij hebben allemaal aandacht nodig. En geloof mij, wat aandacht trekken op een forum is een veel minder krachtige vorm van begeerte dan pakweg een liefje willen.

Dus er valt weinig om mij te verwijten, beste Esperanza. Ook jouw forummen is ergens wel gedreven door de begeerte naar aandacht.

Denk je van niet? Analyseer dan eens waarom je sommige dingen doet.

Dronkoers
18 mei 2009, 10:44
Dingen leren apprecieren die een klein beetje moeite en geduld kosten.

En niet gewoon een boer laten, uitkramen dat het saai is en naar cafe gaan.

Is er dan niks dat gij saai vind?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 10:46
Is er dan niks dat gij saai vind?

Het gebeurt, maar ik probeer het zoveel mogelijk weg te werken.

En in feite is er weinig. Ik kan 4 uur lang wachten op een bus in de regen en mij amuseren.

Esperanza
18 mei 2009, 10:46
5.500 posts op 3 maanden tijd, gepost om het even welk uur van de dag.

Niks anders te doen? Je verveelt je?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 10:49
5.500 posts op 3 maanden tijd, gepost om het even welk uur van de dag.

Niks anders te doen? Je verveelt je?

Je vragen lijken een spottende ondertoon te hebben. Waarom is dat?

Maar in ieder geval: ik moet nogal veel doen voor mijn studierichting. En de computer staat bijgevolg quasi altijd aan.

Esperanza
18 mei 2009, 10:49
Wij hebben allemaal aandacht nodig. En geloof mij, wat aandacht trekken op een forum is een veel minder krachtige vorm van begeerte dan pakweg een liefje willen.

Dus er valt weinig om mij te verwijten, beste Esperanza. Ook jouw forummen is ergens wel gedreven door de begeerte naar aandacht.

Denk je van niet? Analyseer dan eens waarom je sommige dingen doet.Is allesbehalve een verwijt. Ik vroeg enkel naar jouw beweegredenen. Weliswaar kort en bondig, maar toch.

Of ik ook aandacht nodig heb is maar de vraag. Nooit forummer van de week geweest, ook geen behoefte aan.

Flanelcondoom
18 mei 2009, 10:52
Is allesbehalve een verwijt. Ik vroeg enkel naar jouw beweegredenen. Weliswaar kort en bondig, maar toch.

Of ik ook aandacht nodig heb is maar de vraag. Nooit forummer van de week geweest, ook geen behoefte aan.

Het klonk als een verwijt, vooral in combinatie met de vorige vraag.

Iedereen heeft aandacht nodig, mijn beste. Maar er zijn verschillende manieren om aandacht te krijgen. Een mooie rode A in je avatar is al een reden, geloof het of niet.

(ja, je zal zeggen dat je het neemt omdat jij het mooi vindt)

Esperanza
Je vragen lijken een spottende ondertoon te hebben. Waarom is dat?

Maar in ieder geval: ik moet nogal veel doen voor mijn studierichting. En de computer staat bijgevolg quasi altijd aan.Spottend? Och, ik kan je best pruimen, hoor.

De ene keer vertel je behoorlijk zinnige dingen, de andere keer verkondig je klinkklare onzin.

Zoals iedereen.

Flanelcondoom
Spottend? Och, ik kan je best pruimen, hoor.

De ene keer vertel je behoorlijk zinnige dingen, de andere keer verkondig je klinkklare onzin.

Zoals iedereen.

Hihi.

Wat vind je zinnig en wat onzinnig?

Esperanza
18 mei 2009, 10:54
H Maar er zijn verschillende manieren om aandacht te krijgen. Een mooie rode A in je avatar is al een reden, geloof het of niet.Had je mijn vorige avatars eens moeten zien!(ja, je zal zeggen dat je het neemt omdat jij het mooi vindt)Uiteraard.

Esperanza
18 mei 2009, 10:56
Hihi.

Wat vind je zinnig en wat onzinnig?Ik geef je een seintje wanneer van toepassing. Deal?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 10:56
Uiteraard.

Als je iets alleen maar mooi zou vinden, zou je het afprinten en naast je bureau hangen. Dan kan je er altijd naar kijken.

Wij proberen er mooi uit te zien, mooi te praten, mooi over te komen omdat we denken: ik vind dit mooi, nu zullen vast ook anderen mij mooi vinden daardoor. Men spiegelt dat soort dingen sowieso aan andere mensen.

Denk maar eens na over alle kleren die je zou willen dragen maar niet doet omdat ze niet in de tijdsgeest passen.

Burkide
18 mei 2009, 10:57

Interessante suggestie. Helaas is er maar één van mijn bibs die iets van de Stroegatskietjes heeft, en dan is het niet dat werk maar Трудно быть богом, en dan nog in een vereenvoudigde uitgave (wat gezien de staat van mijn Russisch, nu ook niet zo'n slechte zaak is ;-)). Heb je dit gelezen en is dit aan te raden?

Ik lees nu eenmaal niet graag lange teksten van een scherm.

Flanelcondoom
18 mei 2009, 10:57
Ik geef je een seintje wanneer van toepassing. Deal?

Klinkt goed.

Esperanza
18 mei 2009, 11:01
Als je iets alleen maar mooi zou vinden, zou je het afprinten en naast je bureau hangen. Dan kan je er altijd naar kijken.
Heb ik gedaan en doe ik ook.
Wij proberen er mooi uit te zien, mooi te praten, mooi over te komen omdat we denken: ik vind dit mooi, nu zullen vast ook anderen mij mooi vinden daardoor. Men spiegelt dat soort dingen sowieso aan andere mensen.

Denk maar eens na over alle kleren die je zou willen dragen maar niet doet omdat ze niet in de tijdsgeest passen.:lol: Ik geef je nú een seintje.

Bestudeer eens aandachtig mijn onderschrift.

Flanelcondoom
18 mei 2009, 11:02
Interessante suggestie. Helaas is er maar één van mijn bibs die iets van de Stroegatskietjes heeft, en dan is het niet dat werk maar Трудно быть богом, en dan nog in een vereenvoudigde uitgave (wat gezien de staat van mijn Russisch, nu ook niet zo'n slechte zaak is ;-)). Heb je dit gelezen en is dit aan te raden?

Ik lees nu eenmaal niet graag lange teksten van een scherm.

De slak valt op internet te vinden, ik denk dat Knipp dit zelfs in deze draad heeft gepost.

"Hard om een god te zijn" is in feite een van de vele boeken over het Middaguniversum, een wereld waarbij men op Aarde een communistische utopie heeft bereikt en waarbij de mensen zich kunnen focussen op wetenschappelijke en technologische vooruitgang zonder zich zorgen te moeten maken over het materiele.

Een van de thema's die wordt besproken is die van het Progressorisme, zijnde de noodzaak om "achterlijke" werelden elders in't heelal vooruit te helpen door al dan niet clandestiene inmenging.

"Hard om een god te zijn" is niet hun beste werk, maar wel een aanrader. Ik dacht dat ook de theorie van de Verticale Progressie daarin wordt besproken, een sociaaltechnische wet die zegt dat elke beschaving waarvan de technologische vooruitgang sneller stijgt dan de "gewenning" van die beschaving aan de vooruitgang, geneigd is om te sterven.

Flanelcondoom
18 mei 2009, 11:03

Waarom heb je überhaupt een onderschrift? Het zinnetje onthouden is toch voldoende?

Burkide
18 mei 2009, 11:12
De slak valt op internet te vinden, ik denk dat Knipp dit zelfs in deze draad heeft gepost.

Vandaar dat ik zei:

Ik lees nu eenmaal niet graag lange teksten van een scherm. ;-)

"Hard om een god te zijn" is in feite een van de vele boeken over het Middaguniversum, een wereld waarbij men op Aarde een communistische utopie heeft bereikt en waarbij de mensen zich kunnen focussen op wetenschappelijke en technologische vooruitgang zonder zich zorgen te moeten maken over het materiele.

Een van de thema's die wordt besproken is die van het Progressorisme, zijnde de noodzaak om "achterlijke" werelden elders in't heelal vooruit te helpen door al dan niet clandestiene inmenging.

