PDA

View Full Version : Firestone de eerste gedwongen forummer (-ster) van de week

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Dronkoers
7 juni 2009, 00:51
Omdat ik er al lang genoeg achter zaag.

Of ge antwoord gaat krijgen is een andere zaak natuurlijk ;-)

en toch:

Frieten, saus, 1x per week

maar voornamelijk:

Wat heb je in godsnaam tegen teensletsen? ;-)

Flanelcondoom
7 juni 2009, 00:53
Discreet of continu?

Dronkoers
7 juni 2009, 00:58
Van waar haal je al uw kennis?

Dronkoers
7 juni 2009, 00:58
Hoeveel keer per week neem je een douche / bad?

Dronkoers
7 juni 2009, 00:59
Ben je een aangenaam cafémakker?

Dronkoers
7 juni 2009, 00:59
Wat is voor jou de ultieme kledingsstijl?

Dronkoers
7 juni 2009, 01:09
Heb je veel (schoen)keuze met uw schoenmaat?

L. J. Brutus
7 juni 2009, 01:16
:rofl:

Flanelcondoom
7 juni 2009, 01:33
Wat vind je van Dronkoers zijn initiatief om dit op te starten?

Dronkoers
7 juni 2009, 08:55
Waarom antwoord je nie? :-(

Firestone
8 juni 2009, 10:54
Frieten, saus, 1x per week + mayonnaise

Wat heb je in godsnaam tegen teensletsen? ;-)Teensletsen zijn lelijk, niet comfortabel en ongezond.Van waar haal je al uw kennis?In de klas altijd braaf geluisterd naar wat de meester vertelde.Hoeveel keer per week neem je een douche / bad?7Ben je een aangenaam cafémakker?Hangt af voor wie.
Ik denk dat jij mij een zaag zou vinden. Anderen vinden het leuk met mij om 3 uur in de morgen "intellectuele" gesprekken te voeren. Al zou dat nu "vonden" moeten zijn.Wat is voor jou de ultieme kledingsstijl?Heb ik niet.
Ik wil er goed uitzien, het moet comfortabel zijn, en niet te provokant. De laatste jaren draag ik weer vaker rokjes, daar waar ik vroeger vooral broeken droeg. Heb je veel (schoen)keuze met uw schoenmaat?Als ik mijn schoenenkast(en) overloop lijkt dat geen probleem te zijn.Waarom antwoord je nie? :-(Bij deze.

vlijmscherp
8 juni 2009, 10:55
wat is in feite de stand bij de forumquiz?

Pieke
8 juni 2009, 12:02
bestuurster of passagier?

Pieke
8 juni 2009, 12:02
ga je enkel op dronkoers zijn vragen antwoorden?

vlijmscherp
8 juni 2009, 12:04
word je graag gedwongen?

AdrianHealey
8 juni 2009, 12:46
word je graag gedwongen?

Heerlijke vraag. :')

Dronkoers
8 juni 2009, 13:04
Hoe is't met de kleine?

Firestone
8 juni 2009, 14:38
wat is in feite de stand bij de forumquiz?Moet je aan Pietje vragen.
bestuurster of passagier?passagierga je enkel op dronkoers zijn vragen antwoorden?Dat zou helaas onbeleefd zijn, neen dus.word je graag gedwongen?Hangt af waartoe en vooral door wie.Hoe is't met de kleine?Zalig.
Jij weet echt niet wat je mist!

Pieke
8 juni 2009, 15:36
in discussie treden met creationisten of het negeren?

Pieke
8 juni 2009, 15:36
eigenlijk is die vraag uit te breiden naar om het even welke fundamentalistische visie.

Flanelcondoom
8 juni 2009, 15:44
in discussie treden met creationisten of castreren?

eigenlijk is die vraag uit te breiden naar om het even welke fundamentalistische visie.

manta
8 juni 2009, 16:49
Moet men het schooluniform terug verplichten in de scholen ???
En vindt je dan ook dat Crocs daarbij verplicht moeten worden ??? ;-)

manta
8 juni 2009, 16:50
Hoe groot moet een gat in een muur minimum zijn om een groot vliegtuig door te laten ??? :lol:

Bovenbuur
8 juni 2009, 16:51
Lol, dat hele forummer van de week gedoe slaat toch een beetje op hol nu.

manta
8 juni 2009, 16:51
Welke groenten lust je absoluut niet ?

manta
8 juni 2009, 16:52
Lol, dat hele forummer van de week gedoe slaat toch een beetje op hol nu.

:idea:

Zal Bovenbuur de volgende forummer van de week worden ???:-D

manta
8 juni 2009, 16:54
Je mag een maand gaan leven op een verlaten eiland waar alle mogelijke kuxe te vinden is , je moet wel een forummer meepakken ... Wie neem je mee en waarom ?

Uh-Huh
8 juni 2009, 16:59
Ben je blij met de verkiezingsuitslag van 7 juni 2009?

Nick_
8 juni 2009, 17:57
Ben jij dat in die schermafbeelding? (met die camera in de hand)

Uh-Huh
8 juni 2009, 18:20
Pff, saaie trut...

Gun
8 juni 2009, 18:31
Enit, alweer voor VLD gestemd?

manta
8 juni 2009, 19:48
Favoriete hond ???

manta
8 juni 2009, 19:49
Hoeveel paar schoenen/botten/teensletsen/crocs heb je ??? :-D

toccata
8 juni 2009, 20:53
Mooiste plek op aarde voor jou?

From_Vlaanderen
8 juni 2009, 20:55
Welk merk bottekes vind je het mooist?
Welk merk bottekesis het talrijkst in je wardrobe?

Andro
8 juni 2009, 20:56
Heb je holebi vrienden?

Firestone
8 juni 2009, 20:56
in discussie treden met creationisten of het negeren?

eigenlijk is die vraag uit te breiden naar om het even welke fundamentalistische visie.Met creationisten (en aanverwanten) in discussie treden is onmogelijk.
Daarvoor heb je een minimum aan gemeenschappelijk kader nodig, een gemeenschappelijk vocabularium.
Je weet even goed als ik dat, bijvoorbeeld, het woord "feit" niet voor iedereen hetzelfde betekent.

Creationisten (en aanverwanten) zijn niet in staat hun eigen methodologie uit de doeken te doen, gewoon omdat deze niet bestaat. Ze beschikken evenmin over duidelijke criteria die gebruikt kunnen worden om hypotheses te valideren of falsifiëren.

Hoe kan je dan discussiëren over wetenschappelijke onderwerpen?

Het heeft weinig zin te reageren op onfalsifieerbare beweringen (ook al heb ik dat zelf vaak genoeg gedaan). Ten hoogste kan men erop wijzen dat het een onfalsifieerbare bewering is.

Wanneer creationisten (en aanverwanten) een falsifieerbare uitspraak maken dan lijkt het me wel nuttig deze te falsifiëren (in de veronderstelling dat de uitspraak fout is uiteraard), of er desgevallend op te wijzen dat er niet de minste aanwijzing bestaat dat de bewering klopt.

Ook lijkt het me nuttig af en toe op de denkfouten van creationisten (en aanverwanten) te wijzen. De ad hominems, de dooddoeners, enz...
Creationisten (en aanverwanten) kunnen daar moeilijk tegen, en we mogen tenslotte ook wat plezier overhouden aan deze "discussies".

Het heeft echter weinig zin zich te laten meeslepen in een eindeloze "discussie" waar dezelfde punten steeds herhaald worden (ook daaraan heb ik me bezondigd).
Misschien denken creationisten (en aanverwanten) dat wie na de derde herhaling van een discussielus de discussie staakt verloren heeft. Wel, het zij dan zo. Enkel zij vinden dat belangrijk.

Firestone
8 juni 2009, 21:06
Moet men het schooluniform terug verplichten in de scholen ???
En vindt je dan ook dat Crocs daarbij verplicht moeten worden ??? ;-)Neen en dus neen.Hoe groot moet een gat in een muur minimum zijn om een groot vliegtuig door te laten ??? :lol:Hangt er van af hoe stevig de vleugels aan de romp vastzitten. :-PLol, dat hele forummer van de week gedoe slaat toch een beetje op hol nu.Inderdaad.Welke groenten lust je absoluut niet ?Spinazie.:idea:

Zal Bovenbuur de volgende forummer van de week worden ???:-DWat mij beteft mag hij onmiddellijk overnemen.Je mag een maand gaan leven op een verlaten eiland waar alle mogelijke kuxe te vinden is , je moet wel een forummer meepakken ... Wie neem je mee en waarom ?Er zitten hier veel toffe en interessante mensen van wie ik veel kan leren en met wie het zeker goed toeven zal zijn op dat eiland. Namen ga ik niet noemen, want dan vergeet ik er enkele, die worden dan boos, enz ...
Wie ik meeneem is Dronkoers, omdat ik van hem uiteraard geen last zal hebben tijdens die maand.

Ben je blij met de verkiezingsuitslag van 7 juni 2009?Om het met een franse boutade te zeggen: "c'est mieux que si cela avait été pire".

Dat het VB eindelijk achteruit gaat is positief, maar N.VA en LDD scoren samen 20%, en dat is me wat veel.

globalmedia
8 juni 2009, 21:08
Pff, saaie trut...

Andro
8 juni 2009, 21:09
De stad of de natuur?

Firestone
8 juni 2009, 21:12
Ben jij dat in die schermafbeelding? (met die camera in de hand)Ik zal een beroemde landgenoot in mijn plaats laten antwoorden:

50218

Firestone
8 juni 2009, 21:18
Pff, saaie trut...Ik was dan ook geen vragende partij hiervoor.

Enit, alweer voor VLD gestemd?Enit? :?
Ja.

Favoriete hond ???Samson (of een andere fictieve hond).

Hoeveel paar schoenen/botten/teensletsen/crocs heb je ??? :-D2 te weinig/3 te weinig/0/1.

Dronkoers
8 juni 2009, 21:20
Wat mij beteft mag hij onmiddellijk overnemen.

Ben je het al beu? :-(

manta
8 juni 2009, 21:21
2 te weinig/3 te weinig/0/1.

8O
1 ?

8O

8O

Wauw Firestone ... :-D

Dronkoers
8 juni 2009, 21:25
Ben je een punctuele, of eerder van de nonchalante kant?

Firestone
8 juni 2009, 21:43
Mooiste plek op aarde voor jou?Van de (helaas weinige) plekken waar ik al geweest ben: een berg boven het meer van Neuchâtel, van waar je een prachtig uitzicht hebt op de meren.
Grote steden als New York, Parijs, Londen, Rome vind ik ook leuk.

Welk merk bottekesis het talrijkst in je wardrobe?Dat is het soort vraag waar ik echt niet op kan antwoorden. Merken interesseren me niet speciaal. Als je toch een merk wil, ik heb onlangs een paar laarzen van Louboutin gekocht.Heb je holebi vrienden?Ja, en die zijn tof (anders waren het geen vrienden, hé).

Ik heb ook een homo-collega, en dat is dan weer een ware e...l.

De stad of de natuur?Ik kan zeker genieten van de natuur, maar ben toch in eerste instantie een stadsmens.Ben je het al beu? :-(Zeer zeker!8O
1 ?

8O

8O

Wauw Firestone ... :-DZijn thuis soms heel nuttig.Ben je een punctuele, of eerder van de nonchalante kant?Veeleer een punctuele.

Uh-Huh
8 juni 2009, 22:03
Ik was dan ook geen vragende partij hiervoor.
Sorry, da's waar. :oops: :hug:

Flanelcondoom
8 juni 2009, 22:15
Waarom worden mijn vragen genegeerd?

globalmedia
8 juni 2009, 22:16
Waarom worden mijn vragen genegeerd?

de wetten van de natuur

Flanelcondoom
8 juni 2009, 22:16
de wetten van de natuur

Zozo, heb ik even een persoonlijke stalker gekregen op p.be.

globalmedia
8 juni 2009, 22:17
Zozo, heb ik even een persoonlijke stalker gekregen op p.be.

u vraagt,wij draaien

Andro
8 juni 2009, 22:17
Nog een klein vraagje, wat is je lievelingskleur?

Aliceblue
Antiquewhite
Aqua
Aquamarine
Azure
Beige
Bisque
Black
Blanchedalmond
Blue
Blueviolet
Brown
Burlywood
Cadetblue
Chartreuse
Chocolate
Coral
Cornflowerblue
Cornsilk
Crimson
Cyan
Darkblue
Darkcyan
Darkgoldenrod
Darkgray
Darkgreen
Darkkhaki
Darkmagenta
Darkolivegreen
Darkorange
Darkorchid
Darkred
Darksalmon
Darkseagreen
Darkslateblue
Darkslategray
Darkturquoise
Darkviolet
Deeppink
Deepskyblue
Dimgray
Dodgerblue
Firebrick
Floralwhite
Forestgreen
Fuchsia
Gainsboro
Ghostwhite
Gold
Goldenrod
Gray
Green
Greenyellow
Honeydew
Hotpink
Indianred
Indigo
Ivory
Khaki
Lavender
Lavenderblush
Lawngreen
Lemonchiffon
Lightblue
Lightcoral
Lightcyan
Lightgoldenrodyellow
Lightgreen
Lightgrey
Lightpink
Lightsalmon
Lightseagreen
Lightskyblue
Lightslategray
Lightsteelblue
Lightyellow
Lime
Limegreen
Linen
Magenta
Maroon
Mediumaquamarine
Mediumblue
Mediumorchid
Mediumpurple
Mediumseagreen
Mediumslateblue
Mediumspringgreen
Mediumturquoise
Mediumvioletred
Midnightblue
Mintcream
Mistyrose
Moccasin
Navajowhite
Navy
Oldlace
Olive
Olivedrab
Orange
Orangered
Orchid
Palegoldenrod
Palegreen
Paleturquoise
Palevioletred
Papayawhip
Peachpuff
Peru
Pink
Plum
Powderblue
Purple
Red
Rosybrown
Royalblue
Saddlebrown
Salmon
Sandybrown
Seagreen
Seashell
Sienna
Silver
Skyblue
Slateblue
Slategray
Snow
Springgreen
Steelblue
Tan
Teal
Thistle
Tomato
Turquoise
Violet
Wheat
White
Whitesmoke
Yellow
Of gewoon yellowgreen?

