PDA

View Full Version : Verkeers hufters.


stropkeuh
23 mei 2009, 16:53
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GE02AJG29


Agressieveling stampt bestuurder ziekenhuis in, maar wordt vrijgelaten

'Zijn zool staat nog op mijn voorhoofd'


OOSTENDE/LAARNE/DENDERMONDE - Een woesteling heeft een bestuurder het ziekenhuis in geslagen, omdat die met zijn lichten had geknipperd. Toch werd de agressieve man enkele uren later vrijgelaten! In het ziekenhuis doet het slachtoffer zijn huiveringwekkende verhaal.

Oostendenaar Frank Vandenberghe (46) vertrok donderdagavond richting Antwerpen, waar hij als schipper werkt bij het loodswezen. Op het viaduct van de E17 in Gentbrugge liep het fout. 'Ik zag in mijn achteruitkijkspiegel een Mercedes C Coupé en een witte Fiat met grote snelheid afkomen terwijl je op het viaduct slechts 90 km per uur mag rijden', zegt Frank Vandenberghe. 'Wat verder leek het alsof de Fiat de andere wagen probeerde te blokkeren zodat die de afrit niet kon nemen. Dat onnozel doen duurde een hele tijd. Verschillende autobestuurders moesten plots op de rem gaan staan. Op een bepaald moment reed die Fiat vlak voor me. Ik heb toen even met de lichten geknipperd. Achteraf gezien was mijn reactie misschien dom. Maar ik had nooit gedacht dat dit tot zulke zware verkeersagressie zou leiden.'

De bestuurder van de Fiat - achteraf geïdentificeerd als Ingo S. (36) uit Antwerpen - kon niet appreciëren dat Frank hem met zijn lichtsignalen terechtwees en startte een gevaarlijke achtervolging. 'Hij stak me telkens voorbij en ging dan op de rem staan. Dat duurde zo'n tien minuten', vertelt Frank. De Oostendenaar besliste om er een einde aan te maken door op de pechstrook te stoppen. 'Hij stopte ook en reed achteruit naar me toe. Ik wist niet waar ik het had. Ik heb in eerste versnelling plankgas gegeven en me weer in het verkeer gemengd. Wat ik deed, was gevaarlijk. Maar ik wist niet wat anders te doen.'

Nog was de achtervolging niet afgelopen, en dus besloot Frank om de snelweg af te rijden aan het pompstation in Kalken. 'Het was veel te gevaarlijk. Ik had gezien dat een andere wagen al ei zo na onder een vrachtwagen was gereden. Maar de Fiatbestuurder reed ook de snelweg af en parkeerde in mijn buurt. Ik ben uitgestapt en heb hem gevraagd waarom hij mij achtervolgde. Een antwoord kreeg ik niet. De man begon me meteen te schoppen en te slaan. De klappen kwamen raak aan. Toen ik op de grond lag, is de man zelfs op mijn hoofd gaan staan. Toen er getuigen kwamen aangelopen, is hij in zijn wagen gesprongen en weggereden. Die getuigen hadden die roekeloze bestuurder ook bezig gezien op de snelweg en waren daarom ook de parking aan het pompstation opgereden. Gelukkig maar. Ik weet niet wat die man anders nog van plan was met mij.'

Frank Vandenberghe houdt aan de aanval van de razende bestuurder zware verwondingen over. In het ziekenhuis in Lokeren stelden ze vast dat hij een complexe kuitbeenbreuk opliep. Verder heeft hij over zijn hele lichaam blauwe plekken. Een schoenafdruk op zijn voorhoofd bewijst hoe driest de dader tekeerging.

Franks vrouw Nathalie Termonia (43) heeft haar man donderdagavond nog naar het AZ Sint-Jan campus Henri Serruys in Oostende gebracht waar hij gisteren werd geopereerd. Frank zal wellicht enkele maanden arbeidsongeschikt zijn. 'Ik moet zes weken op krukken lopen. En dan revalideren. Ik zal nog een lange weg moeten afleggen.'

Frank, Nathalie, en hun zonen Damon (15) en Wayne (12) zien nu hun zomervakantie in Spanje in duigen vallen. 'Een bezoek aan het voetbalstadion van Barcelona stond op ons verlanglijstje. We zullen alles mogen annuleren', zucht Nathalie.

De agressieve bestuurder Ingo S. werd een tijd na het incident opgepakt en voor de onderzoeksrechter in Dendermonde geleid. Het parket vorderde zijn aanhouding, maar de onderzoeksrechter liet hem vrij, onder strikte voorwaarden.


Dominique Jauquet en, Danny Bontinck


:evil: En da is niet het eerste gevalleke van verkeersaggressie. En dan laten ze die gast nog vrij ook. Wat krijgt hij voor straf? Zekers een maand onkruid trekken langs de autostrade?:roll:

Tavek
23 mei 2009, 18:27
auto afpakken en levenslang rijverbod (agressievelingen zijn dat meestal voor het leven)

Flanelcondoom
23 mei 2009, 18:54
auto afpakken en levenslang rijverbod (agressievelingen zijn dat meestal voor het leven)

2

Kallikles
23 mei 2009, 19:15
Ik ben daarin altijd voorzichtig. Nooit stoppen, altijd de deuren op slot als ik in de auto ben en gsm naast mij in aanslag om versterking op te roepen.

Inderdaad, zo'n kerels moeten een rijverbod krijgen.

Flanelcondoom
23 mei 2009, 19:16
Ik ben daarin altijd voorzichtig. Nooit stoppen, altijd de deuren op slot als ik in de auto ben en gsm naast mij in aanslag om versterking op te roepen.

Inderdaad, zo'n kerels moeten een rijverbod krijgen.

Vroeger had mijn vader een degen in de auto voor zulke kerels. Kwam eens schitterend van pas op een nacht.

Tavek
23 mei 2009, 19:48
Ik ben ook al eens bijna afgeklopt geweest door ene die op de binnenstrook reed op een rond punt en afsloeg. Helaas pinkte hij niet en dacht ik dat hij 3/4 rond ging ipv 1/2 en dus reed ik op (de hele essentie van de binnenstrook gebruiken, het laat toe anderen op te rijden). Nu moest die mens af op 1/2 en blokkeerde ik hem dus een beetje. Kerel tript helemaal door en zet zijn auto op de berm. Ik rij natuurlijk door. Het getuut en de handgebaren maakte al duidelijk dat dat ik wsh een dik pak slaag ging krijgen.

Radioactive Man
24 mei 2009, 01:01
De baan zit vol met achterlijken.