"Hard om een god te zijn" is niet hun beste werk, maar wel een aanrader. Ik dacht dat ook de theorie van de Verticale Progressie daarin wordt besproken, een sociaaltechnische wet die zegt dat elke beschaving waarvan de technologische vooruitgang sneller stijgt dan de "gewenning" van die beschaving aan de vooruitgang, geneigd is om te sterven.

Klinkt interessant. Jammer dat veel hiervan allicht verloren zal gaan in de 'vereenvoudigde versie', maar 'k wil het best wel eens proberen.

Flanelcondoom
18 mei 2009, 11:14
Vandaar dat ik zei:

De menselijke vooruitgang heeft ongeziene hoogtes bereikt.

Ze hebben zelfs een toestel dat letters op papier kan drukken!

Ze noemen het de "printer". Geruchten vertellen dat zo'n aggregatus zelfs gezichten kan tekenen. Ook is ons verteld dat ze in kleur kunnen drukken, maar dat klinkt wat ongeloofwaardig.

Flanelcondoom
18 mei 2009, 11:16

Je hebt er eentje zodat anderen het kunnen lezen. Begin je het te begrijpen?

Burkide
18 mei 2009, 11:19
De menselijke vooruitgang heeft ongeziene hoogtes bereikt.

Ze hebben zelfs een toestel dat letters op papier kan drukken!

Ze noemen het de "printer". Geruchten vertellen dat zo'n aggregatus zelfs gezichten kan tekenen. Ook is ons verteld dat ze in kleur kunnen drukken, maar dat klinkt wat ongeloofwaardig.

Helaas blijft er in deze Homo Presovieticus nog wat primitieve gierigheid en spaarzaamheid op papier zitten.

Flanelcondoom
18 mei 2009, 11:22
Helaas blijft er in deze Homo Presovieticus nog wat primitieve gierigheid en spaarzaamheid op papier zitten.

Opoffering is de enige weg naar de Vooruitgang.

Burkide
18 mei 2009, 11:25
Opoffering is de enige weg naar de Vooruitgang.

Mee eens. Maar mijn idee van Vooruitgang waar opoffering voor gerechtvaardigd is, is toch iets anders dan 'dat boekje dat Flanelcondoom me heeft aangeraden kunnen lezen'

Dronkoers
18 mei 2009, 11:31
Seg Flanel, de vraag nu nie persoonlijk of aanvallend bekijken, maar ben je ooit al eens bij een psychiater geweest?

Burkide
18 mei 2009, 11:33
Seg Flanel, de vraag nu nie persoonlijk of aanvallend bekijken, maar ben je ooit al eens bij een psychiater geweest?

Aanvullend: hebben er zich reeds spontaan mannetjes in witte kledij, komende uit een ambulance en met een dwangbuis in de hand, spontaan bij jou gemeld? :-P

Flanelcondoom
18 mei 2009, 11:33
Mee eens. Maar mijn idee van Vooruitgang waar opoffering voor gerechtvaardigd is, is toch iets anders dan 'dat boekje dat Flanelcondoom me heeft aangeraden kunnen lezen'

Lezen is vooruitgang. Je weet nooit tot welke daden van zelfopoffering het lezen dezer boek jou zal inspireren.

Het begint altijd met kleine dingen.

Flanelcondoom
18 mei 2009, 11:34
Aanvullend: hebben er zich reeds spontaan mannetjes in witte kledij, komende uit een ambulance en met een dwangbuis in de hand, spontaan bij jou gemeld? :-P

Aan beiden:

In de lagere school nodigde de leerkracht mijn ouders eens uit en zei dat ik wellicht nood had aan psychiatrische begeleiding en vast ook medicatie.

Mijn vader stak zijn middelvinger uit.

Dronkoers
18 mei 2009, 11:37
Aan beiden:

In de lagere school nodigde de leerkracht mijn ouders eens uit en zei dat ik wellicht nood had aan psychiatrische begeleiding en vast ook medicatie.

Mijn vader stak zijn middelvinger uit.

Was je toen ook al geboeid door filosofie?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 11:39
Was je toen ook al geboeid door filosofie?

Het kwam al vroeg bij mij. Ik ontdekte dat er zoiets als causaliteit bestond toen ik 6 was. Toen vroeg ik mij af of een mug doodkloppen geen verandering kon veroorzaken in de geschiedenis.

Dronkoers
18 mei 2009, 11:43
Het kwam al vroeg bij mij. Ik ontdekte dat er zoiets als causaliteit bestond toen ik 6 was. Toen vroeg ik mij af of een mug doodkloppen geen verandering kon veroorzaken in de geschiedenis.

Heb je daar al een antwoord op? ;-)

Flanelcondoom
18 mei 2009, 11:43
Heb je daar al een antwoord op? ;-)

Toen wel, nu niet.

Dronkoers
18 mei 2009, 12:28

Moet dat trouwens niet "toekomst" zijn?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 12:52
Moet dat trouwens niet "toekomst" zijn?

Ja, maar de toekomst toen is geschiedenis nu. In feite is er geen verschil. Toekomst wordt ooit geschiedenis.

Dronkoers
18 mei 2009, 12:59
Ja, maar de toekomst toen is geschiedenis nu. In feite is er geen verschil. Toekomst wordt ooit geschiedenis.

Mja, maar geschiedenis op zich heeft toch geen doel? Dat is toch een constante herhaling?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 13:00
Mja, maar geschiedenis op zich heeft toch geen doel? Dat is toch een constante herhaling?

Niks heeft een doel. Dingen -zijn- gewoon. Wat wij ervan maken is wat het wordt.

Dronkoers
18 mei 2009, 13:02
Niks heeft een doel. Dingen -zijn- gewoon. Wat wij ervan maken is wat het wordt.

Enkel wij? (ik veronderstel dat je de mensheid bedoeld)

Flanelcondoom
18 mei 2009, 13:03
Enkel wij? (ik veronderstel dat je de mensheid bedoeld)

Nee, wij ook niet. Wij zijn een nietig kleine, plaatselijke gebeurtenis dat vrij toevallig is ontstaan.

Wij doen wel alsof wij doelen hebben, wij bouwen grootse morele bouwwerken op, maar eigenlijk is dat allemaal onbestaand.

Dronkoers
18 mei 2009, 13:04
Nee, wij ook niet. Wij zijn een nietig kleine, plaatselijke gebeurtenis dat vrij toevallig is ontstaan.

Wij doen wel alsof wij doelen hebben, wij bouwen grootse morele bouwwerken op, maar eigenlijk is dat allemaal onbestaand.

Ben je trouwens zelf geen nihilist, als ik u zo bezig hoor... ;-)

Flanelcondoom
18 mei 2009, 13:09
Ben je trouwens zelf geen nihilist, als ik u zo bezig hoor... ;-)

Die fase ben ik al voorbij.

Dronkoers
18 mei 2009, 13:13

Hoe zou je je uzelf dan noemen?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 13:23
Hoe zou je je uzelf dan noemen?

Momenteel ben ik in volle reconstructie. Ik zou nog niet durven beweren dat ik een scheppende kracht ben, maar daar komt het op neer.

De_Laatste_Belg
18 mei 2009, 13:31
Momenteel ben ik in volle reconstructie. Ik zou nog niet durven beweren dat ik een scheppende kracht ben, maar daar komt het op neer.

versus ...

Scheppen op zich is (een) het doel dus ?

Flanelcondoom
18 mei 2009, 13:39
versus ...

Scheppen op zich is (een) het doel dus ?

Hoe bedoel je, versus?

Scheppen is een doel op zich, ja. Denken in termen van doelen en middelen zoals de meesten doen is dwaas. Sommigen nemen een materieel doel, anderen een ander, even stom doel. Ofwel bereiken ze het nooit, ofwel bereiken ze het en ontdekken ze dat ze er eigenlijk helemaal niks aan hebben.

Je hebt niks aan een doel.

Daarom is het verstandig om een fusie te maken tussen doel en middel. Een situatie waarbij het doen op zich het doel wordt.

