PDA

View Full Version : Over Tim Tubbax en Vrijheid


Maarten Malaise
25 mei 2009, 20:01
Het is even zoeken naar de achtergronden van deze nieuwe beweging. Hoewel, nieuw ... Er zitten enkele oude bekenden bij die bij de vorige verkiezingen onder FN (Fervent Nationaal, tegenhanger van en identiek kiesnummer als Front National). Voor het overige een hele hoop nieuwe gezichten (bvb Hendrik Boonen is hier niet meer terug te vinden) en een tekst 'actiepunten' die op het eerste zicht fel afwijkt van Fervent Nationaal en de Nieuwe Partij die erachter zat, vooral omdat over geheel andere punten stelling wordt ingenomen. Dus toch een volledig nieuwe beweging? Ik laat het aan Tim Tubbax om de verschillen aan te duiden.

Over Tim Tubbax ... hij is een ex-politieman en voormalig discotheekuitbater. Kickbox, basketbal, ... speelde een paar rollen in series, naar 't schijnt zelfs een keertje in de film aan de zijde van Jean-Claude Van Damme (weet iemand welke film dat was?) en als ik mij niet vergis dan komt er een boek aan. Corrigeer me als ik het mis heb.

Een beginseltekst die op Facebook werd gepost, over Vrijheid:

VRIJHEID; Actiepunten
Als kersverse nieuwe partij voor deelname aan het Vlaams Parlement trachten wij een stem te bieden aan eenieder die de huidige gang van zaken niet meer aangenaam leefbaar vindt...

Laat ons eerlijk zijn, welke partijen zijn steeds aan de macht geweest? CD&V, VLD, SPa.
Deze partijen wisselen elke legislatuur met elkaar af en verwijten elkaar steeds hetzelfde... Het niet nakomen van de gemaakte beloften.

Het is duidelijk dat geen van deze partijen nakomt voor wat ze staan. Anders zouden we nu niet in deze crisis terechtgekomen zijn.

Voor wie zou je dan stemmen begin juni?

Indien de kiezer de kleine, nieuwe en opkomende partijen een kans mocht geven moeten de grote partijen met hen rekening houden. Dan zal hun onverschilligheid naar de kiezer toe moeten veranderen en komt er misschien terug evenwicht in het politieke landschap.

Een evenwicht waar rekening gehouden wordt met wat de bevolking wil en nodig heeft. Een evenwicht waarin de bevolking het laatste woord heeft, en niet de grote partijen.

Het heeft geen zin 101 programmapunten op te sommen waar toch niets met gebeurd.

Daarom houden wij ons aan onze ambitie, en dit is uw VRIJHEID te waarborgen.

Concreet is dit;

- MEER VRIJHEID DOOR MINDER BELASTINGSDRUK (door besparingen en afbouwen van de talloze nutteloze regereringen en departementen die bakkenvol geld kosten aan de belastigsbetaler en alleen maar zorgen dat elke beslissing jarenlang duurt door gekibbel)

- MEER VRIJHEID DOOR MINDER WETTEN EN REGELS (Niemand ziet het bos door de bomen met alle nutteloze wetten en regeltjes die ons het dagelijks leven alleen maar ingewikkelder maken. Richt maar eens een vereniging op en kijk waar u allemaal dient te passeren en voor te betalen)
Maak minder wetten maar laat ze beter naleven. Door IEDEREEN zowel autochtoon als allochtoon.

- MEER VRIJHEID DOOR MINDER BOETES (Waarschuwingen tellen tegenwoordig niet meer, zeker in het verkeer: Alles moet opleveren; rijden, parkeren, te snel of te traag. Wij zijn voor verkeersveiligheid, maar tegen het uitmelken van al wie aan het verkeer deelneemt. Verdoken flitspalen brengen niets bij aan de verkeersveiligheid. Parkeertickets op alle onmogelijke plaatsen die een dertiende maand kosten nog minder!

- MEER VRIJHEID BEPAALT U ZELF (Voor alle belangrijke beslissingen waar de regeringen jaren over ruzieën dient het volk geraadpleegd te worden. Migrantenstemrecht, Brussel-Halle Vilvoorde, Oosterweelverbinding, Lange Wapper,... Al deze beslissingen dienen genomen te worden zoals de meerderheid van de betrokken mensen vinden. Zij moeten hun vrijheid zelf kunnen bepalen.

Normaal gezien gebeurd dit door de volksvertrgenwoordigers die moeten waken over de stem van het volk. Zij vertegenwoordigen hen immers. In de praktijk blijkt meestal anders.

Daarom werkt onze partij met mensen uit dat gewone volk, mensen die ook al eens iets hebben meegemaakt en weten weten wat er op de straat en in uw buurt gebeurd.
Geen advocaten of dokters of hoge functionarissen... Die zijn teveel afgesloten van wat er op straat gebeurd, en wat er op straat gebeurd bepaald uw buurt!

Daarom zullen wij hiervoor steeds blijven vechten, voor deze punten, voor uw vrijheid!

vectorc
25 mei 2009, 21:25
films:
legionnaire (naast J-C Van Damme), any way the wind blows

heeft al een boek geschreven: "ik, flik? bangelijk!"

Is een bekende DJ (timax)

corse
26 mei 2009, 12:45
Vrijheid?

Homosapiens wat niet meer betekent als: de denkende mens of de verstandige mens, het verschil tussen mens en dier is zijn denken en het beheersen van zijn extreme instincten en driften, ongemanipuleerde informatie verhoogt het bewustzijn.

Er zijn twee interpretaties van het vrijheidsbegrip, negatieve en positieve.