Daarjuist ging ik naar het frituur in het dorp en daarvoor moest ik links afslaan om direct daarna links de parking op te rijden.Het frituur was dicht dus ik remde even(met mijn pinker op)en draaide dan terug.Op die moment reed er een audi op pakweg 150 cm achter mij die natuurlijk een versnelde hartslag kreeg omdat hij door de veel te korte tussenaftand verschoot en bijna pannikeerde(typisch).

Toen ik dan omgedraaid was keek hij me aan en knikte zo op zo'n compleet belachelijke schoolmeesterkes-achtige mannier neen naar mij.Kende dat?Dat is zo belachelijk!!!

Dus ging ik maar naar een ander frituur 800 m verder en die was wel open dus ik bestelde een pakske met een curryworst en een gebakken balleke.Ik lees efkes de P in dat overvol frietkot waar geen woord gezegd wordt en ga naar buiten.

Ik steek de straat over en op die moment kwam er een wielertoerist met hoge snelheid zo'n 10 meter verder vanuit een zijstraat zonder te kijken de straat van het frituur ingereden en stevende recht op mij af,ik moest even versnellen want die ging zo snel en die mikte precies op mij.Rakelings(opzettelijk) vlamt die dan langs mij met een gezicht precies Al Capone als hem slecht geslapen heeft.

Op mijn werk(trukker) gaat dat de hele dag zo in het verkeer.Mensen trekken constant smoelen naar mij omdat ik met een vrachtwagen rij.Zo moet ik soms met 29 ton betonstaal (dus een totaal gewicht van 44000 kg en een zeer onstabiele aard van lading)een drukke baan opdraaien.Dat is bijna onmogelijk zonder iemand te doen vertragen.

Ik ben professioneel en kan dat wel inschatten wanneer het veilig kan maar zelfs een auto die nog 300 m ver is zal nog moeten vertragen als ik in dezelfde richting moet omdat ik zeer traag optrek en voor zo'n momenten zou ik graag een klein digitaal fototoestelleke bij hebben om al die smoelen te trekken.Soms zwaaien ze dan zo met hun hand naast hun gezicht.

Precies allemaal schoolmeesterkes en jufrouwkes.De domheid en het gebrekkig inzicht in het verkeer druipt er op die moment zo af.Het ergste zijn die die zien dat ge beslist om door te rijden maar ze zijn nog te ver om zo onnozel te kunnen doen en dus geven ze gas bij tot vlak bij mij om dan keihard te remmen om dan meestal zeer uitgebreid met hun armen te beginnen zwaaien.

Soms zijn er zelf die doen alsof ze mij willen gaan rammen en ik heb zelf al meegemaakt(meer dan eens) dat er ene ook effectief voor ging.In Wemmel kwam ik van de A 12 en het was file daar zoals gewoonlijk.Ik reed links om te kunnen invoegen en ik vond een gat waar ik mijn trekker instuurde,natuurlijk de oplegger volgt en dan kan die persoon die daar STILstaat natuurlijk even niet verder met dus wederom ernstige frustratie tot gevolg.

Het is nu eenmaal spijtig genoeg de enige mannier om daar ingevoegd te geraken tenzij er een barmhartige samaritaan teken doet en plaats maakt maar meestal is dat niet.Voorbij het knooppunt versnelt het verkeer tot zo'n 80 km/h op het rechter vak en ik volg rustig mee toen ineens die gefrustreerde persoon met zijn camionette met grote aanhangwagen mij traag inhaalde.

Ik had die nog niet echt in de gaten en net toen die mij met zijn camionette voorbij was kapt die keihard af naar rechts om mij te rammen met zijn remork.Ik reageerde gelukkig bliksemsnel en stampte op de rem en hij miste mij op een haar.Daar kon ik zelfs mijn vinger niet tussen krijgen.Mijn remork danste 10 keer op en neer van die stamp.

Als dat raak was was die waarschijnlijk morsdood en zijn passagier ook en die kon er niet mee lachen want ik zag ze ruzie maken toen ik afsloeg naar Zellik en bij hun kon binnen kijken.

Verkeersagressie is dagelijkse kost voor mij en voor vele mensen.Iedereen zit gewoon kwaad in zijn auto(niet altijd maar wel zeer veel).Ik haat het zelfs om met mijn auto(in mijn camion trek ik me dat veel minder aan maar in de auto voel ik me kwetsbaarder) buiten te komen want altijd komt er wel ene achter mij plakken,andere automobilisten zijn meestal gewoon onbeschoft en ze zouden liever op u rijden dan wat te vertragen,ze lokken soms zelf het gevaar uit om dan van hun botten te maken.

Auto's zijn een zege en tegelijk een vergif,ik verdenk zelfs de auto ervan een belangrijke rol te spelen in de verzuring van de maatschapij.Het maakt de mensen associaal en zelfs kwaad.Een oplossing volgens mij zou kunnen zijn begrenzen en het verkeer(auto's) vertragen,meer openbaar vervoer en het gebruik van moto's,brommers en fietsen aanmoedigen.

Adam Smith
24 mei 2009, 01:19
ach ik hoorde afgelopen dag in Nederland dat iemand zijn rijbewijs en motor kwijt was omdat hij 238 (!!!!) reed....

Andro
24 mei 2009, 06:41
Simpel, auto's maken die slechts 120km/u kunnen, zou een mooie preventie zijn, die daadwerkelijk uithaalt. Snelheidsduivels blijven scheuren, als ze kapitaalkrachtig genoeg zijn.

stropkeuh
24 mei 2009, 06:57
ach ik hoorde afgelopen dag in Nederland dat iemand zijn rijbewijs en motor kwijt was omdat hij 238 (!!!!) reed....


Reed? Vliegen bedoelt ge met zo'n snelhied op ne motto.
Da zijn wielen nog de grond raakten...:roll:

Kay_
8 juni 2009, 11:38
Tja, eerlijk gezegd durf ik ook nogal zo doen.
Over het algemeen ben ik vrij rustig, maar in het verkeer verander ik totaal.
Zaken escaleren snel, ik flits met mijn lichten, de andere remt voor mijn neus, ik steek hem voorbij en rem, en zoverder en zoverder.

Of iemand die in mijn kont komt rijden op de snelweg, waardoor ik op mijn rem stamp, hij met zijn lichten flits en terwijl hij mij voorbijsteekt, ik mijn raampje laat zakken en tegen 120 op zijn auto probeer te slaan.

Meestal "win" ik dan en gelukkig ben ik nog nooit uit mijn auto gekomen...

Ik ben helaas echt een rotzakje in het verkeer en ga vooral uit van mijn eigen gelijk.

Gelukkig besef ik dat nu van mezelf en probeer ik er iets aan te veranderen, maar makkelijk is het niet dat kan ik je zeggen.

liberalist_NL
9 juni 2009, 23:29
Simpel, auto's maken die slechts 120km/u kunnen, zou een mooie preventie zijn, die daadwerkelijk uithaalt. Snelheidsduivels blijven scheuren, als ze kapitaalkrachtig genoeg zijn.

