PDA

View Full Version : (Amerikaanse) bedrijven, die moeten boycotten ...


Boadicea
3 juni 2009, 14:08
... omwille van hun eigen domheid.

Ik erger me er steeds meer en meer aan dat er vooral Amerikaanse bedrijven zijn, die graag internationaal verkopen, maar het nog steeds niet snappen dat er mensen zijn, die wel over geld, maar niet over een credit card beschikken.

Klantvriendelijkheid omvat in mijn ogen ook mensen de mogelijkheid bieden tot betalen. Indien je de mensen die mogelijkheid niet bied, of maar een deel van je cliƫnteel, dan ben je in mijn ogen geen omzet waardig.

Ik snap dat online betalen via credit card het makkelijkste lijkt, maar tegenwoordig heb je ook goede e-wallets, of virtule portefeuilles, zoals Paypal en Moneybookers, waarbij je geld van je zichtrekening overschrijft en ook zo kan betalen.

Veel Amerikaanse bedrijven accepteren al Paypal, vooral via dochterbedrijf eBay, wat voor veel Europeanen zonder credit card een mogelijkheid meer biedt en dus extra omzet is voor deze bedrijven.

Tja, het nadeel met Paypal: je moet er iets op laten vallen als verkoper. Maar met Moneybookers, betaalt de koper en moet je als verkoper niets laten vallen. Dat is ook handig, gezien de prijs voor de koper te verwaarlozen is met wat bv Western Union rekent.

Toch zijn bepaalde Amerikanen zo credit card geil, dat ze liever met virtue leningen dan met echt geld betaald worden. Nu zijn er zelfs mensen die zo graag iets willen, dat ze bij anderen geen schooien om de credit card te gebruiken voor te bestellen.

Mij niet gelaten, maar met van die groepsbestellingen, zoals bepaalde fora dan organiseren, te blijven plaatsen, gaan die bedrijven niets leren. Ze moeten wat mij betreft hun klanten maar beter respecteren, of op hun bek gaan.

De bedrijven die ik zover gevonden heb, die enkel via credit card te betalen zijn, zijn:

Cafepress

Ficcare

EZ Combs


Welke bedrijven kunnen we nog op de zwarte lijst zetten? Mag ik er ook op wijzen dat de bedrijven die ik hier vermeld heb, ook door mij gecontacteerd zijn en gewoon nog niet de vriendelijkheid hadden om terug te reageren.

barfo
4 juni 2009, 10:30
er zijn ook verschillende types credit card, wat mij het beste lijkt is de credit card van visa die eigenlijk een debet card met vertraging is zonder rente of interest (enkel een jaarlijkse vaste kost)