Negatieve vrijheid:

Het domein waarbinnen iemand ongestoord (door anderen) datgene kan doen wat in zijn vermogen ligt, hoe groter dit domein hoe groter zijn negatieve vrijheid, het gaat er om dat men met rust wordt gelaten. (conservatisme & Neoliberalisme)
Het uitbuiten van mens door mens is geen vrijheid, het is misbruik maken van de medemens.
Uitbuiten is manipuleren en misbruiken van de zwakke of onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid en rijkdom te verwerven.
Het kunnen gebruik maken van andermans onwetendheid is geen vrijheid maar misbruik.
40 jaar van een mensenleven in een fabriek, bureel of magazijn enz “moeten werken” onder kunstlicht en uit noodzaak, dit is geen vrijheid maar misbruik, deze uitbuiting en dwingelandij is vooral een gebrek aan maatschappelijke en persoonlijke organisatie.
Het zichzelf kunnen verrijken op kosten van de medemens is geen vrijheid maar misbruik.
Er is op de wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor ieders hebzucht.
Hoe groter de kloof tussen rijk en arm, hoe hardnekkiger de rijken zich aan hun negatieve vrijheid, macht en rijkdom vastklampen en hoe minder kans de arme hebben om vrij te zijn en er bovenop te geraken, een altijd maar moeilijker te doorbreken vicieuze cirkel.
We weten uit pijnlijke ervaring dat negatieve vrijheid nooit vrijwillig wordt opgegeven door de onderdrukker, ze moet geëist worden door de onderdrukten.
De kwaliteit en vrijheid van een samenleving bestaat niet uit het aantal miljonairs, maar hoe men omgaat met zwakken, ouderen, jongeren,werklozen, gezondheidszorg, milieu en de nodige tijd voor een degelijk opvoeding van kinderen, ze zijn de toekomst en de volgende generatie.
Totale vrijheid is een chaos die de samenleving ontwricht en daardoor elke degelijke vorm van samenleving onmogelijk maakt.
Totale of negatieve vrijheid is een extremisme dat ons op termijn terug naar de Middeleeuwen zal katapulteren.

Positieve vrijheid:

Vrijdenkers zijn tegen elke vorm van eenheidsdenken en monopolisering, omdat het uiteindelijk mens en natuur zal schaden.
Vrij rondlopen alleen is geen vrijheid.
Fundamentele vrijheid is de mogelijkheid hebben om je vrijheid te kunnen benutten in een samenleving.
Veel persoonlijke en maatschappelijke mogelijkheden bieden veel vrijheid.
Vrij zijn zonder mogelijkheden is geen vrijheid, het is valse vrijheid.
Vrijheid is in de eerste plaats de medemens zijn vrijheid respecteren.
Het kunnen drinken van zuiver water is een deel van onze vrijheid
Het kunnen inademen van zuivere lucht is een deel van onze vrijheid.
Persoonlijke vrijheid moet kunnen en dit zonder andermans vrijheid te schaden.
Het kunnen zwemmen in zuiver zeewater en in zuivere rivieren is ook een deel van onze vrijheid.
Het kunnen eten van gevarieerd voedsel van hoge kwaliteit is ook een deel van onze vrijheid.
Conform wonen en goede mobiliteit zonder ongevallen is ook een deel van onze vrijheid.
Onze wereldvreemdheid minimaliseren door te reizen is ook een deel van onze vrijheid.
In eigen land de eigen taal spreken is vrijheid, vele talen spreken is echter respect voor de medemens.
Positieve vrijheid is dat ieder mens de mogelijkheid moet hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht.
De mogelijkheid en tijd hebben om eigen kinderen zelf te kunnen opvoeden, dit is echte vrijheid.
De mogelijkheid “voor iedereen” om te studeren, te sporten, sociaal leven, ontspanning, om creatief te zijn, om zichzelf geestelijk te kunnen ontplooien, om bij te dragen tot cultuur, te kunnen feesten, sporten, muziek te leren, al dit zonder andermans vrijheid te schaden, dit is levenskwaliteit in zijn hoogste vorm, deze vrijheid is fundamenteel, de zin van het leven!
Bij ziekte, ongeval, handicap, werkloosheid en pensioen toch nog goed kunnen leven, dit is echte vrijheid, deze Europese vangnetten mee helpen in stand houden dit is vrijheid voor ons zelf voor onze kinderen en voor de volgende generaties.

Vrijheid gemanipuleerd:

Geen enkel mens heeft de vrijheid om andermans vrijheid te beperken of om over andermans vrijheid te beschikken, dit is een fundamenteel mensenrecht.
Het symbool van vrijheid is de vrije wil, deze vrije wil is enkel vrij als hij niet beïnvloed wordt.
Onwetendheid is de oorzaak van bijna al onze problemen, ook die van onvrijheid, dit door gebrek aan educatie, informatie, mogelijkheden en ervaring.
Wanneer de meeste mensen in een samenleving sociaal en financieel armer worden en daardoor minder vrij zijn en het milieu verloederd, dan kan je echt geen goede punten geven aan een economie, minstens moet toch een meerderheid van de mensen het beter krijgen en meer vrij kunnen zijn en de natuur moet zich kunnen herstellen, wat nu niet het geval is.

Vrijheidsbepaling: (de mogelijke invloed van de samenleving op onze vrijheid en vrije wil)

Het is niet het individu dat bepaald dat het vrij is binnen een groep of samenleving, het is de groep of samenleving die bepaald of het individu vrij is.
Binnen de groep of samenleving kan men nooit totaal vrij zijn, men moet buiten de groep of samenleving treden om totaal vrij te kunnen zijn, daardoor is totale vrijheid slecht voor iedere groep of samenleving, de identiteit van elk individu wordt niet bepaald door het individu zelf maar door alles wat hij voor de groep of samenleving niet is.
Het collectivisme, de groep of samenleving is een middel om zichzelf te dienen, hetzelfde geldt voor het individualisme, beide moeten in evenwicht zijn om een goede psyche te bewerkstelligen.
We moeten individualiteit (daar waar het moet) ondergeschikt maken aan het collectieve belang van alle individuen en het ‘overleven’ van onze beschaving.