Net als op scooters en brommers een begrenzing erop zou inderdaad een slimme zet zijn.

SDX
9 juni 2009, 23:32
Tja, eerlijk gezegd durf ik ook nogal zo doen.
Over het algemeen ben ik vrij rustig, maar in het verkeer verander ik totaal.
Zaken escaleren snel, ik flits met mijn lichten, de andere remt voor mijn neus, ik steek hem voorbij en rem, en zoverder en zoverder.

Of iemand die in mijn kont komt rijden op de snelweg, waardoor ik op mijn rem stamp, hij met zijn lichten flits en terwijl hij mij voorbijsteekt, ik mijn raampje laat zakken en tegen 120 op zijn auto probeer te slaan.

Meestal "win" ik dan en gelukkig ben ik nog nooit uit mijn auto gekomen...

Ik ben helaas echt een rotzakje in het verkeer en ga vooral uit van mijn eigen gelijk.

Gelukkig besef ik dat nu van mezelf en probeer ik er iets aan te veranderen, maar makkelijk is het niet dat kan ik je zeggen.

Stel dat je ooit iemands kind zou doodrijden, zou je daar mee kunnen leven, stel dat die moeder daarna jou half- of helemaal dood zou willen trappen?

Kay_
10 juni 2009, 12:57
Stel dat je ooit iemands kind zou doodrijden, zou je daar mee kunnen leven, stel dat die moeder daarna jou half- of helemaal dood zou willen trappen?


Nope en dat weet ik maar al te goed.
Vroeger was ik ook zo absoluut niet en reed ook nooit te snel.
Maar hoe meer ik rijd, hoe erger het lijkt te worden.

Soit, ik weet nu tenminste dat er een probleem is en let er wel op.

patrickve
10 juni 2009, 13:14
Nope en dat weet ik maar al te goed.
Vroeger was ik ook zo absoluut niet en reed ook nooit te snel.
Maar hoe meer ik rijd, hoe erger het lijkt te worden.

Soit, ik weet nu tenminste dat er een probleem is en let er wel op.

Werk uw agressie eens om 3 uur 's nachts af op een verkeerd geparkeerde plataan aan 150 km/h, en ge zult zien, nadien zijt ge van dat agressiviteitsprobleem af :-)

E. Gidius
10 juni 2009, 13:20
Werk uw agressie eens om 3 uur 's nachts af op een verkeerd geparkeerde plataan aan 150 km/h, en ge zult zien, nadien zijt ge van dat agressiviteitsprobleem af :-)

Ja jongens, kijk hé, het is het één of het ander.

Als ik een wetsvoorstel indien om dat soort agressie tegen personen te kwalificeren als vrijwillige doodslag, zo dat de rechters niet meer kunnen kiezen maar verplicht zijn van deze kwalificatie uit te gaan, en er een straf op te zetten van minstens tien jaar onsamendrukbare dwangarbeid, wie van jullie gaat dat dan steunen? En wie gaat op zijn achterste poten staan of zemelen dat het "toch allemaal zo erg niet is en we nu ook niet moeten overdrijven"?

Aan wie ligt het dan dat zulke potentiële moordenaars zelfs geen dag in de cel doorbrengen?

Kay_
10 juni 2009, 14:31
Werk uw agressie eens om 3 uur 's nachts af op een verkeerd geparkeerde plataan aan 150 km/h, en ge zult zien, nadien zijt ge van dat agressiviteitsprobleem af :-)

Ik denkt dat het voor mij niet echt een agressiviteitsprobleem maar eerder een 'attitude'-probleem is dat zich manifesteert in agressie.

Nu de laatste maanden is het al wat beter en blijft het bij schelden met de ramen dicht en wat getoet.

Maar mocht het erger worden ga ik mij toch wat professionele hulp zoeken, want ik heb geen zin om zoals mijn buurman mijn huis te moeten verkopen om iemands ziekenhuis kosten te betalen. Of erger...

E. Gidius
10 juni 2009, 14:39
Maar mocht het erger worden ga ik mij toch wat professionele hulp zoeken, want ik heb geen zin om zoals mijn buurman mijn huis te moeten verkopen om iemands ziekenhuis kosten te betalen. Of erger...

Ik kan maar moeilijk geloven dat je het zo erg zitten hebt.

Jij bent toch Kay-Gel van vroeger hé?

Kay_
10 juni 2009, 14:43
Ik kan maar moeilijk geloven dat je het zo erg zitten hebt.

Jij bent toch Kay-Gel van vroeger hé?

Yup, dat ben ik. Het is echt erg geworden.
Vroeger reed ik nog niet eens 1 km te hard en kon ik mensen die hard reden absoluut niet verstaan.


Nu rij ik ook standaard tijdens werkdagen 140 op de snelweg als ik van het werk kom.

Echt gek hoor hoe dat kan veranderen. Maar nu doe ik per dag makkelijk 120 - 150 km per dag en werk ik. Ik denk dat dat veel veranderd heeft.

Raven
11 juni 2009, 19:09
die gast heeft dat zelf gezocht... beetje uw faren gaan opzetten om zo te proberen uw voorligger te verblinden opdat die ergens tegen aan botst.

De politie had die pipo uit zn ziekenhuis bed moeten sleuren en in het gevangenis opsluiten

Jazeker
14 juni 2009, 13:43
Simpel, auto's maken die slechts 120km/u kunnen, zou een mooie preventie zijn, die daadwerkelijk uithaalt. Snelheidsduivels blijven scheuren, als ze kapitaalkrachtig genoeg zijn.

Een idioot aan 120 is nog steeds levensgevaarlijk.

Jazeker
14 juni 2009, 13:48
In elk geval zit ik nog steeds te dromen van een veiligheidssysteem in mijn auto. Op de achterruit een stickertje met daarop: "Afstand Houden". Als ze dan toch nog te dicht komen flitsen er vanop de hoedenplank 2 spots van elk 2000 watt aan, die pas zullen doven als de afstand weer redelijk is.

Een variant pas ik nu trouwens reeds toe als het al donker is. Te dicht komen = achterste mistlichten aan.

Dronkoers
3 juli 2009, 11:25
Een idioot aan 120 is nog steeds levensgevaarlijk.
:thumbsup:
In elk geval zit ik nog steeds te dromen van een veiligheidssysteem in mijn auto. Op de achterruit een stickertje met daarop: "Afstand Houden". Als ze dan toch nog te dicht komen flitsen er vanop de hoedenplank 2 spots van elk 2000 watt aan, die pas zullen doven als de afstand weer redelijk is.

