PDA

View Full Version : Munich


Pagina's : [1] 2

Pietje
30 mei 2009, 18:53
.........van Spielberg. Iemand gezien ??? De moeite om te kijken ??

Straks op VT4. 8-)

From_Vlaanderen
30 mei 2009, 18:56
'k heb daar al eens een documentaire over gezien op national geografic.

Dixie
30 mei 2009, 19:00
.........van Spielberg. Iemand gezien ??? De moeite om te kijken ??

Straks op VT4. 8-) ik vind van wel behoort tot mijn dvd collectie evenals de docu

Flanelcondoom
30 mei 2009, 19:24
Niet al te slecht.

kiko
30 mei 2009, 19:27
Valt mee.

liberalist_NL
30 mei 2009, 19:49
.........van Spielberg. Iemand gezien ??? De moeite om te kijken ??

Straks op VT4. 8-)
Is wel een goeie. Hoor wel van veel pro-Palestijnen dat het film pro-Israëlisch is. Zelf heb ik daar niets van gemerkt. Beide zijden worden wel kort belicht maar uiteindelijk gaat de film om de actie en de ontwikkeling van de karakters.

Pietje
30 mei 2009, 19:50
Allez, allemaal bedankt voor de reacties. 8-)
Lijkt me toch wel de moeite waard om kijken.

Kallikles
30 mei 2009, 19:52
.........van Spielberg. Iemand gezien ??? De moeite om te kijken ??

Straks op VT4. 8-)

Geen enkele film van Spielberg is de moeite om te bekijken. Amerikaanse wansmaak ten top gedreven.

Pietje
30 mei 2009, 19:56
Geen enkele film van Spielberg is de moeite om te bekijken. Amerikaanse wansmaak ten top gedreven.

Heb je ze dan allemaal gezien ??

Kallikles
30 mei 2009, 19:59
Heb je ze dan allemaal gezien ??

Ik heb er veel te veel gezien. Maar als je één film hebt gezien, heb je ze allemaal gezien.

Pietje
30 mei 2009, 20:08
Ik heb er veel te veel gezien. Maar als je één film hebt gezien, heb je ze allemaal gezien.

Wat is dat voor ne boerenuitleg ? :?
Oh, ik snap het, Spielberg is een Jood en automatisch lid van het "groot zionistisch complot" :roll:, en kan in jouw ogen dus geen goeie films maken. Is het dat zowat ??

Soit, ik laat morgen wel weten wat ik van "Munich" vond 8-)

Flanelcondoom
30 mei 2009, 20:10
Wat is dat voor ne boerenuitleg ? :?
Oh, ik snap het, Spielberg is een Jood en automatisch lid van het "groot zionistisch complot" :roll:, en kan in jouw ogen dus geen goeie films maken. Is het dat zowat ??

Soit, ik laat morgen wel weten wat ik van "Munich" vond 8-)

Spielberg, als in Brot und Spiele.

Andro
30 mei 2009, 20:14
Geen enkele film van Spielberg is de moeite om te bekijken. Amerikaanse wansmaak ten top gedreven.
Nou nou nou niet overdijven he.

Kallikles
30 mei 2009, 20:18
Wat is dat voor ne boerenuitleg ? :?
Oh, ik snap het, Spielberg is een Jood en automatisch lid van het "groot zionistisch complot" :roll:, en kan in jouw ogen dus geen goeie films maken. Is het dat zowat ??

Spielberg een Jood noemen is een zware belediging voor de superieure Joodse cultuur, die ons zovele grote mannen heeft opgeleverd: Marx, Freud, Einstein, Kelsen, ...

Spielberg is echter de exponent van Amerikaanse vervlakking & cultuurmoord.

kiko
30 mei 2009, 21:55
Spielberg een Jood noemen is een zware belediging voor de superieure Joodse cultuur, die ons zovele grote mannen heeft opgeleverd: Marx, Freud, Einstein, Kelsen, ...

Spielberg is echter de exponent van Amerikaanse vervlakking & cultuurmoord.
Hoewel hij wel veel van zijn pluimen verloren heeft, en lang zo goed niet meer is zoals vroeger, was hij in zijn glorietijd één van de beste regisseurs die er rondliepen.

ET is de perfecte jeugdfilm, Indiana Jones blijft heel goed (behalve de laatste), Close Encounters of the Third Kind is een absolute klassieker en Saving Private Ryan was een mijlpaal.

"Cultuurmoord" lol.
Maar als je één film hebt gezien, heb je ze allemaal gezien.
Bedankt om zelf te bewijzen dat je absoluut niets van films afweet. Zo hoef ik het niet meer te doen.

globalmedia
30 mei 2009, 22:03
spielberg zou de ultieme redding voor het vb kunnen zijn,:-)
een gelijkaardige "jaws" film uitbrengen waarbij dan niemand meer de deur uit zou willen uitgaan in plaats van niet meer durven te gaan zwemmen

Kallikles
30 mei 2009, 22:24
Hoewel hij wel veel van zijn pluimen verloren heeft, en lang zo goed niet meer is zoals vroeger, was hij in zijn glorietijd één van de beste regisseurs die er rondliepen.

ET is de perfecte jeugdfilm, Indiana Jones blijft heel goed (behalve de laatste), Close Encounters of the Third Kind is een absolute klassieker en Saving Private Ryan was een mijlpaal.

"Cultuurmoord" lol.

Bedankt om zelf te bewijzen dat je absoluut niets van films afweet. Zo hoef ik het niet meer te doen.

Bedankt om zelf te bewijzen dat je een absolute degenerant bent. :twisted:

kiko
30 mei 2009, 22:31
Bedankt om zelf te bewijzen dat je een absolute degenerant bent. :twisted:
Klets er maar op los en beledig nog wat, maar dat je geen verstand van film hebt, is ondertussen al aangetoond.

Dat je niet houdt van Spielberg, fijn. Dat je zijn films idioot vindt, fijn.

Maar beweren dat als je één film gezien, ze allemaal gezien, getuigt van een uiterst beperkte kennis.

Flanelcondoom
30 mei 2009, 22:37
Klets er maar op los en beledig nog wat, maar dat je geen verstand van film hebt, is ondertussen al aangetoond.

Dat je niet houdt van Spielberg, fijn. Dat je zijn films idioot vindt, fijn.

Maar beweren dat als je één film gezien, ze allemaal gezien, getuigt van een uiterst beperkte kennis.

Het is zoals met vrouwelijke "celebrities". Heb je er een gezien, heb je ze allemaal gezien. Gewoon een eindig aantal permutaties doorvoeren.

Idem met die films: neem de essentie en projecteer deze op verschillende scenario's.

Algoritmiseerbaar, zoiets.

Gun
30 mei 2009, 22:39
Spielberg is echter de exponent van Amerikaanse vervlakking & cultuurmoord.²

Vorenus
30 mei 2009, 23:06
Zijn Schindler's List is een absolute flop maar van een Munich kan ik dan wel genieten. Zoals iedere regiseur heeft ie zijn goede en slechte films. Net zoals Europese films beter kunnen zijn dan Amerikaanse films en omgekeerd, overal vind je troep.

Kallikles
30 mei 2009, 23:09
Zijn Schindler's List is een absolute flop maar van een Munich kan ik dan wel genieten. Zoals iedere regiseur heeft ie zijn goede en slechte films. Net zoals Europese films beter kunnen zijn dan Amerikaanse films en omgekeerd, overal vind je troep.

Overal heb je troep, maar Hollywood is een machine met als doel het creëren van troep en het overspoelen van de hele wereld met troep.

Vorenus
30 mei 2009, 23:11
Overal heb je troep, maar Hollywood is een machine met als doel het creëren van troep en het overspoelen van de hele wereld met troep.

Hoolywood is de 2de grootse filmindustrie (Bollywood is nr 1) dus in verhouding zullen ze ook meer troep uitbrengen dan kleine filmlanden.

Kallikles
30 mei 2009, 23:12
Hoolywood is de 2de grootse filmindustrie (Bollywood is nr 1) dus in verhouding zullen ze ook meer troep uitbrengen dan kleine filmlanden.

Flauwe, banale redenering.

Flanelcondoom
30 mei 2009, 23:15
Sinds de liberalisering van Rusland is de hoeveelheid Moscowood-troep enorm gestegen, zowel kwalitatief (hoeveelheid troep per film) als kwantitatief (hoeveelheid troepfilms).

Vreemd genoeg zijn de films die voor de interne markt worden gemaakt, vaak in't formaat van miniseries, van topkwaliteit, zoals de serie Strafbataljon, die op een been Private Ryan uit de ring mept.

Dingen zoals Nachtwacht of de misdadige verkrachtingen van de boeken van de Strugatski's, of de Negende Companie, zijn daarentegen al op Hollywood-niveau. Wellicht daarom dat ze hier zo goed verkopen. De massa slikt.

Vorenus
30 mei 2009, 23:16
Flauwe, banale redenering.

Nee, want kleine onafhankelijke filmmaatschappijen in hollywood maken elk jaar opnieuw mooie pareltjes.

Ik denk eerder dat uw anti-Amerikahouding er iets te maken mee heeft.

Kallikles
30 mei 2009, 23:22
Nee, want kleine onafhankelijke filmmaatschappijen in hollywood maken elk jaar opnieuw mooie pareltjes.

Daar gaat het niet over. Het gaat erover dat Hollywood een machine is met als doel troep te maken. Fletse liberale beschouwingen over aantallen en verhoudingen doen daarbij niet ter zake.


Ik denk eerder dat uw anti-Amerikahouding er iets te maken mee heeft.

Flauwe, banale en simplistische aanwending van het argumentum ad hominem.

Vorenus
30 mei 2009, 23:24
Daar gaat het niet over. Het gaat erover dat Hollywood een machine is met als doel troep te maken. Fletse liberale beschouwingen over aantallen en verhoudingen doen daarbij niet ter zake.

U doet alsof hollywood één grote machine is en dat is het juist niet zoals ik eerder aangetoond heb.

Flauwe, banale en simplistische aanwending van het argumentum ad hominem.

Moeilijke woorden terwijl u gewoon ja kan zeggen want meer is het dus duidelijk niet.

Kallikles
30 mei 2009, 23:27
U doet alsof hollywood één grote machine is en dat is het juist niet zoals ik eerder aangetoond heb.

Je hebt niets aangetoond. Het bestaan van enkele dissidente geluiden verandert de machine niet. Integendeel, de dissidente geluiden dienen juist om de machine nog efficiënter haar werk te laten doen.


Moeilijke woorden terwijl u gewoon ja kan zeggen want meer is het dus duidelijk niet.

Het gaat om kritiek op cultuurmoord en vervlakking. Dat heeft met oppervlakkige anti-attitudes niets te maken. Maar het is blijkbaar moeilijk om dit een voetbalhooligan duidelijk te maken. :twisted:

Kallikles
30 mei 2009, 23:28
Sinds de liberalisering van Rusland is de hoeveelheid Moscowood-troep enorm gestegen, zowel kwalitatief (hoeveelheid troep per film) als kwantitatief (hoeveelheid troepfilms).

Vreemd genoeg zijn de films die voor de interne markt worden gemaakt, vaak in't formaat van miniseries, van topkwaliteit, zoals de serie Strafbataljon, die op een been Private Ryan uit de ring mept.

Dingen zoals Nachtwacht of de misdadige verkrachtingen van de boeken van de Strugatski's, of de Negende Companie, zijn daarentegen al op Hollywood-niveau. Wellicht daarom dat ze hier zo goed verkopen. De massa slikt.

Je vroeg mij om linkse auteurs. Welnu, een andere tip is b.v. Louis Althusser.

Pietje
30 mei 2009, 23:29
Je hebt niets aangetoond. Het bestaan van enkele dissidente geluiden verandert de machine niet. Integendeel, de dissidente geluiden dienen juist om de machine nog efficiënter haar werk te laten doen.



Het gaat om kritiek op cultuurmoord en vervlakking. Dat heeft met oppervlakkige anti-attitudes niets te maken. Maar het is blijkbaar moeilijk om dit een voetbalhooligan duidelijk te maken. :twisted:


Bespaar ons je zedenpreek, ik bepaal voor mezelf wel alleen wat ik al dan niet "troep" vind.

Kallikles
30 mei 2009, 23:31
Bespaar ons je zedenpreek, ik bepaal voor mezelf wel alleen wat ik al dan niet "troep" vind.

De geborneerde, consumerende kleinburger aan het woord. :twisted:

Vorenus
30 mei 2009, 23:32
Je hebt niets aangetoond. Het bestaan van enkele dissidente geluiden verandert de machine niet. Integendeel, de dissidente geluiden dienen juist om de machine nog efficiënter haar werk te laten doen.


Hollywood is een term voor een één filmindustrieplaats, geen bedrijf, geen filmmaatschappij. Naast de grote en enkele filmmaatschappijen werken er ook honderden kleine onafhankelijke filmmaatschappijen die met een kleine budget mooie films maken.

Het gaat om kritiek op cultuurmoord en vervlakking. Dat heeft met oppervlakkige anti-attitudes niets te maken. Maar het is blijkbaar moeilijk om dit een voetbalhooligan duidelijk te maken. :twisted:

grote woorden, als je denkt dat films alleen cultuur en een boodschap moeten uitbrengen dan ben je verkeerd. Films kunnen ook enkel vermaak zijn en daar is niets verkeerd mee.

En me uitmaken voor voetbalhooligan zegt genoeg over je meningen.

Pietje
30 mei 2009, 23:34
Allez, allemaal bedankt voor de reacties. 8-)
Lijkt me toch wel de moeite waard om kijken.