Definitie van vrijheid:

Het kunnen gebruik maken van al de mogelijkheden en vrijheden die onze planeet ons biedt, al dit met respect voor de medemens, de samenleving en de natuur, dit is pure en echte vrijheid, het is de beste samenlevingsvorm voor iedereen.
Streven naar vrijheid is niet enkel streven om vrij rond te lopen alleen, het is streven naar een evenwichtige vrijheid “voor iedereen” in zijn totaliteit.

corse
26 mei 2009, 12:48
Miljonairs-worden-rijker-talrijker:

http://www.express.be/money/nl/wealthrepublic/miljonairs-worden-rijker-talrijker.htm?CFID=7031131&CFTOKEN=82833079

roger verhiest
28 mei 2009, 11:13
In deze discoers is het eigenlijk "Minder vrijheid bepaald U zelf" (of is het meer ongelijkheid ?)

cdekeule
29 mei 2009, 11:21
Wat is de zin van deze forumsessie?

Vlaams-nationalist
29 mei 2009, 12:45
Wat is de zin van deze forumsessie?

Heeft er geen.

Nestor Burma
29 mei 2009, 14:18
Weer zo ene van twaalf stielen, dertien ongelukken die het dan maar eens in de politiek probeert. Dergelijk volk hebben we nu echt nodig!

Tim Tubbax
1 juni 2009, 01:58
Weer zo ene van twaalf stielen, dertien ongelukken die het dan maar eens in de politiek probeert. Dergelijk volk hebben we nu echt nodig!

Graag reageer ik op uw quote...

Ik ben inderdaad imand met uitgebreide interesse en ben niet vies van een initiatief. Tzijn er ondertussen wel iets meer dan twaalf, maar wel minder ongelukken omdat ik me altijd met een project bezighoud tot het einde, en met de meeste ben ik nog steeds bezig.

Het zijn die verschillende stielen, allen tussen verschillende lagen van de bevolking, dat ik toch met enige zekerheid kan zeggen dat ik perfect weet wat de verzuchtingen en noden zijn van die mensen.
Mijn betrachting is dan ook deze ervaring en kennis te gebruiken, omdat ik ervaar dat die behoeften nog steeds worden genegeerd.

Dit kan niet genoeg worden herhaald.

Flanelcondoom
1 juni 2009, 02:17
Graag reageer ik op uw quote...

Ik ben inderdaad imand met uitgebreide interesse en ben niet vies van een initiatief. Tzijn er ondertussen wel iets meer dan twaalf, maar wel minder ongelukken omdat ik me altijd met een project bezighoud tot het einde, en met de meeste ben ik nog steeds bezig.

Het zijn die verschillende stielen, allen tussen verschillende lagen van de bevolking, dat ik toch met enige zekerheid kan zeggen dat ik perfect weet wat de verzuchtingen en noden zijn van die mensen.
Mijn betrachting is dan ook deze ervaring en kennis te gebruiken, omdat ik ervaar dat die behoeften nog steeds worden genegeerd.

Dit kan niet genoeg worden herhaald.

Geachte,

U bent een onorthodox iemand voor iemand die in de politiek wil stappen. De mensen die wij telkens hebben gezien en zien in de politiek zijn steeds dezelfde inhoudsloze poppetjes die het publiek willen vleien voor een postje.

Het lijkt mij dat u met andere gedachten de politiek in stapt. Ik ben het misschien niet eens met uw partijstandpunten, maar het lijkt mij zeer interessant om te horen wat u hebt te vertellen. Ik zal dus met plezier uw antwoorden lezen.

Even tussendoor: hoe verklaart u uw late aankomst bij de forumsessie?

Tim Tubbax
1 juni 2009, 04:17
Beste,

De late reactie is van technische aard...
De login en pascode werden niet geaccepteerd.

Ik zal echter naar best vermogen en in alle eerlijkheid op uw vragen antwoorden.
Misschien kan ik op deze manier duidelijk maken dat politiek niet steeds door hetzelfde 'type' dient gevoerd te worden, en niet op dezelfde ontwijkende manier dient geantwoord te worden.

honnesty
3 juni 2009, 08:53
is er in de "partij?" vrijheid niemand die de spelling kan controleren.
fantastische publiciteit om een programma voor te stellen vol met "taalfauten".

bloedverwant
3 juni 2009, 09:47
Van alle partijprogramma's die ik al gezien heb, is dit toch met verve de interessantse. Jammer dat de sociale component een beetje ontrbeekt, anders hadden jullie waarschijnlijk mijn stem verdiend.

Zoals uw programma er nu uitziet is het echter politiek onuitvoerbaar. Instellingen, departementen en postjes schaffen zichzelf niet af. Dat is alsof je jezelf zou ontslaan, iedereen ziet in dat dat nooit gebeurd.

Een simpel voorbeeld: de Senaat. Ik heb in de aanloop naar deze verkiezingen aan verschillende politici de vraag gesteld of we dat echt nodig hebben. Nee, zeggen ze, we zijn bezig met het afschaffen ervan. Dat "bezig zijn", dat ziet er op het eerste zicht mooi uit. Bijna alle bevoegdheden van de Senaat zijn overgeheveld. Alleen, die laatste stap, het ontslaan van al die Senatoren, dat komt er maar niet van. Waardoor het nu niet meer is dan een spreekwoordelijk zwart gat dat geld opzuigt en niets substantieels teruggeeft.

Dit soort dingen raken enkel afgeschaft na druk vanuit het volk. Ik pleit er dan ook voor om in plaats van een Vrijheidspartij een Vrijheidsbeweging op te richten. Een beweging die druk zet op de overheid om af te slanken zonder gevolgen voor de bevolking. Een beweging die pleit voor de afschaffing van de senaat, de afslanking van ministerkabinetten en van partijsubsidies, afschaffing van de kopstem, de kiesdrempel, enzovoort.

