PDA

View Full Version : If idiots have a face it is certainly Belgian


Gorefest
1 juni 2009, 22:10
De negen jaren van een Zweed die in België verbleef..

http://ohlundonline.blogspot.com/2009/05/eu-elections-belgium-my-nine-years-in.html

beste vriend
1 juni 2009, 22:36
De negen jaren van een Zweed die in België verbleef..

http://ohlundonline.blogspot.com/2009/05/eu-elections-belgium-my-nine-years-in.html

Wat ik grappig vond : De helft der Vlamingen zijn nazi's, en de andere helft brengt zoveel mogelijk arabieren als mogelijk in het land. In de Walen zijn ze nog erger : allemaal bedriegers, oneerlijk en gewelddadig. De bureaucratie is de ergste , en onbekwaamste van heel Europa , nog erger als dat van wijlen de Soviet republiek.:lol:
Een beetje overdreven, de man zit duidelijk vol woede en nijd , zo juist na zijn scheiding met een Belgse, maar er zit toch veel waarheid in.

bgf324
1 juni 2009, 23:40
60% of Belgians are Flemish people, who speak Dutch. Half of the Dutch-speaking people in Belgium are either Nazis or almost Nazis

:wtf:
Dan zitten ze vast overal 8O

:snipersm::hitler::vlaamsbl:

Jaani_Dushman
1 juni 2009, 23:47
:wtf:
Dan zitten ze vast overal 8O

:snipersm::hitler::vlaamsbl:Die kerel is net buitengekieperd door zijn vrouwtje. Ik vergeef het hem dat hij er wat gefrustreerd bijloopt.

Scarabaeida
1 juni 2009, 23:47
Ik dacht dat Franstaligen Maghrebs en Kongolezen importeren om la francofonie te verspreiden, het zijn toch voormalige Franstalige kolonies?

En ondanks zware overdrijvingen heeft hij grotendeels gelijk. Welcome to Belgium, most successful (how long) failed state.

Svennies
2 juni 2009, 00:04
Die kerel is net buitengekieperd door zijn vrouwtje. Ik vergeef het hem dat hij er wat gefrustreerd bijloopt.

Ach ,laat ik nu nét aangetrouwde zweedse famillie hebben lang mijn vrouw haar kant, en die zijn gek op ons,alléén tegen ons bier kunnen die stoere vikingen niet zo goed....Iedere zomer lachen geblazen tijdens de BBQ's....

Johnny Blaze
2 juni 2009, 00:23
The only people who work hard in Belgium are in fact Italian immigrants.

tenminste ene die het door heeft :D

Nr.10
2 juni 2009, 00:37
Ik dacht dat Franstaligen Maghrebs en Kongolezen importeren om la francofonie te verspreiden, het zijn toch voormalige Franstalige kolonies?

En ondanks zware overdrijvingen heeft hij grotendeels gelijk. Welcome to Belgium, most successful (how long) failed state.

Indien we in Congo nederlands gesproken hadden was het nederlands nu de officiële taal in Congo in plaats van het frans.

Congo is nu het grootste franstalige land ter wereld. Het frans is er de taal van de autoriteiten, de officiële taal. Daarnaast zijn er nog vier talen met het statuut van nationale taal: lingala, swahili, kikongo en tshiluba.

Enkel een minderheid van de bevolking spreekt courant frans.
Bij de jeugd neemt de interesse voor het engels hand over hand toe.

Scarabaeida
2 juni 2009, 00:57
Indien we in Congo nederlands gesproken hadden was het nederlands nu de officiële taal in Congo in plaats van het frans.

Congo is nu het grootste franstalige land ter wereld. Het frans is er de taal van de autoriteiten, de officiële taal. Daarnaast zijn er nog vier talen met het statuut van nationale taal: lingala, swahili, kikongo en tshiluba.

Enkel een minderheid van de bevolking spreekt courant frans.
Bij de jeugd neemt de interesse voor het engels hand over hand toe.

Interessant.

De hoeveelste taal pikt de gemiddelde Kongolees op als hij emigreert? Communicatie tussen ethnische groepen onderling, is dat altijd Engels en Frans? Ik neem aan dat de gemiddelde Kongolees naargelang zijn situatie veel talen oppikt.

Vette Pois(s)on
2 juni 2009, 02:12
erfenis en successierechten , het zuur breekt me weer op.

Derk de Tweede
2 juni 2009, 07:27
De negen jaren van een Zweed die in België verbleef..

http://ohlundonline.blogspot.com/2009/05/eu-elections-belgium-my-nine-years-in.html


Alle Zweden zijn alcoholisten die de hele dag lazerus in de veerboot naar Denemarken staan.

circe
2 juni 2009, 07:54
The French speaking Wallonian part of Belgium, where I lived, is even more backward than the Flemish part of Belgium.

Dat verklaart alvast die nazi-bevolking in Vlaanderen... en nog een pak.

E. Gidius
2 juni 2009, 08:09
Wat een zeur, zeg...

Als we dit soort mensen hun stemrecht konden ontnemen, stonden we al een stap verder in de oplossing van onze problemen.

Andro
2 juni 2009, 08:28
http://ohlundonline.blogspot.com/2009/05/eu-elections-belgium-my-nine-years-in.html
Ik heb die zijn blog eens doorgenomen, mens het stikt er van de bijbel quotes, een religieuze freak de la premiere heure...

Burkide
2 juni 2009, 08:31
Ik heb die zijn blog eens doorgenomen, mens het stikt er van de bijbel quotes, een religieuze freak de la premiere heure...

Jammer voor hem; ik had verwacht dat-ie liever een religieuze freak van het laatste uur was geweest.

A propos, voor wie deze man nog ernstig neemt: http://ohlundonline.blogspot.com/2009/05/extraterrestrial-bases-and-contact.html

Firestone
2 juni 2009, 08:35
Jammer voor hem; ik had verwacht dat-ie liever een religieuze freak van het laatste uur was geweest.

A propos, voor wie deze man nog ernstig neemt: http://ohlundonline.blogspot.com/2009/05/extraterrestrial-bases-and-contact.html

Actually, I have called them intraterrestrials before, since there is one entrance at each pole into their world, and one in Israel, and one at the Bermuda triangle, and that the intraterrestrials are known to live in the midst of our planet.Pindar? 8O

Andro
2 juni 2009, 08:50
Pindar? 8O

Pindar is daar klein bier tegen.