Jedd
8 juni 2009, 22:23
Als je Alexander de Grote was en oprukte naar het oosten, waar zou je zijn teruggedraaid ?

Flanelcondoom
8 juni 2009, 22:24
Als je de keuze hebt, naar welke veranderlijke integreer je eerst bij een meervoudige integratie?

Voltian
8 juni 2009, 22:31
Misschien is dit al algemeen geweten, maar heb ik het gemist; wat doe je van werk? (ik meen vaag informatica te herinneren)

Wat is, voor u persoonlijk, de belangrijkste historische gebeurtenis die je bewust hebt meegemaakt?

Welk museum in New York raad je aan? (ik heb wat tips nodig :-))

Welk land/stad wil je zeker nog gezien/gevoeld/beleefd hebben voor je sterft?

Los van alles; ge lijkt mij een heel toffe madam te zijn Firestone! Forummers als gij (en de forumquiz natuurlijk, maar is dat niet hetzelfde? :-)) maken het de moeite waard hier af en toe nog langs te komen. Doe zo voort en blijf vooral genieten van uwe kleine!;-)

Flanelcondoom
8 juni 2009, 22:34
Moest je leven ten tijde van de volgende polemieken, wiens kant zou je kiezen:

Newton vs Leibniz

Einsten vs de opkomende quantumfysici

Flanelcondoom
8 juni 2009, 22:36
Zou je ooit de brandstapel op willen vliegen moest Exodus en Pindar aan de macht komen en jouw leer als ketterij verklaren, en jou de kans geven om hun leer te accepteren (en professor worden in de geschiedenis van de NWO, reptilianografie en de algebra der bewustzijnsvelden) of te branden?

Voltian
8 juni 2009, 22:54
katoenen- of wegwerpluiers?

Pieke
9 juni 2009, 08:43
nachtwakersstaat of technocratie?

Pieke
9 juni 2009, 08:43
op basis van rede of op basis van gevoel?

vlijmscherp
9 juni 2009, 09:05
liever met mannen of vrouwen werken? of trek je het je gewoon niet aan? of werk je liever alleen?

Knipp
9 juni 2009, 09:09
1.
Wat mij erg intrigeert aan jou, is je jarenlange dagelijkse aanwezigheid op de forumquiz. Ik lees daar twee dingen in : een neiging tot dwangmatig gedrag en een wens 'intellectueel' te domineren.

Wat antwoordt de verdediging daarop ?

2.
Heeft de song 'Suzanne' van Leonard Cohen een bizondere betekenis voor jou ?

Knipp
9 juni 2009, 09:11
Pff, saaie trut...

Raakt zo'n opmerking jou ?
En zou ze je meer raken als ze van mij kwam ? ;)

Hoe ga je om met frustratie ?
Met onbeantwoorde liefde ?
Met jaloezie ?

Vanaf waar vind je de vragen hier te intiem ?

Spreekt je geweten soms ?
Of denk je dat het maar een kwestie van tijd is vooraleer morele begrippen zullen worden verklaard in strikt wetenschappelijke concepten ?

Als je niet in ICT zou mogen werken, waar zou je dan een job gaan zoeken ?

Heb je al veel gereisd ?

Wat is de ware betekenis van de zin 'Eeje gie de karre mee?'

Als je een vol jaar iets mocht bestuderen, dan wat ?

Wat vind je van de toenemende 'atomisering' van de maatschappij ?

Lees je veel romans ?
Zijn er naast science en science fiction auteurs nog andere schrijvers of schrijfsters waar je een band mee hebt ?

Voel je nooit een impuls om je avatar een keer te veranderen ?

Knipp
9 juni 2009, 09:31
Met creationisten (en aanverwanten) in discussie treden is onmogelijk.
Daarvoor heb je een minimum aan gemeenschappelijk kader nodig, een gemeenschappelijk vocabularium.

Er moet toch minstens een stukje gemeenschappelijke ervaringswereld zijn ?
Al was het maar het gebruik van toiletpapier door beide partijen.

Zie je een kloof tussen je 'denkkader' en je 'ervaringswereld' ?

Kan je je voorstellen dat veel uitspraken van Exodus zinvol zijn, als je ze leest als metaforen, of koppelt aan Borges ?

Knipp
9 juni 2009, 09:40
Het heeft weinig zin te reageren op onfalsifieerbare beweringen (ook al heb ik dat zelf vaak genoeg gedaan). Ten hoogste kan men erop wijzen dat het een onfalsifieerbare bewering is.

Kan je begrijpen dat ik die mening niet deel ?

En dat ik hardnekkig blijf op zoek gaan naar 'de motieven' en 'de oorsprong' van die onfalsifieerbare beweringen.
En dat ik de volledige 'cluster' wil onderzoeken, niet de geldigheid van losse beweringen dus, maar het levend geheel, de dynamiek van de volledige 'biotoop' beweringen ?

Pieke
9 juni 2009, 09:42
ben je hoopvol of pessimistisch voor de toekomst van de "mens" en de mensheid?

Knipp
9 juni 2009, 09:43
Grote steden als New York, Parijs, Londen, Rome vind ik ook leuk.

Is het toeval dat die steden stuk voor stuk consumptieparadijzen zijn ?

Knipp
9 juni 2009, 09:44
Nodig je vaak vrienden uit thuis ?

Knipp
Wat is het meest 'hysterische' dat je ooit overkwam ?

Pieke
Is de mensheid volwassen genoeg om om te gaan met bvb genetische manipulatie of ruimtekolonisatie?

parcifal
9 juni 2009, 09:49
Wat zou jij tegen je lover zeggen, moest die in het buitenland wonen (zeg bvb. Oekraiene :) ) en die daar een mooie positie heeft, om hem/haar te overhalen om in belgie/ vlaanderen te komen wonen?

En wat is jouw favoriete koffiekoek?

Knipp
9 juni 2009, 09:53
(en professor worden in de geschiedenis van de NWO, reptilianografie en de algebra der bewustzijnsvelden)

:D
Reptilianografie of Flanelcondoomse Psychologie van de Mens ? Als je mag kiezen.

Firestone
9 juni 2009, 10:23
Nog een klein vraagje, wat is je lievelingskleur?
...Eén van de vele redenen waarom deze oefening me niet ligt.

Ik heb zoiets niet, een "lievelingskleur", net zoals ik zal moeten passen op vragen als "wie is je favoriete schrijver", "wat is je favoriet boek", enz ...Als je Alexander de Grote was en oprukte naar het oosten, waar zou je zijn teruggedraaid ?Als ik Alexander de Grote was geweest, zou ik niet eens gestart zijn met dat oprukken naar het oosten.Misschien is dit al algemeen geweten, maar heb ik het gemist; wat doe je van werk? (ik meen vaag informatica te herinneren)Klopt, ik werk op de kleine IT-afdeling op de hoofdzetel van een bedrijf, en doe voornamelijk software analyse en ontwikkeling.

Wat is, voor u persoonlijk, de belangrijkste historische gebeurtenis die je bewust hebt meegemaakt?Er zijn er een aantal (de akkoorden van Oslo, de moord op Rabin, 9/11) maar als ik er ééntje moet uitpikken dan de Roemeense revolutie van 1989.

Roemenië bestond voor mij toen voornamelijk als onderwerp van vele verhalen van mijn grootmoeder, en ineens al de genoemde steden uit mijn eigen wereldje op TV zien verschijnen vond ik fascinerend, bijna magisch.

Welk museum in New York raad je aan? (ik heb wat tips nodig :-))Ik heb in New York niet echt musea bezocht (toen we twee jaar geleden aan de Oostkust van de VS op vakantie waren was Washington DC onze museastad).
Het MoMA heb ik bezocht, en is vanzelfsprekend een bezoek waard.

Welk land/stad wil je zeker nog gezien/gevoeld/beleefd hebben voor je sterft?Velen uiteraard.
Een aantal Oost Europese landen (Tsjechië, Roemenië), Ijsland, Noorwegen, Japan, ...
En Spanje, daar zou ik toch ook nog eens moeten geraken ...

En steden, de klassiekers denk ik: Praag, Barcelona, Firenze, St Petersburg, ...

katoenen- of wegwerpluiers?wegwerpluiers

Knipp
9 juni 2009, 10:48
En steden, de klassiekers denk ik: Praag, Barcelona, Firenze, St Petersburg, ...

Is het toeval dat het stuk voor stuk romantische steden zijn ? :lol:

Hertog van Gelre
9 juni 2009, 10:48
Beste Firestone,

Wat leuk dat je er ingetrapt bent en toch sportief antwoord geeft.

Ik durf het bijna niet te vragen uit angst voor een afwijzend antwoord maar:

Je bent liberaal en je vond dat NVA en LDD naar jouw smaak teveel stemmen hebben behaald. Dat betekent m.i. dat je België (nog steeds) ziet zitten.

Hoe denk je over een bestuurlijke samenwerking met Nederland? En áls je het ziet zitten, aan welke voorwaarden moet het voor jou voldoen?

manta
9 juni 2009, 11:36
Wat is "vrijheid" in jouw ogen ???

manta
9 juni 2009, 11:37
Over ogen gesproken ...

Kan je het verdragen als mensen je recht in de ogen kijken ??? Of draai je dan weg ???:-D

manta
9 juni 2009, 11:42
Ga je graag kamperen ???

Jazeker
9 juni 2009, 12:30
Wie ik meeneem is Dronkoers, omdat ik van hem uiteraard geen last zal hebben tijdens die maand.

Omgekeerd daarentegen...
F: "Van welke stad is dit een foto?"
D: "Leave me alone!"
F: "Raad het merk van mijn laarsjes."
D: "Hellup!!!!"
F: "We zien hier het deels anoniem gemaakte logo van een bepaalde zelfhulpgroep. Ken je de naam?"
D: "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH" *rent weg*
F: "Het klonk nochtans bijna juist."

Hertog van Gelre
9 juni 2009, 12:33
Omgekeerd daarentegen...
F: "We zien hier het deels anoniem gemaakte logo van een bepaalde zelfhulpgroep. Ken je de naam?"

:lol:

Flanelcondoom
9 juni 2009, 14:15
Omgekeerd daarentegen...

Ah, dus jij hebt toch nog ergens gevoel voor humor.

Firestone
9 juni 2009, 14:44
nachtwakersstaat of technocratie?Geen van beide wat mij betreft.

Enige sociale zekerheid (ziektezorg, pensioenen, werkloosheidsteun, ...) lijkt me aangewezen, al kan men uiteraard eindeloos discussiëren over de omvang en de modaliteiten.
Technocratie zonder democratische (ja, ja) controle zie ik evenmin zitten.

Ik weet dat ik me daarmee op dit forum niet populair ga maken, maar voorlopig heeft niemand mij kunnen overtuigen dat er een betere (of voor mijn part minder slechte) manier is een complexe samenleving met miljoenen individuëen te organizeren dan wat men in dagdagelijkse taal democratie noemt.

Een ideale samenlevingsvorm, zonder conflicten, daar geloof ik niet in.

op basis van rede of op basis van gevoel?Ik begrijp de vraag niet, vrees ik.

Bedoel je of ik liever iets beslis op basis van rede of op basis van gevoel?

Als dat de vraag was:

Hangt er van af, uiteraard. In theorie zal ik beslissingen over bijvoorbeeld werk op basis van rede nemen. Tenminste, dat maak ik me wijs.
Maar bijvoorbeeld de wens om te trouwen was op basis van gevoel, en dat stoort me niet.
In realiteit denk ik niet dat ik zo strikt de twee uit elkaar kan houden.

Knipp
9 juni 2009, 14:51
Een ideale samenlevingsvorm, zonder conflicten, daar geloof ik niet in.

En je gelooft wel in een samenlevingsvorm die grote inspanningen doet om conflicten van allerlei aard buiten beeld te houden ? En in burgers die zich alleen nog kunnen spiegelen in de badkamer en in winkelruiten ?

Of anders geformuleerd : vind je de 'samenlevings'logica van de westerse wereld anno 2009 voldoende transparant ? Of zitten allerlei gemene conflicten zoveel mogelijk onder de mat ? Weggeschoven onder een lifestyle die weinig reëel is, en mogelijk door 'duistere krachten' wordt bedacht in functie van bepaalde 'motieven'.
(Duidelijk koffie nodig)

cookie monster
9 juni 2009, 15:02
Frieten, saus, 1x per weekPffff , Te = TE :? :lol:

maar voornamelijk:

Wat heb je in godsnaam tegen teensletsen? ;-) Stinkzwammen :mrgreen:

Firestone
9 juni 2009, 15:32
liever met mannen of vrouwen werken? of trek je het je gewoon niet aan? of werk je liever alleen?Ik heb jaren voor een vrouw gewerkt, en niettegenstaande alle clichés viel dat best mee.
Ik heb veel van haar geleerd, waaronder vooral waarom ik voor haar moest werken en niet andersom.

