PDA

View Full Version : Waarom nooit voor het Vlaams Belang stemmen ?


Pagina's : [1] 2 3

Henri1
2 juni 2009, 14:14
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

HAMC
2 juni 2009, 14:17
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

Je gaat zondag zien dat er ook mensen zijn die wel reden hebben om op het VB te stemmen.

Zwartste zondag komt eraan.

En het Belgische mantra a la "alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen..." gaat niet helpen vrees ik.

BlueThunder
2 juni 2009, 14:19
met of zonder België, voor de gemiddelde burger zal toch nooit iets veranderen, geloof die zever van elke Vlaming zal er 2000 euro beter van worden...
splitsen is alles twee keer betalen, eigen RIZIV,..... enkel de die die aan de pot zitten gaan hier beter van worden
-racisme is misdadig en alle mensen zijn evenwaardig
-ook hun voorstellen voor meer auto en tegen openbaar vervoer is schande, geen beetje groen inzicht

Henri1
2 juni 2009, 14:19
Je gaat zondag zien dat er ook mensen zijn die wel reden hebben om op het VB te stemmen.

Zwartste zondag komt eraan.

En het Belgische mantra a la "alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen..." gaat niet helpen vrees ik.

Dat was de vraag niet.

De vraag was "Waarom nooit voor het Vlaams Belang stemmen".

Wat snapt U aan die vraag niet ?

Skoebidoe
2 juni 2009, 14:21
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

Niet veralgemenen hé! Er zijn vast en zeker wel een pak mensen die wél een reden hebben om voor het Vlaams Belang te stemmen...

Henri1
2 juni 2009, 14:22
Niet veralgemenen hé! Er zijn vast en zeker wel een pak mensen die wél een reden hebben om voor het Vlaams Belang te stemmen...

Waarom doen jullie altijd aan forum-vervuiling ?

Ik vroeg de niet VB stemmers hun redenen ?

Spontius
2 juni 2009, 14:22
Gewoon omdat dat heel regionaal gedoe met die massa politiekers - veelvoud van Frankrijk en Nederland - een massa geld en energie opslopt die voor betere zaken konden dienen. Ik ben Vlaming na Belg.
Bovendien zou één bestuur meer verantwoordelijkheid bij de verkozenen leggen. Nu worden er voortdurend politieke paraplu's bovenhaald. Gevolg: er gebeurt veel minder en ondoordacht. Dus ik ben tegen strikt regionale partijen.
Men spreekt van verschillen... Tussen de buurgemeenten onderling zijn al verschillen genoeg. Waar ze ook liggen. Onroerende voorheffing, Gratische "LIJN" enz... Het taalverschil is eerder een voor- als nadeel.

system
2 juni 2009, 14:22
Je gaat zondag zien dat er ook mensen zijn die wel reden hebben om op het VB te stemmen.

Zwartste zondag komt eraan.

En het Belgische mantra a la "alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen..." gaat niet helpen vrees ik.

Zwarte zondag voor het VB ja in vergelijking met de vorige Vlaamse verkiezingen. Let goed op. En dat betekent hier : dubbel zwart.

Fieseler
2 juni 2009, 14:27
Ik stem niet op het Vb omdat ik:
tegen eerlijke verkiezingen ben
omdat ik tegen de gelijkheid van man en vrouw ben
omdat ik tegen scheiding van kerk en staat ben
omdat ik voorstander ben van de graaikultuur
omdat ik voorstander ben van de hangmatkultuur
.
.
.
kortom:
Omdat ik een oikofobe zuurpruim ben

backfire
2 juni 2009, 14:32
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

Omdat het VB een programma heeft dat onderhuids nog te veel broeit van het racisme. Ondanks hun - soms verdienstelijke - pogingen om te nuanceren, blijft de kern van hun boodschap wat betreft vreemdelingen: 'liever kwijt dan rijk, zonder compromis'.
Ik deel een stuk van hun bezorgdheden over de slechtlopende integratie van vreemdelingen, het stijgende gevaar van een islam die onze maatschappij afkerig is en een dysfunctioneel en in feite overbodig België, maar ik deel hun aanpak niet. Ik heb een 'gekleurd' gezin en ik blijf ervan overtuigd dat dit niet past in het ideaalbeeld van Vlaanderen volgens het VB.

Dit gezegd zijnde, zullen er ook wel mensen NIET op het VB stemmen omdat ze simpelweg liever op een andere partij stemmen. Niet alle NIET-VB stemmen zijn stemmen tegen het VB, hé. Maar dat had je al door, hoop ik.

Maes_P
2 juni 2009, 14:34
Ik stem niet op het Vb omdat ik:
tegen eerlijke verkiezingen ben
omdat ik tegen de gelijkheid van man en vrouw ben
omdat ik tegen scheiding van kerk en staat ben
omdat ik voorstander ben van de graaikultuur
omdat ik voorstander ben van de hangmatkultuur
.
.
.
kortom:
Omdat ik een oikofobe zuurpruim ben

Je hebt vanaf 8 juni toch wel recht op een weekje of 2 vakantie?
Of word je onmiddellijk ingeschakeld in de volgende campagna?

Maes_P
2 juni 2009, 14:36
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement.

dominatrix
2 juni 2009, 14:37
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

Heb je nu echt zo'n schrik van ons dat je er nog een extra topic over moet beginnen :lol:

Nuja, ideaal om de onvermijdelijke systeemkes enzo nog eens van hun gal af te helpen :lol:

Van mij weten jullie het al, op 7 juni zal ik bewijzen meer dan genoeg redenen gevonden te hebben om toch weer voor het Vlaams Belang te stemmen ;-)

Niko Bellic
2 juni 2009, 14:37
Zeg nooit 'nooit', maar het VB kan in ieder geval naar mijn stem fluiten zolang ze aan hun achterhaalde en totaal contraproductieve Brusselstandpunten blijven vasthouden.

dominatrix
2 juni 2009, 14:40
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement.

Sinds deze veroordeling hoort dus de o-vld ook niet meer thuis in het parlement volgens U

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/869772/2009/05/29/Danny-Smagghe-Open-Vld-schuldig-aan-discriminatie.dhtml

globalmedia
2 juni 2009, 14:43
Sinds deze veroordeling hoort dus de o-vld ook niet meer thuis in het parlement volgens U

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/869772/2009/05/29/Danny-Smagghe-Open-Vld-schuldig-aan-discriminatie.dhtml

Inderdaad die past perfect bij het vb,is hij al gevraagd?

dominatrix
2 juni 2009, 14:44
Inderdaad die past perfect bij het vb,is hij al gevraagd?

Door ons nog niet, bij ldd twijfelen ze nog. Sinds de lijsten zijn afgesloten ligt het nogal moeilijk hem nog een postje te beloven.

Henri1
2 juni 2009, 14:45
Door ons nog niet, bij ldd twijfelen ze nog. Sinds de lijsten zijn afgesloten ligt het nogal moeilijk hem nog een postje te beloven.

Volgende keer beter.

Maar racisten en mensen die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten horen inderdaad niet in het Parlement.

Maes_P
2 juni 2009, 14:46
Sinds deze veroordeling hoort dus de o-vld ook niet meer thuis in het parlement volgens U

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/869772/2009/05/29/Danny-Smagghe-Open-Vld-schuldig-aan-discriminatie.dhtml

In het geval van VB was er sprake van georganiseerd racisme door een politieke partij.

Bij de idioot Smagghe is er sprake van individele discriminatie door een politieker.
Immers de reactie van zijn toenmalige voorzitter;
"maar nadat hij door onder meer partijgenoot Karel De Gucht op de vingers was getikt"
Maw VLD distantieerde zich van de uitspraken van Smagghe.
EN niet na de veroordeling.
Onmiddellijk na de feiten.

Snap je de nuance?

Dus om op uw vraag te antwoorden;
Smagghe hoort inderdaad niet meer thuis in een parlement.

Vind je trouwens van wel?

globalmedia
2 juni 2009, 14:47
Volgende keer beter.

Maar racisten en mensen die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten horen inderdaad niet in het Parlement.

Die horen thuis in de stand up comedy of cabaretier sector

DannyS
2 juni 2009, 14:49
Niet alle NIET-VB stemmen zijn stemmen tegen het VB, hé. De eerste partij die de zondebokpolitiekers van het vb een koekje van eigen deeg wil geven zal daarmee volgens mij de verkiezingen winnen. De mensen zijn dat crapuul meer dan beu.

dominatrix
2 juni 2009, 14:54
In het geval van VB was er sprake van georganiseerd racisme door een politieke partij.

Bij de idioot Smagghe is er sprake van individele discriminatie door een politieker.
Immers de reactie van zijn toenmalige voorzitter;

Maw VLD distantieerde zich van de uitspraken van Smagghe.
EN niet na de veroordeling.
Onmiddellijk na de feiten.

Snap je de nuance?

Dus om op uw vraag te antwoorden;
Smagghe hoort inderdaad niet meer thuis in een parlement.

Vind je trouwens van wel?

Ben blij dat je al doorziet dat we georganiseerd zijn, nu nog het onzinnige racisme vervangen door realisme en we krijgen nog ene goeie van U ;-)

dominatrix
2 juni 2009, 14:56
Volgende keer beter.

Maar racisten en mensen die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten horen inderdaad niet in het Parlement.

Ik ga U daarin volgen als U consequent bent; MR-FDF en consoorten horen dus ook niet meer thuis in het parlement. Als U het imperialisme en racisme van de Franstaligen in de rand kan stoppen dan zijn we dus al eens zo ver... echter kan U dat niet, want dan valt Uw tricoloredingske daar in duigen.

daiwa
2 juni 2009, 14:56
Maw VLD distantieerde zich van de uitspraken van Smagghe.
EN niet na de veroordeling.



Zelfs het VB vond het er over.
Had je dat verwacht van die ''racisten''?

globalmedia
2 juni 2009, 14:58
Zelfs het VB vond het er over.
:-)
achter de schermen=een goede aanwinst
op het toneel=soft imago verspreiding

rookie
2 juni 2009, 14:58
Sinds deze veroordeling hoort dus de o-vld ook niet meer thuis in het parlement volgens U

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/869772/2009/05/29/Danny-Smagghe-Open-Vld-schuldig-aan-discriminatie.dhtml

en SPA en CD&V en MR en CDH en FDF en natuurlijk PS

Maes_P
2 juni 2009, 15:00
Zelfs het VB vond het er over.
Had je dat verwacht van die ''racisten''?

Neen.


En waarom zet je racisten tussen aanhalingstekens?
Twijfel je nog of zo?

Fieseler
2 juni 2009, 15:05
Waarom krijg ik toch altijd een wee gevoel als ik "de goegemeente" hoor fulmineren tegen het VB?

Ik heb zoiets van: vanmorgen stonden die charels op en diegenen die niet van een uitkering leven zullen nu nog tot september moeten werken eer ze voor zichzelf mogen beginnen ploeteren.
In het diepst van hun onderbewustzijn beseffen ze dat ze dit jaar reeds maanden hebben getravakt, niet voor de Waalse en Vlaamse sukkelaar, niet voor hun eigen sociaal systeem, niet voor een wereld zoals ze die kennen...maar voor een establishment dat hun dagdagelijks vernedert en belachelijk maakt en hun van dag om meer bij het groot vuil van de multikulturaliteit zet...

Geen recht op fierheid, geen trots, geen ridderlijkheid, geen identiteit want dat is niet links ergo racistisch...

Ze moesten weten op welke wijze hun citrijngele zuurkots hun eigen toekomst en dat van hun kinderen nog meer bezwaart.

globalmedia
2 juni 2009, 15:08
Waarom krijg ik toch altijd een warm gevoel als ik "de goegemeente" hoor fulmineren tegen het VB?

Ik heb zoiets van: vanmorgen stonden die charels op en diegenen die niet van een uitkering leven zullen nu nog tot september moeten werken eer ze voor zichzelf mogen beginnen ploeteren.
In het diepst van hun onderbewustzijn beseffen ze dat ze dit jaar reeds maanden hebben getravakt, niet voor de Waalse en Vlaamse sukkelaar, niet voor hun eigen sociaal systeem, niet voor een wereld zoals ze die kennen...maar voor een establishment dat hun dagdagelijks vernedert en belachelijk maakt en hun van dag om meer bij het groot vuil van de multikulturaliteit zet...

Geen recht op fierheid, geen trots, geen ridderlijkheid, geen identiteit want dat is niet links ergo racistisch...

Ze moesten weten op welke wijze hun citrijngele zuurkots hun eigen toekomst en dat van hun kinderen nog meer bezwaart.

maak er een sympatiek gitaarnummer van en zet het op joetoeb,
dat gaat je meer opbrengen dan het vb :-)

daiwa
2 juni 2009, 15:09
Neen.


En waarom zet je racisten tussen aanhalingstekens?
Twijfel je nog of zo?

Natuurlijk twijfel ik niet, VB'ers zijn racisten.
Tenzij jij de waarheid zeggen ook een vorm van racisme vind.

daiwa
2 juni 2009, 15:12
maak er een sympatiek gitaarnummer van en zet het op joetoeb,
dat gaat je meer opbrengen dan het vb :-)

Als het VB zijn streven naar Vlaamse onafhankelijkheid kan waarmaken en dat de gemiddelde Vlaming 2000 euro extra per jaar opbrengt ben ik al lang tevreden. :-)

Maes_P
2 juni 2009, 15:18
Natuurlijk twijfel ik niet, VB'ers zijn racisten.
Tenzij jij de waarheid zeggen ook een vorm van racisme vind.
Prima
Welke waarheid?


"de" waarheid zeker :lol:

Maes_P
2 juni 2009, 15:20
Als het VB zijn streven naar Vlaamse onafhankelijkheid kan waarmaken en dat de gemiddelde Vlaming 2000 euro extra per jaar opbrengt ben ik al lang tevreden. :-)

En dan morgen weer de allochtonen verwijten profiteurs te zijn?

Fieseler
2 juni 2009, 15:29
[QUOTE=globalmedia;4140546]maak er een sympatiek gitaarnummer van en zet het op joetoeb,

Kan ni gitaarspelen...



dat gaat je meer opbrengen dan het vb :-)

Mijn overtuiging kost mij nu al geld.
Ik maak namelijk deel uit van het establishment.
Ik win altijd hoor.
Als morgen Allah hier overneemt dan wordt ik een devote misschien wel onmisbare muzelman.
Maar diegenen die nu tegen het VB aanpissen zullen dan spijtig genoeg nog steeds tot dezelfde uitgebuite massa behoren.

system
2 juni 2009, 15:36
Ik ga U daarin volgen als U consequent bent; MR-FDF en consoorten horen dus ook niet meer thuis in het parlement. Als U het imperialisme en racisme van de Franstaligen in de rand kan stoppen dan zijn we dus al eens zo ver... echter kan U dat niet, want dan valt Uw tricoloredingske daar in duigen.

Bepaalde leden van het FDF zijn mensen die de anderen tegen mekaar ophitsen en horen inderdaad ook niet thuis in het parlement. Dat klopt.

daiwa
2 juni 2009, 15:36
Prima
Welke waarheid?