... Has this anything to do with the war in our Solar system, which have caused some remarkable crater chains? ... (http://ohlundonline.blogspot.com/2009/05/interfax-ufo-crash-in-west-kazakhstan.html)

Burkide
2 juni 2009, 08:50
Ik zou deze Zweed en Pindar aanraden om contact op te nemen met een andere forummer. Die zal, geheel en al vanuit z'n zelfstandig en kritisch onderzoek, kunnen aantonen wat de rol van de Rothschilds en de asjkenazische-joden-die-eigenlijk-Chazaren-zijn in het graven van die Palestijnse tunnel is geweest.

Firestone
2 juni 2009, 08:57
Lacht er maar mee.

Ik heb alvast al gesolliciteerd om die tunnel op Bermuda eens grondig te gaan onderzoeken:

http://new-york-europe-cruises.new-york-cruises.com/bermuda-beach-stroll.jpg

Andro
2 juni 2009, 08:59
Lacht er maar mee.

Ik heb alvast al gesolliciteerd om die tunnel op Bermuda eens grondig te gaan onderzoeken:

http://new-york-europe-cruises.new-york-cruises.com/bermuda-beach-stroll.jpg

:rofl:

Burkide
2 juni 2009, 09:01
Lacht er maar mee.

Ik heb alvast al gesolliciteerd om die tunnel op Bermuda eens grondig te gaan onderzoeken:

http://new-york-europe-cruises.new-york-cruises.com/bermuda-beach-stroll.jpg

Alsof jij daarom naar Bermuda moet trekken. Het volstaat dat ze je locatie ervan vragen in de forumquiz.

parcifal
2 juni 2009, 09:54
Straffe kerel, duidelijk zo zot als een achterdeur. :-D

Well, dear friends, Belgium is a country were pedophiles - Catholic Priests or not - force small girls to starve to death in basements, and then they bury them in their gardens.

Of course I have met some nice people in Belgium too.

circe
2 juni 2009, 09:58
in feite.... zouden we dat niet moeten aangeven aan mijnheer Yussef van het CGKR?

Vervang het woord "belgians" even door "turks" of "morroccans" en lap! ge hebt op slag minstens twee maanden voorwaardelijk en 2500 euro boete aan uw been.

Everytime
2 juni 2009, 11:33
Soms is het wel overdreven maar in het algemeen heeft hij totaal gelijk, vind ik. Niets werkt meer in België en ik vind vooral dat dit land met de dag minder en minder interessant wordt. Het is zelfs geen kwestie voor of tegen België te zijn, het feit is dat ik in feit bijna niet meer met dit land leef. Ik leef veel meer met Frankrijk dan met België om eerlijk te zijn. Frankrijk vind ik veel boeiender dan België. Natuurlijk heeft Frankrijk ook zijn problemen zoals elk land maar naast die negatieve aspecten kan men toch positieve aspecten zien. Wat is nog positief in België? Vanmorgen had ik nog een voorbeeld voor zo'n Belgische problemen : de metro geblokkeerd op Montgomery. Elke dag zijn er problemen met die metro, elke dag zijn er die boodschappen die ons vermelden dat ze de problemen zullen oplossen maar natuurlijk is helemaal niets opgelost. De aanduidingspanelen in de metrostations werken nog altijd niet : mensen wachten dus hun metro...............zonder te weten wanneer die zal komen. Vindt u dit normaal? Ik alvast niet maar ja, wat is nog normaal in dit land? En die anecdote is maar een voorbeeld............

Bovenbuur
2 juni 2009, 11:33
Ik heb die zijn blog eens doorgenomen, mens het stikt er van de bijbel quotes, een religieuze freak de la premiere heure...

Goh, waarom zou de site anders new testament news heten?

Burkide
2 juni 2009, 11:40
Het is zelfs geen kwestie voor of tegen België te zijn, het feit is dat ik in feit bijna niet meer met dit land leef.

Ofwel zit jij de helft van de tijd daadwerkelijk in Frankrijk, ofwel neemt de tv een veel te grote plaats in jouw leven dan goed voor jou is.

Burkide
2 juni 2009, 11:41
Goh, waarom zou de site anders new testament news heten?

Je kunt toch evengoed proberen iedere dag met iets nieuws te komen dat het Nieuwe Testament ontkracht, en je blog dan New Testament News noemen?

Bovenbuur
2 juni 2009, 11:53
Je kunt toch evengoed proberen iedere dag met iets nieuws te komen dat het Nieuwe Testament ontkracht, en je blog dan New Testament News noemen?

Ja, en dan een stuk schrijven over waarom Belgen protestants hadden moeten wezen en daarbij bijbelquotes gebruiken.

Everytime
2 juni 2009, 12:35
Ofwel zit jij de helft van de tijd daadwerkelijk in Frankrijk, ofwel neemt de tv een veel te grote plaats in jouw leven dan goed voor jou is.

Veel te grote plaats? Ik ben inderdaad een grote TV-kijker en kijk inderdaad veel meer naar de Franse TV dan naar onze "nationale zenders" maar als niets op TV mij bevalt, zal ik niets kijken. Maar bon, het is niet alleen een TV-kwestie. Het is meer algemeen. Mijn anecdote over de metro-toestand toont duidelijk het "je m'en foutisme" dat in België heerst. In een normaal land lost men zo'n probleem snel op. In België is het daarentegen te veel gevraagd om zo'n probleem snel op te lossen. Dit "je m'en foutisme" is gemengd met een algemene bekrompenheid van de Belgische bevolking. In feit leef ik in België maar ik erken me niet echt in dit land.

Uh-Huh
2 juni 2009, 13:36
De negen jaren van een Zweed die in België verbleef..

http://ohlundonline.blogspot.com/2009/05/eu-elections-belgium-my-nine-years-in.html
Ergens geef ik die man toch wel gelijk. :-D

Enfin, ik wil maar zeggen dat ik elke dag op mijn blote knieën dank aan God betuig dat ik 0% Belgisch ben.

Txiki
2 juni 2009, 13:43
Ergens geef ik die man toch wel gelijk. :-D

Enfin, ik wil maar zeggen dat ik elke dag op mijn blote knieën dank aan God betuig dat ik 0% Belgisch ben.

