PDA

View Full Version : Electronisch stemmen


brother paul
3 juni 2009, 06:54
Beste

als je met de computer de volledige stemming in één seconde foutloos kunt samentellen, waarom moeten wij nog in dat kotje gaan en waarom moeten wij nog met duizenden mensen daar stemmen zitten tellen ?

IK ben vrijwilliger om de query te schrijven die de stemming samentelt. Ik zal het hier zelfs doen voor u , gratis


SELECT partij,sum(stem) FROM Verkiezing2009 GROUP BY partij

Dat is het programma die je nodig hebt om de stemming samen te tellen...
Als je een manier ziet om hier te frauderen mag je het mij zeggen

Karim Van Overmeire
4 juni 2009, 18:29
Het probleem met computerstemmen is dat er geen enkele vorm van controle is. Wie garandeert ons dat er niet met het programma geknoeid wordt? Door derden. Of door de overheid (cfr. Tobback: het Vlaams Blok met ALLE middelen bestrijden).
De oplossing bestaat erin om de mensen per computer te laten stemmen, en dan voor een print te zorgen waarop de stem genoteerd staat. In geval van discussie of onregelmatigheden worden de prints geteld.
Onze voorstellen terzake zijn evenwel afgewezen.
In verschillende Europese landen komt men terug van het computerstemmen. Er is weer een trend naar stemmen met potlood en papier.

Smoer
5 juni 2009, 14:34
Of door de overheid (cfr. Tobback: het Vlaams Blok met ALLE middelen bestrijden).

Calimero-alert! Stemvervalsing is heus niet nodig. Het VB verliest zo ook wel. Denken jullie nu echt dat alle partijen er zo op gebrand zijn het VB te vernietigen? Er zijn nog altijd belangrijkere zaken dan een stel nooit-volwassen geworden hardroepers onderuit te halen.

De oplossing bestaat erin om de mensen per computer te laten stemmen, en dan voor een print te zorgen waarop de stem genoteerd staat. In geval van discussie of onregelmatigheden worden de prints geteld.

Ga dan gewoon terug met het potlood stemmen. Anders zou in elke gemeente wel discussie ontstaan...laten we maar zwijgen door welke partij...

1207
5 juni 2009, 15:42
Het probleem met computerstemmen is dat er geen enkele vorm van controle is..

http://verkiezingen.belgium.be/index.php?id=1351&no_cache=1&L=1.#irfaq_a_2_34f9d

hier lees ik toch iets anders
klassieke blokdesinformatie of een groot complot vd belgische overheid?

alberto
5 juni 2009, 18:12
http://verkiezingen.belgium.be/index.php?id=1351&no_cache=1&L=1.#irfaq_a_2_34f9d

hier lees ik toch iets anders
klassieke blokdesinformatie of een groot complot vd belgische overheid?
Ik geloof toch ook niet in computerstemmen, computers zijn niet echt veilig.

alberto
5 juni 2009, 18:13
Calimero-alert! Stemvervalsing is heus niet nodig. Het VB verliest zo ook wel. Denken jullie nu echt dat alle partijen er zo op gebrand zijn het VB te vernietigen? Er zijn nog altijd belangrijkere zaken dan een stel nooit-volwassen geworden hardroepers onderuit te halen.



Ga dan gewoon terug met het potlood stemmen. Anders zou in elke gemeente wel discussie ontstaan...laten we maar zwijgen door welke partij...
Met potlood stemmen is beter, leuker en is moeilijker te vervalsen.

brother paul
5 juni 2009, 18:23
Het probleem met computerstemmen is dat er geen enkele vorm van controle is. Wie garandeert ons dat er niet met het programma geknoeid wordt? Door derden. Of door de overheid (cfr. Tobback: het Vlaams Blok met ALLE middelen bestrijden).
De oplossing bestaat erin om de mensen per computer te laten stemmen, en dan voor een print te zorgen waarop de stem genoteerd staat. In geval van discussie of onregelmatigheden worden de prints geteld.
Onze voorstellen terzake zijn evenwel afgewezen.
In verschillende Europese landen komt men terug van het computerstemmen. Er is weer een trend naar stemmen met potlood en papier.

Ik garandeer u dat met de huidige kiestelmethode er op geen 10% nauwkeurig kan zeggen hoeveel voorkeurstemmen jij hebt... En ik garandeer u ook dat met de huidige telmethode er fraude mogelijk is...Iedere blanco stem is een gewonnen stem in een electronische verkiezing, en iedere afgekeurde stem is ook een gewonnen stem... En ik garandeer u ook dat met de huidige methode de manipulatie door computers zoals jij ze ziet vliegen ook zou mogelijk moeten zijn,t enzij ze feitelijk niet mogelijk ik.

Dus als je de som maakt van de honderduizenden afgekeurde en blanco stemmen, ben ik zeker dat moest de verkiezing electronisch gebeuren er technisch verschuivingen mogelijk zijn door de som van al deze fouten en afkeuringen en blanco's... Dus als U daarmee kunt leven, en vindt dat informatica slechter is dan de handtelmethode zegt dit alles over het respect dat u hebt voor de burger.

1207
5 juni 2009, 19:04
Met potlood stemmen is beter, leuker en is moeilijker te vervalsen.

ge kunt tekenen en kleuren en desnoods ff oxo met uw eigen spelen
of ne keer een koppel politiekers uitmaken