Was de moeite waard, zeker het beklemmend sfeertje.
Klein minpunt : duurde zo'n halfuur te lang.
Maar voor de rest, cinema vd bovenste plank !! :thumbsup: 8-)

Kallikles
30 mei 2009, 23:40
Hollywood is een term voor een één filmindustrieplaats, geen bedrijf, geen filmmaatschappij. Naast de grote en enkele filmmaatschappijen werken er ook honderden kleine onafhankelijke filmmaatschappijen die met een kleine budget mooie films maken.

Flauw liberaal gezwets, zoals ik boven reeds toonde. Niet dat het ons van iemand als jou verbaast...


grote woorden, als je denkt dat films alleen cultuur en een boodschap moeten uitbrengen dan ben je verkeerd. Films kunnen ook enkel vermaak zijn en daar is niets verkeerd mee.

De geestloze consument komt uit de mouw... Waarmee je opnieuw aantoont dat je een pseudo-conservatief bent en dat je primitieve racisme slechts een uitdrukking is van rancune en ressentiment tegen al wie wel nog traditie of cultuur heeft.


En me uitmaken voor voetbalhooligan zegt genoeg over je meningen.

Jij bent diegene die ad hominem bent gegaan. Maar in mijn geval is het wel gerechtvaardigd, daar je zelf "RSCA" als vlag gebruikt op een politiek discussieforum...

Pietje
30 mei 2009, 23:42
Flauw liberaal gezwets, zoals ik boven reeds toonde. Niet dat het ons van iemand als jou verbaast...

De geestloze consument komt uit de mouw... Waarmee je opnieuw aantoont dat je een pseudo-conservatief bent en dat je primitieve racisme slechts een uitdrukking is van rancune en ressentiment tegen al wie wel nog traditie of cultuur heeft.

Jij bent diegene die ad hominem bent gegaan. Maar in mijn geval is het wel gerechtvaardigd, daar je zelf "RSCA" als vlag gebruikt op een politiek discussieforum...

Ik beklaag diegene die met jou moet samenleven (voor zover die er zou zijn)

berre
30 mei 2009, 23:43
Was de moeite waard, zeker het beklemmend sfeertje.
Klein minpunt : duurde zo'n halfuur te lang.
Maar voor de rest, cinema vd bovenste plank !! :thumbsup: 8-)ja ik ken de film ook, heb er van genoten toen ik hem zag! en het einde van de film geeft zo'n 'onaf' gevoel. ze hebben een paar van hun doelen gehaald, andere weer niet. en de mensen die ze hebben afgemaakt zijn ondertussen weer vervangen. ik denk dat het ergens wel een goed beeld geeft van de waanzin van de hele israelisch-palestijnse kwestie..

Kallikles
30 mei 2009, 23:43
Ik beklaag diegene die met jou moet samenleven (voor zover die er zou zijn)

Hear, hear! De spa.st op de bres voor zijn vb-vriendje... VB & SP.A: één pot kleinburgelijk nat. :twisted:

Uit beleefdheid zeg ik er niet bij over welk soort vocht het gaat...

Pietje
30 mei 2009, 23:46
Hoewel hij wel veel van zijn pluimen verloren heeft, en lang zo goed niet meer is zoals vroeger, was hij in zijn glorietijd één van de beste regisseurs die er rondliepen.

Zeg maar DE beste.

ET is de perfecte jeugdfilm, Indiana Jones blijft heel goed (behalve de laatste), Close Encounters of the Third Kind is een absolute klassieker en Saving Private Ryan was een mijlpaal.

Je vergeet "Duel" , zijn debuut. Voor mij nog één van zijn allerbeste (in al zijn eenvoud)

Vorenus
30 mei 2009, 23:47
Flauw liberaal gezwets, zoals ik boven reeds toonde. Niet dat het ons van iemand als jou verbaast...

Ik liberaal??? op sommige punten waarschijnlijk wel maar van te spreken dat ik een liberale maatschappij wil?

Mij speelt het geen rol of het een kleine of grote filmaatschappij is en waar die gevestigd zijn, het is de film die mij moet aanstaan. Als dat liberaal is?

De geestloze consument komt uit de mouw... Waarmee je opnieuw aantoont dat je een pseudo-conservatief bent en dat je primitieve racisme slechts een uitdrukking is van rancune en ressentiment tegen al wie wel nog traditie of cultuur heeft.

Wat heeft racisme en conservatisme te maken met films? Niet alles heeft met politiek of ideologie te maken.

Jij bent diegene die ad hominem bent gegaan. Maar in mijn geval is het wel gerechtvaardigd, daar je zelf "RSCA" als vlag gebruikt op een politiek discussieforum...

Ik ben supporter van RSCA maar wat heeft dat met hooliganisme te maken? Is een supporter van een schaker een schaakhooligan?

Zielig als je dat als argument moet gebruiken.

Pietje
30 mei 2009, 23:50
Hear, hear! De spa.st op de bres voor zijn vb-vriendje... VB & SP.A: één pot kleinburgelijk nat. :twisted:

Ah, dus je bedoelt dat omdat Vorenus een VB-er is en Spielberg OK vindt, ik Spielberg dus troep moet vinden ?? Je bent dus nog zieliger dan ik al dacht.

Kallikles
30 mei 2009, 23:50
Ik liberaal??? op sommige punten waarschijnlijk wel maar van te spreken dat ik een liberale maatschappij wil?

Mij speelt het geen rol of het een kleine of grote filmaatschappij is en waar die gevestigd zijn, het is de film die mij moet aanstaan. Als dat liberaal is?


Je bent een geestloze consument. Het moet "je aanstaan".


Wat heeft racisme en conservatisme te maken met films? Niet alles heeft met politiek of ideologie te maken.


De hogere politiek staat ten dienste van de hogere cultuur. Maar dat kun jij als kasteloze niet begrijpen.


Ik ben supporter van RSCA maar wat heeft dat met hooliganisme te maken? Is een supporter van een schaker een schaakhooligan?

Zielig als je dat als argument moet gebruiken.

Argument? Ik kijk neer op argumenten; in goed gezelschap beschouwt men al dat argumenteren als slechte manieren...

Wat er ook van zij: RSCA heeft niets te zoeken op een politiek discussieforum.

Flanelcondoom
30 mei 2009, 23:51
Zeg maar DE beste.


http://i303.photobucket.com/albums/nn148/NTDWA/llama.jpg

Kallikles
30 mei 2009, 23:51
Ah, dus je bedoelt dat omdat Vorenus een VB-er is en Spielberg OK vindt, ik Spielberg dus troep moet vinden ?? Je bent dus nog zieliger dan ik al dacht.

Neen, ik stel alleen maar vast dat jullie samen op de bres springen voor cultuurmoord, exact zoals ik verwacht had.

Pietje
30 mei 2009, 23:53
Wat er ook van zij: RSCA heeft niets te zoeken op een politiek discussieforum.

Nietszeggende hautaine versjes opzeggen uit één of ander boekje, zoals jij nu doet, ook niet.

Kallikles
30 mei 2009, 23:54
Nietszeggende hautaine versjes opzeggen uit één of ander boekje, zoals jij nu doet, ook niet.

Versjes? Welke versjes?

Pietje
30 mei 2009, 23:55
Neen, ik stel alleen maar vast dat jullie samen op de bres springen voor cultuurmoord, exact zoals ik verwacht had.

En ik hoef jouw pretentieus gezwets niet om te bepalen wat ik al dan niet hoogstaand moet vinden, dat doe ik zelf wel.

Pietje
30 mei 2009, 23:55
Versjes? Welke versjes?

Jouw posts.

Kallikles
30 mei 2009, 23:58
Jouw posts.

Sinds wanneer schrijf ik in verzen? Of is de cultuurmoord al zo ver gevorderd dat je verzen niet meer van proza kon onderscheiden?

Vorenus
30 mei 2009, 23:58
Je bent een geestloze consument. Het moet "je aanstaan".

Sommige hebben nu eenmaal nog een leven buiten een beperkt denken.


De hogere politiek staat ten dienste van de hogere cultuur. Maar dat kun jij als kasteloze niet begrijpen.

De politiek moet ten dienste staan van de burger en de rest ruikt naar elitaire onzin.


Argument? Ik kijk neer op argumenten; in goed gezelschap beschouwt men al dat argumenteren als slechte manieren...

Uw goed gezelschap zal maar een bende saaie pieten zijn. Elkaars gat likken is niet mijn vorm van gezelschap.

Wat er ook van zij: RSCA heeft niets te zoeken op een politiek discussieforum.

Politiek kan ook over voetbal gaan.

manta
30 mei 2009, 23:58
.........van Spielberg. Iemand gezien ??? De moeite om te kijken ??

Straks op VT4. 8-)

Stuk gezien , dan maar wat anders gaan doen . 'k Vind het niet echt ne giller ...:-(

Dan hadden ze beter Saving private Ryan gegeven
(Of Deliverance , of Southern Comfort , of ...)

manta
31 mei 2009, 00:01
Geen enkele film van Spielberg is de moeite om te bekijken. Amerikaanse wansmaak ten top gedreven.

8O

De films van Spielberg zijn wel van een hoger niveau als veel Hollywoodtoestanden ...

Kallikles
31 mei 2009, 00:01
De politiek moet ten dienste staan van de burger en de rest ruikt naar elitaire onzin.


Zij zijn zeer tevreden, wanneer gelijkheid heerst, omdat zij minderwaardig zijn. :twisted:

Pietje
31 mei 2009, 00:01
Stuk gezien , dan maar wat anders gaan doen . 'k Vind het niet echt ne giller ...:-(

Dan hadden ze beter Saving private Ryan gegeven
(Of Deliverance , of Southern Comfort , of ...)

Ik vond het ook niet zijn beste. Best wel een beklemmend sfeertje, en zoals ik reeds zei, een half uur te lang.
Saving Private Ryan vond ik ook superieur.

Vorenus
31 mei 2009, 00:03
Ik vond het ook niet zijn beste. Best wel een beklemmend sfeertje, en zoals ik reeds zei, een half uur te lang.
Saving Private Ryan vond ik ook superieur.

Saving Private Ryan is een zeer goede film maar de serie Band of Brothers is nog een klasse hoger.

SDX
31 mei 2009, 00:04
Eigenlijk hè - is die posts hier lezen - nee, het grootste deel van dit forum lezen - beter dan de allerbeste of slechtste (naar keuze) slapstick. :lol:

HIER zou eens iemand een draaiboek voor moeten schrijven - een film maken!

Met Kallikles in de hoofdrol als superieure egotripper die neerkijkt op het klootjesvolk, de 'kastelozen' met zijn opgeblazen, bombastische woordgebruik - een giller.:twisted:

longhorn
31 mei 2009, 00:05
Geen enkele film van Spielberg is de moeite om te bekijken. Amerikaanse wansmaak ten top gedreven.

Nooit het ET-trauma uit uw kindertijd te boven gekomen?

Pietje
31 mei 2009, 00:05
Saving Private Ryan is een zeer goede film maar de serie Band of Brothers is nog een klasse hoger.

Veel goeie kritiek over gehoord en gelezen, maar nooit gezien. Had het begin gemist, en dan heeft het nog weinig zin verder te kijken. Zal eens uitkijken naar de DVD-box.8-)

manta
31 mei 2009, 00:05
Eigenlijk hè - is die posts hier lezen - nee, het grootste deel van dit forum lezen - beter dan de allerbeste of slechtste (naar keuze) slapstick. :lol:

HIER zou eens iemand een draaiboek voor moeten schrijven - een film maken!

Met Kallikles in de hoofdrol als superieure egotripper die neerkijkt op het klootjesvolk, de 'kastelozen' met zijn opgeblazen, bombastische woordgebruik - een giller.:twisted:

Dan had je naar de VTM moeten kijken , daar was er zo'n film ... :-D
(als ik het goed gezien had was Jack Nickelson er zelfs bij ...)

Vorenus
31 mei 2009, 00:06
Eigenlijk hè - is die posts hier lezen - nee, het grootste deel van dit forum lezen - beter dan de allerbeste of slechtste (naar keuze) slapstick. :lol:

HIER zou eens iemand een draaiboek voor moeten schrijven - een film maken!

Met Kallikles in de hoofdrol als superieure egotripper die neerkijkt op het klootjesvolk, de 'kastelozen' met zijn opgeblazen, bombastische woordgebruik - een giller.:twisted:

Een hollywoodiaanse versie of een Bollywoodiaanse versie?

Pietje
31 mei 2009, 00:07
Eigenlijk hè - is die posts hier lezen - nee, het grootste deel van dit forum lezen - beter dan de allerbeste of slechtste (naar keuze) slapstick. :lol:

HIER zou eens iemand een draaiboek voor moeten schrijven - een film maken!

Met Kallikles in de hoofdrol als superieure egotripper die neerkijkt op het klootjesvolk, de 'kastelozen' met zijn opgeblazen, bombastische woordgebruik - een giller.:twisted:

Eindelijk eens een top-posting van jou. 8-)

Vorenus
31 mei 2009, 00:07
Veel goeie kritiek over gehoord en gelezen, maar nooit gezien. Had het begin gemist, en dan heeft het nog weinig zin verder te kijken. Zal eens uitkijken naar de DVD-box.8-)

Absoluut doen en bovendien is elke serie beter op een DVD-box dan op een televisiezender.

Kallikles
31 mei 2009, 00:07
Eigenlijk hè - is die posts hier lezen - nee, het grootste deel van dit forum lezen - beter dan de allerbeste of slechtste (naar keuze) slapstick. :lol:

HIER zou eens iemand een draaiboek voor moeten schrijven - een film maken!