De_Laatste_Belg
18 mei 2009, 14:25
Hoe bedoel je, versus?

'Versus' omdat ik in het ene tussen de lijnen lees dat we met z'n allen maar een beetje doelloos door de ruimte zweven en in het andere dat je jezelf een doel geeft, namelijk scheppen.

Ofwel bereiken ze het nooit, ofwel bereiken ze het en ontdekken ze dat ze er eigenlijk helemaal niks aan hebben.

Verwar je 'doel' en 'droom' ?

Daarom is het verstandig om een fusie te maken tussen doel en middel. Een situatie waarbij het doen op zich het doel wordt.

En dat vind ik dan weer een charmante benadering. Je kan dat niet volhouden. Onder geen beding. Zo is B het doel als je van A naar B rijdt, niet het rijden op zich. Daar tegenover staat dat wanneer je er op vertrouwt dat je B wel zal bereiken en het rijden tot doel maakt, er een aangename situatie kan ontstaan. Met aandacht voor verantwoord, rustig en confortabel rijden. Of hoe we mentaal zo ongeveer alles conformistisch het onze kunnen maken.

Zoals ik al zei. Een charmante benadering. En ik denk dat de paus, wegens het zelfde basis paradigma, dat ook zo vind.

Knipp
19 mei 2009, 13:04
We missen nog iemand voor ons Sushitochtje naar Berlijn ...
Welke forummer(s) zie je negen uur naast jou zitten op de achterbank ?

Flanelcondoom
19 mei 2009, 13:18
'Versus' omdat ik in het ene tussen de lijnen lees dat we met z'n allen maar een beetje doelloos door de ruimte zweven en in het andere dat je jezelf een doel geeft, namelijk scheppen.

Verwar je 'doel' en 'droom' ?

En dat vind ik dan weer een charmante benadering. Je kan dat niet volhouden. Onder geen beding. Zo is B het doel als je van A naar B rijdt, niet het rijden op zich. Daar tegenover staat dat wanneer je er op vertrouwt dat je B wel zal bereiken en het rijden tot doel maakt, er een aangename situatie kan ontstaan. Met aandacht voor verantwoord, rustig en confortabel rijden. Of hoe we mentaal zo ongeveer alles conformistisch het onze kunnen maken.

Zoals ik al zei. Een charmante benadering. En ik denk dat de paus, wegens het zelfde basis paradigma, dat ook zo vind.

Ik geef mijzelf een doel. Ik doe dit. Maar los daarvan hebben we geen inherent doel. Niets heeft een doel, dingen -zijn-.

Verder is een doel een droom die binnen de faseruimte ligt.

En dat is niet per se een charmante benadering. Men kan de gebeurtenissen "rijden" en "aankomen in B" los van elkaar zien.
Het is even een ander paradigma.

Men ziet het rijden simpelweg niet als noodzakelijk om ergens aan te komen, maar gewoon als een integraal onderdeel van wat er gaat komen.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 13:19
We missen nog iemand voor ons Sushitochtje naar Berlijn ...
Welke forummer(s) zie je negen uur naast jou zitten op de achterbank ?

Hoeveel plaatsen zijn er vrij?

Heftruck
19 mei 2009, 15:13
Tum-tee-tum.

Heftruck
19 mei 2009, 15:15
Men ziet het rijden simpelweg niet als noodzakelijk om ergens aan te komen, maar gewoon als een integraal onderdeel van wat er gaat komen.

Hoe ziet ge het concept "wil" in verband daarmee?

Heftruck
19 mei 2009, 15:16

Depressief van geweest?

Dronkoers
19 mei 2009, 15:42
Wat vind jij van forummers die te pas en te onpas latijnse woorden gebruiken in hun post? ;-)

filosoof
19 mei 2009, 15:50
Wie is dat meisje met die Vespa?

Flanelcondoom
19 mei 2009, 15:54
Hoe ziet ge het concept "wil" in verband daarmee?

Het meest basale verband: men moet willen om elke situatie te kunnen apprecieren.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 15:55
Tum-tee-tum.

Ik hou van rust en stilte in de auto, volgens mij handel je teveel.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 15:56
Depressief van geweest?

Nee, juist niet.

Ik heb van mijzelf een nogal sterke aanleg voor depressie en emotionele schommeling. Toen ik besefte dat de dingen die me ongelukkig maakten eigenlijk niet absoluut en dus niet zo relevant waren, voelde ik mij vrij.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 15:57
Wie is dat meisje met die Vespa?

Een fasciste.

http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=48944&d=1242569715

Flanelcondoom
19 mei 2009, 15:58
Wat vind jij van forummers die te pas en te onpas latijnse woorden gebruiken in hun post? ;-)

Ben je zeker dat het latijnse woorden zijn? Want ik heb zo het gevoel dat je het verschil niet kent tussen Latijn, bouwvakkersjargon en het gepiep van een morsetelegraaf.

Knipp
19 mei 2009, 16:04
Hoeveel plaatsen zijn er vrij?

Geen idee of Kallikles jou in z'n voiture wil ... maar in het kader van deze hypothese en de hypothese dat ie met een gewone berline rijdt : één plaats vrij.

Dronkoers
19 mei 2009, 16:05
Ben je zeker dat het latijnse woorden zijn? Want ik heb zo het gevoel dat je het verschil niet kent tussen Latijn, bouwvakkersjargon en het gepiep van een morsetelegraaf.

Euhm, heb je trouwens wel door dat er hier Latijnse woorden worden gebruikt?

Voltian
19 mei 2009, 16:06
hoe oud ben je?

Knipp
19 mei 2009, 16:06

For the record, 'gederrida' is geen latijn :-D

Flanelcondoom
19 mei 2009, 16:08
hoe oud ben je?

21.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 16:09
Euhm, heb je trouwens wel door dat er hier Latijnse woorden worden gebruikt?

Zoals Gouden Carolus?

Flanelcondoom
19 mei 2009, 16:11
Geen idee of Kallikles jou in z'n voiture wil ... maar in het kader van deze hypothese en de hypothese dat ie met een gewone berline rijdt : één plaats vrij.

Er zit hier al een libertair zichzelf uit te nodigen.

Dronkoers
19 mei 2009, 16:16
For the record, 'gederrida' is geen latijn :-D
Zover was ik ook al, maar bouwvakkersjargon lijkt het ook niet te zijn
Zoals Gouden Carolus?

Da's goed bier ja ;-)

...Ik het het over "Mea Culpa, cfr, quod non, ergo, qed,..."

Knipp
19 mei 2009, 17:20
...Ik het het over "Mea Culpa, cfr, quod non, ergo, qed,..."

Ingemisco tanquam reus,
Culpa rubet vultus meus.

Preces meae non sunt dignae,
Sed tu, dronkoers, fac benigne,
Ne perenni cremer igne.

Heftruck
19 mei 2009, 17:23
Ik hou van rust en stilte in de auto, volgens mij handel je teveel.

:-D:-D:-D

Ik hou van u.

Ik haat de meeste auto's. Te weinig bewegingsruimte. Maar met 'n boek/kladblok/mp3-speler ben ik stil te houden. Tenzij het te lang duurt. Dan ga 'k mensen ambeteren. Sociale interactie enzo.

...

Gaan we met den trein?

Heftruck
19 mei 2009, 17:24
Nee, juist niet.

Ik heb van mijzelf een nogal sterke aanleg voor depressie en emotionele schommeling. Toen ik besefte dat de dingen die me ongelukkig maakten eigenlijk niet absoluut en dus niet zo relevant waren, voelde ik mij vrij.

Ah, mijn tegenpool.

Heftruck
19 mei 2009, 17:26
Het meest basale verband: men moet willen om elke situatie te kunnen apprecieren.

Hoezo? Ik associeer "wil" met "keuze". Ik kan u ni volgen, eigenlijk.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 19:13
:-D:-D:-D

Ik hou van u.

Ik haat de meeste auto's. Te weinig bewegingsruimte. Maar met 'n boek/kladblok/mp3-speler ben ik stil te houden. Tenzij het te lang duurt. Dan ga 'k mensen ambeteren. Sociale interactie enzo.

