PDA

View Full Version : De nieuwe forum-racist: The Piano

zorroaster
21 december 2002, 14:52
Beste forummers, ik had u graag gewezen op een kleine paradox die mij opviel in de uitspraken van de grote anti-Blokker The Piano:
Op p.4 van de discussie over het VB-congres en de zogenaamde racistische ontmaskering daar, schreef the Piano:

"Ps: enkel racisten en discriminanten hebben er belang bij mensen op te delen naar afkomst, origine, etnie, religie, sexuele voorkeur en... ga zo maar door..."

Discriminanten zijn wiskundige termen en gelijk aan b tot de tweede min 4 maal a.c, maar het zal wel in dezelfde trant zijn als Piano's "évalué's" zeker? Goed, over het feit dat hij dus niet verstaat wat hij zelf schrijft is er al genoeg aangetoond, maar het volgende wil ik u niet onthouden:

Vreemd genoeg schrijft diezelfde Piano van de vorige uitspraak op p.1 van de topic "De goeie ouwe tijd in Vlaanderen" het volgende:

"En zoals de laatste 20 jaren ook mijn stemadvies al het geval was: stem allochtoon of stem vrouw en als het even kan een combinatie van beiden."

Wat kan men hieruit concluderen? :D

VL
21 december 2002, 14:58
... dat de The Piano niet weet wat hij/zij zegt.

Maar daar zijn we niet echt over verwonderd. We kennen de streken van de belgiscisten ondertussen al. Grappig en nietszeggend.

Knuppel
21 december 2002, 15:11
Ik concludeer hieruit dat Piano anderen als racist bestempelt maar zelf de grootste is.

broeder jacob
21 december 2002, 15:16
bij deze wil ik jullie hier op dit forum even meedelen dat ThePiano bij politicsinfo.net bekend staat als een halve zool :D . Ik neem aan dat ook jullie hem snel zullen kennen !

Dimitri
21 december 2002, 15:42
Tja, het lijkt me niet zo'n goed idee om nu iedereen maar van racisme te gaan beschuldigen i.h.k.v. met gelijke munt terugbetalen. Nu we toch vlak voor kerst zitten, moet ik meteen terugdenken aan de kersttoespraak van Koningin Beatrix van vorig jaar (de enige toespraak die ze zelf schrijft en waarin ze haar eigen mening kwijt kan), waarin zij onder meer zei: "Tegenover daden van haat biedt wraakzucht geen oplossing. Oog om oog maakt de wereld blind".
Maar ik vrees dat ik de republikeinen op dit forum hiermee wel weer niet zal bereiken...

AdFundum
21 december 2002, 15:53
Nu we toch vlak voor kerst zitten, moet ik meteen terugdenken aan de kersttoespraak van Koningin Beatrix van vorig jaar (de enige toespraak die ze zelf schrijft en waarin ze haar eigen mening kwijt kan), waarin zij onder meer zei: "Tegenover daden van haat biedt wraakzucht geen oplossing. Oog om oog maakt de wereld blind".

mooi gezegd, tja, onzen albert zou't zo schoon nie kunnen zeggen hé :lol:

Knuppel
21 december 2002, 16:00
Dimitri schreef:

Maar ik vrees dat ik de republikeinen op dit forum hiermee wel weer niet zal bereiken...

Wéér niet?
En waarom dan niet?
Omdat een buitenlandse koningin een waarheid als een koe zegt?
De "waarheid" waar onze eigen vorst vooral op drukt in zijn kerstboodschap aan het belgische volk is het behoud van de broederschap en de solidariteit tussen het noorden en het zuiden van zijn land.
Ook mooi, daar niet van, maar het zou geloofwaardiger zijn als hij er zelf wat minder belang bij had.

Dimitri
21 december 2002, 16:46
Wéér niet?

Oh, een spraakverwarring. "Het zal wel weer niet" is een standaard uitdrukking (in Rotterdam), ik bedoelde het in de betekenis van 'de vrees dat iets niet overkomt'. Taalkundig is het misschien beter om 'weer' weg te laten, maar dan krijg je "het zal wel niet", en wel en niet achter elkaar klinkt een beetje raar.

En waarom dan niet?

Tja, omdat je daar de republikeinen in Nederland ook niet mee bereikt. Vaak wordt dan gezegd dat de Koningin schijnheilig is met haar idealen, omdat ze zelf ook allerlei dubieuze figuren ontvangt. Zo was er in Nederland pas nog veel kritiek op de Koningin omdat zij de president van Kazachstan ontving, een land waar het woord mensenrechten nog moet worden uitgevonden. Vorige week zaterdag schreef de Telegraaf echter dat de Koningin die president zelf helemaal niet wilde ontvangen en dat zij pas na een aanvaring met de minister-president was gezwicht: http://www.omroep.nl/nos/nieuws/binnenland/2002/december/141202/kabinet_beatrix.html Dat vond ik toch wel frappant, hoewel de betrouwbaarheid van de Telegraaf meestal niet al te groot is.

Omdat een buitenlandse koningin een waarheid als een koe zegt?
De "waarheid" waar onze eigen vorst vooral op drukt in zijn kerstboodschap aan het belgische volk is het behoud van de broederschap en de solidariteit tussen het noorden en het zuiden van zijn land.
Ook mooi, daar niet van, maar het zou geloofwaardiger zijn als hij er zelf wat minder belang bij had.

De kersttoespraken in Nederland zijn meestal wel van een hoog ideologisch niveau. Ze kan natuurlijk niet al te veel zeggen vanwege de ministeriële verantwoordelijkheid, maar je kunt er toch wel zinnige dingen uit 'decoderen'. Twee jaar geleden was er 'zelfs' een Molukse versie van Stille Nacht te horen voorafgaand aan de toespraak, wat door de Molukse gemeenschap bijzonder op prijs werd gesteld, gezien de oorlogssituatie daar en de voortdurende passiviteit van de Nederlandse regeringen in het conflict (zeker in vergelijking met de inspanningen van Portugal voor de bevolking van Oost-Timor).

Rogier
21 december 2002, 21:36
Ik concludeer hieruit dat Piano anderen als racist bestempelt maar zelf de grootste is.

T'is den ergste nog niet, hij babbelt graag. Gewoonlijk ben ik het niet met hem eens, maar er moet iemand zijn die anders denkt anders wordt het saai.

mvg. Rogier :wink:

zorroaster
21 december 2002, 23:38
Tja, het lijkt me niet zo'n goed idee om nu iedereen maar van racisme te gaan beschuldigen i.h.k.v. met gelijke munt terugbetalen. Nu we toch vlak voor kerst zitten, moet ik meteen terugdenken aan de kersttoespraak van Koningin Beatrix van vorig jaar (de enige toespraak die ze zelf schrijft en waarin ze haar eigen mening kwijt kan), waarin zij onder meer zei: "Tegenover daden van haat biedt wraakzucht geen oplossing. Oog om oog maakt de wereld blind".

Dimitri, dit gaat niet over haat of terugbetalen, dit gaat gewoon om aan te tonen dat Piano, die iedereen die een meter in zijn buurt komt als "racist" brandmerkt, er zelf niet voor terugschrikt om racistische uitspraken te doen.
In tegenstelling tot the Piano onderbouw ik mijn conclusie dat hij een racist is door zijn eigen uitspraken naast elkaar te plaatsen, m.a.w. zelfs volgens zijn eigen definitie is hij een racist en "discriminant" :D.

thePiano
21 december 2002, 23:45
"En zoals de laatste 20 jaren ook mijn stemadvies al het geval was: stem allochtoon of stem vrouw en als het even kan een combinatie van beiden."

Mijn re-entree op dit forum heeft blijkbaar bij een aantal toegewijde xenofoben, die zich veilig waanden op deze babbelbox, een paar stoppen doen doorslaan, maar dat was zonder thePiano gerekend ;)

Alleen al het feit dat ik oproep om op een vrouw te stemmen (het hoeft niet eens een allochtone vrouw te zijn), heeft de conservatieve hardliners de haren ten berge doen rijzen.

"Laat vrouwen toch waar WIJ ze altijd hebben geduwd: aan het fornuis, in de keuken en in bed", hoor ik ze hardop denken.

Die conservatieven zijn al in het zelfde bedje ziek als moslimfundamentalisten die hun vrouwen verbieden van schoolonderricht te volgen of auto's te voeren. :roll:

Bij 'ons' zijn de fundamentalisten van Eigen Volk Eerst een heel klein beetje gematigder: de vrouwen mogen wel onderwijs volgen, maar laat ze niet (teveel) participeren in de macht, want dat moet een mannenzaak blijven.

Nog steeds zijn vrouwen ondervertegenwoordigd, doen zij thans een dubbele taak (werken/huishouden/kinderzorg), worden slechter betaald voor dezelfde job enz.... Er moest zelfs een wet gestemd worden om 1/3 van de beschikbare plaatsen op een lijst voor te behouden aan de vrouwen. Alhoewel zij de meerderheid van de bevolking uitmaken, spelen ze nog steeds een tweede-plansrol.

Positieve discriminatie geheten die onze hypocriete conservatievelingeskes natuurlijk afkeuren, met de gekende argumenten: racisme op basis van geslacht. La me nie lachen zeg!

Gelukkig wordt mijn standpunt wel gedeeld door 2/3 van de bevolking, (of hoe komen anders wetten tot stand denk je?) maar die verneuken hun tijd niet op internetforums zoals dit, en ik kan ze geen ongelijk geven :roll:

Ondertussen merk ik dat een aantal PI-froum geno$$en mij naar dit forum is gevolgd. Blijkbaar missen ze daar d'oppositie harder dan ze willen toegeven. Doe ze daar de groeten van me kids!

zorroaster
21 december 2002, 23:56

Mijn re-entree op dit forum heeft blijkbaar bij een aantal toegewijde xenofoben, die zich veilig waanden op deze babbelbox, een paar stoppen doen doorslaan, maar dat was zonder thePiano gerekend ;)

Alleen al het feit dat ik oproep om op een vrouw te stemmen (het hoeft niet eens een allochtone vrouw te zijn), heeft de conservatieve hardliners de haren ten berge doen rijzen.

"Laat vrouwen toch waar WIJ ze altijd hebben geduwd: aan het fornuis, in de keuken en in bed", hoor ik ze hardop denken.

Die conservatieven zijn al in het zelfde bedje ziek als moslimfundamentalisten die hun vrouwen verbieden van schoolonderricht te volgen of auto's te voeren. :roll:

Bij 'ons' zijn de fundamentalisten van Eigen Volk Eerst een heel klein beetje gematigder: de vrouwen mogen wel onderwijs volgen, maar laat ze niet (teveel) participeren in de macht, want dat moet een mannenzaak blijven.

Nog steeds zijn vrouwen ondervertegenwoordigd, doen zij thans een dubbele taak (werken/huishouden/kinderzorg), worden slechter betaald voor dezelfde job enz.... Er moest zelfs een wet gestemd worden om 1/3 van de beschikbare plaatsen op een lijst voor te behouden aan de vrouwen. Alhoewel zij de meerderheid van de bevolking uitmaken, spelen ze nog steeds een tweede-plansrol.

Positieve discriminatie geheten die onze hypocriete conservatievelingeskes natuurlijk afkeuren, met de gekende argumenten: racisme op basis van geslacht. La me nie lachen zeg!

Gelukkig wordt mijn standpunt wel gedeeld door 2/3 van de bevolking, (of hoe komen anders wetten tot stand denk je?) maar die verneuken hun tijd niet op internetforums zoals dit, en ik kan ze geen ongelijk geven :roll:

Ondertussen merk ik dat een aantal PI-froum geno$$en mij naar dit forum is gevolgd. Blijkbaar missen ze daar d'oppositie harder dan ze willen toegeven. Doe ze daar de groeten van me kids!

Piano doet zelfs geen moeite meer om ons nog te verbazen:
Weer is het allemaal de fout van de "hypocriete conservatievelingeskes" dat hij racistische uitspraken doet!
Het lef om dan nog durven te zeggen dat discriminatie tegen autochtonen en mannen wél goed is, maar al het andere racisme van stoute Blokkers is, gaat alle perken te buiten. Racisme is en blijft racisme, van welke aard dan ook.
Dat hij, volgens zijn EIGEN definitie, een racist is, want hij maakt onderscheid op basis van afkomst en sekse om te stemmen en raadt dat ook iedereen aan, wordt met het volgende ijzersterke argument van tafel geveegd: "La me nie lachen zeg!"
Maar van de uitvinder van de "discriminanten" en de "évalué's" hadden we uiteraard niet meer moeten verwachten!

Maar wij zijn uiteraard de xenofoben, conservatieven en racisten... The Piano slaagt er zelfs in mij gelijk te stellen aan een moslimfundamentalist, omdat ik vrouwen van de macht wil houden! Hij liegt maar op, de aanwezigen weten wel beter.
Hij weet zelfs beter dan ons wat we denken! Hij weet niet eens wat hij zelf denkt (gezien zijn tegenstrijdige postings en groteske blunders in zijn terminologie), maar gaat wel even de motivering van anderen verklaren in zijn grote wijsheid! :lol:
Over veilig wanen gesproken, Hugo, ik geloof dat je dagen ook hier geteld zijn.
Ik zou maar eens een goedgeloviger of blinder forum gaan opzoeken. Maar vergeet niet als afscheid te vermelden dat dit forum gesloten moet worden wegens racistisch.

thePiano
22 december 2002, 00:03
uiteraard niet meer moeten verwachten!

Maar wij zijn uiteraard de xenofoben, conservatieven en racisten... Hij weet zelfs wat we denken!

Klopt als een bus. Ik heb er zelfs mijn hobby van gemaakt, om van alle VB-punten die ooit in de schuif werden gestopt (maar nooit herroepen) en citaten (lees: slippers) van bekende VB-mandatarissen, terug in de aktualiteit te brengen. En dat vind niet iedereen zo leuk he Zorro? :)

zorroaster
22 december 2002, 00:12
uiteraard niet meer moeten verwachten!

Maar wij zijn uiteraard de xenofoben, conservatieven en racisten... Hij weet zelfs wat we denken!

Klopt als een bus. Ik heb er zelfs mijn hobby van gemaakt, om van alle VB-punten die ooit in de schuif werden gestopt (maar nooit herroepen) en citaten (lees: slippers) van bekende VB-mandatarissen, terug in de aktualiteit te brengen. En dat vind niet iedereen zo leuk he Zorro? :)

Het kan mij persoonlijk geen fluit schelen waar u genoegen uit meent te halen in uw vrije tijd. Als u denkt een hoger doel te dienen door wat archieven te vullen met Blok-citaten, een partij waar ik niet eens lid van ben, mij niet gelaten.
Alleen heb je de onhebbelijke gewoonten om leugentjes te verbergen achter een compleet irrelevant Vlaams Blok-citaat. Het is je laatste redmiddel, de andere ervan te beschuldigen Vlaams Blokker te zijn, zonder grond én zonder waarheid in dit geval, omdat je nu eenmaal een poedelbrein van formaat bent met het ego van een olifant.
Het feit dat je nu weer niet weet te antwoorden op wat er gezegd is en wéér moet terugvallen op zelfgenoegzaam gedrein over VB-citaten geeft maar duidelijk aan dat je niets zinnigs antwoorden kan op mijn replieken.

thePiano
22 december 2002, 00:17
bla..bla....