Dat is weinig origineel aangezien er geen Belgen bestaan....

roger verhiest
2 juni 2009, 13:45
Wat ik grappig vond : De helft der Vlamingen zijn nazi's, en de andere helft brengt zoveel mogelijk arabieren als mogelijk in het land. In de Walen zijn ze nog erger : allemaal bedriegers, oneerlijk en gewelddadig. De bureaucratie is de ergste , en onbekwaamste van heel Europa , nog erger als dat van wijlen de Soviet republiek.:lol:
Een beetje overdreven, de man zit duidelijk vol woede en nijd , zo juist na zijn scheiding met een Belgse, maar er zit toch veel waarheid in.

Het aantal vreemdelingen is in Zweden het hoogste in Europa...

roger verhiest
2 juni 2009, 13:51
Ergens geef ik die man toch wel gelijk. :-D

Enfin, ik wil maar zeggen dat ik elke dag op mijn blote knieën dank aan God betuig dat ik 0% Belgisch ben.

Samen met talloze vreemdelingen die met plezier nin onze contreien vertoeven
draagt u dan ook bij aan de verrijking van de belgische cultuur.

Pieke
2 juni 2009, 13:56
Soms is het wel overdreven maar in het algemeen heeft hij totaal gelijk, vind ik. Niets werkt meer in België en ik vind vooral dat dit land met de dag minder en minder interessant wordt. Het is zelfs geen kwestie voor of tegen België te zijn, het feit is dat ik in feit bijna niet meer met dit land leef. Ik leef veel meer met Frankrijk dan met België om eerlijk te zijn. Frankrijk vind ik veel boeiender dan België. Natuurlijk heeft Frankrijk ook zijn problemen zoals elk land maar naast die negatieve aspecten kan men toch positieve aspecten zien. Wat is nog positief in België? Vanmorgen had ik nog een voorbeeld voor zo'n Belgische problemen : de metro geblokkeerd op Montgomery. Elke dag zijn er problemen met die metro, elke dag zijn er die boodschappen die ons vermelden dat ze de problemen zullen oplossen maar natuurlijk is helemaal niets opgelost. De aanduidingspanelen in de metrostations werken nog altijd niet : mensen wachten dus hun metro...............zonder te weten wanneer die zal komen. Vindt u dit normaal? Ik alvast niet maar ja, wat is nog normaal in dit land? En die anecdote is maar een voorbeeld............
ge zijt nogthans ne typischen Belg: en maar klagen en maar zagen over hoe slecht het hier niet is...

wanneer verhuist ge nu naar uw geliefde frankrijk?

circe
2 juni 2009, 13:58
Ergens geef ik die man toch wel gelijk. :-D

Enfin, ik wil maar zeggen dat ik elke dag op mijn blote knieën dank aan God betuig dat ik 0% Belgisch ben.

dit is een leuke.

de vraag die bij me opkomt is dan: waarom blijf je dan hier

vraag 2: denk jij dat je je kan onderscheiden van al die andere "belgen" die dan wèl beantwoorden aan het stereotype van de blogger

vraag 3: indien vraag 2 positief werd beantwoord, waarom klaag je dan dat je niet op dezelfde manier behandeld wordt als al die "achterlijke andere belgen"?

Praetorian
2 juni 2009, 14:03
"Protestant work ethic"

Ik laat Vlaanderen platbranden wanneer we een protestantse moraal overnemen.

Flanelcondoom
2 juni 2009, 14:13
"Protestant work ethic"

Ik laat Vlaanderen platbranden wanneer we een protestantse moraal overnemen.

Welke moraal vind je dan goed voor Vlaanderen?

Dat huidig schichtig moraaltje is ook echt niet alles. Een Zweedse moraal (ik heb het niet over een echt Protestantse) zou veel toepasselijker zijn, en is ook een stuk dichter bij het Marxisme.

Libro
2 juni 2009, 14:13
"The Dutch-speaking people in Belgium are cheaters and cowards, who hide behind a facade of Catholic incompetence and bureaucracy."
Ik protesteer, ik ben geen katholiek ;-)

Praetorian
2 juni 2009, 14:20
Welke moraal vind je dan goed voor Vlaanderen?

Dat huidig schichtig moraaltje is ook echt niet alles. Een Zweedse moraal (ik heb het niet over een echt Protestantse) zou veel toepasselijker zijn, en is ook een stuk dichter bij het Marxisme.Ik hou van het katholieke pragmatisme; protestanten zijn maar halve mensen, upper class twits.

Txiki
2 juni 2009, 14:25
"Protestant work ethic"

Ik laat Vlaanderen platbranden wanneer we een protestantse moraal overnemen.

Weber moeten lezen zeker? Dan zou je begrepen moeten hebben dat Vlaanderen doordrongen is van die arbeidsethiek.

Flanelcondoom
2 juni 2009, 14:30
Ik hou van het katholieke pragmatisme; protestanten zijn maar halve mensen, upper class twits.

Het Vlaemsch rolluikenpragmatisme?

Die mensen zijn lemmings. En bovendien scheppen ze harder op met hun bezit.

Everytime
2 juni 2009, 14:32
Dat is weinig origineel aangezien er geen Belgen bestaan....

Officieel wel, dat u het wil of niet.

Libro
2 juni 2009, 14:34
En bovendien scheppen ze harder op met hun bezit.
So what? Kleinburgerlijke nijd over het bezit van een ander vind ik tien maal erger en daar is men in deze contreien jammer genoeg kampioen in (om nog maar te zwijgen van wat Toon Hermans "typisch Hollandse bemoeizucht" noemde).

Txiki
2 juni 2009, 14:34
Officieel wel, dat u het wil of niet.

En wa wa, en wat dan nog?
Wa wa wa, en wat dan nog?

Libro
2 juni 2009, 14:35
Officieel welWat is de waarde van zwarte inkt op wit papier die men "wet" noemt?

manta
2 juni 2009, 14:36
Wat is de waarde van zwarte inkt op wit papier die men "wet" noemt?

't Hangt er van af hoeveel dat ze da papier betaald hebben ... ;-)

Flanelcondoom
2 juni 2009, 14:39
So what? Kleinburgerlijke nijd over het bezit van een ander vind ik tien maal erger en daar is men in deze contreien jammer genoeg kampioen in (om nog maar te zwijgen van wat Toon Hermans "typisch Hollandse bemoeizucht" noemde).