...

Gaan we met den trein?

Niks trein. Dan ga je de K&K-kastelozen meebrengen.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 19:14
Ah, mijn tegenpool.

Jij was blij totdat je besefte dat het allemaal geen zin had?

En toen werd zo'n libertarius?

Flanelcondoom
19 mei 2009, 19:15
Hoezo? Ik associeer "wil" met "keuze". Ik kan u ni volgen, eigenlijk.

Wil is vrij moeilijk om te bespreken in mijn geval. Ben je vertrouwd met de Thelema?

Heftruck
19 mei 2009, 19:29
Wil is vrij moeilijk om te bespreken in mijn geval. Ben je vertrouwd met de Thelema?

Niet meer dan wat wikipedia me net vertelde.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 19:31
Niet meer dan wat wikipedia me net vertelde.

Ja, voor een oningewijde is enkel de historische informatie daar relevant. De rest lijkt nogal zweverig.

Heftruck
19 mei 2009, 19:34
Jij was blij totdat je besefte dat het allemaal geen zin had?

En toen werd zo'n libertarius?

Dat was 'k al. Een kort avontuurtje met nihilisme gaf mij iets van "waarom nog iets doen, het maakt toch niets uit" en daarvan werd ik 'n beetje depressief. Nujah, andere factoren hebben daar meer aan bijgedragen, denk ik. Ik weet ondertussen wel beter. Mijn fout was te denken dat 'zin' geobjectiveerd kon/moest worden. De zin van iets is wat ge er zelf aan toeschrijft, dat weet ik nu.

Heftruck
19 mei 2009, 19:35
Ja, voor een oningewijde is enkel de historische informatie daar relevant. De rest lijkt nogal zweverig.

Inderdaad ja. Er lijken mij ook interne contradicties in te zitten.

Heftruck
19 mei 2009, 19:36
Niks trein. Dan ga je de K&K-kastelozen meebrengen.

Speciaal voor mensen van de hogere kaste is er de verdeling 1ste en 2de klasse.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 19:38
Inderdaad ja. Er lijken mij ook interne contradicties in te zitten.

Hoezo?

Er zijn er heus geen, hoor.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 19:39
Speciaal voor mensen van de hogere kaste is er de verdeling 1ste en 2de klasse.

Ik als eersteklasserijziger ben mij daar heel goed van bewust.

Kallikles
19 mei 2009, 19:40
Een fasciste.

Ik hou wel van rechtse meiden.

En jij? Val je meer op linkse of meer op rechtse meiden?

Flanelcondoom
19 mei 2009, 19:45
Ik hou wel van rechtse meiden.

En jij? Val je meer op linkse of meer op rechtse meisjes?

Eerlijk gezegd heb ik nooit een echte rechtse meid gehad. Alleen burgerlijk rechts (ook bekend als dom-rechts) met nogal bekrompen uitspraken.

Mijn exliefjes waren vooral links, soms naar het revolutionair-anarchistische toe.

Heftruck
19 mei 2009, 19:46
Hoezo?

Er zijn er heus geen, hoor.

Njah, ik moet eerst wat meer lezen derover en inzichten verwerven enzo. ;-)

Kallikles
19 mei 2009, 19:49
Eerlijk gezegd heb ik nooit een echte rechtse meid gehad. Alleen burgerlijk rechts (ook bekend als dom-rechts) met nogal bekrompen uitspraken.

Mijn exliefjes waren vooral links, soms naar het revolutionair-anarchistische toe.

Ik stelde de vraag, maar eigenlijk had ik al een sterk vermoeden naar het antwoord. Ik stel mij jou inderdaad voor met zo van die anarchistische vrije-liefde feministes... ;-)

Vind jij conservatief-rechts per definitie dom rechts? Zijn er voor jou binnen rechts slechts ideeën bij de NR'en?

Flanelcondoom
19 mei 2009, 19:50

Gaat moeilijk. Je kunt eindigen zoals sommige forumatheistjes hier. Die hebben al regelmatig verwijten gesmeten naar mijn onderschrift en andere platte kak verkocht.

Ik zou zeggen: begint met een flinke dosis Mexicaanse Cubensis op je eentje (als je mentaal stabiel bent). Daarna ga je een paar dingen afvragen.

Met die vragen kom je dan naar mij toe.

Er zijn andere wegen, maar daar heb je niet genoeg Wil voor, momenteel. Je stelt wil gelijk aan keuze, waardoor je aandacht gaat naar de eerste beste impuls in je hoofd.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 19:57
Ik stelde de vraag, maar eigenlijk had ik al een sterk vermoeden naar het antwoord. Ik stel mij jou inderdaad voor met zo van die anarchistische vrije-liefde feministes... ;-)

Vind jij conservatief-rechts per definitie dom rechts? Zijn er voor jou binnen rechts slechts ideeën bij de NR'en?

Het zal mijn Rabelaisiaans karakter zijn 8-)

Zoals Volksstormer reeds stelde: men kan niet zomaar conservatief zijn, men moet weten wat men wilt conserveren.
Onder dom rechts versta ik de huidige reactionairen die sociaal "conservatief" zijn, wat zich voornamelijk uitdrukt in het herhalen van de laatste woorden van een dode God, en economisch liberaal.

Ik kan mij in beide aspecten niet vinden. Waarden zijn voor mij dingen die voortvloeien uit de Wil, en liberalisme is voor mij het omtoveren van de mens tot de Consument.

Mitgard
19 mei 2009, 19:57
is die intellectuele stoerdoenerij van je een manier om een dieperliggende onzekerheid of schaamte te compenseren?
het feit dat je een allochtoon bent bijvoorbeeld.
je mag eerlijk zijn.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 20:02
is die intellectuele stoerdoenerij van je een manier om een dieperliggende onzekerheid of schaamte te compenseren?
het feit dat je een allochtoon bent bijvoorbeeld.
je mag eerlijk zijn.

De meeste mensen willen aandacht. Alleen krijgen sommigen meer. ;-)

Mitgard
19 mei 2009, 20:05
De meeste mensen willen aandacht. Alleen krijgen sommigen meer. ;-)

ok, het is dus gewoon om aandacht te krijgen.
ik dacht dat er meer achter zat.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 20:05
ok, het is dus gewoon om aandacht te krijgen.
ik dacht dat er meer achter zat.

Menselijke handelingen hebben drie beweegredenen:

-aandacht

-comfort

-nieuwsgierigheid

De_Laatste_Belg
19 mei 2009, 20:08
Met die vragen kom je dan naar mij toe.

Vraag nooit aan een kapper of je haar moet geknipt worden. (Greenberg)

Vragen is de wil tot conflict, conflict is de wil tot vragen, conflict is de wil doorzien. (De Laatste Belg)

Flanelcondoom
19 mei 2009, 20:10
Vraag nooit aan een kapper of je haar moet geknipt worden. (Greenberg)

Vragen is de wil tot conflict, conflict is de wil tot vragen, conflict is de wil doorzien. (De Laatste Belg)

Een student zoekt zelden conflict als hij een vraag stelt. Hij wil vooral goede punten.

Kallikles
19 mei 2009, 20:13
Het zal mijn Rabelaisiaans karakter zijn 8-)

Waarschijnlijk. Ik zie jou ook wel vallen op zo van die warhoofdige kunstenarestypes... Eén ding is zeker, kameraad: wij zullen nooit op dezelfde vrouw vallen. ;-)

Zoals Volksstormer reeds stelde: men kan niet zomaar conservatief zijn, men moet weten wat men wilt conserveren.
Onder dom rechts versta ik de huidige reactionairen die sociaal "conservatief" zijn, wat zich voornamelijk uitdrukt in het herhalen van de laatste woorden van een dode God, en economisch liberaal.

Ik kan mij in beide aspecten niet vinden. Waarden zijn voor mij dingen die voortvloeien uit de Wil, en liberalisme is voor mij het omtoveren van de mens tot de Consument.