Met Kallikles in de hoofdrol als superieure egotripper die neerkijkt op het klootjesvolk, de 'kastelozen' met zijn opgeblazen, bombastische woordgebruik - een giller.:twisted:

Jaja, Debby... euh, Sonia...

SDX
31 mei 2009, 00:07
Een hollywoodiaanse versie of een Bollywoodiaanse versie?

Een Kallikiaanse :lol:

SDX
31 mei 2009, 00:08
Jaja, Debby... euh, Sonia...

WOW - hij heeft geheugen - hoeveel RAM? :lol:

SDX
31 mei 2009, 00:09
Eindelijk eens een top-posting van jou. 8-)

Likewise 8-)

Vorenus
31 mei 2009, 00:09
Een Kallikiaanse :lol:

Geen gezang, geen actie, geen seks, geen humor, geen drama maar gewoon een presentator in een zetel die het verhaal vertelt en vingertjes opheft.

Pietje
31 mei 2009, 00:09
Absoluut doen en bovendien is elke serie beter op een DVD-box dan op een televisiezender.

Ah ja, zonder reclame al om te beginnen. 8-)

SDX
31 mei 2009, 00:11
Geen gezang, geen actie, geen seks, geen humor, geen drama maar gewoon een presentator in een zetel die het verhaal vertelt en vingertjes opheft.

In een zetel zegt U?
Nee nee, ver verheven boven alles en iedereen.:-P

Pietje
31 mei 2009, 00:14
Geen gezang, geen actie, geen seks, geen humor, geen drama maar gewoon een presentator in een zetel die het verhaal vertelt en vingertjes opheft.

..........8O de Gouden Gids lijkt mij plots spannende lectuur :-o

Vorenus
31 mei 2009, 00:14
In een zetel zegt U?
Nee nee, ver verheven boven alles en iedereen.:-P

Zoiets ongeveer.

http://www.kwbheirbrug.be/gunterlamoot.jpg

Pietje
31 mei 2009, 00:26
Zijn Schindler's List is een absolute flop maar van een Munich kan ik dan wel genieten. Zoals iedere regiseur heeft ie zijn goede en slechte films. Net zoals Europese films beter kunnen zijn dan Amerikaanse films en omgekeerd, overal vind je troep.

Vroeger keek ik heel graag naar Europese (vooral Franse en Italiaanse) films. Vandaag heerst daar één grote bloedarmoede.
Uiteraard dat Hollywood veel pulp produceert, maar vd 10.000 films/jaar blijven altijd wel zo'n 10 "pareltjes" over. En Spielberg heeft enorm veel betekend voor de cinema in het algemeen. Een echt slechte film zal hij wel nooit maken.

Vorenus
31 mei 2009, 00:28
Vroeger keek ik heel graag naar Europese (vooral Franse en Italiaanse) films. Vandaag heerst daar één grote bloedarmoede.
Uiteraard dat Hollywood veel pulp produceert, maar vd 10.000 films/jaar blijven altijd wel zo'n 10 "pareltjes" over. En Spielberg heeft enorm veel betekend voor de cinema in het algemeen. Een echt slechte film zal hij wel nooit maken.

Naar Europese films kijk ik weinig maar op gebied van series zijn de europese wel top.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 00:29
kastelozen

Hey! Da's mijn dweepterm. Kallikles verkiest "nihilist".

Kallikles
31 mei 2009, 00:31
Hey! Da's mijn dweepterm. Kallikles verkiest "nihilist".

Klopt. Kallikles degenereert. Hij slaagt er niet meer in de nihilisten te ontmaskeren... ;-)

Pietje
31 mei 2009, 00:31
Naar Europese films kijk ik weinig maar op gebied van series zijn de europese wel top.

Zoals daar zijn ??

Kallikles
31 mei 2009, 00:35
Zoals daar zijn ??

Thuis, Familie, Flikken.... :twisted:

Vorenus
31 mei 2009, 00:35
Zoals daar zijn ??

Rome, Inspector Morse, La main blanche,.....

Flanelcondoom
31 mei 2009, 00:40
Vreemd genoeg is de beste verfilming van Holmes & Watson Russisch. De Koningin heeft zelfs een prijs gegeven aan Livanov, en het standbeeld voor Holmes is gemodelleerd op zijn vertolking van het personage.

Op enkele ruines na, is het Westen al lang cultureel dood.

Intrinsieke complexiteit van kunst is irrelevant geworden.

Pietje
31 mei 2009, 00:44
Rome, Inspector Morse, La main blanche,.....

Ik kijk ook liever naar Britse "detectives" dan naar Am. politiereeksen. Al zijn de laatste jaren hun reeksen ook wel verbeterd (NYPD Blue, CSI) en uit de jaren tachtig onthou ik vooral het genietbare "Hillstreet Blues". 8-)

Vorenus
31 mei 2009, 00:46
Ik kijk ook liever naar Britse "detectives" dan naar Am. politiereeksen. Al zijn de laatste jaren hun reeksen ook wel verbeterd (NYPD Blue, CSI) en uit de jaren tachtig onthou ik vooral het genietbare "Hillstreet Blues". 8-)

Das waar, vooral het laatste.

Jazeker
31 mei 2009, 01:28
Zoals daar zijn ??

Britse series...

Vorenus
31 mei 2009, 01:30
Blake 7 vind ik ook wel goed.

manta
31 mei 2009, 01:33
Britse series...

Fawtly towers ... You rang mylord ...

Svennies
31 mei 2009, 01:52
Spielberg een Jood noemen is een zware belediging voor de superieure Joodse cultuur, die ons zovele grote mannen heeft opgeleverd: Marx, Freud, Einstein, Kelsen, ...

Spielberg is echter de exponent van Amerikaanse vervlakking & cultuurmoord.

Met je laatste zin ben ik hoedanook volledig akkoord.....;-)

Praetorian
31 mei 2009, 01:52
Geen enkele film van Spielberg is de moeite om te bekijken. Amerikaanse wansmaak ten top gedreven.Behalve de eerste 20 min van Saving Private Ryan, ideaal didactisch materiaal.

Kallikles
31 mei 2009, 01:55
Met je laatste zin ben ik hoedanook volledig akkoord.....;-)

Ik wist wel dat ik met jou op dezelfde golflengte zat... 8-)

Svennies
31 mei 2009, 01:56
Behalve de eerste 20 min van Saving Private Ryan, ideaal didactisch materiaal.

Totdat dat dilalectisch materiaal een bedreigende factor wordt....

Praetorian
31 mei 2009, 01:58
Totdat dat dilalectisch materiaal een bedreigende factor wordt....
Euh, verklaar?

Svennies
31 mei 2009, 01:58
Ik wist wel dat ik met jou op dezelfde golflengte zat... 8-)

Amen to be brother...;-)

kiko
31 mei 2009, 06:25
De hogere politiek staat ten dienste van de hogere cultuur. Maar dat kun jij als kasteloze niet begrijpen.
Oh my God...

Iemand die gelooft in kunstmatige schertsbegrippen zoals Hogere Cultuur en Lagere Cultuur.

C uit W
31 mei 2009, 09:44
Geen enkele film van Spielberg is de moeite om te bekijken. Amerikaanse wansmaak ten top gedreven.

²!! Bijzonder overgewaardeerde figuur die maar pulp kan maken.

C uit W
31 mei 2009, 09:48
Sinds de liberalisering van Rusland is de hoeveelheid Moscowood-troep enorm gestegen, zowel kwalitatief (hoeveelheid troep per film) als kwantitatief (hoeveelheid troepfilms).

Vreemd genoeg zijn de films die voor de interne markt worden gemaakt, vaak in't formaat van miniseries, van topkwaliteit, zoals de serie Strafbataljon, die op een been Private Ryan uit de ring mept.

Dingen zoals Nachtwacht of de misdadige verkrachtingen van de boeken van de Strugatski's, of de Negende Companie, zijn daarentegen al op Hollywood-niveau. Wellicht daarom dat ze hier zo goed verkopen. De massa slikt.

De negende companie was echt goed.


Maar "Strafbataljon", wat is dat? Kan je de russische naam eens geven? (of engelse)

C uit W
31 mei 2009, 09:52
Flauw liberaal gezwets, zoals ik boven reeds toonde. Niet dat het ons van iemand als jou verbaast...



De geestloze consument komt uit de mouw... Waarmee je opnieuw aantoont dat je een pseudo-conservatief bent en dat je primitieve racisme slechts een uitdrukking is van rancune en ressentiment tegen al wie wel nog traditie of cultuur heeft.



Jij bent diegene die ad hominem bent gegaan. Maar in mijn geval is het wel gerechtvaardigd, daar je zelf "RSCA" als vlag gebruikt op een politiek discussieforum...

Wil jij mijn forumvriend worden? Je bent echt tof :-D

Pietje
31 mei 2009, 10:27
ja ik ken de film ook, heb er van genoten toen ik hem zag! en het einde van de film geeft zo'n 'onaf' gevoel. ze hebben een paar van hun doelen gehaald, andere weer niet. en de mensen die ze hebben afgemaakt zijn ondertussen weer vervangen. ik denk dat het ergens wel een goed beeld geeft van de waanzin van de hele israelisch-palestijnse kwestie..

Ja, die boodschap op het einde vd film, waar de hoofdfiguur beslist te "stoppen" vond ik zeer sterk van Spielberg (zelf Jood zijnde).

Kallikles
31 mei 2009, 11:15
Wil jij mijn forumvriend worden? Je bent echt tof :-D

Why not? In mijn studententijd had ik wel meer KVHV'ers in mijn kennissenkring. Intelligente, gecultiveerde mensen.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 11:23
Daar gaat het niet over. Het gaat erover dat Hollywood een machine is met als doel troep te maken. Fletse liberale beschouwingen over aantallen en verhoudingen doen daarbij niet ter zake.




Schindlers List is een pareltje, vind ik persoonlijk.


Het is wel zijn enige film die ik kon smaken.

Ik mag u trouwens Syriana (Clooney) aanbevelen: topfilm en ik denk dat je deze wel zult kunnen appreciëren.

Kallikles
31 mei 2009, 11:28
Schindlers List is een pareltje, vind ik persoonlijk.


Hij heeft daar duidelijk moeite gedaan om zijn Amerikaanse meligheid te onderdrukken, maar er blijven nog te veel melige scènes en de politieke boodschap ligt er veel te dik op.


Het is wel zijn enige film die ik kon smaken.

Ik mag u trouwens Syriana (Clooney) aanbevelen: topfilm en ik denk dat je deze wel zult kunnen appreciëren.

Ook hier ligt de politieke boodschap er te dik op en zijn de personages karikaturaal: de "goede", "progressieve" broer die de vrouw zal bevrijden en de samenleving naar een progressief, links-liberaal paradijs zal voeren en de "slechte" broer die een volslagen idioot is en een pion van de Amerikanen.

Voor Clooney moet wel gezegd dat hij het ambiente in het Midden-Oosten wel goed heeft kunnen capteren.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 11:36
Hij heeft daar duidelijk moeite gedaan om zijn Amerikaanse meligheid te onderdrukken, maar er blijven nog te veel melige scènes en de politieke boodschap ligt er veel te dik op.



Ook hier ligt de politieke boodschap er te dik op en zijn de personages karikaturaal: de "goede", "progressieve" broer die de vrouw zal bevrijden en de samenleving naar een progressief, links-liberaal paradijs zal voeren en de "slechte" broer die een volslagen idioot is en een pion van de Amerikanen.

Voor Clooney moet wel gezegd dat hij het ambiente in het Midden-Oosten wel goed heeft kunnen capteren.




De politieke boodschap van Schindlers List... ik moet zeggen dat ik er enkel een bijbelse boodschap: gij zult niet doden etc in zie.

En ivm Syriana: waar het streven naar progressief links hem zit, is mij niet meteen duidelijk. Hij klaagt zeker het neocon beleid van Bush aan. En om een of andere reden kan ik mij niet vd indruk ontdoen dat hij het eerder over Amerika had dan over het Midden Oosten. Doch dit ter zijde.

Kallikles
31 mei 2009, 11:46
De politieke boodschap van Schindlers List... ik moet zeggen dat ik er enkel een bijbelse boodschap: gij zult niet doden etc in zie.

Kom nou... Ook hier heb je duidelijk de goeden, de slechten & de slachtoffers. Het probleem is dat de Amerikaanse buitenlandse politiek ook op dit simplistisch Hollywood-schemaatje gebaseerd is.


En ivm Syriana: waar het streven naar progressief links hem zit, is mij niet meteen duidelijk. Hij klaagt zeker het neocon beleid van Bush aan. En om een of andere reden kan ik mij niet vd indruk ontdoen dat hij het eerder over Amerika had dan over het Midden Oosten. Doch dit ter zijde.

De "goede" houdt o.a. een pleidooi voor de emancipatie van de vrouw. De manier waarop is allemaal zeer karikaturaal. De goeden versus de slechten.

Dajjal
31 mei 2009, 11:46
Lekker elitair zo afgeven op de Amerikaanse vervlakking...

Ik vind de films van Spielberg over het algemeen prima entertainment. Niks mis met twee uurtjes in je zetel te zitten en te genieten van pretentieloze fantasie. De boog moet niet altijd gespannen staan.

Munich vind ik trouwens prima geacteerd.

Er zijn in de wereld weinig niet-Amerikaanse films die kunnen tippen aan de productiekwaliteit van de toppers die Hollywood ons presenteert. Vergeet niet dat het over *entertainment* gaat.

Als ik inhoud wil vind ik mijn gading op Canvas en National Geographic.