Ik had het over de Vlamingen. Volgzame lemmings, die zichzelf vaak laten definieren door hun auto.

De Scandinaviers hebben dat niet, maar dat is dan ook een superieur volk met onder andere een superieure infrastructuur.

Zo was ik onlangs in de Ikea, waar ze de Zweedse kassamodellen gebruiken. Vanachter bij de zakjesafdeling waar mensen inpakken hanteren ze een breed gedeelte met een verschuifbare verdeelbalk, die ervoor zorgt dat men het gedeelte in 2 delen kan opsplitsen zodat twee mensen tegelijk kunnen inpakken.

De kassiersters waren kennelijk te ongecultuurd om zoiets te kunnen gebruiken. Het balkje werd ongebruikt gelaten, en de mensen stonden elkaar te duwen en te wachten totdat de ene had ingepakt.

Txiki
2 juni 2009, 14:40
Ik had het over de Vlamingen. Volgzame lemmings, die zichzelf vaak laten definieren door hun auto.

De Scandinaviers hebben dat niet, maar dat is dan ook een superieur volk met onder andere een superieure infrastructuur.

Zo was ik onlangs in de Ikea, waar ze de Zweedse kassamodellen gebruiken. Vanachter bij de zakjesafdeling waar mensen inpakken hanteren ze een breed gedeelte met een verschuifbare verdeelbalk, die ervoor zorgt dat men het gedeelte in 2 delen kan opsplitsen zodat twee mensen tegelijk kunnen inpakken.

De kassiersters waren kennelijk te ongecultuurd om zoiets te kunnen gebruiken. Het balkje werd ongebruikt gelaten, en de mensen stonden elkaar te duwen en te wachten totdat de ene had ingepakt.

Sieg Heil!

Flanelcondoom
2 juni 2009, 14:42
Sieg Heil!

Wat waar is, is waar. Iemand die kassa's, kruispunten en wegen beter kan bouwen, is beter. Bovendien hadden ze daar een sociaal model waar de sossen hier enkel van kunnen dromen.

Libro
2 juni 2009, 14:42
't Hangt er van af hoeveel dat ze da papier betaald hebben ... ;-)

Teveel waarschijnlijk. Ik heb eens een pittige discussie gehad met Flanel over het "bestaan" van rechten (en bij uitbreiding plichten) en eigenlijk moet ik hem gelijk geven: rechten "bestaan" niet. Om een lang verhaal kort te maken: een mens wordt niet geboren met wetten aan zijn lijf, wetten zijn maar het resultaat van toevallige politieke en maatschappelijke convergenties. Als ik een snelheidsovertreding bega zonder dat er een ongeval op volgt, dan heb ik alleen maar de wet overtreden. Maatschappelijk is er verder geen enkele relevantie. Als ik dan geflitst wordt, dan heb ik pech maar dat neemt niet weg dat ik het op het ogenblik van de overtreding beter wist dan de wetgever wat kon en niet kon.

Txiki
2 juni 2009, 14:45
Wat waar is, is waar. Iemand die kassa's, kruispunten en wegen beter kan bouwen, is beter. Bovendien hadden ze daar een sociaal model waar de sossen hier enkel van kunnen dromen.

Vooral abstractie maken van de verschillende situaties. En je stelling moet je dan consequent durven doordenken: zijn Vlamingen beter dan Walen? Zijn Fransen beter dan Congolezen?

Everytime
2 juni 2009, 14:46
ge zijt nogthans ne typischen Belg: en maar klagen en maar zagen over hoe slecht het hier niet is...

wanneer verhuist ge nu naar uw geliefde frankrijk?

Ik zou meer spreken van realisme en wat België eigenlijk is maar ja, ieder zijn/haar mening natuurlijk.8-)

Libro
2 juni 2009, 14:48
Ik had het over de Vlamingen. Volgzame lemmings, die zichzelf vaak laten definieren door hun auto. Ik ook. Ik citeerde gewoon Toon Hermans.

De Scandinaviers hebben dat niet, maar dat is dan ook een superieur volk met onder andere een superieure infrastructuur. Vandaar dat de Zweden enkel premium automerken verkopen:-P.

Zo was ik onlangs in de Ikea, waar ze de Zweedse kassamodellen gebruiken. Vanachter bij de zakjesafdeling waar mensen inpakken hanteren ze een breed gedeelte met een verschuifbare verdeelbalk, die ervoor zorgt dat men het gedeelte in 2 delen kan opsplitsen zodat twee mensen tegelijk kunnen inpakken.

De kassiersters waren kennelijk te ongecultuurd om zoiets te kunnen gebruiken. Het balkje werd ongebruikt gelaten, en de mensen stonden elkaar te duwen en te wachten totdat de ene had ingepakt.Wauw, dat balkje bepaalt nu echt het ontwikkelingsniveau van de Vlamingen. Vraagje: is Zweedse porno nog altijd zo goed als dertig jaar terug?

Everytime
2 juni 2009, 14:49
Wat is de waarde van zwarte inkt op wit papier die men "wet" noemt?

Een identiteitskaart heeft zowiezo een waarde. Dat u zich niet Belg voelt, geen probleem ermee, het is ook het geval voor mij maar officieel leven we nog steeds in België, dat u het wil of niet. Dit feit negeren zou pure onzin zijn.

Txiki
2 juni 2009, 14:51
Een identiteitskaart heeft zowiezo een waarde. Dat u zich niet Belg voelt, geen probleem ermee, het is ook het geval voor mij maar officieel leven we nog steeds in België, dat u het wil of niet. Dit feit negeren zou pure onzin zijn.

Er is niemand die de feiten negeert.

Flanelcondoom
2 juni 2009, 14:52
Vooral abstractie maken van de verschillende situaties. En je stelling moet je dan consequent durven doordenken: zijn Vlamingen beter dan Walen? Zijn Fransen beter dan Congolezen?

Beter in welk opzicht?

Hier is het zo: hetgeen men doet, en hoe goed men erin is. Een Fransman (tenzij getraind) overleeft niet in de Congolese jungle. Net zoals Congolezen de Europese stadsmentaliteit niet begrijpen en hier niet integreren.


Maar als men het op dezelfde niche bekijkt: gelijkaardige volkeren, maar wat een volkje half-zijn-gat doet, doet het ander volkje beter. En dit terwijl Belgie uit wegen bestaat, en Zweden enorm groot is.