Een variant pas ik nu trouwens reeds toe als het al donker is. Te dicht komen = achterste mistlichten aan.

Je kunt ook gewoon even opzij gaan, want uw achterligger verblinden kan het enkele erger maken voor u, en is hij in zijn recht ;-)

stropke
3 juli 2009, 11:53
Eergister ook weer zoiet meegemaakt.
Zit op de rotonde met de fiets , dus voorang. Staat er rechts nen bus te wacten voor oprijden mee de wielen op de fietspad. Dus menneerke was al over de dubbele rij haaientanden gaan staan en blokkeerde de fietspad, die voorrang heeft. Ik dacht, fiets rap door en ga er ff voorlangs, wijk iets uit naar links voor beetje over de rijbaan de bus te ontwijken, achterlangs omrijen kon niet.
Die pipo moet me wel zien, anders is hij blind en wat doet die gast: trekt op en ik moest in de remmen. Ik GRRWWW:x tik mee de vinger het bekende gebaar tegen voorhoofd en die kwibus stopt midden op de rotonde om tegen mij te foeteren terwijl hij met zijn kont nog steeds de fietspad blokkeerde.
Heb hem eens flink te waarheid toegeschreeuwd om door te rijen.
Ze kunne wel hé, mee zo ne grote bus tegen een fietser, die denken ze wachten maar, recht van de sterkste.
In de commotie ben ik vergeten naar zijn kenteken te zien, anders had ik zijn baas wel eens gebeld.
Vlgd fietstocht fotoke maken van dergelijk situaties. Gebeurt vaker da bussen de fietsroute blokkeren bij rondpunt, sommige:x camions kunne er ook wat van.

Dronkoers
3 juli 2009, 12:01
Eergister ook weer zoiet meegemaakt.
Zit op de rotonde met de fiets , dus voorang. Staat er rechts nen bus te wacten voor oprijden mee de wielen op de fietspad. Dus menneerke was al over de dubbele rij haaientanden gaan staan en blokkeerde de fietspad, die voorrang heeft. Ik dacht, fiets rap door en ga er ff voorlangs, wijk iets uit naar links voor beetje over de rijbaan de bus te ontwijken, achterlangs omrijen kon niet.
Die pipo moet me wel zien, anders is hij blind en wat doet die gast: trekt op en ik moest in de remmen. Ik GRRWWW:x tik mee de vinger het bekende gebaar tegen voorhoofd en die kwibus stopt midden op de rotonde om tegen mij te foeteren terwijl hij met zijn kont nog steeds de fietspad blokkeerde.
Heb hem eens flink te waarheid toegeschreeuwd om door te rijen.
Ze kunne wel hé, mee zo ne grote bus tegen een fietser, die denken ze wachten maar, recht van de sterkste.
In de commotie ben ik vergeten naar zijn kenteken te zien, anders had ik zijn baas wel eens gebeld.
Vlgd fietstocht fotoke maken van dergelijk situaties. Gebeurt vaker da bussen de fietsroute blokkeren bij rondpunt, sommige:x camions kunne er ook wat van.

Ik vind fietspaden op een rond punt sowiezo al gevaarlijk.
Het rond punt in Zwijndrecht (aan de tramterminus), daar rijden de fietsen "onder" het rond punt als ze "rechtdoor" moeten ;-)

Micele
3 juli 2009, 12:55
Ik vind fietspaden op een rond punt sowiezo al gevaarlijk.
Het rond punt in Zwijndrecht (aan de tramterminus), daar rijden de fietsen "onder" het rond punt als ze "rechtdoor" moeten ;-)
De meeste rotondes met aanliggende fietspaden zijn ondertussen officieel als zwarte gevaarlijke punten vermeld ...
Ze wisten "toen" niet beter... 8O dikke amateurs

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/339482/2008/07/07/Rotondes-met-aanliggende-fietspaden-gevaarlijk-voor-fietsers.dhtml
Rotondes met aanliggende fietspaden gevaarlijk voor fietsers

Rotondes met aanliggende fietspaden leiden tot een significante verhoging van het aantal ongevallen met fietsers. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van het Steunpunt Mobiliteit en Openbare Werken, Spoor en Verkeersveiligheid.

Het aantal letselongevallen met fietsers stijgt na de aanleg van een rotonde met 27 procent. Bij ongevallen met doden of zwaargewonden was er zelfs een stijging met 41 tot 46 procent.

De onderzoekers raden de aanleg van rotondes met aanliggende fietspaden af. Momenteel is dit echter het meest voorkomende type. Op kruispunten waar fietsers langskomen, kan het zelfs aangewezen zijn om helemaal geen rotonde aan te leggen. (belga/bdr)
07/07/08 15u46

Micele
3 juli 2009, 13:41
vb. van de toenmalige beterweters die zich geen vb namen aan het veiligere buitenland, het heeft ca. 10 jaar - en xx-vermijdbare slachtoffers - geduurd vooraleer ze (Be-wegbeheerder) het licht zagen...

http://www.mobielvlaanderen.be/convenants/artikel.php?nav=1&mbnr=78&id=456&tref=Zwarte%20punten%20(Vlaamse%20Gewest)
(met foto hoe het moet)

Op deze rotonde in Dendermonde werden vrijliggende fietspaden aangelegd in het kader van het wegwerken van gevaarlijke punten. (Foto: Johan Martens).

Vorig jaar werd een bestaande rotonde in Dendermonde heringericht in het kader van het programma ‘wegwerken van gevaarlijke punten’ van de Vlaamse overheid. Op deze rotonde gebeurden regelmatig ongevallen met fietsers en bromfietsers, onder meer omdat de voorrangssituatie er onduidelijk was.
Vorig jaar werd het aanliggend fietspad op de rotonde vervangen door een vrijliggend fietspad. De fietsers werden zo uit de voorrang gehaald ...

... Sinds de herinrichting, nu ongeveer een jaar geleden, zijn er geen ongevallen meer gesignaleerd met fietsers.

willem1940NLD
4 juli 2009, 01:15
Reed? Vliegen bedoelt ge met zo'n snelhied op ne motto.
Da zijn wielen nog de grond raakten...:roll:(238)
Er worden er toch aanmerkelijk hoger geboekt hoor.

pibo®
22 juli 2009, 22:26
Simpel, auto's maken die slechts 120km/u kunnen, zou een mooie preventie zijn, die daadwerkelijk uithaalt. Snelheidsduivels blijven scheuren, als ze kapitaalkrachtig genoeg zijn.

bah , is geen oplossing wat doe je dan voor iemand die veel in duitsland rijdt ? Trouwens afstellen tot 120 , en in de bebouwde kom ?????