Met mijn huidige collega's zie ik ook niet echt grote verschillen, al is het wel zo dat de weinige persoonlijke problemen die er waren vaker aan vrouwen dan aan mannen te wijten waren.1.
Wat mij erg intrigeert aan jou, is je jarenlange dagelijkse aanwezigheid op de forumquiz. Ik lees daar twee dingen in : een neiging tot dwangmatig gedrag en een wens 'intellectueel' te domineren.

Wat antwoordt de verdediging daarop ?Niets eigenlijk. Ik zie niets dat verantwoording vereist, geen verdediging dus.

2.
Heeft de song 'Suzanne' van Leonard Cohen een bizondere betekenis voor jou ?Neen. Het is wel een mooi liedje van een goede zanger.Raakt zo'n opmerking jou ?Neen, al vraag ik me soms af wat iemand bezielt om zoiets te posten.
En zou ze je meer raken als ze van mij kwam ? ;)Neen.

Hoe ga je om met frustratie ?Eerst goed vloeken, dan wat peptalk van mezelf, of een ondersteunende schouder opzoeken.
Later natuurlijk proberen een rationele analyse te maken (niet dat dit altijd lukt of helpt).
Met onbeantwoorde liefde ?Als we ons beperken tot de volwassenheid heb ik slechts één concreet geval voor ogen:

Ongeloof --> Woede --> Berusting --> Mannen, nooit meer --> Mannen enkel voor plezier --> Terug normaal doen

Met jaloezie ?Slecht.
Iemand kan me heus slechts één keer bedriegen.

Vanaf waar vind je de vragen hier te intiem ?Vanaf het ogenblik dat de antwoorden mij te herkenbaar zouden maken.
Wat ook meespeelt is dat er mensen meelezen die mij kennen en die niet alles moeten weten. :-)

Spreekt je geweten soms ?Ja.
Of denk je dat het maar een kwestie van tijd is vooraleer morele begrippen zullen worden verklaard in strikt wetenschappelijke concepten ?De wetenschappen zijn de laatste eeuwen zodanig geëvolueerd dat het belachelijk zou zijn te schrijven dat het nooit zal gebeuren. Mijn gevoel is echter dat het nooit zal gebeuren.

Als je niet in ICT zou mogen werken, waar zou je dan een job gaan zoeken ?Architecte lijkt me wel wat.

Heb je al veel gereisd ?Neen. :-(

Wat is de ware betekenis van de zin 'Eeje gie de karre mee?'Wellicht dat moser geen dubblenick van ThePiano is.

Als je een vol jaar iets mocht bestuderen, dan wat ?Kunstgeschiedenis misschien.

Wat vind je van de toenemende 'atomisering' van de maatschappij ? Zoals met alles in de maatschappij gaat het om evoluties en nieuwe evenwichten zoeken.
Als ik hoor en lees hoe vroeger (en voor sommigen nu nog) de groep allesbepalend was lijkt me atomisering niet eens zo slecht.

Lees je veel romans ?
Zijn er naast science en science fiction auteurs nog andere schrijvers of schrijfsters waar je een band mee hebt ?Tolstoy heb ik bijvoorbeeld met veel plezier gelezen.

Voel je nooit een impuls om je avatar een keer te veranderen ?Neen, niet speciaal.

Wow, dit is vermoeiend! :-(

Pieke
9 juni 2009, 15:34
Met creationisten (en aanverwanten) in discussie treden is onmogelijk.
Je weet even goed als ik dat, bijvoorbeeld, het woord "feit" niet voor iedereen hetzelfde betekent.

Creationisten (en aanverwanten) zijn niet in staat hun eigen methodologie uit de doeken te doen, gewoon omdat deze niet bestaat. Ze beschikken evenmin over duidelijke criteria die gebruikt kunnen worden om hypotheses te valideren of falsifiëren.

Hoe kan je dan discussiëren over wetenschappelijke onderwerpen?

Wanneer creationisten (en aanverwanten) een falsifieerbare uitspraak maken dan lijkt het me wel nuttig deze te falsifiëren (in de veronderstelling dat de uitspraak fout is uiteraard), of er desgevallend op te wijzen dat er niet de minste aanwijzing bestaat dat de bewering klopt.

Ook lijkt het me nuttig af en toe op de denkfouten van creationisten (en aanverwanten) te wijzen. De ad hominems, de dooddoeners, enz...
Creationisten (en aanverwanten) kunnen daar moeilijk tegen, en we mogen tenslotte ook wat plezier overhouden aan deze "discussies".

Het heeft echter weinig zin zich te laten meeslepen in een eindeloze "discussie" waar dezelfde punten steeds herhaald worden (ook daaraan heb ik me bezondigd).
Misschien denken creationisten (en aanverwanten) dat wie na de derde herhaling van een discussielus de discussie staakt verloren heeft. Wel, het zij dan zo. Enkel zij vinden dat belangrijk.

weliswaar wijze woorden, maar hoe zou je dan de opgang die bvb de ID-adepten in de VS die pleiten voor het invoeren van ID naast de evolutieleer kunnen tegengaan?

Persoonlijk laat ik me ook vangen in dergelijke discussies. Maar ik doe dat niet om de creationist te bekeren, dat is toch onmogelijk met fundamentalisten, maar wel om de toevallige toeschouwer die niet echt een mening daarover heeft, te bereiken.

vlijmscherp
9 juni 2009, 15:36
zou je nog op dit forum komen mocht de quiz verdwijnen?

Firestone
9 juni 2009, 16:06
Er moet toch minstens een stukje gemeenschappelijke ervaringswereld zijn ?
Al was het maar het gebruik van toiletpapier door beide partijen.

Zie je een kloof tussen je 'denkkader' en je 'ervaringswereld' ?

Kan je je voorstellen dat veel uitspraken van Exodus zinvol zijn, als je ze leest als metaforen, of koppelt aan Borges ?De vraag is niet wat ik van de uitspraken van exodus vind, maar hoe hij ze aan de man/vrouw brengt.
Sommige van zijn uitspraken lijken wel uit een random woorden generator te komen, en toen ik nog in "discussie" met hem trad bleek steeds dat hij niet bij machte was zelfs maar uit te leggen wat de woorden betekenden.

We moesten "the big picture" zien, "dots connecten", enz ...
In mijn laagbijdegronds niet-filosofisch wereldje heet dat zich laten hersenspoelen.

En wat metaforen betreft, wel, sommige van Pindar's verhaaltjes zijn wel degelijk metaforen. Onsmakelijke metaforen weliswaar. Maar soit, ik heb geen zin daar opnieuw tijd aan te verspillen.
Kan je begrijpen dat ik die mening niet deel ?

En dat ik hardnekkig blijf op zoek gaan naar 'de motieven' en 'de oorsprong' van die onfalsifieerbare beweringen.
En dat ik de volledige 'cluster' wil onderzoeken, niet de geldigheid van losse beweringen dus, maar het levend geheel, de dynamiek van de volledige 'biotoop' beweringen ?Met het zoeken naar 'de motieven' en 'de oorsprong' van die onfalsifieerbare beweringen heb ik geen probleem.
In tegenstelling tot wat zij denken zijn ze echter zelden origineel, is hun oorsprong en hun motivatie welbekend, en niet altijd salonfähig.

Afstand doen van de geldigheid van losse beweringen, daar ga ik niet in mee.
Dat is precies wat mijn vriend exodus doet: allerlei "dots" verzinnen (allez, copy-pasten) en dan verbinden tot zijn theorie.
En hoe valideert hij dan nadien zijn "dots"? Door er op te wijzen dat ze in de theorie passen! :?
Sorry, maar dat pseudowetenschappelijk gedoe vind ik waardeloos.ben je hoopvol of pessimistisch voor de toekomst van de "mens" en de mensheid?Ik ben hoopvol, omdat ik de wereld van nu (met alle problemen die er zijn) beter vind dan die van honderd of tweehonderd jaar geleden.

Is het toeval dat die steden stuk voor stuk consumptieparadijzen zijn ?Wie weet?
De enige van de vier waar ik redelijk veel heb geshopt is New York, en dat kwam door de waanzinnig lage dollar (en dus prijzen).

Nodig je vaak vrienden uit thuis ?Toch geregeld, ja.

Wat is het meest 'hysterische' dat je ooit overkwam ?Ik zie niet meteen iets.

Is de mensheid volwassen genoeg om om te gaan met bvb genetische manipulatie of ruimtekolonisatie?Neen, en toch gaan we het doen, en al doende volwassener worden.

Jazeker
9 juni 2009, 16:14
Neen. Het is wel een mooi liedje van een goede zanger.

Neem je kalmeerpillen of wou je dit als British cool understatement aanbrengen?

From_Vlaanderen
9 juni 2009, 16:50
Welk merk bottekesis het talrijkst in je wardrobe?

Nog eens uppen:-D.

Nick_
9 juni 2009, 17:15
Wat vind je zo leuk aan quizzen?

Nick_
9 juni 2009, 17:16
Heeft iemand je al gezegd dat je een tof mens bent?
Bij deze! :-)

From_Vlaanderen
9 juni 2009, 19:44
Omgekeerd daarentegen...

Daar ben je geweldig.

toccata
9 juni 2009, 19:54
Als je de keuze hebt, naar welke veranderlijke integreer je eerst bij een meervoudige integratie?

:-D

MaGNiFiCaT
9 juni 2009, 19:59
Welkom firestone!:-)

-Wat vind jij van Hare Majesteit Koningin Fabiola?

-Hoe sta jij tegenover het Koningshuis? Hoe sta je tegenover de Hertogen van Brabant, de Huidige Koningin.....?

-Stel dat de staatshervorming er komt, wat is voor jou prioritair? En waarom?

-Wat is volgens jou heel slecht aan België?

-Hou je van België?

-Wie wordt de volgende fvdw?

Firestone
9 juni 2009, 20:37
Wat zou jij tegen je lover zeggen, moest die in het buitenland wonen (zeg bvb. Oekraiene :) ) en die daar een mooie positie heeft, om hem/haar te overhalen om in belgie/ vlaanderen te komen wonen?Oei, dat valt tegen. :-(

Ik ken zo twee koppels.
Een paar vrienden van mij woont in Frankrijk, maar door werkomstandigheden wonen ze nu zo'n 600 km van elkaar. Jaren heeft hij geprobeerd haar zover te krijgen om naar "zijn" stad te verhuizen, maar haar praktijk wil ze niet opgeven.
Echt goed gaat dat niet, zo lijkt het mij.

Een Amerikaanse collega woont in Los Angeles met zijn partner, maar werkt in New York. Maandag morgen met het vliegtuig naar New York, donderdag avond met het vliegtuig terug naar Los Angeles. Elke week opnieuw ...

Hoe je het ook draait of keert, er is geen compromis mogelijk. Als je samen wil leven (en ik zou het niet kunnen zoals mijn vrienden en collega), moet één van de twee zijn huidige job opgeven. Je kan dat nog zo mooi inkleden als je wil, maar dat is de bottomline.
Erger wordt het wanneer de partner die zijn land en werk opgeeft daar nadien bitter over doet, zo van "ik heb voor jou alles opgegeven en nu doe je me ... aan".

En nu de conclusie, rechtstreeks uit de Flair:
Geen trukjes, geen valse beloftes maken, gewoon de harde waarheid vertellen en kiezen voor de job die het minst "vervangbaar" is.
Ideaal is anders. :-(

Sterkte.

En wat is jouw favoriete koffiekoek?http://img269.imageshack.us/img269/2173/24550chocoladebroodje.th.jpg (http://img269.imageshack.us/my.php?image=24550chocoladebroodje.jpg)

Firestone
9 juni 2009, 20:40
Reptilianografie of Flanelcondoomse Psychologie van de Mens ? Als je mag kiezen.Reptilianografie lijkt met toch leuker, hoor.Is het toeval dat het stuk voor stuk romantische steden zijn ? :lol:Geen idee.

Geert C
9 juni 2009, 20:44
Bach of Mozart?

Jazeker
9 juni 2009, 20:50
Bach of Mozart?

Je mag mensen niet voor zulke keuze plaatsen :|

Firestone
9 juni 2009, 20:54
Beste Firestone,

Wat leuk dat je er ingetrapt bent en toch sportief antwoord geeft.Een geval van "Damned if you do, damned if you don't". :-(

Ik durf het bijna niet te vragen uit angst voor een afwijzend antwoord maar:

Je bent liberaal en je vond dat NVA en LDD naar jouw smaak teveel stemmen hebben behaald. Dat betekent m.i. dat je België (nog steeds) ziet zitten.

Hoe denk je over een bestuurlijke samenwerking met Nederland? En áls je het ziet zitten, aan welke voorwaarden moet het voor jou voldoen?Het zal wel niemand verbazen dat ik niet meteen een vurige flamingante ben.

De staatsvorm laat me redelijk koud.
Er is geen diepe logische reden waarom ik (bijvoorbeeld voor de SZ) solidair moet zijn met iemand uit Maasmechelen maar niet met iemand uit Maastricht, met iemand uit Charleroi maar niet met iemand uit Roubaix.
De staatsgrenzen zijn getrokken, en hoe je ze ook gaat hertekenen blijft het in mijn ogen deels arbitrair.

Wat mij interesseert is dat justitie functioneert, dat financiën functioneert, enz ...
Dat de staat dus doet wat hij verondersteld wordt te doen, zo goed (en goedkoop) mogelijk.
Als dat beter regionaal kan, geen probleem wat mij betreft. Als bepaalde bevoegdheden beter nationaal (of Europees) beheerd worden is dat voor mij evenmin een probleem.