Dus ja, ik ben niet vies van hierarchisch denken. Wat nu? Mij een nazi noemen zal heus niet helpen.

Txiki
2 juni 2009, 14:53
Beter in welk opzicht?

Hier is het zo: hetgeen men doet, en hoe goed men erin is. Een Fransman (tenzij getraind) overleeft niet in de Congolese jungle. Net zoals Congolezen de Europese stadsmentaliteit niet begrijpen en hier niet integreren.


Maar als men het op dezelfde niche bekijkt: gelijkaardige volkeren, maar wat een volkje half-zijn-gat doet, doet het ander volkje beter. En dit terwijl Belgie uit wegen bestaat, en Zweden enorm groot is.

Dus ja, ik ben niet vies van hierarchisch denken. Wat nu? Mij een nazi noemen zal heus niet helpen.

Ik heb nog nooit iemand nazi genoemd. Nu begin je plots te nuanceren?

Libro
2 juni 2009, 14:55
Een identiteitskaart heeft zowiezo een waarde. Dat u zich niet Belg voelt, geen probleem ermee, het is ook het geval voor mij maar officieel leven we nog steeds in België, dat u het wil of niet. Dit feit negeren zou pure onzin zijn.

Wettelijk bestaan er "Belgen" maar bestaat er een ras "Belgen"? Mijn punt was eigenlijk: de juridische waarheid is niet altijd de feitelijke waarheid. Ik voel mij wel degelijk Belg (bij momenten tot mijn zeer grote spijt, dat geef ik toe).

Flanelcondoom
2 juni 2009, 14:55
Ik heb nog nooit iemand nazi genoemd. Nu begin je plots te nuanceren?

Je Heilde daarnet.

Nuanceren? Ik leg gewoon uit aan de hand van welke criteria ik de Zweden een superieur volk vond tegenover de Vlamingen. Ik kan de nuancering uiteraard doordrijven en de principes die mij zo laten denken in kaart brengen. Ik ben geen wij blank-wij betersimpelton.

Libro
2 juni 2009, 14:57
Dus ja, ik ben niet vies van hierarchisch denken. Wat nu? Mij een nazi noemen zal heus niet helpen.

Welke hiërarchie hanteer je? (om alle misverstanden uit te sluiten: dit is een ernstige vraag met de bedoeling om je een degelijke repliek te kunnen geven)

Txiki
2 juni 2009, 14:57
Je Heilde daarnet.

Daarmee heb ik je nog geen nazi genoemd.

Nuanceren? Ik leg gewoon uit aan de hand van welke criteria ik de Zweden een superieur volk vond tegenover de Vlamingen. Ik kan de nuancering uiteraard doordrijven en de principes die mij zo laten denken in kaart brengen. Ik ben geen wij blank-wij betersimpelton.

Waarbij je dus abstractie maakt van de situatie.

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:00
Welke hiërarchie hanteer je? (om alle misverstanden uit te sluiten: dit is een ernstige vraag met de bedoeling om je een degelijke repliek te kunnen geven)

Eentje van meer dan een dimensie. Ik onderscheid gelijksoortige sociale paradigma, en daarin kijk ik naar wie het beste aan eigen verwachtingen voldoet.

Zo kijk ik bij Europese volkeren onder andere naar weerbaarheid (een volk dat geregeerd wordt door Walen in strikjes krijgt 0/10 daarvoor) en infrastuctuurwerking (landen met kruispunten voor doven waarbij een gekraak te horen is als het groen wordt krijgen een puntje extra).

Libro
2 juni 2009, 15:01
Daarmee heb ik je nog geen nazi genoemd.

Neen maar het scheelt wel niet veel hé.

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:02
Ik ook. Ik citeerde gewoon Toon Hermans.

Vandaar dat de Zweden enkel premium automerken verkopen:-P.

Wauw, dat balkje bepaalt nu echt het ontwikkelingsniveau van de Vlamingen. Vraagje: is Zweedse porno nog altijd zo goed als dertig jaar terug?

De Zweden rijden niet rond met BMW's. Er is weinig onderscheid tussen rijken en middenklasse daar. Ook lagere middenklasse kan zich een bootje en een vakantiehuisje veroorloven. Dus het is niet zo dat mensen om ter grootste kopen en bouwen.

Dat balkje is een klein element dat sofistiek toont. En die porno is erop achteruit gegaan.

Txiki
2 juni 2009, 15:03
Neen maar het scheelt wel niet veel hé.

Ik had natuurlijk ook "ave caesar" kunnen schrijven.

En, mensen die menen dat er superieure volkeren bestaan, wat moet je daarop zeggen?

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:03
Waarbij je dus abstractie maakt van de situatie.

Hoe zou jij het dan bekijken?

Libro
2 juni 2009, 15:04
Zo kijk ik bij Europese volkeren onder andere naar weerbaarheid (een volk dat geregeerd wordt door Walen in strikjes krijgt 0/10 daarvoor)Touché
en infrastuctuurwerking (landen met kruispunten voor doven waarbij een gekraak te horen is als het groen wordt krijgen een puntje extra). Ik neem aan dat je blinden bedoelt. Dergelijke systemen bestaan ook in België (zij het met getik i.p.v. gekraak)

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:07
Touché
Ik neem aan dat je blinden bedoelt. Dergelijke systemen bestaan ook in België (zij het met getik i.p.v. gekraak)

Blinden ja. Die zon is niet bevorderend voor mijn denkwerk.


In Belgie bestaan ze amper. Met vetgemeste nadruk op amper.

Txiki
2 juni 2009, 15:07
Hoe zou jij het dan bekijken?

Ik zou de geschiedenis van een land en de structuur ervan in rekening brengen. Esping-Andersen heeft dat bijvoorbeeld goed gedaan om te kijken naar de types van verzorgingsstaten.

Libro
2 juni 2009, 15:08
De Zweden rijden niet rond met BMW's. Er is weinig onderscheid tussen rijken en middenklasse daar. Ook lagere middenklasse kan zich een bootje en een vakantiehuisje veroorloven. Dus het is niet zo dat mensen om ter grootste kopen en bouwen.Dat wil ik ook voor mijn liberale aards paradijs: iedereen gelijk en iedereen een BMW i.p.v. iedereen gelijk en niemand iets. Volvo en Saab zitten in dezelfde prijscategorie als BMW. Eigenlijk heb je geen bezwaar tegen materiële rijkdom an sich en ben je eigenlijk een Libro in het klein.