Je hoort hier enkel het verhaal van het slachtoffer , en enkel daar conclussies uit trekken zonder de " dader " zen verhaal te horen is wel kort uit de bocht !


Ps ; het geweld in't verkeer moet wel sterk gestraft worden !!!!!!!

maddox
23 juli 2009, 00:01
Het lijkt dat groot zijn helpt.

Ik heb nog nooit een geval van verkeersagressie meegemaakt. De paar mogelijke situaties waren snel gedaan als ik uitstapte.

Maar wat wil je, 108 kg, in een redelijk agiel formaat.

stropke
23 juli 2009, 08:34
Laatst gelezen in de limburgse krant.
Der was eentje letterlijk over spoorovergang gevlogen, die kwam aan 120 voorbij waar 50 km mag.
Beetje verder stonden de flikken te laseren.
Voilá die gast had prijs: ottoke kwijt, rijbewijs inleveren en een EMA-cursus volgen van 700€ uit eigen zak + dan nog de boetes.
EMA = Educatieve Maatregel Automobilist.

Duvelke
23 juli 2009, 09:38
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GE02AJG29


Agressieveling stampt bestuurder ziekenhuis in, maar wordt vrijgelaten

'Zijn zool staat nog op mijn voorhoofd'


OOSTENDE/LAARNE/DENDERMONDE - Een woesteling heeft een bestuurder het ziekenhuis in geslagen, omdat die met zijn lichten had geknipperd. Toch werd de agressieve man enkele uren later vrijgelaten! In het ziekenhuis doet het slachtoffer zijn huiveringwekkende verhaal.

Oostendenaar Frank Vandenberghe (46) vertrok donderdagavond richting Antwerpen, waar hij als schipper werkt bij het loodswezen. Op het viaduct van de E17 in Gentbrugge liep het fout. 'Ik zag in mijn achteruitkijkspiegel een Mercedes C Coupé en een witte Fiat met grote snelheid afkomen terwijl je op het viaduct slechts 90 km per uur mag rijden', zegt Frank Vandenberghe. 'Wat verder leek het alsof de Fiat de andere wagen probeerde te blokkeren zodat die de afrit niet kon nemen. Dat onnozel doen duurde een hele tijd. Verschillende autobestuurders moesten plots op de rem gaan staan. Op een bepaald moment reed die Fiat vlak voor me. Ik heb toen even met de lichten geknipperd. Achteraf gezien was mijn reactie misschien dom. Maar ik had nooit gedacht dat dit tot zulke zware verkeersagressie zou leiden.'

De bestuurder van de Fiat - achteraf geïdentificeerd als Ingo S. (36) uit Antwerpen - kon niet appreciëren dat Frank hem met zijn lichtsignalen terechtwees en startte een gevaarlijke achtervolging. 'Hij stak me telkens voorbij en ging dan op de rem staan. Dat duurde zo'n tien minuten', vertelt Frank. De Oostendenaar besliste om er een einde aan te maken door op de pechstrook te stoppen. 'Hij stopte ook en reed achteruit naar me toe. Ik wist niet waar ik het had. Ik heb in eerste versnelling plankgas gegeven en me weer in het verkeer gemengd. Wat ik deed, was gevaarlijk. Maar ik wist niet wat anders te doen.'

Nog was de achtervolging niet afgelopen, en dus besloot Frank om de snelweg af te rijden aan het pompstation in Kalken. 'Het was veel te gevaarlijk. Ik had gezien dat een andere wagen al ei zo na onder een vrachtwagen was gereden. Maar de Fiatbestuurder reed ook de snelweg af en parkeerde in mijn buurt. Ik ben uitgestapt en heb hem gevraagd waarom hij mij achtervolgde. Een antwoord kreeg ik niet. De man begon me meteen te schoppen en te slaan. De klappen kwamen raak aan. Toen ik op de grond lag, is de man zelfs op mijn hoofd gaan staan. Toen er getuigen kwamen aangelopen, is hij in zijn wagen gesprongen en weggereden. Die getuigen hadden die roekeloze bestuurder ook bezig gezien op de snelweg en waren daarom ook de parking aan het pompstation opgereden. Gelukkig maar. Ik weet niet wat die man anders nog van plan was met mij.'

Frank Vandenberghe houdt aan de aanval van de razende bestuurder zware verwondingen over. In het ziekenhuis in Lokeren stelden ze vast dat hij een complexe kuitbeenbreuk opliep. Verder heeft hij over zijn hele lichaam blauwe plekken. Een schoenafdruk op zijn voorhoofd bewijst hoe driest de dader tekeerging.

Franks vrouw Nathalie Termonia (43) heeft haar man donderdagavond nog naar het AZ Sint-Jan campus Henri Serruys in Oostende gebracht waar hij gisteren werd geopereerd. Frank zal wellicht enkele maanden arbeidsongeschikt zijn. 'Ik moet zes weken op krukken lopen. En dan revalideren. Ik zal nog een lange weg moeten afleggen.'

Frank, Nathalie, en hun zonen Damon (15) en Wayne (12) zien nu hun zomervakantie in Spanje in duigen vallen. 'Een bezoek aan het voetbalstadion van Barcelona stond op ons verlanglijstje. We zullen alles mogen annuleren', zucht Nathalie.

De agressieve bestuurder Ingo S. werd een tijd na het incident opgepakt en voor de onderzoeksrechter in Dendermonde geleid. Het parket vorderde zijn aanhouding, maar de onderzoeksrechter liet hem vrij, onder strikte voorwaarden.


Dominique Jauquet en, Danny Bontinck


:evil: En da is niet het eerste gevalleke van verkeersaggressie. En dan laten ze die gast nog vrij ook. Wat krijgt hij voor straf? Zekers een maand onkruid trekken langs de autostrade?:roll:

Wat een mongool !
Dat ze hem vrij laten in logisch hoor :)
Ik hoor dat trouwens altijd als iemand iets verkeerd doet :p
Hij zal wel zwaar gestraft worden
Dit is zware vorm van agressie
Ik hoop dat ze hem permanenet zen rijbewijz afnemen
de ziekenhuiskosten + extra schadevergoedingen zal hij al zeker moeten betalen

Blue Sky
24 juli 2009, 09:47
De baan zit vol met achterlijken.

Daarjuist ging ik naar het frituur in het dorp en daarvoor moest ik links afslaan om direct daarna links de parking op te rijden.Het frituur was dicht dus ik remde even(met mijn pinker op)en draaide dan terug.Op die moment reed er een audi op pakweg 150 cm achter mij die natuurlijk een versnelde hartslag kreeg omdat hij door de veel te korte tussenaftand verschoot en bijna pannikeerde(typisch).