Het besnijden/verminken van kinderen bv en en dat één van de elementen in het arrest was om het VB te veroordelen.

Fieseler
2 juni 2009, 15:40
Het besnijden/verminken van kinderen bv en en dat één van de elementen in het arrest was om het VB te veroordelen.

Een vonnis is net zo sterk als het zwakste motivatie-argument.
Bijvoorbeeld:
Het hof verklaart dat de cijfers die het VB geeft wel juist zijn maar dat ze die niet herhaaldelijk mogen gebruiken.
Pats...boem...
Gezag van vonnis vertikaal geklasseerd wegens gewicht nihil.

Maes_P
2 juni 2009, 15:41
Het besnijden/verminken van kinderen bv en en dat één van de elementen in het arrest was om het VB te veroordelen.

Je bent écht doordrongen van hun propaganda e?

Wees eens kritisch; het gaat je veel goed doen.

Jarno
2 juni 2009, 15:41
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement.

Want alle kandidaten zijn veroordeeld voor racisme? :roll:

Maes_P
2 juni 2009, 15:44
Want alle kandidaten zijn veroordeeld voor racisme? :roll:

Omdat alle kandidaten een partij steunden die racisme predikt en daarvoor ook veroordeeld is.

Jarno
2 juni 2009, 15:44
Waarom ik niet VB stem?

Omdat ik niet akkoord ga met hun vreemdelingenstandpunt, hun economische programma en hun euthanasiestandpunt.

Maes_P
2 juni 2009, 15:45
Bijvoorbeeld:
Het hof verklaart dat de cijfers die het VB geeft wel juist zijn maar dat ze die niet herhaaldelijk mogen gebruiken.Pats...boem...
Gezag van vonnis vertikaal geklasseerd wegens gewicht nihil.
Kun je eens aangeven waar je dat terugvindt in het arrest?

Fieseler
2 juni 2009, 15:54
Kun je eens aangeven waar je dat terugvindt in het arrest?

Ik ben uw secretaris niet hé jongen.
Daarbij: als ik inga op uw uitnodiging dan val je de bron aan en wat later ontken je gewoon dat het er stond.

Tip: leer googelen

Fieseler
2 juni 2009, 15:56
Waarom ik niet VB stem?

Omdat ik niet akkoord ga met hun vreemdelingenstandpunt, hun economische programma en hun euthanasiestandpunt.

Ik ga ook niet akkoord met hun euthanasiestandpunt.
Ik stem zondag VB.
Ik weet het, het is tegen mijn portemoné, maar alla...c'est pour la bonne cause...

Maes_P
2 juni 2009, 15:59
Ik ben uw secretaris niet hé jongen.
Daarbij: als ik inga op uw uitnodiging dan val je de bron aan en wat later ontken je gewoon dat het er stond.

Tip: leer googelen


de "bron" zou moeten het arrest zijn.
Of ben je weer VB-folders aan het overschrijven?

Fieseler
2 juni 2009, 16:01
de "bron" zou moeten het arrest zijn.
Of ben je weer VB-folders aan het overschrijven?

Ik ben niet van de schoonste Maes, dus zou ik moeten vereerd zijn met een stalker...maar doe toch maar niet hoor...

Weiße Rose
2 juni 2009, 16:07
Als het VB zijn streven naar Vlaamse onafhankelijkheid kan waarmaken en dat de gemiddelde Vlaming 2000 euro extra per jaar opbrengt ben ik al lang tevreden. :-)

Jij gelooft die zever?8O

daiwa
2 juni 2009, 16:09
Je bent écht doordrongen van hun propaganda e?

Wees eens kritisch; het gaat je veel goed doen.

Het stond nochtans in het arrest hoor.
En nee, ik ga het niet opzoeken, dat kan je zelf ook wel.

Gwyndion
2 juni 2009, 16:11
Op zich zeg nooit nooit maar voor het moment nog te tegen holebis, te weinig nuance of imigratie etc. Dat gezegd zijnde zijn er genoeg andere partijen waar het me sterk van zou verbazen moest ik er ooit op stemmen. Mensen moeten niet doen alsof het VB de enigste partij is waarop mensen niet wensen te stemmen. Zo ben ik sterker tegen LDD gekant dan tegen het VB.

daiwa
2 juni 2009, 16:12
Jij gelooft die zever?8O



10 - 12 miljard per jaar zou ik geen zever durven noemen.

De schoofzak
2 juni 2009, 16:12
Ik stem niet op het blok omdat ze ten eerste te rechts zijn, en ten tweede een te hard standpunt innemen tegenover vreemdelingen en ten derde te kaloterig zijn. Uitleg hieronder, eerst een tussengerechtje.

Mocht het onmogelijke waar worden, en de nva ooit verdwijnen vooraleer Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dan zal ik wel gedwongen worden om op het Blok te stemmen. Maar dan zou ik trachten iemand op de lijst te vinden wiens ideeën het minst botsen met de mijne: de minst rechtse dus en hij/zij die een menselijkere houding aanneemt tegenover de vreemdelingenproblematiek.

Te rechts: hoeft eigenlijk weinig uitleg. Ik geloof hen daarbij niet dat ze zich trachten voor te doen als een volkspartij enz. De vakbonden, de zuilen enz. moeten dringend en grondig aangepakt worden, dat is waar, maar niet zoals ik meen dat het Belang dit zou doen. Ik denk ook dat vele blok-kiezers dit niet beseffen, ofwel denken in hun eigen binnenste dat tegen dat het zover is dat ze dit zouden kunnen uitvoeren, zullen we tijdig terug op iets verstandigs stemmen (als dit geen pleidooi is om zeker de federale en regionale verkiezingen gescheiden te houden ...)
Afijn, ik ben wel rechts, maar gematigd rechts. (helemaal onderaan kwoot ik een paragraaf uit de beginselverklaring van de nva, zie hun website: http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/beginselverklaring.asp )

Te hard tegenover vreemdelingen: deze houding is vooral waar te nemen bij een aantal van hun hogere kaders, en waarvan geen afstand genomen wordt, tenzij ze er toe gedwongen worden, en dan doen ze het voor de schijn. Neem hun standpunt tegeover Joden enkele jaren geleden ... nu trachten ze de Joden voor zich te winnen omwille van de strijd tegen de Islam ... (en ik herhaal graag: de andere partijen zouden om het Belang te bestrijden, veel beter de vreemdelingenproblematiek en de kriminaliteitsproblematiek erkennen en aanpakken; wie dit nu doet wordt onmiddellijk gebrandmerkt als een achternaloper van het Blok, zo geraken ze er nooit)

Te kaloterig: dat ze die Aleksandra Kolen binnenhouden illustreert eigenlijk al genoeg. Tsja, ik ben politiek-alergisch aan godsdienst. Dat is mijn mening hé. Dus ik hou niet van het blok inzake "het tradisionele gezin", abortus, eutanazie, vrouw aan de haard, anti-homo ...



kwoot uit beginselverklaring nva ( http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/beginselverklaring.asp ), met een beetje kleur in het kader van deze draad


Nieuw-Vlaamse thema’s krijgen een antwoord vanuit een nieuw-Vlaams programma met duidelijke uitgangspunten: vrij en verantwoordelijk, complexloos Vlaams en open op de wereld, ongebonden en consequent.

In een ‘globale’ wereld die steeds complexer en drukker wordt en waarin steeds meer zekerheden sneuvelen, wenst de Nieuw-Vlaamse Alliantie elke Vlaming een warm nest te bieden. Daarom ijvert de NVA voor een echte en hechte samen-leving, een gemeenschap van vrije Vlamingen die verantwoordelijkheid opnemen voor het geheel: vrij en verantwoordelijk. Overal, van wijk tot wereld, werken we aan een nieuw burgerschap in samenhorigheid. Sleutels daartoe zijn respect voor de persoonlijke integriteit en vrijheid enerzijds, verantwoordelijkheid en gemeenschapszin anderzijds.

Weiße Rose
2 juni 2009, 16:18
10 - 12 miljard per jaar zou ik geen zever durven noemen.

Maak jezelf geen illusies. Die 2000 Euro per Vlaming zullen we nooit te zien krijgen.

daiwa
2 juni 2009, 16:20
Maak jezelf geen illusies. Die 2000 Euro per Vlaming zullen we nooit te zien krijgen.


Zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is klopt dat natuurlijk.

Fieseler
2 juni 2009, 16:24
Ik stem niet op het blok omdat ze ten eerste te rechts zijn, en ten tweede een te hard standpunt innemen tegenover vreemdelingen en ten derde te kaloterig zijn. Uitleg hieronder, eerst een tussengerechtje.

Mocht het onmogelijke waar worden, en de nva ooit verdwijnen vooraleer Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dan zal ik wel gedwongen worden om op het Blok te stemmen. Maar dan zou ik trachten iemand op de lijst te vinden wiens ideeën het minst botsen met de mijne: de minst rechtse dus en hij/zij die een menselijkere houding aanneemt tegenover de vreemdelingenproblematiek.

Te rechts: hoeft eigenlijk weinig uitleg. Ik geloof hen daarbij niet dat ze zich trachten voor te doen als een volkspartij enz. De vakbonden, de zuilen enz. moeten dringend en grondig aangepakt worden, dat is waar, maar niet zoals ik meen dat het Belang dit zou doen. Ik denk ook dat vele blok-kiezers dit niet beseffen, ofwel denken in hun eigen binnenste dat tegen dat het zover is dat ze dit zouden kunnen uitvoeren, zullen we tijdig terug op iets verstandigs stemmen (als dit geen pleidooi is om zeker de federale en regionale verkiezingen gescheiden te houden ...)
Afijn, ik ben wel rechts, maar gematigd rechts. (helemaal onderaan kwoot ik een paragraaf uit de beginselverklaring van de nva, zie hun website: http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/beginselverklaring.asp )

Te hard tegenover vreemdelingen: deze houding is vooral waar te nemen bij een aantal van hun hogere kaders, en waarvan geen afstand genomen wordt, tenzij ze er toe gedwongen worden, en dan doen ze het voor de schijn. Neem hun standpunt tegeover Joden enkele jaren geleden ... nu trachten ze de Joden voor zich te winnen omwille van de strijd tegen de Islam ... (en ik herhaal graag: de andere partijen zouden om het Belang te bestrijden, veel beter de vreemdelingenproblematiek en de kriminaliteitsproblematiek erkennen en aanpakken; wie dit nu doet wordt onmiddellijk gebrandmerkt als een achternaloper van het Blok, zo geraken ze er nooit)

Te kaloterig: dat ze die Aleksandra Kolen binnenhouden illustreert eigenlijk al genoeg. Tsja, ik ben politiek-alergisch aan godsdienst. Dat is mijn mening hé. Dus ik hou niet van het blok inzake "het tradisionele gezin", abortus, eutanazie, vrouw aan de haard, anti-homo ...



kwoot uit beginselverklaring nva ( http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/beginselverklaring.asp ), met een beetje kleur in het kader van deze draad


Awel schooffie...daar kan ik helemaal inkomen se.
Dé hoofdreden waarom ik mij in het VB programma vind is
Primo: Vlaamse Onafhankelijkheid
Secundo: Vreemdelingenproblematiek.

De werkelijkheid gebiedt ons vast te stellen dat hierover geen zachte/andere/derde weg bestaat. Kijk maar naar waar we staan met onze zachte aanpak.

Wat hun ethische standpunten betreft ben ik veel en veel softer/progressiever dan die van het VB.

Dé reden echter waarom ik niet voor NVA maar wel voor VB stem is wegens mijn bezorgdheid ivm het behoud van onze democratie.
Door het cordon hebben wij geen eerlijke verkiezingen en dat wil ik veranderd zien.

robert t
2 juni 2009, 16:41
Maak jezelf geen illusies. Die 2000 Euro per Vlaming zullen we nooit te zien krijgen.Daar heb je gelijk in. Je moet daarvoor iets zuidelijker wonen.

giserke
2 juni 2009, 16:42
Awel schooffie...daar kan ik helemaal inkomen se.
Dé hoofdreden waarom ik mij in het VB programma vind is
Primo: Vlaamse Onafhankelijkheid
Secundo: Vreemdelingenproblematiek.

De werkelijkheid gebiedt ons vast te stellen dat hierover geen zachte/andere/derde weg bestaat. Kijk maar naar waar we staan met onze zachte aanpak.

Wat hun ethische standpunten betreft ben ik veel en veel softer/progressiever dan die van het VB.

Dé reden echter waarom ik niet voor NVA maar wel voor VB stem is wegens mijn bezorgdheid ivm het behoud van onze democratie.
Door het cordon hebben wij geen eerlijke verkiezingen en dat wil ik veranderd zien.
Dan moet je idd zeker op het VB stemmen. Die zullen de democratie redden 8O

DannyS
2 juni 2009, 16:44
10 - 12 miljard per jaar zou ik geen zever durven noemen.Allez, 't is beter dan niks, maar in andere landen zijn de transfers veel groter.
Met een fiscale fraude van 30 miljard zouden we echter beter daar het geld gaan halen. Het mag dus iets meer zijn.

Weiße Rose
2 juni 2009, 16:44
Zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is klopt dat natuurlijk.

Ik schreef mijn post in de veronderstelling dat Vlaanderen onafhankelijk zou zijn.

Weiße Rose
2 juni 2009, 16:45
Daar heb je gelijk in. Je moet daarvoor iets zuidelijker wonen.

Limburg? Joepie!:-D

system
2 juni 2009, 16:45
Awel schooffie...daar kan ik helemaal inkomen se.
Dé hoofdreden waarom ik mij in het VB programma vind is
Primo: Vlaamse Onafhankelijkheid
Secundo: Vreemdelingenproblematiek.

De werkelijkheid gebiedt ons vast te stellen dat hierover geen zachte/andere/derde weg bestaat. Kijk maar naar waar we staan met onze zachte aanpak.

Wat hun ethische standpunten betreft ben ik veel en veel softer/progressiever dan die van het VB.

Dé reden echter waarom ik niet voor NVA maar wel voor VB stem is wegens mijn bezorgdheid ivm het behoud van onze democratie.
Door het cordon hebben wij geen eerlijke verkiezingen en dat wil ik veranderd zien.

De tijd ligt anders nog niet zo ver achter ons dat de vlag op het vliegtuigje van uw avatar nog als kleuren had: Schwarz-Weiß-Rot...

daiwa
2 juni 2009, 16:48
Ik schreef mijn post in de veronderstelling dat Vlaanderen onafhankelijk zou zijn.


Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose
Maak jezelf geen illusies. Die 2000 Euro per Vlaming zullen we nooit te zien krijgen.

U bezit een glazen bol?

Gwyndion
2 juni 2009, 16:49
Allez, 't is beter dan niks, maar in andere landen zijn de transfers veel groter.
Met een fiscale fraude van 30 miljard zouden we echter beter daar het geld gaan halen. Het mag dus iets meer zijn.