België splitsen zal in Brabant (om het zo te noemen) meer problemen veroorzaken dan oplossen.
Sommige vlaamsgezinden "lossen dit op" door te decreteren dat "Brussel een Vlaamse stad is". Problemen lost men in de echte wereld zo niet op.

Een unie tussen België en Nederland (en Luxemburg?): geen enkel probleem wat mij betreft.
Ik kan me vergissen maar ik denk dat Nederland al bij al beter bestuurd wordt dan België. We (= de Belgen) hebben dus wel iets te winnen bij zo'n unie.

Maar zoals gezegd lig ik niet echt wakker van deze discussie over de staatsvorm.

Firestone
9 juni 2009, 21:05
Wat is "vrijheid" in jouw ogen ???:cry:

Kon je geen vraag stellen over croc's of zoiets?

Filosofie is echt mijn ding niet, manta.
Als ik het aandurf mijn definitie van vrijheid te posten krijg ik de usual suspects over me heen met commentaren en kritieken waar ik niks van zal begrijpen.

Voor mij volstaat het vast te stellen dat we, historisch gezien, in een tijdperk en een regio leven met elders en eerder ongekende vrijheden.
Het mag beslist nog beter, maar ik prijs me gelukkig hier en nu te mogen leven.

Over ogen gesproken ...

Kan je het verdragen als mensen je recht in de ogen kijken ??? Of draai je dan weg ???:-DNeen, ik draai niet weg.
En als het een rare kwiet is met een vreemde blik, dan draai ik niet weg, dan loop ik weg.

Ga je graag kamperen ???Voila, dat is een goeie vraag!

Antwoord: neen.

Jazeker
9 juni 2009, 21:25
:cry:

Kon je geen vraag stellen over croc's of zoiets?

Hoe hard moeten de lijfstraffen zijn voor mensen die croc's of teensletsen promoten?

Jedd
9 juni 2009, 21:34
Wat zou je doen indien dit (http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=dilbert&aq=f)je zoon was ?

Savatage
9 juni 2009, 21:37
Favoriet restaurant/café/bar in Antwerpen? (mogen er meerdere zijn)

Jazeker
9 juni 2009, 21:44
Wat zou je doen indien dit (http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=dilbert&aq=f)je zoon was ?

Link werkt niet.

Jedd
9 juni 2009, 22:11
Link werkt niet.

thanx

deze (http://www.youtube.com/watch?v=qOtoujYOWw0)wel ?

Hertog van Gelre
10 juni 2009, 07:56
Een geval van "Damned if you do, damned if you don't". :-(

Het zal wel niemand verbazen dat ik niet meteen een vurige flamingante ben. Inderdaad.

Er is geen diepe logische reden waarom ik (bijvoorbeeld voor de SZ) solidair moet zijn met iemand uit Maasmechelen maar niet met iemand uit Maastricht, met iemand uit Charleroi maar niet met iemand uit Roubaix.
De staatsgrenzen zijn getrokken, en hoe je ze ook gaat hertekenen blijft het in mijn ogen deels arbitrair.

Wat mij interesseert is dat justitie functioneert, dat financiën functioneert, enz ...
Dat de staat dus doet wat hij verondersteld wordt te doen, zo goed (en goedkoop) mogelijk.
Als dat beter regionaal kan, geen probleem wat mij betreft. Als bepaalde bevoegdheden beter nationaal (of Europees) beheerd worden is dat voor mij evenmin een probleem.

België splitsen zal in Brabant (om het zo te noemen) meer problemen veroorzaken dan oplossen.
Sommige vlaamsgezinden "lossen dit op" door te decreteren dat "Brussel een Vlaamse stad is". Problemen lost men in de echte wereld zo niet op.

Een unie tussen België en Nederland (en Luxemburg?): geen enkel probleem wat mij betreft.
Ik kan me vergissen maar ik denk dat Nederland al bij al beter bestuurd wordt dan België. We (= de Belgen) hebben dus wel iets te winnen bij zo'n unie.

Maar zoals gezegd lig ik niet echt wakker van deze discussie over de staatsvorm. Dank je voor je antwoord, je bent in ieder geval niet persé tegen, dat is al heel wat. ;-)

Kom je vaak in Nederland? En zo ja, in welke plaatsen?

Firestone
10 juni 2009, 12:27
En je gelooft wel in een samenlevingsvorm die grote inspanningen doet om conflicten van allerlei aard buiten beeld te houden ? En in burgers die zich alleen nog kunnen spiegelen in de badkamer en in winkelruiten ?

Of anders geformuleerd : vind je de 'samenlevings'logica van de westerse wereld anno 2009 voldoende transparant ? Of zitten allerlei gemene conflicten zoveel mogelijk onder de mat ? Weggeschoven onder een lifestyle die weinig reëel is, en mogelijk door 'duistere krachten' wordt bedacht in functie van bepaalde 'motieven'.
(Duidelijk koffie nodig)Er zullen heus wel duistere krachten bestaan met allerlei nefaste doelen.
De "'samenlevings'logica van de westerse wereld anno 2009" maakt het hen echter net moeilijker om hun doelen te bereiken.
Daarom dat ik al helemaal geen waarde hecht aan de extreme vorm van wat je aanhaalt, nl dat er één 'duistere kracht' bestaat die alles netjes dirigeert.

Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid opnemen, en niet steeds zondebokken zoeken aan wie ze hun falen kunnen toeschrijven.

De "duistere krachten" zullen elkaar ondertussen wel onderling bestrijden en neutraliseren.

Voltian
10 juni 2009, 12:58
Heb je al meegedaan aan de canvascrack? :-)

Firestone
10 juni 2009, 13:56
weliswaar wijze woorden, maar hoe zou je dan de opgang die bvb de ID-adepten in de VS die pleiten voor het invoeren van ID naast de evolutieleer kunnen tegengaan?Kunnen we dat tegengaan op discussiefora, zelfs Amerikaanse discussiefora?
Deze strijd wordt wellicht beter geleverd op televisie en pers. En dan liefst door echte specialisten die zowel de onderliggende wetenschappen grondig beheersen alsook de bedrieglijke trukjes van de creationisten kennen en voorzijn.

Niks erger dan een welmenende amateur, met enige kennis en wat gezond verstand tegenover een professionele propagandist plaatsen. Hij/zij is dan een vogel voor de kat.
(Shermer geeft daar in zijn boek "Why people believe in weird things" een goed voorbeeld van.)

Persoonlijk laat ik me ook vangen in dergelijke discussies. Maar ik doe dat niet om de creationist te bekeren, dat is toch onmogelijk met fundamentalisten, maar wel om de toevallige toeschouwer die niet echt een mening daarover heeft, te bereiken.Ja, de "lurker" waar we het voor doen.

Ik denk daar ook zo over, met toch enige twijfel over het nut.
De meeste "argumenten" die creationisten posten kunnen ontkracht worden door even te googlen en de resultaten kritisch te benaderen. Waarom die "toevallige toeschouwer" dat dan zelf niet doet is en blijft me een raadsel.

Firestone
10 juni 2009, 14:03
zou je nog op dit forum komen mocht de quiz verdwijnen?Jij denkt dus dat ik hier niet kom voor de diepgravende en altijd beschaafde discussies over de Islam, de NWO, de 200 families (met Rothschild op kop)? 8O

Firestone
10 juni 2009, 14:07
Neem je kalmeerpillen of wou je dit als British cool understatement aanbrengen?Voor een "kalte fish" was het al vrij vurig, maar OK, het mocht nog wat enthousiaster.

Leonard Cohen is een grote zanger, wellicht één van de weinigen uit zijn generatie die in honderd jaar nog bekend zal zijn.

Kalmeerpillen neem ik nooit.

Firestone
10 juni 2009, 14:08
Nog eens uppen:-D.Ik kan niets anders dan de eerste keer antwoorden:

Dat is het soort vraag waar ik echt niet op kan antwoorden. Merken interesseren me niet speciaal. Als je toch een merk wil, ik heb onlangs een paar laarzen van Louboutin gekocht.

AdrianHealey
10 juni 2009, 16:46
Wie ga jij dwingen tot forummer?

roger verhiest
10 juni 2009, 17:20
Je bent al bij al nogal conse'rvatief en tevreden met je bestaan en je omgeving..

Leven we dus in de best mogelijke van de beste der werelden ? (zie Candide)
en zouden we best van al nog "cultiver notre jardin" ?

Of zijn er maatschappelijke idealen waar je je nog voor zou willen inzetten, je warm te maken bent ?

Firestone
10 juni 2009, 20:34
Wat vind je zo leuk aan quizzen?De vette winstpremies uiteraard.

Wat ook leuk is dat je dan eens surft buiten je eigen bewandelde paden, naar spannende zaken zoals smoelen van voetballers of wapenschilden van Oostenrijkse dorpen.

Het is een (voor mij althans) leuke ontspanning op het Internet. Ik heb er eigenlijk ook al veel bij geleerd, omdat de vragen je inderdaad leiden naar gebieden waar je weinig van afweet.
Ook het verzinnen van steeds nieuwe "onderzoekmethodes" vind ik leuk.

Zwartengeel
11 juni 2009, 05:10
Met welk weetje over jezelf wist je destijds zelfs de mensen die jou dachten te kennen te shockeren?

patrickve
11 juni 2009, 06:18
Met welk weetje over jezelf wist je destijds zelfs de mensen die jou dachten te kennen te shockeren?

"ik ben een Turing Machine" ?
:-)

Firestone
11 juni 2009, 07:14
Los van alles; ge lijkt mij een heel toffe madam te zijn Firestone! Forummers als gij (en de forumquiz natuurlijk, maar is dat niet hetzelfde? :-)) maken het de moeite waard hier af en toe nog langs te komen. Doe zo voort en blijf vooral genieten van uwe kleine!;-)Heeft iemand je al gezegd dat je een tof mens bent?
:oops:

Firestone
11 juni 2009, 08:28
Welkom firestone!:-)Welkom MaGNiFiCaT!-Wat vind jij van Hare Majesteit Koningin Fabiola?Niet veel eigenlijk.
Het is een inmiddels bejaarde vrouw, en de "grapjes" die sommigen hier over haar maken vind ik nogal flauw en gemakkelijk.
-Hoe sta jij tegenover het Koningshuis? Hoe sta je tegenover de Hertogen van Brabant, de Huidige Koningin.....?Het koningshuis is een overblijfsel uit het verleden.
Voor mij hoeft een koningshuis niet, maar ik stoor me evenmin aan een zuiver protocolaire koning of koningin.
De dotaties zouden ze mogen afschaffen, behalve voor de vorst(in) en de opvolg(st)er.
Of zo'n koningshuis dan nog duurder uitvalt dan een verkozen president is me niet duidelijk.

Mocht men mij vragen om uit het niets een staatsstructuur op te bouwen dan zal ik uiteraard geen monarchie voorzien. De huidige monarchie afschaffen is voor mij echter geen prioriteit.

Filip en Laurent komen eerlijk gezegd nogal dom over. Astrid oogt wat intelligenter, maar zou dan weer een seut zijn waarnaast zelfs ik hip en cool zou overkomen.
Mathilde valt best mee, het moet niet gemakkelijk zijn in zo'n familie terecht te komen.

Wat taal betreft:
Ik kan nog enigszins begrijpen dat Fabiola en Paola schabouwelijk nederlands praten (al toont Maxima dat het ook anders kan), maar dat de prinsen dat ook doen vind ik belachelijk en beschamend.

De koningin heeft wel klasse, vind ik.
-Stel dat de staatshervorming er komt, wat is voor jou prioritair? En waarom?Een intelligente en duidelijke verdeling van de bevoegdheden. Maakt mij niets uit hoeveel % bij Vlaanderen of België zit (of bij de gemeenten of bij Europa), als het maar zinvol en efficiënt is.
Justitie lijkt me de prioriteit der prioriteiten.
-Wat is volgens jou heel slecht aan België?We zitten bij de landen met de hoogste belastingen, en toch hebben we nog veel armoede en lage pensioenen. Hier klopt iets niet, en dat mag gerust aangepakt worden.
-Hou je van België?Neen, omdat houden van een land me ongezond lijkt.
Ik prijs me wel heel gelukkig in een land te mogen leven met de levensstandaard en de vrijheid die we hier genieten.
Al kan het uiteraard altijd beter.

-Wie wordt de volgende fvdw?
Wie ga jij dwingen tot forummer?De minst biedende!

Firestone
11 juni 2009, 08:53
Bach of Mozart?Bach.

Oei, daar komt Jazeker! http://img197.imageshack.us/img197/7387/duck.gifJe mag mensen niet voor zulke keuze plaatsen :|Zo is dat!

roger verhiest
11 juni 2009, 09:32
Alreeds 5 jaar op het forum ! Leg eens een stichtende verklaring af ten behoeve van diegenen die henengingen en de nieuwelingen als "veteraan" van de eeuwige strijd op dit forum.

roger verhiest
11 juni 2009, 09:33
Het fraaiste klasieke werk voor koor en orkest dat niet van één van deze 2 komponisten is ?

Firestone
11 juni 2009, 11:08
Hoe hard moeten de lijfstraffen zijn voor mensen die croc's of teensletsen promoten?Voor croc's propagandisten ben ik mild.
Zoiets zal wel volstaan:

http://img26.imageshack.us/img26/9871/crocsj.jpg

Voor teensletsenpropagandisten zijn generieke lijfstraffen echter een zwaktebod.
Dat gespuis moet individueel aangepakt worden. Ik heb voor één welbekend extreem geval trouwens al constructieve voorstellen geformuleerd:

Je mag een maand gaan leven op een verlaten eiland waar alle mogelijke kuxe te vinden is , je moet wel een forummer meepakken ... Wie neem je mee en waarom ?Wie ik meeneem is Dronkoers, omdat ik van hem uiteraard geen last zal hebben tijdens die maand.