Er zit een zekere wijsheid in het afwijzen van politieke avonturen en het krampachtig vasthouden aan de status quo en deze wijsheid is een vrouwelijke wijsheid. De vrouw is een mysterie en haar sleutel is de zwangerschap, zei N., en vanuit het standpunt van de zwangerschap is het heel wijs om vast te houden aan wat is en geen risico's te nemen, ook niet om de zaken te verbeteren.

Vandaar dat ik dus voor de rechts-conservatieve vrouw ben. N. zegt ook ergens dat elke vrijdenker die zich respecteert een katholieke vrouw wil. Niet voor niets waren de vrijmetselaarsloges vroeger exclusief voor mannen.

Heftruck
19 mei 2009, 20:14
Gebruikt gij MSN of soortgelijke(n)?

Mitgard
19 mei 2009, 20:14

-aandacht

-comfort

-nieuwsgierigheid

dank u, nu weet ik tenminste waarom ik mijn gat afveeg.

Kallikles
19 mei 2009, 20:19
dank u, nu weet ik tenminste waarom ik mijn gat afveeg.

Negatieve aandacht is ook aandacht, natuurlijk.

Mitgard
19 mei 2009, 20:21

inzichten verwerven.
heftruck gaat inzichten verwerven.

Mitgard
19 mei 2009, 20:22
Negatieve aandacht is ook aandacht, natuurlijk.

hij zal niet zo kieskeurig zijn hé.

Kallikles
19 mei 2009, 20:24
hij zal niet zo kieskeurig zijn hé.

Neen, het ging om jou en je afvegen.

Mitgard
19 mei 2009, 20:25
Neen, het ging om jou en je afvegen.

ah.
en die 'negatieve aandacht' dan?

Flanelcondoom
19 mei 2009, 20:26
Waarschijnlijk. Ik zie jou ook wel vallen op zo van die warhoofdige kunstenarestypes... Eén ding is zeker, kameraad: wij zullen nooit op dezelfde vrouw vallen. ;-)

Dan zal er ook nooit persoonlij conflict ontstaan over zulke zaken.
Hoewel dat een duel mij wel iets lijkt... 8-)

Er zit een zekere wijsheid in het afwijzen van politieke avonturen en het krampachtig vasthouden aan de status quo en deze wijsheid is een vrouwelijke wijsheid. De vrouw is een mysterie en haar sleutel is de zwangerschap, zei N., en vanuit het standpunt van de zwangerschap is het heel wijs om vast te houden aan wat is en geen risico's te nemen, ook niet om de zaken te verbeteren.

Vandaar dat ik dus voor de rechts-conservatieve vrouw ben. N. zegt ook ergens dat elke vrijdenker die zich respecteert een katholieke vrouw wil. Niet voor niets waren de vrijmetselaarsloges vroeger exclusief voor mannen.

Valt ergens ook biologisch uit te leggen. Men kan het zelfs doortrekken tot de reden waarom vrouwen uitdagender zijn om in bed te krijgen dan mannen. Een vrouw moet goed uitzien wiens kinderen ze krijgt. Heeft men haar dus in bed gekregen, heeft men zichzelf als waardig bewezen.

Dat van die vrijmetselaars heeft ook andere redenen. Veel Boeddhisten zijn van mening dat een vrouw nooit bepaalde banen van wijsheid kan bereiken, omdat haar geest anders werkt. Vrijmetselaars zijn Magi, en zijn dus ook bezig met zulke zaken.

Maar nu jij het zegt: dat verklaart waarom mijn relaties altijd kort, vreemd, en slecht aflopend waren.

Mitgard
zeg heftruck, hoe zit het met het verwerven der inzichten?

Flanelcondoom
Gebruikt gij MSN of soortgelijke(n)?

Ja, op dat vlak ben ik een vulgaire, conformistische hoer.

Mitgard
19 mei 2009, 20:31

net zoals naar toilet gaan.
dat doet ie ook gewoon net zoals iedereen. net zoals gewone mensen als u en ik.

al zijn z'n keutels uiteraard veel intelligenter dan die van u, dat spreekt.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 20:32
net zoals naar toilet gaan.
dat doet ie ook gewoon net zoals iedereen. net zoals gewone mensen als u en ik.

al zijn z'n keutels uiteraard veel intelligenter dan die van u, dat spreekt.

De Seroxat is duidelijk uitgewerkt.

Heftruck
19 mei 2009, 21:13
zeg heftruck, hoe zit het met het verwerven der inzichten?

Als ge gekleurde bollekes in willekeurige richtingen schiet, zit de kans er dik in dat ge verpletterd wordt door gekleurde bollekes omdat ze niet tijdig geneutraliseerd worden. Als ge daarentegen een beetje strategisch schiet, dan is de kans groter dat ge overleeft. Ge kunt natuurlijk pech hebben.

Heftruck
19 mei 2009, 21:14

Ah, goe. Dan kan ik u daar lastigvallen.

Savatage
19 mei 2009, 23:41
Favoriete film?

Savatage
Favoriet boek?

Savatage
Favoriete Belgische politicus?

Flanelcondoom
19 mei 2009, 23:43
Favoriete film?

Fight Club, Kin-Dza-Dza, en een paar andere.

Flanelcondoom
19 mei 2009, 23:44
Favoriet boek?

Fictie, serieus: De slak op de helling, van de gebroeders Strugatski

Fictie, hersenloos: alles in de Watch-reeks van Discworld, Terry Pratchett

Non-fictie: Book IV, Aleister Crowley

Flanelcondoom
19 mei 2009, 23:46
Favoriete Belgische politicus?

Jean-Marie Dedecker.

Een tekstboekvoorbeeld, gewoonweg. Prachtig als fenomeen, niet als persoon.

Savatage
19 mei 2009, 23:48
Favoriet vakantieland?

Flanelcondoom
19 mei 2009, 23:52
Favoriet vakantieland?

Noorwegen.

Woud, fjorden, lekker klimaat, complete sereniteit.

Dronkoers
20 mei 2009, 05:39
Ik als eersteklasserijziger ben mij daar heel goed van bewust.

Guij voelt u superieur tegenover andere mensen eh.

Heb je vrienden?
Gevoel voor humor?

Voltian
20 mei 2009, 12:56
zeg, dat van die aandacht; ik heb wat introsepctie gedaan en heb toch niet de indruk dat ik daar zo'n nood aan heb (in mijn omgeving zijn er wel meer mesen die daar niet zo'n behoefte aan hebben...); ben je zeker dat er niks anders achter zit; allé ik bedoel, dat je wel aandacht zoekt maar dat het niet gewoon is om de aandacht zelf maar om iets anders, een dieper liggende reden (weet ik veel...)

Flanelcondoom
20 mei 2009, 13:00
zeg, dat van die aandacht; ik heb wat introsepctie gedaan en heb toch niet de indruk dat ik daar zo'n nood aan heb (in mijn omgeving zijn er wel meer mesen die daar niet zo'n behoefte aan hebben...); ben je zeker dat er niks anders achter zit; allé ik bedoel, dat je wel aandacht zoekt maar dat het niet gewoon is om de aandacht zelf maar om iets anders, een dieper liggende reden (weet ik veel...)

De diepere reden is dat wij allemaal geapprecieerd willen worden door iemand anders. Aandacht is gewoon een manier waarop we kunnen zien dat wij dit correct doen.

Savatage
20 mei 2009, 13:02
Noorwegen.

Woud, fjorden, lekker klimaat, complete sereniteit.

Torenhoge belastingen, onvriendelijke mensen en alles is er peperduur. Van al die leuke vakantielanden in de wereld, van Indonesië tot Australië, van Mexico tot Namibië kies jij voor Noorwegen? :|

Dronkoers
20 mei 2009, 13:03
Torenhoge belastingen, onvriendelijke mensen en alles is er peperduur. Van al die leuke vakantielanden in de wereld, van Indonesië tot Australië, van Mexico tot Namibië kies jij voor Noorwegen? :|

Nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen: maar ik geef Flanel groot gelijk ;-)

Flanelcondoom
20 mei 2009, 13:03
Guij voelt u superieur tegenover andere mensen eh.