Wie is nu weer de minister van financiën? Voorts is het vrij onozel om met een geldverspilling een ander goed te keuren (en gezien de hoeveelheid schandalen kan je zo zeggend at veel geld aan vingers blijft kleven).

circe
2 juni 2009, 16:49
Je gaat zondag zien dat er ook mensen zijn die wel reden hebben om op het VB te stemmen.

Zwartste zondag komt eraan.

En het Belgische mantra a la "alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen..." gaat niet helpen vrees ik.

Wel, dit heb ik ook zo'n beetje.

Het is zo'n soort van boemerang effect: jaar na jaar na jaar hebben ze het VB zwart (letterlijk en figuurlijk) gemaakt, gedemoniseerd, beladen met alle zonden Israels. ELKE actie die het VB ondernam werd geboycot, belachelijk gemaakt, mensen mochten zelfs hun zinnen niet afmaken, ze werden bespuwd en bespot.

En neen, CVP, BSP, EN PVV (what's in a name?-) zijn NIET de oorzaak van de huidige economische crisis... maar iedereen weet wèl op wie ze moeten stemmen om hen te laten voelen dat ze slecht werk leverden... en dat is???? rara! altijd prijs!

Herr Oberst
2 juni 2009, 16:49
De tijd ligt anders nog niet zo ver achter ons dat de vlag op het vliegtuigje van uw avatar nog als kleuren had: Schwarz-Weiß-Rot...

:|

Herr Oberst
2 juni 2009, 16:51
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Neen, dat is niet uw reden. De Vlaamse zaak kan u geen zak schelen.

toccata
2 juni 2009, 17:11
*rechts
*conservatief
*niet-ecologisch
*racistisch ondertoon
Hun standpunt in het communautaire vraagstuk is mij eerder van secundair belang

edit: met enkele van Ambiorix zijn punten ga ik ook akkoord

Fieseler
2 juni 2009, 17:14
Dan moet je idd zeker op het VB stemmen. Die zullen de democratie redden 8O

Jamaar Giserke...begrijp mij niet verkeerd hé.
Ik heb het over een demokratie waar alle partijen evenveel kansen krijgen.
Ik weet dat dat niet uw demokratie is.
Daarom kunnen wij daar ook niet over klappen hé...

BTW: veel geluk volgende zondag.
Elke Vlaams Nationalistische stem is een goede stem.

Fieseler
2 juni 2009, 17:15
De tijd ligt anders nog niet zo ver achter ons dat de vlag op het vliegtuigje van uw avatar nog als kleuren had: Schwarz-Weiß-Rot...

Je gaat toch niet beweren zeker dat de vliegeigenschappen van dat aerodynamische wonder verminderden navanant er genante kleuren op stonden?

E. Gidius
2 juni 2009, 17:18
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

Als ik zo het aantal draden van de laatste weken bekijk, staat het VB alweer in het centrum van deze verkiezingen.

De ervaring leert dat dat een garantie is voor een goede verkiezingsuitslag.

Ambiorix
2 juni 2009, 17:20
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

*zionistisch
*economisch liberaal
*de staat is "slecht" en meer liberale of zelfs libertarische kwatsj
*geen echte oplossingen (simplistisch)
*selectief focussen op islam (joden moeten zich niet integreren blijkbaar)
*geopolitiek: neigt naar atlantisme
*niet zelden nog overgoten met een antisocialistisch sausje dat al 19 jaar vervallen is.

system
2 juni 2009, 17:21
Als ik zo het aantal draden van de laatste weken bekijk, staat het VB alweer in het centrum van deze verkiezingen.

De ervaring leert dat dat een garantie is voor een goede verkiezingsuitslag.

U zult bedoelen : mijn subjectieve ervaring leert dit. Vergeet niet dat het VB op meer dan 24 % afklokte de laatste Vlaamse verkiezingen.

Het is eigenlijk heel simpel: indien het VB meer 1% achteruit gaat, is het een dikke nederlaag.Want het is nu of nooit voor het VB om massaal te winnen.

dominatrix
2 juni 2009, 17:25
kwoot uit beginselverklaring nva ( http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/beginselverklaring.asp ), met een beetje kleur in het kader van deze draad


Leuk dat jij het hebt over een de samenleving als warm nest, maar niet voor bepaalde sporten blijkbaar... ;-)

Echter dat is niet het punt dat ik wil maken; neen daar gaat het niet om hier. Wel over die beginselverklaring van je partij die je hanteert. Wil je even het luik over Vlaanderen naar BDW en Paul De Ridder enzo sturen? Het onderdeeltje over Vlaamse onafhankelijkheid zijn ze namelijk vergeten...

toccata
2 juni 2009, 17:25
U zult bedoelen : mijn subjectieve ervaring leert dit. Vergeet niet dat het VB op meer dan 24 % afklokte de laatste Vlaamse verkiezingen.

Het is eigenlijk heel simpel: indien het VB meer 1% achteruit gaat, is het een dikke nederlaag.Want het is nu of nooit voor het VB om massaal te winnen.

Waarom?
Er zijn genoeg partijen die zwaar verloren hebben en erna zijn terug gekomen?

dominatrix
2 juni 2009, 17:25
Het is eigenlijk heel simpel: indien het VB meer 1% achteruit gaat, is het een dikke nederlaag.Want het is nu of nooit voor het VB om massaal te winnen.

Neen, dat is de volgende federale verkiezingen en daar net na, dan gaat het kraken.

dominatrix
2 juni 2009, 17:26
Waarom?
Er zijn genoeg partijen die zwaar verloren hebben en erna zijn terug gekomen?


Haider bv, postuum zelfs nog populairder.

dominatrix
2 juni 2009, 17:27
Als ik zo het aantal draden van de laatste weken bekijk, staat het VB alweer in het centrum van deze verkiezingen.

De ervaring leert dat dat een garantie is voor een goede verkiezingsuitslag.


Als je op nieuwssites gaat kijken merk je dat ook alweer hoeveel ze ons weer proberen in een slecht dachtligt te stellen. Hln en dewinter over de vraag tss marokkanen en Turken, de beledigingen aan het adres van Marie-Rose.

Gevreesd of geliefd, gehaat of bemind... over de tongen gaan we 8-)

system
2 juni 2009, 17:31
Neen, dat is de volgende federale verkiezingen en daar net na, dan gaat het kraken.

Dat zegt men elke keer. En we zullen toch de uitslagen van de Vlaamse verkiezingen 2009 moeten vergelijken met de uitslagen van de Vlaamse verkiezingen van 2005. En dat is belangrijk ook voor Filip Dewinter, want hij is de kopman van het VB in het Vlaams Parlement. Bovendien vindt het VB het Vlaams Parlement het belangrijkste parlement. Welnu, we zullen zien wat de uistlagen zullen zijn. En nogmaals, indien het VB ook maar rond 1% verliest in vergelijking met de vorige keer, is het een dikke flop voor het VB.

HAMC
2 juni 2009, 17:32
Zwarte zondag voor het VB ja in vergelijking met de vorige Vlaamse verkiezingen. Let goed op. En dat betekent hier : dubbel zwart.

Ja, alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen.

HAMC
2 juni 2009, 17:33
Waarom doen jullie altijd aan forum-vervuiling ?

Ik vroeg de niet VB stemmers hun redenen ?

Ik ben een niet VB-stemmer.

dominatrix
2 juni 2009, 17:34
Dat zegt men elke keer.

Wie bedoel je met 'men' in deze?

Ik veronderstel dat Van Rompuy ooit uit zijn immobilisme zal moeten komen, en wat gaat hij dan doen? Goede rugdekking uit Vlaanderen kan helpen, maar ook al gaat de PS naar onder, er zal NON blijven klinken. Als men vanuit Vlaanderen niet actief zijn bevoegdheden gaat uitspelen gaan ze zich laten rollen. En dat denk ik dat steeds meer kiezers gaan doorhebben...

Wat van Rompuy ook gaat doen, klappen zullen er vallen... en als hij niets doet stemmen, want dan gaat hij onze welvaart al zeker niet kunnen vrijwaren.

HAMC
2 juni 2009, 17:34
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement.

Staat dat in een wet Maes?

system
2 juni 2009, 17:35
Ik ben een niet VB-stemmer.

Wat zou het. Verleden keer, een paar maanden geleden, op een enquête hier op dit forum ,hebt u VB gestemd.

En nu doet u het alweer:

http://forum.politics.be/poll.php?do=showresults&pollid=5245


U maakt de mensen wat wijs.

dominatrix
2 juni 2009, 17:35
Staat dat in een wet Maes?

Binnenkort met die ene SLP zetel zal het alvast in een Vlaams Decreet gegoten worden ;-)

dominatrix
2 juni 2009, 17:39
Dat zegt men elke keer. En we zullen toch de uitslagen van de Vlaamse verkiezingen 2009 moeten vergelijken met de uitslagen van de Vlaamse verkiezingen van 2005. En dat is belangrijk ook voor Filip Dewinter, want hij is de kopman van het VB in het Vlaams Parlement. Bovendien vindt het VB het Vlaams Parlement het belangrijkste parlement. Welnu, we zullen zien wat de uistlagen zullen zijn. En nogmaals, indien het VB ook maar rond 1% verliest in vergelijking met de vorige keer, is het een dikke flop voor het VB.


Eyla als ge ter elfder uren gaat wijzigen dan kan ik wel niet volgen he :lol:

Het klopt dat men dat vergelijk gaat maken, heb ik ook geen problemen mee. En dat kan pijn doen, dat ligt aan de kiezer. Maar dat wil niet zeggen dat ge van ons af zijt. FDW heeft al meermaals laten verstaan zijn conclusies te trekken indien hij faalt.

De kiezer zal beslissen, maar wat hij ook beslist onze thema's blijven belangrijk. Of jij ons resultaat nu een flop vindt of niet.

HAMC
2 juni 2009, 17:40
Wat zou het. Verleden keer op een enquête hier op dit forum ,hebt u VB gestemd.

En toch stem ik niet bij verkiezingen in Belgie op het VB.

Straf he...

system
2 juni 2009, 17:42
En toch stem ik niet bij verkiezingen in Belgie op het VB.

Straf he...

Dus vertelt de waarheid niet in deze poll.

http://forum.politics.be/poll.php?do=showresults&pollid=5245

dominatrix
2 juni 2009, 17:42
En toch stem ik niet bij verkiezingen in Belgie op het VB.

Straf he...


Maar goed dat het er in Vlaanderen zijn dan ;-)

luc broes
2 juni 2009, 17:42
met of zonder België, voor de gemiddelde burger zal toch nooit iets veranderen, geloof die zever van elke Vlaming zal er 2000 euro beter van worden...
splitsen is alles twee keer betalen, eigen RIZIV,..... enkel de die die aan de pot zitten gaan hier beter van worden
-racisme is misdadig en alle mensen zijn evenwaardig
-ook hun voorstellen voor meer auto en tegen openbaar vervoer is schande, geen beetje groen inzicht
Zo herschrijft men het VB-programma

luc broes
2 juni 2009, 17:48
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

die 'iedereen' is natuurlijk fout want veel mensen stemmen wèl voor het VB.

Waarom er niet voor stemmen?
Omdat ik maar al te graag betaal voor die transfers om de corrupte PS aan de macht te houden.
Omdat ik vind dat de Vlamingen maar moeten Frans spreken, want het Nederlands is veel te moeilijk voor de franstaligen.

Quicky
2 juni 2009, 17:52
U zult bedoelen : mijn subjectieve ervaring leert dit. Vergeet niet dat het VB op meer dan 24 % afklokte de laatste Vlaamse verkiezingen.

Het is eigenlijk heel simpel: indien het VB meer 1% achteruit gaat, is het een dikke nederlaag.Want het is nu of nooit voor het VB om massaal te winnen.


Indien het Vlaams Belang slechts met 1 �* 2 % verliest is dit een zeer dikke overwinning voor het VB. Zeker als je ziet dat in de peilingen het belang met soms 8% achteruit gaat tov 2004 (vorige Vlaamse verkiezingen).

Als het VB met 1% achteruit gaat, denk ik dat ze bij de andere partijen zullen spreken over de zwartste zondag ooit...

DannyS
2 juni 2009, 17:53
Daar heb je gelijk in. Je moet daarvoor iets zuidelijker wonen.Je woonplaats speelt geen enkele rol. De sociale zekerheidsbijdrage komt vooral jezelf ten goede, weleenswaar niet in dezelfde mate dat je betaalt: De uitkeringsbedragen variëren nl. van 27,37 € tot 142,0397 € per dag. Om dat maximumbedrag binnen te rijven moet je geen vijfvoud bijdragen. Managers betalen een paar procent rsz minder dan de andere werknemers,... en krijgen bonussen waarop geen limiet staat.

luc broes
2 juni 2009, 17:54
U zult bedoelen : mijn subjectieve ervaring leert dit. Vergeet niet dat het VB op meer dan 24 % afklokte de laatste Vlaamse verkiezingen.

Het is eigenlijk heel simpel: indien het VB meer 1% achteruit gaat, is het een dikke nederlaag.Want het is nu of nooit voor het VB om massaal te winnen.
Ja maar, vorige keer hadden we het voordeel dat we pas veroordeeld werden.

Den Ardennees
2 juni 2009, 18:03
onlangs praatte ik met een jongedame, ze wist absoluut niet voor wie te stemmen, maar voor het VL. Belang wou ze zeker niet stemmen

ik vroeg dus waarom niet

- dat zijn racisten

waarop ik: ze pleiten voor aanpassing van vreemdelingen, en harde aanpak van criminaliteit, daar kan je toch niet tegen zijn?

-Neen, eigenlijk niet, maar toch heb ik 't niet voor hen

Ik weer: jamaar, jij bent toch ook voor inburgering en harde aanpak van criminaliteit

-ja, ik weet het, en er zijn enorme problemen met die vreemdelingen, maar voor het VL. Belang stemmen, neen.

Ik: Jamaar, waarom ben je dan zo tegen hen?

-Tja, ik weet het niet...

Rare motivatie hebben sommige VL. Belangtegenstanders..

ghostic
2 juni 2009, 18:08
omdat het een partij is die niks kan dan haat en verderf zaaien ...ze mogen allemaal kanker krijgen ....en liefst snel ....dat ze verhuizen naar auswitch daar horen ze thuis

toccata
2 juni 2009, 18:08
die quote van Dewinter over Mohammed en de pensioenen helpt wel om mensen af te brengen van een stem op het VB

Dimensie
2 juni 2009, 18:16
die quote van Dewinter over Mohammed en de pensioenen helpt wel om mensen af te brengen van een stem op het VB

Ja, vooral de Belgen met de laagste pensioenen in Europa denken zo, zeker wanneer ze in het nieuws horen dat hier een verblijf en een levenslange werkloosheidsvergoeding geregeld werd voor moslimterroriste Malika al-Haroud toen ze uit Zwitserland vloog. :roll:

En als ze aan de kost van de "verrijking" van 2 miljard euro per jaar denken, en de kost van opvang van criminele verrijkers (> 4000 gevallen, aan 170 euro per dag) zijn ze zeker niet gemotiveerd om VB te stemmen.