Sorry Zorro, maar het beetje vrije tijd dat ik heb, ga ik niet spenderen om mij te laten opjutten door een scheldkaffer van jouw formaat. Zoek maar een ander pispaaltje uit. So long ! Bye bye! Je gaat bij deze in dezelfde stoffige schuif als je vriendje Kris ;)

zorroaster
22 december 2002, 00:21
bla..bla....

Sorry Zorro, maar het beetje vrije tijd dat ik heb, ga ik niet spenderen om mij te laten opjutten door een scheldkaffer van jouw formaat. Zoek maar een ander pispaaltje uit. So long ! Bye bye! Je gaat bij deze in dezelfde stoffige schuif als je vriendje Kris ;)

Oeps! Piano moet ervandoor! Snel nog wat genoegzaam schimpen en zelf nog het martelaartje spelen en dan de hielen lichten.
Want ik nodig iedereen hier aanwezig uit om de "conversatie" te lezen en te besluiten WAAROM onze zelfingenomen vriend hier opeens vandoor gaat!
Want vreemd vreemd, hij is er op geen enkele manier in geslaagd om de openingsposting van deze domme "scheldkaffer" op een relevante manier te weerleggen.
Wat de eindconclusie dus weer duidelijk stelt: The Piano is de nieuwe forumracist, en hij komt er nog voor uit ook!

Het Rood Wit Groen LICHT
22 december 2002, 04:15
Amaai tis de moeite tegenwoordig op het forum. Veel bloed maar geen lijken.
En in gans deze discussie zou ik het volgende willen zeggen.
Ik heb zojuist remeber the titans gezien. Schone Film!
Als je een beetje logisch denken bezit dan kun je toch enkele zaken vergelijken met deze discussie. Alleszins de essentie.
Piano wordt hier Racist genoemd omdat hij vroeg om vrouwen wat meer aandacht te geven. Awel hij heeft gelijk. Het is niet door ze rechten te geven dat ze zullen meedoen aan de rechten. Als je jaren bent onderdrukt geweest in een samenleving dan zullen er maar weinig de stap durven zetten om die rechten op te nemen. En je moet het is bekijken van de andere kant politiek is niet iets waarmee iedereen zich mee bezighoudt, toch niet als het op partijen etc gaat.
Een mannenwereld voorbijstreven is niet simpel. En denk is aan de emancipatie van de vrouw die is ook maar gestopt tot het mogen rijden, drinken, smoren en de pil nemen.
Ik ben ook geen voorstander van positieve discrimantie, maar voor iets dat al jaren systematisch is in leven gehouden door Mannen kan het best wel is nodig zijn om regels op te leggen. Totdat de maatschappij er klaar voor is voor het zonder die regels te doen.

Knuppel
22 december 2002, 11:37
Piano wordt hier Racist genoemd omdat hij vroeg om vrouwen wat meer aandacht te geven.

Piani vroeg hier om andersgekleurde vrouwen voorrang te geven.

Volgens Jos Verhulst is dat neo-racisme.
Door de ene voor te trekken benadeel je immers iemand anders die even bekwaam of zelfs bekwamer is.
En daar heeft Jos gelijk in.

Piano heeft hier dus wel degelijk neo-racistische uitspraken gedaan.

Ik heb vorige keer uitsluitend op vrouwen gestemd. Vrouwen die ik van haar nog pluimen kende. Niemand van hen werd verkozen.
Of het zo verstandig was van mij laat ik dus aan jou over om te beoordelen.

Darwin
22 december 2002, 11:47
Ik heb er zelfs mijn hobby van gemaakt, om van alle VB-punten die ooit in de schuif werden gestopt (maar nooit herroepen) en citaten (lees: slippers) van bekende VB-mandatarissen, terug in de aktualiteit te brengen.

Wanneer krijgen we die dingen dan eindelijk eens te lezen?

Ik ben er al zolang van in verwachting, het lijkt wel een ezelsdracht!

:lol:

Knuppel
22 december 2002, 11:52
Dat doet hij inderdaad Darwin. Lees er maar zijn postings op na.
Het is hem zelfs al verweten dat hij er zich altijd vanaf maakt door met één of andere uitspraak van een VB-er terug te slaan.

Supe®Staaf
22 december 2002, 12:12
Gelukkig zijn er nog posters als thePiano.
Hij confronteert ons en de bloksympathisanten met uitspraken uit zijn schier onuitputtelijke archief.
Het is mooi meegenomen dat de waarheid niet verborgen blijft.
Het wegmoffelen van het 70-puntenplan (om budgettaire redenen) zal daar geen mallemoer aan veranderen.

Laat er ons trouwens geen gewoonte van maken om topics als deze te openen. Tot hiertoe waren er hier géén persoonlijke aanvallen, maar enkel ideeënveldslagen, zonder de boodschapper af te knallen. Laat het ons zo houden.

Knuppel
22 december 2002, 12:15
Hij confronteert ons en de bloksympathisanten met uitspraken uit zijn schier onuitputtelijke archief.
Het wegmoffelen van het 70-puntenplan (om budgettaire redenen) zal daar geen mallemoer aan veranderen.

Laat er ons trouwens geen gewoonte van maken om topics als deze te openen. Tot hiertoe waren er hier géén persoonlijke aanvallen, maar enkel ideeënveldslagen, zonder de boodschapper af te knallen. Laat het ons zo houden.

Goed.
Wat denk je over de stelling van Jos Verhulst betreffende neo-racisme?

zorroaster
22 december 2002, 12:20
Amaai tis de moeite tegenwoordig op het forum. Veel bloed maar geen lijken.
En in gans deze discussie zou ik het volgende willen zeggen.
Ik heb zojuist remeber the titans gezien. Schone Film!
Als je een beetje logisch denken bezit dan kun je toch enkele zaken vergelijken met deze discussie. Alleszins de essentie.
Piano wordt hier Racist genoemd omdat hij vroeg om vrouwen wat meer aandacht te geven. Awel hij heeft gelijk. Het is niet door ze rechten te geven dat ze zullen meedoen aan de rechten. Als je jaren bent onderdrukt geweest in een samenleving dan zullen er maar weinig de stap durven zetten om die rechten op te nemen. En je moet het is bekijken van de andere kant politiek is niet iets waarmee iedereen zich mee bezighoudt, toch niet als het op partijen etc gaat.
Een mannenwereld voorbijstreven is niet simpel. En denk is aan de emancipatie van de vrouw die is ook maar gestopt tot het mogen rijden, drinken, smoren en de pil nemen.
Ik ben ook geen voorstander van positieve discrimantie, maar voor iets dat al jaren systematisch is in leven gehouden door Mannen kan het best wel is nodig zijn om regels op te leggen. Totdat de maatschappij er klaar voor is voor het zonder die regels te doen.

Luister, mijn beste, het gaat hier helemaal niet om het feit of vrouwen meer kansen moeten krijgen. Dat is een andere discussie.

Mijn posting wilde slechts aantonen dat the Piano wel de eerste is om iedereen als racist te veroordelen, maar er niet voor terugschrikt zelf racistische uitspraken te doen. Ik heb dus zijn eigen definitie van een "racist" genomen en die geplaatst naast zijn eigen uitspraak over stemadvies voor vrouwen én allochtonen.
Wat is daar mis mee? Het gaat hier om zijn eigen uitspraken waar hij duidelijk niet mee geconfronteerd durft te worden, terwijl hij alweer geprobeerd heeft om zich eruit te wringen door eerst mijzelf een mysogyn en een "conservatievelingeske" te noemen en tenslotte weer is beginnen drammen over in deze discussie volkomen irrelevante Blok-citaten.

zorroaster
22 december 2002, 12:24

Als blijkt dat the Piano zélf geen blad voor de mond neemt als het racistische uitspraken betreft, is hij dan nog wel de juiste persoon om hier de grote moraalridder tegen het racisme te komen spelen?
The Piano zet hier elke dag citaten van VB-politici op het forum en is daar trots op. Wanneer echter zijn eigen citaten hier naast elkaar geplaatst worden, is dat "een persoonlijke aanval" van een "scheldkaffer". Waar zit de hypochrisie dan?

Supe®Staaf
22 december 2002, 12:26
Goed.
Wat denk je over de stelling van Jos Verhulst betreffende neo-racisme?
Daarin moet ik volmondig Jos bijtreden.
Het is niet omdat ik doorgaans thePiano's bijdragen waardeer, dat ik hem, als ware hij de volmaakt denkende, in *lles achternahol.
In de materie van het 'omgekeerde racisme' vertoont hij een beetje het lemmingedrag van andere partijcreaturen die hun partijleiders achternahollen, in alles wat zij verordonneren.
Dat is trouwens het nadeel van de huidige particratie: je bent kwasi verplicht om als sympathisant van een bepaalde strekking, het volledige pakket door je strot te laten rammen. Dat is dan ook een van de redenen waarom ik me niet echt aangesproken voel door de huidige politieke formaties.

Die bewuste quota dus, gaan inderdaad tot ergere vormen van racisme aanleiding geven dan nu het geval is.
Recht op werk voor iedereen, gekoppeld aan een basisinkomen, zoals Jos het vooropstelt lijkt me in deze kwestie de aangewezen denkpiste, die onomstotelijk gaat leiden naar emancipatie van elke inwoner ongeacht ras, afkomst, etc..

thePiano
22 december 2002, 12:34
Piano wordt hier Racist genoemd omdat hij vroeg om vrouwen wat meer aandacht te geven.

Piani vroeg hier om andersgekleurde vrouwen voorrang te geven.

Onzin.

Ik zal mezelf hier nog eens citeren:

Niks voorrang dus. Ik zeg alleen dat allochtonen en vrouwen gelijk evenredig moeten vertegenwoordigd worden op kieslijsten en dat natuurlijk op verkiesbare plaatsen en niet ergens onderaan de lijst waarbij ze toch maar als stemmentrekker worden gebruikt.

Als je BV's op je lijsten kan plaatsen -op verkiesbare plaatsen (zie onderaan een lijstje van de vorige verkiezingen)- waarvan er een pak op verkiesbare plaatsen stonden, begrijp ik niet goed waarom het racistisch of discriminerend zou zijn om inderdaad bekwame personen van allochtone afkomst of vrouwelijk (of zoals ik al zei: liefst een combinatie van beide) een gelijkwaardie kans te geven als de autochtone mannen. Verhulst heeft het blijkbaar niet moeilijk met die BV's op verkiesbare plaatsen te zetten, zelfs niet het Vlaams Blok dat een ex-Miss België als Anke Vd Meersch als lijstrekker deponeert.

BV's op de kieslijsten (gemeenteraadsverkiezingen anno 2000):

Sabine De Vos - TV omroepster
Koen Crucke - zanger en akteur
Dirk Sterckx - ex-VRT-journalist
Walter Grootaers - zanger v/d De Kreuners en TV-presentator
Jean-Marie Dedecker - judo coach
Johan Capiot - wielrenner
Mike Verstraeten - voetballer
Ludwig Neefs - broer van Gunther (zanger)
Christian Leysen - zoon van André
Françoise Courtois - moeder van tennisster Laurence

CVP:
Nadine Desloovere - ex-VTM anker
Niki De Boeck - "De Mol" TV-ster
Carine Leroy - "De Mol" TV-ster
Frederik Deburghraeve - zwemmer
Philippe Vande Walle - voetbal/ex-doeman
Luc Millecamps - voetballer/ex-Rode Duivel
Luc Beaucourt - arts
John Cordier - dir. Telindus
Johan Verstreken - TV-omroeper (CVP-Oostende)

BR:
Jaak Van Assche - acteur

SP:
Darline Vanheule - Miss Belgium Beauty '98
Lorenzo Staelens - voetballer
Peter Farazijn - wielrenner
Wilfried Nelissen - ex-wielrenner
Wesley Sonck - voetballer
Jo Leemans - zangeres/presentatrice (Mechelen)

Agalev:
Janine Bisschops - actrice
Tom Lanoye - schrijver

Knuppel
22 december 2002, 12:37
Akkoord Staaf.

Je holt misschien de Piano niet na in alles maar geeft hem, voor zover ik weet, ook geen dreun als hij er langs zit of over de schreef gaat.
Je bent dus duidelijk toleranter tegenover een neo-racist dan tegenover een door de politiek gedoodverfde racist.

Supe®Staaf
22 december 2002, 12:44
Akkoord Staaf.

Je holt misschien de Piano niet na in alles maar geeft hem, voor zover ik weet, ook geen dreun als hij er langs zit of over de schreef gaat.
Wil je echt dat ik mijn pauselijke zegen over Jos uitsprenkel, wanneer hij op adekwate manier een minder goede ideeëngang van thePiano afborstelt?

Je bent dus duidelijk toleranter tegenover een neo-racist dan tegenover een door de politiek gedoodverfde racist.
Ik werd nooit aangezocht om over elk artikel mijn fiat of vervloeking uit te spreken.
Het forum is voor mij grotendeels amusement, en een manier om eens met andere ideeën geconfronteerd te worden, of anderen met de mijne op jutten.
Ik heb echt geen zin om als een soort gedachtenpolitie iedereen goed- of af te gaan keuren. Laat mij a.u.b. de vrijheid om zelf te beslissen op wie, wat, hoe, waar of wanneer ik reageer, zonder mijn integriteit of tolerantie in vraag te stellen. Ik deed trouwens al eens de oproep om niet té persoonlijk te worden, maar enkel ideeën te bekampen, met respect voor de boodschapper (voor zover mogelijk)

thePiano
22 december 2002, 12:53
Akkoord Staaf.

Haha, ik zou een neo-racist zijn omdat ik jouw sexe genoten die plaats in de maatschappij wil geven die ze mijns inziens terecht verdienen en waarvoor ze - tot op heden- nog altijd dubbel zo hard moeten werken om die te verwerven. :roll:

Het is duidelijk dat de vrouwenemancipatie aan jou is voorbijgegaan :?

Misschien wil je ook nog de stemrecht(plicht) afschaffen voor de vrouwen die ze sinds 1948 hebben verkregen? Dan is jouw probleem ook meteen van de baan :roll:

Truder
22 december 2002, 12:57
Ha de Piano is nog niet veranderd zie ik. http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif

thePiano
22 december 2002, 13:03
Ha de Piano is nog niet veranderd zie ik. http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif

Ik ben er zeker van dat jij 1 van de eerste zou zijn die dat jammer zou vinden!

http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif

Truder
22 december 2002, 13:11
bla..bla....

Oeps! Piano moet ervandoor! Snel nog wat genoegzaam schimpen en zelf nog het martelaartje spelen en dan de hielen lichten.
Want ik nodig iedereen hier aanwezig uit om de "conversatie" te lezen en te besluiten WAAROM onze zelfingenomen vriend hier opeens vandoor gaat!
Want vreemd vreemd, hij is er op geen enkele manier in geslaagd om de openingsposting van deze domme "scheldkaffer" op een relevante manier te weerleggen.
Wat de eindconclusie dus weer duidelijk stelt: The Piano is de nieuwe forumracist, en hij komt er nog voor uit ook!

Zorroaster, je kent de piano nu ook al langer dan vandaag hé, wie neemt hem nog serieux. ;) Je hebt over de hele lijn gelijk, en deze discussie is op het andere forum vroeger ook gevoerd. Voor de piano is het dus simpel, op het ene forum is hij door de recyclage van verdraaide artikels heen, dan gaat hij naar het volgende forum om het daar ook eens te proberen met die zelfde artikels.