Heb je vrienden?
Gevoel voor humor?

Gevoel voor humor impliceert niet dat ik kroeghumor en haha-mopjes (jeweetwel, die gevolgd worden door een lach of een smiley om aan te kondigen dat een mop gemaakt is) kan apprecieren. Ik vind zo'n dingen gewoon niet grappig, ze zijn niet origineel genoeg, en ze spreken mij niet aan.

Wat zeker niet betekent dat ik niet hou van humor. Ik vind zelfs dat er te weinig wordt gelachen met dingen.

En, waarom zou ik geen vrienden hebben?

Flanelcondoom
20 mei 2009, 13:04

Finland komt er net onder. Heel net.

Voltian
20 mei 2009, 13:10
De diepere reden is dat wij allemaal geapprecieerd willen worden door iemand anders. Aandacht is gewoon een manier waarop we kunnen zien dat wij dit correct doen.

mja, ben ik het toch niet mee eens; ik heb een gelijkaardige denkoefening gedaan met een vriendin; ze stelde ook dat alles voor appreciatie gedaan wordt; ik ben het daar niet mee eens en zie mij gesteund in sommige aspecten van menselijk gedrag (privacy wens, kluizenaars,...); Enfin, we kwamen er toen niet uit.

Ik denk dat de reden niet stopt bij "aandacht", er zit nog iets onder; in relatie met uw drang naar aandacht, ik vind dat je het jezelf makkelijk maakt door te stellen dat iedereen aandacht wilt en daardoor je gedrag verantwoordt.

Trouwens, als "Aandacht gewoon een manier is waarop we kunnen zien dat wij dit correct doen", dan kan ik alvast een tip geven: dwangmatig op zoek gaan naar aandacht werkt averechts en is irritant ;-)

Dronkoers
20 mei 2009, 13:12
Gevoel voor humor impliceert niet dat ik kroeghumor en haha-mopjes (jeweetwel, die gevolgd worden door een lach of een smiley om aan te kondigen dat een mop gemaakt is) kan apprecieren. Ik vind zo'n dingen gewoon niet grappig, ze zijn niet origineel genoeg, en ze spreken mij niet aan.

Wat zeker niet betekent dat ik niet hou van humor. Ik vind zelfs dat er te weinig wordt gelachen met dingen.
Okee ja, daar kan ik inkomen ;-)

En, waarom zou ik geen vrienden hebben?

Omdat ik zo het gevoel heb dat jij je goed voelt door anderen de grond in te boren, en uw filosofische kennis met de grote megafoon wil verkondigen.

Flanelcondoom
20 mei 2009, 13:14
mja, ben ik het toch niet mee eens; ik heb een gelijkaardige denkoefening gedaan met een vriendin; ze stelde ook dat alles voor appreciatie gedaan wordt; ik ben het daar niet mee eens en zie mij gesteund in sommige aspecten van menselijk gedrag (privacy wens, kluizenaars,...); Enfin, we kwamen er toen niet uit.

Ik denk dat de reden niet stopt bij "aandacht", er zit nog iets onder; in relatie met uw drang naar aandacht, ik vind dat je het jezelf makkelijk maakt door te stellen dat iedereen aandacht wilt en daardoor je gedrag verantwoord.

Trouwens, als "Aandacht gewoon een manier is waarop we kunnen zien dat wij dit correct doen", dan kan ik alvast een tip geven: dwangmatig op zoek gaan naar aandacht werkt averechts en is irritant ;-)

Op zoek gaan naar aandacht is inderdaad te direct. Cargo cult populariteit. Geldt voor mensen die niet weten hoe ze geliefd kunnen worden.

Ik stel niet dat alles draait om aandacht. Ik stel dat er drie hoofdbegeerten zijn:

-comfort

-appreciatie

-nieuwsgierigheid

Zo goed als alles wat je doet is een combinatie van bovenstaande. Zeer complexe combinaties zijn mogelijk (liefde).

Dan is er nog een kleine hoeveelheid daden die niet door deze drie begeerten worden opgeroepen. Het kluizenaar zijn is eentje daarvan.
Deze daden impliceren een goed begrip van het concept Wil en bespreek ik niet graag in het openbaar, omwille van de grote hoeveelheden kiko's onder ons.

Voltian
20 mei 2009, 13:16
Op zoek gaan naar aandacht is inderdaad te direct. Cargo cult populariteit. Geldt voor mensen die niet weten hoe ze geliefd kunnen worden.

Ik stel niet dat alles draait om aandacht. Ik stel dat er drie hoofdbegeerten zijn:

-comfort

-appreciatie

-nieuwsgierigheid

Zo goed als alles wat je doet is een combinatie van bovenstaande. Zeer complexe combinaties zijn mogelijk (liefde).

Dan is er nog een kleine hoeveelheid daden die niet door deze drie begeerten worden opgeroepen. Het kluizenaar zijn is eentje daarvan.
Deze daden impliceren een goed begrip van het concept Wil en bespreek ik niet graag in het openbaar, omwille van de grote hoeveelheden kiko's onder ons.

ok

eeeuuuhmm... wat zijn kiko's? :-)

Flanelcondoom
20 mei 2009, 13:18
Omdat ik zo het gevoel heb dat jij je goed voelt door anderen de grond in te boren, en uw filosofische kennis met de grote megafoon wil verkondigen.

Ik ben behoorlijk arrogant IRL, maar het betreft hier dan ook een forum, dus dingen zijn lichtjes anders. Ik ontwijk idioten gewoon in't echt. Ik heb geen behoefte om aan deze mensen te demonstreren dat ik beter zou zijn. Dat zou immers impliceren dat ik mijzelf stiekem niet beter voel, en iemand nodig heb om te kunnen kleineren om mij beter te voelen.

Ik behandel zulke mensen met het solipsisme van een Britse koloniaal die tijdens zijn ritje door het bos de woudnegers die langs de weg staan om naar hem te kijken niet eens opmerkt.

Flanelcondoom
20 mei 2009, 13:20
ok

eeeuuuhmm... wat zijn kiko's? :-)

Er loopt hier zo'n forummer rond, kiko. Soms heb ik het gevoel dat hij geen mens is, maar de essentie van gezond boerenverstand die op het internet een singulariteit heeft gecreërd en een bewustzijn heeft ontwikkeld.

Knipp
20 mei 2009, 13:20

-aandacht

-comfort

-nieuwsgierigheid

Oops. En ik die dacht dat ik nog elke dag nieuwe motieven in de mens ontdek.

Als het toch allemaal moet worden afgeleid uit een klein setje, waarom dan niet eros en thanatos ?

Flanelcondoom
20 mei 2009, 13:25

Ze reduceren zich uiteindelijk tot die drie. Zoals ik zei: de combinaties kunnen zodanig complex zijn dat ze een interne machinerie krijgen.

Een soort van evolutie, maar dan in je hoofd. Conceptuele machinerie die strijdt om overleven.

Flanelcondoom
20 mei 2009, 13:26

Als het toch allemaal moet worden afgeleid uit een klein setje, waarom dan niet eros en thanatos ?

Omdat ook deze constructies "lineair afhankelijk" zijn van de drie "basisvectoren".

Voltian
20 mei 2009, 13:28
Omdat ook deze constructies "lineair afhankelijk" zijn van de drie "basisvectoren".

ik denk niet dat je dat in wiskunde kan gieten Flanel :-)

Flanelcondoom
20 mei 2009, 13:29
ik denk niet dat je dat in wiskunde kan gieten Flanel :-)

Het heeft nochtans een vrij gestructureerde, logische, soms bijna mechanische werking.

Maar onze wiskunde dient daar niet voor. Het was louter een metafoor om een beetje te illustreren.

Knipp
20 mei 2009, 13:41

Sorry Pal, don't buy it :)

Flanelcondoom
20 mei 2009, 13:47
Sorry Pal, don't buy it :)

Probeer een tegenvoorbeeld te leveren ;-)

Knipp
20 mei 2009, 13:47
Ik zou graag een beter beeld krijgen van jou als kluizenaar, asceet, 'detached'.
Ken je het begrip 'eidetische reductie' ?