National Geographic is trouwens een vergif. Hoeveel nachten ik al tot de vroege uurtjes ben blijven plakken aan mijn TV-scherm... :D

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 12:04
De "goede" houdt o.a. een pleidooi voor de emancipatie van de vrouw. De manier waarop is allemaal zeer karikaturaal. De goeden versus de slechten.




Volgens mij geef je gewoon kritiek omwille van de kritiek. Ik zeg niet dat Syriana de perfecte film is. Ik stel gewoon vast dat hij een zeer realistisch beeld geeft (voor zover ik weet, uiteraard) over de Amerikaanse buitenlandpolitiek. En het is dat dat GC viseerde, en het is dus ook dat dat hij uitwerkte in zijn film.

Het Middenoosten aspect van het verhaal is slechts bijzaak ten uitleg van het America aspect. Bijgevolg is het niet zo erg dat het wat minder is uitgewerkt.

Daarnaast wil ik opmerken dat je wel heel erg puriteins bent als je niet kunt verdragen dat een politieke film over de Amerikaanse buitenlandpolitiek benadrukt dat de VS geen belang heeft in en dus tegengas geeft aan een omwenteling en versnelling van de modernisering van een (te) vastgeroeste maatschappij.

SDX
31 mei 2009, 12:08
Hey! Da's mijn dweepterm. Kallikles verkiest "nihilist".

Oké dan, ik ben de rotste niet, jij krijgt een belangrijke 'bijrol' naast Kalli.8-)

Voor degenen die Spielberg's films zo'n pulp vinden, jullie moeten dan toch urenlang , film na film van hem bekeken hebben vooraleer tot die conclusie te komen - of is't alleen maar 'van horen zeggen' om superintellectueel' over te komen? (Nee nee geen verwijt - vraag vraag - sommigen hier hebben het gevoel dat ze steeds opnieuw het wiel moeten uitvinden, terwijl alles wat hier op het hele forum staat al tig-maal is gezegd en geschreven.

Schindler's List is niet de slechtste, alleen maar ongeloofwaardig omdat Schindler zelf waarschijnlijk niet zo altruïstisch was als hij in de film wordt afgeschilderd, in eerste instantie was hij enkel uit op winstbejag.

Jazeker
31 mei 2009, 12:10
Fawtly towers ... You rang mylord ...

Inspector Morse... Yes (Prime) Minister...

http://img529.imageshack.us/img529/4607/photolrg.jpg (http://img529.imageshack.us/my.php?image=photolrg.jpg)

http://img529.imageshack.us/img529/7898/yesminister7.jpg (http://img529.imageshack.us/my.php?image=yesminister7.jpg)

Jazeker
31 mei 2009, 12:12
National Geographic is trouwens een vergif. Hoeveel nachten ik al tot de vroege uurtjes ben blijven plakken aan mijn TV-scherm... :D

Dan moet je je tv-scherm eens dringend proper maken.

Pietje
31 mei 2009, 12:14
.........van Spielberg. Iemand gezien ??? De moeite om te kijken ??
Straks op VT4. 8-)


Meer moest ik eigenlijk niet weten. Ondertussen 102 posts verder 8O

Quelle affaire 8-)

Kallikles
31 mei 2009, 12:16
Volgens mij geef je gewoon kritiek omwille van de kritiek. Ik zeg niet dat Syriana de perfecte film is. Ik stel gewoon vast dat hij een zeer realistisch beeld geeft (voor zover ik weet, uiteraard) over de Amerikaanse buitenlandpolitiek. En het is dat dat GC viseerde, en het is dus ook dat dat hij uitwerkte in zijn film.

Ja, dat klopt, maar de kritiek blijft in dezelfde moralistische termen steken als de Amerikaanse propaganda zelf. De Amerikaanse propaganda zegt: "wij zijn goed, dus al wie tegen ons is, is slecht" => antisemiet, fundamentalist, nazi, communist, e.a.

GC zegt: de Amerikanen zijn slecht, want zij doden de goeden.

Er zijn echter goeden noch slechten en geopolitiek is geen strijd tussen goed en kwaad.


Het Middenoosten aspect van het verhaal is slechts bijzaak ten uitleg van het America aspect. Bijgevolg is het niet zo erg dat het wat minder is uitgewerkt.


Haha! En terwijl dit juist mijn enige positieve punt was over de film: het feit dat hij het ambiente in het Midden-Oosten mooi evoceert.


Daarnaast wil ik opmerken dat je wel heel erg puriteins bent als je niet kunt verdragen dat een politieke film over de Amerikaanse buitenlandpolitiek benadrukt dat de VS geen belang heeft in en dus tegengas geeft aan een omwenteling en versnelling van de modernisering van een (te) vastgeroeste maatschappij.

Het is niet omdat een film een waarheid verkondigt waar ik het mee eens ben, dat ik die film plots goed moet vinden. Dat soort partijdigheid is me vreemd.

Jazeker
31 mei 2009, 12:18
Meer moest ik eigenlijk niet weten. Ondertussen 102 posts verder 8O

Quelle affaire 8-)

Tja... filosofen zorgen voor onnodige informatie en bedreigen daarmee de resources van de planeet door zuurstof, papier en computers te gebruiken.

manta
31 mei 2009, 12:22
Lekker elitair zo afgeven op de Amerikaanse vervlakking...

Ik vind de films van Spielberg over het algemeen prima entertainment. Niks mis met twee uurtjes in je zetel te zitten en te genieten van pretentieloze fantasie. De boog moet niet altijd gespannen staan.
:D

Mja , blijkbaar moeten voor sommige forummers films meer op een dokumentaire lijken (die hun ideologie dan nog ten goede komt) en niet dienen om naar te kijken en er plezier aan te hebben ...:?

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 12:25
Ja, dat klopt, maar de kritiek blijft in dezelfde moralistische termen steken als de Amerikaanse propaganda zelf. De Amerikaanse propaganda zegt: "wij zijn goed, dus al wie tegen ons is, is slecht" => antisemiet, fundamentalist, nazi, communist, e.a.

GC zegt: de Amerikanen zijn slecht, want zij doden de goeden.

Er zijn echter goeden noch slechten en geopolitiek is geen strijd tussen goed en kwaad.




Ik heb de in Syriana geschetste VS buitenlandpolitiek ook nooit als een strijd tussen goed/kwaad gepercipieerd. Eerder tussen goed/andere financiële belangen.

manta
31 mei 2009, 12:26
Inspector Morse... Yes (Prime) Minister...


Mag ik u ook even wijzen op de meest handige persoon die ooit over het scherm kwam ???
http://en.wikipedia.org/wiki/Some_Mothers_Do_'Ave_'Em

Dank zij die serie heb ik ook de moeite gedaan om mezelf een doe het zelf enceclopedie aan te schaffen . Sindsdien kan ik ook alles zelf kapot krijgen ...;-)

Kallikles
31 mei 2009, 12:30
Oké dan, ik ben de rotste niet, jij krijgt een belangrijke 'bijrol' naast Kalli.8-)

Flanel heeft reeds een eigen geluid, en komt uit een heel andere traditie, maar ik zie hem zeker als een verwante geest.


Voor degenen die Spielberg's films zo'n pulp vinden, jullie moeten dan toch urenlang , film na film van hem bekeken hebben vooraleer tot die conclusie te komen - of is't alleen maar 'van horen zeggen' om superintellectueel' over te komen? (Nee nee geen verwijt - vraag vraag - sommigen hier hebben het gevoel dat ze steeds opnieuw het wiel moeten uitvinden, terwijl alles wat hier op het hele forum staat al tig-maal is gezegd en geschreven.


Je weet toch dat de moderne staat instituten van vervlakking en cultuurmoord in het leven heeft geroepen, scholen genaamd, en dat deze hun leerlingen onderwerpen aan allerlei martelingen, zoals het gedwongen bekijken van alle "meesterwerken" uit de wancultuur?

Voorts is de elitaire smaak en de weerzin tegen de wancultuur iets dat groeit. Wie voldoende sterk is, leert, juist uit de confrontatie met de pulp, dat deze pulp hem of haar schadelijk is en niet met hem / haar resoneert. Evola zou hen - en nu zal Flanel mij indien nodig corrigeren - de "tijgerruiters" noemen.


Schindler's List is niet de slechtste, alleen maar ongeloofwaardig omdat Schindler zelf waarschijnlijk niet zo altruïstisch was als hij in de film wordt afgeschilderd, in eerste instantie was hij enkel uit op winstbejag.

Hollywood heeft van de film een kunst om te liegen gemaakt. Overigens was dit Hollywood-moralisme niet steeds neoconservatief getint. In de jaren '60 en '70 had je in Hollywood een links, ja zelfs quasi-Marxistisch, moralisme.

Je moet b.v. eens de oorspronkelijke versie van "Dirty Dancing" bekijken: dat is pure klassenstrijd! Of eerder: een heilige drievuldigheid klassenstrijd - vrouwenemancipatie - sexuele bevrijding.

Kallikles
31 mei 2009, 12:37
PS: Je moet de elitaire smaak van het plat cultuursnobisme onderscheiden. De cultuursnobs vinden b.v. zelfs een afschuwelijke draak als "Mulholland Drive" goed.

Jazeker
31 mei 2009, 12:39
Je weet toch dat de moderne staat instituten van vervlakking en cultuurmoord in het leven heeft geroepen, scholen genaamd, en dat deze hun leerlingen onderwerpen aan allerlei martelingen, zoals het gedwongen bekijken van alle "meesterwerken" uit de wancultuur?

Nu verklaar ik je officieel voor gek. De films die ik zag op school (en dat waren er niet veel) waren meestal pareltjes. The Milagro Beanfield War is er eentje waar ik op eigen houtje nooit was opgekomen. The Mission heb ik ook op school gezien. Knap.

Kallikles
31 mei 2009, 12:40
Nu verklaar ik je officieel voor gek. De films die ik zag op school (en dat waren er niet veel) waren meestal pareltjes. The Milagro Beanfield War is er eentje waar ik op eigen houtje nooit was opgekomen. The Mission heb ik ook op school gezien. Knap.

Weer plat moralisme op zijn 'links': de goeden (enkele moedige paters), de slechten (de kolonisatoren) en de onschuldige slachtoffers (de indianen).

Voor jou is iedereen gek die voor zichzelf denkt, voorbij de kleinburgelijke gemeenplaatsen.

Pietje
31 mei 2009, 12:43
Tja... filosofen zorgen voor onnodige informatie en bedreigen daarmee de resources van de planeet door zuurstof, papier en computers te gebruiken.

Van die zelfverklaarde omhooggevallen elitaire cultuur-predikanten, verlos ons Heer.

Dajjal
31 mei 2009, 12:44
Mja , blijkbaar moeten voor sommige forummers films meer op een dokumentaire lijken (die hun ideologie dan nog ten goede komt) en niet dienen om naar te kijken en er plezier aan te hebben ...:?

Lekker elitair he. Dat zijn dan ook de mensen waar ge op cafe nooit lol mee kunt maken. :D

Kallikles
31 mei 2009, 12:45
Van die zelfverklaarde omhooggevallen elitaire cultuur-predikanten, verlos ons Heer.

Ik wist wel dat je terug naar het kruis zou kruipen, 'vrijdenker'! :twisted:

Pietje
31 mei 2009, 12:45
Voor jou is iedereen gek die voor zichzelf denkt

Probeer het zelf ook eens, misschien lukt het jou ook wel.

Kallikles
31 mei 2009, 12:46
Lekker elitair he. Dat zijn dan ook de mensen waar ge op cafe nooit lol mee kunt maken. :D

Jaja, das "Vieh von Trunkebolden und Umschweifenden" komt wee boven...
Alcohol und Christenthum, die zwei Mittel der Corruption! :twisted:

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 12:46
Ik heb de in Syriana geschetste VS buitenlandpolitiek ook nooit als een strijd tussen goed/kwaad gepercipieerd. Eerder tussen goed/andere financiële belangen.


Kali?

Jazeker
31 mei 2009, 12:48
Weer plat moralisme op zijn 'links': de goeden (enkele moedige paters), de slechten (de kolonisatoren) en de onschuldige slachtoffers (de indianen).

Voor jou is iedereen gek die voor zichzelf denkt, voorbij de kleinburgelijke gemeenplaatsen.

:rofl:

Ja, je hebt gelijk hoor. Ik ben links. Pietje zal het met me eens zijn trouwens.

:rofl:

Kallikles
31 mei 2009, 12:48
Kali?

Wel ja, maar die andere financiële belangen = egoïsme = slecht. Zo werkt het flauwe moralisme.

Kallikles
31 mei 2009, 12:50
:rofl:

Ja, je hebt gelijk hoor. Ik ben links. Pietje zal het met me eens zijn trouwens.

:rofl:

Ik had het over de film "The Mission". Het Procrustesinstituut 'school' heeft blijkbaar ook je leesvermogen aangetast.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 12:50
Wel ja, maar die andere financiële belangen = egoïsme = slecht. Zo werkt het flauwe moralisme.


dat is zodanig kort door de bocht dat ik hierop zelfs niet ga reageren


sta mij wel toe te bemerken dat uw argumentatie blijkbaar op is.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 12:52
De negende companie was echt goed.


Maar "Strafbataljon", wat is dat? Kan je de russische naam eens geven? (of engelse)

http://img.blogonline.ru/bl/posts/02/1174128402_400538shtrafbat.jpg

Штрафбат - Strafbat


De Negende Companie bevatte historische fouten, en was nogal Moscowood. Slecht ontvangen bij de Intelligentsia, overigens.

Strafbat gaat over, ja, strafbataljons. Is een serie van lange afleveringen (de traditie van de lange series bestaat in Rusland al veel langer dan Lost hier) met een zeer goede hoofdrolspeler (speelt ook poruchik Karabanov in de verfilming van het boek van Pikul, Bayazet).
Historisch accuraat.