Zo'n beweging heeft vele voordelen. Ik ken tientallen mensen rondom mij (ik zou zelfs durven zeggen dat het om een meerderheid gaat) die vinden dat de overheid een lichaam is met heel veel overtollig vet. Sterker nog, bij mijn familie heerst daar zelfs concensus over, terwijl wij niet bepaald een politiek homogeen gezin zijn. Er is dus een doelgroep. Maar die zullen niet voor u stemmen, want ze kennen u niet, ze vinden uw partij te klein en ze geloven niet dat u het kunt waarmaken. En bovendien: alle partijen pleiten in naam tegen de senaat. Het staat alleen niet in hun verkiezingsprogramma. Een volksbeweging kan hen dwingen om in een petitie die wens te onderschrijven.

Om het kort te houden vraag ik me dus af: waarom een politieke partij, waarvan er al zoveel zijn? Is politiek niet veel te belangrijk om enkel maar aan politici te worden overgelaten? Wordt het niet tijd dat we de bevolking op een actieve manier betrekken bij het bestuur, als we iets willen veranderen, in plaats van zelf politicus te worden en in de praatbarak te proberen luider te roepen dan de rest?

Tim Tubbax
3 juni 2009, 22:12
"Dit soort dingen raken enkel afgeschaft na druk vanuit het volk. Ik pleit er dan ook voor om in plaats van een Vrijheidspartij een Vrijheidsbeweging op te richten. Een beweging die druk zet op de overheid om af te slanken zonder gevolgen voor de bevolking. Een beweging die pleit voor de afschaffing van de senaat, de afslanking van ministerkabinetten en van partijsubsidies, afschaffing van de kopstem, de kiesdrempel, enzovoort. "

Dit is een interessant idee dat volledig ansluit bij onze visie...
De sociale component ontbreekt niet bij ons, maar de nadruk ligt momenteel op de voorgestelde actiepunten.
Als iedereen echter steeds redeneert dat een idee onmogelijk uitvoerbaar is, en daarop op de traditionele partijen blijft stemmen is de kans op verandering zoals u zelf zegt nihil.
indien wij onze stem zouden kunnen laten horen, ben ik bereid om met vrijheid die beweging op te richten om het volk mee te kunnen krijgen. U heeft overschot van gelijk dat dit onder druk van de bevolking moet gebeuren. Daarom klinkt onze stem veel verder mocht er iemand van de partij zijn stem kunen laten gelden in het parlement.
De mediaandacht zal niet uitblijven als de magische drempel ooit zou gehaald worden. Wat dan weer een platform biedt om die gelijknamige beweging te promoten.
Maar nog eens, dat kan enkel als het traditionele stemgedrag verandert en de kiezer eens het lef toont de kleine onbekende partij de kans te geven... Hoe kan het anders lukken?

Tim Tubbax
3 juni 2009, 22:18
is er in de "partij?" vrijheid niemand die de spelling kan controleren.
fantastische publiciteit om een programma voor te stellen vol met "taalfauten".

het ontbreeken van staatsteun om iemand die taak toe te wijzen zit daar voor iets tusen... De vermoeidheit omdat wij dag en nacht na ons werk kampagne dienen te voeren waarscheinlijk ook.
Gelieve ons hiervoor te exkuseren. daarom zal iek voortaan alvast mijn zin beginen met een hooftletter!! ;-)

Graag hadden wij het dan ook over de inhoud van het programma gehad...

Flanelcondoom
3 juni 2009, 22:20
is er in de "partij?" vrijheid niemand die de spelling kan controleren.
fantastische publiciteit om een programma voor te stellen vol met "taalfauten".

Zei iemand die "honesty" met twee n's schreef...

honnesty
4 juni 2009, 08:28
Zei iemand die "honesty" met twee n's schreef...

heeft niks te maken met eerlijkheid ....of honest...

honnesty
4 juni 2009, 08:35
het ontbreeken van staatsteun om iemand die taak toe te wijzen zit daar voor iets tusen... De vermoeidheit omdat wij dag en nacht na ons werk kampagne dienen te voeren waarscheinlijk ook.
Gelieve ons hiervoor te exkuseren. daarom zal iek voortaan alvast mijn zin beginen met een hooftletter!! ;-)

Graag hadden wij het dan ook over de inhoud van het programma gehad...

Na de anderen hun werk bedoelt U misschien , U en werken is niet echt een perfect match te noemen.

De inhoud zal zondag besproken worden , of maandag beter als de stemmen geteld zijn , ik vind het programma inhoudloos, onrealistisch en zoals eerder aangegeven door een ander persoon onuitvoerbaar .

Txiki
4 juni 2009, 10:09
Een van de opgesomde punten is:

- MEER VRIJHEID DOOR MINDER BELASTINGSDRUK (door besparingen en afbouwen van de talloze nutteloze regereringen en departementen die bakkenvol geld kosten aan de belastigsbetaler en alleen maar zorgen dat elke beslissing jarenlang duurt door gekibbel)

Welke regeringen en departementen zijn nutteloos en welke nuttig?

roodhaar
4 juni 2009, 10:43
Graag reageer ik op uw quote...

Ik ben inderdaad imand met uitgebreide interesse en ben niet vies van een initiatief. Tzijn er ondertussen wel iets meer dan twaalf, maar wel minder ongelukken omdat ik me altijd met een project bezighoud tot het einde.,

niet "vies van initiatief" : iemand die buitenvliegt bij de politie etc. , niet meer mag portieren; u bent alvast geslaagd als politicus om de waarheid compleet te verkrachten. Lijkt me geen goede indicatie !:oops:

Dit kan niet genoeg worden herhaald

mbt tot bovenstaande kunnen we u daar alleen maar gelijk in geven. alleen daarin wel te verstaan.

de politiek is er echt wel erg aan toe als dergelijke types al hun kans schoon zien....

Jonge Van Miert , Schiltz en co : waar zitten jullie ? We hebben staatsmannen nodig en geen :silly: partijtjes.