Dat balkje is een klein element dat sofistiek toont.En toch vind ik het nog te weinig om te oordelen over de intellectuele en culturele ontwikkeling van de Vlaming. En die porno is erop achteruit gegaan.:-(

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:10
Ik zou de geschiedenis van een land en de structuur ervan in rekening brengen. Esping-Andersen heeft dat bijvoorbeeld goed gedaan om te kijken naar de types van verzorgingsstaten.

Geschiedenis? Dan kan ik mijn stelling zeker bevestigen. Collaborateurs en petattenboeren vs imperialen.

Qua sociale structuur is het socialisme nooit doorgebroken in Vlaanderen. In Zweden al vrij vroeg, maar ik beschouw sociale structuren eerder een kristallisatie van de volksnatuur dan omgekeerd.

Txiki
2 juni 2009, 15:12
Geschiedenis? Dan kan ik mijn stelling zeker bevestigen. Collaborateurs en petattenboeren vs imperialen.

Qua sociale structuur is het socialisme nooit doorgebroken in Vlaanderen. In Zweden al vrij vroeg, maar ik beschouw sociale structuren eerder een kristallisatie van de volksnatuur dan omgekeerd.

Dit meen je niet... is een normaal gesprek met jou eigenlijk wel mogelijk?

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:15
Dat wil ik ook voor mijn liberale aards paradijs: iedereen gelijk en iedereen een BMW i.p.v. iedereen gelijk en niemand iets. Volvo en Saab zitten in dezelfde prijscategorie als BMW. Eigenlijk heb je geen bezwaar tegen materiële rijkdom an sich en ben je eigenlijk een Libro in het klein.

En toch vind ik het nog te weinig om te oordelen over de intellectuele en culturele ontwikkeling van de Vlaming. :-(

Ik heb weinig bezwaar tegen materiele welvaart. Integendeel. Waar ik wel bezwaar voor heb is het zichzelf definieren en onderscheiden aan de hand van artikelen, en dat pervers liberaal ideetje van overdreven geldaccumulatie, waarbij er sommen worden verzameld die dubbel of meer keer het vereiste is voor een degelijk leven.

De modale Zweed rijdt met Volvo, hoor.
Alleja, reed. Nu gaat het daar achteruit. Globalisatieperikelen.


En dat is een klein voorbeeldje dat toont hoe onverfijnd Vlamingen zijn. Nuja, ik kan er uiteraard meer bijsleuren. De krottige achtertuinen. Gebrek aan eigen muziek en degelijke literatuur (qua muziek zijn de Zweden ook geen keien, toegegeven). Die vreselijke bekrompenheid en volgzaamheid. Et cetera...

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:17
Dit meen je niet... is een normaal gesprek met jou eigenlijk wel mogelijk?

Ja en nee. Deel twee was een vrij normaal deel, lijkt mij.

Deel 1 niet, maar ik heb het dan ook opgegeven om normaal te converseren met de meesten op dit forum.

Txiki
2 juni 2009, 15:21
Ja en nee. Deel twee was een vrij normaal deel, lijkt mij.

Deel 1 niet, maar ik heb het dan ook opgegeven om normaal te converseren met de meesten op dit forum.

Ah ok. Nochtans, als ik er even over nadenk, heb je wel een punt. Heel scherp gesteld weliswaar (zo scherp als mijne sieg heil, waarvoor mijn verontschuldigingen).

Kijk, wat je daar zegt over gebrek aan eigen muziek, aan eigen cultuur in het algemeen, daar ben ik het mee eens. Met de volgzaamheid en het overdreven belang aan materieel vertoon, ook. Met een pak dingen in feite.

Maar het cynisme dat jij er aankleeft, deel ik dan weer niet.

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:22
Dit meen je niet... is een normaal gesprek met jou eigenlijk wel mogelijk?

Maareuh, wat was er zo vreselijk mis met de eerste uitspraak? Een volk dat steeds in de Vlaamse verhoudingen heeft geleefd, wordt zoals de Vlamingen zijn. Hetzelfde noteer ik bijvoorbeeld bij de Esten, ook een grondloos volkje dat sinds kort onafhankelijk is.

Steeds moeten leven onder iemand laat nogal wat trauma achter. Eigen cultuur kan niet ontwikkelen (of in uitzonderlijke gevallen wel, zie Tsjechische auteurs), men ontwikkelt een slaafse mentaliteit).Toen ik naar de Vlaamse lagere school ging, was dit voor mij een cultuurshock. De leerlingen volgden commando's van leerkrachten op. Ik kon dat niet vatten.


Ik weet niet hoe de Basken daarin zijn. Lijkt mij wel een weerbaarder volkje dan pakweg de Esten. Ze doen tenminste iets.

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:24
Ah ok. Nochtans, als ik er even over nadenk, heb je wel een punt. Heel scherp gesteld weliswaar (zo scherp als mijne sieg heil, waarvoor mijn verontschuldigingen).

Kijk, wat je daar zegt over gebrek aan eigen muziek, aan eigen cultuur in het algemeen, daar ben ik het mee eens. Met de volgzaamheid en het overdreven belang aan materieel vertoon, ook. Met een pak dingen in feite.

Maar het cynisme dat jij er aankleeft, deel ik dan weer niet.

Ik weet dat mijn cynisme daarover nogal bitter in de oren klinkt. Eerlijk gezegd zou ik het graag anders zien.

Uh-Huh
2 juni 2009, 15:28
Samen met talloze vreemdelingen die met plezier nin onze contreien vertoeven
draagt u dan ook bij aan de verrijking van de belgische cultuur.
Neeee, moet u nou zo aardig doen? :-P

In werkelijkheid mag ik de Belgen eigenlijk wel, alleen is het (helaas) niet steeds wederzijds.

Txiki
2 juni 2009, 15:32
Ik weet dat mijn cynisme daarover nogal bitter in de oren klinkt. Eerlijk gezegd zou ik het graag anders zien.

Maareuh, wat was er zo vreselijk mis met de eerste uitspraak? Een volk dat steeds in de Vlaamse verhoudingen heeft geleefd, wordt zoals de Vlamingen zijn. Hetzelfde noteer ik bijvoorbeeld bij de Esten, ook een grondloos volkje dat sinds kort onafhankelijk is.