Ik hoop dat je er eentje met Engelse ondertiteling vindt. Dat soort dingen zijn voor de binnenmarkt gemaakt.

Ik kan je nog wat binnenmarkt-cinema aanraden als je wilt. Er is wel een grote discrepantie tussen de tegenwoordige films en de films van de Sovjet-kunstelite.

Kallikles
31 mei 2009, 12:52
dat is zodanig kort door de bocht dat ik hierop zelfs niet ga reageren

Flauwe retorische truuk. Je reageert namelijk toch, maar aangezien je niets te zeggen hebt zeg je "wat je zegt is zo belachelijk dat ik niet ga reageren." Dat werkt zeer goed bij de huidige massa's, maar bij mij zul je toch iets beters moeten verzinnen... ;-)


sta mij wel toe te bemerken dat uw argumentatie blijkbaar op is.

Ik heb het elders reeds uitgelegd: argumenteren = slechte manieren. 8-)

Jazeker
31 mei 2009, 12:53
Ik had het over de film "The Mission". Het Procrustesinstituut 'school' heeft blijkbaar ook je leesvermogen aangetast.

En heb je er twee seconden bij stil gestaan dat zo'n film de Amerikanen iets bij bracht die in hun geschiedenisboekjes niets dan lovende woorden horen over de "ontdekkers" en "founding fathers" van hun land ook ietsje meer deden dan mooie woorden op papier zetten? Als een Hollywood film hen wat kan bijbrengen wat die zaken betreft dan heb ik daar ABSOLUUT geen probleem mee.

Kallikles
31 mei 2009, 12:54
De Negende Companie bevatte historische fouten, en was nogal Moscowood. Slecht ontvangen bij de Intelligentsia, overigens.

Strafbat gaat over, ja, strafbataljons. Is een serie van lange afleveringen (de traditie van de lange series bestaat in Rusland al veel langer dan Lost hier) met een zeer goede hoofdrolspeler (speelt ook poruchik Karabanov in de verfilming van het boek van Pikul, Bayazet).
Historisch accuraat.

Ik hoop dat je er eentje met Engelse ondertiteling vindt. Dat soort dingen zijn voor de binnenmarkt gemaakt.

Ik kan je nog wat binnenmarkt-cinema aanraden als je wilt. Er is wel een grote discrepantie tussen de tegenwoordige films en de films van de Sovjet-kunstelite.

Hoewel Eisenstein toch één van de grootste cineasten aller tijden blijft. Of ben je daar niet mee akkoord?

Kallikles
31 mei 2009, 12:56
En heb je er twee seconden bij stil gestaan dat zo'n film de Amerikanen die in hun geschiedenisboekjes niets dan lovende woorden horen over de "ontdekkers" en "founding fathers" van hun land ook ietsje meer deden dan mooie woorden op papier zetten? Als een Hollywood film hen wat kan bijbrengen wat die zaken betreft dan heb ik daar ABSOLUUT geen probleem mee.

The Mission gaat over de Spanjaarden & Portugezen, de stoute, satanistische katholieken. De goede protestanten deden dat veel properder: zij moorden ook het nageslacht uit, zodat er niemand ooit eeuwen later vergelding kon eisen.

Dajjal
31 mei 2009, 12:57
:rofl:

Ja, je hebt gelijk hoor. Ik ben links. Pietje zal het met me eens zijn trouwens.

:rofl:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 12:57
Flauwe retorische truuk. Je reageert namelijk toch, maar aangezien je niets te zeggen hebt zeg je "wat je zegt is zo belachelijk dat ik niet ga reageren." Dat werkt zeer goed bij de huidige massa's, maar bij mij zul je toch iets beters moeten verzinnen... ;-)




LOL Wat ben jij een kommaneuker.


Als ik zei dat ik niet op uw kort door de bocht uitspraak wens te reageren, bedoel ik 'inhoudelijk reageren', uw uitspraak weerleggen.

Dus bij deze: zeggen dat het hebben/het in ogenschouw moeten nemen van "financiële belangen" automatisch puur en louter "slecht" is, is nogal een ongenuanceerde en zelfs dwaze uitspraak.

Ik voel mij dan ook niet geroepen om u exact uit te leggen waarom je daar met je uitspraak volledig fout zit. Dat kun je wel zelf achterhalen.

Ik blijf dus bij mijn besluit dat je goed/kwaad uitleg niet op de film van toepassing is, en kritiek geeft omwille van de kritiek.

Kallikles
31 mei 2009, 12:58
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Nog een homo zapiens die lacht met zijn eigen dwaasheid. :?

Flanelcondoom
31 mei 2009, 13:02
Probeer het zelf ook eens, misschien lukt het jou ook wel.

De dogma van de nivellering volgen is anders ook niet echt vrij denken.

Kallikles
31 mei 2009, 13:04
Dus bij deze: zeggen dat het hebben/het in ogenschouw moeten nemen van "financiële belangen" automatisch puur en louter "slecht" is,


De termen "automatisch", "puur" en "louter" heb jij erbij gefantaseerd. Ik zeg gewoon dat de personages karikaturaal goed / slecht zijn: de goede broer, de dwaze, slechte broer, de gluiperige olie-consultant, enzovoort. En ja die financiële belangen worden in de hoek van de slechterikken geplaatst.


Ik blijf dus bij mijn besluit dat je goed/kwaad uitleg niet op de film van toepassing is, en kritiek geeft omwille van de kritiek.

Ik heb ook absoluut geen zin om jou te overtuigen. Ik vind Clooney voor de rest wel een coole kerel: kritisch, mannelijk, enzovoort. Maar dat betekent niet dat je geen kritiek mag hebben.

Kallikles
31 mei 2009, 13:06
De dogma van de nivellering volgen is anders ook niet echt vrij denken.

Inderdaad, wat in de gangbare mening als "vrijheid" doorgaat, is precies het blind volgen van deze gangbare mening. Het gedisciplineerd volgen van een goeroe is een pad dat paradoxalerwijze tot een hogere vrijheid toegang geeft. Maar goed, dat is allemaal meer jouw winkel dan de mijne... ;-)

Flanelcondoom
31 mei 2009, 13:06
Je weet toch dat de moderne staat instituten van vervlakking en cultuurmoord in het leven heeft geroepen, scholen genaamd, en dat deze hun leerlingen onderwerpen aan allerlei martelingen, zoals het gedwongen bekijken van alle "meesterwerken" uit de wancultuur?

Op onze school was dit ook het geval. Behalve bij Engels. Daar mochten wij zelf films kiezen. Uiteraard was ik daar zeer hard bij betrokken om de volksmassa een beetje te opvoeden. Hopelijk hebben ze iets overgehouden aan mijn keuzes.

Voorts is de elitaire smaak en de weerzin tegen de wancultuur iets dat groeit. Wie voldoende sterk is, leert, juist uit de confrontatie met de pulp, dat deze pulp hem of haar schadelijk is en niet met hem / haar resoneert. Evola zou hen - en nu zal Flanel mij indien nodig corrigeren - de "tijgerruiters" noemen.

Dat is een correcte toepassing van Evola. Meer zelfs: wie de tijger kan berijden totdat deze neervalt, zal ongeziene hoogtes bereiken.

Jazeker
31 mei 2009, 13:06
Nog een homo zapiens die lacht met zijn eigen dwaasheid. :?

Vanuit de hoge ivoren toren horen we echo's.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 13:10
Hoewel Eisenstein toch één van de grootste cineasten aller tijden blijft. Of ben je daar niet mee akkoord?

Ergens wel, daar het de vormgever was van de elitaire Sovjetfilm, die zich onderscheidde van de platte Sovjetfilm doordat de bijtende antipartijkritiek zo subtiel was vermomd dat de zaagselkoppen van de censuur het niet begrepen.

De val van de USSR impliceerde ook de dood van de elitaire Sovjetfilm. De oude garde had gewoonweg geen geld om nieuwe films te maken, en de "vrijheid" van het liberalisme zorgde ervoor dat men hetgeen maakte wat de "kijker" wou.

Zitten ook tragische verhalen aan vast. Vrienden van oude acteurs, die ooit bij de beste acteurs ter wereld hoorden, die inzendertjes naar de krant stuurden om te vertellen dat hun vriend ziek is en geen geld heeft voor eten of ziekenzorg, en of er misschien iemand met tien roebel kan helpen...

Nuja, zoals Dali zei: druk geeft vorm. Zonder druk kunnen we niet spreken van elegante vorm. Alles wordt papperig, vormloos.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 13:13
De termen "automatisch", "puur" en "louter" heb jij erbij gefantaseerd. Ik zeg gewoon dat de personages karikaturaal goed / slecht zijn: de goede broer, de dwaze, slechte broer, de gluiperige olie-consultant, enzovoort. En ja die financiële belangen worden in de hoek van de slechterikken geplaatst.



Ik heb ook absoluut geen zin om jou te overtuigen. Ik vind Clooney voor de rest wel een coole kerel: kritisch, mannelijk, enzovoort. Maar dat betekent niet dat je geen kritiek mag hebben.



Dus als ik u goed begrijp, categoriseer je gewoon alles onder goed/slecht, ondanks de aanwezige nuances, om dan te besluiten dat het alweer een goed/slecht film is zonder nuances.


Concreet toegepast op Syriana (gebaseerd op een vage herinnering vd film en dus meer een vlaag van perceptie, doch dit terzijde), merk ik op:
1) de film gaat over de VS buitenlandpolitiek
2) de film contrastreert een onwetende man (goed, nobel, eerlijk, gezond verstand waardoor de kijker zich met hem identificert) met de machineatie van "het systeem" (financiële belangen die meespelen, die zelfs een perverse vorm aannemen, dus zeker eerder slecht zijn, doch zeker niet louter slecht watn zoals gezegd is het een systeem/machinatie waarin personen radertjes zijn en financiele belangen zijn zowiezo voor een deel vd bevolking (enkele ondernemers, heel wat kaderlui daarvan, een resem erop terende politici en meer algemeen ongetwijfeld een heel pak gewone binnenlandse VS jobs en belastingsgelden)

Mijn conclusie: het is een ongewoon genuanceerde en uitgewerkte politiek pamflet over een zeer interessant onderwerp, schitterend gebracht, fantastisch geacteerd.

Uw conclusie dat het alweer een banaal goed/slecht verhaaltje is, houdt volgens mij geen steek, aangezien de film integendeel genuanceerd is.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 13:16
Dus als ik u goed begrijp, categoriseer je gewoon alles onder goed/slecht, ondanks de aanwezige nuances, om dan te besluiten dat het alweer een goed/slecht film is zonder nuances.


Concreet toegepast op Syriana (gebaseerd op een vage herinnering vd film en dus meer een vlaag van perceptie, doch dit terzijde), merk ik op:
1) de film gaat over de VS buitenlandpolitiek
2) de film contrastreert een onwetende man (goed, nobel, eerlijk, gezond verstand waardoor de kijker zich met hem identificert) met de machineatie van "het systeem" (financiële belangen die meespelen, die zelfs een perverse vorm aannemen, dus zeker eerder slecht zijn, doch zeker niet louter slecht watn zoals gezegd is het een systeem/machinatie waarin personen radertjes zijn en financiele belangen zijn zowiezo voor een deel vd bevolking (enkele ondernemers, heel wat kaderlui daarvan, een resem erop terende politici en meer algemeen ongetwijfeld een heel pak gewone binnenlandse VS jobs en belastingsgelden)

Mijn conclusie: het is een ongewoon genuanceerde en uitgewerkte politiek pamflet over een zeer interessant onderwerp, schitterend gebracht, fantastisch geacteerd.

Uw conclusie dat het alweer een banaal goed/slecht verhaaltje is, houdt volgens mij geen steek, aangezien de film integendeel genuanceerd is.

Bon, als je natuurlijk verwacht een grondige studie van de tien meest relevante passages die in het verhaal meespelen, te krijgen, denk ik dat het medium 90 minuten film, ietwat fout gekozen is.

Doel van een politieke film is dan ook niet een grondige studie afleveren, maar eerder een schets, een impressie, om aandacht te trekken en aan te sporen tot het u verder interesseren adhv meer uitgediepte bronnen dan een film kan zijn.

Kallikles
31 mei 2009, 13:23
Uw conclusie dat het alweer een banaal goed/slecht verhaaltje is, houdt volgens mij geen steek, aangezien de film integendeel genuanceerd is.

Er is duidelijk gepoogd om nuance aan te brengen en het is veel genuanceerder dan de gebruikelijke Amerikaanse films, ook de linkse. Verder is de evocatie van de sfeer in het Midden-Oosten goed geslaagd. Toch vind ik de personages nog te karikaturaal en vind ik dat de boodschap "dit is een kritische film die je een geweten wil schoppen" er iets te dik opligt.

Als je dat vergelijkt met pakweg Fassbinder of Passolini, dan zie je pas het verschil tussen echte kritiek en moralisme.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 13:33
Er is duidelijk gepoogd om nuance aan te brengen en het is veel genuanceerder dan de gebruikelijke Amerikaanse films, ook de linkse. Verder is de evocatie van de sfeer in het Midden-Oosten goed geslaagd. Toch vind ik de personages nog te karikaturaal en vind ik dat de boodschap "dit is een kritische film die je een geweten wil schoppen" er iets te dik opligt.