Flanelcondoom
4 juni 2009, 10:45
niet "vies van initiatief" : iemand die buitenvliegt bij de politie etc. , niet meer mag portieren; u bent alvast geslaagd als politicus om de waarheid compleet te verkrachten. Lijkt me geen goede indicatie !

Is dit zo? Waarvan haal je het?

bloedverwant
4 juni 2009, 10:47
"Dit soort dingen raken enkel afgeschaft na druk vanuit het volk. Ik pleit er dan ook voor om in plaats van een Vrijheidspartij een Vrijheidsbeweging op te richten. Een beweging die druk zet op de overheid om af te slanken zonder gevolgen voor de bevolking. Een beweging die pleit voor de afschaffing van de senaat, de afslanking van ministerkabinetten en van partijsubsidies, afschaffing van de kopstem, de kiesdrempel, enzovoort. "

Dit is een interessant idee dat volledig ansluit bij onze visie...
De sociale component ontbreekt niet bij ons, maar de nadruk ligt momenteel op de voorgestelde actiepunten.
Als iedereen echter steeds redeneert dat een idee onmogelijk uitvoerbaar is, en daarop op de traditionele partijen blijft stemmen is de kans op verandering zoals u zelf zegt nihil.
indien wij onze stem zouden kunnen laten horen, ben ik bereid om met vrijheid die beweging op te richten om het volk mee te kunnen krijgen. U heeft overschot van gelijk dat dit onder druk van de bevolking moet gebeuren. Daarom klinkt onze stem veel verder mocht er iemand van de partij zijn stem kunen laten gelden in het parlement.
De mediaandacht zal niet uitblijven als de magische drempel ooit zou gehaald worden. Wat dan weer een platform biedt om die gelijknamige beweging te promoten.
Maar nog eens, dat kan enkel als het traditionele stemgedrag verandert en de kiezer eens het lef toont de kleine onbekende partij de kans te geven... Hoe kan het anders lukken?

Ik begrijp niet waarom mensen vandaag de dag nog steeds partijen willen oprichten om verandering te brengen. Ik tel al de klassieke grote 3, het VB, Groen dat terug boven de kiesdrempel komt, en het nieuwe LDD. Dat zijn 6 partijen boven de kiesdrempel. SLP en PVDA+ proberen het ook op een iets bescheidener niveau. 8 partijen, en u denkt dat u met een 9de boven die kiesdrempel kunt komen?
Daarnaast is er het probleem van uw programma. Dat ligt niet echt in de lijn van wat mensen willen als ze gaan gaan stemmen. Als mensen gaan gaan stemmen, dan stemmen ze voor partijen die constructieve oplossingen bieden, die verbeteringen aanbrengen. Om de één of andere manier zijn ze zo naïef te denken dat de voorstellen van Vrijheid, die volstrekt logische besparingen zijn, vanzelf gebeuren. Wat niet zo is, maar zo denkt men blijkbaar.

Volgens mij zou een beweging, zoals al eerder aangehaald, een veel groter draagvlak hebben. Grassrootsbewegingen hebben terug de wind in de zeilen. Daarbij denk ik, in België, maar aan het protest tegen de Lange Wapper, of het studentenprotest tegen het gebrek aan treinen tussen Gent en Leuven.

Bovendien kan je zondag maar bij één partij een bolletje kleuren. Bij een volksbeweging bestaat die belemmering niet. In een volksbeweging kunt u zowel de mensen verenigen die zondag voor u zullen stemmen, als mensen van andere partijen die vinden dat uw ideeën zinnig zijn, alsook mensen die zichzelf eerder links bestempelen (zoals mezelf), maar de concrete maatregelen die u voorstelt wel goed vinden. Bij grassrootsbewegingen speelt ideologie zo goed als geen rol, enkel de macht van het aantal.

En die aantallen, dat mag geen probleem zijn. Want zoals al gezegd, ik hoor die stem overal rondom mij.

Txiki
4 juni 2009, 15:56
Is dit zo? Waarvan haal je het?

klikkie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tim_Tubbax)

en klikkie (http://www.politics.be/nieuws/4240/)

corse
4 juni 2009, 22:43
De ambtenaar (ambetantenaar) de koning der zwartwerkers in de privaatsector:

De enige die je wezenlijk Marxistisch kan noemen in onze samenleving zijn staatsambtenaren, politiekers incluis.
Zij brengen deze Marxistische ideologie in praktijk door hun ambt (betrekking bij overheid of staat), waar deze ideologie op gebaseerd is.

Indien deze “het privaat” enkel gebruiken voor zwartwerk of sluikwerk dan kunnen we spreken van de perfecte misdaad, pure hypocrisie dus.
Zeventig procent van de totale overheidsuitgaven gaat naar wedde van ambtenaren, niet vergeten, ook deze zijn consumenten.
32,1 procent van de werknemers in België was in 2007 in dienst van de overheid.
Wat neerkwam op een totaal van om en bij de 1,040 miljoen.
In Vlaanderen ging het om 30,16 procent, in Wallonië om 36,71 procent.

De meeste zwartwerkende klusjesmannen zijn te vinden bij staatsambtenaren:

Gemeente, stad, provincie, leger, ministerie, Europa, binnenlandse veiligheidsdienst, Belgische opsporingsbrigade, brandweer, politie, postbodes, politiek, personeel openbare drinkwaterinstellingen, personeel openbare instellingen voor elektriciteitsvoorziening, enz.
In de hogere rangen van de staat of ….ambtenaren vinden we dan weer de cumuls d.w.z (het bekleden van meer dan één ambt of betrekking tegelijkertijd, bijbaan, nevenfuncties en deze vooral in de privé-sector.)
En in de hoogste rangen zijn het zogenoemde fictieve directeurs enz.