Dronkoers
11 juni 2009, 11:25
Kun jij nog uw eerste post hier op p.be herrinneren?

Dronkoers
11 juni 2009, 11:26
Hoeveel talen spreek/schrijf/versta je?

Dronkoers
11 juni 2009, 11:26
Voor croc's propagandisten ben ik mild.
Zoiets zal wel volstaan:

Voor teensletsenpropagandisten zijn generieke lijfstraffen echter een zwaktebod.
Dat gespuis moet individueel aangepakt worden. Ik heb voor één welbekend extreem geval trouwens al constructieve voorstellen geformuleerd:

Vrees je dan niet voor een averechts effect? ;-)

Geert C
11 juni 2009, 13:40
Van welke Beierse gemeente is dit het wapenschild? :-)

Firestone
11 juni 2009, 13:42

thanx

deze (http://www.youtube.com/watch?v=qOtoujYOWw0)wel ?:lol:

Wel, een joodse moeder verwacht van haar zoon dat hij dokter of advokaat wordt.
Maar als het de mislukkeling niet lukt, dan kan ik nog net leven met een ingenieur.
Minder en hij wordt onterfd.

Firestone
11 juni 2009, 14:39
Favoriet restaurant/café/bar in Antwerpen? (mogen er meerdere zijn)Zoveel gingen we nooit op restaurant, en nu is dat uiteraard nog geminderd.

De laatste plaatsten die we hebben bezocht zijn La Volpe, Folies d'Anvers, Isola Sarda, Lama Lo, en ook nog een pizza gegeten bij Verona.
En Beni Falafel uiteraard.

toccata
11 juni 2009, 18:31
algebra of analyse?
(srr als het al gevraagd was)

Dronkoers
11 juni 2009, 19:42

Wel, een joodse moeder verwacht van haar zoon dat hij dokter of advokaat wordt.
Maar als het de mislukkeling niet lukt, dan kan ik nog net leven met een ingenieur.
Minder en hij wordt onterfd.

Grapjas :-D

Voltian
11 juni 2009, 21:02
algebra of analyse?
(srr als het al gevraagd was)

da's nog eens een goei vraag!

Firestone
12 juni 2009, 07:04
Kom je vaak in Nederland? En zo ja, in welke plaatsen?Spijtig genoeg niet zo vaak.

Vroeger moest ik voor het werk geregeld naar Nederland (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Hoofddorp, Haarlem, Tilburg, Leiden, Maastricht), en dat viel best mee. Vooral het middagmaal vond ik een leuke afwisseling met wat ik in België op verplaatsing meemaakte (geen bier of wijn maar ... karnemelk! :)).

Ik heb uiteraard ook de klassiekers bezocht, en niemand zal wellicht van zijn stoel vallen bij het horen dat mijn favoriete stad in Nederland Amsterdam is (sorry, Derk).

Mijn laatste bezoeken aan Nederland waren cultureel minder hoogstaand, maar zijn het BNP van Nederland zeker ten goede gekomen. (take that, Knipp ;-))

Firestone
12 juni 2009, 07:09
Heb je al meegedaan aan de canvascrack? :-)Neen, en ik denk niet dat ik het zal doen.

Ik kijk er graag naar (duh), speel zelfs mee als "crack", en dat lukt me aardig. Dit seizoen ben ik er tot nu toe slechts één keer uitgezwierd, door die vrouw die slechts één antwoord juist had, crack werd, en er dan meteen zelf uitvloog.

Los van het cliché dat het thuis vele keren gemakkelijker is dan in de studio, vind ik het gewoon te moeilijk om crack te worden. Dat is bijna zuiver een kansspel, en dat ligt me niet.

Firestone
12 juni 2009, 07:35
Je bent al bij al nogal conse'rvatief en tevreden met je bestaan en je omgeving..Klopt ...

Leven we dus in de best mogelijke van de beste der werelden ? (zie Candide)
en zouden we best van al nog "cultiver notre jardin" ?

Of zijn er maatschappelijke idealen waar je je nog voor zou willen inzetten, je warm te maken bent ? ... maar dit dan weer niet helemaal.

Beste Roger, ik ben opgegroeid met verhalen. Ik denk dat jij één van die mensen op het forum bent die precies zal begrijpen wat ik bedoel.
Zelf heb ik altijd relatieve welvaart gekend, nooit een oorlog zelf meegemaakt, heb kunnen studeren, werken, enz ...
Hoe ik het ook bekijk, dit zijn allemaal zaken die zelfs in een recent verleden alles behalve vanzelfsprekend waren.

Heb je dan liever dat ik vooral zaag over te hoge belastingen, over tramlijnen die niet precies lopen zoals ik het wens, over de architectuur van het justitiepaleis die me maar niks lijkt, over mijn heimwee naar de bib op de Lange Nieuwstraat, over domme programma's op TV, enz ... ?

Dat ik over mijn lot niet kan klagen betekent echter niet dat ik vind dat we "in de best mogelijke van de beste der werelden" leven.
Oorlog in Israël, oorlog in grote delen van Afrika, armoede hier en vooral elders, milieuproblematiek, allemaal problemen die mij evengoed bezighouden.

Het klopt dan weer wel dat ik niet bepaald een sociaal type ben, ik ben inderdaad een "cultiver son jardin" type.
Mijn echtgenoot compenseert dat voor mij. :-)

Firestone
12 juni 2009, 14:10

Het grapje van patrickve ...
"ik ben een Turing Machine" ?

... is er niet eens zo veraf.

Het volstond te vertellen dat ik wiskunde studeerde (of heb gestudeerd) om sommigen zoniet geshockeerd toch ten zeerste verbaasd te doen kijken.

Iets echt shockerends valt er over een braaf dutske zoals ik uiteraard niet te vertellen. :angel:

exodus
12 juni 2009, 14:33
Werk je voor de MOSSAD?

Pietje
12 juni 2009, 15:03
Werk je voor de MOSSAD?

LOL !

laurensje
12 juni 2009, 15:05
Werk je voor de MOSSAD?

parcifal
12 juni 2009, 15:05
En waarom werk je precies voor de mossad? ;)

vlijmscherp
12 juni 2009, 15:08
Werk je voor de MOSSAD?

8O wat is dat nu voor een vraag??

iedereen werkt toch voor de Mossad??

laurensje
12 juni 2009, 15:09
Ik ben zelfs dubbelagent: Mossad - Stasi

Firestone
12 juni 2009, 15:33
Alreeds 5 jaar op het forum ! Leg eens een stichtende verklaring af ten behoeve van diegenen die henengingen en de nieuwelingen als "veteraan" van de eeuwige strijd op dit forum.Amai, jij stelt moeilijke vragen! ;-)

Stichtende verklaringen zijn niet mijn ding, en veteraan voel ik me ook al niet.
Ik zou dit eigenlijk moeten uitbesteden aan onze vriend Descartes Jr, want die kan daar tenminste iets leuks van maken.

Voorlopig in proza vorm:

Aan zij die henengingen:
sommigen onder u mis ik, velen helemaal niet.

Aan de nieuwelingen:
Dit forum is geen correcte weerspieling van Vlaanderen, hou daar rekening mee.
Over sommige onderwerpen is het zo goed als onmogelijk degelijke discussies te voeren, en u zult vlug doorhebben dewelke.
Maar er zitten hier ook best interessante mensen, die niet lijden aan één of andere monomanie, die argumenten kunnen opbouwen en tegenargumenten kunnen begrijpen. Lees wat ze schrijven, negeer of lach met de rest.

Het fraaiste klasieke werk voor koor en orkest dat niet van één van deze 2 komponisten is ?Geen idee ... :oops:

Firestone
12 juni 2009, 15:34
Kun jij nog uw eerste post hier op p.be herrinneren?Ja, een reactie op een post van mijn allereerste forumlief Skorzeny.

manta
12 juni 2009, 15:39
Voor croc's propagandisten ben ik mild.
Zoiets zal wel volstaan:

Kinky ... :-D

Heb je kunst in huis ?

roger verhiest
12 juni 2009, 15:41
Amai, jij stelt moeilijke vragen! ;-)

Stichtende verklaringen zijn niet mijn ding, en veteraan voel ik me ook al niet.
Ik zou dit eigenlijk moeten uitbesteden aan onze vriend Descartes Jr, want die kan daar tenminste iets leuks van maken.

Voorlopig in proza vorm:

Aan zij die henengingen:
sommigen onder u mis ik, velen helemaal niet.

Aan de nieuwelingen:
Dit forum is geen correcte weerspieling van Vlaanderen, hou daar rekening mee.
Over sommige onderwerpen is het zo goed als onmogelijk degelijke discussies te voeren, en u zult vlug doorhebben dewelke.
Maar er zitten hier ook best interessante mensen, die niet lijden aan één of andere monomanie, die argumenten kunnen opbouwen en tegenargumenten kunnen begrijpen. Lees wat ze schrijven, negeer of lach met de rest.

Geen idee ... :oops:

1/ Mooi, doet wat aan de houten eekhoorn van Tate gisterenovond op Canvas denken

2/ Allez : "The Messiah" van Georg Friedrich Händel ; die overigens over Bach zei :
Indien ik Händel niet zou zijn, zou ik Bach willen zijn.

Is Uw week dwangarbeid nu haast gedaan ?

Firestone
12 juni 2009, 15:44
Hoeveel talen spreek/schrijf/versta je?

Nederlands, Frans, Engels en Hebreeuws redelijk tot goed.
Duits spreek, ik kan het lezen maar niet schrijven.
Italians begrijp, kan het +/- lezen maar niet spreken of schrijven.
Jiddisch begrijp ik, kan het +/- lezen en schabouwelijk spreken, maar niet schrijven.

Firestone
12 juni 2009, 15:46
Vrees je dan niet voor een averechts effect? ;-)Neen, want jij ben niet opgewassen tegen een gelaarsde en gemaquilleerde deerne die over priemgetallen en Banach ruimten oreert, en oreert, en oreert, ...

Firestone
12 juni 2009, 15:47
Van welke Beierse gemeente is dit het wapenschild? :-)Zie je Roger, d*t is een gemakkelijke vraag. ;-)

Unterschleißheim

Firestone
12 juni 2009, 15:48
algebra of analyse?
(srr als het al gevraagd was)Analyse.

Niet dat er iets mis is met algebra uiteraard.

vlijmscherp
12 juni 2009, 15:52
in feite doe je dit, forummer van de week zijn, graag hé?

From_Vlaanderen
12 juni 2009, 15:52
Werk je voor de MOSSAD?

Ah collega!

Jedd
12 juni 2009, 16:07
van welke forummer die je eigenlijk niet zo goed kent denk je "die zou ik (forumgewijs hé) wel eens wat beter willen leren kennen" of "die persoon interesseert me" ?

driewerf
12 juni 2009, 16:29
Het zal wel niemand verbazen dat ik niet meteen een vurige flamingante ben.

Wat vind je, in het kader van bovenstaande, van deze draad?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=100838

Hertog van Gelre
12 juni 2009, 18:22
Spijtig genoeg niet zo vaak. Kom dan vaker. Antwerpen is niet zo ver weg toch?

Vroeger moest ik voor het werk geregeld naar Nederland (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Hoofddorp, Haarlem, Tilburg, Leiden, Maastricht), en dat viel best mee. Vooral het middagmaal vond ik een leuke afwisseling met wat ik in België op verplaatsing meemaakte (geen bier of wijn maar ... karnemelk! :)). Echt waar? Dat doe ik zelfs niet. Hebben ze je wel verteld dat het niet verplicht is? ;-)

Ik heb uiteraard ook de klassiekers bezocht, en niemand zal wellicht van zijn stoel vallen bij het horen dat mijn favoriete stad in Nederland Amsterdam is (sorry, Derk). Derk moet niet zo zeuren, Amsterdam is inderdaad een fijne stad. Wat heb je bezocht? Musea (waaronder natuurlijk JHM), winkels, grachten? PC Hooft? http://www.pchooftstraat.nl/homepage.htm

Mijn laatste bezoeken aan Nederland waren cultureel minder hoogstaand, maar zijn het BNP van Nederland zeker ten goede gekomen. (take that, Knipp ;-)) Dat hoor ik graag, zeker in tijden van crisis. :)

Ik las net ook je antwoorden aan Roger. Het moet maar eens gezegd, je lijkt me een toffe. Nog een vraag en een verzoek:
1. Hoe bewaar jij toch altijd je geduld ten opzichte van de 'usual suspects'?
2. Bemoei je eens wat meer in de andere draden behalve de FQ. Er is nood aan.

Hertog van Gelre
12 juni 2009, 18:38
Ja, een reactie op een post van mijn allereerste forumlief Skorzeny. Jij bent van juni 2004 en Skorzeny Geregistreerd: 6 December 2004.
Je eerste bericht is van januari 2005. Ben je een half jaar stilgebleven? Een vrouw?

Firestone
13 juni 2009, 08:05
Werk je voor de MOSSAD?I take the fifth ...

Firestone
13 juni 2009, 08:07
En waarom werk je precies voor de mossad? ;)Voor de ongebreidelde SM seks, de gratis hospitalisatieverzekering, en de luxevakanties op de holle maan.
Maar dat weet je zelf toch ook? :?

Firestone
13 juni 2009, 08:15
Kinky ... :-DAls je het leuk vindt dan is het geen straf meer. :-(
Zal iets anders moeten zoeken dan ...

Heb je kunst in huis ?Tja, wat noem je "kunst in huis".