En nu hebben we hier het "voorrecht" om de rotzooi hier te lezen. :mrgreen:

Truder
22 december 2002, 13:12

Ik ben er zeker van dat jij 1 van de eerste zou zijn die dat jammer zou vinden!

http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif

Idd dat zou ik jammer vinden want een betere reclame voor het Vlaams Blok bestaat er niet. ;) http://users.pandora.be/wv3/fun/smilie_santalol.gif

thePiano
22 december 2002, 13:15
Voor de piano is het dus simpel, op het ene forum is hij door de recyclage van verdraaide artikels heen, dan gaat hij naar het volgende forum om het daar ook eens te proberen met die zelfde artikels.

En nu hebben we hier het "voorrecht" om de rotzooi te lezen. :mrgreen:

Ik begrijp niet waarom jij meeheult om persoonlijke aanvallen te steunen en zelfs te promoten, ik dacht dat je van die goedkope taktiek was afgestapt. Dat ik PI-forum beu ben betekent helemaal niet dat ik door mijn buskruit door ben. Dat zou zelfs JIJ jammer vinden :D

Maar er komen verkiezingen aan en ik ben een interessant offensief aan het voorbereiden. :D

Supe®Staaf
22 december 2002, 13:23
Ik begrijp niet waarom jij meeheult om persoonlijke aanvallen te steunen en zelfs te promoten, ik dacht dat je van die goedkope taktiek was afgestapt. Dat ik PI-forum beu ben betekent helemaal niet dat ik door mijn buskruit door ben. Dat zou zelfs JIJ jammer vinden :D

Maar er komen verkiezingen aan en ik ben een interessant offensief aan het voorbereiden. :D
Keep up the good work thePiano!
Laat je niet omverlullen door schreeuwers die geloven, omdat ze één zwart forum nagenoeg privé kunnen onderkotsen, dat ze met hun 1/10 foertstemmers de hele belgische bevolking mogen vertegenwoordigen.
Blijf de ideeën aanvallen. Probeer de personen buiten schot te houden. :wink:

Knuppel
22 december 2002, 13:32
Akkoord Staaf.

Haha, ik zou een neo-racist zijn omdat ik jouw sexe genoten die plaats in de maatschappij wil geven die ze mijns inziens terecht verdienen en waarvoor ze - tot op heden- nog altijd dubbel zo hard moeten werken om die te verwerven. :roll:

Het is duidelijk dat de vrouwenemancipatie aan jou is voorbijgegaan :?

Misschien wil je ook nog de stemrecht(plicht) afschaffen voor de vrouwen die ze sinds 1948 hebben verkregen? Dan is jouw probleem ook meteen van de baan :roll:

Ach, hier heb je de grote voorvechter voor de rechten van vrouwen. Donkerkleurige vrouwen wel te verstaan want deze blonde vrouw kreeg al direct jouw stempel van "kip zonder kop"opgekleefd.
Ik schreef nog geen uur geleden dat ik vorige keer enkel op vrouwen gestemd heb. Ik probeer dus als weinige anderen de vrouwen te steunen in hun emancipatie. Blijkbaar deden dat nauwelijks andere vrouwen én mannen want ze werden geen van allen verkozen. Blameer dus anderen dan mij.
Neen Piano, zo snoer je mij de mond niet. Als er iemand zich als een verstokte paternalist gedraagt ben jij het wel. Je probeert een vrouw die haar bek durft opentrekken als direct weer de mond te snoeren door haar met scheldtermen in een hoek voor geslachte dieren te duwen als ze niet zegt of beaamt wat jij graag horen wil.
Je doet maar. Met dit blondje zal het je alleszins niet lukken.

Thomas Hx
22 december 2002, 13:33
Kijk,

ik vind het vrij lelijk van jullie ( en vooral van diene zorro ) om zo een onderwerp op te richten om thepiano racistisch te noemen. Dit vind ik gewoon weg zwak, iedereen heeft een mening, indien deze mening naar het racistische neigt is dat ook een mening. Onze Jah Jah is nog honderd keren meer racistisch en jullie gaan hier beginnen zeveren over ochottekes thepiano die racistisch zou zijn.

Thomas

Darwin
22 december 2002, 13:33

thePiano
22 december 2002, 13:34

Laat je niet omverlullen door schreeuwers die geloven, omdat ze één zwart forum nagenoeg privé kunnen onderkotsen, dat ze met hun 1/10 foertstemmers de hele belgische bevolking mogen vertegenwoordigen.
Blijf de ideeën aanvallen. Probeer de personen buiten schot te houden. :wink:

Hangt er wel een beetje vanaf welke personen jij daar mee bedoelt. De personen op dit forum of die erbuiten hé ;)

Maar ik zal -ondanks mijn temperament- zeker blijven trachten me niet te laten afleiden door de gekende bende en hun vastberaden taktiek van verdachtmakingen, scheldtirades en persoonlijke aanvallen :)

Truder
22 december 2002, 13:35
Voor de piano is het dus simpel, op het ene forum is hij door de recyclage van verdraaide artikels heen, dan gaat hij naar het volgende forum om het daar ook eens te proberen met die zelfde artikels.

En nu hebben we hier het "voorrecht" om de rotzooi te lezen. :mrgreen:

Dan zijn we met twee. ;) Ik ben alle schandalen van onze linkse vrienden aan het verzamelen. Ik moet zeggen dat ik er van verschoot hoe erg het wel was, ik kan dan ook helemaal niet meer snappen dat ook maar gelijk wie op die bende criminelen zou stemmen. Ze zijn niet vies van geweld, nepotisme, smeergeld, omkoping, intimidatie en zelfs moord is hen niet vreemd. En in tegenstelling tot bij jou moet ik niet verder teruggaan dan 10/15 jaar. :lol:

Nu ik val ik jou niet persoonlijk aan maar de verdraaide dingen die je denkt te moeten verkopen als waarheid. Ik heb jou persoon al meermaals verdedigd, wat me niet altijd in dank is afgenomen. Maar jou manier van denken en hoe je het aan de man/vrouw wil brengen zijn vrij om te bekritiseren, of niet?

thePiano
22 december 2002, 13:36
Ik schreef nog geen uur geleden dat ik vorige keer enkel op vrouwen gestemd heb. Ik probeer dus als weinige anderen de vrouwen te steunen in hun emancipatie. Blijkbaar deden dat nauwelijks andere vrouwen én mannen want ze werden geen van allen verkozen.

Precies OMDAT ze niet op verkiesbare plaatsen stonden, net zomin als de allochtonen dat zijn. Vandaar mijn pleidooi om gelijkwaardige kansen af te dwingen, tot er ooit een tijd zal komen dat die gelijkwaardigheid vanzelfsprekend zal zijn.

Jos Verhulst
22 december 2002, 13:37
Blijf de ideeën aanvallen.

Piano is een racist, die vindt dat mensen wel of niet een job moeten krijgen in functie van hun ras of etniciteit, en die ook zijn stemgedrag daarvan laat afhangen.
Neo-racisme is géén 'good work'. Het is even smerig als het klassieke racisme, en in politiek opzicht nog veel gevaarlijker, omdat het de ideologie is van partijen die de macht hebben.

http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1190&start=30

Thomas Hx
22 december 2002, 13:39
Als ik in de politiek ga stappen, verander ik me eerst beter in een vrouw. Dan heb ik meer kans! Hier is iemand schepen met 570 stemmen, en twee mannen hadden meer, zij had de derde plaats gekregen en niet gescoord, ik zou het dan normaal vinden dat zij GEEN schepen zou zijn. Ik vind het normaal dat we gewoon het rijtje afgaan van 1ste 2de en geen rekening houden met jong, oud, geslacht, kleur, want dit allen is discriminerend tegenover iedereen.

Thomas

Supe®Staaf
22 december 2002, 13:41
Piano is een racist, die vindt dat mensen wel of niet een job moeten krijgen in functie van hun ras of etniciteit, en die ook zijn stemgedrag daarvan laat afhangen.
Neo-racisme is géén 'good work'. Het is even smerig als het klassieke racisme, en in politiek opzicht nog veel gevaarlijker, omdat het de ideologie is van partijen die de macht hebben.

In de quota-topic treed ik je bij Jos, maar ik vind het onnodig om iemand persoonlijk aan te vallen. En dit dan nog met jouw adagium voor ogen dat je de ideeën moet bestrijden, niet de persoon die ze verkondigt!

thePiano
22 december 2002, 13:41
Blijf de ideeën aanvallen.

In een andere topic (over het SP.a racisme) zet je een halve telefoonboek online, maar wanneer je moet van repliek dienen, verval je snel tot simplicisme en éénzin-onzinnen. Je masker van intelligente demagoog valt nogal snel af vind ik :roll:

Toen ik hier mijn re-entree maakte, was dat ondermeer omdat Maarten Malaise het over jou had: "Die Jos Verhulst moest een boek schrijven". Ik denk dat zelfs hij zich nu even dringend over dat gezegde over je zal moeten bezinnen :roll:

Knuppel
22 december 2002, 13:43
Je bent ongeloofwaardig Staaf als toegeeft dat de Piano zich neo-racitisch opstelt maar hem desalniettemin oproept " to keep up the good work".

Ik aanzie je als een verstandige man ook al ben je een belgicist.
En een man met verstand ziet best dat de Piano doorslaat.
Maak mij dus niks wijs.
Met alle sympathie, maar zelfs door jou laat ik me niet opjutten.
En dat is waar zowel Superstaaf als de Piano in gespecialiseerd zijn. :lol:

Truder
22 december 2002, 13:46
Als ik in de politiek ga stappen, verander ik me eerst beter in een vrouw. Dan heb ik meer kans! Hier is iemand schepen met 570 stemmen, en twee mannen hadden meer, zij had de derde plaats gekregen en niet gescoord, ik zou het dan normaal vinden dat zij GEEN schepen zou zijn. Ik vind het normaal dat we gewoon het rijtje afgaan van 1ste 2de en geen rekening houden met jong, oud, geslacht, kleur, want dit allen is discriminerend tegenover iedereen.

Thomas

Daar ben ik het mee eens, mensen voor een job aannemen als er voor gekozen zijn en niet de excuus-Truus regels gebruiken.

Voor mij mag de ganse regering uit vrouwen bestaan, het maakt mij niets uit. Het enige wat ik wel verwacht dat ze op een democratische manier verkozen worden.

Hetzelfde voor de jobaanbieding de juiste man op de juiste plaats, en niet omdat je nog een opglegde quota moet behalen er een minder geschikte allochtoon in de plaats nemen. Van mij mag de allochtoon de job hebben, maar hij/zij moet wel DEZELFDE proeven doorlopen als de autochtone kandidaat.

En dat is hetgene dat de Piano niet wil, hij wil opgelegde quota's of ze nu geschikt zijn of niet dat maakt niet uit. En dat is racisme!

thePiano
22 december 2002, 13:46
En dit dan nog met jouw adagium voor ogen dat je de ideeën moet bestrijden, niet de persoon die ze verkondigt!

Jeps, daaraan zie je hoe konsekwent zijn en die nep-demokraten bliksemsnel hun eigen principes overboord kieperen van het moment dat er iemand aanzet die het niet met 'm eens is.

Of zoals Karel Dillen ooit de profetische woorden sprak: "Als je de geesten niet kan winnen, sla dan maar op de hoofden". Ik krijg hier al 7 jaar lang virtueel een stevig pak slaag van typen zoals Jos Verhulst :roll:

Knuppel
22 december 2002, 13:47

In de quota-topic treed ik je bij Jos, maar ik vind het onnodig om iemand persoonlijk aan te vallen. En dit dan nog met jouw adagium voor ogen dat je de ideeën moet bestrijden, niet de persoon die ze verkondigt!

De bestreden persoon doet wel niets anders... :roll:
Hier werd zelden gescholden..
tot de Piano zijn entree maakte. :evil:

Knuppel
22 december 2002, 13:48
Jeps, daaraan zie je hoe konsekwent die nep-demokraten hun eigen principes overboord kieperen van het moment dat er iemand aanzet die het niet met 'm eens is.

Kijk eens even in de spiegel, Piano.

thePiano
22 december 2002, 13:49

De bestreden persoon doet wel niets anders... :roll:
Hier werd zelden gescholden..
tot de Piano zijn entree maakte. :evil:

Niemand verplicht jou om met die scheldende bende mee te doen hé Knuppel, maar je doet het toch maar graag en met een typische gretigheid die je God-weet-waar vandaan hebt :roll:

Thomas Hx
22 december 2002, 13:50
Intruder dan denken wij toch hetzelfde? Als gans de regering uit vrouwen bestaat geeft mij dat ook niet, als ze dan wel meer stemmen halen als al die mannen!

Thomas

Supe®Staaf
22 december 2002, 13:50
Je bent ongeloofwaardig Staaf als toegeeft dat de Piano zich neo-racitisch opstelt maar hem desalniettemin oproept " to keep up the good work".
Dat is geen contradictie.
thePiano is toch geen orakel dat in zijn geheel te nemen of te laten is?
In de quota-discussie zit hij ernaast, en dat wordt hem terecht aangewreven. Het is echter onnodig om hem hiervoor dadelijk als racist te gaan bestempelen. Hij verdedigde, overigens met goede bedoelingen, een stelling waarvan hij niet inzag(ziet?) dat ze eveneens tot racisme leidde.
Ik steun hem in zijn niet aflatende strijd om met citaten van blokkers allerhande als illustratie, aan te tonen waar die partij in realiteit voor staat, hun afgeborstelde website ten spijt.
Laat ons stoppen met op de (the) pianist te schieten, val zijn ideeën aan, maar druk hem niet de stempel op van racist.
Ook Jos zou beter moeten weten: hij pleit er normaal gezien voor om ideeën te bestrijden, en niet de persoon, iets waar hij alhier flagrant tegen zondigt.

Knuppel
22 december 2002, 13:52
Niemand verplicht jou om met die scheldende bende mee te doen hé Knuppel!

Er is hier geen scheldende bende. Wel een die hevig discussieert.

Voor wanneer jouw excuses om mij een kip zonder kop te noemen?
Of heeft dat niets met schelden te maken omdat het van de Piano komt?

thePiano
22 december 2002, 13:53
Hij verdedigde, overigens met goede bedoelingen, een stelling waarvan hij niet inzag(ziet?) dat ze eveneens tot racisme leidde.

Haha LOL "nou breekt mijn klomp!" :D

Vertel mij jouw standpunt in deze dan maar eens en ook het waarom jij tegen positieve discriminatie bent voor vrouwen en allochtonen, ik word nieuwsgierig nu :)

Knuppel
22 december 2002, 13:54
Ach ja!
Leg je ook eens uit waarom jij zolang bij de scheldende bende bleef op PI?
Was het leuk zelf ook uit de bol te kunnen?

Truder
22 december 2002, 13:55
Hij verdedigde, overigens met goede bedoelingen, een stelling waarvan hij niet inzag(ziet?) dat ze eveneens tot racisme leidde.

Haha LOL "nou breekt mijn klomp!" :D

Vertel mij jouw standpunt in deze dan maar eens en ook het waarom jij tegen positieve discriminatie bent voor vrouwen en allochtonen, ik word nieuwsgierig nu :)

Waarschijnlijk omdat elke discriminatie verkeerd is, ook positieve. ;)

Knuppel
22 december 2002, 13:57
Leg je mij ook eens uit waarom het woord "discriminatie" gebruikt wordt bij positeve discriminatie?