Te karikaturaal: ja en nee
- het blijft een film, geen diepgaande grondige studie
- anderzijds kan het altijd beter, ook in syriana
- het is wat een middenweg zoeken tussen het populistische medium film en de boodschap die GC wil uitdragen

De politieke boodschap: uiteraard
- de film is een politiek pamflet, dat was het hele opzet vd film
- ik ben trouwens blij dat er eindelijk eens iemand in slaagt een 'slimme' én zeer geslaagde qua acteerprestaties en verhaallijn film te maken, zelfs als het een politiek pamflet is die kritiek geeft op het huidige neocon establishment van de Bush LLP (die vetzak met voze baard - ik ben even zijn naam kwijt - met zijn extreem linkse vederlichte pamfletjes vol ad hominem aanvallen is daar alleszins nog niet in geslaagd...)


Maar bon, ik denk dat we min of meer elkaar begrijpen, doch gewoon andere verwachtingen hebben van het medium film. Ik denk dat ik een meer realistische kijk heb en films op relatieve eerder dan absolute wijze beoordeel. Uiteindelijk leven we in een democratie en regeert de grijze middenmassa. Syriana steekt er duidelijk bovenuit, doch idd, ik volg u als uw kritiek is dat het nog altijd veel beter kan/zou moeten.

Kallikles
31 mei 2009, 13:36
Zo links is Michael Moore niet, hoor.

Maar goed vergelijk het niveau van de hedendaagse, kritische Amerikaanse cinema eens met dat van monumenten als Fassbinder of Pasolini. Dan zie je toch dat het anders kan.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 13:36
Fassbinder/Passolini ken ik niet, doch ik zal bij gelegenheid eens kijken of ik geen linkje kan vinden op het wereldwijde net naar een van hun films.


Hopelijk is deze tip wel wat beter dan de cafétips die ik hier heb gekregen, want de Archiduc was wel een serieuze flop. Het zag er zodanig saai en doods uit dat we er zelfs niet zijn binnen geweest. Te uwer info: uiteindelijk zaten we ergens id buurt vh st goriksplein buiten op een terras/voetpad (hoek st géry met bolvan of zoiets). Dat was wel nog geinig.

Jazeker
31 mei 2009, 13:40
Zo links is Michael Moore niet, hoor.

Dat is gewoon een opgeblazen commerciële pad.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 13:41
Zo links is Michael Moore niet, hoor.





tov mijn politieke visie is hij zodanig links dat hij een communistische extremist is ;-)

Kallikles
31 mei 2009, 13:42
Fassbinder/Passolini ken ik niet, doch ik zal bij gelegenheid eens kijken of ik geen linkje kan vinden op het wereldwijde net naar een van hun films.

Een gouden tip: videotheek Excellence op de Anspachlaan, vlak naast de Beurs. Daar vind je alles.


Hopelijk is deze tip wel wat beter dan de cafétips die ik hier heb gekregen, want de Archiduc was wel een serieuze flop. Het zag er zodanig saai en doods uit dat we er zelfs niet zijn binnen geweest.

Ik heb het u gezegd hé, ik vind de Achiduc absoluut niet leuk. De Ultime Atôme is wel ruim, met spiegels, enzovoort, hoewel ik het cliënteel niet iets té bobo en weldenkend vindt.


Te uwer info: uiteindelijk zaten we ergens id buurt vh st goriksplein buiten op een terras/voetpad (hoek st géry met bolvan of zoiets). Dat was wel nog geinig.

Ja, daar zit ik dikwijls met een kameraad, een goed glas en een interessante discussie. Kijken en bekeken worden. Een redelijk internationaal gezelschap van stijlvol geklede jongens en meisjes trippelt voorbij en de jongens/meisjes die zitten, kijken naar zij die voorbijwandelen & omgekeerd.

Vrouwelijk schoon, zon & goed glas (lichamelijk comfort), een discussie met een kameraad (erkenning van anderen + kennis!), wat moet een mens nog meer hebben?

Dajjal
31 mei 2009, 13:43
Nog een homo zapiens die lacht met zijn eigen dwaasheid. :?

Och man ga nog een paar keer met je gat in de lucht naar het westen zitten.

Iemand wiens IQ zijn schoenmaat niet overstijgt heeft mij geen lessen te leren.

Kallikles
31 mei 2009, 13:43
tov mijn politieke visie is hij zodanig links dat hij een communistische extremist is ;-)

Hij brengt eerder links sentiment dan sociale kritiek.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 13:46
Ik heb het u gezegd hé, ik vind de Achiduc absoluut niet leuk. De Ultime Atôme is wel ruim, met spiegels, enzovoort, hoewel ik het cliënteel niet iets té bobo en weldenkend vindt.

Ja, daar zit ik dikwijls met een kameraad, een goed glas en een interessante discussie. Kijken en bekeken worden. Een redelijk internationaal gezelschap van stijlvol geklede jongens en meisjes trippelt voorbij en de jongens/meisjes die zitten, kijken naar zij die voorbijwandelen & omgekeerd.

Vrouwelijk schoon (lichamelijk comfort, zon & goed glas), een discussie met een kameraad (erkenning van anderen + kennis!), wat moet een mens nog meer hebben?


Die geile blonde serveerster van het café waar ik dus gisteren zat :-P

manta
31 mei 2009, 13:47
Wat een vrijdagavondfilmpje kan teweegbrengen ... :roll:

K&K is er echt wel slecht aan toe ... :-(

Flanelcondoom
31 mei 2009, 13:49
Wat een vrijdagavondfilmpje kan teweegbrengen ... :roll:

K&K is er echt wel slecht aan toe ... :-(

De conservatieve revolutie is uitgebroken op K&K, met onder andere mij en Kallikles in de voorhoede.

Kallikles
31 mei 2009, 13:49
Die geile blonde serveerster van het café waar ik dus gisteren zat :-P

In een café als de Metteko, waar je niet naartoe wou, geraak je ook gemakkelijk aan de praat met een toffe dame.

Kallikles
31 mei 2009, 13:49
De conservatieve revolutie is uitgebroken op K&K.

;-)

Pietje
31 mei 2009, 13:49
Wat een vrijdagavondfilmpje kan teweegbrengen ... :roll:

K&K is er echt wel slecht aan toe ... :-(


Ik vroeg nochtans enkel :

.........van Spielberg. Iemand gezien ??? De moeite om te kijken ??

Straks op VT4. 8-)

Nu zijn we 150 posts verder 8O

Kallikles
31 mei 2009, 13:51
Nu zijn we 150 posts verder 8O

Zo zie je maar, eens je iets gemaakt hebt, behoort het jou als auteur allang niet meer toe. Wat ligt er nu aan auteurs! Zij zijn veel te ijdel & lichtzinnig om hun eigen creaties te kunnen waarderen...

Toch bedankt voor het openen van deze topic. 8-)

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 13:53
In een café als de Metteko, waar je niet naartoe wou, geraak je ook gemakkelijk aan de praat met een toffe dame.



Ja kijk, Afrikaanse rimboe muziek is niet meteen mijn ding.


En aan de praat met een geile blondine ben ik zeker wel geraakt, gisteren. 8-)

Jazeker
31 mei 2009, 13:54
Zo zie je maar, eens je iets gemaakt hebt, behoort het jou als auteur allang niet meer toe. Wat ligt er nu aan auteurs! Zij zijn veel te ijdel & lichtzinnig om hun eigen creaties te kunnen waarderen...

Toch bedankt voor het openen van deze topic. 8-)

Zaag toch zo niet. Man... jij bent een blueprint voor de ergste schoonmoeder ooit.

Kallikles
31 mei 2009, 13:54
Ja kijk, Afrikaanse rimboe muziek is niet meteen mijn ding.


En aan de praat met een geile blondine ben ik zeker wel geraakt, gisteren. 8-)

Ik ben niet zo voor blondines... Ieder zijn ding hé. ;-)

manta
31 mei 2009, 13:55
Ik vroeg nochtans enkel :



Nu zijn we 150 posts verder 8O

't Is idd uw schuld se ...
Dat kost je een rondje bij de tooghangers ... op z'n minst één ... :evil:

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 13:55
Ik ben niet zo voor blondines... Ieder zijn ding hé. ;-)


Ik vind dat je dat geval per geval moet bekijken ;-)

Kallikles
31 mei 2009, 13:56
Zaag toch zo niet. Man... jij ben een blueprint voor de ergste schoonmoeder ooit.

En jij bent het prototype van de gefrustreerde, rancuneuze Vlaamse kleinburger, vol haat t.o.v. alles wat van je bekrompen middelmatigheid afwijkt.

Jazeker
31 mei 2009, 13:56
En jij bent het prototype van de gefrustreerde, rancuneuze Vlaamse kleinburger, vol haat t.o.v. alles wat van je bekrompen middelmatigheid afwijkt.

Wham... weer een half bos omgezaagd.

Kallikles
31 mei 2009, 13:57
Ik vind dat je dat geval per geval moet bekijken ;-)

Jij bent voor de case method? ;-)

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 14:02
Jij bent voor de case method? ;-)



Ik ga tewerk via een bottom-up approach, doch ben nog niet aan het conclusie stadium toe :twisted:

Pietje
31 mei 2009, 14:05
't Is idd uw schuld se ...
Dat kost je een rondje bij de tooghangers ... op z'n minst één ... :evil:

Ok, Ok 8-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4135238&postcount=6935

Jazeker
31 mei 2009, 14:06
Ok, Ok 8-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4135238&postcount=6935

*rush*

manta
31 mei 2009, 14:07
*rush*

En van welke regisseur is die dan ??? :-D

Pietje
31 mei 2009, 14:08
En van welke regisseur is die dan ??? :-D

Begin nie hein :-o:twisted:

C uit W
31 mei 2009, 14:24
Hij heeft daar duidelijk moeite gedaan om zijn Amerikaanse meligheid te onderdrukken, maar er blijven nog te veel melige scènes en de politieke boodschap ligt er veel te dik op.

heel die film is gewoon zwaar overdreven en sprookjesachtig slecht. En historische accuraatheid mag men ook vergeten.
Vergelijk dat eens met La vita è bella. Een komedie die véél harder aankomt dan die "en nu moet je verontwaardigd zijn" Amerikaanse pulp.

Kallikles
31 mei 2009, 14:26
heel die film is gewoon zwaar overdreven en sprookjesachtig slecht. En historische accuraatheid mag men ook vergeten.
Vergelijk dat eens met La vita è bella. Een komedie die véél harder aankomt dan die "en nu moet je verontwaardigd zijn" Amerikaanse pulp.

Inderdaad. 100% akkoord. Maar Spielberg heeft zelfs nog slechtere films gemaakt. ;-)

Jazeker
31 mei 2009, 14:27
En van welke regisseur is die dan ??? :-D

wss een filosoof of zo.

Geert C
31 mei 2009, 14:28
Ik vond hem niet slecht. Echt goed was ie ook niet, maar hij was zeker niet slecht.

Pietje
31 mei 2009, 14:42
Ik vond hem niet slecht. Echt goed was ie ook niet, maar hij was zeker niet slecht.

Dat zou al volstaan hebben als antwoord op mijn vraag 8-)

Jazeker
31 mei 2009, 14:53
Ceert G to the rescue :cheer:

kiko
31 mei 2009, 14:55
Zo links is Michael Moore niet, hoor.

Maar goed vergelijk het niveau van de hedendaagse, kritische Amerikaanse cinema eens met dat van monumenten als Fassbinder of Pasolini. Dan zie je toch dat het anders kan.
Fassbinder was goed en interessant, de films van Pasolini daarentegen kunnen de tand des tijds niet doorstaan.

Vooral "Il Vangelo secondo Matteo" is hopeloos verouderd, een bijzonde trage, middelmatig geregisseerde en geacteerde film over een toch wel knappe Jezus met een zombie-blik op oneindig die in bombastisch Italiaans de massa toespreekt terwijl de chorale muziek overuren maakt.

Amateuristisch gemonteerd trouwens.

Kallikles
31 mei 2009, 15:37
Fassbinder was goed en interessant, de films van Pasolini daarentegen kunnen de tand des tijds niet doorstaan.

Vooral "Il Vangelo secondo Matteo" is hopeloos verouderd, een bijzonde trage, middelmatig geregisseerde en geacteerde film over een toch wel knappe Jezus met een zombie-blik op oneindig die in bombastisch Italiaans de massa toespreekt terwijl de chorale muziek overuren maakt.

Amateuristisch gemonteerd trouwens.

:lol:

De dwerg gaat de reus wat bekritiseren.

Jazeker
31 mei 2009, 15:43
wham... nu staat er geen boom meer recht op het hele wereldbolletje.

Pietje
31 mei 2009, 17:07
Spielberg gaat nu ook Kuifje verfilmen. Kalliklasj eat your heart out 8-)

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/film/090531Kuifje_releasedata

kiko
31 mei 2009, 17:26
:lol:

De dwerg gaat de reus wat bekritiseren.
Dwerg ? Reus ?

Ik zou kunnen vragen : verklaar je nader, of weerleg het, of om het even. Maar dat doe je niet, je houdt het steevast bij beschimpingen, zoveel is me al opgevallen.

Troost je, je bent de enige niet. Het forum zit hier vol met leden die hun totaal gebrek aan kennis maskeren door middel van "spitse oneliners" en beledigingen.

Kallikles
31 mei 2009, 17:30
Dwerg ? Reus ?

Ik zou kunnen vragen : verklaar je nader, of weerleg het, of om het even. Maar dat doe je niet, je houdt het steevast bij beschimpingen, zoveel is me al opgevallen.

Troost je, je bent de enige niet. Het forum zit hier vol met leden die hun totaal gebrek aan kennis maskeren door middel van "spitse oneliners" en beledigingen.