Eigelijk zijn alle ambtenaren de enige en echte reële communisten in onze samenleving.
Ze gebruiken het privé-sector enkel om zwart te werken, als dat niet hypocriet is.
De schuld hiervan slaat niet op de ambtenaren maar de ware schuldige is de privé die deze ondemocratische systemen toelaat.
Men zou natuurlijk ook kunnen stellen dat de ambtenaren vrijwillig afstand zou kunnen doen van deze ……, wegens: “Ondemocratisch tegenover de andere burgers of leden van onze samenleving”, maar deze sociale voeling is blijkbaar niet aanwezig, de instincten van hebberigheid, extreme weelde en decadentie overwinnen elke logica.

Wat is dan het verschil tussen kapitalisme en communisme:

In het kapitalisme werkt de helft van de bevolking (ambtenaren), daarnaast zwart in de private sector.
In het communisme zijn alle mensen ambtenaren en werken ze daarnaast allen zwart onder elkaar.

De andere zwartwerkers in de privaatsector, de gemakkelijke hapjes die zonder problemen uit te buiten zijn:

Werklozen, werkonbekwame, zieken, gehandicapten, invaliden, ongeval verzekering +…, gepensioneerden,
OCMW genieters, gebruikmakers van voedselbanken, niet geregistreerde buitenslapers, niet geregistreerde slaven van alle nationaliteiten tengevolge van globalisme, verarmde zelfstandigen, mensen van open gedetineerde instellingen, bijna 7,6 procent werkende Belgen leeft in armoede door hongerlonen daardoor zwartwerk.
Mensen die bijna verplicht zijn zwart te werken door energie armoede, zwart arbeid door Ex-gedetineerden enz.

Het loon van onze politici en hun cumul:

Eerste minister...... 11.040 euro per maand.
Kamervoorzitter.....ongeveer 16.000 euro per maand.
Senaatsvoorzitter....ongeveer 16.000 euro per maand.
Vlaams parlementsvoorzitter....ongeveer 16.000 euro per maand.
Voorzitter Brussels parlement...13.000 euro per maand.
Voorzitter Waals parlement.... 12.500 euro per maand.
Voorzitter Waalse gemeenschap...12.500 euro per maand.
De minister van buitenlandse zaken 11.040 euro per maand.
Vice premiers 11.040 euro per maand.
De Waalse ministers...... 11.016 euro per maand.
De andere ministers.... 10.726 euro per maand.
Federale staatssecretarissen...10.295 euro per maand.
De minister-president van het Brussels gewest...10.442 euro per maand...
En volksvertegenwoordigers...zo'n 5.500 euro per maand.

Vlaams parlementsvoorzitter Marleen Vanderpoorten:

De best betaalde politicus in België is niet de premier, en evenmin een minister.
Dat blijkt uit een onderzoek van De Standaard. Vanderpoorten (Open VLD) dankt haar koppositie aan het feit dat ze cumuleert.

1. Naast haar wedde als Vlaams parlementslid (79.511,99 euro),
2. Heeft ze ook een wedde als voorzitter van het Vlaams parlement (136.760,62 euro)
3. En als burgemeester van Lier (55.254,54 euro).

Samen is dat, aangevuld met vakantiegeld en onkostenvergoedingen en verminderd met een afdracht van 7,5 procent aan haar partij, goed voor de ronde som van 342.270,80 euro.

Cumul:

Bekleding van meer dan één ambt of betrekking tegelijk, bijbaan, nevenfunctie.

Tim Tubbax
4 juni 2009, 22:53
,

niet "vies van initiatief" : iemand die buitenvliegt bij de politie etc. , niet meer mag portieren; u bent alvast geslaagd als politicus om de waarheid compleet te verkrachten. Lijkt me geen goede indicatie !:oops:



mbt tot bovenstaande kunnen we u daar alleen maar gelijk in geven. alleen daarin wel te verstaan.

de politiek is er echt wel erg aan toe als dergelijke types al hun kans schoon zien....

Jonge Van Miert , Schiltz en co : waar zitten jullie ? We hebben staatsmannen nodig en geen :silly: partijtjes.


Uw post neigt een beetje naar stemmingmakerij en bewijst dat u niet goed weet waarover u praat.
Heeft u mijn dossier van de politie soms gelezen? Wat de reden van mijn ontslag was? Of mijn boek dat ik daarover schreef?
U weet waarschijnlijk niet dat ik nooit een bewakingsagent ben geweest en derhalve dus ook geen verbod kan hebben gekregen.
Derhalve beweren dat een ontslag tien jaar geleden bij de politie nu impliceert dat ik geslaagd ben om de waarheid te verkrachten is op zijn minst een ongegrond vooroordeel.
Uw uitspraak van 'dergelijke types' leert mij dat u niet alleen vooroordelen heeft maar ook verkeerd oordeelt over mijn persoon in kwestie.
Misschien kan u met dit cv solliciteren bij het Vaticaan, daar kan men helderzienden best gebruiken.
In elk geval nodig ik u uit voor een gesprek ter zake, waarna u een OBJECTIEF oordeel kan vellen omtrent mijn bedoelingen en persoonlijkheid.
Verder stel ik vast dat de echte staatsmannen waarover u spreekt blijkbaar ook al een tijdje op non actief staan wegens verschillende redenen, en de huidige doen het natuurlijk fantastisch, zoals u duidelijk kan merken.
Geef nieuwe mensen een kans voor ze af te breken. Veel slechter kan het momenteel niet echt gaan me dunkt...

Tim Tubbax
4 juni 2009, 22:59
De ambtenaar (ambetantenaar) de koning der zwartwerkers in de privaatsector:

De enige die je wezenlijk Marxistisch kan noemen in onze samenleving zijn staatsambtenaren, politiekers incluis.
Zij brengen deze Marxistische ideologie in praktijk door hun ambt (betrekking bij overheid of staat), waar deze ideologie op gebaseerd is.