De kip zonder kop.

Knuppel
22 december 2002, 13:58
Wij dachten blijkbaar hetzelfde Intruder.

Nu even wachten om te zien wat Superstaaf ervan zegt...

thePiano
22 december 2002, 13:59
Ach ja!
Leg je ook eens uit waarom jij zolang bij de scheldende bende bleef op PI?
Was het leuk zelf ook uit de bol te kunnen?

Je zou er nu eens moeten gaan kijken, misschien begrijp je beter waarom ik er weg ben, en... misschien is het thans echt leuk voor je geworden, vooral nu ik er weg ben. Je hebt op PI-forum tenslotte zelf ook 2400 topics/replieken geplaatst dus je zal zelf ook wel een reden hebben gehad om daar weg te blijven en naar hier te komen? :D

Truder
22 december 2002, 14:00
Wij dachten blijkbaar hetzelfde Intruder.

Nu even wachten om te zien wat Superstaaf ervan zegt...

SS zal nog wel reageren van de piano ben ik zo zeker nog niet. :mrgreen:

Supe®Staaf
22 december 2002, 14:00
Omdat ik voor gelijke kansen voor iedereen ben.
Jij niet?

thePiano
22 december 2002, 14:03
Omdat ik voor gelijke kansen voor iedereen ben.
Jij niet?

Ja natuurlijk. Maar ondanks wat de wetgever zegt en beveelt, bestaan die gelijke kansen NIET anders zouden we nooit van die positieve discriminatie gehoord hebben. Dat weet jij toch ook, of ben je het daar ook niet mee eens?

Jos Verhulst
22 december 2002, 14:09
Ook Jos zou beter moeten weten: hij pleit er normaal gezien voor om ideeën te bestrijden, en niet de persoon, iets waar hij alhier flagrant tegen zondigt.

Ik weet niet eens welke persoon achter 'the piano' schuilgaat. Ik noem hem (of haar?) wel een racist, maar ik gebruik die term niet als scheldwoord, doch wel als de feitelijke karakterisering van iemand die zijn standpunten verkondigt (hij wil bv. de rechten die mensen krijgen laten afhangen van hun etnische herkomst). Ik doe dit des te nadrukkelijker, omdat hij weigert om zijn standpunt consequent te ontwikkelen; zie bv. zijn weigering om mee te delen, of in zijn visie het kind van één allochtone en één autochtone ouder als autochtoon of allochtoon moet beschouwd worden. Op die vraag zou hij toch moeten kunnen antwoorden, want hij wil de burgers juist verschillende rechten geven (bv op de 'arbeidsmarkt') in functie van hun al dan niet allochtoon zijn; dus moet hij de mensen ook consequent volgens zijn hatelijke racistische principes kunnen onderverdelen. Zijn manier om naar mensen te kijken in termen van hun afstamming is maatschappelijk rampzalig, en ze neemt iedere dag in kracht toe (zie bv Dirk Holemans - Agalev - die dit weekend in De Morgen p.5 voor racistische quota pleit). Dit alles duidelijk en ondubbelzinnig als 'racisme' betitelen, en de verdedigers ervan 'racist' noemen, is geen schelden, maar helderheid creëren.

Supe®Staaf
22 december 2002, 14:09
Ja natuurlijk. Maar ondanks wat de wetgever zegt en beveelt, bestaan die gelijke kansen NIET anders zouden we nooit van die positieve discriminatie gehoord hebben. Dat weet jij toch ook, of ben je het daar ook niet mee eens?
Die gelijke kansen ga je niet verkrijgen door voor anderen dan weer ongelijke kansen te scheppen.
Vat je dat dan niet?
De gelijke kansen voor iedereen gewoon toepassen zonder de ene of de andere groep achter te stellen of voor te trekken, dat zou pas de fraai zijn.
Gewoon volledig buiten beschouwing laten of iemand blank, bruin, zwart of geel is. Daar moeten we toe komen.
Niet iemand nemen omdat hij wit is, of bruin is.
Het ene is al zo absurd als het andere.
Leer eens om kritisch te staan tegenover stellingen van de partij van je voorkeur. Jij bent toch de laatste om ze achterna te lopen als een lemming?
Waar blijft je moed om tegen de stroom in te gaan?
Er zijn hier b.v. wél reeds N-VA'ers die afhaakten omdatr de partijtop het bindend referendum op volksinitiatief verworp. Dat is pas klasse en getuigt van kritische zin.

Supe®Staaf
22 december 2002, 14:14
Ik weet niet eens welke persoon achter 'the piano' schuilgaat.
Dit is een sofisme.
Een forumpersonage is vaak beter omschreven dan een persoon in het echt.
Ik ben ook een forumpersonage, maar je bent wel op de hoogte van mijn identiteit.
Ook thePiano gaf reeds meerdere malen publiek zijn coördinaten vrij.
Forumfiguren vervangen geen mensen van vlees en bloed, maar ze zijn wel een exponent van hun ideeën, en wat ertegen ingebracht wordt door anderen, slaat op de figuur die het leest, en die onder de forumidentiteit opereert.
Ik noem hem (of haar?) wel een racist, maar ik gebruik die term niet als scheldwoord, doch wel als de feitelijke karakterisering van iemand die zijn standpunten verkondigt (hij wil bv. de rechten die mensen krijgen laten afhangen van hun etnische herkomst).
Deze definitie had je dan wel eventjes kunnen laten voorafgaan aan het opplakken van het etiketje.........

thePiano
22 december 2002, 14:20
Die gelijke kansen ga je niet verkrijgen door voor anderen dan weer ongelijke kansen te scheppen.
Vat je dat dan niet?
De gelijke kansen voor iedereen gewoon toepassen zonder de ene of de andere groep achter te stellen of voor te trekken, dat zou pas de fraai zijn.
Gewoon volledig buiten beschouwing laten of iemand blank, bruin, zwart of geel is. Daar moeten we toe komen.
Niet iemand nemen omdat hij wit is, of bruin is.
Het ene is al zo absurd als het andere.

Je antwoord weer naast de kwestie. Hoe kan je beweren dat de huidige -maar inderdaad niet langer ongenaakbare- meerderheid van blanke autochtone mannen door die nieuwe wetgeving 'ongelijk' behandeld worden, doordat ze de beschikbare plaatsen met meerdere kandidaten moeten delen? Kandidaten die om het door jouw geciteerde principe "Niet iemand nemen omdat hij wit is, of bruin is." toch maar aan de top zitten en dat voorrecht alleen maar genieten (genoten) omdat ze blank en mannelijk zijn?

Recitator
22 december 2002, 14:26
euhm ... dit lijkt wel op een ruzie. Moeten we deze topic sluiten?

Supe®Staaf
Hoe kan je beweren dat de huidige -maar inderdaad niet langer ongenaakbare- meerderheid van blanke autochtone mannen door die nieuwe wetgeving 'ongelijk' behandeld worden, doordat ze de beschikbare plaatsen met meerdere kandidaten moeten delen?
Wanneer de verplichting ingevoerd om op basis van ras (i.c. andere rassen dus) de arbeidsplaatsen te verdelen, dan ben je hoedanook racistisch bezig. Dat is toch het hele eieren eten?
Nu worden de blanken bevoordeelt, en dat vind je fout. Het is dan toch even fout om nu plots een andere groep op basis van ras of afkomst te gaan bevoordeligen?
Wat voor de ene groep als fout beschouwd wordt, is het toch ook voor de andere?
Je bestendigt daardoor zelfs de bestaande scheiding der groepen, door op identieke wijze tewerk te gaan, terwijl de bedoeling zou moeten zijn om dit criterium volledig, en voor iedereen uit te sluiten.

Knuppel
omdat ze blank en mannelijk zijn?

Misschien zijn ze ook wel bekwamer en gemotiveerder dan de meeste vrouwen en zeker beter dan vele vrouwelijke BV's.

Mij hebben ze ook al ooit op een lijst gekregen.
En ik werd uitsluitend gevraagd omdat ik een vrouw ben en zij hun lijsten volgens het ritsprincipe wilden opstellen.

Zo geraken wel kippen zonder koppen in de politiek...

Supe®Staaf
22 december 2002, 14:28
Waag het begot niet!
Het is een debat tussen gelijkgestemden, die het echter zelden eens zijn.
:wink:

Recitator
22 december 2002, 14:32
Waag het begot niet!
Het is een debat tussen gelijkgestemden, die het echter zelden eens zijn.

ok ;-)

Jos Verhulst
22 december 2002, 15:08
Je antwoord weer naast de kwestie. Hoe kan je beweren dat de huidige -maar inderdaad niet langer ongenaakbare- meerderheid van blanke autochtone mannen door die nieuwe wetgeving 'ongelijk' behandeld worden, doordat ze de beschikbare plaatsen met meerdere kandidaten moeten delen? Kandidaten die om het door jouw geciteerde principe "Niet iemand nemen omdat hij wit is, of bruin is." toch maar aan de top zitten en dat voorrecht alleen maar genieten (genoten) omdat ze blank en mannelijk zijn?

Ten eerste moet jij eerst maar eens bewijzen dat die 'blanke' en 'mannelijke' mensen aan de top zitten omdat ze blank en mannelijk zijn. Ik ben in mijn leven al heel wat keren op allerhande politieke vergaderingen geweest, en vrijwel altijd kom je daar een grote meerderheid mannen tegen. Logisch dat je dan ook meer mannen aan de politieke top vindt. Om wat voor redenen ook komen er minder vrouwen naar politieke bijeenkomsten. Is dat cultureel bepaald? Voor een groot deel wel, want je ziet bv in zweden - zonder enige quota - het aantal vrouwen in het parlement al dicht tot de helft naderen. Zit daar ook een biologische component in? Best mogelijk, en dat is dan maar zo. Punt is, dat je alle mensen gelijke mogelijkheid en toegang geeft. Je kan niet opleggen dat alle categorieën waarin je de mensen kunt opdelen, daar op gelijke wijze gebruik van maken. Waarom maak jij je bv zo druk over 'blanken' en 'mannen'? Waarom maak je je niet druk over andere ondervertegenwoordigde categorieën, zoals mensen met een IQ beneden de 85 (om hier quota te hebben zou je in onze Kamer een 25-tal leden uit die groep moeten hebben), mensen met een jaarlijks inkomen onder de 10.000 euro (die dan ook, als ze in het parlement zitten, geen parlementaire wedde mogen krijgen, want anders zijn ze geen exemplaren van hun groep meer), of arbeiders (nauwelijks aanwezig in parlement, provincieraden enz). De fixatie op bepaalde biologische categorieën, en de veronachtzaming van andere categorieën, is puur subjectief.

Ten tweede moet jij, als je sexuele quota wenst in het parlement, ze consequent overal wensen. Wat dacht je bv van ons middelbaar onderwijs, waar jongens ruwweg een anderhalve keer grotere kans hebben om over te zitten dan meisjes? Of zelfmoord-quota (in Vlaanderen plegen 2,5x meer mannen dan vrouwen zelfmoord; de zelfmoordcijfers staan in duidelijk verband met de economische conjunctuur)?

Ten derde zijn de vrouwen die quota-gewijs in het parlement terechtkomen, niet 'representatief' voor vrouwen in het algemeen. Ze hebben bv veel minder kinderen, en veel minder een stabiele relatie, dan de gemiddelde vrouw. Slechts 71% van de politica is getrouwd of woont samen, en slechts 37% heeft kinderen (globale bevolking: 85% resp 60%; De Morgen 7 aug 02). Van de 150 kamerleden zijn er 100 met een universitair dimploma, en nog eens 36 met een hogeschooldiploma (de Morgen, 1 aug 02). De quota selecteren niet zomaar vrouwen, maar filteren er blijkbaar nog andere kenmerken uit ook: het gaat om vrouwen die hoger geschoold zijn, weinig kinderen & in onevenredig veel gevallen zelfs geen gezin hebben enz. Als je quota wenst, dan ook quota voor vrouwen mét kinderen, en vrouwen mét een man.

Ten vierde en ten fundamenteelste: jouw hele redenering is gebaseerd op een aanvaarding van het huidig particratisch stelsel: de politieke macht in handen van één klein clubje mensen, en al de rest machteloos. Je verdedigt het particratisch stelsel, en daarbinnen wil je dan 'rechtvaardige' biologistische quota. Maar net zoals ik niets opschiet met het feit, dat mijn politieke voogden in het parlement meestal mannen zijn, schiet mijn vrouw niets op met een sterkere vertegenwoordiging van vrouwen in het parlement. Vrouwen én mannen van dezelfde partij vertonen toch hetzelfde particratische groepsgewijze stemgedrag. Het zijn alleen de vrouwen in de politieke subtop die met quota iets opschieten. Om alle vrouwen én alle mannen en alle 'autochtonen' en alle 'autochtonen' reële politieke macht te geven op voet van gelijkheid, moet je niet de bestaande particratie met biologistische quota opsieren, maar moet je de democratie invoeren (om te beginnen met bindende en beslissende referenda op volksinitiatief, op ieder niveau: wijk, deelgemeente, gemeente, provincie, gemeenschap, federaal en Europees niveau). Net zoals je het werkloosheidsprobleem niet oplost door de werkloosheid quota-gewijs volgens raciale criteria te herverdelen; maar door een reëel recht op arbeid in te voeren voor iedereen => basisinkomen + draaischijfbedrijven. GEEN RASSENTELLINGEN, GEEN RASSENQUOTA: MAAR REELE DEMOCRATIE, EN REEEL RECHT OP ARBEID VOOR IEDEREEN!

Het politiek correcte denken, met zijn fixatie op biologistische criteria en zijn blinde vlekken voor de reële problemen (particratie ipv democratie; 'arbeidsmarkt' ipv recht op arbeid; erfrecht en erfelijk grondbezit ipv productiemiddelen in het bezit van wie ermee werkt) is niets anders dan de ideologie van het globale kapitalisme. Die ideologie wil mensen tegen elkaar opzetten langs biologistische 'breuklijnen', en ondertussen alle verbanden waarbinnen mensen zich autonoom tov de economische machten kunnen verenigen (van gezin tot natie) kleineren, ondermijnen en vernietigen. Ik doe daaraan niet mee.

Knuppel
22 december 2002, 17:11
Dat begint goed. :o

De Piano-topic bij de koeien en kalveren gezet. :lol: :lol: :lol:

Een vingerwijzing? :wink:

Jos Verhulst
22 december 2002, 17:45
In een andere topic (over het SP.a racisme) zet je een halve telefoonboek online, maar wanneer je moet van repliek dienen, verval je snel tot simplicisme en éénzin-onzinnen. Je masker van intelligente demagoog valt nogal snel af vind ik :roll:

Toen ik hier mijn re-entree maakte, was dat ondermeer omdat Maarten Malaise het over jou had: "Die Jos Verhulst moest een boek schrijven". Ik denk dat zelfs hij zich nu even dringend over dat gezegde over je zal moeten bezinnen :roll:

Beste piano,

Je hebt op de argumenten in die 'halve telefoonboek' geen schijn van antwoord gegeven. Niets! Je hebt de discussie ontweken. Je hebt op mijn statistische overwegingen betreffende de discriminerende effecten van quota geen woord zinnige commentaar weten te geven. Je hebt mijn laatste vragen niet beantwoord. Ik weet nog altijd niet of volgens jou een 'kruising' tussen een allochtoon en een autochtoon nu een allochtoon of een autochtoon oplevert (of misschien nog iets anders); toch moet je die vraag kunnen beantwoorden, om jouw rassentellingen te kunnen realiseren. Antwoord dan! Noem me demagoog als je dat wil, maar durf tenminste je rassentelling-plannen consequent en voor iedereen openlijk zichtbaar ontvouwen, in al hun consequenties. Als je dat niet durft, ben jij de demagoog. Hoe staat het met de Joden: bij welke raciale of etnische categorie wil jij ze klasseren, en op welke gronden? Antwoord! Waarom wil je wel quota voor tewerkstelling, en niet voor scholing of criminaliteit. Antwoord! En noem me daarna demagoog zoveel je wil; mijn vel is dik.