Niko Bellic
2 juni 2009, 18:19
omdat het een partij is die niks kan dan haat en verderf zaaien ...ze mogen allemaal kanker krijgen ....en liefst snel ....dat ze verhuizen naar auswitch daar horen ze thuis

Bedankt voor deze bijzonder sterke inhoudelijke bijdrage. Met zulke uitspraken duw je het VB juist in een slachtofferrol en speel je hen in de kaart. Ben jij een VB-dubbelnick misschien?

Herr Oberst
2 juni 2009, 18:24
onlangs praatte ik met een jongedame, ze wist absoluut niet voor wie te stemmen, maar voor het VL. Belang wou ze zeker niet stemmen

ik vroeg dus waarom niet

- dat zijn racisten

waarop ik: ze pleiten voor aanpassing van vreemdelingen, en harde aanpak van criminaliteit, daar kan je toch niet tegen zijn?

-Neen, eigenlijk niet, maar toch heb ik 't niet voor hen

Ik weer: jamaar, jij bent toch ook voor inburgering en harde aanpak van criminaliteit

-ja, ik weet het, en er zijn enorme problemen met die vreemdelingen, maar voor het VL. Belang stemmen, neen.

Ik: Jamaar, waarom ben je dan zo tegen hen?

-Tja, ik weet het niet...

Rare motivatie hebben sommige VL. Belangtegenstanders..

Jarenlange mediamanipulatie laat zijn vruchten na.

IronChef
2 juni 2009, 18:39
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

* Het V.B. is tegen abortus en euthanasie

* Het gebrek aan een economisch programma.

* Hun standpunten over drugs.

* Hun gezaag over de islam.

* De kleinburgerlijkheid.

Gwyndion
2 juni 2009, 18:39
Vergeet ook de scholen niet te bedanken. Waarschuwen tegen racisme is een ding, de twijfelachtige standpunten van partijen tonen is ook goed, maar sommige leerkrachten zien het als hun taak om doemsbeelden te zaaien als het VB ooit eens aan het bestuur zou komen...

system
2 juni 2009, 18:45
Indien het Vlaams Belang slechts met 1 �* 2 % verliest is dit een zeer dikke overwinning voor het VB. Zeker als je ziet dat in de peilingen het belang met soms 8% achteruit gaat tov 2004 (vorige Vlaamse verkiezingen).

Als het VB met 1% achteruit gaat, denk ik dat ze bij de andere partijen zullen spreken over de zwartste zondag ooit...

We vergelijken hier niet met peilingen. Peilingen zijn lucht. We moeten vergelijken met de voorgaande Vlaamse verkiezingen van 2005. Dat is het enige mogelijke correcte vergelijkingspunt.

Dus, volgens u, als het VB met 2% achteruit gaat, noemt u het een klinkende overwinning voor het VB. Wie verliest gaat vooruit volgens u. U bent ook niet vlug verlegen. Maw, een weinig schitterende en nog minder consistente redenering van uwentwege. Tenzij u de mogelijke nattigheid al voelt aankomen en dat u daarom wel zo dwaze dingen moet zeggen.

Let wel, als het VB wint, zal ik het ook durven zeggen.

luc broes
2 juni 2009, 18:46
omdat het een partij is die niks kan dan haat en verderf zaaien ...ze mogen allemaal kanker krijgen ....en liefst snel ....dat ze verhuizen naar auswitch daar horen ze thuis

Jij zaait ten minste vrede en verdraagzaamheid.
Een echt voorbeeld in deze barre tijden.

Dimensie
2 juni 2009, 18:54
Wie verliest gaat vooruit volgens u.

Die uitleg krijgen we van alle partijen te horen in de verkiezingsshows.
Is het u nog niet opgevallen dat ze allemaal altijd winnen?

Gwyndion
2 juni 2009, 19:05
Ziende dat er nu veel meer versnippering is zou een verlies van een paar % voor het VB nog steeds een stevige score zijn. Nu zal het eerder zijn dat degene die het minste macht verliest wint dan wat anders, de grootste winnaars zijn natuurlijk degene die er ook nog op vooruit gaan.

Weiße Rose
2 juni 2009, 19:09
U bezit een glazen bol?

U bent naïef?

ZWITSAL
2 juni 2009, 19:12
Ik stem niet voor het Vlaams Belang want hun vreemdelingenstandpunt is me véél te soft ...
Wat betreft zwangerschapsonderbreking en euthanasie slaan ze mijn inziens ook de bal helemaal mis ...

Ik zocht dus naarstig naar een alternatief ...

Bij nader inzien zal ik toch maar Belang blijven stemmen zeker .... en ook mijn omgeving ertoe te motiveren.

Ik werk me nu al krom om Ahmed, Abdelkader, Saïd, Mohammed & co hun BMW Cabrio te financieren .... het is genoeg geweest!

Zwartengeel
2 juni 2009, 19:13
We vergelijken hier niet met peilingen. Peilingen zijn lucht. We moeten vergelijken met de voorgaande Vlaamse verkiezingen van 2005. Dat is het enige mogelijke correcte vergelijkingspunt.

Dus, volgens u, als het VB met 2% achteruit gaat, noemt u het een klinkende overwinning voor het VB. Wie verliest gaat vooruit volgens u. U bent ook niet vlug verlegen. Maw, een weinig schitterende en nog minder consistente redenering van uwentwege. Tenzij u de mogelijke nattigheid al voelt aankomen en dat u daarom wel zo dwaze dingen moet zeggen.

Let wel, als het VB wint, zal ik het ook durven zeggen.

Tiens, en toen het VB in 2006 in Antwerpen met 0,5% vooruitging, noemde men dit in de media dan weer een zware nederlaag. Wat is het nu eigenlijk? Het zal ook nooit niet goed zijn, nietwaar?

ERLICH
2 juni 2009, 19:13
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement. Ook de vraag aan u, wat verstaat u onder racisten? Misschien even off-topic, leugenaars, bedriegers en sjoemelaars horen deze thuis in het parlement? Misschien voor u wel, zoniet gaat u zondag weinig keuze hebben om te stemmen.

Henri1
2 juni 2009, 19:18
Neen, dat is niet uw reden. De Vlaamse zaak kan u geen zak schelen.

Natuurlijk kan de vlaamse zaak mij wat schelen.
Alleen niet ten koste van mede Belgen.

Henri1
2 juni 2009, 19:19
Neen, dat is de volgende federale verkiezingen en daar net na, dan gaat het kraken.

Weer uitstel dus ?

Henri1
2 juni 2009, 19:20
En toch stem ik niet bij verkiezingen in Belgie op het VB.

Straf he...

Mag jij wel stemmen ?

Dimensie
2 juni 2009, 19:20
Tiens, en toen het VB in 2006 in Antwerpen met 0,5% vooruitging, noemde men dit in de media dan weer een zware nederlaag. Wat is het nu eigenlijk? Het zal ook nooit niet goed zijn, nietwaar?

De logica van die commies is :
Het VB verliest 100.000 kiezers en valt op een schamele 900.000 kiezers. Een afgang, een nederlaag van gewelste. De ondergang is ingezet. Het begin van van het einde. De terminale afslachting. Het einde, quoi.

De commies (PVBD, Cap,...) winnen 15 1/2 kiezers bij en blijven onder de kiesdrempel. Dat zijn de grote winnaars die een geweldige, stevige sprong gemaakt hebben.Een succes zonder voorgaande. Het grote keerpunt. De trendbreuk. 8-)

luc broes
2 juni 2009, 19:35
die quote van Dewinter over Mohammed en de pensioenen helpt wel om mensen af te brengen van een stem op het VB

Sommigen wel, anderen niet.
FDW gebruikt de taal van het volk dat de zware last van de immigratie draagt.
Niet de taal van de welgestelde burger die tevreden is dat hij een goekope meid kan vinden.

luc broes
2 juni 2009, 19:37
Natuurlijk kan de vlaamse zaak mij wat schelen.
Alleen niet ten koste van mede Belgen.

de Vlaamse zaak kan hem iets schelen!
Vanwaar moeten anders de transfers komen?

dominatrix
2 juni 2009, 19:44
Weer uitstel dus ?

Geduld mijn jongen, Tiocfaidh ár lá!

Quicky
2 juni 2009, 19:44
die quote van Dewinter over Mohammed en de pensioenen helpt wel om mensen af te brengen van een stem op het VB

Waarom?
Dit is enkel de waarheid samengevat in 1 duidelijke zin.

dominatrix
2 juni 2009, 19:46
Sommigen wel, anderen niet.
FDW gebruikt de taal van het volk dat de zware last van de immigratie draagt.
Niet de taal van de welgestelde burger die tevreden is dat hij een goekope meid kan vinden.

En daar gaat het om, filip gebruikt de taal die iedereen kan verstaan. Met één qoute gaat dit nog lang over de tongen. En na verloop van tijd zal het geroep verstommen en de discussie het halen. Mensen zullen beginnen nadenken en vragen beginnen stellen wat nu juist de kosten en de baten zijn van die immigratie en of het een tegen het ander opweegt. Een beproefde taktiek misschien, maar jammer genoeg één van de weinige die we hebben willen we rugbaarheid in de media krijgen en daarmee op markten en straatpleinen.

dominatrix
2 juni 2009, 19:48
die quote van Dewinter over Mohammed en de pensioenen helpt wel om mensen af te brengen van een stem op het VB


Het gaat ook niet alleen om stemmen Toccata, als mensen beginnen nadenken, als de discussie begint over onze onderwerpen, onze thema's dan zijn we al serieus ver. Dat is al veel waard in een land dat naar de vaantjes wordt geholpen door struisvogel politiek.

HAMC
2 juni 2009, 20:02
Dus vertelt de waarheid niet in deze poll.

http://forum.politics.be/poll.php?do=showresults&pollid=5245

Je bedoelt omdat ik in een poll ergens op het VB stem? Ik mag niet stemmen van de staat dus ik stem ook niet tijdens verkiezingen.

U kent het verschil toch nog wel?

HAMC
2 juni 2009, 20:03
Mag jij wel stemmen ?

Nee.

Pietje
2 juni 2009, 20:03
Je bedoelt omdat ik in een poll ergens op het VB stem? Ik mag niet stemmen van de staat dus ik stem ook niet tijdens verkiezingen.

U kent het verschil toch nog wel?

Ja, maar indien je vd staat wel mocht stemmen, zou je op het VB stemmen.

HAMC
2 juni 2009, 20:08
Ja, maar indien je vd staat wel mocht stemmen, zou je op het VB stemmen.

Ja als, zo kunnen we alles bewijzen he Piet. :)

BlueThunder
2 juni 2009, 20:09
Hier ook zo iets belachelijk, gaan ze nu de boel om stelten gaan zetten in een zwembad
om moslims het leven zuur te maken


http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=BLDHE_20090531_001&PostCode=9000

Fieseler
2 juni 2009, 20:24
Hier ook zo iets belachelijk, gaan ze nu de boel om stelten gaan zetten in een zwembad
om moslims het leven zuur te maken


http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=BLDHE_20090531_001&PostCode=9000

't is toch wel erg hé...tsss
Vroeger ook al...het heel land op stelten zetten om de Pruisen buiten te krijgen...tjonge tjonge...

system
2 juni 2009, 20:33
Je bedoelt omdat ik in een poll ergens op het VB stem? Ik mag niet stemmen van de staat dus ik stem ook niet tijdens verkiezingen.

U kent het verschil toch nog wel?

Inderdaad, indien het waar is wat u vertelt, dan begrijp ik het beter nu.
OK, het zij zo. Zand erover.

dominatrix
2 juni 2009, 20:37
Hier ook zo iets belachelijk, gaan ze nu de boel om stelten gaan zetten in een zwembad
om moslims het leven zuur te maken


http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=BLDHE_20090531_001&PostCode=9000


Aan Uw gezond verstand is anders ook het één en ander belachelijk. Het hoort juist bij iemands principes als je net overal opkomt voor je mening, en in ons geval is dat tegen de sluipende islamisering. Dit is daar een voorbeeld van. Het is niet omdat jullie liever in jullie luie zetel blijven liggen en toekijken hoe grote chef jean marie de bazen nog wat extra goedkope werknemers belooft uit alle windstreken dat wij niet meer op de barricaden kruipen.

giserke
2 juni 2009, 20:39
Waarom zou ik stemmen voor het VB? 99.9% van hun standpunten zijn niet de mijne.
Ik stem dan liever op personen in partijen die ook de Vlaamse standpunten verdedigen.

De schoofzak
2 juni 2009, 20:52
Je bedoelt omdat ik in een poll ergens op het VB stem? Ik mag niet stemmen van de staat dus ik stem ook niet tijdens verkiezingen.

U kent het verschil toch nog wel?

Ik herinner me dat je dat nog eens gezegd hebt op het forum, zo ongeveer een jaar geleden.
Toen wou je niet verder iets prijsgeven.

Wel, het Vlaams spreekwoord luidt: wie a zegt moet b zeggen.

Waarvoor werd je veroordeeld om je uit je burgerrechten te zetten? En was dat in verband met de "81" ?

dominatrix
2 juni 2009, 20:53
Ik herinner me dat je dat nog eens gezegd hebt op het forum, zo ongeveer een jaar geleden.
Toen wou je niet verder iets prijsgeven.

Wel, het Vlaams spreekwoord luidt: wie a zegt moet b zeggen.

Waarvoor werd je veroordeeld om je uit je burgerrechten te zetten? En was dat in verband met de "81" ?


Doet er dat dan toe?

Henri1
2 juni 2009, 20:57
de Vlaamse zaak kan hem iets schelen!
Vanwaar moeten anders de transfers komen?

Ik had het over mede Belgen, niet over Transfers.

U lult altijd maar over die transfers terwijl nergens bewezen wordt of we met z'n allen gaan beter worden zonder de Walen.

Henri1
2 juni 2009, 20:58
Nee.

Dus uw Burgerrechten zijn U ontnomen ?

system
2 juni 2009, 21:01
Dus uw Burgerrechten zijn U ontnomen ?

Dat zijn onze zaken niet.

dominatrix
2 juni 2009, 21:02
Ik had het over mede Belgen, niet over Transfers.

U lult altijd maar over die transfers terwijl nergens bewezen wordt of we met z'n allen gaan beter worden zonder de Walen.


12 miljard per jaar extra in een Vlaamse schatskist vrij van Belgisch immobilisme ... daar zullen we inderdaad slechter van worden dan met wat we nu hebben :roll:

dominatrix
2 juni 2009, 21:03
Dat zijn onze zaken niet.


idd!

Henri1
2 juni 2009, 21:03
12 miljard per jaar extra in een Vlaamse schatskist vrij van Belgisch immobilisme ... daar zullen we inderdaad slechter van worden dan met wat we nu hebben :roll:

Berekeningen in dat verband spreken elkaar tegen.

U heeft het waarschijnlijk over de berekeningen van NV-A of VB ?

Henri1
2 juni 2009, 21:05
Dat zijn onze zaken niet.

Natuurlijk zijn het onze zaken niet.

Het is gewoon een vaststelling.
Hij zegt het immers zelf.