Indien deze “het privaat” enkel gebruiken voor zwartwerk of sluikwerk dan kunnen we spreken van de perfecte misdaad, pure hypocrisie dus.
Zeventig procent van de totale overheidsuitgaven gaat naar wedde van ambtenaren, niet vergeten, ook deze zijn consumenten.
32,1 procent van de werknemers in België was in 2007 in dienst van de overheid.
Wat neerkwam op een totaal van om en bij de 1,040 miljoen.
In Vlaanderen ging het om 30,16 procent, in Wallonië om 36,71 procent.

De meeste zwartwerkende klusjesmannen zijn te vinden bij staatsambtenaren:

Gemeente, stad, provincie, leger, ministerie, Europa, binnenlandse veiligheidsdienst, Belgische opsporingsbrigade, brandweer, politie, postbodes, politiek, personeel openbare drinkwaterinstellingen, personeel openbare instellingen voor elektriciteitsvoorziening, enz.
In de hogere rangen van de staat of ….ambtenaren vinden we dan weer de cumuls d.w.z (het bekleden van meer dan één ambt of betrekking tegelijkertijd, bijbaan, nevenfuncties en deze vooral in de privé-sector.)
En in de hoogste rangen zijn het zogenoemde fictieve directeurs enz.

Eigelijk zijn alle ambtenaren de enige en echte reële communisten in onze samenleving.
Ze gebruiken het privé-sector enkel om zwart te werken, als dat niet hypocriet is.
De schuld hiervan slaat niet op de ambtenaren maar de ware schuldige is de privé die deze ondemocratische systemen toelaat.
Men zou natuurlijk ook kunnen stellen dat de ambtenaren vrijwillig afstand zou kunnen doen van deze ……, wegens: “Ondemocratisch tegenover de andere burgers of leden van onze samenleving”, maar deze sociale voeling is blijkbaar niet aanwezig, de instincten van hebberigheid, extreme weelde en decadentie overwinnen elke logica.

Wat is dan het verschil tussen kapitalisme en communisme:

In het kapitalisme werkt de helft van de bevolking (ambtenaren), daarnaast zwart in de private sector.
In het communisme zijn alle mensen ambtenaren en werken ze daarnaast allen zwart onder elkaar.

De andere zwartwerkers in de privaatsector, de gemakkelijke hapjes die zonder problemen uit te buiten zijn:

Werklozen, werkonbekwame, zieken, gehandicapten, invaliden, ongeval verzekering +…, gepensioneerden,
OCMW genieters, gebruikmakers van voedselbanken, niet geregistreerde buitenslapers, niet geregistreerde slaven van alle nationaliteiten tengevolge van globalisme, verarmde zelfstandigen, mensen van open gedetineerde instellingen, bijna 7,6 procent werkende Belgen leeft in armoede door hongerlonen daardoor zwartwerk.
Mensen die bijna verplicht zijn zwart te werken door energie armoede, zwart arbeid door Ex-gedetineerden enz.

Het loon van onze politici en hun cumul:

Eerste minister...... 11.040 euro per maand.
Kamervoorzitter.....ongeveer 16.000 euro per maand.
Senaatsvoorzitter....ongeveer 16.000 euro per maand.
Vlaams parlementsvoorzitter....ongeveer 16.000 euro per maand.
Voorzitter Brussels parlement...13.000 euro per maand.
Voorzitter Waals parlement.... 12.500 euro per maand.
Voorzitter Waalse gemeenschap...12.500 euro per maand.
De minister van buitenlandse zaken 11.040 euro per maand.
Vice premiers 11.040 euro per maand.
De Waalse ministers...... 11.016 euro per maand.
De andere ministers.... 10.726 euro per maand.
Federale staatssecretarissen...10.295 euro per maand.
De minister-president van het Brussels gewest...10.442 euro per maand...
En volksvertegenwoordigers...zo'n 5.500 euro per maand.

Vlaams parlementsvoorzitter Marleen Vanderpoorten:

De best betaalde politicus in België is niet de premier, en evenmin een minister.
Dat blijkt uit een onderzoek van De Standaard. Vanderpoorten (Open VLD) dankt haar koppositie aan het feit dat ze cumuleert.

1. Naast haar wedde als Vlaams parlementslid (79.511,99 euro),
2. Heeft ze ook een wedde als voorzitter van het Vlaams parlement (136.760,62 euro)
3. En als burgemeester van Lier (55.254,54 euro).

Samen is dat, aangevuld met vakantiegeld en onkostenvergoedingen en verminderd met een afdracht van 7,5 procent aan haar partij, goed voor de ronde som van 342.270,80 euro.

Cumul:

Bekleding van meer dan één ambt of betrekking tegelijk, bijbaan, nevenfunctie.

Uw post bewijst uw gelijk...en het bestaansrecht van ons stokpaardje!
Misschien krijgen we ooit genoeg mensen bij elkaar om hier verandering in te kunnen brengen.

roodhaar
4 juni 2009, 23:54
klikkie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tim_Tubbax)

en klikkie (http://www.politics.be/nieuws/4240/)

bedankt voor de links, is nog véél erger dan ik dacht , bewijst eens te meer wat voor schandelijke praktijken getolereerd worden :oops:

Txiki
5 juni 2009, 08:02
Uw post neigt een beetje naar stemmingmakerij en bewijst dat u niet goed weet waarover u praat.
Heeft u mijn dossier van de politie soms gelezen? Wat de reden van mijn ontslag was? Of mijn boek dat ik daarover schreef?
U weet waarschijnlijk niet dat ik nooit een bewakingsagent ben geweest en derhalve dus ook geen verbod kan hebben gekregen.
Derhalve beweren dat een ontslag tien jaar geleden bij de politie nu impliceert dat ik geslaagd ben om de waarheid te verkrachten is op zijn minst een ongegrond vooroordeel.
Uw uitspraak van 'dergelijke types' leert mij dat u niet alleen vooroordelen heeft maar ook verkeerd oordeelt over mijn persoon in kwestie.
Misschien kan u met dit cv solliciteren bij het Vaticaan, daar kan men helderzienden best gebruiken.
In elk geval nodig ik u uit voor een gesprek ter zake, waarna u een OBJECTIEF oordeel kan vellen omtrent mijn bedoelingen en persoonlijkheid.
Verder stel ik vast dat de echte staatsmannen waarover u spreekt blijkbaar ook al een tijdje op non actief staan wegens verschillende redenen, en de huidige doen het natuurlijk fantastisch, zoals u duidelijk kan merken.
Geef nieuwe mensen een kans voor ze af te breken. Veel slechter kan het momenteel niet echt gaan me dunkt...