Je hebt openlijk geopteerd voor quota op etnische basis, wat impliceert dat je de rechten van mensen wilt laten afhangen van hun ras of etniciteit, wat dan weer maakt dat je de kwalificatie 'racist' eenduidig verdient.

Voor de geïnteresseerden hier nog eens de linx:

http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1190&postdays=0&postorder=asc&start=0

http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1352&start=60

Knuppel
22 december 2002, 18:08
Jos, ik denk dat de Piano maar heel klein bier is vergeleken met jou.
Met zijn gemene steken tegenover een man als jij zal hij zich hier niet erg populair maken.
Voor jou sprongen we ook in de bres om je hier terug te krijgen.
De meesten willen de Piano hier zo rap mogelijk buiten, denk ik.
Toch hoop ik dat je nog ooit het gevraagde antwoord krijgt van hem.
Hij weet echter dat hij in jou zijn meerdere gevonden heeft.
Je hebt hem al vastgepind met zijn antwoord op je vorige vragen.
Hij zal dus tijd nodig hebben om het zo in te kleden dat dit niet nog eens gebeurt. :wink:

Thomas Hx
22 december 2002, 18:32
Misschien kan eens 1 van jullie eens kort en duidelijk bewijzen geven, zonder rond de pot te draaien.

Knuppel
22 december 2002, 18:45
Wie bedoel je met "jullie" en waarvoor wil je bewijzen?

Thomas Hx
22 december 2002, 18:56

De rest die hier vind dat ons instrumentje ( piano dus ) racistisch zou zijn, daarover wil ik bewijzen.

Thomas

Knuppel
22 december 2002, 19:17

De rest die hier vind dat ons instrumentje ( piano dus ) racistisch zou zijn, daarover wil ik bewijzen.

Thomas

Als iemand het normaal vindt dat allochtonen en vrouwen voorrang moeten krijgen omdat ze allochtoon en/of vrouw zijn, ook al zijn ze minder bekwaam dan autochtonen en mannen, dan is dat een vorm van racisme. Jos noemt dat neo-racisme. Door het ene wordt immers het andere uitgesloten. Waarom lees je niet wat Jos op dit forum schrijft? Dan héb je je bewijzen.

De Piano riep op om op niemand anders te stemmen dan op allochtone vrouwen. Zelfs al zouden er betere kandidaten zijn. Positieve discriminatie IS OOK discriminatie, Thomas.

The Piano was ooit lid van het Vlaams Blok. Ik ken er zo nog een heleboel maar die begonnen daarna geen kruistocht zoals de Piano.
Ik snap goed dat het feit dat hij een Kroatische vrouw heeft alles extra moeilijk maakt maar voor zover ik weet zijn de Kroaten ook geen doetjes. Toch hemelt Piano hen op een onvoorstelbare wijze op.

Het evenwicht is duidelijk zoek bij Piano. Hij zou dat beter eerst herstellen vooraleer zijn kruistocht hemzelf kapot maakt.

thePiano
22 december 2002, 19:17

Bedankt Knuppeltrees, nu weet ik tenminste duidelijk hoe je d'r over denkt, en weet je wat? Ik blijf nog wat :P

thePiano
22 december 2002, 19:19

Thomas

Als iemand het normaal vindt dat allochtonen en vrouwen voorrang moeten krijgen omdat ze allochtoon en/of vrouw zijn, ook al zijn ze minder bekwaam dan autochtonen en mannen.

Dat lieg je, dat heb ik nooit gezegd. Gelijkwaardigheid en gelijke rechten is niet hetzelfde als voorrang krijgen, dat is er zelfs het tegenovergestelde van.

Knuppel
22 december 2002, 19:21

Bedankt Knuppeltrees, nu weet ik tenminste duidelijk hoe je d'r over denkt, en weet je wat? Ik blijf nog wat :P

Ben ik een Trees omdat ik denk te hebben gemerkt wat een heleboel mensen hier denken, Piano?

Vindt je het trouwens leuk op de wei waar je toevallig terecht kwam?

thePiano
22 december 2002, 19:21
The Piano was ooit lid van het Vlaams Blok.

Ik snap goed dat het feit dat hij een Kroatische vrouw heeft alles extra moeilijk maakt maar voor zover ik weet zijn de Kroaten ook geen doetjes.

Nog TWEE leugens!
Ik ben nooit lid geweest van het Vlaams Blok maar wél van de Vlaamse Volkspartij van Lode Claes, en ben opgestappt nog voordat het Blok bestond.

En twee: mijn vrouw is Georgische en geen Kroatische.

:D

Knuppel
22 december 2002, 19:23
Sorry voor de enorme vergissingen...

thePiano
22 december 2002, 19:24

Ben ik een Trees omdat ik denk te hebben gemerkt wat een heleboel mensen hier denken, Piano?

Vindt je het trouwens leuk op de wei waar je toevallig terecht kwam?

Welke wei, jouw racistische wei vol bruine stinkende koeiedrek? Nee bedankt, ik hou van een groene wei :)

thePiano
22 december 2002, 19:26

Rot op sukkel !

Als je mij onderuit wil halen moet je vooral GEEN leugens aan elkaar breien, want van leugens daar laad ik mijn batterijen aan op. Dat zou je toch al moeten weten.

En met jouw locale volksheld Jos Verhulst reken ik op mijn manier af. Ik antwoord aan wie en wanneer ik dat wil, ga thuis dictator spelen. :twisted:

Knuppel
22 december 2002, 19:42
Heb je nog niet gemerkt dat je verplaatst werd naar de koetjes en kalfjes, lieverd?

thePiano
22 december 2002, 19:49
Heb je nog niet gemerkt dat je verplaatst werd naar de koetjes en kalfjes, lieverd?

Op PI-forum had ik dit ding al lang in de vuilbak laten kieperen, tegenwoordig noemen ze dat daar "De Schandpaal-het RIOOL van dit forum", moesten ze hier ook maar eens doen, heb jij ook weer een leuk plekje gevonden om je frustraties weg te kotsen :roll:

Jos Verhulst
22 december 2002, 19:51

Thomas

Hieronder het citaat dat mijns insziens het standpunt van de piano samenvat:

http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1190&postdays=0&postorder=asc&start=15

“Grappig wel dat iemand zoals jij die zich tegen het Gelijke Kansenbeleid richt mij als racist bestempeld. Blijkbaar heb je niet eens door dat ik ook niet gelukkig ben met dat quota-gedoe. Net zoals ik ook niet gelukkig ben met het proces tav van die 3 vzw's die het Vlaams Blok boven water houden. Ik beschouw beiden als een noodzakelijk kwaad, en zoals ik al eerder zei: in een goedwerkende demokratie was dit allemaal overbodig geweest. Nu moeten we die Gelijke Kansen afdwingen en ik heb er alle begrip voor dat dat bij velen ergenis opwekt, maar dat is nu eenmaal het politieke spel. “

Piano is dus voor ‘gelijke kansen’, wat iets anders is dan gelijke rechten.

Iemand die voor gelijke rechten is, wil recht op arbeid voor iedereen.

Iemand die voor ‘gelijke kansen’ is, wil dat iedereen op de kapitalistische arbeidsmarkt een ‘gelijke kans’ maakt om aan de bak te komen.
Mensen moeten in de rat race ten dienste van het globale kapitaal elkaar beconcurreren, en die concurrentie moet dan zogezegd ‘eerlijk’ zijn.
Daarom richt de particratie ook een centrum op voor ‘gelijke kansen’, en niet voor ‘gelijke rechten’. Het verschil is immens. Het gaat om het verschil tussen globaal kapitalisme en een menswaardig economisch stelsel.

Iemand die voor democratie is, aanvaardt het ‘politieke spel’ niet. Die wil de particratie vervangen door democratie. Piano aanvaardt het ‘politieke spel’ wel. Dat ‘politieke spel’ moet volgens hem, het onrecht dat werkloosheid is, op dwingende wijze ‘eerlijk’ over de rassen of etniciteiten verdelen. Dat kan je natuurlijk maar doen, wanneer je consequent rassentellingen doorvoert.

Piano heeft nog niet in detail onthuld, hoe hij die tellingen wil houden. Hij heeft wel al gesuggereerd, dat ‘halfbloeden’ voor een halve allochtoon moeten tellen, maar zich echt duidelijk uitspreken doet hij niet:

Door die quota te stellen begeven die partijen zich inderdaad op glad ijs, want het betekent natuurlijk dat ze de koppen moeten gaan tellen. Zoveel van dit, zoveel van dat.... en die halfbloeden zullen ze maar een 1/2 punt geven vermoed ik want daar heeft niemand het geeneens over gehad. Trouwens, waarom ook geen quota geeist naargelang het land van origine? Zoveel Marokkanen/Turken, maar er zijn ook nog de nieuwkomers van de 14 overige landen van de EU, plus een tiental dat er zit aan te komen? Zouden ze zelf wel beseffen waaraan ze zijn begonnen? Ik geloof het nooit.

Piano vindt duidelijk die tellingen niet leuk, maar tegelijk vindt hij ze duidelijk wel nodig: een ‘noodzakelijk kwaad’ dus. Dus ook die halve allochtonen (of een of ander door hem te verzinnen alternatief) zijn in zijn ogen uiteindelijk een ‘noodzakelijk kwaad’; ik zie niet in hoe hij aan die conclusie kan ontsnappen. Ik twijfel er niet aan dat vele nazi’s in de jaren dertig het gedoe met de ‘Halbjuden’ ook een ‘noodzakelijk kwaad’ vonden, en hun argument was ook hetzelfde: er waren onevenredig veel joden (zoals hier: onevenredig veel autochtonen) op leidinggevende en academische posten enz. Ach... Bah...

Als Halbjude wurde jene Person bezeichnet, unter deren vier Großeltern sich zwei Juden befanden. Nach dem Reichsbürgergesetz galten Mischlinge 1. Grades als Juden, wenn sie bei dessen Erlaß der jüdischen Religionsgemeinschaft angehörten oder danach in sie aufgenommen wurden.
Halbjuden wurden auch wie Juden behandelt, wenn sie bei Erlaß des Reichsbürgergesetzes mit einem Juden verheiratet waren oder sich danach mit einem Juden verheirateten. Mischlinge 1. Grades wurden auch dann als Juden angesehen, wenn sie einer Ehe entstammten, die nach dem Blutschutzgesetz verboten war und dennoch geschlossen wurde oder wenn sie aus einer außerehelichen Beziehung mit einem Juden hervorgingen.
http://www.wsg-hist.uni-linz.ac.at/Auschwitz/HTMLd/Rassegesetze.html

Knuppel
22 december 2002, 20:01

Op PI-forum had ik dit ding al lang in de vuilbak laten kieperen, tegenwoordig noemen ze dat daar "De Schandpaal-het RIOOL van dit forum", moesten ze hier ook maar eens doen, heb jij ook weer een leuk plekje gevonden om je frustraties weg te kotsen :roll:

Wat je zegt ben je zelf.
Wijze kinderpraat...

Ik amuseer me trouwens rot bij de koetjes en kalfjes.
Jij toch ook?

Of amuseerde jij je beter bij de schandpaal.

zorroaster
22 december 2002, 20:13
Kijk,

ik vind het vrij lelijk van jullie ( en vooral van diene zorro ) om zo een onderwerp op te richten om thepiano racistisch te noemen. Dit vind ik gewoon weg zwak, iedereen heeft een mening, indien deze mening naar het racistische neigt is dat ook een mening. Onze Jah Jah is nog honderd keren meer racistisch en jullie gaan hier beginnen zeveren over ochottekes thepiano die racistisch zou zijn.

Thomas

Kijk eens kameraad, als je de discussie niet eens leest moet je ook niet al je wijsheid erover komen uitstrooien, want dat is namelijk gewoonweg zwak. :roll:
Blijkbaar meen je dat IK The Piano als racistisch zou bestempeld hebben. Fout! Dat zou je geweten hebben als je mijn openingsposting gelezen zou hebben, maar dat was waarschijnlijk te veel moeite? Ik heb slechts een quote van "The Piano" genomen waarin hij schrijft dat alleen racisten mensen indelen in groepen van ethnie, afkomst of sekse.
Toen heb ik een tweede uitspraak genomen van hem, waarin hij oproept allochtoon of vrouw te stemmen. Hij deelt de politici dus in op grond van afkomst én sekse en bepaalt afhankelijk daarvan zijn stemkeuze en raadt anderen aan hetzelfde te doen.
Ik zeg dus helemaal niet dat The Piano een racist is. In tegenstelling tot the Piano hou ik mij niet bezig met mensen als in het hysterische te beschuldigen van lidmaatschap van bepaalde partijen of zogenaamd racistische denkbeelden.
The Piano is volgens ZIJN EIGEN PERSOONLIJKE definitie een racist. Hij heeft echter nagelaten dat te signaleren, dus deed ik dat maar in zijn plaats. Is dat een persoonlijke aanval? Nee, want The Piano kan er toch niets tegen hebben dat iemand veroordeeld worden op basis van zijn citaten? Hij doet de godganse dag niets anders met citaten van VB'ers.

Ik heb The Piano alleen geconfronteerd met zijn eigen uitspraken. Hij heeft het hier regelmatig over zijn gigantische archief van citaten van Vlaams Blok-leden en af en toe gooit hij hier ook ééntje op het forum. Wat zijn eigen uitspraken betreft, wanneer die bekend worden gemaakt en naast elkaar geplaatst worden, is het opeens een persoonlijke aanval. Weinig consequent, Piano!

thePiano
22 december 2002, 20:20
Mijn populariteit groeit met de dag :D

http://users.pandora.be/amarcord/thePiano/jpg/piano_tsiko.jpg
thePiano en Tsiko spelen de pannen van het dak!

zorroaster
22 december 2002, 20:22

http://users.pandora.be/amarcord/thePiano/jpg/piano_tsiko.jpg
thePiano en Tsiko spelen de pannen van het dak!

Tiens tiens, geen zinnig antwoord. Wat een verrassing!

Knuppel
22 december 2002, 20:27
Zorroaster, dat "advies" van de Piano om op allochtone vrouwen te stemmen vind ik niet meer terug.
Hoe zou dat komen?

thePiano
22 december 2002, 20:33
Zorroaster, dat "advies" van de Piano om op allochtone vrouwen te stemmen vind ik niet meer terug.
Hoe zou dat komen?