Ik heb enkele schilderijen, gekregen van mijn ouders en van mijn grootmoeder, maar ik weet niet of ze geldelijk veel waard zijn.

In de slaapkamer hangt een reproductie van een schilderij van Chagall, en een schilderij gemaakt door mijn nichtje. Nu is ze nog niet bekend, maar met haar talent is dat schilderij binnen enkele jaren miljoenen waard! ;-)

Firestone
13 juni 2009, 08:17
2/ Allez : "The Messiah" van Georg Friedrich Händel ; die overigens over Bach zei :
Indien ik Händel niet zou zijn, zou ik Bach willen zijn.Inderdaad.

Is Uw week dwangarbeid nu haast gedaan ?Nog één keer slapen en opstaan.

Firestone
13 juni 2009, 08:18
in feite doe je dit, forummer van de week zijn, graag hé?Klopt, ik wou dat het nooit meer ophoudt!

Knipp
13 juni 2009, 08:42
Mijn laatste bezoeken aan Nederland waren cultureel minder hoogstaand, maar zijn het BNP van Nederland zeker ten goede gekomen. (take that, Knipp ;-))

Hou nog een stuiver in petto voor mij ?
Ik ben aan 't schilderen geslaan ;)

Knipp
13 juni 2009, 09:11
Klopt, ik wou dat het nooit meer ophoudt!

Doet me denken aan m'n favoriete Zappa nummer.

and the torture never stops (http://www.youtube.com/watch?v=jGh2mRLE1O0)

Kan je dit uitluisteren ?

Ken je de zappatekst Jewish Princess (http://www.lyricsfreak.com/f/frank+zappa/jewish+princess_20056819.html) Commentaar ?
En kan je nadien Pietje's avatar nog in de ogen kijken ? :lol:

Firestone
13 juni 2009, 16:45
van welke forummer die je eigenlijk niet zo goed kent denk je "die zou ik (forumgewijs hé) wel eens wat beter willen leren kennen" of "die persoon interesseert me" ?Oei, namen noemen, altijd delicaat.

Er zijn uiteraard veel mensen die ik (forumgewijs hé) al goed ken, velen apprecieer ik ten zeerste (en ze zullen dat doorgaans wel weten), anderen ietsje minder (en die weten dat zeker),...

Mensen die ik (forumgewijs hé) wel eens wat beter zou willen leren kennen zijn misschien deze waarvan ik moeilijk de gedachtengang kan volgen.
Bijvoorbeeld De_Laatste_Belg, die ik soms kon volgen en soms helemaal niet, MaGNiFiCaaT, Pindar, ...

Geert C
13 juni 2009, 17:04
Oei, daar komt Jazeker! http://img197.imageshack.us/img197/7387/duck.gif
Je mag mensen niet voor zulke keuze plaatsen :|
Zo is dat!
Nog eentje: Vivaldi of Beethoven? ;-)

Firestone
13 juni 2009, 17:17
Wat vind je, in het kader van bovenstaande, van deze draad?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=100838Ik begrijp wel waar je heen wil.

Dat er iets mis is met de besteding van overheidsgelden in Wallonië wil ik best aannemen, en als dat zo is moet dat ook aangepakt worden.
Dat deze "transfertenboekhouding" in een onafhankelijk Vlaanderen bij mirakel zal verdwijnen is hoogst onwaarschijnlijk, en voorspelt niet veel goeds voor het sociaal karakter van dat onafhankelijk Vlaanderen.

Het transfert-argument doet de zaak van de Vlaamsgezinden imho meer kwaad dan goed.

Firestone
13 juni 2009, 17:46
Kom dan vaker. Antwerpen is niet zo ver weg toch?Inderdaad.

Echt waar? Dat doe ik zelfs niet. Hebben ze je wel verteld dat het niet verplicht is? ;-)Ik vond dat helemaal niet erg.

Derk moet niet zo zeuren, Amsterdam is inderdaad een fijne stad. Wat heb je bezocht? Musea (waaronder natuurlijk JHM), winkels, grachten? PC Hooft? http://www.pchooftstraat.nl/homepage.htmEuh, ja, dat allemaal, heel origineel waren we dus niet ...
Gewoon wandelen in een stad als Amsterdam is ook leuk.

Dat hoor ik graag, zeker in tijden van crisis. :)Firestone, redster van een eventueel toekomstig vaderland!

Ik las net ook je antwoorden aan Roger. Het moet maar eens gezegd, je lijkt me een toffe. Nog een vraag en een verzoek:
1. Hoe bewaar jij toch altijd je geduld ten opzichte van de 'usual suspects'?In de tijd dat ik nog met hen in "discussie" trad ergerde ik mij vaak genoeg aan de stommiteiten, de denkfouten, de leugens, de smerige verdachtmakingen, de talrijke persoonlijke aanvallen.
Daar uiting aan geven op een Internetforum heeft echter weinig nut, en hoeft ook niet als je inhoudelijk stevig in je schoenen staat.
2. Bemoei je eens wat meer in de andere draden behalve de FQ. Er is nood aan.Mijn recente uitstapjes buiten k&k zijn me eerlijk gezegd tegengevallen. Zoveel haat, zoveel rancune, zoveel moddergooien, zoveel vooroordelen, zo weinig nuances ... :?

Firestone
13 juni 2009, 17:51
Jij bent van juni 2004 en Skorzeny .
Je eerste bericht is van januari 2005. Ben je een half jaar stilgebleven? Een vrouw?Als we tetteren is het niet goed, en als we zwijgen ook niet! :-)

Ik heb me hier begin juni 2004 geregistreerd, waarom weet ik niet meer. Het had wellicht iets met de Vlaamse verkiezingen te maken (een forumsessie misschien?).

Nadien heb ik dit forum in november/december 2004 tijdens het googlen herontdekt, en toen ik een idiote post van Skorzeny las kroop ik in mijn virtuele pen. We werden dikke vriendjes!

Firestone
14 juni 2009, 07:22
Hou nog een stuiver in petto voor mij ?
Ik ben aan 't schilderen geslaan ;)Mijn budget voor kunstaankopen is beperkt, maar één stuiver kan ik voor jou wel opzijleggen.

Succes met het schilderen!

Visjnu
14 juni 2009, 07:37
Stadscampus, Middelheimcampus, Groenenborgercampus of Campus Drie Eiken (UIA)?

Firestone
14 juni 2009, 07:37

Kan je dit uitluisteren ? Uitluisteren ja, maar ik vind bijvoorbeeld Titties 'n' beer, waar Pietje onlangs in de Forumquiz mee afkwam, leuker.

Ken je de zappatekst Jewish Princess (http://www.lyricsfreak.com/f/frank+zappa/jewish+princess_20056819.html) Commentaar ? Ja, ik ken die tekst, en meer algemeen, het begrip.

Zoals met vele stereotypen zit er enerzijds een kern van waarheid in, maar anderzijds vertelt het evengoed iets over wie het stereotype hanteert.

Het zelfbewuste, het in eerste instantie voor zichzelf (en de naaste familie) zorg dragen, het niet minachten van het materiële, dat is ongetwijfeld ook op mij van toepassing.
Helaas ben ik niet rijk genoeg om helemaal aan het stereotype te voldoen. Ik ken echter exemplaren die dat wel doen. Sommigen vind ik toch leuk, anderen lust ik rauw en probeer hen dan ook zoveel mogelijk te mijden.

Hoe "Joods" dat is weet ik niet. Ik ken bijvoorbeeld Vlaamse, Franse en Indische (niet Joodse) vrouwen die perfect aan het stereotype voldoen.
En kan je nadien Pietje's avatar nog in de ogen kijken ? :lol:Ik kan dat, maar Zappa kan niet meer terugkijken.

Firestone
14 juni 2009, 07:39
Nog eentje: Vivaldi of Beethoven? ;-)Vivaldi.

Firestone
14 juni 2009, 07:39
Stadscampus, Middelheimcampus, Groenenborgercampus of Campus Drie Eiken (UIA)?Stadscampus :cry:

Firestone
14 juni 2009, 07:45
Waarom worden mijn vragen genegeerd?Een slimme jongen als jij zal dat wel zelf doorhebben, maar soit, laat deze thread een uitzondering zijn.

Discreet of continu?Continu.

Firestone
14 juni 2009, 07:56
Wat vind je van Dronkoers zijn initiatief om dit op te starten?Ik wens Dronkoers een lang en gelukkig aards leven toe.

Daarna wens ik hem de eeuwigheid in een Dronkoersiaanse hel toe, met enkel plat water, en enkel omringd door een troep gelaarsde en taterende chichimadammen, waarvan hij nooit één teentje zal mogen aanschouwen, laat staan likken.
Maar ik neem hem uiteraard niks kwalijk.

Firestone
14 juni 2009, 07:58
in discussie treden met creationisten of castreren?

eigenlijk is die vraag uit te breiden naar om het even welke fundamentalistische visie.Vals dilemma.

Firestone
14 juni 2009, 07:59
Als je de keuze hebt, naar welke veranderlijke integreer je eerst bij een meervoudige integratie?De rijkste.

Firestone
14 juni 2009, 08:01
Moest je leven ten tijde van de volgende polemieken, wiens kant zou je kiezen:

Newton vs Leibniz

Einsten vs de opkomende quantumfysiciLeibniz
Einstein

Hertog van Gelre
14 juni 2009, 08:36
Inderdaad.
Ik vond dat helemaal niet erg.
Euh, ja, dat allemaal, heel origineel waren we dus niet ...
Gewoon wandelen in een stad als Amsterdam is ook leuk. Ja, vooral op de grachten als het zonnetje schijnt. Trouwens, Antwerpen is ook een heerlijke stad.

Firestone, redster van een eventueel toekomstig vaderland! :>

In de tijd dat ik nog met hen in "discussie" trad ergerde ik mij vaak genoeg aan de stommiteiten, de denkfouten, de leugens, de smerige verdachtmakingen, de talrijke persoonlijke aanvallen.
Daar uiting aan geven op een Internetforum heeft echter weinig nut, en hoeft ook niet als je inhoudelijk stevig in je schoenen staat.
Mijn recente uitstapjes buiten k&k zijn me eerlijk gezegd tegengevallen. Zoveel haat, zoveel rancune, zoveel moddergooien, zoveel vooroordelen, zo weinig nuances ... :? Ja, ik vraag het niet voor niets... Het hangt er trouwens wel vanaf in welk subforum je je begeeft.

Laatste vragen:
- Ben je blij dat Gun zijn 'Zeitgeist'-vraag niet heeft gesteld?
- Is FVDW-zijn je bevallen?
- Gaat het goed met de kleine vuursteen?
- Kun jij je moederschap goed combineren met je werk?

Firestone
14 juni 2009, 10:43
Zou je ooit de brandstapel op willen vliegen moest Exodus en Pindar aan de macht komen en jouw leer als ketterij verklaren, en jou de kans geven om hun leer te accepteren (en professor worden in de geschiedenis van de NWO, reptilianografie en de algebra der bewustzijnsvelden) of te branden?Ik vrees dat ik de leerstoel zal aanvaarden, en mezelf wijsmaken dat het niet uit laafheid is, maar om subtiel subversieve informatie aan de studentjes over te brengen.

Dit dilemma is me niet onbekend, zij het niet in de context van een Pindariaanse reactie, maar in de context van WO2.

Als kinderen hadden we het er soms over, hoe wij tijdens WO2 zouden hebben gehandeld. De jongens zagen zich als stoere verzetshelden, en konden daar beklijvende verhalen over vertellen.
Ik, ik zweeg, maar kon ook wel eens dagdromen. Over hoe ik bijvoorbeeld cruciale brieven onder groot gevaar overbracht, geheime gecodeerde berichten ontcijferde. En hoe ik een gemene (maar liefst knappe) SS-officier verleidde, en nadat hij bevredigd in mijn armen in slaap was gevallen, vastbond en als een miserabele worst fier aan de mannen overdroeg.
Maar dat waren zeldzame dagdromen.

Hoe ik in dit soort moeilijke situaties echt zal handelen zullen we slechts weten wanneer ik er effectief mee geconfronteerd word.

Firestone
14 juni 2009, 10:50
Laatste vragen:
- Ben je blij dat Gun zijn 'Zeitgeist'-vraag niet heeft gesteld?Bah, hij mocht er mee afkomen, mijn antwoord zou weinig nieuws hebben bevat.
- Is FVDW-zijn je bevallen?Sommige vragen waren toch moeilijk. Ik ben al blij dat er niet teveel "wie of wat is je favoriete ..."-vragen erbij waren.
- Gaat het goed met de kleine vuursteen?Yep! Het is een schatje (je zal wel niet verbaasd zijn dat ik dat schrijf), ze tatert er al op los en kruipt als een pro.
- Kun jij je moederschap goed combineren met je werk?Dat valt wel mee. Dat ik op 10-15 minuten van mijn werk woon en hulp uit de familie krijg is daar niet vreemd aan.
Dat ze op het werk soepel zijn helpt ook, natuurlijk.

Pietje
14 juni 2009, 11:19

Kan je dit uitluisteren ?

Ken je de zappatekst Jewish Princess (http://www.lyricsfreak.com/f/frank+zappa/jewish+princess_20056819.html) Commentaar ?
En kan je nadien Pietje's avatar nog in de ogen kijken ? :lol:

Firestone is wel intelligent genoeg om te beseffen, en te relativeren, dat Frank Zappa tegen alle schenen schopte. Persoonlijk vind ik zijn muziek (vooral zijn improvisaties) trouwens belangrijker dan zijn teksten. 8-)

Flanelcondoom
14 juni 2009, 15:44
Geloof je in de schatting dat zowel sommige therapsiden als de meer geavanceerde pterosaurussen behaard en warmbloedig waren, of beschouw je dit als een hoopvolle fantasie en dat het in de realiteit kille, kale reptielen waren?