Steeds moeten leven onder iemand laat nogal wat trauma achter. Eigen cultuur kan niet ontwikkelen (of in uitzonderlijke gevallen wel, zie Tsjechische auteurs), men ontwikkelt een slaafse mentaliteit).Toen ik naar de Vlaamse lagere school ging, was dit voor mij een cultuurshock. De leerlingen volgden commando's van leerkrachten op. Ik kon dat niet vatten.

Ik weet niet hoe de Basken daarin zijn. Lijkt mij wel een weerbaarder volkje dan pakweg de Esten. Ze doen tenminste iets.

Geschiedenis vormt volkeren. En kijk, ik ben het weer met je eens. Ik ben in de lagere school ooit gestraft omdat ik de Belgische hymne niet kon zingen, en ik zat toen met grote ogen te kijken dat de anderen dat wel konden. Achteraf besefte ik natuurlijk wat jij hier schrijft: de leerlingen die commando's opvolgen. Zij kenden dat lied evenmin.

De Basken hun geschiedenis is er een van permanent verzet. Zeker ten tijde van het Koninkrijk Navarra. De Carlistenoorlogen in Spanje, de staatsgreep van Franco en de begindecennia van ETA zijn daar gevolgen van.

Ze krijgen slaag, staan terug recht, en slaan terug.

Mijn koppigheid heb ik van hen meegekregen.

Everytime
2 juni 2009, 15:38
Ik heb weinig bezwaar tegen materiele welvaart. Integendeel. Waar ik wel bezwaar voor heb is het zichzelf definieren en onderscheiden aan de hand van artikelen, en dat pervers liberaal ideetje van overdreven geldaccumulatie, waarbij er sommen worden verzameld die dubbel of meer keer het vereiste is voor een degelijk leven.

De modale Zweed rijdt met Volvo, hoor.
Alleja, reed. Nu gaat het daar achteruit. Globalisatieperikelen.


En dat is een klein voorbeeldje dat toont hoe onverfijnd Vlamingen zijn. Nuja, ik kan er uiteraard meer bijsleuren. De krottige achtertuinen. Gebrek aan eigen muziek en degelijke literatuur (qua muziek zijn de Zweden ook geen keien, toegegeven). Die vreselijke bekrompenheid en volgzaamheid. Et cetera...

Helaba! Abba of Roxette zijn toch bekend in heel de wereld! Noem me een Belgische groep die bekend in de hele wereld is.;-)

Flanelcondoom
2 juni 2009, 15:41
Geschiedenis vormt volkeren. En kijk, ik ben het weer met je eens. Ik ben in de lagere school ooit gestraft omdat ik de Belgische hymne niet kon zingen, en ik zat toen met grote ogen te kijken dat de anderen dat wel konden. Achteraf besefte ik natuurlijk wat jij hier schrijft: de leerlingen die commando's opvolgen. Zij kenden dat lied evenmin.

De Basken hun geschiedenis is er een van permanent verzet. Zeker ten tijde van het Koninkrijk Navarra. De Carlistenoorlogen in Spanje, de staatsgreep van Franco en de begindecennia van ETA zijn daar gevolgen van.

Ze krijgen slaag, staan terug recht, en slaan terug.

Mijn koppigheid heb ik van hen meegekregen.

Daarom kijk ik naar geschiedenis en volk, en dan pas naar huidige sociale structuur. Dit laatste is zelfs overbodig: de eerste twee leggen de laatste vaak ondubbelzinnig vast.

In Zweden was op mijn school de vrijheid zo groot dat wij zelf mochten beslissen wat we deden tijdens niet-theorielessen. En ook waar wij het deden. Wij mochten bijvoorbeeld overal zitten als het warm weer was, zonder toezicht. We mochten buiten school tijdens de speeltijd.
Er werd geen druk gezet vanuit de leerkrachten om iets te doen. Nooit. Meer zelfs: er was druk vanuit de medeleerlingen op mensen die niets deden (wat amper voorkwam) omdat ze de verantwoordelijkheid die ze kregen misbruikten.

En er werd nooit, nooit gestrafd. Alles liep op wieltjes.

Toen ik naar Belgie kwam en in de rij moest lopen naar de refter, begreep ik niet goed wat er gaande was. Ik dacht eerst dat het een of ander godsdienstig ritueel was.


Was het verplicht om de hymne te kunnen zingen? Ik heb het nooit moeten doen.

vercetti
2 juni 2009, 17:49
Kan iemand mij eens uitleggen wanneer de scholen 6 maanden aan een stuk hebben gestaakt zoals die kwiet beweert?

Mitgard
2 juni 2009, 18:03
geweldig idee om naar die blog te linken.
die mens is nu al continu aan 't hyperventileren sinds z'n blog meer dan 3 bezoekers per dag heeft en weet niet wat 'm overkomt.

Kallikles
2 juni 2009, 20:30
Ik dacht dat Franstaligen Maghrebs en Kongolezen importeren om la francofonie te verspreiden, het zijn toch voormalige Franstalige kolonies?

En ondanks zware overdrijvingen heeft hij grotendeels gelijk. Welcome to Belgium, most successful (how long) failed state.

Als we ons zelf zo hard minachten zoals jij hierboven, dan moeten we niet verbazen dat iedereen ons minacht. Een beetje eigenwaarde, Scarabaeida! :evil:

Scarabaeida
2 juni 2009, 22:12
Als we ons zelf zo hard minachten zoals jij hierboven, dan moeten we niet verbazen dat iedereen ons minacht. Een beetje eigenwaarde, Scarabaeida! :evil:
Toegegeven, ik werd eventjes overrompeld door een overbodige Calimero-reflex, op de koop toe uitgelokt door een believer van extra-terristische samenzweringen die gedumpt is door zijn Waalse ex...

Toch eens vaker buitenkomen. :-D

P.S.: die 'platte' francofobe trekken zijn ook een duidelijk teken van zwakte heb ik gemerkt.

Kallikles
2 juni 2009, 22:22
Toegegeven, ik werd eventjes overrompeld door een overbodige Calimero-reflex, op de koop toe uitgelokt door een believer van extra-terristische samenzweringen die gedumpt is door zijn Waalse ex...

Toch eens vaker buitenkomen. :-D

P.S.: die 'platte' francofobe trekken zijn ook een duidelijk teken van zwakte heb ik gemerkt.