Hehe proest :D

Dat advies vind je al overal in koeien van letters terug, je moet wel blind zijn om dat niet te zien :D

Enfin, ik ga eten!

zorroaster
22 december 2002, 20:53
Hoe zou dat komen?

je vindt het in elk geval in mijn openingsposting die is opgebouwd uit zijn eigen citaten, waarvan hij meent dat het een persoonlijke aanval is.
Zijn eigen citaten zijn dus al persoonlijke aanvallen tegen zichzelf? Schizofrenie dus!

Knuppel
22 december 2002, 21:00
Hoe zou dat komen?

Dat advies vind je al overal in koeien van letters terug, je moet wel blind zijn om dat niet te zien :D

Enfin, ik ga eten!

Juist Piano. Alleen de startfase op jouw zelf begonnen topic daarover is weg.
Mag ik me nog afvragen hoe dat komt?

thePiano
22 december 2002, 21:17
Hoe zou dat komen?

Enfin, ik ga eten!

Ik vrees dat je weer teveel aan de porto hebt gezeten Knuppel, want ik zie niks onregelmatigs. Over welke topic heb je't feitelijk want ik wordt zowat overal virtueel door het slijk gehaald en dat telkens door dezelfde Vlaams Blokse bende.

http://www.debrugsewijnkelder.be/images/products/0-glas.gif

Knuppel
22 december 2002, 21:26
Ik heb het over de topic: "Mijn stemadvies: stem allochtoon of vrouw of beide".

Als ik die topic open vind ik dat stemadvies niet terug.

En ik ben wat betreft alcohol een geheelonthouder, Piano.

zorroaster
22 december 2002, 21:27
Hoe zou dat komen?

Enfin, ik ga eten!

Ik vrees dat je weer teveel aan de porto hebt gezeten Knuppel, want ik zie niks onregelmatigs. Over welke topic heb je't feitelijk want ik wordt zowat overal virtueel door het slijk gehaald en dat telkens door dezelfde Vlaams Blokse bende.

http://www.debrugsewijnkelder.be/images/products/0-glas.gif

Mensen, we zijn nu in het favoriete deel van Piano's discours:
Zelf heeft hij het martelaarskleed aangetrokken van de heldhaftige strijder tegen racisme en onrecht, die "door het slijk wordt gehaald" door een kwaadaardige Vlaams Blokse bende.
Hij wordt op basis van zijn eigen definitie en zijn eigen uitspraak als racist ontmaskerd, maar dat verklaart hij als "door het slijk halen". Mag ik dus concluderen dat u zichzelf door het slijk aan het halen bent?
Op de feiten antwoordt hij niet meer, iedereen die het waagde tegen hem te zijn is nu Vlaams Blokker, ik dus incluis. Hij weet donders goed dat ik N-VA'er ben en er zullen hier wel meer mensen zijn op dit forum die dat weten, maar dat past niet in zijn kraam. Alleen een volbloed racist en Vlaams Blokker waagt het om hem tegen te spreken.

Truder
23 december 2002, 00:16

Rot op sukkel !

Als je mij onderuit wil halen moet je vooral GEEN leugens aan elkaar breien, want van leugens daar laad ik mijn batterijen aan op. Dat zou je toch al moeten weten.

En met jouw locale volksheld Jos Verhulst reken ik op mijn manier af. Ik antwoord aan wie en wanneer ik dat wil, ga thuis dictator spelen. :twisted:

De ware aard komt boven van onze verdraagzame linkse vrienden. :roll:

Luddo
23 december 2002, 00:54
Slangen en de Piano: Eén strijd!
"Maar sluipend en venijnig komt d'onedele Slangen gekropen,
en als de Arend zijn vlucht reedt naar zijn koninkrijk,
gelijk een vere prangen hem, verraderlijke ringen!"

Is die Slangen niet aangeklaagd wegens "onregelmatigheden"? Zeg mij wie ge citeert en ik zal u zeggen wie ge zijt

Thomas Hx
23 december 2002, 12:02

Thomas

Als iemand het normaal vindt dat allochtonen en vrouwen voorrang moeten krijgen omdat ze allochtoon en/of vrouw zijn, ook al zijn ze minder bekwaam dan autochtonen en mannen, dan is dat een vorm van racisme. Jos noemt dat neo-racisme. Door het ene wordt immers het andere uitgesloten. Waarom lees je niet wat Jos op dit forum schrijft? Dan héb je je bewijzen.

De Piano riep op om op niemand anders te stemmen dan op allochtone vrouwen. Zelfs al zouden er betere kandidaten zijn. Positieve discriminatie IS OOK discriminatie, Thomas.

The Piano was ooit lid van het Vlaams Blok. Ik ken er zo nog een heleboel maar die begonnen daarna geen kruistocht zoals de Piano.
Ik snap goed dat het feit dat hij een Kroatische vrouw heeft alles extra moeilijk maakt maar voor zover ik weet zijn de Kroaten ook geen doetjes. Toch hemelt Piano hen op een onvoorstelbare wijze op.

Het evenwicht is duidelijk zoek bij Piano. Hij zou dat beter eerst herstellen vooraleer zijn kruistocht hemzelf kapot maakt.

Knuppel,

mag ik u erop wijzen, dat ik nog maar onlangs juist hetzelfde heb gezegd over positief racisme :D.

Persoonlijk vind ik dat racisme ook een mening is, hetzelfde als communisme ook een mening is! Ook al houd beide een gevaar in voor de maatschappij. Ik ben tegen beide, tegen elke extreme vorm, orthodox, extreem-flamigant, extreem-belgicist, extreem-liberaaln, extreem-groen, extreem-conservatief... enzo kunnen we nog uren verder gaan! Maar er is maar 1 extreme vorm verboden, racisme - exteem rechts dus ongeveer het zelfde als extremistisch conservatisme. Of tenzij is elke extreme vorm verboden of tenzij allemaal toegelaten.

Thomas Heynderickx

Luddo
23 december 2002, 12:58

Kom je niet op bij de verkiezingen? JahJah zoekt nog valabele excuus-Truzen! En ik hou van nieuwe partijen en beroemde Noord-Belgen die de uitdagingen aangaan! Beter dan die BV's die een verkiesbaar plaatsje krijgen op de gevestigde partijen!

zorroaster
23 december 2002, 14:19
Zou The Piano nog eens gaan toegeven dat hij volgens zijn eigen definitie een racist en "discriminant" is, of blijft hij iedereen hier aanwezig beledigen en deze kwestie negeren?

Er zijn nu twee opties:

-Ofwel geeft The Piano toe dat hij zelf een racist is en discrimineert, of hij dat nu "positief" vindt of niet, en onthoudt hij zich in de toekomst van verwijten van racisme aan anderen. Als hij recht heeft op zijn versie van racisme, dan anderen ook.

-Ofwel doet hij verder alsof zijn eigen uitspraken deel uitmaken van een groot "Vlaams Blok"-complot tegen hem, en zal ik en iedereen die deze discussie gevolgd heeft, hem er op wijzen dat het niet gepast is zo te handelen telkens als hij weer iemand voor racist uitmaakt of grote onthullingen komt doen over de racistische uitspraken of programma's van wie hem niet zint.

Waar kies je voor, Piano? Of blijf je nog even de zielige martelaar spelen die zich zijn eigen uitspraken niet meer herinnert?

Rogier
23 december 2002, 14:58

Kom je niet op bij de verkiezingen? JahJah zoekt nog valabele excuus-Truzen! En ik hou van nieuwe partijen en beroemde Noord-Belgen die de uitdagingen aangaan! Beter dan die BV's die een verkiesbaar plaatsje krijgen op de gevestigde partijen!

Dank zij de Piano kunnen andere mensen hier goed doordachte stukjes plaatsen. Waarom niet, de rol van het zwarte schaap is ook nuttig. :lol: Het ene stimuleerd het andere en en zo kan het licht schijnen. :roll: Gewoonlijk ongeveer het omgekeerde van wat de piano verteld, maar dat is maar een datail in de geschiedenis. :lol:

Bece
23 december 2002, 15:00
Tjonge, Tjonge. Hebben julie nu nog niet in het oog dat je al 8 bladzijden lang over het zelfde rond de pot aan het draaien bent.
Ik heb het vroeger al eens gezegd. Hoe onozeler het onderwerp hoe meer reacties. Zou dat iets te maken hebben met het feit dan je over dergelijke onderwerpen niet moet nadenken? :-)

zorroaster
23 december 2002, 17:16
Tjonge, Tjonge. Hebben julie nu nog niet in het oog dat je al 8 bladzijden lang over het zelfde rond de pot aan het draaien bent.
Ik heb het vroeger al eens gezegd. Hoe onozeler het onderwerp hoe meer reacties. Zou dat iets te maken hebben met het feit dan je over dergelijke onderwerpen niet moet nadenken? :-)

Allez, het grote licht komt het eens vertellen... :roll:

Deze discussie had geen acht bladzijden moeten duren als The Piano zijn eigen fout had durven toegeven.
En ze kan ook elk moment stoppen, als hij eens zou toegeven dat hij volgens zijn eigen maatstaven een eersteklas racist is die onderscheid maakt tussen ras én sekse.

Patriot!
23 december 2002, 18:02
Groot gelijk, Bece.

Zorroaster, in de korte tijd dat je hier bent heb je iedereen, en vooral de Belgicisten dan, tot racist verklaard.
Heb je nu écht niks beters te doen?

Nu ben ik super-racist zeker :roll: :roll:

zorroaster
23 december 2002, 18:07
Groot gelijk, Bece.

Zorroaster, in de korte tijd dat je hier bent heb je iedereen, en vooral de Belgicisten dan, tot racist verklaard.

Op die verklaringen hebben jullie (belgicist noch Piano) in de lange tijd die ze hier al staan nog steeds geen fatsoenlijke tegenargumentatie gevonden.
Overigens, Piano is door zijn eigen definitie tot racist verklaard, waarom verwijt je mij dat?

De reden dat ik zowel The Piano als de belgicisten als racisten heb aangeduid (mét zinnige argumenten en een onderbouwde posting, iets wat Piano en belgicisten meestal nalaten als ze iemand brandmerken) is omdat jullie er steeds een sport van maken flaminganten als racisten te brandmerken, terwijl the Piano zowat de hele wereld al voor racist heeft uitgescholden en continu racistische samenzweringen meent te ontdekken.

En nu komen jullie grienen als je zelf racist wordt genoemd? Wie kaatst mag de bal verwachten....

thePiano
23 december 2002, 18:16
bla...bla...blub...burps...

Is jouw gezever een officieel standpunt van je partij de N-VA of verzin je dit allemaal ter plaatse? :D

thePiano
23 december 2002, 18:19
Hoe onozeler het onderwerp hoe meer reacties. Zou dat iets te maken hebben met het feit dan je over dergelijke onderwerpen niet moet nadenken? :-)

Inderdaad, je moet wel echt onnozel zijn om zoiets te bedenken en het dan zo lang vast te houden :D

Patriot!
23 december 2002, 18:19
Aster... get a life!

Thomas Hx
23 december 2002, 19:02
Groot gelijk, Bece.

Misschien wil hij gewoon aanduiden dat ook belgicisten racitisch kunnen zijn :D

zorroaster
23 december 2002, 19:35
bla...bla...blub...burps...

Is jouw gezever een officieel standpunt van je partij de N-VA of verzin je dit allemaal ter plaatse? :D

In uw geval kan er daar geen twijfel over zijn. Er is geen enkele partij die gek genoeg is dergelijke stompzinnigheden over "évalué's", Lumumba-achtige Jahjah's of discriminanten wil overnemen!

Maar ik zie dat je je laatste fase hebt bereikt: Je antwoordt niet meer op wat er gevraagd wordt (ben je nu racist volgens je eigen definitie of niet?) maar begint wat te beledigen en persoonlijk aan te vallen.
Mij niet gelaten, maar ik geloof dat je nu het ultieme bewijs van je ongelijk aan het leveren bent!

zorroaster
23 december 2002, 19:35
Aster... get a life!

Wauw! Hebt u lang moeten nadenken om zo'n weldoordachte redenering te formuleren?

zorroaster
23 december 2002, 19:38
Hoe onozeler het onderwerp hoe meer reacties. Zou dat iets te maken hebben met het feit dan je over dergelijke onderwerpen niet moet nadenken? :-)

Inderdaad, je moet wel echt onnozel zijn om zoiets te bedenken en het dan zo lang vast te houden :D

Ik word nog steeds overtroffen door die ene marginaal die meent dat hij een grote kruisvaarder is tegen het Blok, terwijl hij elke dag door zijn hypochrisie en geschimp op alles en iedereen weer wat meer mensen in de armen van extreem-rechts drijft.
Overigens, is het nu echt zo moeilijk? Zelfs iemand die spreekt over discriminanten en évalué's moet zo'n simpele vraag toch snappen: Ben je nu een racist volgens je eigen definitie of niet?
Of bevalt het antwoord dat je zal moeten geven je niet?

Tarzan
23 december 2002, 21:28
Voil* ...dat komt ervan......nu kan ik nergens meer terecht !!!!!!!!

Zelfs bij de Koetjes........zeveren ze over Politiek !!!!!

Mijn beste mannekens........zou het niet beter zijn deze Topic hier weg te halen.........

Den enig eEchte......

Den Tarzan.

Patriot!
23 december 2002, 21:29
Beste Tarzan, het volstaat een blik te werpen op de domeinnaam van deze site :)

Maar voor de rest hebt u idd gelijk; deze topic is volkomen misplaatst!

thePiano
23 december 2002, 21:33

Jeps, en een ban op Zorro wegens persoonlijke aanvallen :D

In geval van herhaling: verbanning naar Papoua Nieuw-Guinea! :)

Tarzan
23 december 2002, 21:38
Volkomen gelijk.....maar ge gaat de Politics.toch nie vergeljken met de "Koetjes en Kalfjes" Hé ...............

8) 8)

Patriot!
23 december 2002, 21:48
Ik sluit me aan bij het standpunt van thePiano.

zorroaster
23 december 2002, 22:32

Jeps, en een ban op Zorro wegens persoonlijke aanvallen :D

In geval van herhaling: verbanning naar Papoua Nieuw-Guinea! :)

Allez, The Piano heeft één belgicistisch speelkameraadje gevonden om samen mee te snotteren over hun "onrechtvaardige behandeling door gemene Vlaams Blokkers'", en nu scharrelen ze hun durf bij elkaar en gaan ze al eisen dat al wie hen niet bevalt eruit wordt gegooid... :roll:
Ik zou uw eigen forum openen, daar lopen geen vervelende mensen rond die niet in al uw praatjes trappen.

Van in het begin van de topic heb ik duidelijk gesteld dat ik hier twee uitspraken van the Piano naast elkaar plaatste waaruit iedereen zou concluderen dat the Piano zichzelf tot racist zou verklaren als hij consequent zou zijn.
Van in het begin heeft Piano geweigerd daarop in te gaan en heeft hij zijn eigen uitspraken genegeerd.
Hier is geen sprake van een persoonlijke aanval, want the Piano kan zich toch niet aangevallen voelen door zijn eigen uitspraken?
Maar nee, eerst door naast de kwestie over Vlaams Blok-citaten te gaan dreinen hoopte hij het gevaar af te wenden, daarna werd hij steeds persoonlijker en beledigender en nu heeft hij zijn hoogtepunt bereikt: Verwijder die onverlaat die mij heeft ontmaskerd!