Objectieve oordelen bestaan niet. Je had op voorhand kunnen weten dat mensen zich zouden afvragen wie je bent. Een mens mag weten wie zich als kandidaat aandient met de bedoeling een natie te leiden. En nee, een cowboy hoeven we echt niet. Leer er mee leven.

edit: het verbaast me trouwens dat je nog niet één link naar je lijst geplaatst hebt. Begin daar eens mee.

Tim Tubbax
5 juni 2009, 23:30
"Objectieve oordelen bestaan niet. Je had op voorhand kunnen weten dat mensen zich zouden afvragen wie je bent. Een mens mag weten wie zich als kandidaat aandient met de bedoeling een natie te leiden. En nee, een cowboy hoeven we echt niet. Leer er mee leven."


1 Een objectief oordeel is een oordeel gebaseerd op feiten, niet op roddels.

2 Natuurlijk mag iedereen zich afvragen wie ik ben, daar bestaan vragen voor die ik met alle plezier zal beantwoorden.

3 Ik ben kandidaat voor het Vlaams Parlement om daar mijn kiezers te vertegenwoordigen, niet om een natie te leiden.

4 Cowbows zijn in ons land nooit echt vertegenwoordigd geweest. Misschien is er daarom hier een gebrek actie/protest tegen wat misloopt.

5 Cowboys kwamen op voor hun rechten met woord en daad, niet alleen aan de toog of achter het klavier.

Daarom vat ik uw denigrerende omschrijving op als een compliment.


De link naar VRIJHEID : tp://www.facebook.com/profile.php?id=1659802836#/pages/Antwerp-Belgium/VRIJHEID/86240592105?ref=ts

Txiki
6 juni 2009, 14:00
1 Een objectief oordeel is een oordeel gebaseerd op feiten, niet op roddels.

2 Natuurlijk mag iedereen zich afvragen wie ik ben, daar bestaan vragen voor die ik met alle plezier zal beantwoorden.

Feiten... door wie aangebracht en hoe geformuleerd? Door uzelf? Dan zal het objectief zijn...

3 Ik ben kandidaat voor het Vlaams Parlement om daar mijn kiezers te vertegenwoordigen, niet om een natie te leiden.

Ten eerste hoort een volksvertegenwoordiger het hele volk te vertegenwoordigen, in casu het Vlaamse. Ten tweede, bent u zo weinig ambitieus?

Komt er nog iets meer op het programma dan eerder vernoemde punten? U heeft trouwens nog niet gezegd welke instellingen volgens u overbodig zijn. En dat wil ik toch wel weten. Zijn de Vlaamse overbodig? Zo ja, waarom doet u dan mee met de verkiezingen?

4 Cowbows zijn in ons land nooit echt vertegenwoordigd geweest. Misschien is er daarom hier een gebrek actie/protest tegen wat misloopt.

5 Cowboys kwamen op voor hun rechten met woord en daad, niet alleen aan de toog of achter het klavier.

Daarom vat ik uw denigrerende omschrijving op als een compliment.

Natuurlijk vat u mijn opmerking op als een compliment. U kan ook niet anders. Wat u met punt 5 bedoelt, daar heb ik het raden naar. Kan u eens aangeven wat dat concreet zou kunnen inhouden?

De link naar VRIJHEID : tp://www.facebook.com/profile.php?id=1659802836#/pages/Antwerp-Belgium/VRIJHEID/86240592105?ref=ts

Enkel op Facebook? Mogen mensen die niet op Facebook rondhangen ook ergens uw lijst en bijhorend programma bekijken?

kamiel spieces
23 augustus 2009, 12:35
],
niet "vies van initiatief" : iemand die buitenvliegt bij de politie etc. , niet meer mag portieren; u bent alvast geslaagd als politicus om de waarheid compleet te verkrachten. Lijkt me geen goede indicatie !:oops:

Hier in België hebben ze liever lakse hangbuikers bij de plies of panlatten dan gedreven moedige intelligente atleten zoals Tubbax. 't Politioneel apparaat in ons land trekt op geen bal! Juist zelfde in de politiek, ook zo'n bende klungels! Veel kakelen weinig eieren leggen!

Tubbax was en is nog steeds een top atleet in mijn ogen en hij paste gewoon niet in het plaatje van de Belgische politie, waar ze liever ongetrainde lakse hangbuiken of panlatten zien komen dan atleten. In 't buitenland zou Tubbax een gerespecteerd politieman geweest zijn, maar in België was hij helaas een vreemde eend in de bijt vanwege zijn fysieke uitstraling, gedrevenheid, moed en lef.

kamiel spieces
23 augustus 2009, 12:52
Objectieve oordelen bestaan niet. Je had op voorhand kunnen weten dat mensen zich zouden afvragen wie je bent. Een mens mag weten wie zich als kandidaat aandient met de bedoeling een natie te leiden. En nee, een cowboy hoeven we echt niet. Leer er mee leven.edit: het verbaast me trouwens dat je nog niet één link naar je lijst geplaatst hebt. Begin daar eens mee.

't Was misschien beter geweest dat we juist wat meer cowboys hadden gehad in dit apenland, die tenminste actie durven ondernemen tegen die bende paria's in Brussel. Nu blijven de onderdanige kwezeltjes gewoon afwachten tot er ooit eens een groot wonder gaat gebeuren waarmee alles gelijk is opgelost!

kamiel spieces
23 augustus 2009, 12:59
.

hewei
29 april 2012, 06:49
*knip*