Inderdaad. De Vlamingen moeten juist offensief de Dietse leidcultuur affirmeren.

Gorefest
2 juni 2009, 23:00
Ik heb die zijn blog eens doorgenomen, mens het stikt er van de bijbel quotes, een religieuze freak de la premiere heure...
Wie die gast is weet ik ook niet, ben dit toevallig tegengekomen.. het doet er eigenlijk ook weinig toe, zijn belevenissen in dit land zijn veel interessanter :mrgreen:
Die tekst is zo cliché, waar en onwaar tegelijk da'k ze best wel grappig vond.

Vooral bij de opmerking dat de "ene helft van Vlaanderen" (de andere helft waren de nazi's en wannabe nazi's) de halve Maghreb naar binnen haalt om de Franse taal tegen te houden; kun je je afvragen wie hém dat nu wijs heeft gemaakt. Aangezien hij in Wallonië woonde kun je het antwoord al raden.

Gorefest
2 juni 2009, 23:02
dubbel

Svennies
3 juni 2009, 21:57
Helaba! Abba of Roxette zijn toch bekend in heel de wereld! Noem me een Belgische groep die bekend in de hele wereld is.;-)

Hooverphonic,vaya con dios,voila dat zijn er al twee....

Kallikles
3 juni 2009, 21:59
Front 242! ;-)

Everytime
4 juni 2009, 09:17
We zijn in volle verkiezingscampagne en dat telt natuurlijk ook voor Frankrijk waar we elke dag op de Franse TV reclamespots van de verschillende Franse partijen kunnen zien maar niet alleen van de "grote partijen" zoals UMP, PS of MODEM. Ook de "kleine partijen" komen aan bod en daarmee bedoel ik partijen die maximaal 1 of 2% zullen halen. Men kan natuurlijk denken alles wat men wil over die "kleine partijen" maar ze hebben wel de mogelijkheid om hun standpunten te uiten.

In België? Alleen de "grote partijen" komen aan bod en men negeert de "kleine partijen". Vindt u dat normaal? Ik alvast niet maar ja, wat is nog normaal in België?

Txiki
4 juni 2009, 09:19
Front 242! ;-)

:clapping:

Txiki
4 juni 2009, 09:20
We zijn in volle verkiezingscampagne en dat telt natuurlijk ook voor Frankrijk waar we elke dag op de Franse TV reclamespots van de verschillende Franse partijen kunnen zien maar niet alleen van de "grote partijen" zoals UMP, PS of MODEM. Ook de "kleine partijen" komen aan bod en daarmee bedoel ik partijen die maximaal 1 of 2% zullen halen. Men kan natuurlijk denken alles wat men wil over die "kleine partijen" maar ze hebben wel de mogelijkheid om hun standpunten te uiten.

In België? Alleen de "grote partijen" komen aan bod en men negeert de "kleine partijen". Vindt u dat normaal? Ik alvast niet maar ja, wat is nog normaal in België?

Wie ligt er wakker van België?

Everytime
4 juni 2009, 09:35
Wie ligt er wakker van België?

Daar is niet de vraag. Het feit is daar. De BUB heeft evenveel recht of media-aandacht als de CD&V of de MR bijvoorbeeld, wat men over die partij mag denken.

Txiki
4 juni 2009, 09:36
Daar is niet de vraag. Het feit is daar. De BUB heeft evenveel recht of media-aandacht als de CD&V of de MR bijvoorbeeld, wat men over die partij mag denken.

Top! Da's waar.

giserke
4 juni 2009, 10:11
Lacht er maar mee.

Ik heb alvast al gesolliciteerd om die tunnel op Bermuda eens grondig te gaan onderzoeken:

http://new-york-europe-cruises.new-york-cruises.com/bermuda-beach-stroll.jpg

Die is goed :-)

Jazeker
4 juni 2009, 10:29
Lacht er maar mee.

Ik heb alvast al gesolliciteerd om die tunnel op Bermuda eens grondig te gaan onderzoeken:

http://new-york-europe-cruises.new-york-cruises.com/bermuda-beach-stroll.jpg

Forumquiz materiaal: Zoek een donkere koude tunnel op bovenstaand plaatje.

Ke Nan
4 juni 2009, 11:18
Wie ligt er wakker van België?

Seperatisten. Getuige een heel pak posts op dit forum.

giserke
4 juni 2009, 11:30
Seperatisten. Getuige een heel pak posts op dit forum.

Ik vermoed dat belgicisten meer wakker aan het liggen zijn. :twisted:

Txiki
4 juni 2009, 13:04
Seperatisten. Getuige een heel pak posts op dit forum.

Die liggen niet zozeer wakker van België, wel van de schade die België aanricht en hoe die te beperken.

Libro
4 juni 2009, 13:06
Hooverphonic,vaya con dios,voila dat zijn er al twee....Praga Khan/Lords of Acid, Junior Jack (wel een ingeweken Italiaan maar woont in Brussel), Jacques Brel,...

TomB
5 juni 2009, 05:01
De negen jaren van een Zweed die in België verbleef..

http://ohlundonline.blogspot.com/2009/05/eu-elections-belgium-my-nine-years-in.html

Allez, als ge tussen de lijnen leest is het duidelijk dat hij hier graag woonde.

Scherven A. Mok
5 juni 2009, 05:23
En Tomb kan je het daar wat redden in the US of A ? Beginnen de vliegertjes terug te vliegen of is het vechten om te overleven ? Mensen moeten ontslaan ?

Everytime
5 juni 2009, 08:47
Allez, als ge tussen de lijnen leest is het duidelijk dat hij hier graag woonde.

Hij is vooral zeer blij terug in Zweden te zijn waar het blijkbaar veel beter draait dan in België. Daarover moet ik wel objectief blijven, ik ben nooit naar Zweden gegaan. In elk geval is het niet de eerste keer dat buitenlanders over België klagen en het is zeker niet de laatste keer.

Everytime
5 juni 2009, 08:53
En Tomb kan je het daar wat redden in the US of A ? Beginnen de vliegertjes terug te vliegen of is het vechten om te overleven ? Mensen moeten ontslaan ?

Naar de USA gaan leven, trekt me niet aan. Daarentegen zou ik wel delen van dit land willen bezoeken, vooral New York trouwens.