Dimensie
2 juni 2009, 21:05
Hier ook zo iets belachelijk, gaan ze nu de boel om stelten gaan zetten in een zwembad
om moslims het leven zuur te maken


http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=BLDHE_20090531_001&PostCode=9000


Fantastisch ! Goed dat er iemand de sluipende islamisering aanklaagt !

Henri1
2 juni 2009, 21:06
Vraag is of zwemmende moslim vrouwen een hoofddoek dragen. :-)

BlueThunder
2 juni 2009, 21:07
Fantastisch ! Goed dat er iemand de sluipende islamisering aanklaagt !

wanneer het VB het ICC afhuurt voor een congres komen wij ook toch geen boel maken :roll: in een democratie kan dit niet

Henri1
2 juni 2009, 21:08
wanneer het VB het ICC afhuurt voor een congres komen wij ook toch geen boel maken :roll: in een democratie kan dit niet

Waar het VB een congres houdt ga je beter geen boel maken.

Of je moet levensmoe zijn wegens hun knokploegen.......

toccata
2 juni 2009, 21:11
Tiens, en toen het VB in 2006 in Antwerpen met 0,5% vooruitging, noemde men dit in de media dan weer een zware nederlaag. Wat is het nu eigenlijk? Het zal ook nooit niet goed zijn, nietwaar?

Ze hadden wel een kartel he
eerlijk is eerlijk

rechtuit
2 juni 2009, 21:16
VB zal waarschijnlijk wat verliezen maar de rechtse, vlaamsgezinde partijen zullen fors scoren samen(VB + NVA + LDD), ik hoop samen toch 25+ procent, mogelijks 30procent.

Het is ook nodig want dit land is zo rot als de pest!

Dimensie
2 juni 2009, 21:17
wanneer het VB het ICC afhuurt voor een congres komen wij ook toch geen boel maken :roll: in een democratie kan dit niet

Niemand houdt u tegen om te betogen. Betogen is wel wat anders dan boel maken. Dan doen die linkse syndicalo's die burgers gijzelen op vlieghavens of bedrijfsleiders gijzelen of afkloppen.

Rare ideeën hebben die linkse jongens dat betogen niet kan in een democratie?!? :roll:

Henri1
2 juni 2009, 21:18
VB zal waarschijnlijk wat verliezen maar de rechtse, vlaamsgezinde partijen zullen fors scoren samen(VB + NVA + LDD), ik hoop samen toch 25+ procent, mogelijks 30procent.

Het is ook nodig want dit land is zo rot als de pest!

Vergeet niet dat Jean-Marie alleen rechts is als het hem uitkomt.

Je kan die gast niet vergelijken met die clowns alla De Winter en De Wever.

rechtuit
2 juni 2009, 21:23
Vergeet niet dat Jean-Marie alleen rechts is als het hem uitkomt.

Je kan die gast niet vergelijken met die clowns alla De Winter en De Wever.

JMDD is wel geen conservatief maar wel vlaamsgezind, al is hij wel niet zo standvastig hierin.

Waarom zijn FDW en BDW clowns? Omdat ze geen belgicisten zijn?

system
2 juni 2009, 21:39
VB zal waarschijnlijk wat verliezen maar de rechtse, vlaamsgezinde partijen zullen fors scoren samen(VB + NVA + LDD), ik hoop samen toch 25+ procent, mogelijks 30procent.

Het is ook nodig want dit land is zo rot als de pest!

Ik hoor u al afkomen: het VB verliest, maar de NVA wint, dus het VB heeft toch gewonnen. Of: het NVA verliest, maar LDD wint (eerder omgekeerd), dus het NVA heeft toch gewonnen. 'Jezuïtenwiskunde' noem ik dit.

dominatrix
2 juni 2009, 21:43
Vergeet niet dat Jean-Marie alleen rechts is als het hem uitkomt.

Je kan die gast niet vergelijken met die clowns alla De Winter en De Wever.

Als ik dit lees zou'k juist zeggen dat jmd de clown is

DannyS
2 juni 2009, 21:50
Rare ideeën hebben die linkse jongens dat betogen niet kan in een democratie?!? :roll:Als veroordeelde criminelen betogen noemen we dat meestal een opstand.

Dimensie
2 juni 2009, 21:52
Als veroordeelde criminelen betogen noemen we dat meestal een opstand.

Oei, dan zitten we midden in een revolutie als de rode criminelen de Internationale staan te zingen op 1 mei.

MORPHEUS
2 juni 2009, 21:58
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

ik zou nooit VB stemmen mocht ik van koninklijke familie zijn of nog steeds in sprookjes "l'union fait la force" geloof.

Echter, als de wekker afloopt maken we nu al jaaaaaaaren l'union fait la farce mee.
Even over de jaren opfrissen?
Happart......... DHL ...........BHV..........stemrecht voor vreemden ......... cordon voor 1.000.000 Vlamingen en niet voor corrupte PS ...........prins Laurant en Filip.......................Delphine Boel en onze pracht koning .................miljarden transfer naar het zuiden................

Ik ga slapen, sorry

Hallebarde
2 juni 2009, 22:08
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement.

Ik ben een fel tegenstandster van racisme. Ik ben evenzeer een fel tegenstandster van leugenachtige gemeenplaatsen.

Voor alle duidelijkheid : wil ons aub met naam aanduiden en opsommen welke huidige parlementsleden in België cq. Vlaanderen veroordeelde racisten zijn.

Dank bij voorbaat.

ancapa
2 juni 2009, 22:17
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement.

die zitten daar dan ook niet !! :-D

profiteurs en graaiers eens te meer !! :x

roger verhiest
2 juni 2009, 22:19
Ik ben een fel tegenstandster van racisme. Ik ben evenzeer een fel tegenstandster van leugenachtige gemeenplaatsen.

Voor alle duidelijkheid : wil ons aub met naam aanduiden en opsommen welke huidige parlementsleden in België cq. Vlaanderen veroordeelde racisten zijn.

Dank bij voorbaat.

eerlijk blijven : het gaat niet over parlementsleden maar over kandidaten op kieslijsten. Er is bovendien nog een verschil tussen "alledaags racisme" zoals verwoord in de slogan "Eigen volk eerst" en rabiaat aanzetten tot haat t.o.v.
andere bevolkingsgroepen : kleurlingen, franstaligen, moslims, joden...

Indien het VB een archief zou bezitten van alle druksels door haar en de aan haar aanverwante vzw's eventjes opent vindt U ongetwijfeld een boeiende
verzameling teksten en cartoons - waarvan sommige zelfs een schandelijke
vorm van plagiaat van cartoons zijn.. die door een publieke opinie in een recent verleden zeer gesmaakt werden...

Ik zal nooit voor het VB stemmen omdat ze nog steeds verklaren de enige ware erfgenamen zijn van het VNV en zeer explicxiet die strrekking die in de oorlogstijd een nieuwe orde wilde vestigen. Deze orde heeft tijdens WO II
de ganse familie van mijn neven vergast, deze orde heeft mijn moeder opgesloten en ondervraagt "of ze misschien in het bezit was van ontaarde muziek". Het zijn die mensen die regelmatig luid verkondigen dat ze de kunst willen censureren terwijl ze alsmaar verkondigen dat de vrije mening inclusief het aanzetten tot haat moet zijn. Als ze dan met hun haatcampagne succes hebben, was dat het werk van een "zwakzinnige"...

In feite roepen ze op tot het voeren van nieuwe oorlogen, niet alleen in verre streken maar vooral hier in Europa.

Fiere Jood
2 juni 2009, 22:21
Ik ken meer dan genoeg mensen die voor Vlaams Belang gaan stemmen.
Ik ken ook trouwe Vlaams Belangers die afhaken door het feit dat VB in hun ogen Linkser is geworden.


Zie hier een citaat en antwoord op een vraag van een kennis van me.

Geachte,
Iedereen die een positieve keuze maakt voor Vlaanderen en meent dat deze keuze een noodzakelijke stap naar een onafhankelijke Vlaamse republiek behelst, kan zich bij het Vlaams Belang op zijn plaats voelen. Welk geloof men aanhangt, is in beginsel niet relevant.

Een positieve keuze voor Vlaanderen betekent dat je kiest voor een verrijkende relatie met je Vlaamse omgeving. Dus je moet kennis hebben over Vlaanderen, je moet Nederlands spreken en sociale vaardigheden hebben die je in het Vlaanderen van vandaag van pas komen en tot slot moet je spontaan kiezen voor solidariteit met iedereen die in Vlaanderen woont of verblijft. Een gezonde rechten-plichtenbenadering is hierin fundamenteel.

Je kan enkel voor Vlaanderen een positieve keuze maken, omdat Belgiė geen identiteit heeft. Positieve keuzes voor iets of iemand kan je maar maken als je stevig - in casu als Vlaming - in eigen schoenen staat.

Metternich
2 juni 2009, 22:21
Ik ken ook trouwe Vlaams Belangers die afhaken door het feit dat VB in hun ogen Linkser is geworden.Linkser zoals in "minder liberaal" of net "meer liberaal"?

ancapa
2 juni 2009, 22:22
Omdat het VB een programma heeft dat onderhuids nog te veel broeit van het racisme. Ondanks hun - soms verdienstelijke - pogingen om te nuanceren, blijft de kern van hun boodschap wat betreft vreemdelingen: 'liever kwijt dan rijk, zonder compromis'.

Ik deel een stuk van hun bezorgdheden over de slechtlopende integratie van vreemdelingen, het stijgende gevaar van een islam die onze maatschappij afkerig is en een dysfunctioneel en in feite overbodig België, maar ik deel hun aanpak niet. Ik heb een 'gekleurd' gezin en ik blijf ervan overtuigd dat dit niet past in het ideaalbeeld van Vlaanderen volgens het VB.

Vlamingen zijn altijd werkers geweest !

"Anderen" worden moeilijk aanvaard, de taal spreken of ze tenminste leren, zich aanpassen aan onze manier van leven, sociaal aanvaardbaar zijn, Vlaming onder de Vlaming worden, zich vooral niet opzichtig aan gedragen, enz enz... gemengde huwelijken kunnen bij Vlaams Belang ook, huidskleur speelt geen rol !

BlueThunder
2 juni 2009, 22:26
De VB campagne is ook niet als andere jaren , had minstens grote affiches verwacht met
vooral de VLD als mikpunt, bv. in maffiastijl, De Gucht en Fortis, gerechtsgebouwen, Dewael Koekelberg, Verhofstadt en de Govaerts oplichting, omkoping van andere partijleden
( LDD ), gangster Tommelein en de Fortiscommissie, enz..... weer eens het bewijs dat het VB meer en meer een partij als de meerderheid aan het worden is.

één alternatief : LDD !!!

Henri1
2 juni 2009, 22:30
Als ik dit lees zou'k juist zeggen dat jmd de clown is

Vanuit uw perspektief zeer zeker.

k9
2 juni 2009, 22:37
Vergeet ook de scholen niet te bedanken. Waarschuwen tegen racisme is een ding, de twijfelachtige standpunten van partijen tonen is ook goed, maar sommige leerkrachten zien het als hun taak om doemsbeelden te zaaien als het VB ooit eens aan het bestuur zou komen...

Wat redelijk accuraat is, ooit al eens hun programma gezien? Voer dat uit en we zitten jarenlang in de chaos. nee dank U

En dat is ook waarom ik niet VB stem, amper een programma, de partijtop die door en door racistisch is en een partij vol mensen die nog nooit 1 dag van hun leven bestuurd hebben.

k9
2 juni 2009, 22:43
Vlamingen zijn altijd werkers geweest !
Behalve diegene die niet werken natuurlijk.


"Anderen" worden moeilijk aanvaard, de taal spreken of ze tenminste leren, zich aanpassen aan onze manier van leven, sociaal aanvaardbaar zijn, Vlaming onder de Vlaming worden, zich vooral niet opzichtig aan gedragen, enz enz... gemengde huwelijken kunnen bij Vlaams Belang ook, huidskleur speelt geen rol !
Kortom assimilieren, helemaal niet nodig, integreren is voldoende : taal spreken gewoontes kennen is voldoende, moeten geen de winter copietjes worden die migranten.

Rr00ttt
2 juni 2009, 23:20
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement.

Veroordeeld door politiek benoemde rechters, vrijgesproken door het volk in de verkiezingen die erop volgden.

toccata
2 juni 2009, 23:23
Veroordeeld door politiek benoemde rechters, vrijgesproken door het volk in de verkiezingen die erop volgden.

Ahzo
SP is vrijgepleit voor augusta?

daiwa
2 juni 2009, 23:48
Ahzo
SP is vrijgepleit voor augusta?



Toch niet, sinsdien zijn ze in vrije val. :-)

toccata
2 juni 2009, 23:51
Toch niet, sinsdien zijn ze in vrije val. :-)
De er eerst op volgende verkiezingen wonnen ze:roll:
Dus als (ik zeg niet dat het zo zal zijn maar stel) het VB nu begint zwaar te verliezen, zijn ze niet vrijgesproken door het volk?

Henri1
2 juni 2009, 23:56
De er eerst op volgende verkiezingen wonnen ze:roll:
Dus als (ik zeg niet dat het zo zal zijn maar stel) het VB nu begint zwaar te verliezen, zijn ze niet vrijgesproken door het volk?

Fairytales.........

daiwa
2 juni 2009, 23:56
Dus als (ik zeg niet dat het zo zal zijn maar stel) het VB nu begint zwaar te verliezen, zijn ze niet vrijgesproken door het volk?


Dat het VB zal moeten inbinden deze verkiezing besef ik ook wel, maar dat heeft niets meer te maken met een proces uit het verleden maar wel omdat er nu meer concurentie op het rechts vlak is gekomen.

Henri1
2 juni 2009, 23:57
Dat het VB zal moeten inbinden deze verkiezing besef ik ook wel, maar dat heeft niets meer te maken met een proces uit het verleden maar wel omdat er nu meer concurentie op het rechts vlak is gekomen.

Altijd maar dezelfde retoriek, kunt U ook andere argumenten ventileren ?

daiwa
3 juni 2009, 00:01
Altijd maar dezelfde retoriek, kunt U ook andere argumenten ventileren ?



Tja...... jij en logisch nadenken.

Speciaal voor jou zal ik het anders voorstellen, misschien snap je het dan wél.
2 Kinderen krijgen een koekje dat ze moeten verdelen, dus ze hebben dan elk de helft van dat koekje.
Maar als we dan datzelfde koekje onder 4 kinderen moeten verdelen heeft elk kind maar 1/4 van datzelfde koekje.
Als je het nu nog niet snapt geef ik het op...zucht.

Hallebarde
3 juni 2009, 01:13
eerlijk blijven : het gaat niet over parlementsleden maar over kandidaten op kieslijsten. Er is bovendien nog een verschil tussen "alledaags racisme" zoals verwoord in de slogan "Eigen volk eerst" en rabiaat aanzetten tot haat t.o.v.
andere bevolkingsgroepen : kleurlingen, franstaligen, moslims, joden...

Indien het VB een archief zou bezitten van alle druksels door haar en de aan haar aanverwante vzw's eventjes opent vindt U ongetwijfeld een boeiende
verzameling teksten en cartoons - waarvan sommige zelfs een schandelijke
vorm van plagiaat van cartoons zijn.. die door een publieke opinie in een recent verleden zeer gesmaakt werden...