Ik stop niet met deze topic tot jij eerlijk hebt geantwoord: Ben jij volgens je eigen definitie een racist of niet?
Ik zou je traantjes nog niet drogen, Piano, want het is nog lang niet klaar hier. Of ga je er weer vandoor zoals op PI, zodat je op een ander forum smartelijke verhalen kan gaan vertellen?

thePiano
23 december 2002, 22:37
Ik stop niet met deze topic tot jij eerlijk hebt geantwoord: Ben jij volgens je eigen definitie een racist of niet??

Nee.
:)

Ps: ik blijf nog wat, ik maak hier elke dag nieuwe vrienden ;)

Darwin
23 december 2002, 22:38
Ben eens benieuwd hoelang het nog gaat duren voor thePiano met zijn scatologische terminologie voor de proppen komt.

Eens dat hij begint in termen van "mijnen beerput si en mijnen beerput la, duurt het nog een paar maanden en dan is het Pianolavirus bijna uitgewerkt.

zorroaster
23 december 2002, 22:42
Ik stop niet met deze topic tot jij eerlijk hebt geantwoord: Ben jij volgens je eigen definitie een racist of niet??

Nee.

Ps: ik blijf nog wat, ik maak hier elke dag nieuwe vrienden ;)

Lees pagina 1 van deze topic eens, de eerste posting. Daar staat een onvervalste quote van een zekere Piano, die meent dat "alleen racisten en discriminanten" (zijn eigen woorden) mensen opdelen volgens afkomst, geslacht, religie, huidskleur...
Beantwoord jij, als je je tweede quote in die posting, waarin je mensen oproept te stemmen op allochtonen, vrouwen of beide, aan die definitie van racist?

thePiano
23 december 2002, 22:43
Ben eens benieuwd hoelang het nog gaat duren voor thePiano met zijn scatologische terminologie voor de proppen komt.

Eens dat hij begint in termen van "mijnen beerput si en mijnen beerput la, duurt het nog een paar maanden en dan is het Pianolavirus bijna uitgewerkt.

Boh, ik heb het op PI ongeveer 18 maanden uitgehouden (6998 topics/replieken) en op politics.be-usenet zit ik al sinds december 1995 aan zo'n 22 000 (!) topics/replieken.

Hou er de moed maar in Darwin ;)

zorroaster
23 december 2002, 22:56
Ik ga je eigen uitspraken toch niet NOG EENS moeten neerschrijven hier, Piano, alvorens je naar waarheid gaat antwoorden?

thePiano
23 december 2002, 22:59
Ik ga je eigen uitspraken toch niet NOG EENS moeten neerschrijven hier, Piano, alvorens je naar waarheid gaat antwoorden?

Boh, jij hebt toch ook een computer hé? Copy and paste, allez doe maar, ik ben te lui om te scrollen ;)

zorroaster
23 december 2002, 23:05
Beste forummers, ik had u graag gewezen op een kleine paradox die mij opviel in de uitspraken van de grote anti-Blokker The Piano:
Op p.4 van de discussie over het VB-congres en de zogenaamde racistische ontmaskering daar, schreef the Piano:

"Ps: enkel racisten en discriminanten hebben er belang bij mensen op te delen naar afkomst, origine, etnie, religie, sexuele voorkeur en... ga zo maar door..."

Discriminanten zijn wiskundige termen en gelijk aan b tot de tweede min 4 maal a.c, maar het zal wel in dezelfde trant zijn als Piano's "évalué's" zeker? Goed, over het feit dat hij dus niet verstaat wat hij zelf schrijft is er al genoeg aangetoond, maar het volgende wil ik u niet onthouden:

Vreemd genoeg schrijft diezelfde Piano van de vorige uitspraak op p.1 van de topic "De goeie ouwe tijd in Vlaanderen" het volgende:

Alstublieft: Lees eerst quote 1 en dan quote 2, en dan weet je het wel zeker?

thePiano
23 december 2002, 23:10

Een vraagje tussendoor:

Als ik nu had geschreven: stem Fauzaya Talhaoui, stem Mohammed Chakkar, stem Abou Jahjah, stem Teung Vang Dung, stem Mieke Vogels enz... was ik dan wel politiek INcorrect geweest?

zorroaster
23 december 2002, 23:24

Een vraagje tussendoor:

Als ik nu had geschreven: stem Fauzaya Talhaoui, stem Mohammed Chakkar, stem Abou Jahjah, stem Teung Vang Dung, stem Mieke Vogels enz... was ik dan wel politiek INcorrect geweest?

Nee, want dan had je opgeroepen om te stemmen op personen en hun mening. Nu riep je duidelijk op te stemmen op basis van geslacht en afkomst.

Maar daar doet het niet echt toe: Ga je nu toegeven dat je volgens je eigen definitie een racist bent?
Na lezing van je eigen quote's kan er toch geen andere conclusie zijn.

Truder
24 december 2002, 00:49
Groot gelijk, Bece.

Uiteraard ben jij de grootste racist, elke Vlaming is immers door en door slecht in uw ogen. :mrgreen: :lol:

Patriot!
24 december 2002, 11:31
o? 8O

subvert
24 december 2002, 15:39
Ik betrapte er mezelf zojuist op ik alle pagina's van deze topic in één adem heb uitgelezen. Het is hier ongemeen spannend vind ik...
Ik voel mij eigenlijk een beetje schuldig zelfs...
Ik ben evenwel TOTAAL niet akkoord op de wijze waarop ThePiano hier wordt aangepakt....
Zoals andere posters ook al schrijven : het is niet de bedoeling dat je hier mensen probeert af te schieten, je kan beter de ideeën proberen te weerleggen (en liefst nog met argumenten...
Blijkbaar vinden veel mensen het belangrijk om The Piano als racist te bestempelen (ik geef geen mening over het al dan niet waar-zijn van dit gegeven). Volgens mij heeft iedereen van de posters hier allang een mening over Thepiano. Iedereen mag toch z'n ideeën verdedigen? Ik vind niet dat je dan persoonlijk moet gaan worden...dat is niet erg volwassen....

Ugh....Ik heb gezegd...

Supe®Staaf
24 december 2002, 15:50
Ik betrapte er mezelf zojuist op ik alle pagina's van deze topic in één adem heb uitgelezen. Het is hier ongemeen spannend vind ik...
Ik ben evenwel TOTAAL niet akkoord op de wijze waarop ThePiano hier wordt aangepakt....
Zoals andere posters ook al schrijven : het is niet de bedoeling dat je hier mensen probeert af te schieten, je kan beter de ideeën proberen te weerleggen (en liefst nog met argumenten...
Blijkbaar vinden veel mensen het belangrijk om The Piano als racist te bestempelen (ik geef geen mening over het al dan niet waar-zijn van dit gegeven). Volgens mij heeft iedereen van de posters hier allang een mening over Thepiano. Iedereen mag toch z'n ideeën verdedigen? Ik vind niet dat je dan persoonlijk moet gaan worden...dat is niet erg volwassen....

Ugh....Ik heb gezegd...
thePiano kan tegen een stootje hoor. :wink:
Als iedereen het met hem eens is wordt hij waarschijnlijk ziek. :lol:
I.v.m. het quota-topic vind ik dus dat hij ernaast zit, en zich uit overigens oprechte bekommernis met zijn medemens, deze maal iets te kritiekloos laat meeslepen door het gedachtengoed van de partij waar hij zich op dit moment het beste bij thuisvoelt.
Om hem daarvoor als racist te brandmerken gaat inderdaad te ver. Wel past het hem te wijzen op de mogelijke racistische implicaties van het quota-principe.
Eens deze discussie wat afgekoeld zal elkeen wel merken dat hij eruit bijgeleerd heeft.
Zo hoop het althans:
Superstaaf®

Thomas Hx
24 december 2002, 16:49

Ugh....Ik heb gezegd...

Ik zeg het nogmaals, ook al is da muziek instrumentje ( :wink: ) een racist. Dat is een mening als een ander, die wij eigenlijk ook moeten leren aanvaarden.

Thomas

zorroaster
24 december 2002, 20:18
Ik ga echt niet meer antwoorden op mensen als Subvert hoor...
Ik ga het niet nòg eens stellen, dat ik gewoon door twee quotes van the Piano naast elkaar te zetten, aan wilde tonen dat hij volgens zijn eigen definitie een racist is, terwijl hij er altijd als eerste bij is om iedereen die in zijn weg staat een racist te noemen.
Hij heeft geweigerd eerlijk te antwoorden op de simpele vraag of hij nu volgens zijn eigen definitie een racist is of niet, en is maar begonnen met het persoonlijk aanvallen en beledigen van diegenen die hem die vraag dierven stellen.
Zo werd ik achtereenvolgens een scheldkaffer, conservatievelingeske en Vlaams Blokker genoemd, terwijl ook Knuppel een veeg uit de pan kreeg en iedereen die hier niet naar zijn pijpen danste categoriseerde als een "Vlaams Blokse bende". Een eerlijk antwoord op mijn simpele vraag bleef echter uit en iedereen kan zien dat hij, na tien pagina's, nog altijd niet eerlijk is geweest met zichzelf.
Maar als het moet rek ik het tot twintig! :D

subvert
24 december 2002, 20:41
Euhm... ik verwachtte helemaal geen 'antwoord' op mijn posting, ik wou gewoon mijn mening even kwijt over de titel van de topic...IEDEREEN op dit forum weet (volgens mij toch) al hoe jij over ThePiano denkt. Echt waar, neem dat maar gewoon aan...de mensen (die het interesseren) hebben zich al een oordeel gevormd over die contradictie die je in Piano z'n postings hebt gevonden...het heeft niet veel nut om daar nog verder op in te gaan...

Nog iets : ik ben het ook totaal NIET eens met ThePiano (toch niet over de zaken die ik al van hem heb gelezen). Dit vind ik toch geen reden om persoonlijk te worden....

En nog iets : ik probeer hier ook niet tegen 1 persoon in te gaan hoor, ik ben nog enkele personen tegengekomen die echt een posting doen om iemand te kwetsen, en (meestal) totaal naast de zaak... ik wil gewoon aangeven dat IK het onvolwassen vind om die toer op te gaan...Natuurlijk denkt iedereen wat hij wil hé...je kan alleen maar PROBEREN dit te veranderen. (Bannen vind ik ook maar niks...)

Thomas Hx
26 december 2002, 13:42
Ik ga het niet nòg eens stellen, dat ik gewoon door twee quotes van the Piano naast elkaar te zetten, aan wilde tonen dat hij volgens zijn eigen definitie een racist is, terwijl hij er altijd als eerste bij is om iedereen die in zijn weg staat een racist te noemen.
Hij heeft geweigerd eerlijk te antwoorden op de simpele vraag of hij nu volgens zijn eigen definitie een racist is of niet, en is maar begonnen met het persoonlijk aanvallen en beledigen van diegenen die hem die vraag dierven stellen.
Zo werd ik achtereenvolgens een scheldkaffer, conservatievelingeske en Vlaams Blokker genoemd, terwijl ook Knuppel een veeg uit de pan kreeg en iedereen die hier niet naar zijn pijpen danste categoriseerde als een "Vlaams Blokse bende". Een eerlijk antwoord op mijn simpele vraag bleef echter uit en iedereen kan zien dat hij, na tien pagina's, nog altijd niet eerlijk is geweest met zichzelf.

En wil jij dan nogmaals aanvaarden dat ook een racistische mening een mening is.

zorroaster
26 december 2002, 19:21

En wil jij dan nogmaals aanvaarden dat ook een racistische mening een mening is.

Uiteraard. Heb ik ooit anders beweerd? Waar het mij om gaat is dat hij toegeeft dat zijn mening racistisch is, meer niet.
Zonder waardeoordeel uit te spreken over zijn mening, want iedereen heeft recht op de zijne. Maar je moet een kat een kat durven noemen, zeker als ze volgens je persoonlijke definitie tot het ras der felinae behoort. En dat doet the Piano niet.

thePiano
26 december 2002, 19:24
cut

zorroaster
26 december 2002, 19:29

Uiteraard. Heb ik ooit anders beweerd? Waar het mij om gaat is dat hij toegeeft dat zijn mening racistisch is, meer niet.
Zonder waardeoordeel uit te spreken over zijn mening, want iedereen heeft recht op de zijne. Maar je moet een kat een kat durven noemen, zeker als ze volgens je persoonlijke definitie tot het ras der felinae behoort. En dat doet the Piano niet.

Ik heb uitvoerig geantwoord op jou aantijging dat ik geen racist ben. Voor mij is dit subject dan ook afgesloten. Ik heb genoeg andere topics lopen waarmee je gemakkelijk mijn theorie/levensvisie kan peilen. Een ander kan dat blijkbaar wel, maar mijn mening strookt niet met de jouwe. Bij mij zit duidelijk het probleem niet, waar dan wel? :)

Nee, je hebt nog niet geantwoord. Eerst was het van "ja, ik zie dat als positieve discriminatie", daana was het "nee". Tenslotte vroeg je me de openingsposting te herhalen en stelde je een bijvraag.
Van dan af heb ik geen antwoord meer gekregen. Daarom vraag ik nogmaals: Als je je eigen definitie van een racist gelezen hebt, en daarna je eigen quote betreffende stemadvies, concludeer je dan dat je zelf een racist bent?

thePiano
26 december 2002, 19:32
opgekuisd, gedaan met zeveren

zorroaster
26 december 2002, 19:34
Als je je eigen definitie van een racist gelezen hebt, en daarna je eigen quote betreffende stemadvies, concludeer je dan dat je zelf een racist bent?

Nee hoezo? Helemaal niet zelfs. Rare hersenkronkels heb jij :D

Kan jij lezen? Of moet ik nog eens herhalen wat je zelf geschreven hebt?

thePiano
26 december 2002, 19:44
opgekuisd, geen zever meer

zorroaster
26 december 2002, 19:46
Als je je eigen definitie van een racist gelezen hebt, en daarna je eigen quote betreffende stemadvies, concludeer je dan dat je zelf een racist bent?

Laat maar zitten :DIedere keer als ik zie dat je geantwoord hebt hoop ik dat er eens een keer zal komen dat je eerlijk antwoordt, maar je schijnt van plan het nog lang te rekken...

thePiano
26 december 2002, 19:50
opgekuisd, gedaan met zeveren

zorroaster
26 december 2002, 19:51

Laat maar zitten :DIedere keer als ik zie dat je geantwoord hebt hoop ik dat er eens een keer zal komen dat je eerlijk antwoordt, maar je schijnt van plan het nog lang te rekken...

Jouw pianofobia begint je toch lelijk parten te spelen. Ben je zeker dat je mij niet verwart met een andere piano misschien ? :D

En dat draait maar rond de pot, en dat draait maar rond de pot... :roll:

thePiano
26 december 2002, 19:53
censuur

zorroaster
26 december 2002, 20:00

Jouw pianofobia begint je toch lelijk parten te spelen. Ben je zeker dat je mij niet verwart met een andere piano misschien ? :D

En dat draait maar rond de pot, en dat draait maar rond de pot... :roll:

Zeg zorro? Ben jij misschien een meisje ofzo dat je zo aan mijn broek blijft snokken? :D Kan je me geen foto van jezelf toesturen?

Nee Piano, je bent niet geestig en je zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Het forum voor "would be-komieken" is helaas ergens anders, hier verwacht men argumenten, geen infantiele grapjes.

