PDA

View Full Version : Hereniging met Nederland


Leo
26 mei 2009, 07:52
Als Metternich de vraag niet stelt doe ik het maar:

Hoe staat u tegenover de hereniging met Nederland? Of dit nu Vlaanderen + Nederland is of België + Nederland, doet er even niet toe. Bent u ervoor te vinden om terug naar de staatsgrenzen te gaan van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden?

Bovenbuur
28 mei 2009, 17:49
Als Bart Vandersteene hier niks post doe ik het maar.

Shadowke
28 mei 2009, 17:57
Als Bart Vandersteene hier niks post doe ik het maar.

lol :)

Raccoon
28 mei 2009, 21:07
Het antwoord is indirect hier (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4128924&postcount=5) terug te vinden denk ik. Als in Nederland en België de meerderheid van de bevolking voorstander van een hereniging is, op hun condities (niet die van neoliberale politici bijvoorbeeld; denk maar aan degelijke rechten voor de Franstalige minderheid of de verdediging van een degelijke sociale zekerheid), dan zal LSP zich daar niet tegen verzetten.

Jaani_Dushman
29 mei 2009, 00:25
Een deel van de LSP is er alvast voor te vinden. ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4107010&postcount=7

Shadowke
29 mei 2009, 07:31
Het antwoord is indirect hier (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4128924&postcount=5) terug te vinden denk ik. Als in Nederland en België de meerderheid van de bevolking voorstander van een hereniging is, op hun condities (niet die van neoliberale politici bijvoorbeeld; denk maar aan degelijke rechten voor de Franstalige minderheid of de verdediging van een degelijke sociale zekerheid), dan zal LSP zich daar niet tegen verzetten.

Nederland en Vlaanderen mijn beste ;)
Wallonië zal sowieso 'non' zeggen en aansluiting zoeken bij la France

GC
29 mei 2009, 07:51
Een deel van de LSP is er alvast voor te vinden. ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4107010&postcount=7

:lol::lol:

Arbeiderseenheid over de grenzen heen is een heel goede zaak. Maar om daar meteen allerhande staatskundige grensverleggingen aan te koppelen van die grenzen een centrale eis te maken, dat gaat toch wel wat ver...

Pelgrim
29 mei 2009, 08:50
allee gij, geen DDR?

:-P

Raccoon
29 mei 2009, 11:42
Nederland en Vlaanderen mijn beste ;)
Wallonië zal sowieso 'non' zeggen en aansluiting zoeken bij la France
Ik dacht eerlijk gezegd dat het herstel van de staatsgrenzen van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden veel breder bedoeld was. M.a.w. de hereniging van de historische Zuidelijke en Noordelijke Nederlanden. Dus niet enkel het hedendaagse Vlaanderen en Nederland.

Shadowke
29 mei 2009, 11:59
Ik dacht eerlijk gezegd dat het herstel van de staatsgrenzen van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden veel breder bedoeld was. M.a.w. de hereniging van de historische Zuidelijke en Noordelijke Nederlanden. Dus niet enkel het hedendaagse Vlaanderen en Nederland.

een heel-nederland (be+nl) zal niet lukken want de neuzen van de franstalige belgen zijn al gericht op frankrijk. hun natte droom is dat héél België bij Frankrijk gaat, maar dat zien de Vlamingen denk ik niet zitte.
een groot-nederland (vl+nl) wel.

system
29 mei 2009, 12:23
een heel-nederland (be+nl) zal niet lukken want de neuzen van de franstalige belgen zijn al gericht op frankrijk. hun natte droom is dat héél België bij Frankrijk gaat, maar dat zien de Vlamingen denk ik niet zitte.
een groot-nederland (vl+nl) wel.

Een zogenaamde 'groot-nederland' is volstrekt overbodig. Het zou overigens nooit werken. Betere samenwerking tussen Nederland en België, daar ben ik wel voor te vinden. Maar de Nederanders werken niet altijd mee. Dat hebben we gezien bij het in gebruik nemen van de IJzeren Rijn (weer eens uitgesteld), de ontpoldering van de Westerschelde, de drugsproblematiek in de grensstreek, enz. Nederland gaat vaak dwars liggen. Helaas.

Hollander
29 mei 2009, 12:32
Maar de Nederanders werken niet altijd mee. Dat hebben we gezien bij het in gebruik nemen van de IJzeren Rijn (weer eens uitgesteld), de ontpoldering van de Westerschelde, de drugsproblematiek in de grensstreek, enz. Nederland gaat vaak dwars liggen. Helaas.

Nederlanders werken niet altijd mee? Ik dacht dat Nederland nog altijd soeverein was en dus niet geacht wordt onmiddellijk voor u in de houding te springen.

Overigens ben ik wel voor samenwerking, maar niet op basis van UW assumpties.

Leo
30 mei 2009, 09:01
Wel, Bart, komt er nog wat van?