Ik zal nooit voor het VB stemmen omdat ze nog steeds verklaren de enige ware erfgenamen zijn van het VNV en zeer explicxiet die strrekking die in de oorlogstijd een nieuwe orde wilde vestigen. Deze orde heeft tijdens WO II
de ganse familie van mijn neven vergast, deze orde heeft mijn moeder opgesloten en ondervraagt "of ze misschien in het bezit was van ontaarde muziek". Het zijn die mensen die regelmatig luid verkondigen dat ze de kunst willen censureren terwijl ze alsmaar verkondigen dat de vrije mening inclusief het aanzetten tot haat moet zijn. Als ze dan met hun haatcampagne succes hebben, was dat het werk van een "zwakzinnige"...

In feite roepen ze op tot het voeren van nieuwe oorlogen, niet alleen in verre streken maar vooral hier in Europa.

Verzoeke mij te willen verontschuldigen ; ik was er mij niet van bewust dat u tussenkwam als raadsman van Maes P.

Ik dank u voor de verduidelijking van de stelling uwer cliënt. U zult mij echter toestaan van noch in mijn reactie op de stelling van uw cliënt, noch in uw verduidelijking van diens stelling, enige reden of aanleiding te zien opdat u mij oneerlijkheid zou kunnen aanwrijven. Niettemin doet u dit, en ik verheel u niet dat het mij grieft.

Voor alle duidelijkheid herhaal ik de stelling van uw cliënt : “Waarom ik nooit op het VB ga stemmen ? Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement”. Het “nooit” in deze stelling wijst er op dat zij niet specifiek slaat op de verkiezingen van 7 juni 2009, maar op alle komende verkiezingen, en wellicht tevens op alle voorgaande.

Het gaat om veroordeelde racisten die niet thuis horen in een parlement. Uw uitleg betreffend “alledaags racisme” en druksels van welkdanige partij doet derhalve niets ter zake ; uw cliënt heeft het overduidelijk over personen in het parlement (parlementsleden, dus) die veroordeeld werden of zijn wegens racisme.

U voert evenwel aan dat uw cliënt het louter heeft over “kandidaten op kieslijsten”, en niet over parlementsleden. Mij komt het duidelijk voor dat de zin en betekenis van zijn stelling slaat op leden van een parlement, maar ik wil niet helemaal de mogelijkheid uitsluiten dat hij het – zoals u aanvoert - louter over kandidaten op een kieslijst heeft.

Sta mij derhalve toe van mijn vraag aan uw cliënt te vervolledigen. Gelieve ze aldus te lezen :

Wil ons aub met naam aanduiden en opsommen welke huidige parlementsleden in België cq. Vlaanderen en/of welke kandidaten op kieslijsten veroordeelde racisten zijn.

Fozzie
3 juni 2009, 01:53
Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.

Ik stem niet op het VB omdat ze mij en alle andere holebi's wil degraderen tot derderangsburgers die uitgesloten zijn van heel wat rechten die voor hetero's vanzelfsprekend zijn.
Het VB wil zelfs holebi's "begeleiden" naar een hetero-huwelijk, zodat ze niet enkel de holebi's kan ongelukkig maken, maar ook nog eens hun hetero-echtgeno(o)t(e). Hoe ze die "begeleiding" zien, willen ze blijkbaar niet bekend maken, en ook niet of die "begeleiding" vrijwillig is.

stab
3 juni 2009, 06:41
We vergelijken hier niet met peilingen. Peilingen zijn lucht. We moeten vergelijken met de voorgaande Vlaamse verkiezingen van 2005. Dat is het enige mogelijke correcte vergelijkingspunt.

Dus, volgens u, als het VB met 2% achteruit gaat, noemt u het een klinkende overwinning voor het VB. Wie verliest gaat vooruit volgens u. U bent ook niet vlug verlegen. Maw, een weinig schitterende en nog minder consistente redenering van uwentwege. Tenzij u de mogelijke nattigheid al voelt aankomen en dat u daarom wel zo dwaze dingen moet zeggen.

Let wel, als het VB wint, zal ik het ook durven zeggen.U heeft enigszins gelijk en toch, als vb zijn resultaat van 2007 kan herhalen - 5 % minder dan in 2004 - , zal er zeer opgelucht worden gereageerd in de vb partijmiddens.
De tweedracht die er in 2007 en 2008 heerste , heeft het vb belet of verhinderd dat er naar de goegemeente gecommuniceerd werd dat het resultaat van 2004 een ongelooflijke , eigenlijk abnormale, meevaller is geweest, door het aantrekken van echte proteststemmen tegen de veroordeling en het vreemdelingen stemrecht.

system
3 juni 2009, 07:13
U heeft enigszins gelijk en toch, als vb zijn resultaat van 2007 kan herhalen - 5 % minder dan in 2004 - , zal er zeer opgelucht worden gereageerd in de vb partijmiddens.
De tweedracht die er in 2007 en 2008 heerste , heeft het vb belet of verhinderd dat er naar de goegemeente gecommuniceerd werd dat het resultaat van 2004 een ongelooflijke , eigenlijk abnormale, meevaller is geweest, door het aantrekken van echte proteststemmen tegen de veroordeling en het vreemdelingen stemrecht.

Dat mag wel allemaal zo wezen maar dat kan men zeggen voor vele partijen. De ene partij heeft dan een meevaller en de ander partij heeft een andere meevaller de andere keer. Inderdaad in die zin heeft u gelijk.

Maar goed, indien blijkt dat, in vergelijking met de vorige Vlaamse verkiezingen, het VB meer dan één procent verliest (minder dan 1% noem ik een 'flauw statusquo'), dan is het VB een verliezende partij. Punt uit. En zeker voor het VB, vermits het VB altijd volop gaat voor de Vlaamse verkiezingen (want dat is hun actieterrein bij uitstek), is het VB dan zeker een verliezer bij meer dan 1 % verlies.

E. Gidius
3 juni 2009, 07:21
Ik hoor u al afkomen: het VB verliest, maar de NVA wint, dus het VB heeft toch gewonnen. Of: het NVA verliest, maar LDD wint (eerder omgekeerd), dus het NVA heeft toch gewonnen. 'Jezuïtenwiskunde' noem ik dit.

Wie welke percentjes wint of verliest is in mijn ogen totaal irrelevant. Partijen zijn werktuigen, geen doelen. Essentieel is dat er een regimebreuk komt en daarvoor is het noodzakelijk dat de traditionelen + groen geen meerderheid meer halen. Dat is de inzet van deze verkiezingen en die van de volgende jaren.

Pericles
3 juni 2009, 07:30
Wie welke percentjes wint of verliest is in mijn ogen totaal irrelevant. Partijen zijn werktuigen, geen doelen. Essentieel is dat er een regimebreuk komt en daarvoor is het noodzakelijk dat de traditionelen + groen geen meerderheid meer halen. Dat is de inzet van deze verkiezingen en die van de volgende jaren.

juist.

Henri1
3 juni 2009, 07:31
Wie welke percentjes wint of verliest is in mijn ogen totaal irrelevant. Partijen zijn werktuigen, geen doelen. Essentieel is dat er een regimebreuk komt en daarvoor is het noodzakelijk dat de traditionelen + groen geen meerderheid meer halen. Dat is de inzet van deze verkiezingen en die van de volgende jaren.

U houdt blijkbaar wel rekening met een eventuele achteruitgang dan.

Feit is dat een gedeelte van hun kiezers overgelopen is naar minder extreme partijen die misschien wel "salonfähig" zijn ?

E. Gidius
3 juni 2009, 07:34
U houdt blijkbaar wel rekening met een eventuele achteruitgang dan.

On verra. Ik heb andere prioriteiten dan het aanduiden van winnaers en verliezers, of het wel en wee van deze of gene partij.

Feit is dat een gedeelte van hun kiezers overgelopen is naar minder extreme partijen die misschien wel "salonfähig" zijn ?

Kan zijn. Belangrijk is dat het weigeringsfront groeit, en dat de traditionelen geen regering meer kunnen vormen.

stab
3 juni 2009, 08:06
Maar goed, indien blijkt dat, in vergelijking met de vorige Vlaamse verkiezingen, het VB meer dan één procent verliest (minder dan 1% noem ik een 'flauw statusquo'), dan is het VB een verliezende partij. Punt uit. En zeker voor het VB, vermits het VB altijd volop gaat voor de Vlaamse verkiezingen (want dat is hun actieterrein bij uitstek), is het VB dan zeker een verliezer bij meer dan 1 % verlies.Neen, toch niet.
Het gaat hem over evoluties. Indien vb zijn resultaat van 2007 kan herhalen blijft die partij staatsbedreigend, maw een partij die niet zomaar kan weggezet worden, een partij die er is om te blijven.
Maar zoals u hoopt en ik vrees, zit dat er wsl ook niet in: met een n-va zonder kartel, een ldd die bewezen heeft de kiesdrempel te kunnen overleven , acht ik een achteruitgang van vb tov 2007 onvermijdelijk.

toccata
3 juni 2009, 08:17
Dat het VB zal moeten inbinden deze verkiezing besef ik ook wel, maar dat heeft niets meer te maken met een proces uit het verleden maar wel omdat er nu meer concurentie op het rechts vlak is gekomen.

uhuh
De sp won na augusta de verkiezingen
Erna verloren ze, zoals het VB nu
Ze zijn dus vrijgesproken of niet? (juist hetzelfde scenario als het Belang)

vlijmscherp
3 juni 2009, 08:20
omdat ze mensen willen uitsluiten. omdat ze de realiteit van de multiculturele samenleving ontkennen en tegelijkertijd willen terugdraaien. omdat ze het flamigantisme een zeer slechte naam geven. omdat ze totaal niet bereid zijn om compromissen te maken. omdat ze haat zaaien tussen niet-moslims en moslims, tussen alles wat in hun ogen Vlaams is en wat niet-Vlaams zou mogen zijn. en er zullen er wel nog zijn hoor....

Fieseler
3 juni 2009, 08:26
omdat ze mensen willen uitsluiten. omdat ze de realiteit van de multiculturele samenleving ontkennen en tegelijkertijd willen terugdraaien. omdat ze het flamigantisme een zeer slechte naam geven. omdat ze totaal niet bereid zijn om compromissen te maken. omdat ze haat zaaien tussen niet-moslims en moslims, tussen alles wat in hun ogen Vlaams is en wat niet-Vlaams zou mogen zijn. en er zullen er wel nog zijn hoor....

Je hebt nog de opwarming van de aarde én niet te vergeten de crisis waar het Belang verantwoordelijk voor is.

Iedereen weet trouwens ook dat het VB aan de grondslag ligt van het slechte presteren van de rode duivels en het aantal zelfmoorden.

En dan vergeet ik nog een pak...

Henri1
3 juni 2009, 08:31
Je hebt nog de opwarming van de aarde én niet te vergeten de crisis waar het Belang verantwoordelijk voor is.

Iedereen weet trouwens ook dat het VB aan de grondslag ligt van het slechte presteren van de rode duivels en het aantal zelfmoorden.

En dan vergeet ik nog een pak...

Ze zijn dus nergens goed voor, ook niet om zichzelf bloed te geven ?

giserke
3 juni 2009, 08:37
Je hebt nog de opwarming van de aarde én niet te vergeten de crisis waar het Belang verantwoordelijk voor is.

Iedereen weet trouwens ook dat het VB aan de grondslag ligt van het slechte presteren van de rode duivels en het aantal zelfmoorden.

En dan vergeet ik nog een pak...

Ik zie dit niet tussen zijn rijtje argumenten staan. Enkel jij haalt ze erbij om hem belachelijk te maken. Bijgevolg een waardeloze quote van uwentwege.

luc broes
3 juni 2009, 08:41
Ik hoor u al afkomen: het VB verliest, maar de NVA wint, dus het VB heeft toch gewonnen. Of: het NVA verliest, maar LDD wint (eerder omgekeerd), dus het NVA heeft toch gewonnen. 'Jezuïtenwiskunde' noem ik dit.

Belangrijk is als het totaal aantal stemmen voor partijen die veel meer autonomie voor Vlaanderen vooruitgaat

Welke partij geniet de voorkeur van system, en waarom?

luc broes
3 juni 2009, 08:44
Ahzo
SP is vrijgepleit voor augusta?
Ja, vrijgepleit door het hof en het regime.
en Willy Claes nog altijd welkom in de salons en bij de VRT

Henri1
3 juni 2009, 08:49
Ja, vrijgepleit door het hof en het regime.
en Willy Claes nog altijd welkom in de salons en bij de VRT

Ik ben er ook zeker van dat Claes zich niet persoonlijk verrijkt heeft.

Maar deze draad gaat over F. De Winter en zijn Apostelen.
We dwalen weer af......

luc broes
3 juni 2009, 08:49
Waarom ik nooit op het VB ga stemmen?

Omdat veroordeelde racisten niet thuis horen in een parlement.

De meest misbruikte en dus zinloos geworden woorden in de Nederlandse taal:
Racisme en Onverdraagzaamheid.

Fieseler
3 juni 2009, 08:50
Ik zie dit niet tussen zijn rijtje argumenten staan. Enkel jij haalt ze erbij om hem belachelijk te maken. Bijgevolg een waardeloze quote van uwentwege.

:rofl::rofl::rofl:

Inderdaad Giserke, mijn quote is niet nodig om hem belachelijk te maken.

Ik denk trouwens dat dat ook bij U niet echt nodig is...:lol:

k9
3 juni 2009, 08:56
Inderdaad Giserke, mijn quote is niet nodig om hem belachelijk te maken.

Je maakt eigenlijk enkel jezelf belachelijk. Want wat er gezegd was over het VB was juist .

k9
3 juni 2009, 08:57
Belangrijk is als het totaal aantal stemmen voor partijen die veel meer autonomie voor Vlaanderen vooruitgaat


Vind ik te simpel, dat was zoals de SPa die vorige keer stond te juichen omdat links in totaal toch vooruit gegaan was, tja zo kan je altijd iets vinden he.

luc broes
3 juni 2009, 09:00
Waarom zou ik stemmen voor het VB? 99.9% van hun standpunten zijn niet de mijne.
Ik stem dan liever op personen in partijen die ook de Vlaamse standpunten verdedigen.
Beste Giserke is dat geen dichterlijke overdrijving?
Vlaamse onafhankelijkheid, de transfers, verpichte inburgering, geen snelbelgen zonder taalkennis enz.
Dat behoort dus allemaal tot die 0,1 % waar je wel mee akkoord gaat?

Maar toegegeven, het VB schenkt wel (te) veel aandacht aan de grootste problemen waarmee niet alleen Vlaanderen maar ook de rest van de wereld geconfronteerd wordt.

system
3 juni 2009, 09:01
Wie welke percentjes wint of verliest is in mijn ogen totaal irrelevant. Partijen zijn werktuigen, geen doelen. Essentieel is dat er een regimebreuk komt en daarvoor is het noodzakelijk dat de traditionelen + groen geen meerderheid meer halen. Dat is de inzet van deze verkiezingen en die van de volgende jaren.