Knipp
14 juni 2009, 16:12
Leibniz
Einstein

Vreemd. Dat je hier niet zegt 'vals dilemma' :)

Knipp
14 juni 2009, 16:17
En hoe ik een gemene (maar liefst knappe) SS-officier verleidde, en nadat hij bevredigd in mijn armen in slaap was gevallen, vastbond en als een miserabele worst fier aan de mannen overdroeg.

Toch nog enige hoop voor bloedworst knipp :-D

Firestone
15 juni 2009, 12:46
Geloof je in de schatting dat zowel sommige therapsiden als de meer geavanceerde pterosaurussen behaard en warmbloedig waren, of beschouw je dit als een hoopvolle fantasie en dat het in de realiteit kille, kale reptielen waren?Niet meteen mijn gebied, maar daar het woord "geloof" in de vraag staat kan ik evengoed speculeren.

Voor zover ik weet zijn alle nu levende zoogdieren warmbloedig, ook de monotremata.
Het lijkt dan ook aannemelijk dat warmbloedigheid ontstaan is bij één van de reptielachtige voorouders van de zoogdieren. Of dat al bij vroege therapsiden het geval was of enkel bij cynodonten, geen idee, maar ja, ik ben geneigd te zeggen dat sommige therapsiden behaard en warmbloedig waren.

Voor pterosauriërs ben ik minder zeker, maar het zou best kunnen.
Voor zover ik weet is warmbloedigheid tenminste twee keer geëvolueerd (vogels, zoogdieren), waarom zou het bij andere takken van de reptielen niet gebeurd zijn? Tenslotte hadden pterosauriërs zo'n 160 miljoen jaar om te evolueren, het kan dus perfect.

Dat het bij de dinosauriërs gebeurd is weten we, daar hebben de nu levende dinosauriërs als bewijs voor.

Firestone
17 juni 2009, 12:26
Firestone is wel intelligent genoeg om te beseffen, en te relativeren, dat Frank Zappa tegen alle schenen schopte. Persoonlijk vind ik zijn muziek (vooral zijn improvisaties) trouwens belangrijker dan zijn teksten. 8-)Knipp heeft anders wel een punt wat jouw huidige Zappa-avatar betreft:

50762

Dat kapsel! 8O

patrickve
17 juni 2009, 15:44
Voor pterosauriërs ben ik minder zeker, maar het zou best kunnen.

Het is de harigheid van de pterosauriers die hun einde betekende. Al eens proberen rond te fladderen in een dikke bontjas ? :lol:

Pietje
17 juni 2009, 20:28
Knipp heeft anders wel een punt wat jouw huidige Zappa-avatar betreft:

50762

Dat kapsel! 8O

Gij ook al :-(

Firestone
17 juni 2009, 21:49
Het is de harigheid van de pterosauriers die hun einde betekende. Al eens proberen rond te fladderen in een dikke bontjas ? :lol:Neen, heb daarvoor ten eerste al een dikke bontjas nodig. :-(

Hoe zit het dan met vleermuizen: hebben die geen haren?

Firestone
17 juni 2009, 21:50
Gij ook al :-(Oei, zijn ze daar elders ook over begonnen? :-)

T'was maar een grapje hoor, maar het blijft een ietwat vreemd gezicht.

lombas
17 juni 2009, 21:58
Zoveel gingen we nooit op restaurant, en nu is dat uiteraard nog geminderd.

De laatste plaatsten die we hebben bezocht zijn La Volpe, Folies d'Anvers, Isola Sarda, Lama Lo, en ook nog een pizza gegeten bij Verona.
En Beni Falafel uiteraard.

Toffe tips tante Shulamith, dank je.

patrickve
18 juni 2009, 14:01
Neen, heb daarvoor ten eerste al een dikke bontjas nodig. :-(

Hoe zit het dan met vleermuizen: hebben die geen haren?

Ik was niet serieus, he. Ik zag gewoon een arme pteranodon met de harigheid van een wolharige mammoet voor me :-)

Jazeker
18 juni 2009, 16:44
Mocht de vraag nog niet zijn gesteld: hoe kom je aan je nick?

Firestone
19 juni 2009, 09:31
Mocht de vraag nog niet zijn gesteld: hoe kom je aan je nick?Ooit moest ik voor één of ander computersysteem een wachtwoord verzinnen.
Bij gebrek aan inspiratie keek ik om me heen en wat opviel was een poster (of kalender?) van Firestone (de banden fabrikant). Vandaar het wachtwoord Firestone, dat ik een tijdje overal als dusdanig gebruikte.

Wanneer ik later inlognamen nodig had op het Internet ben ik die naam daarvoor gaan gebruiken. Toen vond ik dat bovendien stoer, wegens mijn "tante" Shulamith (http://en.wikipedia.org/wiki/Shulamith_Firestone). :oops:

nubian
19 juni 2009, 14:16
50945of50946
Met of zonder moesjtasj?

From_Vlaanderen
19 juni 2009, 14:58
50945of50946
Met of zonder moesjtasj?

Als ik mij efkes mag moeien:-D.

Firestone
19 juni 2009, 15:10
50945of50946
Met of zonder moesjtasj?http://img29.imageshack.us/img29/9051/orlando.jpg

50945of50946
Met of zonder moesjtasj?Als ik mij efkes mag moeien:-D.Je zal het toch met de moesjtasj moeten doen, die zonder stort ik in mijn wervingsreserve.

From_Vlaanderen
19 juni 2009, 15:12
http://img29.imageshack.us/img29/9051/orlando.jpg

Je zal het toch met de moestasj moeten doen, die zonder stort ik in mijn wervingsreserve.

Kwou zjust zeggen die trekt meer op mij;-)

Pølle
19 juni 2009, 16:42
Firestone, toch nog een vraagje: vanwaar je kennis over al die feitjes, weetjes, etc.? Hoe bouw je zoiets op? (En waarom :-D?). Wat voor zoekstrategieën hanteer je? Het helpt natuurlijk als je al redelijk wat kennis hebt, maar in de forumquiz heb ik werkelijk nooit een aanknopingspunt. Quiz je nog ergens buiten hier (op een ander forum, of in het 'echte' leven)?

MaGNiFiCaT
19 juni 2009, 20:25
Firestone, wanneer denk je dat je gedwongen week zal ten einde lopen? :mrgreen:

Bij het slapen gaan, tel jij vaak schaapjes of tel je enkel de pootjes die je dan deelt door vier?:-)

Hoe lang denk je nog op dit forum te komen? Denkt u jezelf ooit een bepaald limiet op te leggen, zo van: 'tot einde 2010 kom ik hier en dan verdwijn ik definitief'?;-)

MaGNiFiCaT
19 juni 2009, 20:26
Op welk type man val jij? Op uiterlijk vlak dan?

manta
20 juni 2009, 01:01
Hoe lang denk je nog op dit forum te komen? Denkt u jezelf ooit een bepaald limiet op te leggen, zo van: 'tot einde 2010 kom ik hier en dan verdwijn ik definitief'?;-)

Ze heeft weinig keuze , in 2012 ging het gedaan zijn ... :-D

Firestone : Zijn er eigenlijk zaken die als "paranormaal" geboekt staan waar je toch geloof aan hecht ???
(en niet die pannekoeken die ze als ufo laten werken ... ;-))

Firestone
20 juni 2009, 08:50
Firestone, toch nog een vraagje: vanwaar je kennis over al die feitjes, weetjes, etc.? Hoe bouw je zoiets op? (En waarom :-D?). Wat voor zoekstrategieën hanteer je? Het helpt natuurlijk als je al redelijk wat kennis hebt, maar in de forumquiz heb ik werkelijk nooit een aanknopingspunt. Quiz je nog ergens buiten hier (op een ander forum, of in het 'echte' leven)?Deels heb ik al geantwoord:

De vette winstpremies uiteraard.

Wat ook leuk is dat je dan eens surft buiten je eigen bewandelde paden, naar spannende zaken zoals smoelen van voetballers of wapenschilden van Oostenrijkse dorpen.

Het is een (voor mij althans) leuke ontspanning op het Internet. Ik heb er eigenlijk ook al veel bij geleerd, omdat de vragen je inderdaad leiden naar gebieden waar je weinig van afweet.
Ook het verzinnen van steeds nieuwe "onderzoekmethodes" vind ik leuk.

Zoekstrategieën is een groot woord, maar het komt er in wezen op neer dat je na een tijdje weet w**r en hoé te zoeken. Soms vind je bij toeval een nieuwe handige bron.

Wat ook meespeelt is dat foto's vaak details bevatten die toelaten het zoekveld sterk te verkleinen.
Vooral in de sportquiz is dat voor mij handig (waarom denk je dat mijn goeie vriend EL_TURCO daar vaak vragen stelt met enkel de smoel van een voetballer, zonder sponsor, zonder veldreklame? :lol:).

Wat je ook na een tijdje leert is welke soort vragen je in een redelijke tijd kan oplossen, en voor welke het beter is geen tijd te verspillen, en wachten op tips.
En ken u medeforumquizzer, natuurlijk!

Op andere fora quiz ik sporadisch.
In het "echte leven" af en toe in vriendenkring, of voor een goed doel.

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 09:00
Ze heeft weinig keuze , in 2012 ging het gedaan zijn ... :-D

Waarom in 2012 gedaan?
Ik leg mezelf soms een datum op, maar meestal lukt dat niet.
Ik vroeg me af of iemand die zoveel aanwezig is hier dit ook eens zou gedaan hebben.:-)

Firestone
20 juni 2009, 09:00
Firestone, wanneer denk je dat je gedwongen week zal ten einde lopen? :mrgreen:Het zal nu wel uitdoven, vermoedelijk. Wat valt er nog te vragen?

Bij het slapen gaan, tel jij vaak schaapjes of tel je enkel de pootjes die je dan deelt door vier?:-)Wiskunde om in slaap te vallen? Dat zal bij mij niet lukken. ;-)

Ik heb weinig problemen met in slaap vallen. Als het eens niet wil lukken, dan begin ik één of andere saaie lijst in gedachten op te bouwen.
En als dat niet lukt, dan zet ik die naast mij aan om me nog wat te vermoeien. Tenzij hij hoofdpijn heeft, uiteraard.

Hoe lang denk je nog op dit forum te komen? Denkt u jezelf ooit een bepaald limiet op te leggen, zo van: 'tot einde 2010 kom ik hier en dan verdwijn ik definitief'?;-)Geen idee eigenlijk.
Een limiet heb ik niet, maar mezelf kennende zal ik het van vandaag op morgen afbollen, zonder afscheidsthread.

manta
20 juni 2009, 17:01
Waarom in 2012 gedaan?

't Schijnt dat de maya's vinden dat de aarde dan vergaat ... ;-)
Ik leg mezelf soms een datum op, maar meestal lukt dat niet.
Wij hebben allemaal al nen datum vastgelegd da gij weg moet zijn , maar getrekt u der nix van aan en ge blijft koppig hier ... ;-)
Ik vroeg me af of iemand die zoveel aanwezig is hier dit ook eens zou gedaan hebben.:-)
De laatste tijd zijn zelfs de mods verdwenen , als die het al kunnen ... :-D

AdrianHealey
20 juni 2009, 17:08
Hoe zou jij politics hervormen? Of zou je het behouden zoals het is?

(Wel met middelen die de moderatie ook heeft.)

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 22:30
Wij hebben allemaal al nen datum vastgelegd da gij weg moet zijn , maar getrekt u der nix van aan en ge blijft koppig hier ... ;-)

:lol: En welke datum was dat dan?:twisted:

Firestone
21 juni 2009, 09:01
Op welk type man val jij? Op uiterlijk vlak dan?nubian (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4182558&postcount=197) moest de vraag niet stellen.

Zoiets dus:

http://img7.imageshack.us/img7/1619/15762481.jpghttp://img15.imageshack.us/img15/9731/78309818.jpghttp://img14.imageshack.us/img14/8350/35140304.jpghttp://img26.imageshack.us/img26/6122/80366915.jpg

Meer moet dat niet zijn.

Helaas is perfectie niet van deze wereld: :-(

http://img19.imageshack.us/img19/2169/79738759.jpg

Firestone
21 juni 2009, 10:02
Firestone : Zijn er eigenlijk zaken die als "paranormaal" geboekt staan waar je toch geloof aan hecht ???Ik zie niet meteen iets.

Het lijkt me bijna vanzelfsprekend dat er nog tal van fenomenen zijn waarvan de verklaring niet gekend is.
Maar dat leidt er volgens mij niet toe dat ik in ongeverifieerde fenomenen moet geloven.

Twee voorbeeldjes:

Voorbeeld 1:
Stel dat ik geleefd had net voor de uitvinding van de eerste vliegtuigen.
Het is best mogelijk dat ik dan zou hebben gedacht: "Zo'n zwaar ding de lucht ingaan? Jamais! Kwatsch van believers."
Maar eens er daadwerkelijk vliegtuigen de lucht ingingen, dan zou ik dat aanvaard hebben, of ik nu de onderliggende fysica begreep of niet.

Voorbeeld 2:
Remote viewing. Er zijn allerlei tests denkbaar om remote viewing te testen. Daarvoor moet men het "hoe" niet begrijpen.
Helaas blijkt steeds opnieuw dat echt verifieerbare tests nooit enig resultaat opleveren. Het blijft altijd bij (vaak oude) vage en oncontroleerbare verhaaltjes.
Kom met degelijke controleerbare tests die het fenomeen bevestigen, en ik neem het probleemloos aan.