Man, man, man, men "weerlegt" een ziekte van de oen niet. Iemand die Spielberg verheerlijkt en kleinburgelijk wegzapt bij Pasolini en dan nog wat cornflakes achteroverslaat, verdient geen argumenten, maar een oorvijg.

liberalist_NL
31 mei 2009, 17:32
TV kijken is an sich al een idiote bezigheid.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 17:33
Man, man, man, men "weerlegt" een ziekte van de oen niet. Iemand die Spielberg verheerlijkt en kleinburgelijk wegzapt bij Pasolini en dan nog wat cornflakes achteroverslaat, verdient geen argumenten, maar een oorvijg.

Tegenwoordig is het cultuur wanneer men cornflakes eet in plaats van chips.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 17:34
TV kijken is an sich al een idiote bezigheid.

Er komen zinnige dingen uit je. Ben je ziek?

Kallikles
31 mei 2009, 17:37
Tegenwoordig is het cultuur wanneer men cornflakes eet in plaats van chips.

Ah, sorry. Ik moet dringend nog eens naar de UGC om dit gat in mijn cultuur op te vullen.

Vorenus
31 mei 2009, 17:39
Ah, sorry. Ik moet dringend nog eens naar de UGC om dit gat in mijn cultuur op te vullen.

UGC is veel beter dan de metropolis

De Studio's in Leuven zijn ook wel goed.

Kallikles
31 mei 2009, 17:40
UGC is veel beter dan de metropolis

UGC is Frans-Sarkozystische cultuurmoord.

Dajjal
31 mei 2009, 17:41
Man, man, man, men "weerlegt" een ziekte van de oen niet. Iemand die Spielberg verheerlijkt en kleinburgelijk wegzapt bij Pasolini en dan nog wat cornflakes achteroverslaat, verdient geen argumenten, maar een oorvijg.

Leuk van individuen te zien afgeven op de "kleinburgerlijke" (stopwoordje van je kouwefles ?) mensen als ze zelf nog niets in het leven bewezen hebben.

Blijf vooral elitair. De belastingen betaald door al die kleinburgerlijke mensen die je zo verfoeit zullen je wel in leven houden.

Ik vraag me af wie er in de genenpoel gezeikt heeft vlak voor je geboren werd.

Vorenus
31 mei 2009, 17:43
UGC is Frans-Sarkozystische cultuurmoord.

?????
En wat is cultuur volgens u? Als de massa een drol op een bord geen cultuur vindt dan bent u de eerszte om te zeggen dat het cultuur is.

U berichten stralen gewoon snobisme uit.

liberalist_NL
31 mei 2009, 17:47
Ik bemerk ook wel een verkaveling van de cultuur, maar ik denk niet dat daartegen strijden ooit zal helpen. Het is immers de elite die altijd het voorbeeld geeft voor de onderklasse (grootste voorbeeld; het eten met mes en vork); een verandering in de onderklasse moet dus teweeg worden gebracht vanuit de elite, niet vanuit de onderklasse zelf.

kiko
31 mei 2009, 17:47
Man, man, man, men "weerlegt" een ziekte van de oen niet. Iemand die Spielberg verheerlijkt en kleinburgelijk wegzapt bij Pasolini en dan nog wat cornflakes achteroverslaat, verdient geen argumenten, maar een oorvijg.
Ah, ik merk dat je eens te meer de beledigende, hautaine en ontwijkende toer opgaat.

Nou je doet maar, voor mij niet gelaten. Ik kan beledigen als de beste der besten - geloof me maar - maar online heen en weer gescheld vind ik een beetje zielig en kinderachtig.

Maar je hebt bewezen dat je stoer bent en ik ben ten zeerste onder de indruk. Als je nu ook nog eens inhoudelijk probeert te reageren, geef me dan een seintje, ok ?

Voor iemand die dweept met Cultuur, heb je immers maar een laag niveau.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 17:49
Leuk van individuen te zien afgeven op de "kleinburgerlijke" (stopwoordje van je kouwefles ?) mensen als ze zelf nog niets in het leven bewezen hebben.

Blijf vooral elitair. De belastingen betaald door al die kleinburgerlijke mensen die je zo verfoeit zullen je wel in leven houden.

Ik vraag me af wie er in de genenpoel gezeikt heeft vlak voor je geboren werd.

Het zou mij niet verbazen moest Kallikles een hogere rang hebben in het door jou verheerlijkt systeem.

Je bent een liberaal, type 2. Type 1-liberalen zijn de jonge gastjes die nog niet veel begrijpen maar dromen over vrijheid. Type 2-liberalen zijn oude verzuurde zakken die vinden dat de staat teveel van hun "pree" afroomt en waardoor ze beperkt zijn in hun kleinburgerlijke materiele zelfverheerlijking.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 17:50
Ah, ik merk dat je eens te meer de beledigende, hautaine en ontwijkende toer opgaat.

Nou je doet maar, voor mij niet gelaten. Ik kan beledigen als de beste der besten - geloof me maar - maar online heen en weer gescheld vind ik een beetje zielig en kinderachtig.

Maar je hebt bewezen dat je stoer bent en ik ben ten zeerste onder de indruk. Als je nu ook nog eens inhoudelijk probeert te reageren, geef me dan een seintje, ok ?

Voor iemand die dweept met Cultuur, heb je immers maar een laag niveau.

...zei kiko.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 17:50
Ik bemerk ook wel een verkaveling van de cultuur, maar ik denk niet dat daartegen strijden ooit zal helpen. Het is immers de elite die altijd het voorbeeld geeft voor de onderklasse (grootste voorbeeld; het eten met mes en vork); een verandering in de onderklasse moet dus teweeg worden gebracht vanuit de elite, niet vanuit de onderklasse zelf.

Een liberale elite. Tuurlijk.

Kallikles
31 mei 2009, 17:50
?????
En wat is cultuur volgens u? Als de massa een drol op een bord geen cultuur vindt dan bent u de eerszte om te zeggen dat het cultuur is.

U berichten stralen gewoon snobisme uit.

Een drol op een bord? U lacht, maar tot dat niveau heeft het hedendaagse nihilisme ons reeds verlaagd:
http://www.cloaca.be/

Flanelcondoom
31 mei 2009, 17:51
?????
En wat is cultuur volgens u? Als de massa een drol op een bord geen cultuur vindt dan bent u de eerszte om te zeggen dat het cultuur is.


De Indische Aghori eten ontbindend organisch materiaal om zo dingen te leren zien hoe ze werkelijk zijn, en niet gekleurd door waardeoordelen.

Vorenus
31 mei 2009, 17:52
Een drol op een bord? U lacht, maar tot dat niveau heeft het hedendaagse nihilisme ons reeds verlaagd:
http://www.cloaca.be/

ik weet het. :-(

Flanelcondoom
31 mei 2009, 17:53
Het enige wat de mens van vandaag onderscheidt van de barbaar is dat de mens van vandaag wc-papier gebruikt.

Ik durf zelfs stellen dat de barbaar beter is, daar hij geen wc-papier nodig heeft om zich goed te voelen.

Dajjal
31 mei 2009, 17:57
Het zou mij niet verbazen moest Kallikles een hogere rang hebben in het door jou verheerlijkt systeem.

Je bent een liberaal, type 2. Type 1-liberalen zijn de jonge gastjes die nog niet veel begrijpen maar dromen over vrijheid. Type 2-liberalen zijn oude verzuurde zakken die vinden dat de staat teveel van hun "pree" afroomt en waardoor ze beperkt zijn in hun kleinburgerlijke materiele zelfverheerlijking.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Hij mag altijd bij mij komen solliciteren. Hij maakt echter bijzonder weinig kans afgaand op wat hij hier al gepresteerd heeft...

Van die kereltjes zwier ik er na 5 minuten uit. En er is een onuitputtelijke poel aan dergelijke kereltjes die nog moeten leren hoe de wereld echt in elkaar zit.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Flanelcondoom
31 mei 2009, 18:01
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Hij mag altijd bij mij komen solliciteren. Hij maakt echter bijzonder weinig kans afgaand op wat hij hier al gepresteerd heeft...

Van die kereltjes zwier ik er na 5 minuten uit. En er is een onuitputtelijke poel aan dergelijke kereltjes die nog moeten leren hoe de wereld echt in elkaar zit.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

De echte wereld, betekent dat klagen over de belastingen?

Dajjal
31 mei 2009, 18:05
De echte wereld, betekent dat klagen over de belastingen?

Dat gebeurt in de echte wereld dagelijks. De enige wereld waar dat niet in gebeurt is de wereld van die mensen die GEEN belastingen betalen !

Flanelcondoom
31 mei 2009, 18:06
Dat gebeurt in de echte wereld dagelijks. De enige wereld waar dat niet in gebeurt is de wereld van die mensen die GEEN belastingen betalen !

Wie belastingen betaalt, klaagt erover.

Prachtige realiteit.

Type 2-liberaal, dus. De "wacht maar tot je zelf je geld verdient, dan ga je ook klagen dat ze je afromen"-liberaal.

Svennies
31 mei 2009, 18:09
Dat gebeurt in de echte wereld dagelijks. De enige wereld waar dat niet in gebeurt is de wereld van die mensen die GEEN belastingen betalen !

Utopia dus, aangezien iederéén wel belasting betaald mijn beste,of U zelfstandige,loontrekkende dan wel werkloos bent maakt niet uit...

Dajjal
31 mei 2009, 18:10
Wie belastingen betaalt, klaagt erover.

Prachtige realiteit.

Type 2-liberaal, dus. De "wacht maar tot je zelf je geld verdient, dan ga je ook klagen dat ze je afromen"-liberaal.


Tempus est optimus iudex, jonge snaak.

Derk de Tweede
31 mei 2009, 18:16
Ik wou dat de Nederlandse teevee, waar ik overgens ook nog voor werk, maar dit even terzijde, ook eens een goede film laat zien.
Helaas kan ik hier alleen Één en Canvas ontvangen.
Voor de één is Frans Bauer rotzooi, voor een ander een troost in dit harde leven.
Van Spielberg vond ik Schindler's list goed, andere films beduidend minder.
Maar iedeen zijn smaak, we lusten niet allemaal Heineken. 8-)

Dajjal
31 mei 2009, 18:18
we lusten niet allemaal Heineken. 8-)

Argh argh...proest...bweurk... Heineken... Giet dat alsjeblief terug in het paard ! ;)

Vorenus
31 mei 2009, 18:19
Argh argh...proest...bweurk... Heineken... Giet dat alsjeblief terug in het paard ! ;)

Dierenbeul.

Dajjal
31 mei 2009, 18:20
Dierenbeul.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Flanelcondoom
31 mei 2009, 18:21
Tempus est optimus iudex, jonge snaak.

Ik ben geen materialistische, cultureel uitgeholde rancuneuze burger. Ik kan heus leven met wat belastingen.

Kallikles
31 mei 2009, 18:22
Ik ben geen materialistische, cultureel uitgeholde rancuneuze burger. Ik kan heus leven met wat belastingen.

"Ils travaillent dans l'informatique, ou les médias,
Ils sont fiers de payer beaucoup d'impôts."

Renaud, Les Bobos

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 18:25
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Hij mag altijd bij mij komen solliciteren. Hij maakt echter bijzonder weinig kans afgaand op wat hij hier al gepresteerd heeft...

Van die kereltjes zwier ik er na 5 minuten uit. En er is een onuitputtelijke poel aan dergelijke kereltjes die nog moeten leren hoe de wereld echt in elkaar zit.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:



Bij u komen solliciteren... in welke sector ben je actief, als ik zo vrij mag zijn? :-)

Dajjal
31 mei 2009, 18:26
Ik ben geen materialistische, cultureel uitgeholde rancuneuze burger. Ik kan heus leven met wat belastingen.

...zei de student die van zijn leven nog niet onder moeders rok uitgekomen is.

kiko
31 mei 2009, 18:29
Maar iedeen zijn smaak, we lusten niet allemaal Heineken.
Inderdaad, maar maak dat maar eens de zelfverklaarde cultuursnobs wijs.

Svennies
31 mei 2009, 18:31
...zei de student die van zijn leven nog niet onder moeders rok uitgekomen is.

Dat dacht ik nu nét ook, we zullen moeten wachten tot de dag komt dat hij zélf belasting zal moeten betalen op hetgeen hij presteert,en met hetgeen hij overhoudt op iedere aankoop die hij doet wéér zijn deel in de staatskas mag storten....

Flanelcondoom
31 mei 2009, 18:35
...zei de student die van zijn leven nog niet onder moeders rok uitgekomen is.

Ooit geen eten gehad? Ooit geweren zien afgaan?


Als die belastingen, en misschien een "harde jeugd" het enige is in je leven, dan ben je maar een zielig verschijnsel.
Nuja, dat was je al. Maar dat kwadrateert wel.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 18:36
Dat dacht ik nu nét ook, we zullen moeten wachten tot de dag komt dat hij zélf belasting zal moeten betalen op hetgeen hij presteert,en met hetgeen hij overhoudt op iedere aankoop die hij doet wéér zijn deel in de staatskas mag storten....

Ik zie het niet als belasting op wat ik presteer. Ik geloof niet zo in loonarbeid, overigens.

Dajjal
31 mei 2009, 18:39
Ik zie het niet als belasting op wat ik presteer. Ik geloof niet zo in loonarbeid, overigens.

Verduidelijkt veel. Carrieredopper dus. Weer een idealist die de rest van zijn leven teert op de gemeenschap die hij zo overduidelijk verfoeit.

Is dit wat 's lands universiteiten tegenwoordig voortbrengen ?

Hij gelooft niet in loondienst, ergo wordt hij dopper of zelfstandige. Wordt hij het tweede, wil ik hem (zodra hij van mama's tiet weg is) graag nog eens horen pleiten voor belastingen.

