PDA

View Full Version : Veroordeling Blok


C uit W
21 april 2004, 18:14
De schandalige veroordeling van het blok doet mij sterk twijfelen voor wie ik ga stemmen.
Ik heb enorm veel zin om voor het blok te stemmen.

Zijn er nog hier waarvan "de vingers jeuken"?

Fribre
21 april 2004, 19:52
In extremis kan je nogaltijd voor de tussenweg kiezen: Vlaams Kartel voor Vlaanderen, Vlaams Blok voor Europa (of vica versa)

C uit W
22 april 2004, 11:49
In extremis kan je nogaltijd voor de tussenweg kiezen: Vlaams Kartel voor Vlaanderen, Vlaams Blok voor Europa (of vica versa)
Ik zou het dan omgekeerd doen.
Alhoewel :?
't is moeilijk.

Maar voor de Vlaamse stem ik blok hoor, dit KAN gewoon niet.
Besef trouwens maar dat dit het lot is van elke Vlaams nationalistische beweging die België kan bedreigen... .

SB1234
22 april 2004, 12:45
Na alles rustig op een rijtje gezet te hebben is al die heisa toch sterk opgeklopt.

Het Blok wordt NIET verboden, het Blok zelf wordt trouwens niet veroordeeld en zelfs als cassatie het arrest bevestigt hoeft de partij niet van nul af aan te beginnen volgens juristen.

Het publiek afstand nemen van de zaken waarvoor ze veroordeeld zijn zou dan namelijk al volstaan om met propere lei te beginnen onder dezelfde naam.

Misschien een ideetje voor het doorbreken van het cordon: tegen de verwachting in niet in beroep gaan, openlijk afstand nemen van 'fouten' uit het verleden zoals het 70-puntenplan en met open vizier naar 13 juni.

C uit W
22 april 2004, 17:47
En een breuk in de partij.
En, als ze hun programma aanpassen, dan heeft België gewonnen.

Neen, dat kan niet.

Het blok is het blok, en ze vertegenwoordigen iets.
Dat kan je niet zomaar verbieden!

Het is overigens zeer erg.
Iedereen die met hen samenwerkt of sympathiseerd kan gestraft worden!

DidiusTheGreat
22 april 2004, 18:04
Ik vind net als Stijn Bleyen dat dit alles sterk wordt opgeklopt.
Bovendien kan je toch niet anders dan zeggen dat sommige pamfletten wel degelijk aanzetten tot discriminatie.
Als dit niet zo is bij u, des te beter. Misschien is dat wel zo bij anderen.

En bovendien blijft het blok bestaan. En zullen ze nog altijd het vreemdelingenprobleem aankaarten, al zal dat misschien iets minder scherp moeten gebeuren, wat maar best is.

Thomas Hx
22 april 2004, 18:29
Deze veroordeling is een straffe veroordeling en zelf ik als centrum-democraat zou nu overwegen qua proteststem om op het Blok te stemmen.

Maar kom, ik hoe nog niet te stemmen 8)

Calle
23 april 2004, 17:49
Nooit zal ik op het blok stemmen.

Los van de uitspraak, los van het proces staat het buiten kijf dat het VB gewoon een racistische partij is ZONDER inhoud.

Ze hebben inderdaad hun nut gehad om de problemen van de maatschappij aan te kaarten, maar oplossingen dragen ze nog altijd niet naar voor.

Ik walg ook van het proces, maar nooit zal ik op hen stemmen.

C uit W
23 april 2004, 18:25
Nooit zal ik op het blok stemmen.

Los van de uitspraak, los van het proces staat het buiten kijf dat het VB gewoon een racistische partij is ZONDER inhoud.

Ze hebben inderdaad hun nut gehad om de problemen van de maatschappij aan te kaarten, maar oplossingen dragen ze nog altijd niet naar voor.

Ik walg ook van het proces, maar nooit zal ik op hen stemmen.
Ik deel die walging niet.
Ik heb wel een afkeer voor de "tsjeven", niet de cd&v'ers tout court, maar wel voor die krokodillen die belgie hebben gemaakt tot wat het is, en nu, eens ze de macht zouden hebben, dezelfde fouten zullen maken.
Daarom kan ik vandaag niet op het kartel stemmen.
Want vergis u niet, ik ben een n-va'er, ik kan me echt in de n-va vinden, maar niet in het kartel.
Het Blok zal tenminste Belgie doen barsten, en dan pas kunnen we verder.

Xenon
5 mei 2004, 18:14
Nooit zal ik op het blok stemmen.

Los van de uitspraak, los van het proces staat het buiten kijf dat het VB gewoon een racistische partij is ZONDER inhoud.

Ze hebben inderdaad hun nut gehad om de problemen van de maatschappij aan te kaarten, maar oplossingen dragen ze nog altijd niet naar voor.

Ik walg ook van het proces, maar nooit zal ik op hen stemmen.

Ik deel dezelfde mening. Trouwens, om iets te kunnen veranderen moet je niet op het Blok stemmen maar op het Vlaams Kartel.

Verhofstadt zei niet voor niets dat hij het succes van zijn regering zou afmeten aan de groei van het Blok. Hij heeft immers niet liever dan dat alle mensen die het niet eens zijn met z'n beleid op het Blok stemmen. Doordat de oppositiewinst vorig jaar vooral naar het Vlaams Blok ging, zitten wij nu met Verhofstadt II aan ons been.

SB1234
6 mei 2004, 08:10
Inderdaad Xenon, helemaal mee eens.

Vandaag in Het LAatste Nieuws wordt er trouwens gesteld dat het eerste effect van het Blok-arrest alweer weggeebd zijn, de extra proteststemmen zijn langzaam weggevloeid en vooral wij lijken ervan te profiteren.

Nu nog 38 dagen alles op alles zetten eh mannne!! (en vrouwen)