Na het oude regime komt er een nieuw. Elke regime is een produkt van zijn tijd. Bijvoorbeeld,we merken nu ook dat alle partijen 'vergroenen'. Een begrip dat vroeger bijna taboe was bij de overige partijen (VB incluis). Bovendien, als ik zie hoe de kandidaten voor de Europese lijst van Groen! nu gekleed staan op hun affiche (met donker pak en das), dan is dat zeer duidelijk. U bent naïef.

luc broes
3 juni 2009, 09:04
Vind ik te simpel, dat was zoals de SPa die vorige keer stond te juichen omdat links in totaal toch vooruit gegaan was, tja zo kan je altijd iets vinden he.
Het totale aantal stemmen voor veel meer Vlaamse autonomie of voor meer Belgisch unitarisme is wel degelijk belangrijk.

Hetzelfde voor links of rechts.

Fieseler
3 juni 2009, 09:06
De meest misbruikte en dus zinloos geworden woorden in de Nederlandse taal:
Racisme en Onverdraagzaamheid.

Inderdaad....
Eén van de vele semantische moorden door links op een nochthans beladen begrip.
Zie ook: "jongeren", "solidariteit", "-fobie" enz...

Zwartengeel
3 juni 2009, 09:08
Beste Giserke is dat geen dichterlijke overdrijving?
Vlaamse onafhankelijkheid, de transfers, verpichte inburgering, geen snelbelgen zonder taalkennis enz.
Dat behoort dus allemaal tot die 0,1 % waar je wel mee akkoord gaat?

Maar toegegeven, het VB schenkt wel (te) veel aandacht aan de grootste problemen waarmee niet alleen Vlaanderen maar ook de rest van de wereld geconfronteerd wordt.


Ach, je kent giserke ondertussen wel, neem ik aan? Die zou zelfs nog zoete broodjes bakken met unitaristen als hij er zich maar mee kan onderscheiden van het VB.

luc broes
3 juni 2009, 09:11
Ik ben er ook zeker van dat Claes zich niet persoonlijk verrijkt heeft.

Maar deze draad gaat over F. De Winter en zijn Apostelen.
We dwalen weer af......
Een moordenaar heeft zich ook niet persoonlijk verrijkt!?
En FDW ook niet.
Je opmerking heeft dan ook geen waarde.

Claes heeft wel getracht zijn partij te verrijken door gesjoemel met de wapenhandel.
En die eigen partij stelt ook zijn eigen persoontje veilig. Dus....

k9
3 juni 2009, 09:12
Het totale aantal stemmen voor veel meer Vlaamse autonomie of voor meer Belgisch unitarisme is wel degelijk belangrijk.
Enkel moesten ze allemaal op dezelfde lijn staan maar doet doen ze niet, NVA en VB kijken heel anders aan tegen die zaken .


Hetzelfde voor links of rechts.
Niet echt elke partij wil regeren jezelf troosten met dat misschien een deel van je gedachtegoed gerealiseerd word door anderen is maar een heel magere troost.

luc broes
3 juni 2009, 09:13
Ach, je kent giserke ondertussen wel, neem ik aan? Die zou zelfs nog zoete broodjes bakken met unitaristen als hij er zich maar mee kan onderscheiden van het VB.

Die 'zou' is er teveel aan : in Brussel is er lijstverbinding met BUB!!??

luc broes
3 juni 2009, 09:18
Niet echt elke partij wil regeren jezelf troosten met dat misschien een deel van je gedachtegoed gerealiseerd word door anderen is maar een heel magere troost.

k9, dat is wel een heel magere gedachte

Ik vind het prima als gelijk wie een deel van mijn gedachtengoed realiseert.

Voor mij is mijn gedachtengoed veel belangrijker dan mijn partij.

giserke
3 juni 2009, 09:28
Ach, je kent giserke ondertussen wel, neem ik aan? Die zou zelfs nog zoete broodjes bakken met unitaristen als hij er zich maar mee kan onderscheiden van het VB.

Sorry, ik zie hier meer VBers samen,spannen met belgicisten om de N-VA aan te pakken dan omgekeerd.
Remember Knuppel en Superstaaf en vele anderen.

giserke
3 juni 2009, 09:29
Die 'zou' is er teveel aan : in Brussel is er lijstverbinding met BUB!!??

Sorry Luc, kun je me dit eens aantonen dat N-VA een lijstverbinding heeft met BuB in Brussel?

Henri1
3 juni 2009, 09:29
k9, dat is wel een heel magere gedachte

Ik vind het prima als gelijk wie een deel van mijn gedachtengoed realiseert.

Voor mij is mijn gedachtengoed veel belangrijker dan mijn partij.

Interessante denkpiste.

Dus als (zuiver hypothetisch gesproken) bijvoorbeeld de SP.A al je verwachtingen zou inlossen, dan draai je zonder schroom je frak ?

E. Gidius
3 juni 2009, 09:32
Dus als (zuiver hypothetisch gesproken) bijvoorbeeld de SP.A al je verwachtingen zou inlossen, dan draai je zonder schroom je frak ?

Je moet wel een ongelooflijke idioot zijn om dat in dat geval niet te doen...

Meer nog: als de BUB of Maingain al mijn verwachtingen zouden inlossen, zou ik er ook met enthousiasme voor stemmen.

Zwartengeel
3 juni 2009, 09:35
Interessante denkpiste.

Dus als (zuiver hypothetisch gesproken) bijvoorbeeld de SP.A al je verwachtingen zou inlossen, dan draai je zonder schroom je frak ?

Partijen zijn geen doel op zich, maar een middel. Tenzij je werkelijk aan die partij verdient, zie ik niet in waarom je dat niet zou doen...

Fieseler
3 juni 2009, 09:35
Je maakt eigenlijk enkel jezelf belachelijk. Want wat er gezegd was over het VB was juist .


Je weet toch dat een gebrek aan humor ook belachelijk is K9?

giserke
3 juni 2009, 09:39
Je weet toch dat een gebrek aan humor ook belachelijk is K9?

Dat was nogal humor he, ik heb me een breuk gelachen 8O

Henri1
3 juni 2009, 09:39
Partijen zijn geen doel op zich, maar een middel. Tenzij je werkelijk aan die partij verdient, zie ik niet in waarom je dat niet zou doen...

Dat kan best zo zijn.
Maar zelfs als De Winter ineens een 180° bocht maakt zal hij die ommezwaai eerst moeten verdienen hoor?

Fieseler
3 juni 2009, 09:41
Interessante denkpiste.

Dus als (zuiver hypothetisch gesproken) bijvoorbeeld de SP.A al je verwachtingen zou inlossen, dan draai je zonder schroom je frak ?

Ik vind deze vraagstelling bijzonder interessant.

Er zijn mensen die bij een bepaalde partij/ideologie/wereldbeeld blijven hangen ondanks het feit dat dat bewuste wereldbeeld net het tegenovergestelde is als zij zouden willen.

Neem nu de Vlaamse Belgicisten:
Ze worden vernederd en in het gezicht gespuwd door het Brusselse establishment.
Ze hebben 15% armoede terwijl ze in één van de rijkste regio's wonen.
Ze zitten met een crimineel hoge immigratie terwijl de werkloosheid piekt en de sociale zekerheid op springen staat.
Ze driegen niet alleen hun taal maar ook hun kultuur te verliezen.
Ze mogen niet kiezen voor de helft van hun regering.


Maar oeioeioeikes als er iemand iets aan deze onrechtvaardigheden wil doen...

Raaarrrrrrrr...zeer raarrrrrrr....

Fieseler
3 juni 2009, 09:42
Dat was nogal humor he, ik heb me een breuk gelachen 8O

Laat mij toe daaraan te twijfelen zonder U te willen beschuldigen een azijnpisser te zijn...:lol:

k9
3 juni 2009, 09:46
k9, dat is wel een heel magere gedachte

Ik vind het prima als gelijk wie een deel van mijn gedachtengoed realiseert.

Voor mij is mijn gedachtengoed veel belangrijker dan mijn partij.

Maar welk gedachtengoed is dat? VB, LDD en NVA hebben heel verschillende gedachtengoeden. Leg hun programma's naast elkaar en je ziet dat.

k9
3 juni 2009, 09:47
Je weet toch dat een gebrek aan humor ook belachelijk is K9?

Ah het was om te lachen, he gaat dus akkoord met wat er gezegd was.

Another Jack
3 juni 2009, 09:48
Ik vind deze vraagstelling bijzonder interessant.

Er zijn mensen die bij een bepaalde partij/ideologie/wereldbeeld blijven hangen ondanks het feit dat dat bewuste wereldbeeld net het tegenovergestelde is als zij zouden willen.

Neem nu de Vlaamse Belgicisten:
Ze worden vernederd en in het gezicht gespuwd door het Brusselse establishment.
Ze hebben 15% armoede terwijl ze in één van de rijkste regio's wonen.
Ze zitten met een crimineel hoge immigratie terwijl de werkloosheid piekt en de sociale zekerheid op springen staat.
Ze driegen niet alleen hun taal maar ook hun kultuur te verliezen.
Ze mogen niet kiezen voor de helft van hun regering.


Maar oeioeioeikes als er iemand iets aan deze onrechtvaardigheden wil doen...

Raaarrrrrrrr...zeer raarrrrrrr....

Door honger en ontbering zijn we te hard afgestompt door de DDR-dictatuur die ons al levenslang in kampen africht 'traditioneel' te stemmen.

Wij zijn verloren, u hoeft zich niet meer om ons te bekommeren.

Probeer tenminste onze kinderen te redden, o nobele mensen!

;-)

Fieseler
3 juni 2009, 10:37
Ah het was om te lachen, he gaat dus akkoord met wat er gezegd was.

Ik viel even van mijn stoel van het lachen toen ik zag hoe Giserke die andere vlamingenhater (Henri geloof ik) zonder het te weten voor belachelijk uitmaakte.

Wat U betreft beperkt de hilaiteit zich enkel tot het feit dat U niet snapt hoe dat in zijn werk ging...maar geen nood...U bent in goed gezelschap K.

winnezele
3 juni 2009, 10:42
[QUOTE=Henri1;4140327]Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.[/QUOT

Omdat ik N-VA stem

backfire
3 juni 2009, 10:43
Interessante denkpiste.

Dus als (zuiver hypothetisch gesproken) bijvoorbeeld de SP.A al je verwachtingen zou inlossen, dan draai je zonder schroom je frak ?

Daar g�*�*t het toch over? Dat je stemt voor die partij die het dichtste aanleunt bij je persoonlijke overtuigingen en aldus het beste geplaatst is om je verwachtingen in te lossen?

Of ontgaat er mij hier iets?

(edit) draai het even om. Stel (zuiver hypothetisch gesproken) de partij waar je al jaren op stemt plots heel andere standpunten gaat innemen. Ga je er dan voor blijven stemmen?

Fieseler
3 juni 2009, 10:44
[QUOTE=Another Jack;4142572]Door honger en ontbering zijn we te hard afgestompt door de DDR-dictatuur die ons al levenslang in kampen africht 'traditioneel' te stemmen.

Ik heb niet al te lang honger geleden in mijn leven en dat is bovendien bijna dertig jaar geleden.
Wat uw kampen betreft: ken ik niet zoveel van...
Heb alleen de blije gezichten gezien van de oostduitsers tijdens de wende.Ook de verdwaasde blikken van de controlepostmoordenaars vond ik veelzeggend.

Dat belooft voor de Vlaamse Wende.
Kunnen we een feestje bouwen Vlaanderens Stem of flandersvox of zoiets...


Wij zijn verloren, u hoeft zich niet meer om ons te bekommeren.Probeer tenminste onze kinderen te redden, o nobele mensen!


Om mij heeft nooit iemand zich moeten bekommeren Jack en wat mijn kinderen betreft: welnu: die zijn reeds bji voorbaat "binnen".
Je ziet dat "behoren tot het establishment" zijn voordelen heeft hé..;-)
;-)

;-)

luc broes
3 juni 2009, 10:46
Sorry Luc, kun je me dit eens aantonen dat N-VA een lijstverbinding heeft met BuB in Brussel?
Giserke, het kwam reeds eerder ter sprake hier op dit forum.
De reststemmen in Brussel worden samengeteld tussen lijsten die een lijst verbinding aangaan.
Het VB wou dit verwezenlijken tussen de lijsten die veel meer autonomie voor VL steunen.
LDD was akkoord indien NVA meedeed, maar die weigerde. Dat ging dus niet door tussen de VL autonomisten.
Het ging wel door tussen andere kleine partijen waaronder NVA en BUB.

Dat is het ongeveer. Bevestigd door Bart Laeremans.

Indien het allemaal niet waar is dan biedt ik mijn verontschuldigingen aan.
Indien wèl waar dan....

Another Jack
3 juni 2009, 10:47
Serieus nu,

Ik geloof niet in conservatieve recepten, in het heil van een Vlaamse staat.

Omdat individuele vrijheid, rechten en plichten primeren op een kunstmatig kuddegevoel.

Fieseler
3 juni 2009, 10:47
[QUOTE=Henri1;4140327]Iedereen heeft zo zijn redenen om niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Mijn reden is dat de Vlaamse "zaak" misbruikt wordt door een stelletje racisten.

Graag andere neen-zeggers hun mening en/of redenen.[/QUOT

Omdat ik N-VA stem

Vind ik een plausibele en aan te bevelen keuze.

De NVA is zo'n beetje het door het establishment toegelaten Vlaams Belang.
Ik hoop allezins dat ze goed scoren zondag.

Firestone
3 juni 2009, 10:58
Giserke, het kwam reeds eerder ter sprake hier op dit forum.
De reststemmen in Brussel worden samengeteld tussen lijsten die een lijst verbinding aangaan.
Het VB wou dit verwezenlijken tussen de lijsten die veel meer autonomie voor VL steunen.
LDD was akkoord indien NVA meedeed, maar die weigerde. Dat ging dus niet door tussen de VL autonomisten.
Het ging wel door tussen andere kleine partijen waaronder NVA en BUB.

Dat is het ongeveer. Bevestigd door Bart Laeremans.

Indien het allemaal niet waar is dan biedt ik mijn verontschuldigingen aan.
Indien wèl waar dan....Klopt (http://elections.fgov.be/fileadmin/user_upload/Elections2009/nl/kandidaten/parlement/apparentements/apparentements_bxl_nl.pdf)

HAMC
3 juni 2009, 11:01
Feit is dat een gedeelte van hun kiezers overgelopen is naar minder extreme partijen die misschien wel "salonfähig" zijn ?

Feit?


Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen...


Natuurlijk, ik begrijp dat. Als je de leugens wil geloven en je blijft het maar herhalen dan ga je op de duur je eigen leugens geloven.

vlijmscherp
3 juni 2009, 11:01
Feit?


Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen...


Natuurlijk, ik begrijp dat. Als je de leugens wil geloven en je blijft het maar herhalen dan ga je op de duur je eigen leugens geloven.

dus jij denkt ook dat het VB meer dan 25% gaat halen?