Is het een soort denkoefening ?
Zit er een stuk 'boedha' in ?

Enfin, vertel, vertel, vertel.

Savatage
20 mei 2009, 13:55
Finland komt er net onder. Heel net.

Mss wel handig als je eens geld teveel hebt en een echte reis wilt maken door Finland:

- Finse wintersafari http://www.joker.be/FIWW.aspx
- Hondensleetocht door Lapland http://www.joker.be/FIWH.aspx

Knipp
20 mei 2009, 13:59
Probeer een tegenvoorbeeld te leveren ;-)

Maar ik betwist niet zozeer dat je alle motieven zou kunnen reduceren tot sets van enkele.

Mijn bezwaar is van een andere dimensie.

Voor mij is 'God in de details'.

Een analogie :
Je kan levende organismes verdelen in planten en dieren.
Maar al het mooie en al wat mij kan raken en inspireren zit in het specifieke van de miljoenen mogelijke levensvormen en hun dynamiek.

Ik benader het leven en het denken als een kunstenaar.
Niet als een taxonoom.

Flanelcondoom
20 mei 2009, 14:02
Ik zou graag een beter beeld krijgen van jou als kluizenaar, asceet, 'detached'.
Ken je het begrip 'eidetische reductie' ?

Is het een soort denkoefening ?
Zit er een stuk 'boedha' in ?

Enfin, vertel, vertel, vertel.

Uiteraard ken ik het fenomeen. Dat is iets wat sterk lijkt op de techniek van de Vipassana, wat betekent "zie dingen als ze zijn".

Dat betekent dat men een enkel begrip, concept, of conceptgroep eindeloos observeert tot men eindelijk beseft wat het eigenlijk is.
Zoals een woord dat je 300 keer herhaalt ineens aanvoelt zoals een smakeloze kauwgom: het verliest alle betekenis, alle kleur.

Ons paradigma assigneert "labels" per concept, waarbij het automatisch dingen indeelt in de juiste cathegorie. Uiteraard komen er waardeoordelen aan bod.
Denk aan begrippen zoals oorlog, liefde, Lady GaGa, Kim De Gelder.

Denk aan elk van die begrippen. Je zal zien dat de essentie ervan ver te zoeken is. Hetgeen zich opdringt, zijn de "labels". Je mening erover. Kant-en-klare pakketjes over wat te denken erover.

Wat je dient te doen als Vipassi, is het concept proberen kapot te kauwen. Zoals je dit doet met een woord dat je te vaak herhaalt. Dan ga je zien wat het eigenlijk is.
Voorlopig zie je niet de wereld zoals deze is, maar zie je enkel je labels. Je ziet de wereld zoals jij ze afschildert. Je ziet de wereld bijgevolg niet. Je ziet alleen je "innerlijke" wereld.

Klinkt triviaal, zeg je? Beweer je dat je alles kunt zien zoals het is? Beweer je dat je onbevooroordeeld bent?
Neem dan eens voorbeeld van de Aghori-asceten. Zoek op straat een bergje hondenpoep, neem het mee naar huis, en kneed figuurtjes. Je zal een paar keer overgeven. Waarom? Wat je ziet zal niet het bergje afgebroken organische massa zijn, maar wat je ziet zal iets zijn met een grote label WALGELIJK.

Dit bovenstaande is slechts een korte inleiding om je te doen beseffen hoe bevooroordeeld wij zijn, en dat wij steeds labels zien en niet de zaken op zich.
De techniek om de labels weg te werken is vermoeiend, tijdrovend, en ik ben er slechts een acoliet in.

Flanelcondoom
20 mei 2009, 14:03
Mss wel handig als je eens geld teveel hebt en een echte reis wilt maken door Finland:

- Finse wintersafari http://www.joker.be/FIWW.aspx
- Hondensleetocht door Lapland http://www.joker.be/FIWH.aspx

Klinkt niet slecht, al ben ik daar meer op zoek naar een zomervakantie. Dat vissen, dat rondtrekken in de bossen interesseert mij.

Heb jij ervaringen met Finse wintervakanties? Of elders in't Noorden? Wat is het leukste volgens jou?

Flanelcondoom
20 mei 2009, 14:04
Maar ik betwist niet zozeer dat je alle motieven zou kunnen reduceren tot sets van enkele.

Mijn bezwaar is van een andere dimensie.

Voor mij is 'God in de details'.

Een analogie :
Je kan levende organismes verdelen in planten en dieren.
Maar al het mooie en al wat mij kan raken en inspireren zit in het specifieke van de miljoenen mogelijke levensvormen en hun dynamiek.

Ik benader het leven en het denken als een kunstenaar.
Niet als een taxonoom.

Aha, ik begrijp het.

Ik ben een ander extremum: ik ontken het bestaan van alle discrete processen. Doorgetrokken zelfs dat van mijzelf. Ik besta niet als discreet systeem, ik denk dat.

Savatage
20 mei 2009, 14:08
Klinkt niet slecht, al ben ik daar meer op zoek naar een zomervakantie. Dat vissen, dat rondtrekken in de bossen interesseert mij.

Heb jij ervaringen met Finse wintervakanties? Of elders in't Noorden? Wat is het leukste volgens jou?

Nog geen ervaring mee, maar ik zou er wel eens graag naar toe reizen. Alleen al om het noorderlicht te zien of met sneeuwscooters rond te rijden (of een hondensleetocht te doen).

Vorig jaar heb ik op het punt gestaan om mij deze reis te boeken http://www.kriskras.be/reizen/noorwegen.html, maar het is er uiteindelijk niet van gekomen.

Flanelcondoom
20 mei 2009, 14:09
Nog geen ervaring mee, maar ik zou er wel eens graag naar toe reizen. Alleen al om het noorderlicht te zien of met sneeuwscooters rond te rijden (of een hondensleetocht te doen).

Vorig jaar heb ik op het punt gestaan om mij deze reis te boeken http://www.kriskras.be/reizen/noorwegen.html, maar het is er uiteindelijk niet van gekomen.

Wat dacht je van Svalbard? Daar ben ik in de lente al geweest. Ze geven je een geweer mee, als je de stad wilt verlaten.

Savatage
20 mei 2009, 14:13
Wat dacht je van Svalbard? Daar ben ik in de lente al geweest. Ze geven je een geweer mee, als je de stad wilt verlaten.

Cool :-)

Svalbard ziet er schitterend uit http://en.wikipedia.org/wiki/Svalbard

Flanelcondoom
20 mei 2009, 14:15
Cool :-)

Svalbard ziet er schitterend uit http://en.wikipedia.org/wiki/Svalbard

Het is er ook echt prachtig. Ook in de zomer een aanrader. Als er sneeuw ligt is het natuurlijk leuker, dan kan men met de sneeuwscooter rijden, gaan langlaufen, en dan een heerlijke BBQ houden met vers opgeviste kabeljauw nabij het water.

Geeft een apart gevoel.

Savatage
20 mei 2009, 14:16
Het is er ook echt prachtig. Ook in de zomer een aanrader. Als er sneeuw ligt is het natuurlijk leuker, dan kan men met de sneeuwscooter rijden, gaan langlaufen, en dan een heerlijke BBQ houden met vers opgeviste kabeljauw nabij het water.

Geeft een apart gevoel.

Ben je er alleen naartoe getrokken? Of met een reisorganisatie.

Flanelcondoom
20 mei 2009, 14:31
Ben je er alleen naartoe getrokken? Of met een reisorganisatie.

Met mijn vader, een viertal jaar geleden. Hij kende nog mensen die daar werkten.

Twee weken gebleven, begin mei. Sneeuw ligt er nog net dan. Tegenwoordig niet meer in begin mei, denk ik.

Jarno
20 mei 2009, 15:08
Waar komt je alias vandaan?

Flanelcondoom
20 mei 2009, 15:11
Waar komt je alias vandaan?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik wou iets onserieus, iets waarbij mensen mij niet al te serieus gingen nemen. Het dook plots op in de gangen van mijn geest.