(en niet die pannekoeken die ze als ufo laten werken ... ;-))Je onderschat ons, manta!

Firestone
21 juni 2009, 10:17
Hoe zou jij politics hervormen? Of zou je het behouden zoals het is?

(Wel met middelen die de moderatie ook heeft.)Het forumreglement lijkt me prima.
Ik zou het wel consistent toepassen, en de schelders sneller voor een maandje op forumvakantie sturen.

S&M zou ik strikter modereren, door irrelevante discussies tussen forumleden genadeloos te verwijderen (en recidivisten strafpunten aansmeren).

Ik zou ook formeel communiceren over verbanningen.
Bijvoorbeeld in een thread in S&M, waar gewone forumleden niet in kunnen posten, en waar de moderatie meldingen plaatst zoals:
"Firestone is voor één maand verbannen wegen beledigingen aan het adres van AdrianHealey."

Het aantal subfora mag verminderen (al zullen er altijd wel mensen zijn die voor hun interessegebied een apart subforum wensen).

Voor alle duidelijkheid misschien nog toevoegen:
Ik vind de taak van moderator op een forum zoals politics.be aartsmoeilijk en ondankbaar, en zou het zelf nooit willen doen.

manta
21 juni 2009, 11:36
:lol: En welke datum was dat dan?:twisted:

Gisteren ... Elke dag zeggen we ... Gisteren ... :-D

Ik zie niet meteen iets.
Da's meestal het probleem hé ... Men ziet het niet ...:-(
Van geesten tot teleparhische krachten , van UFO's tot andere dimensies ...
Maar idd , een vliegtuig was ook iets waar men niet in geloofde , de aarde kon ook nioet rond zijn (alhoewel ik nog gene foto heb gezien van een aarde in balvorm , op elke foto is't een plat ding ...:lol:)

Je onderschat ons, manta!
Channel dan die gegevens eens door hé ... ;-)

eunuch
22 juni 2009, 13:14
:cheer: vuursteentje :cheer:

zie je mij nog graag ? :)

Firestone
22 juni 2009, 13:51
:cheer: vuursteentje :cheer:

zie je mij nog graag ? :)Ja, zolang je me maar niet bedreigt met skilessen! :-)

Geert C
23 juni 2009, 00:46
Helaas is perfectie niet van deze wereld: :-(
Val jij eerder op mannen die botjes dragen? :-)

http://bestof.provocateuse.com/images/photos/eddie_izzard_99.jpg

Firestone
23 juni 2009, 09:13
Val jij eerder op mannen die botjes dragen? :-)

***wraakroepende obsceniteit geknipt***8O

Neen, laat mannen maar gewone schoenen dragen.

En voor op het strand stelt de Firestoniaanse codex dat ze ofwel blootvoets, ofwel met sandalen (speciaal voor manta: liefst zonder sokken) moeten rondlopen.

Zwartengeel
23 juni 2009, 09:15
8O

En voor op het strand stelt de Firestoniaanse codex dat ze ofwel blootvoets, ofwel met sandalen (speciaal voor manta: liefst zonder sokken) moeten rondlopen.

Zijn teensletsen ook goed? :mrgreen:

Dronkoers
23 juni 2009, 09:30
8O

Daar kan ik best mee leven ;-)

Hou je van strandwandelingen? ;-)

Firestone
23 juni 2009, 09:30
Zijn teensletsen ook goed? :mrgreen:nee
jo
naï
laa
votch
xeyir
ez
Не (nie)
na
aïlle
ne
nann

ma hoke phu / hmar te
no
pù shi

ne
ne
nej
nee
no
ne
ei
nei
ei
non
nee
no
non
nein
ohi
nahániri
non
lo
nahin
nem
nei
tidak
no
iié
ala
thay
oya
ahneo
no / na
bo
minime

no
te
ne
nee
neen
ne
tsia
tidak
le
kaore
ugui (Yгvй)
nei
non
kheyr / na
nie
não
na
nu
Нет
no
ag
ne
aiwa
na
nae
nie
ne
ne
no
siyo / hapana
nej
aita
illaï
yuk
kadhu
ไม่ (maï) / ไม่ใช่ (maï chaï)
hayir
oevoel
Ні
nein-ji
neni
nage
awa
nein
cha

Dronkoers
23 juni 2009, 09:31
oya

:cheer:

Ze zegt "O, ja!" :cheer:

Firestone
23 juni 2009, 09:35
Hou je van strandwandelingen? ;-)Ja, zeker in goed gezelschap.

:cheer:

Ze zegt "O, ja!" :cheer:Zelfs Kinyarwanda begrijp je niet? :?

Dronkoers
23 juni 2009, 09:36
Ja, zeker in goed gezelschap.
Wees gerust, het is geen zelfuitnodiging ;-)
Zelfs Kinyarwanda begrijp je niet? :?

Is dat een land? ;-)

toccata
23 juni 2009, 09:53
Zin om mijn examen constructie materialen te gaan afleggen?

Firestone
23 juni 2009, 10:59
Zin om mijn examen constructie materialen te gaan afleggen?Het zou wreed zijn je de vreugde van een geslaagd examen constructie materialen te onthouden.

Neen dus.

From_Vlaanderen
23 juni 2009, 17:47
8O

Geen combats of rubber botten?

Jazeker
24 juni 2009, 09:43
nee
jo
naï
laa
votch
xeyir
ez
Не (nie)
na
aïlle
ne
nann

ma hoke phu / hmar te
no
pù shi

ne
ne
nej
nee
no
ne
ei
nei
ei
non
nee
no
non
nein
ohi
nahániri
non
lo
nahin
nem
nei
tidak
no
iié
ala
thay
oya
ahneo
no / na
bo
minime

no
te
ne
nee
neen
ne
tsia
tidak
le
kaore
ugui (Yгvй)
nei
non
kheyr / na
nie
não
na
nu
Нет
no
ag
ne
aiwa
na
nae
nie
ne
ne
no
siyo / hapana
nej
aita
illaï
yuk
kadhu
ไม่ (maï) / ไม่ใช่ (maï chaï)
hayir
oevoel
Ні
nein-ji
neni
nage
awa
nein
cha

:-D

Firestone
24 juni 2009, 09:51
Geen combats of rubber botten?Hangt uiteraard van de context af.

In het gewone dagdagelijkse leven vind ik ze even notdone als een vrouw die haar broek in de laarzen steekt. ;-)

nubian
25 juni 2009, 10:51
Bonjour ma chère, wat is uw favoriete sprookje(s) en geloof jij in het bestaan van 'onzichtbare regeringen' die handelen vanuit eigen macht en recht?

Firestone
25 juni 2009, 12:32
Bonjour ma chère, wat is uw favoriete sprookje(s) Belle en het Beest vond ik bijvoorbeeld wel leuk.
Aan Roodkapje had ik dan weer een absolute hekel.

en geloof jij in het bestaan van 'onzichtbare regeringen' die handelen vanuit eigen macht en recht?Neen.

Dat er boven en onder de oppervlakte de meest diverse groepen strijden om macht, geld, enz..., ongetwijfeld.

Het eeuwenoud verhaal over 'onzichtbare regeringen' is echter zelfontkrachtend.

Als deze 'onzichtbare regeringen' voelbare daden stellen, dan zijn ze niet meer onzichtbaar, en zullen historici, economen ed hun invloed op het gebeuren kunnen vaststellen.
Dat gebeurt echter niet, het zijn enkel pseudohistorici en andere charlatans die steevast met deze verhaaltjes afkomen, maar er nooit in slagen dat ook maar in de verste verte te staven.

Het is een wezen een theorie voor zwakkelingen, die hun eigen falen liever wijten aan een Grote Onzichtbare en Oppermachitge Vijand dan aan zichzelf.

"Zondebokken zoeken is voor loosers", zegt mijn grootmoeder (maar die zit dan wel bij de NWO ;)).

Gun
25 juni 2009, 12:43
In welke sector ben jij werkzaam?

Firestone
26 juni 2009, 13:13
In welke sector ben jij werkzaam?Als ik NWO-agitprop antwoord gelooft het toch niemand.
Dan maar de officiële dekmantel vermelden: uurwerken en juwelen.

manta
26 juni 2009, 14:16
Als ik NWO-agitprop antwoord gelooft het toch niemand.

Hmmmm... Afdeling tijdreizen dus ... 8-)

manta
26 juni 2009, 14:17
8O

'k Heb er deze middag fluogele gekocht ... :mrgreen:
Is dat een goede combinatie ???

Firestone
26 juni 2009, 15:42
Hmmmm... Afdeling tijdreizen dus ... 8-)Bijzonder handig in de forumquiz.

'k Heb er deze middag fluogele gekocht ... :mrgreen:
Is dat een goede combinatie ???Het is me niet helemaal duidelijk w*t je gekocht hebt, noch waar het in combinatie mee moet zijn.
Maar fluogeel? :?
Dat belooft alvast weinig goeds. :-(

netslet
26 juni 2009, 15:47
http://yapadbuzz.fr/wp-content/uploads/2008/06/jaune-moche-lagarfeld-gilet.png

manta
26 juni 2009, 15:50
Bijzonder handig in de forumquiz.

Het is me niet helemaal duidelijk w*t je gekocht hebt, noch waar het in combinatie mee moet zijn.
Maar fluogeel? :?
Dat belooft alvast weinig goeds. :-(

Sokken natuurlijk , 'k weet nog niet of ik er purperen crocs moet bijhalen of groene ... :-(

From_Vlaanderen
26 juni 2009, 15:59
Hangt uiteraard van de context af.
In het gewone dagdagelijkse leven vind ik ze even notdone als een vrouw die haar broek in de laarzen steekt. ;-)

En met van die witte fuck-me bottekes?:twisted:

From_Vlaanderen
26 juni 2009, 15:59
Als ik NWO-agitprop antwoord gelooft het toch niemand.

Werkt daar veel volk van Luik?

From_Vlaanderen
26 juni 2009, 16:02
Sokken natuurlijk , 'k weet nog niet of ik er purperen crocs moet bijhalen of groene ... :-(

Zie maar dat gij niet door mijne hof loopt. Ik stond deze nacht ook terug in de living, ik zweerde dat ik een inbreker hoorde.

nubian
27 juni 2009, 09:23
Goeiemorgen Fiersteentje;-)
1. Naar welke tv-journaal kijk je en waarom?
2. Het Vlaamse tv-journaal lijkt een lachertje in vergelijking met buitenlandse tv-journaals of niet?

Firestone
28 juni 2009, 07:45
http://yapadbuzz.fr/wp-content/uploads/2008/06/jaune-moche-lagarfeld-gilet.png

:D:lol:

Sokken natuurlijk , 'k weet nog niet of ik er purperen crocs moet bijhalen of groene ... :-(:cry:

Even hoopte ik nog dat je netslet's reddingsboei zou grijpen, maar neen ...

Nu blijft me enkel de hoop dat jouw kindjes even slim en assertief als Derk's dochter (http://forum.politics.be/showthread.php?t=125119) zijn. ;-)

Firestone
28 juni 2009, 08:07
En met van die witte fuck-me bottekes?:twisted:Voor mannen? En dan nog wit? 8O8O8O

Hier bestaan geen woorden meer voor!

http://img200.imageshack.us/img200/7484/amai.jpg

Firestone
28 juni 2009, 08:10
Werkt daar veel volk van Luik?Neen.

Firestone
28 juni 2009, 08:26
Goeiemorgen Fiersteentje;-)
1. Naar welke tv-journaal kijk je en waarom?Ik kijk er niet zo vaak naar, maar als ik naar een Belgisch tv-journaal kijk is het meestal op Eén.

Waarom? Voornamelijk uit inertie denk ik. Ik ervaar geen fundamenteel verschil tussen het nieuws van VRT en VTM.

Beide lijden ze aan dezelfde kwalen. En dat zijn niet zozeer dat ze blauw, rood, belgicistisch, flamingant, poco, ... zouden zijn, zoals je op ons aller forum wel vaker te lezen krijgt.
Ik mis diepgang (moeilijk op zo'n medium, maar andere zenders tonen dat het beter kan), en soms draven ze dagenlang door over een gebeurtenis, al valt er niet veel nieuws meer te vertellen.

Er zijn natuurlijk ook positieve punten. Stefan Blommaert bijvoorbeeld vind ik een goeie reporter, Vranckx daarentegen ... :?
Al bij al verkies ik de gazetten online om het nieuws te volgen.

2. Het Vlaamse tv-journaal lijkt een lachertje in vergelijking met buitenlandse tv-journaals of niet?Daar ben ik het mee eens.
Bij internationale gebeurtenissen switch ik ook geregeld over op BBC of France 2.

toccata
28 juni 2009, 12:07
Wat is de meest sexy taal volgens jou?

toccata
28 juni 2009, 12:39
Heeft iemand je al gezegd dat je een tof mens bent?

²!
+ een verademing op dit forum

From_Vlaanderen
28 juni 2009, 13:34
Voor mannen? En dan nog wit? 8O8O8O

Hier bestaan geen woorden meer voor!

http://img200.imageshack.us/img200/7484/amai.jpg

Jawel. Voal janetten van oalst.

Firestone
29 juni 2009, 09:09
Wat is de meest sexy taal volgens jou?Dat elventaaltje van Arwen en Aragorn klinkt wel sexy.

Van de talen die ik min of meer begrijp het Italiaans.
Spaans begrijp ik nauwelijks, maar klinkt ook best sexy (tenminste wanneer gesproken door de juiste mensen).