Toen ik dan omgedraaid was keek hij me aan en knikte zo op zo'n compleet belachelijke schoolmeesterkes-achtige mannier neen naar mij.Kende dat?Dat is zo belachelijk!!!

Dus ging ik maar naar een ander frituur 800 m verder en die was wel open dus ik bestelde een pakske met een curryworst en een gebakken balleke.Ik lees efkes de P in dat overvol frietkot waar geen woord gezegd wordt en ga naar buiten.

Ik steek de straat over en op die moment kwam er een wielertoerist met hoge snelheid zo'n 10 meter verder vanuit een zijstraat zonder te kijken de straat van het frituur ingereden en stevende recht op mij af,ik moest even versnellen want die ging zo snel en die mikte precies op mij.Rakelings(opzettelijk) vlamt die dan langs mij met een gezicht precies Al Capone als hem slecht geslapen heeft.

Op mijn werk(trukker) gaat dat de hele dag zo in het verkeer.Mensen trekken constant smoelen naar mij omdat ik met een vrachtwagen rij.Zo moet ik soms met 29 ton betonstaal (dus een totaal gewicht van 44000 kg en een zeer onstabiele aard van lading)een drukke baan opdraaien.Dat is bijna onmogelijk zonder iemand te doen vertragen.

Ik ben professioneel en kan dat wel inschatten wanneer het veilig kan maar zelfs een auto die nog 300 m ver is zal nog moeten vertragen als ik in dezelfde richting moet omdat ik zeer traag optrek en voor zo'n momenten zou ik graag een klein digitaal fototoestelleke bij hebben om al die smoelen te trekken.Soms zwaaien ze dan zo met hun hand naast hun gezicht.

Precies allemaal schoolmeesterkes en jufrouwkes.De domheid en het gebrekkig inzicht in het verkeer druipt er op die moment zo af.Het ergste zijn die die zien dat ge beslist om door te rijden maar ze zijn nog te ver om zo onnozel te kunnen doen en dus geven ze gas bij tot vlak bij mij om dan keihard te remmen om dan meestal zeer uitgebreid met hun armen te beginnen zwaaien.

Soms zijn er zelf die doen alsof ze mij willen gaan rammen en ik heb zelf al meegemaakt(meer dan eens) dat er ene ook effectief voor ging.In Wemmel kwam ik van de A 12 en het was file daar zoals gewoonlijk.Ik reed links om te kunnen invoegen en ik vond een gat waar ik mijn trekker instuurde,natuurlijk de oplegger volgt en dan kan die persoon die daar STILstaat natuurlijk even niet verder met dus wederom ernstige frustratie tot gevolg.

Het is nu eenmaal spijtig genoeg de enige mannier om daar ingevoegd te geraken tenzij er een barmhartige samaritaan teken doet en plaats maakt maar meestal is dat niet.Voorbij het knooppunt versnelt het verkeer tot zo'n 80 km/h op het rechter vak en ik volg rustig mee toen ineens die gefrustreerde persoon met zijn camionette met grote aanhangwagen mij traag inhaalde.

Ik had die nog niet echt in de gaten en net toen die mij met zijn camionette voorbij was kapt die keihard af naar rechts om mij te rammen met zijn remork.Ik reageerde gelukkig bliksemsnel en stampte op de rem en hij miste mij op een haar.Daar kon ik zelfs mijn vinger niet tussen krijgen.Mijn remork danste 10 keer op en neer van die stamp.

Als dat raak was was die waarschijnlijk morsdood en zijn passagier ook en die kon er niet mee lachen want ik zag ze ruzie maken toen ik afsloeg naar Zellik en bij hun kon binnen kijken.

Verkeersagressie is dagelijkse kost voor mij en voor vele mensen.Iedereen zit gewoon kwaad in zijn auto(niet altijd maar wel zeer veel).Ik haat het zelfs om met mijn auto(in mijn camion trek ik me dat veel minder aan maar in de auto voel ik me kwetsbaarder) buiten te komen want altijd komt er wel ene achter mij plakken,andere automobilisten zijn meestal gewoon onbeschoft en ze zouden liever op u rijden dan wat te vertragen,ze lokken soms zelf het gevaar uit om dan van hun botten te maken.

Auto's zijn een zege en tegelijk een vergif,ik verdenk zelfs de auto ervan een belangrijke rol te spelen in de verzuring van de maatschapij.Het maakt de mensen associaal en zelfs kwaad.Een oplossing volgens mij zou kunnen zijn begrenzen en het verkeer(auto's) vertragen,meer openbaar vervoer en het gebruik van moto's,brommers en fietsen aanmoedigen.

:-) Ik heb ook ook het idee dat de automobilist de meest gefrustreerde verkeersdeelnemer is. Die frustratie uit zich dan dikwijls in explosieve agressie.
Allicht zijn er een aantal redenen voor, de stokkende verkeer, verkeerslichten, drempels, afspraken die men heeft gemaakt die men door onvoorziene omstandigheden niet kan halen ... en men kan zich in de auto ook niet afreageren en stapelt de woede als het ware op tot het potje overkookt.

Als je fietst vb dan bouw je stresshormoon af door de beweging en en wordt je daar relax van. Als je boos bent kan je dus even wat harder trappen ...

De oplossing ... trappers in de auto? ;-)

willem1940NLD
24 juli 2009, 10:09
.............
Als je fietst vb dan bouw je stresshormoon af door de beweging en en wordt je daar relax van. Als je boos bent kan je dus even wat harder trappen ...

De oplossing ... trappers in de auto? ;-)Al eens "fietsers in groepen" ontmoet, die met 5 of meer naast elkaar een totale weg in beslag nemen, ander verkeer tot stoppen noodzakend en in het voorbijgaan nog "leuk" op je autodak en/of tegen ramen/portieren slaand/schoppend?

Voetgangers ook wel eens, na sluitingstijd van de cafés, met een groepje de rijbaan op straat versperren voor een "geintje", schoppen en slaan tegen een stoppend voertuig en als ze kans zien ook de chauffeur.

brother paul
24 juli 2009, 10:12
In elk geval zit ik nog steeds te dromen van een veiligheidssysteem in mijn auto. Op de achterruit een stickertje met daarop: "Afstand Houden". Als ze dan toch nog te dicht komen flitsen er vanop de hoedenplank 2 spots van elk 2000 watt aan, die pas zullen doven als de afstand weer redelijk is.

Een variant pas ik nu trouwens reeds toe als het al donker is. Te dicht komen = achterste mistlichten aan.

voor zo'n mensen zou je precies een bullbar monteren, sinds wanneer ben je beklaagde en rechter en dit met een preventief repressief beleid ?