Tavek
20 mei 2009, 16:08

Dus mijn uitspraak:

Wie tevreden is met een zitje in de tram heeft nooit gezeten in een gevechtshelicopter

heeft een basis.

Turboshaft ondingen :p

Tavek
20 mei 2009, 16:09

Ze vinden geen volk dusja, kans krijgen zal ni direct een issue zijn ;)

Tavek
20 mei 2009, 16:18
Deze thread is puur entertainment !

Flanelcondoom
20 mei 2009, 18:07
Turboshaft ondingen :p

Lawaai kunnen ze maken, ja.

Het grappige aan de Hind is dat die niet vertikaal kan opstijgen: die vleugeltjes zijn essentieel om omhoog te gaan.

Flanelcondoom
20 mei 2009, 18:07
Ze vinden geen volk dusja, kans krijgen zal ni direct een issue zijn ;)

Hoera!!!

Ben jij feitelijk doctor?

Tavek
20 mei 2009, 19:35
Hoera!!!

Ben jij feitelijk doctor?

in opleiding ;)

Maar stel u der maar niks teveel van voor. Ik heb hoegenaamd niet het gevoel dat ik veel aant bijleren ben, en dat begint te vreten. En ik mis het menselijk contact ook enorm.

Dus of ik het ga uitdoen is een andere zaak....

Tavek
20 mei 2009, 19:37
Lawaai kunnen ze maken, ja.

Het grappige aan de Hind is dat die niet vertikaal kan opstijgen: die vleugeltjes zijn essentieel om omhoog te gaan.

De russen hebben behoorlijk wat leuke ontwerpen kwa helicopters hoor.

Flanelcondoom
20 mei 2009, 19:41
De russen hebben behoorlijk wat leuke ontwerpen kwa helicopters hoor.

Jammer genoeg geen geld om er iets mee te doen.

Qua airframes blijven de Russen getalenteerder dan de Amerikanen. Een Mig-29 op korte afstand blijft een van de gevaarlijkste opponenten (combinatie Mig-29 en Archer blijft dodelijk) ondanks de afwezigheid van fly-by-wire.

Flanelcondoom
20 mei 2009, 19:42
Deze thread is puur entertainment !

Lachen op mijn kosten ja?

toccata
20 mei 2009, 23:04
op welke bekende persoon ben je verliefd geweest?

Savatage
20 mei 2009, 23:10
Ooit een film gezien uit de Hellraiser reeks?

Flanelcondoom
21 mei 2009, 00:26
op welke bekende persoon ben je verliefd geweest?

Roisin Murphy.

Flanelcondoom
21 mei 2009, 00:26
Ooit een film gezien uit de Hellraiser reeks?

Nee, eigenlijk nooit. Zijn het wel aanraders?

De_Laatste_Belg
21 mei 2009, 15:51
Roisin Murphy.

Ik geloof u.

...

Flanelcondoom
21 mei 2009, 16:06
Ik geloof u.

Ze is zowat de enige bekende vrouw die ik aantrekkelijk vind. Anderen zijn onderling inwisselbaar.

toccata
21 mei 2009, 16:07
Ben je echt?

Flanelcondoom
21 mei 2009, 16:15
Ben je echt?

Nee, ik ben een internetsingulariteit van informatie die een bewustzijn heeft verkregen. Een soort van animated memetic golem die geleerd heeft om zijn eigen verbeelding aan te maken, in plaats van menselijke verbeelding te hanteren als energie.

De_Laatste_Belg
21 mei 2009, 16:15
Ze is zowat de enige bekende vrouw die ik aantrekkelijk vind. Anderen zijn onderling inwisselbaar.

Flanelcondoom
21 mei 2009, 16:17
Hmm. Gezien je steeds schitterende beeldmateriaal kan je mij ook een tegenvoorbeeld bezorgen, neem ik aan?

De_Laatste_Belg
21 mei 2009, 16:22
Hmm. Gezien je steeds schitterende beeldmateriaal kan je mij ook een tegenvoorbeeld bezorgen, neem ik aan?

Een tegen voorbeeld van ? Je zachte kant ? Hmmmmm ..

.... uhhhh ...

'k weet niet zo ?

Flanelcondoom
21 mei 2009, 16:23
Een tegen voorbeeld van ? Je zachte kant ? Hmmmmm ..

.... uhhhh ...

'k weet niet zo ?

Ik dacht dat je poogde te zeggen dat er andere bekende schoonheden waren.

De_Laatste_Belg
21 mei 2009, 16:34
Ik dacht dat je poogde te zeggen dat er andere bekende schoonheden waren.

Ben je nu echt ernstig :twisted: ?

Ik was 't alleszinds niet.

Flanelcondoom
21 mei 2009, 16:49
Ben je nu echt ernstig :twisted: ?

Ik was 't alleszinds niet.

Nu kan ik even niet volgen.

De_Laatste_Belg
21 mei 2009, 17:20
Je bedoelt dat je verder wil met .....

...

soit

...

Flanelcondoom
21 mei 2009, 17:27
Niet goed zichtbaar wegens aard van foto.

De_Laatste_Belg
21 mei 2009, 17:46
Niet goed zichtbaar wegens aard van foto.

Dat heet: Fantasie.

Flanelcondoom
21 mei 2009, 18:24
Dat heet: Fantasie.

Ik bedoel niet de geslachtsdelen. Ze is zelfs te naakt op die foto. Men ziet niet wie ze is.

Flanelcondoom
21 mei 2009, 18:25
Ben je echt?

Waarom de vraag eigenlijk?

From_Vlaanderen
21 mei 2009, 22:27
Wat vindt u van sportschutters?

Flanelcondoom
21 mei 2009, 22:30
Wat vindt u van sportschutters?

Ik heb er geen mening over, net zoals men moeilijk een mening kan vormen over schakers, piloten, rugbyspeler of snowboarders.

From_Vlaanderen
21 mei 2009, 22:33
Ik heb er geen mening over, net zoals men moeilijk een mening kan vormen over schakers, piloten, rugbyspeler of snowboarders.

Waarom is dan het sportgerief niet verkrijgbaar zonder vergunning?

Flanelcondoom
21 mei 2009, 22:36
Waarom is dan het sportgerief niet verkrijgbaar zonder vergunning?

Niccolo Machiavelli zei eens: eens je het volk ontwapent, is het verstandig om de wapens niet aan het volk terug te geven, daar zij je zullen gijzelen.

From_Vlaanderen
21 mei 2009, 22:39
Niccolo Machiavelli zei eens: ontwapen het volk, en het is verstandig om de wapens niet aan het volk terug te geven, daar zij je zullen gijzelen.

Mijn ideeën staan ook haaks op de zijne. Toch zit er een zekere logica achter die van hem.
Maar als het wat te hard ruikt naar absolutisme dan vind ik de persoon niet sympathiek. :-D

Flanelcondoom
21 mei 2009, 22:40
Mijn ideeën staan ook haaks op de zijne. Toch zit er een zekere logica achter die van hem.
Maar als het wat te hard ruikt naar absolutisme dan vind ik de persoon niet sympathiek. :-D

Ja, want dan kunnen ze wel eens je hoge auto afpakken.

From_Vlaanderen
21 mei 2009, 22:44
Ja, want dan kunnen ze wel eens je hoge auto afpakken.

En nu kunnen we roepen van: Vrijheid! Vrijheid!
Stel je voor, belastingen o.b.v. je ecologische voetafdruk.:?

Flanelcondoom
21 mei 2009, 22:46
En nu kunnen we roepen van: Vrijheid! Vrijheid!
Stel je voor, belastingen o.b.v. je ecologische voetafdruk.:?

Je bent de slaaf van je wagentje, want zonder wagentje ben je niet even gelukkig.

Een heropvoedingskamp zou je goed doen.

From_Vlaanderen
21 mei 2009, 22:47
Je bent de slaaf van je wagentje, want zonder wagentje ben je niet even gelukkig.

Een heropvoedingskamp zou je goed doen.

1)Wat voor heropvoedingskamp zou u me aanraden?

2)Wagentje?