Tarzan
26 december 2002, 22:37
Proficiat.....mijne Piano.............gedaan met zeveren.........

over naar Familie............

:wink: :wink:

Knuppel
26 december 2002, 23:01
Die van VTM?

(Enfin, geloof ik toch want het kan evengoed vande Brt zijn. Ik heb er nog nooit naar gekeken.)

Is er niks stichtender op de RTBF, Tarzan?

Tarzan
26 december 2002, 23:09
zou het begot nie weten............heb een satelliet geinstalleerd...........en kijk naar Duitse zenders..........kwestie van mijn talen op punt te houden ..............

:wink: :wink:

Tarzan
26 december 2002, 23:10
en nog..........vroeger......heel vroeger............was er een kwis op de VRt..........(denk ik)....als ge het antwoord niet wist...........over naar familie ...

:cry: 8) 8)

Knuppel
27 december 2002, 08:38
pffffffffffffft. Weet ik ook al niks van.
Ik kijk bijna nooit tv.
Maar daar hoef jij niet om te huilen hoor Tarzan!
Ik doe dat ook niet. :wink:

Tarzan
27 december 2002, 10:57
A bon dan ist goed ............

:lol: :lol: :lol:

Thomas Hx
27 december 2002, 11:31

Dat is waar, dan moet hij het kunnen toegeven. Maar dat is wel moeilijk in deze maatschappij waar racisme wordt verafgeschuwd en rassenscheiding enz.

Tarzan
27 december 2002, 12:23
Thommaske 1 of 2 ik weet het niet ............

Hoeveel m² heb gij hier gehuurd.........

mag ook kleiner zijn zunne.......veel effektiever !!!!

En minder m² in gebruik op het Forum.....

De bazen zullen er alleen maar gelukkig mee zijn .

:wink: :lol: :lol:

thePiano
27 december 2002, 12:27
[quote=Thomas Heynderickx][quote=zorroaster]Maar je moet een kat een kat durven noemen, zeker als ze volgens je persoonlijke definitie tot het ras der felinae behoort. En dat doet the Piano niet.

Dat is waar, dan moet hij het kunnen toegeven. Maar dat is wel moeilijk in deze maatschappij waar racisme wordt verafgeschuwd en rassenscheiding enz.

Ik moet niks. Ten andere is positieve discriminatie geen racisme. Vrouwen en allochtonen krijgen niet of niet genoeg waar ze recht op hebben, omdat het precies de blanke autochtone mannen zijn, die aan racisme en discriminatie doen. Allochtonen en vrouwen hebben dus niet alleen een achterstand in te halen, maar verdienen het ook om een handje geholpen te worden. Demokratie is niet gemaakt om de sterksten aan de beste (machts)posities te helpen en te bestendigen, maar precies andersom: om iedereen aan de bak te laten komen. En dat heeft minder met het al dan niet hebben van kwaliteit eof bekwaamheid, maar simpel met de geinstitutionaliseerde ongelijkheid, die door partijen zoals het Vlaams Blok vlijtig blijven ijveren voor het behoud van dat ongelijkheidsbeginsel.

Naar de geest van de wet wordt er wel vanalles verklaard maar in de praktijk geraken we nergens, vandaar mijn oproep om het cordon sanitaire dat nog altijd rond vrouwen en allochtonen bestaat, te doorbreken door een wet die positieve discriminatie voorstaat.

De dag dat die inhaalbeweging is gebeurd, kunnen we afstappen van dat principe.

Tarzan
27 december 2002, 12:36
Aangetekend bericht voor : the PIANO

Mijn beste,
zou het niet mogelijk zijn om op een andere Topic uw gal te gaan uitspuwen ???

Den Tarzan zou u ten zeerste dankbaar zijn.....en misschien nog enige andere .

:evil: :twisted: :?

Rogier
27 december 2002, 12:38
[quote=Thomas Heynderickx][quote=zorroaster]Maar je moet een kat een kat durven noemen, zeker als ze volgens je persoonlijke definitie tot het ras der felinae behoort. En dat doet the Piano niet.

Ik moet niks. Ten andere is positieve discriminatie geen racisme.

Klopt, het is alleen een goed verpakte en sluwe vorm van discriminatie. :lol: Men tracht hierdoor zijn racistische bedoelingen te verschonen en te vermijden dat men het racisme noemt. Het is gewoon rationeel doordacht racisme.

thePiano
27 december 2002, 12:38
Aangetekend bericht voor : the PIANO

Mijn beste,
zou het niet mogelijk zijn om op een andere Topic uw gal te gaan uitspuwen ???

Den Tarzan zou u ten zeerste dankbaar zijn.....en misschien nog enige andere .

Zou jij niet eens stoppen met spammen? :D

Ps: ik blijf nog wat :P

Tarzan
27 december 2002, 12:41
Spammen.dat woord staat niet in mijne Van Dale ............

Ik denk dat iedereen hier welkom is.maar hou het dan deftig........zouden wij zeggen !!!!!

8) 8)

thePiano
27 december 2002, 12:48

Spammen betekent bullshit vertellen maar dat dan onophoudelijk zodat het voor iedereen storend werkt. Jij zou beter naar de babbelkanalen verhuizen want je hebt hier nog geen enkele inhoudelijke zin geplaatst. Alleen maar commentaren en dan nog enkel op personen dan op standpunten. Mijn advies dus: Tarzan kruip terug in dien boom waar je bent uitgetuimeld ;)

rope
27 december 2002, 12:52
Zoals de Piano regelmatig eens iemand op zijn "ignore" lijst plaatst, stel ik voor dat we niet meer reageren op zijn gezever. De Piano is een persoon die hier lustig met leugens en scheldwoorden weet te smijten om zijn fundamentalistische opvattingen in stand te kunnen houden Als je hem vraagt of hij zijn standpunten op 1 of andere studie gebaseerd heeft dan moet hij je het antwoord schuldig blijven of probeert hij zich eruit te lullen door rond de pot te draaien. Bij deze dus Piano, ...

(en toen werd het stil, zééér stil ...)

thePiano
27 december 2002, 12:55
Zoals de Piano regelmatig eens iemand op zijn "ignore" lijst plaatst, stel ik voor dat we niet meer reageren op zijn gezever. [/size]

Haha LOL :D AMATEUR!!!!! :D :D :D

merel
27 december 2002, 12:56
Weet je, ik heb zoiets van, hoe is het mogelijk.
Er zijn hier op het forum weinig mensen waar ik geen waardering voor heb.
Tarzan, ergert .......... me soms met zijn ....... tussen zijn .....woorden hier....en daar, en dat......is me.....soms nogal storend. Maar ok, tis bij koetjes en kalfjes dus ik kan erin komen.
Piano, ik hou wel van je provocerende topics. wat ik wel jammer vind is dat ze zo voortdurend vervallen in dat welles nietes spelletje en dat ik de indruk heb dat ze dat nu meer en meer doen. Nu das niet jouw fout. Alleen soms horen jouw topics bij koetjes en kalfjes, dus misschien beter kiezen waar je iets zet?

PS: niks is persoonlijk bedoelt hoor.

thePiano
27 december 2002, 13:00
Alleen soms horen jouw topics bij koetjes en kalfjes, dus misschien beter kiezen waar je iets zet?

.

Deze topic werd vrij snel verplaatst naar 'koetjes en kalfjes', wat is dan je probleem?

merel
27 december 2002, 13:03
Op zich heb ik geen probleem, totaal niet.
Maar als ze direct juist staan, dan is het eenvoudiger het forum systematisch te overlopen.

thePiano
27 december 2002, 13:08
Op zich heb ik geen probleem, totaal niet.
Maar als ze direct juist staan, dan is het eenvoudiger het forum systematisch te overlopen.

Ok, geen probleem maar de topic waar jij je het meeste aan ergert is "De nieuwe forum-racist: The Piano" en die komt van Zorroaster. Daar mag je dat ook tegen vertellen, want die heeft ie ook in de verkeerde rubriek geplaatst.

Tarzan
27 december 2002, 13:12
Volkomen gelijk .
Rope en Merel.

Zal de ......beperken OK ?

Voor de rest---niet meer reageren lijkt mij ook de beste oplossing ;

:cry:

merel
27 december 2002, 13:12
Inderdaad, die opmerking is algemeen bedoelt hoor. Ik haalde enkel voorbeelden aan.

merel
27 december 2002, 13:14
Zal de ......beperken OK ?

Voor de rest---niet meer reageren lijkt mij ook de beste oplossing ;

Dank je wel.

Niet meer reageren? Doe maar, zolang piano niet laat van posten, want ik hou wel van zijn schrijfsels. Meestal niet overdreven lang, vlot te lezen. En ook leerzaam hoor (zelfs met alle betwistingen).

Thomas Hx
28 december 2002, 19:35

Ik denk dat iedereen hier welkom is.maar hou het dan deftig........zouden wij zeggen !!!!!

8) 8)

:D :D, ik versta thepiano niet, ik neem het nog een beetje voor hem op en hij blaf mij af :cry: ik zeg dat de andere racisme ook als een mening moeten beginnen zien en hij....

rope
28 december 2002, 19:56
:D :D, ik versta thepiano niet, ik neem het nog een beetje voor hem op en hij blaf mij af :cry: ik zeg dat de andere racisme ook als een mening moeten beginnen zien en hij....

Er is een naam voor mensen die iedereen die het niet volledig met hen eens zijn de mond willen snoeren. :twisted:

Truder
28 december 2002, 23:38

Er is een naam voor mensen die iedereen die het niet volledig met hen eens zijn de mond willen snoeren. :twisted:

Piano's? :mrgreen:

Thomas Hx
29 december 2002, 11:12

:D

zorroaster
3 januari 2003, 00:29

Ik moet niks. Ten andere is positieve discriminatie geen racisme. Vrouwen en allochtonen krijgen niet of niet genoeg waar ze recht op hebben, omdat het precies de blanke autochtone mannen zijn, die aan racisme en discriminatie doen. Allochtonen en vrouwen hebben dus niet alleen een achterstand in te halen, maar verdienen het ook om een handje geholpen te worden. Demokratie is niet gemaakt om de sterksten aan de beste (machts)posities te helpen en te bestendigen, maar precies andersom: om iedereen aan de bak te laten komen. En dat heeft minder met het al dan niet hebben van kwaliteit eof bekwaamheid, maar simpel met de geinstitutionaliseerde ongelijkheid, die door partijen zoals het Vlaams Blok vlijtig blijven ijveren voor het behoud van dat ongelijkheidsbeginsel.

Naar de geest van de wet wordt er wel vanalles verklaard maar in de praktijk geraken we nergens, vandaar mijn oproep om het cordon sanitaire dat nog altijd rond vrouwen en allochtonen bestaat, te doorbreken door een wet die positieve discriminatie voorstaat.

Heel goeie poging een zinnig antwoord te geven, maar niet echt bevredigend.
Ten eerste moet je toch het Blok er nog eens bijslepen, hoewel dat er niks mee te maken heeft. Is dat zo een manie geworden?
Ten tweede ga je om de kwestie heen: Ik zei niet dat gelijke kansen voor vrouwen en allochtonen onterecht waren, daar ging het hier niet over. Het gaat erom dat opdelen in rassen en sekse en het discrimineren van bepaalde groepen op basis daarvan, een typisch kenmerk is van racisten volgens jou.

De vraag is en blijft dus: Ben jij (volgens eigen definitie) een racist die op raciale en seksistische gronden discrimineert, ongeacht het etiket dat je erop kleeft en het doel dat je ermee wil bereiken ?
Anders zal je je definitie van een racist moeten aanpassen naar "tenzij het blanken en/of mannen zijn" vrees ik.

Jos Verhulst
3 januari 2003, 01:39

Heel goeie poging een zinnig antwoord te geven, maar niet echt bevredigend.
Ten eerste moet je toch het Blok er nog eens bijslepen, hoewel dat er niks mee te maken heeft. Is dat zo een manie geworden?
Ten tweede ga je om de kwestie heen: Ik zei niet dat gelijke kansen voor vrouwen en allochtonen onterecht waren, daar ging het hier niet over. Het gaat erom dat opdelen in rassen en sekse en het discrimineren van bepaalde groepen op basis daarvan, een typisch kenmerk is van racisten volgens jou.

De vraag is en blijft dus: Ben jij (volgens eigen definitie) een racist die op raciale en seksistische gronden discrimineert, ongeacht het etiket dat je erop kleeft en het doel dat je ermee wil bereiken ?
Anders zal je je definitie van een racist moeten aanpassen naar "tenzij het blanken en/of mannen zijn" vrees ik.

Misschien kan piano eens beginnen met te bewijzen dat allochtonen daadwerkelijk worden gediscrimineerd. Tot nu toe heb ik hem alleen maar zonder bewijs die PC-bewering horen herhalen. Op mijn argumenten en vragen ==>

http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1190&start=0

is hij tot nu toe niet willen ingaan. Zolang piano die discriminatie niet bewijst, is zijn pleidooi voor zogenaamde 'positieve' discriminatie puur racisme. Indien hij die discriminatie wel bewijst, zou positieve discriminatie mijns insziens nog altijd een verkeerde reactie zijn; maar ik zou ik hem tenminste kunnen begrijpen en instemmen met zijn bezorgdheid. Nu zie ik hem alleen maar eindeloos onbewezen beschuldigingen herhalen, om racistische voorstellen goed te praten.

thePiano
3 januari 2003, 10:17
Op mijn argumenten en vragen ==>

http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1190&start=0

is hij tot nu toe niet willen ingaan. Zolang piano die discriminatie niet bewijst, is zijn pleidooi voor zogenaamde 'positieve' discriminatie puur racisme. Indien hij die discriminatie wel bewijst, zou positieve discriminatie mijns insziens nog altijd een verkeerde reactie zijn; maar ik zou ik hem tenminste kunnen begrijpen en instemmen met zijn bezorgdheid. Nu zie ik hem alleen maar eindeloos onbewezen beschuldigingen herhalen, om racistische voorstellen goed te praten.

Ja, 't is goed, ik zal terug naar die draad gaan, en je daar proberen te antwoorden. Deze draad (van Zorroaster) is wat mij betreft ten einde en beantwoord ik niet meer.

Aarsverknetteraar
5 november 2010, 19:34
Ik hou wel van piano

Vlaamse Leeuwin
5 november 2010, 21:18
Ik hou wel van piano

Ne doedelzak is ook nie mis

Txiki
5 november 2010, 21:20
Ne doedelzak is ook nie mis

piano + doedelzak + tin whistle + vlaamse leeuwin = kinky 8-)

Vlaamse Leeuwin
5 november 2010, 21:29
piano + doedelzak + tin whistle + vlaamse leeuwin = kinky 8-)

En Txiki in Schotse rok , natural style.... gggrrr...super kinky :oops:

Txiki
5 november 2010, 21:32
En Txiki in Schotse rok , natural style.... gggrrr...super kinky :oops:

deal 8-)

Vlaamse Leeuwin
5 november 2010, 21:33
deal 8-)

oke, deal! Gij de rok, ik de whisky 8-)

Txiki
5 november 2010, 21:35
oke, deal! Gij de rok, ik de whisky 8-)

DEAL!! :cheer:

en dan gaan we dansen!

bgf324
6 november 2010, 19:50

Was je nog al eens geband?