Sowieso als die kerel in uw gat ramt is hij de schuldige;.. dus waarover maak jij u zorgen ?

brother paul
24 juli 2009, 10:14
Het lijkt dat groot zijn helpt.

Ik heb nog nooit een geval van verkeersagressie meegemaakt. De paar mogelijke situaties waren snel gedaan als ik uitstapte.

Maar wat wil je, 108 kg, in een redelijk agiel formaat.

Maddie als je <1.9 bent, kun je beter voor de ecologie uw gewicht wat trimmen, en goedkoop in de winkelwagen en goed voor de gezondheid op lange termijn, gewoon uzelf een beetje uithongeren af en toe.

willem1940NLD
24 juli 2009, 10:14
voor zo'n mensen zou je precies een bullbar monteren, sinds wanneer ben je beklaagde en rechter en dit met een preventief repressief beleid ?

Sowieso als die kerel in uw gat ramt is hij de schuldige;.. dus waarover maak jij u zorgen ?Zorgen over dat gat natuurlijk; doodzijn kun je nog eeuwen.

Blue Sky
24 juli 2009, 10:22
Al eens "fietsers in groepen" ontmoet, die met 5 of meer naast elkaar een totale weg in beslag nemen, ander verkeer tot stoppen noodzakend en in het voorbijgaan nog "leuk" op je autodak en/of tegen ramen/portieren slaand/schoppend?

Voetgangers ook wel eens, na sluitingstijd van de cafés, met een groepje de rijbaan op straat versperren voor een "geintje", schoppen en slaan tegen een stoppend voertuig en als ze kans zien ook de chauffeur.

Beetje verdraagzaam zijn aub.

maddox
24 juli 2009, 10:34
Maddie als je <1.9 bent, kun je beter voor de ecologie uw gewicht wat trimmen, en goedkoop in de winkelwagen en goed voor de gezondheid op lange termijn, gewoon uzelf een beetje uithongeren af en toe.

Ik beslis uiteindelijk zelf nietwaar, uw goede raad word netjes vertikaal geklasseerd.

Ik hou nu eenmaal van goed eten, en mijn vrouwtje, schoonmoeder en tante zorgen nu eenmaal voor goed eten.

En het milieu, uiteindelijk word ik ook maar wormen of grasvoer. Dat gaat het verschil niet maken.

brother paul
24 juli 2009, 12:33
Zorgen over dat gat natuurlijk; doodzijn kun je nog eeuwen.

je gaat toch niet dood als er een in uw gat ramt ? alé het snelheidsverschil is nooit groot genoeg om daar enige significante buil te veroorzaken.

brother paul
24 juli 2009, 12:34
Ik beslis uiteindelijk zelf nietwaar, uw goede raad word netjes vertikaal geklasseerd.

Ik hou nu eenmaal van goed eten, en mijn vrouwtje, schoonmoeder en tante zorgen nu eenmaal voor goed eten.

En het milieu, uiteindelijk word ik ook maar wormen of grasvoer. Dat gaat het verschil niet maken.

ik zit in dezelfde gewichtsklasse en klop u met 2kg, na een regiem van 5kg weliswaar

Libro
31 juli 2009, 14:48
Een idioot aan 120 is nog steeds levensgevaarlijk.
Enkele jaren terug is er een kleine tegen een lijnbus gelopen (gelukkig niet dood). De bus in kwestie reed 28 km/u in een zone dertig. Eén of andere snul van de Fietsersbond komt zich dan belachelijk maken door te pleiten voor een uitbreiding van de zone dertig.
Trouwens: mijn eerste ongeval (tegen dertig per uur achterin een file gereden) heb ik gehad omdat ik was afgeleid door een prachtig stel borsten:oops::oops::oops:. Vrouwen verplichten een burka te dragen in het verkeer?

Johnny Blaze
31 juli 2009, 15:52
even off-topic, is da een 997 met klasiek targa dak in uw avatar Libro?? Enne, is da custom gemaakt of wa?

Gun
31 juli 2009, 15:54
auto afpakken en levenslang rijverbod (agressievelingen zijn dat meestal voor het leven)
Wat haalt het uit ... ik ken iemand die intussen al meer dan 5 jaar rijdt zonder rijbewijs (herhaaldelijk een aantal ongevallen veroorzaakt in dronken toestand) ... een rijbewijs intrekken wil niet zeggen dat er niet meer gereden wordt:?

Tavek
31 juli 2009, 16:47
Wat haalt het uit ... ik ken iemand die intussen al meer dan 5 jaar rijdt zonder rijbewijs (herhaaldelijk een aantal ongevallen veroorzaakt in dronken toestand) ... een rijbewijs intrekken wil niet zeggen dat er niet meer gereden wordt:?

Wel, hij betaalt zich dan in ieder geval blauw aan boetes en schadevergoedingen.

Kosten zal het hem......als ge zonder rijbewijs een accident maakt.

Derk de Tweede
31 juli 2009, 17:23
Voor mij is denk ik zo'n 27 jaar geleden dat ik dit meemaakte:

Slechts één keer ben ik heel erg boos geworden.
Op de Route Napoleon, het was al een beetje schemerig, zat een zeer agressieve Fransoos uit Parijs in zijn gloednieuwe BX mij te treiteren. Plakken, toeteren, lichtsignalen en dat kilometers lang. Die man zijn hoofd werd steeds roder en bozer. Het zweet brak me los.
Met een Datsun 100A gaat het nou eenmaal niet zo snel en ik heb slechts beperkte berg-ervaring.
Mijn maat lag achterin te pitten, een Indo van 90 kg, en die werd wakker en dat zag die knoflookvreter niet.
We hebben hem klem gereden - het gestalte van die maat van me heeft toch op hem indruk gemaakt - en hem handgebarend verzocht zijn auto te verlaten en daarna ging die BX een stukje ravein in.
We lieten hem in het bijna donker achter in zijn onderbroek.
Maar God heeft ons wel gestraft, we kregen later in Montreux een lekke koppakking, al het vakantie geld op aan de reparatie. Was toen al zo'n 400 Euro in Zw.Francs denk ik.
En je zit later toch met een schuldgevoel, van "ging dat niet een beetje te ver" en de stress, "heeft die man ons kenteken genoteerd" ?
Maar wat had dat plakken, toeteren en signaleren op een weg die niet geschikt is om in te halen voor zin ?
Is inmiddels allemaal zo'n 27 jaar geleden en verjaard.