Indien hij kiest voor het eerste kan ik zijn huidige discours volledig begrijpen.

Dus ofwel wordt hij een loser, ofwel een hypocriet. Mooi vooruitzicht.

Be gone studentje. Tik tak is gedaan. Bedtijd voor jou.

Dajjal
31 mei 2009, 18:40
Bij u komen solliciteren... in welke sector ben je actief, als ik zo vrij mag zijn? :-)

Mijn bedrijf is actief in de IT-sector.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 18:43
Mijn bedrijf is actief in de IT-sector.




OK, neen, dat interesseert mij niet. Tenzij er een vacature als bestuurder zou zijn :-)



Edit: of ongehoord vet zou betalen, doch ik vermoed van niet :-D

Flanelcondoom
31 mei 2009, 18:44
Verduidelijkt veel. Carrieredopper dus.

Je begrijpt kennelijk niet goed wat ik zeg.

Nuja, iemand die Duvel als het beste bier uitkiest...

Svennies
31 mei 2009, 18:46
Ik zie het niet als belasting op wat ik presteer. Ik geloof niet zo in loonarbeid, overigens.

Haha, een aanhanger van de hangmatcultuur dus, of anders een zwartwerker....

Of een combinatie van beide,een hangmatgecultureerde zwartwerker dus....;-)

Dajjal
31 mei 2009, 18:48
OK, neen, dat interesseert mij niet. Tenzij er een vacature als bestuurder zou zijn :-)



Edit: of ongehoord vet zou betalen, doch ik vermoed van niet :-D

De mensen die volgens Kouwefles en StoffenCondoom in slavernij voor mij werken verdienen alles bij elkaar (loon, 13e maand, vakantiegeld, en miscellaneous bonus), gemiddeld zo'n 60.000 euro bruto per jaar. Ze zijn wel allemaal hoog opgeleid en hebben allemaal meerdere industriecertificaties.

De high performers kunnen hier nog aanzienlijk bij verdienen, en ook weekendwerk wordt zeer billijk gecompenseerd.

Maar ja, het zijn dan ook slaven he... :roll:

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 18:54
De mensen die volgens Kouwefles en StoffenCondoom in slavernij voor mij werken verdienen alles bij elkaar (loon, 13e maand, vakantiegeld, en miscellaneous bonus), gemiddeld zo'n 60.000 euro bruto per jaar. Ze zijn wel allemaal hoog opgeleid en hebben allemaal meerdere industriecertificaties.

De high performers kunnen hier nog aanzienlijk bij verdienen, en ook weekendwerk wordt zeer billijk gecompenseerd.

Maar ja, het zijn dan ook slaven he... :roll:



Dat lijkt mij veel voor de IT sector, mij dunkt. Uw werknemers boffen, om het met een oerhollands woord te zeggen.


Enfin, ik denk niet dat ik bij u zou passen als werknemer aangezien ik (i) het zou haten werknemer te zijn en (ii) helemaal geen IT'er ben.

Mocht je ooit plannen hebben internationaal te gaan, laat mij dan maar iets weten, ik heb menig connectie in Azië. ;-)

Flanelcondoom
31 mei 2009, 18:56
Haha, een aanhanger van de hangmatcultuur dus, of anders een zwartwerker....

Of een combinatie van beide,een hangmatgecultureerde zwartwerker dus....;-)

Da's zowat het enige dat in jullie denkwereldje bestaat he?

Dajjal
31 mei 2009, 18:59
Dat lijkt mij veel voor de IT sector, mij dunkt. Uw werknemers boffen, om het met een oerhollands woord te zeggen.


Enfin, ik denk niet dat ik bij u zou passen als werknemer aangezien ik (i) het zou haten werknemer te zijn en (ii) helemaal geen IT'er ben.

Mocht je ooit plannen hebben internationaal te gaan, laat mij dan maar iets weten, ik heb menig connectie in Azië. ;-)

Da's inderdaad goed betaald, maar wij zitten dan ook in een zeer gespecialiseerd en zeer hoge marge sector. Daarmee dat ik mijn mensen een mooi loon kan geven, en er toch zelf ook nog goed aan kan verdienen !

De job zelf *is* internationaal. Een groot deel van onze revenue komt trouwens uit emerging markets, zoals er zijn Saudi, Emiraten,....

Nu als ge naar ginder gaat (vooral Saudi - Ryiadh is a bitch) wordt ge daar als een hond behandeld, maar terwijl gieten ze bakken geld over uw kop dus dan slikt ge dat maar :D

Bij nader inzicht ben ik misschien een slaafke van onze oliedollars-rondstrooiende medemens. But the money is gooooooddd..... :D

Ach - we zijn allemaal hoeren. ;)

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 19:02
Da's inderdaad goed betaald, maar wij zitten dan ook in een zeer gespecialiseerd en zeer hoge marge sector. Daarmee dat ik mijn mensen een mooi loon kan geven, en er toch zelf ook nog goed aan kan verdienen !

De job zelf *is* internationaal. Een groot deel van onze revenue komt trouwens uit emerging markets, zoals er zijn Saudi, Emiraten,....

Nu als ge naar ginder gaat (vooral Saudi - Ryiadh is a bitch) wordt ge daar als een hond behandeld, maar terwijl gieten ze bakken geld over uw kop dus dan slikt ge dat maar :D

Bij nader inzicht ben ik misschien een slaafke van onze oliedollars-rondstrooiende medemens. But the money is gooooooddd..... :D

Ach - we zijn allemaal hoeren. ;)



Nice!

liberalist_NL
31 mei 2009, 19:38
Het zou mij niet verbazen moest Kallikles een hogere rang hebben in het door jou verheerlijkt systeem.

Je bent een liberaal, type 2. Type 1-liberalen zijn de jonge gastjes die nog niet veel begrijpen maar dromen over vrijheid. Type 2-liberalen zijn oude verzuurde zakken die vinden dat de staat teveel van hun "pree" afroomt en waardoor ze beperkt zijn in hun kleinburgerlijke materiele zelfverheerlijking.
Wat een nonsens. U presenteert het alsof liberalisme in se een verkeerde uitgangspositie is. Het is ondertussen het wel werkkader waarin 's werelds meeste vooruitgang is geboekt; op alle vlakken.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 19:42
Wat een nonsens. U presenteert het alsof liberalisme in se een verkeerde uitgangspositie is. Het is ondertussen het wel werkkader waarin 's werelds meeste vooruitgang is geboekt; op alle vlakken.

Ja jongen, vooruitgang. Keiveel geproduceerde goederen enzo.

Svennies
31 mei 2009, 19:43
Da's zowat het enige dat in jullie denkwereldje bestaat he?

Iets is beter dan niets,en aangezien er brood op de plank moet komen kunnen we allemaal helaas niet heeldere dagen bezighouden met te filosoferen over hoe goed en intellectueel we wel zijn....

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 19:44
Ja jongen, vooruitgang. Keiveel geproduceerde goederen enzo.



Mijn beste genie, definieer eens "welvaart" aub.

Kallikles
31 mei 2009, 19:46
De mensen die volgens Kouwefles en StoffenCondoom in slavernij voor mij werken verdienen alles bij elkaar (loon, 13e maand, vakantiegeld, en miscellaneous bonus), gemiddeld zo'n 60.000 euro bruto per jaar.

60k, da's niet veel hé. En je rekent een bonus en 13de & 14de maand er nog bij. Ik hoop dat je bedrijfswagen, laptop e.d. er ook niet bij hebt gerekend? En is het mogelijk op een normale, menselijke manier met iemand als jou samen te werken?

En vooral: hoeveel factureer je het door? Hoeveel parasiteer je dus als verkoper op de kennis van je consultants?

Knipp
31 mei 2009, 19:47
Geen enkele film van Spielberg is de moeite om te bekijken. Amerikaanse wansmaak ten top gedreven.

Jammer dat je zo radicaal bent.

A.I. vond ik een bizondere film en wil ik graag een tweede keer zien.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 19:47
60k, da's niet veel hé. En je rekent een bonus en 13de & 14de maand er nog bij. Ik hoop dat je bedrijfswagen, laptop e.d. er ook niet bij hebt gerekend? En is het mogelijk op een normale, menselijke manier met iemand als jou samen te werken?

En vooral: hoeveel factureer je het door? Hoeveel parasiteer je dus als verkoper op de kennis van je consultants?



Hoeveel verdien jij? ;-)

liberalist_NL
31 mei 2009, 19:48
Ja jongen, vooruitgang. Keiveel geproduceerde goederen enzo.
En intellectuele vooruitgang bijvoorbeeld. Zonder liberalisme had men nooit de kans gehad van conservatieven om vaccins uit te vinden.

manta
31 mei 2009, 19:48
Mijn beste genie, definieer eens "welvaart" aub.

Even geduld , hij moet het nog effe googlen ... ;-)

Vorenus
31 mei 2009, 19:48
Jammer dat je zo radicaal bent.

A.I. vond ik een bizondere film en wil ik graag een tweede keer zien.

AI was barslecht op het einde.

Jaws, na een halfuur afgezet.

Flanelcondoom
31 mei 2009, 19:50
Mijn beste genie, definieer eens "welvaart" aub.

Mijn definitie zal niet door jou worden aanvaard. Jij bekijkt welvaart als de hoeveelheid goederen en je koopkracht om deze aan te schaffen.

Kallikles
31 mei 2009, 19:50
Hoeveel verdien jij? ;-)

Ik doorprik het verkoperpraatje van onze vriend Dajjal even. Ik word schandalig overbetaald voor wat ik doe. Om het met Van Rossem te zeggen in een interview op de Waalse tv, over zijn geloofwaardigheid als antikapitalist: "J'ai utilisé les faiblesses du système capitaliste."

Flanelcondoom
31 mei 2009, 19:50
En intellectuele vooruitgang bijvoorbeeld. Zonder liberalisme had men nooit de kans gehad van conservatieven om vaccins uit te vinden.

Ja, dat kwam dus door het liberalisme.

Knipp
31 mei 2009, 19:51
En vooral: hoeveel factureer je het door? Hoeveel parasiteer je dus als verkoper op de kennis van je consultants?

Die marges zijn gigantisch.
Toen ik voor 't eerst zag wat bedrijf X. voor me vroeg per dag, heb ik een week niet kunnen slapen.

Kallikles
31 mei 2009, 19:52
Ja, dat kwam dus door het liberalisme.

Inderdaad, Pasteur was eigenlijk een verkoper die eindelijk commercialiseerde wat al lang bestond. :lol:

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 19:53
Mijn definitie zal niet door jou worden aanvaard. Jij bekijkt welvaart als de hoeveelheid goederen en je koopkracht om deze aan te schaffen.



ik vul de term welvaart economisch in. Jij dus niet?

Knipp
31 mei 2009, 19:53
Jaws, na een halfuur afgezet.

Jaws is rommel, absoluut.

Kallikles
31 mei 2009, 19:53
Die marges zijn gigantisch.
Toen ik voor 't eerst zag wat bedrijf X. voor me vroeg per dag, heb ik een week niet kunnen slapen.

Awel ja, maar de remedie is simpel hé: zelfstandig consultant worden, bedrijfje oprichten in Curaçao en dan maar binnenrijven. 8-)

Je moet die klootzakken het niet blijven gunnen hé.

Maximus Aurelius
31 mei 2009, 19:54
Ik doorprik het verkoperpraatje van onze vriend Dajjal even. Ik word schandalig overbetaald voor wat ik doe. Om het met Van Rossem te zeggen in een interview op de Waalse tv, over zijn geloofwaardigheid als antikapitalist: "J'ai utilisé les faiblesses du système capitaliste."



Welk verkoopspraatje? Laat toch de markt spelen. En als je vindt dat 60k te weinig is voor uw intelligentie/kunnen, dan start je best toch gewoon je eigen bedrijf, neen?

Flanelcondoom
31 mei 2009, 19:55
ik vul de term welvaart economisch in. Jij dus niet?

Absoluut niet.

De meest gelukkige mens op aarde is de monnik in zijn grot, want hij is vrij, en hij maakt zich zorgen om niks.

(over de occulte kantjes ervan zwijg ik even)

Kallikles
31 mei 2009, 19:56
Welk verkoopspraatje? Laat toch de markt spelen. En als je vindt dat 60k te weinig is voor uw intelligentie/kunnen, dan start je best toch gewoon je eigen bedrijf, neen?

Het is vooral om met zo een kwal te werken. Ik wil gerust minder verdienen om met leuke mensen te werken. Het liefst zou ik vrijwilligerswerk doen & publiceren. Daar kom ik nog toe.

Maar ja, zelfstandig consultant zijn is, eens je wat ervaring, certificaties & netwerk hebt, een goede piste. En je eigen consultingbedrijf met een eerlijk, integer concept uit de grond stampen, dat is zo mogelijk nog beter, maar daar moet je wel een krijger voor zijn. Een kameraad van mij die krijger is, is daar trouwens met veel overtuiging aan bezig. Een moedig, doortastend man die het ver zal brengen.

IronChef
31 mei 2009, 19:57
Laat toch de markt spelen.

Ik heb hier nog ergens een houten tol liggen...

Flanelcondoom
31 mei 2009, 20:01
Het is vooral om met zo een kwal te werken. Ik wil gerust minder verdienen om met leuke mensen te werken. Het liefst zou ik vrijwilligerswerk doen & publiceren. Daar kom ik nog toe.

Wat voor vrijwilligerswerk?

Ben ik overigens ook van plan, eens ik afstudeer.

Dat is nog een liberale beperking. Men moet zich ten dienste stellen van de economie, waardoor zelfs een priester kan verzuren en gereduceerd worden tot een uitgeholde burger.