Zwartengeel
3 juni 2009, 11:07
Serieus nu,

Ik geloof niet in conservatieve recepten, in het heil van een Vlaamse staat.

Omdat individuele vrijheid, rechten en plichten primeren op een kunstmatig kuddegevoel.

Zoals de individuele vrijheden en rechten die de Franstaligen voor zich weggelegd zien in heel België, Vlaanderen incluis?

E. Gidius
3 juni 2009, 11:11
Serieus nu,

Ik geloof niet in conservatieve recepten, in het heil van een Vlaamse staat.

Omdat individuele vrijheid, rechten en plichten primeren op een kunstmatig kuddegevoel.

Waarom dan niet meteen de sociale zekerheid afschaffen, en nu we bezig zijn ook maar meteen de Belgische staat (geen kunstmatig kuddegevoel!) ?

giserke
3 juni 2009, 11:28
Giserke, het kwam reeds eerder ter sprake hier op dit forum.
De reststemmen in Brussel worden samengeteld tussen lijsten die een lijst verbinding aangaan.
Het VB wou dit verwezenlijken tussen de lijsten die veel meer autonomie voor VL steunen.
LDD was akkoord indien NVA meedeed, maar die weigerde. Dat ging dus niet door tussen de VL autonomisten.
Het ging wel door tussen andere kleine partijen waaronder NVA en BUB.

Dat is het ongeveer. Bevestigd door Bart Laeremans.

Indien het allemaal niet waar is dan biedt ik mijn verontschuldigingen aan.
Indien wèl waar dan....

Met andere woorden N-VA moet zich achter het CS laten zwieren?µDaar heb ik eigenlijk geen goesting voor.


Weet u waar de reststemmen terecht komen van de partijen die niet op die lijst staan? Naar de grootste taalgroep: de Franstaligen.
N-VA heeft in Brussel geen verkozenen, bijgevolg is iedere N-VA stem een stem voor de grootste taalgroep indien ze niet op een lijstverbintenis staan.
het VB heeft geen reststemmen omdat er verkozenen zijn. Daar worden de reststemmen in de partij gehouden wat niet het geval is voor partijen die niet de kiesdrempel halen in Brussel.
Zeg dan aan wie N-VA zijn reststemmen moet geven? Aan CD&V, VLD, SPA of aan de PS, CDH en MR-FDF?

system
3 juni 2009, 11:46
Feit?


Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen... Alles gaat goed, het VB gaat verliezen...


Natuurlijk, ik begrijp dat. Als je de leugens wil geloven en je blijft het maar herhalen dan ga je op de duur je eigen leugens geloven.

Ik zou het ook kunnen omdraaien. Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen.

Natuurlijk ik begrijp dat. Als ge de leugens wilt geloven en ge blijft het maar herhalen, dan gaat ge op de duur uw eigen leugens geloven.

Dimensie
3 juni 2009, 12:09
Ik zou het ook kunnen omdraaien. Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen.

Natuurlijk ik begrijp dat. Als ge de leugens wilt geloven en ge blijft het maar herhalen, dan gaat ge op de duur uw eigen leugens geloven.

Zou je je beter niet wat meer bezighouden met uw eigen micropartijtje ?

Ambiorix
3 juni 2009, 12:14
Ik zou het ook kunnen omdraaien. Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen.

Natuurlijk ik begrijp dat. Als ge de leugens wilt geloven en ge blijft het maar herhalen, dan gaat ge op de duur uw eigen leugens geloven.

en het grappige is, het veebee wint áltijd volgens die mannen. Ze vinden wel altijd ergens een verkiezingresultaat in het verleden waar het zogezegd mee vergeleken moet worden om correct te zijn.

En het grappigste van al, ze kunnen niet meebesturen:-D

dominatrix
3 juni 2009, 12:16
Zoals de individuele vrijheden en rechten die de Franstaligen voor zich weggelegd zien in heel België, Vlaanderen incluis?

raak!

Dimensie
3 juni 2009, 12:18
en het grappige is, het veebee wint áltijd volgens die mannen. Ze vinden wel altijd ergens een verkiezingresultaat in het verleden waar het zogezegd mee vergeleken moet worden om correct te zijn.

En het grappigste van al, ze kunnen niet meebesturen:-D

Ach, en wat gaan we van Caroline Gennez horen?
Precies hetzelfde: hoe groot haar nederlaag ook zal zijn, ze zal voor de camera's juichen dat ze het met haar resultaat van het populisme gewonnen heeft.

dominatrix
3 juni 2009, 12:18
en het grappige is, het veebee wint áltijd volgens die mannen. Ze vinden wel altijd ergens een verkiezingresultaat in het verleden waar het zogezegd mee vergeleken moet worden om correct te zijn.

En het grappigste van al, ze kunnen niet meebesturen:-D

Dat is onzin, wie onze geschiedenis leest ziet eerlijk de conclusies van de eerste resultaten waar er een terugval wordt toegegeven. Nadien zijn we er altijd maar op ieder vlak op vooruit gegaan, FDW heeft nog uitdrukkelijk gezegd dat hij zijn conclusies wel zou trekken.

Echter als ze je in alle peilingen en in alle kranten al finaal bij het oud ijzer schrijven dan mag je van mij part gerust van een zege spreken als we dat teniet doen.

luc broes
3 juni 2009, 12:18
Serieus nu,

Ik geloof niet in conservatieve recepten, in het heil van een Vlaamse staat.

Omdat individuele vrijheid, rechten en plichten primeren op een kunstmatig kuddegevoel.
kunstmatig kuddegevoel dat wordt ons nu juist aangepraat door het regime.
Als er iets conservatief is dan wel dit koninkrijk!
Een koning die een land tracht samen te houden. Lachwekkend conservatief.

dominatrix
3 juni 2009, 12:18
Ach, en wat gaan we van Caroline Gennez horen?
Precies hetzelfde: hoe groot haar nederlaag ook zal zijn, ze zal voor de camera's juichen dat ze het met haar resultaat van het populisme gewonnen heeft.

Staat ze daar wat te janken op de ledendag...

dominatrix
3 juni 2009, 12:19
Met andere woorden N-VA moet zich achter het CS laten zwieren?µDaar heb ik eigenlijk geen goesting voor.




Neen de N-VA moet het gewoon mee doorbreken, zoniet wacht het onvermijdelijke VU-scenario.

luc broes
3 juni 2009, 12:31
Met andere woorden N-VA moet zich achter het CS laten zwieren?µDaar heb ik eigenlijk geen goesting voor.


Weet u waar de reststemmen terecht komen van de partijen die niet op die lijst staan? Naar de grootste taalgroep: de Franstaligen.
N-VA heeft in Brussel geen verkozenen, bijgevolg is iedere N-VA stem een stem voor de grootste taalgroep indien ze niet op een lijstverbintenis staan.
het VB heeft geen reststemmen omdat er verkozenen zijn. Daar worden de reststemmen in de partij gehouden wat niet het geval is voor partijen die niet de kiesdrempel halen in Brussel.
Zeg dan aan wie N-VA zijn reststemmen moet geven? Aan CD&V, VLD, SPA of aan de PS, CDH en MR-FDF?
Je geeft dus toe dat het juist was.

Elke partij heeft reststemmen, het VB ook. Daarom wil men trouwens een lijstverbinding aangaan opdat geen stemmen zouden verloren gaan. NVA-stemmen gaan nu toch verloren mogelijk aan BUB of iets in die aard.

Het dreigement met C.S. is dus voldoende om een overeenkomst te hebben met de grootste VL partij in Brussel.

Trouwens LDD was akkoord.
Als men dan VB_LDD_NVA om die reden allen achter het C.S. zou plaatsen, dan zou dat toch een publieke veroordeling zijn van het C.S. en een machtig propagandawapen tegen het regime dat wij bestrijden.
BDW heeft trouwens gezegd dat hij zelf tegen het C.S. is.

giserke, in deze heb je geen poot om op te staan!

Jammer, want ik hoopte dat je kon aantonen dat mijn bericht verkeerd was.
Ik zou me met plezier verontschuldigd hebben.
Ik beschouw NVA nog steeds als nodig voor Vlaanderen.

giserke
3 juni 2009, 13:02
Neen de N-VA moet het gewoon mee doorbreken, zoniet wacht het onvermijdelijke VU-scenario.

Doorbreken? met 10% stemmen doorbreek je geen CS.
De situatie nu is langs geen kanten te vergelijkten tentijde van de VU.
De VU is tenonder gegaan door 2 verschillende stromingen binnen de VU. (VU-ID)
De situatie bij N-VA is totaal anders.

HAMC
3 juni 2009, 13:09
Ik zou het ook kunnen omdraaien. Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen.

Natuurlijk ik begrijp dat. Als ge de leugens wilt geloven en ge blijft het maar herhalen, dan gaat ge op de duur uw eigen leugens geloven.

Neen beste vriend system.

Het is:

Alles gaat slecht, het VB gaat winnen... Alles gaat slecht, het VB gaat winnen...

Dat is de realiteit in Belgie en die hebben we niet aan het VB te danken.

dominatrix
3 juni 2009, 13:09
Doorbreken? met 10% stemmen doorbreek je geen CS.
De situatie nu is langs geen kanten te vergelijkten tentijde van de VU.
De VU is tenonder gegaan door 2 verschillende stromingen binnen de VU. (VU-ID)
De situatie bij N-VA is totaal anders.

Ohjawel, het is een begin. Als ik merk dat vandaag Willie De Waele ons uitnodigt en openlijk verklaart lak te hebben aan het CS dan gaat dat wel degelijk.

Er zijn hier lokaal zelfs al oprispingen geweest om samen met mensen van de N-VA na de kiezer te stappen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Het kan sneller gaan dan U denkt.

Ook voor jullie, ik heb het U nog al gezegd, een derde keer falen gaat de kiezer niet meer slikken. Of wilt ge liever opgaan in de CD&V?

En de ondergang van de VU is begon met haar eerste verraad: Egmont, even later waren we Brussel kwijt en toen pas waren er de perikelen van Bert Bleiter. Maar met alle respect, toen dat er Bert en Geert over straat rolden was de VU al eventjes gestorven.

dominatrix
3 juni 2009, 13:10
Neen beste vriend system.

Het is:

Alles gaat slecht, het VB gaat winnen... Alles gaat slecht, het VB gaat winnen...

Dat is de realiteit in Belgie en die hebben we niet aan het VB te danken.


België heeft het VB aan haar eigen te danken, ipv te luisteren doen ze verder... tot er geen Vb meer is hopen ze, vergetende dat er dan ook geen België meer zal zijn...

system
3 juni 2009, 13:20
Ik zou het ook kunnen omdraaien. Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen... Alles gaat goed, het VB gaat winnen.

Natuurlijk ik begrijp dat. Als ge de leugens wilt geloven en ge blijft het maar herhalen, dan gaat ge op de duur uw eigen leugens geloven.

Welk micropartijtje?

Over micropartijtje gesproken. Ik herinner mij anders dat het VB zeer lange tijd slechts één vertegenwoordiger had in het parlement die nooit - ik herhaal :nooit - ook maar één keer zijn mond opendeed. Zijn naam : Karel Dillen. Dus er zijn nog andere partijen die ooit begonnen zijn als 'micropartijtje'.

De moraal van het verhaal doet me denken aan een gekend spreekwoord: 'wanneer niet komt tot iet, kent iet zichzelve niet'.

Tweede les: wanneer 'iet' zichzelve niet meer kent, wordt iet soms snel weer 'niet'.

Ambiorix
3 juni 2009, 13:34
Ach, en wat gaan we van Caroline Gennez horen?
Precies hetzelfde: hoe groot haar nederlaag ook zal zijn, ze zal voor de camera's juichen dat ze het met haar resultaat van het populisme gewonnen heeft.

de SPA mag gerust een gigantisch verlies lijden hoor:-)
En Gennez moet echt stoppen met politiek.

Dimensie
3 juni 2009, 13:34
Welk micropartijtje?
.

Oh sorry hoor. Ik verwar u met iemand anders. Ik dacht dat jij een van die volgelingen was van Cap, of PVDA of die andere lilliputter (SLP of LPS of ?whatever).

globalmedia
3 juni 2009, 13:39
Gennez en vandenbroucke zijn gewoon niet meer van "deze" tijd

system
3 juni 2009, 14:20
Oh sorry hoor. Ik verwar u met iemand anders. Ik dacht dat jij een van die volgelingen was van Cap, of PVDA of die andere lilliputter (SLP of LPS of ?whatever).

'Groot' impliceert niet altijd 'goed'.

Another Jack
3 juni 2009, 15:24
Zoals de individuele vrijheden en rechten die de Franstaligen voor zich weggelegd zien in heel België, Vlaanderen incluis?

Herlees eens volledig, ik had het ook over plichten...

Another Jack
3 juni 2009, 15:29
Waarom dan niet meteen de sociale zekerheid afschaffen, en nu we bezig zijn ook maar meteen de Belgische staat (geen kunstmatig kuddegevoel!) ?

Als liberaal voer ik solidariteit hoog in het vaandel.
Als pragmaticus garandeert de Belgische staat mij zekere vrijheden die ik niet zo onmiddelijk terugvindt in het programma van de partij die de boel wil opblazen.

giserke
3 juni 2009, 15:45
Als liberaal voer ik solidariteit hoog in het vaandel.
Als pragmaticus garandeert de Belgische staat mij zekere vrijheden die ik niet zo onmiddelijk terugvindt in het programma van de partij die de boel wil opblazen.

Jij zet hier 2 zinnen:
liberaal en solidariteit? :lol: Liberaal = egoïst
Het zijn de enigen die er op uit zijn de sociale zekerheid te privatiseren, lees alleen voor deze die het kunnen betalen. Amerikaanse toestanden dus.

Graag zou ik even een aantal citaten hebben uit het N-VA programma die uitwijzen dat bij een splitsing van België, u beperkingen van uw vrijheden zal opleggen. Althans meer dan nu.

Another Jack
3 juni 2009, 15:57
Jij zet hier 2 zinnen:
liberaal en solidariteit? :lol: Liberaal = egoïst
Het zijn de enigen die er op uit zijn de sociale zekerheid te privatiseren, lees alleen voor deze die het kunnen betalen. Amerikaanse toestanden dus.

Graag zou ik even een aantal citaten hebben uit het N-VA programma die uitwijzen dat bij een splitsing van België, u beperkingen van uw vrijheden zal opleggen. Althans meer dan nu.

U maakt een karikatuur van het liberalisme, uw goed recht.

Ik dacht dat de NVA voor confederalisme stond?

dominatrix
3 juni 2009, 15:58
U maakt een karikatuur van het liberalisme, uw goed recht.

Ik dacht dat de NVA voor confederalisme stond?

Volgens't partijprogramma en de militanten die ik ken voor onafhankelijkheid... volgens de CD&V-gatlikkers voor confederalisme...

Ambiorix
3 juni 2009, 16:33
Als liberaal voer ik solidariteit hoog in het vaandel.
.

:lol:

contradictio in terminis

Ambiorix
3 juni 2009, 16:34
Ik dacht dat de NVA voor confederalisme stond?

fout gedacht dan