Pas sinds een zwaar ongeluk vijf jaar geleden ben ik rustiger gaan rijden. Ik en mijn vrouw kwam uit Kleef (D) en reden via de dijkweg langs de Rijn om in het gehucht Tolkamer een kopje koffie drinken. We moesten linksaf, dus keurig voorgesorteerd en knipperlichten aan. Ik kijk in mijn spiegel en in een seconde zie ik "die man, die is er met zijn gedachten niet bij, dat gaat verkeerd".
Hij knalde met zo 'n 70 achterop en we werden naar de andere kant van de weg geworpen en daar gepakt door een tegenligger die ook zo 'n 70 reed. Drie auto's total-loss, maar dankzij de kreukelzones en airbags geen kwetsuren, maar moesten toch naar hiet ziekenhuis voor foto's van onze nekken. Eén van die andere chauffeurs had wel een fikse hoofwond.
Aardigheidje: beide chauffeurs die ons aanreden waren ex-klasgenoten van elkaar.
Dit was dus geen geval van agressie maar van onoplettendheid.

Kay_
31 juli 2009, 18:34
Voor mij is denk ik zo'n 27 jaar geleden dat ik dit meemaakte:

Slechts één keer ben ik heel erg boos geworden.
Op de Route Napoleon, het was al een beetje schemerig, zat een zeer agressieve Fransoos uit Parijs in zijn gloednieuwe BX mij te treiteren. Plakken, toeteren, lichtsignalen en dat kilometers lang. Die man zijn hoofd werd steeds roder en bozer. Het zweet brak me los.
Met een Datsun 100A gaat het nou eenmaal niet zo snel en ik heb slechts beperkte berg-ervaring.
Mijn maat lag achterin te pitten, een Indo van 90 kg, en die werd wakker en dat zag die knoflookvreter niet.
We hebben hem klem gereden - het gestalte van die maat van me heeft toch op hem indruk gemaakt - en hem handgebarend verzocht zijn auto te verlaten en daarna ging die BX een stukje ravein in.
We lieten hem in het bijna donker achter in zijn onderbroek.
Maar God heeft ons wel gestraft, we kregen later in Montreux een lekke koppakking, al het vakantie geld op aan de reparatie. Was toen al zo'n 400 Euro in Zw.Francs denk ik.
En je zit later toch met een schuldgevoel, van "ging dat niet een beetje te ver" en de stress, "heeft die man ons kenteken genoteerd" ?
Maar wat had dat plakken, toeteren en signaleren op een weg die niet geschikt is om in te halen voor zin ?
Is inmiddels allemaal zo'n 27 jaar geleden en verjaard.

Pas sinds een zwaar ongeluk vijf jaar geleden ben ik rustiger gaan rijden. Ik en mijn vrouw kwam uit Kleef (D) en reden via de dijkweg langs de Rijn om in het gehucht Tolkamer een kopje koffie drinken. We moesten linksaf, dus keurig voorgesorteerd en knipperlichten aan. Ik kijk in mijn spiegel en in een seconde zie ik "die man, die is er met zijn gedachten niet bij, dat gaat verkeerd".
Hij knalde met zo 'n 70 achterop en we werden naar de andere kant van de weg geworpen en daar gepakt door een tegenligger die ook zo 'n 70 reed. Drie auto's total-loss, maar dankzij de kreukelzones en airbags geen kwetsuren, maar moesten toch naar hiet ziekenhuis voor foto's van onze nekken. Eén van die andere chauffeurs had wel een fikse hoofwond.
Aardigheidje: beide chauffeurs die ons aanreden waren ex-klasgenoten van elkaar.
Dit was dus geen geval van agressie maar van onoplettendheid.


Zo gebeuren erg veel ongevallen IMO. Ze hebben nu ondertussen al 4 keer tegen mij gereden en 3 keer door onoplettendheid (één keer door te weinig afstand).
Je hebt overigens inderdaad geluk gehad met dat ongeval,wat voor auto had je toen?

Derk de Tweede
31 juli 2009, 18:55
Zo gebeuren erg veel ongevallen IMO. Ze hebben nu ondertussen al 4 keer tegen mij gereden en 3 keer door onoplettendheid (één keer door te weinig afstand).
Je hebt overigens inderdaad geluk gehad met dat ongeval,wat voor auto had je toen?
Opel Corsa, ik moet zeggen dat de kreukelzone en vooral de airbags goed gewerkt hebben.
In mijn oude Datsun of Simca had ik het stuur in mijn pens gekregen en was mijn hoofd tegen de ruit geslagen.
We hadden net onze dochter op scoutingkamp ergens in de bossen bij Nijmegen gebracht en gingen daarna winkelen in Kleef.
Als zij op de achterbank had gezeten was ze dood of tenminste zwaargewond geweest. En ik kijk nu zeker bij het afslaan nog beter uit dan voor het ongeluk.
Ik hou altijd vodoende afstand, plak ook nooit.
Alleen jammer dat anderen dan weer nodig vinden om er zich er tussen te proppen.
Kinderen op fietsen en zeker de kleinere laat ik altijd voor, net als moeders met kinderen.
Verkeer is geven en nemen, een auto is in principe aan wapen.
Het enige waar ik me schuldig aan maak is dat ik 's nachts nog weleens wil planken op de snelwegen, gewoon kijken wat mijn 1.6 i kan.

Libro
31 juli 2009, 19:20
even off-topic, is da een 997 met klasiek targa dak in uw avatar Libro?? Enne, is da custom gemaakt of wa?

Da's de RUF Greenster, een volledig electrische 911 met de carrosserie naar het voorbeeld van de klassieke targa (kleur en binnenkleding incluis).

Kay_
31 juli 2009, 20:17
Opel Corsa, ik moet zeggen dat de kreukelzone en vooral de airbags goed gewerkt hebben.In mijn oude Datsun of Simca had ik het stuur in mijn pens gekregen en was mijn hoofd tegen de ruit geslagen.

Inderdaad, een kameraad van mij is ook eens in zijn flank aangereden tegen 70 km/u toen hij in zijn Corsa zat. Hij is ook gewoon weg kunnen wandelen.
Maar je hebt ook veel geluk gehad, als het een jeep of vrachtwagen was geweest had het misschien anders geweest.


We hadden net onze dochter op scoutingkamp ergens in de bossen bij Nijmegen gebracht en gingen daarna winkelen in Kleef.
Als zij op de achterbank had gezeten was ze dood of tenminste zwaargewond geweest.En ik kijk nu zeker bij het afslaan nog beter uit dan voor het ongeluk.
Ik hou altijd vodoende afstand, plak ook nooit.
Alleen jammer dat anderen dan weer nodig vinden om er zich er tussen te proppen.
Kinderen op fietsen en zeker de kleinere laat ik altijd voor, net als moeders met kinderen.
Verkeer is geven en nemen, een auto is in principe aan wapen.
Het enige waar ik me schuldig aan maak is dat ik 's nachts nog weleens wil planken op de snelwegen, gewoon kijken wat mijn 1.6 i kan.

Enge gedachte...